Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Q.R.P.C.P. (quarter round PC project)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Volgens mij is de bedenker zelf er mee gestopt.
Sinds 11 december niks meer gepost hierzo.

Ik vond het vanaf het begin al een hopeloos project(toen niet gezegt, is niet leuk dat je idee word afgekraakt) en zoals je ziet is er niks van terecht gekomen :Z

tenminste, als hij niet op vakantie is voor een maand ofzo :?

Verwijderd

Idd wel jammer dat hij niets meer laat horen vond zijn ideen erg origineel.
Vond de discussie over de drives wel leuk en was erg benieuwd hoe het met de krik zou werken....
Misschien is het kapot gegaan en gaat hij daarom niet verder?

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

:/ dat schroefdraad idee is een beetje absurt... en helemaal niet te realiseren, zeker niet met een spanband.
De kracht die nodig is om 4! schroefdraden te draaien met 1 motor kan nooit overgebracht worden met een band, er is zeker een ketting vereist en dan nog... er zal zeker een een sterke motor nodig zijn voor de aandrijving en dan nog is de werking niet gegarandeert want door de sterke krachten die op de schroefdraden komen te staan kan alles gaan vervormen of ongelijk gaan draaien.

Heb een soortgelijk systeem voor de efteling bedacht maar in een proefmodel kwamen al deze problemen naar voren.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
altijd handig als iemand anders het al heeft uitgeprobeerd :) ok mssn was het toch niet zo'n goed idee

I said I'd be back...

Verwijderd

Koenzie schreef op 07 januari 2004 @ 11:30:
:/ dat schroefdraad idee is een beetje absurt... en helemaal niet te realiseren, zeker niet met een spanband.
De kracht die nodig is om 4! schroefdraden te draaien met 1 motor kan nooit overgebracht worden met een band, er is zeker een ketting vereist en dan nog... er zal zeker een een sterke motor nodig zijn voor de aandrijving en dan nog is de werking niet gegarandeert want door de sterke krachten die op de schroefdraden komen te staan kan alles gaan vervormen of ongelijk gaan draaien.

Heb een soortgelijk systeem voor de efteling bedacht maar in een proefmodel kwamen al deze problemen naar voren.
idd. dat met die spanband is gewoonweg NIET te realiseren en daarnaast veel te omslachtig!
alleen die met het enkele schroefdraad is heel goed te te realiseren! Het concept is dan ook al vaak genoeg toegepast.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

Koenzie schreef op 07 januari 2004 @ 11:30:

ik weet niet over welk ontwerp jij nu spreekt, maar ik vind het erg raar dat je zegt dat een schroefdraad niet werkt!

volgens mij is het namelijk gewoon het idee van de krik, maar dan veel simpeler
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pcdump/cip/18krikuitgedraait.jpg
dus de krik strippen, alleen het horizontale gedeelte rondom de draadeind gebruiken. En je hebt een liftsysteem.
Wel kan je beter een draadeind gebruiken dat hiervoor getapt is, dus zoals in de krik zit.

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:00

SnakeMind

Silence...

Idd... maar ik denk dat het schroefdraad veel minder krachten te verwerken krijgt als deze zich in de krik bevindt, door alle scharnier punten. Ik verwacht dus ook dat als je deze inderdaad verticaal zou plaatsen en dit op 1 (of misschien meerdere moeren in verband met stabiliteit) dat het schroefdraad hoe dan ook de bekende zwaartekracht te verduren krijgt waardoor je met verankering en dergelijke zit...
Schroefdraad verticaal is dus gewoon geen goed idee :9

Still Cripple as Hell

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 17:00

MrScratch

I am rubber, you are glue

SnakeMind schreef op 07 januari 2004 @ 17:07:
ISchroefdraad verticaal is dus gewoon geen goed idee :9
Een vriend van mij heeft een keer een tv-kast voor een 55cm tv gebouwd via dit systeem. Op elke hoek een schroefdraad-staaf verticaal met 4 tandwielen erop en een ketting hier omheen. Dit alles aangedreven met een boormachine. De plaat met de tv erom had de vier schroeven vast aan zich zitten.

Zet de boor aan en de staven gaan draaien en de plaat gaat dus omhoog. Ik heb het gezien en het werkte perfect (alhoewel het wel een enorme herrie maakte). Dus zeggen dat het niet kan is in mijn opinie onterecht. Het was wel met meerdere staven, maar een tv weegt dan ook flink wat meer.

Look behind you! A three headed monkey!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:27
ik zat eerder te denken aan een lift systeem (als dit eerder voorbij is gekomen, mijn excuses, ik heb er waarschijnlijk overheengelezen)

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~heume146/techpic.JPG

let niet op mijn paintsk1lls :P

uitleg:

als de motor aan de ketting trekt, wordt de drives bay omhooggetrokken. Deze word geleid door de rails. Voor de zekerheid :+ dacht ik ook aan veren maar als het eenmaal werkt lijkt het me geen punt

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Koenzie schreef op 10 december 2003 @ 08:45:
FF klein vraagje, waarom reageer je zo negatief op luchtdruk ? Dat lijkt mij een ideale en beproefde methode
is ook zo lekker stil he? :/

Verwijderd

Ik vat hier toch een aantal users niet...

Zo te zien heeft hij in de maten van zijn kast rekening gehouden met het formaat van de krik en de motor. Het idee wat de TS heeft om de krik te motoriseren, is een geniaal idee ;), en het grote voordeel ervan is dat het stabiel is! En zo te zien is de krik nog niet es zo groot ook!

TS: Ga voor je gemotoriseerd krik systeem, zou ik zeggen als ik jou was!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:10:
[...]

is ook zo lekker stil he? :/
Stiller dan een dikke motor met een ketting en tandwielen enz. :X

Maar ik vind tot nu toe de optie met een verticale schroefdraad de beste optie.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

hmm, waarom een accuboormachiene? ken met een ENKELE draadeind een kichter motortje te gebruiken... kweet alleen niet of de accutolmotor zonder tandwielen (verzet) ook genoeg kracht heeft... volgens mij alleen snelheid.

persoonlijk snap ik niet hoe hier men allemaal op van die omslachtige ideeën komt! :?

Trouwens het aansturen van de 'lift' zou ik persoonlijk handmatig doen!
Het lijkt mij veel te veel werk om met een print helemaal gaan controlleren of er ja/nee een drive open staat en/of er een diskette uitsteekt voordat de pc uitschakeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:34:
...

persoonlijk snap ik niet hoe hier men allemaal op van die omslachtige ideeën komt! :?

...
Is leuk :)

Verwijderd

Burnfout schreef op 07 januari 2004 @ 19:49:
ik zat eerder te denken aan een lift systeem (als dit eerder voorbij is gekomen, mijn excuses, ik heb er waarschijnlijk overheengelezen)

[afbeelding]

uitleg:

als de motor aan de ketting trekt, wordt de drives bay omhooggetrokken. Deze word geleid door de rails. Voor de zekerheid :+ dacht ik ook aan veren maar als het eenmaal werkt lijkt het me geen punt
ik heb ook even aan dit idee ged8, maar heb het niet uitgewerkt omdat het niet kan werken. waarom niet? dat zal ik vertellen!

Als je hem omhoog trekt okee, dat gaat. maar als je pc 20 uur aan staat, moet dat motortje 20 uur lang aan dat draad trekken met geen toerental. Volgens mij kan een motot dat niet aan. Wat dan nog zou kunnen is een klipje maken waar8 hij blijft hangen, maar dan is het hele automatische idee weg...

dus ik zou toch voor de krik gaan:p

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
hmm, waarom een accuboormachiene? ken met een ENKELE draadeind een kichter motortje te gebruiken... kweet alleen niet of de accutolmotor zonder tandwielen (verzet) ook genoeg kracht heeft... volgens mij alleen snelheid.

Het lijkt mij veel te veel werk om met een print helemaal gaan controlleren of er ja/nee een drive open staat en/of er een diskette uitsteekt voordat de pc uitschakeld.
Oeh ... die laatste is ook een goeie :P

die krik trekt alle drive deurtjes mee eraf als je ze laat open staan..

Repareren doe je zo.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:42
Ook weer eens een reactie van mij, ben lekker op vakantie geweest en heb het heel druk gehad met school (onverwacht; achterstallig huiswerk en boek en luisterverslagen niet in je agenda zetten enzo B) ), ben er gelukkig weer!
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 23:34:
Horizontaal is idd. een idee, dit is ook een mogelijkheid
[afbeelding]
Denk dat dit een nog makkelijkere oplossing is. Nadeel is wel dat je drives voor je mobo langs zullen steken vermoed ik. Die tandheugel is eventueel op een andere plaats te monteren (heb hem daar ff getekend om 't duidelijk te maken).
Ik denk dat dit nog een van de meest makkelijk te maken oplossingen is. Wanneer je horizontaal of vertikaal gaat schuiven moet je er voor zorgen dat er niks scheef loopt, anders klemt alles vast. Op deze manier is scheeflopen bijna niet mogelijk. De aandrijving is ook vrij simpel en eventueel ook met een touw of kettinkje (raadpleeg hiervoor je mechanodoos op zolder) te doen.

[edit]
Zo zou 't ook kunnen
[afbeelding]
Dit is 10x zo compact vergeleken met die andere manier en kan helemaal niet gaan klemmen. Je kunt eventueel een pianoscharnier gebruiken als scharnierpunt.
Dit is een heel goed idee, maar dan komt het kleptje niet zo mooi uit, maar dit is werkelijk het eerste alternatieve systeem waar ik zelf nog niet aan gedacht had maar wel een goed en bruikbare oplossing is voor het probleem! _/-\o_
Als de krik niet werkt ga ik deze heel zeker proberen!
Burnfout schreef op 07 januari 2004 @ 19:49:

[afbeelding]

uitleg:

Sorry dat ik je afkraak misschien, maar dit is echt veelste omslachtig en onbetrouwbaar om dit systeem mee te maken.
Takelen is geen optie omdat je hem, van de zijkant gezien, dan links onder moet aangrijpen en dan zit je met het probleem dat hij niet in evenwicht is. Ergens anders het aangrijppunt van de takel maken kan niet, omdat er dan een takel boven mij kast moet komen hangen.
Gewoon toch kan ook niet voor de mensen die het niet snappen, want dan is ie niet in balans en zal hij klem komen te zitten en als dit niet meteen al gebeurt door de zwaartekracht in stilstand, dan wel wanneer je begin te takelen en je hem uit balans trekt!
Die veren, dat snap ik ook niet, want die moeten de bays omhoog drukken, maar ik kan me geen veer bedenken (tenzij we een paar honderd kilo gaan tillen) die 20cm uitrekt en dan niet een aanzienlijk deel van zij kracht verliest en toch sterk genoeg is om zelfstandig rechtop te blijven staan!

Jij maakt hier echt een top opmerking, want het dichtgaan van de bays terwijl de drives open staan is iets waar ik (en ik denk alle andere met mij) nog niet aan gedacht hadden!! 8)7 8)7

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
En dat zou ik toch maar niet vergeten 8)7 Lijkt me een duur grapje worden.

Je kan de drives laten afsluiten met een programma-tje voor je windows afsluit, maar dat lijkt me ook omslachtig.
Uitdokteren welk signaal je over de IDE moet sturen om het laatje te sluiten lijkt me ook niet makkelijk.
Je schakeling voor je krik aansluiten op de knopjes van je CDspeler schiet ook niet, dan zet ie ze zelf juist open als ze al dicht waren.

Dan lijkt me de enige makkelijk haalbare methode het inderdaad handmatig te doen.

• Paul C
Als ik nou in de drives die ik toch ga stealthen (ja dat ook nog :P ) een microswitch maak die controleert of de drives open of dicht zijn en de sluitknop van de drives doorlus aan mijn print dat ie ze dicht doet wanneer de bays dicht gaan, dan is het te maken. Ik kan ook gewoon de bays laten weigeren te zakken wanneer de drives open zijn...

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:00

SnakeMind

Silence...

klinkt goed, zou een mooie oplossing zijn...
sterkte :D

Still Cripple as Hell

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

je kan ook gewoon eerst controleren of je drives openstaan 8)7
ik bedoel, hoe vaak doe je je comp uit terwijl je drives nog openstaan :?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt ook een schakelaar kunnen maken op de plaats waar een eventuele open drive tegenaan zou komen.

wat betreft de takel-lift:
Je zou aan alle 4 de hoeken een draad kunnen maken waarmee je takelt. (ik zou ze aan de onderkant vast maken, dan steekt het in de hoogste positie nog niet boven je kast uit)
Ik denk dat het takelsysteem wat te onbetrouwbaar is. Als de bay een keer niet zakt rolt de draad wel af en wordt het een grote knoop. Het is wel lekker compact en eenvoudig te maken, maar het voelt gewoon al niet echt betrouwbaar.
De veren zijn waarschijnlijk bedoeld om de drives op te vangen mocht de draad breken? (blijkbaar voelt de ontwerper ook al enige onbetrouwbaarheid?) Ik zou dan een schuimrubber gebruiken, dat dempt de beweging wat meer dan een veer :+

TS gebruikt een krik die gemaakt is om een auto van 1000 Kg op te tillen voor een halve kilo aan cd-rom drives. Dan krijg je idd problemen met grote krachten. Als je voor een simpel motortje met een as met schroefdraad gaat dan heb je dat hele probleem niet. Het motortje heeft gewoon niet genoeg kracht om schade aan te richten. (als je je cd-lade tegenhoudt bij het openen of sluiten breekt er toch ook niets af?)
Je zou dat zelfs voor je kunnen laten werken. Openen en sluiten simpelweg timergestuurd maken, het motortje kan het wel hebben als het een paar minuten tegen de hoogste of laagste positie aan staat te duwen (of wanneer een drive niet gesloten was).

Als je microschakelaar die de hoogste positie detecteert een keer weigert zal de krik je complete plaatwerk uit elkaar drukken :'(
moet dat motortje 20 uur lang aan dat draad trekken met geen toerental. Volgens mij kan een motot dat niet aan.
Daar heeft hij geen enkel probleem mee. Het is alleen zonde van de energie.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

iMars

Full time prutser

Misschien een tip voor als er een geleiderrail nodig is:
een geleiderrail voor een lade (zo'n met kogellagers).
Beide kanten één rail zou als stabiel moeten zijn.

Als er een stabiele geleiding is, kan volgens mij elk soort mechaniek werken:
wormwiel idee, krik idee, kabel ide ... noem maar op.

/me Ik gaat deze topic aandachtig volgen *

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

pcmadman schreef op 09 januari 2004 @ 12:47:
Als ik nou in de drives die ik toch ga stealthen (ja dat ook nog :P ) een microswitch maak die controleert of de drives open of dicht zijn en de sluitknop van de drives doorlus aan mijn print dat ie ze dicht doet wanneer de bays dicht gaan, dan is het te maken. Ik kan ook gewoon de bays laten weigeren te zakken wanneer de drives open zijn...
Makkelijker is 't om een lichtsluisje voor alle drives door te zetten. is 10x zo makkelijk te maken. Die lichtsluisjes zijn zeeeer klein van afmeting (ter grote van een led). Die kun je altijd wel ergens kwijt.

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

en als je nou gewoon slot loading drives neemt? :P

Heb je dat hele probleem met de lades niet meer...

Persoonlijk vind ik de oplossing van RolandWitvoet de beste...

Afbeeldingslocatie: http://www.klopt.nl/various/qrpccase.gif

[ Voor 38% gewijzigd door nAffie op 09-01-2004 15:23 ]

meh.

• Paul C
thaBeerbuster schreef op 09 januari 2004 @ 12:58:
je kan ook gewoon eerst controleren of je drives openstaan 8)7
ik bedoel, hoe vaak doe je je comp uit terwijl je drives nog openstaan :?
Als ik ff een CD aan het zoeken ben en windows sluit zichzelf af vanwege een Blue-screen....
RolandWitvoet schreef op 09 januari 2004 @ 13:03:
Je kunt ook een schakelaar kunnen maken op de plaats waar een eventuele open drive tegenaan zou komen.
Dat wordt lastig, want als de drives dicht zijn zit er op die plaats een klepje...
wat betreft de takel-lift:
Je zou aan alle 4 de hoeken een draad kunnen maken waarmee je takelt. (ik zou ze aan de onderkant vast maken, dan steekt het in de hoogste positie nog niet boven je kast uit)
Ik denk dat het takelsysteem wat te onbetrouwbaar is. Als de bay een keer niet zakt rolt de draad wel af en wordt het een grote knoop. Het is wel lekker compact en eenvoudig te maken, maar het voelt gewoon al niet echt betrouwbaar.
De veren zijn waarschijnlijk bedoeld om de drives op te vangen mocht de draad breken? (blijkbaar voelt de ontwerper ook al enige onbetrouwbaarheid?) Ik zou dan een schuimrubber gebruiken, dat dempt de beweging wat meer dan een veer :+
Helemaal mee eens, daarom is een takel systeem NOOIT een oplossing!
TS gebruikt een krik die gemaakt is om een auto van 1000 Kg op te tillen voor een halve kilo aan cd-rom drives.
Wie is TS :?
Dat idee van een krik is iig van mij en die foto is van een krik die ik hier thuis al heb staan!
Dan krijg je idd problemen met grote krachten. Als je voor een simpel motortje met een as met schroefdraad gaat dan heb je dat hele probleem niet. Het motortje heeft gewoon niet genoeg kracht om schade aan te richten. (als je je cd-lade tegenhoudt bij het openen of sluiten breekt er toch ook niets af?)
Je zou dat zelfs voor je kunnen laten werken. Openen en sluiten simpelweg timergestuurd maken, het motortje kan het wel hebben als het een paar minuten tegen de hoogste of laagste positie aan staat te duwen (of wanneer een drive niet gesloten was).
Dat van die grote krachten is zeker ook op jou (heel goede idee) van toepassing. Maar hoe groot die kracht is heeft alles te maken met hoe sterk de motor is die ik erop aansluit en zeker NIET met maximaal gespecificeerde belasting van die krik die 0.7 ton bedraagt, want dat is alleen te bereiken met de kracht van een mens die al gouw enkele tientallen Nm (dat is het moment (kracht.arm)) bedraagt!
Als je microschakelaar die de hoogste positie detecteert een keer weigert zal de krik je complete plaatwerk uit elkaar drukken :'(
[...]
Op een microswitch durf ik toch wel te vertrouwen!
webmail schreef op 09 januari 2004 @ 13:07:
Misschien een tip voor als er een geleiderrail nodig is:
een geleiderrail voor een lade (zo'n met kogellagers).
Beide kanten één rail zou als stabiel moeten zijn.

Als er een stabiele geleiding is, kan volgens mij elk soort mechaniek werken:
wormwiel idee, krik idee, kabel ide ... noem maar op.

/me Ik gaat deze topic aandachtig volgen *
Ladegelijders die hebben maar stabieliteit in slechts 1 richting, en dat is (als ze in een normale laden zitten) naar beneden (de horizontale stijfheid is verkregen van de lade zelf)
nAffie schreef op 09 januari 2004 @ 15:20:
en als je nou gewoon slot loading drives neemt? :P

Heb je dat hele probleem met de lades niet meer...

Persoonlijk vind ik de oplossing van RolandWitvoet de beste...

[afbeelding]
Haha, allemaal nieuwe drives kopen en me daarbij beperken tot slot-loading :|
Dat idee van RolandWitvoet is idd goed, maar dan heb ik nog steed een behoorlijk lastige geleiding!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

TS is Topic Starter

Ik vind het nu een zeer mooie mod en ook het idee van die verticale schroefdraad spreekt me erg aan.
Volg hem al een tijdje en ik wordt steeds enthousiaster om zelf mijn eigen mod af te maken die al een paar weken stilstaat vanwege nog steeds niet geleverde onderdelen

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

Wanneer is de volgende update, of doe je er niks meer aan. Dat zou zonde zijn :/

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Ik zou ook rekening houden met de flat cables en molexjes die op je drives worden aangesloten, door kabels te vaak te bewegen kan er later kabelbreuk ontstaan, opzich is een flatkabel niet erg duur maar tja wie weet onstaat er een stroom probleem waarmee je ide connectors defect kunnen raken.

het is maar een opmerking waarmee je rekening kunt houden...

Verwijderd

als je dat idee met die kabels, nou zo erg vertraagd, dat als je aan zo'n kabel trekt hij niet meer uit kan gaan, dan is dat het zelfde idee als die gigantische moer die kan breken als de kracht er niet recht op staat.

• RolandWitvoet
  • Niet online
Dat van die grote krachten is zeker ook op jou (heel goede idee) van toepassing.
true, maar wel minder. Het is een beetje het verschil of je met een hamer van 0,5 of een hamer van 10 KG een spijkertje in de muur slaat.
Het zal al flink wat kracht kosten om de krik te bewegen en daardoor verlies je de precisie bij het heffen van de lichte bays. Met een lichte constructie kun je (met een klein motortje) iets maken dat 2x zijn maximale vermogen zou moeten leveren wil het schade aanrichten, terwijl je nu een lastige balans moet zoeken tussen voldoende vermogen om de krik te bewegen maar niet zo veel dat je dingen kunt forceren.
(Of natuurlijk gewoon zorgen dat het niet fout kan gaan door goede detectie te maken.)
Op een microswitch durf ik toch wel te vertrouwen!
de switch zelf zal idd niet falen, maar je moet je opstelling wel zo maken dat je de switch niet kunt missen. 1 misser = schade.

Het lijkt me een leuk idee om eens een proef te doen, anders blijft het toch een beetje filosoferen. De krik is het meest spectaculaire plan, laten we daar eens mee beginnen :) Met die krik in je kast heb je tenslotte iets echt bijzonders.
Krijgt die boormachine de krik omhoog en omlaag? en hoeveel kilo gewicht krijgt hij omhoog?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Paul C
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 03:57:
als je dat idee met die kabels, nou zo erg vertraagd, dat als je aan zo'n kabel trekt hij niet meer uit kan gaan, dan is dat het zelfde idee als die gigantische moer die kan breken als de kracht er niet recht op staat.
Die kabels zijn nog wel het minste probleem, want het is maar 20cm ofzo dat ie moet overbruggen steeds!
RolandWitvoet schreef op 10 januari 2004 @ 07:46:
[...]

true, maar wel minder. Het is een beetje het verschil of je met een hamer van 0,5 of een hamer van 10 KG een spijkertje in de muur slaat.
Het zal al flink wat kracht kosten om de krik te bewegen en daardoor verlies je de precisie bij het heffen van de lichte bays. Met een lichte constructie kun je (met een klein motortje) iets maken dat 2x zijn maximale vermogen zou moeten leveren wil het schade aanrichten, terwijl je nu een lastige balans moet zoeken tussen voldoende vermogen om de krik te bewegen maar niet zo veel dat je dingen kunt forceren.
(Of natuurlijk gewoon zorgen dat het niet fout kan gaan door goede detectie te maken.)
Het is dus NIET zo dat de krik 20x sterker is, ook niet eens zo sterk, maar het zal ongeveer gelijk liggen met jou idee.
Hoe of wat is ff niet belangrijk, want ik bedenk me nu ineens dat ik jou idee gewoon helemaal niet toepassen kan! Ik heb nl. te weinig ruimte onder mijn bays om genoeg draadeind kwijt te kunnen om hem er helemaal uit te laten komen! :o :'(
Ik ga dus gewoon voor een goed detectie systeem zorgen! :9
[...]

de switch zelf zal idd niet falen, maar je moet je opstelling wel zo maken dat je de switch niet kunt missen. 1 misser = schade.

Het lijkt me een leuk idee om eens een proef te doen, anders blijft het toch een beetje filosoferen. De krik is het meest spectaculaire plan, laten we daar eens mee beginnen :) Met die krik in je kast heb je tenslotte iets echt bijzonders.
Krijgt die boormachine de krik omhoog en omlaag? en hoeveel kilo gewicht krijgt hij omhoog?
Ik weet het niet, maar ik heb nog twee andere (identieke) motors liggen die uit een 6000N lift komen die qua kracht berekennen bijna identiek is en hem dus zeker omhoog krijgt!

• Diotoir
  • Laatst online: 17:58
Moeten die drives echt verticaal bewegen, als je ze horizontaal zou intrekken kan je nooit de lades slopen.

Verwijderd

misschien kan je het ook ZONDER veren of motor doen en die cd'roms enzo er in plaats van horizontaal verticaal erin te zetten en dan met een klepje dat je het openkan doen < Misschien een idee ?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Of je drives nog open staan kun je vrij gemakkelijk met een lichtsluis controleren

als een drive deur door de lichtstraal gaat stuur je het zaakje gewoon weer naar boven.

Repareren doe je zo.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
De achterkant met 2 144mm gaten voor mijn 120mm fans en een gat bij mijn mobo, niet dat dit zichtbaar zal zijn, maar daarmee win ik weer 18mm handruimte (totaal straks 18+80+12=110mm)
Foutje? die gaten moeten een diameter van 110 /115 mm hebben anders past je fan niet

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

anders doe je een soort luikje wat open dicht kan? als je zo'n luikje neemt wat in in
een cd -opberg doos zit, maarja, dan heb je weer het probleem hoe je dat ding open en dicht maakt..

suc6!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

om nog even op het koelblok terug te komen,

waarom gebruik je niet een gewoon cpu koelblok :?
de sleuven zitten er al in, dat scheelt een hoop werk en tijd, de zijkanten
zijn op jouw manier dicht te maken, alleen heb je dan de draadeinden aan
de buitenkant zitten, komt er dus op neer dat je alleen de bovenkant maar
dicht hoeft te maken :P

zo zou ik het doen denk ik, misschien te simpel maar het is maar een idee :)

get rich or die try'in

Verwijderd

ey over die krik enzo,

kan je niet net zoals bij een boor "omhoog en omlaag" knopjes
op je kast zelf maken onder je aan/uit en reset knop ???

hierdoor kan je zelf regelen hoe hoog die bay komt en heb je geen
geklooi met een detectiesysteem enzo.

zorg gewoon dat die bay niet verder kan dmv klosje hout of ijzeren lip.
kan je em ook nooit te hoog sturen :*)

maar als je per se wilt dat ie automatisch moet gaan dan ik niet weet meer :P

Verwijderd

de krik of de schroefdraad zijn de beste mogelijkheden. als je ook nog op gewicht wil letten zou ik voor de schroefdraad kiezen...(alleen maar mijn mening)

Verwijderd

ik heb opeens een idee! als je je drives nu los op die krik maakt, dan kunnen je lades er ook niet vanaf getrokken worden als je drive blok naar binnen gaat. Maar blijft je blok gewoon op zo'n la hange(moet hij kunnen hebben..) dus ik zou niet al te moeilijk gaan doen met sensors enzo..

• The Eagle
  • Laatst online: 22:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn schiet (ik volg dit topic al een tijdje zo nu en dan) ook iets te binnen. Lijkt een beetje op dat schroefdraad-idee dat al genoemd is door RonaldWitVoet.
Je geeft zelf aan dat je al die schroefdraad niet kwijt kunt in je kast. Is het een idee om in je kast 2 of 4 stukken verticale schroefdraad te maken die je laat draaien (moet makkelijk kunnen met die motor die je hebt en een ketting oid). Je monteert een stel moeren vast op je blok met drivebays (aan de zijkant welteverstaan). Doordat de schroefdraaid draait, zal de bay (die door het gebruik van 4 draaideinden op de zelfde plaats gehouden wil worden) zich omhoog en omlaag bewegen, afhankelijk van de draairichting van de schroefdraad. Wel zorgen dat je de schroefdraadstukken allemaal gelijk hebt staan btw, anders krijg je hele scheve effecten ;)
Om het geheel te laten bewegen zou je met een ketting kunnen werken die een stel tandwielen die op de schroefdraad zijn vastgezet laten draaien. Van bovenaf:
code:
1
2
3
                       *   *
motorwiel    *
                       *   *

aldus een ketting er om en alles draait dezelfde kant in.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ik had hier een tekening bij moeten doen bedenk ik me, maar het is al laat en tekenen is nou ook niet echt mijn sterkste punt.

Edit: door een overbrenging van kleine naar grote tandwielen of andersom te gebruiken kun je tevens zelf de zak- en stijgsnelheid bepalen. Safetymeasure zeg maar, kun je iig nog iets doen als je pc per ongeluk uitgaat.

Overigens moet dit ook horizontaal kunnen werken, iets wat mijn voorkeur zou hebben want dan zit je niet met drives die af kunnen breken.

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 11-01-2004 03:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

In de modelbouw word veel gebruik gemaakt van Servo motoren. Deze zijn te koop in verschillende categorieen en kunnen met gemak enige kilo's tillen. (denk aan de 1:5 22.5cc vrachtwagens) En zijn ook uitermate geschikt om dit langere tijd vol te houden.

Zo hoef je de bay niet helemaal naar binnen te laten zakken maar kun je hem gewoon een kant op kantelen :)

Misschien een id-tje, veel suc6 met bouwen...ziet er goed uit _/-\o_

Verwijderd

Als je een aandrijfmotor gebruikt die eventueel de zaak kapot zou kunnen trekken raad ik aan een motor met een veel te groot toerental te gebruiken. Je zet dan een serieweerstand voor de motor zodat deze in het tempo loopt wat je wil. Als er iets fout gaat heeft de motor niet genoeg kracht om door te drukken en zal er niks kapot gaan. Je kunt eventueel een timertje erbij zetten en de motor uit schakelen als hij niet binnen een bepaalde tijd op een van beide eindschakelaars is gekomen.
Eigelijk hoef je nogeens geen eindschakelaars te hebben, je laat de motor gewoon een aantal seconden langer draaien dan nodig is. Ookal loopt de motor dan tegen het einde/begin, dat maakt dan toch niet uit.

• RolandWitvoet
  • Niet online
The_Eagle schreef op 11 januari 2004 @ 03:35:
Mijn schiet (ik volg dit topic al een tijdje zo nu en dan) ook iets te binnen.
code:
1
2
3
                       *   *
motorwiel    *
                       *   *

aldus een ketting er om en alles draait dezelfde kant in.
volgens mij bedoel jij precies wat RoBBS al heeft voorgesteld: Afbeeldingslocatie: http://www.swingstar.com/car/baysystem.JPG

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Je ken het het best met lucht druk doen, je kent de pompjes van technisch lego vast wel, die zijn denk ik iets tekort.
Je hebt van die compresortjes voor van die lucht toeters voor in de auto, als je daar de toeters nou afhaalt en er zo'n pompje op zet(niet van lego dus :)) denk dat dat wel het beste werkt, dan laat je hem naar beneden komen met een elecrisch aangestuurd lucht ventiel, dan gaat hij ook nog gewoon naarbeneden als je pc al uit is voor dat hij beneden is, dit zal niet zo zijn als je het met een motortje icm schroefdraad doet.
En als de bay uit eigen kracht zakt als het lucht ventiel op en is, dan kan je ook nooit de lades sloopen, of de bay moet heel zwaar zijn.
En trouwens, ja ken dan gewoon een klepje maken, want die wordt dan gewoon open geduuwd als de bay omhoog komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Beat691 op 13-01-2004 11:26 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Er worden veel ideeën bedacht om de drives vertikaal te laten stijgen/zakken.

Maar als ik naar het orginele ontwerp kijk van de kast (post #1, kartonnen model), lijkt het mij de bedoeling dat de drives moeten kantelen, rond een as aan de achterzijde en bovenkant.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pcdump/cip/01schaalmodel.jpg

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
En als mechanisme zou ik het niet te moeilijk maken.
Een servomotortje brengt de handel omhoog, en zwaartekracht omlaag (door de mechanische en electrische weerstand van de servo verloopt dat mooi smooth).

Middels de nodige tandwieltjes (uit die boormachine wellicht) kan het vereiste koppel bereikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/QRPCP2.gif

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Verwijderd

offtopic:
eej Deegroller, dat had best in 1 post gekunt hoor! ;)

is trouwens ook wel een leuk idee hoewel ik persoonlijk die verticale (draadend) mooier vind. (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :P)

Nu ik die foto weer zie van de maquette valt me op dat het klepje veel te kort is daar... (heb wel ut idee dat dat expres is gedaan maja) die moet dus veel langer zijn waardoor die dus een eind uit zal steken wanneer de drives omhoog zijn.

daar heb ik zelf trouwens wel een idee voor...
ik zal ff mn PhotoShop skills gaan omhooghalen! ;) :P

• Paul C
Ik ben vandaag helaas ziek thuis gebleven, ik hoop deze week nog te kunnen gaan frezen, met een beetje geluk moet dat lukken! Maar ik kan iedereen die sceptisch is over het werken van de krik dat ik dat getest heb en dat het fantastisch lijkt te werken!

Als reactie op bovenstaande 4 reacties:
Het is dus WEL de bedoeling dat ie verticaal getilt wordt en zoals uit het eerste deel van deze post is op te maken heb ik al een goede manier om dit te berijken!
Het klepje is trouwens ook van het goede formaat, maar is -zoals in de werkelijkheid ook moet worden- een stukje naar binnen geschoven. In de werkelijkheid wil ik heb klepje aan de voorkant boven vast maken met een schanierpunt en op het punt waar hij binnen gaat komt een draaibare gelijding.

Ff twee (misschien niet al te duidelijke) pics die ik al eerder gepost had en die dit illustreren:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pcdump/cip/10.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pcdump/cip/11.gif
(de tekening van dit punt is op het moment al gereviseerd en nu beveiligd voor het geval dat de bays iets te laag doorschieten)

Verwijderd

jaja, dat begrijp ik, ik zou het daarentegen wel 'iets' anders doen.

Keb dus ff een giffie gemaakt om het principe duidelijk te maken:
(laden kan ffies duren dus heb geduld :P)
Phear my L33T PS skillz :P :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.ydo/r.ydo/images/quarter-round_01-ani.gif
Dat 'iets' waar ik het net over had is hier niet echt goed te zien.

Ik bedoel daar dus mee dat je een soort van bobbeltje bovenin maakt dat als het kapje dicht gaat ie op het laatste moment omhoog drukt zodat ie goed afsluit.

Ik zal binnenkort wel weer ns AutoCAD installeren en het ff uittekenen, mocht dat gewenst zijn ;)

EDIT--
Maar ik kan iedereen die sceptisch is over het werken van de krik dat ik dat getest heb en dat het fantastisch lijkt te werken!
tja, misschien vind ik zo'n enorme krik wel gewoon lelijk in zo'n mooie kast... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:16 . Reden: typo en quote ]

• Diotoir
Het feit dat hij die krik wil gebruiken duid meer op de verticale beweging als de kantelbeweging.

uit het vorige topic:
pcmadman schreef op 22 juli 2002 @ 00:39:
...
Tekening:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/kasthoog.gif
...
Midden:
Dat is de binnenkant van de kast.
Rechts midden zij de bijde standen van de drive bays zichtbaar, komt waarschijnlijk een iets groter hoogte verschil in dan getekend.
...

Verwijderd

Diotoir schreef op 13 januari 2004 @ 20:41:
Het feit dat hij die krik wil gebruiken duid meer op de verticale beweging als de kantelbeweging.

uit het vorige topic:

[...]
eh... zie je um in mijn plaatje kantelen dan??? :?

(als je die andere gôsah bedoeld heb ik nix gezegd :D dan had je beter even kunnen quoten :P)

Verwijderd

Ik zou het zeer jammer vinden als je een krik in die kast maakt. Je hebt een super mooi idee alleen de techniek erin is nogal "bruut"........ Een ferrari met één traktorband.
Als je persee verticaal wil zou ik toch iets anders gaan bedenken. Je hebt er namelijk een window in zitten. Kun je die krik zo weggewerkt krijgen dat deze niet in het zicht zit?

• Diotoir
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:12:
[...]

eh... zie je um in mijn plaatje kantelen dan??? :?

(als je die andere gôsah bedoeld heb ik nix gezegd :D dan had je beter even kunnen quoten :P)
sorry, mijn fout. Het was idd een reactie op Deegroller

was begonnen met antwoorden om ong 17:30 en toen weggeroepen, en pas later me antwoord afgemaakt, en toen stonden er al een paar reacties tussen

Verwijderd

Diotoir schreef op 13 januari 2004 @ 22:19:
[...]

sorry, mijn fout. Het was idd een reactie op Deegroller

was begonnen met antwoorden om ong 17:30 en toen weggeroepen, en pas later me antwoord afgemaakt, en toen stonden er al een paar reacties tussen
ghehe, keej. No hard feelings ;)

Verwijderd

waarom maak je eigenlijk niet de cdrom enzo allemaal vast op 1 plaats, aan de voorkant, en laat je de "huid" van je pc weg draaien met een motor oid.... Op deze manier heb je een veel lichter voorwerp te verplaatsen, met ongeveer hetzelfde effect.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik weet niet of het voorgesteld is maar je zou ook om je cdrom rekje om hoog te duwen het volgende kunnen doen.

- je motor met daaraan het tapdraad en dan het geheel in de kast plaatsen
- in de kast een plaat maken waarin de cdrom-unit of 5,1/4 unit in inge"klapte" toestand verborgen is. (tapdraad zit in het midden van de unit en in de plaat waar de unit op rust zit een vaste "moer" waarin de tapdraad zit.

en wanneer je de motor aanzet zal deze dmv het draaien van de tapdraad gelijk de unit omhoog of omlaag brengen ..

Tja vanalles

Verwijderd

vso schreef op 14 januari 2004 @ 15:51:
ik weet niet of het voorgesteld is maar je zou ook om je cdrom rekje om hoog te duwen het volgende kunnen doen.

...idee...
jij bedoeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.klopt.nl/various/qrpccase.gif

Verwijderd

met dat mooie systeem gaan bij ons op school de ramen ook open werkt erg goed

kun je in het klein ook bestellen maar weet niet meer waar ff zoeken

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Dan steekt het klepje nogal uit over de bovenste cd-rom bay.
Het eerdere idee van jou was mooier (deze :P)

Verwijderd

Phreak schreef op 14 januari 2004 @ 16:59:
[...]

helemaal mee eens, de afwerking van het klepje was toen veel beter. wat ik me afvraag is waarom die drives perse recht omhoog gebracht moeten worden, het is volgens mij veel haalbaarder om ze rond 1 punt te laten scharnieren zoals in deze post door Deegroller wordt beschreven... het is gemakkelijker en het effect lijkt me nog mooier ook

wel een leuk idee met die bewegende drive cage ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat =)

Verwijderd

Phreak schreef op 14 januari 2004 @ 16:59:
[...]

hehe, dat laatste plaatje/idee was niet van mij hoor! ;) alleen bracht ik het ff omhoog om het 'lift-systeem'. Het klepje kun je hier alsnog op 'mijn' manier doen.
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:05:
[...]

helemaal mee eens, de afwerking van het klepje was toen veel beter. wat ik me afvraag is waarom die drives perse recht omhoog gebracht moeten worden, het is volgens mij veel haalbaarder om ze rond 1 punt te laten scharnieren zoals in deze post door Deegroller wordt beschreven... het is gemakkelijker en het effect lijkt me nog mooier ook

wel een leuk idee met die bewegende drive cage ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat =)
hmm, haalbaarder... maybe. Denk dat dat niet veel uitmaakt.
mooier... ikzelf vind het 'lift-systeem' mooier. maja, smaken verschillen. ;)

Het is aan de TS te kiezen welke oplossing hij (zij?) het mooiste/beste/leukste/enz. vindt en dus toe gaat passen.

Verwijderd

uiteraard, maar k gaf gewoon mn mening, that's what feedback's all about ;)
haalbaarder is het iig cker, 1 vast draaipunt betekent dat je het geheel met 1 motortje en slechts 1 overbrenging kan maken, so simpel heb ik het bij de ontwerpen voor een vertikaal bewegende drivebay nog niet gezien =)

Verwijderd

ok, tis haalbaar, maar iig. NIET haalbaarder!!! dat idee uit mijn post is ook met maar 1 motortje, en omdat je over de breedte van het schroefdraad werkt kost het nagenoeg geen kracht voor het motortje. je hebt dus geen zwaar motortje nodig. kosten zijn dus ook minimaal en heeeeeel simpel om te maken.

daarbij komt ook nog dat het met een scharnierpunt het geen verticaal bewegende drivebay is > dus is ut ook geen oplossing! :P (als geintje bedoeld)

Trouwens, een Dremel is een stuk electrisch gereedschap: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dremeleurope.com/isroot/Dremel2002/Site/Dutch/html/images/products/tools/1003009005.jpg

maar men heeft ook regelmatig over 'Drempelen'... wat is dat dan??? of lees ik telkens verkeert en staat er 'Dremelen' (dus met een dremel aan de gang)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:40 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:39:
ok, tis haalbaar, maar iig. NIET haalbaarder!!! dat idee uit mijn post is ook met maar 1 motortje, en omdat je over de breedte van het schroefdraad werkt kost het nagenoeg geen kracht voor het motortje. je hebt dus geen zwaar motortje nodig. kosten zijn dus ook minimaal en heeeeeel simpel om te maken.

daarbij komt ook nog dat het met een scharnierpunt het geen verticaal bewegende drivebay is > dus is ut ook geen oplossing! :P (als geintje bedoeld)

Trouwens, een Dremel is een stuk electrisch gereedschap: ;)
[afbeelding]

maar men heeft ook regelmatig over 'Drempelen'... wat is dat dan??? of lees ik telkens verkeert en staat er 'Dremelen' (dus met een dremel aan de gang)?
ok ik moet je gelijk geven (met pijn in het hart ;) ) jouw optie lijkt ook goed te doen, vergt weinig ingewikkelde onderdelen, etc... alleen nadeel is dat zon lange schroefdraad vrij veel "lege" ruimte onder in de case verbruikt, terwijl de optie met de scharnierende drive cage een stuk compacter kan zijn. het is uiteraard aan de topicstarter om uit te maken of hij/zij die ruimte onder de drivecage belangrijk vindt =)

ik vond het dan ook geen goede optie als oplossing voor het probleem van de TS, maar meer als een (misschien wel makkelijker/mooier) alternatief voor zijn/haar idee :P

offtopic:
"What's a dremel?" is de aanduiding voor nieuwe members op de bit-tech fora, en aangezien k zelf nog een behoorlijk groentje ben op het gebied van casemodden vond ik het wel een toepasselijk bijschrift =) mn pa heeft al een dremel sinds t eerste model uit was dus k ben op de hoogte van de functie en werking van zon apparaat... kheb er alleen nog nooit een case mee onder handen genomen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:30 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
Dat plaatj dat DJRIchyBlue maakt werkt goed. Als je uit een oude printer ff een stappenmotor sloopt, deze met wat elektronica aan je parallelle poort knoopt of een driver ICtje ertussen zet, werkt dat heel mooi...

dr is trouwens een howto op got over stappenmotors, moet je maar ff searchen

Verwijderd

whehe, thanx ;)

maar nou wilde ik nog ffies naar mn plaatje kijken omdat ik over iets zat te brainstormen... krijg ik dit:
Access denied

--------------------------------------------------------------------------------

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

--------------------------------------------------------------------------------

You are redirected to the Wanadoo Homepage in five seconds

Vanuit deze pagina wordt u binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Wanadoo Homepage
:@ klote wanadoo :@

Dus sorry als ie soms niet is te zien. :'(

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ja klopt :) dat bedoelde ik inderdaad want als je onder die moer dan zorgt dat het tapdraad in een buisje gaat kan je je losse bekabeling of een water resservoir met in het midden een gat ;) , of zoiets doen ... geen loze ruimte maar toch nuttig

Tja vanalles

Verwijderd

my, thougt exacly! :)

je kan er op die manier nog echt van alles kwijt. :)

Verwijderd

ik zou toch voor de compactere oplossing gaan, scheelt een hoop werk (je hoeft geen wc reservoir te verbouwen :*) ) en tis (juist, IMHO (nadruk op 'Humble' ;) ) mooier om de drivecage te kantelen... maar tis aan de TS, ben benieuwd wat hij/zij hier allemaal van vindt ;)

Verwijderd

hmm, k denk dat je met 'jouw' manier ook nog moet oppassen met het mobo... het zou best eens kunnen dat die in de weg zit dan!

Verwijderd

uhm... missch ist gewoon beter als de TS kiest voor de optie die past in de case (weet niet hoe t zit met afmetingen ed) en die hij/zij mooi vindt ;)

ps twas niet mijn id (vandaar de aanhalingstekens waarschijnlijk ^^) ik vond het alleen eengoed idee :P

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ja idd de TS moet het bouwen, wij hebben het te aanschouwen ;)

* vso komt er opeens achter dat die laatste zin ook nog rijmt ... goh verborgen talent ... NAH ..

we zien het wel

Tja vanalles

Verwijderd

ik w8 nog steeds op een update :9

of is er deze maand niks meer gebeurdt met je case???

Verwijderd

sjow ja!

Ik vroeg me dat ook al af maar wilde niet 'onnodig' dit topic kicken ;)

Verwijderd

Kwit nie maar waarom moet dat ding persee omhoog komen dan?

Is niet makkelijker om je drivebay diagonaal te verankeren met een deurtje op je kast zelluf ofzo?
Of is dat 'te' saai?

Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/41285402.jpg

Verder goed bezig, heel origineel :).

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is ook een gaaf idee, vooral icm Slot-In cdrom spelers.... (zijn er btw ook Slot-In Branders?? zo ja, laat t me weten!! Heb nl alleen een slot-in speler van Pioneer en nog een brander met klepje.... beetje half werk

Verwijderd

ja ik ben ook wel weer benieuwd naar een update! Echt zo'n vet project dit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:53:
ja ik ben ook wel weer benieuwd naar een update! Echt zo'n vet project dit!
idd! Het idee is vet! maar als je bent gestopt, dan vind ik je een afhaker! :P

Verwijderd

Deze Casemod in Progress lijkt een beetje zijn progress te verliezen :|

Toch is dit topic gebookmarked en ik hoop dus dat ik het einde nog mag meemaken :Y) .

Veel succes dus!

Verwijderd

kijk t is heel ambiteus allemaal maar eigenlijk wil ik wel iets iets zien van dat mechanisme! T is gewoon zo vet als t werkt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 13:47:
Kwit nie maar waarom moet dat ding persee omhoog komen dan?

Is niet makkelijker om je drivebay diagonaal te verankeren met een deurtje op je kast zelluf ofzo?
Of is dat 'te' saai?

[afbeelding]

Verder goed bezig, heel origineel :).
Idd de andere opties zijn voor een beetje casemodder niet te doen, als het iemand wel lukt om de andere opties foutloos te laten werken dan ben ik een Noob.

Verwijderd

Dat idee van DjRichieBlue is denk ik wel een van de
beste opties om je drivesbay omhoog te laten komen
moet je denk ik wel uitkijken dat er geen kabels bekneld komen te zitten.

keep it going _/-\o_

- ohcyt stfu plz :>

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:08 ]

Verwijderd

goh in je vorige bijdrage aan dit topic zeurde je ook al om een update... k hoop niet dat je de hele dag op f5 aan t rammen bent, hopend dat er ineens een update voor dit project verschijnt want dan is t wel erg met je gesteld.
wat die update betreft: als die er is dan komt ie hier te staan en zo niet dan issie er hoogst waarschijnlijk niet... en t heeft geen zin om de TS op te jagen want op een haastige afwerking zit niemand te wachten.

/me wenst de TS veel succes met het afmaken van de mod

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
http://www.klopt.nl/various/qrpccase.gif
Dit is een mooie manier maar dan moet je wel vet en dergelijke gaan smeren omdat al het gewicht dan op die eene as rust en het minste van kantaling kan hem dan doen vastlopen.Dan zou je misschien kunne overwegen om een steunasje of 2 te maken die langs het verlengde van de ribben lopen.Niet ver stel:
Je neemt het "doosje" waar de CD-ROMS etc inkomen. aannemende dat die "doosje" metaal is,las je daar een 4 tal staafjes ondermet een O of nulltje aan. De O zijnde neerliggend. dus O<---- zou bovenaanzicht zijn.
Die laat je dan weer op een geleider lopen of beter gezegd over een lopen zodat de geleider mooi tussen de O's past. Dit zorgt voor een stabielere "doos",er kan meer gewicht in(stabiliteit etc) en je moet geen vet gebruiken of beginnen afstellen elke keer je je systeempje opent ofzo. Zowizo wel een beetje vet smeren natuurlijk tege het piepen en warmteaanmaak maar toch minder dan wat je zou nodig hebben mocht deze 1ne as alles dragen.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• RolandWitvoet
  • Niet online
Met een motor uit een boormachine loopt het niet vast :) . En ik ben niet met je eens dat het vast gaat lopen zodra het iets schuin loopt. Een beetje vet kan natuurlijk geen kwaad, zeker niet als het materiaal gaat oxideren en het zal ook schelen in geluidsproductie omdat het net iets soepeler glijdt.

In mijn model (die jij aanhaalt) wordt de kast zelf gebruikt als geleiding, op dezelfde manier als een luciferdoorjes uit het 'doosje' schuift. (gewoon ter informatiem, niet dat andere ideeen niet ook goed zijn)

Verwijderd

wedden dat die as en die moer keihard gaan slijten als er van de bovenkant ongeveer 30 newton op druk. En moer kan goed verticale kracht aan, maar niet als er beweging in de moer is. het gaat wel lukken, daar niet van, maar het gaat wel slijten!

• frickY
Weegt dat bay-tje met 2 cdrom-drives 3kg dan :? Dan lijkt t me idd ook niet zo een succes... maar lijkt me niet dat het zo zwaar is hor ;)

En anders haal je toch gewoon een setje pneumatische technic-lego pompjes? Hefboompje eraan, als het even kan ombouwen naar hydraulisch (gwn olie erin :P) en klaar :+

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 06-02-2004 10:33 ]

• Paul C
#$% router!, ik had gisteren ff de tekening geupload waar ik mee bezig was, wou ik gaan reageren knalt de router eruit (2u 's nachts, dus kon hem niet gaan resetten) dus reageren we nu maar ff vanaf school.

Ik ben dus aan het tekenen, niet omdat ik niet weet wat ik wil ofzo, want dat weet ik precies maar omdat ik alles laat CNC'en moet ik het zo tekennen dat:
a. Iedereen snapt wat ik teken
b. Het gefreest kan worden (polylines, radiussen in binnenhoeken en genoeg oppervlak voor de zuigers.)
c. Alle maten moeten precies kloppen (als je het gefreesd hebt valt een halve milimeter dus _wel_ op :( )

Hopelijk zijn die tekeningen binnenkort een keer goed, want dit is niet het leukste werkt, maar als ze klaar zijn kan er ook ineens veel gedaan worden. Voor de mensen met autocad/voloview/3D max (import) en met veel inlevingsvermogen in mijn tekening: http://members.lycos.nl/pcdump/cip/kast.dwg

Ik zal straks misschien eens kijken of ik een tekeningetje kan schetsen :P

Verwijderd

Hier ben ik vast heel laat mee en zo :P maar je kan ook je drives horizontaal, dus van links naar rechts naar buiten laten gaan toch? Dat is misschien makkelijker?
Dus dat je zeg aar met een tandwiel-systeem je drives van binnen naar buiten ---> laat gaan, dan gaat het 'deurtje' ook nog steeds open en heb je geen probleem van openstaande drives etc. (of een stuk minder).

• frickY
*haalt uit met zn maatje 45*

En.. heb je het toch maar opgegeven?
Zou wel zonde zijn, ik vind het idee erg leuk...

Verwijderd

frickY schreef op 03 april 2004 @ 11:39:
*haalt uit met zn maatje 45*

En.. heb je het toch maar opgegeven?
Zou wel zonde zijn, ik vind het idee erg leuk...
idd, zou zonde zijn. top modje!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Paul C
:X Ik weet het zelf niet meer, ik zet net toevallig nog aan me cip te denken en daarom kwam ik er toevallig nou terecht...

Ik ga de mod zeker af maken, maar het staat allemaal op een erug laag pitje, want ik heb het gewoon mega druk met veel andere dingen en het komt er gewoon niet van ;( en heb het absolute niet opgegeven!
Wanneer ik weer een up-date heb zal ik niet aarzelen dit topic te kicken, tenzij er een mod is die het geen CiP meer vindt en hem op slot doet, dan open ik wel een CM wanneer hij af is, maar anders horen jullie hier nog zeker van me!

Verwijderd

Ik vind t wel een beetje jammer dat er niets is gebeurd! In een maand tijd is er niks gedaan??? Ik ga niemand opjagen maar als je hier ene topic opent voor je project is het wel de bedoeling dta je er bezig mee blijft en m meestal afmaakt!

Verwijderd

idd, anders sluit je de topic gewoon als hij binnen een paar dagen niet reageert?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:02:
idd, anders sluit je de topic gewoon als hij binnen een paar dagen niet reageert?
ehh waarom moet een topic meteen dicht als er niet in gereageerd wordt? als een topic reactieloos is zakt hij vanzelf wel af, dan hoeft er nie meten een slotje op IMHO

Verwijderd

Als hij zegt dat hij er niet mee verder gaat kan je het toch net zo goed sluiten?

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

Soul__assasin

de Belbelg

SA geef een ferme kick met een 47

Een dode CIP spijtig voor zo een mooi project.
SA pinkt even een traantje weg :'(

www.weefab.com

Verwijderd

gaat ook nergens over: laat de thread in godsnaam opzouten zolang er geen nieuwe updates zijn, en zodra die er wel zijn dan zie je m vanzelf weer in de lijst met actieve topics =/

ga nou niet kicken dat heeft echt geen zin de ts gaat er echt neit harder door werken ofzo =S
Pagina: 1 2 3 Laatste