[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Verwijderd
Stoere hond! Damn das echt cool zo een pup!Verwijderd schreef op 23 September 2003 @ 18:20:
hier weer wat fotos van de S50...
[afbeelding]
de hond van mn vriendin
[afbeelding]
was lekker aan t fietsen en kwam in eens een olifant tegen![]()
[afbeelding]
de zoveelste zonsondergang, maar ik vond m wel leuk door de spiegeling in het water.
@luigi--> leuke sfeervolle foto, alleen wel veel ruis...
En over mijn foto, tja inderdaad erg veel ruis, ik ben op dat punt gewoon een amateur, flits heeft uiteraard geen zin, maar hoe ik hem scherper moet krijgen is mij een raadsel. Hij staat wel op de scenery stand, en op de zonsondergang stand had al geen nut meer.
Je hebt helemaal gelijk. Maar voor het beantwoorden van zijn vraag is het genoeg te weten dat sterren vrijwel witte stipjes zijn, waarvan de afbeelding vaak kleiner is dan 1 CCD-pixelVerwijderd schreef op 23 September 2003 @ 01:35:
[Mooi verhaal over sterren]
Toch bedankt voor je heldere uitleg.
Zoef
Wat vind je nou van die cam? Het lijkt of het vrij veel ruis heeft, zelfs na resizen...graaf schreef op 14 September 2003 @ 20:22:
Graaf heeft vanmiddag eventjes een middagje rondgelopen in Amersfoort Zoo. Uiteraard wat fototjes geschoten, en hier het resultaat.
Dit was een van de eerste 'serieuzere' shot sessies met m'n nieuwe cam ( Fuji S5000).
( crosspost op dpz )
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
6:
[afbeelding]
7: ( deze ging vooral om de inhoud)
[afbeelding]
8:
[afbeelding]
9:
[afbeelding]
( later toegevoegd )
10:
[afbeelding]
11:
[afbeelding]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Op zpottr: bedankt. Ik had zijn foto's ook even bekeken, ze zijn helaas momenteel offline. De sterren lijken idd maar 1 pixel te beslaan, plus de gebruikelijke bayer interpolatie zooi eromheen. Wel leek de meest blauwe ster in de grote beer ook echt het meest blauw, en de gele ster wat minder blauw dan de rest. Ik heb eigenlijk geen idee hoe de "point spread function" (de intensiteitsverdeling van een ster geprojecteerd op een vlak in het focus gebied van een lens, vaak een 2D gauss met wat ringen er omheen) van een ster er door een standaard kleine digicam uit ziet, of eigenlijk of een ster dus wel meer dan een pixel beslaat op een normale cam, op een cam door een telescoop iig wel.
Hoe kun je ook met een digicam zo goed mogelijke foto's maken van een sterrenhemel? Wellicht is het een idee om foto's te "stacken", oftewel meerdere foto's te maken en die op te tellen (er is software voor, ik persoonlijk doe het het liefst met een zelfgeschreven scriptje in matlab). Daar heb je wel een statief voor nodig, en dan eigenlijk zo dat de camera zo gericht is dat 1 van de assen parallel aan de aardrotatie as staat, anders draait het beeld ook nog naast dat het beeld verschuift. Misschien dat je dan ook, als je maar genoeg opnamen maakt, vanzelf statistisch de juiste kleur te pakken hebt, als steeds maar 1 van de kleuren van je bayer patroontje wordt belicht, is dat in elk geval niet telkens dezelfde.
Hoe dan ook. Een goede foto van de sterrenhemel laat JUIST kleuren van sterren zien!! Dat wij ze niet zien wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Pogingen om alle sterren wit te krijgen is dan juist zonde. Het liefst zie je een foto van de steelpan met 1 blauwe, een zooi witte, en een oranje ster.
Om toch nog wat constructiefs bij te dragen aan dit forum. Hier wat foto's die ik met de nieuwe astro-camera van de universiteit hier in Nijmegen heb gemaakt. De eerste foto's die er sinds de aanschaf van de camera, van de hemel zijn gemaak. Deze foto's heb ik zaterdagnacht samen met luite gemaakt (misschien bekend hier van zijn eos D60 foto's, een aantal van deze heb ik toen ook hier gepost.

zie hier voor verdere details over de opnamen.
Misschien zeg ik iets stoms, maar heeft iemand wel eens geprobeerd om bij een sluitertijd van een paar seconden flink op de grond te stampen naast het statief? Misschien krijg je net genoeg "blur" voor een goede fotoVerwijderd schreef op 24 september 2003 @ 00:49:
Hoe kun je ook met een digicam zo goed mogelijke foto's maken van een sterrenhemel? Wellicht is het een idee om foto's te "stacken", oftewel meerdere foto's te maken en die op te tellen (er is software voor, ik persoonlijk doe het het liefst met een zelfgeschreven scriptje in matlab).
Misschien helpt (hard) praten tegen je cam ook wel
[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 24-09-2003 00:58 ]
Zoef
Verwijderd

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Beste creatie tot nu toe:

En na een beetje photoshoppen krijg je dan vanzelf:

zoals je op de orginele foto kan zien is m'n achtergrond niet echt netjes, maar ik kon zo snel niks groters vinden; dat wordt dus nog zeker verbeterd. Nu valt dat op het eindresultaat toch niet op, aangezien ik het mes met Photoshop ge-extract heb. Die blauwe gloed vond ik zelf wel gaaf, komt van de flitser denk ik (hij hoort dus niet echt), verder ingevuld met standaard gradient en wat tekst en voila. Geschikt om te mailen naar www.leatherman.com?
Oh en voor degenen die zich afvragen wat ik met zo'n ding moet: nee ik zit niet op de scouting ofzo! Mag mezelf roadie / lichttech. noemen
Probeer het te fotograferen met zonlicht. Dit kan heel makkelijk op 1 of 2 A4'tjes in de vensterbank.iCe01 schreef op 28 September 2003 @ 16:48:
Leuk topic, omdat ik ook zit te klooien met onze nieuwe camera (Canon Powershot A70) wil ik wel eens wat feedback
Beste creatie tot nu toe:
[afbeelding]
En na een beetje photoshoppen krijg je dan vanzelf:
[afbeelding]
zoals je op de orginele foto kan zien is m'n achtergrond niet echt netjes, maar ik kon zo snel niks groters vinden; dat wordt dus nog zeker verbeterd. Nu valt dat op het eindresultaat toch niet op, aangezien ik het mes met Photoshop ge-extract heb. Die blauwe gloed vond ik zelf wel gaaf, komt van de flitser denk ik (hij hoort dus niet echt), verder ingevuld met standaard gradient en wat tekst en voila. Geschikt om te mailen naar www.leatherman.com?![]()
Oh en voor degenen die zich afvragen wat ik met zo'n ding moet: nee ik zit niet op de scouting ofzo! Mag mezelf roadie / lichttech. noemen
Dat was uiteraard ook de bedoeling, probleem is dat ik die niet kan toveren, en toch wat plaatjes wilde schietenProbeer het te fotograferen met zonlicht. Dit kan heel makkelijk op 1 of 2 A4'tjes in de vensterbank.
Ik zie dat je handmatige witbalans gekozen hebt. Welke instelling heb je gebruikt? En wat voor 'n lichtbron
een flitser...lezen.

De blauwe gloed kan namelijk het gevolg zijn van de witbalans.
[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 28-09-2003 18:27 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
he geinig, het evoluon in ehv._VpS_ schreef op 15 september 2003 @ 23:53:
Die is mooi Xander. Ik neem an dat het rad stil stond? Heb je geflitst?
Uurtje geleden dezegemaakt:
.1. Tenenene..the truth is out there..
[afbeelding]
.2.
[afbeelding]
.3.
[afbeelding]
Ook toevallig is dat ik in het gebouw op de 3e foto stage heb gelopen ( toen epz er nog in zat..).
Verwijderd
Alleen jpg compresie maakt ze erg brak...

Ik wou ze naturlijk graag met jullie delen

Zal dat eens een keer proberen dan, ik had idd de flitser aan en witbalans heb ik door de cam. zelf laten afstellen. Heb ook een versie zonder flits maar die was me weer net iets te warm. Okee dat had ik ook op een andere manier op kunnen lossen maar het side-effect van de flits op het metaal vond ik zelf wel okee; is het erg storend?YellowCube schreef op 28 September 2003 @ 18:24:
denk dat die theaterlichten wel ok zouden zijn...en dat warme licht is een kwestie van een beetje levelen.
Ik zie dat je handmatige witbalans gekozen hebt. Welke instelling heb je gebruikt? En wat voor 'n lichtbron
edit:
een flitser...lezen.
De blauwe gloed kan namelijk het gevolg zijn van de witbalans.
Het lijkt er voor mij een beetje op dat de camera een "tungsten" witbalans heeft losgelaten op het geheel, daardoor komt er een beetje een blauwe gloed over de hele foto heen.
je kunt dit achteraf vrij makkelijk corrigeren door je levels aan te passen in een programma als Photoshop o.i.d.

Effect verkregen door de flitser af te dekken met mijn wijsvinger
dan wijsheid maar met rechtstreekse flits werd het beestje wel erg overbelicht

Slache!
Verwijderd

Goliath by night
Je hebt waarschijnlijk gebruik gemaakt van een lange sluitertijd... dan moet je je cam wel op een statiefje of andere vaste ondergrond zetten. Anders wordt bij de minst of geringste beweging je foto wazig.Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 08:57:
Chrizz die laatste is inderdaad erg mooi, hoe krijg je die zo strak? Kijk want ik heb een soortgelijke foto, was weliswaar al iets donkerder, maar daar zit echt veel meer ruis op, en dat terwijl mijn cam (casio exilim EX-Z3) het wel aan zou moeten kunnen, wat kan ik het beste voor instellingen doen om een soort gelijke foto strakker te krijgen:
[afbeelding]
Goliath by night(six flags)

Een geluidspaaltje dat je iedere 1e dag van de maand hoort. dat stipje is een vliegtuigje (geen zin om weg te painten)

Het kerkje uit ons dorpje.

De rijn bij ons in ut dorp

Tot slot nog een macro:Een eurootje op een spiegeltje.
Comments?
Cons:::BB4E
de eerste 2 foto's vind ik niet bijster interessant. Donker en veel ruis.shameblaster schreef op 29 September 2003 @ 16:27:
Hier wat fototjes van mijn cam canon powershot A60:
[afbeelding]
Een geluidspaaltje dat je iedere 1e dag van de maand hoort. dat stipje is een vliegtuigje (geen zin om weg te painten)
[afbeelding]
Het kerkje uit ons dorpje.
[afbeelding]
De rijn bij ons in ut dorp
[afbeelding]
Tot slot nog een macro:Een eurootje op een spiegeltje.
Comments?
Misschien dat meer licht wat zou kunnen verbeteren.
De derde foto vind ik compositie gewijs wel aardig.
De 4e. Als je zo'n foto wilt maken probeer dan je eigen spiegelbeeld een beetje te vermijden, maak de spiegel schoon en gebruik een mooie munt.
Alleen..hoe komen de randjes zo "jaggy"? Je weet wel, gekartelde lijnen.
(bb) || !(bb)
zal wel door het resizen komen._VpS_ schreef op 29 September 2003 @ 20:13:
Heel mooi, koraalduivel![]()
Alleen..hoe komen de randjes zo "jaggy"? Je weet wel, gekartelde lijnen.
En Koraalduivel:
gebruik je een speciaal filter (polarize) of doe je achteraf nog wat aan kleurverzadiging?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Welke 'jaggy' randjes bedoel je _VpS_, op mijn scherm zijn ze kaarsrecht. Wellicht zal het er wel iets anders uitzien dan oorspronkelijk op mijn scherm door de compressie.YellowCube schreef op 29 september 2003 @ 21:07:
[...]
zal wel door het resizen komen.
En Koraalduivel:
gebruik je een speciaal filter (polarize) of doe je achteraf nog wat aan kleurverzadiging?
Ik gebruik inderdaad een een polarizer (zie sig) voor het maken van de foto's. Maar achteraf doe ik weinig aan kleurverzadiging. Alleen voor de laatste twee foto's heb ik de witbalans achteraf moeten bijstellen omdat de camera ingesteld stond op TL-licht

Nog een:

De foto's waren trouwens voor een project voor aardrijkskunde (analyse van de demografische kenmerken van de verschillende wijken van Zoetermeer). Ook weer het laatste project voor Aardrijkskunde dat ik ooit nog zal krijgen
Firecow: Erg mooie foto's vooral de reiger en het typische hollandse landschap.
[ Voor 6% gewijzigd door dArtagnan op 29-09-2003 22:00 ]
Verwijderd
@koraalduivel--> ook leuke foto's, stuur ze op naar de makelaars
Geloof het of niet maar het was gewoon de auto modus op mijn A70 en de flitser handmatig uitgeschakeld..Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 08:57:
Chrizz die laatste is inderdaad erg mooi, hoe krijg je die zo strak? Kijk want ik heb een soortgelijke foto, was weliswaar al iets donkerder, maar daar zit echt veel meer ruis op, en dat terwijl mijn cam (casio exilim EX-Z3) het wel aan zou moeten kunnen, wat kan ik het beste voor instellingen doen om een soort gelijke foto strakker te krijgen:
Slache!
Foto nr 2 bijvoorbeeld. De randen van die bruine planken. Ze zijn erg gekarteld.Koraalduivel schreef op 29 September 2003 @ 21:59:
[...]
Welke 'jaggy' randjes bedoel je _VpS_, op mijn scherm zijn ze kaarsrecht. Wellicht zal het er wel iets anders uitzien dan oorspronkelijk op mijn scherm door de compressie.
Maar doet er niet toe, nice pics
(bb) || !(bb)
Verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 15:34 ]
Verwijderd
reacties natuurlijk welkom..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 15:46 ]
Verwijderd
de 3e foto heeft wel wat. Met fotoshop de achtergrond weggesoept?
Bunker bij ons in de duinen
Distels in de duinen
Bij ons is de reddingsboot (een hele oude die al een paar jaar op de kant ligt) verplaatst van het haventje naar het reddingsmuseum
en een zonsondergang vandaag.
gemaakt met een fuiji finepix A310, grote versies op verzoek te krijgen, C&C pls
[ Voor 5% gewijzigd door Hexyl op 01-10-2003 05:23 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 18:43:
@cramus--> vind de eerste jammer dat het "ei?" niet scherp is, dat lijkt me wel het onderwerp van de foto... de 2e foto vind ik dus beter maar jammer dat je nu niks meer van de "omgeving" ziet.
de 3e foto heeft wel wat. Met fotoshop de achtergrond weggesoept?
De eerste foto is van een kiezeltje wat toevallig midden in de verweerde, houten paal lag. Scherpstellen/focussen is wat lastig met de Powershot A70 vind ik. Toch binnenkort maar ff sparen(!) voor een digitale spiegelreflex..
En de 3e foto is met een iets langere sluitertijd expres heel laag genomen, waardoor de lucht bijna wegvalt. Eerlijkheidshalve heb ik de groene kleur wel een beetje opgepoetst met photoshop, maar aan de lucht heb ik niets hoeven aan passen..:p
hier wat snel wat test pics...

Crop

http://www.racefotografie.nl/sigma/vogel.jpg
klik
[ Voor 8% gewijzigd door Firecow op 01-10-2003 16:46 ]

dit alles is genomen met een canon ixus v2 (2.1 Mpix)
/typo, twas idd geen ixus I, my bad
[ Voor 3% gewijzigd door sideface op 01-10-2003 17:52 ]
de nieuwe canon ixus i?? die kleine 4 mpixel?sideface schreef op 01 October 2003 @ 17:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit alles is genomen met een canon ixus I
hoe kom je daar aan aangezien die nog niet in de winkels ligt
dat neem ik aan ja .. gezien de ixus i pas vanaf half oktober leverbaar is.. (gigantisch geil apparaatje trouwensFirecow schreef op 01 oktober 2003 @ 17:50:
zal wel ixus 1 zijn ofzo aangezien mensen vaak 1 en I voor het zelfde gebruiken
Verwijderd
Dus ja als je daar de heleweek met je spiegelreflecje staat blijft het digicammetje ff staan. Al ben ik in afwachting van het uitkomen en dus ontvangen van mijn A80 en dan zal ik um vast niet kunnen laten staan

veel mensen zijn naar dutchphotozone.com vertrokken denk ikFirecow schreef op 06 October 2003 @ 00:38:
digitopic gaat langzaam dood ??
terechtG-PHREAK schreef op 06 October 2003 @ 09:33:
[...]
veel mensen zijn naar dutchphotozone.com vertrokken denk ik
Ik heb eens voor de aardigheid veel met ISO400 gedaan wat de nodige ruis oplevert. Ik heb alleen niet de meeste foto's daarvan online gezet, dit is maar een heel klein gedeelte, ik heb ik totaal een kleine 300 foto's geschoten en dit is maar een kleine selectie.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Als je jezelf afvraagt hoe ik foto nummer 4 zo heb gekregen?
Snelle sluiter, klein diafragma en ISO160. Dan krijg je een donkere foto als deze. Ik moet erbij vertellen dat ik bijna tegen de zon in stond en iedere normale instelling had als resultaat dat de foto overbelicht zou zijn. Ik moest en zou die wilkjes erop zetten en dit is dus het resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door bazs2000 op 07-10-2003 00:07 ]
Verwijderd
Hmm als die A80 net zo heldere kleuren geeft als jou foto van die kar tussen de struiken ben ik blij
@bazs2000
Leuke plaatjes. Persoonlijk vind ik vooral 2 en 3 wel een leuk beeld geven omdat ze iets abstracts in zich hebben.
Bij foto 9 vin dik het jammer dat alles zo wazig is. Misschien kun je eens proberen scherp te stellen op de omgeving en dat die paal (oid) onscherp wordt, ik denk dat het beeld dat meer af lijkt. Nu komt het een beetje op mij over of het niet helemaal goed gegaan is
Verder vroeg ik me af waraom je voor iso 160 heb gekozen? gewoon een wilde gok of zit hier een theorie achter?
geschoten met mijn kodak dx6440 (exacte settings heb ik even niet, staat wel in de exif info gok ik
[ Voor 7% gewijzigd door D2k op 07-10-2003 11:07 ]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik heb de foto op twee manieren genomen, ik heb een keer scherpgesteld op de achtergrond zodat deze mooi was en dat de paal wazig was. En ik heb scherpgesteld op de paal. Ik vond de foto die ik heb gepost juist mooi omdat er diepte in zit. De foto met die onscherpe paal heeft een vreemde uitstraling omdat die wazige paal alle aandacht opeist en dat komt op mij zo vreemd over. Nu eist die paal ook alle aandacht op maar nu op een manier die vanzelfsprekend is en dat is voor mij dan weer de reden dat ik voor die foto kies.Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 08:52:
@bazs2000
Bij foto 9 vin dik het jammer dat alles zo wazig is. Misschien kun je eens proberen scherp te stellen op de omgeving en dat die paal (oid) onscherp wordt, ik denk dat het beeld dat meer af lijkt. Nu komt het een beetje op mij over of het niet helemaal goed gegaan is
Omdat ik daar niet onder kan.Verder vroeg ik me af waraom je voor iso 160 heb gekozen? gewoon een wilde gok of zit hier een theorie achter?
Erg mooi van kleur en lekker scherp. Ik mag aannemen dat je een statief hebt gebruikt?D2k schreef op 07 October 2003 @ 11:07:
Rotterdam by night
[afbeelding]
geschoten met mijn kodak dx6440 (exacte settings heb ik even niet, staat wel in de exif info gok ik)
Verwijderd
Geweldige foto! had alleen wel ietsje scherper gekund... naja mag de pret niet drukken! mijn dag is weer goed
tnx, ja met het statief van willem169. (en met tips van Pellebazs2000 schreef op 07 oktober 2003 @ 11:26:
Erg mooi van kleur en lekker scherp. Ik mag aannemen dat je een statief hebt gebruikt?
Ben wel vrij tevreden met die cam tot nu toe
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
hmm zou je die niet es kennen posten, ben nu toch heel benieuwdbazs2000 schreef op 07 October 2003 @ 11:26:
[...]
Ik heb de foto op twee manieren genomen, ik heb een keer scherpgesteld op de achtergrond zodat deze mooi was en dat de paal wazig was. En ik heb scherpgesteld op de paal. Ik vond de foto die ik heb gepost juist mooi omdat er diepte in zit. De foto met die onscherpe paal heeft een vreemde uitstraling omdat die wazige paal alle aandacht opeist en dat komt op mij zo vreemd over. Nu eist die paal ook alle aandacht op maar nu op een manier die vanzelfsprekend is en dat is voor mij dan weer de reden dat ik voor die foto kies.
[...]
Omdat ik daar niet onder kan.
enne van die iso..tis een goed argument
Verwijderd
Foto 4 is prachtig, zou je de foto in groot formaat effe online kunnen zetten?bazs2000 schreef op 07 October 2003 @ 00:04:
En daar zijn we weer met een paar foto's.
Ik heb eens voor de aardigheid veel met ISO400 gedaan wat de nodige ruis oplevert. Ik heb alleen niet de meeste foto's daarvan online gezet, dit is maar een heel klein gedeelte, ik heb ik totaal een kleine 300 foto's geschoten en dit is maar een kleine selectie.
4
[afbeelding]
Als je jezelf afvraagt hoe ik foto nummer 4 zo heb gekregen?
Snelle sluiter, klein diafragma en ISO160. Dan krijg je een donkere foto als deze. Ik moet erbij vertellen dat ik bijna tegen de zon in stond en iedere normale instelling had als resultaat dat de foto overbelicht zou zijn. Ik moest en zou die wilkjes erop zetten en dit is dus het resultaat.
voor de rest geweldige foto's van iedereen hier.
Zal es mee beginnen posten se.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 18:55 ]
@Yellowcube: Die 2e foto is zeker wel een van de betere die je hier hebt gepost ik vind m okay (hoeveel waarde je hieraan hecht moet je zelf maar uitmaken
@Chriz
Hmm als die A80 net zo heldere kleuren geeft als jou foto van die kar tussen de struiken ben ik blij
[quote]
Alleen auto levels gedaan in Photoshop en verkleind.
Slache!
Nou vooruit, maar je moet er niet teveel van verwachten want de foto ziet er verkleind beter uit dan in het groot.Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:54:
Foto 4 is prachtig, zou je de foto in groot formaat effe online kunnen zetten?
Strand_Full.JPG
Exif info is beschikbaar.
Oké, hier is de foto:Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:47:
hmm zou je die niet es kennen posten, ben nu toch heel benieuwd
Zie je nu wat ik bedoel? Dat is echt raar. Ohja, ik had nog een stuk ingezoomed dus vandaar die barrel-distortion. Erg vervelend en een takkewerk om het te corrigeren en daar had ik voor deze foto geen tijd meer voor (Lees: geen zin).
Ik zal het nog sterker vertellen, ik heb nog helemaal geen filters. Ik ga er wel een paar kopen. De filters die ik dan zijn een polarisatiefilter en een UV-filter. Dat UV-filter is voor als ik in de bergjes sta aankomende december en dat polarisatiefilter is zuiver en alleen bedoeld om glinsteringen weg te filteren. Er zijn mensen die continu met een dergelijk filter plaatjes lopen te schieten en toegegeven, de foto's zien er geinig uit maar de kleuren worden er een beetje raar van.Maartenvs schreef op 07 October 2003 @ 19:01:
Mooie foto's hoor bazs2000. Polarisatie filter toevallig? Zelf vind ik 8 een mooie foto. Verder hou ik wel van die abstracte dingen. Alleen bij foto 10 word mijn blik continue naar dat gele busje toegetrokken. Of was dat de bedoeling toevallig.
Dat van dat busje, ja, ik had deze ook liever niet op de foto maar wat kon ik doen, een bom planten?
Ik hoop dat het hier nog een beetje door blijft stormen want dan kan ik aankomend weekend wat foto's maken van omgevallen bomen enzo. Ook is het dan leuk om langs de volkstuintjes te gaan hier omdat er altijd wel wat dingen zijn omgewaaid waarvan de eigenaar dat liever niet had. Kortom, ik ga dan lekker de ramptourist uithangen.
Edit:
Helemaal vergeten, bedankt voor de positieve reakties.
[ Voor 4% gewijzigd door bazs2000 op 07-10-2003 21:48 ]
Verwijderd
Hmm ik snap wat je bedoelt jah, maar persoonlijk vind ik deze die je nu poste toch beter...aandacht van een mens gaat automatische naar dat gene wat scherp is in de plaat en doordat de omgeving scherp is en de paal niet trekt die paal hier dus juist minder de aandacht.
Maja wie ben ik
Verwijderd
En @ bazs2000 ty voor de foto, em is idd net iets minder dan de kleine maar toch nog heel goed.
Zijn er sites waar er eventueel goeie instellingen staan voor je camera ? of is dat gewoon zelf uitpluizen ? Want dit is voor mij helemaal nieuw, en nu ik sommige foto's zie wil ik gewoon men camera beter benutten en moet ik hem dus maar beter leren kennen
Verwijderd
hier ff weer wat van mij
Fotos weggehaald: te groot -->srry!
comments altijd welkom!
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 20:45 ]
(bb) || !(bb)
Het wordt weer winter (voor deze boom is het weliswaar altijd winter, hij is namelijk dood). Door het slechte weer heb ik de foto niet eens hoeven te bewerken voor het krijgen van een zwart/wit foto.

Nimm2: Die foto van de ijstent (scheveningen toch?) is erg mooi. Het is misschien mooier als je wat meer afstand neemt en wat meer zee erop plaatst en dan het iijstent aan de linkerkant neerzet. iig een mooi sfeervol plaatje.
[ Voor 23% gewijzigd door dArtagnan op 08-10-2003 23:07 ]
Maak die foto's eens heel wat kleiner... moest bijna 1 mb downloaden voor 1 foto, die het nog niet eens (helaas) waard was...Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 22:29:
leuke fotoTozzman
hier ff weer wat van mij
[afbeelding]
Bloem (dhalia?) gefotografeert en kreeg opeens mooi witte achtergrond
[afbeelding]
Vond deze foto wel wat hebben
[afbeelding]
eindelijk een sportfoto! wel amateurvoetbal dit keer.
comments altijd welkom!
We willen dit topic graag ook nog modem-vriendelijk houden
@-ChRiZz-: Foto 4 is erg mooi! Lekker sfeertje. vooral door die blauwe kleur
[ Voor 6% gewijzigd door FireArrow op 09-10-2003 17:40 ]
Verwijderd
srry heb ze al weggehaald. jah ed fotos waren ook ni egt super maar moest tog weer wat leven in dit topic maken heFireArrow schreef op 09 oktober 2003 @ 17:39:
[...]
Maak die foto's eens heel wat kleiner... moest bijna 1 mb downloaden voor 1 foto, die het nog niet eens (helaas) waard was...
We willen dit topic graag ook nog modem-vriendelijk houdenso use Adobe Photshop o.i.d.
@-ChRiZz-: Foto 4 is erg mooi! Lekker sfeertje. vooral door die blauwe kleur
Wat een contrast.
Geweldige foto, de golven, de wind, de nattigheid en dat ijstentje.
Dit is een topper, jammer dat de contest met als onderwerp contrast is afgelopen want deze had er zeker tussen gemoeten.
Verwijderd
hier eentje gemaakt met mijn nieuwe Fuji Finepix A310...
ben een totale newby op digicam gebied, maar vond dit wel een leuke shot...
uiteraard heb ik hem wel een beetje verkleind
ben benieuwd of jullie nog tips hebben...
is gemaakt op iso200, met de rest op auto....(bij heel weinig kunstlicht in de woonkamer(was aan het kloten met night shots, op verschillende standen))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 01:29 ]
In welke situatie zou je dat willen gebruiken? Voor een langere sluitertijd overdag (watervalletje of zo) kun je het ND-filter gebruiken en zo drie stops winnen. Of mis je scherpte oid? Ben nieuwsgierig, omdat ik er echt nooit behoefte aan heb hoger te kunnen kwa diafragma. Zoals al gezegd ben ik veel blijer met die f2.0 aan de onderkant...benchMarc schreef op 09 October 2003 @ 17:10:
Wat ik me trouwens afvraag... Wrom kan de Canon Powershot G5 maar tot F8? Terwijl er zoveel camera's zijn die meer kunnen?
Zoef
misschien kan ik meedoen met de contest met het onderwerp 'ijstent'?bazs2000 schreef op 09 oktober 2003 @ 21:08:
[...]
Wat een contrast.
Geweldige foto, de golven, de wind, de nattigheid en dat ijstentje.
Dit is een topper, jammer dat de contest met als onderwerp contrast is afgelopen want deze had er zeker tussen gemoeten.
ik heb de foto trouwens ook nog in kleur... anyone interested?
[ Voor 10% gewijzigd door nimm2 op 10-10-2003 10:05 ]
Verwijderd
die laatste foto had erg goed kunnen zijn als je op de volgende punten had gelet:
2/3e regel, zorg dat je horizon niet precies midden op de foto komt te staan, dat verzwakt de compositie (hoeft niet, kan opzettelijk ook versterkend werken, dmv, vlakverdeling oid) maar juist omdat je onderwerp op een spiegelend strand staat, had je de camera beter wat lager kunnen richten zodat ook de reflectie er mooi had opgestaan. Catch my drift?
edit: ook kijkt de persoon de foto uit maar staat aan de linkerkant, dit had juist versterkt kunnen worden door haar aan de rechterkant t eplaatsen zodat ze de foto inkeek...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 11:36 ]
Ben nog steeds eigenlijk aan het frotten ermee. Maar vaak kan ik met automatisch niet echt zo'n superscherpe foto's maken vind ik zelf. Ik ben nogal een mierenneuker als het scherpte betreft. Dacht dat misschien de scherptediepte daar iets aan kon doen. Ik had bijv een foto in mijn kamer gemaakt, maar veel objecten hebben dan zo'n vage rand en zien er niet super uit.Zpottr schreef op 10 October 2003 @ 07:28:
[...]
In welke situatie zou je dat willen gebruiken? Voor een langere sluitertijd overdag (watervalletje of zo) kun je het ND-filter gebruiken en zo drie stops winnen. Of mis je scherpte oid? Ben nieuwsgierig, omdat ik er echt nooit behoefte aan heb hoger te kunnen kwa diafragma. Zoals al gezegd ben ik veel blijer met die f2.0 aan de onderkant...
Verwijderd
hier wil ik aan toevoegen dat je nu zo duidelijk kunt zien dat je de camera voor je hoofd hebt gehouden aangezien het hoofd van de persoon precies op de horizon komt, dit is erg storend, je had beter zelf een lager standpunt kunnen kiezenVerwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:35:
@nimm2:
die laatste foto had erg goed kunnen zijn als je op de volgende punten had gelet:
2/3e regel, zorg dat je horizon niet precies midden op de foto komt te staan, dat verzwakt de compositie (hoeft niet, kan opzettelijk ook versterkend werken, dmv, vlakverdeling oid) maar juist omdat je onderwerp op een spiegelend strand staat, had je de camera beter wat lager kunnen richten zodat ook de reflectie er mooi had opgestaan. Catch my drift?
edit: ook kijkt de persoon de foto uit maar staat aan de linkerkant, dit had juist versterkt kunnen worden door haar aan de rechterkant t eplaatsen zodat ze de foto inkeek...
iets in de trant van:

nu wordt er veel meer nadruk gelegd op het onderwerp omdat deze als enige boven de horizon uitsteekt
@Hugo: Je bedoelt: "in de trant van"
Verder ben ik 't er wel mee eens. Bij de andere foto's staat de horizon op een betere plek. Die laatste is wat dat betreft een beetje mislukt.
[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-10-2003 12:57 ]
ik probeer meestal ook wel op de 2/3e regel te letten, alleen waren beide foto's erg snel genomen ivm de mensen die erop staan. meer een soort snapshots.Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:35:
@nimm2:
de onderste foto waar die vrouw het beeld uitkijkt heb ik bewust zo gekaderd. helaas kwam ik er later achter dat er zo'n sterke spiegeling van het strand was en had ik om die reden beter de horizon wat hoger kunnen zetten.
wat leek je dan beter? een hoge of een lage horizon in deze gevallen?
voor mij was het vooral belangrijk dat die ijstent in het midden van de foto zou komen te staan.

de maan zojuist gemaakt
Wat een details, wat voor 'glaswerk' heb je hiervoor gebruikt?
Verwijderd
Enkele herfstfotootjes:
Canon Powershot A70
Alle foto's genomen in de AUTO stand, paddestoelen en bloem zijn macro's.

Ik heb soms nogal problemen met de scherpte, gebruiken de meesten hier een statief?? Moet er wel bij zeggen dat ik zelden de flitser gebruik, hierdoor zijn vaak langere sluitertijden nodig en is er natuurlijk sneller kans op onscherpte in de foto.
Vind het trouwens ook nogal lastig om handmatig scherp te stellen via het kleine schermpje, het lijkt scherp op de LCD maar op de pc is ie meestal behoorlijk onscherp.
Me zus wou hem op internet hebben en jullie commentaar hebben

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik zal de kwaliteit van de foto maar in het midden laten, deze foto is een toevalstreffer en dan moet je het niet hebben over de kwaliteit.
Die vlinder boeit mij meer, ik heb het nog nooit gezien dat er een vlinder zomaar half in een schoen gaat zitten?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Ik heb een WOS-post!
Dit is Max, een van de drie katten van mijn vrienden, en het meest fotogeniek

En hier Mischa:

Drie slapende katten die ik tegenkwam in een klein kustdorpje in Portugal:

Hondje onder bromfiets:

Trap en raam van een typisch Portugees huisje met bonte kleuren:

Groene deur die je met een stuk touw moet openen

Kabelspanners van hoge zendmast:

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik heb echt de ballen verstand van foto's ed, en ik maar kwam toevallig in dit topic, maar ik vind deez' echt fantastisch mooi, net een schilderij! Klasse!Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 22:31:
Foto van mijn hond op een zonnige ochtend op een mooi grasweggetje.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door zeeg op 12-10-2003 22:39 ]
Mijn complimenten, deze foto is werkelijkwaar een van de mooiste digicam foto's die ik tot nu toe heb gezien
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X