Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22

Orac

Ik mis je papa.

AvK schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:30:
[...]
<knip>
De iP5000 is trouwens net zo goede 'allround' printer als de iP4000. Het enige verschil is dat Canon de allerbeste printkoppen gebruikt voor de 5000.
Doen ze al jaren. BC01 BC02 enz. Dezelfde cartridge maar met betere koppen.
Voor de faxen van Canon worden altijd de 'slechtste' types gebruikt. Een zelfde soort procede als bij processors. Er is 1 productie proces en hieruit worden de beste producten hoger geclassificeerd als de minder goede.
:? Dat lijkt me sterk. De resolutie is echt niet afhankelijk van hoe goed een printkop is "gelukt". Ik ben benieuwd naar je onderbouwing en/of bron. Wat wel klopt is dat bepaalde inktpatronen in verschillende type printkoppen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

voxx schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:35:
[...]

:? Dat lijkt me sterk. De resolutie is echt niet afhankelijk van hoe goed een printkop is "gelukt". Ik ben benieuwd naar je onderbouwing en/of bron. Wat wel klopt is dat bepaalde inktpatronen in verschillende type printkoppen worden gebruikt.
Vroegah deed ik het onderhoud aan verschillende Canon producten.
Daar ook de nodige opleiding in gehad. Printers, faxen, kopieerapparatuur enz.

Laat ik het zo zeggen:
De kans dat Canon een speciale productie lijn heeft gestart voor de iP5000 printkoppen (de 1 picoliter versie) is erg klein.
De productie lijn voor de 2 picoliter printkoppen is zo goed dat er een gering percentage printkoppen uit komt, die zo zuiver aangestuurd kunnen worden, (kunt u het nog volgen?) dat ze 1 picoliter inkt uit kunnen spuiten.
Dat is een grote prestatie van Canon, en reclame technisch erg handig om dat nu te promoten.

De fabricage van printkoppen is tot op zekere hoogte te vergelijken met het produktieproces van processoren. Het procede is dusdanig complex en het produkt is dusdanig klein (picoliters !!!) dat je niet kunt zeggen we gaan nu alleen maar 1 picoliter printkoppen fabriceren. Je hebt een bepaalde range van kwaliteit. Alle producten worden getest en naar gelang van de uiteindelijke kwaliteit ingedeeld voor een bepaald type printer.
De hele goede naar de iP5000, de gewone naar de iP4000/3000 enz en de minder goede naar bijvoorbeeld de fax-producten.

Frappant detail is dat verschillende reviews tussen de iP5000 en iP4000 niet of nauwelijks verschil zien in printkwaliteit tussen beide topmodellen. Soms zelfs wordt de afdruk van de iP5000 als slechter beoordeeld. Ik geef toe dat dat beoordelen altijd subjectief is, maar het ondersteunt mijn idee dat 2 picoliter ook al erg goed is. En inderdaad heeft de geclaimde resolutie daar niks mee te maken. Daar zijn al genoeg topics over geweest. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48994

Ik heb zelf bij de aanschaf niet gekeken naar de productiemethode

Bij m'n oude printer was de papierinvoer niet goed meer dus hebben we meteen een nieuwe besteld
Keek in de PCM -> gaan veel foto's printen -> Foto printers -> Beste koop -> Canon Pixma 5000 -> Tweakers Pricewatch -> Bestellen :)

Wanneer vervang je eigenlijk een printerkop? als je er slechte namaak inkt in heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Vandaag mijn iP4000 opgehaald bij Yorcom.
Tegelijkertijd een andere bestelling retour gebracht. Werd niet moeilijk over gedaan, prima service!

Uiteraard even aan het stoeien geweest met foto's.
Ik moet zeggen dat ik totaal verbluft ben over de afdrukkwaliteit. Hier had ik op gehoopt maar ik was nog een beetje sceptisch. Eerst zien dan geloven bedoel ik. Ondertussen ben ik een gelovige geworden.
Deze 'allround' printer drukt ontzettend mooie foto's af. En over snelheid gesproken.....de A4'tjes vliegen je om de oren als je niet oppast. Ook de foto's komen errug snel te voorschijn. Zelfs op de hoogste kwaliteit valt een 10x15 binnen 50 seconden in het bakje.
Ook als je een geluidsarme printer wilt is dit iets voor jou. Het ding is amper hoorbaar. En dat zonder waterkoeling. :)

Jullie begrijpen al dat ik zeer tevreden ben.
:7 :7 :7 (Ja, ik rook echt sigaren....heb nog geen grijs haar overigens)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 22:36

The Wrecker

Networking Rulez

Ik heb een HP deskjet 670C (ERG OUD),

perfect ding, doet het nog steeds! Laatst heb ik 'm helemaal uit elkaar geschroefd omdat de printer vol inkt zat. Helemaal schoongemaakt/gesopt (letterlijk) en netjes weer in elkaar.

De eerste testprint ging perfect, enkelt de 2e (of 3e) ging niet zo goed. Een stukje rubber van een papier geleider (zo'n rubber rolletje waar papier over loopt) die brak af en kwam eruit zetten. Waarschijnlijk een beetje verteerd ofzo.

Anyway, geen grote ramp. kan er zo weer een nieuwe inzetten en hij doet het ook zonder(behalve envelop invoer). De grote hamvraag is wel waar kan ik zo'n rollertje krijgen?

Wat betreft navullingen , die koop ik dus never nooit meer! :r

edit:

ik kan idd ook een nieuwe kopen, maar hij werkt gewoon nog goed, ik print niet veel en hij's lekker parallel. + waar zijn we anders tweakers voor :P (feit dat ik student ben heeft er ook wel mee te maken)

[ Voor 17% gewijzigd door The Wrecker op 03-01-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

'k print zelf nog op een Deskjet 710C... Gekregen na vijf 670C dingen te hebben versleten, ERG brakke serie ofzo :P

Mijn 710C zit op mijn linux router-pc, al jaaaaaren... Print bijna nooit, maar als ik het trouwe beestje nodig heb dan reageert 'ie wel :) Traag issie wel (parallel ding), maar zolang 'ie het nog doet...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

strandbal schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:42:
'k print zelf nog op een Deskjet 710C... Gekregen na vijf 670C dingen te hebben versleten, ERG brakke serie ofzo :P

Mijn 710C zit op mijn linux router-pc, al jaaaaaren... Print bijna nooit, maar als ik het trouwe beestje nodig heb dan reageert 'ie wel :) Traag issie wel (parallel ding), maar zolang 'ie het nog doet...
Die 670C die ik heb is verder niet kapot te krijgen vind ik. Wat deden die van jouw dan? En heb je er misschien nog 1 liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb er nog eentje, weet niet wat die doet... Voorste stuk plastic (voor papier) is afgebroken, en inkt is vast opgedroogd. Interesse? :P

De mijne deden vanalles, behalve printen... Vastlopen, niet beginnen, inkt spugen, ontzettend brakke exemplaren heb ik gehad.

Nu ik kijk is het een 690C die ik terug heb gehad voor mijn aantal dooie 670'ers. Vrijwel zelfde hardware, zelfde klachten...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

strandbal schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:01:
Ik heb er nog eentje, weet niet wat die doet... Voorste stuk plastic (voor papier) is afgebroken, en inkt is vast opgedroogd. Interesse? :P
...
Naja het gaat me om dat rollertje eigenlijk. Misschien dat ik HP er over kan bellen en kijken of die het opsturen. Tis een klein onderdeeltje onder die grote zwarte roller waar het papier omheen buigt. net nadat het papier word gegrepen zeg maar.

code:
1
2
3
4
5
6
         00
     000000
    00000000
      000000
        00
       11

ik heb het over de de 11-tjes (leuke poging, maar ok ASCII art :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 12:38

C@SP

Biertje ??

