Al op Ebay Duitsland gekeken? Je wordt er mee doodgegooid.SCS2 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:29:
Nu raken de kleuren toners op, en zoek ik alternatieven voor de dure Dell toners.
In Nederland en Europa zijn er nauwelijks alternatieven.
De cartridges schijnen van een chip voorzien te zijn.
Maar dit schijnt tegenwoordig normaal te zijn en schijnen meevervangen of gereset te kunnen worden.
Verwijderd
Geen matches
Mocht iemand CUPS inkt-%'s willen uitspitten met PHP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $output = shell_exec( "/usr/bin/sudo /usr/local/bin/ink -p usb"); $black = trim(substr( $output, 30 + strpos($output, "Black:"),3)); $color = trim(substr( $output, 30 + strpos($output, "Color:"), 3)); if (strpos($output, "Black:")) { echo "Zwarte inkt: " . $black . "%<br/>"; echo "Kleureninkt: " . $color . "%<br/>"; } else { echo "Inktstatus onbeschikbaar."; } ?> |
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 14:23 ]
Zelf ben ik nu opzoek naar de aanschaf van een laserprinter. Echter wil ik waarschijnlijk een laser kleurenprinter aanschaffen. Hier kom ik dan nog wel uit en dit lukt me allemaal wel, echter heb ik wel een vraagje over het volume van prints.
Bij laserprinters zie je namelijk vaak staan dat ze tussen de 1000 - 5000 pagina's per toner kunnen printen. Echter kan ik zulke vergelijkingen nergens terug vinden ten opzichte van inktjetprinters. Weet iemand een indicatie of schatting van hoeveel pagina's je kunt printen per cartridge (HP, momenteel Deskjet 840C - 25ml dacht ik). We moeten namelijk ook een beetje naar het budget kijken
Bij laserprinters zie je namelijk vaak staan dat ze tussen de 1000 - 5000 pagina's per toner kunnen printen. Echter kan ik zulke vergelijkingen nergens terug vinden ten opzichte van inktjetprinters. Weet iemand een indicatie of schatting van hoeveel pagina's je kunt printen per cartridge (HP, momenteel Deskjet 840C - 25ml dacht ik). We moeten namelijk ook een beetje naar het budget kijken
Deze netwerk-instelling is niet via het LCD-scherm of de meegeleverde Windows-applicaties te wijzigen, volgens mij. Deze beperking kwam ik ook eens tegen in een van de dikke papieren handleidingen, geloof ik. Als je het 100% zeker wilt weten, kun je Canon bellen: 0900-2022915. Bevestig hun antwoord echter wel naar Canon en (!) je leverancier per email VOOR je aankoop, zodat je je koop ongedaan kunt maken als het toch anders blijk te zijn. Geloof me, in die situatie heb ik helaas eens gezeten.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 11:51:
[...]
Zou je dit nogmaals kunnen bevestigen? Het lijkt er namelijk op dat jij de enige bent die dat constateert (voor zover ik 'gegoogled' heb). Dit zou mij er namelijk van weerhouden om deze printer te kopen.
Misschien zijn firmware updates mogelijk ofzo?
Jezelf zijn kan jij het beste
Heeft er iemand ervaringen met een Brother DCP-135C? Ik ben opzoek naar een goedkope all-in-one nu mijn DX4850 geen papieren wil slikken. Ik heb wat reviews gelezen, het is duidelik een budget geval maar het lijkt goed te zijn. Er wordt eigenlijk alleen geklaagd over de slome werking van deze printer, daar kan ik wel mee leven. Hoe is deze te vergelijken met een Epson DX4850? Is het beter of slechter?
Het belangrijkste voor me is het printen. Af en toe zal ik ook de scanner gebruiken voor een kopie, maar ik verwacht natuurlijk geen superscans van zo'n printer. Foto's printen is helemaal niet belangrijk. Is dit dus een goede all-in-one voor de prijs? Ik wordt echt gek van reviews lezen, meeste printers in dezelfde prijsklasse lijken ook nog eens erg dicht bij elkaar te liggen.
Het belangrijkste voor me is het printen. Af en toe zal ik ook de scanner gebruiken voor een kopie, maar ik verwacht natuurlijk geen superscans van zo'n printer. Foto's printen is helemaal niet belangrijk. Is dit dus een goede all-in-one voor de prijs? Ik wordt echt gek van reviews lezen, meeste printers in dezelfde prijsklasse lijken ook nog eens erg dicht bij elkaar te liggen.
Verwijderd
Matched: printer
Hallo mensen,
Ik heb een Brother DCP-357c, nou wil ik deze aan de router hangen, alleen heeft hij geen netwerkfunctie. Is er toch een manier om deze printer aan een router of de Orange Livebox te hangen (USB) zodat ik hem toch als een netwerkprinter kan gebruiken?
Groeten, Bart
Ik heb een Brother DCP-357c, nou wil ik deze aan de router hangen, alleen heeft hij geen netwerkfunctie. Is er toch een manier om deze printer aan een router of de Orange Livebox te hangen (USB) zodat ik hem toch als een netwerkprinter kan gebruiken?
Groeten, Bart
met een Livebox is dit (weet ik bijna zeker) niet mogelijk, aangezien de Livebox geen host functionaliteiten aanboord heeft (weet ik ook bijna zeker).Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:38:
Hallo mensen,
Groeten, Bart
Niemand die iets kan zeggen over de DCP-135C? Ik hoef alleen te weten of het goed is voor dat geld. Het is een budget ding, dus ik verwacht er niet veel van. Helaas heeft Cnet nog steeds geen review geplaatst na de lovende preview.
Heeft iemand een Samsung CLP-300 thuis staan, ik wil misschien een kleur laserprinter kopen maar wil nou wel is weten hoe foto's eruit zien die ermee geprint worden.
Ik weet dat het lelijk is maar hoe lelijk, ik kan gewoon nergens een ingescande print vinden
.
mag ook wel van een ander model zijn zolang ie maar rond de €150-250 kost (http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc).
Ik weet dat het lelijk is maar hoe lelijk, ik kan gewoon nergens een ingescande print vinden
mag ook wel van een ander model zijn zolang ie maar rond de €150-250 kost (http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc).
Een kleurenlaser is prima voor plaatjes (denk websites ed) en documenten.
Je moet alleen niet verwachten dat je de foto's die uit een kleurenlaser komen in een lijstje kan doen en ophangen
Je moet alleen niet verwachten dat je de foto's die uit een kleurenlaser komen in een lijstje kan doen en ophangen
Ik ben van plan om een nieuwe printer te kopen. Ik heb een beetje rond gekeken en kwam uit op de Canon Pixma iP4500.
Wat ga/wil ik ermee printen:
CD/DVD
Foto's
Documenten
Heeft iemand een goeie tip voor mij? Of misschien een idee voor een betere printer?
Wat ga/wil ik ermee printen:
CD/DVD
Foto's
Documenten
Heeft iemand een goeie tip voor mij? Of misschien een idee voor een betere printer?
Ik heb via mijn CLJ 3550 een aantal prints gemaakt op heavy glossy. Het kan, wel goed instellingen aanpassen. Maar idd, via een inkjet komen foto's er way better uit.Raymond schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:29:
Een kleurenlaser is prima voor plaatjes (denk websites ed) en documenten.
Tip: als je op deze printer uitkomt zou ik hem kopenJieve schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:29:
Ik ben van plan om een nieuwe printer te kopen. Ik heb een beetje rond gekeken en kwam uit op de Canon Pixma iP4500.
Heeft iemand een goeie tip voor mij?
Er zijn veel betere printers (betere afdrukken, groter papier etc.) maar die kosten ook veel meer. Die keuze zal je zelf moeten maken.Of misschien een idee voor een betere printer?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ja, dat ga ik ook doen. had nog een vraag. kan ik deze printer ook Wireless gebruiken?! Of is er een mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen?Gizz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:12:
[...]
Tip: als je op deze printer uitkomt zou ik hem kopen
[...]
Er zijn veel betere printers (betere afdrukken, groter papier etc.) maar die kosten ook veel meer. Die keuze zal je zelf moeten maken.
Ja, dat ga ik ook doen. had nog een vraag. kan ik deze printer ook Wireless gebruiken?! Of is er een mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen?Gizz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:12:
[...]
Tip: als je op deze printer uitkomt zou ik hem kopen
[...]
Er zijn veel betere printers (betere afdrukken, groter papier etc.) maar die kosten ook veel meer. Die keuze zal je zelf moeten maken.
Verwijderd
Geen matches
Kan mij iemand vertellen of je bij de Canon MX700 als verzendraport bij het faxen een miniatuur van de eerste pagina kan krijgen ? Handig als je achteraf moet bewijzen dat de fax verzonden is.
Heb namelijk gelezen dat dat bij de L7780 (HP) niet het geval is.
Heb namelijk gelezen dat dat bij de L7780 (HP) niet het geval is.
Verwijderd
Het kan wel m.b.v. een Wireless printserver. Maar die zijn redelijk prijzig. Dan kun je misschien beter voor een printer kiezen die ingebouwd wireless heeft.Jieve schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:51:
[...]
Ja, dat ga ik ook doen. had nog een vraag. kan ik deze printer ook Wireless gebruiken?! Of is er een mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen?
Heb zelf nog een andere vraag. Heeft iemand een idee hoe ik het beste mijn (nieuwe) Canon laserprinter te koop aan kan bieden? Hier op Tweakers V&A krijg ik zo goed als geen reacties en op Marktplaats is het ook niet te doen vanwege het gigantische aantal printers dat daar wordt aangeboden (staat binnen no-time op pagina 10+). Zijn er misschien speciale nederlandse printerfora die ook een "te koop" sectie hebben? Ik kan ze helaas niet vinden...
Wat is prijzig? De Airport Express kost 100 Euro volgens mij. Is nog wel te doen. Zullen dan vast ook nog wel goedkopere dingen zijn.
Ik zit nu toch weer te kwijlen bij een Canon MX700
Wil voor een projectje deze zomer toch een scanner aanschaffen en wil dan ook eigenlijk wel gelijk alles erbij.
Ik zit nu toch weer te kwijlen bij een Canon MX700
Is de prijs interessant, is de info voldoende, staat het in de juiste cat.?Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:32:
[...]
Heb zelf nog een andere vraag. Heeft iemand een idee hoe ik het beste mijn (nieuwe) Canon laserprinter te koop aan kan bieden? Hier op Tweakers V&A krijg ik zo goed als geen reacties en op Marktplaats is het ook niet te doen vanwege het gigantische aantal printers dat daar wordt aangeboden (staat binnen no-time op pagina 10+). Zijn er misschien speciale nederlandse printerfora die ook een "te koop" sectie hebben? Ik kan ze helaas niet vinden...
Verwijderd
Hehe, dat is grappig, jij bent zo'n beetje de enige die via Tweakers.net V&A op mijn printer hebt gereageerd.... Is al weer even terug, dus vandaar dat je het waarschijnlijk niet meer weet.PcDealer schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:43:
[...]
Is de prijs interessant, is de info voldoende, staat het in de juiste cat.?
Tja, volgens mij staat hij goed geadverteerd. Hij is nieuw en prijs is slechts de helft van de nieuwprijs, heb er een factuur bij, alle specs vermeldt, in de juiste catagorie. Volgens mij zien de juiste mensen hem gewoon niet. Daarom hoopte ik dat iemand een NL printerforum kent met een "te koop" sectie, zodat ik wel potentiële kopers van mij printer bereik...
