Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Geen matches
Voor tweedehands kleurenlasers is er nog niet echt een markt, volgens mij. De kleine consumentenapparaten zijn er nog niet echt tweedehands en de grote zakelijke kleurenkanonnen zijn nogal groot.

Bovendien koop je voor <200 een consumentenkleurenlaser en da's wel net zo fijn (lekker klein).

Die samsungs zijn wel van het type waar het papier 4x door de machine gaat, da's niet echt optimaal. Als je een ander model kan vinden waar dat niet bij is, is dat vaak een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 20:16
Matched: printer
Raymond schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:48:
Voor tweedehands kleurenlasers is er nog niet echt een markt, volgens mij. De kleine consumentenapparaten zijn er nog niet echt tweedehands en de grote zakelijke kleurenkanonnen zijn nogal groot.

Bovendien koop je voor <200 een consumentenkleurenlaser en da's wel net zo fijn (lekker klein).

Die samsungs zijn wel van het type waar het papier 4x door de machine gaat, da's niet echt optimaal. Als je een ander model kan vinden waar dat niet bij is, is dat vaak een betere optie.
Voordeel daarvan is dat de printer lekker klein blijft, die singlepass-dingen zijn wel een serieus pakje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Om me zelf maar even te quoten :P .
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:59:

Nu is mijn belangrijkste vraag, is het verschil in printresolutie in de praktijk daadwerkelijk bij documenten met enkele foto's merkbaar? Of alleen bij full-page foto prints?
Is het verschil tussen 9600x2400 dpi en 4800x1200 dpi duidelijk merkbaar bij het printen van document met afbeeldingen op A4-formaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 18:30 . Reden: Layout enzo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Resolutie alleen zegt helemaal niks, da's waarschijnlijk ook de reden dat mensen niet de moeite nemen om daar een antwoord op te geven. Printkwaliteit hangt van veel meer dingen af.

Bovendien is het prijsverschil tussen die apparaten een paar tientjes, dus ik begrijp niet helemaal waarom het zo'n moeilijke keuze moet zijn. Als je de 610 beter vindt, neem je die toch lekker? Over 3 weken ben je die paar tientjes alweer vergeten en wanneer je dan een dubbelzijdig printje maakt, ben je happy dat je niet hebt lopen bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Raymond schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:48:

Ik was een paar maanden geleden op zoek naar een tweedehands kleurenlaser. Er is voldoende keus hoor. Alleen op sites als MP wordt je doodgegooid met (tig) dubbele ads van de zakelijke verkopers :r

Heb toen voor EUR 130,00 een HP Color Laserjet 3550n aangeschaft. Daarnaast nog los een 500vel bak via Ebay. Toegegeven: hij is lomp, maar de transferrol en fuser zijn er dan ook naar: 90% afdrukken over. Toner zwart was wel bijna op en deze week vervangen. Door ook tweedehands.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, mijn zusje zit nu net in de eerste klas van de middelbare school en ik bedacht me dat het misschien wel eens handig voor haar zou zijn, rekening houdend met al die verslagen en werkstukken die ze in de loop der tijd moet gaan maken, als ze een eigen printer op kamer had.

Ik ben vooral op zoek naar zuinige (inkjet) printers, maar het belangrijkste: goedkope cartridges! Tussen nul en 10 euro voor een multi kleuren cartridge bijvoorbeeld. Zeer scherpe afdrukken zijn niet benodigd (à la foto afdrukken), een scanfunctie zou handig zijn maar is geen must.

Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
Ja, neem een laserprinter. Kan je erg lang mee vooruit.
Ik heb zelf een kleureninktjet/scanner gekocht toen ik op de middelbare school zat. Kleur heb ik niet veel gebruikt. De scanner heb ik wel gebruikt (werkstukken).

Nu (ben student) gebruik ik een zwart/wit laserprinter met duplex waar ik veel blijer mee ben. Gewoon strakkere en snellere prints. De kleur mis ik echt nooit. Een scanner mis ik zeker weleens. Maar die staat dan ook nog op een verlanglijst.

Door wat geluk heb ik mijn huidige printer wel gratis gekregen en zelf gerepareerd. Vervolgens voor 30 euro een nieuwe drum kunnen vinden (nieuw van marktplaats) en de toner was nog prima. Een 2e toner heb ik overigens wel op voorraad (ook voor 30 euro van MP). Hier kan ik nog jaren mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 01:13:
Beste mensen, mijn zusje zit nu net in de eerste klas van de middelbare school en ik bedacht me dat het misschien wel eens handig voor haar zou zijn, rekening houdend met al die verslagen en werkstukken die ze in de loop der tijd moet gaan maken, als ze een eigen printer op kamer had.
Maar ik zou een laser aanraden.
Heeft iemand suggesties?
Kijk in de pricewatch naar de kosten van cartridges en zoek de bijbehorende printer:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/391
Kijk zeker bij Canon BC3(x).

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 01:13:
Ik ben vooral op zoek naar zuinige (inkjet) printers, maar het belangrijkste: goedkope cartridges!
Misschien wat flauw, maar ik denk dat goedkope cartridges helemaal niet het belangrijkste is voor een schoolprintertje.

Een brugklasser moet om de paar weken een werkstukje inleveren. Stel dat je gemiddeld op 5 a4tjes per week komt, dan zit je al aan de hoge kant. Dan kom je per schooljaar uit op 200 pagina's met vooral tekst en af en toe een plaatje. Als je dus 1x per jaar een cartridge moet vervangen is het al veel.

Ik zou dan eerder kijken naar een printer die goedkoop is in aanschaf en die er niet om bekent staat snel uit te drogen (tijdens de zomervakantie zal hij bv. 6 weken niet gebruikt worden).

Maar eigenlijk lijkt mij een hele eigen printer nogal overkill als er al een printer in huis is. Vooral als het niet teveel mag kosten is het goedkoper om de al aanwezige printer meer te benutten dan om een extra printer aan te schaffen. Ook qua supplies kopen is het makkelijker, want je hoeft niet voor verschillende printers verschillende cartridges op voorraad te hebben

Niet dat meerdere printers geen nut kunnen hebben, wij hebben er zelf ook 3 thuis. Maar dan heb je het wel over 3 echt verschillende apparaten, zoals een fax/scanner, snelle goedkope a4 laserprinter en een a3+ fotoprinter. Die kun je niet door 1 apparaat vervangen, terwijl vrijwel elke printer wel een werkstukje kan printen ;)
.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 24-08-2008 15:56 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik heb welliswaar geen brugklasser maar ik zoek wel een printer die regelmatig een tijdje niets kan doen zonder indrogen of andere narigheid. Vanwege wat ervaringen in het verleden met inkjet printertjes (ingedroogde cartridges weggooien, koppen vol met troep)en omdat ik zie hoe lang m'n vader al met een laserjet 4m doet denk ik aan een kleurenlaser.

Wat ik me afvraag is:
- klopt mijn redenatie dat voor incidenteel printen een laserprinter handiger is?
- iemand enig idee hoe lang de toner cartridges die bij de budget modellen van HP, Xerox en Samsung (vergeet ik nog een merk?) geleverd worden mee gaan? Ik neem aan dat men geen normaal volle cartridges erbij doet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wijnands schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:
Wat ik me afvraag is:
- klopt mijn redenatie dat voor incidenteel printen een laserprinter handiger is?
Laserprinters kunnen niet uitdrogen natuurlijk, maar zijn qua aanschaf wel duurder dan vergelijkbare inkjets, dus je moet wel een beetje printvolume hebben om dat verschil teniet te doen (of je moet alleen zwart willen printen). Een goede inkjet met officiele inkt zal niet snel uitdrogen. Zo heb ik mijn Canon i9950 met een paar vrijwel lege cartridges (die dus sneller zou moeten uitdrogen dan volle) een zomer 2 en een halve maand niet gebruikt. Geen centje pijn.
- iemand enig idee hoe lang de toner cartridges die bij de budget modellen van HP, Xerox en Samsung (vergeet ik nog een merk?) geleverd worden mee gaan? Ik neem aan dat men geen normaal volle cartridges erbij doet.
Als het goed is hoort dat gewoon bij de specificaties te staan (XXX pagina's per toner/cartridge volgens het standaard 5% dekking systeem).

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 24-08-2008 16:06 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik heb een hp gehad met officiele HP cartridges die na 3 maanden echt niet meer printen. Daarvoor had ik regelmatig gezeik met dat ding. Voordeel van laser is dat ik het snap en dan het (in mijn ogen dan) een geen-gezeik printoplossing is. Dat het iets duurder is vind ik niet zo erg, beetje laserprinter gaat toch wel 6-10 jaar mee.

Ik zal wel met m'n neus kijken maar hoevel je met die eerste cartridges kan printen vind ik toch ff niet.

HP zegt 750 pagina's volgens die ene norm. Da's niet slecht

[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 24-08-2008 16:22 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wijnands schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:

Wat ik me afvraag is:
Drogen nooit uit, maar wel duurder in aanschaf.
Dat staat bij de specificaties vermeld :) 1500-4000 prints is normaal.

Tweedehands is ook een goede mogelijkheid:
V&A aangeboden: HP Laserjet 6P
productreview: HP Color Laserjet 3550N (A4, 16/16 ppm, USB 2.0 & 100mbit) review door PcDealer

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 01-09 14:15
Geen matches
Vanaf december gaat mijn vriendin full-time aan haar proefschrift werken. Dat betekend dus, veeeel printen. Heb nu een hp psc1350(inktjet) dus dat gaat hem niet worden.
Nou is het ook maar voor een jaartje, dus het hoeft geen dure laser te zijn.
De goedkoopste is goed genoeg denk ik.

Nu zie ik een HP P1005 voor 79 en een brother HL-2030 van 75,- of zelfs een samsung ML-2010R van 66,-

Verschil is dat die hp maar 2mb ram heeft. Klinkt als heel weinig? levert dat nog een probleem op?

En hoe zit het met de kosten? Voor de Brother moet je ook af en toe een apparte drum kopen. Van hp zie ik alleen een toner staan. Zit daar de drum in?

Oftewel, welke zouden jullie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Ik heb een tijdje met die samsung gewerkt en die deed het prima. D'r gaat alleen te weinig papier in, maar daar hebben al die budget lasers last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sharkzor schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:35:

De goedkoopste is goed genoeg denk ik.
Goed plan! :)
Verschil is dat die hp maar 2mb ram heeft. Klinkt als heel weinig? levert dat nog een probleem op?
Voor gewoon tekstprinten maakt het niets uit. En het zijn toch host-based printers: de pc doet al het werk en geeft het in hapklare brokken. Als je nou veel plaatjes of postscript wilt printen, dan maakt het wat uit. Maar dan zijn deze budgets toch niet de juiste modellen.
En hoe zit het met de kosten? Voor de Brother moet je ook af en toe een apparte drum kopen. Van hp zie ik alleen een toner staan. Zit daar de drum in?
Klopt: is een combo van toner en drum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik heb een hp 5150, en deze wilt niet meer printen.. hij maakt ook geen aanstalten meer.

er zit geen originele inkt in, maar die heb ik er nog nooit in gehad. de cartridges zijn niet leeg, maar toch brand op de printer het inkt-lampje.
de reset truuk dmv het afplakken van de cartridge connectoren werkt niet.

kan dit niet software-matig? of kan ik ergens uitlezen hoeveel inkt er echt inzit? of hoe kan ik hem alles gewoon laten negeren, en gewoon printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat printers op een rij gezet en had verwacht dat Laserprinters na verloop wel een stuk goedkoper zijn, maar ik heb even de kosten op een rij gezet en naar mijn inzien is Inktjet nog steeds goedkoper, ongeacht de aantal afdrukken.

Hier het overzicht. (Nog een beperkt aantal printers)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iznogoud/f0t0/Printers.jpg

De Officejet K5400 DTN is in het algemeen een stuk goedkoper met alles 8)7

Wat doe mis ik qua uitrekenen van kosten of welke factoren zijn er nog meer om rekening mee te houden?

Afdruk kwaliteit uiteraard, maar dat is zo slecht te bekijken zonder daadwerkelijk verschillende afdrukken te hebben gezien.

Ik ben namelijk op zoek naar een goeie snelle kleuren printer die snel kan afdrukken en gebruikt worden voor kleine bedrijven, waar facturen, brieven en brochures op afgedrukt kan worden.

Mochten jullie nog een aantal printers erbij willen hebben laat het even weten, dan breid ik het lijstje verder uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bedrijfsmatig/werkgroepen moet je gewoon een laserprinter. Al was het alleen maar omdat dan de inkt niet uitsmeert als je aan de print zit. Verder is het hele papiertraject in een laserprinter beter voor elkaar dan in een inkjet.

Het kan trouwens best zijn dat een inkjet er in vergelijking met een laserprinter qua kosten goed uitkomt. Een tijdje terug had HP de K550, die werd ook als concurrent voor een laserprinter neergezet, met hoge afdruksnelheden en enorme inktcartridges.

btw: de k5400DTN kost meer dan 200 euro, geen 95.

Wanneer je op zoek bent naar een kleurenprinter die wordt gebruikt door meerdere mensen (5 of meer), die hem ook nog eens echt gaan gebruiken, zit je meer in de klasse van de HP CP4005 of de HP 4700 te kijken.

Wanneer je het apparaat een jaartje in gebruik hebt, kom je er vanzelf wel achter waarom die printers worden aanbevolen ipv consumentenapparaten. Vergeet niet dat de aanschaf en afdrukkosten maar een gedeelte van de prijs bepalen. Beheerskosten en onderhoud spelen ook een (grote) rol.

De enige printer in jouw rijtje die ik voor jouw geplande doel zou kunnen aanraden is de HP 3600N

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond op 26-08-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:57:
Bedrijfsmatig/werkgroepen moet je gewoon een laserprinter. Al was het alleen maar omdat dan de inkt niet uitsmeert als je aan de print zit. Verder is het hele papiertraject in een laserprinter beter voor elkaar dan in een inkjet.

Het kan trouwens best zijn dat een inkjet er in vergelijking met een laserprinter qua kosten goed uitkomt. Een tijdje terug had HP de K550, die werd ook als concurrent voor een laserprinter neergezet, met hoge afdruksnelheden en enorme inktcartridges.

btw: de k5400DTN kost meer dan 200 euro, geen 95.

Wanneer je op zoek bent naar een kleurenprinter die wordt gebruikt door meerdere mensen (5 of meer), die hem ook nog eens echt gaan gebruiken, zit je meer in de klasse van de HP CP4005 of de HP 4700 te kijken.

Wanneer je het apparaat een jaartje in gebruik hebt, kom je er vanzelf wel achter waarom die printers worden aanbevolen ipv consumentenapparaten. Vergeet niet dat de aanschaf en afdrukkosten maar een gedeelte van de prijs bepalen. Beheerskosten en onderhoud spelen ook een (grote) rol.

De enige printer in jouw rijtje die ik voor jouw geplande doel zou kunnen aanraden is de HP 3600N
Beheerskosten en Onderhoudskosten spelen bij mij geen rol, omdat ik dat zelf doe. Het gaat er mij om dat ik een goeie kleuren laserprinter vindt, die echt mooie afdrukken maakt met afbeeldingen in een rapport of brochure.

Afdruk kosten zijn het begin van het traject waar je printers op kunt sorteren en daarna snap ik uiteraard ook dat er nog meer bij komt kijken, maarja er zijn dingen die ik uit ervaringen van jullie moet afhalen om er 1 te kunnen kiezen.

Ik zal die 2 printers die jij noemt eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Jij kost niks? Als je jezelf een paar uur kan besparen door de juiste printer te kiezen, kan je die tijd dus ook steken in zaken die geld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Met mijn printer (zie eerdere link) kom ik op 9,9 cent per pagina voor de 4 toners (bij gelijk gebruik over de 4 toners), fuser en transferrol voor de eerste 60K pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:36:
Jij kost niks? Als je jezelf een paar uur kan besparen door de juiste printer te kiezen, kan je die tijd dus ook steken in zaken die geld opleveren.
Als ik voor een werkgever in werktijd zulke dingen zou uitzoeken dan is het een heel ander verhaal.
Ik ben nu bezig met het één en ander uit te zoeken in mijn eigen tijd. Dat kost alleen tijd en ja dat kan ik beter gebruiken voor wat anders, maar dat is met alles zo.

Maar de CP4005 a €790 of de 4700N a €892 is wel een aanzienelijk verschil met een 3600N bijv.
Rond de 80.000 pagina's zo uit mijn hoofd.

Als de kwaliteit afgezien van de prijs ook zoveel malen beter is dan is het te overwegen, kun je daar dan iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kwaliteit zal niet zoveel verschil in zitten, hoe lekker het apparaat werkt wel. Die 2 printers die ik noemde zijn printers voor kleine werkgroepen of een veeleisende gebruiker. Als je een personal printer zoekt, is de 3600N een net zo goeie keuze.

Mijn persoonlijke mening is wel dat je niet alles in geld moet uitdrukken. Een printer kan duurder in gebruik zijn en geen betere afdrukkwaliteit bieden, maar toch een fijnere printer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:02:
Kwaliteit zal niet zoveel verschil in zitten, hoe lekker het apparaat werkt wel. Die 2 printers die ik noemde zijn printers voor kleine werkgroepen of een veeleisende gebruiker. Als je een personal printer zoekt, is de 3600N een net zo goeie keuze.

Mijn persoonlijke mening is wel dat je niet alles in geld moet uitdrukken. Een printer kan duurder in gebruik zijn en geen betere afdrukkwaliteit bieden, maar toch een fijnere printer zijn.
Wat is een dan fijner? Een printer print, doh 8)7
Daar zitten een aantal dingen aan zoals het produceren van geluid, snelheid etc.
Maar defineer fijner is. Ik snap niet bepaald wat je daar mee bedoeld, het zijn geen magische dingen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppertje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik overweeg een Canon MP610 aan te schaffen vanwege de printkwaliteit, maar de in overvloed aanwezige verhalen over de waste ink tank, die bij Canon printers binnen 1 a 2 jaar vol schijnt te zitten, maakt me aan het twijfelen. (Heb dit weekend de Canon MP130 bij m'n schoonvader volledig uit elkaar zien liggen, na 1 jaar gebruik....... 8)7 )

Weet iemand misschien waar de waste ink absorption pads zich in de MP610 bevinden (waarschijnlijk helemaal onderin) en of deze printer makkelijk te demonteren is om deze pads te reinigen/vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geen matches
Ik heb ooit een Smartbase MPC190 mogen schoonmaken, daar was het een kwestie van alles losmaken wat los te maken valt, vervolgens de waste ink pad van de bodem opvissen, uitspoelen en drogen met een fohn of verfstripper en de hele zooi terugmonteren.
Ik gok dat het bij de MP610 niet veel anders zal zijn.
overigens, waarom zit je zo in over die waste ink pad, elke inkjet heeft zo'n ding. In het geval van Epson schijnt het een vervangbaar bakje te zijn met chip die je moet resetten, in het geval van HP loopt het gewoon over je bureau als ie vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppertje
  • Laatst online: 23-02-2015
M.b.t. de waste ink pad kom je talloze berichten over Canon problemen tegen, slechts enkele over Epson en 1 bericht over een lekkende hp printer.
Het lijkt erop dat de Canon printers meer waste ink produceren of eerder een bericht op het display geven terwijl de printer misschien nog 2 jaar mee kan voordat het bureau daadwerkelijk vol loopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Hoppertje op 02-09-2008 13:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Ik heb 8 jaar een HP Deskjet 895Cxi gehad die nooit overliep of waarvan de cartridges opdroogden (ook niet wanneer een hele hete zomer het niet is gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
PcDealer schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:29:
Ik heb 8 jaar een HP Deskjet 895Cxi gehad die nooit overliep of waarvan de cartridges opdroogden (ook niet wanneer een hele hete zomer het niet is gebruikt).
Die oude HP Deskjets waren echt goed. Heb zelf jaaaren een 660C gehad, ook nooit problemen.

Toen m'n neefje van 5 er een blokje lego en een flippo had ingedouwd en daarna ging printen, heb ik toch maar besloten om een andere te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb hier nog een HP Deskjet 710C staan die niet dood te krijgen is :P Inkt is ook niet zo duur op zich. Die oude printers waren idd onverwoestbaar.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Voor het gemak heb ik gisteravond online een laserprinter gekocht, deze zal een dezer dagen op de deurmat vallen, hopelijk doet ie het dan nog.

Ik had al eens gehoord van de zgn tonerziekte. Daar moest vast wat op internet over te vinden zijn. Ik concludeer dat, in normale gebruikersomstandigheden, goed gebruik (met name bij het verwisselen van de toner) en normale ventilatie er geen enkele reden tot zorg is.

'Bron' 1, 2 en 3.

Dit ter info voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Weet iemand of je een inktjetprinter (Canon) ook kunt dwingen om de zwarte cartridges te gebruiken als de kleuren leeg zijn zodat je nog wel kunt printen?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Ligt dat niet aan het model? Mijn Canon (i9950) kun je in ieder geval altijd geforceerd laten printen, of er nou 1 cartridge van de 8 leeg is, of 8 van de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Geen matches
Gizz schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 08:44:
Ligt dat niet aan het model? Mijn Canon (i9950) kun je in ieder geval altijd geforceerd laten printen, of er nou 1 cartridge van de 8 leeg is, of 8 van de 8.
Hoe forceer je dat dan?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Er zitten twee knoppen op het ding. Een aan/uit-knop en een Ga door! knop. Die laatste gebruik je om de inktcheck te negeren en om weer te printen als je het papier hebt aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de cartridge van mijn el cheapo hp intjet leeg is ben ik na aan het denken om een kleuren laser te kopen. Ik zag wat aardige modellen van samsung staan van rond de 200e: cpl 310n.

De toners alleen al kosten 4x 80e = 320e. Mijn vraag is dus of nieuwe samsung laser printers met (volle) toners geleverd worden? Hoe is dit bij andere merken?

Als ze met volle toners geleverd worden is het best een koopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:58:
Aangezien de cartridge van mijn el cheapo hp intjet leeg is ben ik na aan het denken om een kleuren laser te kopen. Ik zag wat aardige modellen van samsung staan van rond de 200e: cpl 310n.
Je bedoelt de CLP-310N?
De toners alleen al kosten 4x 80e = 320e. Mijn vraag is dus of nieuwe samsung laser printers met (volle) toners geleverd worden? Hoe is dit bij andere merken?
Zie de specs van Samsung? http://www.samsung.com/nl...d=CLP-310N/SEE&fullspec=F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wist niet dat fabrikanten tegenwoordig zo eerlijk zijn :) Ze zitten dus voor 2/3e vol.

Thx voor de hulp :)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Hej

Ik ben nu studentje die op kamers woont, maar heb nog geen printer. Nu hebben we thuis een Canon iP2000, en die print opzich wel leuk, maar elke keer zijn de cardridges op en onzin blabla.
Ik moet redelijk veel printen, vooral zwart wit, dus denk aan een lasertje. Nu heb je ze in allerlei prijsklassen, maar ik wil gewoon veel zwart wit printen voor niet al te veel geld. Werkstukken die mooi moeten zijn print ik uiteindelijk toch wel op school in kleur, het is meer om samenvattingen enzo uit te printen..

welke kunnen jullie aanraden? Of is een oude 2e hands misschien handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
PcDealer schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:29:
In onze Officejet Pro L7780 is gisteren een volledig geel inktpatroon leeggelopen omdat de printkop kapotgegaan was. Mijn baas kwam bij me om te vragen waarom er geen zwart geprint werd en het hele papier besmeurd was met gele inkt...
Denk dat je waste-ink pads dan snel volzitten. Ik ben allang blij dat er een standaardpatroon in zat ipv een 88XL patroon. Collega zei gisteren al: "Oh, dus daarom was de gele inkt zomaar ineens op" :X

Vraag me af hoelang het duurt voordat er iemand gaat roepen dat onze printer ongesteld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_JGC_ schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:34:
[...]

Vraag me af hoelang het duurt voordat er iemand gaat roepen dat onze printer ongesteld is :P
LOL, of toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een HP Color Laserjet 2840 hier op een afdeling zou ik graag diverse voorkeursinstellingen voor lades/printers willen maken.

Wat ik bedoel is dat wij op de finance afdeling printer met briefpapier zowel gewoon papier.

Ik heb 2 printers aangemaakt, gelinked naar dezelfde printer. Op de voorkeursinstellingen heb ik bepaalde lades uitgezet bij de een, en aan bij de ander.
Dit geeft mij niet het gewenste resultaat. Dit is een voorkeursinstelling specifiek voor dat profiel.
Ik wil juist dat deze instellingen oftewel de lade keuze bedoelt is voor iedereen die print naar die printer.

Ook bij het printen naar briefpapier uit lade 1 (handinvoer) wacht deze printer telkens op een goedkeuring van de gebruiker, die dan op de printer zelf op de oke toets moet drukken.
Dit terwijl de vorige 2840 (die ondertussen op het kerkhof is beland) dit niet had.

Zie ik iets over het hoofd wat iemand misschien makkelijk kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je kan op de printer instellen wat voor papier er in welke lade zit. Als gebruikers bij het afdrukken bij de printerinstellingen het juiste papier selecteren, gaat het helemaal goed.

Zo werken wij met HP printers en zelfs de grootste kneus lukt het om brieven op briefpapier te krijgen en de rest op gewoon papier.

Als je slim bent, zorg je dat afdrukken standaard naar het goedkope papier gaan en met een aanpassing naar het dure papier.

Bedrijfsmatig standaard veel de handinvoer gebruiken is dom, daarvoor moet je echt ff een echte lade voor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:33:
Heb hier nog een HP Deskjet 710C staan die niet dood te krijgen is :P Inkt is ook niet zo duur op zich. Die oude printers waren idd onverwoestbaar.
Hier ook nog zo een staan. Wel wat trager maar doet goed zijn werk.
Omwille van studies een paar dagen geleden een HP LaserJet P1005 gekocht. Goed werkbeestje, doet wat het moet doen. Maar op als hij print staan er kleine putjes op het papier, alsof er nog braampjes aan de rolletjes hangen. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt (google levert niets op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:57:
Ik heb 2 printers aangemaakt, gelinked naar dezelfde printer. Op de voorkeursinstellingen heb ik bepaalde lades uitgezet bij de een, en aan bij de ander.
Dit geeft mij niet het gewenste resultaat. Dit is een voorkeursinstelling specifiek voor dat profiel.
Ik wil juist dat deze instellingen oftewel de lade keuze bedoelt is voor iedereen die print naar die printer.

Ook bij het printen naar briefpapier uit lade 1 (handinvoer) wacht deze printer telkens op een goedkeuring van de gebruiker, die dan op de printer zelf op de oke toets moet drukken.
Dit terwijl de vorige 2840 (die ondertussen op het kerkhof is beland) dit niet had.
Zit er een printserver bij? Zo ja, dan kun je via de browser de lade instellingen aanpassen. Zo nee, dan via het menu. De documenten dan op automatic zetten en klaar. Je kunt ook als gebruiker de instellingen aanpassen in de properties van de printer en tevens profielen aanmaken.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:47:
[...]

Omwille van studies een paar dagen geleden een HP LaserJet P1005 gekocht. Goed werkbeestje, doet wat het moet doen. Maar op als hij print staan er kleine putjes op het papier, alsof er nog braampjes aan de rolletjes hangen. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt (google levert niets op)?
Toner goed heen en weer schudden, cleaning uitvoeren?

[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 12-09-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
PcDealer schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:18:
Toner goed heen en weer schudden, cleaning uitvoeren?
Denk niet dat het zal helpen, braampjes hangen niet aan de toner. Je kan ze echt voelen, maar afdoen gaat bijna niet (onhandige positie), misschien dit weekend eens op zoek gaan naar een speciale tang.
Anders worden het dit jaar putjescursussen :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:27:
[...]

Denk niet dat het zal helpen, braampjes hangen niet aan de toner. Je kan ze echt voelen, maar afdoen gaat bijna niet (onhandige positie), misschien dit weekend eens op zoek gaan naar een speciale tang.
Anders worden het dit jaar putjescursussen :+
Anders HP bellen voor advies. Je hebt 30 dagen DOA garantie.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Lexmark Optra S 1650. Nou is het display kapot. Als iemand weet wat ik daar aan kan doen, hoor ik het graag. Nou hoorde ik van iemand, dat je foutmeldingen en instellingen e.d. ook met een soort programmatje op de pc kon uitlezen/instellen. Nou heb ik gezocht, maar ik kan niks vinden.
Ik heb hier gekeken, en zag die management tool. Die heb ik gedownload en geïnstalleerd. Dat werkt alleen niet. Hij geeft aan dat hij de printer niet kan vinden. Die zit toch echt goed aangesloten, en 'communicatie in twee richtingen' is aangevinkt. Toen keek ik nog een keer bij die tool en zag ik staan: 'Snap-in for HP-openview and CA Unicenter'. Wat bedoelen ze daarmee? Dat het een soort update is voor die programma's?

Wie weet wat ik kan doen om die instellingen/fouten op de pc te kunnen zien, danwel het display werkend te krijgen?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:01:

'Snap-in for HP-openview and CA Unicenter'. Wat bedoelen ze daarmee? Dat het een soort update is voor die programma's?
Dat betekent dat via HP Openview of CA Unicenter het programma (snap-in) de gegevens laat uitlezen. Het betreft hier dus een bedrijfsprinter? Jup: http://www.lexmark.com/le...512219_en,00.html?tabId=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een printer zoeken, misschien leuk om even hier te kijken:
http://www.hp.nl/2voor1/

Kan voor sommige een leuke motivering zijn.

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:58:
[...]

Dat betekent dat via HP Openview of CA Unicenter het programma (snap-in) de gegevens laat uitlezen. Het betreft hier dus een bedrijfsprinter? Jup: http://www.lexmark.com/le...512219_en,00.html?tabId=1
Dan kan ik dus niet de instellingen en menu's gebruiken via de pc? Vreemd, de gene van wie ik hem heb overgenomen, zei dat hij daar een programma voor had. Hij wist alleen niet meer welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wrong place, sorry!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:09:
[...]

Dan kan ik dus niet de instellingen en menu's gebruiken via de pc? Vreemd, de gene van wie ik hem heb overgenomen, zei dat hij daar een programma voor had. Hij wist alleen niet meer welke...
Ik kan met mijn HP printer en bijbehorende printersoftware de menu's op de printer gebruiken via ip alsof ik daarbij sta. Er zit dus een HP printserver bij of in. Of dat in jouw geval ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 03:58
Ik zoek een printer waarmee ik labelprint CD's kan beschrijven.. maakt niet zo veel uit of dat zwart/wit of kleur .. inktjet of laser is zolang het maar lang houdbaar is en niet vlekt.
Heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken. De optie "labelprint CD" is ook niet te selecteren in de Pricewatch :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Canon en epson hebben een paar modellen die dat kunnen. Canon ip4600 bijvoorbeeld.
Ikzelf heb een epson R220 (is alweer een jaartje of 2 oud). Werkt prima, zeker als je ook nog zo'n spray gebruikt om het te fixeren. Ik moet er wel bij zeggen dat het ook het enige is waar ik die epson voor gebruik, voor gewoon kantoorwerk is het een waardeloze printer. Bij het inschakelen van de printer gebruikt hij zo'n beetje 5% van een inktcartridge om de kop door te spuiten en afgedrukte tekst is spuuglelijk.
Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in een Canon als allroundprinter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 03:58
Jep de 4600 ben ik tegengekomen idd.. Zijn er van HP ook modellen die dit kunnen? (van huis uit ben ik meer een HP-gebruiker als het op printers aan komt) :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Geen matches
ik heb zelf net een ip4600 aangeschaft eigenlijk met de hoofdreden om mijn collectie cd's te printen. Het enige probleem is dat dit systeem allesbehalve vlekkeloos werkt, letterlijk en figuurlijk, want het komt o zo vaak voor dat ie doodleuk naast de cd een laagje inkt op het plastic malletje print, met als resultaat een lekkere knoeiboel. Noot die ik hierbij moet maken is dat ik een eigen sjabloontje in photoshop heb gemaakt die de veroorzaker van de inktverspilling is , voor de rest werkt het prima, vergeet overigens niet fullprintable cd's te kopen, en colour fix spray, anders verloopt je printje als je er ook maar 1 drupje water op laat vallen.

Verwijderd

Geen matches
Ziet er verder wel prima uit, maar ik zou toch graag willen scannen. Ik zat te kijken naar de Samsung SCX-4500. Iemand aar ervaring mee?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Ziet er erg gelikt uit zeg!

Kan iemand nog een goede multifuncitional aanbevelen met gescheiden inkttanks?
Ik had al de canon MP260 gevonden. Volgens canon met 5 cartiridges maar in de tests hebben ze het maar over 2 tanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zoek een All In One Canon.
Zijn iedereem tevreden met PIXMA MP610 of is PIXMA MP620 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Mr_gadget schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:20:
Ziet er erg gelikt uit zeg!

Kan iemand nog een goede multifuncitional aanbevelen met gescheiden inkttanks?
Ik had al de canon MP260 gevonden. Volgens canon met 5 cartiridges maar in de tests hebben ze het maar over 2 tanks..
Er is een triple colour cartridge die één tank is. Er zijn dus twee plaatsen voor cartridges en die cartridges kunnen meerdere kleuren bevatten. Dat is al 10 jaar zo op veel modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een laserprinter (Konica Minolta 2430DL), die aangeeft dat de zwarte toner leeg is. Nu print ik vrolijk verder en is de tekst nog steeds goed zwart.
Kan het nu zijn dat er zwart wordt geprint door het op te bouwen uit geel, magenta en cyaan, of ben ik toch echt de laatste restjes uit m'n toner aan het opmaken? In dat geval print ik liever nog even verder m'n zwarte toner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertusG schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:14:
Ik heb een laserprinter (Konica Minolta 2430DL), die aangeeft dat de zwarte toner leeg is. Nu print ik vrolijk verder en is de tekst nog steeds goed zwart.
Kan het nu zijn dat er zwart wordt geprint door het op te bouwen uit geel, magenta en cyaan, of ben ik toch echt de laatste restjes uit m'n toner aan het opmaken? In dat geval print ik liever nog even verder m'n zwarte toner.
Die meldingen dat de toner leeg is komen vaak wel erg vroeg. Als je printer nu 'zwart' maakt van de kleurencartrigdes, moet het zwart er wat groenig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Laatst online: 28-06 17:36
Ik heb al een tijd een Canon Pixma iP4000R. Eigenlijk een printer die heeft wat ik zoek (ik heb een aparte scanner, beter dan een all-in-one oplossing lijkt me):

- kleur printen op DVDs en CDs
- netwerk aansluiting (zelfs draadloos, al gebruik ik dat niet)
- dubbelzijdig printen

Minder belangrijk, maar prima zijn ook de aparte printtanks. Prijs max Euro 100 ook natuurlijk niet onbelangrijk...

Anyway; de printer zelf doet het wel goed maar heeft altijd 'kuren' gehad (denk niet dat dit exemplarisch is, maar ligt aan Canon): vaak begint de printer voor een job een minuut of zo 'iets' te doen. De laatste tijd is de kwaliteit van mijn afdrukken ook slechter (ja, ik heb nieuwe cartridge gezet, nozzles gecleaned etc.).

Dus... ik denk... even andere zoeken die de bovenstaande drie puntjes ook kan... wat denk je: die bestaat niet meer, ook niet van Canon. Ben ik nu gek (geen open deuren graag >:) ) of mis ik iets?
Er komen toch steeds meer "printable DVDs en CDs" in de winkel? Zuinig met papier (dubbelzijdig printen) en inkt (aparte inkttanks) wordt toch steeds belangrijker? Mensen maken toch steeds meer 'home-networks'??
Nou dan...!!!! Waar zijn de bijpassende printers dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:35
Geen matches
Ik heb zelf onlangs de MP970 aangeschaft. Deze moet CD's / DVD's kunnen printen (zelf nog niet getest, maar er zit zo'n plastic houder bij waar de CD in past), heeft een bedrade netwerkaansluiting (die gebruik ik zelf ook, werkt goed), alleen weet ik niet of hij dubbelzijdig kan printen.
Ik ga ervanuit dat dubbelzijdig printen dan met de hand moet (dus papier omdraaien), maar dat is wellicht niet wat je zoekt.

edit: ok sorry nu zie ik je max prijs van 100euro, ik heb hiervoor 240 betaald dus dat doet het advies een beetje teniet
omdat voor mij een netwerkaansluiting een harde eis was heb ik hier ook naar gezocht, maar ik kon niet veel modellen vinden onder de 180 euro, zeker niet bij Canon

[ Voor 25% gewijzigd door psych op 19-01-2009 11:54 ]

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 11:35
Geen matches
Is er iemand die al eens iets randloos en dubbelzijdig heeft afgedrukt? Kan dat?
Ik werk nu nog met een oude HP950 met duplex-module, dus ik weet wel hoe het dubbelzijdig afdrukken werkt (hij houdt het papier vast en trek het terug), maar hoe werkt het met randloos printen?

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:29
Voor het drukken van dvd in kleur, ben ik op zoek naar een (goedkope) printer die dvd's netjes en duidelijk kan bedrukken.
Eerst was ik in het bestand om dvd's met lightscribe af te drukken, maar dit kan niet in full colour. Vandaar de keuze voor een printer.

Nu zie ik dat de Canon iP4600 dvd's kan bedrukken, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een afdrukresultaat te uploaden? Ik kan n.l. geen review vinden waarbij deze functie beschreven word en ik ben wat huiverig voor het resultaat. Ook ben ik benieuwd hoe snel het afdrukken gaat en of de bijgeleverde software voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Laatst online: 28-06 17:36
_Uploader_ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:45:
Voor het drukken van dvd in kleur, ben ik op zoek naar een (goedkope) printer die dvd's netjes en duidelijk kan bedrukken.
Eerst was ik in het bestand om dvd's met lightscribe af te drukken, maar dit kan niet in full colour. Vandaar de keuze voor een printer.

Nu zie ik dat de Canon iP4600 dvd's kan bedrukken, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een afdrukresultaat te uploaden? Ik kan n.l. geen review vinden waarbij deze functie beschreven word en ik ben wat huiverig voor het resultaat. Ook ben ik benieuwd hoe snel het afdrukken gaat en of de bijgeleverde software voldoende is.
Ik heb (als eerder aangegeven) de (oudere) iP4000; het afdrukken is in paar minuten gedaan, resultaat is erg mooi, software is beperkt maar prima geschikt. Of dat met de iP4600 allemaal nog steeds zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Yobby schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:35:
ik weet wel hoe het dubbelzijdig afdrukken werkt (hij houdt het papier vast en trek het terug), maar hoe werkt het met randloos printen?
Randloos printen kan sowieso alleen met dik papier (fotopapier), zodat het randje niet kapot gaat als de printkop er langs schuurt. Ook moet het papier met een coating zijn omdat het anders gaat golven door de vochtige inkt en dan krijg je strepen op je papier.

Misschien dat het dus wel kan dubbelzijdig, maar echt veel dubbelzijdig fotopapier is er volgens mij niet.

Hoe het verder zou moeten werken? Geen idee. Maar ook met handmatig omdraaien heb ik mijn twijfels bij het meeste papier.
_Uploader_ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:45:
Nu zie ik dat de Canon iP4600 dvd's kan bedrukken, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om een afdrukresultaat te uploaden?
Kun je dat wel beoordelen aan de hand van een foto dan? Ik kan aan een foto echt niet zien hoe de kwaliteit is van het medium en de print. Zeker het medium (papier) moet je toch echt even in het echt zien. Overigens hangt een mooie DVD-print volgens mij meer af van de gebruikte DVD dan van de printer. Als de printer normaal een foto kan printen, dan kan hij ook wel een DVDtje doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gizz op 01-02-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Ik moet iets met veel fijne lijntjes uitprinten en ik moet een nieuwe printer hebben(oude is echt op) maar nou zat ik te kijken en zie ik bijvoorbeeld een resolutie van 9600*2400 dpi. Op de website van canon staat dat dit betekent dat een druppel op 1/9600e inch geplaatst wordt, maar kan hij er op die inch dan daadwerkelijk zoveel naast elkaar zitten?

Als ik mijn prints heb moeten die lijnen wel vloeiend blijven dus hoe zit zoiets met de Canon iP4600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De druppels die op het papier worden geschoten zijn groter dan 1/9600ste in diameter. Die specificatie betekent dat de printer de druppels op 1/9600ste nauwkeurig kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:25
Zijn hier mensen die ervaring hebben met aio hp c6380 of een canon pixma mp620. Ik ben in zwaar dubio over welke ik zou moeten kiezen. Ik heb al de nodige reviews gelezen maar daar wordt ik niet echt veel wijzer over, beide aio's scoren goed. Vervelend daarbij is dat ik nog geen test heb kunnen vinden waarbij beide printers in een test zijn opgenomen zodat je daadwerkelijk een vergelijking kunt maken op basis van afbeeldingen/scans/print resultaten.
Ook in prijs ontlopen ze elkaar niet zo als je de pricewatch volgt dus op die basis hoef ik ook geen afwegingen te maken.

Wat me wel opgevallen is bij de reviews is dat het lijkt alsof de software van hp verzorgder(gelikter) is in tegen stelling tot canon. De hp print en scant ook een fractie sneller dan de canon waarbij de kwaliteit weer in het voordeel ligt van canon. Maar als je de aio test van hardware.info leest zijn de resultaten van de hp c6380 gelijk of beter dan de duurdere broer van de mp620, de mp980 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb thuis een MP620, vanwege de wifi connectiviteit en Mac-compatibiliteit. Vergelijken met de c6380 kan ik hem niet, maar ik vind het een erg fijne printer. Stil, erg mooie fotoafdrukken, snel, stabiele wifi verbinding en práchtige scans. Net of je naar een digitale foto kijkt. Heel erg netjes.

Ik vind het een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Timmert schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:20:
Ik heb thuis een MP620, vanwege de wifi connectiviteit en Mac-compatibiliteit. Vergelijken met de c6380 kan ik hem niet, maar ik vind het een erg fijne printer. Stil, erg mooie fotoafdrukken, snel, stabiele wifi verbinding en práchtige scans. Net of je naar een digitale foto kijkt. Heel erg netjes.

Ik vind het een aanrader :)
Ik heb op maandagmiddag de MP620 gekocht en inderdaad wat je aangeeft klopt allemaal. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de mogelijkheden van deze aio. Ik heb de HP niet gekozen puur omdat ik canon weer eens wilde proberen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
  • Laatst online: 11-09 10:44
Voor thuis zoeken wij nog een nieuwe printer.
Nu is het probleem dat wij altijd al Inkjet printers hebben gehad, maar al tig waardeloze ervaringen achter de rug hebben. Bij ons werken ze gewoon nooit goed. We willen daarom overstappen op een Laserprinter.

Er is echter zo vreselijk veel te vinden dat je door de printerbomen het printerbos niet meer ziet, en daarom wil advies vragen voor een nieuwe printer, misschien weet iemand wel iets goeds.

De printer moet:
- Kleuren printen
- Scannen
- Kopiëren
- Degelijk zijn

edit: Er zal niet heel erg veel worden geprint, maar sowieso wel een boel A4'tjes per week voor school en andere doeleinden.

In principe willen we niet meer uitgeven dan €200 en daarvoor willen we dan de printer aanschaffen en de bijbehorende cardridges.

Wat is de beste printer qua prijs/kwaliteit verhouding voor €200?

[ Voor 8% gewijzigd door Gniels op 29-03-2009 12:25 ]

PHILIPS Motional Feedback 544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gniels
  • Laatst online: 11-09 10:44
Geen matches
Een subtiel stootje tegen dit topic :$

PHILIPS Motional Feedback 544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Laatst online: 29-08 17:19
Mijn zoektocht naar een All-in-one printer is bijna ten einde, maar heb toch mijn twijfels.

Gebruik:
- Foto's printen
- Concepten printen (dus veel printen in lage kwaliteit)
- verder het gewone huis tuin en keuken gebruik

Wat heb ik al gevonden:
- Epson PX700w
- HP Photosmart C6380/C5380
- Canon MP630

Via www.printer.com heb ik wat onderzoek gedaan naar het verbruik van deze printers. Nu komt daar de Epson als goedkoopste naar voren. Mijn keuze zou dus eigenlijk gaan naar de Epson, omdat het volgens mij redelijke printer zijn en hij dus ook nog goedkoop blijkt te zijn.

Nu lees ik echter een review op Hardware.info waar dit tegengesproken wordt. Hier komt namelijk de HP als betere en goedkopere naar voren. Ik ben gaan twijfelen, dus...

Hoe betrouwbaar is Printer.com?
en wat is jullie mening over bovenstaande printers?
Welke zou ik moeten nemen? HP, Epson, of toch Canon?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
GoblinGamer schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:58:
Mijn zoektocht naar een All-in-one printer is bijna ten einde, maar heb toch mijn twijfels.

Gebruik:
- Foto's printen
- Concepten printen (dus veel printen in lage kwaliteit)
- verder het gewone huis tuin en keuken gebruik

Wat heb ik al gevonden:
- Epson PX700w
- HP Photosmart C6380/C5380
- Canon MP630

Via www.printer.com heb ik wat onderzoek gedaan naar het verbruik van deze printers. Nu komt daar de Epson als goedkoopste naar voren. Mijn keuze zou dus eigenlijk gaan naar de Epson, omdat het volgens mij redelijke printer zijn en hij dus ook nog goedkoop blijkt te zijn.

Nu lees ik echter een review op Hardware.info waar dit tegengesproken wordt. Hier komt namelijk de HP als betere en goedkopere naar voren. Ik ben gaan twijfelen, dus...

Hoe betrouwbaar is Printer.com?
en wat is jullie mening over bovenstaande printers?
Welke zou ik moeten nemen? HP, Epson, of toch Canon?
Ik heb ook van alles en nog wat gelezen en werd er ook niet wijzer van, zie: Miki in "Het Grote Printer Topic - Deel 1" . Uiteindelijk gewoon naar de winkel gelopen er 1 uitgekozen puur op gevoel. Een epson en hp printer had ik al gehad en een canon nog niet, dus zodoende een canon mp620 gehaald.
Tja...Je moet soms je logica/ratio even opzij leggen om nog een keuze te kunnen maken tegenwoordig. Je maakt jezelf anders compleet gek met lezen en vergelijken van reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gniels schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:23:
[...]
De printer moet:
- Kleuren printen
- Scannen
- Kopiëren
- Degelijk zijn

edit: Er zal niet heel erg veel worden geprint, maar sowieso wel een boel A4'tjes per week voor school en andere doeleinden.

In principe willen we niet meer uitgeven dan €200 en daarvoor willen we dan de printer aanschaffen en de bijbehorende cardridges.
Crap.
DJSmiley! ;)

Edit:
Ik ben bang dat het niet gaat lukken. De goedkoopste HP is de Color LaserJet CM1312 MFP. Toner (CMYK) voor 750 pagina's met 5% dekking aanwezig. Normale tonercartridges produceren ongeveer 2.200 pagina's zwart en 1400 pagina's voor de kleuren samen, allen bij 5% dekking.

Datasheet is hier te vinden.

[ Voor 95% gewijzigd door PcDealer op 25-05-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Geen matches
Ik mis daar 'kleuren' wat ie vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:58

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Geen matches
Canon MP630 is een top multifunctional. Blinkt in alles uit. :9 En goedkoopst voor 138 Euro in pricewatch ennnnnnnn tot eind juli ook nog 30 Euro retour. :P Voor zo'n topper is het gewoon dan erg simpel: halen!
_/-\o_

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
Middels dit topic all-in-one die kan scannen zonder PC ben ik op zoek naar een standalone waarbij gescand kan worden naar email / FTP ZONDER dat de PC aan kan staan. De meeste kunnen zonder PC kopieren, wat dan standalone wordt genoemd. Maar echt helemaal werken zonder PC ..?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Geen matches
Voor zover ik weet kan de OfficeJet Pro alleen scannen naar een SMB/CIFS share. Scannen naar email ben ik wel tegengekomen op Brother MFC apparaten en op de hele dure HP laserjets met digital sending mogelijkheden (4345mfp), maar die laserjets liggen buiten je budget, en de vraag is of je wel een brother wilt... die inkjets van ze zijn iig 100% waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Geen matches
_JGC_ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:00: ...Scannen naar email ben ik wel tegengekomen op Brother MFC apparaten...
Is dat met of zonder verbinding aan een PC? Want bv volgens deze handleiding http://www.brother.nl/display.cfm/id/103437 (MFC8220, één van de duurdere) werkt scan-to-email alleen onder Windows en niet onder Mac. Lees: de PC zorgt voor rekenkracht.

Enne welke Office Jet?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

B2

wa' seggie?

Geen matches
Op dit moment heb ik een Konica Minolta 2530DL kleurenlaser. De kleuren toners moeten al een tijdje vervangen worden, maar hik een beetje tegen de kosten aan. (3x 90 euro)
Ik print eigenlijk voornamelijk dvd hoesjes (ongeveer 10 a 25 per maand) in full color en goeie kwaliteit, en zo nu en dan een documentje.

Ten tijde van mijn inktjet (HP psc 2170) had ik om de 20 afdrukken nieuwe cartridges nodig, maar hoe staat het eigenlijk tegenwoordig met de inktjets? Zijn ze tegenwoordig zuiniger?
Is het voor mij verstandig om terug te gaan naar inktjet? En wat zou dan een aan te raden inktjet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Na het gekl**t met vele inkjets hebben we (ik dus ;) ) vorig jaar besloten om een laser netwerkprinter aan te schaffen die ook in kleur nog redelijk kan afdrukken. Het is de SAMSUNG CLP 350N geworden _/-\o_ .
Nu zo'n klein jaar verder kan ik zeggen dat het me 100% meevalt. Alle trouwkaarten met foto er mee afgedrukt en per week zeker 2x vol A4tje (schilderij/foto). Toners beginnen nu wat op te raken, aanschafprijs nieuwe valt ook over heen te komen gezien de tijd die je er mee doet.
Tevreden=100% O+

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bij ons droogte de inkt altijd in of er was een kleur op, alleen maar dikke ellende en veel geld aan inkt.
Nu sinds een half jaar een samsung 350n met namaak toner en het werkt perfect.

Alle mensen met een samsung laser printer moeten hier eens kijken:
http://www.tintenpool.de/...ad57222c83e887e20e9b766b7

65,- voor een 4 kleuren toner set!
Ik gebruik deze zelf ook en doen het super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb al heel wat af gegoogled, maar weiger eigenlijk te geloven dat het niet zou kunnen. 8)7

Ben overgegaan van WinXP 32bit naar WinXP 64bit op een snelle i7 920 machine. Al m'n grafische software draait als een tierelier, maar nou m'n printer nog... :(
Ik heb al een paar jaar een perfect werkende Canon A3+ i9100 printer, maakt echt fantastische afdrukken (beter dan de fotolabs), maar nu komt 't; de driver voor WinXP 64bit?!
Die is gewoon nergens te vinden! En een Vista driver proberen lukt ook niet, want die kun je niet los downloaden (Vista schijnt die driver embedded te hebben).
De reden waarom ik trouwens XP 64bit gekozen heb en niet Vista 64bit is vanwege stabiliteit en performance. (en ik heb gewoon iets tegen Vista ;) )

Iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen? (behalve dan, "koop maar een nieuwe printer"). Valt er iets handigs te bedenken om het toch aan de praat te krijgen? Of is het op een of 't andere manier mogelijk een Vista driver (die er standaard in Vista zitten) toch op XP 64bit te installeren?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

Geen matches
Windows XP staat er hier gewoon tussen :?
http://downloads.zdnet.com/abstract.aspx?docid=552355
Overview:
This package supports the following driver models:Canon i9100
(Is this item miscategorized? Does it need more tags? Let us know.)
Format: Software Size: 4,980 KB
Date: Jan 2003 Version: 1.63.2.8
License: Update
Platform: Windows
System Req: Windows NT 4 SP 6Windows 2003 SP 1Windows XP AMD 64-bitWindows XP 64-bit SP 1Windows NT 4 SP 2Windows 2000 SP 1Windows 2003 64-bitWindows 2003 AMD 64-bitWindows XP 64-bit SP 2Windows NT 4 SP 3Windows 2000 SP 2Windows Server 2003 x64 R2Windows 2000Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geen matches
Nope, geen 64bit!
Als je die driver download, kun je die alleen maar onder XP 32bit installeren. Die tekst op de download site is gewoon fake. :(
En ja, daar heb ik al lang gemeld dat het niet klopt, maar daar krijg je toch geen antwoord op.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Eusebius schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:03:
[...]

Is dat met of zonder verbinding aan een PC? Want bv volgens deze handleiding http://www.brother.nl/display.cfm/id/103437 (MFC8220, één van de duurdere) werkt scan-to-email alleen onder Windows en niet onder Mac. Lees: de PC zorgt voor rekenkracht.

Enne welke Office Jet?
MFC9880 en 9660 met een extra netwerkkaart ingebouwd. Die dingen konden printen, faxen of emailen met die kaart, maar netwerkscannen zat er niet in. Zijn beide laserprinters, en beide van het soort dat je niet wilt. Kwaliteit valt vies tegen en alhoewel toner en drum los te vervangen zijn, komt het vaak voor dat een toner de drum dusdanig verklooid heeft dat je alsnog een nieuwe mag aanschaffen (zo wist ik dat mijn broer mij had met sinterklaas :+).

Wat betreft die OfficeJet: OfficeJet Pro L7680 en L7780 hebben scan-to-network, kan je in PDF en JPEG laten opslaan, evt automatisch dubbelzijdig, misschien ook nog TIFF, maar dat weet ik niet zeker. Laatste keer dat ik zo'n apparaat gezien heb kon je alleen naar een SMB/CIFS share scannen, maar als je een NAS hebt hoeft dat ook geen probleem te zijn.
Wat betreft inktkosten van bovenstaande printer: 88XL cartridges zitten rond de 30 euro per stuk, heb je 68 mililiter goed voor 2500 pagina's. Het is een CMYK printer met voor elke kleur een losse cartridge. De goedkopere laserprinters leggen het in zowel snelheid als printkosten gewoon af tegen deze machines. Inmiddels zijn ze opgevolgd door de L7x90 series, welke ook gewoon de 88XL cartridges gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:55
Op dit moment heb ik een zwart/wit laser, een epson kleuren inkjet en een scanner. Nu vroeg mij af of er al goede alternatieven zijn. Wat ik dus eigenlijk wil is een all-in-one oplossing. Dus een printer/scanner in 1 die dan in kleur print met een laser. Dus geen inkjet. Weet iemand of dit al een beetje rendabel is ? En welke modellen je hebt ? Ik heb zo 1,2,3 niks kunnen vinden in pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Geen matches
ehtweak schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Nope, geen 64bit!
Als je die driver download, kun je die alleen maar onder XP 32bit installeren. Die tekst op de download site is gewoon fake. :(
En ja, daar heb ik al lang gemeld dat het niet klopt, maar daar krijg je toch geen antwoord op.
Ik kwam via google hier terecht: http://www.ngn.nl/ngn/for...pwmsKsHyoOtvOXEcHvFDXLuuC
Ik weet niet of jij dat ook bent..
Maar daar de tip om te printen met de canon extended mode driver.
En dan dus de pcl driver links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
clonedonkey schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:00:
Op dit moment heb ik een zwart/wit laser, een epson kleuren inkjet en een scanner. Nu vroeg mij af of er al goede alternatieven zijn. Wat ik dus eigenlijk wil is een all-in-one oplossing. Dus een printer/scanner in 1 die dan in kleur print met een laser. Dus geen inkjet. Weet iemand of dit al een beetje rendabel is ? En welke modellen je hebt ? Ik heb zo 1,2,3 niks kunnen vinden in pricewatch.
vroegâh had je de HP 2820/2840 serie. Is daar geen opvolger van te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Raymond schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:42:
[...]

vroegâh had je de HP 2820/2840 serie. Is daar geen opvolger van te krijgen?
De goedkoopste is hier te zien.

Hier staan er meer, waarbij de CM2320 de beste opvolger is van de 28xx-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:55
Sinds een paar dagen heb ik met mijn hp laserjet 1020 het probleem dat hij niet meer wil printen. Als ik iets ga afdrukken reageert de printer ook maar naar een paar seconden en het standaard opstarten van de printer krijg ik de melding dat de printerklep openstaat of de toner niet goed is geïnstalleerd. Nu heb de toner er al 10x uit gehad en de klep is ook dicht. Stroom eraf ofzo maakt ook niks uit. Iemand bekend met dit probleem ? En wat zou een oplossing kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen matches
Probeer eens een factory- / coldreset. Soms wil dat nog wel eens werken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
clonedonkey schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 01:20:
[...] En wat zou een oplossing kunnen zijn ?
Bekijk of er iets is met andere kleppen. Bezoek de HP site.

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 02-07-2009 07:27 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste