Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Woei, ik heb vandaag bij Mycom in Nijmegen een MuVo² 1.5GB spelertje gehaald :D
Ik had eigenlijk op een IA een 512MB spelertje voor 90 euro bestelt, maar die werd uitgesteld tot half november....
Dus ik dacht, voor paar tientjes meer heb ik een 1.5GB liet hdd-spelertje. Dus deze maar gehaald :D
Ik heb eerder een MobiBLU DAH-1000 gehad, 256MB flash spelertje.....deze werd gestolen :(
Kheb een paar maanden zonder MP3-speler gedaan, maar ik merk nu dat school af en toe zoo ontiegelijk saai is dat ik het toch wel hard nodig heb.
In vergelijking met de MobiBLU kan ik alleen maar opmerken dat deze íetsjes beter geluid heeft. Hij gaat harder, en de bass komt wat beter door. (Ik heb de bass in mn EQ niet helemaal voluit want dat klinkt ook niet lekker..)
Het enige wat me een klein beetje tegenvalt, is dat je niet kan instellen hoe snel je vooruitspoeld...maar dat zal ik gelukkig toch niet erg vaak doen.

Ik ben toch al in staat paar vraagjes te beantwoorden:
4POX schreef op 20 oktober 2004 @ 12:40:
[...]

Dan stel ik het hier wel als vragen..

Ik wil een muvo 4gb aanschaffen als een combinatie tussen een mp3 speler en een usb stick.

1. Kan ik een muvo tegelijk als USB stick gebruiken en muziek vanaf luisteren ?

2. Als die als usb stick aan de pc hangt ? Kan die vanaf de USB kabel zichzelf voeden met elektriciteit ? (Als die 8 uren lang aan de laptop hangt is niet bevordelijk voor de accu). Of is de USB alleen voor het opladen, en kun je hem in de tussentijd niet benaderen.

3. Als die aan de usb kabel hangt, en het apparaat voedt zich via USB. Blijft die schijf dan lekker continu doorlopen. Of moet 'ie steeds up en down spinnen als ik bestanden open e/o opslaan.
1. Nee, niet tegelijk.
2. Je kan hem wel opladen via USB, maar wederom niet tegelijk met het afspelen of uploaden van muziek.
3. Hmmz, weet ik niet..

Edit:
kheb zojuist even de firmware "geupgrade" naar de US-versie, zoals blitskikker hier beschrijft.
Tering, wat gaat ie hard nu 8) op z'n hoogst wordt je daar zéker doof van.

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 20-10-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Inmiddels staat firmware 1.16 op de nomadsite ( http://nomadworld.com/dow...ID=504&sProd=NOMAD%20MuVo²%201.5GB )
Deze neemt keurig de instelling over van je MuVo2, dus de EU versie krijgt 1.16E en als je hem (net als ik) omgezet heb naar 1.12, krijg je keurig 1.16.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
MeNTaL_TO schreef op 21 oktober 2004 @ 21:45:
Inmiddels staat firmware 1.16 op de nomadsite ( http://nomadworld.com/dow...ID=504&sProd=NOMAD%20MuVo²%201.5GB )
Deze neemt keurig de instelling over van je MuVo2, dus de EU versie krijgt 1.16E en als je hem (net als ik) omgezet heb naar 1.12, krijg je keurig 1.16.
En wat is dan het verschil met 1.12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

HyperioN. schreef op 21 oktober 2004 @ 21:52:
[...]

En wat is dan het verschil met 1.12?
NOMAD MuVo² (1.5 GB) Firmware Update version 1.16.01

This update delivers improvements to existing features and adds new functionality to your Creative NOMAD® MuVo®² (1.5 GB) player.

Added Features or Enhancements:

Improves support for playlists created within Japanese Windows® operating systems.
Enables region switching between Japan and International radio bands.
Renames the Voice folder to Recordings.
Fixes:

Resolves the issue where folders with names containing three Asian (double-byte) characters or fewer are not recognized by your player.
Resolves the issue where changes made to Backlight mode and Idle Shutdown mode settings are not reflected.
Helaas (nog steeds) geen ogg support.

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-10-2004 22:05 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de MuVo 1.5GB besteld :) . Roep maar als iemand pics wil van iets.

Even een vraagje, ik heb het nergens zien staan, maar is het LCD ook te lezen in het donker? (blacklight oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:21

vanDaal

-ismeereentje

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 02:14:
Even een vraagje, ik heb het nergens zien staan, maar is het LCD ook te lezen in het donker? (blacklight oid?)
Ja, die van mij heeft een blauw oplichtend LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
MeNTaL_TO schreef op 21 oktober 2004 @ 22:05:
[...]

[...]

Helaas (nog steeds) geen ogg support.
ah, maar gelukkig wel die bug opgelost dat ik mn backlight niet op 5sec. kon zetten. Dat was echt vreemd. Als ik hem op 5 zette, bleef die gewoon de waarde die hij daarvoor had. Als ik hem op 3, 10 of 15sec zette, deed die het wel gewoon. Maar ik wilde gewoon 5sec :D

nu doet ie het wel goed, na de upgrade =).
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 02:14:
Ik heb ook de MuVo 1.5GB besteld :) . Roep maar als iemand pics wil van iets.

jep, backlight dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik ben dus in het bezit van de muvo2 1,5 gig maar vind het geluid nog al aan de zachte kant ik zie dus dat ik firmware 1.12.01e erop heb staan maar nu zag ik dus dat er een firmware voor was die dit probleempje zou oplossen maar alleen als je een firmware erop hebt staan zonder (e) eracher maar ik heb juist de firmware met de e zou het helpen als ik firmware 1.6 erop gooi zodat het geluid wat harder kan.
En is er een firmware die alles weer terug zet naar de instellingen zoals ze waren de verkopere zei tegen mij als ik er een andere firmware erop zet de garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 00:58:
hey ik ben dus in het bezit van de muvo2 1,5 gig maar vind het geluid nog al aan de zachte kant ik zie dus dat ik firmware 1.12.01e erop heb staan maar nu zag ik dus dat er een firmware voor was die dit probleempje zou oplossen maar alleen als je een firmware erop hebt staan zonder (e) eracher maar ik heb juist de firmware met de e zou het helpen als ik firmware 1.6 erop gooi zodat het geluid wat harder kan.
En is er een firmware die alles weer terug zet naar de instellingen zoals ze waren de verkopere zei tegen mij als ik er een andere firmware erop zet de garantie vervalt.
ja dat helpt echt VEEL zelfs!
over die garantie weet ik niet......
lees hier over die flash..je kan hem namelijk niet gewoon zomaar erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 00:58:
Als het flashen zelf goed gaat (en al gaat dat verkeerd zit er altijd nog een noodsysteem op, want bij het omflashen wist ie de firmware) hebben ze niets te zeuren over het wijzigen van het firmware (en denk trouwens dat ze het niet eens zullen merken/zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx ja ik ga er wel vanuit dat het goed gaat maar stell dat ik hem een keer terug moet brengen hoe zet ik hem dan terug omdat jij zgt van dat er een noodsysteem op zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:24:
thx ja ik ga er wel vanuit dat het goed gaat maar stell dat ik hem een keer terug moet brengen hoe zet ik hem dan terug omdat jij zgt van dat er een noodsysteem op zit ?
ja dan komt de player automatisch in zn "Recovery Console" oid terecht als je hem aanzet. Daar kun je vervolgens selecteren om firmware er weer in te flashen. Dan moet je gewoon even de e-versie downloaden.

staat ook allemaal in de handleiding hoor.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Sinds vier dagen de Muvo2 1,5 Gb in huis, moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben, het geluid is gewoon goed te noemen, ik heb mensen in mijn klas die z'n goedkoop Usb sticky geval hebben, brak gewoon maar bij de Creative gewoon goed, dat ie USB 2.0 heeft is geweldig, nu alleen nog een PC die dat ook heeft ,maar goed dat is een bijzaak :D

Wat ik wel vreemd vind maar misschien ligt het aan mij maar als je het ding als een Externe HD gebruikt, ik heb er nu al een dikke 60 Bouwtekeningen op vanwege mijn studie bouwkunde en het lijkt alsof je PC het ding leeg zuigt, dat behoorlijk rap, nu ligt ie er ook zo een uurtje of wat aan maar dat gaat toch aardig snel, tenminste zo lijkt het.

Verders niks dan lovende woorden, voor €149 is dit zeker weten een super appartaatje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem eindelijk binnen (vorige week donderdag besteld :| ). Wat een geweldig ding! M'n oom heeft er ook één dus ik heb van te voren al een beetje geproefd :Y) . Het enige nadeel is inderdaad dat die knopjes wat aan de kleine kant zijn, maar dat is volgens m'n oom een kwestie van wennen.
De eerste keer opladen duurde een uurtje of twee dus dat valt errug mee. Het overzetten van 1,5GB duurde 8 minuten _/-\o_ .

Trouwens, ik vond dit op de achterkant:

"A pleine puissance, l'ècoute prolongée du baladeur peut endommager l'oreille de l'utilisateur"

Betekend dat je de US firmware erop moet zetten en hem standaard op volume stand 25 moet hebben? })

Ff paar vraagjes:

Ik kreeg er geen tasje bij, klopt dat? :>
Hoe kan je AL je muziek afspelen? Dus geen enkele map? Op het play knopje drukken als Folder (Root) geselecteerd is
Waar kan je die FM remote bestellen? (hoeft niet in nederland). Creative site :9

Een super dingetje! _/-\o_

€154,00 bij EMPC

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Ervaringen na een maandje gebruik (MuVo 1,5Gb):

+ Compact
+ 1,5Gb is meer dan zat voor mij
+ Goed geluid
+ Wel een klein, maar behoorlijk duidelijk display
+ Batterijverbruik is prima

- Navigatieknop is te klein en vergt vingerkunsten om niet de verkeerde knop in te duwen
- Navigatiemenu is soms wat onhandig/onduidelijk
- Oordopjes zijn te groot (passen niet goed). Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ;)

Dus op de navigatie (zowel hardware als software) na ben ik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

hey
die tip met dat volume werkt ook voor de 4 gb versie
maar ik download trouwens altijd de update van mn muvo via deze site :

http://uk.europe.creative...hdDspLangID=1033&OCXType=

daar staat nl de nieuwe update van de gb versie en niet de 1.11.01 versie die overal word aangeboden.. da vind ik nogal raar
btw ik kon geen andere manier vinden om de nieuwste versie te vinden maar zo lukt het ook :D

anyways ik ben dr erg blij mee en dr kan ook zoveel shit op... helaas dat er jammergenoeg geen hoesje bij zat ook al is dat eigenlijk nie veel soeps
en ook jammer dat da fm ding zo duur es én alleen op de site van creative te krijgen is :( |:( maar goed je kunt niet alles hebben :D

btw als je die US versie erop zet kun je nog steeds de nederlandse taal kiezen dus da maakt niet veel uit :D.
mijn cijfer voor mijn muvo: 9!! [vanwege de hierboven uitgelegde zaken]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanDaal schreef op 28 oktober 2004 @ 11:31:
Ervaringen na een maandje gebruik (MuVo 1,5Gb):

- Oordopjes zijn te groot (passen niet goed). Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ;)
ligt niet aan jouw. die van mij pasten ook van geen meter en heb dus maar meteen andere gekocht. zijn gewoon rotdingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
idd....die stock oortjes zijn veel te groot in mijn oren en de bass is bagger :(
jammer.
- Navigatieknop is te klein en vergt vingerkunsten om niet de verkeerde knop in te duwen
heb je de speler nog niet lang? ik vond dat in het begin ook. Na even wennen gaat het nu echter perfect! ik gebruik m met mn duim....maar je moet idd denk ik niet heel erg dikke vingers hebben..
Maar dat is tegenwoordig met alles wel volgens mij. Kijk maar eens naar de gemiddelde grootte van de toetsen van een hedendaagse mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

HyperioN. schreef op 28 oktober 2004 @ 21:04:
heb je de speler nog niet lang? ik vond dat in het begin ook. Na even wennen gaat het nu echter perfect! ik gebruik m met mn duim....maar je moet idd denk ik niet heel erg dikke vingers hebben.
Heb hem een maandje (zie vorige post). Maar zoals ik al zei, het vergt vingerkunsten. Die ben ik nu aan het ontwikkelen :). En het werkt niet mee als je relatief korte, enigszins dikke vingers hebt. Die heb ik dus :( . Ik kom er wel overheen...

Overigens heb ik vandaag mijn Sony MDR-EX71SL (de witte) doppen binnengekregen en die zitten veel beter. Bij de vorige kwam het geluid ook nooit echt goed door (zaten gewoon niet diep genoeg) en dat is bij de Sony's al een stuk beter. Heb ze echt pas een uurtje, dus een gedegen oordeel heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Even een schop :)

* Tweeke heeft namelijk een Muvo2 4GB aangeschaft.

Heb nog getwijfeld of ik zou wachten op de Zen Micro, die er behoorlijk veel beter uitziet. Maar als nuchtere Nederlander kwam ik tot de conclusie dat het ding voor 90% van de tijd in een (binnen)zak zit, dus ik ben voor de praktische maar minder mooie Muvo2 gegaan :P

In het begin even wennen aan de klein uitgevoerde knopjes, maar die vormen nu geen probleem meer (heb ook erg smalle vingers). Op de tast volume veranderen gaat nu ook al goed....

Geluidskwaliteit is boven verwachting goed. Net even het kleine spelertje aangesloten op mijn versterker/Magnats; het klinkt bijna net zo goed als het onboard sound van mijn Abit NF7-S, en dat is een groot compliment te noemen.

Praktisch is echt het sleutelwoord bij de Muvo2, mede door de directe 'PnP' in XP, het formaat (erg compact) en het gewicht (91 gram :o ) Ik ben er blij mee _/-\o_

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Creative Remote Control inkoopactie? ;)

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om ook een uitgebrreid Mp3 spelertje te kopen, en ik moet zeggen dat de Muvo2 me erg mooi lijkt.. Echter de aanschafprijs is er dan ook wel naar ... Het goedkoopst dat ik heb gevonden is bij http://www.mister-q.nl daar staat het apparaatje voor 'slechts' €225,- ...Volgens mij is dat niet echt duur...

Edit: Ik zie ook net dat ze op de a.s. HCC dagen staan... Hopen dat ze die dingen daar ook verkopen !!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 15:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 14:28:
Ik zit er aan te denken om ook een uitgebrreid Mp3 spelertje te kopen, en ik moet zeggen dat de Muvo2 me erg mooi lijkt.. Echter de aanschafprijs is er dan ook wel naar ... Het goedkoopst dat ik heb gevonden is bij http://www.mister-q.nl daar staat het apparaatje voor 'slechts' €225,- ...Volgens mij is dat niet echt duur...

Edit: Ik zie ook net dat ze op de a.s. HCC dagen staan... Hopen dat ze die dingen daar ook verkopen !!
Laat ik maar eens de zuinige Nederlander uithangen: http://www.pixmania.nl/nl...mp3-speler-muvo-4-gb.html

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 14:28:

Doen! Kijk eens naar de link van Sjors, 207 euro bij pixelmania, das een leuke prijs.
Ik ben er uitermate tevreden mee, ben eigenlijk ook wel fan geworden van het ingetogen design (vond ik eerst een minpunt). Het hele mappensysteem om je MP3's af te spelen werkt gewoon heel lekker (moet je wel alles op je PC al in orde hebben). Het ding is tot nu toe echt niet geschrokken van een paar keer heen en weer schudden, en het frontje is heel makkelijk schoon te maken. Een praktisch ding in gebruik dus! :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:04

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

heb hem maar aangeschaft op de hcc beurs voor 135 euro bij vobis!
en hij bevalt Super! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mydogisgone schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:08:
heb hem maar aangeschaft op de hcc beurs voor 135 euro bij vobis!
en hij bevalt Super! :)
4GB versie of 1.5 GB?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

natuurlijk is het de 1,5 gb, anders is ie wel heel slim bezig :D :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om zonder software gegevens te wisselen met de Muvo2 1,5 gb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:44:
Is het ook mogelijk om zonder software gegevens te wisselen met de Muvo2 1,5 gb??
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker want ik zag op een site dat je creative software moet installeren dat schiet niet op, op school.
De bedoelings voor documente en muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:59:
Zeker want ik zag op een site dat je creative software moet installeren dat schiet niet op, op school.
De bedoelings voor documente en muziek :)
Je hebt zeker weten geen software nodig. Gewoon plug&play. Voor Win98 en WinME heb je natuurlijk drivers nodig, maar dat is een ander verhaal.

Iets anders: Vandaag heb ik de Zevenheuvelenloop gelopen met m'n Muvo2 4GB, en hij heeft geen krimp gegeven! Toch netjes voor een HD-speler, je kunt er prima mee hardlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

vandaag mn muvo2 1,5 gb binnegekregen van mp3spelers.nl, keurig netjes verpakt btw, heb gelijk die us firmware erop geladen en damn! dat ding gaat hard nu! tis echt een heel fijn spelertje, kopiert lkkr snel, geen software nodig, geluid is wel best goed, de standaard oordoppen zijn alleen wel bagger, ook een overzichtelijk menu, kortom een heerlijk dingetje!

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:54

Greetzel

yes you can

'k Zag gisteren op tweakers.net een aanbieding voor de Muvo2 4Gb, http://www.tweakers.net/pricewatch/74012, wat me een hele nette prijs lijkt voor dit masjientje. Klopt wel toch, of niet? 'k Heb er in ieder geval alvast 1 besteld, over een paar maandjes hoop ik dan onder genot van muziek over de Franse pistes te zoeven... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik hoor hier bijna iedereen over een 1.5gb speler, terwijl de 4gb versie niet zo vreselijk veel duurder is. Waarom is dit? Is er iets 'slechter' aan de 4gb versie dan aan de 1.5?

En dan nog een vraag, is hij ook plug&play voor MacOS X? (voor school) Ik dacht dat Creative geen Macs ondersteund maar vraag t toch maar ff ;)

En dan de laatste vraag; hoe zit het hiermee met schokken/overslaan? Loop namelijk nu nog met een ouderwetse Discman rond (die ik echt al 8 jaar heb en opzich nog steeds prima functioneerd, niet kapot te krijgen :P) maar die schokt soms als de pleuris, wat dus behoorlijk irritant is...

Oja en dan bedenk ik me nog iets, hoe is de navigatie? Afgezien van de 'kleine' knopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
sOidivUs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:14:
Ik hoor hier bijna iedereen over een 1.5gb speler, terwijl de 4gb versie niet zo vreselijk veel duurder is. Waarom is dit? Is er iets 'slechter' aan de 4gb versie dan aan de 1.5?
Nee, de 4GB heeft alleen wat meer last van concurrentie van de Zen Touch 20GB/Zen Micro/Ipod Mini. Hij is exact hetzelfde als de 1,5GB versie, op de opslagcapaciteit na dus...
En dan de laatste vraag; hoe zit het hiermee met schokken/overslaan? Loop namelijk nu nog met een ouderwetse Discman rond (die ik echt al 8 jaar heb en opzich nog steeds prima functioneerd, niet kapot te krijgen :P) maar die schokt soms als de pleuris, wat dus behoorlijk irritant is...
Zie 3 posts hierboven. Hij kan prima tegen schokken.
Oja en dan bedenk ik me nog iets, hoe is de navigatie? Afgezien van de 'kleine' knopjes :)
Navigatie vind ik prettig, ik heb er geen moeite mee om 'm 'op de tast' te bedienen en de menustructuur is logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bedankt voor de info, dan heb ik nog een laatste vraagje. Valt de tekst allemaal wel goed af te lezen enzo/is er genoeg ruimte om titels weer te geven etc, want t display ziet er niet zo groot uit :P

Graag zou ik ook nog een antwoord willen op de 'Plug&play' kwestie :) (Tweeke heeft het niet beantwoord dus denk dat hij/zij het niet weet ;))

edit:

Hoe lang heb je over die zevenheuvelenloop gedaan? :+

Trouwens, voor degene die dacht dat die remote control alleen via de Creative website verkrijgbaar zijn, hij is hier ook te verkrijgen http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=177 maar schrik niet van de prijs :S €68.95

[ Voor 36% gewijzigd door sOid op 08-12-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Greetzel schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:25:
'k Zag gisteren op tweakers.net een aanbieding voor de Muvo2 4Gb, http://www.tweakers.net/pricewatch/74012, wat me een hele nette prijs lijkt voor dit masjientje. Klopt wel toch, of niet? 'k Heb er in ieder geval alvast 1 besteld, over een paar maandjes hoop ik dan onder genot van muziek over de Franse pistes te zoeven... :9~
Volgens mij kan je bij de Wit niet eens online bestellen??
En om erheen te rijden is ook niet echt handig.

Of zie ik nou iets over het hoofd...

Ik zie net bij MP3man dat ze geen verzendkosten vragen.
(hij kost daar 189euro)

[ Voor 8% gewijzigd door Vanitas op 08-12-2004 18:50 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vanitas schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:09:
[...]

Volgens mij kan je bij de Wit niet eens online bestellen??
En om erheen te rijden is ook niet echt handig.

Of zie ik nou iets over het hoofd...
Nope, volgens mij ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Klopt, bij de Wit kan je niet online bestellen, wel een mailtje sturen en dan afhalen. Ik ben d'r na m'n werk langsgereden, 't is erg hard gegaan met de Muvo's. Wat ik van hun begreep hadden ze er op het moment van mailen nog maar 3 op voorraad hadden... (En dat was 14.00 uur 's middags)

Maar ik heb 'm, en (na 1 uur filerijden) heb ik nog geen klachten. Bedieningsknopjes zijn klein, maar 't went snel. Ook de tekst op de display vind ik goed te lezen (is ook klein, maar staat geen overbodige tekst in, alleen songtitel/ artiest; ID3tag dus...) Ik ben vooral erg te spreken over het formaat en gewicht van 't apparaat, geen scheefhangende jas door een zware harde schijf, geen gepruts met zakken die te klein zijn.. Lekker hoor! :)

Tot nog toe heb ik 'm met Sennheiser MX400 en de originele Creative oordoppen beluisterd, op de Sennheiser mis ik wat bas, lage tonen in de Creative zijn goed, maar is 't weer minder helder geluid dan met de Senns. De (voor mij) perfecte combinatie heb ik nog niet gevonden, maar dat gaat wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 15:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb de Muvo 2 4GB nu sinds de release (ik was de eerste in dit forum die een 4GB had weten te bemachtigen *trots*). ANYWAY: Ik heb dat hij wel eens vastloopt. Hebben jullie dat ook wel eens? Het gebeurt bijv. bij uitschakelen ("Power off" blijft dan in het display staan, apparaat reageert nergens meer op), of bij het kiezen van een ander album. Remedie is de accu er even uit te halen en er terug in te doen.

Probleem is: het gebeurt niet vaak, ik wed dat als ik 'm terugstuur en ze hem een week testen, het die week toevallig allemaal goed gaat. De laatste firmware zit erop. Er is mee te leven want het gebeurt niet vaak, maar toch.... Iemand anders met deze problemen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:27:
Ik heb de Muvo 2 4GB nu sinds de release (ik was de eerste in dit forum die een 4GB had weten te bemachtigen *trots*). ANYWAY: Ik heb dat hij wel eens vastloopt. Hebben jullie dat ook wel eens? Het gebeurt bijv. bij uitschakelen ("Power off" blijft dan in het display staan, apparaat reageert nergens meer op), of bij het kiezen van een ander album. Remedie is de accu er even uit te halen en er terug in te doen.

Probleem is: het gebeurt niet vaak, ik wed dat als ik 'm terugstuur en ze hem een week testen, het die week toevallig allemaal goed gaat. De laatste firmware zit erop. Er is mee te leven want het gebeurt niet vaak, maar toch.... Iemand anders met deze problemen?
Het lijkt me dat er opzich wel mee is te leven, maar ik denk dat hij er niet echt veel beter van wordt als ie ineens geen stroom meer heeft.

Dit zijn echt een van die shit-problemen. Ik heb ook zo'n soort shit-probleem met de DVD speler in mn laptop. Meestal doet hij het goed, maar b.v. bij HL2 (en nog wat andere games) pakt hij de DVD gewoon niet. Echt irritant, en als ze dan gaan testen dan komt er natuurlijk uit dat hij het goed doet.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

nu heb ik mn muvo sinds een paar weken maar wat ik heeeeel erg mis tov van mij oude vertrouwede MD-speler is dat de "hold" knop in het menu zit :| is heel irritand, ook vind ik het erg jammer dat er staandaard geen afstandbediening bij zit, dat is zo veel fijner heb ik wel gemerkt. Want bij mn sony md-speler had ik wel een afstand bedienig, je hoeft dat ding voor geen enkele reden uit je zak te halen. nu even iets anders, ik weet dat het slecht is om je accu als hij half is opgeladen weer opnieuw op te laden. maar is het ook slecht om hem maar half op te laden dan leeg maken en dan weer volledig opladen?. btw wel jmmr dat die 4 gb nu maar €179 is |:( alsk dat had gewete...

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Het is inderdaad zo dat het slecht is voor de levensduur van de accu als je hem steeds opnieuw oplaad als hij niet helemaal leeg is. Af en toe is geen probleem hoor, merk je vrij weinig van. Iig moet je hem in het begin wel steeds leeg laten gaan en dan weer helemaal opladen :)

Dat de hold knop in het menu zit is inderdaad wel vreemd :/

edit:

Ik heb nog een vraagje, waarom hebben jullie de Muvo2 gekozen boven de rest van de duizenden mp3spelers?

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 09-12-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

sOidivUs schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:53:
Ik heb nog een vraagje, waarom hebben jullie de Muvo2 gekozen boven de rest van de duizenden mp3spelers?
[/edit]
Toen ik 'm kocht, had je nog vrij weinig spelers met een HDD en toch een klein formaat en licht gewicht. Die laatste twee eigenschappen vond ik erg belangrijk: dit was de kleinste en lichtste 4GB-player die er was. Flash geheugen vond ik niets (max 512 MB, en daar betaal je dan een godsvermogen voor).

Daarnaast staan de Creative MP3-players bekend om hun uitstekende geluidskwaliteit, en ik kan niet anders dan dit beamen (wel met een paar fatsoenlijke Sennheisers dan). Tenslotte wilde ik een player die de MP3's snel overpompt van en naar de PC, en daarbij geen drivers of extra software nodig heeft. Inpluggen via USB, hoppa, extra drive erbij en slepen maar. Perfect.

Zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

sOidivUs schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:53:
edit:

Ik heb gewoon naar meerdere mp3spelers gekeken, ook van 5 Gb en meer, maar vond ze eigenlijk te duur. (Voor deze speler had ik eigenlijk ook geen €225,= over,) dus toen ik de aanbieding zag van €179,=, kwam m'n oer-Hollandse krenterigheid naar boven, en was ie de mijne :) En geen spijt tot nog toe!
Goed geluid (wel met Sennheiser), 't laden van mp3's gaat snel, makkelijk te bedienen... mappenstructuur is ook handig, en 4 Gieg is voorlopig genoeg voor mij, omdat ik m'n woonwerkverkeer met de auto doe (met een autoradiomp3cdspeler) en dan heb ik de dopjes toch niet in. In m'n vrije tijd help ik m'n broer z'n flat opknappen, en dan heb ik lekker m'n eigen muziek op de spelert. (Radio 3 is niet altijd even leuk, net als 538 en die andere zenders.)
Plus, hij 's klein, licht, zit niet in de weg bij sporten (fietsen/ schaatsen/ skieen) en je hoeft geen cd's mee te nemen.

Need I say more? Ik ben gewoon een krent :Y)

@esox-oc: Dat prijsverschil hou je toch bij elk apparaat dat je koopt. Als je iets wilt kopen, moet je 't gewoon een keer doen, en dan kom je altijd wel goedkopere exemplaren tegen. Als ik nou zie wat mijn processor kost, en wat ik er voor betaald heb... damn... :( Maar ja, c'est la vie :-)

Oh, trouwens!! Mocht er nog iemand een inkoopactie organiseren voor de remote, ik doet mee!!

[ Voor 20% gewijzigd door Greetzel op 10-12-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 23:06
Die muvo2 wordt idd steeds goedkoper. Ik wacht nog even met de aankoop, maar dit wordt hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Greetzel schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 13:02:
[...]

@esox-oc: Dat prijsverschil hou je toch bij elk apparaat dat je koopt. Als je iets wilt kopen, moet je 't gewoon een keer doen, en dan kom je altijd wel goedkopere exemplaren tegen. Als ik nou zie wat mijn processor kost, en wat ik er voor betaald heb... damn... :( Maar ja, c'est la vie :-)
Precies, dit soort 'gadgets' (eigenlijk mag je ze geen gadgets meer noemen) dalen nu eenmaal sterk in prijs, omdat de markt met nieuwe (betere) spelers komt. De Muvo2 4GB die ik een maandje terug heb gekocht is nu stukken goedkoper. Dat is wel even slikken, maar ik weet ook dat ik op het moment van kopen écht een mp3-speler wilde hebben (had geen portable audio). De fietstocht naar school (45 min.) wordt zo een stuk leuker en ook hardlopen is niet langer saai :) Uitstellen wilde ik zodoende niet doen, en dus ben ik er achteraf toch blij mee dat ik het ding voor 'zoveel' geld heb gekocht....

Overigens denk ik er nu wel aan om het ding zo lang mogelijk te gebruiken, want de afschrijving is zodanig dat verkopen niet lonend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tweeke schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:09:
[...]
Precies, dit soort 'gadgets' (eigenlijk mag je ze geen gadgets meer noemen) dalen nu eenmaal sterk in prijs, omdat de markt met nieuwe (betere) spelers komt. De Muvo2 4GB die ik een maandje terug heb gekocht is nu stukken goedkoper. Dat is wel even slikken, maar ik weet ook dat ik op het moment van kopen écht een mp3-speler wilde hebben (had geen portable audio). De fietstocht naar school (45 min.) wordt zo een stuk leuker en ook hardlopen is niet langer saai :) Uitstellen wilde ik zodoende niet doen, en dus ben ik er achteraf toch blij mee dat ik het ding voor 'zoveel' geld heb gekocht....

Overigens denk ik er nu wel aan om het ding zo lang mogelijk te gebruiken, want de afschrijving is zodanig dat verkopen niet lonend zal zijn.
Mag ik vragen wat jij er wanneer voor betaald hebt? (kan ik een beetje inschatten hoever hij nog gaat dalen over watvoor tijd, hoewel het natuurlijk op een gegeven moment zijn hoogtepunt heeft berijkt)

En heeft iemand hier al ervaring met de Muvo2 FM? Of is hij precies hetzelfde als de 'gewone' Muvo2 met uitzondering van de 5gb in de FM en de 4gb in de gewone.

Oja, nog een vraagje, hoe zit het met de equalizers? (of hoe je dat ook tikt) En dan met name de bass... Hou van Punk & Ska dus dan is bass behoorlijk belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

hoi ik heb sinds uhm paar maand denk ik nu de creative muvo 2 4 gig. bevalt me prima ik wil niks kleiners meer maar nu zit ik met een probleem. als ik hem aan sluit via usb op mijn computer dan ziet hij hem gewoon ik kan er gewoon op. ik kan gewoon een mapje verwijderen enz. maar als ik copy past een mapje mp3s over wil zetten dan doet hij het nie goed. eerder duurde zo iets 50 sec ofzo maar nu geeft hij 32 minuten aan dat spoort niet lijkt mij.
ik heb een abit nf7-s mobo geen front usb aangesloten. ik wissel logitech stuurtje om met mijn mp3 speler maar als ik die driver uitzet pakt hij hem. maar transferen wil dus nie. kan het zijn dat hij kapot is of ligt het aan mijn usb op de computer?

ik laat nu windows de schijf op fouten controleren. het is immers een harddisk
en ik ga straks de drivers van het stuurtje uninstallen kijken of da werkt.

update

fout controle kon niet afgemaakt worden stopte ~ 80% fase 2 wat dat ook is :D lol zo gek vind ik da nie accu leeg :D. omfg

update 2

staat op precies zelfde punt stil geeft nu alleen nog geen foutmelding.
uitleg over wa ik gedaan heb. 1 x klik in deze computer op de muvo rechtermuis dan eigenschappen ->extra-> foutcontrole. en beide dingen die er staan aangevinkt.

update 3 niks gevonden
andere map mp3 geprobeert nog niks

update 4

drivers van stuur uninstallt. reboot . een keertje met 1 mp3tje geprobeert.
Afbeeldingslocatie: http://www.gakke.demon.nl/raar.JPG

kan ik hier uit op maken dat hij kapot is :( hij maakt trouwens ook een raar knarsend geluid als ik iets probeer te schrijven.

[ Voor 34% gewijzigd door gakkethijs op 14-12-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

als het lang duurt heb je je usb 2.0 drivers nog niet geinstalled [dat lukt je pas als je service pack 2 hebt... zoeken met google en je weet hoe het moet]
maar voor de rest van je probleem

geen id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de MuVo2 binnengekregen. Ik had hem al even in een winkel bekeken en 'gevoeld' en vond, zoals mensen al eerder zeiden, de knopjes niet zo prettig aanvoelen.
Op zich werkt het wel aardig, maar snap niet dat ze zo'n crappy los knopje hebben gebruikt.

De oordopjes zijn inderdaad nogal crappy, vooral zowat geen bass krijg ik eruit en te groot (al heb ik sowieso een problematische oorlayout voor oordopjes), dus even nieuwe kopen nog :) Voor de rest tot nu toe erg tevreden, vrij licht, laadt best snel op, klein, vrij goedkoop (had hem voor 185,-), overzetten gaat erg snel.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Muvo2 1,5 GB tijdens de HCC dagen gekocht (was in de aanbieding bij Vobis voor 135,--). Moet zeggen, een top dingetje. Batterijen gaan lang mee, werkt als een flash disk en het geluid wat eruit komt is top (zelfs met de standaard dopjes in vergelijking met sennheisers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de

- Creative NOMAD MuVo2 (4 GB)
- Creative Zen Touch (20 GB)

Bij de MuVo2 lijkt mij dat de display te klein is, 4gb is dat wel genoeg?
Bij de zen touch kan ik bijv. ook mijn back-ups op planten, maar ik heb gelezen dat het bij de MuVo2 niet kan? Dat die alleen maar wma en mp3 kan afspelen?

Maar de Zen Touch lijkt me weer zo'n groot (lomp) ding, hij moet wel in mijn broek zak passen..
Op het tweede plaatje van deze reviews: Hdd-mp3-spelers: Apple iPod versus Creative Zen Touch pagina. Zie ik dat die aardig groot is.. Heeft iemand de Zen Touch (20gb) en past die 'n normale broekzak? Dat is mijn grootste twijfel, ik wil hem voornamelijk gebruiken voor naar school (45min).

Bedankt alvast..
Otto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die productfoto's zijn heel erg misleidend. Je moet gewoon eens langs een dixons of iets dergelijks gaan, dan kan je die dingen in de vitrine zien liggen. Daar viel me al op dat het dingetje niet zo groot is als het lijkt op de foto's.

Afgelopen vrijdag had ik hem ook nog in mijn handen; groter dan een Ipod, Iriver hdd maar niet abnormaal groot. Zeker niet, wel de moeite waard voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:17:
Die productfoto's zijn heel erg misleidend. Je moet gewoon eens langs een dixons of iets dergelijks gaan, dan kan je die dingen in de vitrine zien liggen. Daar viel me al op dat het dingetje niet zo groot is als het lijkt op de foto's.
ok, tanx. Ik had de maten ook al even op 'n papiertje gezet en ff vergeleken met 'n mp3 speler van 'n vriend (philips HDD060). En het viel me op dat die helemaal niet zo groot was:).

Tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Muvo2 in de bus ontvangen.
Het begon echter al slecht. Toen ik de batterij wou opladen voor de eerste keer, verdween na een tijdje het oplaadicoontje. Toen ik de speler aanzette, werkte alles perfect. Een tijdje later echter verdween het icoontje opnieuw en was mijn speler ook uitgevallen. Het probleem werd alleen maar erger. Ik kan de speler helemaal niet meer aanzetten. Enkel wanneer ik op de batterij duw, start het ding terug op om dan even later opnieuw uit te vallen.
Volgens mij ligt het probleem bij het contact van de accu. Ik heb ook de indruk dat de batterij nogal veel speling heeft en dat het plastieke lapje in de houder mee aan de basis ligt van het slecht contact. En als het dat niet is, dan is de batterij kapot.
Persoonlijk kan ik daar ni mee lachen. Ik heb twee weken moeten wachten op de levering, ondertussen is de waarde van de speler al met 10 euro gedaald en zal ik allicht nog eens 8 euro terugzendkochten mogen ophoesten.

Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

update paar gemailt met creative geweldige service voor zon groot bedrijf. maar dingen geprobeerd niet geholpen moet hem nu opsturen naar creative zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28
ik ken een klasgenoot die een muvo 2 1,5 gb heeft die een probleem heeft met opstarte, hij start niet meer op :S hij bilijft dus het logo hangen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De meeste hangers kun je 'oplossen' door even de batterij eruit te wippen en weer terug te plaatsen. Zorg er bij deze speler voor dat je de meest actuele firmware hebt. Deze fixt vaak de nodige bugs. Je vindt die hier: http://www.nomadworld.com/downloads/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
sOidivUs schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:37:
[...]

Mag ik vragen wat jij er wanneer voor betaald hebt? (kan ik een beetje inschatten hoever hij nog gaat dalen over watvoor tijd, hoewel het natuurlijk op een gegeven moment zijn hoogtepunt heeft berijkt)

En heeft iemand hier al ervaring met de Muvo2 FM? Of is hij precies hetzelfde als de 'gewone' Muvo2 met uitzondering van de 5gb in de FM en de 4gb in de gewone.

Oja, nog een vraagje, hoe zit het met de equalizers? (of hoe je dat ook tikt) En dan met name de bass... Hou van Punk & Ska dus dan is bass behoorlijk belangrijk ;)
IK heb hem in juli gekocht bij informatique. toen koste hij 280 euro. nu een half jaar later is hij dus al 100 euro minder waard.

Wat me opvalt is dat als hij nog aan het lezen is van de hdd en je probeert dan al een nummer te skippen hij dat niet doet. maar skip je dan nog eens nadat het geladen is gaat ie ineens 2 nummers verder, zijn er meer mensen die dat probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Sphere- schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:50:
[...]

IK heb hem in juli gekocht bij informatique. toen koste hij 280 euro. nu een half jaar later is hij dus al 100 euro minder waard.

Wat me opvalt is dat als hij nog aan het lezen is van de hdd en je probeert dan al een nummer te skippen hij dat niet doet. maar skip je dan nog eens nadat het geladen is gaat ie ineens 2 nummers verder, zijn er meer mensen die dat probleem hebben?
Ja, ik kan het reproduceren, dus het is waarschijnlijk een bug in de firmware. (versie 1.11.01 bij mij). Heb er nog nooit last van gehad verder want dit komt alleen voor bij het laden van behoorlijke lange tracks (heb ik er niet veel van), en skippen doe ik toch al niet zo vaak. Wel als ie in shuffle mode staat, maar dan merk ik er natuurlijk niks van :P

Als je het écht een vervelend probleem vind, dan zou je Creative Support kunnen mailen, wie weet zijn ze wel bereid om het mee te nemen in een eventuele toekomstige firmware-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik zag op http://www.pixmania-pro.n...vo_1_5gb/34209/fiche.html dat de Creative MuVo² 1.5Gb daar nu ongeveer 120 euro kost. Nu ben ik niet bekend met deze zaak en vroeg ik me af of een van jullie er ervaring mee heeft en wat jullie van deze aanbieding vinden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19
wow damn, heb dr gister een 1.5GB versie gehaalt bij mp3spelers voor 150 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
De Creative® MuVo² 5 GB, is die al ergens te koop?? De pricewatch heeft 'em nog niet staan en behalve op de shop van Creative kan ik 'em nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
BadVibes schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:31:
De Creative® MuVo² 5 GB, is die al ergens te koop?? De pricewatch heeft 'em nog niet staan en behalve op de shop van Creative kan ik 'em nergens vinden.
pixmania staat ie :) (zie link hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
sOidivUs schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:19:
[...]

pixmania staat ie :) (zie link hierboven)
Idd, mooi prijsje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Muvo 4.0 gb gekocht. Mijn eerste reactie is zeer positief. Ik dacht alleen dat het tasje er ook bijzat, maar helaas. Ik heb alleen gezien dat de firmware update op nederlandse site ander is dan die op de internatiale Nomad site. Is daar verschil in? Verder heb ik gelezen dat de volume van de speler voor de europese markt begrenst is. Klopt dit, en is dit te wijzigen? Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dat volume probleem kan je omzeilen door de US firmware erop te zetten. Dat is waarschijnlijk ook het verschil tussen die Nomad site en die andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:37:
Hey mensen, ik zag op http://www.pixmania-pro.n...vo_1_5gb/34209/fiche.html dat de Creative MuVo² 1.5Gb daar nu ongeveer 120 euro kost. Nu ben ik niet bekend met deze zaak en vroeg ik me af of een van jullie er ervaring mee heeft en wat jullie van deze aanbieding vinden. _/-\o_
Kan je bij www.pixmania-pro.nl nou ook bestellen als particulier of is dat nou alleen voor bedrijven?

Heeft iemand btw die muvo2 5gb versie al?

[ Voor 91% gewijzigd door NehcslowZ op 04-01-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:23:
Net de Muvo 4.0 gb gekocht. Mijn eerste reactie is zeer positief. Ik dacht alleen dat het tasje er ook bijzat, maar helaas. Ik heb alleen gezien dat de firmware update op nederlandse site ander is dan die op de internatiale Nomad site. Is daar verschil in? Verder heb ik gelezen dat de volume van de speler voor de europese markt begrenst is. Klopt dit, en is dit te wijzigen? Bedankt voor de reactie
Er hoort een beschermtasje bij te zitten, althans, toen ik hem kocht nog wel (maar dat was in de prehistorie, toen hij nog 330 euro was) ;) Zit er tegenwoordig helemaal geen hoesje meer bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:50:
[...]

Er hoort een beschermtasje bij te zitten, althans, toen ik hem kocht nog wel (maar dat was in de prehistorie, toen hij nog 330 euro was) ;) Zit er tegenwoordig helemaal geen hoesje meer bij dan?
dat is de nieuwe in "retail" verpakking...,

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Achteruitgang dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
Ik heb de muvo2 ook eindelijk. Ik vind het geluid toch aardig hard gaan, ondanks dat het die Europese is. Wel tevreden mee tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees best goeie reakties over de Muvo2 1.5GB mp3 speler en ben van plan hem te gaan kopen.
Bij mycom is ie nu voor 129 euro, iemand een link waar ie nog goedkoper is??

MAar vraagje kan je ermee joggen??? Wie weet dat, anders kan 1 van jullie ff buiten een stukje gaan rennen ermee terwijl ie aan is en luisteren of ie gek doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
Het is nooit aan te raden om met een hdd-based mp3 speler te gaan joggen...
Staat ook in de documentatie van de MuVo2.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

maar ik heb gemerkt dat het wel makkelijk kan
als je hem maar los in je broekzak ofzo doet :o
maar echt op n plek waar die niet teveel stoot dan gaat het makkelijk
[maar waarschijnlijk koop je hem zonder hoesje dus miss iets anders proberen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je hebt ook een Flash-versie van de Muvo 2 toch? Misschien is dat wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 23:31

Jag

Ik heb al een hele tijd een Muvo2 (xplayer versie), gratis gekregen overigens. Ben hem nu weer gaan gebruiken omdat ik nieuwe oordopjes heb (Sony MDR-EX71), maar het blijft een waardeloos ding. Ik kreeg vanaf dag 1 problemen met de accu. Nou had ik een kleine modificatie gemaakt met dubbelzijdige tape zodat ie uberhaupt bruikbaar was. Maar nu liep ie vast en moest de batterij eruit. Nou je raadt het al: met geen mogelijkheid die accu meer aan de praat te krijgen. Ik ben serieus een uur in de weer geweest om hem weer werkend te krijgen. Uiteindelijk met twee SIM kaarten ertussen geperst in een samenwerking tussen KPN en Vodafone weer tot leven gekregen B). Er zit in twee richtingen veel te veel speling in de accu "houder". Iets van 2-3mm in de lengte en 1-2mm in de breedte, goed gedaan jongens, mooi ontwerp :+. Kijken of ik met tape de boel weer permanent aan de praat kan krijgen (met SIM kaarten ertussen is niet zo praktisch), anders bestel ik wel een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Accu_MUVO2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

al geprobeerd om bierviltjes ertussen te douwen??
of papier ofzo...

btw wel vaag want ik beweeg hem ook erg vaag maar nog geen last mee gehad [ook niet met accu]
miss is je accu verpest door de eerdere firmware[s]
miss ff mailen met creative?
maar goed, wel inventief bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 23:31

Jag

Heb net een tijd zitten klooien met karton, maar dat wilde niet, niet stevig genoeg. Ik heb nu maar mijn vorige Vodafone SIM kaart doormidden geknipt en die ertussen gefrot. En aan de lange zijde wel een dubbele laag karton ertussen. Nou kan de accu geen kant meer op. Weet niet of het bevordelijk is voor die accu klemmetjes, maar het kan niet anders anders doet ie het helemaal niet :). Hopen dat ie het nu blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken een Muvo2 1,5GB aan te schaffen. Deze speler is op het moment 70 euro goedkoper dan de 4GB versie wanneer ik in de pricewatch kijk.
Alleen nou zei iemand ergens in deze thread dat de accu van de 4GB langer meegaat dan de accu van de 1,5GB. Is dit echt zo :? En hoeveel scheelt dit dan?

En weet misschien iemand een winkel waar ik een reserve accu kan kopen voor de muvo2? Of is deze alleen te bestellen via de creative site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mijn muvo [4gb] gaat ongeveer 10 tot 12 uur mee met volume op ongeveer 18
en doe er maar wat bij als ie zachter gaat[ bij 15 een uurtje ofzo :S] van de 1,5 weet ik het niet maar als je hem om de 5 dagen es ff oplaad dan is er nix aan de hand en heb je geen extra accu nodig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
-

[ Voor 141% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reserve accu lijkt me toch wel handig, omdat je dan áltijd muziek kan luisteren en dat je niet opeens zonder muziek zit wanneer je accu leeg is. Maar heb nog steeds geen winkel gevonden waar ik een accu voor de muvo2 zonder creditcard kan halen. Misschien moet ik toch maar keer de winkels echt langsgaan ipv op internet te zoeken.

De reden dat ik waarschijnlijk geen N200 neem is vanwege de bug die bekend staat als backlightbrom. Het schijnt dat wanneer de backlight aanstaat er dan een brom te horen is door de muziek heen. En als ik 1GB (of met de muvo2 nog meer) aan muziek heb, kan ik ook wel zonder radio.
De spelers die ik van iriver bekeken heb waren niet plug & play. Dit is dus iets om op te letten bij iriver, want ik vind het niet echt handig om aparte software nodig te hebben om muziek over te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Heb nu een maandje of 5 de MuVo² 1.5 GB.

Heb hem toen gekocht omdat mijn oude mp3-speler (256MB MobiBLU DAH-1000) gestolen was :(, en ik geen geld had voor een duur apparaat. €149,- voor een kleine 1500MB leek me wel een aardige deal toen.

Echter..na een paar maanden ben ik er toch steeds minder tevreden mee. Het knopje is echt vervelend, vooral in je broekzak ofzo is even het volume harder of zachter zetten er niet bij, je gaat dan snel skippen.
Ook is hij (vooral in de shuffle-stand) erg traag met nummers skippen, en ook de opstarttijd vind ik niet om over naar huis te schrijven. Heb echter geen ervaring hoe dit is met andere HDD mp3-spelers. Ook het firmware vind ik niet erg makkelijk, de shuffle/repeat functies zitten te ver weg (je moet te veel bladeren) en ook met het benaderen van de Lock functie ben je lang bezig.

Dussss.... heb ik besloten om hem in de V&A te gooien: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/6383
Maak ik wel een verlies van 60 euro..maar dat kan ik wel overbruggen. Denk dat ik voor een iPod ga als ik hem kan verkopen. Dus mochten er mensen zijn die toch wel enthousiast zijn over het spelertje, zie de advertentie. Hij is in goede staat..enfin, kijk maar in de advertentie als je interesse hebt.
Edit: Heb 'm inmiddels verkocht :) Ga morgen een iPod Mini halen :D

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 15-03-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
backlightbrom. Het schijnt dat wanneer de backlight aanstaat er dan een brom te horen is door de muziek heen
Waarom zou dat een nadeel zijn? De backlight gaat na x seconde toch automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:02:
[...]

Waarom zou dat een nadeel zijn? De backlight gaat na x seconde toch automatisch uit.
Ja dat is wel zo, maar het is volgens mij wel irritant. En daarbij vind ik het slordig dat dit door de tests van creative is gekomen. Een product van die prijs zou zo'n probleem als dit niet mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 899 gaat trouwens op AA batterijen, stuk goedkoper dan accu's mocht je er nog bijkopen. Klein genoeg om wat extra van mee te nemen :) Maargoed, ik twijfel nog...

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog beetje te twijfelen tussen een iriver 799/899 en de muvo2 1,5GB. Ik ben er nu wel achter dat een reserve accu niet echt nodig is. In een muvo2 zit een Li-ion accu, en een li-ion accu wordt niet 'lui' zodra je hem oplaadt terwijl hij nog niet helemaal leeg was, sterker nog het is zelfs beter om hem vaker op te laden. Dus als je het goed doet kom je (ook zonder reserve accu) nooit zonder muziek te zitten, omdat je hem gewoon oplaadt wanneer hij 80% leeg is of zo en niet pas wanneer hij helemaal leeg is.

Standaard heb je voor de irivers software nodig om muziek over te kunnen zetten, maar er is een firmware upgrade waardoor de speler als harde schijf wordt herkent en de software niet meer nodig is. Eerst vond ik het niet plug&play zijn van iriver een nadeel, maar dat is dus opgelost.

Nu ben ik dus weer beetje aan het twijfelen geslagen. Maar ik neig toch naar de muvo2. Deze is 40 euro goedkoper en je krijgt 500MB meer. Alleen op vakantie is een accu misschien niet zo handig als je niet over een stopcontact beschikt. Maar ik heb anders altijd mn discman nog die werkt op 2 AA's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:49:
Ik zit nog beetje te twijfelen tussen een iriver 799/899 en de muvo2 1,5GB. Ik ben er nu wel achter dat een reserve accu niet echt nodig is. In een muvo2 zit een Li-ion accu, en een li-ion accu wordt niet 'lui' zodra je hem oplaadt terwijl hij nog niet helemaal leeg was, sterker nog het is zelfs beter om hem vaker op te laden. Dus als je het goed doet kom je (ook zonder reserve accu) nooit zonder muziek te zitten, omdat je hem gewoon oplaadt wanneer hij 80% leeg is of zo en niet pas wanneer hij helemaal leeg is.
Wat ik ook wel eens doe: in het hoesje wat erbij zit, kun je het meegeleverde ca. 8 cm lange USB-kabeltje kwijt (zit speciaal een "vakje" langs de zijkant). Die kun je dus in principe altijd bij je hebben. Als je hem dan bijv. op je werk aansluit en vervolgens klikt op "disconnect", gaat 'ie de accu opladen via de USB-poort.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-03-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens THG gaat de iRiver 899 - 26 uur (!!) mee op 1 AA batterij: http://www20.tomshardware.com/mobile/20040826/index.html (= 256MB versie van de 899)

Als je 2 AA'tjes extra meeneemt kun je er dus 78 uur mee doen, das meer dan 1 week lang 10 uur per dag! Nou, geef mij die 899 dan maar. Liever 2 extra AA'tjes meenemen dan afhankelijk zijn van een pc om op te laden :) In die week tijd heb je echt wel even tijd om je AA'tjes op te laden. Op je kamer, thuis, in de caravan, de tent, you name it!

Je kunt tevens de line-in als mic-preamp instellen, waardoor je een externe microfoon op je mp3 speler kunt aansluiten. Erg handig voor muzikanten in de oefenruimte om tijdens het jammen fatsoenlijk op te nemen, om je eigen riffs etc. nog eens terug te horen als er wat leuks uit kwam.

De 899/895/890 heeft buiten de USB oplaadmogelijkheid dus alles wat de N200 heeft, maar wel een langere speelduur en wat groter uitgangsvermogen voor zwaardere koptelefoons/betere bassweergave, voor een tientje extra. Ik kan geen betere flash spelers van rond de 150 euro noemen dan de N200/899.

[ Voor 189% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag de muvo2 1,5gb gehaald bij completer voor 109 euro. Ik ben tot nu toe wel tevreden over de speler. De geluidskwaliteit vind ik zelfs met de standaard bijgeleverde dopjes goed. Ik moet nog proberen hoe het geluid is met andere doppen. Verder kan ik zeggen dat ik de bediening ook wel goed vind. Misschien dat ik nog wel meer gebruikservaringen post wanneer ik hem langer heb, maar ik ben er nu in ieder geval erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort ook een muvo2 aangeschaft.. naar veel gerommel is het me toch gelukt de US firmware erop te zetten ik had voordien versie 1.12.1 en later geflasht naar 1.16.01 ik kreeg problemen toen ik de mp3speler helemaal volstampte met muziek.
Opeens kwam er een recovery schermpje inbeeld en aan de hand daarvan kon ik de firmware volledig verwijderen :D je had in dat menutje ook de keuze om gelijk een nieuwe firmware er in te laden dus dat deed ik... ik heb nu de US firmware erop t gaat idd een heel stuk harder :O :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben volslagen leek op het gebied van mp3-spelers, maar aangezien mijn MD-speler is overleden, en ik er geen brood meer in zien om een nieuwe aan te schaffen, wil ik een mp3 speler.

De muvo2 van een paar jaar terug, met 1.5 gb geheugen is vrij goedkoop tegenwoordig, en ik heb geen geld om er heel veel aan uit te geven.

Mijn vraag is; blijft de muvo2 ook voor langere tijd goed?

En een nog ergere lekenvraag; hoe krijg je de speler vol. Ik bedoel, kun je hem bijvoorbeeld direct aansluiten op een audio-installatie, en een cd opzetten, en die dan opnemen op de speler ? En zo ja, gebeurt dat dan in mp3-formaat ?

En kun je ditzelfde doen op een pc? Dus cd erin en opnemen maar? Of moet je het echt eerst naar mp3 converteren voordat je het op de speler kwijt kan? En dat converteren van een cd naar mp3, hoe makkelijk is dat en hoe lang duurt dat ?

alvast bedankt voor de antwoorden op deze ongetwijfeld eenvoudige vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

dag licker... ik merk dat je inderdaad een erge leek bent
[maakt niet uit hoor :p]

ff de paar vraagjes beantwoorden dan:
blijft de muvo2 ook voor langere tijd goed?
ik vind dit een beetje vage vraag
wat bedoel je met goed hoe lang dat ie met batterijen mee gaat [12 uur ofzo?]
of hij zijn waarde behoud, geen id maar zal wel goed zitten...

hoe je de speler vol krijgt:
je hebt inderdaad mp3's nodig, er is geen mogelijkheid dat de speler dat zelf doet dus je moet gaan converten... zoek daar maar voor in google ofzo, het duurt voor een cd ongeveer een minuutje of 2 denk ik...
maar er zit ook software bij waarmee je het kan doen dus je hoeft niet per se iets anders te gebruiken

ik hoop dat dit een beetje je vraag beantwoord anders moet je maar ff in deze 10 paginas kijken :p

tot slot nog iets over de bestelde fm remote die ik besteld heb bij www.icentraldirect.nl
ik heb hem nog niet binnen maar je kunt hem daar voor een prijs van ongeveer 46 euro zonder verzendkosten en shit [totaal iets van 54 euro ofzo] kopen en de betaalmiddelen zijn iig stukken beter [automatische incasso, zelf ff overmaken, etc etc]
nu nog ff wachten tot ie binnen is en dan een iets uitgebreidere review!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Wat een goede service heeft Creative! Mijn Muvo² 4gb had problemen met de koptelefoon ingang. Opgestuurd naar Ierland, en wat zat er vandaag bij de post? Een nieuwe Muvo, 5gb versie wel te verstaan :D

Creative _/-\o_

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hoe heb je die gesloopt dan?? ook es proberen nl :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

djmantri schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:54:
hoe heb je die gesloopt dan?? ook es proberen nl :p
Niet gesloopt ;) Hij was gewoon ineens stuk, moest keihard drukken om er maar een beetje geluid uit te krijgen :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Famoso schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:31:
[...]

Niet gesloopt ;) Hij was gewoon ineens stuk, moest keihard drukken om er maar een beetje geluid uit te krijgen :)
Hij was ineens kapot... nadat je er met een hamer op had geslagen...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Vanitas schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:49:
[...]

Hij was ineens kapot... nadat je er met een hamer op had geslagen...? :P
Nee, liep op een ochtend op het station en ineens klonk het geluid vreemd. Thuis bleek dat er iets niet goed was met de mp3speler. Toen gebeld met creative, kreeg een mailtje met een label. Stuurde een pakketje met dat label + mp3speler erin naar Ierland. Binnen 2 weken de mp3speler (een nieuwe dus) weer ontvangen :)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste