• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Matched: printer
R-Adioactive schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:28:
Ik ben opzoek naar een printer. Maar weet eigenlijk nog helemaal niet welke.

Persoonlijk wil ik voor HP gaan omdat ik hier nog nooit problemen mee heb gehad. Ook zou ik hem graag aan het netwerk willen hangen.
Heb je wel problemen gehad met Canon's en/of Epson's? Een paar berichtjes terug hebben een paar mensen (waaronder ik) uitgelegd waarom je beter niet voor HP kunt gaan: prijs van de inkt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
R-Adioactive schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:28:
Ik ben opzoek naar een printer. Maar weet eigenlijk nog helemaal niet welke.

Persoonlijk wil ik voor HP gaan omdat ik hier nog nooit problemen mee heb gehad. Ook zou ik hem graag aan het netwerk willen hangen.

Maar het grootste punt zit hem bij de kwaliteit van de afdrukken. Ik wil foto's en covers printen op foto papier. Die moeten er dan ook een beetje goed uit komen.
Dan zeker voor Canon gaan. Afdrukkwaliteit is uitstekend, en de kosten van de prints zijn relatief laag (vergeleken met HP zeker). Heb zelf jaren lang HP gebruikt (HP Laserjet 4L (die het overigens wel nog steeds doet na ruim 11 jaar), Deskjet 500, 600, 630 en 930), maar sinds begin dit jaar overgestapt op Canon IP5000. Geen moment spijt van gehad.
Als je de IP4000R neemt heb kan je hem zelfs draadloos aan je netwerk hangen.

Verwijderd

Geen matches
Heeft iemand ervaring met de cheapo Pelikan toners op deze page, of andere cheape toners?
http://www.tonerwinkel.nl...cPath=28_55_57_59_178_196

Ze kosten ongeveer de helft van de officiele HP toners, maar als 't troep is laat ik ze liever links liggen..

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Geen matches
sverzijl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:05:
[...]

Dan zeker voor Canon gaan. Afdrukkwaliteit is uitstekend, en de kosten van de prints zijn relatief laag (vergeleken met HP zeker). Heb zelf jaren lang HP gebruikt (HP Laserjet 4L (die het overigens wel nog steeds doet na ruim 11 jaar), Deskjet 500, 600, 630 en 930), maar sinds begin dit jaar overgestapt op Canon IP5000. Geen moment spijt van gehad.
Als je de IP4000R neemt heb kan je hem zelfs draadloos aan je netwerk hangen.
Tnx :)

Hoe zit het met de cartridges bij canon? Makkelijk en goedkoop vervangbaar?

Heb net even gekeken naar de IP5200R :9

• sverzijl
Geen matches
R-Adioactive schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:24:
[...]

Tnx :)

Hoe zit het met de cartridges bij canon? Makkelijk en goedkoop vervangbaar?

Heb net even gekeken naar de IP5200R :9
Makkelijk te vervangen zowieso. Duur ? niet als je HP prijzen gewend bent. Let wel, je hoeft dus niet meer zoals bij HP de hele cartridge te vervangen als bijv. alleen magenta op is. Iedere kleur heeft z'n eigen cartridge.

voor IP5000 :
Originele Canon cartridges:
kleurenset (cyaan, magenta, geel + zwart(*)) : 4*9,83 = 39,32 euro
zwart : 12,07 euro

'no-name' cartridges :
kleurenset (cyaan, magenta, geel + zwart) : 4*5,89=23,56 euro
zwart : 5,89

prijzen van www.inkclub.com, waar je 'momenteel' (was paar maanden geleden ook al zo) een gratis zwart inktpatroon krijgt. http://www.inkclub.com/pr...5000&CtryNo=528&LangNo=31)

(*) Canon heeft een separate zwart cartridge voor kleurenprints en een voor zwart/wit prints. Vraag me niet waarom..

[ Voor 9% gewijzigd door sverzijl op 10-11-2005 18:49 ]

Verwijderd

Ik heb van de week bij de office centre een samsung monochrome laserprinter gehaald, de SCX-4100 voor 129,- (ex btw) . Er zit een scanner ingebouwd en hij heeft een fatsoenlijke papierlade en een fatsoenlijke papieruitvoer.

Ik moet zeggen dat ie heel snel is in kopieren en in eerste afdruk.

linkje: http://www.samsung.com/nl...tifunctional/scx_4100.asp

Oja, je kan ook nog handmatig papier invoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 20:04 ]

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 03:24:
Ik zit er nu eigenlijk aan te denken om de Canon Pixma MP800 te kopen, iemand daar ervaring mee?
Zoja, kan je me wat vertellen over de kwaliteit van de prints en scans?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Laat zelf eens een proefafdrukje maken via de canon site?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Vandaag een Pixma 4200 gekocht, en tot nu toe tevreden... Dubbelzijdig print-optie is een uitkomst... Vraag me alleen af: zijn die pixma's bij jullie ook zo traag bij de eerste pagina?
Duurt echt vrij lang voordat het ding begint te printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:52:
Vandaag een Pixma 4200 gekocht, en tot nu toe tevreden... Dubbelzijdig print-optie is een uitkomst... Vraag me alleen af: zijn die pixma's bij jullie ook zo traag bij de eerste pagina?
yep, zowel de 4000 als 5000 zijn erg traag bij eerste afdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is traag? En wat druk je af? Een 12 Mpixel foto kost wat meer transfertijd dan een pagina tekst.

Mijn i9950 wacht ongeveer 5-10 seconde tot hij een 6 Mpixel foto print. Dat is dan met USB2.0 aangesloten op de hi-speed ingang (hij heeft 2 USB poorten).
Maar het is eigenlijk geen Pixma printer (heeft wel dezelfde inkt, software etc als een pixma 8500), dus misschien zegt mijn tijd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, het duurt voor een pagina tekst rustig een minuutje... Maar het ding zit ook aangesloten op een PIII450 met een usb 1.1 poort... Dus dat zal ook niet meehelpen... Raar is alleen dat de vorige printer, aangesloten met een parallel kabel een stuk sneller was... Zou toch verwachten dat de transferrate van usb sowieso hoger is dan van parallel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Geen matches
ligt ook niet aan de transferrate. Ook als je 1 regel tekst vanuit notepad print zul je zien dat de 1e pagina lang duurt. Het duurt simpelweg relatief lang voordat de pixma door zijn 'initialisatie' heen is. Vanaf de 2e pagina is ie pas echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Zijn er hier ook mensen met de HP Photosmart 8250 (nieuwe model HP) met 6 losse cartridges.

http://h10010.www1.hp.com...473-6510217-12154998.html

Ik heb hem vanaf zaterdag en ben benieuwd naar andere meningen over deze printer.

Zelf had ik direkt al 1 probleempje, 1 knopje op het front paneel reageerde niet, contact gehad met HP ze vonden wel goed dat ik er zelf even naar keek. Wat bleek nu, het stukje plastic onder het knopje raakte het switchje niet op de print. En de print zat niet goed vastgeklemd. 2 stukjes plakband onder het knopje geplakt en probleem opgelost, het stukje plastic onder het knopje was te kort. Om het frontpaneel los te krijgen moest ik heel wat losschroeven O-)

Verder een prima printer, goede kwaliteit op fotopapier. En er zit een handige fotolade knop op zodat hij automatisch papier uit het fotopapier laadje haald.

[ Voor 71% gewijzigd door Roger_Rabbit op 07-12-2005 21:31 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Roger_Rabbit schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:22:
Zijn er hier ook mensen met de HP Photosmart 8250 (nieuwe model HP) met 6 losse cartridges.

http://h10010.www1.hp.com...473-6510217-12154998.html

Ik heb hem vanaf zaterdag en ben benieuwd naar andere meningen over deze printer.

Zelf had ik direkt al 1 probleempje, 1 knopje op het front paneel reageerde niet, contact gehad met HP ze vonden wel goed dat ik er zelf even naar keek. Wat bleek nu, het stukje plastic onder het knopje raakte het switchje niet op de print. En de print zat niet goed vastgeklemd. 2 stukjes plakband onder het knopje geplakt en probleem opgelost, het stukje plastic onder het knopje was te kort. Om het frontpaneel los te krijgen moest ik heel wat losschroeven O-)

Verder een prima printer, goede kwaliteit op fotopapier. En er zit een handige fotolade knop op zodat hij automatisch papier uit het fotopapier laadje haald.
Heb je geen problemen met zwart af te drukken ?
Ik heb een Photosmart 3310 en het zwart is donker grijs, ook op de informatiepagina van de printer zelf.

De 3310 gbruikt hetzelfde printsysteem als jou 8250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Geen matches
Hij print bij mij goed in zwart, heb ook een grote zwarte inktcartridge. Misschien is het een instelling dat hij probeert zwart te mengen met de kleuren.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
sverzijl schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:15:
ligt ook niet aan de transferrate. Ook als je 1 regel tekst vanuit notepad print zul je zien dat de 1e pagina lang duurt. Het duurt simpelweg relatief lang voordat de pixma door zijn 'initialisatie' heen is. Vanaf de 2e pagina is ie pas echt snel.
Moet zeggen dat hij het nu al een stuk sneller doet... Nieuwigheid zullen we maar zeggen...

Verder een toppie apparaat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan A3+ printer ook langer papier beprinten?

Kwestie van uitproberen, maar ik kan over een week gebruik maken van een Epson Stylus Color 1160 (A3+ printer) van een kennis. Daarom kan ik niet testen en doe ik een beroep op jullie ervaring.

De printer kan dus papier van oneveer 30cm beprinten, maar de lengte zou niet uit moeten maken toch? A3 is 42 cm lang, maar wat als ik een vel papier van 90cm lang (en 30 breed) er in stop, en vanuit Adobe een document van 30x90 print...?

ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
d'oh! |:(
dat had ik wel gezien, maar ik had een stille hoop dat dat nog te omzeilen is ofzo.

dan nog een vraag: kan het kwaad om toch langer papier (90cm) in te voeren?
op die manier zou het (met een beetje puzzelwerk) in 2 keer bedrukt kunnen worden (door eerst 'linksom' en daarna hetzelfde vel 'rechtsom' in te voeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Geen matches
Je zou kunnen proberen, maar ik geef je niet veel hoop.
Anders geeft een fabrikant ook geen maximum maten op.
Custom properties ?

[ Voor 9% gewijzigd door abusimbal op 08-12-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je dat [custom properties] ergens instellen bij printer opties of print instellingen (/document instellingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Geen matches
Je moet kijken als je bij de voorkeursinstellingen een custom (aangepast) papierformaat kan opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ok, bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja bij Epson printers kun je vrijwel altijd Custom kiezen. Met een Canon printer kan dit niet. Fysiek gezien kunnen ze het wel, maar Canon vertikt het om een custom-optie in de driver te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36
Ik ben van plan om binnenkort de Pixma ip4200 te gaan kopen. Lijkt me een erg fijne printer.

Bij HP wordt naar mijn weten altijd de nodige inktpatronen meegeleverd zodat je meteen aan de slag kunt en niet apart cartridges hoeft aan te schaffen. Is dit bij Canon ook zo?

(Ik heb sinds vanavond problemen om op de canon sites te komen. Kan wel op de canadese komen bijv. maar kan de info daar nergens vinden).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 16:58
Geen matches
Ja, in de doos van de IP4200 zitten reeds vijf inktpatronen:
2 zwarte en cyaan/magenta/yellow.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te klungelen met het zoeken naar de juiste kleurprofiel voor men Canon IP4000 en Photoshop CS2.
Als de kleuren voor mij oké zijn in Photoshop, dan is deze steeds te licht voor men printer.
Ik heb al sRGB, Adobe RGB en zelf automatich maar geen enkele geeft mij het gewenste resultaat.
Kan iemand mij hierbij helpen om het juiste profiel te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:17:
Ik zit al een tijdje te klungelen met het zoeken naar de juiste kleurprofiel voor men Canon IP4000 en Photoshop CS2.
Als de kleuren voor mij oké zijn in Photoshop, dan is deze steeds te licht voor men printer.
Ik heb al sRGB, Adobe RGB en zelf automatich maar geen enkele geeft mij het gewenste resultaat.
Kan iemand mij hierbij helpen om het juiste profiel te selecteren.
Te licht voor de printer? of wanneer het uitgeprint is ;)? en op wat voor papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Ik ben op zoek naar een leuke printer voor m'n opa en oma. Het budget mag niet boven de €100 komen. En eigenlijk is dat ook al iets teveel.
Zelf zat ik te denken aan een canon pixma ip1600 of 2200. Met name omdat ik zelf ook een canon heb(ip3000) en die bevalt erg goed. Goede kwaliteit en goedkoop qua inkt.
Ik kan echter nergens fatsoenlijke reviews vinden als ik google op "Canon pixma ip1600 review" e.d. kom ik alleen maar op van die irritante prijsvergelijk sites uit. Heeft iemand ervaring met deze printers? Want uit het weinige wat ik er over kon vinden werd ik niet erg wijs. De één roept dat het geweldige printers zijn met uitstekende kwaliteit en ergens anders lees ik weer dat de printkwaliteit gewoon slecht is.
Wat natuurlijk ook van belang is, is de kosten per print.Nu weet ik dat de cartridges voor canon printers goedkoop zijn, maar dat zegt natuurlijk niets als ze met inkt sproeien alsof het water is.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Timlog schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:23:
Ik ben op zoek naar een leuke printer voor m'n opa en oma. Het budget mag niet boven de €100 komen. En eigenlijk is dat ook al iets teveel.
Zelf zat ik te denken aan een canon pixma ip1600 of 2200. Met name omdat ik zelf ook een canon heb(ip3000) en die bevalt erg goed. Goede kwaliteit en goedkoop qua inkt.
Ik kan echter nergens fatsoenlijke reviews vinden als ik google op "Canon pixma ip1600 review" e.d. kom ik alleen maar op van die irritante prijsvergelijk sites uit. Heeft iemand ervaring met deze printers? Want uit het weinige wat ik er over kon vinden werd ik niet erg wijs. De één roept dat het geweldige printers zijn met uitstekende kwaliteit en ergens anders lees ik weer dat de printkwaliteit gewoon slecht is.
Wat natuurlijk ook van belang is, is de kosten per print.Nu weet ik dat de cartridges voor canon printers goedkoop zijn, maar dat zegt natuurlijk niets als ze met inkt sproeien alsof het water is.
Review: http://www.behardware.com...1/new-canon-printers.html

Ik zou gewoon de IP4000 bestellen voor 100 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Geen matches
Waar kan je die nog krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
Zie pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb een klein probleempje met mijn printer (een HP 2175). Mijn buurman had een printer waar het klepje voor de zwarte cartridge van was afgebroken en heeft vervolgens een nieuwe gekocht. Omdat ik heb hem geholpen met zijn nieuwe printer installeren mocht ik zijn oude meenemen. Dankzij mijn vader z'n werk en wat handige collega's daar is het gerepareerd, maar zit nu met een probleem. Ik heb nieuwe inkt erin zitten en hij vraagt nu voor uitlijnen (geen probleem zou je zeggen). Ik kan niets kopiëren, maar kan nog wel printen vanaf de computer.
Bij het uitlijnen krijg ik 2 dingen. De ene keer loopt het papier "vast", hij draait het niet verder en moet ik het met de hand eruit halen of ik druk op 'Enter' en rolt de printer het vanzelf eruit. Nu is het tweede dat hij blijft zeuren dat het papier te smal is, maar dat is onmogelijk omdat het A4 is en hij standaard A4 pakt. Met printen ziet hij wel dat het A4 is, maar met uitlijnen (en zelfs kopiëren toen de vorige tank er in zat) zegtie dus dat het papier te smal is. Iemand enig idee om dit op te lossen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

HP deskjet 6840 “netwerkprinter” met ingebouwde wlan wil niet draadloos werken.
Ik heb voor draadloos en wlan het ip, subnetmask, gateway en dns ingevuld. Als ik kijk naar de status valt me op dat hij de wlan instellingen niet onthoudt of zo. Die staan simpelweg op not configured.
De SSID, WPA/PSK TKIP onthoudt hij wel. Ik heb ook al alle wlan beveiliging uitgezet en getest, dus wel SSID broadcast en geen WEP of PWA beveiliging, maar open netwerk en MAC filtering uitgehad. Maar het helpt allemaal niet.

Het IP en subnesmask wat ik aan de printer toewijs voor wlan onthoud hij niet.

Wired onthoud hij deze zaken wel goed en is hij ook te pingen.

Ook alle patches van de hp site al gedraaid..maar nix...
Daar komt bovenop dat de installatie van de drivers ook bog eens ene foutmelding geeft en afbreekt(op al mijn pc's)

[ Voor 14% gewijzigd door DJ Chicken op 18-02-2006 18:20 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
Heb 3 maanden terug een pixma ip2200 gekocht, en heb net een digicam waarvan ik de foto's uitprint. Ik ben blij verrast over de kwaliteit die dit printertje eruit gooit op goed fotopapier, een printertje onder de 90€. Alleen na effe naar inkt speuren, merk ik dat het qua inkt een duurkoop is, hij kan geen klooncartidges aan vanwege een chip op de cartidge. Tevens zijn de officiele cartridges van Canon stuk duurder dan die voor een ip4000.... (rekening gehouden met hoeveel ml je krijgt) :( |:(
Nu heb ik een refillzaak hier om de hoek, vraag is hoe is de kwaliteit van een refillsetje toepassen op een Canon...? Is dat makkelijk met naalden enzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 21-02-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sjah schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:12:
Heb 3 maanden terug een pixma ip2200 gekocht, en heb net een digicam waarvan ik de foto's uitprint. Ik ben blij verrast over de kwaliteit die dit printertje eruit gooit op goed fotopapier, een printertje onder de 90€. Alleen na effe naar inkt speuren, merk ik dat het qua inkt een duurkoop is, hij kan geen klooncartidges aan vanwege een chip op de cartidge. Tevens zijn de officiele cartridges van Canon stuk duurder dan die voor een ip4000.... (rekening gehouden met hoeveel ml je krijgt) :( |:(
Nu heb ik een refillzaak hier om de hoek, vraag is hoe is de kwaliteit van een refillsetje toepassen op een Canon...? Is dat makkelijk met naalden enzo?
Nu kan ik je zeggen en dat weet bijna iedereen op tweakers, goedkope printers zijn op jaarbasis vreselijk duur!

Na 1 jaar printen ben je met een "goedkope" printer meer geld kwijt dan een duurdere versie, die gelijk mooier is, stiller, sneller etc...

Er zijn zat sites te vinden waarbij de kosten en kwaliteit getest worden. De Pixma IP4000 en 5000 springen dan ook in alle testen er heel erg uit. De opvolgers minder, door de chip die in de cartridges zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
Geen matches
Dat was mijn vraag niet! Dat ding is nou al gekocht, was oorspronkelijk bedoelt voor een zwart wit A4'tje per half jaar, daar is die prima voor. Dat ik foto's ging doen wist ik toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 18:24

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ik ben op zoek naar een all-in-one printer, aangezien mijn huidige laserprinter permanent grijze strepen trekt...

Ik print voornamelijk in zwart-wit, scripties, verslagen e.d. Af en toe een fotootje.
Voor het scan gedeelte hoeft het geen bizarre resoluties aan te kunnen, als er maar wel ook boeken e.d. mee gescand kunnen worden (dus geen doorvoerlade).
Faxen boeit niet zoveel, is leuk als het erbij zit, maar heeft geen prioriteit.

Kwa budget liefst niet meer dan €150, aangezien de nadruk toch ligt op zwart-wit ga ik er vanuit dat de kleurencardridges niet al te vaak vervangen dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zie consumentgids, deze maand (even naar de bieb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:09
Geen matches
HP psc 1510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!w00t!!
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:46
Geen matches
Aangezien er niks over deze all in one te vinden is op tweakers zal ik even mijn mening geven over mijn pasverworven MP800.

Tot nu toe geweldig apparaat!

Het scannen van negatieven gaat wel wat langzaam maar de kwaliteit is super! Ik heb dezelfde foto d.m.v. scannen van foto en negatief af laten drukken en de kwaliteit van het negatief afgedrukte is beduidend beter dan vanaf de foto... kleuren zijn beter dan van de fotoshop die ze ontwikkeld heeft. Printen van teksten verslagen etc gaat ook goed, je kan hem gewoon op snel zetten en de kwaliteit daarvan vind ik nog goed genoeg! Verder vind ik hem redelijk stil... ik hoorde hem niet eens printen met een beetje muziek op de achtergrond terwijl ik ernaast zat (fotoprint)!

Tot nu toe een probleempje gehad met een paperjam bij dubbelzijdig printen,
maar dat was makkelijk te verhelpen en ging daarna gewoon weer door (was een
bestand van 60 pagina's). (kan aan papier liggen). Als je alleen de lade
gebruikt voor het papier is hij ook vrijwel stof dicht! Canon mijn complimenten!

Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken behalve dat bluetooth niet
ingebouwd is daarvoor moet je zo'n usb stick aanschaffen...
is nog zoveel te ontdekken! :) ... binnenkort via bluetooth even printen vanaf mn gsm :7

De bijgeleverde software is ook prima. Vind het alleen wel een beetje voor leken, behalve scangear wat erbij zit, daar kan je alles zelf bij instellen, wat wij tweakers toch het fijnst vinden :Y) .

Ben er erg blij mee en totaal geen spijt van de aanschaf! Hij is alleen wel wat
groot, maar staat erg mooi op mijn bureau! Vind het zeker een aanrader! _/-\o_

vragen? stel ze maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een geschikte multifunctionele laserprinter (kopieren, scannen, printen) en ben wel gecharmeerd door de LaserBeam printers van Canon. Ik snap echter het prijsverschil tussen de MF3110 en de MF5730 niet helemaal betaal je echt zoveel meer voor netwerkfunctionaliteit of zijn er behalve het ontwerp ook andere verschillen tussen deze twee? Weet iemand hoe de scankwaliteit is van deze printer is en is het uberhaupt een goeie optie of is HP of Epson beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:41:
zie consumentgids, deze maand (even naar de bieb?)
ja, ik zag het ja. Moet ik maar eens gaan bekijken :)

Welke printer heeft jullie voorkeur: De Canon Pixma MP170 of de HP OfficeJet PSC1510 (of 1610, in de aanbieding bij de mediamarkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Na dit draadje te hebben gelezen, mis ik eigenlijk nog de kleine details die ze in reviews nooit zeggen en waar je als gebruiker pas achter komt als je hem al hebt gekocht.

Mijn scanner is kapot, mijn fax is al oud en mijn Canon S750 print niet geweldig meer (wel acceptabel). Ik ben dus op zoek naar een AOI en mijn keuze moet nog bepaald worden. Ik zit te denken aan een Canon MP830 of een HP OfficeJet 7310.
Als ik nu iets fax krijg ik altijd een verzendbewijs. Krijg ik dat ook met zo'n apparaat?
En mijn (thermische) fax is nu muisstil in standby. Nu heb ik gelezen dat er apparaten zijn die regelmatig hun inkttanks blijven reinigen als ie een uurtje niets te doen heeft gehad. Dus wie heeft hier ervaring mee? Want mijn S750 moet na een dagje niet geprint te hebben eerst een half uur zijn koppen reinigen :'( , dat had mijn DeskJet 850 bijvoorbeeld niet omdat die koppen in de inktpatronen zat. Maar daarentegen is die S750 wel goedkoper in inktverbruik ... snappen jullie het dilemma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:04:......Want mijn S750 moet na een dagje niet geprint te hebben eerst een half uur zijn koppen reinigen :'( ,
Nou dat hoeft echt niet (meer) ik reinig mijn koppen van mijn inmiddels 2jaar oude i865 nooit en geeft perfecte afdrukken, ook in foto-kwal. Zo'n a.i.o. is ook echt wel stil in standby en gaat niet zomaar een reinigingscyclus aan, misschien is dit softwarematig wel aan te zetten. Reken maar dat je een verzendbericht kan uitprinten, hoe meer hoe beter voor de fabrikant, je kan het ook uitzetten.

ohh en HP, hmmm :| Is niet meer wat het geweest is. misschien zijn de dure printers wel o.k.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 23-03-2006 17:19 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHas
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-12-2020
Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:52:
Ik heb m nu ook, maar dat terzijde..

Ik heb de papieraanvoer zo ingesteld dat ie alleen van boven pakt, en de traagheid was weg.. zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Proper Previous Planning Prevents Piss Poor Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Geen matches
Iemand enig idee waar je bij de 4200 in kan stellen dat ie de boel gesorteerd uitprint? (dus de laatste pagina van het document als eerste uitprint) Ik kan het echt nergens vinden :P erg irritant als je eerst zelf alles moet sorteren voordat je het kan gebruiken.

Edit: Hmm, waarom vind ik opties altijd als ik net een post heb getypt :P echt....tijden naar lopen zoeken, nog 1x kijken en dan opeens wel zien 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door spokje op 17-04-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
Hoe werkt eigenlijk dat dubbelzijdig printen?? ik heb zelf de pixma ip5000 en nooit die functie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Geen matches
n00bs schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:04:
Hoe werkt eigenlijk dat dubbelzijdig printen?? ik heb zelf de pixma ip5000 en nooit die functie gebruikt.
Ik heb de iP4000 en dat werkt echt feilloos en gemakkelijk.
Duurt echter wel best lang.., eerst helemaal invoeren, omflippen...

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

YellowNeck schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:29:
[...]

Ik heb de iP4000 en dat werkt echt feilloos en gemakkelijk.
Duurt echter wel best lang.., eerst helemaal invoeren, omflippen...
Dat is dus hetzelfde als in Word eerst alle oneven pagina's afdrukken, papierstapel weer in de printer doen en dan de even pagina's afdrukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

n00bs schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:01:
[...]

Dat is dus hetzelfde als in Word eerst alle oneven pagina's afdrukken, papierstapel weer in de printer doen en dan de even pagina's afdrukken :/
Alleen dan automatisch ;)

Werkt echt goed, probeer zelf maar 's.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja vanmiddag geprobeerd, erg onhandig en traag.
Daarnaast begon die al vrij snel met verder printen en gaf nergens aan de stapel ertussen uit te pakken en weer in de printer te doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

n00bs schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:01:
Ja vanmiddag geprobeerd, erg onhandig en traag.
Daarnaast begon die al vrij snel met verder printen en gaf nergens aan de stapel ertussen uit te pakken en weer in de printer te doen |:(
:? Bij mij (IP5200) print 'ie eerst de voorkant en zodra die af is, pakt 'ie het vel weer terug en print de achterkant. Vol automatisch dus, heel goed systeem voor een inktjet printer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ruzor schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:57:
[...]

:? Bij mij (IP5200) print 'ie eerst de voorkant en zodra die af is, pakt 'ie het vel weer terug en print de achterkant. Vol automatisch dus, heel goed systeem voor een inktjet printer :*)
Bij mij wachtte die even en begon verder met printen, ik zal het wel nog eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:46:
[...]

Bij mij wachtte die even en begon verder met printen, ik zal het wel nog eens testen
Dan staat de droogtijd lang ingesteld. De printer wacht dan even om de inkt te laten drogen. Dit kun je instellen bij de printerinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:15:
[...]

Dan staat de droogtijd lang ingesteld. De printer wacht dan even om de inkt te laten drogen. Dit kun je instellen bij de printerinstellingen.
Ja maar lang of niet lang ingesteld, hij nam geen papier terug :)
Of moet je dan het papier in de onderste lade leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n00bs schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:32:
[...]

Ja maar lang of niet lang ingesteld, hij nam geen papier terug :)
Of moet je dan het papier in de onderste lade leggen?
Ja die duplex optie werkt alleen vanuit de onderste papierlade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:18:
[...]

Ja die duplex optie werkt alleen vanuit de onderste papierlade.
Die heb ik nog nooit gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Wij hebben hier een HP PSC 2105 staan, die m'n moeder in een opwelling gekocht heeft, omdat hij zo goedkoop was. |:( Dus je raadt het al: de printkosten lopen de spuigaten uit, met 3 studerenden in huis. En aangezien er een grote printjob zit aan te komen, ben ik maar eens aan het kijken naar een andere.
Het moet per se een printer/scanner zijn, want de kopieerfunctie wordt nogal eens gebruikt. Ik heb 2 jaar lang een Canon i850 naar volle tevredenheid gebruikt. Prima kwaliteit en het belangrijkste, alternatieve cartridges voor €3 per stuk. Maar ondertussen probeert Canon de namaak ook alweer tegen te gaan. Daarom ben ik op zoek naar een printer/scanner waar goedkope cartridges voor verkrijgbaar zijn.
Mijn budget is +/- €200

edit:

Ik heb m'n eisen bijgesteld, voor kopieren laten we dat oude ding wel staan, dus ik zoek alleen nog een printer. Alleen de ip4000 en ip5000 zijn nergens meer verkrijgbaar :'(

[ Voor 13% gewijzigd door MightyMauz op 06-05-2006 11:54 ]

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nu wilde ik de Canon Pixma MP500 kopen maar ik lees net dat de scan functie niet echt goed was, terwijl dat 1 van de belangrijkste dingen is.

Is dit ding nou echt zo slecht of moet ik uitkijken naar een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Zijn de printers voor goedkope cartridges echt uitgestorven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik ga een nieuwe printer aanschaffen en heb er al één op het oog. Het is idd een goedkoop printertje maar hij hoeft ook niet meer dan alleen documenten te kunnen printen.

Het is de volgende HPDeskjet 9540.

Heeft iemand enige ervaring met deze printer. Ik ben namelijk niet bekend met het gebruik van HP cardriges en ze zijn volgensmij kleiner dan de Lexmark cardridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Asswipe schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:58:
Wij hebben hier een HP PSC 2105 staan, die m'n moeder in een opwelling gekocht heeft, omdat hij zo goedkoop was. |:( Dus je raadt het al: de printkosten lopen de spuigaten uit, met 3 studerenden in huis. En aangezien er een grote printjob zit aan te komen, ben ik maar eens aan het kijken naar een andere.
Het moet per se een printer/scanner zijn, want de kopieerfunctie wordt nogal eens gebruikt. Ik heb 2 jaar lang een Canon i850 naar volle tevredenheid gebruikt. Prima kwaliteit en het belangrijkste, alternatieve cartridges voor €3 per stuk. Maar ondertussen probeert Canon de namaak ook alweer tegen te gaan. Daarom ben ik op zoek naar een printer/scanner waar goedkope cartridges voor verkrijgbaar zijn.
Mijn budget is +/- €200

edit:

Ik heb m'n eisen bijgesteld, voor kopieren laten we dat oude ding wel staan, dus ik zoek alleen nog een printer. Alleen de ip4000 en ip5000 zijn nergens meer verkrijgbaar :'(
't is maar net wat je wilt... als je veel afdrukt kun je beter een laserprinter kopen met lage variabele kosten. Als je nu een goedkope inktjet koopt betaal je veel meer voor de cardridges,.
Maak een excel sheet met de vadse en variabele kosten en hoelang de printer mee moet... Tel uti je winst.... daarna...
PS-1: er zijn ook hele goedkope lasers.... met dure toners omdat je er maar 2000 of 2500 mee af kunt drukken, Kyocera is duurder maar daar kun je dan ook 6000 print mee maken.... met 1 tonerkit. De aanschaf van de Kyocera is wel duurder, dus reken het break even point goed uit... of het loont.
PS-2: Kyocera's maar ook andere laserprinters zijn via webwinkel vaak veel goedkoper te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, probleempje hier.

Zojuist de canon pixma mp500 binnen gekregen, maar bij installatie zegt ie dat de printerkop niet juist is. Of ik de juiste printerkop wil installeren :X Maar je mag er toch wel vanuit gaan dat canon de juiste kop bij de juiste printer stopt?
Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:38:
Hmm, probleempje hier.

Zojuist de canon pixma mp500 binnen gekregen, maar bij installatie zegt ie dat de printerkop niet juist is. Of ik de juiste printerkop wil installeren :X Maar je mag er toch wel vanuit gaan dat canon de juiste kop bij de juiste printer stopt?
Is dit een bekend probleem?
Is de kop wel goed geïnstalleerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De kop kan er maar op 1 manier in... En ik weet echt 100% zeker dat ik niks heb beschadigd ofzo. Beschermkapje eraf gehaald, kop geplaatst klep dicht. Alles ging in 1 keer goed, want de kop past ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Ik heb sindskort ook een MP500 en heb compleet geen problemen gehad met de printerkop installeren.

Maar na een tijdje printen valt het me op dat de pigmentzwart al op is, terwijl de zwarte cartridge nog bijna vol is. Ook bij het puur zwart wit printen gaat de pigment tank leger. Bij monochroom printen kan ik het me nog enigszins voorstellen, maar het heeft me altijd al verbaasd bij inkjet printers dat er veel kleur gebruikt wordt bij monochroom printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het kopieerapparaat stuk is gegaan en ik ontzettend veel afdruk ben ik op zoek naar een laserprinter met kopieerfunctie.

Ik ben van plan om de HP Laserjet 3020 all-in-one te kopen, zie hier:

http://h10010.www1.hp.com...73-12245188-59561563.html

Ik heb alleen een paar vragen die jullie mogelijk kunnen beantwoorden:

- Deze printer heeft een netwerkaansluiting. Heb je naast deze aansluiting geen USB meer nodig, of moet het in combinatie. Iedere computer moet de drivers van de printer beschikken zeker?

- Hoe werkt de kopieerfunctie, zoals bij een normaal kopieerapparaat of scant ie iedere keer het origineel en print het dan, of scant ie het origineel één keer, slaat het op in z'n geheugen en print daarvan?

- Weet iemand of de toner (Q2612A) een halfvolle (zoals dat bij inktpatronen het geval is) of een normale volle. Als het een halfvolle is, bestaan er dan ook volle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:00:
Omdat het kopieerapparaat stuk is gegaan en ik ontzettend veel afdruk ben ik op zoek naar een laserprinter met kopieerfunctie.

Ik ben van plan om de HP Laserjet 3020 all-in-one te kopen, zie hier:

http://h10010.www1.hp.com...73-12245188-59561563.html

Ik heb alleen een paar vragen die jullie mogelijk kunnen beantwoorden:

- Deze printer heeft een netwerkaansluiting. Heb je naast deze aansluiting geen USB meer nodig, of moet het in combinatie. Iedere computer moet de drivers van de printer beschikken zeker?
UTP is voldoende naar 1 pc of bij meerdere pc's naar de switch of server. Volgens mij hoef je alleen de printer in het netwerk te zoeken. Zie verder handleiding.
- Hoe werkt de kopieerfunctie, zoals bij een normaal kopieerapparaat of scant ie iedere keer het origineel en print het dan, of scant ie het origineel één keer, slaat het op in z'n geheugen en print daarvan?
Don't know. Abusimbal!
- Weet iemand of de toner (Q2612A) een halfvolle (zoals dat bij inktpatronen het geval is) of een normale volle. Als het een halfvolle is, bestaan er dan ook volle?
Halfvol. Er zijn zeker (alleen) volle te koop.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 29-05-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
PcDealer schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:48:

[...]
Halfvol. Er zijn zeker (alleen) volle te koop.
Dat heb ik ook gezien, maar het typische daarvan is, dat deze toner 'slechts' 2000 pagina's capaciteit heeft en dat de zwarte toner voor de HP Color LaserJet 2800 all-in-one series (http://h10010.www1.hp.com...8529-1795903-8034261.html) een capaciteit heeft van 5000 pagina's. En dat terwijl deze toner (volgens de adviesprijs) slechts enkele euro's duurder is. Ik krijg dan toch het vermoeden dat de volgens jou volle toners, toch halfvol zijn en er geen volle beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik ben mijn HP PSC 2105 all-in-one aan ons netwerk aan het hangen met een Asus WL500g deluxe. Ik heb het werkend gekregen, alleen is het probleem dat ik geen losse drivers voor de printer kan vinden. Dat betekent dat ik het hele HP pakket moet installeren, uiteraard om vervelend te zijn, moet dan de printer aan de pc hangen. Omdat ik er weinig voor voel om met dat ding door het huis te sjouwen, zou ik graag de aparte drivers hebben, maar ik kan ze ook niet vinden in de uitgepakte HP file. Weet iemand waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:00:Hoe werkt de kopieerfunctie, zoals bij een normaal kopieerapparaat of scant ie iedere keer het origineel en print het dan, of scant ie het origineel één keer, slaat het op in z'n geheugen en print daarvan?
Als je van 1 pagina meerdere kopies moet hebben dan scant hij het 1 maal, slaat het op en print het x maal.

Het is wel een zwart/wit printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo Guys,

Ik heb sinds 19-Noach een HP Deskjet 840C en het is tijd voor iets nieuws, die patronen vliegen er doorheen dus ik wilde een nieuwe printer gaan aanschaffen.

Ik heb een klein lijstje met gewenste opties:
  • Ethernet aansluiting, zodat iedereen hier kan printen.
  • Snel
  • Kleur & Zwartwit
  • Goede verhouding prijs per pagina
  • Liefst ook een ingebouwde scanner functie
Ik weet niet of dit teveel van het goeie is, maar een ingebouwde fax zou ook wel lkkr zijn..

Budget ligt niet zo erg nauw, maar ik wilde niet meer dan €500,- uitgeven.

Heeft iemand ervaring met een printer a.d.h.v. mijn opties? Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Geen matches
Van HP is de beste keuze een Photosmart All-in-one 3210 of 3310.
http://h10010.www1.hp.com.../10709-11193-7362525.html

Prijs is redelijk, fax, netwerk, scanner en apparte cartridges voor elke kleur welke een nieuwigheid van HP is.

Ik heb zelf de 3310.
Leuk apparaat;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zit de hp 2605dn en de Dell 3000cn te vergelijken.
Bij de dell kom ik een drumcartridge tegen die om de zoveel tijd moet vervangen worden.
Dit kan ik bij HP niet vinden?

wel of geen drumcartridge,.. voordeel? nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb een Canon Pixma iP4000 en heb na mijn originele cartridge set een aantal "namaak" cartridges gekocht via rilex.nl. Ik merk nu dat als ik op normaal papier print met de standaard afdrukkwaliteit ik een aantal strepen zie in zwarte vlakken. Als ik normaal papier gebruik en ik kies voor hoge afdrukkwaliteit zie ik deze niet. Is mijn printerkop verstopt? Helpt het om schoonmaakcartridges te gebruiken? Hoeveel kost een nieuwe printerkop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
fb_slim schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:06:
Is mijn printerkop verstopt? Helpt het om schoonmaakcartridges te gebruiken? Hoeveel kost een nieuwe printerkop?
Het lijkt er niet direct op dat je printerkop verstopt is. Als dat namelijk zo zou zijn dan zou hij ook op de hoge afdrukkwaliteit rare strepen moeten geven.Wat je als voor de zekerheid eens kunt proberen is om de printerkoppen te reinigen via de software van je printer op de pc. Als je de diepte reinigingen een keer of 4 gebruikt hebt en het lost niet op dan lijkt er toch ergens iets mis te zijn met je printkop.

Voor zover ik weet zijn losse printerkoppen voor een iP4000 niet te krijgen. Je kunt hem dan alleen ter reparatie aanbieden bij Canon, maar dit kost je meer dan een volledig nieuwe printer, zo uit mijn hoofd ergens rond de 145 euro exclusief verzendkosten.

[ Voor 17% gewijzigd door Jarod op 31-05-2006 22:08 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
The_Talker schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:06:
[...]

Het lijkt er niet direct op dat je printerkop verstopt is. Als dat namelijk zo zou zijn dan zou hij ook op de hoge afdrukkwaliteit rare strepen moeten geven.Wat je als voor de zekerheid eens kunt proberen is om de printerkoppen te reinigen via de software van je printer op de pc. Als je de diepte reinigingen een keer of 4 gebruikt hebt en het lost niet op dan lijkt er toch ergens iets mis te zijn met je printkop.

Voor zover ik weet zijn losse printerkoppen voor een iP4000 niet te krijgen. Je kunt hem dan alleen ter reparatie aanbieden bij Canon, maar dit kost je meer dan een volledig nieuwe printer, zo uit mijn hoofd ergens rond de 145 euro exclusief verzendkosten.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een aantal keer de reiniging en dieptereiniging gedaan...maar het schijnt niets uit te voeren. Wel waren veel cartridges bijna leeg en heb ik die nu vervangen. Ik zal morgen nog eens proberen om alles te reinigen.

Ik moet zeggen dat ik Verbatim DVD+R schijfjes heb beprint. De binnenste doorzichtige cirkel is daarbij soms ook met inkt bedrukt. Dit kon ik wegvegen, maar misschien heeft dit slijtage aan de kop gegeven. Kan dat? Of hangt die kop er 1/2/3 mm boven?

Als ik in grijstinten afdruk is er helemaal niets aan de hand. Er moet dus iets met de kleuren cartridge(s) gebeurt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
fb_slim schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 03:40:
[...]
Ik moet zeggen dat ik Verbatim DVD+R schijfjes heb beprint. De binnenste doorzichtige cirkel is daarbij soms ook met inkt bedrukt. Dit kon ik wegvegen, maar misschien heeft dit slijtage aan de kop gegeven. Kan dat? Of hangt die kop er 1/2/3 mm boven?

Als ik in grijstinten afdruk is er helemaal niets aan de hand. Er moet dus iets met de kleuren cartridge(s) gebeurt zijn...
Volgens mij zou het bedrukken van die schijfjes geen problemen op mogen leveren. Het enige dat zou kunnen gebeuren is dat de kop, of de houder, een beetje smerig wordt, maar dan zou je gewoon strepen op je volgende print moeten krijgen.

Mocht het schoonmaken helemaal niets oplossen, dan zou je ook nog eens je driver kunnen deinstalleren en daarna weer installeren, het zou ook kunnen zijn dat door fouten in de driver de aansturing van de printer niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
fb_slim: zijn het strepen in de doorvoerrichting van het papier? Dan kunnen het zogenaamde 'pizzawheels' strepen zijn.
Dit zijn de doorvoer wieltjes die het papier transporteren. Bij sommige Canon's kunnen die wieltjes iets te sterk afgesteld staan, waardoor je bij sommige soorten papier ziet dat de inkt door de wieltjes eraf geschraapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

The_Talker schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:06:
[...]
I need to correct this :)

Ik had ook problemen met afdrukken, heb contact gezocht met Canon en verteld dat reinigen, andere cartridges niets hielp. Ik kon daarop de printkop opsturen naar Canon en kreeg een nieuwe terug. Binnen de garantie allemaal.

Probleem bij jou is dat je geen originele cartridges gebruikt, want daar vragen ze wel naar. Probeer eens originele cartridges.
fb_slim schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 03:40:
[...]
Je kunt ook de afmetingen van de DVD+R aanpassen zodat 'ie mooi alleen op het printbare gedeelte print.

[ Voor 27% gewijzigd door Ruzor op 01-06-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Geen matches
Ruzor schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:38:
[...]

I need to correct this :)

Ik had ook problemen met afdrukken, heb contact gezocht met Canon en verteld dat reinigen, andere cartridges niets hielp. Ik kon daarop de printkop opsturen naar Canon en kreeg een nieuwe terug. Binnen de garantie allemaal.
Klopt, als het binnen de garantie valt dan wordt de kop uiteraard gratis vervangen, ze doen dan inderdaad alleen wel moeilijk als je niet originele inkt gebruikt hebt. De prijs waar ik over sprak was de reparatieprijs na de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Geen matches
Ik heb helaas geen garantie meer, ik denk niet dat het pizzaschijfjes zijn, haha. De strepen zijn te dicht op elkaar en in de breedte van een A4. Ik denk dat ik de volgende keer Ermstar cartridges ga gebruiken, daat had ik geen problemen mee...nu zal ik gewoon op hoge kwaliteit printen als ik documenten met afbeeldingen afdruk. Kunnen jullie mij nog goedkoop dik papier aanraden? 135 gr/m2 of zo...een beetje glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:30:
[...]

Dat heb ik ook gezien, maar het typische daarvan is, dat deze toner 'slechts' 2000 pagina's capaciteit heeft en dat de zwarte toner voor de HP Color LaserJet 2800 all-in-one series (http://h10010.www1.hp.com...8529-1795903-8034261.html) een capaciteit heeft van 5000 pagina's. En dat terwijl deze toner (volgens de adviesprijs) slechts enkele euro's duurder is. Ik krijg dan toch het vermoeden dat de volgens jou volle toners, toch halfvol zijn en er geen volle beschikbaar zijn?
De 2800 AIO is niet hetzelfde als de 3020 AIO (de link die je gaf is van de 305x AIO-series).

Q3960A cartridge voor 5.000 pagina's.
Q2612A cartridge voor 2.000 pagina's.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:27:
zit de hp 2605dn en de Dell 3000cn te vergelijken.
Bij de dell kom ik een drumcartridge tegen die om de zoveel tijd moet vervangen worden.
Dit kan ik bij HP niet vinden?

wel of geen drumcartridge,.. voordeel? nadeel?
Ik kan alleen de 4 supplies vinden: zwart (2.500p) en cyaan, magenta en geel (2.000p). Er is geen aparte drum en dus in de cartridge ingebouwd. Zie ook pagina 3 tweede kolom, punt 3.

[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 03-06-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

het valt me op dat er hier relatief weinig kopers van goedkope multifunctionals zijn, en ik wil er zoeentje :)

Ik twijfel tussen de Canon MP150, de Epson DX3850 en de HP PSC 1510. De prijzen liggen alledrie rond de 60-80 euro, de functies zijn vergelijkbaar en de inktprijs (origineel, zwart) is als volgt (op 123inkt.nl):
Canon: 22 ml: 22,50
Epson: 8 ml: 8,50
HP: 11 ml: 16,50
Voordeel Epson: goedkope compatible inkt (10ml: 5,50) en seperate inkttanks

Maar zijn er nog mensen met ervaring met deze MPC's? Over de Epson is weinig te vinden, van Canon is voornamelijk info over de ip1600/2200/4200 te vinden en van HP weet ik niet veel meer dat het duur is...

Ik ben student (=laag budget) en ik wil onregelmatig (soms veel, soms lang niets) vooral zwart/wit teksten afdrukken.... Waarom ik de HP overweeg is de geintergreerde printkop. Soms print ik een maand niets en ik wil daarna gewoon weer probleemloos kunnen printen (mijn vorige printer was een Canon S300 waarvan de printkop het heeft laten afweten). Kan iemand mij helpen met het doorhakken van de knoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

schaduw schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:26:
[...]

Ik ben student (=laag budget) en ik wil onregelmatig (soms veel, soms lang niets) vooral zwart/wit teksten afdrukken.... Waarom ik de HP overweeg is de geintergreerde printkop. Soms print ik een maand niets en ik wil daarna gewoon weer probleemloos kunnen printen (mijn vorige printer was een Canon S300 waarvan de printkop het heeft laten afweten). Kan iemand mij helpen met het doorhakken van de knoop?
Mijn HP DJ895Cxi heb ik soms een jaar niet gebruikt en print dan perfect met de nr. 45 cartridge, ook al had ik hem in 1999 gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Tweakers,

Ook ik heb even een vraag. Ik heb hier thuis een Canon BJC-4300 staan. Momenteel zit er een zwarte cartridge in, die werkt prima. Maar zodra ik er een gedeelde kleuren-zwart cartridge in stopt, wil de printerkop niet meer terug naar zn oorspronkelijke beginpositie gaan, en geeft dan 3 korte piepjes. Iemand enige ervaring met dit, of misschien een oplossing?

Het is heel erg vervelend, omdat ik de kleurencartridge behoorlijk hard noig heb. Zou een schoonmaak van de cartridges misschien helpen? Of heeft dat hier helemaal niets mee te maken?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
renskoenraadt schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:52:
Ook ik heb even een vraag. Ik heb hier thuis een Canon BJC-4300 staan. Momenteel zit er een zwarte cartridge in, die werkt prima. Maar zodra ik er een gedeelde kleuren-zwart cartridge in stopt, wil de printerkop niet meer terug naar zn oorspronkelijke beginpositie gaan, en geeft dan 3 korte piepjes. Iemand enige ervaring met dit, of misschien een oplossing?
Hier dan maar even het zelfde antwoord als in je losse topic:

Voor zover ik weet moet de printkop nog goed te verkrijgen zijn, ééns in de zoveel tijd verkoop ik er nog wel eens één :). De reden dat de grote zwarte tank het nog wel doet is dat daar een eigen printkop op zit, het lijkt er dus op dat de printkop waar de twee losse tankjes in moeten verstopt zit, en te beoordelen aan het feit dat de kop zelfs in het midden blijft staan is deze helemaal stuk.

Maar met een nieuwe kop zal de printer het waarschijnlijk weer helemaal doen, en dan is het best een leuke printer. Een printkop van 45 euro is trouwens in verhouding helemaal niet zo duur omdat je er ook twee inktcartridges bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hoi allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb even een cartridge probleempje. Ik ben me vandaag eens aan het verdiepen in printinkt omdat mijn cartridges van mijn pixma ip3000 leeg zijn. Nu lees ik vanalles over refillen van cartridges of dat zelf doen. Werkt dat goed? Waar kan dat? Ook lees ik over goedkope imitatie cartridges. Ik heb er niet erg veel verstand van maar heb ergens het idee dat ik beter gewoon de canon cartridges kan kopen ipv imitaties of refills. Wie kan mij helpen?

groetjes, Kristin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!!!!ik heb het volgende probleem met een gekregen laserjet 2200 DTN van HP

Over het algemeen werkt de printer prima maar in sommige omstandigheden
krijg ik een "fatal error" de 3 lampjes op de printer gaan branden en zijn
niet weg te krijgen met "de "job cancel knop". Ook de functie om te
herleiden waar het probleem zit door de job cancel en go knop in te drukken
heeft geen effect.Alleen de printer uit en aan zetten werkt dan nog.

De bovenstaande fout doet zich voor in de volgende situaties:

-Als ik een testpagina wil afdrukken door op de "go"knop te drukken op de
printer
-als ik via het hp-laserjet-appaaraatconfiguratie programma bij rapporten 1
van de pagina's wil afdrukken zoals een configuratie rapport etc.
-en als ik een document wil afdrukken waarin het arial font is gebruikt.
(dit is wel op te lossen door bij de printer eigenschappen in te stellen:
truetype fonts als bitmap afdrukken)

Ik heb volgens diverse handleidingen al geprobeerd om de printer te
resetten, het geheugen te verwijderen en terug te plaatsen en om de printer
even uit te zetten .
De enige manier dat ik een testpagina af kan drukken is bij de HP LaserJet
2200 Series PCL 6 printer eigenschappen op het knopje testpagina druk.

Ik heb de printer aangesloten zowel via usb als via een netwerkkabel op een
adsl-modem/router.
Afdrukken op zich gaat dus prima afgezien van de fatal errors in de boven
genoemde gevallen.

Als de fatal error optreed gaan als eerst het bovenste en onderste lampje
branden en na een seconde of wat komt het middelste lampje erbij.

Wie weet er raad, bij de HP servicedesk word ik alleen doorgestuurd naar de offerte afdeling voor een reparatie, aangezien dit al een ouder model is en buiten de garantie en ik dit ding heb gekregen zie ik het niet zitten om een dure reparatie te laten uitvoeren.

Ik heb het idee dat het iets simpels zou moeten zijn maar kom er niet achter wat het probleem is.

Je zou zeggen.... print dan geen testpagina's uit maar ik wil graag dat hij volledig functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik heb een kapotte Canon i850 staan, een superfijne printer, dus ik wil 'm maken. Maarja dat wil Canon dan weer niet en doen ze er van die vervelende schroefjes in, waar je geen schroevendraaier voor kunt vinden. Daarom aan jullie de vraag: hoe heet de schroevendraaier voor onderstaand schroefje?
Afbeeldingslocatie: http://www.digimouse.nl/webimgs/schroefje.GIF
Het is een soort van inverted torx.

[ Voor 14% gewijzigd door MightyMauz op 10-06-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lord_Asswipe schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:05:
Ik heb een kapotte Canon i850 staan, een superfijne printer, dus ik wil 'm maken. Maarja dat wil Canon dan weer niet en doen ze er van die vervelende schroefjes in, waar je geen schroevendraaier voor kunt vinden. Daarom aan jullie de vraag: hoe heet de schroevendraaier voor onderstaand schroefje?
[afbeelding]
Het is een soort van inverted torx.
Pak een platte of koop een nieuwe printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Geen matches
Nou kijk, dit is het schroefje, niet het gat waar de schroevendraaier in moet. Er moet dus iets van een dop overheen om 'm te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Geen matches
Lord_Asswipe schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:22:
Nou kijk, dit is het schroefje, niet het gat waar de schroevendraaier in moet. Er moet dus iets van een dop overheen om 'm te draaien.
Sorry, niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Lukt het wel om een configuratiepagina af te drukken door, als de printer aanstaat en het groene ready lichtje brand, beide knoppen bovenop tegelijk kort in te drukken?

Of krijg je dan dat de printer ook in de fout springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen gonfig pagina afdrukken. helaas Zowel softwarematig als hardwarematig.

Ik kan alleen een testpagina afdrukken via "printers en faxapp./ eigenschappen"

Als ik het config proggie gebruik van HP dan staan er een stuk of 5 test/ config pagina's die af te drukken zijn maar als ik ook maar 1 klik dan slaat hij vast, evenals ik op de go button druk van de printer.

Ik heb het idee dat het een kleinigheid is maar ik denk dat deze zo klein is dat ik het niet kan vinden...

Gewoon afdrukken in alle opties gaat uitstekend. in alle resoluties, enkel of dubbelzijdig werkt het goed.

Ik geloof dat je via het service menu de testpagina's aan of uit kan zetten. ik denk dat dit het probleem is.

ik kom alleen niet in het service menu. waar zou ik de pcl commando's in moeten voeren???

die escape commando's gaan ook niet lekker hier. wie weet er raad??

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Magic666

No one's neighbour!

ik moet/wil ook een nieuwe printer, ik heb hier een lexmark all in one maar dat ding bevalt voor geen meter meer.

gezien de positieve verhalen over de pixma's wil ik een keus maken tussen de ip2200 en ip4200.
Maar begrijp ik goed dat ik beter voor een 4200 kan gaan omdat die cartridges makkelijker te vervangen zijn? (kunnen daar makkelijker nepcartridges in?)

Heeft die 4200 nou voor elke kleur een aparte cartridge? Dat heeft de 2200 niet neem ik aan?

sorry voor de vragen ben wat printers betreft een.... je weet wel ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste