Toon posts:

(A)D&D Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik ben laatst bij The Joker geweest. Vroeger werd daar iedere week wel een (toen nog) AD&D avondje gehouden, maar toen ik er laatst naar vroeg zeiden ze dat het maar heel onregelmatig gebeurd. Ik heb wel wat email adressen van het prikbord in de kelder opgeschreven, maar nog niets mee gedaan. Ik zou liever spelen met wat mensen van GoT :)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
pak een keer de bus (114) Naar leerdam en doe een x met ons mee... Misschien ken ik dan wel ff een dagje organiseren om even met alleen GoT mensen te beginnen, Patrickje wou ook al een x meedoen. Dan moete we alleen wel even kijken hoe we vanaf het station naar mijn huis komen (is 5 km :() Maar als we dan een man of 3 / 4 hebben, kanne we wel ff een x een dagje aankutten :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:52

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh nog iets heel belangrijks:

Zijn er meer mensen die aan 1 set dice niet genoeg hebben :D?

• Wussie
lol yahhh, wij hebben zeg maar zo´n "oudhollandse boeren slaatje" emmer vol met dices, standaard midden op tafel staan =) daar gebruikt iedereen uit... en z´n eigen dices antuurlijk er bij =)

• IceStorm

IceStorm

Hehe, ik heb nu 9 sets (je kunt met 1 set prima vooruit hoor :P) maar de meeste sets zijn gewoon echt mooi.

Ik kom ook nog wel eens in de Joker en de Cave. Bij de joker hebben ze een kleiner assortiment maar wel ook nog een hele hoop 2nd edition :).

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Heb zelf nu twee setjes (rood met gouden cijfertjes en donkerblauw/paarsig met gouden cijfertjes).

Zit erover te denken om zo'n pound-o-dice te kopen, maar daar zit teveel lelijke zooi bij.

Ik gebruik mijn set wel allebei tegelijk, die rooie gebruik ik ipv miniatuurtjes :)

[ Voor 20% gewijzigd door UDuckling5 op 10-09-2003 16:03 ]

Flap

• IceStorm

IceStorm

UDuckling5 schreef op 10 September 2003 @ 16:00:
Zit erover te denken om zo'n pound-o-dice te kopen, maar daar zit teveel lelijke zooi bij.
Mee eens :) En er zit maar 1 set in.

• Wussie
:( Da´s wel jammer, ik heb nu zeg maar geheel doorzichtig met witte letters, af en toe een beetje onduidelijk, maar ze zien d´r wel liet uit :P Ben ondertussen wel toe aan een stuk of 2 nieuwe mooie setjes =)....

Volgend onderwerp, wie heeft er nog meer last van dubieus kwijtgeraakte potloden???

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik doe altijd een greep in mijn etui, no clue hoeveel ik er mee neem en hoeveel mee terug :) Wel een probleem is, dat ze altijd breken :(

Flap

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

[beter laat dan nooit]
Een ondergronds bergstroompje is/wordt afgesloten door een instorting. Het (vrij) snel omhoogkomende water sluit een hoop doorgangen af. De spelers kunnen nog ontsnappen door een stuk onder water te zwemmen en komen uit in een grootse ondergrondse kamer, die helaas volledig ondergestroomd is. Via een Opening in het dak flonkerd het licht over de wateren. Een random groot monster (Te sterk om direct aan te vallen) bewoont het meer, maar heeft de spelers nog niet door. De enige uitgang is om bij een van de kleine watervalletjes omhoog te klimmen en door een nauwe doorgang verder te kruipen.

Laat daar nou net dat monster staan te vissen. ;) De manier van oplossen hangt natuurlijk af van je karakters en wat ze bij zich hebben. Misschien willen ze dingen oplossen met gif, vallende rotsblokken (ranger met effect-pijlen?), stealth, of kunnen het met behulp van spells in een positie brengen waardoor het niet kan aanvallen.

De verder journeyende party krijgt door al dat water koude problemen en krijgen voor de tijd dat ze door natte stroompjes en wateren moeten kruipen dex en reflex penalties vanwege verkramping. Onderweg komen ze kleine groepjes Chuuls tegen (ik hoop dat ze al sterk genoeg zijn ;) ) Uiteindelijk komen ze dan uit bij een dorpje friendly kua-toa, waarvan een evil afsplitsing de uitgang bewaakt.

Localhost is where the heart is

• Wussie
:D Ze zijn allemaal nog maar level 1, dus zal ff m´n MM´s door kijken wat ik er in pleur :) Handige tips... :) thx SilentStorm! :D Ik ga binnekort beginnen om m´n eiland waar ze nu zitten (is ook nog maar ´t enigste waar ze zijn geweest), om te zetten in FR dan maar... :) en dan waarschijnlijk city of the spider queen gaan spelen \o/ :D

edit: ik ga binnekort waarschijnlijk een RPG forum maken, al heb ik zelf niet heeeeeeel veel verstand van PHP en al die bullcrap... Mensen om me mee te helpen / moderetters gezocht :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wussie op 10-09-2003 16:45 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Over levendigheid, hoe kun je een npc een goed verhaal laten houden? Op papier kan ik vrij makkelijk een sterk karakter in elkaar zetten. Met behulp van wat improviseren en denken vanuit dat karakter kan ik dan meestal ook zijn/haar antwoorden in een conversatie realistisch bepalen.

Mijn probleem is echter dat als ik dat karakter moet uitspelen, het moeilijk een natuurlijk gesprek wordt. Het vanuit een bepaald persoon een gesprek voeren, over de koetjes en kalfjes uit de omgeving praten, of intelligente discussies op hoog niveau.. Het gaat wat moeizaam. Het kan natuurlijk een ervaringsding zijn. (RPG'en gebeurd in tegenstelling tot wat ik hier zie bij mij vrij onregelmatig ('He, zullen we weer eens'.) Misschien is er iemand die hier een goede tip voor heeft of me op een goed boek kan wijzen?

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik heb zelf niet zoveel tips. Ik maak gewoon globaal duidelijk wat de NPC hen heeft verteld, of ik laat hem de party een briefje toeschuiven ofzo. Mijn party is sowieso veel te veel munchin/XP-verslaafd om een gesprek met een NPC te gaan voeren. ("Dit duurt te lang, laten we hem bedreigen!" :/ )

Dit is denk ik precies wat je zoekt:
http://www.roleplayingtips.com/issue172.asp#tips

Verder zijn die vrij goede boeken (heb ik gehoord):
http://members.aol.com/dwcope/guides.htm

[ Voor 18% gewijzigd door UDuckling5 op 11-09-2003 23:56 ]

Flap

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Uitgebreide site zo op het eerste gezicht. Die ga ik morgen nog even op mn gemak doorlezen, bedankt :)
"Dit duurt te lang, laten we hem bedreigen!" :/
Heel bekend :), op zich is er wel conversatie te maken, maar als de players ook alleen maar antwoorden met 'ja/nee/misschien/ok/lets get him' gaat het best moeilijk. Het vertellen over gebaren en houdingen maakt het alwel vast wat boeiender. Ook iets minder logisch gedrag maakt het wel boeiend, vooral als je npc er een beetje leuk invallen.. voorbeeldje van ooit eens met iets meer dm uitleg.. (2 spelers, via irc overigens)

* SilentStorm Je komt aan in $gehucht. [beschrijving] op het dorpsplein staat een fightster die bij het zien van $player, haar zwaard uit de schede haalt en op hem af rent. Je herkent haar nog net als Marisa, een in die tijd jong meisje, die je niet meer hebt gezien sinds je haar vader vermoordde, op het moment dat je er achter kwam dat hij je voor was bij het vinden van $schat.
$player: Ik cast een firebolt vlak voor haar voeten.
* SilentStorm Je gooit.... [online dobbelding] een 1. Je faalt jammerlijk en steekt je eigen mouw in de hens.
$player: Ik cast.. nee wacht.. ik stop mijn hand in die regenton.
* SilentStorm Het vuur gaat uit. Marisa is intussen nog maar 10 meter van je verwijderd.
$player: Ik cast $spectucalair spell
* SilentStorm [dobbel] 16, je slaagt: Marisa laat haar wapens vallen, houdt haar handen voor haar ogen en je hoort een zachte kreet steeds luider worden...
$player: "wat hoor ik?"
Marisa: Aaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!
$player * houdt handen voor oren: "Aaaaaaaaaaaaaah"

:D :P

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Hehehe.

Maargoed, ik heb nu Uncle Figgy's Guide to Good GameMastering en Uncle Figgy's Guide to Good RolePlaying gelezen en nu ga ik hier fijn mijn mening neerkladderen.

Met de dingen zoals hij ze classificeerd en indeelt ben ik het grotendeels eens. De Munchkin (of Powergamer zoals hij ze noemt), de Acteur (of Mad-Gamer), het karakter wat over het hoofd wordt gezien (the Avarage Joe), ze komen mij ook allemaal bekend voor. Dus om inzicht te krijgen in de ''ongeschreven'' regels van roleplaying games zijn deze guides wel handig. Ook staan er goede tips in over hoe een campaign te organiseren (hoewel hij het improviseren erg promoot, en ik het hier niet mee eens ben, maar aangezien het zijn guides zijn heeft hij daar alle recht toe :) ).

Aan de andere kant heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan deze Uncle Figgy. Hij acht het ''Roleplay'' stukje uit de betekenis van RPG erg hoog, en tot hier ben ik het nog met hem eens. Maar hij gaat zo ver, dat hij in een voorbeeld aangeeft dat zijn karakter een andere partymember doodde "omdat zijn character dat zo gedaan zou hebben.'' Dit vindt ik een beetje slapjes. Ik kan me best voorstellen dat je je karakater zo realistisch mogelijk wilt neerzetten, maar je party bestaat out of game waarschijnlijk uit je vrienden, en de karakters zijn ingame waarschijnlijk ook maatjes. En omdat je samen een spel speelt, zul je iedereen zijn pleziertje moeten gunnen. En als hij het vindt om partymembers te backstabben past hij niet in de party, mijns inziens, omdat hij duidelijk niet in staat is het voor iedereen leuk te houden of compromisen te sluiten. Daarom vindt ik hem vrij egoistisch, hij stelt zijn eigen plezier boven het plezier van de rest van de party, en dit is een vreselijke eigenschap IMHO.

Daarnaast is hij vrij arrogant. In zijn voorbeelden heeft hij het telkens dat hij uit de party is gestapt omdat hem dit-of-dat wissewasje niet beviel, en hij wil dat zijn lezers zich ook zo gaan gedragen. Wederom slechte zaak...

Maargoed, dit is mijn mening over zijn guides en om jezelf een mening te vormen of om in te kunnen stemmen met mijn mening zul je ze toch zelf moeten lezen :)

Flap

• Wussie
Dude, ik ga dit binnekort ook zeker lezen, maar nog even over dat "Player Killen", op het moment, is mijn ranger nogal pissed op een andere player, omdat hij dus is overgelopen naar de kant van Drognan (Half Red Dragon - Half Ogre :(), vervolgens heeft hij al het waardevols wat ik bij me had gejat, waaronder een speciale pijl waar mijn character veel waarde aan hecht... Nu is het wel zo, zodra ik die kerel weer zie... Heeft hij 2 1d8+4 pijlen in z'n voorhoofd zitten, en reken maar dat ie dat nie leuk vind :), kortom, mijn character is zooo pissed op die gozer dat ie um dood wil hebben... Maarrrrrrr. Zoals jij zegt, een medespeler backstabben is te lame voor woorden, of hij moet echt iets lulligs gedaan hebben :(...
Btw die dwerg, is stiekum wel een were-rat :( Is dus ook weer wat minder. Maar ja dat weet m'n character niet, ja hij weet wel dat ie een wererat is, maar hij denkt dat ie niet zo sterk is... Maar da's weer foutje van de DM, hij had hem namelijk in z'n wererat vorm, de hitpoints gegeven van een standaard wererat :( 4 dus... Ik hem dus met zilver bestek dood gegooid :) ^^, maja nu blijkt dus dat de DM het fout heeft gedaan, en nu heb tie 26 hitpoints :( Met DR 5/silver :( is weer wat minder...

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

LOL

Nooit gedacht dat iemand die zieke overpowerd templates ooit zou usen :) Wat een freakshow moet jullie party zijn (nofi :) ) met bijvoorbeeld een ogre als PC...

Flap

• Wussie
Muhahah :D Je komt dicht in de buurt. Een PC heeft ooit een NPC ogre als vriend gehad :P, we hebben ook een planetouched in de party zitten =) *:P Hot momma*

edit: die dwerg zit niet in de party meer hoor :) Die zit aan de andere kant van't land :P

edit2: We hebben die Drognan dude al een x ze kop in getimmerd, Met een aantal mensjes uit de party, + een halfling NPC Mage, (Had blind gecast 8)7 ) Toen hebben we hem toch een stuk of 60 damage punten op geleverd :D

Maja, hij vecht zelf zelden, meestal heb tie Hob Goblins en Ogres die voor um vechten :)

[ Voor 64% gewijzigd door Wussie op 12-09-2003 11:58 ]

• tyrinian
  • Niet online
IceStorm schreef op 08 september 2003 @ 16:41:
[...]

Klein vraagje, heeft iemand hier al City of the Spider Queen gespeelt? Ik zit er namelijk over te denken om dat avontuur een keer te gaan doen maar ik weet niet of het wat is en info zoeken zonder spoilers te lezen is klote :D.
Op het forum van http://easy.to/kotkt staat een groep die CotSQ draait met daarbij nog een hele hoop extra gedoe om intrige en zo meer naar voren te laten komen, omdat ze het anders te veel hack 'n' slash vonden.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

UDuckling5 schreef op 12 September 2003 @ 01:58:
Aan de andere kant heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan deze Uncle Figgy. Maar hij gaat zo ver, dat hij in een voorbeeld aangeeft dat zijn karakter een andere partymember doodde "omdat zijn character dat zo gedaan zou hebben.'' Dit vindt ik een beetje slapjes. Ik kan me best voorstellen dat je je karakater zo realistisch mogelijk wilt neerzetten, maar je party bestaat out of game waarschijnlijk uit je vrienden, en de karakters zijn ingame waarschijnlijk ook maatjes. En omdat je samen een spel speelt, zul je iedereen zijn pleziertje moeten gunnen. En als hij het vindt om partymembers te backstabben past hij niet in de party, mijns inziens, omdat hij duidelijk niet in staat is het voor iedereen leuk te houden of compromisen te sluiten. Daarom vindt ik hem vrij egoistisch, hij stelt zijn eigen plezier boven het plezier van de rest van de party, en dit is een vreselijke eigenschap IMHO.
In deze post meldde ik dat ik het belangrijk vindt als de players goed met elkaar overweg kunnen en elkaar niet gaan backstabben.

Toen las ik deze post
tyrinian schreef op 12 September 2003 @ 12:36:
Op het forum van http://easy.to/kotkt staat een groep die CotSQ draait met daarbij nog een hele hoop extra gedoe om intrige en zo meer naar voren te laten komen, omdat ze het anders te veel hack 'n' slash vonden.
en zag in dat topic dat door de characters een charter was opgesteld om backstabbing te voorkomen ( http://www.stud.tue.nl/~k...&file=viewtopic&p=201#201 ). Dit vind ik weer het andere uiterste :+ Zo stikt hoeft het ook weer niet.

Wat is jullie mening hierover?

Flap

Verwijderd

Het charter was niet alleen opgesteld om backstabbing te voorkomen, want dat kan nog steeds gebeuren (een van de characters had bijvoorbeeld een van de andere kunnen laten "verdwijnen", en na twee dagen wordt deze uit de charter gegooid. Of een dief kan gewoon dingen (treasure) verborgen houden van anderen.). Het was ook in charachter voor sommige characters omdat te doen.
Ik ben overigens de DM van die game.
En City of the Spider Queen is een enorme Dungeonhack. Ik heb nu zelf een verschrikkelijk ingewikkeld achtergrond verhaal wat volledig draait om de charachterbackgrounds ontwikkelt. Ik heb nu een tipje van de sluier aan een aantal van mijn spelers laten zien, en ze vonden het meteen een stuk interessanter.

Voor mensen die in de buurt van Eindhoven wonen. De Knights of the Kitchen Table, een (studenten)rollenspel vereniging organiseren elke eerste woensdag van de maand een Open Avond, waar iedereen mee kan spelen. Zeker in het begin van het jaar worden er veel newbie games opgestart. Maar ook voor gevordere spelers is het interessant om eens een keer te komen kijken. (http://easy.to/kotkt)

Verwijderd

Een vraagje hoe anders is 3.5 edition van 3th edition?? Ik zag het laatst in een winkel staan.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

DnD 3.5E is een revision van DnD 3E.
Dungeons & Dragons Player's Handbook 3.5E
WHY A REVISION?
The new Dungeons & Dragons game debuted in 2000. In the three years since the d20 Game System energized the RPG industry, we've gathered tons of data on how the game is being played. We consider D&D to be a living game that constantly evolves as it is played.
We've gathered feedback from as many people who have played D&D as we could. We've talked to you at conventions, examined countless message boards devoted to the game, and collected information from a variety of customer-response outlets including our customer service department. We used all this data to retool the game from the ground up and incorporate everyone's suggestions. We listened to what you had to say, and we responded enthusiastically to improve the game and this product.
If this is your first experience with D&D, we welcome you to a wonderful world of adventure and imagination. If you used the prior version of this book, rest assured that this revision is a testament to our dedication to continuous product improvement. We've updated errata, clarrified that this is an upgrade of the d20 System, not a new edition of the game. This revision is compatible with all existing products, and those products can be used with the revision with only minor adjustments.
What's new in the revised Player's Handbook? We've increased the number of feats and spells to choose from, and we've added new class features to the barbarian, bard, druid, monk, ranger, and sorcerer. The entire book has been polished and refined, all in response to your feedback and to reflect the way the game is actually being played. We've streamlined some rules, expanded others. We've overhauled skills and spells.
Take a look, play the game. We think you'll like how everyting turned out.

Flap

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Vandaag weer sinds lange tijd een keer gespeeld :)

Was weer geweldig.

Wij hebben dus ook een beetje een munchkin in de groep, en een echte roleplayer. Alleen vandaag was die roleplayer een beetje nurks, en die munchkin had er echt zin in. Wat leidde tot het volgende:

<DM> "blablabla" (no clue waar het over ging :) )
<RPG> "jajaja, schiet nou maar op met die XP!"
<Iedereen> " :? "
<Munch> "nee, het gaat om het spelen... je moet je character léven en denken zoals hij :D "
<Iedereen> " :? :D "

[ Voor 12% gewijzigd door UDuckling5 op 14-09-2003 18:03 ]

Flap

• Wussie
:? Hier klopt iets niet ... :D

• Wussie
fftjes een uitgebreid kickjeh hoor :)

even over Dungeon Mastering, iemand nog handige tips d'r voor? Want ik heb nogal vaak dat ik dus in de MM de beesies op moet zoeken, maar ik kan dus ook niet echt een goed compacte manier vinden om die beesten op te schrijven. En 't zelfde met NPC's, hoe kan je het het best voor bereiden, dat als je spelers met een NPC gaan praten, dat je dan wel weet wát voor karakter hij heeft, en welke informatie hij/zij heeft, maar niet hoeft te improviseren, te veel informatie geven, verkeerde dingen zeggen, zodat je hele verhaal niet meer goed loopt?
Wat trouwens ook vaag is, bij m'n 3e editie lvl 2/2 ranger/fighter heb ik een veel beter idee bij het personage wat hij heeft, dan bij m'n lvl 1 fighter 2nd edition, waar ik al even lang mee speel als met m'n ranger/fighter... 't is zowiezo bij die DM die 2nd DM't, dat ik vrij weinig karakter in m'n personages kan pompen, en ik heb er daar toch al een stuk of 10 versleten :S Weet iemand waar dit aan kan liggen?

edit:
Desdemona Targaryen

Naam: Desdemona Targaryen
Ras: Elf
Geslacht: Vrouw
Lengte: 1 m 60
Gewicht: 50 kg
Huidskleur: blank
Haarkleur: bruin

Class: Semi-mage, met veel muziek gerelateerde NWPs

Primary Stats:

(Ik gebruik ff EW stats, als je liever AD&D neemt - ga je gang)

Strenght - sterk onder gemiddeld
Health - iets onder gemiddeld
Dexterity - iets boven gemiddeld
Balance - iets boven gemiddeld
Perception - zeer zwaar onder gemiddeld, want ze is blind
Beauty - boven gemiddeld
Charisma - zwaar boven gemiddeld
Wisdom - boven gemiddeld
Willpower - iets boven gemiddeld
Intelligence - zwaar boven gemiddeld

Weapon Proficiencies:

Geen

Non-Weapon Proficiencies:

- Musical Instrument (met name Harp en Clavecimbel)
- Singing
- Dancing
- Composition
- Philosophy
- Ettiquette
- Diplomacy
- Seduction

Talen:

Elf, Human, Common, Ancient, Dryad

Thief Skills:

Move Silently

Magic:

Conveyance:
Divination: **
Enchantment:
Illusion:
Invocation: *
Mental: ***
MetaMagic: **
Obliteration:

Duration:**
Area:**
Range:**
Resistance:*
Intricacy:****
Penetration:***
Control:**
Artistry:*

Spell points: 50
Welke editie is dit? Of is dit niet (A)DnD

bron: [Die-hard RPG] RPGen zonder alles? GoT RolePlay topic

edit2: ojah, om nog even terug te komen op 't "Baldurs Gate" / "Neverwinter Nights" verhaal, (kweenie of dit al gezegd is, maar ik zeg het lekker toch nog een keer :Y) ). Wat ik het grootste nadeel vind aan nwn en bg, is dat je gewoon 300 keer minder vrijheid hebt als bij DnD zelf, stel... Je bent in NWN tegen een reuzachtig grote Skeleton aan't vechten, dan zou je bij Dnd kunnen zeggen van: Ik probeer m'n grappling hook achter z'n oogkas te haken, en daarna proberen we hem met z'n allen naar beneden te trekken... Dit soort dingen maken DnD juist leuk, de vrijheid in alles wat je doet of wil doen :D Zie dit maar eens voor elkaar te krijgen in NWN of BG... Dat vind ik dus gewoon hét meest sux0rende aan die games, en mede daarom speel ik ze ook niet 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Wussie op 15-09-2003 12:59 . Reden: weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ]

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Voorbeeld van hoe ik stats noteer van een tegenstander:

Badabum, Orc Chieftain (rang, status onder de rest van de orcs en manier van aanvallen blijken hier dus al uit)
AC: $nummertje
INIT: $nummertje
ATT: $nummertje
DAM: $nummertje
Items:
-Warhammer
-Shield
-12 gp
-riem van mensenschedels

Hier staat alles in wat je moeten weten. Je hoeft niet te weten hoe hij aan die armor komt, of dat natural is, of door zijn schild, of wat dan ook, je hoeft alleen te weten dat hij zoveel-en-zoveel AC heeft.

Hier duw je 4 minions bij:
Orc Minions
NR1: $nummertje
NR2: $nummertje
NR3: $nummertje
NR4: $nummertje
Items totaal:
-4 battleaxes
-10 gp

Dan gebruik je voor de attack van orc 1 bijv. nummertje 4, en voor de inititative van orc 4 gebruik je nummertje 2, etc. Eventueel randomize je dit door 1d4 te rollen voor welk nummertje te usen.

Het wordt wel geen interessante combat zo, maar orcs zijn dan ook niet de meest interessante tegenstanders.

Bij een NPC doe je hetzelfde (voor als de players hem besluiten aan te vallen), eventueel schrijf je er nog andere handige stats bij, en dan schrijf je er verder nog wat losse punten bij met informatie die hij weet.

Voorbeeld:

Pietje Puk, postbode in Keteldorp
AC: $nummertje
INIT: $nummertje
ATT: $nummertje
DAM: $nummertje
Items:
-postzak
-fietsje
Rumors:
1-5) De brievenbus van het dorp is rood
5-10) De brievenbus is rood en heeft een gleuf
10-15) Er komen vaak mensen post in de rode bus met gleuf doen.
15-20) Pietje heeft de brievenbus gesaboteerd zodat ie post versnipperd.

Die 1-5 enzo staat voor wat Pietje de spelers wil vertellen als hun Gather Information checks hoog genoeg zijn.

Op een gegeven moment heb je vet veel van die briefjes :) Die stop je dan in je hoge hoed, grabbelt een paar keer, en in no time heb je een random encounter die best interessant kan worden. Pietje Puk, de evil postbode, aan het hoofd van de Orc Minions, die met zijn vijven Badabum, de chieftain gegijzeld houden.

[edit]

Die stats van Desdemona Targaryen heeft Lord Daemon volgens mij gemaakt aan de hand van zijn eigen RPG, Eternal Worlds.

Tot slot ben ik het volledig met je eens wat betreft CRPG's.

[ Voor 5% gewijzigd door UDuckling5 op 15-09-2003 13:05 ]

Flap

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Leuk topic! Ik speel ongeveer 11 jaar (A)D&D met grote tussenpozen bij gebrek aan party.

Heb nu weer een leuke groep gevonden waar we elke week mee spelen. We zijn inmiddels overgestapt op 3.5 edition...kostte me wat centen, maar het boek is erg mooi.

Als er een groep is in de buurt van Dordrecht, dan meld ik me graag aan. Altijd leuk!
Kan eventueel ook DMen, daar heb ik enige ervaring in.

Dit dus.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
UDuckling5 schreef op 15 September 2003 @ 13:04:
Die stats van Desdemona Targaryen heeft Lord Daemon volgens mij gemaakt aan de hand van zijn eigen RPG, Eternal Worlds.
Niet helemaal: het is een van de characters van het GoT RolePlay topic. De regels kan je in bovengenoemd topic vinden. Het systeem is afgeleid van Eternal Worlds (versie 1, geloof ik), maar aangepast aan het roleplayen op een forum (minder direct overleg, minder dicerolls). De kern van het systeem is meer vrijheid in je character, vrijheid in het spellcasten en geen ellenlange gevechten (duurt zo lang op een forum)

Ik speel trouwens ook AD&D, maar de laatste tijd wat minder (laatste keer was eind vorig jaar :|) door persoonlijke omstandigheden van m'n medespelers.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Wussie
UDuckling5 schreef op 15 September 2003 @ 13:04:
Een hele hoop nuttige informatie :)
Jej, relxte post, leuk om te lezen ook :D Thx =) Kom ik wel weer wat verder mee, maar wat ik wel ff vaag vind... Waarom schrijf je niet het armor op wat die Orc aan heeft? Aangezien dat makkelijk is ivm als de orc reflex saves moet maken, en als de orc dood is en de party wil z'n armor meenemen om te verkopen? En stats zoals strength enzo, voor dus grapple checks en weet ik ut allemaal niet... :) Misschien wil ik nu te veel, maar als ik al die informatie heb, gaat 't spelen toch wat sneller, maar ja, nu nog een compacte manier om dat op te schrijven :(

edit: Zoals ik eerder al vroeg, zijn er mensen geinteresseerd om me te helpen met een nederlands roleplaying forum te openen? add me @ wussie__@hotmail.com...

[ Voor 12% gewijzigd door Wussie op 15-09-2003 13:59 ]

Verwijderd

Ik ga ook even m'n bek open trekken. Speel nu 8 jaar RPGs, ben 8 jaar DM/GM, begonnen met AD&D 2nd en daarna over gegaan op Shadowrun (near future cyberpunk RPG), ongeveer na een jaar of 5 denk ik, eerst nog een beetje door elkaar, laatste jaar eigenlijk vooral weer D&D, al is het niet vaker dan eens in de 3 maanden

Wat ik gaandeweg allemaal heb geleerd is echt te veel om allemaal op te noemen, maar een aantal dingen zijn wel de moeite om te noemen denk ik...
We begonnen ooit op een verjaardag toen we net 14 waren met "Het Oog des Meesters" een naar het Nederlands vertaalde D&D (1st edition) starter kit, waar we al snel achter kwamen is dat het niet de bedoeling is dat de gene die het monster dood de XP krijgt klinkt voor velen logies, maar ik moest er eerst nog als dief 3 monsters voor neersteken die al bijna dood waren voor we er eindelijk achter kwamen dat de regels anders gingen...
Dit soort kleine 'foutjes' verstoren de game balance aanzienlijk maar lossen gaandertijd wel op, naarmate je bekender wordt met de regels zal je veel vaker zoiets hebben van "ah vandaar" niet te veel mee zitten gewoon lekker spelen.
Munsckins zijn altijd een probleem en je hebt ze er altijd bij zitten, WuSSiE's char zou het bij mij niet lang uithouden, puur ivm game balance, maar zo lang je DM bent ben je eigenlijk zelf verantwoordelijk voor dat probleem, jij hebt namelijk de char zelf in je campaign toegelaten. Ik heb zelf ook al bijna 8 jaar een munchkin er in zitten, het blijft namelijk redelijk moeilijk om na een aantal jaar tegen een vriend te zeggen dat zijn char niet meer kan terwijl de rest gewoon doorspeelt met dezelfde char. Wat ik heb gedaan is zijn char langzamerhand een aantal mentale problemen gegeven en hem gestuurd naar het role playen van zijn char... en dit heeft erg goed gewerkt.
Munchkin players zijn een probleem, maar als DM moet je ook erg uitkijken dat je geen munchkin campaign creëert, en dat gebeurt sneller dan je misschien verwacht, door bijvoorbeeld te snel je spelers te belonen met (te krachtige) magiese items, of (te)veel geld.
Ook al eerder genoemd was het spelen met 8 mensen... het is mij in 8 jaar 1 keer gelukt om 7 spelers onder de duim te houden en juist toen het lukte heb ik besloten het nooit meer te proberen, het kost namelijk te veel energie om de aandacht van 7 spelers vast te houden, het kan, maar wat je moet doen is dat je interactie met elke individuele speler interessant moet zijn voor alle andere spelers en je kan je wel voorstellen dat dat redelijk lastig is.
Ik zelf geef de voorkeur aan 5 spelers excl. DM, dan heb je niet te veel spelers om de aandacht vast te houden en niet te weinig om speler interactie onderling wat meer ruimte te geven... Verder is het bloed irritant als spelers maar af en toe kunnen mee doen, omdat je ze constant in en uit het verhaal moet schrijven, kijk dus of je dit kan voorkomen.
Maak het je spelers ook niet te makkelijk, maar frustreer ze ook niet te veel... een van de dingen om rekening mee te houden is dat je spelers niet zomaar met ranged weapons vijanden laat aanvallen die in melee combat zijn, als ze dat willen hebben ze zo'n beetje evenveel kans dat ze de een of de ander raken. melee combat is namelijk een gevecht dat zich constant afspeelt en niet even op pauze gaat op het moment dat de schutter aan de beurt is. laat vijanden dit ook niet doen tenzij ze het niet zo belangrijk vinden (iets dat heel slecht is uitgewerkt in NWN )
Creëer drama door onvolmaaktheden, (drank) problemen, psychoses, fobieën en dergelijke, niet te veel natuurlijk maar het helpt spelers een beetje op weg met role playen.
Ik laat mijn spelers wel toe elkaar dwars te liggen, te bestelen en te bedreigen, maar ik laat ze niet toe zich af te splitsen en party members te vermoorden, maar zo ver komt het eigenlijk ook nooit, als mensen het persé wel willen kan je ze wel laten merken dat het niet gewenst is door hun verhaal lijn geen aandacht meer te geven, aangezien je DM' bent voor 1 party en niet 2.
Soms heb je mensen die volledig het stereo type van hun char gaan spelen, zo had ik eens een gast speler die een Dwerg speelde en die heel dwangmatig alle treasure achterover drukte, omdat Dwergen gierig zouden zijn... maak mensen duidelijk dat ze zelf vorm kunnen (en moeten) geven aan hun character. En om het jezelf makkelijk te maken, laat spelers niet beginnen met evil chars, denk er ook aan dat het vereiste van Lawfull good bij de Paladin een onderdeel van het uitbalanceren van de class is en dat het redelijk belangrijk is dit ook duidelijk te maken als iemand beslist een Paladin te spelen... lukt het een speler niet om Lawful Good te spelen laat hem dan zijn Paladin status en skills verliezen en een standaard Fighter worden, als hij het voor elkaar krijgt om LG te spelen kan je hem de status weer terug geven...

Dat is wat ik nu even kan verzinnen, en gaat eigenlijk vooral over het in balans houden van je game en de lol er in te houden voor iedereen, ook jezelf als DM.
Niet te moeilijk, maar zeker niet te makkelijk, en hou de snelheid er in, als je even een regel niet weet noteer het en verzin er even snel een, later kan je opzoeken of er een regel voor is. Zo leer je het ook sneller.

Have phun :)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

WuSSiE schreef op 15 September 2003 @ 13:58:
maar wat ik wel ff vaag vind... Waarom schrijf je niet het armor op wat die Orc aan heeft?
Omdat je het kort op wilde schrijven :)
Aangezien dat makkelijk is ivm als de orc reflex saves moet maken
Je moet prioriteiten stellen. Overzichtelijk en (te) beknopt, of Chaotisch en langdradig :)

Het ligt vooral aan de manier waarop je party speelt, waardoor je de veelgebruikte stats weet die je dan dus noteert. Ik bedoel, hoe vaak in die combat moet die orc een reflex save maken? En die ene keer dat ie dat doet, volstaat een d20 roll dan niet gewoon? En als dat te weinig is, add er dan een bedachte modifier bij. Want hoe belangrijk is het, voor het hele gevecht, of die orc zijn reflex haalt of niet? Is het belangrijk genoeg om het op te gaan zoeken en uit te gaan rekenen? Of ga je ervan uit dat als ie deze ronde niet sneuvelt dat ie dan de volgende wel dood gaat en dat het dus toch niet zoveel uitmaakt :)
en als de orc dood is en de party wil z'n armor meenemen om te verkopen?
Dat zet je dus bij die items neer. De stats van die items zoeken ze zelf maar op...
En stats zoals strength enzo, voor dus grapple checks en weet ik ut allemaal niet... :)
Zie het reflex voorbeeld. Is er een redelijke kans dat die orc gaat grappelen tijdens het gevecht? Zoja of als het heel belangrijk is, neem de stats op in je lijstje, is de kans dat ie moet grappelen klein, of is het onbelangrijk dat ie hem haalt of niet, bedenk dan een stat.

Je moet er gewoon vanuit gaan dat je spelers niet zullen stoppen totdat alle orks als bloedende koteletjes op de grond liggen. IIG, zo is dat in mijn parties, en dus is het vrij onbelangrijk of een orc zijn grapple haalt, even de overhand heeft en de volgende ronde sterft met een pijl in zijn nek van de ranger die achter dat ene boompje stond.

[edit]

Munchkins zijn IMHO ook niet zo'n groot probleem. In een sessie waarin de spelers bijv. een moord op moeten lossen moet er veel gepraat worden door de characters. Op een bepaald moment wordt de roleplay zo interessant dat er vergeten wordt te rollen voor bluff's enzo, en dan zit die munchkin daar met zijn hoge cijfertjes terwijl er geen dobbelsteen verplaatst wordt. En dan geef je de characters die de moord uiteindelijk opgelost hebben een bult XP (XP voor roleplay dus) en de chars die wat op de achtergrond bleven wat minder. Dan zal ie zien dat het ook anders kan.

[ Voor 12% gewijzigd door UDuckling5 op 15-09-2003 14:23 ]

Flap

Verwijderd

Met het grapple voorbeeld, als je denkt dat dat de gameplay ten goeden komt kun je gewoon zeggen dat de grapple lukt en als ie dan niet neergestoken wordt, maar er checks gegooit moeten worden verzin je gewoon iets on the fly... zeg Str 10-14 oid, Als DM kan je kiezen om alles tot in de details voor te bereiden, maar vaak is dat onzinnig, wat je namelijk gaat tegenkomen is dat jouw geweldig uitgediepte NPC voorbij wordt gelopen of even wordt omgelegt en dat ze niet eens checken wat ie bij zich heeft... en dat kan zeer frustrerend zijn

• Wussie
the duck's got a point there =)
Enneh Hiro Shima, je heb gelijk, is idd de stomme schuld van m'n Dungeon Master, maar niet helemaal, kep gewoon geluk da'k goeie scores heb gerolt. En ik vin't zowiezo eigenlijk nie kunnen dat een DM een character afwijst om z'n scores... Hij heeft ook de tegenstanders goed aangepast aan mijn character, Meestal redden we de gevechten nét wel... En dat ik een Mighty (+4) Comp. Longbow hebt, komt omdat ik gewoon al uberlang speel, ik ben d'r nu een jaar oid mee bezig, ben toen ik nog 300 XP voor lvl 5 nodig had dood gegaan, en daarna weer geressurect, en vervolgens weer gaan spelen, en ben nu net weer level 4, en heb net die boog gescoord. Dus dat ik 't geld daarvoor heb lig nie aan de DM, maar aan mij, ik had het ook al kunnen verzuipen ofzow ;) Dus in dat opzicht vin'k mezelf nog steeds geen munchkin, (althans niet door schuld), okee het feit dat ik een +2 handaxe hebt, is misschien een beetje overdreven, maar jah dat ding heb ik ook weer van een andere character gehad, die zei van: Kan jij beter gebruiken als mij :)
Laat die kerel nou level 3 wezen met 17 hitpoints (paladin) en net ook gestorven / geressurect zijn, dus nu weer level 2... Hmm my guess is you'd better use it :) Maar 't nadeel is da'k niet bij hem in de buurt ben en da'k nu naar um ga zoeken :D

Daarover gesproken, 't plan was om eerst naar een ev0l cleric te gaan, om te kijken of hij die Paladin kan hebben geressurect, vervolgens ga ik een bezoekje brengen aan een Gold Dragon waar ik eerder een dealtje mee heb gesloten, en daarna nog ff bij 't Centaur dorp kijken of hun nog iets weten =) w00t

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Daarom rol ik ook geen scores, maar gebruik ik point buy systems met negatieve ability scores enzo :)

Ook leuker voor de spelers, kunnen ze een idee wat ze in hun hoofd hebben helemaal uitfleshen en zijn ze niet gebonden aan de onvoorspelbaarheid van gerolde scores.

En ik meen me te herinneren dat ALS je je scores rolt dat er dan de totale scores niet hoger mogen zijn dan een getal (76 - 78 of 80 come to mind).

Magoed, niet mijn party, dus ik moet me er niet mee bemoeien :) :X

Flap

Verwijderd

Je DM heeft volledige controle over wat ie in zijn wereld toelaat en niet, ook of ie een andere speler een +2 Axe geeft, daarin neem ik het een speler niet kwallijk als ie een overpowered char heeft, het is de zaak van de DM om zijn campain in balans te houden... wat ik bedoel met dat je char het lastig zou krijgen bij mij, is dat ik de balans graag duidelijk onder controle heb en dat ik niet onverzien opeens een speler met een +4 Short Sword voor me heb staan, nu zijn mijn spelers na 8 jaar inmiddels level 12 tot 14 en heb ik meer moeite met een avontuur neer zetten dat uitdaagend is dan met het uitbalanseren van m'n campaign :)
En het kan heel goed dat een DM zegt dat je char niet kan vanwege hoge scores, de DM moet het voor iedereen leuk houden en is het dus mogelijk dat je char niet in zijn wereld past in zijn huidige vorm

• Wussie
:\ maar hoe doe je dat dan? Ik bedoel als je 70 *toch* punten mag verdelen over je scores, en je wil geen munchkins krijgen... :X Heb je natuurlijk van die mensen die zeggen:
STR: 18
DEX: 18
CON: 18
INT: 6
WIS: 5
CHA: 5

:X hoezo overpowered? :D Okee, dom, lelijk, zo stom als een koevoet. Maar wel sterk :x of zitten er nog verdere regels aan?

En dan nog nie gepraat over de racial modifiers :+

[ Voor 8% gewijzigd door Wussie op 15-09-2003 15:08 ]

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Mjah, dat kan natuurlijk niet. Iemand die zo obvious wil powergamen zal ik anders laten spelen... of wegjagen door de middelen die ik gebruik om hem anders te laten spelen.

"Het kleine streepje licht wat uit de ingang van deze sponzige grot was wordt kleiner en kleiner... Ineens beweegt de vloer!!!... en de tarrasque zei *slik*."

"Je keert je geldbuidel om, maar er komt niets uit. De bag of devouring die die-en-die gast je heeft gegeven heeft zijn uitwerking niet gemist"

of wat minder subtiel: "De berg valt om, boven op jou..."

In dit geval zou ik dus de godlike power die je als DM hebt lichtelijk abusen.

[ Voor 73% gewijzigd door UDuckling5 op 15-09-2003 15:24 ]

Flap

• Wussie
ennuhhhh, wat zijn dan je preciese regels voor character creation? 70 Punten verdelen en minstens 1 stat op negatieve modifier?

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

niet negatieve modifier, negatieve score

en één negatieve score is meer dan genoeg... wie wil er nou beneden het gemiddelde :)

[ Voor 3% gewijzigd door UDuckling5 op 15-09-2003 15:55 ]

Flap

• Wussie
? wat bedoel je dan met negatieve score??? Negatief ten op zichte van... ???

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Hmm... als 10 het gemiddelde is, is 8 bijv. 'negatief' :)
Wat ook weer automatisch leidt tot negatieve modifiers, bedenk ik me net pas :+

Flap

• Wussie
Ja ik wou al zeggen :D Maar ja ik denk da'k die methode ook maar toe ga passen, ziet er inderdaad wel relxt uit, ik zal wel om te testen eerst zelf een paar characters op die manier maken, maar ik denk wel da'k ut in m'n wereld in ga voeren :D

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Je manier van chars maken moet dan ook helemaal anders. Je moet eerst een beetje een gastje in je hoofd hebben (simpel en onorigineel, Lara Croft achtig). Daarna ga je een class kiezen die daar wel bij past (Rogue of Ranger) en daarna genereer je dus gepaste ability scores (ik zou korten op wis, str gemiddeld, dex hoog, con boven gemiddeld, int hoog, wis laag, cha gemiddeld). Daarna handcrosbows toevoegen, etc. :)

[edit]

Needless to say: Je gear natuurlijk wel binnen je starting gold laten vallen :)

[ Voor 11% gewijzigd door UDuckling5 op 15-09-2003 16:30 ]

Flap

• Wussie
Handcrossbows vlak na character generation... Jezus die dingen zijn wayyyy too duur :X (of zit ik nou met iets verkeerds in m'n hoofd). :D Mja dit begint langzamerhand op een slowchat te lijken, iemand anders even posten??? :D

edit: btw "TheAngel" :D Leuk idee voor een topic idd :P, jammer dat je zelf nix meer van je laat horen :D _/-\o_ Manic _/-\o_ is ook liev :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wussie op 15-09-2003 16:30 . Reden: ff lekker slijmen :D ]

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Zo, toennet Pirates of the Caribbean gekeken. Geweldige setting om in te roleplayen, kwam het in me op :)

Alleen, het op zee zitten kan tamelijk langdradig worden denk ik. Je komt tenslotte niet elke dag een zeemonster of vijandelijk schip tegen.

Iemand ideeën hoe DnD zo te verkrachten dat het leuk wordt om piraatje te spelen met de d20 'engine' ?

Flap

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Als je nou met een hele vloot bent, waar je als karakter ook bij betrokken bent. Je kunt (je) tussen de schepen (laten) transporteren en moet om te beginnen een aantal quests uitvoeren voor verschillende npc's om vervolgens bv een hogere rang te krijgen, etc. Je kunt hier evt een loon aan koppelen en als je genoeg geld hebt koop je als karakter een schip over. Andere karakters kunnen mee en kunnen misschien uiteindelijk ook schepen kopen. Vervolgens laat iemand ergens een schatkaart los rondslingeren ;) en kunnen karakters daar bv achteraan. Het gebrek aan piratenschepen onderweg kun je goedmaken met stormen, vreemde zeedieren, haaien, sirenes, wisps, onderwater steden, schipbreukelingen met een verhaal of muiterij. enjoy :)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

UDuckling5 schreef op 17 September 2003 @ 01:15:
Zo, toennet Pirates of the Caribbean gekeken. Geweldige setting om in te roleplayen, kwam het in me op :)

Alleen, het op zee zitten kan tamelijk langdradig worden denk ik. Je komt tenslotte niet elke dag een zeemonster of vijandelijk schip tegen.

?
Tuurlijk wel. Het is D&D! Alles kan! Elke dag piraten en monsters en op treasure hunt en bijkomen in een piratenstad :)

Dit dus.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Wat voor class zou een zeeman zijn? Rogue/Ranger komt in me op, maar ook die missen bepaalde eigenschappen.

In 2nd edition had je nog van die handy dandy kits voor je chars :)

Flap

• Wussie
je kan toch je eigen classes maken? Dat is niet zo'n probleem... :D Maar dan zou ik inderdaad beginnen met een Rogue/Ranger,
offtopic:
[RPG] WotC vs. White Wolf Neem hier ook es een kijkje ;)

edit: in 3e editie, in het boek Song and Silence (Bards en Rogues) staan leuke Prestige classes, waaronder dus ook piraten enzo :D Schiet me ineens te binnen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Wussie op 17-09-2003 10:39 ]

• tyrinian
  • Niet online
UDuckling5 schreef op 17 September 2003 @ 01:15:

Iemand ideeën hoe DnD zo te verkrachten dat het leuk wordt om piraatje te spelen met de d20 'engine' ?
Er is een setting speciaal hiervoor, nl. 7th Sea door Alderac Entertainment Group. Meer info op http://www.alderac.com en http://www.swashbucklingadv.com/

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Thanks

Flap

Verwijderd

Swashbuckler is een Rogue class, en het lijkt me dat dat de beste template voor een piraat is, verder zie ik niet echt in wat ze zouden missen? misschien sailing, maar die kan je er toch gewoon bij frutten...

• Wussie
mja lijkt me verekte handig :D Een piraat die nie kan varen... rofl :D

• tyrinian
  • Niet online
edit: onzin

[ Voor 99% gewijzigd door tyrinian op 22-09-2003 12:43 ]

• Wussie
:D Ik heb ooit zo'n e-book gehad over Pranks and Jokes for (A)D&D, geweldig, van die dingen als: "Sovereign Glue an Anchor to your party's fighter's armor" en "Cast "Grease" on top of the 300 steps stairway" geweldige shit :D Iemand nog leuke ideejen over droge zooi die je tijdens een sessie uit kan halen? (Preferrably met elven die 24/7 je kont willen kussen :D)

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

D'r is een adventure voor... weet niet meer precies hoe die heet... waarbij de spelers de DM moeten vermaken en daar XP voor krijgen :)

ff zoeken

Flap

• tyrinian
  • Niet online
WuSSiE schreef op 08 September 2003 @ 13:11:

[...] Wat ik je kan aanraden (Heb ik ook gedaan) is even op KaZaA zoeken bij documenten op "Dungeons and Dragons" zie je daar een leuke titel staan, download je hem... (wel weer netjes binnen 24 uur verwijderen natuurlijk). Ziet het boek er leuk uit, zorg dan dat je hem aan schaft... want een uitgeprint boek zuigt ook en is illegaal :).
Probeer dan ook eens DC++, en neem de hub rpgbookz.no-ip.org. Die is aanmerkelijk sneller dan Kazaa en dan kun je ook kijken of je D&D 3.5E, White Wolf World of Darkness, GURPS of een ander systeem wat is. Het heeft mijn scope en aanschafgedrag danig beïnvloed.

• tyrinian
  • Niet online
UDuckling5 schreef op 10 September 2003 @ 12:06:
IDD, bij deze een vraagje:
ALS je premade campaignsettings gebruikt/hebt gebruikt of speelt/hebt gespeeld, welke is dan je favoriet? :)
Bij mij is bij 3E de setting Scarred Lands van Sword & Sorcery favoriet. Het is een mengeling van Forgotten Realms en Ravenloft, zegt men. Ik weet het niet, ik heb die beide settings alleen met CRPG's meegemaakt.

Met AD&D heb ik de boxed set 'Night Below' gespeeld. Het eerste hoofdstuk is gaaf, met multiple plots en wazige problemen (een weiland ondergelopen? Oh, dat ligt aan die lekkende waterelementalring die die blauwe goblin om heeft), maar hoofdstuk 2 verzandt in Hack 'n' Slash en was een stuk minder spannend. En dat is jammer, want hoofdstuk 3 ziet er wel veelbelovend uit, maar zover ben ik nooit gekomen.

• Wussie
Hmmz, misschien een keer het proberen waard :) wie heeft er btw al "Greyhawk - The Temple of Elemental Evil" gespeeld???
The Temple of Elemental Evil (D&D-RPG)

[ Voor 5% gewijzigd door Wussie op 25-09-2003 10:12 ]

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

tyrinian schreef op 17 September 2003 @ 10:50:
Er is een setting speciaal hiervoor, nl. 7th Sea door Alderac Entertainment Group. Meer info op http://www.alderac.com en http://www.swashbucklingadv.com/
Twee correcties:

1. 7th Sea is geen setting, maar een totaal ander spel met zijn eigen set regels. Als je de setting die bij dit spel hoort wil gebruiken in D&D zul je dus een hoop moeten converteren voor het werkt.

2. 7th Sea heeft weinig gemeen met Pirates of the Carribean, afgezien van het feit dat er piraten in voorkomen. Het is nog het best te vergelijken met een fantasy versie van The Three Musketeers.

Verder zijn er al een aantal Pirate d20 sourcebooks geweest. Even rondzoeken en je hebt ze zo gevonden.

Het d20 spel dat nog het dichtst in de buurt van PotC komt is Skull&Bones.

Crayne

Mijn Library Thing catalogus

Verwijderd

Ik heb 'm net gisteren bij iemand gezien. Ziet er wel grappig uit, maar ook veelbelovend. Het is niet de Bioware engine (baldur's gate serie, Planescape torment), maar dit is misschien niet eens zoveel slechter. Ik denk misschien zelfs dat de gameplay prettiger is geworden. Het heeft een beetje de look van NWN, maar toch weer niet. Grafisch lijkt het er niet op, maar de gameplay heeft er iets van weg. In NWN kon je ook je verschillende acties kiezen uit een soort wiel, in ToEE is dat ook zo. En volgens mij is ToEE overigens behoorlijk turnbased.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

UDuckling5 schreef op 24 september 2003 @ 10:40:
D'r is een adventure voor... weet niet meer precies hoe die heet... waarbij de spelers de DM moeten vermaken en daar XP voor krijgen :)

ff zoeken
Najah, ik kom er niet op.

Ook grappige/droge/absurde adventures zijn Dungeonland en The land beyond the magic mirror. Ze zijn wel voor 2nd edition, maar zijn een leuke bron van inspiratie :)

De officiele Wizards link naar de doldwaze avonturen :) http://www.wizards.com/dnd/article.asp?x=dnd/dx20020121x8

Flap

• tyrinian
  • Niet online
Crayne schreef op 25 September 2003 @ 11:20:
[...]

Twee correcties:

1. 7th Sea is geen setting, maar een totaal ander spel met zijn eigen set regels. Als je de setting die bij dit spel hoort wil gebruiken in D&D zul je dus een hoop moeten converteren voor het werkt.
7th sea is er ook voor D20. Aanvankelijk gebruikte AEG een eigen systeem, maar later is een conversiemanual o.i.d. geweest naar d20. Een verzonnen wereld die aan een gamesystem voldoet is m.i. een setting. Veel splatboeken voor 7th sea zijn voor zowel 7th sea-system als d20.
2. 7th Sea heeft weinig gemeen met Pirates of the Carribean, afgezien van het feit dat er piraten in voorkomen. Het is nog het best te vergelijken met een fantasy versie van The Three Musketeers.

Verder zijn er al een aantal Pirate d20 sourcebooks geweest. Even rondzoeken en je hebt ze zo gevonden.

Het d20 spel dat nog het dichtst in de buurt van PotC komt is Skull&Bones.

Crayne
Volgens mij zitten in PotC ook wel fantasy-elementen hoor. Piraten die bij maanlicht in skeletten veranderen is niet echt mainstream piratenspul, maar ymmv. Het licht er maar net aan hoe ver je magie e.d. wil doorvoeren. Ik heb ook magic-arme AD&D gespeeld. Is het dan nog AD&D?

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

tyrinian schreef op 25 september 2003 @ 13:38:
7th sea is er ook voor D20. Aanvankelijk gebruikte AEG een eigen systeem, maar later is een conversiemanual o.i.d. geweest naar d20. Een verzonnen wereld die aan een gamesystem voldoet is m.i. een setting. Veel splatboeken voor 7th sea zijn voor zowel 7th sea-system als d20.
Heb je helemaal gelijk in. Oversight on my part.
Volgens mij zitten in PotC ook wel fantasy-elementen hoor. Piraten die bij maanlicht in skeletten veranderen is niet echt mainstream piratenspul, maar ymmv. Het licht er maar net aan hoe ver je magie e.d. wil doorvoeren. Ik heb ook magic-arme AD&D gespeeld. Is het dan nog AD&D?
Magie != fantasy. 7th Sea bevat bijvoorbeel allerlei andere rassen en speelt zich op een fantasyversie van de aarde af. PotC was vergelijkbaar met Indiana Jones in dat opzicht. Enkele occulte elementen die de film nog het best laten kwalificeren als pulp (het genre dus). Nogmaals, Skull & Bones zou de beste fit zijn in combinatie met d20. Het is een zeer getrouwe write-up van dezelfde setting als waarin PotC is gezet, met een dosis occultisme en voodoo.

Verwijderd

Voor mensen die spelen in een groep met spelers zo rond lvl12 kan ik Dragon Mountain aanraden, zeker de DM zal er van genieten... echt een geweldige dungeon crawl. heel veel lol van gehad.

• Wussie
Hey, hoe zit het eigenlijk met dat Treasure gebeuren, want als ik de DMGuide moet geloven, heeft bijvoorbeeld een of ander skeletonnetje van challenge rating 1 voor 300 gp aan geld / gems / art / waardevolle spullen in zijn bezit :-/ is dat niet allemaal een beetje heel erg overdreven? Hoe pakken jullie dat aan?

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Elk normaal (dus levend en met 'een leven' :) dus geen eenzame Duergar wizard in een hutje op de hei) wezen heeft IMHO wel wat geld bij. Een skelet of andere ondode heeft misschien voor 300gp aan items mee (uit zijn vorige leven verhaaltje, geeft het item meteen wat extra's) zoals misschien een zwaard of iets doms wat poen waard is omdat het oud is. Wil je niet zoveel geld weggeven, ga er dan van uit dat ze er alleen bij een geschiedkundige zoveel voor kunnen krijgen en dat de gemiddelde commoner dat ouwe ding niet eens wil hebben.
Wil je ze helemaal niks geven, dan heeft het skelet natuurlijk niks bij.

Een gewoon character, dus niet undead, heeft altijd wel enige items bij, als is het maar een lendendoek oid. Deze zijn niet antiek, maar wel weinig gebruikt en dus zo goed als nieuw :)

Flap

• IceStorm

IceStorm

Treasure moet je als DM gewoon zelf bepalen. Een richtlijn kan soms handig zijn maar je moet er wel vrij mee om kunnen gaan.

• Wussie
offtopic:
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul" = One ring to rule them all, one ring to find them.... yadayada?! in't Mordors? :D

Ennuhhh Dungeons & Kerkers en weet ik ut nie wat voor zooi, hoe kan je dat 't best overzichtelijk en ook nog een beetje prettig om tegen aan te kijken in kaart brengen? Ik maak 't altijd op 0.5*0.5 cm papier, maar dan word alles al heel gauw hoekig, omdat 't er anders nie uit ziet en vooral heel erg onoverzichtelijk word, voor mij en voor de spelers :D

[ Voor 5% gewijzigd door Wussie op 29-09-2003 14:32 . Reden: DOH! ]

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

WuSSiE schreef op 29 September 2003 @ 14:31:
offtopic:
"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul" = One ring to rule them all, one ring to find them.... yadayada?! in't Mordors? :D
Dark Tongue of Dark language of Mordor... niet Mordors, tsk :)
Ennuhhh Dungeons & Kerkers en weet ik ut nie wat voor zooi, hoe kan je dat 't best overzichtelijk en ook nog een beetje prettig om tegen aan te kijken in kaart brengen? Ik maak 't altijd op 0.5*0.5 cm papier, maar dan word alles al heel gauw hoekig, omdat 't er anders nie uit ziet en vooral heel erg onoverzichtelijk word, voor mij en voor de spelers :D
Wat is er mis met hoekig? Het is toch maar een schematische weergave. Als jij het omschrijft als een gewelfde, ronde gang, dan is het een gewelfde, ronde gang, ook al staat ie vierkant op de kaart.

Flap

• tyrinian
  • Niet online
Ditch de hokjesgeest. Begin met beschrijvingen als 'de gang buigt lichtjes naar rechts.' De kaart wordt onnauwkeuriger, dat klopt, maar dit geeft hetzelfde gevoel als wanneer je door een onbekende grote stad loopt en je af en toe denkt 'goh, komt dit hierop uit?' Er worden dan ook fouten gemaakt, maar da's niet zo erg. Tekenen met potlood ipv. pen helpt al een hele hoop.

Dungeons zijn vaak nog wel rechthoekig te tekenen, maar wanneer je natuurlijke grottenstelsels in kaart gaat brengen kom je er niet met hokjes.

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Ik ben wel bezig een groep spelers in utrecht bij elkaar te krijgen...

Interesse mail me maar...

Whaletyr@wanadoo.nl

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Je je natuurlijke kronkelwegjes ook over de hokjes heentekenen. Zodat je als het ware eerst de tekening ziet, en als je wat beter kijkt zie je het onderliggende raster.

Flap

• Wussie
Als we het nou toch over tekenen hebben :D Ik zal vnaaf ff een sampletje uit m'n wereld inscannen en uploaden, vin'k altijd leuk om te zien hoe anderen al dat soort spul tekenen, als ik dan toch bezig ben zal ik ook ff checken of ik ergens een charactersheet van 1 van m'n chars kan vinden om in te scannen :D

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Bah, ik heb echt hard een Manual of the Planes nodig :(
(De AD&D Planes zijn veel logischer :) )

Flap

• Wussie
Manual of the Planes is goed, echt, ook leuk om te lezen, af en toe lach je je een scheur om de gare dingen die ze bedacht hebben. En soms vallen je ogen uit je kassen van de wezens die er zitten... (De 5 headed dragon die het 2e "level" van de nine hells of Baator bewaakt is eng... trust me :)), alleen 't is wel redelijk moeilijk om 't allemaal goed te begrijpen, ik zie bijvoorbeeld in al die planes "The River Styx" lopen, alleen weet niet hoe bijvoorbeeld de link tussen de plains gaat, en zowiezo, 't planeshiften met Portals / Links / Whatever snap ik nog niet helemaal, ga um binnenkort maar es een keer goed doorspitten :D

• Wussie
Zo... ik heb net even een leuke nieuwe creature gemaakt, hij's nog nie helemaal klaar... Maar het begin is er :)
Nosgoth Minion:

Evil Outsider
Size: Small
Hit die: 1d10+3 (8 HP)
Initiative: +2
Armor Class: 15: +2 Studded Leather, +2 Dexterity, +1 Size
Attacks: Shortsword +2 Melee, Shortbow +2 Ranged, Bite –1 Melee
Damage: Shortsword 1d6+3, Shortbow 1d6
Special Qualities: Darkvision 30 ft., Darkness Bound
Special Attacks:
Special Abilities: Cannibalize
Skills: +4 Hide, +3 Search, +3 Spot
Feats: Run
Alignment: Always Chaotic Evil
Challenge Rating: 1/4

These creatures are small, creepy looking outsiders, they look like a goblin but different. Much… Darker, their skin is dark grey and has scales. They often have black or dark brown hair, and their eyes are glowing yellowish.
Nosgoth tend to be very stealthy and organized. It depends on what order their leader gave them, but most of the time, they attack any non-Nosgoth creature that they spot.

They have sharp teeth, which are often coloured a bit yellowish, because they’ve probably never been cleaned.
Their clothing is torn and broken, only Nosgoth of high potential wear nice, expensive, clean clothing.
When around a Nosgoth, you’ll smell a damp, dry, sour odor, like walking onto a graveyard.

The organization is what makes these creatures zo dangerous. An individual Nosgoth minion may be a runover for a level 1 party, but gathered as a group of at least 5 Nosgoth Minions these creatures tend to set traps, sneak up from behind enemys, or even try to lure them into dark places. Most animals who fall for the traps of the Nosgoth Minions didn’t escape.

They only eat flesh, they don’t have to drink, but they can. They’re diet exists of deer, rabbits, small birds or sometimes even a cow.

Organization: It’s very rare to see a single Nosgoth Minion, they practically always move in groups from 5 to 20 Nosgoth, often also taking along a Nosgoth Warrior (or Smasher) as they call them. As above they try to lure their enemies into traps or dark places, when they got them where they want them, most of the time 3 or 4 Minions (and a Warrior if available) will attack the enemy, the others will stay hidden, sometimes shooting arrow. But mostly just to assist their fellow Minions if things get “out of hand”. After killing, they’ll devour the entire carcass, including the bones and vital organs.

Darkness Bound:
These creatures cannot live in direct sunlight, they can’t stand facing the look of the sun, if a sunbeam makes contact with a Nosgoth bodypart, the Nosgoth directly takes 1d4 of divine damage. If the Nosgoth’s entire body is in direct sunlight, it’ll take 1d6+5 points of damage every round it stays in the sunlight plus the five rounds thereafter.
A Nosgoth knocked unconscious by Sunlight is considered dead by his friends, and left behind.
They won’t sustain bleeding damage if knocked out, but if they are not bound within one hour after going unconscious, they’ll have to make a fortitude save (DC 17) to survive and wake up at 1 hitpoint, immune to sunlight for 10 rounds. Failure means instant death, resurrection is not possible.

Cannibalize:
After killing an enemy, when a Nosgoth get’s the chance, it’ll devour the entire body, including the bones and vital organs. If they do so, “Nosgoth Hit Dice + Victims Hit Dice + Nosgoth’s Constitution Modifier” Hitpoints will be cured. All temporary ability loss will be cured, for every 5 Hit die they devour, they may choose not to regain Hitpoints but:
- Regenerate any lost limb (not including heads, because they can’t devour carcasses without a head )
- Regenerate one permanent ability loss point
- Get one temporary hit point for 24 hours.
- Get +2 to Strength and Constitution for 24 hours, after which they’ll suffer –2 to Constitution for 2 hours.
- Be raged for one hour, gaining +1 to all attack and damage rolls, and increasing the Critical threat by 1 point.
Gaat btw over Dnd3e, comments zijn welkom :)
(Ik heb het btw zoveel mogelijk Monster Manual Style gehouden, misschien is m'n engels wat crappy maar ja... Niet mijn probleem :D)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
Grappige beestjes. Ik zie ze voor me als een soort Flayers uit Diablo II, alleen dan donkerder en waarschijnlijk rennen ze niet weg als je er een doodmept. Ik zou de cannibalize-skill alleen niet zo noemen, omdat ze elkaar niet verslinden. Noem het 'Devouring' of zo :)

En chaotic creatures die zich zo goed organiseren? Ook vreemd is dat ze bosbeestjes eten terwijl ze darkbound zijn, ook al lokken ze ze vaak naar donkere plekken. Zijn het nachtwezens?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Wussie
Lijk me logisch dat 't nachtwezens zijn :D Maar zoals ik al zei. Is nog beta versie :) Bosdiertjes eten is idd nie slim... Dat Cannibalize -> Devour is idd ook wel goed idee maar kon ff nie op 't woord komen :D En Cannibalize kom bij de Ghouls van Warcraft 3 vandaan =). Chaotic hoeft niet persee chaotisch te zijn, heeft alleen met de alignment te maken :D

• tyrinian
  • Niet online
Ik las je monsterbeschrijving en ik kon maar aan één ding denken --> Gremlins (en dan die dingen uit de films, niet uit Monstrous Manual van AD&D 2nd.)

• Wussie
Lol, ja nu je het zegt :) Ik heb vandaag een beginsel gemaakt aan de "Smasher" en de hiearchie van de Nosgoth, aan't hoofd staat een Nosgoth Overlord, die heeft 4 Nosgoth Masterminds (Worden waarschijnlijk aangepaste Mindflayers), die hebben ieder een Nosgoth Captain en een Nosgoth Chieftain onder zich, iedere Captain heeft 25 Smashers, 25 Crunshers en 250 Minions onder zich, iedere Chieftain heeft 50 Archers en 500 Minions onder zich...
Leuk legertje word 't dus :Y)
De sterkere varianten zoals de Smashers en Crunshers zullen ook Darkness Regeneration hebben, dus dat ze per minuut een -x- aantal Hitpoints regeneraten.
De Masterminds zullen waarschijnlijk "Darkness" of "Nosgoth Darkness" kunnen casten, moet nog effe kijke of ik er een aparte spell voor ga maken!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Die hierarchie klinkt als modrons :)

Flap

• Wussie
wtf zijn modrons?
Naam komt me bekend voor Monster Manual 3e?
Nosgoth Warrior:

Evil Outsider
Size: Medium
Hit die: 3d10+6 (21 HP)
Initiative: +1
Armor Class: 16: +5 Chainmail, +1 Dexterity
Attacks: Greatsword +6 Melee
Damage: Greatsword 2d6+4
Special Qualities: Darkvision 30 ft., Darkness Bound, Darkness Regeneration 1
Special Abilities: Devour
Feats: Toughness, Power Attack, Cleave, Improved Bullrush
Challenge Rating: 3
Abilities: Str 16, Dex 13, Con 13, Int 8, Wis 8, Cha 10

These creatures look almost the same as orcs, only with totally black scales all over their bodies, they also have a tail wich is one foot long, but they don’t use it.
Some people and Nosgoth call the Nosgoth Warrior “Smasher”. This refers to his extraordinary ability to Smash his enemies into small pieces.

Darkness Regeneration 1:
When in total darkness the Nosgoth Warrior regains 1 hitpoint per minute.
... de warrior :)

[ Voor 148% gewijzigd door Wussie op 22-10-2003 16:26 ]

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Planescape Campaignsetting 2nd AD&D onder Monstrous Supplement :)

En de web enhancement voor Manual of the Planes 3E ( download gratis hier: http://www.wizards.com/dnd/files/modrons.zip ).

[ Voor 102% gewijzigd door UDuckling5 op 22-10-2003 17:01 ]

Flap

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Ik voel een winterse adventure aankomen :)

Kan ik eindelijk mijn party kennis laten maken met Arctic Elves :+

Flap

• Wussie
Kep ze de vorige sessie nog gezien :D

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Yo hier nog iemand die D&D 3e edition speelt :D
Ik heb ook een forum voor m'n party:
www.icezaz.com/~trivian/forum

[ Voor 8% gewijzigd door Bapawe op 27-10-2003 16:06 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

De site werkt niet echt :)

Flap

• Wussie
oftewel... echt niet :x
Maar back on topic :O, hoe zou je een land goed kunnen maken en omschrijven zoals Mordor uit lotr d'r uit ziet, maar niet hetzelfde, maar wel dezelfde sfeer, en wat zijn dan nog leuke ideeen om er tussen te donderen?

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Jawel hij doet het weer :)
Ik heb de host ook maar gratis dus ik heb niks te klagen maar af en toe ligt ie er idd uit sorry :|

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

WuSSiE schreef op 27 October 2003 @ 13:57:
oftewel... echt niet :x
Maar back on topic :O, hoe zou je een land goed kunnen maken en omschrijven zoals Mordor uit lotr d'r uit ziet, maar niet hetzelfde, maar wel dezelfde sfeer, en wat zijn dan nog leuke ideeen om er tussen te donderen?
Dan zit ik gelijk te denken aan vreemde hagedissen die over de rotsen kruipen e.d.

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Vulkanen, scorched earth, gnarled and twisted trees, scheuren in de aarde, her en der een verlaten kasteel, de lucht is loodgrijs, het kan elk moment gaan regenen, bliksem doorklieft de hemel, in de verte rolt de donder, al onheilspellend krassend zoekt een troep kraaien een veilig heenkomen voor de gevreesde ijsregens van $land.

De party loop langs de haven van het stille $stadje op zoek naar een Inn, om zelf ook droog te zitten. De gure wind heeft het grijsgekleurde water van de $zee opgezweept tot ongekende hoogten en de ene na de andere golf rolt rommelend over het verbrokkelde muurtje wat zee en weg van elkaar scheidt. Nu begint de eerste regen te vallen, en in minder dan geen tijd zijn jullie doornat en verkleumd tot op het bot. Maar daar, in de verte is een klein lichtpuntje. Het is vast een Inn...

Flap

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ik heb dit topic al een tijdje niet meer zo gevolgt, maar ben een beetje gaan oefenen in mijn DM skills. In plaats van een standaard d&d wereld (faerun), heb ik voor mn karakters een compleet eigen plain ontwikkeld, waar ik nu zeg maar 'on the fly' adventures in probeer te bouwen. Dat wil dus zeggen, dat de complete ontwikkeling van de campaign gebeurt tijdens het spelen. Ik schrijf weinig op, dobbel helemaal niet en laat de karakters praktisch alles zijn wat ze willen. (Dit na een beetje oefenen met half premade en steeds lossere adventures.) Met twee of drie man speelt dit uitstekend.

Het idee is dat je als DM vrijwel alle keuzes van npc's bepaalt zonder dobbelen. Het is hierbij natuurlijk belangrijker dat de spelers zich vermaken dan dat ze helemaal in de pan worden gehakt ;)
Ik concentreer me hierbij veel meer op het verhaal dan de combat aspecten, dit denk ik dan ook steeds een stuk om ze heen uit. De main queste heb ik dan bij het beginnnen ongeveer in mijn hoofd. Zodra ik daar een mogelijkheid voor zie maak ik er een mooie plotwending van. Samenhangendheid is dan het grootste probleem. Hoe groter de campaign wordt, hoe meer 'variabelen' je moet onthouden. Hoe ziet de omgeving eruit (verandert deze?), hoe ziet een npc eruit.. Wat is het karakter..Met zo weinig voorbereiding is dat op zich toch nog best te doen. Een aantal belangrijke npc's bedenk ik dan wel weer tussendoor, als ik een tijdje niets te doen heb of voor het slapengaan..

Ik geef ze eerst een naam, dan een persoonlijkheid (sterotyp) en werk vervolgens de achtergrond uit, terwijl ik de pc's net uitleg hoe hij/zij eruit ziet. Tegen de tijd dat er een gesprek begint heb ik het karakter al zover uitgewerkt dat er een goed gesprek mee is te voeren.

Deze speelstijl bevalt me eigenlijk uitstekend :P Mijn players zijn er ook zeer te spreken over, maar waarom ik juist nu aan het posten ben: Inspiratie! Mijn characters staan voor vanavond op het punt een soort van haunted house binnen te treden; De eigenaar van het huis jaagt dagelijks in de vorm van een zwarte draak over de wereld. Het is er allemaal wat verlaten, maar mijn karakters, een nymph en een trol (terry pratchet style), zijn al een tijdje onderweg. De boom van de nymph is meegenomen als knuppel voor de trol en meteen als iets-zwaardere-bag-of-holding :P

Onderweg zijn ze Ryanora tegen gekomen, een vrouw van de eigenaar van het huis (waar ik eigenlijk nog een goeie naam voor nodig heb -- mijn 'werknaam', bleek een of andere bekende acteur te zijn, en ook al gooi ik er graag een paar dingen in die in onze wereld net iets anders zijn of misschien een belletje laten rinkelen uit een andere campaign (Het blauwe Peewee vogeltje bv voor iemand die er bekend mee is ;) ), deze komt niet echt goed uit).
Ryanora heeft een meervoudig persoonlijkheids syndroom en heeft de trol net met de evil spirit van een uitgedroogde rivier ge imbued. (Daarom wil ik ook naar dat huis toe..)

Anyway, Met nog een een nihilistische monnik, een verlaten stadje, een spellbook zonder gebruiksaanwijzing, een stomme (niet sprekende) faery en een incompleet geheugen (voor de nymph) wordt het al een geweldig stukje roleplaying. De trol is de enige die de faery needle of cruelty kan gebruiken. Met elke steek komt er een ongelooflijke hoeveelheid splutterdamage bij, maar omdat ook een naald naar achteren schiet op het moment van inpact, heeft de gebruiker precies evenveel damage. De trol is van steen gemaakt en heeft geen last van piercing damage..

Alweer anyway :) . Waar ik voor postte, ik ben nog wat inspiratie aan het zoeken voor verschillende kamers in het huis. Ik zoek raadsels, verhalen voor 'verloren zielen' (De eigenaar had honderd vrouwen. Een aantal dwalen hier nog rond als undead, immortals, ghosts en dat soort ongein). Wat kunnen ze hier nog tegenkomen?

nb ik ben eerst een uurtje (misschien 2) weg voor ik kan reageren.

• Wussie
Ok, verloren zielen.
Laat ze constant (zoals in ieder creepy huis) allemaal enge geluiden horen, die komen in dit geval dus bij de verloren zielen vandaan. Ze willen dat hun ex-man boet voor wat hij heeft gedaan. Wil je het erg spannend maken laat ze dan optreden als schimmen, die heel even voorbijflitsen, en daarna weer weg zijn.
Ze kunnen op allerlei cliche manieren contact proberen te maken, bloed op de muur e.d.

Kamers.
Een kamer met een heeeeeeeeele hoop deuren die op niets uit lopen of in dezelfde kamer terugkomen is altijd koel... Vooral als de deur waar ze vandaan komen dicht zit en niet meer open wil })
Trappen en ladders zijn ook altijd leuk, ook wanneer de spelers spontaan ondersteboven lopen en hetzelf niet door hebben tot ze omhoog kijken :D
Valkuilen, pitfalls, arrow traps, water rooms, treasure rooms met leuke bescherming... :D Hope i helped y00

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

k eens kijken hoe het gaat. Even wat doolhof elementen, schrikeffecten, enge dingen met licht, gordijnen en bloed.. Zwaartekracht en illusies.. hmm. Ok. Ik heb intussen ook nog wat meer npc's voorbereid, dus het moet wel goedkomen. Alleen mijn trol heeft helaas afgebeld zonet :(

• tyrinian
  • Niet online
Iemand van deze club naar het spellenspektakel geweest?

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Mjah, zoals gewoonlijk weer een slechte organisatie. Spelleiders die echt niet wisten waar ze mee bezig waren (bordspellen in dat geval, bij de rollenspelafdeling heb ik eigenlijk niet gekeken), alles dicht op elkaar gebouwd, stands die grotendeels hetzelfde aanbieden (spaarzame uitzonderingen daargelaten).

Ach, ik ben van Bruinsma weinig anders gewend.

In ieder geval stonden Flying Buffalo en Fantasy Flight Games er nog. Dat gaf me dan in ieder geval nog het idee dat de wereld niet is overgenomen door Vendex en Blokker. :)

Crayne

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

UDuckling5 schreef op 17 september 2003 @ 01:15:

Oud berichtje, maar nieuwe reply. Ik heb op Spiel Essen 2003 Green Ronin's "Skull & Bones" gevonden en dat is precies wat je wilt. Voor 27€ krijg je de complete PotC campaign setting, inclusief historische informatie over de eilanden, de landen die er de scepter zwaaiden en alles wat je ooit wilde weten over piraterij en alle aanverwante zaken.

Ik weet wat ik voor de volgende one-shot ga voorbereiden. :)

Crayne

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Toch eens kijken waar ik dat kan halen.

Bedankt Crayne

Flap

Pagina: 1 2 3 Laatste