Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Ik zoek een vervanging voor m'n multifunctional, en aangezien ik het helemaal heb gehad met uitdrogende cartridges, wil ik een monochroom laserprinter proberen.

Foto's print ik nooit, wel regelmatig plattegrondjes van Google Maps. Tekst printen en kopiëren gebeurt een aantal keer per week. Budget is max. €200, wat resulteert in deze printers:
  • Brother MFC-7320
  • Samsung SCX-4300
Heeft iemand ervaringen met deze printers of soortgelijke van Brother of Samsung?

[ Voor 4% gewijzigd door ydegart op 07-07-2009 12:48 ]

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:44
Op het moment heb ik een inktjet printer, wat me erg tegenvalt, hoge inkt prijs en refill werkt van geen meter. Daardoor overweeg ik de overstap naar een goedkope laserprinter. Tijdens mijn speurtocht lees ik regelmatig;

Maandelijkse bedrijfscyclus: x pagina's

Wat is dus niet begrijp moet je hieraan minimaal voldoen wil het interessant zijn, of kan ik als scholier hier rustig mee printen en circa 30-50 pagina's per 2 maanden printen.Het gaat mij voornamelijk om kosten verlagend en eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323787

Nu is bij mijn HP Photosmart C5380 All-in-One (hele mond vol..) mijn foto-zwart op, maar mijn andere zwart is nog op de helft. Is het nodig hem nu te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 323787 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:30:
Nu is bij mijn HP Photosmart C5380 All-in-One (hele mond vol..) mijn foto-zwart op, maar mijn andere zwart is nog op de helft. Is het nodig hem nu te vervangen?
Nee cartridges pas vervangen als ze leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

J_star schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:27:
Op het moment heb ik een inktjet printer, wat me erg tegenvalt, hoge inkt prijs en refill werkt van geen meter. Daardoor overweeg ik de overstap naar een goedkope laserprinter. Tijdens mijn speurtocht lees ik regelmatig;

Maandelijkse bedrijfscyclus: x pagina's

Wat is dus niet begrijp moet je hieraan minimaal voldoen wil het interessant zijn, of kan ik als scholier hier rustig mee printen en circa 30-50 pagina's per 2 maanden printen.Het gaat mij voornamelijk om kosten verlagend en eenvoud.
Die pagina's staan er voor zodat men weet hoeveel aanbevolen is maximaal berekend op kosten voor de supplies en levensduur van de onderdelen.

Je gaat dus niet een 50.000 per maand printer gebruiken voor af en toe een print. Daarvoor is de toner te duur of het apparaat te groot. Uitzondering is wat mij betreft een tweedehands werkgroep printer. Daarom heb ik dat ook gedaan omdat ik dacht meer te gaan printen. Zie ook mijn motivering bij productreview: HP Color Laserjet 3550N (A4, 16/16 ppm, USB 2.0 & 100mbit) review door PcDealer

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

[b][message=32811237,noline]
ik denk niet dat je onder de streep goedkoper uit bent met een laser bij zo weinig prints. Als je toch per sé een laser wil hebben, zou ik gewoon een el cheapo laserprinter zoeken die goed uit de reviews komt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17

Copyman

Dode muis

Weet iemand het verschil tussen de HP PhotoSmart CD055B en de HP PhotoSmart CD0558B?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Lijkt wel een typefout van Dixons. De website van HP kent namelijk niet de Cd0558b, maar wel de Cd055b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17

Copyman

Dode muis

Dat idee kreeg ik ook al, Chear.nl is verder de enige die ook de CD0558B heeft. De rest van de Google zoekresultaten verwijzen veel naar Dixons, Koopjespakker, Vergelijk.nl, etc.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323787

Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:46:
[...]

Nee cartridges pas vervangen als ze leeg zijn.
Dus hij gebruikt nu alleen gewoon de 'gewone' zwart ipv. de gewone zwart en de foto-zwart? Is dit erg voor de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 15:49

page404

Website says no

Anoniem: 323787 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:31:
[...]

Dus hij gebruikt nu alleen gewoon de 'gewone' zwart ipv. de gewone zwart en de foto-zwart? Is dit erg voor de kwaliteit?
eeeehh... je hoeft toch niet te wachten tot álle cartridges leeg zijn?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Onlangs heb ik een Epson AcuLaser C1000 gekocht, deze is zacht gezegd bejaard maar dat maakt niet uit.

Er zijn 2 probleempjes waar ik zo snel niet uit kom.
1. De printer begint pas na ca. 3 cm te printen, het bovenste stuk van het papier blijft ongebruikt.
Instellingen op de PC zijn goed en op een andere printer komt dezelfde afdruk er wel juist uit.
2. Bij het afdrukken van kleuren wordt er bovenin de pagina een vieze streep geprint met allerlei kleuren, de gerpinte kleuren zijn uitgelopen.
De afdruk is droog op het moment dat de pagina uit de printer komt, dit gebeurt dus ergens in de printer.

Een mogelijke oplossing voor probleem 1 zou de timing zijn, ik weet echter niet hoe ik dit aan moet passen.

Een voorbeeld van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tweedehands dus? Zijn de kleuren apart per tonercartridge? Ik denk het wel omdat zwart wel goed afdrukt. Dus de kleuren vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Per kleur zit er een apparte toner in. Dat betekent toch niet dat er bovenin een streep met kleuren komen.
Ook is het probleem met het te laag printen niet opgelost door nieuwe toners.

Na wat zoek en schoonmaakwerk denk/hoop ik het probleem gevonden te hebben, het meganisme wat het papier door de printer heen trekt (dus niet wat het papier de printer in trekt) kon wel eens moeite hebben, wanneer ik iets probeer te printen gaat het papier moeiteloos de printer in waarna ik een ratelend/kreunend geluid hoor, alsof een riem over tandwielen slipt.

Geen idee of dit de belt drive of de paper feed belt is, morgen maar eens op oenderzoek. Vraag is natuurlijk of deze riemen te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

AvK

Ready Set Go

Man man man, hoezo een 2e hands printer? Een nieuw basis model kost 80 Euro inclusief cartridges.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

AvK schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:13:
Man man man, hoezo een 2e hands printer? Een nieuw basis model kost 80 Euro inclusief cartridges.
Ach ik heb een paar jaar geleden een HP CL3550n gekocht tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 12-06 20:57

theezeefje

Poehee

Stomme vraag misschien:

Bij sommige laserprinters staat als printkleur zwart en bij sommige zwart/wit. 8)7
Heeft dit nog enige invloed op de kwaliteit van de prints ? of is dit puur per leverancier anders geïnterpreteerd ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

The Legend

*Plop*

Heb jij wel eens witte inkt gekocht voor je printer? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 12-06 20:57

theezeefje

Poehee

The Legend schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:40:
Heb jij wel eens witte inkt gekocht voor je printer? :P
haha nee, tip-ex ;)

maareh, het is verwarrend, want op de pricewatch kun je kiezen uit zwart OF zwart-wit :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:24
Da's dan raar van de pricewatch :)
Zwart, zwart-wit en monochroom betekent allemaal hetzelfde bij laserprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Een skopje, maar hij lijkt mij op zijn plaats... Wat euh... Wat gebeurt hier in vredesnaam?

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/m3sj6qncb/IMG_20130206_185116.jpg

Zwart doet funky. Het is een laserprinter; Samsung CLP-325 waar niet veel mee wordt geprint en nu opeens dus dit gebeurt. Iemand een idee?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

franssie

Save the albatross

^misschien dat de drum van zwart een beschadiging opgelopen heeft - de toner zou niet moeten blijven plakken aan het papier. Zit het er echt vast in of kan je het er afvegen (pas op giftig)?

Gaaf een printer topic, hoe heb ik dat altijd kunnen mislopen?

Ik heb twee printers:
- Canon MX870 Multifunctional
- Brother HL-2250DN mono laser

De canon doet goed scannen (met beperkte OCR) naar .pdf en zovoorts, en gebruiken we voor zo nu en dan een kleuren pagina. (scannen via de ADF is voor mij belangrijk. tot 35 pagina's dubbelzijdig - is makkelijk voor de administratie).
Sinds vriendin een studie begonnen is er de Brother bijgekocht vanwege de fors oplopende inktkosten. Dat ding is geniaal en kost maar EUR120. Losse drum, toner op amazon.co.uk is spotgoedkoop (EUR 20,-- voor "2600" pagina's incl bezorging en in twee dagen in huis via seller cyberdirect die om de een of andere reden verzend vanuit Zwolle). Kosten per pagina zijn in vergelijk met de inktjet minimaal, en het ding is voor thuisgebruik ook nog eens snel. De Brother kan ook mailen als er iets mis is of de toner bijna op is, scheelt me weer een telefoontje van de vriendin als ie echt op is (die is daar altijd laat mee).

Werkstukken die fysiek ingeleverd moeten worden printen we op 90 grams papier (voelt net wat beter dan 80 grams) en dat gaat bij beide printers probleemloos, eerdere printers hadden wel eens problemen met het oppakken daarvan.

Voor beide zijn ook de nodige android (ik) en iOS (vriendin) apps, maar die gebruik je uiteindelijk toch nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 06-02-2013 19:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Om op een drum de oude 'tekst' te verwijderen (de resttoner te verwijderen) zit er een soort ruitenwisser in je laser printer. Het lijkt erop dat deze ruitenwisser versleten is of dat er wat rommel op zit. Maak eens een paar kopieen met het deksel open (ja dan krijg je inktzwarte afdrukken) dat wil wel eens helpen.
Kan ook zijn dat de hitterol (de rubberen rol die de tekst vast moet plakken op het papier) vervuild is. Deze kan je schoonmaken met een doekje gedrenkt in wasbenzine. Als de hitterol schoon is deze even inspuiten met siliconenspray. Gaat ie weer jaaaren mee. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand of Lexmark 'moeilijk' doet met geheugen? Ik ben aan het overwegen een CS310dn te kopen en ik vroeg me af of ik daar een 2GB ddr3 1333 sodimm (die ik nog heb liggen) in zou kunnen stoppen in plaats van de module van Lexmark.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:45
Ik heb onlangs wat nieuwe cartridges gekocht voor onze stokoude Epson RX500. Namaakcartridges kostten geen drol (€2,50/stuk), maar helaas werken ze niet. Nou wil het niet zomaar opgeven, na tig jaar zullen de namaakcartridges hopelijk toch wat beter compatible zijn, en ik ben benieuwd wat ik nog kan proberen.

De oude cartidges gaven al een rood kruis (kan nergens vinden of dat 'totaal leeg' of 'niet herkend' betekent, maar iig blijven de inktniveau's hetzelfde na plaatsing van de nieuwe cartridges. Ik kan me niet meer herinneren of dit al zo was bij het laatste gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ULVD6YK.png

(Die met de gele waarschuwing zijn niet leeg, geven geen error op de printer zelf)
[Curieus is trouwens dat de gele cartidge nog nooit(!!!) vervangen is (leeftijd circa 10 jaar)]

Daarnaast heeft de printer jarenlang ongebruikt gestaan, maar er kan toch alleen inkt opdrogen op de cartridgekop? (chipcontacten heb ik schoongemaakt) Verder werkt de driver-CD niet met W7, dus moet ik de drivers door Windows laten zoeken, en kan ik geen oude versie drivers gebruiken. Geen idee of dat uitmaakt voor zo'n oude printer. Wat verder nog van belang kan zijn is dat er een aantal verschillende cartridges in de printer zitten, te weten 1 origineel Epson, 1 van merk-1, 2 van merk-2 en dus de twee nieuwe van merk-3

Omdat de twee nieuwe cartridges geen verandering aan de inktstatus geven weet ik niet of de printer een defect heeft of dat de cartridges gewoonweg niet herkend worden. Iemand enig idee wat mij nog rest te proberen?

(ik kan ook niet de chips van de oude cartridges transplanteren want die deden het ook al niet :+ )

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:44:
Weet iemand of Lexmark 'moeilijk' doet met geheugen? Ik ben aan het overwegen een CS310dn te kopen en ik vroeg me af of ik daar een 2GB ddr3 1333 sodimm (die ik nog heb liggen) in zou kunnen stoppen in plaats van de module van Lexmark.
Hmm, ik heb de printer maar gekocht en helaas start hij niet op met mijn oude module. Van Lexmark geen nadere specificaties gekregen, maar op het internet heb ik wel een compatibele module gevonden, de specificaties lijken me redelijk ongebruikelijk, in de pricewatch kan ik geen module met dezelfde specificaties vinden.

Spcs:
2GB PC3-6400 DDR3-800 CL6 4c 256x16 2Rx16 1.5V 32-Bit 204-pin SODIMM
Size - 2GB
Pins - 204 pins
Speed - PC3-6400 DDR3-800
CAS Latency - CL6
Ranks - 2Rx16
Voltage - 1.5V
Height - Normal
ECC - No
Registered - No
Form Factor - SODIMM

Of ik met de standaard 256MB in de problemen kom met printopdrachten weet ik niet, met mijn vorige ZW printer met 72MB gebeurde dat af en toe en 72MB*4=288MB... Ik zal het vanzelf zien natuurlijk. Maar Als iemand een passende module weet (goedkoper dan die van Lexmark), hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio1
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-03 12:21
Hallo Allemaal,
Waarom nog printen?
Je kunt ook nog printen naar PDF, dit bestand opslaan naar HD, NAS of cloud. en je kunt deze verstrekken aan belang hebbende.
Scheelt aanschaf printer en inkt/toner en papier.
Sinds de opkomst van de computer in de jaren 80 en 90 zou de papierberg afnemen, NEE DUS!!!

Bedankt voor het lezen,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Japio1 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:45:
Hallo Allemaal,
Waarom nog printen?
Je kunt ook nog printen naar PDF, dit bestand opslaan naar HD, NAS of cloud. en je kunt deze verstrekken aan belang hebbende.
Scheelt aanschaf printer en inkt/toner en papier.
Sinds de opkomst van de computer in de jaren 80 en 90 zou de papierberg afnemen, NEE DUS!!!

Bedankt voor het lezen,
Jaap
Tja, om je frustratie nou in dit topic los te laten begrijp ik niet. Heel veel instanties en bedrijven eisen nou eenmaal papieren printjes. Daar kan je van alles van vinden, maar dat is natuurlijk niet de schuld van de printer zelf...

Daarnaast is dit topic 20 jaar geleden geopend. In de loop van de jaren is de plaats van de printer zeker veranderd, zoals je zelf al zegt, dus waarom je dit precies post is ook daarom onduidelijk, of ga je nu nog meer steenoude topics kicken die misschien minder relevant zijn dan vroeger ;).

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 26-03-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ha ha ha ha. Leuk zo'n reactie uit het stenen tijdperk.
Aan de andere kant is het wel zo dat als ik eens naar het theater ga ik echt de helft van de bezoekers met een printje in hun hand zie staan..... Dus die totale digitalisering is nog niet zover als veel mensen denken.
Laat staan een theater kaartje in de cloud....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio1
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-03 12:21
RANDstad zekrer

Als pdf naar phone en dan laten zien, scheelt printen en aanschaf printer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-06 18:57
:( jullie hebben zeker geen afstuderende kinderen die het ene na het andere rapport of show flyer moeten afdrukken en presenteren. Of een docent die onze (nog) niet zo goed Nederlands sprekende cursisten van allerlei voorbedrukte toetsen/leswijzers moet voorzien. 8)7
Of en toe draait mijn Brother L3770CDW behoorlijk wat overuren. 8)

Maarre (beetje on topic): hebben jullie ervaring met de imitatietoners voor laserprinters? Qua prijs erg verleidelijk om te kopen maar ik durf het nog niet aan met de vele verhalen over vervuilende drums.
Dus toch maar bij de (te?) dure originele houden?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste