2500 enveloppen en/of kartonnen briefkaarten printen
Op dit moment hebben we een standaard HP laser printertje maar daarmee werkt het niet goed. In de invoerbak mogen geen enveloppen en in de handinvoer kan ik maximaal 10 stuks kwijt. Daardoor is iemand voor een mailing nu zo'n 6 uur bezig met het domweg invoeren van die dingen.
We printen op dit moment puur het adres en een port betaald logo (z/w). De snelheid boeit niet echt, het gaat vooral om het feit dat er wat meer massa in kan. A4 gaat prima overigens.
Wellicht zijn er printers die het papier niet draaien maar in een rechte lijn werken? Dat gaat vast een stuk beter met enveloppen e.d.
Bij de 4000 serie van HP kan je deze krijgen: enveloppen invoer voor 75 vel
Da's natuurlijk niet zoveel, maar het is maar een voorbeeldje. Ongetwijfeld zal HP wel modellen hebben waar er meer ingaan (vraag het ze op 0900 - 202 0165) en anders kan je altijd nog bij xerox en lexmark kijken.
't is niet goedkoop, maar dat is 6 uur iemand aan zo'n printer laten zitten natuurlijk ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 03-07-2007 11:54 ]
Enveloppen doe ik via de A4-bak op mijn HP Deskjet. Probeer eens bij de huidige printer dat te doen.djluc schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:36:
Vraagje: Ik ben op zoek naar een goede printer voor een MKB bedrijf, een winkel, waarmee het volgende goed mogelijk is:
2500 enveloppen en/of kartonnen briefkaarten printen
Hoeveel grams zijn de briefkaarten?
Heb ze niet zo snel kunnen vindenRaymond schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:53:
Meestal kom je dan in een wat grotere printer terecht, waar aparte invoereenheden bij te krijgen zijn.
Bij de 4000 serie van HP kan je deze krijgen: enveloppen invoer voor 75 vel
Da's natuurlijk niet zoveel, maar het is maar een voorbeeldje. Ongetwijfeld zal HP wel modellen hebben waar er meer ingaan (vraag het ze op 0900 - 202 0165) en anders kan je altijd nog bij xerox en lexmark kijken.
Dit is volgens mij niet normaal. Wat nu?
[ Voor 42% gewijzigd door aex351 op 07-07-2007 18:32 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Canon/verkoper bellen of terugbrengen?aex351 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:28:
Ok ik heb nu de MP600 gekocht. Wanneer ik een foto print op standaard kwaliteit zitten er om de 1cm strepen op het papier. Ik heb begrepen na mijn zoektocht op het internet dat dit komt doordat een transport roller in de printer te strak staat afgesteld waardoor er op bepaalde plekken iets minder inkt komt.
Dit is volgens mij niet normaal. Wat nu?
Dus het is een niet normaal iets?
< dit stukje webruimte is te huur >
Lijken jou strepen door je afdruk normaal?
Ik ben toch malle pietje niet!
Op dit moment heb ik een laserprinter (z/w) waarmee ik alle documenten print. Daarom ben ik op zoek naar een all-in-one printer die zo nu en dan gebruikt gaat worden voor een kopietje en soms een kleurenafdruk (geen foto). Fax mogelijkheid is een plus, maar niet noodzakelijk.
Zelf had ik n.a.v. de Hardware.info test ben ik uitgekomen op de HP PhotoSmart C4180 en de Canon Pixma MP180.
Voor de prijs hoef ik beide niet te laten, het voordeel van de HP is dat HP bij elke cartridge een eigen kop meeleverd, het geen wat Canon niet doet.
Het voordeel van de Canon daaraan tegen is dat deze sneller en toch ietsjes goedkoper is.
Iemand suggestie op een van deze of zelfs een nog betere oplossing?
Aangezien je zelf aangeeft de printer niet regelmatig te gebruiken, lijkt mij de snelheid van ondergeschikt belang. Wat is dan je voorkeur?AvanCade schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:49:
Op dit moment heb ik een laserprinter (z/w) waarmee ik alle documenten print. Daarom ben ik op zoek naar een all-in-one printer die zo nu en dan gebruikt gaat worden voor een kopietje en soms een kleurenafdruk (geen foto). Fax mogelijkheid is een plus, maar niet noodzakelijk.
Het voordeel van de Canon daaraan tegen is dat deze sneller en toch ietsjes goedkoper is.
Iemand suggestie op een van deze of zelfs een nog betere oplossing?
Mijn vraag was eigenlijk ook min of meer of Canon nog steeds veel last heeft van vervuilde/verstopte koppen.
Toen ik ging zoeken naar oplossingen, kwam ik tegen dat het zou kunnen gaan om verstopte spuitmondjes, of een te strak afgestelde papierroller als ik het goed had. Mochten het verstopte spuitmondjes betreffen, dan wordt dat een garantiegevalletje? En in andere gevallen ook (mocht iemand nog andere oorzaken kunnen verzinnen, aangezien ik hier niet zo in thuis ben)?
Dit print namelijk niet lekker, kan ik je wel vertellen... Iemand?
Als je printer nog garantie heeft zou ik met de printer terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt om garantie te claimen. Voor zover ik weet worden namelijk verstopte koppen/spuitmondjes binnen de garantie gewoon vervangen, en ook het vertonen van strepen op het papier hoort ook niet zo te zijn bij dit soort printers.Jejking schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:49:
Ik zit hier met problemen. Mijn Canon i850 vertoont hier (alleen bij het printen in kleur) strepen op het papier, die lopen in de papierdoorvoerrichting.
Toen ik ging zoeken naar oplossingen, kwam ik tegen dat het zou kunnen gaan om verstopte spuitmondjes, of een te strak afgestelde papierroller als ik het goed had. Mochten het verstopte spuitmondjes betreffen, dan wordt dat een garantiegevalletje? En in andere gevallen ook (mocht iemand nog andere oorzaken kunnen verzinnen, aangezien ik hier niet zo in thuis ben)?
Gezien het feit dat de strepen in de papierdoorvoerrichting lopen zou ik trouwens verwachten dat het aan de papierroller ligt, strepen door de kop lopen meestal dwars over het papier. Om uit te sluiten dat het verstopte spuitmondjes zijn kun je de printer een keer het controleraster laten printen (te vinden in de printerdriver onder het tabblad onderhoud), hier zou je een volledig raster per kleur moeten zien, mist in één van de rasters een aantal streepjes dan is de kop verstopt. Wat je zelf nog kunt proberen om een verstopte kop te 'repareren' is de printer een keer of vier zichtzelf te laten dieptereinigen (ook te vinden op het tabblad onderhoud), als het raster daarna nog steeds lijntjes mist is de kop zo goed als zeker definitief kapot.
Ik heb iets meer dan 2 weken geleden een Canon MP160 gekocht. Sinds gister blijft bij het printen constant het papier hangen. Het lijkt er op dat de printer het papier aan één kant sneller naar binnen trekt dan aan de andere waardoor het papier scheef getrokken wordt.
De winkel wil em niet omruilen, hij wordt ter reparatie opgestuurd en dan ben ik minstens een maand verder. Daarom wilde ik eerst even hier vragen of mensen het probleem kennen, en of het misschien makkelijk op te lossen is.
Een maand!WoutF schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:09:
De winkel wil em niet omruilen, hij wordt ter reparatie opgestuurd en dan ben ik minstens een maand verder. Daarom wilde ik eerst even hier vragen of mensen het probleem kennen, en of het misschien makkelijk op te lossen is.
Of is het de winkel die maar wat verzint? Oplossing? Heb je al gezocht?
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 11-08-2007 12:26 ]
Die dingen zitten redelijk dicht. Ik kan wel naar binnen loeren, maar zie niks klem zitten oid. Heb ook al via de software de rollers schoongemaakt (dan gaat ie gewoon 30x spinnen zonder papier).PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
Een maand!Ik sluit een Canon dus vanaf nu uit voor mijn toekomstige printer aankopen.
Ik gok dat het de winkel is, meestal zijn dit soort dingen makkelijk op te lossen (lees onderstaand verhaal), maar als de printer echt helemaal open moet dan doen de meeste winkels die niet ivm fabrieksgarantie. Canon lost dit soort dingen naar mijn mening altijd prima op, alleen ben je je printer dan vaak wel 4 weken kwijt. De winkel zou natuurlijk voor die tijd een leenprinter mee kunnen geven, dan zit de klant iig niet zonder printer.PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
Een maand!Ik sluit een Canon dus vanaf nu uit voor mijn toekomstige printer aankopen.
Heeft er toevallig een keer papier vast gezeten? De meeste printers die ik heb gezien die dit probleem hadden, hadden dat namelijk een keer gehad. Vaak was er dan een miniscuul stukje papier achtergebleven die dit probleem veroorzaakte. Het is in principe makkelijk op te lossen, alleen moet je het stukje papier dan wel kunnen vinden, soms helpt het ook wel om een keer met een busje perslucht de printer door te blazen, kans is dan dat je het stukje papier eruit blaast.WoutF schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:28:
[...]
Die dingen zitten redelijk dicht. Ik kan wel naar binnen loeren, maar zie niks klem zitten oid. Heb ook al via de software de rollers schoongemaakt (dan gaat ie gewoon 30x spinnen zonder papier).
[ Voor 31% gewijzigd door Jarod op 11-08-2007 14:58 ]
Toen ik de printer weer in wilde pakken en mee ging sjouwen en ik 'em even op zijn kop hield om in de doos te laten zakken viel het er uit.
Zoiets heb ik wel een vaker meegemaaktWoutF schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:03:
Het bleek achteraf iets heel stoms. Er was een schroefje ingevallen, maar die was echt niet te zien (heb met een zaklamp dat ding van binnen bekeken voor zover dat ging.)
Toen ik de printer weer in wilde pakken en mee ging sjouwen en ik 'em even op zijn kop hield om in de doos te laten zakken viel het er uit.
Ik gebruikg een originele cartridges, de cartridges zijn vol. Heb al reiniging en diepte reiniging meerdere keren gedaan, maar dit hiel niet ook al kostte me het een aantal cartridges.
Wie kan me helpen.
Wanneer je de printkop laat reinigen, krijg je dan ook problemen met blauw? (dus dat tijdens de reiniging er geen blauw meer geprint wordt?)
Dit is zo'n beetje de goedkoopste A3 kleurlaser op de markt.
Ik kan er echter geen gebruikservaringen van vinden, behalve duitse op druckerchannel.de. Maar zo goed is mijn duits niet. Kent iemand deze printer? En hoe belangrijk is het ontbreken van Postscript ondersteuning?
Heb zelf de HP 6180 op het oog maar kan niet in de handleiding of internet vinden of deze direct naar een map op pc/server pdf scant en verzendt.
Wil namelijk een scanner of multifunctional die kan scannen naar pdf naar pc/server voor niet al teveel geld.
Volgens mij staat het hier:fonias schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:36:
Heeft iemand ervaring met het scannen naar pdf via netwerk?
Heb zelf de HP 6180 op het oog maar kan niet in de handleiding of internet vinden of deze direct naar een map op pc/server pdf scant en verzendt.
Wil namelijk een scanner of multifunctional die kan scannen naar pdf naar pc/server voor niet al teveel geld.
http://h10025.www1.hp.com...n&product=1153494&lang=en
"Scanning a Photo or Document and Saving it to a Computer"
Maar je moet zelf kijken hoe die het opslaat: als .pdf of wat anders. Misschien is dat in te stellen.
Er staat niet dat er direct naar pc/server gescant kan worden.PcDealer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:46:
[...]
Volgens mij staat het hier:
http://h10025.www1.hp.com...n&product=1153494&lang=en
"Scanning a Photo or Document and Saving it to a Computer"
Maar je moet zelf kijken hoe die het opslaat: als .pdf of wat anders. Misschien is dat in te stellen.
Deze regel heb ik ook gezien maar daar wordt volgens mij mee bedoeld dat de opdracht op de pc wordt gegeven dus met tussenkomst pc.
Zoals ik het lees, geef je de opdracht via de printer aan een te selecteren pc waardoor op die pc de opdracht wordt ontvangen in het geselecteerde programma. Er is wel interactie van de user bij de pc nodig, semi-automatisch dus. Hiermee is de helft van jou wens ingewilligd.fonias schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:24:
[...]
Er staat niet dat er direct naar pc/server gescant kan worden.
Deze regel heb ik ook gezien maar daar wordt volgens mij mee bedoeld dat de opdracht op de pc wordt gegeven dus met tussenkomst pc.
Toch zie ik nergens dat op deze manier een pdf gecreëerd kan worden, wel jpeg maar dat wil ik niet.PcDealer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:33:
[...]
Zoals ik het lees, geef je de opdracht via de printer aan een te selecteren pc waardoor op die pc de opdracht wordt ontvangen in het geselecteerde programma. Er is wel interactie van de user bij de pc nodig, semi-automatisch dus. Hiermee is de helft van jou wens ingewilligd.
Kijk eens in de software of je default aan pdf aan kunt maken. Met mijn twee jaar oude scanner kan het.fonias schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:45:
[...]
Toch zie ik nergens dat op deze manier een pdf gecreëerd kan worden, wel jpeg maar dat wil ik niet.
Nou staat er in dat artikel dat de Samsung CLX-3160FN een duplex-unit heeft. Dat is op de site van samsung echter niet terug te vinden.
Heeft ie dat nu wel of niet?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Potjes toner? Kan me er niets bij voorstellen.bartgrefte schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:08:
las van de week artikel in de pc active over "potjes printers", printers van samsung met potjes toner.
Nou staat er in dat artikel dat de Samsung CLX-3160FN een duplex-unit heeft. Dat is op de site van samsung echter niet terug te vinden.
Heeft ie dat nu wel of niet?
Gewoon toner dus, alleen in iets andere verpakking.
Ik heb de site en de gebruiksaanwijzing bekeken en nergens wordt er een duplexunit genoemd als optie, uitbreiding of aanwezig. Wel een ADF, maar dat is alleen voor scannen van belang.
Maar wel slim gedaan, zo worden toners goedkoper
maar niet dubbelzijdig dus...
[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 20-08-2007 11:19 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb een document wat ik dubbelzijdig wil afdrukken. Werkt op zich gewoon OK. Maar als er in dat document bv een aantal pagina's zowel staand als liggend moet worden afgedrukt, dan lijkt de printer die instellingen te negeren
Dus als de voorkant bv staand wordt afgedrukt en op de achterkant staat een liggende grafiek, dan drukt hij die achterkant ook staand af ipv liggend. Het meest rare is echter nog dat dit alleen gebeurt wanneer de kleurenmodus op 'Automatisch detecteren' staat.
Forceer ik de driver op 'Kleur' dan gaat het wel goed en ook op de modus 'Zwart-wit' is er geen probleem. Het maakt daarbij niet uit of dat er uberhaupt kleur zit in het document.
Ik heb al contact gehad met de helpdesk van Canon, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Eerst zegt met 'dat hoort zo' en later zegt een ander 'dat zou gewoon moeten werken'.
Ook is er al een monteur van Canon langsgeweest en die vond het ook vreemd, maar kon het niet echt oplossen.
Ik had zelf als 'oplossing' de kleurenmodus standaard op 'Kleur' gezet omdat ik na een testdocument dacht dat zwart-wit pagina's ook in kleurenmodus als zwart-wit geteld werden op de teller (en dat is ook zo), maar 'echte' documenten bevatten stiekem toch meer (verborgen) kleur dan ik dacht, zodat de teller voor kleur (en daarmee de maandelijkse kosten) aardig oploopt.
Kan iemand met een (soortgelijke) printer me vertellen hoe dat bij hem/haar gaat?
Ik kom er niet meer uit. Heb ook al allerlei verschillende drivers geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Zelf gebruik ik al jaren een canon IP3000 die nog nooit problemen heeft gegeven en zijn werk altijd perfect doet. Hier ben ik dus tevreden over. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijke printer voor bij iemand anders thuis. Zonder er al te veel bij na te denken heb ik een IP3300 gehaald, deze kan ik dus terugbrengen want de klep aan de voorkant sluit niet.
Ook vind ik deze printer een stuk minder dergelijk gebouwd dan de IP3000, de IP4300 is wel weer wat dergelijker maar deze hebben beide chips op de cartridges, waar ik ook niet zo'n fan van ben om er geen goedkopere cartridges in kunnen. Wat is jullie ervaring met het overzetten van de chips, zijn deze erg kwetsbaar en is dit een beetje te doen?
Dilemma, waar verkopen ze nog een IP3000/4000 ?
De eisen waar de printer aan moet voldoen zijn:
- regelmatig wat pagina's printen text vaak met tekst
- dergelijk gebouwd
- aparte inkttanks voor de verschillende kleuren, liefst zonder chip
- prijssegment van de IP3000/4000 (3300/4300)
Met welke printer kom ik terug als ik deze ga terugbrengen?
alvast bedankt.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 13:11 . Reden: klopt niet ]
Volgens de Tweakers Pricewatch verkopen ze bij deze (klik) winkel nog de IP3000. Mocht dat niets zijn kun je altijd nog op sites als markplaats (klik) zoeken naar printers.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:57:
Op Tomshardware staat echter een review van meerdere laserprinters en de Konica 2550 die speciaal geschikt is voor foto's, komt daar onder de HP en Samsung variant uit. Kan iemand mij dus een degelijke printer aanraden, die niet kan scannen, faxen of kopiëren? Voor die zaken heb ik de geschikte apparatuur al.
Bedankt
[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 02-09-2007 20:14 ]
Verwijderd
Ik heb bij m'n ouders een Canon IP4000R en ik vind dat de cartridges best lang meegaan. In mijn studentenkamer heb ik een HP Photosmart 3210. Ik het het niet zo met HP, maar omdat ik perse een lan-aansluiting wilde werd het toch een HP. En het valt me allezins mee, de belachelijk kleine cartridges gaan belachelijk lang mee. En de kwaliteit is prima, hoewel die Canon toch net iets mooiere kleuren print.
Verwijderd
Hebben hier voor kleurenlaser gekozen aangezien het een printer is die voor een vereniging gebruikt wordt en dus veel moet afdrukken/kopieren (soms tot 1000en pagina's per maand, soms in kleur). Over de snelheid ben ik ook erg te spreken : wit-zwart haalt die 15-16 pagina's per minuut, kleur een 5-tal. Verder is het ook zo dat deze in tegenstelling tot de vorige (inkjetprinter, een Epson RX500, kapotgegaan) geen kleurcartridges versmost als er alleen zwart gedrukt wordt. (bij de Epson moesten we bij wit-zwart kopieren om de 5 zwarte alle kleuren ook vervangen zonder er iets van gebruikt te hebben
De afdrukkwaliteit is ook prima, hebben hem nog niet op de hoogste kwaliteit (foto) gebruikt, maar zowel tekst als afbeeldingen komen uitstekend eruit. Ook "kreukt" een blad niet als men een volle afbeelding print (deed die epson wel)
Over goedkope cartridges/toners heb ik goede ervaringen met 123inkt.nl . Erg scherpe prijzen en zelfs hier in Belgie al binnen de 48 uur geleverd. Na de eerste bestelling kan men ook gewoon achteraf betalen
Verwijderd
Hallo allemaal,
Zelf gebruik ik al jaren een canon IP3000 die nog nooit problemen heeft gegeven en zijn werk altijd perfect doet. Hier ben ik dus tevreden over. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijke printer voor bij iemand anders thuis. Zonder er al te veel bij na te denken heb ik een IP3300 gehaald, deze kan ik dus terugbrengen want de klep aan de voorkant sluit niet.
Ook vind ik deze printer een stuk minder dergelijk gebouwd dan de IP3000, de IP4300 is wel weer wat dergelijker maar deze hebben beide chips op de cartridges, waar ik ook niet zo'n fan van ben om er geen goedkopere cartridges in kunnen. Wat is jullie ervaring met het overzetten van de chips, zijn deze erg kwetsbaar en is dit een beetje te doen?
De eisen waar de printer aan moet voldoen zijn:
- regelmatig wat pagina's printen text vaak met tekst
- dergelijk gebouwd
- aparte inkttanks voor de verschillende kleuren, liefst zonder chip
- prijssegment van de IP3000/4000 (3300/4300)
Met welke printer kom ik terug als ik deze ga terugbrengen?
alvast bedankt.
Deze link komt ook uit bij een IP3300MochiGohan schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:17:
[...]
Volgens de Tweakers Pricewatch verkopen ze bij deze (klik) winkel nog de IP3000. Mocht dat niets zijn kun je altijd nog op sites als markplaats (klik) zoeken naar printers.
Vandaag de 3300 terug gebracht en nog geen andere gekocht.
Weet iemand of het te doen is om de chipjes van een pixma over te zetten en of er een redelijke kans is dat dit een paar keer lukt?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 15:44 . Reden: typo ]
De chipjes zien er niet heel fragiel uit, dus volgens mij zou het wel moeten lukken om ze over te zetten. En gezien het feit dat er al vrij veel online winkels te vinden zijn die compatible sets leveren inclusief handleiding om de chips over te zetten moet het niet al te moeilijk zijn. Een handleiding is hier ook te vinden: http://dvd2burn.nl/files/...200-uitleg-ned_resize.jpgVerwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:44:
Weet iemand of het te doen is om de chipjes van een pixma over te zetten en of er een redelijke kans is dat dit een paar keer lukt?
En als hij aan staat en ik zet 'm uit, dan gaat hij na een tijdje wachten (kwartier of zo) zomaar aan. Zelfde gebeurt als stekker eruit was, ik de stekker erin doe en tijdje wacht: hij gaat zomaar aan. Als ik een tijdje wacht, gaat hij zoals bovenaan beschrijven ook weer automatisch uit in de 'zombie-stand'.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb rond gezocht op 'Epson probleem', maar kom vooral topics tegen over printkoppen etc. Oh ja, de printer zit nog niet eens aangesloten op de computer.
[ Voor 27% gewijzigd door woekele op 08-09-2007 23:20 ]
Dat is toch ook geen gericht zoekactiewoekele schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:15:
Heb rond gezocht op 'Epson probleem', maar kom vooral topics tegen over printkoppen etc. Oh ja, de printer zit nog niet eens aangesloten op de computer.
Zoek dan op epson + standby + power of zo.
Meestal als die er niet goed inzit of niet gesloten is krijg je dit soort problemen.

Bij sommige printers is de achterkant te verwijderen en te vervangen door een duplexmodule.woekele schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:34:
@abusimbal, wat bedoel je precies met verwijderbare achterkant? Voor zover ik weet, is niks los te koppelen. Heb kabel wel steviger geprobeerd aan te drukken, afwachten of het helpt.
Verwijderd
BedanktJarod schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:04:
[...]
De chipjes zien er niet heel fragiel uit, dus volgens mij zou het wel moeten lukken om ze over te zetten. En gezien het feit dat er al vrij veel online winkels te vinden zijn die compatible sets leveren inclusief handleiding om de chips over te zetten moet het niet al te moeilijk zijn. Een handleiding is hier ook te vinden: http://dvd2burn.nl/files/...200-uitleg-ned_resize.jpg
Is er verder niemand met een canon IP3300 of IP4300 die alternatieve cartridges gebruikt?
Heeft iemand misschien een betere aanrader voor een kleurenprinter? Zelf ben ik Canon gewend en heb ik niet zoveel goeds gehoord over HP? Is het misschien verstandiger om wat meer uit te geven aan een duurdere printer waarmee je uiteindelijk minder kwijt bent aan inkt? Of misschien geen all-in-one? Zo'n scanner vind ik "wel leuk", maar het gaat uiteindelijk om de printer, waar voornamelijk verslagen mee worden afgedrukt. Als er een betaalbare printer is met groot zwart reservoir dat te koop is, zou ik dat wel ideaal vinden.
Ik heb o.a. op CNET al reviews afgezocht, maar erg veel duidelijkheid creëert dat niet.
Instant compatibiliteit met Linux is ook een +. Ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope netwerk printer, maar honderden euro's is mij teveel voor een printer.
[ Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 12-09-2007 20:22 ]
Je zou kunnen kijken naar een Canon Pixma MP510, deze is ongeveer 20 euro duurder dan de MP180, maar daarvoor heb je dan wel een printer met gescheiden inkttankjes en met een kleurenschermpje om direct foto's op te kunnen bekijken en printen. Bij deze printer is het zwarte inkttankje ook nog eens groter dan de kleurentankjes waardoor je dus minder vaak een nieuw tankje hoeft te kopen. De tankjes zijn eventueel na te vullen, alhoewel ik daar zelf niet al te beste ervaringen mee heb (niet zozeer met het navullen, maar meer met de printkwaliteit en de invloed van de tankjes op de levensduur van de printer).PHiXioN schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:12:
Aangezien er bijna nergens meer cartridges te krijgen zijn voor de BJC-4400 van Canon ben ik op zoek naar een nieuwe printer. In eerste instantie lijkt de Canon MP180 mij wel een interessant apparaat. Hij krijgt goede reviews dus daar ligt het niet aan. Wat mij minder goed bevalt zijn de inktcartridges. 20 euro voor 16ml zwart en 25 euro voor 3x4ml kleur. Nu ben ik niet echt een frequente printer, maar een euro per mililiter is wel veel van het goede.
Heeft iemand misschien een betere aanrader voor een kleurenprinter? Zelf ben ik Canon gewend en heb ik niet zoveel goeds gehoord over HP? Is het misschien verstandiger om wat meer uit te geven aan een duurdere printer waarmee je uiteindelijk minder kwijt bent aan inkt? Of misschien geen all-in-one? Zo'n scanner vind ik "wel leuk", maar het gaat uiteindelijk om de printer, waar voornamelijk verslagen mee worden afgedrukt. Als er een betaalbare printer is met groot zwart reservoir dat te koop is, zou ik dat wel ideaal vinden.
Ik heb o.a. op CNET al reviews afgezocht, maar erg veel duidelijkheid creëert dat niet.
Instant compatibiliteit met Linux is ook een +. Ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope netwerk printer, maar honderden euro's is mij teveel voor een printer.
Mocht je de compatibiliteit met Linux echt belangrijk vinden dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Brother all-in-ones, bijvoorbeeld de DCP-135C. Deze heeft ook gescheiden inkttankjes, hij is alleen iets minder uitgebreid van de Canon Pixma MP510, echter, Brother levert wel standaard Linux drivers voor deze printer. De verschillen die ik voornamelijk zag tussen de printjes van Canon printers en Brother printers uit ongeveer dezelfde prijsklasse was dat de Canon printjes er vaak wat beter uitzagen, maar de kwaliteit van Brother was zeker niet slecht, vooral met foto's op glanspapier zag je de verschillen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jarod op 12-09-2007 21:01 . Reden: Stuk over Brother all-in-one toegevoegd. ]
Over navullen of de aanschaf van namaakproducten heb ik inderdaad ook niet veel positiefs gehoord, dus dat ga ik maar niet uitproberen. Al is het wel verleiderlijk als je de prijzen van de cartridges ziet.
[ Voor 58% gewijzigd door PHiXioN op 13-09-2007 00:11 ]
Blijkbaar gaat het extra geld wat een originele cartridge niet alleen aan winst op, maar zit er ook daadwerkelijk betere inkt in.
Verwijderd
Daarom wil ik dus ook weten of die chipjes op de nieuwere cartridges met een goede kans van slagen overgezet kunnen worden
1. Brother DCP-560CN
Mooi ding, netwerk compatibel.... maar bij de winkel waar ie te koop staat hebben ze geen Brother cartridges. Alleen goedkope Duitse namaak. Ik vind het wel prettig als je bij elke electronicazaak terecht kan voor printcartridges, officiële dus, ook wanneer je er snel een nodig hebt. Dus neig ik al sneller richting HP en Canon, want dat verkopen ze echt overal.
2. HP C5180
In eerste instantie lijkt het mij een goede printer, maar schijnbaar zijn er nogal wat klachten over slechte, vlekkende zwarte inkt. Aangezien er ook veel verslagen mee geprint moeten worden, vind ik dit toch een zwaar minpunt.
3. Canon MP510
Ziet er ook uit qua specs, en levert schijnbaar de beste kwaliteit foto's af, maar heeft geen netwerkaansluiting en is schijnbaar ook een ramp om vanuit Linux degelijke prints af te leveren. Zeker nu de windows pc van ons ter reparatie staat, vind ik het wel prettig als ik hem ook met Linux kan gebruiken.
Verder zag ik ook de Brother MFC-440, maar die heeft uiteraard hetzelfde probleem. Met een fax doe ik ook niets, dus daar doe ik het niet voor. Ik neig toch naar deze laatste, want die was goedkoper. Maar toch zou ik het erg vervelend vinden als die Brother cartridges over 2 jaar uit de schappen zijn.
Verwijderd
op het werk hebben wij nu een hp deskjet 880c, een heel oude printer, maar dat is de enige die het doet
we gebruiken het voor prijskaartjes
Is er geen printer die dat kan ?
Wij gebruiken daarvoor een Dymo labelwriter, dat werkt prima en supersnel ! zijn zeer veel papiersoorten/maten voor verkrijgbaar.Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:30:
Ik zoek een printer die op papier van ong grootte van een visitekaartje kan printen.
op het werk hebben wij nu een hp deskjet 880c, een heel oude printer, maar dat is de enige die het doet
Waarom voldoet de oude niet?Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:30:
Ik zoek een printer die op papier van ong grootte van een visitekaartje kan printen.
Ik denk eerder dat de tankjes voor de Brother's langzaamaan in meer winkels te verkrijgen zullen zijn. Brother timmerde vroeger vooral in de zakelijke markt aan de weg, wat verklaart waarom veel electronicazaken de tankjes niet verkopen, nu ze zich ook meer en meer richten op de consumentenmarkt zullen ook de inkttankjes meer in electronicazaken te vinden zijn, echter kan dat nog wel even duren.PHiXioN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:15:
Wat is het kiezen van een printer toch een ellende. Ik ben er net uit dat ik wat meer ga uitgeven voor een printer en heb nu een aantal modellen op het oog.
1. Brother DCP-560CN
Mooi ding, netwerk compatibel.... maar bij de winkel waar ie te koop staat hebben ze geen Brother cartridges. Alleen goedkope Duitse namaak. Ik vind het wel prettig als je bij elke electronicazaak terecht kan voor printcartridges, officiële dus, ook wanneer je er snel een nodig hebt. Dus neig ik al sneller richting HP en Canon, want dat verkopen ze echt overal.
......
Verder zag ik ook de Brother MFC-440, maar die heeft uiteraard hetzelfde probleem. Met een fax doe ik ook niets, dus daar doe ik het niet voor. Ik neig toch naar deze laatste, want die was goedkoper. Maar toch zou ik het erg vervelend vinden als die Brother cartridges over 2 jaar uit de schappen zijn.
Verwijderd
Wij drukken ze op dik papier , en het zijn zegmaar andere soorten prijskaartjes dan normaal. We hangen ze boven het product, het is meer een prijs en informatie kaart tegelijk.MEN-O schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:36:
[...]
Wij gebruiken daarvoor een Dymo labelwriter, dat werkt prima en supersnel ! zijn zeer veel papiersoorten/maten voor verkrijgbaar.
Die gaat ooit een keer defect
Bovendien doet ie erg raar, afentoe print ie 100paginas met ##%%$$ enz uit.
Hebben die labelmerken (als avery bijvoorbeeld) geen A4 papier, met daarin kleine kaartjes voorgestanst? Dat is er wel voor CD hoesjes, dus mischien ook wel voor prijskaartjes. Het hoeft toch niet persé exact dezelfde afmetingen te hebben als die jullie nu gebruiken?
En anders kan je altijd nog die Dymo stickers op een stukkie dik papier plakken. Dat zal ook wel werken
Ja, dat is. Ook Office Centre huismerk.Raymond schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:52:
Da's een probleempje met de communicatie, hoeft niet perse aan de printer te liggen.
Hebben die labelmerken (als avery bijvoorbeeld) geen A4 papier, met daarin kleine kaartjes voorgestanst? Dat is er wel voor CD hoesjes, dus mischien ook wel voor prijskaartjes. Het hoeft toch niet persé exact dezelfde afmetingen te hebben als die jullie nu gebruiken?
Zou graag willen weten hoe degelijk hij is. Ik kreeg te horen van de Fotoacademie dat dit DE a4 foto printer was. Het ding is redelijk geprijst maar kom hem 2e hands nog wat goedkoper tegen. Nadeel is enkel dat hij al erg lang in productie is en de 2e handsmodel wel eens 4 a 5 jaar oud kunnen zijn.
In het kort:
Wie heeft er al jaren een epson r800, en hoe functioneert hij nog?
Verwijderd
Elk prijskaartje heeft nu ook een andere afmeting, dus kleine voorgestanste kaartjes is niet echt handig.Raymond schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:52:
Da's een probleempje met de communicatie, hoeft niet perse aan de printer te liggen.
En anders kan je altijd nog die Dymo stickers op een stukkie dik papier plakken. Dat zal ook wel werken
Zijn er geen printers meer waar je losse stukjes papier kan invoeren
Printer: HP Deskjet 5550
Aansluiting: USB
Probleem:
Sinds vandaag voert de printer het papier alleen maar door zonder ook daadwerkelijk te printen. Testpagina's en de uilijnpagina'na het installeren van nieuwe cartridges worden wel afgedrukt dus de printer an sich is niet kapot. Als ik echter een 'normale' printopdracht geef vanuit Windows of een willekeurig programma wordt er keurig één vel papier gepakt door de printer, gaat het blauwe (uitlijn?) lampje de papierrand langs, en wanneer het printen eigenlijk zou moeten beginnen gooit de printer het vel papier met hoge snelheid eruit. Alles gaat perfect, alleen het printen wordt niet gestart...
Wat heb ik zelf al geprobeerd
- Printer (hardware) verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Printersoftware (drivers) verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Nieuwe cartridges geinstalleerd en automagisch uitgelijnd
- De search, Google en HP probleemoplosser gebruikt
- HP een supportmail gestuurd die nog niet beantwoord is
- Bij dit alles vaak genoeg de PC en printer gerestart
- De printer van binnen en van buiten bekeken en schoongemaakt (zonder dingen open te maken die eigenlijk niet open horen te gaan) en alle klepjes opnieuw afgesloten
Ik heb echt geen idee wat ik nog kan proberen, of waar ik het probleem moet zoeken? Gisteren kon ik nog printen en vandaag krijg ik alleen onbedrukte vellen papier om m'n oren. A-relaxed!
De printer is an sich dus nog wel OK want de testpagina (bij het lang indrukken van de papierinvoer-knop, niet de tespagina vanuit Windows) wordt wel afgedrukt en bij het opnieuw installeren van de printer krijg ik ook de mooie relcame pagina afgedrukt.
Waar moet ik het nu volgens jullie mening zoeken?
Printed Output Contains Strange Characters or Blank or Partial Pages
Ik heb zojuist getest op een andere PC en daar werkt de printer gewoon zoals het hoort. Het probleem zit dus in mijn PC. Ik heb daarop weer alle HP software verwijderd en handmatig mijn register schoongemaakt van alle achtergebleven HP troep. Vervolgens heb ik de printer losgekoppeld van de PC en de boel herstart. Verolgens de printersoftware geinstalleerd volgens het stappenplan en weer een perfecte testpagina afgedrukt. Wil ik daarna zelf een printopdracht geven, krijg ik weer een blanco A4'tje.
Het probleem is dus softwarematig, maar ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen....

EDIT:
Geklooi geklooi geklooi. Niets hielp. Ik had geen vertrouwen in de Systeemherstel-functie van Windows maar ik had verder alles al geprobeerd. Wonder boven wonder werkt het Systeemherstelpunt van afgelopen vrijdag perfect! De printer doet weer wat ie moet doen: Printen!
Waaraan het probleem nu gelegen heeft weet ik echt niet, maar ik ben blij dat ik Systeemherstel niet uitgeschakeld heb staan....
Over and Out
[ Voor 25% gewijzigd door _Teq_ op 25-09-2007 13:03 ]
Verwijderd
Link: http://tweakers.net/productreview/5342
Lees hem gerust!
en reageren mag altijd!
Ik heb een HP 7310 all-in-one apparaat staan. Printer/scannen/aansluiten op netwerk verliep en verloopt prima, maar krijg steeds foutmelding bij het faxen.
De foutmelding is code 321. Deze staat volgens HP voor: A communication error occurred with the receiving fax machine because of poor telephone line conditions.
Nu heb ik met de oude fax (die kapot is gegaan) geen problemen. Ik heb mijn provider gebeld (KPN), maar volgens hun ligt het probleem niet bij hun (zeer verrassend). Het probleem krijg ik bij zowel sturen als ontvangen; maar soms niet! Soms komen faxen er opeens wel doorheen (zowel uitgaand als binnenkomend), om het daarna bijna de hele dag het weer niet te doen met de code 321 error.
Ik heb tranmission speed op het apparaat naar boven en naar beneden gezet, en error adjustment aan- en uitgezet, maar het helpt allemaal niets...
Heeft iemand enige suggestie wat ik hieraan kan doen?
Verwijderd
Heb je Internet Plus Bellen?DjLando schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:08:
Excuses als ik dit op de verkeerde plek neerzet; ik kon echter geen all-in-one of fax Groot Topic vinden.
Ik heb een HP 7310 all-in-one apparaat staan. Printer/scannen/aansluiten op netwerk verliep en verloopt prima, maar krijg steeds foutmelding bij het faxen.
De foutmelding is code 321. Deze staat volgens HP voor: A communication error occurred with the receiving fax machine because of poor telephone line conditions.
Nu heb ik met de oude fax (die kapot is gegaan) geen problemen. Ik heb mijn provider gebeld (KPN), maar volgens hun ligt het probleem niet bij hun (zeer verrassend). Het probleem krijg ik bij zowel sturen als ontvangen; maar soms niet! Soms komen faxen er opeens wel doorheen (zowel uitgaand als binnenkomend), om het daarna bijna de hele dag het weer niet te doen met de code 321 error.
Ik heb tranmission speed op het apparaat naar boven en naar beneden gezet, en error adjustment aan- en uitgezet, maar het helpt allemaal niets...
Heeft iemand enige suggestie wat ik hieraan kan doen?
Ik ben ook aan het rondkijken naar een allinone met netwerk mogenlijkheid en kwam uit bij de 560CN, heb je hem al en wat zijn je ervaringen met het apparaat?PHiXioN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:15:
Wat is het kiezen van een printer toch een ellende. Ik ben er net uit dat ik wat meer ga uitgeven voor een printer en heb nu een aantal modellen op het oog.
1. Brother DCP-560CN
Het ding is voorzien van een jetdirect en hangt aan mijn server.
Zolang ik blijf printen zijn er geen problemen maar zodra de printer in slaapstand gaat negeert ie alle taken. De jetdirect is pingbaar maar de afdrukken komen gewoon niet door.
Als ik de printer reset is het,na de boottijd van 2min, weer mogelijk om te printen.
Kan dit een jetdirect probleem zijn of moet ik het ergens anders zoeken? Het ding heeft maanden goed gewerkt en herinstalleren helpt helaas niet.
Heb je ook op de supportpages van HP gekeken? Heb je een UPS? Heb je de "EIO troubleshooting steps" doorgenomen of "Error conditions (lockups, performance, beeps etc)" bekeken?Wimo. schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:28:
Kan dit een jetdirect probleem zijn of moet ik het ergens anders zoeken? Het ding heeft maanden goed gewerkt en herinstalleren helpt helaas niet.
Heb wat stappen overgeslagen en direct de jet-kaduuk vervangen. OpgelostPcDealer schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Heb je ook op de supportpages van HP gekeken? Heb je een UPS? Heb je de "EIO troubleshooting steps" doorgenomen of "Error conditions (lockups, performance, beeps etc)" bekeken?
Kan ookWimo. schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:02:
[...]
Heb wat stappen overgeslagen en direct de jet-kaduuk vervangen. Opgelost
Ik heb net 3 weken geleden een canon pixma mp600 gekocht aar nukrijg ik constant een fout melding dat de inkttank magenta niet wordt herkenten ik heb zeker 30 keer dat ding eruit en er in gedaan.
iemand bekent met dit probleem en het heeft kunnen oplossen?
ik ga zowiezo morgen naar canon bellen wat dit is bs.
Zou ook geen nut gehad hebben.EcK0 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:42:
ik heb niet heel dit topic gelezen maar ik zit nu met een verschrikkelijke irritante probleem en ik moet vandaag echt iets nodig printen.
Genoeg over te vinden.Ik heb net 3 weken geleden een canon pixma mp600 gekocht aar nu krijg ik constant een foutmelding dat de inkttank magenta niet wordt herkend en ik heb zeker 30 keer dat ding eruit en er in gedaan.
Iemand bekend met dit probleem en het heeft kunnen oplossen?
Nieuwe tank als ik het zo lees in twee resultaten van de zoekactie.Ik ga sowieso morgen naar canon bellen wat dit is bs.
Het had wel nut gehad als er gezocht was op canon
Het probleem is dan wel niet volledig gelijk, maar de oplossing wel.
Idd, een nieuwe tank lost dit probleem eigenlijk altijd op.[...]
Genoeg over te vinden.
[...]
Nieuwe tank als ik het zo lees in twee resultaten van de zoekactie.
Als ik jou was zou ik dan even overleggen met de winkel waar je de printer gekocht hebt, de tankje zou het gewoon moeten doen en naar mijn mening zouden ze je dan ook gewoon een nieuw tankje moeten geven.EcK0 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:26:
ow ja was vergeten te melden dat het tank nog vol is.
Ik heb al veel gelezen over de Canon MP600(R) en dit lijkt me eventueel wel een goede optie. Weet iemand hier of die Canon wel fatsoenlijk zwart print (zowel bij kleuren prints als bij zwart/wit prints op normaal papier)? En hoe zien de scans van deze multifunction er uit? Ik ben echt niet op zoek naar de hoogst haalbare kwaliteit, maar ik wil wel gewoon normaal kunnen printen (op ongeveer dezelfde kwaliteit als met mijn HP Deskjet 940c) en een scan van een foto moet wel bruikbaar zijn.
Is de Canon de beste optie in deze prijsklasse, of zijn er volgens jullie betere alternatieven? Anders ga ik denk ik voor de MP600, omdat de R versie (met netwerk aansluiting) meteen 70 euro duurder is...
Maarrr ik kan het nog niet testen omdat ik geen inktpatronen heb
Kreeg je bij de nieuwe geen patronen dan?dbzfan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:47:
Maarrr ik kan het nog niet testen omdat ik geen inktpatronen hebDie zaten in de oude, en heb ik niet terug..
Ik wil kunnen scannen, kopieeren en natuurlijk printen.
Maandelijks 200 printjes
Moet een netwerk aansluiting hebben.
Wil via 2 computers kunnen printen en scannen via de netwerk.
Wil max 250/300 uitgeven.
Ik wil eenmalig meer uitgeven om minder voor cardrigdes uit te geven,
Ik heb er 2 gevonden.
HP Officejet 6310 All-in-One
€ 158,06 bij Azerty
http://h30216.www3.hp.com...AD_195R22=107&r=500614764
HP Officejet Pro L7580 all-in-one
€ 292,60 bij Azerty
http://h10010.www1.hp.com...94-13001562-78018895.html
Heeft iemand al ervaring met deze twee printers of wat anders?
Ik heb de Brother DCP-560CN nu een week binnen, nog niet veel mee gedaan maar de eerste indruk is positief. Scannen en printen via het netwerk gaat prima
Er zitten 4 cartridges in die volgens mij een 10tje per stuk kosten, de orginele.
Weet niet meer welke printer.
En hoe scan je? vanaf de computer?hjs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:50:
de cartridges van HP zijn toch juist duur, of is dat ondertussen achterhaald?
Ik heb de Brother DCP-560CN nu een week binnen, nog niet veel mee gedaan maar de eerste indruk is positief. Scannen en printen via het netwerk gaat prima
Er zitten 4 cartridges in die volgens mij een 10tje per stuk kosten, de orginele.
Je krijgt toch cartrigdes erbij???
[ Voor 3% gewijzigd door MrJames op 31-10-2007 16:50 ]
Zitten 4 cartridges bij.
Dat ik een HP printer had is alweer een paar jaar geleden
Ik heb eens naar de cartrigdes prijzen gekeken en alle kleuren + zwart 50 euro.
Hoe zit het met de software? zwaar? makkelijk te gebruiken?
Zag wel dat het verbruik uit toch nog een paar watt is, dus gelijk maar achter een schakelaar gezet
Verwijderd
Maar nu heb ik er eentje gevonden de canon pixma mx700, is dit wat de revieuwer is er wel tevereden over.
http://reviews.cnet.com/m...4505-3181_7-32590817.html
of zijn er beter printers tussen de 100 en de 200 euro.
alvast bedankt.
(vergeet ik het orgineel ook niet meer weg te halen op de scanplaat)
- zwart-wit laserjet
- flatbedscanner
- graag ook kopiëermogelijkheid
- liefst niet zo lelijk
Ik kwam afgelopen week in de folder van de Office Centre de Samsung ML-1630 tegen. Erg mooi dingetje, maar alleen de printer. Even bij Samsung gekeken en het blijkt dat de SCX-4500 ook een flatbedscanner en kopiëerfunctie heeft. Officiële specs. Heeft iemand ervaringen met deze scanner? Ziet er mooi en lekker compact uit, specs ogen mij ook wel goed, maar ik verder geen ervaring met dergelijke apparatuur. De prijs ligt net onder de 250 Euro. Voor mij wel aan de prijs, maargoed, ding is mooi en functioneel en wil er toch wel flink wat jaren mee gaan doen.
Heb vandaag de DCP-770CW via post gekregen. Ziet er goed uit! Heb hem meteen aangesloten op de netwerk. Printen en scannen gaat makkelijk via de software. Kopieeren nog niet gedaan.hjs schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:19:
Vandaag wat moeten kopieren en dat gaat toch wel erg makkelijk met die documentfeeder
(vergeet ik het orgineel ook niet meer weg te halen op de scanplaat)
Ik zoek een laser, met netwerkaansluiting het liefst (heeft deze niet). Kleur zou meegenomen zijn. Aangezien deze Brother rond de 250 kost, vind ik dat niet veel. Maar ik weet niet wat de prijzen zijn van lasers ATM
==
hoi
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een geschikte studenten printer, waarbij ik min of meer al heb besloten dat het een laserprinter gaat worden, omdat ik toch alleen zwart/wit print.
Inmiddels heb ik me redelijk geörienteerd, maar ik ben geen expert op printergebied, dus zou ik graag hier wat advies inwinnen of tips / ervaringen van laserprinterbezitters meenemen.
Als student zijnde mag het uiteraard niet te duur worden, daarom zit ik dus ook in budgetklasse op laserprintergebied. Het is wel belangrijk dat de laserprinter ook onder linux goed functioneerd, omdat ik vaak onder linux werk.
Enkele mogelijkheden die ik inmiddels op een lijstje heb gezet:
Brother HL-2040 -> Werkt deels met linux, twijfelgevalletje dus.
HP LaserJet 1018 -> Deze valt af, omdat dit een windows-only printer is.
HP LaserJet 1022
Samsung ML-2010 -> Wel een gdi printer?, maar met driver voor linux beschikbaar.
Persoonlijk zit ik aan de samsung te denken, omdat deze gunstig geprijst is en toch redelijke prestaties neerzet als ik het mag geloven. Misschien een karige uitrusting en geen top printkwaliteit, maar wel een goede prijs / kwaliteit verhouding.
De brother schijnt te warm te worden en doet het papier soms zelfs vervormen. Ondersteuning voor linux is mogelijk nog niet perfect.
HP is een naam op printergebied en schijnt de beste prints te maken uit dit lijstje.
Zijn dit geschikte kandidaten of ben ik nog enkele vergeten?
Wat is het verschil tussen de Samsung ML-2010 en ML-2010R?
Toevallig heb ik vandaag dezelfde zoektocht ondernomen, het zoeken naar een laserprinter onder die onder Ubuntu ook werkt en kwam ik circa op dezelfde modellen uit.Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:47:
Wat is het verschil tussen de Samsung ML-2010 en ML-2010R?
Allereerst het verschil tussen de ML 2010 en de ML 2010R, dit is de netwerkfunctionaliteit, de ML-2010R kun je dus direct aan het netwerk hangen.
Omdat de het verschil in de prijs ca 10 euro is denk ik dat ik voor deze versie ga.
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
De scanner is niet beschikbaar wanneer deze wordt gebruikt door een andere toepassing of gebruiker.
Terwijl de printer op dat moment alleen maar aanstaat, meer niet. Op de site van canon heb ik het programma opnieuw gedowload, maar het blijft steeds hetzelfde. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Of weet iemand een ander programma waarmee ik kan scannen?
2e vraag:
Als je een foto scant, kun je dan ook alleen de foto scannen, of krijg je altijd wel een beetje de achtergrond erbij (de glasplaat waar je de foto oplegt)?
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"