-= Radeon Topic - Deel 68 =-

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.161 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 23:45

MaDLiVe

.-Observer-.

Breepee schreef op 12 september 2003 @ 09:36:
[...]

Alle grafische kaarten met 2 ramdac's komen 2 keer voor in Apparaatbeheer, dus dat heeft eigenlijk niets te maken met R(V)3xx+ chips. En zo vaak komt die vraag nou ook weer niet voor, hoor :)
Is dat wel zo? De geforce4 heeft ook 2 ramdacs maar ik zie maar 1 appaaat in het lijstje.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21
Uhm misschien een domme vraag maar ik ben eens effe aan het kijken voor nieuwe grafische kaart (HL2 he :p), en mijn oog viel op een Power Color 9600 pro 256Mb, op een Duitse site, alleen nu ben ik eens effe aan het zoeken maar kan nergens iets vinden over deze kaart, bestaat die eigenlijk wel? :)

Duitsland zijn die 9600 pro's wel lekker goedkoop, 9600 pro voor 144 euro en dus volgens site een 9600 pro 256 Mb voor 155 :)

Heb er wel eens eerder wat gekocht dus zaak is wel betrouwbaar, maar toch. :)

Na wat research achtergekomen dat hij wel degelijk bestaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 13-09-2003 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Dit is dus met 4xAA en 8xAF!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersdepot.com/hardware/video_cards/ati_vs_nvidia/dx9_desktop/hl2_followup/dx9_1280.gif

AA en AF zijn dus gratis!! (dankzij ATI 8 pipetechniek, de shadering is de zwaarste in de schakel?)

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 12-09-2003 13:58 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is er geen manier om softwarematig de stofzuiger (=fan) van mijn Gigabyte 9700Pro langzamer te laten draaien? Ben bang dat ie anders wegvliegt.

Heb gelezen wat Rage 3D Tweak en Powerstrip allemaal konden, maar die focussen alleen op het OC'en..?

=============================

@ Notna:
Maakt jouw fan ook zo'n kabaal?

[ Voor 19% gewijzigd door Scipionyx op 12-09-2003 15:24 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Woei net me Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro binnen :D Ik kan niet anders zeggen dan, wat een juweeltje. ff wat benchen....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
MaDLiVe schreef op 12 September 2003 @ 13:41:
[...]

Is dat wel zo? De geforce4 heeft ook 2 ramdacs maar ik zie maar 1 appaaat in het lijstje.
Weet je wel zeker of die 2 ramdacs heeft?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 14:22

ljt

De Hercules 3D Prophet 9800 zou ik graag willen kopen maar kan deze nergens vinden. Vindt alleen pro versie.

Maar kan van een ander merk ook geen 9800np vinden. Heb hercules al gemaild maar tot op heden geen antwoord. De enige die de 9800np op de site heb staan is hercules.

Bestaat die kaart eigenlijk wel en weet iemand waar ie te koop is??Of waar er uberhaupt 9800np te koop zijn.

Okyah bedankt!! Op naar Mycom!!

[ Voor 5% gewijzigd door ljt op 12-09-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mycom bijv. heeft een gewone sapphire 9800 non-pro > 315 eypo ofzo :)

In de pricewatch staan er btw wel een paar, hoor :)

http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=9800
Kijk maar, hier staan er enkelen tussen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
edward2 schreef op 12 September 2003 @ 13:55:

[afbeelding]

AA en AF zijn dus gratis!! (dankzij ATI 8 pipetechniek, de shadering is de zwaarste in de schakel?)
Tja, Anand voorspelde al min of meer dat AF zonder performancehit geleverd kan worden, maar dit had ik ook niet verwacht.

Zou dit komen omdat ATi gebruik maakt van AA dmv Centroid Sampling? Als de geruchten kloppen dan zal dit in Cat 3.8 zitten als nieuwe AA methode.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 12 September 2003 @ 17:02:
[...]

Tja, Anand voorspelde al min of meer dat AF zonder performancehit geleverd kan worden, maar dit had ik ook niet verwacht.

Zou dit komen omdat ATi gebruik maakt van AA dmv Centroid Sampling? Als de geruchten kloppen dan zal dit in Cat 3.8 zitten als nieuwe AA methode.
Ik heb op beyond3d wel eens iets hierover gelezen maar ik ben het even kwijt.
Er loopt ergens een draadje daaover in het forum, maar dat is niet altijd zo makkelijk te volgen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hmm ik heb denk ik een vaag probleem. Net ff powerstrip geinstalleerd. Kijk ik even naar mij Core speeds. Wat blijkt:

Engine op 375 Mhz en Memory op 337 Mhz (!!!!) Is dit niet een beetje aan de lage kant voor memory speed? Of komt dit doordat het ddr geheugen is?

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 12-09-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:56
als je verwacht had dat de snelhied rond de 674 zou zitten dan is het idd normaal, aangezien het dus ddr geheugen is

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mem klopt wel ongeveer > zou 340 mhz moeten zijn en is ddr > 680 effectief als het ware :)
En ik dacht dat de core op 380 mhz liep? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

M1lamb3r schreef op 12 september 2003 @ 18:06:
als je verwacht had dat de snelhied rond de 674 zou zitten dan is het idd normaal, aangezien het dus ddr geheugen is
Gelukkig, ik d8 al lkkrr een underclockte kaart gekregen :P. Maar ik moet er dus gewoon rekening mee houden, dat ik als ik ga OC-en ik het maal 2 moet doen.

Thnx
Okyah schreef op 12 September 2003 @ 18:09:
Mem klopt wel ongeveer > zou 340 mhz moeten zijn en is ddr > 680 effectief als het ware :)
En ik dacht dat de core op 380 mhz liep? :)
Idd, het is 378 Mhz = 380. Weer wat geleerd vandaag :7

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 12-09-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74709

Nou, ik ben benieuwd of hier iemand iets weet: Ik heb onlangs een radeon9700-PRO gekocht. Nu blijft mijn systeempje aangeven dat het om een 9500PRO/9700 gaat. Hoe kan ik zien of ik inderdaad een 9700 PRO heb. Op de kaart staat het niet. Met powerstrip zie ik een mem-clock van 263.25 en een Engine-clock van 263.25. Ben ik nu genaa### ?? Ook in mijn device-manager geeft ie 9500PRO/9700 aan. :-(
ThX all.
Kuwerti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 25-06 15:42
Nou ben ik niet bekend met Ati kaarten (kep een shitty ti4200... nog wel ;) ) maar de clock van de pro zat zeker hoger dan 300.... Dus ik vrees datje best wel genaaid bent. Iemand anders? ;)

edit:
ik heb het ff opgezocht, het blijkt 325/620 (vpu/ddr) mhz te zijn.
zoek maar eens op google

[ Voor 27% gewijzigd door Capa op 12-09-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 07:29
Ik had laatst hier ergens een mooi schematje gevonden van iemand waar het allemaal mooi instond van die geheugen/core snelheden maar kan m nu echt niet meer vinden, weet iemand anders nog waar dat schematje staat (of een andere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Fidai schreef op 12 September 2003 @ 19:39:
Ik had laatst hier ergens een mooi schematje gevonden van iemand waar het allemaal mooi instond van die geheugen/core snelheden maar kan m nu echt niet meer vinden, weet iemand anders nog waar dat schematje staat (of een andere)?
Hier een andere (en tevens de meest uitgebreidde die ik ken):

http://www.rage3d.com/boa...971a136&threadid=33686453

Er staat overigens een klein 'foutje' in. De 9200Pro staat geklokt op 275Mhz core en 275Mhz mem....

Op de ATi site was tot aan het moment dat de site vernieuwd werd een lijstje te vinden met de verschillen in fillrate tussen de 9200 en de 9200Pro. Als fillrate stond bij de 9200: 1GB/s, wat overeenstemt met de core van 250Mhz. Bij de 9200Pro stond 1.2GB/s in tegenstelling tot de lijst op Rage3d waar 1.1GB/s staat. 1.2GB/s fillrate staat gelijk aan 300 Mhz core. Helaas is deze lijst dus weg gehaald, en heeft niemand tot op heden een 9200Pro gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 12-09-2003 19:49 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Is dat niet de methode die gebaseerd is op de slimme AA techniek van de Matrox Parhelia kaarten? Die renderen alleen de randen van polygonen in high res, en scalen ze daarna weer down. Bereik je ook het gewenste effect. Zo kon je 16x AA instellen met nog geen 20% prestatieverlies, het zag er gewoon perfect uit. In 1024x768 was het al onmogelijk om pixels te zien, ook niet van dichtbij. Echt geweldig om te zien :) Gewoon een perfect beeld. Maar dat was dan ook het enige waar de Parhelia kaarten goed in waren...

ERG GOEDE ONTWIKKELING dat ze stevig met AA aan het ontwikkelen zijn, want de huidige methodes kunnen zeker beter bij ATi en nVidia. Ook leuk om te zien dat ATi nVidia weer inmaakt, we zien niet anders de laatste tijd. Maarja, nVidia gaat binnenkort ook de nieuwere vertex shader versie gebruiken.

Zou die "nieuwe AA methode" ook op oude kaarten als 9700np's werken met nieuwe drivers? Of moet de core ook gewoon aangepast worden? Ik draai namelijk liever 1024x768 met 4x FSAA dan 1600x1200 met 0x FSAA.

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/pcolor/pcolor-9600ez-front.jpg
Kijk dan tenminste een no nonsense cooler :)

Als ze bij de 9800pro er nou een fatsoenlijk koelblok op zetten met 60mm fan, dan maakt hij wat minder herrie en wordt ie beter gekoeld. Voor een paar euro extra.

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Fidai schreef op 12 September 2003 @ 19:39:
Ik denk dat je deze:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/czttwee/samsungmemchart.JPG
Bedoelt
let wel, geld alleen voor samsung geheugen :)

niet mijn lijst hoor ook maar gevonden op het I-net

[ Voor 7% gewijzigd door whyz op 12-09-2003 20:21 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
primemaximuz schreef op 12 September 2003 @ 20:20:Ik denk dat je deze:
[afbeelding]
Bedoelt
let wel, geld alleen voor samsung geheugen :)

niet mijn lijst hoor ook maar gevonden op het I-net
Tja das gewoon een simpele berekening die je zelf kunt maken he :)

Maar blijkbaar klopt het zeker niet altijd, zeker als je de Radeon9800np mem overclock resultaten ziet van Sapphire kaarten :) Zo draait mijn 3.6ns geheugen op mijn Club3D 9700np al tijden op 299MHz.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Yokozuna schreef op 12 September 2003 @ 20:14:
[...]

Is dat niet de methode die gebaseerd is op de slimme AA techniek van de Matrox Parhelia kaarten?
Nee, dat was Fragment Antia Aliasing. :)

Hieronder een plaatje van 3dcenter.de die aangeeft wat Centroid Sampling is:

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/centroidsampling.png

Je ziet dus een blauwe polygoon. Bij CSAA wordt het middelste punt (de "centroid") uit een fragment (blok) dat niet in het blauwe gedeelte ligt, als het ware 'in' het blauwe gebied teruggeschoven.

Het probleem was dus dat Centroid Sampling pas aan bod kwam in PixelShader 3.0 van de DX9 standaard. Daar is het een verplicht onderdeel van PS3.0. ATi's R(V)3x0 kaarten hadden echter al ondersteuning voor Centroid Sampling, maar aangezien het niet werd blootgesteld in DX9 en ook niet in de drivers van ATi zat, moesten Valve en ATi samen om de tafel gaan zitten om te kijken of ze dit toch aan de gang konden krijgen.

En dat is dus blijkbaar gelukt. En het leuke is dat dit waarschijnlijk helemaal niet zo'n grote performance hit gaat opleveren... Met CSAA kan je precies aangeven op welke delen je AA wilt toepassen en op welke niet. En ik geloof dat Valve dit inmiddels ook zo geimplenteerd heeft, dat de game zelf bepaald welke delen van een scene voorzien moeten worden van AA enw elke niet.

Als Centroid Sampling dus ook toe te passen is op andere games die precies dezelfde fouten vertonen in AA, zoals Splinter Cell, dan zou dat natuurlijk heel erg revolutionair zijn, en hebben ze meteen een streepje voor op de FX serie van nVidia. :7 Dus even afwachten wat Catalyst 3.8 voor 'revolutionairs brengt...

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 12-09-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op 12 September 2003 @ 19:49:
[...]

Hier een andere (en tevens de meest uitgebreidde die ik ken):

http://www.rage3d.com/boa...971a136&threadid=33686453

Er staat overigens een klein 'foutje' in. De 9200Pro staat geklokt op 275Mhz core en 275Mhz mem....

Op de ATi site was tot aan het moment dat de site vernieuwd werd een lijstje te vinden met de verschillen in fillrate tussen de 9200 en de 9200Pro. Als fillrate stond bij de 9200: 1GB/s, wat overeenstemt met de core van 250Mhz. Bij de 9200Pro stond 1.2GB/s in tegenstelling tot de lijst op Rage3d waar 1.1GB/s staat. 1.2GB/s fillrate staat gelijk aan 300 Mhz core. Helaas is deze lijst dus weg gehaald, en heeft niemand tot op heden een 9200Pro gezien.
8)7
OK, bedankt. Hoe kom ik erachter wat de fillrate is van mij huidige kaart?? Ik heb al contact opgenomen met de leverancier en die zegt dat ik de catalyst 3.4 driver moet installeren (terwijl ze al bij 3.7 zijn)

Op de link zie ik dat ze op 275MHZ lopen terwijl ik 263 MHz in powerstrip. Is dat ok.

Bedankrt voor alle info in ieder geval.
Cu ,
Kuwerti 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89784

Ik ben binnekort van plan een radeon 9800 te kopen. Hebben jullie enig idee welk merk het beste over te clocken is?

Wat zijn bijvoorbeeld jullie ervaringen met de sapphire, hercules en de club3d versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb een vraag;

de steekwoorden: Radeon 8500, overklokken, Zalman ZM80C-HP

Ik wil dus overklokken met een flink passief koelblok. Nu is de ZM80C-HP voor de Radeon 8500 afdoende en raden ze pas met een FX-5800 of Radeon 9800 Pro de optionele fan aan. Ik verwacht niet dat die veel herrie maakt dus die wil ik nog wel overwegen.
Toch kan ik nergens op het forum iets vinden over de overklokprestaties van de ZM80C-HP:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP3_s.gif

Hier met optionele fan:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP+OP2_s.gif

Of zijn vooranger, de welbekende lelijkerd die ik persoonlijk helemaal niet zo lelijk vind, de ZM80A-HP:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80As-3.gif

Ook van de ZM80A-HP kan ik geen gegevens vinden in relatie tot overklokken. Moet ik daaruit mijn conclusies trekken? Maar toch: zo'n gigantisch passief koelblok moet toch op zijn minst een beetje beter koelen dan dat kleine blokkie met kutkoelertje wat er nu op zit?