Kan er iemand misschien een paar foto's posten van afdrukken op printable cd/dvd's? Wil daarom graag een ip4000 kopen, maar ben benieuwd naar de resultaten daarvan.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133283

cramwinckel schreef op vrijdag 19 september 2003 @ 16:24:
Ik vroeg me af wat voor ervaring jullie hebben met navulinkt. Ik kan me herinneren dat het altijd gekloot en geklieder met die inkt is en dat de inkt zelf ook niet echt al te beste kwalteit is. Ik heb nu wat gezien bij printwinkel.nl (Data Becker spul) en de prijs is toch wel erg aantrekkelijk (4x navullen of zo voor 19,95euro voor een HP 720c).
Verder vroeg ik me af welke webwinkels hiervoor goed bevallen zijn.
Ik heb al een aantal keren inkt gekocht bij JQ Ink voor m'n Canon, en ik ben hier zeer tevreden over...
Ik wil echter wel nog de raad geven eens op een computerbeurs te gaan kijken... Ze staan op bijna alle beurzen (toch die in België) en daar kost het maar 25 euro voor een hervulkit met zwarte en gekleurde inkt. Goed om je cartridges zo'n 6x mee te hervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Een vraagje,

Ik zoek voor mijn ouders een nieuwe printer, maar deze moet vanwege ons voorraad programma op de LPT poort zitten....

We hebben nu een HP Deskjet 670C staan, die begint te haperen met papier invoer, en geheugen, dus ik vroeg me af of er nog redelijke inkjet printers worden gemaakt voor de ! LPT poort !, die zijn erg moeilijk te vinden (nieuw), hij moet ong. 100€ kosten...

Ik ben al wat winkels afgeweest hier rond nijmegen, maar van de LPT printers, hadden ze alleen maar wat lexmark prut enzo nog liggen....

Voorkeur bij mij gaat nog steeds uit naar HP, maar als jullie iets anders weten ist natuurlijk ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

De Canon iP4000 heeft een LPT poort en ook een USB aansluiting .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Ik zie op de HP site Fuser-kits staan van 110V en 220V. Beide voor dezelfde printer. Hoe weet ik nu welke ik nodig heb? En wat is eigenlijk het verschil?
http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/090017ad81e43ccb.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Eeh....waar woon je? :)

In Amerika hebben ze 110 Volt op het stopcontact staan.
In Nederland 220V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Ik verwacht dit jaar veel te gaan printen, ook kleur. Ik gebruik nu een 7 jaar oude HP DeskJet 895Cxi, die nog perfect werkt (cartridges nog nooit uitgedroogd, ook al gebruik ik de printer twee maanden niet). Pas nog een nieuw zwart gekocht.

Daarom heb ik eerst de aanschaf van de HP Business Inkjet 1200-serie overwogen. Mede omdat die snel is en vier aparte inkttanks heeft. Nu zie ik echter de prijzen van een HP Color LaserJet 2550-serie en dat is niet veel duurder en ook aparte toners voor elke kleur.

Nu dacht op basis van wat kan ik een goede keus nog meer maken? Bijvoorbeeld stroomverbruik of piekspanning (voor thuiskantoor). Maar die gegevens kan ik niet vinden op de HP site.

Edit 1:
1200DTWN - Uit/Aan: max. 2W/max. 75W.

Edit 2:
2550 - Printen/Standby/Uit: max. 381W/max. 19W/max. 1W

Iemand nog andere suggesties?

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 11-08-2005 00:33 . Reden: Gevondt! ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

hier stond foute info :z

iig ga ik ook denk ik de canon prixma IP4000 kopen

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-02-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

AvK schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:42:
Eeh....waar woon je? :)

In Amerika hebben ze 110 Volt op het stopcontact staan.
In Nederland 220V.
In Nederland hebben we al een tijdje 230V ;)
Maar ik zou ook voor de 220V fuser gaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door blobber op 15-02-2005 23:05 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik net al zei was ik van plan een Canon Prixma IP4000 te gaan kopen, maar een vriend verklaart me voor gek en vraagt waarom ik nie gelijk een all in one van brother ga kopen als ik al zoveel geld uitgeef...

is er een goeie reden om 1 van de 2 te kiezen? print de brother net zo goed? wat ik wel handig vind is de scanner en kopieerder van brother en daarnaast vind ik de IP4000 handiger als cdbakker en zuinige goedkope patronen.

http://www.brother.nl/pro...me.cfm?prod_art=MFC-3240C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

wij hebben thuis ..

epson stylus c 62
hp laserjet 5l
lexmark 3200
en nog een hp desktjet...

eigelijk is aleen de epson en lexmark aangsloten ik ben er nog zeer te vrede over dat neemt niet weg dat ik langzaam om zoek ben naar een all-in-one

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
PcDealer schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:43:
Ik verwacht dit jaar veel te gaan printen, ook kleur. Ik gebruik nu een 7 jaar oude HP DeskJet 895Cxi, die nog perfect werkt (cartridges nog nooit uitgedroogd, ook al gebruik ik de printer twee maanden niet). Pas nog een nieuw zwart gekocht.

Daarom heb ik eerst de aanschaf van de HP Business Inkjet 1200-serie overwogen. Mede omdat die snel is en vier aparte inkttanks heeft. Nu zie ik echter de prijzen van een HP Color LaserJet 2550-serie en dat is niet veel duurder en ook aparte toners voor elke kleur.

Nu dacht op basis van wat kan ik een goede keus nog meer maken? BIjvoorbeeld stroomverbruik of piekspanning (voor thuiskantoor). Maar die gegevens kan ik niet vinden op de HP site.

Edit 1:
1200DTWN - Uit/Aan: max. 2W/max. 75W.

Edit 2:
2550 - Printen/Standby/Uit: max. 381W/max. 19W/max. 1W

Iemand nog andere suggesties?
Ik dacht dat jij bij de HP helpdesk zat ?

De color laserjet is niet zo een goede keuze volgens mij. Je kan beter de BIJ1200 nemen.
Met die CLJ2550 kunnen al eens problemen voorkomen en die heeft geen display, zeer moeilijk te troubleshooten. De kwaliteit kan ook belange niet tippen aan de inkjet.
En een BIJ1200 is heel wat goedkoper dan een deskjet of photosmart, die dan wel betere kwaliteits foto's afdrukken hebben maar ook verschikkelijk dure cartridges hebben die snel leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

abusimbal schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:43:
[...]

Ik dacht dat jij bij de HP helpdesk zat ?
Ja, zat. :) Maar dan wel de afdeling Mobile's. ;)
De color laserjet is niet zo een goede keuze volgens mij. Je kan beter de BIJ1200 nemen.
Met die CLJ2550 kunnen al eens problemen voorkomen en die heeft geen display, zeer moeilijk te troubleshooten. De kwaliteit kan ook belange niet tippen aan de inkjet.
En een BIJ1200 is heel wat goedkoper dan een deskjet of photosmart, die dan wel betere kwaliteits foto's afdrukken hebben maar ook verschikkelijk dure cartridges hebben die snel leeg zijn.
Kijk, hier heb ik wat aan. Nu heb ik reeds bij de Helpdesk gevraagd over wat ze vinden van de BIJ1200, en die schijnt te vroeg op de markt te zijn gebracht zegt men, vanwege wat kinderziektes... Mwua, neem er toch een Care Pack bij (die verkoop ik nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
Canon PIXMA 4000 besteld, ik ben ZEER tevreden met dit apparaat.
Hij is enorm stil, vergeleken met mijn Epson Stylus Photo 810 (die slijtage aan de print kop moet ondervinden)

-goedkoope inkt
-snelle prints
-hele goede kwaliteit (heb gehoord dat de R300 iets mooier printte, de verschillen however zijn minimaal
-laag energieverbruik

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook ik heb nu de PIXMA 4000 nu (139 euro bij PCL), hij is idd heel erg stil en snel en goedkope inkt.

de R300 is nie stil en heeft maar 1 inktpatroon.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 19-02-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
inderdaad : )

Allleen heeft de R300 heeft wel vijf of zes inkt cartridges hoor..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116406

Hoe zit het eigenlijk met zwart wit afdrukken op een laserprinter? (brother hl 2030 2400x600 dpi bijvoorbeeld) Zijn ze wel te doen of is het echt bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97525

Heeft iemand de MenuStructuur van de HP Laserjet 3300 of 3330mfp voor mij?

dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101208

Hoi, ik ben ook op zoek naar een printer.
- Goed compatibel met Mac OS X: ik heb hier 2 HP printers staan maar die werken beiden niet perfect met Mac OS X.
- Ik gebruik 'm vooral voor school, dus foto's printen doe ik niet. Voornamelijk zwart/wit, af en toe een kleurenplaatje. Kwaliteit hoeft niet super te zijn.
- Beetje laag geprijsd.
Alvast bedankt!

• abusimbal
Anoniem: 101208 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:36:
Hoi, ik ben ook op zoek naar een printer.
- Goed compatibel met Mac OS X: ik heb hier 2 HP printers staan maar die werken beiden niet perfect met Mac OS X.
- Ik gebruik 'm vooral voor school, dus foto's printen doe ik niet. Voornamelijk zwart/wit, af en toe een kleurenplaatje. Kwaliteit hoeft niet super te zijn.
- Beetje laag geprijsd.
Alvast bedankt!
Mac driver
http://h41140.www4.hp.com/be/nl/mac_connect/drivermatrix.pdf

Mac connect, de HP Mac site
http://h41140.www4.hp.com/be/nl/mac_connect/index.html

Deskjet 3845 99 euro
Deskjet 5740 125 euro
of de Buisiness inkjet 1200 als je veel afdrukt 199 euro

knights16 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:12:
inderdaad : )

Allleen heeft de R300 heeft wel vijf of zes inkt cartridges hoor..
ik was in de war mer R200. excuses _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 26-02-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 97525 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:04:
Heeft iemand de MenuStructuur van de HP Laserjet 3300 of 3330mfp voor mij?

dankje :)
Waarom heb je die nodig? Kun je gewoon via het menu printen. Ben je Tweaker of niet?

Of je kunt ook op de HP site zoeken: hp.com -> "Support & Drivers" -> type "laserjet 3300" en druk op enter. Je komt bij de zoekresultaten. Kies de juiste printer en klik op "Manual". Kies dan bij voorkeur Userguide.

Valt mee toch? Trouwens de 3330 heeft als extra een sheetfeeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
Over de Canon Pixma 5000, zijn er printservers te verkrijgen om deze op het netwerk te krijgen ? (soort van HP Jetdirect dus, maar dan voor de Canon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 20:05
Daar mijn laserprintertje (kyocera fs600) zowat aan het overlijden is ben ik op zoek naar een nieuwe printer. Ik heb deze topic al eens vlug doorlopen, maar had toch graag nog eens jullie menig gehad. (ik heb de printer-ontwikkelingen al een lange tijd niet meer gevolgd)

Eerst en vooral twijfel ik nog tussen inktjet en laserprinter.
In feite heb ik geen kleuren nodig, dat ben ik nu trouwens toch niet gewoon. Printen zelf doe ik ook niet zoveel (een maandelijks gemiddelde van 10-15 pagina's). Een belangrijk punt is dat ik niet om de 5 stappen om een nieuwe cartridge moet die dan stukken van mensen kost.

Indien ik zou kiezen voor een inktjet: Ik ben altijd al HP gewoon geweest en daar trouwens zeer tevreden over, maar als ik zo lees is de inkt bij de nieuwste modellen schandalig duur (30 euro voor 20ml enzo).
Maar hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de andere merken die hun koppen niet in de cartridges zitten hebben? Is het niet zo dat je je koppen ook veel moet vervangen terwijl die meer kosten dan de printer zelf?

Indien laserprinter: hoe zit dat tegenwoordig met het afdrukken van grijswaarden? Bij mijn fs600 waren die eerder matig (zeer duidelijke rastering; hoe is dit tegenwoordig?)
Iemand ervaring met de OKI 4100?

[ Voor 10% gewijzigd door I386DX op 06-03-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-06 09:26
Iemand ervaring met de Canon IP4000R. Dit is de 4000 alleen met Wifi ingebouwd.. Dit is natuurlijk extreem handig met een draadloos netwerk.. Is wel iets duurder, maar ik denk wel de moeite waard.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Eeh, er zit ook gewoon een ethernet aansluiting op.
Waarom zou je een printer draadloos willen aansluiten?
Dat ding komt toch nooit van z'n plek.
Een draadloze laptop snap ik nog wel maar een printer?

AvK vind draadloos eigenlijk maar niks. Er gaat niks boven een kabeltje.
Zit je ook nooit te twijfelen over of je verbinding wel deugt.
Hebben we het nog niet eens over inbrekers ed gehad.
Beetje offtopic, ik weet het.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Macer schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:28:
Iemand ervaring met de Canon IP4000R. Dit is de 4000 alleen met Wifi ingebouwd.. Dit is natuurlijk extreem handig met een draadloos netwerk.. Is wel iets duurder, maar ik denk wel de moeite waard.
Ik heb nog geen ervaring met WIFI, wel met de ethernet aansluiting. Het is ideaal, je kunt die printer overal neerzetten en het werkt vlekkeloos. Voordat je de printer in het netwerk hangt, moet je hem eerst configureren voor de netwerkfunctionaliteit. Als dat gedaan is, heb je er geen kind meer aan :) Printer installeren op de clients is heel eenvoudig: gewoon de bij de printer geleverde Canon software installeren en die zoekt automatisch de printer op in het netwerk.

Afdrukkwaliteit en snelheid is ook helemaal in orde. Ik ben er zeer tevreden mee.
AvK schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:53:
Waarom zou je een printer draadloos willen aansluiten?
Wifi zit overal, ethernet niet. Enige wat je nodig hebt, is een contactdoos voor de stroom ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 06-03-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wifi is natuurlijk wel makkelijk als je de printer op een kamer wil zetten waar geen kabel ligt en je geen zin hebt om die door te trekken..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

AvK schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:30:
[...]

De iP5000 is maar liefst EUR 40,- duurder dan de 4000. Dat is een groot verschil, zeker op zo'n bedrag. En dat terwijl die NIET zuiniger is dan de 4000, en volgens verschillende reviews ook niet echt beter print.
He, volgens welke reviews is de 5000 niet zuiniger en print ie ook niet beter tov de 4000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb inmiddels de 4000R binnen en het is echt perfect... Lekker draadloos achter op een kastje.. Super printer, alleen voor het printen begint duurt het wat lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Anoniem: 34979 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:55:
[...]

He, volgens welke reviews is de 5000 niet zuiniger en print ie ook niet beter tov de 4000 ?
Ik dacht dat dit de test op tomshardware.com was!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Het is alweer een poos geleden dat ik vele verschillende reviews heb gelezen.
Gewoon even google'en op ip4000 en review of test.

Hele aardige review van de ip4000:
http://www.steves-digicam...reviews/canon_ip4000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx, heb het gelezen. Uit TomsReview volgt dat de 4000 sneller print dan de 5000. Er volgt echter ook uit dat de 4000 en 5000 vrijwel even zuinig zijn, maar zeker niet dat de 4000 zuiniger is dan de 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Anoniem: 34979 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:35:
Thx, heb het gelezen. Uit TomsReview volgt dat de 4000 sneller print dan de 5000. Er volgt echter ook uit dat de 4000 en 5000 vrijwel even zuinig zijn, maar zeker niet dat de 4000 zuiniger is dan de 5000.
Uit deze test volgt dat de IP5000 iets zuiniger is (zie cost/page).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sverzijl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:00:
[...]

Uit deze test volgt dat de IP5000 iets zuiniger is (zie cost/page).
Klopt, echter op de schaal van de figuur waarop de zuinigheid van de printer wordt uitgedrukt (vergeleken wordt met de andere modellen) is de zuinigheid van de 4000 en de 5000 exact hetzelfde. Maw er is nauwelijks verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Nou wil ik dus de Canon Pixma 4000 of 5000 kopen, alleen hij moet via mijn server te delen zijn met het netwerk. Kunnen deze Pixma's gedeeld worden via het netwerk? Kun je dan gewoon de drivers installeren of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Kan je het beste de IP4000R nemen, die heeft WIFI en netwerkaansluiting.. Dan hoeft niet de pc waar je printer aanhangt aan te staan om van een andere printer te printen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff een vraagje: kan je met de bijgeleverde software van canon IP4000 dvdcovers uitprinten of ben je nog steeds afhankelijk van losse downloadbare proggies?

met undercoverxp bijv print hij altijd wat te klein, me dvddoosjes zijn wat groter dan de maten van undercoverxp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Anoniem: 99760 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:40:
ff een vraagje: kan je met de bijgeleverde software van canon IP4000 dvdcovers uitprinten of ben je nog steeds afhankelijk van losse downloadbare proggies?

met undercoverxp bijv print hij altijd wat te klein, me dvddoosjes zijn wat groter dan de maten van undercoverxp
CD/DVD Software zit er bij.
Ook een progje om in een paar klikken perfecte (borderless) foto's te printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
@Macer: Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de Pixma 5000 en die is niet verkrijgbaar met netwerkaansluiting. Bovendien draait de server waar hij aan komt te hangen 24/7 dus is het geen probleem om hem via die "pc" aan te sluiten. Dat is het wel als hij niet te delen is via het netwerk of wanneer de drivers niet te koppelen zijn aan de printer als deze niet aan de pc zelf hangt.

Vandaar dus mijn vraag. Ik wist trouwens niet dat de 4000R ook een niet-wifi-netwerkaansluiting heeft. In huis heb ik 100meter cat5 liggen, elke kamer heeft een aansluiting gekregen toen wifi nog niet te koop was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

helaas heb ik de ip4000 gekocht voordat de wifi ethernet variant er was. Verder echt een prima printer. Zal hem ook vast wel aan mijn linux doosje kunnen hangen straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Daneel schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:00:
@Macer: Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de Pixma 5000 en die is niet verkrijgbaar met netwerkaansluiting. Bovendien draait de server waar hij aan komt te hangen 24/7 dus is het geen probleem om hem via die "pc" aan te sluiten. Dat is het wel als hij niet te delen is via het netwerk of wanneer de drivers niet te koppelen zijn aan de printer als deze niet aan de pc zelf hangt.
Printer sharing gaat prima met de IP5000. Hangt hier ook aan een Win2k3 servertje. Ken geen printer waarmee dat niet zou kunnen overigens.En de printerdriver hoef je alleen maar op de server te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
@sverzijl: Thanx, dan weet ik welke printer hier gaat komen :)
Bij de 7xx-serie van HP was volgens mij een beperking van het gebruik, waardoor de printer niet via het netwerk te delen was. HP was van mening dat een budgetprinter als de 7xx niet voor zulke doeleinden bestemd was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 13-06 16:43

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb afgelopen week een Canon Pixma ip8500 gekocht, de top van de huidige pixma lijn. Heel mooi apparaatje (wel een beetje 'vlek-gevoelige' behuizing, dat glanzende zwart ;) ) die behoorlijk snel is (ik heb zelfs af en toe het idee dat mijn computer de beperkende factor qua snelheid is, aangezien die geen usb 2 aansluiting heeft en de pixma wel, soms lijkt de printer even op data van m'n pc te moeten wachten). Foto's afgedrukt op photo paper pro (ook van Canon) zien er zeer scherp en kleurrijk uit, qua scherpte doen ze niet onder voor wat ik van afdrukcentrales ken, qua kleurverzadiging is de 8500 zelfs op sommige punten nog wat beter (felle groen en roodtinten komen bijv. beter over).
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de kleuren van de prints perfect kan overeen laten komen met wat ik in photoshop zie, ik heb de indruk dat de door Canon meegeleverde kleurprofielen op dat punt niet helemaal correct zijn, want soms zijn de kleuren in afdrukken wat te extreem of donkerder dan wat ik bij een soft-proof in photoshop zie. Maar afgezien daarvan kan ik me niet voorstellen dat er op dit moment nog hogere kwaliteit te vinden is in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb wat gelezen over het toewijzing van ICM.
Je moet maar eens naar configuratiescherm > printer > eigenschappen > (kleur)profielen gaan.
Uit deze lijst kun je een ICM PHOTOSHOP 1998 pakken geloof ik, ik heb gelezen dat je deze moet gebruiken om de printer om een betere print te print, vergeleken met wat je ziet.

Niet vergeten bij de printeropties voordat je print bij, de kleurcorrectie ICM aan te vinken.

Ik doe dit allemaal uit het hoofd, als je er nietuit komt zal ik die link zoeken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 64975 schreef op dinsdag 30 september 2003 @ 16:18:
Zelf ben ik ook op zoek naar een printer die tekst en plaatjes lekker afdrukt en 3 of meer jaar meekan zonder stuk te gaan.

Nou viel mijn oog op de HP Deskjet printer 3320, die bij de Albert Heijn nu in de aanbieding is voor 34.95 Euro. (linkje)

De vraag is dus of dit wat is? Iemand ervaringen?
Hou er rekening mee dan goedkoop echt duurkoop is... vooral met inkjetprinters. Kijk maar wat die goedkope "krengen" aan inkt verspillen en hoeveel die cartridges wel niet kosten.

Mijn advies koop een duurdere printer daar heb je meer plezier van: sneller, stiller, mooiere afdrukken, verbruiken minder inkt, gaat langer mee. Is op jaarbasis veel goedkoper (ps HP is echt zeer duur tov andere printers in verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
jasjenl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:22:
Ik heb afgelopen week een Canon Pixma ip8500 gekocht, de top van de huidige pixma lijn. Heel mooi apparaatje (wel een beetje 'vlek-gevoelige' behuizing, dat glanzende zwart ;) ) die behoorlijk snel is (ik heb zelfs af en toe het idee dat mijn computer de beperkende factor qua snelheid is, aangezien die geen usb 2 aansluiting heeft en de pixma wel, soms lijkt de printer even op data van m'n pc te moeten wachten). .
Dat wachten daar heeft volgens mij elke canon last van.. Mijn HP begon gelijk met printen als opdracht gaf, bij de canon duurt het volgens mij een halve minuut voordat er daarwerkelijk geprint wordt. Het lijkt wel of hij uit een soort slaapstand moet komen, want als ik 2 printjes achter elkaar doe gaat het wel snel..
Ik heb dit zowel met USB2 als Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Macer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:52:
[...]

Dat wachten daar heeft volgens mij elke canon last van.. Mijn HP begon gelijk met printen als opdracht gaf, bij de canon duurt het volgens mij een halve minuut voordat er daarwerkelijk geprint wordt. Het lijkt wel of hij uit een soort slaapstand moet komen, want als ik 2 printjes achter elkaar doe gaat het wel snel..
Check de instelling "eerst spoolen en dan printen" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:09:
Check de instelling "eerst spoolen en dan printen" o.i.d.
waarzo vind je deze instelling? mijn IP4000 doet er ook 1 minuut over om klaar voor gebruik te zijn....

edit: binnenin eigenschappen vond ik maar 1 ding, reduceer spoolgegevens. meer nie....

edit2: binnenin eigenschappen>geavanceerd vond ik het volgende: "afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen (programma is eerder gereed)" en daaraan vastzittend en met radiobutton geaktiveerd "onmiddelijk beginnen met afdrukken"

dus dat lijkt me in orde, ik denk gwoon dat canon veel tijd nodig heeft om zich klaar te maken.... beetje irri als je gewend bent aan een direkt klaarstaande printer maar verder doet ie het uitstekend....

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 29-03-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 99760 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:39:
[...]

dus dat lijkt me in orde, ik denk gwoon dat canon veel tijd nodig heeft om zich klaar te maken.... beetje irri als je gewend bent aan een direkt klaarstaande printer maar verder doet ie het uitstekend....
Ok, je wist waar je moest zijn. Ik heb zelf een HP Deskjet 895Cxi (ja, al oud beestje van 7 jaar geleden), die nog perfect werkt. Bij de Properties van de XP-drivers, kan ik dat namelijk instellen van Spoolen enz.

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 15-04-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 13-06 16:43

jasjenl

Liab A Tymo

knights16 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:21:
Ik heb wat gelezen over het toewijzing van ICM.
Je moet maar eens naar configuratiescherm > printer > eigenschappen > (kleur)profielen gaan.
Uit deze lijst kun je een ICM PHOTOSHOP 1998 pakken geloof ik, ik heb gelezen dat je deze moet gebruiken om de printer om een betere print te print, vergeleken met wat je ziet.

Niet vergeten bij de printeropties voordat je print bij, de kleurcorrectie ICM aan te vinken.

Ik doe dit allemaal uit het hoofd, als je er nietuit komt zal ik die link zoeken.
Ja, ik ben op de hoogte van kleur managment, ik heb voor m'n monitor ook een zelfgemaakt kleurprofiel, aangemaakt met een spyder toen ik m'n monitor calibreerde. De beste resultaten krijg ik vooralsnog als ik kleur management volledig vanuit photoshop doe en colormanagment in de printer driver zelf uitschakel. Een mooi documentje voor Canon gebruikers die echt willen weten hoe ze kleurprofielen correct kunnen gebruiken in photoshop is hier te vinden.
Macer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:52:
[...]

Hij begint wel vrijwel meteen bij mij, dus dat is 't probleem niet. Alleen print hij juist in het begin van een pagina heel snel en na een paar regels gaat ie wat langzamer, alsof de buffer dan leeg is en niet meer snel genoeg door m'n pc gevuld wordt. Het is verder geen probleem hoor, printjes zijn nog steeds snel zat.

[ Voor 43% gewijzigd door jasjenl op 29-03-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 23:07
Macer schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:17:
Ik heb inmiddels de 4000R binnen en het is echt perfect... Lekker draadloos achter op een kastje.. Super printer, alleen voor het printen begint duurt het wat lang..
Ik heb nog totaal geen ervaring met WiFi, maar zit er bij de IP4000R ook een PCI WiFi kaartje ofzo?
Of werkt het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nope, er zit een aansluiting op voor Wifi en een normale aansluiting.
Er zit geen kaartje bij ofzo, je kan de printer toevoegen aan je bestaande draadloze netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Een kennis wil zijn HP PSC 2175 (zo'n all-in-one geval) op het netwerk aansluiten via een printserver. De scanfunctionaliteit gaat vast niet werken via het netwerk, maar ik neem aan dat de printfunctionaliteit wel moet kunnen via een printserver; volgens de specificaties heeft dat apparaat PCL ondersteuning. Zijn hier mensen die een 2410 via een printserver hebben aangesloten op het netwerk? Zijn bepaalde printservers nog aan of juist af te raden? 't Mag overigens gewoon op bekabeld netwerk, WIFI is niet nodig.

Edit: HP printservers zijn te duur. Ik dacht meer aan printservers rond de 60 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 06-04-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
mis nog www.kyocera.nl als printer fabricant

Site om laser printer op afdruk kosten te vergelijken www.printkosten.nl

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58055

Wat is nu qua kwaliteit de beste printer, ik wil printen met dezelfde kwaliteit als bij bijvoorbeeld een drukker van magazines of verpakkingsmaterialen. Moet ik dan gaan voor laser of bubblejet. Klopt het trouwens ook hoe hoger de dpi hoe beter de details op de foto's. Ik wil namelijk mijn foto's etaleren en dan gaan mensen er met hun neus bovenop zitten en dan wil ik eigenlijk geen wazigheden laten zien.

Bij voorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Wat is je budget ?
Welk papierformaat ?

Etaleren ? Dat kan je beter een printer met UV ink kiezen, die afdrukken kunnen beter tegen zonlicht als je foto's aan etalage hangt.

Er bestaat A4, A3, A2, A1, A0 printers.

Ik heb alleen ervaring bij HP

A4 is een Photosmart printer goed
A3 HP Photosmart 8750 (500 €) of een Designjet 30 (900 €)
A2 HP Designjet 90 (komt pas in juni op de markt) (1300 €)
A1 HP Designjet 130 (1900 €)
A0 veel keuze Designjet 500, 800, 4000
De UV printer is de Desingjet 5500 UV 42 inch en 60 inch (1,52 meter brede afdruk !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 58055 schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:34:
Wat is nu qua kwaliteit de beste printer, ik wil printen met dezelfde kwaliteit als bij bijvoorbeeld een drukker van magazines of verpakkingsmaterialen. Moet ik dan gaan voor laser of bubblejet. Klopt het trouwens ook hoe hoger de dpi hoe beter de details op de foto's. Ik wil namelijk mijn foto's etaleren en dan gaan mensen er met hun neus bovenop zitten en dan wil ik eigenlijk geen wazigheden laten zien.

Bij voorbaad dank.
Voor welk doel wil je printen? voor thuisgebruik? dan durf ik je nu al te zeggen dat de Canon Pixma IP5000 de beste keuze zal zijn.

Of is het voor bedrijfsdoeleinden? en gaat het om het bedrukken/printen van zeer speciaal papier? of barcodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

hessel schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 07:49:
mis nog www.kyocera.nl als printer fabricant

Site om laser printer op afdruk kosten te vergelijken www.printkosten.nl
Kyocera is erg goed in kostenbeheer met hoge kwaliteitafdruk...
Aanschafprijs is vaak iets hoger, alhoewel € 266 voor een FS-1010 waar je per tonerkit 6000 paginas mee af kunt drukken... Het verschil heb je zo terug verdient.
Onlangs was ie in de aanbieding voor € 137... mijn broer had mazzel...
(PS ik heb hem al 3 jaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142900

Ik doe hier nog een poging voordat ik m'n printer open ga schroeven

Mijn epson stylus color 3000 (da's een A2 printer, wel al behoorlijk oud) heeft sinds gister besloten dat ie niet meer zwart wil printen. Kleur doet ie nog wel, maarja, zwart printen met kleur vreet natuurlijk inkt. De zwarte inkt is niet op (als ik de cardridge eruit trek kan ik de inkt nog eruit laten druppelen) en het schoonmaken van de printkop (nu zo'n 20 keer gedaan) helpt ook niet.

Nou had ik even verder gezocht, en ik las nog ergens dat ik de printkop kon schoonmaken met water. Daarvoor moet ik eerst de halve printer openschroeven om bij de printkop te kunnen komen.

De inkt uit de cardridge gaat ongeveer door een 50 cm lang buisje, dus ik vermoed dat het probleem daarin zit. Om daar iets mee te doen moet de printer natuurlijk ook open.

Heeft iemand ervaringen of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb een keer mijn Epson Stylus printers (A4 printers) opengemaakt met een zelfde soort klacht. Ik heb toen ook de printer opengemaakt en de printkop gedemonteerd (was echt een klote karwei). Het zou goed kunnen dat de spuitmondjes verstopt zit, ik zou demi. water gebruiken beetje lauw en daar die printkop inleggen. Maar of het gaat helpen... bij een andere printer van mij had het uiteindelijk weinig zin. Dat buisje waar je het over hebt, is toch voor de afvoer van het inkt wat gebruikt wordt om de koppen te spoelen (dus afvoer geen aanvoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik ben nu ongeveer 1 jaar in het bezit van een Brother HL1430 laserprinter. Had hem gekocht omdat hij uit veel reviews als beste naar voren kwam. En hij print ook erg scherp en ook redelijk snel. Alleen het opwarmen duurt eventjes.
Hoe het met de opvolger van deze printer zit weet ik niet, maar die zal vast niet minder zijn.
Deze printer kost nu ook nog maar iets van 150 euro, voor dat geld kun je met geen enkele inktjetprinter zo veel afdrukken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142900

n00bs schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:58:
. Dat buisje waar je het over hebt, is toch voor de afvoer van het inkt wat gebruikt wordt om de koppen te spoelen (dus afvoer geen aanvoer).
normale printers hebben de cartridge bovenop de printkop zitten. bij deze zitten de cartridges aan de rechteronderkant van de printer en lopen er 4 flexibele buisjes naar de printkop, door de hele printer heen.
http://www.cadinfo.net/reviews/eps30002.jpg

ik vermoed dat het daarin verstopt zit, maar de printkop is een goede tweede optie. Helaas glijdt de printkop over een staf van 6mm rond staal, dus voordat ik die losheb :s

weet iemand wat cleaning cardridges doen trouwens? spoelen die door ofzo? of zit er oplosmiddel in? of werken ze gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Cleaning cartridges ?
Er bestaan wel setup printkoppen die gebruikt worden bij eerste ingebruikname of bij het vervangen van de inkbuizen. Deze dienen om de buizen vol te pompen.

Oppassen dat er geen lucht aan de printkoppen komt, dan kunnen de nozzles (spuitmondjes) beschadigt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Das mooi,een centraal printer topic :)

ik heb hier een Epson Stylus c80 staan,en die word veel gebruikt door mijn vriendin.Zij doet vrijwilligerswerk voor een stichting,en die hebben nogal s een mailing.
Toen wij deze printer kochten,was ie gewoonweg snel in zwart/wit,en ook goed in kleuren voor eventuele foto's die we af en toe uit zouden printen.Maar voornamelijk zwart/wit dus.
nu hebben die epson printers natuurlijk die chippies op de cardridges,en kochten we altijd originele.
Helaas liep dat een beetje in de papieren,en zag ze een mooi reclame blokje van Via print (of zoiets).
Wij hebben toen een paar van die krengen besteld,en sindsdien doet de printer het gewoon ruk.

Ze heeft in de tussentijd weer een originele zwarte inkt cardridge erin gedaan,en nog steeds doet ie niet wat ie moet doen,goed printen.
Zwart is slecht,hele grote vlekken e.d,dus ik denk dat de kop kapot is.
En om dat nou te laten repareren,dat is aardig duur,dus dan maar een nieuwe kopen.

Nu willen wij een printer die min 20 vel zwart kan printen,maar ook nog s een eventuele foto mooi kan uitprinten.

Nu zaten wij te twijfelen tussen 2 merken,wederom Epson en HP,en dan wel de volgende types.

HP:photosmart 8150
photosmart 7760

Epson: stylus photo R200 of R300.
We hoeven niet meer te bezuinigen op cardridges,die krijgen we nu vergoed.

Welke raden jullie mij aan,want van printers heb ik echt geen kaas gegeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou voor geen van beiden gaan. Als je echt tussen die HP of Epson zou willen kiezen zou ik voor de R300 gaan... maar als je een betere allround printer wilt waarbij de printkwaliteit ook na vele prints nog steeds goed blijft: Canon Pixma IP5000. Hele snelle printer die erg mooie afdrukken maakt in gewoon tekst, maar ook zeer hoge resolutie foto's kan uitprinten. Daarnaast is de printer stil, mooi compact en zuinig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Met de nieuwe HP Photosmart 8750 kan je A3 afdrukken en de houdbaarheid van de foto's is 73 jaar.
Getest door onafhankelijk instituut.

http://h10010.www1.hp.com...473-6510217-11592283.html

Reviews
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/hp8750.html
http://www.photographyblo...ws_hp_photosmart_8750.php

Test ink houdbaarheid
http://www.wilhelm-resear...IR_HP_8750_2005_02_18.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

n00bs schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:34:
Ik zou voor geen van beiden gaan. Als je echt tussen die HP of Epson zou willen kiezen zou ik voor de R300 gaan... maar als je een betere allround printer wilt waarbij de printkwaliteit ook na vele prints nog steeds goed blijft: Canon Pixma IP5000. Hele snelle printer die erg mooie afdrukken maakt in gewoon tekst, maar ook zeer hoge resolutie foto's kan uitprinten. Daarnaast is de printer stil, mooi compact en zuinig in gebruik.
Diverse tests wijzen uit dat met name het inkt verbruik van de Canon IP4000 / IP5000 zeer gunstig is.
Scheelt bijna de helft met andere fabrikanten zoals HP en Epson.
Alle moderne printers zijn snel en drukken goede foto's af.
De kwaliteits argumenten zijn niet echt van belang.
Het verbruik des te meer.
Ga dus voor een Canon IP X000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

AvK schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:29:
[...]

Diverse tests wijzen uit dat met name het inkt verbruik van de Canon IP4000 / IP5000 zeer gunstig is.
Scheelt bijna de helft met andere fabrikanten zoals HP en Epson.
Alle moderne printers zijn snel en drukken goede foto's af.
De kwaliteits argumenten zijn niet echt van belang.
Het verbruik des te meer.
Ga dus voor een Canon IP X000.
Het feit dat ik daar de minste waarde aan gaf voor de posters was omdat hij het volgende zelf zei:
We hoeven niet meer te bezuinigen op cardridges,die krijgen we nu vergoed
Het enige wat jij doet is JOUW waardeoordeel geven aan de eisen die JIJ stelt!!! maar het gaat niet om jou, maar om een ANDER persoon :z

En niet alle moderne printers BLIJVEN goede prints afdrukken zoals ik dus zei in mijn posting. En dat zie je dus heel erg sterk terug bij Epson. Verder is de IP5000 de enige met 1 picoliter inktdruppels en je ziet zeker een duidelijk verschil tussen vele andere hoogwaardige printers.
Ik snap dus niet waarom jij mijn post aanvalt :? terwijl je met dezelfde conclusie komt en blijkbaar niet eens de moeite hebt genomen om de posting van die persoon ECHT te lezen :z

Wat ik al zei de Canon Pixma IP5000
- hoogwaardige en zeer scherpe afdrukken (1 picoliter) van foto's
- zeer scherpe afdrukken van zwarte tekst (zie je bij VEEL inktjetprinters NIET terug)
- stille printer
- extreem snel vooral in tekstmodus
- mooi compact
- zeer zuinig met inkt

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 27-04-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@noobs, jij bent nu diegeen die hem aanvalt en dan nog om nix. andersom zie ik niet echt dat hij je aanvalt, hij poogt je te corrigeren (onterecht, doordat hij niet goed leest, dat wel) en dan nog steeds op veel nettere wijze dan jij nu doet bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Aanval ??? :P

Ik geef mijn zienswijze (ook erg goede ervaringen met de IP4000) en reageer meer op abusimbal.
Volgens mij vullen we elkaar aan.

Edit:
Ik zie nu net dat ik per abuis de vekeerde quote heb aangeklikt.... 8)7
Was nog niet wakker. :O

[ Voor 28% gewijzigd door AvK op 27-04-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:47
wat zijn een beetje leuke budget colorlaser printers op het moment? de enige die ik kon vinden was die van dell en de oki c3100, maar er schijnt ook een goedkope brother c.laser te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Damn.
Ik wordt momenteel verscheurd door twijfels.

- Canon iP3000
- Canon iP4000

Verschil is dat de iP4000 dus sneller en een extra Photoblack catridge heeft. Foto's zal ik denk ik af en toe wel printen, maar is het verschil echt zichtbaar? Verder vind ik de donkere (bijna zwarte) kleur van iP4000 ook een pluspunt :P
Prijs verschil is 32 euro.

Klees dit trouwens op Kieskeurig:
Humphrey Saalberg: Sinds twee maanden in het bezit van de IP3000. Speciaal gekocht om cd's te
kunnen printen. Dat doet hij ook perfect. Het enige nadeel is dat je niet tot
aan het middengat kan printen en maximaal tot 118 mm.
Het nadeel is dat je een wit randje aan de buitenzijde krijgt als het witte
volvlak groter is dan 118 mm.
Ik gebruik Tayo Yuden en TDK white inkjet printables.
De TDK cd-r is 117 mm printable waardoor je die witte rand dan niet hebt.
Perfecte cd-r, wel op spindel moeilijk te krijgen

Ook is mij opgevallen dat de IP3000 altijd zwart in CMY opbouwt op cd. Zeker
bij cd prints. Kennelijk ziet de IP3000 het ontwerp altijd als een image, ook
al is het zwarte tekst. Dat kost uiteindelijk veel inkt
.
Ook bij foto's is het zo dat de IP3000 zwart opbouwt vanuit CMY. De IP3000
gebruikt alleen zwarte inkt als er nergens in het document een kleurtje zit.
Mijn ervaring is dat als je heel veel pagina's full colour print, waar ook veel
zwart in voorkomt, het verschrikkelijk veel inkt kost.
Recentelijk heb ik 125 pagina's cd inlays geprint. Dit heeft mij meer dan 12
inkttanks gekocht. Als je bedenkt dat die gemiddeld 11 euro kosten, begrijp je
dat dit een hele dure klus is geworden.

Vermoedelijk dat deze problemen bij de IP4000 weg zijn omdat deze printer een
extra zwarte tank heeft waarmee je CMYK kan printen
.

Als er mensen zijn die ook de IP3000 hebben en deze problemen hebben dan hoor
ik dat graag.

Voor de rest best tevreden over de IP3000 maar mijn volgende machine wordt denk
ik wel de IP4000 of 5000. Koster een paar tientjes meer en geven vermoedelijk
een beter resultaat. (een maand in bezit)
Is dit waar?

[ Voor 74% gewijzigd door Yellowneck op 28-05-2005 13:48 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

YellowNeck>

Ga nou voor de IP4000, de kwaliteit is VEEL beter en daarnaast is de printer veel zuiniger... die 32Euro heb je wel na een jaar printen eruit. Ik zelf heb de IP5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

n00bs schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:35:
YellowNeck>

Ga nou voor de IP4000, de kwaliteit is VEEL beter en daarnaast is de printer veel zuiniger... die 32Euro heb je wel na een jaar printen eruit. Ik zelf heb de IP5000.
Is de iP4000 wel zuiniger? Heb namelijk wel de test gelezen van consumentenbond; maar daarin werd helaas niet de iP3000 meegenomen.
Maar hoezo is die iP4000 zuiniger dan de iP3000?; beide hebben namelijk dezelfde printtechnologie (2 picoliter) en catridges.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.tomshardware.c.../20041025/printer-01.html

Ik dacht even dat die test ook de IP3000 meenam, maar was de IP3000, IP4000 en IP5000. Ik weet niet hoe dicht qua specs de 2000 zit tegen die van de 3000?. Maar zoals je ziet ontlopen de IP4000 en IP5000 elkaar niet heel veel. De IP5000 is wel IETS zuiniger dan de IP4000 en de afdrukken zijn scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

n00bs schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:19:
http://www.tomshardware.c.../20041025/printer-01.html

Ik dacht even dat die test ook de IP3000 meenam, maar was de IP3000 IP2000, IP4000 en IP5000. Ik weet niet hoe dicht qua specs de 2000 zit tegen die van de 3000?. Maar zoals je ziet ontlopen de IP4000 en IP5000 elkaar niet heel veel. De IP5000 is wel IETS zuiniger dan de IP4000 en de afdrukken zijn scherper.
iP 2000 is TOTAAL NIET te vergelijk met de iP3000. Je zou in principe de iP3000 nog beter kunnen vergelijken met de iP4000...maargoed...ik check ff verderr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eey!

ik zit hier met een nogal eigenwijze hp deskjet 840c. De kleureninkt heb ik net nagevuld (omdat ie, zo goed als, op was :P ) met een refill-setje van ddvd.info/nl. Na het navullen en het meerdere keren laten reinigen van de printerkoppen was het afdrukresultaat nog net zo als vóór het navullen. Dus steeds minder kleur (was al zo weinig kleur aanwezig op afdruk) naarmate er meer (test)printjes werden gemaakt. Na nog een paar kleurenprints geprobeerd te hebben printte ie alleen nog maar zwart-wit en een héééél klein beetje tot geen kleur.

Wat heb ik verkeerd gedaan met het navullen, iemand een idee?? (is trouwens mijn eerste keer dat ik een printer heb nagevuld.....)

ps. Die kleurencartridge is origineel en is al eens nagevuld, voordat de printer in mijn bezit kwam....

EDIT: ondertussen print ie al geel, maar verder nie.....

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Navullen heeft zo zijn nadelen. De printkop zelf word niet vervangen.

Druk eens een configuratie pagina af, daar staan rasters op.
Elke onderbreking betekend dat er 1 spuitmondje stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

abusimbal schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:59:
Navullen heeft zo zijn nadelen. De printkop zelf word niet vervangen.

Druk eens een configuratie pagina af, daar staan rasters op.
Elke onderbreking betekend dat er 1 spuitmondje stuk is.
de printkop is goed, dus daar zal het denk ik niet aan liggen, heb namelijk voor navullen nog wel kunnen printen in kleur met laatste beetje kleureninkt.....

een configuratiepagina? je bedoelt toch die testpagina waar de instellingen van het stuurprogramma op staan?? die ziet er namelijk wel goed uit, behalve het windows vlaggetje, die begint er al wst op te lijken maar is nog niet goed.....

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 30-05-2005 06:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
En een diagnose pagina ?

AAN/UIT knop ingedrukt houden en 4 keer op de papierdoorvoerknop drukken en dan AAN/UIT knop loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

abusimbal schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:08:
En een diagnose pagina ?

AAN/UIT knop ingedrukt houden en 4 keer op de papierdoorvoerknop drukken en dan AAN/UIT knop loslaten.
euhhh,zal dat vanavond ff proberen als ik weer uit school ben.....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:14:
[...]

euhhh,zal dat vanavond ff proberen als ik weer uit school ben.....
net gedaan, dit is resultaat:

Hewlett-Packard DeskJet 840C Series
Serial Number: HU15R1S0BSKV
Service ID: 08249
FW Revision: VR410058
Total Engine Page Count: 2215
PCL Default Symbol Set: 341
Mfg 0-2: 000000000000
Error Code: 90020103

Dan linksonder zwarte lijntjes, ernaast hetzelfde maar dichter op elkaar, daarnaast niks, daarnaast roze streepjes, daar weer naast gele strepen. Die strepen (alle dan hé) zijn nogal scheef lijkt mij...

Wat houd dit allemaal in?? ( en ja, ik heb gegoogled naar die foutcode maar kon niks vinden)

EDIT: ik heb net met paint wat dikke gekleurde strepen gemaakt, mijn conclusie daaruit is is dat er geen blauw (cyaan toch) wordt geprint. Wel geel en magenta (die roodachtige)....

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:23 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bartgrefte schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:15:
[...]

net gedaan, dit is resultaat:

Hewlett-Packard DeskJet 840C Series
Serial Number: HU15R1S0BSKV
Service ID: 08249
FW Revision: VR410058
Total Engine Page Count: 2215
Error Code: 90020103

Wat houd dit allemaal in?? ( en ja, ik heb gegoogled naar die foutcode maar kon niks vinden)
Mijn printer is goed, dus ik deed voor de gein een test:
Hewlett-Packard DeskJet 895C Series
Serial Number: ES8C2141ZWFB
Installation Date: 199809091200Z (ja, 'this een golden oldie)
FW Revision: VR410047
Total Eninge Page Count: 2280
Error Code: 90020103 (dezelfde?)

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 30-05-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PcDealer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:44:
[...]

Mijn printer is goed, dus ik deed voor de gein een test:

[...]
zelfde error?? heeft jouw printer ook problemen dan???

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
bartgrefte schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:15:
[...]
Dan linksonder zwarte lijntjes, ernaast hetzelfde maar dichter op elkaar, daarnaast niks, daarnaast roze streepjes, daar weer naast gele strepen. Die strepen (alle dan hé) zijn nogal scheef lijkt mij...

EDIT: ik heb net met paint wat dikke gekleurde strepen gemaakt, mijn conclusie daaruit is is dat er geen blauw (cyaan toch) wordt geprint. Wel geel en magenta (die roodachtige)....
Die lijntjes die scheef gedrukt zijn, dienen om een idee te krijgen welke nozzles (printmondjes) stuk zijn. Als er een onderbreking (een lijntje weg) is, betekent dat dat die nozzle stuk is. Enkele nozzels kunnen geen kwaad. Bij een paar defecte word dit opgevangen door de resterende. Als er teveel stuk zijn, krijg je witte lijnen.

Er staat ook geen blauw (cyan) raster op ? Dan komt er inderdaad geen blauw uit.

Heb je all cartridge cleaning gedaan ? Dit is bedoelt om de cartridge door te spoelen. Er word dan een grote hoeveelheid inkt door de nozzels gejaagt om zo verstoppingen door te breken. Let op dit process kan nozzles beschadigen omdat er veel kracht word gebruikt. Je kan ook de cartridge op een vel papier drukken, hierdoor onstaat er een zuigeffect waardoor er inkt naar buiten gezogen word. Dan kan je kijken als er dan blauw uitkomt.

Die error met 9002.... verwijst naar een firmware error die waarschijnlijk verwijst naar de slecht werkende kleurencartridge.

Heb je nog exactere foutmelding ? Lampje die knipperen of branden ?

Foutcode 840C
http://h10025.www1.hp.com...nl&cc=nl&docname=bdd09169

HP Inkjet inktpatronen en media — Ontbrekende kleuren, verkeerde kleuren of strepen in de afdruk
http://h10025.www1.hp.com...nl&cc=nl&docname=bda00224

Handleiding NL
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpd07482.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door abusimbal op 31-05-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

abusimbal schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:40:
[...]

Die lijntjes die scheef gedrukt zijn, dienen om een idee te krijgen welke nozzles (printmondjes) stuk zijn. Als er een onderbreking (een lijntje weg) is, betekent dat dat die nozzle stuk is. Enkele nozzels kunnen geen kwaad. Bij een paar defecte word dit opgevangen door de resterende. Als er teveel stuk zijn, krijg je witte lijnen.

Er staat ook geen blauw (cyan) raster op ? Dan komt er inderdaad geen blauw uit.

Heb je all cartridge cleaning gedaan ? Dit is bedoelt om de cartridge door te spoelen. Er word dan een grote hoeveelheid inkt door de nozzels gejaagt om zo verstoppingen door te breken. Let op dit process kan nozzles beschadigen omdat er veel kracht word gebruikt. Je kan ook de cartridge op een vel papier drukken, hierdoor onstaat er een zuigeffect waardoor er inkt naar buiten gezogen word. Dan kan je kijken als er dan blauw uitkomt.

Die error met 9002.... verwijst naar een firmware error die waarschijnlijk verwijst naar de slecht werkende kleurencartridge.

Heb je nog exactere foutmelding ? Lampje die knipperen of branden ?

Foutcode 840C
http://h10025.www1.hp.com...nl&cc=nl&docname=bdd09169

HP Inkjet inktpatronen en media — Ontbrekende kleuren, verkeerde kleuren of strepen in de afdruk
http://h10025.www1.hp.com...nl&cc=nl&docname=bda00224

Handleiding NL
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpd07482.pdf
die foutcode 90020103 is het enigste, geen knipperende lampjes of zo....
ben op het moment in gesprek met iemand van HP met zo'n chatvenster, via een van jouw links...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
Onze deskjet is stuk (die rolletjes voor papierinvoer), en zo rondgesnuffeld voor een nieuwe.
Ik heb een klein tijdje terug een HP laserjet 1010 gekocht, hij was in de aanbieding voor 109 euro. Hij kost nu 149 euro bij http://www.paradigit.nl/ .
Hij bevalt goed en werkt bijzonder snel.

We printen bijna alleen maar zwart, en gemiddeld ongeveer 50 pagina's per maand. Dus voor ons is deze ruim voldoende, de installatie is simpel en hij print zeer snel.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb net met hp gesproken. volgens hun zit waarschijnlijk de cartridge verstopt zodat ie geen blauw (cyaan) meer print. Hier valt dus blijkbaar niets aan te doen.. :| :| Nu moet ik dus €30 euries te voorschijn zien te halen voor een nieuwe cartridge, godver!!!

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan je beter een nieuwe printer kopen, HP is gewoon vreselijk duur om mee te printen. Voor dat geld zijn er betere alternatieven. Daarnaast zijn nieuwe printers veel zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bartgrefte schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:53:
ik heb net met hp gesproken. volgens hun zit waarschijnlijk de cartridge verstopt zodat ie geen blauw (cyaan) meer print. Hier valt dus blijkbaar niets aan te doen.. :| :| Nu moet ik dus €30 euries te voorschijn zien te halen voor een nieuwe cartridge, godver!!!
Daarom niet navullen :) Heb je een keer winst gehad.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste