Ik zat net op ZDNet een stukje te lezen over de nieuwe Creative MuVo2-speler te lezen en was wel gescharmeerd van dit apparaat.
Op de Creative site vondt ik wel een plaatje en specs van de MuVo1 speler en ben nu benieuwd naar ervaringen met dit apparaat.
Dit omdat ik binnenkort op vakantie ga een geen CD-speler wil meenemen en eigenlijk op zoek ben naar een MP3-speler
Hier op GoT via de search gezocht naar meer informatie maar zo te zien is hij nog niet besproken.
Misschien is deze openingspost een leuke start tot een revieuw cq. het delen van ervaringen.
MuVo-1 kost € 149,-
MuVo-2 kost € 289,-
Hier gaat het bij de MuVo-1 om;

In het kort;

In het kort (Engels);
Dus kom maar op met jullie ervaringen, opmerkingen (hou het netjes) en al wat jullie aan andere info kwijt willen.
Mocht ik een topic over deze speler over het hoofd hebben gezien dan is de search brak geweest en dus mijn werk voor niets
Op de Creative site vondt ik wel een plaatje en specs van de MuVo1 speler en ben nu benieuwd naar ervaringen met dit apparaat.
Dit omdat ik binnenkort op vakantie ga een geen CD-speler wil meenemen en eigenlijk op zoek ben naar een MP3-speler
Hier op GoT via de search gezocht naar meer informatie maar zo te zien is hij nog niet besproken.
Misschien is deze openingspost een leuke start tot een revieuw cq. het delen van ervaringen.
MuVo-1 kost € 149,-
MuVo-2 kost € 289,-
Hier gaat het bij de MuVo-1 om;

In het kort;
En dit zijn de specificaties van de MuVo-1;De Creative® MuVo™ NX biedt actieve mensen muziek terwijl zij onderweg zijn. Het geheugen van 128MB kan ongeveer 60 muzieknummers in WMA*- of 30 muzieknummers in MP3*-indeling bevatten en met het LCD-scherm, dat is voorzien van achtergrondverlichting en een bladerwieltje, kan snel en eenvoudig door de gebruiksvriendelijke gebruikersinterface worden genavigeerd. Het apparaat heeft een ingebouwde microfoon voor spraakopname en is dus bij uitstek geschikt voor gebruik door journalisten of voor het maken van aantekeningen. Bovendien kunnen met de MuVo NX op zeer eenvoudige wijze gegevens van de pc worden overgenomen. Bij de Creative MuVo NX wordt het programma Creative MediaSource™ geleverd voor het omzetten van MP3-bestanden en het beheren van muziekarchieven, een stereo hoofdtelefoon en een armband die het apparaat bij uitstek geschikt maakt voor joggen of trainen in de sportschool.
* Gebaseerd op muzieknummers van 4 minuten op 64kbps in WMA-formaat en op 128kbps in MP3-formaat.
Ultrasimpele, ultracompacte persoonlijke MP3- en WMA-speler voor actieve mensen.
128MB geheugen voor ongeveer 30 MP3-tracks (60 in WMA-formaat) of gegevens.
Aantrekkelijk LCD-scherm met blauwe achtergrondverlichting geeft status en trackgegevens weer, terwijl met het bladerwieltje het maken van menuselecties en het navigeren door de muziek een fluitje van een cent wordt.
Tot 8 uur spraakopname via de ingebouwde microfoon.
Enkele AAA-batterij biedt afspeeltijd tot 11 uur.
M-PORT-aansluiting waarborgt directe verbinding met compatibele luidsprekers
En hier de nieuwe MuVo-2;Afmetingen (BxHxD): 75mm x 37mm x 16mm
Gewicht: 43g (met batterij)
Capaciteit USB Flash-geheugen: 128MB
Display: Monochroom LCD-scherm
Resolutie: 32 x 96
Achtergrondverlichting: Blauw EL
Voeding: 1 x AAA-alkalinebatterij
Levensduur batterij:
Tot 11 uur bij MP3-weergave
Tot 9 uur bij WMA-weergave
Afspeelformaten: MP3 en WMA
Hoofdtelefoonuitgang: 1 x 1/8-inch stereo-minijack, 5-7mW
Interface: USB 1.1
Navigatie:
Knoppen
Afspelen/Pauzeren/Aan/uit
Vol +/-
Tuimeltoets met 3 instellingen
Vooruit/achteruit
Menu activeren/Item selecteren
Menunavigatie
Audiokwaliteit:
Uitgangsvermogen 5-7mW
Frequentieweergave: 20Hz-20kHz
Signaal-/ruisverhouding: >90dB
Harmonische vervorming: <0,05%
Opname: Ingebouwde micorofoon
IMA ADPCM, Mono
Tot 8 uur opnamecapaciteit
Garantie
1 jaar beperkte garantie op de hardware

In het kort (Engels);
In het Nederlands;High Capacity, High Fidelity MP3 and WMA Player
Store up to 50hrs of WMA or 25hrs of MP3 tracks
Up to 98dB Signal-to-Noise Ratio - as good as expensive hi-fi systems!
4 band custom equalizer and 4 equalizer presets
Up to 10hrs continuous playback
Supports playlists created on your PC
Full play mode control including Shuffle modes and Resume feature
Easy Folder navigation
Compact, Fast and Amazingly Simple to Use
USB2.0 for super fast file transfer - load a song a second!
Works as a USB flash drive with any PC
Protective case with beltclip
Drag-and-Drop simplicity for easy music or data file loading
Store up to 1000 floppy disks of documents, photos and presentations
Charge through USB connection or with power adapter
Retail Box Contents
1 Creative NOMAD® MuVo2 Player
1 Pair of Neodymium Earphones
1 Rechargeable Li-ion Battery
1 Universal Power Adapter
1 Protective case with beltclip
1 USB2.0 cable
1 Quick Start Guide
1 Installation CD
Meer info over de Nomad MuVo spelers vind je hierDe MuVo² heeft een bescheiden 1,5 GB harddisk. Daar staat tegenover dat het nieuwe toestel 6,6 x 6,6 x2 cm, met een gewicht van slechts 93 gram (inclusief batterij) bemeet.
MP3- of WMA-bestanden versluizen van de pc naar de MuVo² gebeurt via USB2.0. De schijf van 1,5 GB zou voldoende plaats bieden aan 850 liedjes, afhankelijk van de kwaliteit waarin ze zijn gecodeerd. Wie kiest voor standaard MP3's van 128 Kbps kan bijvoorbeeld 'maar' ongeveer 425 liedjes kwijt op deze speler. Creative roemt verder de sterke prestaties van de MuVo² op het gebied van audiokwaliteit, aangezien de speler een signal-to-noise-ratio levert van 98 dB.
Dus kom maar op met jullie ervaringen, opmerkingen (hou het netjes) en al wat jullie aan andere info kwijt willen.
Mocht ik een topic over deze speler over het hoofd hebben gezien dan is de search brak geweest en dus mijn werk voor niets