Sluuut's Creative Muvo2 4gb mini-review
Ik heb vandaag de Muvo2 gehaald.
Hij was al eerder verkocht (MyCom) maar daar heb ik niet zo'n problemen mee als hij nog goed werkt en compleet is. Bovendien vind ik het juist relaxed van MyCom dat ze 7 dagen zonder-gezeur gerout garantie hebben. Staat het appraat je niet aan..? Dan breng je het terug... Kan ik dus ook nog doen

maar ben dat niet van plan.
Zoals in vele reviews stond, is het knopje voor de besturing inderdaad te klein. Ik vind dit vreemd, dat Creative hier niet is achter gekomen bij het teste model. Als de knop in totaal 5mm groter was geweest, was dat probeem opgelost.
Sommige zeggen dat de display te klein is, en te weinig info geeft.
Het keuze menu is zeer duidelijk en er zijn best wat instellingen. Voor de rest heb ik nog helemaal geen last gehad van dat de display te klein zou zijn. Wanneer je dat ding in je zak hebt zitten, haal je hem er toch ook niet om de minuut uit om naar de display te kijken welk liedje er draait? Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ze luisteren.
Verder vind ik de geluidskwalliteit
uitmuntent! Beter dan mijn vorige Mp3-speler, de Creative Muvo 128mb.
De ingebouwde equalizer werkt zoals ie moet werken, de hoge tonen en de bass klinken helder wanneer je de equalizer gebruikt, en gaan niet kraken zoals ik vaak heb meegemaakt in software programmetjes voor PC's.
Ik heb ook mijn Technics RP-DJ1210 koptelefoon erop uitgeprobeerd (ding van 160 euro). Normaal hoor ik het heel duidelijk als het audio apparaat wat erop is aangesloten een slechte output heeft. Deze muvo2 klinkt zeer helder, geen ruis of andere bijkomende geluiden.
De originele oordopjes vind ik het proberen niet waard, aangezien die gewoon budget zijn. Ik zou iedereen aanraden om er voor 10 of desnoods 20 euro Sennheiser dopjes bij te halen. Ik heb de MX500, en deze klinken dus zeer goed naar mijn mening.
Qua grootte vind ik em ook heel goed te doen. 6x6x2cm dacht ik. En hij weegt dus 100 gram. Mijn telefoon weegt 60gram en is ongeveer 8x4x1,5cm. In een normale broekzak passen bijde prima erin, zonder dat je er last van hebt.
De batterij duur heb ik nog niet getest, maar hij schijnt zo'n 12 uur mee te kunnen gaan wanneer hij 1x vol is opgeladen. Aangezien ik 2 uur per dag ernaar luister, is dat 3 dagen lang. Dit zou betekenen dat ik em ongeveer 2x per week zou moeten opladen. Net zoals m'n telefoon, en goed te doen imo.
De overdrachtsnelheid van USB2 vind ik zeer snel gaan. Een album van ongeveer 100meg staat er binnen lutteloze seconde's op, terwijl dit met USB1.1 nog ongeveer 4 minuten duurde. Volgens mij heb je binnen 4 minuten die complete 4gb schijf vol met deze Muvo2.
Als iemand nog vragen heeft of beeldmatteriaal wil, vraag dit dan gerust.
[
Voor 3% gewijzigd door
Sluuut op 12-09-2004 01:57
]