Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~adelden.g/tweakers/Head.jpg

Wat mij opvalt dat er op Tweakers geen enkel centraal Topic is over, JAWEHL! de printer :) Er zijn zat losse printer-topics te vinden op Tweakers maar dan hebben deze meestal te maken met netwerken, routers, hubs enz. Dit topic is gewoon bedoelt voor alleen de printer :)

Waar is dit Topic voor bedoeld?:

- Welke printer kan ik het beste aanschaffen?

- Canon heeft de Super 3000 MegaRainBowColor Giant Printer (dus...) gelanceerd heeft iemand hier al ervaringen mee?

- Mijn printer print niet? Voordat je deze vraag stelt, EERST KIJKEN OF DIE WEL IS AANGESLOTEN!! :)

Nogmaals voor de duidelijkheid dit topic is dus bedoelt voor ervaringen, problemen die betrekking hebben op de Printer (Duh! ;) ).

Wat vooral niet de bedoeling is dat er staks allemaal moeilijke verhalen te lezen zijn over hoe je een printer kan delen met 60 computers enz. Als je over dat onderwerp wilt praten moet ergens anders op Tweakers gaan zoeken :)

-------------------------------------------------------------------------------
Introtjuh

De printer is eingenlijk niet meer weg te denken in onze maatschappij. Elk huishouden heeft tegenwoordig een computer waar wel een printer aan is gekoppeld. Er zijn veel verschillende printers op de markt. Elke printer heeft
zo zijn voor en nadelen.

Je kan een onderscheid maken tussen de volgende soorten printers:

- Inkjetprinters
- Laserprinters
- Matrixprinters

Inkjetprinter

De Inkjetprinter, Sinterklaas, wie kent hem niet... Ja je weet wel, die printers die relatief zeer goedkoop zijn maar waarvoor je een fortuin moet uitgeven om een cartridge (die inktpatronen) aan te schaffen :)

Een redelijke inkjetprinter is al te koop voor zo'n € 90,-. Met een inkjetprinter uit deze klasse kun je redelijke afdrukken maken in zowel zwart/wit als kleur. Inkjetprinters hebben als nadeel dat de kosten per pagina meestal een stuk boven die van een laserprinter liggen. Ook zijn inkjetprinters over het algemeen trager dan laserprinters.

Inkjetprinters zijn er in verschillende prijsklassen. De topmodellen kunnen, met betrekking tot de afdrukkwaliteit, zeker concurreren met laserprinters.

Laserprinter

Een laserprinter werkt zoals de naam eigenlijk al zegt met een laser. Er wordt een korrelachtige substantie over het papier verspreid en met een laser er in gebrand. Deze printersoort is een van de snelste printers, tevens de kosten per velletje papier zou ook nog het laagste uitkomen. Deprinter zelf kost echter wel een stuk meer dan de inktjet-printer,vandaar dat hij bijna alleen bij bedrijven gebruikt wordt. De printer werkt met een toner-patroon die we ook zien in kopieermachines, eigenlijk is een laserprinter dus ook wel te vergelijken met een kopieermachine.

Matrixprinter

Een printer die werkt met naalden en die letters afdrukt in een matrix van wél of niet te printen puntjes. Hoewel naaldmatrix printers verouderd zijn, wordt hier toch aandacht besteed aan hun constructie, werking en eigenschappen. De naaldmatrix printers zijn namelijk het model, waarnaar moderne printers zijn vormgegeven.
Hoewel in principe alle printers volgens het matrix principe werken, verstaat men onder het begrip 'naaldmatrix printer' een printer waarbij het drukbeeld tot stand komt door een aantal naaldjes via een inktlint op het papier te laten slaan. Het papier wordt getransporteerd middels een rubber rol, die er voor zorgt dat de naaldjes goed contact maken met het papier. Het zal dus onmiddellijk duidelijk zijn dat matrix printers impact printers zijn. De naaldjes zitten in een printkop en zij worden elektromagnetisch aangedreven.
Matrixprinters met naalden heten officieel SIDM-printers, afkorting van 'Serial Impact Dot Matrix'. In het alledaagse spraakgebruik laat men het woordje 'naald' weg en spreekt men van matrixprinters.
Een naaldmatrix printer is een regeldrukker. De naaldjes zitten in een printkop, die door middel van een geleidingsmechanisme van links naar rechts of van rechts naar links over het papier wordt verplaatst. Tezelfdertijd wordt de informatie van deze regel op het papier geprint. Nadien zorgt de rubber transportrol ervoor dat het papier over één regel wordt verplaatst.
Ook bij het afdrukken van grafische afbeeldingen wordt op deze manier gewerkt. De software in de printerdriver ontleedt het volledige beeld in regel-na-regel informatie en stuurt deze informatie regelgewijs naar de printer.

Printerfabrikanten

Hieronder wat printerfabrikanten:

- Brother
- Compaq/Hewlett Packard
- Canon
- Epson
- Lexmark

Links

Gooi je cartridges niet weg maar vul ze gewoon na. Alle cartridges van inkjet printers kunnen worden nagevuld dus op zo'n manier bespaar je veel geld. Denk maar eens aan het schandaal van Epson.

Hieronder een bedrijf die daar een oplossing voor heeft gevonden:

- Refill

Het bedrijf Wecare verkoopt cartridges maar dan veel goedkoper tegen vergelijkbare kwaliteit van de orginele cartridges.

- Wecare

Thx voor de tip BredeP!

BTW, als jullie vragen, tips of commentaar hebben hoor ik dat natuurlijk graag!

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 31-08-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:33

SmartDoDo

Woeptiedoe

Leuk initiatief Bokkepootje :)

Paar opmerkingen ter mogelijk verbetering:

• Zet de regels van het topic duidelijker neer (tabel oid?),
• Maar de links clickable. :)

Gaat het je nu om ervaringen?
of om reacties op problemen.
- Mijn printer print niet? Voordat je deze vraag stelt, EERST KIJKEN OF DIE WEL IS AANGESLOTEN!!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43516

Als je volledig wil zijn kan je er de DyeSub's ook tussen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:50
ik hoop dat dit het goede topic is, maar ik heb een printer (HP5550) met hergevulde cardridges, heeft een tijdje geprint maar nu print die niks meer, de kop gaat wel heen en weer enzo maar er komt gewoon geen inkt uit.
ik heb al opnieuw gevuld maar dat mocht ook niet baten.
Ook heb ik al is een mailtje gestuurd naar het bedrijf van de inkt, en die wisten mij te melden dat het zou lukken als ik ff bovenin zou blazen zodat de lucht naar boven kwam en de inkt naar beneden.
nu heb ik dit geprobeert, er kwam iets inkt uit maar zodra je gaat printen weer geen inkt :( :?
heeft iemand hiervoor een oplossing behalve nieuwe inktpatronen kopen want die inkt is duur zat :> en die hp inkt is ook niet de goedkoopste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed! Ik ga maar eens wat posten als topicstarter :)

Al heel lang heb ik de HP DeskJet 695C als printer. Nou moet ik je zeggen dat ik niet echt heel blij ben met dit apparaat. Vooral niet als het om kwaliteit gaat. Het is echt om te huilen. Dus ik ben van plan om een goede printer aan te schaffen.

Het probleem is dat ik een Multimedia opleiding volg en dat ik regelmatig werkstukken enz moet uitprinten. Omdat de kwaliteit/scherpte zo slecht is ga ik dat soort dingen meestal ergens anders uitprinten.

Zelf ben ik natuurlijk ook al aan het zoeken enz en kwam op de Canon Printers uit. Ik ben er ook nog niet uit of ik een inkjet of een laserprinter moet nemen. is een keurenlaserprinter echt veel beter dan een inkJetprinter?

Wie weet een goede printer waarmee je vooral Foto's, werkstukken en natuurlijk tekst goed mee kunt afdrukken?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 31-08-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 68556 schreef op 31 August 2003 @ 13:39:
Zelf ben ik natuurlijk ook al aan het zoeken enz en kwam op de Canon Printers uit. Ik ben er ook nog niet uit of ik een inkjet of een laserprinter moet nemen.

