Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:14

GG85

.......

Topicstarter
Vandaag is de eerste Detonator driver uit de 50.xx serie gelekt: De 51.75.
Het gerucht gaat dat nVidia de beeldkwaliteid weer negatief heeft aangepast om zo Ati bij te kunnen houden in snelheid.
Een ander gerucht is echter dat nVidia een grote optimalisatie in de pixelshader aansturing heeft weten te bereiken waardoor nVidia weer een waardige concurent is in bijv. Half-Life 2.
We zien wel wat deze serie ons te brengen heeft....

Oh ja, de 51.75 is alvast hier te krijgen:
http://files.tweakers.net/nVidia/win-xp-2k-5175.zip
of hier: http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvidia/nt5/5175.php

Update 09-10:
De 52.13 driver is nu uit en is hier te halen:
http://download.guru3d.co...ion=license&id=1&file=681

En AnandTech heeft de 52.14 getest die het erg goed deden:
nieuws: Uitgebreide test van nVidia NV38 en Detonator 52.14

Update 19-10:
En de 52.14 is nu te downloaden voor win2000/xp:
ftp://ftp.inno3d.com/inno...rce/win2kxp/w2kxp5214.exe

Update 23-10:
En de 52.16 WHQL:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_52.16.html

Update 14-11:
En de 52.17 Beta zijn uitgelekt:
http://download.guru3d.co...ion=license&id=1&file=701

[ Voor 48% gewijzigd door GG85 op 14-11-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84094

acces denied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
makkelijk zo aan je posts te komen

Voor de duidelijkheid, deze linkt werkt alleen maar als je ingelogt ben op de FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

nee hoor, lukt, maar heb geen nvidia

Suc6 all of you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 19:09
ik had het ook al gepost ong een uur eerder en die is gesloten :'(

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Iemand ze al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

is dat kreng WHQL'd?

[ Voor 35% gewijzigd door RSpliet op 15-09-2003 19:36 . Reden: meervoud bij een driver is niet zo slim ;) ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

Ze hebben inderdaad een lagere kwaliteit, hier bewijs:

http://www.gamersdepot.co..._nvidia/dx9_rel50/001.htm

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Ze zijn nog beta helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik zie geen verschil. Wat zie je dan?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

als je het verschil niet ziet ben je knap blind... Zie die images van Halo, die van de 50.xx det's is veel minder gedetailleerd, en donkerder...

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 15-09-2003 19:48 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

Wel de grote foto's bekijken heh ;)

onderop de pagina die waterval? mis jij geen licht daar?

"If you look at the waterfall scene in particular, you’ll notice the area around the Waterfall area isn’t lit up like it should be – NVIDIA produces far less vivid imagery on the overall image for both Halo pictures. "

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Lijkt me eerder een brightness/gamma afwijking.
Als nVidia op deze manier gaat inleveren op kwaliteit zijn ze wel heel vreemd bezig

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Kan ook aan Halo liggen, maybe is het zelfs de beta van Halo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En een ander die het ook opviel maar dan in Aquamark 3:
http://www.driverheaven.net/articles/aquamark3/index3.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

Daarnaast ook scherpteverlies. En zeg nou zelf hoe wil je dat sneller krijgen zonder ergens wat te verliezen. Op een gegeven moment houd het verbeteren.

maar goed het zijn nog beta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Laatst online: 27-06 11:47

bitflusher

flushed die *** pc

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 September 2003 @ 19:48:
als je het verschil niet ziet ben je knap blind... Zie die images van Halo, die van de 50.xx det's is veel minder gedetailleerd, en donkerder...
laten we hopen dat dit een of andere "bug" is en niet een "feature"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

edward2 schreef op 15 september 2003 @ 19:49:
Lijkt me eerder een brightness/gamma afwijking.
Als nVidia op deze manier gaat inleveren op kwaliteit zijn ze wel heel vreemd bezig
offtopic:
Hoor jij niet in het -=Radeon Topic - Deel #=- te zitten?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tyrian schreef op 15 September 2003 @ 19:55:
[...]

offtopic:
Hoor jij niet in het -=Radeon Topic - Deel #=- te zitten?
offtopic:
Ik interesseer me voor alles wat maar met videokaarten/drivers te maken heeft en ben niet zo merkgevoelig

