Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: printer
Bedankt voor je vlotte reactie Bravo.
Toevallig heb ik vandaag dezelfde zoektocht ondernomen, het zoeken naar een laserprinter onder die onder Ubuntu ook werkt en kwam ik circa op dezelfde modellen uit.
Dat is fijn om te horen, dan zitten we ongetwijfeld in de goede richting :).
Allereerst het verschil tussen de ML 2010 en de ML 2010R, dit is de netwerkfunctionaliteit, de ML-2010R kun je dus direct aan het netwerk hangen.
Omdat de het verschil in de prijs ca 10 euro is denk ik dat ik voor deze versie ga.
Weet je zeker dat de R een netwerkversie is? Gebruikt Samsung daar de N aanduiding niet voor? Hoewel de samsung website die indruk wekt heb ik aanbiedingen van de R gezien die volgens de specificaties geen ethernet functionaliteit zouden hebben. Misschien is het een model dat is voorbereid op netwerkfunctionaliteit, maar moet je die er wel appart bijkopen?
Op zich is die netwerkfunctionaliteit wel erg aantrekkelijk, want ik heb jaren een computer als printserver laten funtioneren, maar dat is een stuk duurder dan een printer met netwerkfunctionaliteit natuurlijk. Weet je ook of de printertoegang / permissies bij de R zijn te configureren, want ik zit in een groot publiek netwerk en ik zit niet op pranks te wachten van collegastudenten ;).
Ha, je hebt me nu al lekker gemaakt met de ML 2010[b]R[b/], ik hoop dat he gelijk hebt wat netwerkfunctionaliteit betreft, want het lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 16:59

Bravo

Second Best

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:59:

Weet je zeker dat de R een netwerkversie is? Gebruikt Samsung daar de N aanduiding niet voor? Hoewel de samsung website die indruk wekt heb ik aanbiedingen van de R gezien die volgens de specificaties geen ethernet functionaliteit zouden hebben. Misschien is het een model dat is voorbereid op netwerkfunctionaliteit, maar moet je die er wel appart bijkopen?

[...]

Ha, je hebt me nu al lekker gemaakt met de ML 2010[b]R[b/], ik hoop dat he gelijk hebt wat netwerkfunctionaliteit betreft, want het lijkt me ideaal.
Helaas denk ik toch dat ik geen gelijk heb |:( en dat de R versie niks anders is dan de gewone. (ik kan ook niet meer terugvinden waarom ik dacht dat de R wel een netwerkversie was).
Nu begin ik zelf ook weer te twijfelen wat ik wil :|

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik sta op het punt een HP D9180 te kopen, maar heb er eigenlijk te weinig geld voor. Momenteel geen kleurenprinter ter beschikking, slechts een z-w laserprinter. het doel van de kleurenprinter is het printen van foto's tot A3 formaat. Ik denk dat de Hp momenteel de beste prijs/prestatieverhouding heeft.

Kan iemand me er nog vanaf praten of een goed alternatief aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

begintmeta schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:22:
Ik sta op het punt een HP D9180 te kopen, maar heb er eigenlijk te weinig geld voor. Momenteel geen kleurenprinter ter beschikking, slechts een z-w laserprinter. het doel van de kleurenprinter is het printen van foto's tot A3 formaat. Ik denk dat de Hp momenteel de beste prijs/prestatieverhouding heeft.

Kan iemand me er nog vanaf praten of een goed alternatief aangeven.
Volgens de keuzehelper is jouw keus de tweede, en waarschijnlijk goedkoper dan de eerste.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Mei schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:18:
Ik speel al een tijdje met het idee een all-in-one te kopen voor op mijn kamer, want de printer van mijn ouders beneden is een 9 jaar oude HP inktjet. Ding is traag, ik ben niet zo'n inktjetfan en ik moet telkens via de computer beneden printen. Mijn eisen:
- zwart-wit laserjet
- flatbedscanner
- graag ook kopiëermogelijkheid
- liefst niet zo lelijk

Ik kwam afgelopen week in de folder van de Office Centre de Samsung ML-1630 tegen. Erg mooi dingetje, maar alleen de printer. Even bij Samsung gekeken en het blijkt dat de SCX-4500 ook een flatbedscanner en kopiëerfunctie heeft. Officiële specs. Heeft iemand ervaringen met deze scanner? Ziet er mooi en lekker compact uit, specs ogen mij ook wel goed, maar ik verder geen ervaring met dergelijke apparatuur. De prijs ligt net onder de 250 Euro. Voor mij wel aan de prijs, maargoed, ding is mooi en functioneel en wil er toch wel flink wat jaren mee gaan doen.
Kickje :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Geen matches
Ik zit met kleine vraag.

Wanneer een lade met special papier op is wordt er automatische afgedrukt naar een andere lade. Herkenning?? ik zou dit graag willen blokeren binnen windows.

Ben nog wel aan het zoekken op Internet.

Al gevonden.. Kan hardware matig op onze machine's

http://www.support.xerox...._NL&Xcntry=NLD&objID=6960

[ Voor 24% gewijzigd door To_Tall op 15-11-2007 12:40 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Geen matches
Bravo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:04:
[...]

Helaas denk ik toch dat ik geen gelijk heb |:( en dat de R versie niks anders is dan de gewone. (ik kan ook niet meer terugvinden waarom ik dacht dat de R wel een netwerkversie was).
Nu begin ik zelf ook weer te twijfelen wat ik wil :|
Hoewel ik nog steeds niet echt wijzer ben geworden heb ik twee mogelijke verklaringen voor het verschil van de R t.o.v. de gewone gevonden in andere discussie topics.

-De R zou op een milieuvriendelijkere wijze geproduceert zijn.
-De R zou een refurbished model kunnen zijn.

De laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ze als nieuw worden verkocht, anders zou het vermeld moeten worden toch?
Eerstgenoemde verklaring zou kunnen, maar een ander verschil kan de usb verbinding zijn, dat is een 2.0 bij de R tegen een 1.1 voor de gewone.

Hoewel we nog steeds niets wijzer zijn, lijkt de R gewoon een iets nieuwere revisie te zijn van hetzelfde apparaat?

Zaterdag ga ik er eentje halen denk ik, dus het is dan te hopen dat deze goed functioneerd onder linux. Als ik meer weet plaats ik het wel in dit topic ...

• Bravo

Bravo

Second Best

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:56:
[...]

Hoewel ik nog steeds niet echt wijzer ben geworden heb ik twee mogelijke verklaringen voor het verschil van de R t.o.v. de gewone gevonden in andere discussie topics.

-De R zou op een milieuvriendelijkere wijze geproduceert zijn.
-De R zou een refurbished model kunnen zijn.

De laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ze als nieuw worden verkocht, anders zou het vermeld moeten worden toch?
Eerstgenoemde verklaring zou kunnen, maar een ander verschil kan de usb verbinding zijn, dat is een 2.0 bij de R tegen een 1.1 voor de gewone.

Hoewel we nog steeds niets wijzer zijn, lijkt de R gewoon een iets nieuwere revisie te zijn van hetzelfde apparaat?

Zaterdag ga ik er eentje halen denk ik, dus het is dan te hopen dat deze goed functioneerd onder linux. Als ik meer weet plaats ik het wel in dit topic ...
Fijn dat je ons op de hoogte wil houden, ik wacht met spanning af. ( * Bravo is volgende week jarig en mag ook een printer of All-In-One aanschaffen, maar dan moet het wel werken)

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Gegroet mensen,
Ik las gisteren met interesse deze pagina over de Samsung ML-2010R.
Ik had namelijk dezelfde vragen als die hier werden gesteld, en heb niet gewacht tot het resultaat van de aankoop die door yohanman hier zou publiceren vandaag :)

Ik heb deze printer voor 59,95 gekocht bij Vi-Computer. Ik mocht hem helaas niet terugbrengen als hij het niet deed onder linux, maar ik nam het risico.
THuisgekomen heb ik hem aangesloten op de ubuntu 7.10-pc van mijn vrouw. Resultaat *pruttelpruttel* samsung ML2010R is klaar voor gebruik. Ik klik wat rond en print een testpagina die er feilloos uitkomt. Wat andere printjes, werkt prima, en ook erg snel!
En, geen enkel gedoe met drivers installeren of printertypes of weetikveel wat ik allemaal op ubuntuforums.org gelezen heb. Gewoon aansluiten, aanzetten en klaar, werkt meteen!

Wel lijkt het alsof de tekst erg licht is, bij printen van 2 pagina's op 1 kantje. Maar goed, misschien ligt dat aan ... instellingen, lettertype, eerste printjes die uit de printer kwamen, nog anders.... Ik weet het niet. Maar hij werkt iig prachtig.

Één punt van aandacht echter was dat er geen usb-kabel in de doos was meegeleverd, en dat er géén netwerkaansluiting op lijkt te zitten. Samen met de verkoper van Vi-computer gekeken op internet en dàt leek nou juist het verschil te zijn volgens een website. Maar helaas. De toner moest er stevig in geklikt worden (bleek nadat het ding het eerst gewoon niet deed), maar dat zal liggen aan mijn 0-ervaring met laserprinters voorzien van toner-cartridges...

Dus, dat is mijn (tot nog toe goede) ervaring.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
Ja, en waar staat die R nu voor ..?

- 60,- is wel de laagste prijs die ik kan vinden voor dit apparaat. Bij ons vragen ze er zelfs 111,- voor!

