Toon posts:

[BC3] PC aanzetten via telefoon??

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Mobiele telefoon aansluiten op mijn pc. Of iets in die buurt.

Want ik wil dan die telefoon over laten gaan zodat hij aangaat. (pc moet dan aangaan he)

Hoe kan ik dit realiseren??
Want ik wil dus op grote afstand mijn PC aan kunnen zetten.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 16:10
Wake up on modem ring? Kan je in de bios instellen.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
hmm de titel van je topic zegt dat je je pc wilt aanzetten mbv je telefoon: in dat geval: zie vorige reactie.

jij zegt in je topic het tegenovergestelde: je wilt je telefoon laten overgaan als je pc aan is. (wil je niet dat je zusje aan je pc zit? ;) )
in dit geval moet je je modem laten bellen, zodra deze aan is! een of ander scriptje zou ik zeggen!

edit:

SORRY
ik heb weer niet goed gelezen
laat mijn reactie maar zitten!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 20:53 schreef biobak het volgende:
Wake up on modem ring? Kan je in de bios instellen.
Euhm hoe werkt dit precies??

Want ik heb alleen Kabelmodem eraan hangen (Casema)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 20:54 schreef Molybdenum het volgende:
hmm de titel van je topic zegt dat je je pc wilt aanzetten mbv je telefoon: in dat geval: zie vorige reactie.

jij zegt in je topic het tegenovergestelde: je wilt je telefoon laten overgaan als je pc aan is. (wil je niet dat je zusje aan je pc zit? ;) )
in dit geval moet je je modem laten bellen, zodra deze aan is! een of ander scriptje zou ik zeggen!

edit:

SORRY
ik heb weer niet goed gelezen
laat mijn reactie maar zitten!
Hmm ja ik zeg het wat krom.

Ik laat mijn Telefoon over gaan met een andere telefoon op afstand van bv 80km en dan moet mijn pc aangaan.
Snappie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik denk ook wake up on modem ring.
maar als je geen ''gewoon'' modem hebt moet je er een kopen ben ik bang. wel zorgen dat het er eentje is die wake up on modem ondersteunt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je kunt ook een PC to Phone programma installeren. Dan moet je wel een provider nemen. Ik geloof ook dat er in ICQ een dergelijk programma zit. Of je daar een contract met een provider moet afsluiten, weet ik eigenlijk niet. Die programma''s werken ook met een LAN verbinding dus dan kun je in de bios "Wake on LAN" aanzetten.
Ik weet dat met Callserve (Worldonline) je 25 engelse ponden borg moet storten.

Goedkoopste lijkt me een oud modem te arresteren ergens. Het is namelijk maar 1 commando dat je doet, dus een 14k4 modem moet al genoeg zijn. Je moet dan wel een ISA slot hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik snap hem maar dit kan volgens mij nooit goed gaan.
Als ik dan die modem erin stouw.
Dan meot er een telefoondraadje in.
Ik kan moeilijk mijn gewone analoge telefoon erin stoppen.
Als ik dan elke keer gebeld word dan gaat mijn computer aan.

Gaat hij trouwens uit als je nog een keertje belt dan?

• BC3 Victim
Wat dacht je van een dongle aan je serialport met microfoon?
Bios instellen op wake on - comport 1/2/3/4
Nadeel alleen is dat als je bovenburen herrie maken, dat dan je pc elke keer aan/uit schiet... 8-)

Andere mogelijkheid:
Stekkertje aan de onderkant van je telefoon op de autoadapter aansluiting (of de buzzer aftappen) daar een relaischakeling aan, die je aansluit op je ATX-Power on (je aan/uit schakelaar) van je mobo. :P

Nog een mogelijkheid:
Je gaat naar de kroeg, pikt een lekker ding op, en zegt daartegen dat die pc aan moet als de telefoon gaat. Of je kijkt je moeder/huisgenoot lief aan... :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 21:19 schreef snnasss het volgende:
Je kunt ook een PC to Phone programma installeren. Dan moet je wel een provider nemen. Ik geloof ook dat er in ICQ een dergelijk programma zit. Of je daar een contract met een provider moet afsluiten, weet ik eigenlijk niet. Die programma''s werken ook met een LAN verbinding dus dan kun je in de bios "Wake on LAN" aanzetten.
Ik weet dat met Callserve (Worldonline) je 25 engelse ponden borg moet storten.
Ich bin Hollander, Ich bin Zunnig!

Maar dit gaat via software hoe wil je dan iets uitstaat laten gaan draaien??

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
ik heb een se440bx-2 moederbord van Intel en die ondersteunt dus wake-up-on-ring.

een keer wakker geworden omdat mijn pc aan ging: er werd gebeld, maar de telefoon in mijn slaapkamer stond uit. wel lache... als je het wilt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 21:28 schreef Molybdenum het volgende:
ik heb een se440bx-2 moederbord van Intel en die ondersteunt dus wake-up-on-ring.

een keer wakker geworden omdat mijn pc aan ging: er werd gebeld, maar de telefoon in mijn slaapkamer stond uit. wel lache... als je het wilt!
Das wel geinig jah.

Maar lijkt me niet handig
Telkens als je gebelt word gaat je PC aan.

Dan leg ik er liever een Mobieltje aan waar een kaart inziet waar niemand het nummer van weet. Zodat ik hem alleen aan en uit kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er van die kabeltjes van een Nokia naar een analoge verbinding misschien??

Dat als ik bel dat hij het signaal doorgeeft???

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en ik maar denken dat het normaal is dat je je PC 24/7 aan staat.

Zal wel aan mij liggen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

heel interesant om dit voor elkaar te krijgen ,
alleen het nut er van snap ik niet helemaal:?

dus je belt naar je mobieltje die dan je pc aan moet zetten , ok snap ik.

en dan ? waarom wil je dan dat tie aangaat ?
voor een ftp-server aan te zetten ofsow.?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik had bijna een opmerking over Marmitek spul gepost, maar toen bedacht ik me dat dat meer iets is om via de telefoon&reeds aanstaande pc overige shit in je huis te bedienen. |:(

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 22:00 schreef killerloop het volgende:
heel interesant om dit voor elkaar te krijgen ,
alleen het nut er van snap ik niet helemaal:?

dus je belt naar je mobieltje die dan je pc aan moet zetten , ok snap ik.

en dan ? waarom wil je dan dat tie aangaat ?
voor een ftp-server aan te zetten ofsow.?
Waarom?
ok:

Ik heb altijd een hekel aan wachten. Zo kan ik hem dus al aanzetten als ik nog onder weg ben en kan hij dus al lekker warm lopen.

Voor FTP wil ik hem ook gaa gebruiken. Maar dat is de volgende stap.

En wat andere redenen.

• BC3 Victim
pfffffffff - de mijne is in 10 seconden in Windows....

daar hoef ik mn pc niet voor op te bellen dat ie alvast mn eten in de magnetron zet / koffie zet en de e-mail binnenhaalt....

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Je kan hem naturlijk altijd aan laten staan, anders mischien de speaker van de telefoon met de wol verbinden via babylus?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 17 mei 2001 21:28 schreef Molybdenum het volgende:

Ik heb een keer flink op mijn broertje zitten schelden.
Ik had net een extern modem (Winmodem zuigt ya know), stond die functie nog aan.
Ik zet em uit, ik ga een uurtje beneden zitten, kom ik terug, staat ie weer aan.
Volgende dag precies zo. Totdat ik een keer ''s morgens uit bed gebruld werd door dat ding toen de telefoon ging :)

• BC3 Victim
koop een pieper of een buzzer ofzo dat kost niks, en ipv buzzen laat ie eeen relais aangaan waardoor je pc aangaat.. wel cool haha ga je naar huis bel je ff zodat al al aanstaat.. en dan automatisch alvast alles op laten starten enzo.. :9

Verwijderd

Eigenlijk is dit best handig, als je een pc met kabel/adsl hebt. Als je op de universiteit of bij je ouders bent en je hebt een bestandje nodig, even bellen, pc gaat aan, en 30 sec later kun je bij je bestanden. Ook leuk in combinatie met pc-anywhere ofzo. Zou alleen wel handig zijn dat ie alleen bij een bepaalde code opstart, dus <telefoonnummer> en dan nog 123 toetsen ofzo.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 19:37
Werkt dit ook met een extern modem?

Verwijderd

Zet ''m dan gewoon niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 23:37 schreef clvy82 het volgende:
koop een pieper of een buzzer ofzo dat kost niks, en ipv buzzen laat ie eeen relais aangaan waardoor je pc aangaat.. wel cool haha ga je naar huis bel je ff zodat al al aanstaat.. en dan automatisch alvast alles op laten starten enzo.. :9
Dat is ook meer mijn bedoeling.
Maar hoe werkt dat met relais enzo????

Alles start nu al in 1 keer op. Internet, Outlook, MSN, ICQ, Winamp
de hele mikmak.

Maar kan je me meer info geven over dat buzzen enzo??

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Er zijn toch kabeltjes van Nokia naar COM-poort, kun je daar dan niks mee???

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Ik neem aan dat het een gewone oude prepay telefoon is? Dan sloop je dat ding open. En sluit je gewoon je speaker van je telefoon aan op je aan uit knop op mobo. 2 problemen:
Moet eigenlijk gelijkstroom zijn
Misschien is de voltage, spanning (wat jij wil :P) wel te hoog en sloop je je mobo. Dus eerst ff met multimeter meten wat het voltage is. Zet er anders gewoon een weerstandje van een paar ohm (of een ledje, heb je ook gelijk gelijk stroom) tussen dan sloop je niet zo gauw je mobo :P.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 23:30 schreef Wimpy006 het volgende:
Ik neem aan dat het een gewone oude prepay telefoon is? Dan sloop je dat ding open. En sluit je gewoon je speaker van je telefoon aan op je aan uit knop op mobo. 2 problemen:
Moet eigenlijk gelijkstroom zijn
Misschien is de voltage, spanning (wat jij wil :P) wel te hoog en sloop je je mobo. Dus eerst ff met multimeter meten wat het voltage is. Zet er anders gewoon een weerstandje van een paar ohm (of een ledje, heb je ook gelijk gelijk stroom) tussen dan sloop je niet zo gauw je mobo :P.
Ik ben niet zo technisch das weer jammer :(

Dus jouw bedoeling is om een gsm ernaast te leggen (zoals mijn bedoeling)
En dan geen luidspreker aan de phone te hangen maar een schakelaar van mijn computer.

Hmm das een slimme volgens mij.

Is dit ook allemaal te maken??
Want ik heb geen oude phone meer, heb ik allemaal verkocht.
Dus moet even de goedkoopste op ibazar vinden.
Maar ik ga niet iets kopen wat ik neit kan gebruiken.

Maar volgens mij is dit wel goed mogelijk.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Buzzertje is dan ideaal, kun je gewoon in je kast bouwen...

P.S. laat ff weten als het gelukt is, wil zelf ook zoiets gaan maken namelijk!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.

Maar ik heb totaal geen verstand van buzzers.
Ik weet dat je ermee kan opgepiept mee worden. Maar verder 0,0
Moet er gewoon een simkaart in??

En dan moet ik wel zeker weten of die stroom sterk genoeg is

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 21:24 schreef unicorn7 het volgende:
Nog een mogelijkheid:
Je gaat naar de kroeg, pikt een lekker ding op, en zegt daartegen dat die pc aan moet als de telefoon gaat. Of je kijkt je moeder/huisgenoot lief aan... :+
Idd! Of je gaat 5 jaar lang je schildpad of een ander intelligent dier trainen op dit soort dingen. Ook handig voor als je away bent met ICQ etc. *D :z :Z

• BC3 Victim
Ehmmm waarom koop je niet gewoon een laptop? Die kan je gewoon meenemen en aan zetten als je 80km ver weg op stap bent :)

Waar ga je dit voor gebruiken dan? Je belt PC, 10 seconden later staat ie aan... en dan? Of wil je hem vast aan zetten zodat je mail en zo allemaal al binnen is als je thuis komt?! :?

Zie.. je kan je computer aan laten staan en allerlei services hebben draaien... heb je die zooi niet draaien, dan zet je hem gewoon uit... :Z

Verwijderd

Je moet het speakertje van je mobiel aansluiten op een pulsrelais, en dat relais sluit je weer aan op de powerknop.
Het geluid van je mobiel zet je dan op 1x piepen, omdat anders het relais weer terugschakeld.
Als je dan nog een keer belt, dan word je pc weer uitgeschakeld.:)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
een relais ? daar zet je een spanning op van het buzzermotortje van een buzzer of mobiel(niet op een speakertje, dat is een veeeel te zwak signaal ) en het relais gooit een schakelaartje om hiermee zou het mogelijk moeten zijn om je pc aan te zetten, niet meer dus er is geen extra info door te zenden

en bij atx kasten kan je een gewoon relais nemen bij die oude moet je inderdaad een puls relais nemen

• BC3 Victim
puls relais? als je die foon insteld op 1 keer piepen, waardoor ie 1 keer een verbinding maakt, en doordat de toon v/d foon cq. buzzer ook weer uitgat na 1 sec ofzow, verbreekt t circuit weer, maar je pc heeft al wel die "aan" trigger gehad zoals je aanknopje dat zou doen.

dat kan toch ook met een gewone relais?

Pagina: 1