heb net mijn asetek K12 L20 set binnen. Leuk maar wat werken die koppelingen K*T, als het net niet helemaal recht zit lekt het meteen. Ik durf zo echt niets in mijn pc te hangen. Wat een dramaspul zeg! Iemand dezelfde problemen?
Geduld is noodzakelijk. Zet je set eerst eens buiten je kast in elkaar, zodat je kunt concentreren op de werking van de slangen en koppelingen..Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:46:
heb net mijn asetek K12 L20 set binnen. Leuk maar wat werken die koppelingen K*T, als het net niet helemaal recht zit lekt het meteen. Ik durf zo echt niets in mijn pc te hangen. Wat een dramaspul zeg! Iemand dezelfde problemen?
Let er op dat:
1. Geen spanning op de slangen staat/
2. Dat je de goede slangen hebt gekregen (de eerdere versies hadden "harde" slangen)
3 eerst een paar uur laten draaien, zodat je kunt controleren op lekkages.
4 Slangen goed ver doordrukken, het voelt alsof je 2 posities hebt, de eerste moet je dus niet hebben
Verwijderd
Uiteraard heb ik dat gedaan.RoamoR schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:52:
[...]
Geduld is noodzakelijk. Zet je set eerst eens buiten je kast in elkaar, zodat je kunt concentreren op de werking van de slangen en koppeling
Zeg dat wel, iedere spanning zorgt meteen voor een lek.Let er op dat:
1. Geen spanning op de slangen staat/
2. Dat je de goede slangen hebt gekregen (de eerdere versies hadden "harde" slangen)
3 eerst een paar uur laten draaien, zodat je kunt controleren op lekkages.
4 Slangen goed ver doordrukken, het voelt alsof je 2 posities hebt, de eerste moet je dus niet hebben
Heb ze zeker goed doorgedrukt. Ze lekker me echt veel te snel. Ik probeer de slangen zo recht mogelijk af te knippen maar dit lukt me niet al te goed. Misschien dat ze daardoor lekken??
Knippen? Weet je zeker dat je dan een mooie rechte cut krijgt? Ik heb een stanleymes gebruikt overigens.
Verwijderd
ik snij ook met een nieuw stanleymes maar er ontstaan wel hele kleine zigzagjes en 100% haaks is het ook niet
Dan nog zou het zo geen problemen moeten geven. Ik had dergelijk probleem ook door darmen te pakken met een te grote binnendiameter. 8/10 had ik maar moest 6,5/10 zijn voor die push-in fittings.
@Mauritz Je moet bij die slangen eerst helemaal doorduwen (veel kracht) en dan goed stevig terug trekken dan werkt t waarschijnlijk wel( iig dat deed t hier).
Verwijderd
Inmiddels zit het spul in mijn kast. Nog zonder prik op het mobo want ik ben veel te bang voor lekkages. Ik heb gemerkt dat je die slangen haast niet onder druk een bocht kan laten maken omdat ze dan meteen gaan lekken bij de koppelingen. Als alles in een afgesloten kast zit lijkt me dat geen probleem maar ik wil mijn rad buiten de kast plaatsen dus luistert het allemaal wat nauwer. Ik ga maar eens een systeempje uitvinden om alles op zijn plek te houden, bedankt zover!
Klinkt toch alsof je nog met die "oude" slangen zit te werken?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:05:
Ik heb gemerkt dat je die slangen haast niet onder druk een bocht kan laten maken omdat ze dan meteen gaan lekken bij de koppelingen.
Even een foto voor je genomen om het verschil te demonstreren:

Geloof me, dat maakt een hoop uit
Verwijderd
Hmmm, begrijp ik uit je foto dat de kortste slang het makkelijks een bocht maakt? UIt de kleur (voorzover je daarvan kan spreken) maak ik op dat de slangen waar ik mee aan de slag ben de korte zijn
edit:
ik heb wel 2 soorten slangen in huis omdat ik extra besteld heb. Wat "koppelt" nou lekkerder? Stug of soepel?
ik heb wel 2 soorten slangen in huis omdat ik extra besteld heb. Wat "koppelt" nou lekkerder? Stug of soepel?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 17:43 ]
Beide slangen zijn op de foto gebogen tot ze net niet knikken. De oude (het kleurverschil komt door een iets gelige uitslag) is veel minder flexibel dan de nieuwe soort.
Dit heeft dus 2 voordelen; ten eerste kun je krappere bochten maken, waarbij de spanning niet hoger word op de snelkoppelingen en ten tweede hebben de snelkoppelingen betere grip op een zachtere slang.
Altijd de nieuwere gebruiken dus
Dit heeft dus 2 voordelen; ten eerste kun je krappere bochten maken, waarbij de spanning niet hoger word op de snelkoppelingen en ten tweede hebben de snelkoppelingen betere grip op een zachtere slang.
Altijd de nieuwere gebruiken dus
Verwijderd
Ik schrok me ook helemaal de $#$#@! toen ik setje voor eerst aanzetten. Bijna alles lekte. (ook een K20-L20) Buiten mijn kast ofcourse. De oorzak van bijna alle lekkages waren slangen die niet ver genoeg in fitting zaten. Ook moest ik 1 aansluiting van mijn rad met tang wat verder aandraaien. Toen werkte alles super
Slangen gewoon met schaar afgeknipt hoor. Moet je wel een scherpe / strakke hebben. Wertk perfect.
Klopt het btw dat fan op 12v toch wel een tering herrie maakt? Dat viel me wel beetje tegen. Maar als ik fancontroller terugdraai.. stillllllllll
Slangen gewoon met schaar afgeknipt hoor. Moet je wel een scherpe / strakke hebben. Wertk perfect.
Klopt het btw dat fan op 12v toch wel een tering herrie maakt? Dat viel me wel beetje tegen. Maar als ik fancontroller terugdraai.. stillllllllll

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 12:05 ]
Die Sunon wel jah.... Gewoon vervangen door een betere (wat in feite al gedaan had moeten zijn).Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:03:
I
Klopt het btw dat fan op 12v toch wel een tering herrie maakt?
Ik zet mijn fan (Pabst 120mm) overigens alleen aan als ik ga gamen.
Welke alternatieve pompen zijn aan te raden voor een KT12A-L30 setje (6,5/10mm snelkoppelingen) die niet teveel vibraties veroorzaakt ? Want de Hydor L30 doet mijn hele kast trillen...
edit:
ik zie een Innovatek 12V pompje, dit lijkt me wel interessant omdat ik dan niet met die irri 230V stekker zit en het controle blokje... Deze kost dan 70€, als ik een Eheim 1046 pak, ben ik inclusief een FMJ behuizing, anti-vibratiekit en starter makkelijk 110€ kwijt.
ik zie een Innovatek 12V pompje, dit lijkt me wel interessant omdat ik dan niet met die irri 230V stekker zit en het controle blokje... Deze kost dan 70€, als ik een Eheim 1046 pak, ben ik inclusief een FMJ behuizing, anti-vibratiekit en starter makkelijk 110€ kwijt.
[ Voor 44% gewijzigd door Phuncz op 13-06-2005 17:01 ]
Verwijderd
Je kan proberen hem op schokdempende rubbers te zetten? of misschein de rest van je componenten in je kast goed na te lopen ( schroefjes e.d. )
Mja dat gaat moeilijk gaan, de pomp zit nu al geklemd tussen de bodemplaat en Cooldrive 6. Ik zoek een klein 12V pompje, hoog debiet is niet zo belangrijk.
Verwijderd
Ik ga binnenkort ook een Asetek CPU Cooling setje installeren in de CM Stacker.. Nu is alleen mijn vraag, welke plek in deze kast raden jullie het beste aan voor het plaatsten van een dual radiator?
- Voor onder ( 2x 120mm fan )
- Voor Hoog ( 2x 120mm fan )
- Onder achter ( ??? )
- Boven ergens ( ??? )
Dan kan je natuurlijk nog bepalen of je de voeding onder of boven neerkwakt, dat tezame met je cdroms en hdd's.. ( Alleen je cdroms op de onderste bay's is niet echt wat je zegt "mooi " )
Alvast bedankt!
- Voor onder ( 2x 120mm fan )
- Voor Hoog ( 2x 120mm fan )
- Onder achter ( ??? )
- Boven ergens ( ??? )
Dan kan je natuurlijk nog bepalen of je de voeding onder of boven neerkwakt, dat tezame met je cdroms en hdd's.. ( Alleen je cdroms op de onderste bay's is niet echt wat je zegt "mooi " )
Alvast bedankt!

Ik heb dezelfde kast met een Asetek KT12A-L30 set (dus dual 120mm rad), heb de radiator boven geplaatst. Wel 2 gaten moeten zagen en 1 van de balken van de "voedingshouder" (dat bakje achterboven) moeten weghalen. Hierdoor krijgt hij de lucht van de 2x 120mm fans van 2x 4-in-3 modules binnen. Onder is ook mogelijk maar dan maak je best gebruik van een shroud omdat het rooster kleiner is dan 120mm (ik geloof 70 of 90mm). De achterste fan heb ik dan ook nog voorzien van een extra single 120mm rad.
Verwijderd
zou je misschien een pic willen posten van je setup ? maybe meerdere aanzichten ? 
zou wel helemaaal tegek zijn
zou wel helemaaal tegek zijn
Heb hopelijk over een maand een leuke Sony F828 cam om foto's te maken maar voorlopig heb ik helaas niets om te laten zien
Verwijderd
Iemand ervaring met de Asetek VGA01/P2 1/2" op een geforce 6800GT ?
Ik kan ook nergens informatie vinden of de NB01P2 1/2" ook op de nforce 2 chipset past. (alleen intel sis en via).
Ik kan ook nergens informatie vinden of de NB01P2 1/2" ook op de nforce 2 chipset past. (alleen intel sis en via).
Hallo,
Ik zit te twijfelen. Ik wil namelijk waterkoeling aanschaffen en heb gekozen voor de Asetek KT03-L20 set. Deze bestaat uit een cpu blok, pomp, rad, reservoir en slangen. Dit blok is echter niet geschikt voor skt775. Nou heb ik zo`n CPU en zit ik met een keuze.
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek Antarctica 775 10mm (+- 40 euro)
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek skt775 top voor universeel waterblok (+- 20 euro)
Wat zouden jullie doen? Ik ben zelf geneigd het antarctica blok te nemen omdat ik het maximale uit m`n processor wil halen, maar ik blijf ook nederlander en als het standaardblok evengoed presteerd terwijl het goedkoper is, doe ik die....
Op de A7N8X series zit de chip geloof ik met drukdingen vast dus kan je daar je blokje zo opzetten.
Ik zit te twijfelen. Ik wil namelijk waterkoeling aanschaffen en heb gekozen voor de Asetek KT03-L20 set. Deze bestaat uit een cpu blok, pomp, rad, reservoir en slangen. Dit blok is echter niet geschikt voor skt775. Nou heb ik zo`n CPU en zit ik met een keuze.
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek Antarctica 775 10mm (+- 40 euro)
OF
KT03-L20 (+- 85 euro) + Asetek skt775 top voor universeel waterblok (+- 20 euro)
Wat zouden jullie doen? Ik ben zelf geneigd het antarctica blok te nemen omdat ik het maximale uit m`n processor wil halen, maar ik blijf ook nederlander en als het standaardblok evengoed presteerd terwijl het goedkoper is, doe ik die....
De Asetek vga blokken passen NIET op Geforce 6800 series kaarten.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:07:
Iemand ervaring met de Asetek VGA01/P2 1/2" op een geforce 6800GT ?
Op de A7N8X series zit de chip geloof ik met drukdingen vast dus kan je daar je blokje zo opzetten.
[ Voor 6% gewijzigd door -ErikE- op 09-07-2005 15:08 ]
Ik ben van plan een waterblock voor m'n 6800GT te kopen. Maar de slang maat van asetek brengt me in de war.
M'n setje is 10mm dat is dus 10mm buitendiameter. Als ergens slangen 10mm bestel is dat dan ook 10mm buiten diameter? Of is die 10mm dan de binnen diameter en moet ik 8x1 hebben. Als ik 8x1 moet hebben zouden 8x1.6 tygon slangen dan ook passen?
Ik twijfel tussen deze 2 blokjes (die volgens mij practisch het zelfde zijn)
Innovatek Cool-Matic NV40 (83 euro met slang aansluitingen 8x1 inbegrepen)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1918
Aqua-Computer AquagraFX 6800 rev. 2 (75 euro zonder slang aansluitingen) http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2601
slangaansluitingen kosten 4 of 5 euro per stuk. bijvoorbeeld deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1981
Tygon slangen 8x1.6
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2102
M'n setje is 10mm dat is dus 10mm buitendiameter. Als ergens slangen 10mm bestel is dat dan ook 10mm buiten diameter? Of is die 10mm dan de binnen diameter en moet ik 8x1 hebben. Als ik 8x1 moet hebben zouden 8x1.6 tygon slangen dan ook passen?
Ik twijfel tussen deze 2 blokjes (die volgens mij practisch het zelfde zijn)
Innovatek Cool-Matic NV40 (83 euro met slang aansluitingen 8x1 inbegrepen)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1918
Aqua-Computer AquagraFX 6800 rev. 2 (75 euro zonder slang aansluitingen) http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2601
slangaansluitingen kosten 4 of 5 euro per stuk. bijvoorbeeld deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1981
Tygon slangen 8x1.6
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2102
[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 14-07-2005 17:58 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ik ben nieuw met waterkoeling (wat zullen jullie die opmerking veel lezen
)
anyway ik heb even bekeken wat asetek allemaal heeft
en het lijkt mij leuk om te starten met of
KT12A-L20 CPU/VGA/NB 120mm = 239 Euro
of nog beter de
KT18A-L20: CPU/VGA 120mm = 209 Euro
Ik heb toevallig nog een 120mm Papst liggen, die gebruik ik erbij
Omdat mijn northbridge al passief gekoeld is en de case temp toch al lager wordt door de waterset heb ik NB niet nodig, koop ik later nog eens een A8N Premium als upgrade dan heb ik door die heatpipe nog niet die NB nodig
Lijkt me een toch beter dan te starten met een bigtower, das zo half half starten
verder geen problemen met asetek shop? wat zijn verzendkosten kan het niet vinden
anyway ik heb even bekeken wat asetek allemaal heeft
en het lijkt mij leuk om te starten met of
KT12A-L20 CPU/VGA/NB 120mm = 239 Euro
of nog beter de
KT18A-L20: CPU/VGA 120mm = 209 Euro
Ik heb toevallig nog een 120mm Papst liggen, die gebruik ik erbij
Omdat mijn northbridge al passief gekoeld is en de case temp toch al lager wordt door de waterset heb ik NB niet nodig, koop ik later nog eens een A8N Premium als upgrade dan heb ik door die heatpipe nog niet die NB nodig
Lijkt me een toch beter dan te starten met een bigtower, das zo half half starten
verder geen problemen met asetek shop? wat zijn verzendkosten kan het niet vinden
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik ben van plan om morgen een Athlon 64 3500 venice te kopen en een A8N-SLI deluze te kopen.
Ik heb nu het KT12A-L30 set in mijn pc zitten.
Kan iemand mij svp vertellen of ik mijn CPU koeler (die met drie aansluitingen) die nu op mijn AMD 2800 plus ook kan gebruiken op een Athlon 64???
Ik heb nu het KT12A-L30 set in mijn pc zitten.
Kan iemand mij svp vertellen of ik mijn CPU koeler (die met drie aansluitingen) die nu op mijn AMD 2800 plus ook kan gebruiken op een Athlon 64???
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Bedankt. Ik ben al een half uur aan het zoeken op internet, maar kon nergens een direct antwoord vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:00:
ja kan gewoon op AMD64
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Zie ik nu goed op de Asetek-shop.de dat alle L20 and L30 pompjes setjes in de aanbieding zijn gegooid en de nieuwe setjes met 12VX of 12VS pompje zijn?
iemand meer info hierover, zijn die beter?
of juist nu lekker van die aanbiedingen gebruik maken
EDIT:
zelf al wat info gevonden op de parts-site
vs=standars vx=extreme
zijn 50e duurder geworden
ze zijn er zelf nogal enthousiast over
iemand meer info hierover, zijn die beter?
of juist nu lekker van die aanbiedingen gebruik maken
EDIT:
zelf al wat info gevonden op de parts-site
vs=standars vx=extreme
zijn 50e duurder geworden
ze zijn er zelf nogal enthousiast over
BEST PUMP/RESERVOIR SYSTEM
INCL. CONTROL SOFTWARE ON
THE MARKET - NO MORE, NO LESS!
FIRST EVER INTEGRATED PUMP, RESERVOIR AND USB/SOFTWARE BASED CONTROL UNIT!
FIRST EVER PUMP SYSTEM, SPECIFICALLY DEVELOPED AND REFINED FOR HIGH-END PC/COMPUTER WATER-COOLING APPLICATIONS!
FIRST EVER PUMP SYSTEM TO BALANCE FLOW, PRESSURE AND POWER CONSUMPTION (HEAT DISSIPATION) FOR MAXIMUM PERFORMANCE!
FIRST EVER CONTROL SOFTWARE OFFERING DIRECT NOISE AND PERFORMANCE OPTIMIZATION, CUSTOMIZATION OF USER PROFILES, AND COMPLETE SYSTEM SURVEILLANCE!
Worlds best PRICE/PERFORMANCE value for a water cooling pump system
Worlds best PRICE/QUALITY value for a water cooling pump system
Worlds best PRICE/FUNCTIONALITY value for a water cooling pump system
[ Voor 66% gewijzigd door Tonton op 26-07-2005 15:42 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ze komen juist wat te laat, heb me juist een Laing DDC pomp gehaald. Anders had ik zo'n pompje wel zwaar overwogen voor mijn asetek set.
hier een review over het nieuwe pompje: http://www.rbmods.com/Articles/Asetek/12v_pump/1.php
waarbij ik niet zeker weet hoe onpartijdig de reviewer is
zit nu te twijfelen tussen:
CPU/VGA/Chipset Power kit-KT12A-12VX/Dual Rad 10mm €274.90
WaterChill KT012A-L20 CPU cooling kit €309.00 €234.90
eerste met dubbel rad en nieuwe pomp,
zoals altijd met hardware: het wordt steeds duurder
ik begon over waterkoeling te denken met een bigwater van 90e
waarbij ik niet zeker weet hoe onpartijdig de reviewer is
zit nu te twijfelen tussen:
CPU/VGA/Chipset Power kit-KT12A-12VX/Dual Rad 10mm €274.90
WaterChill KT012A-L20 CPU cooling kit €309.00 €234.90
eerste met dubbel rad en nieuwe pomp,
zoals altijd met hardware: het wordt steeds duurder
ik begon over waterkoeling te denken met een bigwater van 90e

Verwijderd
Ik ga ook misschien waterkoeling kopen en dit leek mij wel een leuk setje: de waterchill kt18A L20/220V (hier is de link naar het setje: http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=436) Ik heb alleen in een review gelezen op guru3d dat de vga koeler niet op een 6800 Ultra past. Wordt er nu wel bij deze set een vga koeler geleverd die op een 6800 ultra past?
Ga voor de nieuwe 12V pomp, die Hydor (L20/L30) pompjes zijn echt wel een wereld van verschil. Het is namelijk een 220V pompje die geschakeld en gevoed moet worden, wat weer extra hardware (en complicaties) teweegbrengt. Nu ik een 12V pompje heb, valt me dit verschil op. Ook verwekken die Hydor pompjes erg veel resonantie, mijn volledige kast trilde, samen met mijn bureau.
Verwijderd
Ok, bedankt voor je advies. Welke waterkoeling set raad jij mij dan aan? Budget is 200 tot 300 euro. Ik zie trouwens op www.asetek.com twee verschillende 12V sets. De ene soort is de 12V kits (10 mm), de andere soort is de 12V Kits (1/2 inch) Wat is het verschil?Phuncz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:20:
Ga voor de nieuwe 12V pomp, die Hydor (L20/L30) pompjes zijn echt wel een wereld van verschil. Het is namelijk een 220V pompje die geschakeld en gevoed moet worden, wat weer extra hardware (en complicaties) teweegbrengt. Nu ik een 12V pompje heb, valt me dit verschil op. Ook verwekken die Hydor pompjes erg veel resonantie, mijn volledige kast trilde, samen met mijn bureau.
edit: Ik snap het ff niet meer, in alle kits zitten vga koelers die alleen nvidia AGP kaarten ondersteunen. Ik heb een pci x16 kaart, dus die kits vallen allemaal af?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 17:26 ]
Lijkt me niet moeilijk te raden, gezien het topic waarin je het vraagt.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:08:
[...]
Ok, bedankt voor je advies. Welke waterkoeling set raad jij mij dan aan? Budget is 200 tot 300 euro.
Mocht je je breder willen oriënteren, zie de TS van:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV[/rml]
Heb zelf een setje samengesteld:
12V Xtreme pomp met reservoir, Antarctica CPU block, Big Ice Pro enkelvoudige rad, Alphacool Power fluid add-on, Asetek slangen, Zalmann ZM-NB47J NB-koeler, alles 1/2"- 12mm.
Zit nog met de volgende vragen:
-is het geluid van het pompje acceptabel (lijkt een gemodificeerde L30),
-welk VGA blokje past op 6800GT zonder meer dan één PCI slot te blocken? Wil het liefst de VGA 02/P2, de ice-cube, maar moet misschien vanwege de hoogte de uitvoering met elbow fittings nemen. Heeft iemand voor mij de afmetingen van deze blokjes?
-Heb gekozen voor passief NB blokje vanwege prijs, en eventuele extra belasting op WC systeem door ook nog een NB blok. Is dit terecht, of kan de combinatie pomp/enkele rad makkelijk drie blokken aan? Schiet ik daar dan nog iets mee op, of zijn CPU/VGA wc blokken al genoeg om systeem koel en stil te krijgen?
Systeem: AMD 64 3000+ (754 Hammer), Asus K8V deluxe, Gainward 6800GTGS, Antec P160 met 2*120mm en NeoPower, 2*WD74, 2*WD120JD.
Doel is lagere temps, stiller, beetje overclocken.
12V Xtreme pomp met reservoir, Antarctica CPU block, Big Ice Pro enkelvoudige rad, Alphacool Power fluid add-on, Asetek slangen, Zalmann ZM-NB47J NB-koeler, alles 1/2"- 12mm.
Zit nog met de volgende vragen:
-is het geluid van het pompje acceptabel (lijkt een gemodificeerde L30),
-welk VGA blokje past op 6800GT zonder meer dan één PCI slot te blocken? Wil het liefst de VGA 02/P2, de ice-cube, maar moet misschien vanwege de hoogte de uitvoering met elbow fittings nemen. Heeft iemand voor mij de afmetingen van deze blokjes?
-Heb gekozen voor passief NB blokje vanwege prijs, en eventuele extra belasting op WC systeem door ook nog een NB blok. Is dit terecht, of kan de combinatie pomp/enkele rad makkelijk drie blokken aan? Schiet ik daar dan nog iets mee op, of zijn CPU/VGA wc blokken al genoeg om systeem koel en stil te krijgen?
Systeem: AMD 64 3000+ (754 Hammer), Asus K8V deluxe, Gainward 6800GTGS, Antec P160 met 2*120mm en NeoPower, 2*WD74, 2*WD120JD.
Doel is lagere temps, stiller, beetje overclocken.
I love the smell of Jetfuel in the morning
Ik zou wel een dual rad (of 2 singel rad's) nemen met een oc'd proc en een GT GS (400/1100 op 1,4volt) in je setup. Ik heb een black ice pro 2 (dual 120mm) en die heeft het er moeilijk mee als ik m'n GT GS op 440/1200 (stock voltage = 1,4 volt) zet en m'n BartonM op 2700Mhz (2,1 volt). M'n vga wordt dan stressed 47 graden en m'n proc wordt dan 42 graden stressed. Het water wordt dan een graad of 35.
2x enermax 120mm ( 70+cfm op 12 volt)
blackice pro 2
Hydor L20
Asetek res
Asetek antarctica
cool o matic nv 40
Vga blocken voor je kart zijn er van verschillende fabrikanten. Fabrikanten waar van ik zeker weet dat ze een NV40 block maken zijn: dangerdan, innovatek en aquacomputer. En ze zijn volgens mij allemaal lager als de cooler die er standaart op je GT GS zit (heb zelf een GT GS met innovatek cool o matic NV40)
2x enermax 120mm ( 70+cfm op 12 volt)
blackice pro 2
Hydor L20
Asetek res
Asetek antarctica
cool o matic nv 40
Vga blocken voor je kart zijn er van verschillende fabrikanten. Fabrikanten waar van ik zeker weet dat ze een NV40 block maken zijn: dangerdan, innovatek en aquacomputer. En ze zijn volgens mij allemaal lager als de cooler die er standaart op je GT GS zit (heb zelf een GT GS met innovatek cool o matic NV40)
[ Voor 47% gewijzigd door martijn_tje op 03-09-2005 12:01 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Zou wel een dubbele rad willen, maar heb er geen ruimte voor zonder m'n P160 te verknippen. Wil daarom eerst het met een enkele rad proberen, en zonder NB blok. Kan er dan altijd nog een tweede enkele rad bijplaatsen.
De standaard koeler op de GTGS blokkeerde dus twee sloten... Zitten (te) krap bij elkaar op de K8V.
Zit nu Zalman V700 op, blokkeert maar één slot.
Wil graag de Asetek VGA blok, vanwege de fittingen en bestellen bij dezelfde winkel, maar zie op sommige plaatjes dat het perspex ice-cube blokje beetje hoger is dan die met elbows.
Idle temps zijn bij mij nu 42C voor proc, en 60C voor GTGS... Twee Zalmans op hoogste voltage.
(Stressed 54 en 73)
De standaard koeler op de GTGS blokkeerde dus twee sloten... Zitten (te) krap bij elkaar op de K8V.
Zit nu Zalman V700 op, blokkeert maar één slot.
Wil graag de Asetek VGA blok, vanwege de fittingen en bestellen bij dezelfde winkel, maar zie op sommige plaatjes dat het perspex ice-cube blokje beetje hoger is dan die met elbows.
Idle temps zijn bij mij nu 42C voor proc, en 60C voor GTGS... Twee Zalmans op hoogste voltage.
(Stressed 54 en 73)
Volgens mij zou je met vrij wel alle water blocken zo ie zo in sli kunnen draaien (danger dan en innovatek zeker). Dus van die blokken weet je zeker dat ze relatief plat zijn. m'n Innovatek is in iedergeval een stuk platter als de originele koeler. Maar ik weet niet zeker of het een singel slot koeler is. Hij is iets platter als een zalman FV700 dus dan zou het een singel slot koeler zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door martijn_tje op 03-09-2005 12:55 ]
Heb de NV40 gevonden, mooi blok! Heel plat. Bij de graph-o-matic staat echter bij SLI: "nicht empfohlen".
Vind het wel een goed punt, ik ga even op zoek naar plaatjes met Asetek VGA blokjes in SLI opstelling!
Vind het wel een goed punt, ik ga even op zoek naar plaatjes met Asetek VGA blokjes in SLI opstelling!
Weet iemand of zo'n asetek vga blokje compatibel is met een 7800gtx ik kan het nergens vinden
ben erg tevreden over mijn pas aangeschafde asetek kit 
alleen vind ik de temp verschillen tussen CPU en NB een beetje veel.
de CPU is op dit moment 25 graden en de NB 37
niet echt normaal lijkt me? de temp. verschillen waren met standaard koeling trouwens ong gelijk.
alleen vind ik de temp verschillen tussen CPU en NB een beetje veel.
de CPU is op dit moment 25 graden en de NB 37
niet echt normaal lijkt me? de temp. verschillen waren met standaard koeling trouwens ong gelijk.
Je cpu 25 graden met een astek setje, dan praat je vast over idle temps. Probeer eens een uur flink te gamen en check dan de temps nog eens
klopt
stessed is de CPU 36 en de NB 40 op een P4 2,8 @ 3,2
Ik wil eind deze maand zo'n nieuwe set van Asetek kopen. Het gaat om de volgende set: WaterChill CPU/VGA/Chip Power Kit KT12AT -12VX 12V Pump, Dual 120mm Radiator 775. Dit is dus met zo'n nieuwe pomp enzo. Ik heb nu het idee om de radiator op een mooi plankje te bouwen, en deze dan dus een stuk boven de kast te plaatsen op een plank die daar al hangt, met als groot voordeel dat ik het dan minder hoor en de kast niet hoef te verbouwen wat ik zonde vind! Van jullie zou ik graag willen weten of dit zou kunnen. De radiator komt zo rond de 35 cm boven de kast te staan, dus dat valt best mee denk ik zelf. Ik denk er ook nog aan om de pomp ook op die plank te zetten, maar dat weet ik nog niet zeker.
Hebben jullie nog tips / adviezen? Graag hoor ik die!
Hebben jullie nog tips / adviezen? Graag hoor ik die!
Is die set niet voor socket 775: intel (Prescot)
Ik heb m'n rad, pomp en res achter m'n kast gemonteerd om de zelfde reden (en het zou ook niet eens in m'n kast passen) en ik haal er wel lekkere temperaturen mee. Ik heb m'n res op het hoogste punt zitten en m'n pomp en rad er net onder. Dat is wel zo makkelijk voor het vullen en ontluchten.
BartonM 2600+ @ 2640Mhz (1,95 volt) 36 graden stressed
Gainward 6800GT GS @ 441/1240 44 graden stressed
Ik heb m'n rad, pomp en res achter m'n kast gemonteerd om de zelfde reden (en het zou ook niet eens in m'n kast passen) en ik haal er wel lekkere temperaturen mee. Ik heb m'n res op het hoogste punt zitten en m'n pomp en rad er net onder. Dat is wel zo makkelijk voor het vullen en ontluchten.
BartonM 2600+ @ 2640Mhz (1,95 volt) 36 graden stressed
Gainward 6800GT GS @ 441/1240 44 graden stressed
[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 17-09-2005 16:46 ]
Dat heb ik ook, vandaarmartijn_tje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:45:
Is die set niet voor socket 775: intel (Prescot)
Maar bij die set zit er voor zover ik weet geen reservoir, die zit in de pomp ingebouwd. Dus die zou ik dan ook op die plank kunnen doen?
Verwijderd
nee, het vga blokje van asetek kan alleen maar op de agp kaarten van Nvidea en Ati, dus het past niet op een 7800gtxTerraNova schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:11:
Weet iemand of zo'n asetek vga blokje compatibel is met een 7800gtx ik kan het nergens vinden
en van welk merk denk jij dat een 7800 kaart is danVerwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:38:
[...]
nee, het vga blokje van asetek kan alleen maar op de agp kaarten van Nvidea en Ati, dus het past niet op een 7800gtx
.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
hij bedoelt natuurlijk dat een 7800 er niet als AGP kaart is. En aangezien die blokjes alleen op een AGP kaart passen maakt het niet uit wat voor merk die 7800 is. Al is het een turbotech 400 7800GT turbo superdeluxe. Dan zal het blokje nog niet passen want het is een PCI-E kaart only.
Hmm ik heb een k8n-e deluxe met 6600gt AGP kaart.
Nu heb ik van Asetek de antartica voor de cpu en de vga/nb blokjes gekocht. Die laatste past niet omdat dus mijn videokaart in de weg zit. Iemand met het zelfde probleem? zoja, hoe heb je het opgelost
Nu heb ik van Asetek de antartica voor de cpu en de vga/nb blokjes gekocht. Die laatste past niet omdat dus mijn videokaart in de weg zit. Iemand met het zelfde probleem? zoja, hoe heb je het opgelost
www.google.nl
Hallo,
Ik heb ook een waterchill set.
Maar mag ik mijn pomp kabel doorknippen op hem vast te maken aan de pomp control unit?
Want ik heb in de control unit gekeken en moest ik de pomp in aansluiten maar dat kan aleen als ik de stekker eraf knip mag dit zonder mijn garantie kwijt te raken
Maar mag ik mijn pomp kabel doorknippen op hem vast te maken aan de pomp control unit?
Want ik heb in de control unit gekeken en moest ik de pomp in aansluiten maar dat kan aleen als ik de stekker eraf knip mag dit zonder mijn garantie kwijt te raken
Knippen? Je kunt die stekker er toch gewoon af schroeven? Dan heb je een blauwe en bruine draad, die je inderdaad in de controlunit kunt bevestigen.willyfreak schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:48:
Hallo,
Neej want het is gewoon zo'n platte stekker zonder schroeven of iets eraan
Dus ik kan niks anders als door knippen en dan in de pomp control unit doen.
Ik had al het bedrijf gebelt waar ik het gekocht had maar die zijden dat ik asetak moest mailen maar daar krijg ik geen gehoor op

Ik had al het bedrijf gebelt waar ik het gekocht had maar die zijden dat ik asetak moest mailen maar daar krijg ik geen gehoor op
Ok, ik neem dan aan dat pompjes, geleverd bij een complete set, een vaste stekker hebben. Losse pompjes hebben dit dus niet.willyfreak schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:58:
Neej want het is gewoon zo'n platte stekker zonder schroeven of iets eraan![]()
Maar ik denk niet dat je garantie zal worden geweigerd vanwege die stekker hoor. Ten eerste kan er niet veel mis gaan met die pompjes, behalve geluidsproblemen op den duur. Gelukkig is ook daar iets aan te doen: [rml]Roamor in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic..."[/rml].
Dat was ik ook van plan maar omdat ik niet zo´n grote kast heb zit ik met ruimte gebrek en zo+n dikke stopcontackt kon ik nergens vinden.
gr.william
gr.william
Verwijderd
Hallo,
Ik ben van plan om het Asetek WaterChill KT03-L20 set (a.k.a entry set) te kopen om mijn P4 (prescot) 3.0 ghz mee te koelen. Heb ik dan genoeg aan dit setje? Ik bedoel, is het waterreservoir groot genoeg, de pomp sterk genoeg?
In het setje zitten de volgende spullen:
- Waterchill CPU Blok (s462, s754, s939, s393, s478)
- Black Ice Pro Radiator (1x 120mm)
- Hydor L20 Pomp (700 Ltr / Hr)
- 150 cm Slang 10mm
Heeft iemand ervaring met dit setje?
Alvast bedankt.
Ik ben van plan om het Asetek WaterChill KT03-L20 set (a.k.a entry set) te kopen om mijn P4 (prescot) 3.0 ghz mee te koelen. Heb ik dan genoeg aan dit setje? Ik bedoel, is het waterreservoir groot genoeg, de pomp sterk genoeg?
- 150 cm Slang 10mm
Alvast bedankt.
Het setje is prima in staat om een prescott te koelen, alleen zul je hier niet echt overweldigende temperaturen mee behalen. Dat komt omdat 'e'en 1200mm radiator te weinig koeloppervlak heeft om een heethoofdige prescott te koelen. Je zult het dus puur om de stilte moeten doen en niet om de winst die je straks zult hebben voor het overclocken, want dan kun je beter naar de L30 set kijken met 2x120 mm rad en een 1200l/h pomp. De bijgeleverde pomp van 700l/h is meer dan voldoenden en het reservoir is groot genoeg. Bij mij is er na 3 maanden intensief gebruik ongeveer een centimeter uit verdampt, terwijl ik ook nog eens een vga en chipset koel.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:36:
Hallo,
- 150 cm Slang 10mm
Alvast bedankt.
[ Voor 36% gewijzigd door PassieWassie op 13-10-2005 12:16 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Ik wil ook aan de waterkoeling beginnen, alleen niet voor al teveel geld.
Nou zag ik dit setje bij www.atro.nl :

1 x Scaro CPU Koeler ScaRex-7-A3N (socket A zonder gaten)
1 x Pomp Hydor L20 10mm
1 x Reservoir Asetek 10mm
1 x controlunit
1 x Radiator Black High-chill 120x120 10mm
1 x 2Mtr slang Asetek 10mm
Nou ben ik alleen niet bekend met het merk scaro, iemand daar ervaringen mee?
Nou zag ik dit setje bij www.atro.nl :

1 x Scaro CPU Koeler ScaRex-7-A3N (socket A zonder gaten)
1 x Pomp Hydor L20 10mm
1 x Reservoir Asetek 10mm
1 x controlunit
1 x Radiator Black High-chill 120x120 10mm
1 x 2Mtr slang Asetek 10mm
Nou ben ik alleen niet bekend met het merk scaro, iemand daar ervaringen mee?
Waarom pak je niet gewoon het asetek socket A blokje?
Dit is een set door hun samengesteld, is maar 111,19 dus dat vind ik toch wel een heel mooi prijsje.TerraNova schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:41:
Waarom pak je niet gewoon het asetek socket A blokje?
Samen met een asetek vga en NB koeler kom ik dan op de 155 euro
Geloof me, dat kan goedkoper. Kijk eens op www.azerty.nl. Die leveren ook DYO (doe het zelf, dus) onderdelen van asetek, die je zelf in elkaar moet zetten. Ook kant en klare onderdelen zijn een stuk goedkoper denk ik. Als je de entry set koopt, en je koopt daarbij een reservoir en een NB blokje, ben je goedkoper uit, en heb je ook meteen een handleiding en alle benodigde mounting stuff.mdj84nl schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:15:
[...]
Dit is een set door hun samengesteld, is maar 111,19 dus dat vind ik toch wel een heel mooi prijsje.
Samen met een asetek vga en NB koeler kom ik dan op de 155 euro
Nee, ik heb dus al gekeken, maar kom nooit goedkoper uit.Roet schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:33:
[...]
Geloof me, dat kan goedkoper. Kijk eens op www.azerty.nl. Die leveren ook DYO (doe het zelf, dus) onderdelen van asetek, die je zelf in elkaar moet zetten. Ook kant en klare onderdelen zijn een stuk goedkoper denk ik. Als je de entry set koopt, en je koopt daarbij een reservoir en een NB blokje, ben je goedkoper uit, en heb je ook meteen een handleiding en alle benodigde mounting stuff.
Bij de entry kit van 80 euro, zit geen reservoir (wil ik wel hebben) en geen pomp control unit bij.
Die 2 dingen bij elkaar zijn al 50 euro!
50+80 = 130, is dus al 20 euro duurder.
Ik denk dat in het bovenstaande geval goedkoop duurkoop zal zijn, aangezien je CPU block toch een van de belangrijkste dingen is in een watersetup. Als je het perse goedkoop wilt, waarom dan niet een Thermaltake Bigwater? Beetje offtopic, maar wel goedkoop
Heb ik ook over na zitten denken, alleen ik kan nergens vinden welke VGA blok en NB blok erop past ivm diameter. Ik vond de SE wel intressant wegens ruimte gebruik (heb een CM centurion 5m niet al te groot dus.)thabazzman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:32:
Ik denk dat in het bovenstaande geval goedkoop duurkoop zal zijn, aangezien je CPU block toch een van de belangrijkste dingen is in een watersetup. Als je het perse goedkoop wilt, waarom dan niet een Thermaltake Bigwater? Beetje offtopic, maar wel goedkoop
Thermaltake heeft ook een blokje voor VGA , verder denk ik dat elk waterblokje met een aansluiting van 10mm wel gaat werken.mdj84nl schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:29:
[...]
Heb ik ook over na zitten denken, alleen ik kan nergens vinden welke VGA blok en NB blok erop past ivm diameter. Ik vond de SE wel intressant wegens ruimte gebruik (heb een CM centurion 5m niet al te groot dus.)
Ik heb nog nooit iemand met thermaltake wc spul en echt goeie temperaturen gezien.
Ik heb de 10mm asetek antarctica m'n cpu temp is maximaal 37 graden met een BartonM 2600+ @ 2700Mhz bij 2,1 volt. Dat vind ik een erg nette temperatuur. Zeker als je bedenkt dat de 6800GT die ook waterkoeling heeft een enorm heethoofd is.
Verder heb ik een asetek dual rad, hydor L20, asetek res en een innovatec cool O matic NV40 (voor m'n 6800GT @ 455/1255 bij 1,4 volt)
Ik heb de 10mm asetek antarctica m'n cpu temp is maximaal 37 graden met een BartonM 2600+ @ 2700Mhz bij 2,1 volt. Dat vind ik een erg nette temperatuur. Zeker als je bedenkt dat de 6800GT die ook waterkoeling heeft een enorm heethoofd is.
Verder heb ik een asetek dual rad, hydor L20, asetek res en een innovatec cool O matic NV40 (voor m'n 6800GT @ 455/1255 bij 1,4 volt)
Ik ben van plan volgende setje te kopen:
CPU/VGA/Chipset Power kit-KT12A-12VX/Dual Rad 10mm 274,90 euro
+ socket a bracket 22,00
Heb een Silverstone HTPC case (klein desktop formaat) in een kastje staan ook nog met achterkant er deels uitgezaagd (achter pc)
en had zoals hierboven ergens het idee alles zoveel mogelijk buiten de kast te houden op een plankje ofzo
nadeel is wel dat de case er wel erg lastig uit te halen is,
zijn er geen loskoppel nippels in / out in bijvoorbeeld een standaard pci bracket?
dus als ik bij de comp moet dan kan ik comp uit, nippels loskoppelen en case kan ik dan voor uit kast trekken en waterset blijft achter, achter kast
andere vraag:
wat is jullie afhaal adres eigenlijk? ik dacht watercooling.de een beetje fabriek af en dus goedkoop
maar zie al dat tweakend.nl al een stuk goedkoper is met deze set: 242.16
en socket A: 17,79
CPU/VGA/Chipset Power kit-KT12A-12VX/Dual Rad 10mm 274,90 euro
+ socket a bracket 22,00
Heb een Silverstone HTPC case (klein desktop formaat) in een kastje staan ook nog met achterkant er deels uitgezaagd (achter pc)
en had zoals hierboven ergens het idee alles zoveel mogelijk buiten de kast te houden op een plankje ofzo
nadeel is wel dat de case er wel erg lastig uit te halen is,
zijn er geen loskoppel nippels in / out in bijvoorbeeld een standaard pci bracket?
dus als ik bij de comp moet dan kan ik comp uit, nippels loskoppelen en case kan ik dan voor uit kast trekken en waterset blijft achter, achter kast
andere vraag:
wat is jullie afhaal adres eigenlijk? ik dacht watercooling.de een beetje fabriek af en dus goedkoop
maar zie al dat tweakend.nl al een stuk goedkoper is met deze set: 242.16
en socket A: 17,79
Dit vind ik wel een erg lage temperatuurmartijn_tje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:27:
Ik heb nog nooit iemand met thermaltake wc spul en echt goeie temperaturen gezien.
Ik koel een 6800 GE op 1,5v en AMD 64 3500+ zonder IHS op 1,55v (2770 mhz)
Tevens hangt er een L30 pomp aan en dual 120mm rad.
Stressed zijn mijn temps 40 van de CPU bij een kamertemperatuur van ongeveer 20-22 graden
Lijkt me onwaarschijnlijk dat die 37 graden dan klopt terwijl je cpu 2.1v sap krijgt ?
Het ging ook meer om de prijs bij de bovenstaande discussie, want voor 150 euro kun je IMO geen goede custom watersetup bouwen. Daardoor denk ik dat de thermaltake set een betere oplossing is voor deze heer.
Gisteren ben ik er tot mijn grote spijt achter gekomen dat mijn radiator is gaan lekken. Het is dus tijd voor een nieuwe radiator. Mijn oog is gevallen op de black ice xtreme. Het probleem is echter dat ik een 12mm inlet en een 10mm outlet fitting nodig zal hebben. Ik ben dus van plan om de 12mm te bestellen. Ik heb zelf nog een oude revisie van het asetek cpu waterblok waarop ook een 10mm fitting zit. Ik zat er dus aan te denken om deze van de cpu blok af te schroeven, vervolgens de 12mm outlet van de black ice xtreme eraf te halen, om deze met de 10mm fitting van het cpu blok te vervangen. Weten jullie of deze erop zal passen, want ik wil namelijk niet nog een keer riskeren dat het water volledig over mijn phase change systeem uit loopt.
Een amd XP wordt bij 2,1 volt in iedergeval minder warm als een AMD 64 op 1,7 volt. 1,55 volt weet ik niet hoe veel warmte dat afgeeft. En ik heb een aantal kunstof ringen onder de veren van m'n cpu block zitten om het block beter tegen m'n cpu te klemmen. En m'n rad hangt bijten m'n case. kamer temp is hier meest zo'n 18 graden (behalve in de zomer... zolderkamer)thabazzman schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:53:
[...]
Dit vind ik wel een erg lage temperatuur![]()
Ik koel een 6800 GE op 1,5v en AMD 64 3500+ zonder IHS op 1,55v (2770 mhz)
Tevens hangt er een L30 pomp aan en dual 120mm rad.
Stressed zijn mijn temps 40 van de CPU bij een kamertemperatuur van ongeveer 20-22 graden![]()
Lijkt me onwaarschijnlijk dat die 37 graden dan klopt terwijl je cpu 2.1v sap krijgt ?
Het ging ook meer om de prijs bij de bovenstaande discussie, want voor 150 euro kun je IMO geen goede custom watersetup bouwen. Daardoor denk ik dat de thermaltake set een betere oplossing is voor deze heer.
150 euro zal inderdaad krap worden. ik geloof dat ik voor m'n setje iets van 170 euro kwijt was inclusief 2 enermax 120mm fans. Dat was dan wel zonder het 80 euro kostende vga block dat ik er later bij heb gekocht. Dus 150 euro voor cu en vga is niet echt te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 02-11-2005 17:16 ]
Verwijderd
Ik ben van plan om een asetek setje te kopen voor mijn pc. Ik zie da tjullie rond de 2.1 volt zitten. Mijn barton komt rond de 2.7 v en komt dan al gauw aan zijn 60 graden als ik even game.
Ik wil waterkoeling om verder te overklokken en het is leuk om te hebben.
Ik wil het volgende koelen: CPU en NB.
Mijn videokaart krijgt al genoeg koeling => winfast + goede flow in kast.
Dus, voldoet een standaard setje? Of moet ik er nog wat bijkopen?
Hier moet het in...

edit: ik lees dat een dubbele 120mm ice pro het beste is. Geldt dan natuurlijk ook voor de barton
Ik wil waterkoeling om verder te overklokken en het is leuk om te hebben.
Ik wil het volgende koelen: CPU en NB.
Mijn videokaart krijgt al genoeg koeling => winfast + goede flow in kast.
Hier moet het in...

edit: ik lees dat een dubbele 120mm ice pro het beste is. Geldt dan natuurlijk ook voor de barton
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 10:06 ]
Beetje afhankelijk van hoe je hem gaat monteren natuurlijk, maar een dergelijke radiateur kan vrijwel elke combo koelhouden. Ga je hem in het dak van je case monteren? Erg veel mogelijkheden heb je niet zo te zien.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 10:04:
Verwijderd
w000t -MeuL- krijgt met anderhalve week de volgende set binnen:
CPU cooling kit - KT03A-12VX/10mm
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=683

Deze set maakt gebruik van het nieuwe pompje wat Asetek heeft gefabriceerd;
NEW WaterChill Xtreme [12V] integrated Pump/Reservoir with 10mm push on fittings (PSU powered).
USB cable.
Integated Print Circuit Board w. fan connectors.
2 x Temperature Sensors.
2 x Fan Connectors (Up to 6 fans, 2 x 24W)
Dit icm een Coolplex 25 reservoir:

Kan niet wachten om aan de slag te gaan
Iemand misschien nog tips?
CPU cooling kit - KT03A-12VX/10mm
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=683

Deze set maakt gebruik van het nieuwe pompje wat Asetek heeft gefabriceerd;
NEW WaterChill Xtreme [12V] integrated Pump/Reservoir with 10mm push on fittings (PSU powered).
USB cable.
Integated Print Circuit Board w. fan connectors.
2 x Temperature Sensors.
2 x Fan Connectors (Up to 6 fans, 2 x 24W)
Dit icm een Coolplex 25 reservoir:

Kan niet wachten om aan de slag te gaan
Iemand misschien nog tips?
Verwijderd
Meul, al enige bevindingen aangaande nieuwe set? Eenvoudig te installeren? Verschil in temp.? Welke radiator heb je gebruikt? Per toeval foto's van je systeem in actie? Ben nl. reuze nieuwsgierig naar de prestaties van je set!!
Ik wil binnenkort ook een WC setje kopen, alleen wil alleen weten of de fans ook aan de andere kant van een Black Ice Pro/Extreme kan geschroefd worden.
Kan iemand mij dit vertellen? Of iig een foto maken van de achterkant van een black ice pro/extreme?
trouwens -> Watercooling vraag <- kleine info wat ik van plan ben. Reden waarom ik me af vraag of ze ook aan de andere kant geschroefd kunnen worden is omdat ik een Coolermaster Stacker 830 heb. Die hebben soort klemmen/sockets voor 120mm fans. (Vandaar wel handig als fans bij de black ice pro/extreme op de achterkan kunnen bevestigd worden)
Kan iemand mij dit vertellen? Of iig een foto maken van de achterkant van een black ice pro/extreme?
trouwens -> Watercooling vraag <- kleine info wat ik van plan ben. Reden waarom ik me af vraag of ze ook aan de andere kant geschroefd kunnen worden is omdat ik een Coolermaster Stacker 830 heb. Die hebben soort klemmen/sockets voor 120mm fans. (Vandaar wel handig als fans bij de black ice pro/extreme op de achterkan kunnen bevestigd worden)
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
bedankt voor je reply, ben ik ook ff wat wijzer uit 
Er was nog iemand in mn topic die wat gepost had
---X---
Door: Twix
Promotion: Master SergeantBekijk myReact van TwixBerichten: 787
Reg. datum: 21 augustus 2002
--------------------------------------------------------------------------------
Het is verstandiger om 1 grote BI Pro (3x 120) te nemen. zo onstaat er minder "opstopping"
En door het grote koel oppervalk is die prima te koelen met 3 stille 120mm fans (denk aan papst)
kijk hier eens rond, daar staan genoeg andere formaten.
----X----
Ik wou hier even op zeggen dat de kast die ik heb, een Collermaster Stacker 830 is. Waar geen 3x120mm rad in past, zelfs niet een 2x120 rad.. (invb met 4in3 cage, 1PST & 1x dvd) dus moet ik gewoon 2x 1x120mm of 3x 1x120mm
Er was nog iemand in mn topic die wat gepost had
---X---
Door: Twix
Promotion: Master SergeantBekijk myReact van TwixBerichten: 787
Reg. datum: 21 augustus 2002
--------------------------------------------------------------------------------
Het is verstandiger om 1 grote BI Pro (3x 120) te nemen. zo onstaat er minder "opstopping"
En door het grote koel oppervalk is die prima te koelen met 3 stille 120mm fans (denk aan papst)
kijk hier eens rond, daar staan genoeg andere formaten.
----X----
Ik wou hier even op zeggen dat de kast die ik heb, een Collermaster Stacker 830 is. Waar geen 3x120mm rad in past, zelfs niet een 2x120 rad.. (invb met 4in3 cage, 1PST & 1x dvd) dus moet ik gewoon 2x 1x120mm of 3x 1x120mm
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Dacht net aan de 2x2 120mm fan rack die met mn Coolermaster Stacker 830 erd geleverd. Misschien dat ik daar 2x 2x120mm rad op mount?
Kheb nu 2 setups om tussen te kiezen :

of

En een vraag, al zit er een resevoir ge-intregeerd, wat is het nut van om nog een aparte resevoir erbij te kopen? (ik bedoel dan --> [rml]-MeuL- in "[ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, ..."[/rml] )
Kheb nu 2 setups om tussen te kiezen :

of

En een vraag, al zit er een resevoir ge-intregeerd, wat is het nut van om nog een aparte resevoir erbij te kopen? (ik bedoel dan --> [rml]-MeuL- in "[ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, ..."[/rml] )
[ Voor 26% gewijzigd door Sunny op 22-03-2006 22:36 ]
Ik zou voor optie 2 gaan. Op die manier komt op geen enkele manier warmte in je kast (bij optie 1 heb je een radiateur die zijn warmte in de kast dumpt.). Een extra reservoir zou ik alleen doen als je het als een cosmetisch extraatje zie, zeker geen noodzaak.
Verwijderd
Idd, het is een mooi effect in mijn kast, ik heb een CM stacker waarin ik een bodemplaat van UV plexi heb verwerkt, deze licht dan mooi blauw op door UV ccfletjes.
Precies in het midden van de stacker bodem zit een stuk "gaas" , ik heb ongv. een rechthoek, met gebogen hoekjes uit die plexiglas bodem gehaald zodat het gaas zichtbaar en aanraakbaar is.
Hierop heb ik vervolgens het coolplex reservoir geplaatst, deels voor eyecandy ( met UV groen water ) en ik heb wat extra water in m'n systeem lopen zodat het naar mijn mening beter kan
afkoelen in het proces.
Precies in het midden van de stacker bodem zit een stuk "gaas" , ik heb ongv. een rechthoek, met gebogen hoekjes uit die plexiglas bodem gehaald zodat het gaas zichtbaar en aanraakbaar is.
Hierop heb ik vervolgens het coolplex reservoir geplaatst, deels voor eyecandy ( met UV groen water ) en ik heb wat extra water in m'n systeem lopen zodat het naar mijn mening beter kan
afkoelen in het proces.
aan een paar mensen:
ik zie vaak dat men den fan op de radiator hebben blazen, dit is fout want je krijgt dan stof tussen de fan en de radi wat redelijk irritand schoonmaken is. het beste kun je de fan de lucht door de radiator laten aanzuigen uit je kast. en dan komt er alleen stof op de radiator zelf wat gemakkelijk te verwijderen is.
ook dat heeft weer een reden omdat als je denkt nee, ik wil lekker koele lucht van buiten hebben.
dat is ook fout want alle warmte wat je net uit je systeem haalt blaas je vrolijk weer je kast in.
omdat je geen CPU fans meer hebt draaien blijft de lucht in je kast al redelijk koel, je moet gewoon nog voor een intake fan zorgen ergens onderin je kast.
ik zie vaak dat men den fan op de radiator hebben blazen, dit is fout want je krijgt dan stof tussen de fan en de radi wat redelijk irritand schoonmaken is. het beste kun je de fan de lucht door de radiator laten aanzuigen uit je kast. en dan komt er alleen stof op de radiator zelf wat gemakkelijk te verwijderen is.
ook dat heeft weer een reden omdat als je denkt nee, ik wil lekker koele lucht van buiten hebben.
dat is ook fout want alle warmte wat je net uit je systeem haalt blaas je vrolijk weer je kast in.
omdat je geen CPU fans meer hebt draaien blijft de lucht in je kast al redelijk koel, je moet gewoon nog voor een intake fan zorgen ergens onderin je kast.
Je vergeet nog een belangrijke reden om de fans op zuigen te zetten: het is simpelweg stiller dan als je de fans op blazen hebt staanWSaeNoTSoCK schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:54:
aan een paar mensen:
Daarnaast verhoog je ook je koelperformance ermee!
Heb een tijdje geleden deze set op de kop kunnen tikken,
hij is nog niet ingebouwd omdat ik nog slangen in bestelling heb voor externe opbouw van de radiator.
CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-12VX 1/2 inch

Nu wou ik weten of ik mijn 6600 GT PCI-E ook kan koelen met dit blokje (hier vind ik geen sluitende info over). Deze kaart is namelijk passief gekoeld en wil niet heel de koelblok eraf slopen om dan tot de conclusie te komen dat het niet past.
Anderzijds wil ik deze kaart nog hoger clocken en een voltmod uitvoeren....
Voorts zou ie mijn X2 3800+ @2.42 Ghz (dan misschien meer) moeten koelen en de northbridge,
haalbaar?
Thx voor reacties
Edit: niet herkende tekens
hij is nog niet ingebouwd omdat ik nog slangen in bestelling heb voor externe opbouw van de radiator.
CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-12VX 1/2 inch
Nu wou ik weten of ik mijn 6600 GT PCI-E ook kan koelen met dit blokje (hier vind ik geen sluitende info over). Deze kaart is namelijk passief gekoeld en wil niet heel de koelblok eraf slopen om dan tot de conclusie te komen dat het niet past.
Anderzijds wil ik deze kaart nog hoger clocken en een voltmod uitvoeren....
Voorts zou ie mijn X2 3800+ @2.42 Ghz (dan misschien meer) moeten koelen en de northbridge,
haalbaar?
Thx voor reacties
Edit: niet herkende tekens
[ Voor 4% gewijzigd door yago op 29-04-2006 17:01 ]
*Don_holio
graag wat advies voor een newbie qua waterkoeling
ik wil het volgende setje gaan aanschaffen (alles van asetek)
het moet mijn conroe E6600 gaan koelhouden en toekomstige dfi nforce 590
Black Ice Extreme II, 10mm push on fittings
LED Display black
Waterchill tube, 100cm slang, 10mm
A12V Base pump unit, Xtreme, 10 mm push in
Resevoir grey transparant,
asetek Antarctica cpu koeler
Chipset Cooler DYO
maar nou vroeg ik mijzelf zo af, waarom zitten er op de cpu koeler 3 aansluitingen?
en moet ik dan met een T splitsing gaan werken ofso?
LED Display black
Chipset Cooler DYO
maar nou vroeg ik mijzelf zo af, waarom zitten er op de cpu koeler 3 aansluitingen?
Klopt, niet helemaal, want er wordt een Y-splitter meegeleverd. De 3 aansluitingen is een ontwerp wat al een tijdje bestaat (maar nu eigenlijk weer outdated is), de middelste zorgt voor watertoevoer, de linker + rechter voor de afvoer.
[edit]
Zie hier
[edit]
Zie hier

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 18-08-2006 10:02 ]
op die manieraramdin schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:01:
Klopt, niet helemaal, want er wordt een Y-splitter meegeleverd. De 3 aansluitingen is een ontwerp wat al een tijdje bestaat (maar nu eigenlijk weer outdated is), de middelste zorgt voor watertoevoer, de linker + rechter voor de afvoer.
[edit]
Zie hier
maar het is toch wel een knap koelblok of heb ik mezelf nou een verkeerde aangeschaft

in ieder geval bedankt voor je replie
Als er nieuwe generaties komen, betekend dit gelukkig niet dat de oude plotseling niets meer waard zijn.harrald schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:44:
[...]
op die manier
maar het is toch wel een knap koelblok of heb ik mezelf nou een verkeerde aangeschaft![]()
in ieder geval bedankt voor je replie
Nog even een vraagje tussendoor. Ik heb ook waterkoeling en ben er zeer tevreden over. Ook de ''looks'' van waterkoeling vind ik erg gaaf en dus denk ik eraan om een gehuegenkoeler te kopen. En die dus op te nemen in mijn loop.
Heeft dit verder ook nog nut voor het gehuegen of ziet het er alleen maar leuk uit?
Heeft dit verder ook nog nut voor het gehuegen of ziet het er alleen maar leuk uit?
inverband met het inbouwen vanmijn asetek set in mijn nogal krappe tt matrix
ben ik benieuwd hoe jullie het allemaal hebben opgelost (met name de pomp)
hebben jullie foto's van jullie wc gekoelde kast?
ben ik benieuwd hoe jullie het allemaal hebben opgelost (met name de pomp)
hebben jullie foto's van jullie wc gekoelde kast?
Ik ben heden ook bezig met het inbouwen van een asetek waterchill setje, ook in een nogal krappe kast namelijk een NZXT Lexa, ik heb trouwens ook alle blokjes van asetek + BX2 pro rad en xtreme pompje.
Probleem wat ik tegenkom is dat het antartica CPU blokje niet goed op mijn socket A CPU is vast te maken, omdat er bij mijn socket A (462) geen gaatjes rondom de socket zitten, de stock koeler zat om de socket heen geklemt zegmaar
.
Misschien iemand die hier ervaring mee heeft, en weet hoe ik dit kan oplossen? Zelf denk aan de stock koeler zo te modificeren dat ik het wc blokje mee kan vastklemmen, dat lijkt me wel erg lastig, maar ik ga het iig wel proberen.
Om het ruimte te kort in mn kast op te lossen heb ik er voor gekozen om de rad boven op de kast monteren en dan de fans eronder, die dan in de kast hangen en lucht uit de kast door de rad heen blazen. Dit lijkt mij iig een goede oplossing.
En uuh .. ik zal uiteraard foto's posten als het een beetje gelukt is
.
Probleem wat ik tegenkom is dat het antartica CPU blokje niet goed op mijn socket A CPU is vast te maken, omdat er bij mijn socket A (462) geen gaatjes rondom de socket zitten, de stock koeler zat om de socket heen geklemt zegmaar
Misschien iemand die hier ervaring mee heeft, en weet hoe ik dit kan oplossen? Zelf denk aan de stock koeler zo te modificeren dat ik het wc blokje mee kan vastklemmen, dat lijkt me wel erg lastig, maar ik ga het iig wel proberen.
Om het ruimte te kort in mn kast op te lossen heb ik er voor gekozen om de rad boven op de kast monteren en dan de fans eronder, die dan in de kast hangen en lucht uit de kast door de rad heen blazen. Dit lijkt mij iig een goede oplossing.
En uuh .. ik zal uiteraard foto's posten als het een beetje gelukt is
30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40
Vraagje:harrald schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:20:
graag wat advies voor een newbie qua waterkoeling![]()
LED Display black
Chipset Cooler DYO
Past het Asetek Antarctica cpu blok ook op de 775 moederborden of moet ik dan echt aan een nieuw CPU block?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ja, maar dat had je op de site ook wel kunnen vinden lijkt me?JohnnyV76 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:05:
[...]
Vraagje:
Past het Astek Antarctica cpu blok ook op de 775 moederborden of moet ik dan echt aan een nieuw CPU block?
Dat valt dus vies tegen. Je doet nu alsof ik daar niet gekeken zou hebben maar de site is er erg onduidelijk over en ik kan niet achterhalen of de oude antarctica cpu blokken moeiteloos op een S775 bord passen.Roamor schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:20:
[...]
Ja, maar dat had je op de site ook wel kunnen vinden lijkt me?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Is dit wat om een Athlon X2 3800+ @ 2.4Ghz stil te houden? Kan ik hier ook nog op uitbreiden?
Ik zag ook nog een Asetek Waterchill.
Asetek KT03AT-12VX/10mm (200 euro)
1 keer 2 x 12cm.
Kan ik beter zelf een setje samenstellen?
Alvast bedankt
Ik zag ook nog een Asetek Waterchill.
Asetek KT03AT-12VX/10mm (200 euro)
1 keer 2 x 12cm.
Kan ik beter zelf een setje samenstellen?
Alvast bedankt
[ Voor 32% gewijzigd door Pokerphase op 12-03-2007 14:00 ]
(psst, in het andere topic was het nog een x2 @ 2.6 ghz, wat is het nu ..)
Moet wel lukken lijkt me zo.
Moet wel lukken lijkt me zo.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
het is dus 2.6, nu draait ie hier iig stabiel op.
Even een stom vraagje misschien: weet iemand in welke maat schroefdraad de asetek blokjes getapt zijn? 1/2'' of 3/8''?
[CiP] Le Régional Built To Last.