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om files direct vanaf een USB stick te printen?
Moet de printer dan een speciale voorziening hebben of is gewoon elke USB poort goed?
Verder vraag ik mij af of je dan bv een Worddokument eerst naar een file moet printen voordat je hem op de stick zet.
Graag jullie advies.
Greetz
Djoezz
Moet de printer dan een speciale voorziening hebben of is gewoon elke USB poort goed?
Verder vraag ik mij af of je dan bv een Worddokument eerst naar een file moet printen voordat je hem op de stick zet.
Graag jullie advies.
Greetz
Djoezz
Even aan de bezitters van een Canon MX700. Als je die via ethernet aansluit, kan je dan ook scannen naar een computer toe? Ik red de afstand waarschijnlijk niet met USB (Meer dan 5 meter, moet langs de muren van de kamer helemaal) dus ik wil graag een ethernetkabel gebruiken.
Dat is prima mogelijk. Quote van http://gathering.tweakers...message/29403208#29403208:Mei schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:26:
Even aan de bezitters van een Canon MX700. Als je die via ethernet aansluit, kan je dan ook scannen naar een computer toe?
"... scannen ... via netwerk".
Je kan zowel vanaf de MX700 zelf als via ethernet vanaf de Windows-PC opdracht geven om te scannen, waarbij de scans dan in beide gevallen via ethernet op de PC worden opgeslagen.
[ Voor 1% gewijzigd door TweakMij op 01-04-2008 14:42 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]
Geen Windows hiero
Ik draai OS X. Canon site zegt wel dat dat ondersteund is, maar ik wil het voor de zekerheid toch even weten.
- PureDevotion
- Registratie: Februari 2006
- Laatst online: 08-03 10:05
toch maar is ff aangemeld...
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe All-in-One printer.
Het gaat om een thuiskantoor, en aangezien ik geen fanatieke fotoprintert ben (daar hebben ze immers de alberthein-fotoservice voor uitgevonden) maakt het me niet echt uit of het een inkjet of een laser word.
Laser vreet wel veel meer stroom dan een inkjet, maar de kosten per afdruk zijn minder (nog steeds? of is daar ondertusssen verandering in?)
Hoe dan ook mijn eisen-lijstje:
Hij moet kunnen printen, scannen en kopieren (in kleur). faxen mag, maar is geen must.
er moet een ADF zijn voor batch kopieren en scannen.
er moet een duplex module voor zijn (geen voorkeur voor een losse module die moet worden aangeschaft, of als er 1 al standaard in zit)
gescheiden cartridges, aangezien ik waarschijnlijk 2 kleuren heel veel moet printen, en andere kleuren niet, heb ik geen zin om cartridges te verangen terwijl deze nog half vol zijn omdat 1 kleur op is.
netwerk functionaliteit is erg makkelijk, maar geen must. (Meer must dan fax)
2e papier lade voor bijv. enveloppen is erg makkelijk, maar als ierboven, geen must.
Budget is er niet echt, hoewel prijs wel meedingt, betaal ik wat er voor neer moet worden gelegd, hoogste prijs ligt zo rond de 400,- (maar liever minder, zeg zo'n 300,-).
Heb al even gezocht naar inkjet varianten, want mijn beperkte kennis van laser kwam ik altijd veel duurder dan 400euro uit,
De Canon Pixma MX7600. Voldoet aan alle eisen, en heeft zelfs een 2e bak voor enveloppen. alleen bij Canon denk ik altijd aan veel geld voor foto functionaliteit, maar voor de rest een mooie printer.
De HP Officejet Pro L7590. Voldoet ook aan alle eisen, maar heeft volgensmij geen papierlade voor enveloppen (maar dat ik geen ramp verder)
ik ben al alle sites afgegaan, maar kon verder weinig vinden. Dus waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen, iemand nog suggesties of ervaringen met deze apparaten?
en is Laser nog steeds zoveel goedkoper p/pagina als inkjet?
Het gaat om een thuiskantoor, en aangezien ik geen fanatieke fotoprintert ben (daar hebben ze immers de alberthein-fotoservice voor uitgevonden) maakt het me niet echt uit of het een inkjet of een laser word.
Laser vreet wel veel meer stroom dan een inkjet, maar de kosten per afdruk zijn minder (nog steeds? of is daar ondertusssen verandering in?)
Hoe dan ook mijn eisen-lijstje:
Hij moet kunnen printen, scannen en kopieren (in kleur). faxen mag, maar is geen must.
er moet een ADF zijn voor batch kopieren en scannen.
er moet een duplex module voor zijn (geen voorkeur voor een losse module die moet worden aangeschaft, of als er 1 al standaard in zit)
gescheiden cartridges, aangezien ik waarschijnlijk 2 kleuren heel veel moet printen, en andere kleuren niet, heb ik geen zin om cartridges te verangen terwijl deze nog half vol zijn omdat 1 kleur op is.
netwerk functionaliteit is erg makkelijk, maar geen must. (Meer must dan fax)
2e papier lade voor bijv. enveloppen is erg makkelijk, maar als ierboven, geen must.
Budget is er niet echt, hoewel prijs wel meedingt, betaal ik wat er voor neer moet worden gelegd, hoogste prijs ligt zo rond de 400,- (maar liever minder, zeg zo'n 300,-).
Heb al even gezocht naar inkjet varianten, want mijn beperkte kennis van laser kwam ik altijd veel duurder dan 400euro uit,
De Canon Pixma MX7600. Voldoet aan alle eisen, en heeft zelfs een 2e bak voor enveloppen. alleen bij Canon denk ik altijd aan veel geld voor foto functionaliteit, maar voor de rest een mooie printer.
De HP Officejet Pro L7590. Voldoet ook aan alle eisen, maar heeft volgensmij geen papierlade voor enveloppen (maar dat ik geen ramp verder)
ik ben al alle sites afgegaan, maar kon verder weinig vinden. Dus waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen, iemand nog suggesties of ervaringen met deze apparaten?
en is Laser nog steeds zoveel goedkoper p/pagina als inkjet?
||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++
Beter laat dan nooit; om zulke cruciale en specifieke randvoorwaarden/ eisen te vermelden.Mei schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:58:
Ik draai OS X. Canon site zegt wel dat dat ondersteund is, maar ik wil het voor de zekerheid toch even weten.

Hoe de (kennelijk meegeleverde) software van Canon er uit ziet op een Mac, weet ik niet. Maar ik zou zeggen:
TweakMij schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:16:
[...]
... Als je het 100% zeker wilt weten, kun je Canon bellen: 0900-2022915. Bevestig hun antwoord echter wel naar Canon en (!) je leverancier per email VOOR je aankoop, zodat je je koop ongedaan kunt maken als het toch anders blijk te zijn. Geloof me, in die situatie heb ik helaas eens gezeten.
Omdat Canon's productvergelijker zo onduidelijk is, hier de verschillen met de de MX700 (de voorganger van de MX7600):PureDevotion schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:09:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe All-in-One printer. ... De Canon Pixma MX7600. Voldoet aan alle eisen .... ik ben al alle sites afgegaan, maar kon verder weinig vinden. Dus waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen, iemand nog suggesties of ervaringen met deze apparaten?
Groep | Spec | MX700 | MX7600 |
TYPE | Available Functions : | Print, Scan, Copy, Fax, 30 pages ADF and Camera direct printing | Print, Scan, Copy, Fax 35 page duplex ADF. Camera, Memory Card, and Mobile phone direct printing with 4.5cm Colour LCD screen. |
PRINTER FUNCTIONS | Print Engine : | InkJet 4-ink with 2pl Micro-Nozzles, FINE print head | InkJet 6-ink with minimum 2 pl Micro-Nozzles, FINE Print Head and PgR Clear Ink |
PRINTER FUNCTIONS | Photo Lab Quality Speed : | Borderless 10 x 15cm: Approx. 46 seconds (Standard) | Borderless 10 x 15cm: Approx. 43 seconds (Standard) |
PRINTER FUNCTIONS | Mono Print Speed : | Up to 30ppm (Max.), 14.6ppm (Standard) | Up to 28ppm (Max.), 11ppm (Standard) |
PRINTER FUNCTIONS | Colour Print Speed : | Text Graphics: Up to 20ppm (Max.), 10.9ppm (Standard) | Text Graphics: Up to 23ppm (Max.), 10ppm (Standard) |
PRINTER FUNCTIONS | Ink Cartridge Configuration : | Single Ink technology - 4 separate ink tanks (PGI-5BK, CLI-8C, CLI-8M, CLI-8Y) | Single Ink Technology - 6 separate ink tanks (PGI-9PBK, PGI-7 BK, PGI-9 Y, PGI-9 M, PGI-9 C, PGI-9 Clear) |
PRINTER FUNCTIONS | For yield information see www.canon-europe.com/ink/yield | ||
PRINTER FUNCTIONS | Black Ink Tank Life : | 505 pages (PGI-5BK), 3.835photos* (PGI-5BK)¹ | |
PRINTER FUNCTIONS | Colour Ink Tank Life : | Cyan (CLI-8C): 910 pages, Magenta (CLI-8M): 665 pages, Yellow (CLI-8Y): 685 pages¹ | |
PRINTER FUNCTIONS | Cyan (CLI-8C): 424 photos, Magenta (CLI-8M): 287 photos, Yellow (CLI-8Y): 299 photos¹ | ||
PRINTER FUNCTIONS | Media Type : | Plain Paper, Envelopes, Photo Paper Pro (PR-101), Photo Paper Plus Glossy (PP-101/PP-201), Photo Paper Plus Double Sided (PP-101D), Photo Paper Plus Semi-gloss (SG-101/SG-201), Glossy Photo Paper (GP-401), Glossy Photo Paper "Everyday Use" (GP-501), Matte Photo Paper (MP-101), High Resolution Paper (HR-101N), T-shirt Transfer (TR-301), Photo Stickers (PS-101), Super White Paper (SW-201) | Plain paper, PP-101/PP-201, SG-201, MP-101, FA-PR1, Envelope, SW-201 |
PRINTER FUNCTIONS | Media Input : | Rear Tray: Max. 150 sheets | Rear Tray: Max. 20 sheets (MP-101, SG-201) |
PRINTER FUNCTIONS | Front Feeder: Max. 100 sheets | Front Cassette: Max 150 sheets (plain) | |
PRINTER FUNCTIONS | Media Size : | Rear Tray: A4, B5, A5, Letter, Legal, Envelopes (DL size or Commercial 10), 10 x 15cm, 10 x 18cm, 13 x 18cm, 20 x 25cm, Credit Card (54 x 86mm) | Sheet Feeder: A4, B5, A5, Letter, Legal, Envelopes (DL size or Commercial 10), 10 x 15cm, 13 x 18cm, 20 x 25cm, Credit Card (54 x 86mm) |
PRINTER FUNCTIONS | Front Feeder: A4, Letter, B5 | Cassette: A4, B5, A5, Letter, Envelopes (DL size or Commercial 10), 10 x 15cm, 13 x 18cm, 20 x 25cm | |
PRINTER FUNCTIONS | DVD/CD Printing : | n/a | |
PRINTER FUNCTIONS | Two Sided Printing : | Available by manual operation using Photo Paper Plus Double Sided, Super White Paper or plain paper in A4, B5, A5, Letter 13 x 18cm sizes (Windows only) | Automatically selectable using plain paper in A4, B5, A5, Letter 13 x 18cm sizes from cassette only. |
PRINTER FUNCTIONS | Card Direct Printing : | CompactFlash ®, Microdrive, Memory Stick®, Memory Stick Pro™, SD Memory Card ® and MultiMediaCard™. | CompactFlash ®, Microdrive, Memory Stick®, Memory Stick Pro™, SD Memory Card ®, MultiMedia Card™, MultiMedia Card Plus™, and SDHC Memory Card. xD-PictureCard™ ¹, xD-PictureCard Type M™ ¹, xD-PictureCard Type H™ ¹, Memory Stick Duo™ ¹, Memory Stick PRO Duo™ ¹, Memory Stick Micro™ ¹, RS-MMC™ ¹, miniSD Card™ ¹, microSD Card™ ¹, miniSDHC Card™ ¹ and microSDHC Card™ ¹. |
PRINTER FUNCTIONS | xD-PictureCard™ ¹, Memory Stick Duo™ ¹, Memory Stick PRO Duo™ ¹, RS-MMC™(V3.31) ¹, miniSD™ ¹ and microSD™ ¹. | Features: Multi-select print (select multiple images and number of prints for each image), Photo index print, Print all photos, DPOF print, Layout print, Print with EXIF shooting information, Photo index sheet, Slide Show, enlarged view | |
PRINTER FUNCTIONS | Features: Single-photo print (print single displayed photo), Multi-photo print (select multiple images and number of prints for each image), Photo index print, 35-up contact print, Print all photos, DPOF print, Layout print, Sticker print, Print with shooting information, Slide show, File number date print. | ||
PRINTER FUNCTIONS | Image Enhancements: Auto Image Fix, Vivid photo, Photo Optimizer PRO, Noise reduction, Face Brightener, Brightness, Contrast, Colour hue (skin tones), Sepia/Simulated illustration, Red Eye Reduction, Image Optimizer. | ||
PRINTER FUNCTIONS | Other Features : | Driver features: Photo Optimizer PRO (Windows only), Image Optimizer (Windows only), Photo Noise Reduction, Vivid Photo | Card Direct Printing Image Enhancements: Auto Image Fix, Vivid photo, Photo optimizer pro, Noise reduction, Face brightener, Brightness, Contrast, Colour hue, Sepia/Simulated illustration, Red Eye correction, Image optimizer, Trimming |
PRINTER FUNCTIONS | Driver Features: Photo Optimizer PRO (Windows only), Image Optimizer (Windows only), Photo Noise Reduction, Vivid Photo | ||
FAX FUNCTIONS | PC Fax : | Win: Via Fax modem (in MFP)*, | Win: Via Fax modem (in MFP) |
FAX FUNCTIONS | *1 location, B/W transmission only | ||
FAX FUNCTIONS | Transmission Speed Mono/colour : | Mono: Approx. 3 sec./page (33.6kbps) (when receiving Canon Fax Standard Chart No.1, in Standard mode) | Mono: Approx. 3 sec./page (33.6kbps) (based on default setting using ITU-T No1 chart) ¹ |
FAX FUNCTIONS | Colour: Approx. 1 min/page (33.6kbps) (when receiving Canon Colour Fax Standard Test Sheet) | Colour: Approx. 1 min/page (33.6kbps) (based on default setting using Canon Color Fax Test Sheet) ¹ | |
FAX FUNCTIONS | Image Processing System : | UHQ | |
FAX FUNCTIONS | Automatic document feeder : | Up to 30 pages (single side) | Up to 35 pages (single side) |
FAX FUNCTIONS | Memory Transmission : | Yes | |
FAX FUNCTIONS | Fax Memory : | Up to 100 pages (when receiving Canon Fax Standard Chart No.1, in Standard mode) | Approx. 250 pages (based on Canon COLOR FAX TEST SHEET) |
FAX FUNCTIONS | Dual Access : | Yes | |
FAX FUNCTIONS | One Touch Dials : | 8 one touch dials | |
FAX FUNCTIONS | Coded Dials : | 40 coded locations | 100 coded locations |
FAX FUNCTIONS | Group Dial : | 107 groups | |
FAX FUNCTIONS | Redial : | Yes | Manual, Automatic re-dialling |
FAX FUNCTIONS | Sequential broadcast : | Yes | |
FAX FUNCTIONS | Polling : | n/a | |
FAX FUNCTIONS | Reports : | Activity report, Coded speed dial telephone number list, User's data list, Memory list, TX (Transmission report), RX (Reception report) | Activity report, Telephone number lists (One-touch dial, Coded speed dial, Group dial), User's data list, Memory list, TX (Transmission report), RX (Reception report) |
SCANNER FUNCTIONS | Automatic document feeder : | Yes up to 30 pages | Auto Duplex up to 35 pages |
SCANNER FUNCTIONS | Film Scanning : | n/a | |
SCANNER FUNCTIONS | Scanner Resolution Optical : | Up to 2400 x 4800 dpi | Up to 4800 x 9600 dpi (Platen) |
SCANNER FUNCTIONS | Up to 600 x 600 dpi (ADF) | ||
SCANNER FUNCTIONS | Scanner Resolution Digital : | Up to 19200 x 19200 dpi | Up to 19200 x 19200dpi (Platen only) |
SCANNER FUNCTIONS | Effective Scanning Width : | A4/LTR/Legal (ADF only) | A4/LTR |
SCANNER FUNCTIONS | Other Features : | Push-scan, Multi-Scan, PDF file creation editing*, Descreen, Unsharp mask, Stitch Assist*, Photograph corrections (Fading correction, Grain correction, Reduce dust and scratches, Backlight correction, Auto Tone), Gutter Shadow Correction, Text (OCR) | Push-scan, Multi-Scan, PDF file creation editing*, Descreen, Unsharp mask, Photograph corrections (Fading correction, Grain correction, Reduce dust and scratches, Backlight correction, Auto Tone), Gutter Shadow Correction, Text (OCR) |
COPIER FUNCTIONS | Copy Speed Colour Document : | Approx. 28 sec.¹ | Approx 22 sec¹ |
COPIER FUNCTIONS | Copy Speed 10x15cm Borderless Photo : | Approx. 49 sec.¹ | Approx 45 sec¹ |
COPIER FUNCTIONS | Copy Speed Mono : | Up to 30 cpm | Up to 28cpm |
COPIER FUNCTIONS | Copy Speed Colour : | Up to 20 cpm | Up to 23cpm |
COPIER FUNCTIONS | Other Features : | Automatic Document Feeder up to 30 pages | Auto Intensity (AE copy), Manual Intensity Adjustment, Duplex copy (for plain paper only), 4-on-1 copy, 2-on-1 copy, Sticker copy (x2, x4, x9, x16), Borderless copy, Image Repeat copy, Fade restored copy, Collated copy, Frame Erase copy |
COPIER FUNCTIONS | Auto Intensity (AE copy), Manual Intensity Adjustment, Image Repeat copy, Fit-to-page copy, Borderless copy, Sticker copy, 2-on-1 copy, 4-on-1copy, Frame Erase copy, Fade restore copy, Sort (collated copy) | ||
INTERFACE AND SOFTWARE | Mac OS X v.10.2.8 - v.10.4 | Mac OS X v.10.3.9 - v.10.5 | |
INTERFACE AND SOFTWARE | Mac OS X v.10.4 / Safari / Intel ® processor, PowerPC G3 / 256 MB RAM / 700 MB Hard disk space* / CD-ROM drive / Display 1024x768 | Mac OS X v.10.5 / Intel ® processor, PowerPC G4 (867 MHz or faster) / 512 MB RAM | |
INTERFACE AND SOFTWARE | Mac OS X v.10.2.8 - v.10.3 / Safari / Intel ® processor, PowerPC G3 / 128 MB RAM / 700 MB Hard disk space* / CD-ROM drive / Display 1024x768 | Mac OS X v.10.4 / Intel ® processor, PowerPC G3 / 256 MB RAM | |
INTERFACE AND SOFTWARE | *If EPP EX for Mac is not included, HD space is 450 MB | Mac OS X v.10.3.9 / PowerPC G3 / 128 MB RAM | |
INTERFACE AND SOFTWARE | Safari / 650 MB Hard disk space / CD-ROM drive / Display XGA 1024x768 | ||
INTERFACE AND SOFTWARE | Software Included : | MP Navigator EX, Easy-PhotoPrint EX*, ScanSoft OmniPage SE (OCR software), NewSoft Presto! PageManager (Windows only) | MP Navigator EX, Easy-PhotoPrint EX, Solution Menu, Nuance Communication OmniPage SE (OCR software), NewSoft Presto! PageManager (Windows only) |
INTERFACE AND SOFTWARE | * EPP EX for Mac: available for down load from the Canon web site | ||
GENERAL FEATURES | Dimensions (W x D x H) : | 480 x 463 x 239mm | 500×535×257mm |
GENERAL FEATURES | Acoustic Noise Levels : | Print: Approx.36.5 dB(A) when printing in the highest print quality mode on Photo Paper Pro | Print: Approx.33 dB(A) when printing in the highest print quality mode on Photo Paper Plus Semi-Gloss |
GENERAL FEATURES | Copy: Approx. 37 dB(A) when copying in the highest print quality mode on Photo Paper Pro | Copy: Approx. 36.6 dB(A) when copying in the highest print quality mode on Photo Paper Plus Semi-Gloss | |
GENERAL FEATURES | Weight : | Approx. 10.4 Kg | Approx. 16.6kg |
GENERAL FEATURES | Power Consumption : | Standby: Approx. 4.5 W (when scanning lamp is off), | Standby: Approx. 6.5W (when scanning lamp is off) |
GENERAL FEATURES | Off: Approx. 1.2 W, | Off: Approx.1.6W | |
GENERAL FEATURES | Copying: Approx 21 W¹ | Copying: Approx 26W¹ | |
GENERAL FEATURES | Maximum Instantaneous: Approx 70W² |
[ Voor 0% gewijzigd door TweakMij op 06-04-2008 04:08 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]
Niemand ervaring met ricoh of nashuatec ?
- PureDevotion
- Registratie: Februari 2006
- Laatst online: 08-03 10:05
toch maar is ff aangemeld...
Ik heb ondeetussen verder gezocht, en hoewel ik geen andere geschikte printers kon vinden, heb ik echter wel even een vergelijking gedaan naar de CPP.
deze kwam voor de HP op 14,8 USD cent (volgensdeze site, incl. papier, Fusers (WTF zijn dat?) ed.), op 0,1euro cent als je de kosten van de 88XL cartridge deelt door 2450pagina's (wat hp opgeeft als aantal pagina's per cartridge) deze laatste moet eigenlijk nog wat centen bij op voor papier, maar is wel een mooie indicatie.
Voor Canon zijn deze volgens een site 6,8 USD cent per pagina (incl. papier), echter kan ik nergens vinden hoeveel pagina's de zwarte cartridge van van de MX7600 bedrukt op 10%.
tot nu toe zijn de odds wel voor de canon, want ik vind de enveloppen mogelijkheid wel erg interessant.
deze kwam voor de HP op 14,8 USD cent (volgensdeze site, incl. papier, Fusers (WTF zijn dat?) ed.), op 0,1euro cent als je de kosten van de 88XL cartridge deelt door 2450pagina's (wat hp opgeeft als aantal pagina's per cartridge) deze laatste moet eigenlijk nog wat centen bij op voor papier, maar is wel een mooie indicatie.