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

guanpedro schreef op 15 September 2003 @ 19:52:
Daarnaast ook scherpteverlies. En zeg nou zelf hoe wil je dat sneller krijgen zonder ergens wat te verliezen. Op een gegeven moment houd het verbeteren.

maar goed het zijn nog beta's
now the quake 3 timedemo:
9800pro:'500 fps'
5900U: '500fps'

note to self: 'next time, do not run the timedemo at 320x240 for Nvidia' :P :+

en nou ff serieus: Ik vraag me af of iemand al een keer de broncode voor die drivers heeft vergeleken....

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mja, kwaliteitsverlies in ruil voor performance is iets waar nVidia niet omheen kan.

En om nou te voorkomen dat dit een dikke flame is kan je hier ook het (zeer technische) verhaal lezen waarom dat zo is: http://www.3dcenter.org/artikel/cinefx/index_e.php

In het kort: het aantal pixel shader operaties dat de NV30 en NV35 per seconde kan doen is gewoon struktureel lager dan de R300 en R350. Dit heeft onder andere te maken met de hoeveelheid registers die de NV30/35 heeft voor FPU berekeningen. En dat wordt erger zodra het aantal operaties opschuift van veel texture reads en een beetje pixelshaders naar weinig texture reads en veel pixelshaders.

De manier waarom nVidia prestatie wint is door niet volledig 32-bits nauwkeurig de pixelshaders uit te voeren, maar (via drivers gedwongen) op 12 of 16 bit. Tja, dan kan de NV30/35 architectuur meer pixelshader opertaties uitvoeren maar lever je uiteindelijk dus ook beeldkwaliteit in... Dat is nou net wat de Det 5x.xx serie doet. (Onder meer en onder andere, er zal nog wel meer -legitiem of niet- optimalisatie plaatsvinden.)

Pas bij de NV40 heeft nVidia de kans om de hoeveelheid registers flink op te voeren en een èchte 8 pipeline chip te bakken. (in plaats van 4 pipelines die in sommige gevallen 2 dingen per kloktik kunnen.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro

guanpedro

casemodderpoel schreef op 15 September 2003 @ 20:13:
[...]

en nou ff serieus: Ik vraag me af of iemand al een keer de broncode voor die drivers heeft vergeleken....
Is die open toegankelijk dan? Daar wil ik wel een kijkje in nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
guanpedro schreef op 15 September 2003 @ 20:13:
Is die open toegankelijk dan? Daar wil ik wel een kijkje in nemen.
Zijn geëncrypted, niemand weet wat er in zo'n detonator pakketje staat.
Hebben ze misschien wat te verbergen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Wel leuk en aardig dat nVidia straks een videokaart uitbrengt die misschien wel in vergelijking goed gaat presteren, maar daar hebben degenen die nu een fx hebben gekocht niets aan. Als je bijvoorbeeld een FX5900 gekocht hebt, dan ga je echt niet binnen een jaar een nieuwe videokaart kopen, daar kosten die dingen toch echt wel veel te veel geld voor.

Laten we in ieder geval maar optimistisch genoeg blijven dat nVidia toch nog zijn uiterste best doet om goede produkten af te leveren. Maar ja, drivers zijn nu eenmaal niet een wonder middel, je veranderd er geen hardware mee...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Procyon for life schreef op 15 September 2003 @ 20:19:
[...]

Zijn geëncrypted, niemand weet wat er in zo'n detonator pakketje staat.
Hebben ze misschien wat te verbergen? :+
Dat is logisch dat ze geencrypt zijn.
Nou is het in Nederland in ieder geval niet verboden om reverse engineering toe te passen, zolang er maar geen commerciele doeleinden aankleven.
Dus misschien moet is een Nederlander de drivers onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 15:11

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Half life 2 draait zich zelf ook een strop om ze nek, ik ga echt niet nog eens 400 euro uitgeven binnen 3 maanden voor een videokaart alleen omdat een spel dan beter werkt. Jaja er komen vast wel meer maar dat is over een tijd en dan zie ik wel weer.

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85882

En die paar miljoen die ATI betaald heeft zou het verschil niet kunnen compenseren.

Maar waarom zouden mensen met een GF FX geen Halflife kopen? Met 30+ fps op de aller hoogste settings spelen is nog steeds geen vervelende klus. En als je dan een slomere FX hebt dat zet je de settings toch wat lager en ik denk dat HL2 dan nog steeds mooi is. En het gaat trouwens voornamelijk om de gameplay.

Heeft de nieuwe driver ook nog effect op de oudere nvidia's?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 85882 op 15-09-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

als je maar niet weer van die losers krijgt die beginnen te bleren: "HL1 was beter!"
net als bij UT2K3 :r Daar word ik zo ziek van. :(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
BOnus schreef op 15 september 2003 @ 20:30:
Half life 2 draait zich zelf ook een strop om ze nek, ik ga echt niet nog eens 400 euro uitgeven binnen 3 maanden voor een videokaart alleen omdat een spel dan beter werkt. Jaja er komen vast wel meer maar dat is over een tijd en dan zie ik wel weer.
Uhm, het is toch echt Nvidia die schuldig is aan de slechte performance van de FX en niet Valve. Nvidia heeft de FX gewoon slecht ontworpen, dan moet je niet zeuren op Valve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
BOnus schreef op 15 september 2003 @ 20:30:
Half Life 2 draait zichzelf de strop om? Volgens mij snap jij het niet helemaal. :/

Tijdens de ShaderDays hebben ook andere developers toegegeven blij te zijn dat er EINDELIJK eens een developer vooruit durfde te komen voor de beroerde DX9 prestaties van de FX. Half Life 2 is nog maar het begin van wat er nog komen gaat in de gamewereld.

Dus het is nVidia die zichzelf uiteindelijk de strop om doet...

Lees dit er maar eens op na: http://www.beyond3d.com/misc/hl2/

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 15-09-2003 21:15 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03
Heeft er al iemand gebenched ??

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Hmm ik hoop dat Omega weer een mooie optimalisatie maakt van de detonator 50.xx, dan is er misschien toch weer een redelijke performance op de FX'en, niet dat ik ontevreden ben met mijn best goed overclockbare fx 5200 (250/400 @ 310/512) maar een beetje extra performance is altijd welkom! (ik krijg binnenkort mijn 200 terug dus dan zal ik ff benchen als het nodig is, maar dat is waarschijnlijk zaterdag pas :( )

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 26-06 10:45
Anoniem: 85882 schreef op 15 september 2003 @ 20:43:
En die paar miljoen die ATI betaald heeft zou het verschil niet kunnen compenseren.

Maar waarom zouden mensen met een GF FX geen Halflife kopen? Met 30+ fps op de aller hoogste settings spelen is nog steeds geen vervelende klus. En als je dan een slomere FX hebt dat zet je de settings toch wat lager en ik denk dat HL2 dan nog steeds mooi is. En het gaat trouwens voornamelijk om de gameplay.

Heeft de nieuwe driver ook nog effect op de oudere nvidia's?
Wel Hl 2 kopen maar gewoon die Bagger FX de deur uit smijten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

sokje schreef op 15 september 2003 @ 21:17:
Hmm ik hoop dat Omega weer een mooie optimalisatie maakt van de detonator 50.xx, dan is er misschien toch weer een redelijke performance op de FX'en, niet dat ik ontevreden ben met mijn best goed overclockbare fx 5200 (250/400 @ 310/512) maar een beetje extra performance is altijd welkom! (ik krijg binnenkort mijn 200 terug dus dan zal ik ff benchen als het nodig is, maar dat is waarschijnlijk zaterdag pas :( )
De Omega-drivers zorgen voor een betere beeldkwaliteit ten koste van een beetje performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Anoniem: 78739 schreef op 15 September 2003 @ 21:27:
[...]

De Omega-drivers zorgen voor een betere beeldkwaliteit ten koste van een beetje performance...
Tenzij je voor de performance mode kiest en je hebt betere performance ten koste van de beeld kwaliteit, verder zitten er ook algemene verbeteringen in zodat er toch meer performance is zonder enige kwaliteits verlies.

