[WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
tis toch echt heel simpel...

naja, omdat het zo simpel is copy paste ik wel:

http://www.vapochill.com/main/page.asp?sideid=399

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Weten jullie of die radiator grill van de Airplex Evo240 ook op de Black Ice Pro dual radiator past?

Die Black Ice radiator zit bij de KT12-a L30 set die ik wel wil gaan kopen, maar dan wil ik wel een grill hebben om het mooit af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/radi_evo240.jpg

het ziet er naar uit dat ie wel gewoon zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kan iemand zeggen hoeveel water in ml er in een black ice pro radiator zou moeten kunnen?
ik heb het idee dat ie bij mij dicht zit. Alleen de bovenkant (waar water binnenkomt en eruit gaat) wordt warm + ca 1/3 van de radiator zelf, als ik er heet water door heen voer. Het wordt pas lichtelijk warm als het water er 10 min doorheengelopen is
Er doorheen blazen gaat naar mijn idee ook met weerstand

En hoe loop het water door de radiator? Van boven naar beneden, en zo zoveel keer als er kanalen inzitten? dan zou die toch geliujkmatig warm moeten worden lijkt mij

zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sandoz/IMAG0012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Heb eindelijk het setje geinstalleerd (al sinds mei in huis). Koelprestaties zijn prima, ondanks het warme weer. Idle 38 en stressed 46.
Slangen die er bij zitten vind ik waardeloos. Veel te snel knikken. En dan het regeldingetje waar je het voltage mee kunt regelen. Wat een prutsding zeg! Hadden ze daar nou niet iets beters voor kunnen verzinnen? Ventilatoren hebben al 2 x stil gestaan. Gelukkig blijft de temp ook zonder fans redelang beneden de 70 graden. Daarnaast lekte de northbridhekoeleenheid. Niet veel maar al eerder een moederbordje mee naar de kloten geholpen.
(heb dus de antartica-versie met de grote ice-proradiator en 2 stille papst-fans 120mm)

Als Asetek nou wat meer aandacht voor de randzaken had gehad dan zou er een uitstekende beoordeling volgen. Nu niet. Moet eerst zelf allerlei verbeteringen aanbrengen, lekkages voorkomen etc. Maar voor 279 euro verwacht ik een setje wat af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-08 16:20
Als ik de koeling van mijn 9800 pro afhaal en hier het VGA blokje op zet moeten de geheugens dan niet gekoeldt worden?
Als ik de reviews bekijk dan zie daar waar ze met de 9800 werken dit niet gebeuren, iemand ervaring met dit waterkoelingsysteem en een 9800 pro.
(dan kan ik vandaag dit nog gaan halen in de winkel, zodat ik alles zondag in elkaar kan zetten)

En zit het reservoir alleen maar vast aan de pomp dmv de slang en steunt hij op de beugel die je aan de pomp vast maakt?
_/-\o_ ;( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Je kunt koperen heatsinks plaatsen op het geheugen. Op zich hoef je het geheugen niet extra te koelen maar als je wilt overclocken wel beter.
En ja, de pomp en het reservoir zijn enkel verbonden door middel van slang en steunbeugel. Niet echt ideaal maar als je zorgt dat elke slang voor minstens 2 cm in de opening zit zit hij stevig vast. Het er uit trekken van de slangen moet echt met de nodige kracht gebeuren wil hij los schieten.

Helaas, deze reactie te laat om hem nu nog te kopen maar succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

voor zover ik uit heb kunnen vinden is het verschil tussen die l20 en l30 de radiator :? . gezien het feit dat die l30 duurder is, zal ie ook wel beter zijn, maar maakt ie niet veel meer lawaai met het oog op de 2 fans die erop moeten....? :|

[ Voor 3% gewijzigd door Egg op 08-08-2004 00:34 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
uberotto2086 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:33:
voor zover ik uit heb kunnen vinden is het verschil tussen die l20 en l30 de radiator :? . gezien het feit dat die l30 duurder is, zal ie ook wel beter zijn, maar maakt ie niet veel meer lawaai met het oog op de 2 fans die erop moeten....? :|
Nope, door het grotere oppervlak, hoeven je fans minder hard te draaien om dezelfde hoeveelheid lucht door het rad te verplaatsen dan met een kleiner model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

klinkt logisch :P

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uberotto2086 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:33:
Er zit toch ook een zwaardere pomp bij? Hydor l30 ipv Hydor Hydor l20. En ik geloof ook een grotere slangdoorsnede maar dat weet ik niet zeker 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:53
De L30 zou 1/2" moeten zijn ja, maar ik kreeg heel leuk een doos met gewone 10mm slangen, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

ff vraagje aan de mensen die zelf een set hebben samengesteld:
waar hebben jullie alle butt vandaan gehaald?
ik dacht zelf dat perfect systems wel veel had....
suggesties? :|

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ik heb mijn spullen bij Salland Automatisering , Icomputers en Tweakstore vandaan, met geen van deze winkels een slechte ervaring en hebben aardig wat aan asetek spullen. Ook andere dingen voor waterkoeling van andere merken hebben ze daar wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Subz op 11-08-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even over de KT12A L-30 ik snap het nog altijd niet dit setje past dus niet op mijn Epox 8rda3+ zonder dat ik ga modden.
Ik heb al een mail gestuurd naar asetek maar men mail komt terug.
Hoe hebben de mensen met een KT12A L-30 het opgelost?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56

henri8096

BIM is not a software!

bla

[ Voor 98% gewijzigd door henri8096 op 09-10-2006 21:57 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
langezwieper schreef op 14 augustus 2004 @ 12:13:
Even over de KT12A L-30 ik snap het nog altijd niet dit setje past dus niet op mijn Epox 8rda3+ zonder dat ik ga modden.
Ik heb al een mail gestuurd naar asetek maar men mail komt terug.
Hoe hebben de mensen met een KT12A L-30 het opgelost?
nogmaals je hoeft niet te modden, je kan er een RBX holddown op zetten, die gewoon op de socket klemt, zonder dat je gaten hoeft te boren etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Zal zo'n asetek kit passen op een DFI lanparty of infinity? aangezien me 8kha+ is overleden door lading lekende condensatoren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Subz schreef op 16 augustus 2004 @ 13:49:
Zal zo'n asetek kit passen op een DFI lanparty of infinity? aangezien me 8kha+ is overleden door lading lekende condensatoren :'(
Check de Asetek Fora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Setje eindelijk geinstalleerd, alleen cpu blokje

Cpu temps idle 34, stressed 40.

P4c 2,6ghz @ 3,2ghz (3.3ghz blijft pc hangen na 5 minuten :( temps komen niet boven de 41 graden met voltage op 1,625 V)

ps Is het normaal dat voltage terug loopt van 1,625 naar 1,5 tijdens stresstest van sisoftsandra? :?

Nog even een vraagje: Cpu blok maakt het iets uit hoe het om zit? Ik heb namelijk nu: water gaat bij het midden naar binnen en blok zo om dat het boven weer eruit komt. Eerst had ik het anders om maar toen bleven er luchtbellen in het blok hangen zelfs na halve dag te hebben aangestaan. :X

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb de uitgang van het cpublok ook aan de onderkant zitten.. hierdoor blijft er inderdaad lucht in het blokje hangen.. maar als je het deksel andersom monteerd dan lijkt me de waterstroming niet optimaal (dan zit het opstaande randje niet tussen de ingang en uitgang).. en het hele blok omkeren kan niet omdat dan het randje van de socket in de weg zit.. :(
m'n moederbord zal wel afwijkend van de standaard zijn ofzo.. (of er heeft iemand niet nagedacht bij asetek... :P )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb hier ff een vraagje, iedereen zegt dat hun systeem wel keol is maar dat je ook niet TE veel moet verwachten van deze asetek setjes.
Nu voor ik zo'n setje zou in huis halen wil ik welte hoe hij het doet bij jullie zelf :s

Je kan revieuws genoeg lezen maar ik verkies de tweakcommunity eerlijk gezegd omdat hier de CPU's intensief, veelvuldig en gedurende lange tijd worden gebruikt.(dus lange stresstijden)

Nu haal ik men met SP 97 met 92MM ENERMAX erop en 280mm outtakes fans een idle temp(internetten) (wel met deurtje op een kier) een temp van 33 tot 34 graden als ik gewoon internet, Geen MP3tjes afspeel ofzo.

En tijdens game sis dit een 46 graden denk ik als het warm is op men kamer, en verleden keer op een lan 50+(tot 54 ging ie) graden, hetw as toen wel snickheet maarja)

Nu hoe zou dit setje presteren op mijn comp?

op het moment is men CPU standaart geclocked@ 1.8 GHTZ(standaart barton 2500+ speeds)
maar dit is vanwege een paar problemen ik gehad heb met men comp en ik dacht dat het daar aan lag(brak ram ofzo dat niet kon volgen op 2.2 GHtZ)

Dus die wordt dan 2.2GHTZ @ 1.75 VOLT core.
Ik zou wel ALLES koelen dat ik kan behalve HD ofzo. Dus VGA, CPU, NB
dat.

Dus wederom hoe zou dit dingpresteren? ik weet dat men VGA mez dankbaar zal zijn maar of men CPU dit ook zal zijn is de vraag?

de Rad zou buiten de kast komen te hangen. (KT12A L30 setje)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hoeft niet perse buiten de kast heb ik inmiddels begrepen. ik ga m ook boven in monteren, zo dat de fans naar binnen blazen over de rad.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een mooie vga koelblokje, en toen zag ik dat Asetek eentje heeft voor een mooi prijsje. Alleen welke moet ik neme ?
Asetek VGA Cooler DYO-VGA01/P2 1.2"
Asetek VGA Cooler DYO-VGA01/P2 10mm

De bedoeling is dat ik hem in serie met de cpu koeler op me 12/16mm slang kan aansluiten.
Met google heb ik geen goeie site kunne vinden met informatie over dit blokje, op de site van Asetek staat ook maar weinig infromatie over dit blokje.

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 21:06:
Ik ben op zoek naar een mooie vga koelblokje, en toen zag ik dat Asetek eentje heeft voor een mooi prijsje. Alleen welke moet ik neme ?

De bedoeling is dat ik hem in serie met de cpu koeler op me 12/16mm slang kan aansluiten.
Met google heb ik geen goeie site kunne vinden met informatie over dit blokje, op de site van Asetek staat ook maar weinig infromatie over dit blokje.
Je zegt zelf dat je 12/16 mm slangen hebt dus heb je de eerste nodig... Overigens zijn jouw slangen misschien te groot voor de halve inch versie van het koelblokje B)

Verwijderd

Dat ze met die 10 mm de slang aanluiting bedoelde dacht ik al, al heeft die ander dan een erge grote slang aansluting 27.5mm (daar past de 12-16mm slang ook niet op). Of moet je hier nog een slangpilaar in draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas ook een KT12A-L30 gekocht en die op m'n A64 3000 gezet en ik haal op 2.7Ghz 1.7v 39/54C dus das niet slecht vindt ik })

En verder gebruik ik alleen dat vgablok op een 9800p@430core en m'n fans staan op 7v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik heb mijn set binnen! 1/2 "aansluitingen. ik wil m eerst laten test draaien maar wat voor water gooi ik erin? demi of gedistileerd water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 21:06:

De aanduiding 1.2" is een tiepfoutje en moet 1/2" zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op 03 september 2004 @ 13:53:
ik heb mijn set binnen! 1/2 "aansluitingen. ik wil m eerst laten test draaien maar wat voor water gooi ik erin? demi of gedistileerd water?
Geen verschil in principe, want de zaken waar je dat 'zo kan halen' zullen 9/10 keer toch geen keuze hebben daarin. Gewoon een beetje anti-algen troep erbij en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
done alles zit erin en werkt. speedfan geeft aan in idle: 46graden...

klopt dus helemaal niets van. aangezien ik t zelfde vreemde temperatuur verloop had met mijn oude lucht koeler, Coolermaster Jet7, ga ik er vanuit dat de temperatuur sensor op mijn moederbord kapot/gaar is. zonder dat er programma's draaien geeft speedfan weer dat de temperatuur in 5 seconden tijd van 46 naar 52 naar 44 naar 41 naar 50 naar 46 etc... waardeloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om dit setje te gaan halen, alleen cpu dus.
http://www.icomputers.nl/...D=1050&SS_ID=928&S_ID=429
Maar gaat dat cpu bolkje met klemmen erop?
Want ik heb geen zin om alles weer uit mn kast te schroeven om schroeven achterop mn mobo te zetten.
Ik heb een ASUS A7N8X deluxe2.0 en een AMD 2500 die ik dan op 210x11 wil laten lopen op 1,85 vcore.

• Subz
  • Niet online
Er zitten geen klemmen erbij dus je zal alles weer uit je kast moeten halen met dat setje. Vergeet alleen niet dat bij die set geen reservoir 120mmfan voor de radiator en geen controller zit om em op 12/7 volt te laten draaien. En geen water wetter spul.

[ Voor 6% gewijzigd door Subz op 18-09-2004 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net me dfi infinity op lucht weer aan de praat... hier wil ik natuurlijk zo snel mogelijk m'n asetek waterchill kt12-l20 op... maar die floppyconnector van mn control unit is brak... die connector kan bewegen en soms maakt ie dan slecht/geen contact met de contactpuntjes binnenin de control unit, zijn er mensen die dit probleem hebben gehad? en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hm das naar maar haal je hem om de week uit ofzow? want je moet er best veel aan zitten wil hij kapot gaan krijg ik het idee. ik zou er een tape-je omheen doen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee... ik haal hem er bijna nooit uit, ik heb dit al vanaf het begin dat ik de set heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 17:57:
nee... ik haal hem er bijna nooit uit, ik heb dit al vanaf het begin dat ik de set heb gekocht.
Zitten er schroeven in dat kastje? Op schroeven en contacten doorbakken en evt relaisje vervangen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, zitten schroeven in. btw wat is een relais? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:49:
jup, zitten schroeven in. btw wat is een relais? :X
Relais bestaat uit 2 dingen: 2 stukjes ijzer en een electromagneet, die 2 stukje ijzer komen net niet tegen elkaar aan, maar als er stroom op de magneet komt te staan trekt ie de stukjes ijzer tegen elkaar aan en gelijd het stroom :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteravond met mn pa erover gesproken wat hij denkt dat fout is, hij denkt dat die relaisjes gewoon goed zijn en dat hij alleen maar dat control unit open hoeft te maken en die floppyconnector ff wat beter vast moet solderen en eventueel dat dingetje vastlijmen. hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
zou ik wel zo doen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 14:14
ik heb een antec sonata kast. Alleen de KT12A-L30 met de dual radiator zal daar wel niet makkelijk in passen. Zonder te zagen enzovoort.
Dan kan ik toch beter voor de KT12T-L20 gaan. (dat is toch de volledigste van de enkele radiator setjes) of past de KT12A-L30 makkelijk in die kast?

[ Voor 58% gewijzigd door Tijs_a op 10-10-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had net die control unit open, die 4 pinnetjes van die floppy connector waren los van de printplaat en maakte dus geen contact 8)7 ik heb nu die floppyconnector aan de bovenkant vastgelijmt op de printplaat met montage lijm en straks ga ik onderop die pinnetjes vastsolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 12:18:
ik had net die control unit open, die 4 pinnetjes van die floppy connector waren los van de printplaat en maakte dus geen contact 8)7 ik heb nu die floppyconnector aan de bovenkant vastgelijmt op de printplaat met montage lijm en straks ga ik onderop die pinnetjes vastsolderen.
nais, good job!
Tijs_a schreef op 10 oktober 2004 @ 12:01:
ik heb een antec sonata kast. Alleen de KT12A-L30 met de dual radiator zal daar wel niet makkelijk in passen. Zonder te zagen enzovoort.
Dan kan ik toch beter voor de KT12T-L20 gaan. (dat is toch de volledigste van de enkele radiator setjes) of past de KT12A-L30 makkelijk in die kast?
ik heb ff gezocht en t kan wel maar t ligt aan de hoeveelheid 5" bays je in gebruik hebt. je hebt 1 bay nodig om de radiator inclusief fans kwijt te kunnen en t liefst daaronder nog een bay vrij om de lucht verplaatsing te bevorderen. als er meteen een speler onder zit kan de rad zijn lucht niet kwijt en zal de temp niet snel dalen.
dan kan je boven in je kast de boel uitdremelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 14:14
Die sonata heeft 3 bays. Waarvan ik er twee nodig heb. Zo'n enkele radiator kan je makkelijk in de speciale 12mm fan plek van de kast stoppen.
Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/ph-ASC-inside.jpg

Maar voor zo'n dual moet ik denk ik wel gaten maken. Maar intern hangen zonder gaten erboven is denk ik niet bevoordelijk voor de warmte in de kast. Hoe bevestig je hem eigenlijk aan de bovenkant (waaraan)
Zou je hem ook aan de achterkant van de hd racks kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik heb met een dremel 2 gaten geboort/geslepen. dat is al moeilijk omdat die gaten precies op de goede plek moeten zitten. maar dan komt het moeilijkste en dat is dat je 8 gaten moet boren voor de schroeven die dus van buiten de kast door de fanschroefgaten in de radiator klemmen. deze moeten niet alleen op maat zijn - anders ga je door de rad heen - maar dus ook op de goede plek anders dan past het niet. kheb er twee wired grill fan guards op gezet van 120 mm en t geheel zit nu dus vast. en in wezen hangt het zaakje dus aan 8 schroeven aan de bovenkant van de kast.

met 2 bays gaat wel maar probeer te meten hoeveen ruimte er dan tussen rad en cd/dvd brander/speler blijft zitten. dit is voor de airflow erg belangrijk. als er geen ruimte is => geen flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar de Asetek Waterchill KT03A-L20 (CPU) verkrijgbaar is? Ik heb in pricewatch gekeken, maar de winkels in pricewatch verkopen alleen de versie KT03-L20 (zonder de A). Het verschil is de Antartica blok bij de versie met A.

Hier een plaatje van de KT03A-L20

Afbeeldingslocatie: http://www.asetek.com/filarkiv/WaterChillkitsover/KT03A_mm.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Deze heb ik zelf ook naar gezocht, helaas nog niet gevonden. Tevens ziet hier bij dit setje wel een pomprelais en een reservoir, dus hij is wel wat anders als de KT03

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
maar waarom de l20 en niet de 30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op 16 oktober 2004 @ 16:45:
maar waarom de l20 en niet de 30?
De prijs. Het scheelt nogal in prijs. Meer dan 100 eur, als de pricewatch het goed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
ff mailen met de shop waar je wilt kopen of ze die set niet gewoon willen bestelen voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 17 oktober 2004 @ 14:18:
ff mailen met de shop waar je wilt kopen of ze die set niet gewoon willen bestelen voor je....
Dat heb ik al gedaan. Ik heb iComputers gemaild en vandaag hun antwoord gekregen. Ze verwachten de KT03A-L20 (CPU) over enkele weken in hun voorraad. Dus het wordt nog ff een paar weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er in de toekomst Asetek setjes uitkomen voor de Socket 939 moederborden? Ik ga nl. ff sparen voor zo'n systeem (i.c.m. een mooi PCIe kaartje natuurlijk ;)) en ik wil meteen waterkoeling erbij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
de site http://www.asetek.com weet dat heel goed... en dan zie je dat de meeste passen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 19 oktober 2004 @ 19:25:
de site http://www.asetek.com weet dat heel goed... en dan zie je dat de meeste passen ja...
Lol tnx, waarom ben ik daar nou niet op gekomen met me stomme kop 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een waterkoelingsset en volg deze thread dan ook met grote interesse. Nu is mijn keuze gevallen (mede door deze thread) een op set van Asetek. Omdat de kant en klare sets van Asetek niet helemaal aan mijn eisen voldoen wil ik zelf een set samenstellen. Nu ben ik op de volgende combinatie uitgekomen:

*CPU cooler Antarctica
*WaterChill Control Unit
*WaterChill Plexiglas Reservoir
*Radiator RDT02 120mm + fan
*Pomp Hydor L30
plus natuurlijk de benodigde slangen, waterwetter enz...
(alles met 1/2' fittingen)

Nu is mijn vraag is dit een goede set om te beginnen met waterkoeling?
Ik moet wel de mogelijkheid hebben om later uit te kunnen breiden.
Mijn tweede vraag is: waarom zitten er op het Antactica blok 3 fittingen terwijl er op het 'gewone' CPU blok maar 2 zitten?
En waar wordt die 3e fitting op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt een leuk setje denk ik. Die antartica sluit je als volgt aan(zo doen de meesten het): op de buitenste 2 een slang voor in(kan je gewoon 1 slang ernaar toe laten gaan, t-stukje gebruiken) en in het midden laat je hem uit. Ik denk dat als je hem andersom doet dat ie meer water uit je blokje wordt gepompt als dat erin komt, al blijft er natuurlijk altijd wat water in je blokje zitten, weet iemand dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:43:
Wordt een leuk setje denk ik. Die antartica sluit je als volgt aan(zo doen de meesten het): op de buitenste 2 een slang voor in(kan je gewoon 1 slang ernaar toe laten gaan, t-stukje gebruiken) en in het midden laat je hem uit. Ik denk dat als je hem andersom doet dat ie meer water uit je blokje wordt gepompt als dat erin komt, al blijft er natuurlijk altijd wat water in je blokje zitten, weet iemand dit? :?
Op een ander forum las ik net dat het andersom moest worden aangesloten. :? Dus de middelste voor in en de twee buitenste voor uit. De uitleg die erbij werd gegeven was dat het warme water dan sneller weggevoerd word en dat het koude water precies in het midden van de proc 'binnenkomt'.

btw. is de radiator die ik heb uitgezocht genoeg voor eventuele uitbreidingen of is het verstandiger om de radiator met dubbele fan te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
The big J schreef op 21 oktober 2004 @ 11:06:
[...]

Op een ander forum las ik net dat het andersom moest worden aangesloten. :? Dus de middelste voor in en de twee buitenste voor uit. De uitleg die erbij werd gegeven was dat het warme water dan sneller weggevoerd word en dat het koude water precies in het midden van de proc 'binnenkomt'.

btw. is de radiator die ik heb uitgezocht genoeg voor eventuele uitbreidingen of is het verstandiger om de radiator met dubbele fan te nemen?
Ligt er maar aan of je genoeg ruimte in je case hebt. Als je alleen je CPU gaat koelen en je gaat niet al te extreem (bv. peltiers e.d.) is deze radiator goed genoeg. Je moet trouwens je waterchill aansluiten als volgt: Water ingang: midden (dit met de reden dat het water direct op de warmste plek wordt gespoten en door de turbelentie die hierdoor ontstaat (zie de kanaaltjes die opzei het water afvoeren) heb je hiermee de meest efficiente manier om warmte te verplaatsen)

De 2 buitenste worden dus als uitgang gebruikt om het water af te voeren.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah,

Ik heb 3 weken geleden NB koelblokje ontvangen van asetek. (geen tijd gehad om te monteren dus lag al 3 weken op de kast)
Was al gemonteerd mijn cpu blokje heb ik zelf in elkaar geschroefd.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-icebox.de/media/wakue_asetek_chip.jpg

Maar het lekt dus, de verbinding met het plexiglas en zwarte metaal.

Iemand een idee het om waterdicht te krijgen? secondenlijm erom heen misschien
Denk niet dat los draaien gaat lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

porn*

...take on the world!

Om 'm goed te fixen zul je hem toch echt open moeten schroeven. Dan een beetje siliconenkit ertussen ofzo?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn schreef op 24 oktober 2004 @ 00:31:
Om 'm goed te fixen zul je hem toch echt open moeten schroeven. Dan een beetje siliconenkit ertussen ofzo?
Ik ga het morgen eens proberen. Om die "busjes" los te schroeven, plexiglas deksel van het koper loshalen gaat al niet is dicht geplakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de antartica kit kan je hem net zo goed zelf samenstellen ga ik ook doen, en dan ben je nog (meestal) voordeliger uit ook.

En voor meer asetekspul --> atro.nl hebben zo ongeveer alles dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb dit weekend zo'n Kt12a-L30 setje ingebouwd, die met die 2x 120mm fan's

Nu wordt mijn Athlon XP 2700 @ 2350 Mhz zo'n 52 graden full load en zo'n 48 graden idle. Volgens MBM 5.

Zijn deze temperaturen niet aan de hoge kant voor een waterkoelingssetje?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Henkus schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:18:

Nu wordt mijn Athlon XP 2700 @ 2350 Mhz zo'n 52 graden full load en zo'n 48 graden idle. Volgens MBM 5.

Gezien het kleine verschil in idle vs Load, kun je concluderen dat je koeling goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Maar is het dan toch niet aan de hoge kant

Hoe warm mag een cpu worden voordat ie "te warm" wordt en kun je tot die tijd gewoon de V-core opschroeven.

Ik zit nu op 1.8v en ik moet hoger als ik nog verder wil dan 2350 mhz

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Gezien je hoge Vcore niet echt een verwonderlijke temperatuur, zie verder: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Trouwens, over het algemeen is een CPU pas te warm als hij vast gaat lopen natuurlijk >:) Hoever je wilt/kan gaan, kun je alleen zelf bepalen. (mits je hardware het trekt natuurlijk)

[ Voor 37% gewijzigd door Roamor op 05-12-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wanneer en waar deze set in Nederland verkrijgbaar is?

Links werken niet op die site...
De set die ik bedoel is ongeveer hetzelfde aan de KT12A-L30 maar dan met triple radiator + 3 fans.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of 't mogelijk is om een nieuw plexiglazen topje voor mn asetek waterchill CPU blok te krijgen? ik heb aan een kant bij mn huidige topje de s939 aansluitingen eraf gefreest, anders pastte hij niet op mn moederbord, en nu wil ik s939 en heb ik die gaten dus nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
voor de oude gewoon in de webshop van asetek de nieuwe (antartica) weet ik het ook nog niet, dat probeer ik ook uit te vinden.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar zie ik alleen het topje met socket a gaten, heb je misschien een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:06:
Weet iemand of er in de toekomst Asetek setjes uitkomen voor de Socket 939 moederborden? Ik ga nl. ff sparen voor zo'n systeem (i.c.m. een mooi PCIe kaartje natuurlijk ;)) en ik wil meteen waterkoeling erbij doen :)
lol, kijk eens bij www.epox.nl/english/water/water.htm ... stond een tijdje geleden bij T.net

en Henkus.. i heb een 2600+ @ 2450 Mhz met het setje met het oude cpublok (dus niet de antartica) en maar 1 fan.... 420 stressed en 38o idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:51:
daar zie ik alleen het topje met socket a gaten, heb je misschien een linkje?
tja ik meen dat ie daar was iig, maar op mijn pc doet die site het chronisch niet dus ... ik kan je niet helpen daar mee.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 20:51
Ik heb de kt12 en ben er wel tevreden mee op zich. Het enige waar ik me aan erger is dat de pomp erg hard rateld. Ik heb gelezen dat dit kan komen doordat er lucht in de kringloop zit of dat de pomp te weinig water heeft. Dit is vreemd want hij ratelt pas sinds de laatste tijd en zelfs nog pas na de laatste keer dat ik het water ververst heb. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
TerraNova schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
Ik heb de kt12 en ben er wel tevreden mee op zich. Het enige waar ik me aan erger is dat de pomp erg hard rateld. Ik heb gelezen dat dit kan komen doordat er lucht in de kringloop zit of dat de pomp te weinig water heeft. Dit is vreemd want hij ratelt pas sinds de laatste tijd en zelfs nog pas na de laatste keer dat ik het water ververst heb. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen??
De enige manier waarop ik het opgelost heb is door een nieuw pompje te kopen, maar waarschijnlijk is het pompje intern uit balans ... niet dat ik weet hoe of wat hoor, maar ik heb het eens gevraagd bij een aquarium verkoper. Misschien is er eentje bij jou in de buurt die je verder kan helpen?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

sander815 schreef op dinsdag 03 augustus 2004 @ 12:23:
kan iemand zeggen hoeveel water in ml er in een black ice pro radiator zou moeten kunnen?
ik heb het idee dat ie bij mij dicht zit. Alleen de bovenkant (waar water binnenkomt en eruit gaat) wordt warm + ca 1/3 van de radiator zelf, als ik er heet water door heen voer. Het wordt pas lichtelijk warm als het water er 10 min doorheengelopen is
Er doorheen blazen gaat naar mijn idee ook met weerstand

En hoe loop het water door de radiator? Van boven naar beneden, en zo zoveel keer als er kanalen inzitten? dan zou die toch geliujkmatig warm moeten worden lijkt mij

zie plaatje
[afbeelding]
Nou heb ik bijna dezelfde vraag en deze van Sander is niet eens beantwoord.
Loopt het water in die radiator nou in een slangvorm (dus het is 1 lange buis)?
Ik heb de Black ice ExtremeII en ik vind de koelprestaties maar matig vergeleken met een andere die er eerst aan zat. Maakt het wat uit dat de ingang en uitgang onder zitten (rad hangt dus verticaal met ingang en uitgang onder.) of moeten die boven zitten ?
En 2e vraagje weten jullie een oplossing dat de lucht beter door de radiotor gaat... de helft van de lucht kaatst weer terug en gaat er amper doorheen.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:18:

Beetje laat...maar deze temps zijn (als deze accuraat zijn) te hoog.. ;( ,
had hier een:

Kt12-L30 black ice extreme 2x120mm @ 12V <-!! (andere stand +5c)
Amd XP-M 2400+ @ 2500 mhz @ 1,850v full load 44c, idle 34c

Hoe heb je de fans gemonteerd,lucht blazen of zuigen door de radiator heen..??

@Fed-Ex

Voor 't ontluchten lijkt mij met de aan/afvoergaten aan de bovenkant, dacht dat (warme) lucht meetal naar boven gaat.. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 18:54 . Reden: wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:22:
Maar is het dan toch niet aan de hoge kant

Hoe warm mag een cpu worden voordat ie "te warm" wordt en kun je tot die tijd gewoon de V-core opschroeven.

Ik zit nu op 1.8v en ik moet hoger als ik nog verder wil dan 2350 mhz
Is niet slim he, had dan een mobile versie gekocht al mij :p
Mijn AMD Athlon 2600+ Mobile Barton draait nu @ 2401mhz @ 1,6 v!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:11:
[...]

Is niet slim he, had dan een mobile versie gekocht al mij :p
Mijn AMD Athlon 2600+ Mobile Barton draait nu @ 2401mhz @ 1,6 v!
Met welke multiplier & FSB ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een kort verhaaltje tussendoor van mijnentwege...

heb dus zelf de watercill kt12 ( cpu, nb, vga ) sinds oktober.
Dit liep allemaal zeer goed ; zonder problemen geïnstalleerd en goed prestaties ( barton 2500 + @3600 + @ 1.8 volt met temps onder de 50° stressed ) .

Nu had ik al enkele keer een soort van geratel waargenomen maar dit verdween telkens weer ==> ik veronderstelde dat dit enkele luchtbelletjes waren die nog waren achtergebleven.

Vandaag weer het zelfde ; beetje lawaai en dit verdween weer.

Helaas enkele minuten later vliegt mijn pc op blauw scherm ....
Heropstarten dan maar, maar nog voor ik in windows raak weeral automatische reboot.

Ik kijk dan maar eens in bios en tot mijn grote verbazing temperaturen van rond de 80 - 90 graden ==> verre van gezond dus.

PC wat laten afkoelen en een paar testjes later en idd ; pompje draaide wel maar vervoerde duidelijk geen water meer.

Daarna even de pomp uit het circuit gehaald en voor zover mogelijk eens opengelegd ( wat overigens zeer beperkt is qua openhaal-mogelijkheden) en na eens door 1 van de ingangen van de pomp geblazen te hebben, vliegen er doodleuk 3 plastieken plaatjes uit.

na even met een zaklamp bekeken te hebben , blijken dit dus de schoepen ( weet niet of dit het juiste woord is in het geval van een pomp ) van het pompje te zijn.

Nu, wil ik dus vooral waarschuwen voor andere mensen die weleens een ratelend geluid horen van hun pompje, wees voorzichtig en wil ik tevens even polsen of er nog al iemand dit heeft tegengekomen?

uiteraard vind ik dit redelijk "grof" van asetek om een pompje mee te leveren bij een 250 euro pakket dat zijn werk nog niet eens 3 maand kan doen ( draait trouwens niet 's nachts) tenzij ik natuurlijk het enige geval ben met dit probleem...

toch enigszins teleurgesteld in asetek...

edit: lees nu hierboven dat er nog al mensen zijn met ratelende pompjes; voorzichtig zijn is dus de boodschap, want een 90° is verre van goed voor je processor.... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord, ik heb hierzelf een kt12-l20 in gebruik en draait al ongeveer 1 jaar prima( nu issie alleen even afgesloten, cpu en moederbord verkocht en wacht op mn Socket 939 spul), denk dat het gewoon een eenmalige productiefout is.Msschien kan je je pompje RMA'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:04:

uiteraard vind ik dit redelijk "grof" van asetek om een pompje mee te leveren bij een 250 euro pakket dat zijn werk nog niet eens 3 maand kan doen ( draait trouwens niet 's nachts) tenzij ik natuurlijk het enige geval ben met dit probleem...
Grof? Het lijkt me niet dat Asetek dit met opzet doet. Alle producten kunnen wel eens voortijdig stuk gaan, gewoon RMA sturen, daar zal Asetek echt niet moeilijk over gaan doen.

Om dit nu te voorkomen in de toekomst, draai gewoon MBM oid, daar kun je instellen dat je een waaarschuwing krijgt indien de temperatuur boven een max uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een eheim 1048 gehaald. met een paar overhangetjes ertussen omwille van andere diameters in gang gekregen met een veel stiller en koeler resultaat ...
ik veronderstel dus dat het oorspronkelijke pompje nooit echt goed heeft gewerkt want van stressed 45+ naar 37 - 38 is wel een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 14-09 08:47
ik wil nou gaan sparen voor nieuw moederbord waarschijnlijk een abit en een nieuwe procesor (pentium) en deze wou ik dan waterkoelen om te overclocken en ik heb ook graag stilte
nou viel mijn oog op deze 2 setjes :

thermaltake bigwater
http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm
verkrijgbaar rond 100 euro

en asetek waterchill cpu cooler kit KT03-L20
verkrijgbaar rond 120 euro ?

welke is nou het stilste en kan je het beste mee overclocken in vergelijking met prijs

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wesleytjuh schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:41:
ik wil nou gaan sparen voor nieuw moederbord waarschijnlijk een abit en een nieuwe procesor (pentium) en deze wou ik dan waterkoelen om te overclocken en ik heb ook graag stilte
nou viel mijn oog op deze 2 setjes :

thermaltake bigwater
http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm
verkrijgbaar rond 100 euro

en asetek waterchill cpu cooler kit KT03-L20
verkrijgbaar rond 120 euro ?

welke is nou het stilste en kan je het beste mee overclocken in vergelijking met prijs
Er is een review met een test tussen beide, de Asetek presteerde wel wat beter...
Maar het voordeel is dat ik een Bigwater gewoon bij NoRRoD kan krijgen voor iets van 99€...
En de andere zijn verzendkosten...
Maar die is wel goedkoper, want de Waterchill kost maar 89€ @ ATRO Computers...
Ik zou dus voor de Asetek gegaan, maar misschien ook wel de Bigwater aangezien het een goed waterblock is.

//EDIT:
Ik zie niet dat de KT03-L20 geen reservoir heeft, dat is onhandig, dus kom je bij de KT03A-L20 die wel een reservoir heeft, maar ook 10€ duurder.
Dan maakt het niks uit, en kan je opzich ook de Bigwater nemen...

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 20-12-2004 18:57 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 14-09 08:47
zou je die link van die review kunnen geven
en ik zie nergens de KT03A-L20 verkocht worden aleen de KT03-L20 (wat een namen)
waar kan ik deze dan kopen

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand met een GeForce 6600GT AGP die daarop een waterblok heeft weten te bevestigen? Veel alternatieve koelers passen er namelijk niet op. Ik ben nieuwsgierig of het waterblok er toevallig wel op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump*

• Buntmans
  • Laatst online: 30-04-2024
Vandaag kt12-l30 setje ingebouwd. Na 30 minuten op 100%load zit ik nu op 41 graden. Hiervoor (met een zalman 7000 erop) was mijn temp 63 geweest... vind het nogal een vooruitgang :)

voorderest is hij ook lekker stil (2*papst@7V) maar (na die ellendige trillingen weg te werken met zacht inpakspul) maakt die pomp nog veel kraak (klinkt een beetje als een werkende hdd maar dan harder) en slurp geluiden. . Ik heb al geprobeerd te schudden om eventuele luchtbelletjes uit de pomp te krijgen. nja ding loopt pas net een paar uur ik geef hem nog een paar daagjes om in te komen, daarna ga ik er wat aan doen, heb het mede aangeschaft vanwege geluidsgereductie.

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, tijdens installatie had ik meerdere malen lekkage en reageerde het mb zelfs een uur lang nergens op (lange tonen uit de internal beeper, kwam nieteens bij bios aan). Dus ik ben vrij panisch voor nog een lekkage.

Ik zal binnenkort es wat kiekjes schieten!

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
je moet je reservoir goed in de gaten houden, als er een lek is zie je dat aan het nivo van je reservoir. En er kan zich nog veel lucht ophopen in je radiator, schud die een paar keer heen en weer voor de zekerheid.

Het is ook verstandig om je waterkoeling eerst ff een uurtje te laten lopen terwijl het inelkaar zit, zonder dat het mobo aan staat. Mocht er wat lek zijn, doet het geen schade.

• Buntmans
418O2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 04:16:
je moet je reservoir goed in de gaten houden, als er een lek is zie je dat aan het nivo van je reservoir. En er kan zich nog veel lucht ophopen in je radiator, schud die een paar keer heen en weer voor de zekerheid.
Klopt ik hou deze idd in de gaten.. over het schudden.. ik heb wel geschud aan de pomp maar de radiator maakt geen geluid? en als er lucht in zou zitten zou ik het zien, maar maar water in de slagen is luchtbel-loos. Het is ook een continu geluid, nooit even 5 seconden niet. Dus ik denk toch dat er iets met de pomp aan de hand is...
Het is ook verstandig om je waterkoeling eerst ff een uurtje te laten lopen terwijl het inelkaar zit, zonder dat het mobo aan staat. Mocht er wat lek zijn, doet het geen schade.
Klopt alle lekken die ik had waren ook zonder spanning op het moederbord. Maar heeft wel een keer gelekt op het moederbord (agp slot en over de videokaart). En daarna kreeg ik het mb dus niet meer aan voor een uur of twee. Maar het lijkt vooralsnog goed te gaan met lekken.. :)

• 418O2
hoe heb je het mobo drooggemaakt dan?

En het kan zijn dat er een beetje lucht in je pomp zit, dit gaat er vanzelf uit. If not, dan moet je ff zoeken op GoT, want er zijn wel manieren om rateltjes uit je pomp te krijgen (wat voor pomp is het prcies? Een Sicce Nova?)

• Buntmans
418O2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 04:32:
hoe heb je het mobo drooggemaakt dan?
toiletpapier ;)
En het kan zijn dat er een beetje lucht in je pomp zit, dit gaat er vanzelf uit. If not, dan moet je ff zoeken op GoT, want er zijn wel manieren om rateltjes uit je pomp te krijgen (wat voor pomp is het prcies? Een Sicce Nova?)
hydor l30

• 418O2
toiletpapier is verkeerd, daar haal je nooit alles mee weg. Je had het beter met een fohn kunnen doen en daarna een dag of 2 laten drogen.

mijn pomp ratelde ook een tijdje, maar dat is wel over. Het kan helpen er een washandje of iets anders zachts onder te leggen zodat het niet resoneert

• ppotter10
  • Laatst online: 16-07 18:23
FnF schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:53:
[...]

Er is een review met een test tussen beide, de Asetek presteerde wel wat beter...
Maar het voordeel is dat ik een Bigwater gewoon bij NoRRoD kan krijgen voor iets van 99€...
Ik zou dus voor de Asetek gegaan, maar misschien ook wel de Bigwater aangezien het een goed waterblock is.

//EDIT:
Ik zie niet dat de KT03-L20 geen reservoir heeft, dat is onhandig, dus kom je bij de KT03A-L20 die wel een reservoir heeft, maar ook 10€ duurder.
Ik vind dit ook een moeilijk dilemma. Ik twijfel ook enorm. De Asetek kan ook andere koelblokken aan als ik het goed begrepen heb (gezien de aansluitingen)? Voor de rest heb ik een ThermalTake Shark case gekocht, waar die BigWater natuurlijk prima bij past. Qua prestaties is er niet zo'n verschil volgens mij...of is dat een verkeerde gedachte?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Buntmans
418O2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 04:37:

mijn pomp ratelde ook een tijdje, maar dat is wel over. Het kan helpen er een washandje of iets anders zachts onder te leggen zodat het niet resoneert
Ik zit erover te denken een eheim pomp te bestellen. Zo'n 1048.. want volgens mij is mijn pomp gewoon stuk. Dat geluid dat er uitkomt zijn echt geen luchtbellen, heb dat ding heen en weer geschud, paar keer achter elkaar aan en uit gezet, uur of 8 laten draaien en een herrie dat hij blijft maken, en ik zie ook nergens luchtbellen. Nu maar hopen dat die eheim wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
quote:
FnF schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:53:
[...]

//EDIT:
Ik vind dit ook een moeilijk dilemma. Ik twijfel ook enorm. De Asetek kan ook andere koelblokken aan als ik het goed begrepen heb (gezien de aansluitingen)? Voor de rest heb ik een ThermalTake Shark case gekocht, waar die BigWater natuurlijk prima bij past. Qua prestaties is er niet zo'n verschil volgens mij...of is dat een verkeerde gedachte?

SCHOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee of een black ice micro het trekt om cpu vga en chip te koelen?
heb namelijk weinig ruimte zelf een dubbel micro zou niet passen... 2 losse micro's kan ik wel kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:29:
iemand een idee of een black ice micro het trekt om cpu vga en chip te koelen?
heb namelijk weinig ruimte zelf een dubbel micro zou niet passen... 2 losse micro's kan ik wel kwijt. ;)
Ja :) Bij mij koelt hij CPU, NB en VGA, momenteel op 27 graden.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste