Toon posts:

WakeOnLan via modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ATX mobo gehaald voor mijn server :)

Daarop zit een functie voor mijn (onboard) netwerkkaart, om WOL te gebruiken (werkt ook)...

Maar nu wil ik eigenlijk iets anders: ik heb er ook een modem in zitten (had ik nog over :P). Als ik daar nou eens een telefoon aan hang (de draad van kontakt naar toestel ;)), en die aansluiting heeft een eigen nummer, hoe kan ik dan zorgen dat wanneer ik naar dat nummer bel, dat de computer aangaat?

Zou wel mooi zijn :) Kan ik ff op school de server aanzetten (mag niet altijd aan staan :( ) :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 09:26
Niet, tenzij je mobo en modem wake-on-ring ondersteunen. WOL werkt echt anders met een magic packet.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, op mijn PC heb je een optie dat ie reageert op een pci-input (weet ff niet meer hoe het heet)... Kan dat misschien ook ?

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 09:26
Misschien dat wel ja, dat ie op de IRQ van het modem reageert. Maar de WOL aansluiting (als die al fysiek op het mobo zit, aangezien je onboard lan heb) werkt volgens mij anders, omdat je netwerkkaart anders altijd wakker zou worden van elk pakketje voor hem (ARPs enzo zouden m wakker houden)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:47
Op woensdag 20 februari 2002 19:20 schreef Contagion het volgende:
Niet, tenzij je mobo en modem wake-on-ring ondersteunen. WOL werkt echt anders met een magic packet.
Het idee is dus dat er waarschijnlijk 2 punten worden gesloten die zich in de WOL connector bevinden op het moederbord. De logica om te reageren op het Magic Packet zit dus op de netwerkkaart en NIET op het mobo. Dus als je wat wil experimenteren dan denk ik dat het best mogelijk zou zijn.

Maar doe jezelf een plezier en hou hem 24/7 aan. Of zet er een tijdklok op. Net zo makkelijk ... *D

-

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:39 schreef Juicy het volgende:

[..]

Het idee is dus dat er waarschijnlijk 2 punten worden gesloten die zich in de WOL connector bevinden op het moederbord. De logica om te reageren op het Magic Packet zit dus op de netwerkkaart en NIET op het mobo. Dus als je wat wil experimenteren dan denk ik dat het best mogelijk zou zijn.

Maar doe jezelf een plezier en hou hem 24/7 aan. Of zet er een tijdklok op. Net zo makkelijk ... *D
Hehe lol, ik ben wel overtuigd :P Maar nu mijn ouders nog :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:34 schreef Contagion het volgende:
Misschien dat wel ja, dat ie op de IRQ van het modem reageert. Maar de WOL aansluiting (als die al fysiek op het mobo zit, aangezien je onboard lan heb) werkt volgens mij anders, omdat je netwerkkaart anders altijd wakker zou worden van elk pakketje voor hem (ARPs enzo zouden m wakker houden)
Ja dat weet ik. Maar als hij zou reageren op een modem (via dat IRQ dus), zou ik em dan ook vanuit totaal uit (dus niet suspend), aan kunnen zetten ?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

gewoon wake-on-ring fff de GND en de RI (ring in) ff met elkaar verbinden (weerstande er tussen) en pc aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ff kijken... Hopen dat ik hier mijn dual mobo niet mee mol ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:36 schreef ThaHandy het volgende:
gewoon wake-on-ring fff de GND en de RI (ring in) ff met elkaar verbinden (weerstande er tussen) en pc aan :)
Hmm, waar moet ik dit doen. Op de modem?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

op de compoort van je pc (com1)
moet je ff zoeken op inet voor de pinout van de compoort

suc6

/edit

RS232 DB9 Connector

DB-9M Function Abbreviation
Pin #1 Data Carrier Detect CD
Pin #2 Receive Data RD or RX or RXD
Pin #3 Transmitted Data TD or TX or TXD
Pin #4 Data Terminal Ready DTR
Pin #5 Signal Ground GND
Pin #6 Data Set Ready DSR
Pin #7 Request To Send RTS
Pin #8 Clear To Send CTS
Pin #9 Ring Indicator RI
Afbeeldingslocatie: http://www.pin-outs.com/images/dsub9m.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar met wat moet ik dat verbinden? Met elkaar? Met de modem (waar dan op de modem?) :?

Verwijderd

hmm je pakt je telefoon maakt een mic en maakt een stukje software als het 5 keer rinkelt en daarna niet meer dat ie dan aangaat?? :D (dus een andere pc die de mic aansluiting heeft)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

.....nader inderzoek.....et werkt nie :? :?
damn vaag

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 10:52

gerhald

:P

pak gewoon een extene modem een oud ding of zo en doe die aan de compoort en dan in de bios aanzetten dat hij moed op satrten als er naar de modem toeword gebeld en die fungsie zit en elke atx bios volgens mij
Pagina: 1