Nog een vraag, is een keuren laserprinter echt veel beter dan een inkJetprinter?
Ja en nee

JA :)
- Op gewoon papier ziet een print er beter uit, alsof er een soort "glanslaag" overheen ligt.
- Daarnaast lekker snel, en vrij goedkoop per pagina

NEE :)
- Duur in aanschaf
- Reken ook grote bedragen ineens voor toners en af en toe drums (maar per pagina wel te doen)
- Goedkopere lasers zijn windows-only
- Geen fotokwaliteit mogelijk, met een goeie inktjet kun je mooi op glossy papier printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJSmiley schreef op 31 augustus 2003 @ 13:42:
[...]

Ja en nee

JA :)
- Op gewoon papier ziet een print er beter uit, alsof er een soort "glanslaag" overheen ligt.
- Daarnaast lekker snel, en vrij goedkoop per pagina

NEE :)
- Duur in aanschaf
- Reken ook grote bedragen ineens voor toners en af en toe drums (maar per pagina wel te doen)
- Goedkopere lasers zijn windows-only
- Geen fotokwaliteit mogelijk, met een goeie inktjet kun je mooi op glossy papier printen.
Dus je zou kunnen zeggen dat in mijn situatie ik beter zou kunnen gaan voor een inkjet printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:03
Gezien je studie denk ik dat je redelijk veel met grafische ontwerpen bezig bent, dus veel kleur etc. gebruikt. Je kan 2 dingen overwegen.
Als je geld genoeg hebt, ga dan voor een kleurenlaser, supergave, scherpe afdrukken tegen een relatief lage prijs per pagina. Nadeel van een laser is, zoals al eerder genoemd, de prijs van de toners en drums. OK, die kosten zitten bij de prijs per pagina inbegrepen, maar toch.
Heb je iets minder geld voor de aanschaf te besteden, ga dan bijv. voor een A3 inkjet printer. Kun je je werkstukken af en toe ook eens iets groter afdrukken. Voordel:
Aanschaf printer relatief goedkoop, nadeel: kosten van de inkt. Gezien de fabrieksgarantie ben je, indien je hier aanspraak op wilt kunnen maken) verplicht om de originele patronen te gebruiken...

Edit:
@TS: Printers zijn er al wel voordeliger hoor. Kijk in de pricewatch maar eens naar de Epson C42 ofzo...kost je slechts 40 euro (goedkoopste in de pricewatch) en levert redelijke prestaties, goed genoeg voor standaard thuisgebruik.
Verder inderdaad wellicht interessant om links te plaatsen naar bijv. refill-ink en Wecare, twee toch wel vrij grote imitatie-leveranciers (refill=zelf navullen, Wecare=refurbished).
Adressen zijn: Refill en Wecare.

[ Voor 26% gewijzigd door Brede P op 31-08-2003 13:54 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
even een opmerking over de laserprinter > je schrijft je beeld met een laser op een rol die daardoor selectief statisch word, op de plekken waar deze statisch is blijft de toner zitten, dan gaat t langs t papier, waar t vervolgens op komt te zitten, en dan word t door warmte van je fuser op je papier gebrand

als je bovenstaande aan kan passen klopt je topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59118

Heeft iemand al ervaring met de HP Deskjet 5150?
Ik twijfel tussen de HP Deskjet 5150 of de Canon I450
Iemand advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 68556 schreef op 31 augustus 2003 @ 13:39:
Het probleem is dat ik een Multimedia opleiding volg en dat ik regelmatig werkstukken enz moet uitprinten. Omdat de kwaliteit/scherpte zo slecht is ga ik dat soort dingen meestal ergens anders uitprinten.
tja, ik laat werkstukken en verslagen etc. ook altijd bij ons op school bij de repro (soort drukkerij) printen en inbinden. Kost dan wel wat, maar om een rapport van 80 pagina's op je inktjetprintertje uit te printen is gewoon zonde (vooral als sommige docenten 2 exemplaren willen ontvangen).

Als je het toch perse zelf uit wilt printen zou ik een laserprinter kopen (heb je al vanaf 200 euro, ik weet btw. niet wat voor kwaliteit je kan verwachten van zo'n 'goedkope'), en daarbij een goedkoop inkjetprintertje voor de kleuren. Een HP3420 bijv. (is toevallig aankomende week bij de aldi te koop voor 60euro) heeft nog best goede kwaliteit. Alleen de cartridges zijn wat klein, dus als je echt veel in kleur print kun je beter een duurdere nemen met grotere cartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Palomar schreef op 31 August 2003 @ 22:38:
[...]

Als je het toch perse zelf uit wilt printen zou ik een laserprinter kopen (heb je al vanaf 200 euro, ik weet btw. niet wat voor kwaliteit je kan verwachten van zo'n 'goedkope'), .
Laserprinter is prima 2e-hands te koop.

Mijn laserjet heeft me in totaal 275 EUR gekost, en is behoorlijk uitgebreid.
(Laserjet 4050, jetdirect, extra papierlade, duplexunit)

Een 5 of 6-serie koop je voor 100 EUR. Voor zwart-wit afdrukken wil ik niet meer zonder. Eventueel een simpele inktjet ernaast voor het kleurenwerk, en je bent klaar. Afdrukkosten van een laser zijn echt superlaag, dus da's alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Is het mogelijk printeractiviteit te loggen? Er wordt soms als ik er niet ben op mn PC geprint door huisgenoten. Op zich niet zo'n probleem, en een wachtwoord vind ik niet echt nodig, maar ik zou het wel handig vinden dit een beetje in de gaten te kunnen houden.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
C4M1 schreef op 01 september 2003 @ 14:00:
Is het mogelijk printeractiviteit te loggen? Er wordt soms als ik er niet ben op mn PC geprint door huisgenoten. Op zich niet zo'n probleem, en een wachtwoord vind ik niet echt nodig, maar ik zou het wel handig vinden dit een beetje in de gaten te kunnen houden.
heb je zelf al wat gezocht? Ik heb ff op www.download.com gekeken en ik zag bijv deze: http://download.com.com/3000-2088-10192634.html?tag=lst-0-2 . Ik weet niet of dat precies is wat je zoekt, maar wellicht vind je nog iets beters (een freeware versie oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ziet er goed uit, thx Palomar.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:43
Is het misschien een idee om nog als 4e type de Plotter toe te voegen? :)

Please do not contact me telepathically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 20:38

Dr C

met C en CK

Ik vroeg me af wat voor ervaring jullie hebben met navulinkt. Ik kan me herinneren dat het altijd gekloot en geklieder met die inkt is en dat de inkt zelf ook niet echt al te beste kwalteit is. Ik heb nu wat gezien bij printwinkel.nl (Data Becker spul) en de prijs is toch wel erg aantrekkelijk (4x navullen of zo voor 19,95euro voor een HP 720c).
Verder vroeg ik me af welke webwinkels hiervoor goed bevallen zijn.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik vroeg me af wat voor ervaring jullie hebben met navulinkt. Ik kan me herinneren dat het altijd gekloot en geklieder met die inkt is en dat de inkt zelf ook niet echt al te beste kwalteit is.
Een jaar of 2 a 3 geleden hadden ze bij de Megapoel van dat soort spul, 20 of 30 GULDENTJES :) en dan kon ik zo'n 5 keer refillen met een naald systeem (nee, niet in je arm :p) en dat beviel me zeer goed. In princiepe hoeft die inkt niet slecht te zijn, maar aangezien ik een 2 jaar geleden ben overgestapt op Laserprinter(s), ben ik er nu niet meer echt op de hoogte van. Je kunt het natuurlijk gewoon een keer proberen voor dat geld. Bevalt het niet, dan heb je in ieder geval niet meteen een kapitaal overboord gegooid.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64975

Zelf ben ik ook op zoek naar een printer die tekst en plaatjes lekker afdrukt en 3 of meer jaar meekan zonder stuk te gaan.

Nou viel mijn oog op de HP Deskjet printer 3320, die bij de Albert Heijn nu in de aanbieding is voor 34.95 Euro. (linkje)

De vraag is dus of dit wat is? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BTW, ik heb nu sinds een week een nieuwe printer. Het gaat om de HP Deskjet 5150. Ik moet zeggen dat ik best wel te spreken ben over deze printer. Mooie scherpe/duidelijke afdrukken en je kan ook een aparte cartridge kopen om er een Photoprinter van te maken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 30-09-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien handig om te vermelden: ik het tientallen slechte (werk!) ervaringen met WeCare cartridges in Canon printers met aparte kleurencartridges. Kleuren gaan lekken of mengen. Ik raad dus af om WeCare te gebruiken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ik mis 2 belangrijke dingen bij openingspost:

Printservers. Er wordt vooral thread geopen over printservers, vooral jetdirect. Ik ben redeliijk goed over jetdirects, dus .... kan je wel wat info geven. Moet nog lap tekst bij elkaar zetten en oude topics uitzoeken.

Soort printer: Postscript printer, GDI printer ed. Ik hou je wel op de hoogte.

Maar verder vindt ik deze topic wel een goed idee.
Squee schreef op 01 september 2003 @ 14:40:
Is het misschien een idee om nog als 4e type de Plotter toe te voegen? :)
ik denkt dat dit vooral voor bedrijven is bedoeld, en niet voor thuisgebruiker

[ Voor 34% gewijzigd door GrittyKitty op 01-10-2003 03:06 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100381

Kick ik wil een nieuwe printer gaan kopen die tussen de 40-60 Euro ligt.
Liefst een printer die redelijk tot goede presaties levert(heb hem nodig voor school).
Welke raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Zoals mijn titel al aangeeft de HP deskjet 3520 is nu 39 euro bij mycom
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/dut/voorjaarsactie/53946.gif

• A4 kleurenprinter • 12 p.p.m. in zwart • 8 p.p.m. in kleur • PhotoREt III • 2400x1200 dpi • USB

Mijn vraag is nu, is dit een goede printer voor dit bedrag,
Er gaan inktpatronen in van 8-10 mililiter, kleur 8mm zwart 10mm
Zijn die snel op? ik print niet iedere dag ofso maar als ik bijvoorbeeld een verslag op normale afdruk kwaliteit print van 20 kantjes,

Ik denk eraan om deze te kopen want 39 euro is geen geld.
Wat ik raar vind is dat er bij hp.nl niks over te vinden is, maar op hp.com weer wel 8)7

Doen of niet :?

zie: HP Deskjet 3520->39euro

[ Voor 6% gewijzigd door shameblaster op 17-02-2004 19:24 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Waar is dit Topic voor bedoeld?:

Mooi, nu hoef ik geen nieuw topic te openen :)

Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn HP deskjet 920C. Op zich doet deze printer het prima, maar ik zoek iets professionelers.

Mijn eisen zijn eigenlijk:

- Moet A3 (en natuurlijk ook A4) kunnen printen.
- Kleurprints in fotokwaliteit op fotopapier (gelijk of beter dan mijn huidige 920C)
- Tekst in laserkwaliteit (dit is bij de hp920c en alle andere inktjet modellen die ik hiervoor heb gehad ver te zoeken).
- Printsnelheid is niet van belang

Het budget is maximaal €1000,- maar het liefst lager natuurlijk, mijn voorkeur gaat uit naar laser.

Ik denk dat ik hier geen (goede) laser voor kan kopen, nieuw noch 2e hands. Zou het misschien beter zijn om een goede a3 inktjet te kopen voor de fotoprints en een goedkope a4 zwart/wit laser printer voor de tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100381

shameblaster schreef op 17 februari 2004 @ 19:24:
Zoals mijn titel al aangeeft de HP deskjet 3520 is nu 39 euro bij mycom
[afbeelding]

• A4 kleurenprinter • 12 p.p.m. in zwart • 8 p.p.m. in kleur • PhotoREt III • 2400x1200 dpi • USB

Mijn vraag is nu, is dit een goede printer voor dit bedrag,
Er gaan inktpatronen in van 8-10 mililiter, kleur 8mm zwart 10mm
Zijn die snel op? ik print niet iedere dag ofso maar als ik bijvoorbeeld een verslag op normale afdruk kwaliteit print van 20 kantjes,

Ik denk eraan om deze te kopen want 39 euro is geen geld.
Wat ik raar vind is dat er bij hp.nl niks over te vinden is, maar op hp.com weer wel 8)7

Doen of niet :?

zie: HP Deskjet 3520->39euro
Dat lijkt mij eigenlijk ook wat :))

Anoniem: 29783

Mooi topic! Nu maar hopen dat er niet alleen vragen, maar ook antwoorden komen..

Ik print voor mijzelf en een paar huisgenoten van me ongeveer 15 DVD covers per week. Dat is op mijn HP Deskjet 930 dus echt niet te betalen, ik doe het nog niet lang genoeg om er een duidelijk beeld van te hebben, maar ik vermoed ongeveer 70 eurocent per cover.

Dat moet toch goedkoper kunnen lijkt mij. Maar hoe?
Ik vind het echt heel moeilijk om daar informatie over te vinden. In ieder geval een printer met gescheiden kleuren tanks ben ik achter.

Ik denk nu aan een Canon i560 of i865.
Kan je bij deze printer zelf de? cartridges of tanks bijvullen? En kan dat dan ook met goedkope niet - Canon inkt

Kwaliteit maakt niet zo heeel veel uit, de covers zijn vaak toch niet van een denderende kwaliteit, gaat met vooral om de printkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat wanneer je de kosten echt wilt drukken je het beste voor een kleurenlaser kunt gaan. Op dit moment zijn er een aantal relatief goede en betaalbare instapmodellen. De fotoprintjes (voor een cover) zullen ongetwijfeld van mindere kwaliteit zijn dan van een goede inktjet op fotopapier. Maar met wat glossy flyerpapier zal het niet superveel schelen, aangezien je zelf zegt dat de covers niet in megakwaliteit geleverd worden.

Je zult wat meer moeten betalen voor de printer zelf, maar als je veel print betaald deze zich uiteindelijk zelf terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 7431 op 20-02-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

--------------------------------------------------------------------------
Printerfabrikanten
--------------------------------------------------------------------------
Hieronder wat printerfabrikanten:
- Brother
- Compaq/Hewlett Packard
- Canon
- Epson
- Lexmark
------------------------------------------------------------------------
Toevoegen Printerfabrikanten
- Kyocera

Wij hebben al bijna 2 jaar de FS-1010
http://www.kyocera.nl/htm...idProduct=535&idFeature=1

Te koop bij bijv ASCI voor ruim 293 euro.
http://www.web-winkel.nl/productmerk.php?prodmerk=kyocera

Uit de testen van destijds een van de beste printer. Qua adviesprijs was ie vrij duur dus effe zoeken scheelde destijds heel veel (ruim 35%).... Nu zie ik al snel verschillen van ca 100 euro.

Test: http://www.diskidee.nl/hardware/testen/?id=3094

Waarom deze printer:
- aanschaf prijs nu zeer redelijk
- is een laserprinter
- long life drum 100.000 afdrukken
- toner kit voor 6000 afdrukken (5%),
- kosten per pagina nu ca 1.4 cent.
- technisch prima printer
- merk lijkt onbekend, maar is al heel lang in NL op de markt (we hebben op het werk 12 jaar geleden er al een gehad)

Voor de prijs rondkijken loont dus voor deze printer!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 21-02-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Een laserprinter werkt zoals de naam eigenlijk al zegt met een laser. Er wordt een korrelachtige substantie over het papier verspreid en met een laser er in gebrand.
Kleine correctie: de laser brand zeker niet de toner op het papier. De laser maakt de drum statisch/niet statisch. Statisch = aantrekken van tonerdeeltjes. Vervolgens worden die deeltjes van de drum op het papier gesmolten. Als ik het goed heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 22:22

Rayzman

+31 Rayzman

Anoniem: 7431 schreef op 18 februari 2004 @ 03:44:
[...]
Het budget is maximaal €1000,- maar het liefst lager natuurlijk, mijn voorkeur gaat uit naar laser.
Als je alleen A4 wilde zou je misschien naar een HP color laserjet 1500L kunnen kijken, die valt in je budget. Ik ken alleen de afdrukkwaliteit van de 4500 en die is goed.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Iemand ervaringen met de Canon i450?

Ik heb nu een Canon S400 en daarvan is de printerkop versleten. Dat is wel klote want die kost rond de 50 euro :( Kan ik beter een nieuwe printer kopen aangezien ik gelezen heb dat je de printerkop van de S400 elk jaar moet vervangen :(

De i450 heb ik in de aanbieding gezien, maar ik vraag me af of ik hier niet hetzelfde probleem mee krijg.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93801

Wat ik me af vraag, zijn er nog veel mensen die een matrix printer gebruiken en wat het voordeel/nadeel van de printersoorten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61180

Anoniem: 93801 schreef op 21 maart 2004 @ 21:44:
Wat ik me af vraag, zijn er nog veel mensen die een matrix printer gebruiken en wat het voordeel/nadeel van de printersoorten is?
Sommige winkels.

Nadeel: HET LAWAAAAAAAAAAAAAAAAAAI :+

Even als toevoeging:

Ik heb jaren lang HP gehad tot 1,5 jaar terug, toen ben ik overgestapt op Canon en dat had ik veeeeel eerder moeten doen.

Ik heb nu alweer 1,5 jaar de Canon S520x en ik heb alles behalve klagen. Hij gaat supersnel en de inkt is een lachtertje, die van pelikaan zijn €7,99 per stuk voor zwart en €11,99 voor kleur (3 nodig). En daar doe je dus echt best lang mee als je redelijk veel print. Ook is het printen zonder kantlijn erg fijn en de fotokwaliteit is erg goed. Heb in die anderhalf jaar ook nog geen één keer de printkop hoeven schoonmaken. Oftewel, een aanrader om is naar een Canon te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Laatst online: 15-04 15:43
Ik heb nu al zo'n 1,5 jaar een Lexmark z55se. Wel een leuke printer, alleen de cartridges zijn zo f*cking duur. Beide vervangen kost me al gauw rond de €55,-.

Op advies ben ik nu dus aan het kijken naar alternatieven. Canon heeft leuke printers en hun cartridges zijn in verhouding een stuk goedkoper.

Wie heeft er een goed goedkoper alternatief voor mijn Lexmark z55se. Dan kijkend naar kwaliteit en kosten van inkt------> ongeveer dezelfde klasse als de Lexmark.

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:35

Crazy-

Best life ever

Heb hier een fijne MFC-860 (fax/scanner/kopieerapperaat/printer/card-reader) in 1
leuk ding

alleen nu heb ik het probleem dat hij blijft aangeven dat de zwarte inkt op is.

Heb net een gloednieuwe cartridge besteld en erin gedaan, deksel dicht: vraagt hij: Vervangen? Zw. 1. ja 2. nee

dus ik doe 1, ja vervangen

nou schoonmaken enz, ppiieeeep, cartridge leeg: Zwart

iemand enig idee wat hier aan te doen zal zijn?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Anoniem: 93801 schreef op 21 maart 2004 @ 21:44:
ik had zo'n lomp Star ding. Volgens mij kreeg je d'r zo'n blauwe sticker bij "oorbeschermers verplicht" :+
Onhandige lompe grote luidruchtige dingen en de afdrukkwaliteit is ook naadje. Enige nuttige toepassing die ik zie zijn kassa's e.d. omdat ze redelijk snel zijn in tekst zonder veel energie te verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

gerhald

:P

ik heb ook nog zo'n matrix LC star 10 draaien hier in huis
die zit aan mijn server voor bepaalde logs of andere lompe stukken plain text die je 1 keer leest en dan weer weg knikkerd
en voor de rest staat hier nog een hp pcs 2220 die het meest door mijn moeder word gebuikt. top aparaat veel afdrukken uit een potje en nooit problemen met dat ding.

[ Voor 33% gewijzigd door gerhald op 02-04-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
zojuist een HP 5150 gekocht...

aangesloten enzo, kom ik erachter dat er geen usb kabel bijzit... :|
(jaja, rtfm :) stond er ook in).

wat kosten die krengen eigenlijk? en zijn ze bij elke pc shop wel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Iedere pc shop zijn ze te halen, ze kosten tussen de 5 en 10 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik ga denk ik binnenkort de canon smartbase 360 halen zat nog een beetje te twijfelen tussen die en de mpc 190 van canon. Maar de smartbase 360 is op verschillende punten beter.

Weet iemand of de canon smart base 360 makkelijk standalone copieen kan maken ? Of kun je dan beter de mpc 190 nemen :?

[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 05-05-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107616

Misschien handig om eens te kijken wat er allemaal al over is gezegd??
Dit is een vergelijking tussen laserprintersen een intjetprinters. Misschien nog handige dingen voor de SP.

[rml][ vergelijking]Laser/inktjetprinters[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201

voor mensen die twijfelen over een goede printer, ik heb oktober 2003 de canon i865 gekocht en hij is echt in een woord GEWELDIG!! Hij is misschien een beetje duur in aanschaf, volgens tweakers €170 euro's, maar zuinig dat dat ding is. De printer heeft 5 cartiridges, yellow, cyan, magenta, en 2 zwarte. De cartridges zijn 12,50 per stuk. Ik print vaak foto's uit en die zijn echt van hoogstaande kwaliteit. Mits je dit op een beetje goed papier doet. Als je foto's afdrukt, kun je er ca. 20 mee afdrukken op hoogste kwaliteit. Zoals ik zei print ik redelijk vaak foto's en gewoon tekst bestanden voor school etc. en sinds de aanschaf heb ik maar 1 keer cartridges hoeven te kopen _/-\o_ :) .

Als je een printer zoekt, zou ik sowiezo deze aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201 schreef op 05 mei 2004 @ 22:23:
De cartridges zijn 12,50 per stuk. Ik print vaak foto's uit en die zijn echt van hoogstaande kwaliteit. Mits je dit op een beetje goed papier doet. Als je foto's afdrukt, kun je er ca. 20 mee afdrukken op hoogste kwaliteit.

Als je een printer zoekt, zou ik sowiezo deze aanraden.
20 afdrukken met 4 cardridges a 12,50 = 50,00 is dat in drachmes of een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 09-05 14:05
Ik heb sinds vandaag een HP 5150, maar deze print niet helemaal goed vanuit Word. Er verschijnen vlekken en strepen alsof de koppen vuil zijn, maar ze zitten er net in, en ik heb ze ook zojuist gecleaned via de software.

Ik heb dit probleem tot nu toe alleen bij printen vanuit Word. Als ik een foto print via de Windows Viewer dan doet ie het goed. Ook testpagina's worden perfect geprint.

Ik heb zelf de hoeveelheid inkt al lager gezet in het 'print'-scherm, maar dat maakt niet veel uit.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02

FastBunny

Give it the Works !

* FastBunny heeft een HP DeskJet 6127
Deze printer heeft een LAN en USB2 aansluiting, maar ik gebruik de LAN. Deze inktjetprinter heeft dus een ingebouwde JetDirect en is leuk voor kleine bedrijfjes of huishoudens met meerdere pc die toch allemaal met 1 printer willen werken zonder de printer te delen.
Ben er erg tevreden over, print snel, mooie afdrukken, heeft een duplex-unit voor dubbelzijdig afdrukken en is eventueel nog uitbreidbaar met een extra papierbak.

Koste wel 200€ maar voordeel is dat de printer de HP45 en HP23 cartridges gebruikt welke 42ml en 38ml hebben, terwijl ze net zo duur zijn als de andere cartridges :Y) Wat mij betreft een aanrader, al is dit model niet meer te koop maar vervangen door een 5xxx model, weet het exacte nummer niet

En nog een afrader... de Dell J740 :X
Kado gekregen van dell, wil niet graag een gegeven paard in de bek kijken, maar het delen van de printer is een ramp, werkt alleen als je dr watson geheel uitschakeld onder XP. En de afdrukken zijn niet mooi en zijn al snel streperig. Het papier komt niet netjes uit de printer rollen en zeker bij afdrukken van 5 paginas wordt het een grote zooi op je tafel met overal velletjes. Nog een nadeel is dat de cartridges alleen bij dell te koop zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Tijd om dit topic even te schoppen en had zelf ook vraagje:

Heb sinds kort een dvd brander en ben nu wat dvd's etc aan het backuppen en wil daar natuurlijk wel de mooie hoesjes bij uitprinten, maar heb geen printer dus tijd om er 1 aan te schaffen.

Nu ben ik dus op zoek naar een voordelige inktjet printer, hij wordt alleen thuis gebruikt voor af en toe wat tekst en huiswerk maar vooral voor dvd hoesjes en foto's (geen a4 foto's, bijna alleen maar standaard formaat)

Nu is zo'n multifunctionele printer natuurlijk ook erg handig maar ik d8 dat die meestal boven de 200 euro zaten en dat vind ik toch wel veel voor een huis/tuin en keuken printertje.
Totdat ik de canon MPC-360 zag staan bij pixmania.com ((http://www.pixmania.com/n...r/35573/comparometre.html))
Deze is met inkt,papier en usb kabel maar 148 euro (zonder extra's 117)
Is dit wat?? en zo niet wat kunnen jullie dan aanraden??

tnx alvast B)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Test vandaag in de Consumentengids
Anoniem: 19701 in "Budget Laserprinter"

De lijst van de inktjet printers was me effe te lang... effe naar de bieb of.....

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 26-06-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Ik verbaas me eigenlijk een beetje dat dit nog niet in "het grote printer topic" staat.
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe printer, en nu weet ik zelf dat HP cardridges duur zijn en andere merken goedkoper.

Maar hoe zit het (globaal gezien) met het inktverbruik :?
Want ik kan me voorstellen dat er bij CANON/EPSON minder lang met een cardridge doen.

Ik hoop dat iemand me beetje op weg kan helpen, zou de keuze voor een printer een stuk makkelijker maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:34

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

mag ik een driver typ geven:

Voor als je even snel een HP printer op je notebook/pc aan wil sluiten,maar je hebt de driver cd niet, of geen internet.

HP drivers:
LaserJet:
Voor zwart-wit printers altijd de LaserJet III

DeskJet printers:
Pak voor zwart-Wit altijd de DeskJEt 500 driver.
DeskJet color: Altijd de 550C.

Dit zijn de meest basic drivers, maar voor snel even printen werken deze altijd
(ook onder USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120604

Heey, nog een tegek topic over printers, en ik heb dus een probleem met mijn laserprinter!

Het gaat om de fuser van mijn laserprinter! Die fuser, daar zit een gaatje in, en hij laat strepen achter op het papier, en iedereen zegt dat het daaraan ligt. Wie heeft er eentje liggen? Meld je msn adres dan even, dan voeg ik je wel toe.

BTW het gaat om een hp laserjet 1100. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62295

Ik heb een HP 1005W gekocht, er zit maar 1 Mb geheugen in.
Ik zou dit graag willen uitbreiden maar ik weet niet of dit mogelijk is en zo ja met welk geheugen kan ik het uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 10:16
Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/psft/NL/Q3WK7/q3w7_nlnl_bsd_9.gif
Een kleurenlaser voor een dergelijke prijs. Misschien wel interessant, zelfs voor thuisgebruik en kleine kantoren. Iemand al ervaring?

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zoek een printserver die mijn canon smartbase mp730 kan aansturen...

liefst zowel printen als scannen, maar alleen printen is ook goed.

ik vraag dit omdat er nog al wat problemen schijnen te zijn met printservers en all-in-one's

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Even mijn printerervaringen op een rijtje:

Star LC-10 Dot Matrix Printer: hangt ook hier aan een server voor een printe over datagebruik e.d...... het apparaat is al 16 jaar ofzow in gebruik en ONVERWOESTBAAR...Pelikan levert ook nog steeds cartridges voor dit apparaat, Klasse!

Olivetti JP190: Voorganger van de JP192 en nagenoeg identiek, dingetje werkt al 7 jaar vlekkeloos, alleen zijn de cartridges tegenwoordig wat moeilijker te krijgen..

Epson Stylus C42UX: Mijn eerste miskoop. Het is bekend dat deze printer het standaard begeeft na 14 maanden.... zo ook 2 weken terug bij mij. Daarnaast zuipt deze printer inkt en moet ie om de 10 kantjes de koppen eens schoonmaken wat FLINK wat inkt kost...
Eergister heb ik de printer opengemaakt en zag ik ook meteen waar de helft van mijn cartridges heen is gegaan: het waste-ink reservoir (grote spons)...

Mijn laatste aankoop: Canon I560.
Zeer degelijk apparaat. 4 aparte cartridges die als imitatie 6-9 euro per stuk kosten.
Inktverbruik is ook zeer laag..... nu al zo`n 50 kantjes geprint en inktpeil is maar 1mm gedaald op de monitor (totaal 2cm)... tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat.
Ook de afdrukken zijn erg scherp en ik heb nog geen last gehad van verstopte koppen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sjowhan
  • Laatst online: 12:49
Al 3jr heb ik een Epson Stylus Color 580, die deze week ermee kapte. Hardwareprobleem, en aangezien het al een oudje is, ga ik em niet meer laten repareren.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe printer, en heb me oog laten vallen op de nieuw Pixma serie van Canon. Ik zit nu te twijfelen tussen de IP3000 en de IP4000.

Wat doe ik met de printer: printen van: cdcovers/verslagen voor school (veelal met kleur) /foto's/dvdcovers.
Kan iemand mij een advies geven welke ik het beste kan aanschaffen? Het hele "seperate-inkttanks" is me volledig nieuw, aangezien ik bij de epson gewoon 2 cartridges had die als die leeg waren vervangen moest worden.

Volgens http://www.tweakers.net/n...ted&order=&highlight=inkt is de IP3000 het goedkoopst/zuinigste in de serie, maar kan iemand dit al bevestigen?

http://specs.tweak.to/5253

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
IK wil ook de IP4000 aanschaffen omdat die 5 verschillende inktpartonen gebruikt. Ook scheelt het in aanschafprijs niet veel met de IP3000 en hij print (denk ik)scherper als ik zo die revieuw las.
Ik vroeg me ook af of er al namaak inkt is want kon het niet vinden. Ik kan geen eens normale inktpatronen vinden. Hoe duur zulle die zijn?

• ilovetechno
  • Laatst online: 02:09
Wij hebben hebben op het werk Xerox Tektronix printers.. Erg over te spreken. mooie kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12:49
jassie256 schreef op 16 september 2004 @ 20:41:
IK wil ook de IP4000 aanschaffen omdat die 5 verschillende inktpartonen gebruikt. Ook scheelt het in aanschafprijs niet veel met de IP3000 en hij print (denk ik)scherper als ik zo die revieuw las.
Ik vroeg me ook af of er al namaak inkt is want kon het niet vinden. Ik kan geen eens normale inktpatronen vinden. Hoe duur zulle die zijn?
Als je productvergelijking doet op canon.nl, zie je welke cartridges de printer gebruikt.
deze zijn:
Single Ink technology - vijf afzonderlijke inkttanks (BCI-3eBK, BCI-6BK, BCI-6C, BCI-6M, BCI-6Y)
Dat betekend dat je voor de zwarte (3eBK) 11 euro neerlegt, voor de kleur (BCI-6C, BCI-6M, BCI-6Y) 8.75 euro.
De 6BK is ook zwart, en die kost 8 euro (prijzen volgens http://www.tweakers.net/pricewatch )

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40384

Ik ben op zoek naar een mega cheape printer!
Nu heb ik natuurlijk op de pricewatch gekeken.. maarja die prijzen zeggen me daar niet zoveel.
Bv de hp3520 is te koop voor nog geen 40 euri. Maar als ik die koop zit er dan al wel een usb kabel bij, en ook zwarte en kleur inkt?
Plus bij zo'n oud model zijn volgens mij de inkt cartridges ook duurder dan van modellen die nog wel gemaakt worden.

Immers er moet ook nog wat inkt in. En dat schijnt het dure grapje te zijn.
Dus mijn vraag:
- Waar tover ik zo goedkoop mogelijk een NIEUWE printer vandaan
- waar moet ik op letten als mijn eis is, dat de printeraanschaf zo goedkoop mogelijk moet zijn?

onder de voorwaarde:
- geen Lexmark
- snelheid en resolutie niet van belang
- als t kan incl inkt. (misschien iemand die goedkope inktmerken weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
even voor degenen die erover nadenken:
ik heb nu de iP4000 staan en het is echt een fijne printer, duplex (dubbelzijdig) printen, cd's printen, randloos foto's printen, en de kwaliteit is top. Daarnaas is ie ook vrij stil, en als ie eenmaal "warm" is gaat het printen ook lekker snel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Michael Knight schreef op 15 september 2004 @ 23:36:
Even mijn printerervaringen op een rijtje:

Star LC-10 Dot Matrix Printer: hangt ook hier aan een server voor een printe over datagebruik e.d...... het apparaat is al 16 jaar ofzow in gebruik en ONVERWOESTBAAR...Pelikan levert ook nog steeds cartridges voor dit apparaat, Klasse!

Olivetti JP190: Voorganger van de JP192 en nagenoeg identiek, dingetje werkt al 7 jaar vlekkeloos, alleen zijn de cartridges tegenwoordig wat moeilijker te krijgen..

Epson Stylus C42UX: Mijn eerste miskoop. Het is bekend dat deze printer het standaard begeeft na 14 maanden.... zo ook 2 weken terug bij mij. Daarnaast zuipt deze printer inkt en moet ie om de 10 kantjes de koppen eens schoonmaken wat FLINK wat inkt kost...
Eergister heb ik de printer opengemaakt en zag ik ook meteen waar de helft van mijn cartridges heen is gegaan: het waste-ink reservoir (grote spons)...

Mijn laatste aankoop: Canon I560.
Zeer degelijk apparaat. 4 aparte cartridges die als imitatie 6-9 euro per stuk kosten.
Inktverbruik is ook zeer laag..... nu al zo`n 50 kantjes geprint en inktpeil is maar 1mm gedaald op de monitor (totaal 2cm)... tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat.
Ook de afdrukken zijn erg scherp en ik heb nog geen last gehad van verstopte koppen.
Zelfde hier heb nu 40 DVD hoesjes afgedrukt en ze zijn nog steeds niet leeg bij www.inkclub.com haal ik alle 4 de cartridges voor iets meer als 20 € Dus geen geld. Maar nog niet nodig gehad.. Vraaf me af hoeveel kantjes ik ermee kan printen. Hij geeft nu wel de melding na 40 dvd hoesjes dat de zwart op zou zijn. Maar dat zei ie al bij 30 hoesjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78646

hallo hallo

Nog steeds zie ik veel mensen die goedkoop willen printen zoeken naar printers voor een eurotje of 40..
hier moet je niet naar kijken!!
Kijk naar de aanschafprijs van de inkt!
Als je zonodig een printer van zoveel centjes wil, koop dan een 2de handse voor dat geld..CANON!!! wel te verstaan.
Ik heb nu een jaar of 3 een Canon S500 een zwarte cartridge kost mij 7 euri
een kleurencartridge 6!!!
deze zijn dan van het namaakmerk Pelikan.
Even het prijsvershil uitleggen..
Bij niet Canon printers zit de printkop op de cartridge zelf..dit kost je een vermogen
Bij canon koop je een plastic tankje met inkt <punt> =goedkoop.

Nu zijn er natuurlijk wat dingen te zeggen over "nep" inkttankjes
1. de inkt gaat ongetwijfeld veel sneller op..
antw.> Nee, de inkt wordt afgegeven door de printkop zelf die bepaalt hoeveel inkt eruit komt dus dat is altijd evenveel..

2. de kwaliteit is ook minder..
antw.> Nee, de kleur inkt is exact hetzelfde en ze garanderen dezelfde kwaliteit bij Pelikan en dat is de kwaliteit ook.

dan zou je nog kunnen denken dat Canon inkt zuipt..
Ik heb op mijn ouwe maatje (Canon S500) mijn zo'n 100 foto's afgedrukt van de vakantie prachtig natuurlijk en heb nog geen catridge hoeven vervangen..en een maatje groter als 10x15 ook nog..

nog vragen?

_/-\o_ Canon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja... Hoe zit dat nu met die koppen vervangen bij Canon. Ik lees daarover verschillende berichten op internet en zelfs op Tweakers. Is dat bij die nieuwe canon's (ip4000 is mijn oog op gevallen) ook nog nodig na een cardridge of 5? En hoe duur is dat? Tevens lees ik naast epson's ook van canon dat ze vaak na 12 a 13 maanden de geest geven.

Heb nu een Xerox Docuprint, maar die is aan het einde van zijn levensduur :( (niet echt, maar de koppen van de docuprint van mijn zus zaten verstopt en toen heb ik haar mijn koppen maar gegeven... Heb ik een reden om een andere printer te kopen :P )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Anoniem: 62295 schreef op 14 september 2004 @ 19:38:
Ik heb een HP 1005W gekocht, er zit maar 1 Mb geheugen in.
Ik zou dit graag willen uitbreiden maar ik weet niet of dit mogelijk is en zo ja met welk geheugen kan ik het uitbreiden?
Bij deze printer is dat helaas niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Ik zit erover na te denken om een ip4000 of een ip3000 aan te schaffen, zijn er hier ook mensen die 1 van deze printers in het bezit hebben en mij kunnen vertellen hoe ie bevalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het schijnt dat bij de nieuwere modellen (uitgaves van dezelfde printers) er geen probleem meer zou moeten zijn met het vervangen van de koppen na 10 cartridges... op kieskeurig.nl las ik hier meer over...

Overigens: ik hoorde ook dat je een pakket kon kopen met 4 cartridges (zwart, r/g/b) + printerkop voor 45 euro...iemand hier ervaring mee?

De printerkop is daarbij zo te verwijderen in mijn I560.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
ik ben de gelukkige eigenaar van een ip4000 van canon. Tot nu toe geen problemen, superieure kwaliteit foto's, mooie kleurenprints. Veel opties (cd printen, duplex), qua zuinigheid etc. weet ik nog niks, maar t is de opvolger van de i865 dus neem aan dat dat wel goed zit.

maar tot nu toe een topprinter, alleen een laserprinter is scherper qua tekst, maar qua foto's heb ik ze nog nooit zo realistisch gezien (behalve een officiele afdruk bij een goede winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

Ik wil em alleen maar voor foto's, hoesjes, cd's etc gebruiken, voor tekst heb ik wel een laserprinter.. Ik hoor echter alleen maar reacties over de ip4000 en niemand over de ip3000 terwijl er niet echt veel verschil is tussen beide printers of ben ik nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
prijsverschil is 30 euro, maar dan beschik je over een 5 inktsysteem ipv een 4 inktsysteem, verschil in snelheid, een beter printer engine (volgens de canon site) en duplex?

Bij mij was de reden om voor de 4000 te gaan het geringe prijsverschil (zeker met computer etc. erbij), + de 4000 is de opvolger van de i865 die ik eerst wilde.

Anoniem: 46284

Ik zit te twijfelen tussen de volgende HP's"
-hp 5150 à 70 Euro bij Dixons
-hp 3845 à 90 Euro bij Norrod
-hp 3745 à 70 Euro bij Norrod

over de 5150 kan ik redelijk veel vinden en dat klinkt allemaal vrij posties (ben nu de epson c20ux gewend dus is logisch).
Over die andere 2 kan ik niet zo veel reviews vinden. Misschien omdat ze vrij nieuw zijn? Heeft iemand ervaring met die aparaten? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 5150 (sneller en kan meer papier in de la dan 3745). Ik moet het ding vandaag ff kopen want heb hem dringend nodig dus sneller reacties zijn gewenst.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 12:33
Ik lees hier alleen maar over de pixma ip3000 en ip4000, terwijl ik zonder veel twijfel de ip2000 heb aangeschaft.

Het grote verschil is natuurlijk de cartridges, maar het prijsverschil tussen de cartridges is gemiddeld een euro of 5, dus het duurt wel een tijdje voordat je dat eruit het. Want het prijsverschil tussen de printers is 50 euro. Terwijl de printkwaliteit gelijk is.
Je zou dan als enige voordeel hebben dat er iets sneller geprint wordt, en dat je duplex kan printen. Dat vind ik bij lange na geen 50 euro waard.

Of zie ik nu echt veel dingen over het hoofd?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, de printkwaliteit is niet gelijk tussen b.v. de ip2000 en de ip4000. Alleen al omdat de ip4000 een andere printkop gebruikt en een kleur meer heeft. Ook in reviews lees je dat ip3000 en ip4000 betere kwaliteit leveren. Heb zelfs in 1 review gelezen dat ze de IP2000 geweldig vonden met maar 1 nadeel... De IP3000 die net iets beter is voor een marginale prijs hoger (25 euro). Dat maakt de ip2000 overbodig.

Maar aan de andere kant wat voldoet dat voldoet. Ik heb zelf gekozen voor de ip4000, juist vanwege zijn gescheiden inkttanks en zijn betere beoordeling als photoprinter. Maar als ik wat minder ruim in mijn geld had gezeten was ik ook voor de ip2000 gegaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 25342 schreef op 28 september 2004 @ 15:33:
Ik wil em alleen maar voor foto's, hoesjes, cd's etc gebruiken, voor tekst heb ik wel een laserprinter.. Ik hoor echter alleen maar reacties over de ip4000 en niemand over de ip3000 terwijl er niet echt veel verschil is tussen beide printers of ben ik nu 8)7
Prijs verschil in pricewatch is 8 euro.. Daarvoor krijg je dan wel een 5 kleurenprinter ipv een 4 kleuren printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

Geeft de IP4000 nou werkelijk onscherpe prints van tekstdocumenten?

D8 dat tegenwoordig de inktjetprinters vooruit waren gegaan in het printen van tekst ivm laserprinters.

Kan een IP4000 eigenaar iets kwijt over de kwaliteit van geprinte tekstdocumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100818

Hoi,

onze printer-cartridge (printer = hp deskjet 656c) was leeg en we hebben een bijvul-set gekocht en hem zelf bijgevuld, alles ging goed, voor een tijdje.
Want wat is het probleem nu, eerst wilde de printer wel nog printen met de bijgevulde cartridge (de zwarte), maar nu weigert hij dat en print hij "zwart" met blauw uit de kleurencartridge.
Hoe komt dit ineens en hoe lossen we het op??
Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 34979 schreef op 04 oktober 2004 @ 23:57:
Geeft de IP4000 nou werkelijk onscherpe prints van tekstdocumenten?

D8 dat tegenwoordig de inktjetprinters vooruit waren gegaan in het printen van tekst ivm laserprinters.

Kan een IP4000 eigenaar iets kwijt over de kwaliteit van geprinte tekstdocumenten.
Ik vind de kwaliteit van de tekstdocumenten voldoende. Maar ja, mijn laser is mooier. Net iets strakker. Maar de kwaliteit is goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Hmmz, ik mis volgens mij bij de typen printers in de Openings-post de Wax-printers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 20-01 14:20
Ik print nu ongeveer een weekje met de canon IP4000 en vind het werkelijk een fantastiche foto printer.. Nu heb ik al aardig wat foto's A4 size en dergelijke geprint en bij de printer status blijven die 5 inkt cartridges maar vol.. Net een klein streepje is eraf.. Kan iemand dit bevestigen dat ik echt superveel foto's kan printen voordat ik de cartridges moet vervangen of geeft die printerstatus gewoon niet goed aan? Ik hoop natuurlijk het eerste.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

Cyberpope schreef op 05 oktober 2004 @ 14:03:
Ik vind de kwaliteit van de tekstdocumenten voldoende. Maar ja, mijn laser is mooier. Net iets strakker. Maar de kwaliteit is goed hoor.
Ik snap em... dank voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:04
blakez schreef op 05 oktober 2004 @ 21:34:
Nu heb ik al aardig wat foto's A4 size en dergelijke geprint en bij de printer status blijven die 5 inkt cartridges maar vol.. Net een klein streepje is eraf.. Kan iemand dit bevestigen dat ik echt superveel foto's kan printen voordat ik de cartridges moet vervangen of geeft die printerstatus gewoon niet goed aan? Ik hoop natuurlijk het eerste.. ;)
Ik had ook dat idee, al behoorlijk wat geprint en niks geen melding.
Mijn ouwe i850 had al lang een melding gegeven.
Tot nu net, yellow geeft low aan, dus het werkt.
Hmmm, aan de ene kant blij dat het gewoon werkt, maar nu moet ik straks dus een catridge vervangen en dat kost geld 8)7 8)7

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 14:32
Ik heb nu de IP3000 staan gekocht vanwege goede verhalen en het duplex printen.
Maar nu wil ik bijvoorbeeld 2 photshopdocumenten/jpeg plaatjes duplex laten printen hoe kan ik dat dan doen en met welke software. Ik moet voor school namelijk weleens wat foldertjes ontwerpen en dan wil ik dat eigenlijk gelijk automatisch in duplex geprint hebben. Iemand Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben dus nu opzoek naar een nieuwe printer 8) .

Deze printer moet kunnen printen, scannen (kleur en zwart) en direct cd-rom/dvd's kunnen afdrukken.

Mijn oog is gevallen op de canon IP4000. Deze kan denk ik alleen niet scannen. (Misschien dat iemand me dat kan vertellen.)

Weet iemand toevallig nog een printer die deze 3 dingen kan doen (in goeie kwaliteit natuurlijk) of ben ik genoodzaakt een printer en een losse scanner te kopen.

Er zijn zowveel printers, ik zie door het niet meer sjo helder. Heb al op google gezocht maar ik krijg zoveel onduidelijke antwoorden 8)7.
Maybe iemand met een goeie tip ??

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 14:32
In de IP4000 is geen scan unit, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfinn
  • Laatst online: 08-12-2024
Welke inktcartridges gebruiken de pixma ip2000/3000? want van het overzicht op de Canon siute word ik ook niet veel wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 15-05 22:21
Mijn Oki 810-ex heeft na velen afdrukken de geest gegeven ;(. Super printertje. Maar goed nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe maar voornamelijk lowbudget - laser printer :).
Nu is mijn oog gevallen op de Epson 6100L. Deze is zelf voor 91 euro te koop, en namaak catridges kosten 41 euro, dus de prijzen zijn niet echt extreem.
Maar wat mijn vragen zijn, het geheugen schijnt uitbreidbaar te zijn. Zijn dit gewoon standaard/laptop dimm modules?
En zijn er mensen met ervaring van deze laser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

Kunnen we dit topic uitbreiden met een statistie v.w.b. gebruikskosten ?
Ik denk dan met name aan de variabele kosten: het daadwerkelijk inktverbruik, zoals tweakers dat in de praktijk ervaren.
Het aantal vel dat bedrukt is, is redelijk makkelijk te bepalen: elke printer heeft zijn eigen pak papier van 500 vel, en elk vel heeft eenzelfde gewicht.
De tabel hoeft dan alleen nog maar te bestaan uit een opgave van het aantal bedrukte vellen, welke catridge(s) is/zijn vernieuwd, en - het enige onzekere - de geschatte verhouding (percentage 0% - 100%) foto / kleur / zwart-wit. Uitgebreider hoeft denk ik niet.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 20-01 14:20
Ik print nu ongeveer een weekje met de canon IP4000 en vind het werkelijk een fantastiche foto printer.. Nu heb ik al aardig wat foto's A4 size en dergelijke geprint en bij de printer status blijven die 5 inkt cartridges maar vol.. Net een klein streepje is eraf.. Kan iemand dit bevestigen dat ik echt superveel foto's kan printen voordat ik de cartridges moet vervangen of geeft die printerstatus gewoon niet goed aan? Ik hoop natuurlijk het eerste.. ;)
Ben d'r toch zojuist acher gekomen dat m'n status monitor niet goed aangeeft.. Ik wilde vanmiddag nog wat uitprinten en volgens de statusmonitor zaten alle vijf de cartridges nog zeker 95% vol.. Ben ik vijf minuten aan het printen, krijg ik ineens een melding dat de gele cartridge bijna op is.. Deze staat nu dus ook in de statusmonitor onder de 5%.. Kijk ik echter naar de andere cartridges in m'n printer zelf, blijkt dat die ook allemaal maar meer half vol zitten, terwijl statusmonitor mooi aangeeft dat ze nog allemaal vol zitten.. m.a.w. dat statusmonitor werkt dus gewoon ruk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
ik heb een vraagje bij welke winkel jullie de printer gekocht hebben? Want ik heb hem inmiddels 4 weken geleden besteld bij goedkoopste.nu alleen die hebben hem nog niet binnen:| dus ja ga hem nu annuleren en ene nieue zaak uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:04
blakez schreef op 13 oktober 2004 @ 15:04:
[...]

Ben d'r toch zojuist acher gekomen dat m'n status monitor niet goed aangeeft.. Ik wilde vanmiddag nog wat uitprinten en volgens de statusmonitor zaten alle vijf de cartridges nog zeker 95% vol.. Ben ik vijf minuten aan het printen, krijg ik ineens een melding dat de gele cartridge bijna op is.. Deze staat nu dus ook in de statusmonitor onder de 5%.. Kijk ik echter naar de andere cartridges in m'n printer zelf, blijkt dat die ook allemaal maar meer half vol zitten, terwijl statusmonitor mooi aangeeft dat ze nog allemaal vol zitten.. m.a.w. dat statusmonitor werkt dus gewoon ruk! :)
Vraagje, waar zien jullie hoeveel % er nog in zit? Het enigste wat ik zie is een plaatje met catridges en die veranderd alleen maar als ze low aangeven. Dat klein wit streepje boven de cartridges heeft volgens mij geen functie.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
ik heb m bij deepthought gekocht, duurde om precies te zijn 1 week, 150 euro is ook een redelijke prijs (4 weken geleden)

edit:
de canon pixma ip4000 ging het toch over?! anders heb ik de printer die je wilt ook niet :D

[ Voor 30% gewijzigd door drfrisbee op 16-10-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04
Is er mss ook een overzicht van bluetooth printers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-05 06:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb ook sinds een anatal weken een ip4000 vooral het duplex printen vind ik bijzonder handig. Mischien is de aanschaf wat hoger dan een printer met maar 1 of 2 cartridges. en duurt het erg lang voordat je de kosten eruit hebt. JHet is voor mij mede een gevoelskwestie dat ik niet aldoor inkt weggooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
...dat dacht ik in eerste instantie ook, totdat de melding kwam dat het inkt niveau laag was in één van de cartridges. Toen kreeg ik wel een afbeelding van een lege cartridge te zien.

Waarschijnlijk wordt de hoeveelheid inkt niet exact weergegeven en is het slechts een vol/leeg indicatie.

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een HP 5150. Nu wil ik dat domme ding gewoon uitlijnen maar ik kan nergens die functie vinden. Het enige wat er een beetje op lijkt is testpagina afdrukken maarja daar schiet ik niks mee op. Iemad een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Anoniem: 46284 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:24:
Ik heb een HP 5150. Nu wil ik dat domme ding gewoon uitlijnen maar ik kan nergens die functie vinden. Het enige wat er een beetje op lijkt is testpagina afdrukken maarja daar schiet ik niks mee op. Iemad een suggestie?
This method of aligning or cleaning ink cartridges will work for most computers and printers. Follow the instructions below to align (calibrate) or clean the ink cartridges:

NOTE: If the steps below do not match what you see on your computer, skip to the next option. Each option does not work on every computer.

Click Start, Settings, and Printers.

Click the desired printer icon to highlight it.

Click File, then Printing Preferences.

Click the Services tab.

Click OpenToolbox.

Click the desired task.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122362

Hey hoi,

Ik zoek een printer die in goede kwaliteit dvd covers printen kan maar die niet duur is (rond de 100 euro? ) en waarvan de cartridges ook niet duur zijn... als die combinatie niet mogelijk kijken we wel even verder. Maar ik wil graag van iemand horen oftie een idee heeft voor een printer dan kijk ik die wel weer na :), keb al beetje zitten lezen op sites maar keb echt geen idee waar ik naar moet kijken en wat. Hoe belangrijk is trouwens dpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abusimbal schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:19:
[...]

This method of aligning or cleaning ink cartridges will work for most computers and printers. Follow the instructions below to align (calibrate) or clean the ink cartridges:

NOTE: If the steps below do not match what you see on your computer, skip to the next option. Each option does not work on every computer.

Click Start, Settings, and Printers.

Click the desired printer icon to highlight it.

Click File, then Printing Preferences.

Click the Services tab.

Click OpenToolbox.

Click the desired task.
Niemand die een HP 5150 heeft die mij het kan uitleggen? Ik heb eerder printers gehad waar dit vrij makkelijk mee ging (epson en HP 710). Maar bij deze kan ik het dus niet vinden (het gaat dus ok het uilijnen van de tekst. Nu zweeft die namelijk over het papier)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46284 op 22-12-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

blakez schreef op dinsdag 05 oktober 2004 @ 21:34:
Foto printer?
De IP4000 is een alround printer

Daarom heb ik laatst de IP5000 gekocht omdat hij als beste uit de test van de fotoprinters kwam in de PCM van November
Heb nog niet echt veel geprint maar wat er geprint is ziet er zeer gelikt uit :9

Ik kwam op cdrwinkel.com (niet opus) ook cartridges tegen, 2 daarvan staat ook echt Photo bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 17:08

AvK

Ready Set Go

Anoniem: 48994 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:32:
[...]

Foto printer?
De IP4000 is een alround printer

Daarom heb ik laatst de IP5000 gekocht omdat hij als beste uit de test van de fotoprinters kwam in de PCM van November
Heb nog niet echt veel geprint maar wat er geprint is ziet er zeer gelikt uit :9

Ik kwam op cdrwinkel.com (niet opus) ook cartridges tegen, 2 daarvan staat ook echt Photo bij
Ook ik zit sterk te denken om de iP4000 aan te schaffen.
De iP5000 is maar liefst EUR 40,- duurder dan de 4000. Dat is een groot verschil, zeker op zo'n bedrag. En dat terwijl die NIET zuiniger is dan de 4000, en volgens verschillende reviews ook niet echt beter print.
2 Picoliter is al errug weinig voor een enkele printjob. 1 picoliter is nog minder maar wat is de helft van erg weinig? 1 picoliter klinkt reclametechnisch erg goed maar ik ben benieuwd als je ooit je printer kop moet vervangen hoeveel dat dan gaat kosten tov de iP4000.

De iP5000 is trouwens net zo goede 'allround' printer als de iP4000. Het enige verschil is dat Canon de allerbeste printkoppen gebruikt voor de 5000.
Doen ze al jaren. BC01 BC02 enz. Dezelfde cartridge maar met betere koppen.
Voor de faxen van Canon worden altijd de 'slechtste' types gebruikt. Een zelfde soort procede als bij processors. Er is 1 productie proces en hieruit worden de beste producten hoger geclassificeerd als de minder goede.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste