Het probleem is nu alleen: Bij die van 1.5 gig kon ik dus de (Amerikaanse?) drivers erop zetten, zodat het geluid een stuk harder kon. Alleen kan ik die drivers dus niet vinden voor de 5 gig versie!
Oja, de 5 gig versie is ook een stuk fijner, er zit namelijk een klein joystickje op je richtingstoets, zodat hij goed vanuit je broekzak te besturen is. (ik vraag me nog steeds af waarom ze geen grotere knoppen op dat ding hebben gemaakt, plek zat toch
Wel vreemd opzich dat meerdere mensen dit probleem hebben, hoewel een 5gb versie natuurlijk niet erg is, zeker niet als je begon met een 1.5
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Is het navigeren met een muvo2 (fm) een beetje te doen?
Ik bedoel, 4 of 5gb, met ondersteuning voor een complete mappen structuur, en dan maar 2 regels lcd.
Raak je dan geen overzicht kwijt?
Gaat prima, je bladert heel makkelijk door de mappen heen. Je ziet er maar 1 tegelijkertijd op je scherm, maar 1x drukken naar rechts of links en je ziet de volgende. Ingedukt houden en je scrollt er helemaal rap door. Je moet de Muvo2 er wel voor uit het hoesje halen helaas, aangezien die de toetsen bedekt.Cryothic schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:35:
Ik had ook al een topic geopend (deze thread volledig over t hoofd gezien, sorry), maar aangezien niemand daar reageerd vraag ik het hier nog maar even.
Is het navigeren met een muvo2 (fm) een beetje te doen?
Ik bedoel, 4 of 5gb, met ondersteuning voor een complete mappen structuur, en dan maar 2 regels lcd.
Raak je dan geen overzicht kwijt?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zag wel dat ze het sticky aangepast hadden tussen de 4gb en 5b versie.
Die oudere heeft een 4p druktoets, en die nieuwe hebben een sticky.
Ik zag die 5gb muvo2 FM in de pricewatch voor 145... lijkt mij een leuke deal.
Ik had dus precies hetzelfde probleem.Famoso schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:44:
Het was zo dat de aansluiting niet helemaal goed meer was en je dus heel hard moest drukken om contact te maken en goed geluid te krijgen. Het was niet echt te zien, heb hem zelf opengemaakt maar hij zat dusdanig in elkaar dat ik er (voor zover ik weet) zelf niks aan kon doen.
Wel vreemd opzich dat meerdere mensen dit probleem hebben, hoewel een 5gb versie natuurlijk niet erg is, zeker niet als je begon met een 1.5
Ochja wel aardig van die mensen om dan gelijk een 5 gig op te sturen
Maar weet iemand toevallig waar ik die firmware voor deze kan krijgen, zodat het geluid weer wat harder kan?
Waar kan ik dat ergens vinden op de site? Ik moet natuurlijk niet de Europese firmware hebben, want dan kan het geluid nog niet harder
Verwijderd
In de folder staat de afstandbediening erbij afgebeeld, maar deze zit er volgens mij niet bij... Anders zouden ze dat wel bij de beschrijving erbij zetten.
Maar las ik nou goed in de specificaties dat er een mic-in (of iig een line-in) op zit ? Dat zou wel reuzemakkelijk zijn, aangezien ik van plan ben veel humanbeatbox op te nemen.
Ik zal laten weten of ie fijn is
Verwijderd
ja ik denk dat ik hem ook bij dixons ga halen, maar wel dom dat ze die foto erbij plaatsen met die afstandsbediening! maar nu kijk ik op de creative site en daar staat dat de versie van muvo2 fm 5gb wel de wired remote bevatVerwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:50:
Ik denk dat ik dadelijk me muvo2 5 gb speler ga halen bij Dixons, .. 160 Euro.
In de folder staat de afstandbediening erbij afgebeeld, maar deze zit er volgens mij niet bij... Anders zouden ze dat wel bij de beschrijving erbij zetten.
Maar las ik nou goed in de specificaties dat er een mic-in (of iig een line-in) op zit ? Dat zou wel reuzemakkelijk zijn, aangezien ik van plan ben veel humanbeatbox op te nemen.
Ik zal laten weten of ie fijn is
linkje voor de creative site : http://www.creative.com/p...y=215&product=10659&nav=5
Verwijderd
Klopt, maar dat is inderdaad de fm 5 gb versie.. die van Dixons is volgens mij niet FM (geen radio/afstandbediening) .. .Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:31:
[...]
ja ik denk dat ik hem ook bij dixons ga halen, maar wel dom dat ze die foto erbij plaatsen met die afstandsbediening! maar nu kijk ik op de creative site en daar staat dat de versie van muvo2 fm 5gb wel de wired remote bevatdus morgen toch maar ff navraag doen bij de dixons want nu is hij toch wel erg aantrekkelijk als daadwerkelijk die afstandsbediening erbij zit!
linkje voor de creative site : http://www.creative.com/p...y=215&product=10659&nav=5
Verwijderd
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
in de pricewatch staat wel een leuk winkeltje, heeft hem voor 145, maar die site is zo minimalistisch qua informatie dat ik niet echt het lef heb om hem daar te bestellen
Idd, de 5 GB versie is echt stukken beter te besturen dan de 1.5 GB versie!Famoso schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:58:
De 5.0 gb heeft wel een ander knopje dan de 1.5 en 4. Het is groter en bedient imho een stuk makkelijker
Na een dag kun je het ding makkelijk besturen vanuit je broekzak, maar... ik vind dat ze die knopjes wel wat groter mochten maken. Er is nog meer dan genoeg ruimte over op de voorkant, hadden ze daar niet iets voor kunnen vinden dat de knoppen verspreid worden over de hele voorkant?
Verwijderd
! maar goed kortom de remote zit er niet bij
Verwijderd
Maar desalnietteminnochtans heb ik hem gekocht. Een leuk spelertje, en voor de prijs heb je tegenwoordig maar 512 Mb
Heb er net een gb muziek opgezet (binnen 2 a 3 minuten), muziekkwaliteit is goed, geluid gaat (tot nu toe) hard genoeg, en de speler is lekker licht en makkelijk te bedienen.
Het enige wat jammer is, is inderdaad dat de remote er niet bijzit.. Er zit dus ook geen mic op de speler, je kan pas opnemen als je die remote erbij haalt .. Dit vind ik het enige minpunt
Maar voor de rest.. cool ding.. lekker veel ruimte, zacht prijsje.. wat wil je nog meer .. ?
de remote dus
En het geluid moet dus nog harder kunnen door de niet-Europese firmware erop te zetten, die ik nog nergens heb kunnen vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:59:
...muziekkwaliteit is goed, geluid gaat (tot nu toe) hard genoeg...
Is die remote trouwens niet ergens los te koop?
maar hij is redelijk goedkoop (in verhouding tot de rest) bij icentraldirect.nl en bovendien heb je daar veel betaalmogelijkheden
ik heb er nu ook 1 en bevalt goed
vooral die extra lock knop is wel fijn en volume...
maar het is dan wel weer lastig waar ik al die draden laat
ik doe hem nu trouwens gewoon aan mn binnenzak vastknijpen maar da vink nog niet zo mega, maar goed het werkt wel perfect
Verwijderd
Heb je de remote nodig voor radio...? Want op pricewatch staat de Muvvo2 5gig + FM...?!?
Daarom vraag ik mij af hoe het zit met die radio functie... En die van €149.- zijn het zelfde als die van dixons...?
Greetz DutchFalcon
Verwijderd
Wel zit ik nog te twijfel tussen de Zen micro [@dell.com voor €135] of deze Muvo [@dixons €169,-]
Heeft iemand einige tips waarmee ik rekening zou kunnen houden...?
Je kunt het wel kiezen in het hoofdmenu, maar dan zegt ie: Bedrade afstandbediening aansluiten
[ Voor 38% gewijzigd door j86 op 08-05-2005 23:02 ]
Verwijderd
ik heb zelf de zen micro gehad en ik vond het maar heel irritant dat hij alleen maar touch functies had. Bijvoorbeeld je hebt de speler in je broekzak en wil een ander nummer kiezen, dan moet je heel voorzichtig met je hand voelen om te zappen tussen tracks want voor dat je het weet raak je de pauze knop weer aanVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:40:
Tnx voor het snelle antwoord...
Wel zit ik nog te twijfel tussen de Zen micro [@dell.com voor €135] of deze Muvo [@dixons €169,-]
Heeft iemand einige tips waarmee ik rekening zou kunnen houden...?
Weet je zeker dat je de +FM versie hebt? daar hoort namelijk wel FM radio in te zitten.Jostheking schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:00:
Eeehh, ik heb ook de Muvo2 5 GB versie, maar de radio zit er toch echt niet in...
Je kunt het wel kiezen in het hoofdmenu, maar dan zegt ie: Bedrade afstandbediening aansluiten
Ow shit sorry, daar heb ik ff te snel overheen gelezenRoD schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:33:
[...]
Weet je zeker dat je de +FM versie hebt? daar hoort namelijk wel FM radio in te zitten.

Dat is dan wel nieuw, bij mijn antieke 4GB heb je daar namelijk de remote van Creative voor nodig...RoD schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:55:
Die radio functie zit er gewoon in.
En als ik die links in de pricewatch volg... kom ik op sites uit waar niks over een radio bij staat... en dat vertrouw ik niet helemaal
Verwijderd
Onder Windows XP64 werkt ie prima, onder Linux (Ubuntu 5.04 64bit) is ie een keer vast gelopen. maar dit kan ook zijn gekomen omdat ik nog niet heeel veel kaas heb gegeten van linux.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 20:33 . Reden: typo ]
Oja en ff weer een kick: heeft er al iemand de niet-europese firmware van de 5 GB versie kunnen vinden? Want als je die erin zet, kan je geluid harder, en dat is wel nodig bij mij
[ Voor 44% gewijzigd door j86 op 12-05-2005 22:51 ]
Nu heb ik wat vraagje over de Muvo.
1) Hoe zit het met het display. Is dat nou echt zo klein als dat ik heb gelezen, of werkt dat gewoon fijn genoeg? Wat laat het display eigenlijk allemaal zien, als je een nummer aan het zoeken bent. Zie je dan enkel maar 1 titel, of zie je er 3 (oid, zodat je makkelijk kan zien welke nummers er op staan).
2) Is de functionaliteit hetzelfde als de 4 GB versie. Dus gewoon aan de PC hangen en windows ziet em als een externe HD, MP3'tjes erop en klaar. Of moet dit net zoals de NW-HD3 met een programma?
3) Wat is de batterij duur? In het krantje van de Dixons stond 10 uur. Maar wat kan je normaal verwachten?
4) Hoe zit het met de navigatie? Dus kan je makkelijk door de menutjes heen? (is het logisch ingedeeld,of neemt hij de map structuur over van hoe je het b.v. in de verkenner ziet.)
5) Werkt het nieuwe puntje waar je mee kan navigeren beter dan het oude, platte, ding?
6) Is de geluidskwaliteit goed? Of is dit afkankelijk van je oordopjes die je gebruikt? (goed bass)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
1 >> Nee, je ziet één liedje op je scherm verschijnen. Ik vind niet dat moeilijk werkt. Het display is functioneel en ik heb er verder geen problemen mee.Vanitas schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:11:
Ik wil binnenkort een MP3 speler kopen. Eerder had ik ook al wel intresse in de Muvo 4GB, maar daar is niks van gekomen. Ik heb nu intresse in de Sony NW-HD3 (250€) en de Creative Muvo 2 5GB (170€).
Nu heb ik wat vraagje over de Muvo.
2 >> Yep, plug & play!
3 >> 10 uur is minimaal, dus dat kun je verwachten. Het is gemiddeld tussen 10 - 14 uur
4 >> Navigatie is logisch en simpel. Mapstructuur is op alfabetische volgorde.
5 >> Nieuwe knopje is inderdaad een verbetering.
6 >> Bass is oordopjes afhankelijk. In combinatie met Sennheiser is dit zeer goed.
1. Je ziet idd altijd maar 1 titel tegelijk in het scherm. Verder heb je in het menu icoontjes bij alle instellingen.1 >> Nee, je ziet één liedje op je scherm verschijnen. Ik vind niet dat moeilijk werkt. Het display is functioneel en ik heb er verder geen problemen mee.
2 >> Yep, plug & play!
3 >> 10 uur is minimaal, dus dat kun je verwachten. Het is gemiddeld tussen 10 - 14 uur
4 >> Navigatie is logisch en simpel. Mapstructuur is op alfabetische volgorde.
5 >> Nieuwe knopje is inderdaad een verbetering.
6 >> Bass is oordopjes afhankelijk. In combinatie met Sennheiser is dit zeer goed.
2. Plug & Play idd, en USB2 word natuurlijk ook ondersteund.
3. Ik doe gemiddeld tussen de 15 en de 18 uur met een batterij, en dat is inclusief veel aan/uit en op pauze zetten, met het contrast op 50% (gewoon duidelijk) en het lampje op 3 seconden.
4. In het hoofdmenu kun je de belangrijkste dingen kiezen (Afspeelmap, EQ, Instellingen ed.) en vanuit daar kun je verder instellen.
5. Dat nieuwe knopje is een vreselijk goede verbetering! De oude was nogal moeilijk te besturen als je m in je broekzak had, omdat die knopjes zo klein zijn (om een of andere vage reden =/).
6. Als je goede oordopjes of een goede hoofdtelefoon gebruikt, is het geluid heel goed! Je moet natuurlijk wel even de EQ instellen, en als het kan de Amerikaanse firmware erin laden, want met de standaard Europese firmware kan ie niet zo heel hard (als ik langs de weg fiets en er komt een auto langs, hoor ik niet zoveel meer).
Zou iemand nog wat plaatjes kunnen posten van wat je nou precies ziet als je bv door de menutje heen navigeert? (dus om bv. een speciaal nummer te zoeken) Het lijkt me toch wel lastig als je zoweinig maar ziet.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
http://www.hwupgrade.it/articoli/961/d4.jpg
http://www.hwupgrade.it/articoli/961/d3.jpg
http://www.hwupgrade.it/articoli/961/d2.jpg
http://www.hwupgrade.it/articoli/961/d5.jpg
http://www.hwupgrade.it/articoli/961/d1.jpg
[ Voor 42% gewijzigd door j86 op 22-05-2005 22:41 ]
Er staat niet echt veel op, maar wat er staat, dat staat er wel duidelijk op.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nou de NW-HD3 of de Muvo ga halen...
Nog maar even goed over nadenken.
Ik weet dat er een MuVo MP3 speler in staat, maar weet niet uit mn hoofd welke.
Ik wil er vanmiddag naar gaan kijken maar wil eerst even het model checken op internet.. maar heb de folder niet meer en kan hem ook niet op de site vinden.
Na aanmelding voor de mailinglist ontvang ik de folder ook niet, dus als iemand me even wil helpen..?
Thanks!
Ik zet dat ding steeds op de luidste stand , op 25 , maar ik vind het nog steeds niet hard genoeg...
Denken jullie dan Sennheisers MX dopjes bijvoorbeeld , niet alleen de kwaliteit , maar ook de luidsterke positief kunnen beïnvloeden ?
En als ik een zo luid mogelijke uitput wil , zou ik dan dopjes moeten nemen met de minste weerstand (ohm) in de technische specs ?
Zijn er mensen die al verbetering in geluidssterkte gemerkt hebben met andere oortjes ?
qua oordopjes kan ik die van sony (a € 25) wel aanbevelen. goede bass, duurzaam en ze blijven ook nog goed zitten ook!
[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 05-07-2005 23:12 ]
Nu heb ik een 5GB-versie, en zit ik weer met de ouwe firmware, want ik kan geen nieuwe vinden, en ik kan dat ding op sommige momenten echt niet horen

[ Voor 100% gewijzigd door j86 op 07-07-2005 07:13 ]
Maar helaas nog geen sikkepit luider

Iemand een andere firmware ? Misschien heeft Creative deze nu ook al aangepast ?
Het bestand heet "MuVo^2(4GB MD)_PCFW_US_1_10_01.exe" misschien kun je daar wat mee... ik durf niet te garanderen dat het 1.5GB en 5GB versies niet compleet up-fucked he...
Je moet perse de Amerikaanse versie van de firmware gebruiken, als ik me dat nog goed herinner!-GF-Annihilator schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:59:
Ik heb mijn 1.5 GB muvo2 nu geflashed met de firmware vanop Nomadworld.com met deze versie (MuVo^2(1.5GB)PCFW_LB_1_16_01.exe)
Maar helaas nog geen sikkepit luider![]()
Iemand een andere firmware ? Misschien heeft Creative deze nu ook al aangepast ?
Verwijderd
Dit is ook een amerikaanse, gevonden toendertijd op die nomad site. Voor binnen is volume stand 16 hard genoeg, voor buiten op de fiets gaat ie op 20.
Mocht een tweaker de US versie van die file nog ergens hebben staan , contacteer me maar op msn
Bedankt voor de hulp mannen
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2004 @ 19:39:
Bedankt iedereen voor de volume tip. Even voor het overzicht:
Als je Muvo2 niet hard genoeg gaat:
1. Check je firmware versie in het menu van je Muvo2: settings -> information.
2. Als je firmware niet eindigt op een 'e', dan heb je al de US versie van de firmware, en heeft deze tip verder geen zin.
3. Zo niet, download de US versie van de laatste firmware voor je Muvo2 (in mijn geval voor de Muvo2 1.5GB MuVo^2(1_5GB_Drive)PCFW_US_1_12_01.exe) van de creative.com site, kies support, en ga naar Americas, niet Europe.
4. Zet je Muvo2 uit en haal de batterij eruit.
5. Houdt de Menu toets in, en stop de batterij er weer in (moest drie keer proberen voordat het goed ging).
6. Je bent nu in het recovery menu. Zorg ervoor dat je Muvo2 niet aan je PC gekoppeld is, en kies voor reload firmware. Als hij vraagt om een connectie met je PC, zet je je Muvo2 uit.
7. Zet je Muvo2 op de normale manier aan. Je bent terug in het recovery menu. Doe opnieuw een reload firmware, en dit keer, als de Muvo2 er om vraagt sluit je je Muvo2 aan op je PC.
8. Start de firmware update executable (MuVo^2(1_5GB_Drive)PCFW_US_1_12_01.exe) en voor de update uit.
Het klinkt wat omslachtig, maar als je het bovenstaande niet goed uitvoert, krijg je, ondanks dat je update met de 1.12.01 versie, toch weer die vloekende 1.12.01e firmware in je Muvo2.
Nu is de speler perfect voor mij. Geluidskwaliteit is meer dan goed, en hard genoeg voor lawaaierige omgevingen met de US firmware. 1.5GB is voor mij meer dan voldoende. LiIon batterij gaat lang genoeg mee. Vindt alleen de knopjes niet lekker, maar ik kan inmiddels zonder kijken in mijn jaszak de Muvo2 bedienen. Vervelend is als je per ongeluk bijvoorbeeld op menu klikt ipv skip forward, dan moet je echt even uit je jaszak halen om te kijken.
Verder, echte aanrader, had hem voor 169,= bij Vobis gezien, zelfde prijs hier bij Vi Computers gehaald.
Jammer voldoet 1.5GB niet meer aan mijn eisen.
Ik heb dus de Muv2 van 5GB al een tijdje, en ergerde me er kapot aan dat ie niet hard genoeg kon. Gister zat ik erover na te denken om deze te verkopen en gewoon een andere mp3speler te kopen die wel hard genoeg kon.
Om hem nog maar 1 kans te geven, mailde ik naar Creative of ze toevallig van plan zijn een nieuwe firmware voor deze mp3speler uit te gaan brengen, zodat het volume wel wat omhoog kan.
Ik kreeg net een bericht terug, dat ik de firmware van de Muvo2 4GB erop kon zetten, en dat het geluid dan wel weer hard kon!
Ik dus gelijk proberen, maar op de normale manier (exe openen en wachten), ging ie gelijk weer terug naar de -e versie (Europese firmware).
Toen probeerde ik het op die manier hier een stukje boven, zoals ik vroeger ook bij mijn Muvo2 1.5GB had gedaan, en het werkt! Eindelijk weer fatsoenlijk muziek luisteren!
[ Voor 8% gewijzigd door DeeD2k2 op 05-10-2005 19:32 ]
Ik heb hem gekocht op iets meer dan een jaar geleden (1 jaar en 1 maand) bij de dynabyte...
Nu heb ik laatst ff in de winkel (dynabyte) gekeken hoe het zat met de garantie, maar daar zit dus maar een jaar op! (op 5gb)
Helaas is er wat speling gekomen op de lineout... en als ik hem een beetje beweeg dan valt het geluid gedeeltelijk tot helemaal weg...
En als ik dus in de bus zit is dit aardig frunniken aangezien hij dan vanzelf wegvalt (aangezien hij in het midden geen geluid meer geeft...
Als ik het stekkertje van mn oordopjes (hoe de fuck noem je dat ding) naar voren beweeg heb ik wel gewoon geluid...
Ik heb het getest met meerdere oordoppen en die doen het gewoon allemaal...
Dus nu mijn probleem... kan ik nog gewoon terug gaan naar de dynabyte of zit dat er niet in...
Of is openschroeven en eventueel daar wat aanpassen ook gewoon een makkelijke oplossing
want het apparaatje verder is wel gewoon in orde...
(ps, miss klinkt deze post een beetje n00b, heb al wel heel wat meer posts maar weet het ff niet anders te formuleren)
Verwijderd
Ik heb de Creative Muvo2 5GB FM vandaag gekocht. Erg blij met m'n aankoop aangezien ik niet zo'n veeleiser ben voldoet hij snel aan alle eisen. Radio goed te ontvangen en goed geluid! Wat ik wel jammer vind is dat de accu er heel los in zit, maar aangezien dat klepje gewoon stevig vast zit heb ik hier geen last van.
Ben er erg tevreden mee!
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 17:05 ]
Een EU richtlijn (die door de Nederlandse wet overgenomen is) zegt dat je 2 jaar garantie behoort te krijgen. Helaas weten de meeste winkels/klanten dit niet. Je zou het ns kunnen proberen met het argument dat je 2 jaar garantie behoort te krijgen.djmantri schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:33:
Hmm, effe een kickje omdat ik misschien wat hulp nodig heb...
Ik heb hem gekocht op iets meer dan een jaar geleden (1 jaar en 1 maand) bij de dynabyte...
Nu heb ik laatst ff in de winkel (dynabyte) gekeken hoe het zat met de garantie, maar daar zit dus maar een jaar op! (op 5gb)
Helaas is er wat speling gekomen op de lineout... en als ik hem een beetje beweeg dan valt het geluid gedeeltelijk tot helemaal weg...
En als ik dus in de bus zit is dit aardig frunniken aangezien hij dan vanzelf wegvalt (aangezien hij in het midden geen geluid meer geeft...
Als ik het stekkertje van mn oordopjes (hoe de fuck noem je dat ding) naar voren beweeg heb ik wel gewoon geluid...
Ik heb het getest met meerdere oordoppen en die doen het gewoon allemaal...
Dus nu mijn probleem... kan ik nog gewoon terug gaan naar de dynabyte of zit dat er niet in...
Of is openschroeven en eventueel daar wat aanpassen ook gewoon een makkelijke oplossing
want het apparaatje verder is wel gewoon in orde...
(ps, miss klinkt deze post een beetje n00b, heb al wel heel wat meer posts maar weet het ff niet anders te formuleren)
Je zou de wetsartikelen er ns bij kunnen zoeken, ik heb het laatst ns gelezen, maar ik weet niet meer waar.
Ze zullen je in ieder geval minimaal wel tegemoet moeten komen, gezien het feit dat je mag verwachten dat een MP3-speler langer dan 13 maanden meegaat.
Je hebt gelijk, ik heb nog geen enkele winkel gezien die 2 jaar garantie wilde geven, maar het is het proberen waard.MPmad schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:28:
Recht hebben is 1, of je het ook krijgt is een andere vraag. Bedrijven kunnen daar heel koppig in zijn. De regels daaromtrent zijn ook niet echt duidelijk, naar mijn mening.
Ze zullen je in ieder geval minimaal wel tegemoet moeten komen, gezien het feit dat je mag verwachten dat een MP3-speler langer dan 13 maanden meegaat.
Meerdere dingen geprobeerd:
- Contactspray
- Openschroeven
Contactspray hielp niet. Het probleem was dus niet bevuilde contacten. Bij het openschroeven bleek tot mijn schrik dat de connector samen vast zit met de remote-control connector. Met andere woorden: Dat is geen standaard onderdeel dat zelf te vervangen is.
Aangezien mijn model bijna 3 jaar oud was, bedacht ik me iets. De oude modellen hebben een microdrive die nog niet geblokkeerd is voor gebruik in een digicam. Dus nogmaals opengemaakt, gecontroleerd...en verrek! De microdrive was een '42b', en dus te gebruiken in digicam. (43c is het hoogste model dat nog werkt in digicam, alles hoger dan dat werkt niet).
Dus ik heb hem gepromoveerd tot kaartje voor in de camera. Werkte prima, maar helaas kon de camera maar maximaal fat16 aan, dus maximaal 2GB gebruiken. Dus uiteindelijk besloten om hem te verkopen...en heb met bijbetaling een iPod nano gehaald.
Omdat mijn speler nu uit elkaar ligt zonder microdrive durfde ik wel wat verder te gaan met de connector. Het is een dichtgegoten model, maar ik heb hem voorzichtig opengemaakt met een vijltje. Daar *lijkt* het probleem duidelijk te zijn: De pin die de jackplug tegen de contacten aandrukt was zijn 'kracht' een beetje kwijt. Na het bijbuigen daarvan ziet het er allemaal stukken beter uit. Helaas heb ik nu alleen geen compactflash kaartje om erin te doen om te testen of ie ook echt weer werkt
Ik geef wel een update als ik ergens een compactflash kaartje vandaan heb om mee te testen
Even een waarschuwing: Als je dit wil gaan proberen, dan ben je de eventuele garantie die je nog kunt krijgen wel kwijt.djmantri schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:27:
kun je miss ff een plaatje schieten dan van welke je bedoelt
Verwijderd
als je hem een tijdje laat opladen, dan knippert het lichtje niet meer op de play/pause knopje ook verdwijnt het stroom logootje en batterij logo van het display...
haal ik de plug uit de mp3speler dan gaat hij weer gewoon opladen maar dan ''valt hij weer uit'' na een tijdje opladen...
Is hij dan nog steeds aan het opladen?
het is trouwens een muvo2 fm 5gb
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 09:21 ]
Verwijderd
Dus als hij volledig is opgeladen dan stopt hij vanzelf met opladen.
en ik maar denken dat ie kapot is
Ik heb alleen de laatste tijd wel vaak het probleem dat het versturen van liedjes niet zo goed gaat. Soms kapt ie als het liedje bijna klaar is met verzonden te worden, Explorer loopt dan vast (ligt niet aan de pc). Als ik de mp3speler dan loskoppel, gaat hij een tijdje smartscannen, om daarna te zeggen dat ik scandisk moet draaien aan de pc!
Scandisk/defrag/nieuwe firmware (gebruik de Amerikaanse)/format helpt niets...
Verwijderd
Ik kreeg dat na een jaar, problemen met mp3's kopieeren en vastlopers in explorer. Nu kan ik er geen enkel nummer meer opzetten. Firmware opnieuw, formatteren, op een andere pc, niks helpt meer en de garantie natuurlijk ook verlopen.joswillems86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 18:36:
Ik had het een hele tijd geleden ook, dat mn hoofdtelefoon het niet meer goed deed in dat ding (Muvo2 1.5 gig). Opgestuurt naar Creative, want ik had nog garantie. Kreeg een 5 gig terug!
Ik heb alleen de laatste tijd wel vaak het probleem dat het versturen van liedjes niet zo goed gaat. Soms kapt ie als het liedje bijna klaar is met verzonden te worden, Explorer loopt dan vast (ligt niet aan de pc). Als ik de mp3speler dan loskoppel, gaat hij een tijdje smartscannen, om daarna te zeggen dat ik scandisk moet draaien aan de pc!
Scandisk/defrag/nieuwe firmware (gebruik de Amerikaanse)/format helpt niets...
Uiteindelijk is het een brak stuk plastic, kan er nix mee, hij valt de hele tijd uit als je hem beweegt, de usb-connector doet het maar heel af en toe enz enz... gare zooi.
Garanatie is net een maand verlopen... uiteraard...
MUVO TX 256mb stick had ik, aangeschaft rond sinterklaasperiode 2004, net iets meer dan een jaar geleden dus...

Ja, op de random zonder 1 ernaast zetten. Tenzij je die niet hebt natuurlijkBooth schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:52:
Ik heb ook een vraagje, die random functie op mijn MuVo TX 1GB is niet random, want hij gaat telkens hetzelfde "Randomlijstje" afWat kan ik hier aan doen?
Je hebt 2 soorten randoms (iig op mijn MuVo2, denk dat dat bij die speler ook wel het geval is?) Een random datie vantevoren al gaat bepalen in welke volgorde hij random is, en dus elk liedje één keer afspeelt, en een andere random die echt random is waarbij het dus telkens opnieuw bepaald wordt.
Als het goed is moet die keuze er bij jouw speler ook zijn.
Zal het dan Shuffle Once zijn?
Shuffle repeatBooth schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:13:
Ik heb Shuffle Folder, Shuffle Once en Shuffle Repeat.
Zal het dan Shuffle Once zijn?
Zelf nog niet opgemerkt op mijn muvo2.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Jammer dat er niet zoveel mp3spelers zijn die zo makkelijk vanuit je broekzak zijn te besturen...
Verwijderd
zijn er ook afstandsbedieningen beschikbaar voor deze mp3speler?
Ik wil niet die FM remote, maar gewoon een simpele kleine
ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n afstandsbediening:

weet iemand ook of zo'n afstandsbediening erop kan van een minidisc speler??
bedankt!