[ Voor 61% gewijzigd door Eusebius op 17-11-2007 11:54 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uchy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:00:
Gegroet mensen,
Ik las gisteren met interesse deze pagina over de Samsung ML-2010R.
Ik had namelijk dezelfde vragen als die hier werden gesteld, en heb niet gewacht tot het resultaat van de aankoop die door yohanman hier zou publiceren vandaag :)
Ik heb deze printer voor 59,95 gekocht bij Vi-Computer. Ik mocht hem helaas niet terugbrengen als hij het niet deed onder linux, maar ik nam het risico.
Inmiddels heb ik de ML-2010R hier ook staan, maar ik heb deze nog niet aangesloten. Mijn publicatie betreffende mijn (linux) bevindingen moet ik dus nog even uitstellen, omdat ik de printer maandag pas kan aansluiten op m'n netwerkje.
We zijn er ook nog steeds niet over uit wat nu exact het technische verschil tussen de twee is. De verkoper kon alleen vertellen dat de R de opvolger was, mogelijk is het dus gewoon een nieuwe revisie van hetzelfde apparaat. Misschien heeft het dus toch wel te maken met de (milieuvriendelijkere) productiewijze, maar dit blijft uiteraard pure speculatie ... hmmm, speculaas. Voor de rest is het printknopje oranje i.p.v. grijs en lijkt er een usb 2.0 aansluiting op te zitten, maar schijn bedriegt, want dit blijkt volgens de handleiding een usb 1.1 poort te zijn die uiteraard wel 2.0 compatible is.
Ik heb er uiteindelijk 70 euro voor betaalt en dat is een erg schappelijke prijs voor een dergelijke printer lijkt mij.
THuisgekomen heb ik hem aangesloten op de ubuntu 7.10-pc van mijn vrouw. Resultaat *pruttelpruttel* samsung ML2010R is klaar voor gebruik. Ik klik wat rond en print een testpagina die er feilloos uitkomt. Wat andere printjes, werkt prima, en ook erg snel!
En, geen enkel gedoe met drivers installeren of printertypes of weetikveel wat ik allemaal op ubuntuforums.org gelezen heb. Gewoon aansluiten, aanzetten en klaar, werkt meteen!

Wel lijkt het alsof de tekst erg licht is, bij printen van 2 pagina's op 1 kantje. Maar goed, misschien ligt dat aan ... instellingen, lettertype, eerste printjes die uit de printer kwamen, nog anders.... Ik weet het niet. Maar hij werkt iig prachtig.
Dat klinkt zeer positief, ik hoop dat het configureren hier net zo soepel verloopt :). Wel vraag ik me af van welke driver je gebruik maakt? Er zijn enkele verschillende mogelijkheden, maar slechts de samsungdriver biedt de ondersteuning die tot op zekere hoogte (dus bijna) het volledige potentieel van deze printer kan benutten. De resolutie is dan 600x600, maar dat is geen probleem, want die 1200 onder windows is toch geïnterpolleerd.
Één punt van aandacht echter was dat er geen usb-kabel in de doos was meegeleverd, en dat er géén netwerkaansluiting op lijkt te zitten. Samen met de verkoper van Vi-computer gekeken op internet en dàt leek nou juist het verschil te zijn volgens een website. Maar helaas. De toner moest er stevig in geklikt worden (bleek nadat het ding het eerst gewoon niet deed), maar dat zal liggen aan mijn 0-ervaring met laserprinters voorzien van toner-cartridges...

Dus, dat is mijn (tot nog toe goede) ervaring.
Er zit idd geen netwerkaansluiting op, maar dat had ik niet verwacht. Op de samsung website is de netwerkfunctionaliteid ook aangegeven als optioneel en daarvoor moet je een aparte module aanschaffen. Het is me echter niet duidelijk hoe deze dan moet worden aangesloten, want intern lijkt geen plaats en de enige (extern) aanwezige poort is van het type usb.

Het is i.i.g. fijn te horen dat je de printer zo vlot aan de praat hebt gekregen. Veel suc6 met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat we nog veel plezier aan onze samsung ML-2010R'tjes mogen beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Geen matches
Uchy en yohanman bedankt voor jullie 'reviews'. Ik denk dat ik er nu ook eentje ga (laten) aanschaffen.
Maar eerst weer mn ubuntu op orde krijgen, stel updates gehad (Feisty) en nu idle load van 17 8)7

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Graag gedaan!
Ik gebruik de CUPS-driver yohanman, tenminste, dat is wat ik uit het schermpje achter system-administration-printing opmaak. Daar staat CUPS: ML2010R of iets in die trant.

Enige puntje tot nog toe: Ik kan niet meerdere exemplaren van een document printen, vanuit OO.o, tenzij ik dat echt in de instellingen van de printer instel. Ik heb hierover al het een en ander aan bugs op launchpad gevonden. Dat lijkt te maken te hebben met de gnome-printer-interface, maar weet t niet zeker.

voor meer info, zie:
https://bugs.launchpad.ne...openoffice.org/+bug/50457

en voor meerdere sheets per pagina:
http://ubuntuforums.org/s...=printing+multiple+copies

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Op de site van Samsung staat duidelijk
Interface USB 1.1 (Compatible With USB 2.0)
.
Als ik kijk naar de productpagina's van de ML-2010 en de ML-2010R, is alles identiek, zelfs de fabrikantcode
Model Code ML-2010D3
.

Helaas gebruiken ze voor beide modellen dezelfde manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:33
Geen matches
Die modelcode is volgens mij voor de toner, hij staat achter consumables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Iemand ervaring met Samsung CLP-300 of Samsung CLP-350N?

Ik ben namelijk van plan een kleurenlaserprinter aan te schaffen. Ik weet dat het niet ultramegatopkwaliteit kleurenafdrukken zullen zijn, maar dat verwacht ik ook niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
jopie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:50:
Die modelcode is volgens mij voor de toner, hij staat achter consumables.
Hmmm... inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:17:
Ik zit met een probleem bij ons thuis hebben we een nieuwe printer nodig maar we hebben geen flauw idee welke wan't als je er eentje gevonden hebt, hoor je weer slechte reviews en ik weet niet echt waar je nou op moet letten.
Maar nu heb ik er eentje gevonden de canon pixma mx700, is dit wat de revieuwer is er wel tevereden over.
http://reviews.cnet.com/m...4505-3181_7-32590817.html

of zijn er beter printers tussen de 100 en de 200 euro.

alvast bedankt.
Ik heb nog even gekeken en kwam ook de Canon Pixma MX700 tegen. Heb jij hem al gekocht? Zo ja, hoe is-ie?

edit:
Ik zat even te kijken waar ik zo'n ding hier ergens neer kan zetten. Beste plek is een tafeltje ergens i m'n kamer. Afstand is denk ik net te ver voor USB (USB kon technisch gezien max.5 meter zonder hub), dus dan is een netwerkaansluiting ideaal. Printen kan zeker via die aansluiting, maar kan je bij de MX700 ook scannen op die manier?

Ik had trouwens het idee een B&W laserjet met flatbedscanner te kopen, dit omdat ik wel in kleur dingen wil kunnen scannen (en ook kopietjes wil kunnen maken), maar toch alleen maar tekst of andere dingen die toch wel in zwart-wit kunnen print. Er zijn echter weinig all-in-ones die dat hebben. Is inktjet dan ook een goede keuze?

[ Voor 14% gewijzigd door Mei op 26-11-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Geen matches
Heb vandaag de nieuwe brother DCP-350C all in one gekocht ter vervanging van mijn Dell all in one.

De installatie was een eitje en de afdrukken zijn vele malen beter dan mijn Dell. Ben ook erg blij met de 4 aparte inkt tankjes. Ben nu al vele malen tevredener tov de Dell all in one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbob123
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05-2024
MrJames schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:22:
[...]

Heb vandaag de DCP-770CW via post gekregen. Ziet er goed uit! Heb hem meteen aangesloten op de netwerk. Printen en scannen gaat makkelijk via de software. Kopieeren nog niet gedaan.
Hoe bevalt de DCP-770CW? Hoe is de print kwaliteit voor zowel tekst als foto's?
Is de software makkelijk te gebruiken?

Ik ben aan het kijken voor een ethernet printer maar ik twijfel tussen deze en de canon mp610r.
Misschien andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
drbob123 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:02:
[...]

Hoe bevalt de DCP-770CW? Hoe is de print kwaliteit voor zowel tekst als foto's?
Is de software makkelijk te gebruiken?

Ik ben aan het kijken voor een ethernet printer maar ik twijfel tussen deze en de canon mp610r.
Misschien andere suggesties?
Heb net vandaag de DCP-770CW besteld bij de kijkshop (bijna net zo duur als Zercom -en- je kan gewoon naar je lokale kijkshop om te klagen)..

Heb deze gekozen omdat de Canon wel eens last heeft van verstopte/slechte printkoppen. Nu kan dit bij de Brother natuurlijk ook, maar daar was niets over te vinden :P

Los daarvan heb ik in meedere testen al gezien dat Brother vaak goed scoort, en vaak beter dan Canon. En daarnaast is de DCP-770CW gewoon een stuk mooier :) dat hij 2 lades heeft bevalt ook, en geen 'top loader' of hoe je zo'n lelijk plastic omhoog stekend geval aan de achterkant ook wil noemen. Heeft hij LAN+WLAN en dat krijg je niet zo makkelijk in de Canons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 15:18
fredgroes schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:29:
Heb vandaag de nieuwe brother DCP-350C all in one gekocht ter vervanging van mijn Dell all in one.

De installatie was een eitje en de afdrukken zijn vele malen beter dan mijn Dell. Ben ook erg blij met de 4 aparte inkt tankjes. Ben nu al vele malen tevredener tov de Dell all in one
Werkt deze printer goed met Vista ?
Heb nu een HP PSC 1610 all-in-one maar moet elke dag drivers opnieuw installeren :(
Verkoop die wel aan m'n ouders >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Harm-Jan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:44:
[...]

Heb nu een HP PSC 1610 all-in-one maar moet elke dag drivers opnieuw installeren :(
heb geen idee want ik draai nog op xp. In de handleiding word al wel gesprokken over hoe je de printer moet installeren onder vista. Dus ik ga er vanuit dat hij dan ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm-Jan
  • Laatst online: 05-09 15:18
fredgroes schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:35:
[...]

heb geen idee want ik draai nog op xp. In de handleiding word al wel gesprokken over hoe je de printer moet installeren onder vista. Dus ik ga er vanuit dat hij dan ook werkt.
Oke bedankt :*) Deze week maar even een DCP-350C aanschaffen O-)

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Ik ben op zoek naar een kleurenlaserprinter. Hij hoeft niet stil te zijn, snelheid doet er ook niet toe. wat ik wel belangrijk vind is duurzaamheid, aparte cmyk toners en een beetje behoorlijke kleurenkwaliteit, resolutie hoeft niet van "prof. hoogte" te zijn. Kan iemand mij een beetje in de juiste richting sturen?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Harm-Jan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:44:
[...]

Ligt dat niet aan een instelling dat je alleen signed drivers mag installeren of zo? Dit geïnstalleerd?
.zolder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:02:
Ik ben op zoek naar een kleurenlaserprinter. Hij hoeft niet stil te zijn, snelheid doet er ook niet toe. wat ik wel belangrijk vind is duurzaamheid, aparte cmyk toners en een beetje behoorlijke kleurenkwaliteit, resolutie hoeft niet van "prof. hoogte" te zijn. Kan iemand mij een beetje in de juiste richting sturen?
Wat is je budget? Ik zie tweedehands HP Color Laserjet 2500 te koop staan tussen EUR 100,00 en 300,00. Bij tweedehands letten op de status van de toners en de drum. Drum alleen is nieuw EUR 100-130,00 voor 20.000 afdrukken (zwart/wit) en 8000 alleen kleur.

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 13-12-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Ik ben in het bezit van een HP Deskjet 5740. Een klein jaar terug deed mijn kleurcartridge (343) het niet meer, terwijl er nog voldoende inkt in zat. Na contact met HP kreeg ik te horen dat deze over de houdbaarheidsdatum heen was en dat de printer hem dan niet meer wilde gebruiken. Omdat ik kleur niet zo vaak gebruik heb ik hem er gewoon uit getrokken en er verder niets mee gedaan.

Nu, al weer een jaar later, vertoont mijn zwarte patroon (339) met een gelijke houdsbaarheiddatum als het kleur patroon hetzelfde probleem. Dit patroon vul ik steeds bij met een flesje inkt en naald. De printer begon weer strepen te geven dus ik heb hem bijgevuld. Het apparaat accepteert het patroon alleen niet, het lampje blijft knipperen, terwijl er wel zat inkt in zit.
Heeft iemand een idee of en hoe ik dit op kan lossen? Of is een nieuwe cartridge de enige mogelijkheid? :'(

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Naar aanleiding van mijn laatste post: ik heb een tweedehands HP Color Laserjet 3550n gekocht voor EUR 130,00. Hoop hem morgen in huis te hebben. Toners zijn goed vol, behalve zwart (10%). Maar dan heb ik nog steeds 600p's te gaan. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/McQeqjQuHr6PSQduhz1wPGmC/thumb.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 14-12-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Hey bedankt voor de tip bokkepoot van vraag&aanbod. Ik heb maar een bod geplaatst op een printer zonder gescheiden toners maar voor een nette prijs.. het zit zo ik heb die printer zsm nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

.zolder schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:11:
Hey bedankt voor de tip bokkepoot van vraag&aanbod. Ik heb maar een bod geplaatst op een printer zonder gescheiden toners maar voor een nette prijs.. het zit zo ik heb die printer zsm nodig
Er is genoeg te vinden hoor :) Alleen reageert men niet allemaal even snel, als ze al reageren. Bij mij in de buurt staat een Color Laserjet 2500 te koop met redelijke tonervulling, maar een te vervangen drum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Zo! Ik heb de knoop ook doorgehakt en het is een Brother DCP 7010L geworden.
Na de installatie van de drivers van de brother website, werkte alles bijna vlekkeloos op mijn Ubuntu Feisty installatie, kopieren kon de printer al zonder drivers op de printer, scannen ging ook in een keer goed.
Alleen het printen heeft me wat moeite gekost, wat blijkt: je kunt alles configureren met CUPS en het lijkt dan te werken, maar de printer doet niets.
Oplossing:
code:
1
 sudo /etc/init.d/cupsys start

en nu werkt het als een trein, de scans kunnen met gocr ook herkent worden als text, maar verwacht met kleinere lettertypen hier niet al te veel van, daarnaast zijn de scans niet van fotokwaliteit, een echte bedrijfsoplossing dus.

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik heb vandaag een Samsung ML-2010R gehaald. Installeren ging zonder problemen en de kwaliteit van de prints is goed. Echter maakt de fan heel veel geluid bij mij. Ik hoor een continue brom. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb een stille PC en dit overheerst al het geluid in mijn kamer als ik geen TV of muziek aan heb staan.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Bravo schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:45:
Zo! Ik heb de knoop ook doorgehakt en het is een Brother DCP 7010L geworden.
Na de installatie van de drivers van de brother website, werkte alles bijna vlekkeloos op mijn Ubuntu Feisty installatie, kopieren kon de printer al zonder drivers op de printer, scannen ging ook in een keer goed.
Alleen het printen heeft me wat moeite gekost, wat blijkt: je kunt alles configureren met CUPS en het lijkt dan te werken, maar de printer doet niets.
Oplossing:
code:
1
 sudo /etc/init.d/cupsys start

en nu werkt het als een trein, de scans kunnen met gocr ook herkent worden als text, maar verwacht met kleinere lettertypen hier niet al te veel van, daarnaast zijn de scans niet van fotokwaliteit, een echte bedrijfsoplossing dus.
zo ik zit even te kijken dat is een mooi ding voor zeer weinig geld.

Ik had alleen net een brother dcp-560n gekocht
ik heb al een brother 5150D duplex laser printer en wilde nog iets voor kleur nadat mijn canon i865 de geest had gegeven.
De 560N heeft een netwerk aansluiting en na installatie van de software op je pc kun je allerlei profielen aanmaken.
Op het apparaat zelf zit een kleuren lcd en ik kan hier allerlei zaken op doen, bijv selecteren naar welke pc ik wil scannen.
De ADF is leuk maar niet echt praktisch, de opening is vrij laag waardoor er niet al te veel papier in kan, je hebt ook al snel dat er meerdere blaadjes tegelijk gepakt worden.
Software werkt prima op Vista, kan helaas niet op windows 2003 server geinstalleerd worden (waardoor mijn eigen pc dus aan moet staan als ik ga scannen naar een pc)

al met al toch een tevreden brother fanboy:P

[ Voor 11% gewijzigd door IRCfreAk op 09-01-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Geen matches
MrJames schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:45:
Heb gisteren toch maar de DCP-770CW besteld. Kon er geen review over vinden.
Beetje laat, maar voor mensen die het interessant vinden: http://www.trustedreviews.../12/07/Brother-DCP-770CW/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:17:
Ik zit met een probleem bij ons thuis hebben we een nieuwe printer nodig maar we hebben geen flauw idee welke wan't als je er eentje gevonden hebt, hoor je weer slechte reviews en ik weet niet echt waar je nou op moet letten.
Maar nu heb ik er eentje gevonden de canon pixma mx700, is dit wat de revieuwer is er wel tevereden over.
http://reviews.cnet.com/m...4505-3181_7-32590817.html

of zijn er beter printers tussen de 100 en de 200 euro.

alvast bedankt.
Vandaag heb ik multifunctionals vergeleken die voldoen aan volgende eisen (in willekeurige volgorde):
  • in kleur printen
  • type inktjet
  • 4 gescheiden inkt-cardridges (B,C,M,Y)
  • enveloppen kunnen invoeren
  • USB-aansluiting
  • incl. drivers voor Windows XP
  • printen, kopiëren, scannen en faxen
  • printen, scannen en faxen via netwerk
  • kopiëren, scannen en faxen via een ADF
  • max. 200 euro
Deze multifunctionals voldoen aan bovenstaande eisen:
Canon Pixma MX700 @ euro
Brother MFC-465CN @ euro
Epson Stylus DX9400F @ euro

De vergelijking in JPG-formaat (imageshack.us) en "MS Excel 2000"-formaat (rapishare.com).

Mijn conclusie is dat die van Canon de beste prijs/kwaliteit levert en de extra euro's waard is.
De Quick Setup en Start Guide van die multifunctional. Waar op internet kan men de gebruikershandleiding raadplegen?

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMij op 10-01-2008 19:12 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
@ tweakmij

ik heb een brother dcp-560cn gekocht, in essentie hetzelfde apparaat alleen dan zonder fax.
het apparaat bevalt mij prima en ik vind vooraal de netwerkaansluiting erg prettig.

Heb je ook gekeken naar inkt bijv voor de printers?
voor de brother heb je voor 8 euro zwart en voor 5 euro kleur (bij 123inkt)

als ik kijk naar de pixma heb je voor 3.50 zwart of kleur, nog goedkoper dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
IRCfreAk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:57:
@ tweakmij

ik heb een brother dcp-560cn gekocht, in essentie hetzelfde apparaat alleen dan zonder fax.
het apparaat bevalt mij prima en ik vind vooraal de netwerkaansluiting erg prettig.

als ik kijk naar de pixma heb je voor 3.50 zwart of kleur, nog goedkoper dus:)
@IRCfreAk: Goed punt, was geen (maar is inmiddels WEL een) criterium. Hierbij alsnog de prijzen (excl. verzendkosten) van 1 originele zwart/wit inkt-cardridge (aantal pagina's per cardridge onbekend):

PGI-5BK voor Canon Pixma MX700 @ 11,00 euro
LC-1000BK voor Brother MFC-465CN @ 15,65 euro
T0711 voor Epson Stylus DX9400F @ 07,45 euro

[ Voor 1% gewijzigd door TweakMij op 22-01-2008 07:07 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

IRCfreAk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:57:
@ tweakmij

Ik heb onlangs bij inktmedia.nl 2 stetjes gekocht van 4 LC-1000 cartridges voor nog geen 30 euro, incl verzendkosten. Nog geen problemen mee gehad :) (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TweakMij schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:42:
[...]

Vandaag heb ik multifunctionals vergeleken die voldoen aan volgende eisen (in willekeurige volgorde):
  • in kleur printen
  • type inktjet
  • 4 gescheiden inkt-cardridges (B,C,M,Y)
  • enveloppen kunnen invoeren
  • USB-aansluiting
  • incl. drivers voor Windows XP
  • printen, kopiëren, scannen en faxen
  • printen, scannen en faxen via netwerk
  • kopiëren, scannen en faxen via een ADF
  • max. 200 euro
Deze multifunctionals voldoen aan bovenstaande eisen:
Canon Pixma MX700 @ euro
Brother MFC-465CN @ euro
Epson Stylus DX9400F @ euro

De vergelijking in JPG-formaat (imageshack.us) en "MS Excel 2000"-formaat (rapishare.com).

Mijn conclusie is dat die van Canon de beste prijs/kwaliteit levert en de extra euro's waard is.
De Quick Setup en Start Guide van die multifunctional. Waar op internet kan men de gebruikershandleiding raadplegen?
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de prestaties van de Canon MX700. Ik wil ook contracten van mijn clienten kunnen inscannen als 1 pdf bestand. Ik weet dat HP Officejet dit doet. Kan de MX700 met zijn ADF dit ook realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:45:
[...]

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de prestaties van de Canon MX700. Ik wil ook contracten van mijn clienten kunnen inscannen als 1 pdf bestand. Ik weet dat HP Officejet dit doet. Kan de MX700 met zijn ADF dit ook realiseren?
Bij zowel de Canon Pixma MX700 als de Brother MFC-465CN kan je m.b.v. de ADF naar PDF scannen (neem ik aan o.b.v. wat hierover in de online productpagina's en PDF-brochures wordt gesuggereerd). Het lijkt me in ieder geval erg waarschijnlijk, gegeven de "scan naar"-opties (zie mijn spreadsheet). Het zal dan ook wel mogelijk zijn om naar PDF te scannen via de ADF, neem ik aan. Welke ervaringsdeskundige kan hierover 100% uitsluitsel geven?

[ Voor 29% gewijzigd door TweakMij op 10-01-2008 22:19 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een printer/scanner-combinatie die aan bepaalde eigenschappen moet voldoen:

- De scanner moet zo goed zijn, dat er met speciale software (welke?) van ingescande documenten weer word-bestanden gemaakt kunnen worden
- Het liefst een netwerkprinter
- Inkt of laser maakt niet zo uit
- Het liefst ook kopieer mogelijkheid
- Redelijk snelle printer.

Wat voor printer voldoet aan deze eisen? Of moet je dan toch een losse scanner kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Geen matches
Ik denk dat 99% van de all-in-ones wel voldoet aan die eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Geen matches
TweakMij schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:08:
[...]

Bij zowel de Canon Pixma MX700 als de Brother MFC-465CN kan je m.b.v. de ADF naar PDF scannen (neem ik aan o.b.v. wat hierover in de online productpagina's en PDF-brochures wordt gesuggereerd). Het lijkt me in ieder geval erg waarschijnlijk, gegeven de "scan naar"-opties (zie mijn spreadsheet). Het zal dan ook wel mogelijk zijn om naar PDF te scannen via de ADF, neem ik aan. Welke ervaringsdeskundige kan hierover 100% uitsluitsel geven?
met de brother 565cn die ik heb heb je ook die scanto button.
Vervolgens kun je met brother control center 3 instellen welke qualiteit en welk formaat dit moet zijn.
Ik kan kiezen uit pdf, single page tiff, multipage tiff, compressed tiff (single/multi) en jpg geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben me momenteel aan het orienteren op een all in one printer. budget rond de 150 euro max. ik heb altijd hp's gehad en weet eigenlijk eerlijk gezegd weinig van andere printers af.

reviews lezen vind ik normaal gesproken vrij simpel, maar bij printers vind ik dit lastiger omdat de keuzemogelijkheden nogal groot zijn. wat zijn futures die zeg de laatste 2 jaar erin gezet zijn? ik heb nu een hp 960c plus een losse scanner. wat ik lekker zou vinden is een netwerkprinter, eventueel draadloos, hoeft niet per se. direct copieren etc erg handig, maar volgens mij kan elke printer dat. verder lijtk me zo'n lcd schermpje wel handig.

wat zijn andere opties waaraan ik kan denken? en wat is de beste combi printer voor mijn budget? ik heb een x aantal jaar geleden de hp 960 gekozen ivm de inktpatronen die groter waren dan normaal waardoor ik goedkoper kon printen.

en wbt foto printen, kan dit met de kleurenlasers van tegenwoordig ook goed? of is de inkjetprinter toch nog koning op dit gebied? en vanaf hoeveel pagina's is een laserprinter combi goedkoper?

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
tennisbal schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:
ik ben me momenteel aan het orienteren op een all in one printer. budget rond de 150 euro max. ik heb altijd hp's gehad en weet eigenlijk eerlijk gezegd weinig van andere printers af.

reviews lezen vind ik normaal gesproken vrij simpel, maar bij printers vind ik dit lastiger omdat de keuzemogelijkheden nogal groot zijn. wat zijn futures die zeg de laatste 2 jaar erin gezet zijn? ik heb nu een hp 960c plus een losse scanner. wat ik lekker zou vinden is een netwerkprinter, eventueel draadloos, hoeft niet per se. direct copieren etc erg handig, maar volgens mij kan elke printer dat. verder lijtk me zo'n lcd schermpje wel handig.

wat zijn andere opties waaraan ik kan denken? en wat is de beste combi printer voor mijn budget? ik heb een x aantal jaar geleden de hp 960 gekozen ivm de inktpatronen die groter waren dan normaal waardoor ik goedkoper kon printen.

en wbt foto printen, kan dit met de kleurenlasers van tegenwoordig ook goed? of is de inkjetprinter toch nog koning op dit gebied? en vanaf hoeveel pagina's is een laserprinter combi goedkoper?

ben benieuwd!
Echt mooie foto prints maak je nog steeds met een inkjet, laser is vooral geodkoop bij veel zwart wit prints. Hoeveel goedkoper is echt relatief, dat hangt helemaal af van je printgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zeef schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:22:
[...]

Echt mooie foto prints maak je nog steeds met een inkjet, laser is vooral geodkoop bij veel zwart wit prints. Hoeveel goedkoper is echt relatief, dat hangt helemaal af van je printgedrag.
en welke raad je dan aan? ik heb de mogelijkheid mijn oude printer te ruilen met mijn ma zodat ik een nieuwe kan kopen. enige eis is dat ik er snel 1 regel, waardoor ik amper tijd heb om me erin te verdiepen wat ik normaal wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:26
Als je al weet dat je budget €150 is, kan je natuurlijk de keuze al redelijk beperken. Als je even op een rijtje zet welke printers je wat lijken in die klasse, kunnen wij daar nog wat verder in adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:38
Heeft iemand ook ervaring met de Samsung ML-2571N (A4, 24 ppm, Parallel & USB 2.0 & 100mbit)?

Ik ben op zoek naar een betaalbare netwerkprinter (tot max € 150,-) en dit was 1 van de goedkopere volgens pricewatch (Lexmark wil ik niet vanwege ervaringen in het verleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Raymond schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:11:
Als je al weet dat je budget €150 is, kan je natuurlijk de keuze al redelijk beperken. Als je even op een rijtje zet welke printers je wat lijken in die klasse, kunnen wij daar nog wat verder in adviseren.
ok ik twijfel tussen de volgende printers:

EPSON All-In-One Photo RX585
HP All-In-One Photosmart C4380 WiFi
HP All-In-One Photosmart C5180 Netwerk
Epson Stylus DX8450
HP Officejet 6310 (iets over budget 179,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Wat is het verschil tussen de beide RX585jes en de DX8450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
Raymond schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:43:
Wat is het verschil tussen de beide RX585jes en de DX8450?
ik denk idd dat ie toch hetzelfde is. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:40:
[...]

ok ik twijfel tussen de volgende printers:

EPSON All-In-One Photo RX585
HP All-In-One Photosmart C4380 WiFi
HP All-In-One Photosmart C5180 Netwerk
Epson Stylus DX8450
HP Officejet 6310 (iets over budget 179,95)
Waarom neem je geen Canon? De MX300 of de MX700 bv?
Ik heb zelf de HP Officejet 6310 en wil nu ook overstappen naar de Canon vanwege goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik heb zelf de C6180 van HP (en een Epson Aculaser C1100 kleurenlaser) en de combinatie bevakt me prima. De HP's hebben de neiging om in Vista wat problemen te geven met het netwerk maar daar zijn al wat patches en workarounds voor. Een andere optie is bij Paradigit een goedkope Samsung laserprinter ML 2010R van 59,95 (aanbieding in Leiden), de Epson all in one DX4450 van 59,95 en een sitecom printerserver van 39,95. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zeef schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:49:
Ik heb zelf de C6180 van HP (en een Epson Aculaser C1100 kleurenlaser) en de combinatie bevakt me prima. De HP's hebben de neiging om in Vista wat problemen te geven met het netwerk maar daar zijn al wat patches en workarounds voor. Een andere optie is bij Paradigit een goedkope Samsung laserprinter ML 2010R van 59,95 (aanbieding in Leiden), de Epson all in one DX4450 van 59,95 en een sitecom printerserver van 39,95. :)
wat betreft die laserprinter, is de kwaliteit van zo'n goedkope printer beter dan een inkjet van zeg 150 euro? en hoe zit het met de kosten p pagina? ik lees soms bv dat een printer max. 2500 blz p maand aankan. wat houd dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Zucht, zuigen mijn vorige post en post (waarin ik verschillende all-in-ones/ multifunctionals met elkaar vergelijk) dan zo? Nu ik inmiddels de gelukkige eigenaar van een Canon MX700 ben, blijkt mijn vergelijking tot een nogal bevredigende keuze te hebben geleid. Voor dit aankoopbedrag, krijg je werkelijk de meest geavanceerde opties met alle toeters-en-bellen van dit moment. Zo kan je bijv. vanaf meerdere (!) Windows-PC's via ethernet scannen, faxen, printen en memorycards lezen.

De enige minpunten die ik heb kunnen vinden (onder voorbehoud, want ik heb nog niet alle documentatie van deze duizendpoot gelezen):
  • Vergt installatie van allerlei "goed-bedoelde" applicaties met nogal onrustige/ afwijkende/ minder-intuïtieve GUI's en zonder gemeenschappelijke update functie. Waarom zijn het LCD-scherm en de bedieningsknoppen niet toegankelijk gemaakt via een embedded webapplicatie voor (platform onafhankelijke) webbrowsers?
  • Geen linux software.
  • Geen (optionele) wifi-module.
  • Workgroup naam ("WORKGROUP") is niet te wijzigen en dus dienen alle PC's (die deze multifunctional via ethernet moeten kunnen benaderen) lid te zijn van een workgroup met als verplichte vaste naam "WORKGROUP".
  • Scannen naar netwerkshares kan niet. Scannen kan alleen naar PC's die een programmaatje, genaamd "Canon IJ Network Scan Utility", op de achtergrond hebben draaien (geen service :().
  • Bij "Scan to PC" onthoudt de applicatie ("MP Navigator EX 1.0") het opgegeven pad niet.
  • Voorafgaand aan het scannen via de ADF en wiaacmgr, staat het papierformaat telkens weer op "Letter".
  • Naar 1 (!) PDF-bestand scannen van meer pagina's dan er in de ADF passen (35 pagina's), kan niet.
  • Vrij vaak worden nogal cryptische afkortingen in het LCD-scherm gebruikt.
  • Snelheid van de MemoryCard-slideshow op het LCD-display is niet te wijzigen.
  • Sommige functies zijn alleen via een PC (niet via het LCD-scherm) in te stellen (zoals het IP- en MAC-filter).
  • De meegeleverde OCR-software ("ScanSoft OmniPage SE 4") is niet te upgraden, geloof ik.
  • Geen hardwarematige (wel softwarematige) duplex/ dubbelzijdige printer en papier herinvoeren kan alleen via de tweede papierlade aan de achterzijde (niet instelbaar via de voorzijde dus).
  • Gegevens op de MemoryCards zijn alleen te wijzigen OF via USB OF via LAN (niet beide en ook niet via het LCD-display).
  • USB-opslagmedia (flashdrives) zijn niet via de USB-connector op de rechtervoorkant van de multifunctional te benaderen.
  • De twee dikke handleidingen zijn VOOR aankoop niet kosteloos beschikbaar, ook niet online (wel is andere documentatie in *.chm-formaat vanaf een meegeleverde CD-rom te installeren).
  • Hij maakt 's ochtends geen wentelteefjes. :+
En een paar onverwachtse pluspunten:
  • IP- en MAC-filter tegen misbruik van de multifunctional via ethernet.
  • Parallel gebruiken van USB en ethernet is geen probleem (zelfs niet met 1 en dezelfde PC).
  • Op de PC's draaien geen extra processen (m.u.v. voormelde "Canon IJ Network Scan Utility": CNMNSUT.exe), volgens de taskmanager en Process Explorer.
  • De meegeleverde OCR-software voldoet prima.

[ Voor 79% gewijzigd door TweakMij op 20-03-2008 20:52 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TweakMij schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 02:29:
Zucht, zuigen mijn vorige post en post (waarin ik verschillende all-in-ones/ multifunctionals met elkaar vergelijk) dan zo? Nu ik inmiddels de gelukkige eigenaar van een Canon MX700 ben, blijkt mijn vergelijking tot een nogal bevredigende keuze te hebben geleid. Voor dit aankoopbedrag, krijg je werkelijk de meest geavanceerde opties met alle toeters-en-bellen van dit moment. Zo kan je bijv. vanaf meerdere (!) Windows-PC's via ethernet scannen, faxen, printen en memorycards lezen.

De enige minpunten die ik heb kunnen vinden (onder voorbehoud, want ik heb nog niet alle documentatie van deze duizendpoot gelezen):
  • Vergt installatie van allerlei "goed-bedoelde" applicaties met nogal onrustige/ afwijkende/ minder-intuïtieve GUI's en zonder gemeenschappelijke update functie. Waarom zijn het LCD-scherm en de bedieningsknoppen niet toegankelijk gemaakt via een embedded webapplicatie voor (platform onafhankelijke) webbrowsers?
  • Geen linux software.
  • Geen (optionele) wifi-module.
  • Workgroup naam ("WORKGROUP") is niet te wijzigen en dus dienen alle PC's (die deze multifunctional via ethernet moeten kunnen benaderen) lid te zijn van een workgroup met als verplichte vaste naam "WORKGROUP".
  • Scannen naar netwerkshares kan niet. Scannen kan alleen naar PC's die een programmaatje, genaamd "Canon IJ Network Scan Utility", op de achtergrond hebben draaien (geen service :().
  • Bij "Scan to PC" onthoudt de applicatie ("MP Navigator EX 1.0") het opgegeven pad niet.
  • Voorafgaand aan het scannen via de ADF en wiaacmgr, staat het papierformaat telkens weer op "Letter".
  • Naar 1 (!) PDF-bestand scannen van meer pagina's dan er in de ADF passen (35 pagina's), kan niet.
  • Vrij vaak worden nogal cryptische afkortingen in het LCD-scherm gebruikt.
  • Snelheid van de MemoryCard-slideshow op het LCD-display is niet te wijzigen.
  • Sommige functies zijn alleen via een PC (niet via het LCD-scherm) in te stellen (zoals het IP- en MAC-filter).
  • De meegeleverde OCR-software ("ScanSoft OmniPage SE 4") is niet te upgraden, geloof ik.
  • Geen hardwarematige (wel softwarematige) duplex/ dubbelzijdige printer en papier herinvoeren kan alleen via de tweede papierlade aan de achterzijde (niet instelbaar via de voorzijde dus).
  • Gegevens op de MemoryCards zijn alleen te raadplegen (niet te wijzigen via het LCD-display of PC's).
  • USB-opslagmedia (flashdrives) zijn niet via de USB-connector op de rechtervoorkant van de multifunctional te benaderen.
  • De twee dikke handleidingen zijn VOOR aankoop niet kosteloos beschikbaar, ook niet online (wel is andere documentatie in *.chm-formaat vanaf een meegeleverde CD-rom te installeren).
  • Hij maakt 's ochtends geen wentelteefjes. :+
En een paar onverwachtse pluspunten:
  • IP- en MAC-filter tegen misbruik van de multifunctional via ethernet.
  • Parallel gebruiken van USB en ethernet is geen probleem (zelfs niet met 1 en dezelfde PC).
  • Op de PC's draaien geen extra processen (m.u.v. voormelde "Canon IJ Network Scan Utility": CNMNSUT.exe), volgens de taskmanager en Process Explorer.
  • De meegeleverde OCR-software voldoet prima.
sorry niet echt gelezen, maar ik denk dat ik voor jouw printer ga. morgen gelijk bestellen. ik hoop dat je advies goed was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor dit aankoopbedrag, krijg je werkelijk de meest geavanceerde opties met alle toeters-en-bellen van dit moment. Zo kan je bijv. vanaf meerdere (!) Windows-PC's via ethernet scannen, faxen, printen
Niet om heel flauw te doen, maar dat kan onze Brother van een paar jaar oud ook :P

Mijn printervraag, al is het meer de softwarekant:

Bij mijn Canon printer (i9950) zit software (CD-labelprint) om cd's en dvd's te beprinten. Opzich doet deze software wat hij moet doen, alleen kun je maar tot een diameter van 118mm beprinten terwijl mijn Verbatim dvd's gewoon 120mm zijn. Ik krijg nu dus een mooie witte rand aan de buitenkant.

Nu wil ik gewoon op cd's en dergelijke kunnen printen vanuit Photoshop, ook omdat ik dan wel kleurprofielen kan gebruiken. Bij de settings van de printer zelf kun je als papiersoort de cd-tray kiezen, alleen staat er nergens iets van maten. Ik weet dus niet welk formaat papier ik in Photoshop in moet stellen en waar op dat papier ik dan de cd neer moet zetten.

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand een template van de Canon CD-tray A (je hebt ze van A t/m G geloof ik), waarmee je dus wel in PS op cd's kunt printen? Met google kan ik echt niks vinden, ook gezien het feit dat "a cd-tray" nogal een generieke term is :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
tennisbal schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:19:
[...]

wat betreft die laserprinter, is de kwaliteit van zo'n goedkope printer beter dan een inkjet van zeg 150 euro? en hoe zit het met de kosten p pagina? ik lees soms bv dat een printer max. 2500 blz p maand aankan. wat houd dat in?
Ja, dat hangt een beetje af van merk/type. Moet je maar even kijken wat toners doen van die samsung en hoe lang fuser en drum meegaan. Mijn C1100 was overigens niet echt goedkoop, 449 en nu 325.

Zag vandaag in het voorbij wandelen bij de Paradigit een HP all in one in de reclame met netwerk mogelijkheid voor 125 euro.

Die Canon ziet er btw erg ok uit, volgens mij veel betere specs dan die HP van de para :)

Ik weet niet of je iemand kent met een office centre pas maar die hebben af en toe ook wel afbraakprijs acties op A-merk printers.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 24-01-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Geen matches
Gizz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:39:
[...]
Niet om heel flauw te doen, maar dat kan onze Brother van een paar jaar oud ook :P
|:( Ik heb vergeleken op meerdere criteria, zoals (!) netwerkfunctie en het aantal pagina's die in de ADF kunnen. De ene fabrikant heeft meer ervaring met en biedt dus een uitgebreidere functie X en de andere met functie Y. Mijn vergelijking gaf slechts een (selectieve) indruk van het totaalplaatje, met als focus de "breedte" (boven de "diepte") van de functies.

[ Voor 48% gewijzigd door TweakMij op 24-01-2008 13:53 . Reden: Achteraf kan altijd van alles beter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Geen matches
tennisbal schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:32:
[...]
ik hoop dat je advies goed was :P
Ik geef je geheel vrijblijvend ter overweging om voorafgaand aan JOUW keuze te controleren of we dezelfde (vergelijkings)criteria delen. Zo heb ik bijv. niet gekeken naar welke multifunctionals 's ochtends wentelteefjes kunnen bakken, terwijl dit wellicht nou net juist voor jou een keiharde kick-out criteria is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Geen matches
TweakMij schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Ik geef je geheel vrijblijvend ter overweging om voorafgaand aan JOUW keuze te controleren of we dezelfde (vergelijkings)criteria delen. Zo heb ik bijv. niet gekeken naar welke multifunctionals 's ochtends wentelteefjes kunnen bakken, terwijl dit wellicht nou net juist voor jou een keiharde kick-out criteria is. :+
:Y) mmmm wentelteefjes....gimme gimme gimme 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TweakMij schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:35:
[...]

|:( Ik heb vergeleken op meerdere criteria, zoals (!) netwerkfunctie en het aantal pagina's die in de ADF kunnen. Mijn vergelijking geeft een (selectieve) indruk van het totaalplaatje, met als focus de "breedte" (boven de "diepte") van de functies.
Uh, dat kan best, maar het enige wat je zei was dat deze printer de laatste toeters en bellen heeft zoals scannen/printen/faxen over het netwerk? Waarop ik reageerde dat dat helemaal niet de laatste snufjes zijn. Dan kun je wel met je hoofd tegen een muur bonken, maar daar bereik je niks mee :)

Ik zeg verder niet of deze printer goed of slecht is, ik geef alleen aan dat de functies die jij noemt niet heel speciaal zijn en voor wel meer printers gelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 24-01-2008 13:55 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Gizz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:53:
[...]
Uh, dat kan best, maar het enige wat je zei was dat deze printer de laatste toeters en bellen heeft zoals scannen/printen/faxen over het netwerk? Waarop ik reageerde dat dat helemaal niet de laatste snufjes zijn. Dan kun je wel met je hoofd tegen een muur bonken, maar daar bereik je niks mee :)
Ok, point taken. Hoe nieuw iets is, is nogal relatief. Ik bedoelde dat die multifunctional voor diens prijsklasse op dit moment een enorm breed (zo niet het breedste) scala aan functies biedt, waaronder zeker ook de relatief nieuwe functies. De netwerkfunctie gaf ik als voorbeeld van zo'n relatief nieuwe functie, welke m.i. overigens nog lang niet uitontwikkeld/ volwassen is. Zo zijn de multifunctionals in deze prijsklasse van HP (voor zover ik weet) nog altijd "slechts" netwerk printers (geen netwerk scanners). Uiteraard blijkt dit niet duidelijk uit hun promotiemateriaal, terwijl ze daarin uiteraard wel duidelijk "netwerk, ethernet, etc." vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53
Even een kort DPI vraagje. Vond wat aardige sites die vertelde hoe DPI in elkaar zit.Ik mis lleen de link naar de pinter. Je leest dat een foto tussen 240 en de 300 dpi moet zijn wil je een goede kwaliteit print krijgen. Maar dan...
Ga je kijken bij printers dan krijg je mega dpi nummers, 9600x2400 dpi.
Stel dat mijn afbeelding voldoet aan 300 dpi bij A4 formaat.
Hoe kom ik er dan achter op welke printer ik deze optimaal kan printen zonder hem eerst up of donw te scalen?
Dus
Vraag 1.
klopt het volgende:
A4
30x21 cm == 11.81 inch x 8.26 inch
ik wil minimaal 300 dots per inch op mijn A4.
Dus dan moet mijn printer minimaal zijn:
3543 x 2478 DPI

Vraag 2.
Hoe doe je dit anders om?
Als ik een afbeelding heb op A4 formaat bij 300 dpi.
En ik wil die printen op een printer van 9600x2400 dpi.
Dan doe ik er goed aan om eerst de foto in photoshop te upscalen naar?
9600x2400 dpi a4 is gelijk aan 812x290dpi is gelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geen matches
Gizz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:39:
[...]

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand een template van de Canon CD-tray A (je hebt ze van A t/m G geloof ik), waarmee je dus wel in PS op cd's kunt printen? Met google kan ik echt niks vinden, ook gezien het feit dat "a cd-tray" nogal een generieke term is :P
Probeer dit eens,is geen Photoshop maar InDesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
Geen matches
Nu ik inmiddels de gelukkige eigenaar van een Canon MX700 ben, blijkt mijn vergelijking tot een nogal bevredigende keuze te hebben geleid.
Grrr, in dezelfde week nog worden de opvolgers Canon MX7600 en de MX850 aangekondigd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Geen matches
zo pakket is binnen, canon mx700. man wat een groot ding :P houd ik wel van hehe van het weekend maar es aansluiten en de 48578934 blz van de usermanual doorlezen, hoewel ik dat normaal eigenlijk nooit doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TweakMij schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:39:
[...]

Grrr, in dezelfde week nog worden de opvolgers Canon MX7600 en de MX850 aangekondigd. :'(
Wow handig dat jij dit hier even noteert :D
Ik wilde namelijk de mx700 gaan bestellen. Ik wacht nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:36:
Iemand ervaring met Samsung CLP-300 of Samsung CLP-350N?

Ik ben namelijk van plan een kleurenlaserprinter aan te schaffen. Ik weet dat het niet ultramegatopkwaliteit kleurenafdrukken zullen zijn, maar dat verwacht ik ook niet.
Ondertussen sta ik daadwerkelijk op het punt de 350N aan te schaffen, ik vraag me alleen af of deze Vista x64 compatible is. De Samsung website meldt alleen dat het ding Vista-compatible is, ja dat zal best maar zijn er ook 64-bits drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:38
TweakMij schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:12:
[...]
Zo zijn de multifunctionals in deze prijsklasse van HP (voor zover ik weet) nog altijd "slechts" netwerk printers (geen netwerk scanners). Uiteraard blijkt dit niet duidelijk uit hun promotiemateriaal, terwijl ze daarin uiteraard wel duidelijk "netwerk, ethernet, etc." vermelden.
Even een correctie: De multifunctionals van HP zijn ook al jaren netwerkscanners. Mijn PSC 2610 gebruik ik al jaren zo. De meeste andere netwerk-equipped multifunctionals kunnen ook via het netwerk scannen. Tis alleen dat de meegeleverde software "nogal eigenzinnig" is om het voorzichtig uit te drukken.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:45

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik vind een goede all in one multiprinter altijd wel fijn.

Heb laatst voor mijn ouders een canon mp520 neer gezet.
Voordeel:
Snel scannen/afdrukken, stond er van te kijken al gaat zwart nog veel sneller.
4 losse inktpatronen, ivm die 3 in 1 gevallen waarvan maar 1 kleur op is b.v.
Makkelijk bij te vullen patronen.

En ook het printen gaat erg snel+ de welbekende fotokwaliteit.

Vind zelf een laser printer wel wat niet normaal hoe goed koop die dingen zijn geworden.
En omdat ik foto,s toch laat afdrukken door een centrale.
Zit ik dan zelf weer te kijken naar een laser+ snelle scanner all in one.

http://www.canon.nl/For_H...i-SENSYS_MF4010/index.asp
Zoiets maar scant hij nou wel kleur maar print alleen zwart?
Hier staat bij kleur een kruis:
http://azerty.nl/producte...ys-mf-4010-laser-mfp.html

Maar hier staat bij canon:

Snelle hoogwaardige laserafdrukken
De afdruksnelheid is 20 pagina's per minuut voor afdrukken en kopiëren. Een uitstekende afdrukresolutie van 1200 x 600 dpi biedt een professionele laserafdrukkwaliteit van tekst en foto's. U profiteert van zowel snelheid als kwaliteit.

Laserafdruk kwaliteit van foto,s met alleen zwart?
All in one cardridge = toch ook kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:58:
Ik heb nog een oude laserjet 4L printer van HP staan hier. Nou vroeg ik mij af of je die kunt aansluiten met een parallel to USB kabel. Voordat ik daar in investeer lijkt me dat handig om te weten.
Mijn computers hier thuis hebben allemaal geen parallel aansluiting meer namelijk. En verder werkt hij nog prima.
Is dit nog gelukt, of heeft iemand hier een antwoord op?

Heb ook een 4L gekregen, met een parallelle aansluiting, maar die kabel past niet door m'n bureau heen... Usb kabel zou dus ideaal zijn...

Ook al zie ik die alleen van B-merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kleurenlaser is nog steeds duurder dan monochroom laser, dus het is helemaal niet vreemd dat'ie kleur kan scannen, maar alleen zwart kan printen.
Laser-kwaliteit betekent niet meer dan dat: Laser kwaliteit. En als er alleen een zwarte toner in zit, kan'ie dus alleen zwart printen, maar dan wel in laserkwaliteit :)

all-in-one cartidge kan ook betekenen dat in die cartridge niet alleen toner zit, maar ook de fuser oid. 't is een consumentenapparaat, dus het is wel zo makkelijk als je niet allerlei onderhouds-onderdelen los hoeft te kopen en te installeren.
Dat heeft voordelen voor de gebruiker (dat zijn consumenten en die wil je niet lastig vallen met de techniek van laserprinters) maar ook voor de detailhandel: De supplies voor dit apparaat bestaat maar uit één artikel: de all-in-one cartridge. (en dus niet uit toners, fusers, maintenance kits enz enz enz, de spullen die je normaal vindt bij zakelijke lasers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Raymond schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:26:

all-in-one cartidge kan ook betekenen dat in die cartridge niet alleen toner zit, maar ook de fuser oid. 't is een consumentenapparaat, dus het is wel zo makkelijk als je niet allerlei onderhouds-onderdelen los hoeft te kopen en te installeren.
Dat heeft voordelen voor de gebruiker (dat zijn consumenten en die wil je niet lastig vallen met de techniek van laserprinters) maar ook voor de detailhandel: De supplies voor dit apparaat bestaat maar uit één artikel: de all-in-one cartridge. (en dus niet uit toners, fusers, maintenance kits enz enz enz, de spullen die je normaal vindt bij zakelijke lasers)
Meestal is het combo van toner en drum. Fuser apart. Maintanance kit bestaan uit bijvoorbeeld een fuser, pickuprollers. Dan heb je ook nog transferkits. Maar bij kleine apparaten loont het niet de moeite te servicen omdat de levensduur dan toch wel is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:45

r.marijnissen

sapphire512mb

Ja maar lees dit dat eens:
. Een uitstekende afdrukresolutie van 1200 x 600 dpi biedt een professionele laserafdrukkwaliteit van tekst en foto's.

Dus alleen zwart/wit foto,s?....
Is er voor zon printer dan ook een kleuren toner dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Je kan er prima kleurenfoto's mee afdrukken.
Je foto's komen er dan zo uitzetten. Ziet er prima uit, toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Raymond op 29-01-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Geen matches
Wildfire schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:19:

[...]

Ondertussen sta ik daadwerkelijk op het punt de 350N aan te schaffen, ik vraag me alleen af of deze Vista x64 compatible is. De Samsung website meldt alleen dat het ding Vista-compatible is, ja dat zal best maar zijn er ook 64-bits drivers?
Na al bijna een week te wachten op antwoord van Samsung zelf (die de vraag naar een "expert" hadden doorgestuurd) kwam ik afgelopen weekend op het "geniale" idee de drivers eens te downloaden en uit te pakken :P

Resultaat: onder de uitgepakte bestanden en mappen vond ik netjes een XP en Vista 64-bits mapje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:28:
Ik heb vandaag een Samsung ML-2010R gehaald. Installeren ging zonder problemen en de kwaliteit van de prints is goed. Echter maakt de fan heel veel geluid bij mij. Ik hoor een continue brom. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb een stille PC en dit overheerst al het geluid in mijn kamer als ik geen TV of muziek aan heb staan.
Helaas heb ik dit iets te laat gezien, want zo vaak check ik dit topic niet. De Samsung bevalt mij ook uitstekend en heeft zichzelf al terug verdiend ...
Wat geluidsproductie betreft heb ik weinig te klagen. Alleen als de printer wordt ingeschakeld maakt hij een periode redelijk wat geluid, maar na een tijdje stopt dat en hoor je hem niet meer.
Van een 'continue brom' kan ik hier niets ontdekken, maar misschien dat dit wordt overstemd door het geluid van overige apparatuur / ventilatie in de omgeving.
Voor de ML-2010R heb ik een deskjet gehad die onverklaarbare ruis produceerde. Na een zoektocht waar dat irriterende geluid vandaan kon komen hadden we op een gegeven moment bijna alles uitgeschakeld, zoals de computer, scanner, monitor, speakers, ventilatie, licht, etc. en toen kwamen we er achter dat het de printer was. Als de printer van het stroomnet werd gehaald verdween het geluid. Uitschakelen was niet voldoende. Vermoedelijk was het de voeding die een ruisend / sissend geluid produceerde.
Hoe dan ook, mijn Samsung staat gewoon 24/7 aan en ik bemerk hem alleen als er geprint wordt of als ik hem inschakel nadat hij uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Na al een hele tijd met mijn huidige printer (Canon Bubble Jet i320) te zitten printen ben ik volgens mij wel (binnenkort) toe aan een nieuwe. Hij begint kuren te vertonen zoals soms inktvlekken over de pagina en bij kleuren pagina heeft hij daar het meest last van en het lijkt wel of hij nog veel meer inkt gebruikt dan eerst. Ik weet dat Canon niet bekend staat om zijn zuinigheid van de inkt maar de tekst lijkt vaak net iets te dik uit geprint te worden.

Ik heb de Printer FAQ en heb mijn wensen voor mijn nieuwe printer opgesteld:
- Multifunctionele printer:
- - Printen
- - Scannen
- - Kopieren (minder belangrijk)
- - (Fax is geen must, maar als het kan mooi meegenomen)
- Een HP printer, want ik vind het wenselijk dat ik papier van voren kan invoeren en ook van voren uitkomt. De klassieke HP printer vorm zeg maar.
- Budget: < ~100 euro.
- Lage kosten print per pagina.
- USB aansluiting (maar dat heeft elke hedendaagse printer wel)
- Wireless is niet een must maar als het kan is het nog te overwegen.

Na wat onderzoek kwam ik uit dat HP redelijk lage prijs per pagina heeft dus dat kwam mooi uit. Ik kan namelijk geen ander printers die de papierlade aan de voorkant hebben. Als ik deze wensen in de PW invul kom ik hier op uit. Nog een redelijk aantal printers.

HP Deskjet F380 en de HP Deskjet F4100 lijken me iets te langzaam. Bij de HP Officejet 4300 zit de papierlade achter deze valt dus hoe dan ook af. De HP Officejet 5600 is misschien iets te groot en print even snel (of even langzaam) als de Deskjet F380 en de Deskjet F4100.
De HP Photosmart C3180 staat niet meer op de HP site en ook niet op de afdeling van HP die niet meer worden geproduceert. Dus de specificaties kan ik niet vinden van deze printer. Hij staat nog wel in de PriceWatch.
De HP Photosmart C4180 lijkt sterk op de HP Photosmart C4280 maar de C4180 lijkt met een paar eigenschappen iets beter. Hier staat nog dat er een Photosmart C4385 zou worden uitgebracht. Echter een paar weken later werd een nieuwbericht uitgebracht die niets over de Photosmart C4385 liet weten. Ook in de PriceWatch komt hij nog niet voor. Volgens het eerste nieuwsbericht zou deze C4385 ook beschikken over een draadloze verbinding.
Verder is ook nog de HP Photosmart C5180 en de HP Photosmart C5280 deze zitten net iets boven mijn budget en zijn ook niet veel beter dan de C4xxx serie als ik de specificaties die op de HP site moet geloven. En ook hier is het weer verrasend dat de C5180 iets beter is dan de C5280 de eerste heeft namelijk ook ethernet aansluitmogelijkheid.
Ten slotte is er ook nog een de HP PSC 1500 die lijkt alsof hij binnenkort of nu al uit productie is genomen. Volgens de PriceWatch is hij ook al een vrij oude printer.

Ik neig dus de keuze te maken voor de HP Photosmart C4180. Alleen vraag ik me nog af of de C4385 nog binnenkort in Nederland uitkomt? Ook heb ik even gezocht naar reviews: review 1, review 2 en review 3. Allemaal hebben ze het over de minpunt dat je de photo inkt steeds met de zwarte inkt moet wisselen. Maar is die photo inkt alleen voor photo's bedoelt of ook als kleur cartridge? Ik ben namelijk niet van plan foto's gaan printen. Kortom iemand dus ervaring met de (cartridges van) HP Photosmart C4180?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Regeneration schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:16:
Ik kan namelijk geen ander printers die de papierlade aan de voorkant hebben.
Dan heb je niet goed gezocht, want alle Brother multifunctionals hebben de lade aan de voorkant.
Het leuke van Brother is dat je vaak wat meer features hebt dan HP voor dezelfde prijs. Bijvoorbeeld scannen en printen via het netwerk, terwijl je bij HP dan een prijsklasse hoger zit.
Daar kan ik CDtray A niet vinden. Overigens heb ik wel een ander programma geprobeerd dat compatible zou zijn met mijn printer (Audiolabel), maar die printte juist weer scheef op de cd. Ik hou het voorlopig maar bij de Canon software en neem het kleine randje voor lief.

[ Voor 37% gewijzigd door Gizz op 10-02-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Makro:
HP Officejet 4315 EUR 45,00 (ex).
Printen faxen, kopiëren, scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:16:
Ik weet dat Canon niet bekend staat om zijn zuinigheid van de inkt maar de tekst lijkt vaak net iets te dik uit geprint te worden.

Na wat onderzoek kwam ik uit dat HP redelijk lage prijs per pagina heeft dus dat kwam mooi uit. Ik kan namelijk geen ander printers die de papierlade aan de voorkant hebben.
Volgens mij zijn de Canon printers wel aardig zuinig, en is ook de prijs per pagina in het geval van de Canon printers behoorlijk laat.

Verder hebben de meeste Canon printers tegenwoordig twee papierlades: één aan de voorkant en één aan de bovenkant, dus wat dat betreft is HP niet meer de enige optie.

Bijvoorbeeld de Pixma iP4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:49:
[...]

Dan heb je niet goed gezocht, want alle Brother multifunctionals hebben de lade aan de voorkant.
Het leuke van Brother is dat je vaak wat meer features hebt dan HP voor dezelfde prijs. Bijvoorbeeld scannen en printen via het netwerk, terwijl je bij HP dan een prijsklasse hoger zit.

[...]

Daar kan ik CDtray A niet vinden. Overigens heb ik wel een ander programma geprobeerd dat compatible zou zijn met mijn printer (Audiolabel), maar die printte juist weer scheef op de cd. Ik hou het voorlopig maar bij de Canon software en neem het kleine randje voor lief.
Jarod schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:02:
[...]

Volgens mij zijn de Canon printers wel aardig zuinig, en is ook de prijs per pagina in het geval van de Canon printers behoorlijk laat.

Verder hebben de meeste Canon printers tegenwoordig twee papierlades: één aan de voorkant en één aan de bovenkant, dus wat dat betreft is HP niet meer de enige optie.

Bijvoorbeeld de Pixma iP4500
Bedankt voor jullie reactie en info. Ik kan daar wel even verder mee zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 19:55

uppie8374

Sousousou

Geen matches
Ik heb net de Samsung ML 2010R gekocht. Hierop zit een lampje met Toner saver, maar deze brand niet tijdens het printen. Betekent dit dat toner saver niet automatisch aanstaat? Zo niet, hoe kan ik de toner saver dan aanzetten?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Al in de driver-instellingen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

In de voorkeursinstellingen van de printer bij 'Printers en faxapparaten' staat de tonerbesparingsmodus aan. Echter het lampje op de printer zelf blijft uit tijdens het printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

uppie8374 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:17:
Ik heb net de Samsung ML 2010R gekocht. Hierop zit een lampje met Toner saver, maar deze brand niet tijdens het printen. Betekent dit dat toner saver niet automatisch aanstaat?
Klopt
Zo niet, hoe kan ik de toner saver dan aanzetten?
uppie8374 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:27:
In de voorkeursinstellingen van de printer bij 'Printers en faxapparaten' staat de tonerbesparingsmodus aan. Echter het lampje op de printer zelf blijft uit tijdens het printen.
Zie hoofdstuk 1.7, 4.2, 4.5 en p.9 van de manual.
http://downloadcenter.sam...20484_ML-2010_English.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Geen matches
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:24:
[...]
Klopt

[...]

[...]

Zie hoofdstuk 1.7, 4.2, 4.5 en p.9 van de manual.
http://downloadcenter.sam...20484_ML-2010_English.pdf
Gedownload, gelezen, en gedaan... nu werkt het wel :) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
PcDealer schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:50:
Makro:
HP Officejet 4315 EUR 45,00 (ex).
Printen faxen, kopiëren, scannen
Makro heeft de gewoonte end of life printers aan te bieden tegen dumpprijzen.

In België stond een aantal weken geleden de Officejet 9120 in de aanbieding voor 599.

Deze printer is 1/2/2008 end of sales life gegaan, wat wil zeggen dat de unit na deze dag niet meer verkocht mag worden.

Wat nog erger is, is dat Makro in het Brusselse Nederlandstalige units verkoopt aan Franstalige.
Indien die thuis erachter komen dat de handleiding in het Nederlands is alsook het frontpanel, dan stuurt Makro hen naar HP.

Echt schandalig, Makro moet toch ook de Franstalige aanbieden ? :(
HP zou dan deze klanten moeten helpen, omdat Makro er geen bal mee inzit met hun klanten.
Gaat er bij mij niet in. 8)7 Geeft wel aan dat de service van HP op niveau is. _/-\o_

Een heel goede all in one van HP is tegenwoording de Officejet Pro L-series 7400/7500/7600/7700.
Lees maar de review op internet.
Ook tijdelijk gratis 3 jaar garantie en een gratis extra cartridges !
http://h41112.www4.hp.com...dsc_smb_20071212202825306

[ Voor 16% gewijzigd door abusimbal op 12-02-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
abusimbal _/-\o_

Hoe verschilt een 3550 _echt_ van een 3700? Ik heb nu een extra ladebak (500v). De zwarte toner p/n is hetzelfde, maar de kleuren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Geen matches
Hier de verschillen tussen een HP Laserjet 3500, 3550 en 3700
http://www.vb.net/products/HP/clj3500-3550-3700.pdf

Yes PcDealer I'm back ! Lang geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
abusimbal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:43:
Hier de verschillen tussen een HP Laserjet 3500, 3550 en 3700
http://www.vb.net/products/HP/clj3500-3550-3700.pdf

Yes PcDealer I'm back ! Lang geleden.
Woei!

Ja, de officiele specs heb ik gezien, Ik heb een 3550n.

Verschillen in:
- geheugengrootte
- printvolume
- externe vs interne printserver
- snellere processor
- etc.

Ik bedoel inside info: duplexer op de 3700-series wel, 35x0 series niet. Maar zou het wel werken in de 3550? 6.000p kleurentoner wel op de 3700, maar zou het werken in de 3550?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Geen matches
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:50:
[...]
Ik bedoel inside info: duplexer op de 3700-series wel, 35x0 series niet. Maar zou het wel werken in de 3550? 6.000p kleurentoner wel op de 3700, maar zou het werken in de 3550?.
Van Laserjets weet ik niet veel, ben de inkjetman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:29:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie en info. Ik kan daar wel even verder mee zoeken. :)
De Brother printers heb ik nog niet heel goed bekeken, maar de eerste indruk is niet al te goed. Het lijkt een beetje een merk dat een lage prijs heeft maar de kwaliteit niet altijd even goed is. Klopt dit een beetje of is mijn gedachte een beetje verkeerd?

Hoe dan ook, ik ben verder gaan zoeken en heb inderdaad gevonden dat Canon nu ook best aardig zuinige printers heeft. Ik ben tot nu toe uitgekomen op een Canon Pixma MP510 alleen deze is nu minder goed verkrijgbaar en de opvolger is nagenoeg gelijk (en waarschijnlijk ook iets beter?) en dat is de Canon Pixma MP520. Mijn vraag was eigenlijk nu of van die twee papierlades die de Canon heeft één daarvan (de achterste) gewoon kan negeren/niet gebruiken?

Ik zal later zelf nog naar een winkel gaan, want in de reviews kan ik dat niet terugvinden, ook niet aan afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:02:
[...]

De Brother printers heb ik nog niet heel goed bekeken, maar de eerste indruk is niet al te goed. Het lijkt een beetje een merk dat een lage prijs heeft maar de kwaliteit niet altijd even goed is. Klopt dit een beetje of is mijn gedachte een beetje verkeerd?
Wat ik van Brother printers gezien heb is dat ze prima printjes maken, maar dat ze wat betreft kwaliteit niet kunnen tippen aan bijvoorbeeld de Canon printers.
Hoe dan ook, ik ben verder gaan zoeken en heb inderdaad gevonden dat Canon nu ook best aardig zuinige printers heeft. Ik ben tot nu toe uitgekomen op een Canon Pixma MP510 alleen deze is nu minder goed verkrijgbaar en de opvolger is nagenoeg gelijk (en waarschijnlijk ook iets beter?) en dat is de Canon Pixma MP520. Mijn vraag was eigenlijk nu of van die twee papierlades die de Canon heeft één daarvan (de achterste) gewoon kan negeren/niet gebruiken?

Ik zal later zelf nog naar een winkel gaan, want in de reviews kan ik dat niet terugvinden, ook niet aan afbeeldingen.
Ik denk dat het wat betreft kwaliteit niet zo heel veel uitmaakt, de nieuwere zal misschien heel iets beter zijn, misschien wat probleempjes nog verholpen, maar ik denk niet dat het het kwa printkwaliteit echt gaat merken.

Wat betreft de papierlades, het is geen enkel papier om één van de lades te negeren, ik heb zelf een MP510, daarop zit een selectieknop voor de papierlade, als je die op één van de twee lades zet blijft hij deze altijd gebruiken. Ik gebruik zelf ook alleen de onderste lade omdat dat wat betreft hoogte beter uitkomt. Ik kan mij niet voorstellen dat de MP520 dit niet heeft, maar dat zou je dan nog even na kunnen vragen bij de winkel waar je de printer gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Jarod schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:59:
[...]

Wat ik van Brother printers gezien heb is dat ze prima printjes maken, maar dat ze wat betreft kwaliteit niet kunnen tippen aan bijvoorbeeld de Canon printers.

[...]

Ik denk dat het wat betreft kwaliteit niet zo heel veel uitmaakt, de nieuwere zal misschien heel iets beter zijn, misschien wat probleempjes nog verholpen, maar ik denk niet dat het het kwa printkwaliteit echt gaat merken.

Wat betreft de papierlades, het is geen enkel papier om één van de lades te negeren, ik heb zelf een MP510, daarop zit een selectieknop voor de papierlade, als je die op één van de twee lades zet blijft hij deze altijd gebruiken. Ik gebruik zelf ook alleen de onderste lade omdat dat wat betreft hoogte beter uitkomt. Ik kan mij niet voorstellen dat de MP520 dit niet heeft, maar dat zou je dan nog even na kunnen vragen bij de winkel waar je de printer gaat kopen.
Bedankt voor je snelle reactie. :) Ik denk zelf ook de onderste lade zal gaan gebruiken. Ook i.v.m. de hoogte. Ik zal binnenkort even bij een winkel langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:30
(NB: Ik begrijp niet precies wat het voordeel is van één hele lange algemene post over printers.
Maar zal mijn vraag hier stellen, misschien meer resultaat.)

Wij hebben deze wat grotere kleuren laserprinter.
Printer bevalt goed.

Nu raken de kleuren toners op, en zoek ik alternatieven voor de dure Dell toners.

In Nederland en Europa zijn er nauwelijks alternatieven.

De cartridges schijnen van een chip voorzien te zijn.
Maar dit schijnt tegenwoordig normaal te zijn en schijnen meevervangen of gereset te kunnen worden.

In de USA zijn wel nagevulde cartridges te koop. Veel goedkoper, mede door de lage dollar.

Mijn vraag:
Zou het kunnen, of is er iets bekend, dat is de chips ook bewust anders zijn in de USA.
Zeg maar net als de regiocode bij de dvd's?

Andere tips/meningen?

SCS

- If I could do that, I would do it better -

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste