Ik had pics beloofd; hier zijn ze. Het mechanische gedeelte is klaar. Ik moet nog wel wat dradenzooi leggen, maar da's niet zo tijdrovend. Vacuum trekken & gas erin moet ook nog, trouwens.
Van voren:
Van opzij (detail van het low stage filterdrogertje en kijkglas)
En een detail van de verdamper:
Nou gaat het binnenkort spannend worden..........
Jammer

Als het alleen als bescherm gas is dan zou ik het geen je moet hard-solderen eerste tot een graad of honderd verwarmen waarna ik er gewoon met een rotvaart waterdamp doorheen zou jagen, dat condenseert niet bover de honderd graden en kun je zelf zoveel maken als je wil, gewoon een grote pan aan de kook brengen met een deksel met een gat erin en daar een slang aan! En dan flink stoken onder die pan, dan moet dat makkelijk kunnen!
Nou... Ik hou liever al het water zo ver mogelijk uit de buurt van de binnenkant van de pijpen. Lokaal zal het wel niet condenseren, maar een stuk verderop wel....
kunnen![/quote]
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 17:53:
Ik dacht dus aan het volgende:
Ik boor een kanaal in een koperblokje, en fiets met dat blokje en een koelkastprocessor/radiator/verdamper naar een koeltechnisch bedrijf. Daar ontgassen ze het systeem, solderen de verdamper los, solderen het blokje erop, vullen het systeem... Volgens mij 10 minuten werk voor een professional...
Als je Haeg heet wel ja
Maareuh, het meeste kun je toch ook zelf? Zilvertin werkt ook prima; mijn hele R507 chiller zat ermee in elkaar.
Zijn dit soort doe-het-zelf-prometeia's ook op internet terug te vinden? Ik vind ze niet.
Zo af en toe kom je ze wel tegen. Ik denk dat je op xtremesystems wel een kans maakt.
(offtopic: ik heb me daar al weken geleden geregistreerd, maar m'n account is nog steeds niet geactiveerd

)
Het blokje: moet dat een kanaal bevatten of is één boorgat voldoende?
Werkt het goed met water?
Denk water ipv koudemiddel; daar ben je bekend mee. De verschillen komen later wel.
Dus is dit simpele blokje al goed genoeg of verlies je dan veel vermogen, omdat de verdamping meteen weggepompt wordt?
Zou het met water goed genoeg werken? Het zal wel iets doen, maar niet veel. Maar jouw cheapass waterblokjes zijn wel aan te passen naar verdamperblok hoor....
[
Voor 69% gewijzigd door
Verwijderd op 09-12-2003 16:29
]