Voor Canon zijn deze volgens een site 6,8 USD cent per pagina (incl. papier), echter kan ik nergens vinden hoeveel pagina's de zwarte cartridge van van de MX7600 bedrukt op 10%.
tot nu toe zijn de odds wel voor de canon, want ik vind de enveloppen mogelijkheid wel erg interessant.
||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++
Yeah, ben toen voor een HP CLJ3550n gegaan.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:58:
[...]
Hehe, dat is grappig, jij bent zo'n beetje de enige die via Tweakers.net V&A op mijn printer hebt gereageerd.... Is al weer even terug, dus vandaar dat je het waarschijnlijk niet meer weet.
V&A aangeboden: Canon LaserShot LBP3460 (A4, 33 ppm, USB 2.0)
V&A aangeboden: Canon LaserShot LBP3460 (A4, 33 ppm, USB 2.0)
Ik denk dat er mensen erop af knappen omdat het raar is iets twee weken nieuw geleverd te hebben en dan zonder reden te koop staat. "Stuur het dan terug", zullen mensen vast denken.Tja, volgens mij staat hij goed geadverteerd. Hij is nieuw en prijs is slechts de helft van de nieuwprijs, heb er een factuur bij, alle specs vermeldt, in de juiste catagorie. Volgens mij zien de juiste mensen hem gewoon niet. Daarom hoopte ik dat iemand een NL printerforum kent met een "te koop" sectie, zodat ik wel potentiële kopers van mij printer bereik...
- tijn.online
- Registratie: April 2001
- Laatst online: 10-09 19:40
hier had uw tekst kunnen staan
Graag zou ik jullie advies willen vragen over de aanschaf van een nieuwe printer. Ik heb al wat vooronderzoek gedaan, maar kan niet zeggen dat ik daardoor zekerder wordt.
Afijn, in grote lijnen weet ik wel wat ik wil, namelijk een budget laserprinter. Ik zal vrijwel alleen tekst printen, en voor foto's stap ik wel naar de supermarkt of drogist. Ik heb begrepen dat een laser in dat geval goedkoper is dan inkjet. Daarnaast mag de printer, gezien mijn budget, niet te duur zijn in aanschaf (hooguit rond de 100 euro).
Ik kom dan uit bij een aantal printers, waarover ik allemaal verschillende (positieve en negatieve) verhalen lees. Dit zijn de Brother HL-2030, HP LaserJet 1018, HP LaserJet P1006 en Samsung ML-2010. Hiervan is de HP LaserJet P1006 (voor zover ik weet) de nieuwste, maar ook duurste. Geldt in dit geval nieuwer/duurder is beter? Want in dat geval zou ik voor dat model kiezen. Anderzijds, als een andere, goedkopere printer niet onderdoet, bespaar ik uiteraard graag wat euro's.
Kortom, welke printer kunnen jullie mij aanbevelen (en misschien willen jullie dat ook kort toelichten)?
Afijn, in grote lijnen weet ik wel wat ik wil, namelijk een budget laserprinter. Ik zal vrijwel alleen tekst printen, en voor foto's stap ik wel naar de supermarkt of drogist. Ik heb begrepen dat een laser in dat geval goedkoper is dan inkjet. Daarnaast mag de printer, gezien mijn budget, niet te duur zijn in aanschaf (hooguit rond de 100 euro).
Ik kom dan uit bij een aantal printers, waarover ik allemaal verschillende (positieve en negatieve) verhalen lees. Dit zijn de Brother HL-2030, HP LaserJet 1018, HP LaserJet P1006 en Samsung ML-2010. Hiervan is de HP LaserJet P1006 (voor zover ik weet) de nieuwste, maar ook duurste. Geldt in dit geval nieuwer/duurder is beter? Want in dat geval zou ik voor dat model kiezen. Anderzijds, als een andere, goedkopere printer niet onderdoet, bespaar ik uiteraard graag wat euro's.
Kortom, welke printer kunnen jullie mij aanbevelen (en misschien willen jullie dat ook kort toelichten)?
Je kunt kijken naar:tijn.online schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:11:
Ik zoek een printer en heb een lijstje, maar kan niet uit lijstje kiezen.
[list]
• opstarttijd / tijd voor eerste pagina output
• tonerkosten, pagina's per toner
• snelheid
• aansluitingen (usb, utp, wireless, etc.)
• extra mogelijkheden (duplexer, extra lades, etc.)
[ Voor 56% gewijzigd door PcDealer op 10-04-2008 14:30 ]
Nashuatec is van Ricoh en richten meer op B2B.dirkie007 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:56:
Niemand ervaring met ricoh of nashuatec ?
Heb je een bepaalde model die je wilt hebben?
- tijn.online
- Registratie: April 2001
- Laatst online: 10-09 19:40
hier had uw tekst kunnen staan
Geen matches
Wat betreft die zaken zijn de verschillen maar minimaal. Het zijn meer de andere zaken waar ik nogal wat verschillende verhalen over lees. Ik doel dan op betrouwbaarheid, geluidsproductie, gebruiksgemak, etc. Ik presenteer niet zozeer een lijstje waar ik niet uit kan kiezen, maar ben veeleer benieuwd of een nieuwer/duurder model per definitie (veel) beter is dan een (iets) ouder/goedkoper model. Kan iemand daar iets over zeggen?PcDealer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:29:
[...]
Je kunt kijken naar:
[list]
• opstarttijd / tijd voor eerste pagina output
• tonerkosten, pagina's per toner
• snelheid
• aansluitingen (usb, utp, wireless, etc.)
• extra mogelijkheden (duplexer, extra lades, etc.)
Ik zoek op dit moment een Canon Pixma printer voor mijn vader voor onder de 100 Euro. Maar wat belangrijk is dat er ook alternatieve inktcartridges te krijgen zijn voor de printer. Mijn Ip5000 heeft dit wel, maar zover ik weet hebben de laatste modellen zoals de 4500 geen alternatieve inkt meer?
Vaak heeft een duurder model (zoals wellicht de P1xxx) meer mogelijkheden en goedkopere supplies. De P zou ik wellicht in mkb aanraden, de nog goedkopere concurrenten wellicht niet (dit zeggende zonder me in de specs ingelezen te hebben).tijn.online schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:45:
[...]
Wat betreft die zaken zijn de verschillen maar minimaal. Het zijn meer de andere zaken waar ik nogal wat verschillende verhalen over lees. Ik doel dan op betrouwbaarheid, geluidsproductie, gebruiksgemak, etc. Ik presenteer niet zozeer een lijstje waar ik niet uit kan kiezen, maar ben veeleer benieuwd of een nieuwer/duurder model per definitie (veel) beter is dan een (iets) ouder/goedkoper model. Kan iemand daar iets over zeggen?
Aficio™SP C220SChiMan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:43:
[...]
Nashuatec is van Ricoh en richten meer op B2B.
Heb je een bepaalde model die je wilt hebben?
Ik heb nu al een +/- 2 jaar een Samsung ML-1610 waar eindelijk de toner van op is(de orginele die met capaciteit voor 1000 pagina's) nu zag ik een "Samsung ML-1610 toner zwart Digital Revolution uitvoering hoge capaciteit (3500 pagina's)" voor €40 wat een imitatie toner is, best goedkoop dus maar wat ik me afvraag of de kwaliteit wel hetzelfde is (http://www.123inkt.nl/sho...t_ML-1610D2ELSC_8029.html).
En is het misschien slimer om voor €63 een nieuwe ML-2010 te kopen aangezien de drum ook op kan gaan(hoe lang gaat die eigenlijk ongeveer mee?).
Of vergis ik me nu helemaal want ik zie hier dat er een toner en drum meegeleverd word.. http://www.comware.nl/supplies/samsung/sam-ls/samml1610d-1/ .
Er was toch wel iets ander wat ook na een lange tijd wat vervangen zou moeten worden?
Wikipedia: Laser printer
"Due to current market incentives, the least expensive consumer color laser printers often cost less than the total value of the replacement parts inside the printer. The photoreceptor assembly for example may last 100,000 pages but may cost as much to replace as buying a new printer with new toner cartridges included."
Is dat wat ik dan bedoel?
Oftewel ik kan beter gewoon een nieuwe toner kopen he
Heeft iemand trouwens scans van uitgeprinten fotos van bijvoorbeeld de Samsung CLP-300 of een van de andere kleuren laser printers tot +/- €175(http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc), er wordt wel gezegd dat de kwaliteit slecht is maar ik ben nou wel benieuwd hoe slecht het precies is.
Vind het toch vreemd dat ik nergens scans ervan kan vinden
.
En is het misschien slimer om voor €63 een nieuwe ML-2010 te kopen aangezien de drum ook op kan gaan(hoe lang gaat die eigenlijk ongeveer mee?).
Of vergis ik me nu helemaal want ik zie hier dat er een toner en drum meegeleverd word.. http://www.comware.nl/supplies/samsung/sam-ls/samml1610d-1/ .
Er was toch wel iets ander wat ook na een lange tijd wat vervangen zou moeten worden?
"Due to current market incentives, the least expensive consumer color laser printers often cost less than the total value of the replacement parts inside the printer. The photoreceptor assembly for example may last 100,000 pages but may cost as much to replace as buying a new printer with new toner cartridges included."
Heeft iemand trouwens scans van uitgeprinten fotos van bijvoorbeeld de Samsung CLP-300 of een van de andere kleuren laser printers tot +/- €175(http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc), er wordt wel gezegd dat de kwaliteit slecht is maar ik ben nou wel benieuwd hoe slecht het precies is.
Vind het toch vreemd dat ik nergens scans ervan kan vinden
[ Voor 14% gewijzigd door kadooosh op 11-04-2008 17:45 ]
Fuser en transferrol. Ik meen te weten dat alleen vanaf werkgroepprinters die vervangen (kunnen) worden.kadooosh schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:14:
Lees hier het volgende:PcDealer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:37:
[...]
Fuser en transferrol. Ik meen te weten dat alleen vanaf werkgroepprinters die vervangen (kunnen) worden.
Diversen
Meegeleverde verbruiksartikelen:
* 1 x tonercartridge - maximaal 2000 pagina's
* 1 x transferriem - maximaal 50000 pagina's
* 1 x fuser - maximaal 50000 pagina's
* 1 x oppakrol - maximaal 50000 pagina's
Dus ik hoef me zeker nog niet zorgen daarover te maken he
Misschien nog iemand die een scan heeft van een geprinte foto van een kleurenlaserprinter?
Verwijderd
Hey!
Ook ik ben opzoek naar een goede printer/all in one: voor een budget rond de 100 euro. De PrintFAQ heb ik gelezen en daaruit heb ik opgemaakt wat ik graag wil:
- Multifunctioneel, kopieer/scanfunctie is i.v.m. mijn studie zeer belangrijk
- geleiderail papierlade (heb nu een deskjet 2460, goedkoop pleurisding waar het papier 9 van de 10 keer vast zit of scheef zit)
- laag inktverbruik (wil niet iedere keer nieuwe catridges moeten halen zoals ik nu doe)
- printen via USB (heb een laptop)
- mooie/goede kleurenprints
Heb momenteel al enkele printers op het oog:
Canon Pixma M310, Canon PIXMA iP4500, Canon PIXMA M520 en de HP Officejet 5610.
pricewatch: Canon Pixma MX310
pricewatch: Canon Pixma iP4500
pricewatch: Canon Pixma MP520
pricewatch: HP Officejet 5610 (Kleur, Print & Scan & Copy & Fax, A4, USB)
Ik ben echt een leek op printgebied, vandaar vraag ik hier om hulp. Door mijn slechte ervaringen met HP (heb nu een Photosmart 7500 te leen, die ook scheef print omdat er niet zo'n geleideding of hoe je het ook noemt inzit) neig ik toch erg naar Canon. Maar op de PrintFAQ lees ik weer dat HP toch net weer ietsje beter is.
Wat zou voor mij op dit moment het beste alternatief zijn?
Groetjes
Ook ik ben opzoek naar een goede printer/all in one: voor een budget rond de 100 euro. De PrintFAQ heb ik gelezen en daaruit heb ik opgemaakt wat ik graag wil:
- Multifunctioneel, kopieer/scanfunctie is i.v.m. mijn studie zeer belangrijk
- geleiderail papierlade (heb nu een deskjet 2460, goedkoop pleurisding waar het papier 9 van de 10 keer vast zit of scheef zit)
- laag inktverbruik (wil niet iedere keer nieuwe catridges moeten halen zoals ik nu doe)
- printen via USB (heb een laptop)
- mooie/goede kleurenprints
Heb momenteel al enkele printers op het oog:
Canon Pixma M310, Canon PIXMA iP4500, Canon PIXMA M520 en de HP Officejet 5610.
pricewatch: Canon Pixma MX310
pricewatch: Canon Pixma iP4500
pricewatch: Canon Pixma MP520
pricewatch: HP Officejet 5610 (Kleur, Print & Scan & Copy & Fax, A4, USB)
Ik ben echt een leek op printgebied, vandaar vraag ik hier om hulp. Door mijn slechte ervaringen met HP (heb nu een Photosmart 7500 te leen, die ook scheef print omdat er niet zo'n geleideding of hoe je het ook noemt inzit) neig ik toch erg naar Canon. Maar op de PrintFAQ lees ik weer dat HP toch net weer ietsje beter is.
Wat zou voor mij op dit moment het beste alternatief zijn?
Groetjes
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 12:58 ]
Geleiderail zegt me niets. Ik heb 8 jaar een HP Deskjet 895Cxi gehad en nu een Color Laserjet 3550n. Ik heb nooit problemen gehad met scheeftrekken. Gebruik je el cheapo papier of zo?Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:32:
ip 4500 heeft geen scanner en valt daardoor neem ik aan af? Uit dat rijtje heeft de MP520 de goedkoopste cardridges. 14 a 15 euro voor originele cardridges en je print er ongeveer 500 pagina's mee (Tekst).
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
Hehe ik bedoel zo'n ding die je tegen de A4tjes aandouwt en wat er voor zorgt dat het papier recht in de printer komt. Op de printer thuis (hele oude HP) hebben wij ook zoiets, maar de printers die ik tot nu toe heb gehad, zat het allemaal niet en had ik 9 v/d 10 x het spul vastzittenPcDealer schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:10:
[...]
Geleiderail zegt me niets. Ik heb 8 jaar een HP Deskjet 895Cxi gehad en nu een Color Laserjet 3550n. Ik heb nooit problemen gehad met scheeftrekken. Gebruik je el cheapo papier of zo?
Bij de Pixma 310 wordt het papier (net als een canon ooit als eens bij mn ouders stond) van bovenaf ingevoerd, staand als het ware, dus dan gaat het denkik niet mis met de papier invoer (lijkt me)..
Bij de Pixma 520 kan ik het tot nu toe nog niet vinden..
Morgen maar eens in de stad (Nijmegen) vinden of ik de printers in real life kan zien, weet ik meteen of zo'n 'geleiderail' erop zit
Gr.
Verwijderd
Geen matches
Thnx! En had het helemaal niet gezien bij de ip 4500, stomTerror schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:31:
ip 4500 heeft geen scanner en valt daardoor neem ik aan af? Uit dat rijtje heeft de MP520 de goedkoopste cardridges. 14 a 15 euro voor originele cardridges en je print er ongeveer 500 pagina's mee (Tekst).
Oh, zo'n A4/Letter-schuifVerwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:10:
[...]
Hehe ik bedoel zo'n ding die je tegen de A4tjes aandouwt en wat er voor zorgt dat het papier recht in de printer komt. Op de printer thuis (hele oude HP) hebben wij ook zoiets, maar de printers die ik tot nu toe heb gehad, zat het allemaal niet en had ik 9 v/d 10 x het spul vastzitten... En ik gebruik 80 grams papier van de hema, gwoon huis tuin en keuken papier dus..
[...]
Ik zit een beetje in de stress. Ik heb hier voor 500 euro aan sticker labels liggen die volgens het bedrijf op inkjet uitgeprint kunnen worden. Uiteraard kan dat niet en blijkt deze voor de laser te zijn. uitgelegd aan het bedrijf en een nieuwe bestelling gedaan....maar nee hoor, ook deze passen niet in de inkjet, maar wel in de laser. Terwijl we eerst wel een bestelling hadden met dezelfde REF nummer die wel netjes op je inkjet uitgeprint konden worden.
Ik heb hier een laserjet staan, maar ja hoor...deze kan weer niet randloos printen.
Dus ik ben op zoek naar een laserprinter welke randloos kan printen. Ik ben al de hele avond aan het zoeken, maar krijg zo niet 123 voor mekaar welke printer hiervoor geschikt is. heb een pasje van Officecentre, maar begin ernstig te twijfelen of hun er wel eentje hebben die dat kan. Hun website is in ieder geval niet duidelijk daarin.
Iemand een idee welke printer hiervoor geschikt is?
Ik heb hier een laserjet staan, maar ja hoor...deze kan weer niet randloos printen.
Dus ik ben op zoek naar een laserprinter welke randloos kan printen. Ik ben al de hele avond aan het zoeken, maar krijg zo niet 123 voor mekaar welke printer hiervoor geschikt is. heb een pasje van Officecentre, maar begin ernstig te twijfelen of hun er wel eentje hebben die dat kan. Hun website is in ieder geval niet duidelijk daarin.
Geen enkel idee, volgens mij niet bestaand, althans niet betaalbaar.
Ik heb geen idee welke printer hiervoor geschikt is, en deel de mening van PcDealer dat het wel eens vrij lastig kan worden om een betaalbare laserprinter te vinden die dit kan.Yzord schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:00:
Ik zit een beetje in de stress. Ik heb hier voor 500 euro aan sticker labels liggen die volgens het bedrijf op inkjet uitgeprint kunnen worden. Uiteraard kan dat niet en blijkt deze voor de laser te zijn. uitgelegd aan het bedrijf en een nieuwe bestelling gedaan....maar nee hoor, ook deze passen niet in de inkjet, maar wel in de laser. Terwijl we eerst wel een bestelling hadden met dezelfde REF nummer die wel netjes op je inkjet uitgeprint konden worden.
Maar, ik heb wel een andere suggestie, je geeft namelijk aan dat de labels niet op een inktjet geprint worden; Heb je dit zelf geprobeerd?, of heb je dit afgeleid van de verpakking?. Ik heb namelijk zelf de ervaring dat de meeste labels waarop staat dat ze alleen geschikt zijn voor laser, ook prima te bedrukken zijn met een inktjet, andersom geeft meestal meer problemen. Mocht je dus nog niet geprobeerd hebben om te printen op je huidige labels met een inktjet, doe dan eens een poging met één vel. Let er wel op dat je de print waarschijnlijk wat langer moet laten drogen.
Ik heb het inderdaad geprobeerd op de inkjet printer, maar het werkt niet. De inkt blijft er gewoon opliggen en het is zeer onscherp. Voor zijn uiteindelijk doel is het daar absoluut niet geschikt voor. En we zijn vandaag al naar officecentre geweest, maar idd, ze zeggen dat dat heel moeilijk zoeken wordt.
Lichtelijk offtopic, maar kan ik niet gewoon de stickers terugbrengen en eisen dat ze voor inkjet bestellen cq. maken? Ik bedoel, ze hebben niet voldaan aan de order die we 2 keer toe hebben besteld.
Lichtelijk offtopic, maar kan ik niet gewoon de stickers terugbrengen en eisen dat ze voor inkjet bestellen cq. maken? Ik bedoel, ze hebben niet voldaan aan de order die we 2 keer toe hebben besteld.
Helaas, soms gaat het namelijk wel goed, dan droogt het uiteindelijk heel mooi op.Yzord schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:02:
Ik heb het inderdaad geprobeerd op de inkjet printer, maar het werkt niet. De inkt blijft er gewoon opliggen en het is zeer onscherp. Voor zijn uiteindelijk doel is het daar absoluut niet geschikt voor. En we zijn vandaag al naar officecentre geweest, maar idd, ze zeggen dat dat heel moeilijk zoeken wordt.
Ik zou zeggen van wel, als ze niet leveren waar je om gevraagd heb, zou ik ervan uitgaan dat je ze kunt ruilen voor de labels waar je wel om gevraagd hebt, dus in dit geval voor inktjet.Lichtelijk offtopic, maar kan ik niet gewoon de stickers terugbrengen en eisen dat ze voor inkjet bestellen cq. maken? Ik bedoel, ze hebben niet voldaan aan de order die we 2 keer toe hebben besteld.
Heb even een vraagje ivm Canon MP520...
Kan men hierin ook compatibele cartridges gebruiken? want heb gezien dat er een chipje zit op de originele meegeleverde inktpatronen.
ik vind bijvoordbeeld dit inktpatroon :
Inkjet cartridge Canon PGI-5BK (black)
For printer: Canon PIXMA iP4200/iP5200/iP5200R/MP500/MP800
Colour: black
Contents: 1 cartridge (26ml)
iemand ervaring mee? bedankt alvast!
Kan men hierin ook compatibele cartridges gebruiken? want heb gezien dat er een chipje zit op de originele meegeleverde inktpatronen.
ik vind bijvoordbeeld dit inktpatroon :
Inkjet cartridge Canon PGI-5BK (black)
For printer: Canon PIXMA iP4200/iP5200/iP5200R/MP500/MP800
Colour: black
Contents: 1 cartridge (26ml)
iemand ervaring mee? bedankt alvast!
Ik zit met een klein dilemma.
Binnenkort moet ik m\n scriptie inleveren, wat voor 95% uit tekst bestaat, maar dus ook wat kleur.(plaatjes, opmaak)
M'n scriptie is zo'n 100blz, en moet het in vijfvoud inleveren, dus ongeveer 500blz.
Thuis kan ik dat dus niet printen omdat ik alleen een zwart/wit laser heb een een brakke Dell Deskjet.
Om het te LATEN printen bij de copyshop kom ik op een bedrag van 250 euro EX btw uit!
Dus lijkt het me goedkoper om maar een nieuwe printer te kopen.
Aangezien ik maar eenmalig zo iets groots moet printen is mijn vraag of een deskjet van ongeveer 100 euro geschikt is voor een scriptie van ongeveer 500 blz tekst, of is dat geen doen (ivm slechte kwaliteit letters, en veel inktverbruik?)
Binnenkort moet ik m\n scriptie inleveren, wat voor 95% uit tekst bestaat, maar dus ook wat kleur.(plaatjes, opmaak)
M'n scriptie is zo'n 100blz, en moet het in vijfvoud inleveren, dus ongeveer 500blz.
Thuis kan ik dat dus niet printen omdat ik alleen een zwart/wit laser heb een een brakke Dell Deskjet.
Om het te LATEN printen bij de copyshop kom ik op een bedrag van 250 euro EX btw uit!
Dus lijkt het me goedkoper om maar een nieuwe printer te kopen.
Aangezien ik maar eenmalig zo iets groots moet printen is mijn vraag of een deskjet van ongeveer 100 euro geschikt is voor een scriptie van ongeveer 500 blz tekst, of is dat geen doen (ivm slechte kwaliteit letters, en veel inktverbruik?)
Ik zou nog wat andere copyshops bezoeken. €50 ex. BTW lijkt me nogal stevig voor een boekje met 50 blaadjes dubbelzijdig bedrukt
Of was dat soms op mooi papier (wat me wel toepasselijk lijkt bij iets waar je lang aan gewerkt hebt, dun kopieerpapier is dan nogal lame).
En een printer van €100 gaat het ook wel trekken, maar neem wel vast een extra zwarte cartridge.

En een printer van €100 gaat het ook wel trekken, maar neem wel vast een extra zwarte cartridge.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nee het was gewoon standaard papier, maar wel ingebonden met zo'n plastic ring...Gizz schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:18:
Ik zou nog wat andere copyshops bezoeken. €50 ex. BTW lijkt me nogal stevig voor een boekje met 50 blaadjes dubbelzijdig bedruktOf was dat soms op mooi papier (wat me wel toepasselijk lijkt bij iets waar je lang aan gewerkt hebt, dun kopieerpapier is dan nogal lame).
Op school kan ik het natuurlijk ook laten printen, daar betaal je 500 * 0.25t = 125 euro... ook een aardig bedrag nog, dus vandaar dat ik aan een printer te denken.(of weet iemand anders nog een goedkope oplossing?)
Maar is er vandaag de dag nog een duidelijk verschil te zien tussen een laserprinter en een degelijke deksjet als het om tekst gaat? Mijn ervaring is dat tekst geprint met een (oude) deskjet toch iets minder prettig leest, maar ik weet dan ook niks van de huidige modellen.
Verwijderd
Ik heb hier een Minolta QMS Magicolor 3100 staan, aangesloten op het netwerk. Een probleempje, als ik 10 afdrukken maak (dus 1 printopdracht) in bijvoorbeeld Word bijvoorbeeld dan print ie achter elkaar door maar druk ik 10x op het printericoontje (dus 10 losse afdruktaken) dan aarzelt de printer tussen iedere printopdracht door.
Ook heb ik al een beetje met de wachtrij staan prutsen maar ik kom er nog niet lekker uit. Iemand een ideetje?
Ook heb ik al een beetje met de wachtrij staan prutsen maar ik kom er nog niet lekker uit. Iemand een ideetje?
Nadeel van inkjet is niet de printkwaliteit, die is wel goed op fatsoenlijk papier. Maar de inkt is gevoelig voor vocht en streken. Ik zou even rondkijken voor een oude laserjet, kun je voor een habbekrats vinden (vaak zelfs met extra toner en netwerk kaart). Ik print al jaren met een gebruikte Laserjet 4+. Bij privé gebruik zijn ze niet kapot te krijgen (hier denk ik enkele duizenden afdrukken per jaar). Voor enkele tientjes heb je je tekst op papier, en je kleinkinderen printen er nog meeRekZ schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:46:
[...]
Nee het was gewoon standaard papier, maar wel ingebonden met zo'n plastic ring...
Op school kan ik het natuurlijk ook laten printen, daar betaal je 500 * 0.25t = 125 euro... ook een aardig bedrag nog, dus vandaar dat ik aan een printer te denken.(of weet iemand anders nog een goedkope oplossing?)
Maar is er vandaag de dag nog een duidelijk verschil te zien tussen een laserprinter en een degelijke deksjet als het om tekst gaat? Mijn ervaring is dat tekst geprint met een (oude) deskjet toch iets minder prettig leest, maar ik weet dan ook niks van de huidige modellen.
Edit: sorry, zag te laat dat er ook enkele plaatjes in kleur bij zitten, dat wordt moeilijker. Bijlagen in kleur, rest zwart wit misschien?
[ Voor 5% gewijzigd door Antonius op 22-04-2008 23:06 ]
Nee dat gaat niet lukken. op elke pagina heb ik in de footer namelijk een kleurenlogo van een paar milimeter geplaatst, om er toch wat kleur aan te geven.Antonius schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:05:
[...]
Edit: sorry, zag te laat dat er ook enkele plaatjes in kleur bij zitten, dat wordt moeilijker. Bijlagen in kleur, rest zwart wit misschien?
Ik zat ook al te denken of het misschien haalbaar is om:
1) Alleen de tekst te printen op mijn laserprinter
2) Daarna nog een keer door de deskjet voor de enkele plaatjes en het logo in de footer...
Ik denk alleen dat dat heel omslachtig is en met minuscule verschuivingen van papier er al snel lelijk uit gaat zien.
Probeer eens te prutsen met de spooler instellingen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:47:
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer voor mijn vader. Hij is nu nog in het bezit van de Canon i320. Ik heb zelf de IP5000 en deze printers zijn vrij goedkoop met het printen vanwege de alternatieve cartridges, maar nu valt mij op dat alle modellen van Canon die nog te koop zijn enkel extreem dure (chromalife) cartridges gebruiken.
De Wecare alternatieve inkt is enkel te gebruiken met een speciale adapter en dan nog zijn de cartridges ook nog eens duur waardoor de alternatieve Wecare oplossing duurder lijkt te zijn dan originele (betere) inkt.
Waarom is het printen opeens zo duur? waar zijn die cartridges van 2-6 Euro of gaan die nieuwe cartidges ook 5x langer mee
De Wecare alternatieve inkt is enkel te gebruiken met een speciale adapter en dan nog zijn de cartridges ook nog eens duur waardoor de alternatieve Wecare oplossing duurder lijkt te zijn dan originele (betere) inkt.
Waarom is het printen opeens zo duur? waar zijn die cartridges van 2-6 Euro of gaan die nieuwe cartidges ook 5x langer mee
Verwijderd
Ik heb laatst iets vreemds ontdekt wat me nogal verbaasde.
Het gaat om de printkwaliteit van een Canon i560 (en waarschijnlijk geldt dat ook voor andere Canon printers).
Hoe duurder papier hoe beter, zeker het fotopapier van Canon gaf me goede resultaten.
Ik was weer eens papier aan het testen, verschillende soorten printerpapier maar ook gewoon aquarelpapier bijvoorbeeld.
Als ik mat fotopapier gebruik (van canon) en ik stel de printer ook zo in, krijg ik veel minder mooie afdrukken dan als ik zeg dat er photopaper pro papier in zit.
Je zou denken dat Canon het optimale profiel voor iedere papiersoort toepast maar dat is dus onzin.
Het is gewoon een stuk oplichterij vind ik.
Ik heb hier ook een pak goedkoop fotopapier liggen en de resultaten worden vergelijkbaar goed als ik maar het profiel van Photopaper Pro gebruik (of custom met de hoogste kwaliteit).
Een beetje spelen met de verschillende profielen help dus en scheelt je een hoop geld aan papier.
Het gaat om de printkwaliteit van een Canon i560 (en waarschijnlijk geldt dat ook voor andere Canon printers).
Hoe duurder papier hoe beter, zeker het fotopapier van Canon gaf me goede resultaten.
Ik was weer eens papier aan het testen, verschillende soorten printerpapier maar ook gewoon aquarelpapier bijvoorbeeld.
Als ik mat fotopapier gebruik (van canon) en ik stel de printer ook zo in, krijg ik veel minder mooie afdrukken dan als ik zeg dat er photopaper pro papier in zit.
Je zou denken dat Canon het optimale profiel voor iedere papiersoort toepast maar dat is dus onzin.
Het is gewoon een stuk oplichterij vind ik.
Ik heb hier ook een pak goedkoop fotopapier liggen en de resultaten worden vergelijkbaar goed als ik maar het profiel van Photopaper Pro gebruik (of custom met de hoogste kwaliteit).
Een beetje spelen met de verschillende profielen help dus en scheelt je een hoop geld aan papier.
Eddysign>
Daarom wordt het ook aangeraden dat bij hogekwaliteitfoto's en beter dan normaal papier altijd photopaper pro modus te kiezen met eventueel wat handmatige aanpassingen.
Daarom wordt het ook aangeraden dat bij hogekwaliteitfoto's en beter dan normaal papier altijd photopaper pro modus te kiezen met eventueel wat handmatige aanpassingen.
Ik ben pas een eigen bedrijfje op gestart en voor school moet ik ook aardig wat printen. Nu wilde ik een all-in-one printer kopen van rond de 300-400 euro, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Mijn eisen aan de printer zijn:
Budget: 300-400 euro
Netwerkaansluiting
Compitabel met Windows Vista en xp
Niet te duur aan inktkosten per a4
Papierinvoerlade voor kopieren
Beetje goede scanner(maar volgens mij is dat redelijk vanzelfsprekend tegenwoordig)
Ik heb me er wat in verdiept en heb de volgende printers aangeraden gekregen van verschillende personen:
HP LaserJet M1522N MFP
Epson Stylus DX9400F
Canon Pixma MP830
Brother MFC-7820N
Samsung SCX-4725FN
En ik kan tweedehands aan de HP Officejet 7410 komen voor ongeveer 150 euro via tweakers v&a.
Welk model raden jullie mij aan?
Budget: 300-400 euro
Netwerkaansluiting
Compitabel met Windows Vista en xp
Niet te duur aan inktkosten per a4
Papierinvoerlade voor kopieren
Beetje goede scanner(maar volgens mij is dat redelijk vanzelfsprekend tegenwoordig)
Ik heb me er wat in verdiept en heb de volgende printers aangeraden gekregen van verschillende personen:
HP LaserJet M1522N MFP
Epson Stylus DX9400F
Canon Pixma MP830
Brother MFC-7820N
Samsung SCX-4725FN
En ik kan tweedehands aan de HP Officejet 7410 komen voor ongeveer 150 euro via tweakers v&a.
Ik kan alleen maar aanraden om voor laser te gaan als je het ook voor een bedrijfje gebruikt.
De hp laserjet 2840 is continu in de aanbieding bij het office centre, en misschien ook wel online.
De hp laserjet 2840 is continu in de aanbieding bij het office centre, en misschien ook wel online.
De hp laserjet 2840 overschrijd mijn budget wel te veel. Ik ga dan liever voor de Samsung SCX-4725FN. Die is zwart-wit, maar ook een stuk goedkoper. Ongeveer 250 euro.
hansjuh schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:04:
De hp laserjet 2840 overschrijd mijn budget wel te veel. Ik ga dan liever voor de Samsung SCX-4725FN. Die is zwart-wit, maar ook een stuk goedkoper. Ongeveer 250 euro.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Goed, mijn losse scanner en printer gaan en zijn eruit. Daar komt een all in one voor terug.
Ik ben gekomen tot de hp c5180 en de c6280.
Is nu echt het enige verschil dat de laatste dubbelzijdig af kan drukken? Want dan ga ik voor de goedkoopste; ik vind die feature totaal onbelangrijk namelijk.
Ik ben gekomen tot de hp c5180 en de c6280.
Is nu echt het enige verschil dat de laatste dubbelzijdig af kan drukken? Want dan ga ik voor de goedkoopste; ik vind die feature totaal onbelangrijk namelijk.
Wise enough to play the fool
Ik bedoel 400 inclusief btwCyberpope schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:41:
[...]
Overschrijd je budget te veel? 349 (ex btw, maar die krijg je toch terug). Dat is toch binnen je budget? Voor die 100 euro zou ik gaan voor kleur.
LaserJet CP1515n
+- 250 euro
Ik zie dat er een promie op zit; Bundle / 2x Color LaserJet CP1515n Printer 12ppm 96mb Usb/Enet - buy one + get 1x to show
Wat zouden ze hiermee bedoelen ?
[ Voor 31% gewijzigd door dirkie007 op 04-05-2008 11:35 ]
Verwijderd
Kijk eens op http://www.druckerchannel.de/artikel.php?ID=1749&seite=1PcDealer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:37:
[...]
Fuser en transferrol. Ik meen te weten dat alleen vanaf werkgroepprinters die vervangen (kunnen) worden.
Verwijderd
Sorry maar ik had het verkeerde bericht geselecteerdkadooosh schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:14:
Ik heb nu al een +/- 2 jaar een Samsung ML-1610 waar eindelijk de toner van op is(de orginele die met capaciteit voor 1000 pagina's) nu zag ik een "Samsung ML-1610 toner zwart Digital Revolution uitvoering hoge capaciteit (3500 pagina's)" voor €40 wat een imitatie toner is, best goedkoop dus maar wat ik me afvraag of de kwaliteit wel hetzelfde is (http://www.123inkt.nl/sho...t_ML-1610D2ELSC_8029.html).
Vind het toch vreemd dat ik nergens scans ervan kan vinden.
http://www.druckerchannel.de/artikel.php?ID=1749&seite=1
heren,
ik wil een multifunctional (all-in-one) (fax hoeft niet persee, en usb/utp = geen voorkeur) kleuren laserprinter.
Ik kijk op dit moment naar de : Samsung CLX-2160.. Heeft iemand hier ervaring mee (ik las 1 gebruiker in dit topic op dit moment).
Verder misschien mensen met ervaring met : Canon i-SENSYS MF4120
Vooral naar de compacte maat gaat mijn voorkeur uit. Kent iemand nog andere kleuren laserprinters + scan + compact?
ik wil een multifunctional (all-in-one) (fax hoeft niet persee, en usb/utp = geen voorkeur) kleuren laserprinter.
Ik kijk op dit moment naar de : Samsung CLX-2160.. Heeft iemand hier ervaring mee (ik las 1 gebruiker in dit topic op dit moment).
Verder misschien mensen met ervaring met : Canon i-SENSYS MF4120
Vooral naar de compacte maat gaat mijn voorkeur uit. Kent iemand nog andere kleuren laserprinters + scan + compact?
[ Voor 8% gewijzigd door Morphine op 09-05-2008 19:48 . Reden: compact canon gevonden ]
Verwijderd
Geen idee, welke labels je besteld hebt.Yzord schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:00:
Normaal zitten er op laserprinterlabels randen van +/- 5 mm en als je dan in tekstverwerker het juiste type kiest, kun je op elk label de gewenste tekst plaatsen en het label volledig benutten.
Bij inktjet moet je aan de onderkant van labelvel grotere marge aanhouden, ca. 10-13 mm en daarom kun je beter op laser printen.
Kijk maar eens bij Viking http://www.vikingdirect.n...e=consumer&N=4%202091&pr=
Voor veel prints zou ik sowieso voor een laser pinter gaan. Minder gezeik met cardridges verwissellen en vind het zelf aangenamer weglezen dan inktjet prints. Daarnaast zijn laserprinters ook daadwerkelijk bedoelt oor grote hoeveelheden printen.hansjuh schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:27:
Ik ben pas een eigen bedrijfje op gestart en voor school moet ik ook aardig wat printen. Nu wilde ik een all-in-one printer kopen van rond de 300-400 euro, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
[...knip..]
HP LaserJet M1522N MFP
Epson Stylus DX9400F
Canon Pixma MP830
Brother MFC-7820N
Samsung SCX-4725FN
In datopzich blijven de Samsung en de HP over, waarbij HP volgensmij per print goedkoper is.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Misschien een beetje laat, maar alsnog bedankt dat je mer erop antendeerde. Ik heb uiteindelijk besloten om deze maar te kopen. Ik heb er (nog) geen spijt van gehad.jopie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:39:
Ik kan alleen maar aanraden om voor laser te gaan als je het ook voor een bedrijfje gebruikt.
Thnx iig!
Verwijderd
Ik zit met hetzelfde als Hansjuh, ben een startend ondernemer en ben op zoek naar een goede printer. Voor hoeveel heb je die HP 2840 gekocht bij Office Centre ?
Iemand anders nog een goedkoper alternatief?
Iemand anders nog een goedkoper alternatief?
Ik heb momenteel een hp all-in-one, en de inkt is op. Ik overweeg nu nieuwe inkt, of voor net iets meer een nieuwe all-in-one van een ander merk aan te schaffen (ongetwijfled met kleine inktpatronen, maar dat is prima). Reden dat ik van de HP af wil is de brakke driver. 500+MB vervuilt je systeem gelijk, van alles start op in de system tray, en de printer zelf zeurt af en toe nog om de cd. Ik zoek dus een envoudige all-in-one van canon of epson, maar heb geen ervaring met die drivers. Zijn die ook zo lomp als bij HP? Op de canon site staan drivers voor de MP25 en die lijken krap 24MB te zijn, klopt dat? De epson 4450 lijkt een driver te hebben van slechts 8 MB. Iemand ervaring met de drivers van deze merken?
Zelf ben ik op zoek naar een all round prestatie all in one.
Dus die zowel bij scannen printen en kopieren op alle gebieden best goed presteert.
Zelf heb ik de canon pixma 970 op het oog. Maar het zit me dwars dat het knoppaneel
midden bovenop het scanner lid zit. Dit lijkt me heel onhandig. Weet iemand die ervaring heeft met deze printer of dit in de weg zit bij het scannen?
Verder vind ik het ook jammer dat er geen adf op zit. maar ik zie niet echt een printer met vergelijkbare prestaties in die prijsklasse die dat wel biedt.
Dus die zowel bij scannen printen en kopieren op alle gebieden best goed presteert.
Zelf heb ik de canon pixma 970 op het oog. Maar het zit me dwars dat het knoppaneel
midden bovenop het scanner lid zit. Dit lijkt me heel onhandig. Weet iemand die ervaring heeft met deze printer of dit in de weg zit bij het scannen?
Verder vind ik het ook jammer dat er geen adf op zit. maar ik zie niet echt een printer met vergelijkbare prestaties in die prijsklasse die dat wel biedt.
Hoe eenvoudiger de printer (GDI), hoe groter de driver om de printopdracht in voor de printer hapklare en begrijpelijke stukken door te sturen.jaspov schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:35:
[...]
Ik zoek dus een envoudige all-in-one van canon of epson, maar heb geen ervaring met die drivers. Zijn die ook zo lomp als bij HP? Op de canon site staan drivers voor de MP25 en die lijken krap 24MB te zijn, klopt dat? De epson 4450 lijkt een driver te hebben van slechts 8 MB. Iemand ervaring met de drivers van deze merken?
Trouwens, je zou ook de Microsoft driver kunnen proberen te zoeken voor jouw printer of een geënmuleerde versie. Dan zul je niet de geavanceerde functies kunnen gebruiken. En 500MB lijkt me overdreven, daar zit vast wat scan en foto-editsoftware bij.
[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 20-06-2008 10:26 ]
We hebben het idee opgevat om mijn vader een printer kado te geven met z'n verjaardag.
Hij beschikt over een laptop aan draadloos lan (ivm inet), lopend op Vista SP1.
Nu dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een printertje met draadloos netwerk aan te schaffen, zoals de Canon Selphy, welke niet kan scannen, de HP Photosmart C4380 of de Lexmark X4650, die beiden ook nog kunnen scannen.
Vraag 1: heeft iemand ervaring met een van deze printertjes en met het draadloos gebeuren: werkt dat een beetje idiot proof? Mijn vader is nagenoeg digibeet.
Vraag 2: in de praktijk zal de printer ook hele tijden ongebruikt in de kast staan, zonder stekker in het stopcontact. Hoe gaan inktjetjes daar mee om? Droogt t uit, gaat ie stuk, heeft hierdoor een merk een voorkeur boven de andere?
Hij beschikt over een laptop aan draadloos lan (ivm inet), lopend op Vista SP1.
Nu dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een printertje met draadloos netwerk aan te schaffen, zoals de Canon Selphy, welke niet kan scannen, de HP Photosmart C4380 of de Lexmark X4650, die beiden ook nog kunnen scannen.
Vraag 1: heeft iemand ervaring met een van deze printertjes en met het draadloos gebeuren: werkt dat een beetje idiot proof? Mijn vader is nagenoeg digibeet.
Vraag 2: in de praktijk zal de printer ook hele tijden ongebruikt in de kast staan, zonder stekker in het stopcontact. Hoe gaan inktjetjes daar mee om? Droogt t uit, gaat ie stuk, heeft hierdoor een merk een voorkeur boven de andere?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Als het risico reëel is dat de printer voor lange tijden niet wordt gebruikt, moet je gaan kijken naar een apparaat waar de printkoppen in de cartridge verwerkt zijn (en niet eentje met vaste printkoppen zoals Epson die heeft en zelfs niet eentje met gescheiden printkoppen).
Je zal ongetwijfeld opmerkingen krijgen over de kosten van de cartridges, maar wanneer je zo weinig print, is dat volkomen irrelevant.
Het grote voordeel van cartridges met ingebouwde printkoppen is dat, wanneer het printen niet goed meer lukt door verstopte inktkanalen, je die problemen kan oplossen door het installeren van een nieuwe cartridge.
Ik meen dat de budgetmodellen van HP en Lexmark en misschien die van Canon inktcartridges met printkoppen gebruiken. (van Canon moet je het zelf ff checken, dat weet ik zo niet uit het hoofd).
Je zal ongetwijfeld opmerkingen krijgen over de kosten van de cartridges, maar wanneer je zo weinig print, is dat volkomen irrelevant.
Het grote voordeel van cartridges met ingebouwde printkoppen is dat, wanneer het printen niet goed meer lukt door verstopte inktkanalen, je die problemen kan oplossen door het installeren van een nieuwe cartridge.
Ik meen dat de budgetmodellen van HP en Lexmark en misschien die van Canon inktcartridges met printkoppen gebruiken. (van Canon moet je het zelf ff checken, dat weet ik zo niet uit het hoofd).
Verwijderd
Ik ben 't twijfelen tussen twee multifunction inkjetprinters van Canon:
- Canon PIXMA MP520
- Canon PIXMA MP610
De belangrijkste verschillen tussen beide zijn:
- De MP610 kan (automatisch) dubbelzijdig afdrukken, de MP520 kan dit niet..
- De MP610 heeft een maximale printresolutie van 9600x2400 dpi, de MP520 4800x1200 dpi.
- De MP610 heeft een maximale scanresolutie van 4800x9600 dpi, 48 bit, de MP520 2400x4800 dpi, 48 bit.
Vergelijking alternate: link
Nu is mijn belangrijkste vraag, is het verschil in printresolutie in de praktijk daadwerkelijk bij documenten met enkele foto's merkbaar? Of alleen bij full-page foto prints?
- Canon PIXMA MP520
- Canon PIXMA MP610
De belangrijkste verschillen tussen beide zijn:
- De MP610 kan (automatisch) dubbelzijdig afdrukken, de MP520 kan dit niet..
- De MP610 heeft een maximale printresolutie van 9600x2400 dpi, de MP520 4800x1200 dpi.
- De MP610 heeft een maximale scanresolutie van 4800x9600 dpi, 48 bit, de MP520 2400x4800 dpi, 48 bit.
Vergelijking alternate: link
Nu is mijn belangrijkste vraag, is het verschil in printresolutie in de praktijk daadwerkelijk bij documenten met enkele foto's merkbaar? Of alleen bij full-page foto prints?
mp520 heeft duurdere cartridges. Niet dat het prijsverschil dusdanig is dat het echt doorslaggevend is, maar het scheelt zo een 10-15 euro/jaar, bij weinig printjes.
Dus gewoon fijn voor de 610 gaan, heb je alleen maar meer plezier van.
Dus gewoon fijn voor de 610 gaan, heb je alleen maar meer plezier van.
Verwijderd
Volgens mij gebruiken beide printers dezelfde cartridges en maakt de MP610 zelfs gebruik van een extra zwarte cartridge
hmm, ik heb niet bij Canon gekeken, maar de info op Alternate aangehouden en die gaf verschillende cartridges (met verschillende prijzen en capaciteiten) aan.
Ik ben op zoek naar een goede laserprinter, maar aangezien die 'dingen' nogal traag kleur printen, twijfel ik toch erover om over te stappen naar laser. Een Inkjet printer kan wel 30 pagina's per minuut printen, terwijl een laser er toch maar 8 kan doen. Zelf print ik nogal veel kleur, dus dat is nogal vervelend wanneer het traag gebeurd. Klopt dit, of is dit afhankelijk van de printer?
Jij gelooft zeker ook nog in de paashaas 
Doe mij een lol en zoek eens wat reviews van kleureninkjets op en check hoe lang ze doen over een pagina in kleur.
Een A4 kleurenfoto kost over het algemeen meerdere minuten om af te drukken. En wanneer je een tekstdocument hebt met wat kleur (een internetpagina bijvoorbeeld), mag je blij zijn als er 1-2ppm gehaald wordt
Doe mij een lol en zoek eens wat reviews van kleureninkjets op en check hoe lang ze doen over een pagina in kleur.
Een A4 kleurenfoto kost over het algemeen meerdere minuten om af te drukken. En wanneer je een tekstdocument hebt met wat kleur (een internetpagina bijvoorbeeld), mag je blij zijn als er 1-2ppm gehaald wordt
Nee, maar dit zag ik op website's als kieskeurig.nl...Raymond schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:38:
Jij gelooft zeker ook nog in de paashaas
In de specs zal ongetwijfeld staan dat die printers 20-30ppm halen. Dat moet je lezen als "het mechaniek in deze printer kan zonder te printen 30 lege bladzijdes per minuut doorvoeren" en niet dat'ie daadwerkelijk 30ppm kan printen.
Een 8ppm laserprinter print 8 pagina's per minuut, of hij nou 1 regeltje moet printen, of een volle pagina, hooguit dat hij tussendoor even moet renderen als je een erg complexe opdracht geeft.
Bij een inkjet hangt het aantal ppm af van de hoeveelheid die erop een pagina geprint moet worden en in welke kwaliteit. Je mag er rustig vanuit gaan dat een langzame kleurenlaser nog altijd 2x sneller is dan een snelle inkjet.
Een 8ppm laserprinter print 8 pagina's per minuut, of hij nou 1 regeltje moet printen, of een volle pagina, hooguit dat hij tussendoor even moet renderen als je een erg complexe opdracht geeft.
Bij een inkjet hangt het aantal ppm af van de hoeveelheid die erop een pagina geprint moet worden en in welke kwaliteit. Je mag er rustig vanuit gaan dat een langzame kleurenlaser nog altijd 2x sneller is dan een snelle inkjet.
Bedankt!Raymond schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:43:
In de specs zal ongetwijfeld staan dat die printers 20-30ppm halen. Dat moet je lezen als "het mechaniek in deze printer kan zonder te printen 30 lege bladzijdes per minuut doorvoeren" en niet dat'ie daadwerkelijk 30ppm kan printen.
Ik zoek een laserprinter voor alleen zwarte tekst die zo cheap mogelijk moet printen.
Heeft iemand toevallig een goede tip, eventueel met namaak toner?
Heeft iemand toevallig een goede tip, eventueel met namaak toner?
[ Voor 57% gewijzigd door BARACUS op 01-08-2008 22:48 ]
Als je zo cheap mogelijk wilt printen, moet je een oude werkgroepprinter zien te kopen.
Ik heb een IBM infoprint 1140, wat hetzelfde is als een lexmark T622. Dan kan je een originele high yield toner via ebay krijgen voor ruwweg 120-140 euro. En zo'n high yield toner doet 30.000 afdrukken. Een refurbished T622 scoor je voor ruwweg 150-200 euro. Dus al met al kan je voor 300-350 euro 30.000 afdrukken maken (da's 1 tot 1,2 cent per afdruk).
40 ppm, 1200 dpi en voor een prikkie accessoires als netwerkkaarten, duplexunits, sorteer en nietapparaten enz enz enz.
profi-spul is zo gek nog niet
nieuw is het onbetaalbaar, maar wanneer het 5 jaar oud is, kost het minder dan de kleinste consumentenprinter.
Ik heb een IBM infoprint 1140, wat hetzelfde is als een lexmark T622. Dan kan je een originele high yield toner via ebay krijgen voor ruwweg 120-140 euro. En zo'n high yield toner doet 30.000 afdrukken. Een refurbished T622 scoor je voor ruwweg 150-200 euro. Dus al met al kan je voor 300-350 euro 30.000 afdrukken maken (da's 1 tot 1,2 cent per afdruk).
40 ppm, 1200 dpi en voor een prikkie accessoires als netwerkkaarten, duplexunits, sorteer en nietapparaten enz enz enz.
profi-spul is zo gek nog niet
Het moet wel een nieuw apparaat zijn omdat hij niet voor mezelf is, gaat men van stressen
30.000 afdrukken is ook wel een tikkie overdreven
Die Samsung drukt ook al voor zo'n 1.15 cent in de economy mode.
30.000 afdrukken is ook wel een tikkie overdreven
Die Samsung drukt ook al voor zo'n 1.15 cent in de economy mode.
Verwijderd
Waar heb je die actie gezien?dirkie007 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
[...]
LaserJet CP1515n
+- 250 euro
Ik zie dat er een promie op zit; Bundle / 2x Color LaserJet CP1515n Printer 12ppm 96mb Usb/Enet - buy one + get 1x to show
Wat zouden ze hiermee bedoelen ?
Ik ben op zoek naar een goeie kleuren laser printer, alleen ik kan nergens een prijs vergelijk vinden met prijs per pagina principe, iemand enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?
Verwijderd
Geen matches
Ik heb een Kyocera FS1010 die bijna 6000 paginas in normale mode afdrukt voor ca 75 euro
zoals
http://www.comware.nl/supplies/kyocera/kyo-ls/tk17-1/
De 1010 wordt niet meer geleverd, du ff zoeken naar zijn opvolger.
zoals
http://www.comware.nl/supplies/kyocera/kyo-ls/tk17-1/
De 1010 wordt niet meer geleverd, du ff zoeken naar zijn opvolger.
Na het sneuvelen van mijn huidige laserprinter (Oki B4100) ben ik op zoek naar iets nieuws.
Hoewel ik tegenwoordig nog maar zeer weinig afprint, zou ik toch terug naar de laserkant willen gaan. Omdat zwart/wit toch maar zwart/wit is zou ik eventueel overwegen om een kleurenlaser aan te schaffen.
Hierbij is mijn oog gevallen op de CLP-315 van Samsung.
Iemand ervaringen met dit toestel? Een ouder model (CLP-300) scheen nogal moeilijkheden te hebben bij het opnemen van het papier uit de lade, zou dit opgelost zijn bij dit model?
In deze review zijn ze toch niet al te negatief over deze printer (behalve dan de papierschuif). Als ik het hier goed begrijp, is de lade ook niet volledig gesloten en zit er een deel van het papier bloot?
Als ik even verder kijk: Brother heeft geen lowbudget kleurenlaser, de goedkope Oki's werken niet onder Linux, De Hp's heb ik nog niet bekeken en in Epsons heb ik om de één of andere reden geen vertrouwen, dus ik denk dat er uiteindelijk toch niet veel keuze overblijft...
Hoewel ik tegenwoordig nog maar zeer weinig afprint, zou ik toch terug naar de laserkant willen gaan. Omdat zwart/wit toch maar zwart/wit is zou ik eventueel overwegen om een kleurenlaser aan te schaffen.
Hierbij is mijn oog gevallen op de CLP-315 van Samsung.
Iemand ervaringen met dit toestel? Een ouder model (CLP-300) scheen nogal moeilijkheden te hebben bij het opnemen van het papier uit de lade, zou dit opgelost zijn bij dit model?
In deze review zijn ze toch niet al te negatief over deze printer (behalve dan de papierschuif). Als ik het hier goed begrijp, is de lade ook niet volledig gesloten en zit er een deel van het papier bloot?
Als ik even verder kijk: Brother heeft geen lowbudget kleurenlaser, de goedkope Oki's werken niet onder Linux, De Hp's heb ik nog niet bekeken en in Epsons heb ik om de één of andere reden geen vertrouwen, dus ik denk dat er uiteindelijk toch niet veel keuze overblijft...
Lexmark/Dell is er ook nog
Tweedehands is ook een optie, zeker bij laserprinters.
Idd, voor laserprinters durf ik prima 2ehands te nemen. Ik had eerst een HP 4050, 2ehands gekocht, ding heeft nog geen 100.000 geprint, en ik heb al zat printers uit die serie gezien die >250.000 zijn en nog altijd printen. Toners kosten 40-70 eur, en daarmee kun je 10.000 printen.PcDealer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:35:
Lexmark/Dell is er ook nogTweedehands is ook een optie, zeker bij laserprinters.
Zo'n ding is redelijk snel, 17 ppm, en nooit gezeik met compatibiliteit (PCL 5/6, werkt onder vrijwel elk OS). Ding koop je voor 100 eur, en voor 150 heb je m met duplex, netwerk, papierlades enz.
Een simpelere (2200) koop je voor 25-35 eur, en is ook al snel zat, vergelijkbaar met je huidige oki ding
[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 22-07-2008 20:45 ]