(okeej het zijn geen verbeteringen aan de driver zelf komen ze niet, maar je snapt me wel denk ik)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
*kuch*cheats vielen teveel op*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Neej, denk ik niet: tot nu toe hebben ze geen een keer commentaar gegeven op beta drivers, het lijkt erop dat deze 'echt' en veel te vroeg gelekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ahum. Gelekt? Deze 50.75 is trouwens wel door nVidia zelf aan reviewers gegeven om te gebruiken bij benchmarks zoals bv Half Life.

Een van de reviewsites moet 'm gelekt hebben, maar dat is heel wat anders dan gelekt door nVidia. nVidia wist wat voor drivers ze vrij gaven aan de review sites. En gelukkig kon Valve een stokje steken voor het gebruik van deze drivers.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Helemaal niemand met een Fx5900 die deze drivers eens onder de loep heeft genomen?.....

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 17:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan iemand mij vertellen of deze drivers voor de Geforce FX series floating point textures in directx beschikbaar maken?

Om dat te kunnen zien heb ik een tooltje geschreven

Dus als iemand met een FX dat even wilt runnen, thanx :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 07:47
Astennu schreef op 15 September 2003 @ 21:22:
[...]

Wel Hl 2 kopen maar gewoon die Bagger FX de deur uit smijten.
fx is niet bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 15:03
Net een heerlijke crash/bsod tijdens ut2k3, meer mensen met vastlopers :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lolz....

FX is leuk maar niet volledig DX9 :-), zo simpel ligt het spelletje!

Inserted Coin!

Play On: Y/N?

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 16-09-2003 11:02 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Grapjas! :+ Jij bedoelt natuurlijk de Opteron FX ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Al mensen gebencht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Al mensen die de driver STABIEL ge-installeerd kregen. De drivers zijn officieel door Nvidia teruggeroepen van een aantal sites omdat ze

A. Beta waren ( nog geen reden om terug te roepen )
B. Onstabiel waren ( tja, dat is meer een reden om ze terug te roepen )
C. Alweer vol met cheats zaten ( En deze keer NOG zichtbaarder! Hoe doen ze het toch elke keer! )

Dus als jij ze stabiel ge-installeert krijgt moet je ze eens benchmarken...oh ja..vergeet niet screenshots bij te leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:28
swampy schreef op 16 September 2003 @ 11:49:
[...]

Al mensen die de driver STABIEL ge-installeerd kregen. De drivers zijn officieel door Nvidia teruggeroepen van een aantal sites omdat ze

A. Beta waren ( nog geen reden om terug te roepen )
B. Onstabiel waren ( tja, dat is meer een reden om ze terug te roepen )
C. Alweer vol met cheats zaten ( En deze keer NOG zichtbaarder! Hoe doen ze het toch elke keer! )

Dus als jij ze stabiel ge-installeert krijgt moet je ze eens benchmarken...oh ja..vergeet niet screenshots bij te leveren!
geen wonder dat ze van Valve niet voor de HL2 bench gebruikt mochten worden toch?
heb ik geen "Ati-omkoop" theorieen voor nodig ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Puppetmaster schreef op 16 September 2003 @ 13:08:
[...]

geen wonder dat ze van Valve niet voor de HL2 bench gebruikt mochten worden toch?
heb ik geen "Ati-omkoop" theorieen voor nodig ;)
Wat mij ook opgevallen is dat elke hardware test website die eerst de FX serie aanprijste nu toch echt er niet meer omheen kan dan er met de drivers gecheat wordt. En dan 3Dmark2003 testen gedaan op FX kaarten...simpelweg totaal niet representatief genoemd kunnen worden voor de werkelijke prestaties.

De hele FX serie is gewoon...tja..... niet wat het had moeten worden.

Ik mag alleen maar hopen dat de NV40 wel weer goede kwaliteit wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krijgen we temee die discussie weer... Of de FX goed is of niet :?

Ligt misschien aan mij, maar de FX5200 is niet al te best... De FX5900 is beter ;)

O en nog wat... Dit gaat over de Detonator 50.xx serie niet de GeForce FX

Maar wat ik me werkelijk afvraag... Zitten er (nog) optimalisaties bij, voor bijvoorbeeld de GeForce 2 en 3? Zo ja, dan wil ik thuis best de Detonator 50.xx proberen... Heb binnenkort toch een nieuwe PC, dus als ze niet goed zijn, dan installeer ik ze niet op me nieuwe PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ThePerfectCell schreef op 16 September 2003 @ 14:02:
Krijgen we temee die discussie weer... Of de FX goed is of niet :?

Ligt misschien aan mij, maar de FX5200 is niet al te best... De FX5900 is beter ;)

O en nog wat... Dit gaat over de Detonator 50.xx serie niet de GeForce FX

Maar wat ik me werkelijk afvraag... Zitten er (nog) optimalisaties bij, voor bijvoorbeeld de GeForce 2 en 3? Zo ja, dan wil ik thuis best de Detonator 50.xx proberen... Heb binnenkort toch een nieuwe PC, dus als ze niet goed zijn, dan installeer ik ze niet op me nieuwe PC ;)
Voor de oudere series...mmm...Misschien nog wat voordelen voor de GF4 ti series en de GF4 MX series maar...echt veel voordelen voor de GF3 series of de GF2 series hebben de drivers vandaag de dag niet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb ze gedraaid, GF4MX:
- betere TV-out
- mouselag bij CS (niet met 45.23)

TV out kan nu een film ook downscalen (film op tv als fullscreen device is beeldvullend). Bij vorige drivers werd een film van bijv. 800x600 gepanned op de tv-out resolutie; bij DVD's (720 breed) ging het ook fout op de ideale PAL resolutie van 720x576. Met deze driver (51.75) is er wel een klein bugje bmt de aspect ratio (beeld is een heel klein beetje te breed).

Verder is dit gewoon een ECHTE beta, gewoon niet af (vage foutjes e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 04-07 16:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

GG85 schreef op 15 september 2003 @ 19:49:
Kan ook aan Halo liggen, maybe is het zelfs de beta van Halo?
Natuurlijk is het de beta, het officiele spel is nog niet uit (de beta is btw de gold edition! )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Toen ik het schreef was halo al een poosje gold hoor, het had dus ook v 1.0 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter

En AnandTech heeft de 52.14 getest die het erg goed doet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waar heeft AnandTech die 52.14 eigenlijk vandaan? Ik kan die nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Tja, iedreen wacht erop. Ik kan ook niet wachten op de nieuwe drivers. Wat zegt nVidia er zelf over???

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59559

GG85 schreef op 09 October 2003 @ 11:13:

En AnandTech heeft de 52.14 getest die het erg goed doet:
De 52.13 driver geeft bij mij ten opzichte van 45.23 een verlaging van 200 in 3D Mark 2001SE. Dit is op een Ti 4600, ik neem aan dat de 5x.xx serie primair bedoelt is voor de FX kaarten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
dit was ook nog geen officieele release, dus nog even w8ten die van nvidia zelf zullen wel beter worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Masselink

Voor de dorst

Is er ook een 52.xx driver die ook de Geforce FX 5650 voor mijn laptop (dell) ondersteund ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 12:41

Termy

valt er nog wat te fragge?

is het verschil tussen die 52.13 en .14 erg groot? ik heb een FX 5900 en wil best testen maar dan als .13 nog gewoon hard zuigt hoeft het van mijn part niet en zo te zien in de .14 nergens te downe??

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:00

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Masselink schreef op 09 October 2003 @ 14:51:
Is er ook een 52.xx driver die ook de Geforce FX 5650 voor mijn laptop (dell) ondersteund ?
ik zou eens even voor omega drivers kijken, die hebben vaker ondersteuning voor mobility kaarten

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

Jake schreef op 16 September 2003 @ 14:17:
blabla

- mouselag bij CS (niet met 45.23)

blabla
bedoel je daarmee dat je crosshair langzaam dicht gaat? daar heb ik nml last van met 45.23 ik zal die 50.xx serie es gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dat hangen/schokken van de crosshair had ik met 51.75 ja, met 45.23 dus niet. Ik heb al vaker gehad (heel andere config e.d.), steeds wel weer weg na een verandering. Ik heb nu ook op PC2 (ATi kaart), maar alleen met CS 1.6 (niet met 1.5).

Blijft een beetje vaag: maar zoals altijd zulke dingen verschillen per PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

vaag spull. met day of defeat heb ik het ook niet... naja ik zal zien wat 52.13 gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

er valt dus helemaal niks te melden over het verschil tussen 52.13 en .14? 13 is wel te downe en 14 niet maar alle super positieve benches die ik zie zijn gedaan met .14 en daar hoor je niks van .14... :/

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

de 5xxx serie is optimized voor FX kaartjes ja. Alleen wil ik ze nog niet testen met mijn GF FX5900ultra, want de 52.13 zorgt er namelijk voor dat mijn fans op de videokaart ineens blijven stilstaan, waardoor je dus echt je gpu KUNT verklooien. bovendien weet ik niet of RAM geheugen zoveel te maken heeft met benchmarking, ik heb ene andere post bij benchmarking, waarin ik vertel dat ik extreem lage benchies haal met mijn kaart

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

RAM= Random Acces Memory en Memory betekent Geheugen dus RAM geheugen is een tautologie :) (nee ik heb niet net een tentamen gehad, ben al van het vwo af, kon het gewoon niet laten.. :P)

Wat bedoel je eigenlijk met die vraag? lijkt mij nogal logisch dat je RAM uitmaakt. bij het 1 iets meer dan het andere maar het is een belangrijk aspect van je syteem in elk geval..

m'n gfje zit in de luchtstroom van 2 intake fans dus erg bang voor doorsmelten ben ik niet mochten ze stil gaan staan. het gaat me meer om performance en IQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 12-03 02:46
Termy schreef op 16 October 2003 @ 13:52:
RAM= Random Acces Memory en Memory betekent Geheugen dus RAM geheugen is een tautologie :) (nee ik heb niet net een tentamen gehad, ben al van het vwo af, kon het gewoon niet laten.. :P)
Wat wil je dan? RA-geheugen? Of zelfs Toevalstoegangsgeheugen of iets dergelijks? Bij RAM kunnen veel mensen zich alleen 3 lettertjes voorstellen, als je het woordje even duidt met het woord geheugen, maakt dit het alleen duidelijker. Je hebt gelijk met je tautologie, maar hier is het niet echt van toepassing omdat een tautologie per definitie overbodig, zinloos is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Het is hier GoT en niet Beginnersweb.nl of digibeet.ergens dus je mag verwachten dat je de FAQ gelezen hebt en dus weet wat RAM betekent.. sim-pel :P

RAM-geheugen wel degelijk een tautologie want het is overbodig en zinloos om het te zeggen.. Random betekent in trouwens niet Toeval maar Willekeurig..

* Termy in teaching mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Laatst online: 11:07

grimson

domeingrommer

Hier kan je versie 52.14 downloaden.

/edit
52.16 voor Win9x is ook aanwezig.

http://www.ivmm.com/download_inno3d.html

XP/2K direct Link: ftp://ftp.inno3d.com/inno...rce/win2kxp/w2kxp5214.exe

[ Voor 48% gewijzigd door grimson op 19-10-2003 11:01 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 00:03

danplo

The Force is strong with me

Een mirror zou geen kwaad kunnen.
Ben hem druk aan het downlloaden.
Gaat alleen niet zo snel ....12 kb/sec :r
Als ik hem heb ga ik gelijk benchmarken.
De score's komen eraan. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door danplo op 19-10-2003 01:01 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Drivers 52.14 werkt onder Gf3Ti500. Uiteraard niet WHQL, ik ga er zo wat spelletjes mee spelen, eh proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
What about beeldkwaliteit etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Het is zeker super achterlijk druk op die site? duurt 4 jaar voordat de site op komt en tot nu toe zie ik nog geen enkel download pop-upje komen :/

lekker nuttig trouwens, 52.16 voor win9x/me???

lol, popup komt nu net omhoog en ik haal de superhoge snelheid van 730Bytes/s :D

slecht 5 uur nog nodig voor download :P

[ Voor 40% gewijzigd door Termy op 19-10-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:42
Ze staan ook op guru3d (www.guru3d.com) onder de detonator drivers. Ik had ze daarvandaan binnen no time binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb ze net ook geinstalleerd stukken beter als de 52.13 hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 17:26
Ziet er, op zich, wel goed uit ging alleen wel meer dan 500 punten naar beneden :|

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7127607

http://service.futuremark...ageid=/orb/projectcompare

* You-Suk heeft ze alweer verwijderd, UT liep niet vloeiend meer :(

[ Voor 40% gewijzigd door You-Suk op 19-10-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Gipsy King schreef op 19 oktober 2003 @ 12:18:
heb ze net ook geinstalleerd stukken beter als de 52.13 hier >:)
Ze zijn stukken beter omdat............................................. Hier hebben we niet veel aan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hogere scores in3dmark en aquamark ,

2003: 7700marks aquamark :60843

en ze geven beter beeld in 2d vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tsk tsk BioBlade, een nutteloze opmerking in fout Nederlands :P

via Guru3d gaat het idd een stuk sneller, spijtig alleen dat ik zo ga lunche dus erg veel maakte het nie uit, geen tijd meer nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

/offtopic

Omdat VGA drivers en DirectX vaak samengaan meld ik dit maar even;
Ik lees net dat er een 'nieuwere' versie van de DirectX 9.0b redistributable is.
A new updated version of the DirectX 9.0b Redistributable for Software Developers - Multilingual is available (35MB). This new package officialy dated 10/6/2003 and includes newer cabinets.
http://www.microsoft.com/...7E1FD1EAA2&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 08:47
Daar heb je veel aan, dat je 3dmark scores omhoog gaan. Zitten er nog steeds optimalisaties in? Of zijn die er eindelijk uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb ze ook geinstalleerd, maar nu kan ik niet meer in me tabblab met NVidia instellingen komen :( nvcpl.dll - onherstelbare fout :(

waarom die van Inno2D wel 20mb en die van Guru3D maar 5mb? internationale versie ofzo :?

[ Voor 26% gewijzigd door xabre16v op 19-10-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Intronic, die optimalisaties kunnen niet meer werken met laatste patch van 3dmark omdat 3dmark nu niet meer gezien kan worden als 3dmark maar gewoon als "een 3d app", aldus futuremark ;)

hier net geinstalleerd en tot nu toe alles best, tijd om te benchen e.d. :)

Net 2003 gebenched. iets van 100 punten hoger. iets wat niet meetelt maar wel best veel omhoog is gegaan is de ps 2.0 test.
5643

deze drivers zuigen wel hard bij de Nature test van 2001 trouwens :X
dik in fps gedaald daar :(

you-suk, ik zie dat jouw nature (game4) score ook erg laag is geworden. daar verlies je dus de punten..

bioblade, hoeveel ben je eigenlijk vooruit gegaan met deze drivers?

als de score drop bij game4 2001 iets zegt over m'n huidige spellen zoals SC4, MP2, UT2, U2 en AC2 dan ben ik bang dat ik toch afscheid moet gaan nemen van deze drivers... :|

[ Voor 71% gewijzigd door Termy op 19-10-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Ik spot nu ook de 52.16 ook voor Windows XP :)

http://www.hanners.nildram.co.uk/detonator52.16xp.zip

Ik ben hem nu aan het downloaden, nog niet getest op 'waarheid'

/edit
Het is idd 52.16 gedateerd 6 oktober 2003.

Mirrors:
http://www.majorgeeks.com/download3294.html
http://www.link-empire.co...137&mode=&order=0&thold=0

[ Voor 45% gewijzigd door grimson op 20-10-2003 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

hm, net .14 erop gezet dus tja, komt morge 16 wel :P
hopelijk is dan de nature test gefixt of zo van 3dmark2001. dit is wel beetje erg sneu. en beter ziet het er nie uit of zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die 52.16 drivers zijn wel goed, ik ging van 5300 punten met 45.23 naar 5500 punten met 52.16 :)

Standaard settings. Specs zie sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hier nog een snelle download link :

http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvidia/nt5/5216.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

net 52.16 erop, geen noemenswaardig verschil met .14 in 3dmark03 en 01. nature test zuigt nog steeds (ook op een ti4600 achter me :)) dus als je hoge 01 scores wil, gebruik niet deze drivers ;)

verder is het wel fijn dat HL2 beter draait met deze drivers, vooral water dat veeeel lekkerder loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 01-07 20:52
Heb 3 versies getest, de 52.16 moet nog.
De andere heb ik ff snel op een eenvoudige site gezet:
* removed *
Hoe nieuwer de driver's hoe hoger de 3d mark score, maar hoe lager de Aquamark3 score
Nouw ja zie maar ff op die site, incl. screen shots, etc.

* removed *

[ Voor 40% gewijzigd door Westereen op 22-08-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18356

52.16 geprobeerd met een p3 733@807, haal nu in 3dmark 2003 57 punten meer, kom nu op 957 totaal en dat met een msi fx5200 :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Westereen, HUH? bij jou geen verschil bij 2001 tussen 45.23 en 52.xx???
ik vergeleek welliswaar met 44.67 maar dat maakte hier weinig verschil met 45.23...

ik zou wel eens willen weten wrom ik wel zo achteruit ga in 2001 met 52.xx (en met mij nog wat anderen) maar jij niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

huw? Er ondgaat mij iets volgens mij....

Waarom is ie al te downloaden & is er op de nVidia site helemaal nog niks over te vinden???

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Fr0zenFlame schreef op 21 October 2003 @ 09:32:
huw? Er ondgaat mij iets volgens mij....

Waarom is ie al te downloaden & is er op de nVidia site helemaal nog niks over te vinden???
Simpel, sommige mensen willen een "preview" van wat er te krijgen valt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zeg.. zouden drivers de "auto-detect" OC-functie welke nvHardPage aanzet beinvloeden? ik deed eens eerder auto-detect in 44.67 en 45.23 en hij kwam toen met 460/970 core/mem op m'n FX 5900 non Ultra.

net deed ik het weer met 52.16 en nu gaat ie naar 549/1000 (1.00GHz)... woot? :)
is hij een beetje overmoedig geworden of wat? het testen duurde wel ff dus tja. ff 3dmark2003 draaien maar dan, als dit stabiel draait gaat m'n score wel tikje omhoog gok ik ;)

nou, 549/1GHz wilde niet echt nee. nogal wat geflikker en rare effecten. grappig genoeg ging hij wel gewoon door ipv hopeloos de mist in te gaan zoals bij m'n oude ti4600 gebeurde bij te hoge clocks ;)

toen ik hem een tikje lager zette en testte was het ook niet goed. na wat gekloot zit ik nu op 510/970 en dat ging perfect in 2003. 1000 punten meer tov default :D

6560 punten, compare komt later, ORB is weer eens down :/
6560 :)

[ Voor 40% gewijzigd door Termy op 21-10-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik snap het niet meer. De 50.xx+ serie is dus voor de FX kaart, wat is op dit moment een goede driver voor de GF4 MX-440 ?
Een 50.xx driver heeft voor mij weinig zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 01-07 20:52
Reactie op Termy:
Ik ga der id niet op achteruit, haal onvr. 100 punten winst niet veel mar ja
Ik zou niet weten waarom jullie er wel op achteruit gaan, misschien omdat ik een fx5600 256mb heb, en jullie een fx....
Het zou best kunne dat in deze drivers de 256mb beter word gebruikt, maar zou het niet zeker weten. Ik heb hem bij deze test's die je hebt bekeken niet overgeklokt, maybe maakt het wat uit bij deze drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Hij heeft zeker wel zin alleen is de 50.xx driver serie speciaal voor de FX geoptimaliseert. De 40.xx daarintegen weer voor de GF4. Alleen doordat de GF4 nog aardig recent is kunnen de FX optimalisaties ook best goed op een GF4 werken. Voor bijv. een GF2 hebben de 50.xx eigenlijk geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

GG85 schreef op 21 October 2003 @ 18:06:
Hij heeft zeker wel zin alleen is de 50.xx driver serie speciaal voor de FX geoptimaliseert. De 40.xx daarintegen weer voor de GF4. Alleen doordat de GF4 nog aardig recent is kunnen de FX optimalisaties ook best goed op een GF4 werken. Voor bijv. een GF2 hebben de 50.xx eigenlijk geen zin meer.
ben toch 100 punten omhoog gegaan met Aquamark met m'n gf2mx400 :P
Pagina: 1 2 Laatste