Tot slot nog een brandende vraag en ook na het uitvoerig bestuderen van pics kom ik er niet uit, is het na installatie van deze blokken nog mogelijk om sinkjes op het geheugen te plakken?? (Volgens mij heb ik 4 aan elke kant van de kaart, komt mooi uit, want ze verkopen die dingen meestal per 8 ).

[ Voor 5% gewijzigd door Captain Pervert op 12-09-2003 22:00 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

@ Captain
Ik heb zo'n C-versie op mijn 9700Pro hangen. Over de memsinks, helaas kan dat enkel aan de bovenkant (4stuks dus). De onderkant gaat helaas niet omdat daar te weinig ruimte is (kheb er dus 4 tweakmonsters aan de bovenkant). Overklokken met dit ding gaat best goed hoor, ikzelf niet maar ik las in een review over deze cooler dat je gewoon erg hard kan ocen hoor (neem dan wel de fan erbij). De optionele fan is best cool, op 5v hoor je hem niet op 12v istie nog vrij stil hoor en koelt toch beter dan zonder. Ow en die gele is niet lelijk hoor, tis een lelijk eendje ahahahahaha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72239

een gewoon passieve zalman koelt redelijk tot goed maar als je er een fan op gaat zetten dan is dat het beste op het gebied van luchtkoeling wat je kan vinden. Omdat namelijk de warmte door de heatpipe zo veel mogelijk verdeeld wordt over de koelplaten, en als je daar dan een fan lang voor en lang achter opzet die de warmte wegvoert dan heb je de beste luchtkoeling die er bestaat voor op een grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
@ Donderbij;

dat jij zo'n Zalman had, met Tweakmonster sinkjes wist ik al. En hoe :P Ik vond in de search het Radeon topic deel 67 en daarin heb je ongeveer 10x geroepen dat je het spul "deze week" binnenkreeg en dat je niet kon wachten. Dus ik plak ?limit=999 achter de URL en zoek op jouw naam de thread door, maar je hebt verzuimd om wat resulaten te posten.

Wat een anticlimax :X

Nou en warre007's statement is duidelijk, iemand daar nog iets aan toe te voegen? Anders laat ik één dezer dagen zo'n Zalman monster deze kant op komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Pervert op 12-09-2003 22:51 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DiGuru
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09-2008
Ik heb een vraagje over het overklokken van een 9600 pro.

Ik heb een maand geleden voor 200 Euro een fijne 9600 pro van Connect3D gekocht. Vandaag zag ik toevallig het prachtige verslag over de presentatie van Valve over de benchmarks van Half-life 2 (die waren duidelijk helemaal niet blij met nVidia!) en ik vond het heel mooi dat qua prijs/prestatie de 9600 pro meer dan 2x zo goed scoorde als alle andere kaarten.

Na wat verder gelezen te hebben en wat linkjes te volgen, kwam ik bij een pagina waar op stond dat de 9600 pro ook enorm over te klokken is, tot het niveau van een 9700. Dat vond ik natuurlijk wel leuk en moest ik uiteraard ook proberen!

Programmaatje gedownload, en even gekeken: in het ene review was hij overgeklokt naar 519/351, in het andere naar 559/351. Om niet meteen de zaak kapot te maken heb ik hem toen dus op 501/351 gezet en 3Dmark03 opgestart.

Tegen het einde van de eerste demo liep mijn computer vast. Na wat gepruts liep alles mooi stabiel op 486/351.

Maar nu heb ik een paar vraagjes.

Na er over nagedacht te hebben, heb ik hem teruggezet naar 465/317. Want het geheugen mag dan wel werken op 351 (en misschien nog wel sneller, dat heb ik niet geprobeerd), maar het is niet gekoeld. Hoe hoog kan ik het geheugen zetten zonder het te koelen?

En die 486 Mhz is natuurlijk wel bijna een kwart sneller dan de normale 399, maar er zit maar een heel klein koelertje op. Kan die dat wel aan?

Kortom, hij draait stabiel op (gemiddelde van core en geheugen ) 125%, maar kan ik dat zomaar doen zonder extra koeling? En wat zou ik kunnen bereiken als ik zou besluiten de zaak heftig te koelen?

Ik heb eerst dit forum doorgekeken en ik kwam maar 1 vermelding tegen van iemand anders die ook een 9600 pro had, die ook stabiel liep op dezelfde snelheden.

Het is natuurlijk al geweldig, dat deze kaart, met een flutventilatortje minstens even snel is als het veel duurdere topmodel van nVidia met die belachelijke koeling er op!!! Maar ik zou toch graag willen horen wat jullie me aanraden en of er andere mensen zijn die hiermee hebben geexperimenteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door DiGuru op 13-09-2003 01:00 ]

• Albinoraptor
Ok dan, ben er dus achtergekomen dat er dus echt een 9600 pro 256Mb bestaat, alleen wat raden jullie me aan, eentje met 128 of met 256Mb, de 256 kost maar 11 euro meer dus dat is geen hindernis, alleen op rage3d he ik wel wat topics gevonden dat de 256Mb versie raar doet met Cat's boven de 3.4 en dat ze ook een stuk slechter overklokbaar zijn.

Iemand hier meer info over? / Een advies? :)

Anoniem: 78739

In principe is dat geen probleem.

Normaal gezien zie je bij een te hoog geklokte core puntjes of heb je vastlopers en bij een te hoog geklokt geheugen strepen en kleurveranderingen. Als je zo'n 10 MHz onder die grens blijft is het geen probleem, ongeacht de koeling. Beter een weinig of niet gekoelde core/mem zonder fouten dan een te hoog geklokte met waterkoeling oid. Op die manier heb ik het al gedaan met m'n GF2 Ti, GF4 Ti en nu doe ik het bij m'n R9800 Pro, allemaal zonder problemen.

Het zal misschien wat van de levensduur van je kaart afdoen (wat ik trouwens nog niet ondervonden heb na 2 jaar zo'n overklokt kaartje in m'n systeem gehad te hebben) maar de economische levensduur is bij videokaarten toch korter dan de werkelijke levensduur.

Vergeet alleen niet - en dat geldt voor elke overklok - je frequenties terug te schroeven wanneer het in de zomer bvb. 10 graden warmer is op de kamer waar je pc staat. Want dan stijgt de temperatuur in je pc eveneens met 10 graden, en de rest van je hardware 5-10 graden met de nodige instabiliteit tot gevolg.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 13-09-2003 01:09 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probleempje:
- In Medal of Honour, in (ter meerbekende vergelijking) 3Dmark - High Polygon count zit ik met hatelijke zwarte blokjes die zich aftekenen rond de draakjes en rond het 'torentje/tentje' links.

Mijn kaart, een Radeon 9500 (nonpro) heeft weleens 300-285 (mem/core) gedaan, dit enkel voor 3dmark 2001/2003 en is nadien terug op default gezet en gereset.

Echter, nu dat ik even dit terug doe (het spel + 3dmark test) merk ik dat er zich zwarte blokjes zijn.

Wat mag dit weze? Scheelt er iets aan de kaart???

Software: Laatste drivers op een maagedelijke WIn2K+SP4 (en DirectX9.0b)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• DiGuru
  • Laatst online: 05-09-2008
Dank je, Cyberblizzard. Ik ga dat morgen eens flink uitproberen.

Ik had al wat warmteproblemen, dus ik heb een paar maanden geleden een heftige CPU koeling en twee extra ventilatoren gemonteerd. Nu blijft alles mooi koel, ook als het heel warm is.

Ik heb die kaart ook gedeeltelijk gekocht omdat de 9600 een heel nieuw ontwerp is en in het nieuwe .13 proces is gemaakt. Dat sprak me wel aan. En hij kwam heel erg goed uit allerlei tests.

Ik moet toegeven, dat ik eigenlijk een nVidia kaart wilde kopen, maar door dat lawaai van nVidea over de 3Dmark03 benchmark en de overige negatieve geluiden had ik daar weinig vertrouwen meer in.

;)

Zou een heftige koeling nog een grote prestatiewinst opleveren of valt dat wel mee?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Albinoraptor schreef op 13 September 2003 @ 01:03:
Ok dan, ben er dus achtergekomen dat er dus echt een 9600 pro 256Mb bestaat, alleen wat raden jullie me aan, eentje met 128 of met 256Mb ...
Nja, als je kijkt naar de benchmarkresultaten van de 9800pro met 128 mb en die met 256 mb zie je dat er enkel redelijk grote verschillen zijn bij 1600*1200 met FSAA en AF volop aan. Maar de framerates daarbij zijn bij beide kaarten eik te laag om prettig mee te spelen. Met een 9600pro zal je datzelfde dus nog sterker hebben.

Het heeft dus imo niet echt veel zin om nu een 256 mb kaart te kopen, als je niet het snelste model aanschaft...

Maar kan je niet beter even wachten tot de 9900pro (of hoe die ook heten gaat ;) ) uit is (binnenkort :P samen met HL2 enzo.. ) en dan een 9800pro aanschaffen? :) Misschien wel minder bang for buck, maar een stuk sneller en die zal dan wel in prijs moeten dalen..

Alone at last
Just nostalgia and I

• Albinoraptor
Okyah schreef op 13 september 2003 @ 08:48:
[...]

Nja, als je kijkt naar de benchmarkresultaten van de 9800pro met 128 mb en die met 256 mb zie je dat er enkel redelijk grote verschillen zijn bij 1600*1200 met FSAA en AF volop aan. Maar de framerates daarbij zijn bij beide kaarten eik te laag om prettig mee te spelen. Met een 9600pro zal je datzelfde dus nog sterker hebben.

Het heeft dus imo niet echt veel zin om nu een 256 mb kaart te kopen, als je niet het snelste model aanschaft...

Maar kan je niet beter even wachten tot de 9900pro (of hoe die ook heten gaat ;) ) uit is (binnenkort :P samen met HL2 enzo.. ) en dan een 9800pro aanschaffen? :) Misschien wel minder bang for buck, maar een stuk sneller en die zal dan wel in prijs moeten dalen..
Idd dat klopt, maar ik kan mijn GF3 ook nu kwijt en heb dan voor 95 euro een 9600 pro, dus dat is heel heel aantrekkelijk, zeker voor een student :p

En vraag me af hoe veel de 9800 (np/pro) zal gaan dalen geloof niet dat echt heel drastisch zal zijn. :)

Maar heb iig besloten om te gaan voor de 128Mb versie, als ik later de 9900pro of andere wil dan ga ik wel werekn en koop me die dan :p

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Albinoraptor schreef op 13 September 2003 @ 01:03:
Ok dan, ben er dus achtergekomen dat er dus echt een 9600 pro 256Mb bestaat, alleen wat raden jullie me aan, eentje met 128 of met 256Mb, de 256 kost maar 11 euro meer dus dat is geen hindernis, alleen op rage3d he ik wel wat topics gevonden dat de 256Mb versie raar doet met Cat's boven de 3.4 en dat ze ook een stuk slechter overklokbaar zijn.

Iemand hier meer info over? / Een advies? :)
koop de kaart welke waarvan het geheugen op de hoogste snelheid loopt !!

Anoniem: 70503

Weet iemand hoeveel ns het geheugen van de hercules 9800np en sapphire 9800np is?

• Notna

Notna

Where are you?®

Damn, ik wil dus counterstike spelen, ik zet de settings op opengl met een reso van 1280x960. Moet een radeon 9800 pro wel trekken denk ik zo . Wat blijkt, de frames zijn maar tussen de 50 a 60 als er wat gasten lopen. Geloof niet dat dat moet.

Heb al een beetje rond gekeken, en heb dus die ati_npatch 0 al geprobeerd, heb truform uitgezet en heb ook fps_max 100 gedaan. Het mag niet baten. Iemand nog een suggestie?

Heb ook problemen met Elite Force 2. Als ik FSAA aanzet, dan gaat alles met 1fps. Niet echt de bedoeling :| Suggesties?
(zie voor specs me sig )

offtopic:
Of kan ik dit beter in het ATi Catalyst 3.7 Topic zetten?

Edit: Al gedaan :P

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 13-09-2003 15:44 ]

Zouden er 2 versies komen van de 9900 Pro? Eentje met en eentje zonder Half Life 2? Ik kan me voorstellen (ja, echt wel ;)) dat er mensen zijn die de videokaart willen zonder HL2 erbij en dus zonder de meerprijs ervoor bij te betalen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

Call me nuts, maar wat is nu precies het verschil tussen een 9800SE, 9800NP (Non-pro) en 9800 Pro :? Ik heb al wel rondgezocht, en de Pro is de snelste, maar er is bv. ook nog geen corespeed bekend van de 9800NP/SE ? En in hoeverre kan ik een 9800SE/NP modden/overclocken naar 9800Pro snelheden ?

Ik wil mijn Ti4200 vervangen voor een ATi, maar ik merk dat als je een half jaartje geen acht meer hebt geslagen op de videokaartenbusiness het allemaal erg verwarrend kan zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• hjs
  • Niet online

hjs

Uit de FAQ van het C!T forum
Wat is het verschil tussen de Radeon 9800 SE, 9800, en 9800 PRO?

Alle 3 de kaarten maken gebruik van de R350 core, dit is de opvolger van de R300 core.
Verder bestaan er van de Radeon 9800 SE 2 modellen en van de Radeon 9800 PRO ook.

Radeon 9800 PRO 256mb DDRII
De snelste en de duurste onder de Radeon 9800 kaarten, deze maakt gebruik van het gloednieuwe DDR-II geheugen.

* 8 Pixel pipelines
* 256mb DDRII met 256-bit geheugen bus 22,4GB/sec
* Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 380/350 (700DDR)

Radeon 9800 PRO
De “normale” Radeon 9800 PRO met standaard DDR geheugen.

* 8 Pixel pipelines
* 128mb DDR met 256-bit geheugen bus 21,8GB/sec
* Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 380/340 (680DDR)

Radeon 9800
Het kleine broertje van de 9800 PRO verschilt alleen qua kloksnelheid.

* 8 Pixel pipelines
* 128mb DDR met 256-bit geheugen bus 19,8GB/sec
* Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/310 (620DDR)

Radeon 9800SE
De Radeon 9800SE is een uitgeklede radeon 9800, er zijn 2 modelen van:

1e model:
* 4 Pixel pipelines
* 128mb DDR met 256-bit geheugen bus
* Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/300 (600DDR)

2e model:
* 8 Pixel pipelines
* 128mb DDR met 128-bit geheugen bus
* Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/300 (600DDR)

Er zijn ook uitvoeringen aanwezig met 380/340 core net als de Radeon 9800 PRO, dit zijn meestal modellen met 4 pipelines. (o.a. Club-3d)

Al de Radeon 9800SE modellen zijn qua prijs erg gunstig maar bedenk daarbij wel dat een Radeon 9700 non-pro vaak nog sneller is.

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand welke fabrikant 9800 (Pro of niet) kaarten maakt van zwart pcd, in verband met de rest van mij pc namelijk erg belangrijk.

Ik weet dat Sapphire in het verleden zwarte 9500 kaarten heeft gehad maar ik zie de 9800 alleen nog maar in het rood.

xabre16v schreef op 13 September 2003 @ 19:04:
Weet iemand welke fabrikant 9800 (Pro of niet) kaarten maakt van zwart pcd, in verband met de rest van mij pc namelijk erg belangrijk.

Ik weet dat Sapphire in het verleden zwarte 9500 kaarten heeft gehad maar ik zie de 9800 alleen nog maar in het rood.
Ik denk dat die (nog) niet bestaan.

BTW, het is PCB (Printed Circuit Board)

• Captain Pervert
xabre16v schreef op 13 September 2003 @ 19:04:

Dit is wel één van de meest bizarre berichten die ik ooit gelezen heb hier :)

Je kan je hardware tentoonstellen met een window en opsmukken met LED's en CCFL's, maar om nou de keuze van je videokaart te laten bepalen door de KLEUR? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 13-09-2003 20:49 ]

• xabre16v
  • Niet online
Kan je stom vinden maar ik walg van al die gekleurde kermisbakken, echt totaal geen gezicht. ;)

Ik wil gewoon alles strak en dezelde kleur. Ik heb alles zwart, mobo, geluidskaart, tv-kaart etc. Me Ti4200 is ook zwart maar nu wel ik een snellere.

Anoniem: 89305

Captain Pervert schreef op 12 September 2003 @ 22:50:
@ Donderbij;

dat jij zo'n Zalman had, met Tweakmonster sinkjes wist ik al. En hoe :P Ik vond in de search het Radeon topic deel 67 en daarin heb je ongeveer 10x geroepen dat je het spul "deze week" binnenkreeg en dat je niet kon wachten. Dus ik plak ?limit=999 achter de URL en zoek op jouw naam de thread door, maar je hebt verzuimd om wat resulaten te posten.

Wat een anticlimax :X

Nou en warre007's statement is duidelijk, iemand daar nog iets aan toe te voegen? Anders laat ik één dezer dagen zo'n Zalman monster deze kant op komen.
ROFL! Ja ik kocht hem omdat het een leuk dingetje vond en ik heb erg genoten van het in elkaar zetten enzo. Ow ik heb er wel een paar foto's van hoor, download onderstaand bestandje maar zijn een hele hoop foto's van deze cooler voor de geinteresseerden onder ons:
http://home.hccnet.nl/p.wal/Zalman_VGA_Cooler.zip
Overklokken etc heb ik nog niet eens gedaan, daar ben ik veel te lui voor! :D
Maar het is een prachtdingetje hoor en kost niet eens zoveel. En wat hierboven gezegd werd klopt idd, dit is zeker een van de betere luchtkoelers aangezien je een erg groot oppervlak hebt. Zeker met een fan erop is dat gewoon toppie!
Verder hier ook nog iets:
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=322&p=f&t=1571

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89305 op 13-09-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

edward2 schreef op 12 September 2003 @ 13:55:

[afbeelding]

I was right, de bottleneck is de shaderering in Hl2:

http://www.tech-pc.net/fo...topic.php?t=20263&start=0

we kunnen dus naar hartelust AF en AA aanzetten in HL2, of er moeten textureintensieve stukken inzitten waar wel de fillrate de bottleneck wordt, lekker hoor :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

bram1234 schreef op 11 September 2003 @ 21:38:
Is het normaal dat mijn club3d radeon 9700 np 2 keer in het hardware lijstje staat? Heb er al 1 uit gegooid, en opnieuw opgestart, maar blijft maar terug komen
[afbeelding]
(mijn monitor staat er ook 2 keer in)
Dualmonitor mogelijkheid daarom 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74709 schreef op 12 September 2003 @ 21:14:
[...]

8)7
OK, bedankt. Hoe kom ik erachter wat de fillrate is van mij huidige kaart?? Ik heb al contact opgenomen met de leverancier en die zegt dat ik de catalyst 3.4 driver moet installeren (terwijl ze al bij 3.7 zijn)

Op de link zie ik dat ze op 275MHZ lopen terwijl ik 263 MHz in powerstrip. Is dat ok.

Bedankrt voor alle info in ieder geval.
Cu ,
Kuwerti 8)
Ja, hier ik nog ff. Kan iemand (m/v) mij ff helpen met het probleempje. Ik heb het gevoel dat ik flink genomen ben door de verkoper. Ik heb een 9700Pro gekocht (tenminste zo zag de doos eruit) maar overal in mijn settings zie ik 9500pro/9700 staan. Ook op de kaart kan ik nix vinden. Nu weet ik de kloksnelheden wel van een 9700 pro. en ik zie dat de mijn anders ingesteld staan (263MHZ) (powerstrip) maar ik wil zeker weten dat ik geen 9700pro heb?
Op de kaart zelf staat het model niet vermeld.

Wie weet hoe ik kan zien welke kaart er echt in mijn pc-zit??

Bedankt allemaal alvast!!!

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
op google naar plaatje zoeken van echte 9700pro en vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee, is niet te zien. Je moet ff kijken met een in de startpost genoemd tweakproggie wat je core/mem freqs zijn, dan weet je het. 263MHz is zelfs lager dan een non-pro welke freq van de twee het ook is.

[ Voor 23% gewijzigd door TheLemon op 14-09-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je aan de kloksnelheden zien, een 9700pro draait aan 325 core en 310 mem(DDR 620)
als je waarden die daar ongeveer in de buurt komen ziet staan heb je een pro. En als je nu 263 vrees ik dat je een non-pro hebt. Een ondergekloktje eigenlijk want die waarde verschilt wel veel van de 275 core 275 mem(DDR 550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72239 schreef op 15 september 2003 @ 07:19:
kan je aan de kloksnelheden zien, een 9700pro draait aan 325 core en 310 mem(DDR 620)
als je waarden die daar ongeveer in de buurt komen ziet staan heb je een pro. En als je nu 263 vrees ik dat je een non-pro hebt. Een ondergekloktje eigenlijk want die waarde verschilt wel veel van de 275 core 275 mem(DDR 550)
He, bedankt!
Maar kan het zo zijn dat mijn kaart ondergeklokt is aangeleverd, en dat ik hem gewoon op 325/310 kan zetten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Moet je eens kijken hoe de performance met Halo Beta2 is omhoog gegaan:

http://www.gearboxsoftwar...apsed&sb=5&o=&fpart=&vc=1

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een Club3D ATI Radeon 9700Pro 128MB AIW en een Club3D ATI Radeon 9700Pro 128BGA DVI TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 74709 schreef op 15 September 2003 @ 09:45:
[...]

He, bedankt!
Maar kan het zo zijn dat mijn kaart ondergeklokt is aangeleverd, en dat ik hem gewoon op 325/310 kan zetten ???
Je zei t zelf al, je hebt t gevoel dat je beetgenomen bent met deze aankoop.
Moet jij daar dan voor boeten en moeite ervoor doen zodat die voldoet aan de eisen die jij eraan stelde toen jij m kocht?
Lijkt mij niet dus, ga m zsm ruilen bij die winkel zou ik zeggen.

straks klok je die kaart te hard over en doet ie t niet meer, dan ben je nog verder van huis.

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 15-09-2003 14:52 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Anoniem: 72090 schreef op 15 September 2003 @ 11:11:
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een Club3D ATI Radeon 9700Pro 128MB AIW en een Club3D ATI Radeon 9700Pro 128BGA DVI TV
Club3D ATI Radeon 9700Pro 128MB AIW = All-In-Wonder, een 9700PRO met TV-tuner, kan je lekker tv kijken op je pc.

Club3D ATI Radeon 9700Pro 128BGA DVI TV = Gewone 9700PRO met TV-uitgang, kan je pc'en op je TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

Dank u voor de uitleg, ben ik blij dat ik die all in niet koop, kan ik me tv kaartje doneren aan de vuilnis bak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik krijg een nieuwe!!
het geheugen was ietwat defect.

_/-\o_ Yorcom _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Bornin op 16-09-2003 10:19 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

ik ben aan het tobben welke ATi ik wil gaan kopen (in ieder geval geen GeForece meer na alle benchmarks enzo :P) en nu twijfel ik, omdat ik onder de 180 euro wil blijven.

keuzes die ik kan maken:

9500
9500 pro
9600
9600 pro
9700 NP

nu heb ik gehoord dat een niet 9700 met een simpele bios update een 9700 is, welke kaart is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59732

Anoniem: 70503 schreef op 13 September 2003 @ 13:56:
Weet iemand hoeveel ns het geheugen van de hercules 9800np en sapphire 9800np is?
Dit wou ik ook graag weten, en dit mailtje kreeg ik terug van Hercules:
Dear Spiky,

Thanks a lot for your interest in our products.
Yes, 3D Prophet 9800 come with RAM heat-sinks.
They are built with -3.3ns memories from Samsung.

Best regards,
en volgens deze thread zijn de np's met samsung chips (zowe l2.8 als 3.3ns) makkelijk te flashen tot pro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tss tsjjonge, volgens The inq draait de R9800XT op 415/730, als dit alles is, slaan ze wel een belachelijk figuur zeg, een f*cking 35 mhz toemaar, wat een tegenvaller zou dat zijn.
Dit krijg je ervan als je performanceleader bent.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
MarkyB schreef op 16 September 2003 @ 12:12:
ik ben aan het tobben welke ATi ik wil gaan kopen (in ieder geval geen GeForece meer na alle benchmarks enzo :P) en nu twijfel ik, omdat ik onder de 180 euro wil blijven.

keuzes die ik kan maken:

9500
9500 pro
9600
9600 pro
9700 NP

nu heb ik gehoord dat een niet 9700 met een simpele bios update een 9700 is, welke kaart is dat dan?
9700np is bijna niet meer te krijgen en als hij wel te krijgen is is hij bijna even duur als een 9800 np :)

(Ik heb iig geen winkel in NL gevonden waar ze hebben verkopen voor een normale prijs, staan wel in tweakers price watch maar ze verkopen ze toch niet meer :()

Ik tob nog altijd tussen een Sapphire 9800np of voor 21 euro meer de powercolor 9800pro, maar als ik soms lees dat die powercolor ondergeklokt wordt afgelevert :/

[ Voor 11% gewijzigd door Albinoraptor op 16-09-2003 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59732

Albinoraptor schreef op 16 September 2003 @ 12:45:
Ik tob nog altijd tussen een Sapphire 9800np of voor 21 euro meer de powercolor 9800pro, maar als ik soms lees dat die powercolor ondergeklokt wordt afgelevert :/
sapphire 9800np kost ongeveer een 300€ op pricewatch, maar een powercolor 9800pro vind ik nergens :/ en al helemaa niet voor 320€....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Powercolor = Club3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

edward2 schreef op 16 September 2003 @ 12:35:
Tss tsjjonge, volgens The inq draait de R9800XT op 415/730, als dit alles is, slaan ze wel een belachelijk figuur zeg, een f*cking 35 mhz toemaar, wat een tegenvaller zou dat zijn.
Dit krijg je ervan als je performanceleader bent.
Geloof jij alles wat er in de Telegraaf staat? En mhz is niet alles ;)

Tja, aan de andere kant, waarom zouden ze moeilijk doen en een veel snellere kaart uitbrengen, er is toch geen competitie meer ? (in dx9 tests)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23180

vraagje..

ik heb hier dus een P4 staan met een Radeon kaartje (Gigabyte radeon 9000 Pro).

nu heb ik Windows 2003 Server, Enterprise Edition (Build 3790)

heb alles installed.. en directx geupdate.. die vervolgens een melding geeft dat er een apparaat uit staat (ofzo).. en dat ik in DxDiag moet kijken

naja ik dus gedaan.. maar me win2003 pakt me radeon kaart niet volledig.. hij werkt onder windows perfect, staat ook goed aangegeven.. maar ik heb geen Direct3D support.. m.a.w. ik kan niet gamen.. (games starten gewoon op maar scherm blijft zwart)..

ik heb al gezocht op GoT.. maar kon niet echt wat vinden.. is dit een bekend probleem? en is dit een 'blijvend' probleem of is dit simpel op te lossen?

zowel Catalyst 3.6 als 3.7 doen niks. (en erstaat dat ze WHQL niet goed zijn).

Om te zeggen dat Win2003 bagger is.. dat doe ik niet.. maar ik heb zelf al 1 oplossing klaar:
terug naar WinXP... is dit inderdaad de enige oplossing?

[edit]
Direct3D functionality not available. You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23180 op 16-09-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70997

Weet iemand tot hoeveel mhz ik mijn sapphire radeon 9700np veilig kan overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dat verschilt echt per kaart en is ook afhankeling van je koeling... Gewoon eerst proberen in stappen van (zeg) 5mhz omhoog te gaan (geheugen en core). En dan steeds een halfuur ofzo even iets grafisch intensiefs (UT2K3, QIII, 3Dmark, tever ;) ) draaien. Zolang je pc niet vastloopt, of je artifacts krijgt, of het prog eruit vliegt, kan je verder gaan met oc-en. Heb je wel last van een van deze verschijnselen? :P Ga eens trug in stapjes van 1, herhaal de grafisch intensieve operaties :P en zie waar je eindigt...

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70997

Ik dank u :) Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op 16 September 2003 @ 14:15:
[...]

Geloof jij alles wat er in de Telegraaf staat? En mhz is niet alles ;)

Tja, aan de andere kant, waarom zouden ze moeilijk doen en een veel snellere kaart uitbrengen, er is toch geen competitie meer ? (in dx9 tests)
Ja tuurlijk, ze zijn beter dan Jomanda. :D

Tenzij ze enkele belangerijke veranderingen in architectuur aanbrengen zal het enige verschil juist de mhz'en zijn.
415 mhz zou ik echt een lachertje vinden voor een naamsverandering.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32
w00t eindelijk mijn Sapphire 9800 np binnen van Yorcom. ff kijken hoever ik dit monster kan opvoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okyah schreef op 16 september 2003 @ 16:22:
Dat verschilt echt per kaart en is ook afhankeling van je koeling... Gewoon eerst proberen in stappen van (zeg) 5mhz omhoog te gaan (geheugen en core). En dan steeds een halfuur ofzo even iets grafisch intensiefs (UT2K3, QIII, 3Dmark, tever ;) ) draaien. Zolang je pc niet vastloopt, of je artifacts krijgt, of het prog eruit vliegt, kan je verder gaan met oc-en. Heb je wel last van een van deze verschijnselen? :P Ga eens trug in stapjes van 1, herhaal de grafisch intensieve operaties :P en zie waar je eindigt...
Inderdaad, maar ik denk dat je het best kan zien met de Nature-test van 3DMark03. Daarin wordt voor het water heel intensief gebruik gemaakt van pixel shaders. Ik heb eens overklokt en had nergens artifacts, noch in UT2003, nog in 3DMark01, nog in de eerste drie tests van 3DMark03, maar bij 'Mother Nature' zag ik in het water meteen puntjes door een te hoog geklokte core.En het is niet omdat het de laatste test was. Laat je te hoog geklokte core vanuit idle die test draaien en je hebt meteen artifacts, waar je bij een andere test helemaal niets merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

QuakeIIIA werkt bij mij ook erg goed voor het vinden :P van artifacts! Bijv. in het level met al die mist (Q3Tourney5) en er is nog een level waar je snel fouten artifacts ziet op metalen palen in het midden van het levels (Q3Tourney4).
En die nature test van d3mark2k3 heb ik geen ervaring mee, met m'n arme g4ti kaartje :P
Maar het kan natuurlijk best erg goed zijn! :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Je moet ze handmatig installeren via de Device Manager.

Middels "setup.exe" installeren werkt niet. Dus.. Catalyst driver package even uitpakken met b.v. WinRAR en dan met Device Manager handmatig updaten. Het enige onderdeel wat niet werkt onder 2k3 is smartgart, maar dat boeit toch niet ;)

offtopic:
ATI ondersteund w2k3 officieel (nog) niet, dus als 2k3 gaat mekkeren dat ze niet WHQL certified zijn dan kan dat wel kloppen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door warp op 16-09-2003 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
Beste GPU oc'ers

over een paar dagen krijg ik een radeon 9600 pro 128 mb ddr van een of ander vaag merk. ik weet dat de snelheden 400/300 MHz zijn (core/mem), nu zoek ik eigenlijk de oc's resultaten van zo'n kaart.
Ook vroeg ik me af of het klopt dat je met powerstrip de snelheden gewoon kunt blijven verhogen, totdat je beeld schokkerig wordt (fikt het dan niet door :? )

ik hoop dat iemand met antwoord kan geven op deze vraag en me een link kan geven naar oc resultaten van de radeon 9600 pro (heb echt gezocht hoor..)

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Er was net iemand met de vraag hoever je een 9700pro kon oc-en en dit lijkt er wel veel op :) Ik raad je dus aan om een paar replies naar boven te gaan ;)

Anoniem: 70997 in "-= Radeon Topic - Deel 68 =-"

Vanaf hier bijv. Maar er valt niet te zeggen wat jouw kaart haalt btw. Dat meot je gewoon zelf even uitvinden :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

edward2 schreef op 16 september 2003 @ 17:00:
[...]

Ja tuurlijk, ze zijn beter dan Jomanda. :D

Tenzij ze enkele belangerijke veranderingen in architectuur aanbrengen zal het enige verschil juist de mhz'en zijn.
415 mhz zou ik echt een lachertje vinden voor een naamsverandering.
Daarom wordt de naam ook 9800TX ?
dat geeft het al aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 10:23
men videokaart loopt heel stabiel op
http://www.geocities.com/patath2003/me_score.htm
ik heb um goed gekoelt zonder waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
hjs schreef op 16 September 2003 @ 20:28:

Daarom wordt de naam ook 9800TX ?
dat geeft het al aan ;)
Of gewoon even wachten op de officiele press release. De Inq. zegt wel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 19:15

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Neo289 schreef op 16 September 2003 @ 19:46:
Beste GPU oc'ers

over een paar dagen krijg ik een radeon 9600 pro 128 mb ddr van een of ander vaag merk. ik weet dat de snelheden 400/300 MHz zijn (core/mem), nu zoek ik eigenlijk de oc's resultaten van zo'n kaart.
Ook vroeg ik me af of het klopt dat je met powerstrip de snelheden gewoon kunt blijven verhogen, totdat je beeld schokkerig wordt (fikt het dan niet door :? )

ik hoop dat iemand met antwoord kan geven op deze vraag en me een link kan geven naar oc resultaten van de radeon 9600 pro (heb echt gezocht hoor..)

alvast bedankt.
Ik heb hier een sapphire kaart 9600 pro 128 mb.
Geheugen chips zijn 2.8 ns en draait nu op 355Mhz hoger lukt niet.
Core draait nu op 519Mhz maar kan wel tot 540 Mhz 3Dmark draaien lukt maar lang game niet.
Dit alles zonder speciale koeling maar gewoon met de standaard ventilator. ik heb wel flinke airflow door mijn kast heen gaan
Overgeclockt met rage3dtweak.

PGEQRZEM

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Catalyst 3.8 is dus definitief geen driverset die de performance enorm omhoog duwt, aldus Catalyst Maker op Rage3D:
Hi guys,
Wanted to pop in here just for a quick comment.
I have had many, many emails and PM's asking about CATALYST 3.8. People are wondering if they are going to be a big performance set of drivers. The answer as I have always stated is NO.

CATALYST 3.8 is going to be very significant because it will have lots of new features and new versions of most of the software componenets in the CATALYST suite (drivers, MMC, HV).

So to summarize we have been spending our time recently (past few drivers) on stability improvements. And the next one will be heavy on the new cool features.

Later

CM
Als extraatje schrijft Kombatant: "Since I am a beta tester I have those puppies in my machine right now. I will break the NDA I have signed exclusively for our readers and will report that my impressions are this: :9~ "

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op 17 September 2003 @ 00:28:
Catalyst 3.8 is dus definitief geen driverset die de performance enorm omhoog duwt, aldus Catalyst Maker op Rage3D:

[...]

Als extraatje schrijft Kombatant: "Since I am a beta tester I have those puppies in my machine right now. I will break the NDA I have signed exclusively for our readers and will report that my impressions are this: :9~ "
Wat zou dat nou zijn? nieuwe vormen van AF en AA wat extra features?

Niet op voorraad.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Geruchten over een aantal nieuwe features zijn er genoeg. Naast de nieuwe Hydravision, nieuwe MMC, compleet nieuwe look etc, zijn er ook geruchten over:

OVERDRIVE(tm) maximizes the performance of your graphics accelerator by dynamically increasing the speed of your graphics processor to the optimal level. By constantly monitoring the temperature of the graphics processor the maximum clock speed is always maintained

SMARTSHADER(tm) Effects

SMARTSAVE(tm) allows the ATI display driver to reset the graphics accelerator when it stops responding to commands from the display driver. Using SMARTSAVE(tm) the display driver will, in most cases, be able to reset the graphics accelerator without requiring a system restart.

Overdrive zou alleen werken op een R360 (dus standaard 415Mhz, maar klokt zichzelf over als de omstandigheden dat toelaten). Verder gaan de geruchten over per-application settings, en eventueel ook SSAA (wat al wel een tijd lang in de Mac-drivers zit).

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
tnx iedereen,

ik kan mn radeon 9600pro dus rustig van 400/300 naar 500/350 klokken.
Maar hoef je dan niet bang te zijn dat je GPU te warm wordt? bij je CPU kun je tenminste even de temp checken...
En welk programma raden jullie aan? (Powerstrip..),

wederom: alvast bedankt _/-\o_

• DarkShadow
  • Laatst online: 13:10
hmm ik zit er aan te denken om mn radeon 9700 non pro eens flink te gaan overclocken, wat kan ik het best doen? een pro bios erop gooien of gewoon overclocken, en weet iemand of ik van te voren kan zien of mn kaartje er wel goed geschikt voor is, en weet iemand waar je voor niet al te duur koelspulletjes kan krijgen voor een videokaart?

alvast bedankt :)

• hiostu
  • Laatst online: 10-06 11:16
Het gaat weer lekker daar bij Nvidia, ze .49patch van eidos voor TR5 laten verwijderen voor download omdat daar de mogelijkheid in zat om te benchmarken. Nvidia wil die niet omdat het een "This is meant to be played" titel is en de FX draait het spel veel langzamer.

Daarnaast zijn er nog vele ergere dingen aan de hand!! Lees deze quote maar eens van Dave Bauman van Beyond3d:
That type of thing has already happened. Have you heard of the problem with the water shader in Tiger Woods 2003? It works on NVIDIA's boards, but not any others. Evidently there is a device ID detect in there - if you change another shader enabled board to an NVIDIA device id it runs the NVIDIA shader, not only that but it runs it fine - change the device ID of an NVIDIA board to a non-NVIDIA board and it breaks. Ask EA who wrote that shader code.
Gevolgd door een quote van Big Bertha EA
I will be able to comment more fully on this issue as I am supposed to be getting final game code tomorrow.

From what I have seen on alpha builds, TW2004 ran pretty much neck and neck with the 9800 Pro on my rig.

When we reached Beta and more shaders were added to the game code, the 9800 Pro did not bat an eye and was roughly TWICE as fast in framerates at the same resolution as the 5900 Ultra. The build I have tonight is 3 versions shy of final and the same story holds true.

I have also emailed the developer to get some answers to the issues that Dave brought up. Not sure when I will get an answer as this is a TWIMTBP game and I am not sure how much the developer can comment. That being said, I will follow up here with more when I have something to report.

-Tim
Helemaal duidelijk is het dus nog niet. Maar ik hoop dat de eventuele waarheid boven tafel komt. En dat GameDevelopers ook een keer hun mond open doen zoals Gabe Newell.

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
DarkShadow schreef op 17 September 2003 @ 12:51:
hmm ik zit er aan te denken om mn radeon 9700 non pro eens flink te gaan overclocken, wat kan ik het best doen? een pro bios erop gooien of gewoon overclocken, en weet iemand of ik van te voren kan zien of mn kaartje er wel goed geschikt voor is, en weet iemand waar je voor niet al te duur koelspulletjes kan krijgen voor een videokaart?

alvast bedankt :)
Ik zou zeggen lees dit topic en de vorige nog eens goed door. De beste manier van overklokken is al breed behandeld.
Of je kaartje geschikt is? Zoek naar reviews en gebruik de search.
Spulletjes? Als je op Pricewatch kijkt weet je precies waar het goedkoopst is.
Kortom zoek zelf!

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

had een hele mooie post gemaakt met allerlei feitjes/roddels/verhalen van de afgelopen dagen, geen zin om het weer allemaal te typen dus in het kort:

-eidos gezwicht voor nVidia
-TW2004 is rigged met manufacturer ID detectie
-Doom3/Quake4 hebben nV3X specifiek pad omdat hij anders weer niet vooruit te branden is(HL2 anyone?)
-Stalker is waarschijnlijk moedwillig gesaboteerd zodat het aardig draait op NV3X en minder op R3XX, er wordt namelijk niets raars gebruikt wat anders verklaard...
-det 51 drivers verlagen (zoals het er nu uit ziet) wederom de kwaliteit in ruil voor prestaties.

[ Voor 10% gewijzigd door The PyroPath op 17-09-2003 14:36 ]

Breek je nek voorzichtig

• hjs
  • Niet online

hjs

The_PyroPath schreef op 17 September 2003 @ 14:35:
had een hele mooie post gemaakt met allerlei feitjes/roddels/verhalen van de afgelopen dagen, geen zin om het weer allemaal te typen dus in het kort:

-eidos gezwicht voor nVidia
-TW2004 is rigged met manufacturer ID detectie
-Doom3/Quake4 hebben nV3X specifiek pad omdat hij anders weer niet vooruit te branden is(HL2 anyone?)
-Stalker is waarschijnlijk moedwillig gesaboteerd zodat het aardig draait op NV3X en minder op R3XX, er wordt namelijk niets raars gebruikt wat anders verklaard...
-det 51 drivers verlagen (zoals het er nu uit ziet) wederom de kwaliteit in ruil voor prestaties.
Op C!T loopt een draad waarin ik vanaf half juli de nVidia perikellen bij hou ;) })

• porn*
  • Laatst online: 25-06 10:53

porn*

...take on the world!

Iemand de nieuwe Omega's al geprobeerd tov Catalyst 3.7?

Bnet pindle#2913

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb die gasten van Stalker eens gemailed daarover, ben benieuwd of ik antwoord krijg.

Niet op voorraad.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 21:36
Ik heb nu een AMD Barton 2500+ met een NF7-s en een Geforce4 ti4200, nu begint battlefield al erg traag te worden, dus ik zat te kijken naar zo'n radeon. Is het slimmer om de 9600 pro te kopen of the 9700 non-pro? Mn resolutie is 1024*768 dus ik wil voornamelijk een beetje hoge AF en FSAA settings, welk kaartje is daar het krachtigst voor?

• hjs
  • Niet online

hjs

ubermaestro: Zonder meer de R9700

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb net mijn Sapphire 9800 NP gekregen, en als ik de mem-chips eens bekijk lees ik:
Infineon ddr sgram, HYB250128323C-3.0
Kan ik er nu vanuit gaan dat ik er 3.0 ns geheugen op heb zitten?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

ik denk het wel

• xabre16v
  • Niet online
Ja, 3.0ns geheugen van Hynex, kan maximaal op 333mhz (of 666mhz ddr ;))

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mizitras schreef op 13 September 2003 @ 01:27:
Probleempje:
- In Medal of Honour en in 3Dmark2003 - High Polygon count-test zit ik met hatelijke zwarte blokjes die zich aftekenen rond de draakjes en rond het 'torentje/tentje' links.

Mijn kaart, een Radeon 9500 (nonpro) heeft weleens 290-280Mhz gedaan, dit enkel voor 3dmark 2001/2003 en is nadien terug op default gezet en gereset.
We spreken hier van een tijdsinterval van een kwartier.

Echter, nu dat ik even dit terug doe (3dmark test) merk ik dat er zich zwarte blokjes zijn.

Wat mag dit weze? Scheelt er iets aan de kaart???

Men zegt mij van de winkel dat dit komt dat m'n kaart té hoog geclockt staat.
Maar deze draait ALTIJD op de standaardwaarden!

Zelfs in GTA3-Vice City is het nu te lelijk geworden om aan te zien!

Software: Laatste drivers op een maagedelijke WIn2K+SP4 (en DirectX9.0b)

Wat kan ik hier aan doen?

PS: RMA proberen zou 3-maanden duren en me zonder kaart stellen ! :(
Bump

[ Voor 7% gewijzigd door Mizitras op 17-09-2003 21:12 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt het dat je met een Radeon 7200 DDR geen extend monitor kan inschalen? ik krijg het nergens voor elkaar :?
Drivers: de meest recente catalyst drivers

39

• hjs
  • Niet online

hjs

Homedisc schreef op 17 September 2003 @ 20:56:
Klopt het dat je met een Radeon 7200 DDR geen extend monitor kan inschalen? ik krijg het nergens voor elkaar :?
Drivers: de meest recente catalyst drivers
Hoe kom jij ook alweer aan die orginele Radeon?
Ik heb hem toen overgekocht van Edward2, en dat oudje zit nu weer in mijn pc, de gf4 is overleden, ik heb denk ik teveel gemopperd op nVidia de laatste tijd ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.