Toon posts:

Internet activeren op afstand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van een ISDN internet verbinding, die kan ik dus niet de hele dag laten aanstaan. Maar ik zit wel eens ergens waar ik wat nodig heb van mijn computer. Daar gebruik ik meestal ftp voor. Maar Nu zoek ik iets, dat als ik bijvoorbeeld met mijn mobiel naar m'n computer bel, dat mijn computer zegt van ohw, ik moet nu inbellen. Ik weet dat dat soort software bestaat maar zou niet weten hoe dat heet.

Ik werk onder windows XP.

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Wat je kan doen is een proggie dat nummerherkenning doet en als jouw mobiel belt dat een inbel script wordt getriggerd. Zo deed ik dat vroeger ook op mijn Linux machine...

• JvS
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou er is een functie in win2k of NT die "dial back" heet, maar wat jij nu doet is niet echt "back", jij wil het modem bellen en dat hij dan vervolgens op internet inlogt ofzo. En dat dan niet met een ander isdn modem, maar met een GSM... Ik weet niet zeker of dat zomaar mogelijk is

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
fagao schreef op 08 September 2003 @ 11:26:
Wat je kan doen is een proggie dat nummerherkenning doet en als jouw mobiel belt dat een inbel script wordt getriggerd. Zo deed ik dat vroeger ook op mijn Linux machine...
Dat is precies wat ik wil, alleen dan voor windows XP

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn op zich wel leuke topics, maar daar staat niet echt in wat ik zoek.
Deze topics gaan voornamelijk over het aanzetten van je pc door ernaar te bellen.
Maar mijn pc staat al aan. En ik wil dus als ik erheen bel, vanaf een ingesteld nummer, dat hij zegt, ohw er wordt gebeld vanaf 0123-456789 en dat hij dan de inbelverbinding van internet activeerd.

• Falcon
  • Laatst online: 08:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat kan! en nog simpel ook..

1. Zorg dat je via Dial-in functie van Windows XP Prof (geen home waarschijnlijk) kunt inbellen.
2. Deel je internet op je internetinbelverbinding en zet bij geavanceerd aan dat hij moet gaan inbellen wanneer jij om een internet connectie vraagd.
3. Wacht een paar seconden (want hij moet nog inbellen) en tada je hebt internet

Simpeler kan het haast niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 08-09-2003 23:36 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 08 September 2003 @ 23:34:
Dat kan! en nog simpel ook..

1. Zorg dat je via Dial-in functie van Windows XP Prof (geen home waarschijnlijk) kunt inbellen.
2. Deel je internet op je internetinbelverbinding en zet bij geavanceerd aan dat hij moet gaan inbellen wanneer jij om een internet connectie vraagd.
3. Wacht een paar seconden (want hij moet nog inbellen) en tada je hebt internet

Simpeler kan het haast niet.
Dat is als een andere computer in het netwerk om internet vraagt. Maar er gebeurd niks als ik dan met me gsm naar me computer bel. En dat is wat ik wil, want met de standaard opties die in windows zitten, lukt dat echt niet. Daarom zoek ik een programma die dat kan, maar die ken ik niet vinden.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dan zou je moeten zorgen dat je als een gewone computer van het network word gezien. Door middel van een vpn. Dit zit volgens mij ook standaard in Win XP.. of dan zul je misschien een thirdpart vpn progje moeten hebben.

Is het trouwens niet mogelijk om als iemand in belt op een dialin (dit heet btw Remote Access Service/Server (RAS) verbinding dat als die genen ingebeld is ..daar meteen het commando geeft om automatisch een login script.. en dus de inbelverbinding laat starten. Dit moet toch mogelijk zijn.

Ik kan het jammer genoeg niet proberen want ik zit hier met Linux op me pc. (werk wel met windows xp/2000 op me werk hoor :))

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 18:07
Je pakt toch gewoon een capi programma voor nummerherkenning. Bij een aantal kun je aangeven dat er een actie moet plaatsvinden bij een bepaald nummer.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sim-pel :) .. oke daar had ik nog niet echt aangedacht! :)

Verwijderd

Topicstarter
we gaan eens kijken of dat wil werken, zo'n capi proggie
Pagina: 1