Toon posts:

(A)D&D Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik heb even een vraag: Weet iemand of er een abyssal dictionary is, of is het geen uitgewerkte taal?

(We zijn bezig met een campaign waarin ik abyssal moet praten, en ik wilde kijken of er ook echt abyssal gesproken kon worden, ik kan alleen nergens een dictionary o.i.d. vinden)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Phoey, volgens mij niet, kep wel ergens een elven dictionary liggen, maar abyssal weet ik nie :( Misschien ff wat fora afzoeken of googlen ofzow :x

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 21:25
zion schreef op 11 november 2003 @ 17:14:
Ik heb even een vraag: Weet iemand of er een abyssal dictionary is, of is het geen uitgewerkte taal?

(We zijn bezig met een campaign waarin ik abyssal moet praten, en ik wilde kijken of er ook echt abyssal gesproken kon worden, ik kan alleen nergens een dictionary o.i.d. vinden)
Zion, wat speel je?

ik kan me vaag herinneren ooit zoiets voor infernal gezien te hebben, maar dat was niet officieel. Naar ik vermoed is op z'n best elvish uitgewerkt, maar de andere talen niet.

• Wussie
elvish @ http://www.grey-company.org/Language/ Best feckign uitgebreid :|

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Abyssal is a dark and gutteral tongue, quite befitting of demons. It is rarely written, but is written phoenetically with a crude system of runes.
Misschien dat je Tolkiens 'Black Speech' kunt gebruiken. Ook een primitieve en fonetisch geschreven taal.

Linkjes:
http://www.orcs.ca/orcsmain/resourcelangol.html
http://brinja.bei.t-online.de/Black%20Speech%20Index.html
etc.

Flap

• PsyFlash
Op zich kan dat prima, want als jij van een taal zegt dat het abyssal is, in jouw campaign dan is dat zo.

Wat denken mensen hier van rassen met ecl adjustment, en (dure) templates?

• tyrinian
  • Niet online
Dure templates zijn m.i. wel ongeveer balanced. Ik speel in een campaign waar de party opgebouwd is uit een half-dragon, half-celestial, human en aasimar. We zitten nu op L12 (dus halfdragon L8) en we hebben als spelers niet het gevoel dat de één erg veel sterker is dan de ander.

De gewone celestial was ook een optie, maar daarvan hadden de meeste spelers toch het gevoel dat die ietwat te duur was (2 levels voor relatief weinig goede buffs).

• PsyFlash
Oke, leuk om te horen dat jullie niet bepaald een standaard party hebben dan.
Maar gaat dat niet ten koste van het inleven? Ik bedoel, is het niet lastiger jezelf te identificeren op groepsniveau, wanneer de characters relatief ver van je af staan, qua ras?

verder
bedoel je niet 9e level half dragon? --> ECL = ECL+3

[ Voor 18% gewijzigd door PsyFlash op 13-11-2003 14:49 ]

• Piro
  • Laatst online: 12-09 05:29

Piro

Destructief

Ik ga ook beginnen met D&D. Zaterdag ga ik naar Utrecht om daar de benodigde boeken op te halen. Player’s Handbook, Dungeon Master Guide en Monster Manual (alles is editie 3.5).

Kunnen jullie nog wat aanraden van wat ik dien te kopen misschien?

• tyrinian
  • Niet online
PsyFlash schreef op 13 november 2003 @ 14:44:
Oke, leuk om te horen dat jullie niet bepaald een standaard party hebben dan.
Maar gaat dat niet ten koste van het inleven? Ik bedoel, is het niet lastiger jezelf te identificeren op groepsniveau, wanneer de characters relatief ver van je af staan, qua ras?
Ikzelf ben een aasimar, en die staan m.i. net zo ver humans af als elves. Ikzelf heb meer moeite met gnomes dan met aasimar. Half-dragons en zo heb ik zelf geen ervaring mee, maar tot nog toe lijkt het redelijk te gaan.

Als je het voor het eerst doet is het wennen, maar je went eraan. Daarnaast heb ik enige ervaring met White Wolf's World of Darkness (ook cool), en daar speel je zelden een mens. Vampieren, demons, shades e.d. zijn daar de trend. Daarnaast is de noodzaak om aan roleplaying te doen bij WoD veel groter dan bij D&D, dus dan leer je het vanzelf. Vergeleken met vampieren en demons vallen aasimars reuze mee.
verder
bedoel je niet 9e level half dragon? --> ECL = ECL+3
Yep, maar eigenlijk bedoelde ik te zeggen half-celestial L8. Maar het is iig duidelijk

• tyrinian
  • Niet online
Piro schreef op 13 november 2003 @ 22:44:
Ik ga ook beginnen met D&D. Zaterdag ga ik naar Utrecht om daar de benodigde boeken op te halen. Player’s Handbook, Dungeon Master Guide en Monster Manual (alles is editie 3.5).

Kunnen jullie nog wat aanraden van wat ik dien te kopen misschien?
Dobbelstenen. Zorg dat je tenminste 1 set compleet hebt (d4, d6, d8, d10+d%, d12, d20) en daarnaast nog wat extra d20's, bij voorkeur van een andere kleur. Extra d6 en d8 zijn ook nooit weg ivm. spells. Dan kun je bv. een eerste aanval aan de rode steen toewijzen en een tweede aan de blauwe. Hierdoor kun je al je attacks in 1 keer rollen en dat schiet beter op dan ze 1 voor 1 doen.

Splatbooks (Master of the Wild, Sword & Fist, etc) hoef je in het begin niet te doen, zeker niet nu in 3.5 best wel veel prestige classes en feats staan. Daarnaast zijn die boeken voor 3.0, waardoor regels af en toe verwarrend kunnen zijn.

Mocht je zelf spelleider worden van een groep en zelf niet te veel ervaring hebben, dan is misschien een adventureboek of campaignsettingboek iets om naar te kijken.
Voor adventurebooks is de instapreeks van Wizards o.t. Coast wel oke (Speaker of Dreams, Forge of Fury) en redelijk betaalbaar.
Van campaignsettings zijn er verschillende goede. Het boek Forgotten Realms Campaign Setting is erg goed, high profile (Baldur's Gate, IW Dale), ziet er gaaf uit, maar daar betaal je dan ook voor. De FR-reeks is sowieso best duur. Kingdoms of Kalamar en de Scarred Lands-setting zijn ook beide goed, uitgebreid en ietsje goedkoper.

Mocht je onverhoopt de Greyhawk Gazetteer tegenkomen dan moet je (als beginnende speler) die vooral laten liggen.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

tyrinian schreef op 13 november 2003 @ 22:54:
Ikzelf heb meer moeite met gnomes dan met aasimar.
Dit heb ik al vaker gehoord van mensen... Wat is er dan zo bijzonder aan gnomes dat bijna niemand (behalve ik :) ik ben altijd gnome) ze wil spelen?

Flap

• Piro

Piro

Destructief

Okay dan :). Even een notitie van gemaakt en dan gaan we zaterdag maar zoeken.
Thanks!

• PsyFlash
[quote]Piro schreef op 13 november 2003 @ 22:44:
Ik ga ook beginnen met D&D....[quote]
Piro, vaak is het wel goedkoper om die drie via amazon te bestellen.

verder, welkom bij de club! ik hoop dat het je goed gaat bevallen.

• PsyFlash
[...]

Ikzelf ben een aasimar..
Ah, juist. vind ik zelf idd ook een mooi ras. Goede buffs voor paladin / clerc of sorcerer. mooie extra's. en Daylight at will is wel lief.
maar jullie zijn nu level 12. denk eens aan het verschil van level 11 en 12. Dat is voornamelijk bij spellcasters pijnlijk: sorcerer gains acces to 6th level spells. En op oneven levels de wizzards.

Bij warriors vind ik level adjestment vaak minder harsh, vanwege het feit dat eventuele buffs bonussen voor betere AB en DMG kunnen zorgen. alleen die meerdere attacks, later ontvangen.
[...]

Yep, maar eigenlijk bedoelde ik te zeggen half-celestial L8. Maar het is iig duidelijk
Maar de verleiding was te groot om er niets van te zeggen.

Weet je zelf heb ik eens serieus zitten nadenken over de incubus /succubus monster class uit savage species. Een van de weinige waardige classes uit dat boek:
- doppleganger like shapeshifting
- belachelijk hoge bufffs
- goede spelllike abbs. waaronder uiteindelijk teleport without error at will
- fly
- energy drain.

maar.. uiteindelijk op level 12, heb je wel pas 6 racial HD.

• Piro

Piro

Destructief

PsyFlash schreef op 14 november 2003 @ 08:00:
Piro, vaak is het wel goedkoper om die drie via amazon te bestellen.
Dat is ook wel een goede tip, het scheelt inderaad behoorlijk wat eurotjes :). Moet ik alleen nog even zo'n mooie credit card regelen ;).
verder, welkom bij de club! ik hoop dat het je goed gaat bevallen.
Dank je, en ik hoop het ook :P.

• tyrinian
  • Niet online
PsyFlash schreef op 14 november 2003 @ 08:15:
[...]
Ah, juist. vind ik zelf idd ook een mooi ras. Goede buffs voor paladin / clerc of sorcerer. mooie extra's. en Daylight at will is wel lief.
maar jullie zijn nu level 12. denk eens aan het verschil van level 11 en 12.
Dat is voornamelijk bij spellcasters pijnlijk: sorcerer gains acces to 6th level spells. En op oneven levels de wizzards.
Ik ben druid, dus die extra klap voel ik ook. Het positieve is dan weer dat je spell DC niet omlaag gaat: De +2 wis compenseert dat, en het geeft ook wat extra bonus spells. Verder heb je wel handige extra abilities: darkvision, resistance cold, fire, elec 5, type outsider. Dit alles zorgt voor minder problemen wanneer je ergens spontaan terchtkomt (plane of fire, of in duisternis). Je bent meteen in staat die eerste problemen (en mogelijk vervelende encounter) te tackelen.

En daylight is slechts 1x/dag.

Voor andere ECL races weet ik niet wat de voordelen precies zijn, maar als team hadden we niet het gevoel dat de half-dragon qua power achter liep bij de human.
Bij warriors vind ik level adjestment vaak minder harsh, vanwege het feit dat eventuele buffs bonussen voor betere AB en DMG kunnen zorgen. alleen die meerdere attacks, later ontvangen.
HP loopt ook achter. Bij half-dragon-fighter valt de achterstand van e.e.a mee: +8 Str +8 helpt een hoop, en ook het opschalen van je HD helpt.

• tyrinian
  • Niet online
UDuckling5 schreef op 13 november 2003 @ 23:17:
[...]

Dit heb ik al vaker gehoord van mensen... Wat is er dan zo bijzonder aan gnomes dat bijna niemand (behalve ik :) ik ben altijd gnome) ze wil spelen?
Hoe maak ik van een gnome een gnome en geen halfling?

• PsyFlash
tyrinian schreef op 14 november 2003 @ 12:46:
[...]

gnomes in 3e editie zijn niet echt trouw aan het beeld van de gnome uit 2e.

eigenlijk is het zo:
Dwarf = Dwerg -> gezet en gespierd figuur +/- 75% onze lengte
Gnome = kabouter -> kleiner en tengerder dan de dwerg en vaak wit haar, en grote neus. (dat is dus niet meer in 3e, waar gnomes gewoon kleine mensjes zijn geworden. nog wel enigzinds alternatief uiterlijk (breder gezicht, amandel ogen e.d.))
Halfling = Hobbit -> zie LOTR :) (in 3e edditie zijn dit ook gewoon kleine mensjes geworden nog kleiner dan de gnomes.

• PsyFlash
Interessante keuze. Druid is een van de leukste (lees: veelzijdigste) in 3e geworden. Ze hebben duidelijk ook niet pertinent een prestige class nodig om er het meeste uit te halen. (ze blijven abbillities krijgen)
En daylight is slechts 1x/dag.
ja tuurlijk, ik keek scheef, in MM
Voor andere ECL races weet ik niet wat de voordelen precies zijn, maar als team hadden we niet het gevoel dat de half-dragon qua power achter liep bij de human.
Hm, nu ja als fighter met die buffs, kun we wel mee komen I, guess. puntje is alleen, heeft dat character nooit moeite bepaalde openbare ruimtes (Inns, Libraries e.d.) binnen te komen?

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

[...]

Ikzelf ben een aasimar, en die staan m.i. net zo ver humans af als elves. Ikzelf heb meer moeite met gnomes dan met aasimar. Half-dragons en zo heb ik zelf geen ervaring mee, maar tot nog toe lijkt het redelijk te gaan.

Als je het voor het eerst doet is het wennen, maar je went eraan. Daarnaast heb ik enige ervaring met White Wolf's World of Darkness (ook cool), en daar speel je zelden een mens. Vampieren, demons, shades e.d. zijn daar de trend. Daarnaast is de noodzaak om aan roleplaying te doen bij WoD veel groter dan bij D&D, dus dan leer je het vanzelf. Vergeleken met vampieren en demons vallen aasimars reuze mee.

[...]

Ik speel zelf een Fire Genasi Cleric of Kossuth (ECL+1). Minder spectaculair dan de Aasimar maar wel erg intressant. In de Dragon staan regelmatig leuke spells en feats voor de Genasi (zoals bijvoorbeeld 'Healing flame' e.d.).

Ik ben de enige 'outsider' in de party die voor de rest bestaat uit 3 elves, een dwerg en een human. Mijn character heeft nog het meeste met de dwerg omdat we allebei heet gebakerd zijn (no pun intended ;) ) ...

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

PsyFlash schreef op 14 november 2003 @ 13:13:
[...]

... Halfling = Hobbit -> zie LOTR :) (in 3e edditie zijn dit ook gewoon kleine mensjes geworden nog kleiner dan de gnomes.
En dan hebben we in de Dragonlance campaigns ook nog de Kenders!

• PsyFlash
LordMorgoth schreef op 14 november 2003 @ 16:25:
[...]

En dan hebben we in de Dragonlance campaigns ook nog de Kenders!
:)
dat vind ik ongeveer hetzelfde als 3e editie halflings.

btw.
onze groep gaat binnnenkort DL spelen.
de 2nd editie modules van war of the lance, voorlopig, omdat key to destiny nog niet zo veel zekerheid bied.
ik speel genesai
toepasselijke god, maar ik vind dat de genesai (behalve air) niet echt veel voordelen hebben. Ze zijn wel gaaf tough.
Maar ik kan me voorstellen, dat je met speciaal aangepaste spells ze erg kunt opleuken. (vooral als het clerc spells zijn, omdat je die toch allemaal kunt casten)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

tyrinian schreef op 14 november 2003 @ 12:46:
[...]

Om te beginnen heeft elke gnoom magie (en dan vooral illusionisme ) door zijn bloed stromen en halflings niet. Aan die magie hangt weer een soort gedrevenheid vast om beter te worden in magie, dus is en spellcasterclass bijna vanzelfsprekend (het feit dat ze klein zijn helpt een wizard best hard). Daarnaast draagt het illusionisme eraan bij dat ze van een geintje houden en graag mensen voor de gek houden. Verder zijn ze behoorlijk technisch ingesteld, hier komt die gedrevenheid om beter te worden vandaan. Dit drijft hen in rollen als alchemist (+2 bonus op alchemy dankzij hun grote neus :) ), technoloog of uitvinder als ze niet het bard (of andere spellcaster) pad opgaan. Zie ook de gnomes in Dragonlance. Ondanks deze technische instelling, delen ze de mening van de elfen betreft hun back-to-nature instelling. Hun liefde voor edelstenen delen ze dan weer met de dwergen.
Een gnome zie je niet vaak als avonturier, meestal als bard ook nog, maar hun immuniteit tegen illusies, en hun aangeboren talent voor magie zijn een leuke aanvulling voor een party. Leuk, niet noodzakelijk.

De gametechnische voordelen van halflings boven gnomes lijken me duidelijk, maar een gnome kan toch een leuke rol zijn om te spelen.
[/promotiepraatje]

edit:
Maargoed, mijn oncontroversionele characters houden zich meestal nooit aan de rol die hen opgelegd wordt door ras _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door UDuckling5 op 15-11-2003 02:34 ]

Flap

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Mixed up quote and edit :(

[ Voor 99% gewijzigd door UDuckling5 op 15-11-2003 02:34 ]

Flap

• PsyFlash
ik snap alleen niet waarom ze favoured class in 3.5 naar bard hebben geswitched, ipv Illusionist zoals het betaamd.

Verwijderd

Waar kan ik Dungeons & Dragons kopen of bestellen?Ik heb nog nergens een winkel gezien in Nederland waar ze ze hadden.En al helemaal de dice sets niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:32:
Waar kan ik Dungeons & Dragons kopen of bestellen?Ik heb nog nergens een winkel gezien in Nederland waar ze ze hadden.En al helemaal de dice sets niet.
De grotere boekhandels hebben het wel. En anders is op bol.com vast en zeker ook wat te vinden. (ikzelf ga altijd naar Yendor in Rotterdam aan de Korte Hoogstraat)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
* LordMithril heeft gister gemerkt hoe een simpele battle compleet mis kan lopen :X
4x in 1 battle 1 gooien voor tohit :X dankzij dat en een miezerige kobolt van 26 naar 6 life gegaan..
nooit geweten dat he zo beroerd kon gaan ;(

Bier, Whiskey en Metal!!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

PsyFlash schreef op 16 november 2003 @ 12:08:
ik snap alleen niet waarom ze favoured class in 3.5 naar bard hebben geswitched, ipv Illusionist zoals het betaamd.
Wizard (favored school Illusionsm) was beter geweest in 3.0. Aangezien Elves ook geen speciale school opgelegd kregen. En dat had het ook moeten zijn in 3.5 :(
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:32:
In de grotere steden zijn vaak wel spellenwinkels of stripwinkels met een hoekje voor magickaarten, 666 boardgames, warhammer en DnD enzo.
Lord_Mithril schreef op 16 november 2003 @ 14:04:
* UDuckling5 heeft gister gemerkt hoe een simpele battle compleet mis kan lopen :X
4x in 1 battle 1 gooien voor tohit :X dankzij dat en een miezerige kobolt van 26 naar 6 life gegaan..
Onze party is een keer bijna uitgeroeid door een scheur in de vloer. In totaal moest er 20 keer gesprongen worden (alle chars 4 keer springen omdat we dezelfde scheur steeds tegenkwamen) en er werden maar 3 goede checks gegooid :)

Flap

Verwijderd

Ok , als ik een keer naar Rotterdam ga waar zou ik dan kunnen kijken?Als iemand daar een specifieke winkel weet.

Verwijderd

Ik heb ze besteld via Amazon.

• PsyFlash
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 15:56:
Ok , als ik een keer naar Rotterdam ga waar zou ik dan kunnen kijken?Als iemand daar een specifieke winkel weet.
Voor dice:
Ga naar Utrecht!!
3 goede winkels met Veel boeken en dice.

• Wussie
PsyFlash

3???
The Joker, The Cave en?!?!?! :x

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

PsyFlash schreef op 14 november 2003 @ 16:47:
[...]

dat vind ik ongeveer hetzelfde als 3e editie halflings.

btw.
onze groep gaat binnnenkort DL spelen.
de 2nd editie modules van war of the lance, voorlopig, omdat key to destiny nog niet zo veel zekerheid bied.

[...]

toepasselijke god, maar ik vind dat de genesai (behalve air) niet echt veel voordelen hebben. Ze zijn wel gaaf tough.
Maar ik kan me voorstellen, dat je met speciaal aangepaste spells ze erg kunt opleuken. (vooral als het clerc spells zijn, omdat je die toch allemaal kunt casten)
Hey hey, ja maar Kender hebben een aantal voordelen boven de 3rd ed. halflings. Wat dacht je van hun imuniteit voor fear, hun hogere dex modifiers en hun taunt ability?

Genasi hebben idd niet echt veel harde voordelen op papier. Qua roleplaying zijn ze wel erg aardig (volgens mijn bescheide mening ;) ). Aasimar vind ik in 3rd ed. een ietwat overpowerd zelfs met de ECL's...

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

UDuckling5 schreef op 16 november 2003 @ 15:28:

[...]

Onze party is een keer bijna uitgeroeid door een scheur in de vloer. In totaal moest er 20 keer gesprongen worden (alle chars 4 keer springen omdat we dezelfde scheur steeds tegenkwamen) en er werden maar 3 goede checks gegooid :)
Ach zelfs direrats kunnen vrij ruk zijn als je slecht gooit (en ja ik spreek uit ervaring) :+

• PsyFlash
WuSSiE schreef op 16 november 2003 @ 21:36:
PsyFlash

3???
The Joker, The Cave en?!?!?! :x
Ja, die twee liggen aan de zelfde straat aan de gracht, en ergens daartussen ligt nu een klein nieuw winkeltje. Ze hebben niet veel, maar wel dice.

• PsyFlash
LordMorgoth schreef op 17 november 2003 @ 10:30:
[...]

Hey hey, ja maar Kender hebben een aantal voordelen boven de 3rd ed. halflings. Wat dacht je van hun imuniteit voor fear, hun hogere dex modifiers en hun taunt ability?

Genasi hebben idd niet echt veel harde voordelen op papier. Qua roleplaying zijn ze wel erg aardig (volgens mijn bescheide mening ;) ). Aasimar vind ik in 3rd ed. een ietwat overpowerd zelfs met de ECL's...
Ja, dat klopt dat moet ik Kender nageven. Ze zijn ook wel anders, maar ze replacen de halflings wel.

Genesi zijn afhankelijk van je campaign wel of niet zo bijzonder. Als je een aquatic like wereldje hebt, zijn air en water ultiem!

nog even iets
zijn er mensen die 2e edditie hebben gespeeld, en bekend zijn met het dragonlance saga document? je weet wel voor alternative spellcasting.
Er zijn een aantal conversies voor, en deze lijkt het meest veelbelovend.

Er moet bijgezegd worden dat deze regels unofficial zijn. Maar ik vond ze dusdanig interessant, dat wij in onze groep eens gaan kijken of de rules over magic toepasbaar zijn, om meer verschil te scheppen tussen wizard, en sorcerer.

Dus voor de liefhebbers hier het documentje. De hoofdstukken die dus van toepassing zijn, zijn classes: Primal sorcerer en Magic

[ Voor 3% gewijzigd door PsyFlash op 17-11-2003 13:03 ]

Verwijderd

PsyFlash schreef op 16 november 2003 @ 20:52:
[...]

Voor dice:
Ga naar Utrecht!!
3 goede winkels met Veel boeken en dice.
Ok bedankt :) Ik kom toch over 2 weken in utrecht dan zal ik eens kijken daar.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:52

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:49:
Ok bedankt :) Ik kom toch over 2 weken in utrecht dan zal ik eens kijken daar.
Persoonlijk vind ik de mensen in de cave/elf fantasy (ja das dezelfde :P) altijd erg behulpzaam dus daar zou ik sowieso kijken. Daarnaast is het een sfeervolle winkel.
De Joker heeft wat minder spullen maar wel nog een hoop 2nd Edition.

En dice heb je nooit genoeg.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

http://www.trof.nl/ heeft ook dice, en daar kun je ze gewoon thuis laten bezorgen (voor de uiterst luie d&d player :7 )

Over dice gesproken: http://www.chessex.com/Dice/Dice_Home.htm

• PsyFlash
IceStorm schreef op 17 november 2003 @ 14:59:
[...]

Persoonlijk vind ik de mensen in de cave/elf fantasy (ja das dezelfde :P) altijd erg behulpzaam dus daar zou ik sowieso kijken. Daarnaast is het een sfeervolle winkel.
De Joker heeft wat minder spullen maar wel nog een hoop 2nd Edition.

En dice heb je nooit genoeg.
ja, jij ja, :P
hoe heette die derde winkel ook al weer?

• PsyFlash
LordMorgoth schreef op 17 november 2003 @ 16:23:
http://www.trof.nl/ heeft ook dice, en daar kun je ze gewoon thuis laten bezorgen (voor de uiterst luie d&d player :7 )

Over dice gesproken: http://www.chessex.com/Dice/Dice_Home.htm
daar komen de meeste sets bij 'the cave' ook vandaan.

ik heb die scarab nu 2x.
erg mooi.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik ben zo bijgelovig als de pest en ik speel daarom alleen maar met rode dice. Jammer want deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.chessex.com/Dice/Signature/FRBLUE.jpg

Frosted blue dice zijn erg gaaf... En ja rode dice, dat zijn toch meestal niet de mooiste. Maar zolang ik er goed mee rol ;)

• PsyFlash
heh.
ik speel alleen met royal blue.
al mijn dice zijn donkel blauw, met gouden letters, en ik heb 6 sets. Hoewel scarab, meer oliekleurig genoemd kan worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.chessex.com/Dice/Limited%20Edition/Menagerie/Images/BLUESCARAB.jpg

echter niet uit bijgeloof, want laten we eerlijk zijn... :P

[ Voor 17% gewijzigd door PsyFlash op 18-11-2003 09:31 ]

Verwijderd

PsyFlash schreef op 18 november 2003 @ 09:30:

Sure, iedereen heeft wel een dobbelsteen die naar zijn gevoel hoger gooit dan andere stenen :P

• Wussie
K ga denk ik 2 sets opaque black / white bestellen, en nog twee opaque dark grey / black, en een setje frosted... :)

Nice sites :)

enne [kuch] Kijk hier ook eens? [/kuch] ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Wussie op 18-11-2003 10:11 ]

• Piro

Piro

Destructief

Ik heb afgelopen zaterdag de 3 ruleboeks en het Forgotton Realms campaign settings boek samen met een vriend gehaald. Ziet er allemaal erg leuk uit! Ben nu dan nog wel even aan het oefenen met de character sheets, maar het begint allemaal vrij duidelijk te worden :).

Ik heb de boeken overigens gehaald bij the Cave in Utrecht, hoewel dit wel de laatste set was zou er vandaag weer wat binnen komen. Binnenkort maar eens een level 1 adventure zien te doen :P.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Piro schreef op 18 november 2003 @ 11:00:
Ik heb afgelopen zaterdag de 3 ruleboeks en het Forgotton Realms campaign settings boek samen met een vriend gehaald. Ziet er allemaal erg leuk uit! Ben nu dan nog wel even aan het oefenen met de character sheets, maar het begint allemaal vrij duidelijk te worden :).

Ik heb de boeken overigens gehaald bij the Cave in Utrecht, hoewel dit wel de laatste set was zou er vandaag weer wat binnen komen. Binnenkort maar eens een level 1 adventure zien te doen :P.
Oeh die F.R. boeken zijn echt mooi. Duur maar hun centen dubbel en dwars waard. Alleen die dwarfs, wat zien die d'r waardeloos uit. Net de Gully Dwarves uit de Dragon Lance setting... |:(

[ Voor 2% gewijzigd door LordMorgoth op 18-11-2003 12:47 . Reden: Gully dwarves opgezocht... ]

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

PsyFlash schreef op 18 november 2003 @ 09:30:
heh.
ik speel alleen met royal blue.
al mijn dice zijn donkel blauw, met gouden letters, en ik heb 6 sets. Hoewel scarab, meer oliekleurig genoemd kan worden.
[afbeelding]

Ik wil nog een setje extra grote (en nee ik ben niet kippig) en een stel mini dice. Maarja where to find those?!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Hmm nu zit ik ff te twijfelen of ik dit hier of in het 'Het grote PnP RPG Topic' neer zal zetten...

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het opzetten van een roleplay vereniging. Ik wil kijken of het hier (lees: Alkmaar) mogelijk is (en of er animo voor is) om zo'n dergelijke vereniging op te zetten. Ik heb ooit wel eens in een stichting gezeten, maar da's toch wel weer ff iets anders...

• tyrinian
  • Niet online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het opzetten van een roleplay vereniging. Ik wil kijken of het hier (lees: Alkmaar) mogelijk is (en of er animo voor is) om zo'n dergelijke vereniging op te zetten. Ik heb ooit wel eens in een stichting gezeten, maar da's toch wel weer ff iets anders...
Vorig jaar nog gedaan, zo'n roleplayvereniging opgezet. Nu ca. 50 leden, maar we kunnen dan ook als studentenvereniging in Eindhoven putten uit de schier oneindige hoeveelheid geeks van de TUE en fontys. Dus als je hints (kopietjes van statuten e.d.) wilt moet je maar even mailen naar <loginnaam> at hotmail.com

[ Voor 36% gewijzigd door tyrinian op 18-11-2003 13:58 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Lord_Mithril schreef op 16 november 2003 @ 14:04:
* zion heeft gister gemerkt hoe een simpele battle compleet mis kan lopen :X
Hehehe, wij 2 weken geleden, bijna party uitgeroeid door wat gnolls, week daarop hadden we op zich veel zwaardere battles, en bijna ongeschonden doorheen gekomen.

Maar ja, het schiet wel op als je party in 2 encounters maar liefst 5x een instant kill gooien :D Dat zal ons wel nooit meer overkomen :)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

tyrinian schreef op 18 november 2003 @ 13:57:
[...]

Vorig jaar nog gedaan, zo'n roleplayvereniging opgezet. Nu ca. 50 leden, maar we kunnen dan ook als studentenvereniging in Eindhoven putten uit de schier oneindige hoeveelheid geeks van de TUE en fontys. Dus als je hints (kopietjes van statuten e.d.) wilt moet je maar even mailen naar <loginnaam> at hotmail.com
Mail is on it's way!

[ Voor 93% gewijzigd door LordMorgoth op 18-11-2003 14:36 ]

• tyrinian
  • Niet online
PsyFlash schreef op 14 november 2003 @ 13:13:
[...]

gnomes in 3e editie zijn niet echt trouw aan het beeld van de gnome uit 2e.

eigenlijk is het zo:
Dwarf = Dwerg -> gezet en gespierd figuur +/- 75% onze lengte
Gnome = kabouter -> kleiner en tengerder dan de dwerg en vaak wit haar, en grote neus. (dat is dus niet meer in 3e, waar gnomes gewoon kleine mensjes zijn geworden. nog wel enigzinds alternatief uiterlijk (breder gezicht, amandel ogen e.d.))
Halfling = Hobbit -> zie LOTR :) (in 3e edditie zijn dit ook gewoon kleine mensjes geworden nog kleiner dan de gnomes.
Da's dus mijn probleem met een gnome nu. Als ik zoiets wil spelen speel ik wel een kleine mens. En verder is het verschil tussen de halfling en de (agrarische) mens ook niet enorm (niet zo groot als bv. mens-elf of mens-dwerg). Daarom heb ik moeite met het spelen van gnomes: ze hebben minder racial identity.

• tyrinian
  • Niet online
Piro schreef op 18 november 2003 @ 11:00:

Ik heb nog wel ergens een level 1 voorbeeld-adventure liggen, als je wilt, en daarnaast ook nog wat rpga-spul (RPGA: de officiële club RPG'ers van WotC) liggen.

Het goed maken van karakters is best nuttig voor het inzicht krijgen in de regels. Je aandacht wordt dan gefocust op de game mechanics. Het samenstellen van een karakter met nuttige (combat-)feats, (rogue-)skill list en (mage, priest)spells is best uitdagend werk, zeker als je je karakter op wil hangen aan een thema (priest of Ehlonna, swashbuckling fighter, con-man, fire-wizard).

• tyrinian
  • Niet online
[...]

Hm, nu ja als fighter met die buffs, kun we wel mee komen I, guess. puntje is alleen, heeft dat character nooit moeite bepaalde openbare ruimtes (Inns, Libraries e.d.) binnen te komen?
Nee, niet echt. Het is een planescape-achtige setting, dus het is vrij normaal dat er vreemd volk rondloopt. Er zijn steden waar je gewoon devils en demons in een inn tegen kunt komen, dus ik denk niet dat een halfdragon erg veel opzien baart.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Tyrinian: Knights of the Kitchen Table?

Mijn Library Thing catalogus

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

tyrinian schreef op 18 november 2003 @ 15:51:
[...]

Nee, niet echt. Het is een planescape-achtige setting, dus het is vrij normaal dat er vreemd volk rondloopt. Er zijn steden waar je gewoon devils en demons in een inn tegen kunt komen, dus ik denk niet dat een halfdragon erg veel opzien baart.
LOL dat lijkt onze Spell Jammer campaign wel. Daar kun je zo maar een mindflayer of Beholder tegen het lijf lopen op de Rock of Bral 8)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zijn er trouwens nog mensen geinteresseerd om als speler mee te spelen in een groep van 4 spelers + 1 DM, omgeving Rotterdam (Capelle)? Elke zondag.

Liefst 20+

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 18-11-2003 17:04 ]

Dit dus.

• tyrinian
  • Niet online
Crayne schreef op 18 november 2003 @ 16:06:
Tyrinian: Knights of the Kitchen Table?
Één van de oprichters ervan :)

• Piro

Piro

Destructief

tyrinian schreef op 18 november 2003 @ 15:48:
Ik heb nog wel ergens een level 1 voorbeeld-adventure liggen, als je wilt, en daarnaast ook nog wat rpga-spul (RPGA: de officiële club RPG'ers van WotC) liggen.
Dat zou wel handig zijn, want heb wel een aantal adventures gevonden, maar de meesten zijn voor level 5 of hoger.
Het goed maken van karakters is best nuttig voor het inzicht krijgen in de regels. Je aandacht wordt dan gefocust op de game mechanics. Het samenstellen van een karakter met nuttige (combat-)feats, (rogue-)skill list en (mage, priest)spells is best uitdagend werk, zeker als je je karakter op wil hangen aan een thema (priest of Ehlonna, swashbuckling fighter, con-man, fire-wizard).
Het is behoorlijk lastig, ook als je precies even de uitzonderings class uitkiest zoals de Monk. "Klein" vergissinkje ;). Maar goed, van fouten leert men weer.

• PsyFlash
LordMorgoth schreef op 18 november 2003 @ 12:50:
[...]

Ik wil nog een setje extra grote (en nee ik ben niet kippig) en een stel mini dice. Maarja where to find those?!
beide hier in Den Bosch, bij de djinns magic.
ik gok dat ze niet echt zeldzaam zullen zijn, verder.

• tyrinian
  • Niet online
Piro schreef op 18 november 2003 @ 19:44:
[...]
Dat zou wel handig zijn, want heb wel een aantal adventures gevonden, maar de meesten zijn voor level 5 of hoger.
Geef dan ff je e-mailadres, dan kan ik je e.e.a. opsturen. Reken wel op een groot attachment...

• Piro

Piro

Destructief

tyrinian schreef op 18 november 2003 @ 20:33:
Geef dan ff je e-mailadres, dan kan ik je e.e.a. opsturen. Reken wel op een groot attachment...
Dacht dat die public stond, niet dus. Attachment mag max 50 MB zijn, lijkt me groot genoeg, anders moet ik dat even aanpassen.

Anyway, email adres is: paul[a]remorse[stipske]nl :*)

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

PsyFlash schreef op 18 november 2003 @ 20:30:
[...]

beide hier in Den Bosch, bij de djinns magic.
ik gok dat ze niet echt zeldzaam zullen zijn, verder.
Hehe ik woon in Alkmaar dus da's een pittig endje met de auto.

Btw. www.djinns.nl?

(ok LM eerst zoeken dan vragen... Naja ik zie iig dat ze ook postoder doen).

[ Voor 13% gewijzigd door LordMorgoth op 19-11-2003 08:44 ]

• PsyFlash
LordMorgoth schreef op 19 november 2003 @ 08:44:
[...]

Hehe ik woon in Alkmaar dus da's een pittig endje met de auto.

Btw. www.djinns.nl?

(ok LM eerst zoeken dan vragen... Naja ik zie iig dat ze ook postoder doen).
Ik weet het niet,
die URL is hier afgevangen.
ze zitten er ook nog geen jaar.
Naar ik geloof is dit een winkel die is onsproten, vanuit van een reeds bestaand filliaal ergens in Limburg.

[ Voor 10% gewijzigd door PsyFlash op 19-11-2003 12:26 . Reden: typo's ]

• tyrinian
  • Niet online
Volgens mij bedoel je www.djinn.nl, en die zitten in Den Bosch en Weert

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

tyrinian schreef op 19 november 2003 @ 15:50:
Ik heb ze al gebeld ja. Moet ik idd maar eens een keertje langs. Balen dat ze zo ver weg zitten voor mijn (ik woon in Alkmaar :S ).

Heb ik gelijk een andere vraag: zijn er hier nog mensen die Spelljammer boeken hebben?

• PsyFlash
tyrinian schreef op 19 november 2003 @ 15:50:
je hebt gelijk.

• IceStorm

IceStorm

LordMorgoth schreef op 19 november 2003 @ 16:01:
Heb ik gelijk een andere vraag: zijn er hier nog mensen die Spelljammer boeken hebben?
Hebben als in, je wilt iets weten? Ik heb geen Spelljammer boeken helaas op 'echt' papier maar ik kan alles in pdf voor je opzoeken als je wil.

Uit mijn hoofd had Joker in Utrecht nog wat Spelljammer, geen idee wat alleen zal ik toegeven.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Nee, ik heb de meeste boeken zelf ook op PDF, ik zoek echt de boeken. Die krengen zijn nog behoorlijk zeldzaam :(

• IceStorm

IceStorm

LordMorgoth schreef op 21 november 2003 @ 08:57:
Nee, ik heb de meeste boeken zelf ook op PDF, ik zoek echt de boeken. Die krengen zijn nog behoorlijk zeldzaam :(
Als je echte boeken wilt, ebay?

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Da's mij te duur :S

• Wussie
Maat van mij heb laatst DnD 3e "Arms & Equipment" gekocht, ook wel leuk boekske :D K kwam er btw vandeweek achter dat ze bij de Joker in utreg vet veel nieuwe dices hebben =) Die frosted dingen hebbe ze daar ook, best nais ;)

• IceStorm

IceStorm

WuSSiE schreef op 03 december 2003 @ 12:30:
Maat van mij heb laatst DnD 3e "Arms & Equipment" gekocht, ook wel leuk boekske :D K kwam er btw vandeweek achter dat ze bij de Joker in utreg vet veel nieuwe dices hebben =) Die frosted dingen hebbe ze daar ook, best nais ;)
Nice, moet ik dan ook weer eens langs (want uhm ik heb nog niet genoeg dice O-)).

Ik heb zelf Underdark gekocht van de week, ook een erg gaaf boek moet ik zeggen, gewoon leuk om te lezen en veel info over de Underdark.
Daarnaast Quintessential Elf aangeschaft maar das een Sinterklaas kado dus die heb ik nog niet ingekeken ;)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

De quintessential boeken van Mongoose zijn errug leuk :) (vooropgesteld dat je DM akkoord gaat met gebruik van non-WotC bronnen :) )

Flap

• Piro

Piro

Destructief

Een maat van mij is nu de DM, maar we vragen ons af wat een beetje het goede moment is met het uitdelen van Magic Items?

Onze karakters zijn nu net aan level 2 geworden :).

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Er is geen 'beste' moment natuurlijk, dat verschilt altijd per groepje :)

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar wanneer een character in staat is het zelf te maken met de verscheidene Item Creation Feats. Zo rond die tijd zijn de chars 'er aan toe' om die dingen te kunnen maken, I guess.

Flap

• Wussie
Dat is wel waar, maar uit ervaring weet ik dat in ieder geval voor level 3 / 4 je er het best nog niet aan kan beginnen.
Het hangt er natuurlijk van af wat voor wapen je weggeeft... Als je als level 3 char een +1 handaxe krijgt ofzow, kan dat nog best, maar als je level 4 bent en een +4 battleaxe krijgt ben je al snel heel erg overpowerend...
Laat je DM de Dungeonmaster Guide er eens op na slaan, daar staat een hoop handige informatie op ;)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Daarom hebben die feats ook Prerequisites als Spellcaster level.

De prerequisite levels van het krijgen van items maak je natuurlijk wat lager, aangezien krijgen wat makkelijker gaat dan maken :P

Flap

• tyrinian
  • Niet online
De richtlijn die ik gebruik zijn is de character wealth level table uit de DMG (3.0e, p145).

VB: Een derde level karakter heeft typisch 2700 gp te besteden. Een longsword +1 kost ca. 2300 gp. Dan houdt ie wat weinig over voor de rest van z'n spullen (harnas, schild, pijl en boog, potion of cure x wounds). Een level 4 karakter heeft 5400 gp te besteden en kan dus heel goed een +1 zwaard betalen.

• IceStorm

IceStorm

Magic items kun je makkelijk 'uittesten'. Dingen die je hoofd hebt gewoon invoeren (binnen het redelijke natuurlijk ;)) en loopt het uit de hand dan pas je daar als DM een mouw aan.

Munchkins geef je 1x een zwaard met een hoge intelligence, moet eens zien hoe lang (kort) ze dat leuk vinden ;).

• PsyFlash
IceStorm schreef op 17 december 2003 @ 14:00:
Magic items kun je makkelijk 'uittesten'. Dingen die je hoofd hebt gewoon invoeren (binnen het redelijke natuurlijk ;)) en loopt het uit de hand dan pas je daar als DM een mouw aan.

Munchkins geef je 1x een zwaard met een hoge intelligence, moet eens zien hoe lang (kort) ze dat leuk vinden ;).
ik herinner me dat jij jou zwaard idd niet lang leuk vond.. :P
Dat ding had echt een klote karakter.. hoe heette dat ding ook al weer, 'imp' oid.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Hmm,

Ik heb ooit eens gehoord van een prestige class, die speciaal bedoeld was om de DM te irriteren. Zo mocht je bijv. om één of andere reden in zijn notes kijken, en dat soort flauwe grappen.

Kort gezegd, ik wil binnenkort die class wel eens nemen, gewoon om eens lekker te klieren })

Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Flap

• PsyFlash
right,
Maar staat niet op meerdere plekken (o.a. in dmg bij hoofdstuk btrf. prestige classes) Dat de DM het laatste woord heeft, over welke prestige class wordt
toegelaten?
En als je DM nu eens een bepaalde prestige class, laten we voor het gemak zeggen deze, niet toelaat, is er al een klein probleempje.

als Dm zou ik het wel weten :)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ja, allicht... Maar mijn DM weet ook van het bestaan van deze class af... maar weet dus ook niet precies hoe die eruit ziet. Ik wou hem gewoon introduceren in de party, om eens een grapje over te maken "neee... ik wil niet dood. Of anders is mijn volgende char een $prestige_class >:) " *laughter*

Flap

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
Piro schreef op 13 december 2003 @ 16:03:
Een maat van mij is nu de DM, maar we vragen ons af wat een beetje het goede moment is met het uitdelen van Magic Items?

Onze karakters zijn nu net aan level 2 geworden :).
Heb ik t net ook met een paar mensen over gehad :D
We zitten nu @ level 4 (word heel los bepaald, we houden geen kills of exp bij).
Ik denk dat ik momenteel heel lang kan wachten op een magic item wat ik kan gaan gebruiken puur omdat ik van mezelf gewoon te sterk ben.
Onze wizard, priest en archer lopen qua damage potentieel gewoon zover achter nog.
ze lopen wel in, daar niet van maar ik denk dat zij eerder iets leuks vinden dan ik :P
Ligt dus idd aan je party, hebben ze nu al moeite met de simpelste wezentjes (en niet omdat ze belaberd gooien) dan kan je ze eerder invoeren dan als ze alles op hun weg doormidden hakken zonder problemen :P

(Thac0 14, +6dmg mod op mn battleaxe. Thac0 15, +4dmg op mn throwing axe. en dan kobolds tegen komen.. :z)

[ Voor 13% gewijzigd door LordMithril op 27-12-2003 23:01 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

is het iemand ooit opgevallen dat bij character maker ( van wizards of the coats, weet niet of andere mensen het hier gebruiken maar) dat je met dieren die je nemen kunt, een eagle een damage heeft van 1d30. is dit een fout of is dat beest echt zo m8ig? en vraag je aan anderen. wat betekend het getal achter je dier bij raven of rats bijvoobeeld. staat er een 8 achter. iemand enig idee wrm?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Volgens mij staat die 8 voor het aantal wat er in 1 HD gaat (wat gebruikt wordt bij het bepalen hoeveel beestje je mag meenemen als animal companion).

En volgens de MM doet een eagle 2x 1d3 + 1x 1d4 damage.
Een giant eagle doet 2x 1d6+4 en 1x 1d8+2 damage.

[ Voor 27% gewijzigd door UDuckling5 op 27-12-2003 23:46 ]

Flap

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

mee aantal vrienden en ik willen binnen kort ook weer beginnen aan ad&d. ben begonnen aan een char, lvl3 en 44points(45 points was max) moest van de DM. wil een druid hebben. ik zou graag een aantal tips hiervoor verzamelen zoals. wat is de beste keuze voor feats en skills, en hoeveel punten moet ik erin stoppen. ik weet wel qua points verdeling, daar moet wis vooral hoog (14str,15dex,14con,12int,18wis,11cha. zo heb ik punten verdeeld). iemand nog tips voor veranderingen en welke skills en feats het belangrijkste zijn voor druid?

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

'het beste' kun je alleen weten wanneer je weet wat de DM voor je in petto heeft, en chances are dat je dat niet te weten komt :)

Ikzelf geef feats en skills altijd aan de hand van de background, zodat mijn char ook echt bij het verhaaltje past ;)

BTW: ad&d is niet meer verkrijgbaar... misschien bedoel je dnd 3,5E (ofzo)

[ Voor 16% gewijzigd door UDuckling5 op 29-12-2003 16:11 ]

Flap

• tyrinian
  • Niet online
daves2hd schreef op 29 december 2003 @ 16:01:
iemand nog tips voor veranderingen en welke skills en feats het belangrijkste zijn voor druid?
Hou er rekening mee dat een druid bijna altijd een supporting type is en dus vaak niet de glansrol heeft die een fighter of een wizard heeft. Uitzondering is natuurlijk wanneer ie in een bos o.i.d. is. Verder is een druid nogal veelzijdig, maar die veelzijdigheid is moeilijk vol te houden op hogere levels. Ik raad je dan ook aan om een richting te kiezen met je druid en in die richting je feats te kiezen. Gangbare richtingen zijn o.a. combatant, shape-shifter, summoner en supporting spellcaster.
Hou er nu al rekening mee dat je in de toekomst kunt shapeshiften. Dat kan je keuze beïnvloeden. VB:

Comabatant/Shapeshifter:
Een naar een tijger of beer geshapeshifte druid i.c.m. de feat improved overrun is een beest waar iedere combatant rekening mee moet houden. Neem daarbij Natural spell en er is bijna geen reden meer om terug te keren naar een humanoid form.

Summoner
In een ander geval zijn de gesummonde creatures van een druid met augment summoning behoorlijk veel sterker dan verwacht. Neem daarbij wat buff-spells (i.e. cat's grace) en je summons vormen een leger. Planten in de buurt? Plant Control (uit MotW) zorgt voor een groene aanvulling in je leger.

Supporting Caster
De spells van een druid met (greater) spell penetration hebben meer kans op impact, zeker wanneer met de feat Energy Substitution een spell naar een ander element kan worden veranderd (i.e. fire seeds worden acid seeds)

Qua skills moet je kijken naar de rest van de party: Is er een bard of sorceror? Geen nut dan om hoge score te hebben in diplomacy. Wizard in de buurt: spellcraft is voor jou ook overbodig. Natuurlijk zijn Survival, Knowledge Nature en Handle Animal en Concentration zinnig als druid. Spot en Listen zijn altijd makkelijk, en 2 punten in swim en ride zorgen ervoor dat je daar makkelijk take 10's op kunt doen.

Tot slot, kijk hier eens. Daar staat onze party met o.a. mijn druid.

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

verdere party worden een nercomancer en een ranger geloof ik.

maar met welke feats is het beste te beginnen ik kan er nu maar een stuk of 3 kiezen nu.
en als het nie te veel moeite is :P als lvl3 druidje welke spells zijn dan het beste voor te bereiden. gezien je nog niet echts iets groots kan summonen of worden.

• PsyFlash
speaking of druids,
Zijn er mensen die de shapeshifterclass uit Masters of the Wild kennen / spelen?
Ik vroeg me af, of er een goede manier is om die 3.5 compatible te maken, sinds
de class gebruik maakt van versie 3 monster classifficaties.
Pagina: 1 2 3 Laatste