Ok, ik heb dit topic omgedoopt tot een verzameltopic voor al je losse pics, die geen eigen topic waard zijn en ook niet in een ander verzameltopic thuishoren.
Verwijderd

Mijn huis op een zonnige nazomer dag

Bloembak bij ons achter het huis

Oude molen bij ons op de berg, jaja neede heeft niet veel maar we hebben dus een molen

Huize de kamp een oud herenhuis uit de middeleeuwen

Macro foto bij ons uit in de tuin genomen
Foto's zijn genomen met een kyocera finecam l3v met alles op automatisch. Dit heb ik gedaan omdat ik deze camera nog niet zo lang in mijn bezit heb en ik dus nog niet met alle functies van deze camera overweg kan
Gelieve commentaar te geven op deze foto's (zowel positief als negatief) 0-)
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 11:00 . Reden: BB code is moeilijk :P ]

Gemaakt tijdens een weekendje Belgie. Zelf denk ik dan ik dat kleine storende stukje aan de linkerkant nog ff moet verwijderen. Verder weet ik dat wordt aangeraden om de horizon niet in het midden te zitten en dat de foto ietsjes scheef is, maar ondanks dat vind ik deze eigenlijk verbazend goed geslaagd. Zeker aangezien ik eerst niet doorhad dat er mensen met mijn instellingen aan het prutsen waren geweest voordat ik de foto nam.
Cam is een Minolta Dimage 7Hi trouwens.
edit:
Full size komt ie er naar mijn mening toch iets beter uit. Alleen zie je dan wel duidelijk de chromatische aberratie rond de zon.
Full size komt ie er naar mijn mening toch iets beter uit. Alleen zie je dan wel duidelijk de chromatische aberratie rond de zon.
[ Voor 15% gewijzigd door Renegade op 13-10-2003 12:52 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ook maar eens foto's gemaakt met me pa's camera.
Ze zijn erg onscherp aangezien ik nog helemaal niks van de instellingen weet

Sluitertijd gaat niet echt helemaal lekker en lang stilhouden is erg irritant

http://flickr.com/photos/itommy/
Oew... die laatste, tis net jammer dat er een gekleurd dingefrummeltje in beeld staat op de achtergrond. Verder erg mooi.T. van Beek schreef op 13 October 2003 @ 20:14:
Ook maar eens foto's gemaakt met me pa's camera.
[afbeelding]

Aardappels op het aanrecht.

Sleutels in de kassalade op mn werk.
Het lijkt mij leuk dingen in huis een keer zo te fotograferen dat ze veel origineler en opvallender lijken dan ze eigenlijk zijn. Helaas ben ik nog niet op zo'n fototoer gegaan, afgezien van de aardappels die ik spotte en de foto van het spatelrek bij ons aan de muur (was niet zo spectaculair, niet gepost)
Ook hier weer, Canon Powershot S45.
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 14-10-2003 18:40 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik ben net even naar de sluizen van Ijmuiden geweest om daar even wat foto's te maken.
Helaas kwam ik er op brute wijze achter dat mijn camera veel moeite heeft met het scherpstellen op objecten in in de verte terwijl het aardedonker is.
Ik zal meerdere instellingen moeten proberen maar aangezien ik op een gegeven moment bijna geen gevoel meer in mijn vingers had ben ik maar weer naar huis gegaan. Nog een klein nadeel waar ik veel last van had was de wind. Ik maak gebruik van een crappie statief die net zo robuust is als die oogt (niet dus
) en de wind maakte dat bijna iedere foto bewogen was (ondanks dat ik tussen de camera en de wind in stond). Ik zal dus binnenkort ook even een 'echt' statief gaan scoren want nog meer van dit soort zinloze avonden (met vele slechte resultaten) ga ik niet overleven (met die koude brrrr). 
1)

2)

3)

De CA valt nog wel te corrigeren, wellicht dat ik met een kleiner diafragma meer succes heb maar dat durfde ik in verband met mijn statief niet aan omdat de sluitertijd dan ook flink wat langer wordt (zie de wind waait door mijn foto).
Helaas kwam ik er op brute wijze achter dat mijn camera veel moeite heeft met het scherpstellen op objecten in in de verte terwijl het aardedonker is.
Ik zal meerdere instellingen moeten proberen maar aangezien ik op een gegeven moment bijna geen gevoel meer in mijn vingers had ben ik maar weer naar huis gegaan. Nog een klein nadeel waar ik veel last van had was de wind. Ik maak gebruik van een crappie statief die net zo robuust is als die oogt (niet dus
1)
2)
3)
De CA valt nog wel te corrigeren, wellicht dat ik met een kleiner diafragma meer succes heb maar dat durfde ik in verband met mijn statief niet aan omdat de sluitertijd dan ook flink wat langer wordt (zie de wind waait door mijn foto).
[ Voor 3% gewijzigd door bazs2000 op 14-10-2003 21:51 ]
Dit is was voor mij een test, de eerste keer op diafilm. Meerdere exposures op 1 foto. Dus camera openzetten en af en toe de dop van de lens halen wanneer ik dacht dat het interessant werd. Nikon F-601.

Hetzelfde rolletje. Zandsculpturen in Scharendijke.

Hetzelfde rolletje. Zandsculpturen in Scharendijke.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
de maan zo net....

Canon EOS 80D En wat glaswerk
die vindt ik persoonlijk erg gaaf geluktAcid_Burn schreef op 14 October 2003 @ 22:58:
Dit is was voor mij een test, de eerste keer op diafilm. Meerdere exposures op 1 foto. Dus camera openzetten en af en toe de dop van de lens halen wanneer ik dacht dat het interessant werd. Nikon F-601.
[afbeelding]
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Nee?bazs2000 schreef op 11 October 2003 @ 20:15:
[...]
Ik zal de kwaliteit van de foto maar in het midden laten, deze foto is een toevalstreffer en dan moet je het niet hebben over de kwaliteit.
Die vlinder boeit mij meer, ik heb het nog nooit gezien dat er een vlinder zomaar half in een schoen gaat zitten?
Sterker nog:

Onweerstanabare zon vandaag..Rondje Eindhoven:
.1. Nu ik ernaar kijk, vind ik deze foto opeens helemaal niks

.2.

.3.

.4.

.5.

.6.

.7.

.8.

.9.

.10.
.1. Nu ik ernaar kijk, vind ik deze foto opeens helemaal niks

.2.

.3.

.4.

.5.

.6.

.7.

.8.

.9.

.10.

(bb) || !(bb)
In de categorie "van alles" presenteer ik jullie mijn foto's
Meeste gemaakt met een medion, 4.1mp
allemaal onbewerkt, muv het verkleinen en het randje.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

13

14

15

16

17

n.b. er is geen foto 12 omdat ik net erachter kwam dat ik die nog op zn kant had staan
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

13

14

15

16

17

n.b. er is geen foto 12 omdat ik net erachter kwam dat ik die nog op zn kant had staan

[ Voor 4% gewijzigd door Larixk op 16-10-2003 17:15 ]
Wie had het over vage foto's?

En nog een serieuze, vandaag op het werk gemaakt
[ Voor 41% gewijzigd door ALH op 16-10-2003 21:07 ]
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Was die gast aan het crossen? of over een oude peace van zich zelf heen aan het kwasten?_VpS_ schreef op 16 October 2003 @ 16:01:
Onweerstanabare zon vandaag..Rondje Eindhoven:
.10.
[afbeelding]

Hoop dat het resultaat er een beetje was! want zo te zien wordt het niet erg mooi
lol..ik heb niet staan wachten tot ie klaar was. Hij was in ieder geval heel trots op zijn werk en begon te filosoferen over graffiti
Misschien fiets ik morgen nog ff langs.
(bb) || !(bb)
huis, tuin en keukenglazen...

Achtergrond: A4'tje
Lichtbron: zon
Camera: Pentax EL2000
Brein achter de foto: Mijn alter-ego: Doopey de tuinkabouter
Achtergrond: A4'tje
Lichtbron: zon
Camera: Pentax EL2000
Brein achter de foto: Mijn alter-ego: Doopey de tuinkabouter
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Als je de levels een beetje aanpast zodat de aachtergrond (bijna) wit wordt krijg je IMO een mooiere foto..
(bb) || !(bb)
_VpS_... I agree... Heb het net even in Photoshop aangepast, wordt echt veel strakker op die manier!!!
Hier had uw reclame kunnen staan.
ik zit hier helaas achter een laptop en dan vind ik levelen niet zo verantwoord (je ziet op zo'n scherm de dingen niet echt zoals ze zijn).
Zal er later even induiken...dank.
Zal er later even induiken...dank.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

gisteren gemaakt met me tele lens en 100% gecropt....
moet saturnes voorstellen
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Canon G2:
Aparte belichting, wolken van boven verlicht en lensflare.
Helicopter voor de schaal.

Scheveningen (beetje gecropt)
Aparte belichting, wolken van boven verlicht en lensflare.
Helicopter voor de schaal.

Scheveningen (beetje gecropt)

[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 31-10-2003 15:10 ]
Op de rijksweg N321 tussen Schaijk en Oss is een proefvak ingericht met LED verlichting in het wegdek.
Snelheid in twee categorieën; links de eeuwige langsrijdende-auto-met-de-lange-sluitertijd-instelling, (eigenlijk te vroeg gedrukt), en rechts een hardloper met zo'n fietslampje om zijn pols gebonden

Onbewerkt, clickable voor de grote versie (2592 x 1944, 1,4 MB)
Camera - Canon PowerShot G5
DateTime - 2003:10:13 21:37:07
ExposureTime - 150/10 seconds
ShutterSpeedValue - 8 seconds
ApertureValue - F 2.00
MeteringMode - 5 (multi-segment)
FocalLength - 7.1875 mm
ExifImageWidth - 2592
ExifImageHeight - 1944
Macro mode - Normal
Quality - Superfine
Flash mode - Off
Focus mode - Single
White Balance - Auto
Snelheid in twee categorieën; links de eeuwige langsrijdende-auto-met-de-lange-sluitertijd-instelling, (eigenlijk te vroeg gedrukt), en rechts een hardloper met zo'n fietslampje om zijn pols gebonden

Onbewerkt, clickable voor de grote versie (2592 x 1944, 1,4 MB)
Camera - Canon PowerShot G5
DateTime - 2003:10:13 21:37:07
ExposureTime - 150/10 seconds
ShutterSpeedValue - 8 seconds
ApertureValue - F 2.00
MeteringMode - 5 (multi-segment)
FocalLength - 7.1875 mm
ExifImageWidth - 2592
ExifImageHeight - 1944
Macro mode - Normal
Quality - Superfine
Flash mode - Off
Focus mode - Single
White Balance - Auto
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 18-10-2003 13:48 ]
heb deze foto's gisteren gemaakt rondom enschede...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
mooie foto's van parijs!Larixk schreef op 16 October 2003 @ 17:13:
heb zelf ook nog een serie van Parijs:
[img]http://members.home.nl/potatox2/024.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/025.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/026.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/027.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/028.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/029.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/030.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/031.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/032.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/033.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/034.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/035.jpg[img]
[img]http://members.home.nl/potatox2/036.jpg[img]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Maandje geleden naar Brussel geweest en een paar plaatjes geschoten van het Atomium:

Reacties wederom welkom!

Reacties wederom welkom!
Verwijderd
Moooooody: het werkt beter als je de string eindigd met [/img] ...

[quote]Mooooody schreef op 18 October 2003 @ 14:49:
[...]
mooie foto's van parijs!
[quote]Mooooody schreef op 18 October 2003 @ 14:49:
[...]
mooie foto's van parijs!
Verwijderd
ow, enne De zwart/wit paddestoelen foto: Erg mooi!!

Mooooody schreef op 18 oktober 2003 @ 14:43:
heb deze foto's gisteren gemaakt rondom enschede...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb net foto's geschoten (Niet echt lang ofzo, maar gewoon enkele dingen geprobeerd.) Vooral ben ik aan het oefenen op Architectuur.
Hier mijn beste resultaten (Weinig compressie om het zo mooi te houden.

Wat valt er nog te verbeteren?
Hier mijn beste resultaten (Weinig compressie om het zo mooi te houden.

Wat valt er nog te verbeteren?
http://flickr.com/photos/itommy/
Mooie foto's, maar dat ding heet het AtomiumVerwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 16:01:
Maandje geleden naar Brussel geweest en een paar plaatjes geschoten van het Anatomium:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Reacties wederom welkom!
de natuur icm het toedoen van de mens
paddo's
*clickable*
ps: reacties/commentaar (zowel positief als negatief) zijn welkom
[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 19-10-2003 05:40 ]

fuji finepix a303
was gewoon wat foto's aan het maken op m'n opleiding en bij deze was ik heel mellig in een bureaustoel gaan zitten en heeft iemand anders me rondgedraait terwijl ik foto's maakte deze is daarvan het best gelukt
denk dat ik er maar een wallpaper van maak ofzoiets
wilde het te snel doen, hier mijn Parijs-serie (is al een paar maandjes oud)Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:03:
Moooooody: het werkt beter als je de string eindigd met [/img] ...

mooie foto's van pariijs man.in de tijd dat ik er was, was het 38graden en smogwaarschuwingen op de snelweg.
daardoor werden foto's met een afstand > 50 meter al snel verpest door een grijze waas.
Ik had nog nooit de vervuiling in een stad zo duidelijk gezien.
Op foto's vanaf place de la concorde was de arc de triomphe niet te zien
daardoor werden foto's met een afstand > 50 meter al snel verpest door een grijze waas.
Ik had nog nooit de vervuiling in een stad zo duidelijk gezien.
Op foto's vanaf place de la concorde was de arc de triomphe niet te zien
Heb je die handmatig scherpgesteld? Ik weet zelf van mijn A60 dat hij even nodig heeft om te focussen... Of heb je op de basket gefocust?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
ik heb deze foto gemaakt tijdens mijn zomervakantie in frankrijk in de dierentuin ( duh! ). hij is gemaakt met een Canon S40
edit: resizen en url/img dingen goed maken etc.
[ Voor 90% gewijzigd door Dagobert op 20-10-2003 11:08 ]
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Sportstand op de A70.Stoney3K schreef op 20 October 2003 @ 10:29:
[...]
Heb je die handmatig scherpgesteld? Ik weet zelf van mijn A60 dat hij even nodig heeft om te focussen... Of heb je op de basket gefocust?
Slache!
Verwijderd
kheb hier een foto van laplagne
van afgelopen winter
[afbeelding]
ik baal er alleen heel errug van
dat het appartement waar
de foto is genomen erop staat
van afgelopen winter
[afbeelding]
dat het appartement waar
Gewoon appartement d'r af knippen, quick 'n dirty editten, huisjes schots en scheef laten, et voila:Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 21:59:
kheb hier een foto van laplagne
van afgelopen winter
[afbeelding]
dat het appartement waar

Loeibaar.nl
Voor een opdrachtgever wat foto's gemaakt met m'n Nikon CP5000:
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

allemaal op ISO100 geschoten bij een combinatie van zon- en kunstlicht, in RAW modus
jammer alleen dat die eerste foto niet zo helder is uitgevallen (achtergrond) als ik had gewild; misschien dat ik dit met een volgende nabewerkingsronde nog wel even doe.
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

allemaal op ISO100 geschoten bij een combinatie van zon- en kunstlicht, in RAW modus
jammer alleen dat die eerste foto niet zo helder is uitgevallen (achtergrond) als ik had gewild; misschien dat ik dit met een volgende nabewerkingsronde nog wel even doe.
[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 23-10-2003 17:17 ]

Geschoten met mijn nieuwe camera, een Fujifilm A203
In Lelystad net nu vanavond met ondergaande zon.
Plaatje is klikable.
[ Voor 46% gewijzigd door aReaRe op 24-10-2003 09:24 . Reden: layout verneukt :| ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Deze foto is in Indonesië gemaakt door m'n broer. Het is niet gemaakt met een digitale fotocamera maar gewoon met een rolletje en toen ingescand (de foto is volgens mij een beetje vies dus hij is niet overal even mooi).

edit- horen die pepsi foto's niet in het macro topic?

[ Voor 10% gewijzigd door Flippie Flink op 23-10-2003 18:51 ]
Mooie foto; lijkt wel een schilderijGNIFFEL schreef op 23 October 2003 @ 18:50:
Deze foto is in Indonesië gemaakt door m'n broer. Het is niet gemaakt met een digitale fotocamera maar gewoon met een rolletje en toen ingescand (de foto is volgens mij een beetje vies dus hij is niet overal even mooi).
[afbeelding]
Die pepsi pics... mja, kweenie... echt 'kijk wat een mooie bloem' zoals het macro topic nu gaat foto's zijn het niet... vond het wel een mooie voor dit 'gooi hier maar neer' topic
Deze foto's stammen nog uit de zomervakantie, na een weekje Parijs:

Allemaal met een Sony DSC P31 (2mpix)

Allemaal met een Sony DSC P31 (2mpix)
Het heeft vanochtend gesneeuwd in Lelystad
Vanochtend geschoten. (het plaatje, niet mijn hond
)

Mijn lieve hondje Cato in de sneeuw
Nog een pic:
Vanochtend geschoten. (het plaatje, niet mijn hond

Mijn lieve hondje Cato in de sneeuw
Nog een pic:

[ Voor 126% gewijzigd door aReaRe op 24-10-2003 12:25 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
@Firecow: Die maan is vet!!!
Kan ik dat ook met een G3 doen of heb je daar een EOS voor nodig
btw, de links pagina op je website doet het niet.
Ik denk dat je met d G3 flink wat millimeters te kort komt om een duidelijke, grote foto te maken...Xces schreef op 24 October 2003 @ 10:02:
@Firecow: Die maan is vet!!!
Verwijderd
zomaar wat foto's, gemaakt met een Nikon F-601 met Sigma 28-105

heb goedkope scanner, dus het is niet echt super de kwaliteid, maar komt misschien ooit is een dia-scanner voor in de plaats

heb goedkope scanner, dus het is niet echt super de kwaliteid, maar komt misschien ooit is een dia-scanner voor in de plaats
ik vind het vrij frappant dat je óf je foto flets krijgt (1e foto, laatste foto), óf overbelicht (hond). Misschien eens je belichting nakijken? En wat levels in Photoshop doet nooit kwaad zolang je het met mate hanteert
[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 24-10-2003 17:28 ]
Verwijderd
ja, goedkope scanner hèHunterPro schreef op 24 October 2003 @ 17:26:
ik vind het vrij frappant dat je óf je foto flets krijgt (1e foto, laatste foto), óf overbelicht (hond). Misschien eens je belichting nakijken? En wat levels in Photoshop doet nooit kwaad zolang je het met mate hanteert
de foto's zelf zijn heel mooi hor
EN NIETS FOTOSHOP
ik doe niets met mijn foto's
en de belichting, tja, alles handmatig hè
en ik ben ook nog maar een beginner
en de belichting is goed trouwens, is gewoon die stomme scanner man
Vanmiddag geschoten op de CORE-lan uit het losse handje. Viel me eigenlijk mee dat ie zo goed gelukt is.
[ Voor 14% gewijzigd door Acid_Burn op 25-10-2003 04:54 ]
zou je het eindresultaat nog eens op de korrel willen nemen? Ik ben nl zeer benieuwd_VpS_ schreef op 16 oktober 2003 @ 21:37:
lol..ik heb niet staan wachten tot ie klaar was. Hij was in ieder geval heel trots op zijn werk en begon te filosoferen over graffitiMisschien fiets ik morgen nog ff langs.
Moest toch in de buurt wezen. a.u.b: (ff zwarte border gejatCRu5H0n3 schreef op 25 October 2003 @ 10:39:
[...]
zou je het eindresultaat nog eens op de korrel willen nemen? Ik ben nl zeer benieuwd
.1.

.2.

(bb) || !(bb)
leuk, zo'n foto van de dom tussen allemaal gebouwen uit parijsLarixk schreef op 16 October 2003 @ 17:13:
9
[afbeelding]
nr 2 en 5 vind ik trouwens goed gelukt
ook erg mooie foto's, zeker de eerste is voor mij echt "parijs".Mooooody schreef op 19 oktober 2003 @ 14:45:
[...]
wilde het te snel doen, hier mijn Parijs-serie (is al een paar maandjes oud)
die van dat metrostation vind ik erg sfeervol, net zoals die twee vanaf dat hoge gebouw
de foto van de brug over de seine is ook best mooi, alleen jammer dat 'ie een beetje donker is aan de linkerkant.
(trouwens, die glazen koepel, is dat in het restaurant in les galleries lafayette?)
grappig om te zien trouwens hoe iedereen een foto van de eiffeltoren maakt via een zo'n poot.
_VpS_: ik heb toevallig vanochtend ook wat foto's gemaakt in de berenkuil
#1: dit is wat er is geworden van jouw foto
edit: ben er 'n beetje laat mee zie ik

![]() |
*knip*
[ Voor 26% gewijzigd door flat op 25-10-2003 16:38 ]
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Hehe..grappig. Wat voor cam gebruik je? Ik zie nogal wat kleurverschillen. Ik heb alleen de levels (Groen) een klein beetje aangepast.
(bb) || !(bb)
Oké, deze foto is niet met een digicam genomen en is redelijk bewerkt, maar ik kon geen ander topic vinden om 'em te plaatsen. Ik hoop dat 'ie mag blijven... 

Jammer dat 'ie niet wat scherper is, maar ik ben toch wel aardig tevreden over het resultaat (zeker als je het origineeel hebt gezien...). Wat vinden jullie ervan?

Jammer dat 'ie niet wat scherper is, maar ik ben toch wel aardig tevreden over het resultaat (zeker als je het origineeel hebt gezien...). Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 7% gewijzigd door tijn.online op 26-10-2003 23:33 ]
Man, je snijdt bijna je vingers aan die scherpe unsharpenmask- en sharpen-randjes op die fiets... IMO iets over the top-ChRiZz- schreef op 25 October 2003 @ 16:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
A70, macro, auto, auto
Zijn niet eens zo gek veel gesharpened. . maar waarschijnlijk komt het door [ img=800,600]HunterPro schreef op 25 October 2003 @ 23:34:
[...]
Man, je snijdt bijna je vingers aan die scherpe unsharpenmask- en sharpen-randjes op die fiets... IMO iets over the top
Zo beter: ?

Slache!
Man, je snijdt bijna je vingers aan die scherpe unsharpenmask- en sharpen-randjes op die fiets... IMO iets over the top-ChRiZz- schreef op 26 October 2003 @ 14:36:
[...]
Zijn niet eens zo gek veel gesharpened. . maar waarschijnlijk komt het door [ img=800,600]
Zo beter: ?
[afbeelding]
vanochtend in het park.. retekoud, maargoed.. kwaliteit is verkracht door het verkleinen op picserver..
[ Voor 4% gewijzigd door shag-me op 26-10-2003 19:44 ]
pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz
ging mij er om dat je bijvoorbeeld de spaken zelf haast niet meer ziet; alleen een vage reflectie/opwaardering die het sharpening-algorithme van Photoshop veroorzaakt. De spaken lijken hierdoor korrelig oid... iig niet mooi IMO
Verwijderd
Een aantal huis-tuin-en-keukenfoto's uit de omgeving Bennekom.
Onderstaande bunker staat onderaan de grebbenberg vlak bij Rhenen. Heerlijk om je kater op zondag te verhelpen door een stukje te gaan fietsen.

Foto 's avonds gemaakt tijdens een brandweeroefening in het clubgebouw van Scouting Bennekom.

De Enka (misschien wel gehoord in het nieuws met de branden enz.)

Foto's gemaakt met een Casio Exilim Z3. Alleen iets verkleind.
Onderstaande bunker staat onderaan de grebbenberg vlak bij Rhenen. Heerlijk om je kater op zondag te verhelpen door een stukje te gaan fietsen.

Foto 's avonds gemaakt tijdens een brandweeroefening in het clubgebouw van Scouting Bennekom.

De Enka (misschien wel gehoord in het nieuws met de branden enz.)

Foto's gemaakt met een Casio Exilim Z3. Alleen iets verkleind.
Foto genomen met een EOS 300D met een hoge sluitertijd en een op het laatst bewogen camera:

[ Voor 19% gewijzigd door Beaves op 03-12-2003 23:52 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ge-wel-digBeaves schreef op 03 december 2003 @ 23:52:
Foto genomen met een EOS 300D met een hoge sluitertijd en een op het laatst bewogen camera:
[afbeelding]

Je geeft toch niet zoveel geld uit voor een camera en dan dit eruit weten te krijgen? Té ergBeaves schreef op 03 december 2003 @ 23:52:
[afbeelding]
Loeibaar.nl
Gisteren deze foto gemaakt
Witbalans is niet helemaal goed gegaan, mist is niet echt wit geworden
Witbalans is niet helemaal goed gegaan, mist is niet echt wit geworden

[ Voor 6% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 04-12-2003 08:51 ]
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Ik heb die camera net, die foto is dezelfde avond nog genomen, dus dit is volledig op de gok genomenArjan B schreef op 04 december 2003 @ 05:21:
[...]
Je geeft toch niet zoveel geld uit voor een camera en dan dit eruit weten te krijgen? Té erg
Ik vraag me af wat het nut is om zulke rotzooi te laten zien hierBeaves schreef op 04 december 2003 @ 09:48:
[...]
Ik heb die camera net, die foto is dezelfde avond nog genomen, dus dit is volledig op de gok genomen
Oe, sorry meneer de topfotograafCRu5H0n3 schreef op 04 december 2003 @ 12:36:
[...]
Ik vraag me af wat het nut is om zulke rotzooi te laten zien hier

Ik ben gewoon aan het testen met veel dingen die ik niet met mijn oude digitale camera kon, dat de foto's niet meteen in aanmerking kom voor de beste foto van het jaar lijkt me niet meer dan logisch. Daarbij leek mij deze foto wel leuk, maar goed, uwe godelijkheid vindt dus van niet.
Nog meer rotzooi:

Dezelfde foto maar dan met meer diepte, dit soort foto's kon ik bijvoorbeeld niet maken met mijn antieke S20.

[..]

Beaves, die pluggen zijn niet meer te redden (Met PS wel
) maar je zou in het vervolg wat meer met de witbalans kunnen spelen. Desnoods moet je er een vel wit papier bij pakken zodat je in een brak belichte omgeving evengoed de camera op een makkelijke manier kunt instellen zodat je uiteindelijk een foto hebt met mooie kleuren. 
Voor de rest kan ik nog niets zeggen want je moet eerst nog leren hoe de camera werkt en welke setting het beste is in welke omgeving dus daar zul je zelf achter moeten komen.

Deze foto heb ik gemaakt met behulp van de binnenspiegel uit een vrachtwagen. Met unsharpen mask heb ik de foto wat ranziger gemaakt en heb er uiteindelijk nog een beetje ruis aan toegevoegd. Het orgineel vond ik nog net een beetje te saai dus vandaar deze aanpassing.

Deze foto heb ik laten afdrukken, nouja, de foto die ik heb laten afdrukken was anders maar hier staat hetzelfde op. Ik heb de foto onderbelicht en heb gebruik gemaakt van een polarisatiefilter.

Een paar rollen staal in een fabriekshal, dit is de eerste foto van een reeks foto’s die ik volgens een norse duitser niet mocht maken en deze foto is de aanleiding voor hem geweest om mij te beschuldigen van bedrijfsspionage. De beste man wilde maar niet begrijpen dat ik het mega-interessant vond allemaal en dat ik daar foto’s van wilde maken. Toen ik daarna een foto maakte van een schakelkast met daarnaast een berg staalafval ging hij helemaal door het lint. Die foto’s heb ik uiteindelijk maar verwijderd omdat hij van plan was om de polizei erbij te halen en daar had ik toch echt geen trek in. Uiteindelijk heb ik maar een paar foto’s kunnen redden.

Hier een foto vanuit dezelfde hal genomen, ik kan deze met een gerust hart hier posten want er gold daar geen fotoverbod. Als er een dergelijk verbod zou gelden dan had ik alle foto’s verwijderd maar dit verbod gold er simpelweg niet. Ik word weer kwaad als ik denk aan de stennis die deze man stond te veroorzaken.
En ja, dan kom je ineens op een kruispunt en dan zie je de volgende situatie:

Dit heeft weinig met dit topic te maken maar zeg nu zelf, hoe vaak krijg je zoiets te zien? Dit moet me een knalfeest zijn geweest.
Voor de rest kan ik nog niets zeggen want je moet eerst nog leren hoe de camera werkt en welke setting het beste is in welke omgeving dus daar zul je zelf achter moeten komen.
Deze foto heb ik gemaakt met behulp van de binnenspiegel uit een vrachtwagen. Met unsharpen mask heb ik de foto wat ranziger gemaakt en heb er uiteindelijk nog een beetje ruis aan toegevoegd. Het orgineel vond ik nog net een beetje te saai dus vandaar deze aanpassing.
Deze foto heb ik laten afdrukken, nouja, de foto die ik heb laten afdrukken was anders maar hier staat hetzelfde op. Ik heb de foto onderbelicht en heb gebruik gemaakt van een polarisatiefilter.
Een paar rollen staal in een fabriekshal, dit is de eerste foto van een reeks foto’s die ik volgens een norse duitser niet mocht maken en deze foto is de aanleiding voor hem geweest om mij te beschuldigen van bedrijfsspionage. De beste man wilde maar niet begrijpen dat ik het mega-interessant vond allemaal en dat ik daar foto’s van wilde maken. Toen ik daarna een foto maakte van een schakelkast met daarnaast een berg staalafval ging hij helemaal door het lint. Die foto’s heb ik uiteindelijk maar verwijderd omdat hij van plan was om de polizei erbij te halen en daar had ik toch echt geen trek in. Uiteindelijk heb ik maar een paar foto’s kunnen redden.

Hier een foto vanuit dezelfde hal genomen, ik kan deze met een gerust hart hier posten want er gold daar geen fotoverbod. Als er een dergelijk verbod zou gelden dan had ik alle foto’s verwijderd maar dit verbod gold er simpelweg niet. Ik word weer kwaad als ik denk aan de stennis die deze man stond te veroorzaken.
En ja, dan kom je ineens op een kruispunt en dan zie je de volgende situatie:
Dit heeft weinig met dit topic te maken maar zeg nu zelf, hoe vaak krijg je zoiets te zien? Dit moet me een knalfeest zijn geweest.
Klopt, alle foto's zijn met automagische witbalans gemaakt en zoals bekend is die automatische witbalans bij Canon niet erg goed, ook niet bij de 300D en andere digitale SLR's.bazs2000 schreef op 04 december 2003 @ 14:42:
Beaves, die pluggen zijn niet meer te redden (Met PS wel) maar je zou in het vervolg wat meer met de witbalans kunnen spelen. Desnoods moet je er een vel wit papier bij pakken zodat je in een brak belichte omgeving evengoed de camera op een makkelijke manier kunt instellen zodat je uiteindelijk een foto hebt met mooie kleuren.
Die foto's van die spijkers waren puur testen of ik door middel van andere diafragma waardes de diepte kon beinvloeden, wat dus mogelijk is. Ik weet dat jullie niet zoveel aan mijn probeersels hebben, maar bagger vind ik het nu ook weer niet en ze zijn best komisch vind ik zelf.
De auto vind ik kwa kleuren wel weer een goede foto, maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik geen echt kleuren oog heb
leuke foto, wel wat ruis in de foto te zien.Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 17:32:
[afbeelding]
net gemaakt vanaf het balkon, vond het wel een leuk kiekje..
comments?
Maare zag de lucht ernet ook zo eruit? qua kleuren, zat de hele dag binnen (werken) dus niet gezien..
En zo'n witte rand vind ik altijd mooi, zo laat ik mijn foto's ook afdrukken.
Verwijderd
tja, stond nog op 400 iso.. maar de compessie heeft ook niet veel goeds gedaan. De lucht was iets blauwer maar door de vette overload aan gelig licht van de zon issie zo op de plaat gekomen.Karlok[JY-616] schreef op 06 december 2003 @ 17:58:
[...]
leuke foto, wel wat ruis in de foto te zien.
Maare zag de lucht ernet ook zo eruit? qua kleuren, zat de hele dag binnen (werken) dus niet gezien..
En zo'n witte rand vind ik altijd mooi, zo laat ik mijn foto's ook afdrukken.
Die vliegtuigstrepen waren wel mooi, veel te zien toen.
Zit trouwens een kleine lens flare middenboven, nieteens opgevallen..
Ik ben er vandaag nog even op uit getrokken met dit mooie weer, helaas ben ik (op de fiets) weinig spectaculaire dingen tegengekomen maar toch een klein showtje:

alle onbewerkt op kader na,
pauw is wel bewerkt, crop en hue (damn wat wil ik die 1,85x teleconv graag...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 16:48 ]

Erg mooie foto's weer, vooral die van fabio-c is erg strak.

Vandaag camera gekocht en direct maar wat foto's gemaakt. Ik heb nog nooit eerder foto's proberen te maken , dus alle comments zijn welkom
//edit
de vierde foto is helaas wat donkerder uitgevallen dan verwacht

[ Voor 15% gewijzigd door Raku op 08-12-2003 17:21 ]
Raku
Gefeliciteerd met je aankoop, mooie sfeer foto die van de molen.Simulated Zero schreef op 08 december 2003 @ 17:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag camera gekocht en direct maar wat foto's gemaakt. Ik heb nog nooit eerder foto's proberen te maken , dus alle comments zijn welkomAllen gemaakt met een Canon A70
//edit
de vierde foto is helaas wat donkerder uitgevallen dan verwacht
Foto's zijn ietsie soft.
Dat was mij ook opgevallen. Ik heb hem net , dus even vlug wat uitgeprobeerd met verschillende modiKarlok[JY-616] schreef op 08 december 2003 @ 17:24:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop, mooie sfeer foto die van de molen.
Foto's zijn ietsie soft.
Raku
Canon camera's staan standaard wat soft ingesteld, als je dat niet mooi vind kan je dat aanpassen in je camera of je kan ze nabewerken met Photoshop.
Als we dan toch molens aan het posten zijn... 
Vandaag geschoten Molen 't Haantje (Weesp).

reflectie in de Vecht:

reflectie in de Vecht:

Loeibaar.nl
Leuke foto die met de reflectie in de Vecht.Arjan B schreef op 09 december 2003 @ 15:42:
Als we dan toch molens aan het posten zijn...
[afbeelding]
reflectie in de Vecht:
[afbeelding]
Vanmiddag rond 4 uur in Hoofddorp-Centrum.Karlok[JY-616] schreef op 09 december 2003 @ 18:09:
[...]
Leuke foto die met de reflectie in de Vecht.

Gemaakt met een Canon Powershot G3

cd /usr/ports/www/porn make install
Leuke bloemen, zit een blauwe gloed erover.
Ik ben vandaag voor school naar het Aviodrome geweest, hier zijn enkele foto's.

The good old Spitfire!
De motor stond achter een net, daardoor de strepen. Ook is er zo'n filter overheen gegooid dat het er iets ouder uit ziet.
Sorry voor de freaks maar ik ben de naam van dit vliegtuig even kwijt.
Schaam je als je deze niet kent!
Deze stond buiten in het koude zonnetje.
Nog eentje van de Spitfire maar iets meer ingezoomd.
Dit vond ik de beste foto's die ik vandaag heb gemaakt. Commentaar en goede hints zijn altijd welkom! (ik hoop dat ik de lay-out niet te veel verpruts!)
edit: ze zijn trouwens gemaakt met een Ricoh Caplio RR30

The good old Spitfire!

De motor stond achter een net, daardoor de strepen. Ook is er zo'n filter overheen gegooid dat het er iets ouder uit ziet.

Dit vond ik de beste foto's die ik vandaag heb gemaakt. Commentaar en goede hints zijn altijd welkom! (ik hoop dat ik de lay-out niet te veel verpruts!)
[ Voor 4% gewijzigd door Flippie Flink op 10-12-2003 22:23 ]
Verwijderd
Mandarijn op keukentafel 

Onbewerkt, alleen resize
Onbewerkt, alleen resize
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:35 ]

Gemaakt met een Fujifilm Finepix S3000.
Grijstinten en contrast aangepast. Oh en resize.
Commentaar gewenst.
[ Voor 35% gewijzigd door dawg op 10-12-2003 23:14 ]
Wowie, vliegtuigenGNIFFEL schreef op 10 december 2003 @ 22:22:
Ik ben vandaag voor school naar het Aviodrome geweest, hier zijn enkele foto's.
[afbeelding]
The good old Spitfire!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom heb je ze niet van de zijkant gemaakt? kreeg je ze er dan niet op ofzo?
Hhmm..... eigenlijk een andere reden. Het is in het museum zelf aardig donker, oftwel je fotocamera gebruikt de flits, maar ja, dan is alles tot 3 meter scherp maar daarna wordt het te donker. Oftwel, je gooit je flits uit, meer licht nodig dus hij gebruikt een langere sluitings tijd. En het effect hiervan is dat je snel bewogen foto's krijgt. Ik heb zelf geen driepoot en daarom kon ik bijna alleen maar foto's maken van een plaats waar ik m'n camera kon neerzetten.
Hmm, me likes ... straalt enigzins rust uitdawg schreef op 10 december 2003 @ 23:10:
>> plaatje <<
Gemaakt met een Fujifilm Finepix S3000.
Grijstinten en contrast aangepast. Oh en resize.
Commentaar gewenst.
*Edit* Heb er nog een paar gevonden, zijn wel resized naar 25%

[ Voor 39% gewijzigd door MrLee op 11-12-2003 20:17 ]
Even mijn nieuwe lenzen wezen testen 

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Welke lenzen heb je aangeschaft/gekregen/.....[zelf invullen] dan?Marc H schreef op 11 december 2003 @ 20:45:
Even mijn nieuwe lenzen wezen testen
[afbeelding]
[afbeelding]