Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Q.R.P.C.P. (quarter round PC project)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:12:
[...]

eh... zie je um in mijn plaatje kantelen dan??? :?

(als je die andere gôsah bedoeld heb ik nix gezegd :D dan had je beter even kunnen quoten :P)
sorry, mijn fout. Het was idd een reactie op Deegroller

was begonnen met antwoorden om ong 17:30 en toen weggeroepen, en pas later me antwoord afgemaakt, en toen stonden er al een paar reacties tussen

Verwijderd

Diotoir schreef op 13 januari 2004 @ 22:19:
[...]

sorry, mijn fout. Het was idd een reactie op Deegroller

was begonnen met antwoorden om ong 17:30 en toen weggeroepen, en pas later me antwoord afgemaakt, en toen stonden er al een paar reacties tussen
ghehe, keej. No hard feelings ;)

Verwijderd

waarom maak je eigenlijk niet de cdrom enzo allemaal vast op 1 plaats, aan de voorkant, en laat je de "huid" van je pc weg draaien met een motor oid.... Op deze manier heb je een veel lichter voorwerp te verplaatsen, met ongeveer hetzelfde effect.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik weet niet of het voorgesteld is maar je zou ook om je cdrom rekje om hoog te duwen het volgende kunnen doen.

- je motor met daaraan het tapdraad en dan het geheel in de kast plaatsen
- in de kast een plaat maken waarin de cdrom-unit of 5,1/4 unit in inge"klapte" toestand verborgen is. (tapdraad zit in het midden van de unit en in de plaat waar de unit op rust zit een vaste "moer" waarin de tapdraad zit.

en wanneer je de motor aanzet zal deze dmv het draaien van de tapdraad gelijk de unit omhoog of omlaag brengen ..

Tja vanalles

Verwijderd

vso schreef op 14 januari 2004 @ 15:51:
ik weet niet of het voorgesteld is maar je zou ook om je cdrom rekje om hoog te duwen het volgende kunnen doen.

...idee...
jij bedoeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.klopt.nl/various/qrpccase.gif

Verwijderd

met dat mooie systeem gaan bij ons op school de ramen ook open werkt erg goed

kun je in het klein ook bestellen maar weet niet meer waar ff zoeken

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Dan steekt het klepje nogal uit over de bovenste cd-rom bay.
Het eerdere idee van jou was mooier (deze :P)

Verwijderd

Phreak schreef op 14 januari 2004 @ 16:59:
[...]

helemaal mee eens, de afwerking van het klepje was toen veel beter. wat ik me afvraag is waarom die drives perse recht omhoog gebracht moeten worden, het is volgens mij veel haalbaarder om ze rond 1 punt te laten scharnieren zoals in deze post door Deegroller wordt beschreven... het is gemakkelijker en het effect lijkt me nog mooier ook

wel een leuk idee met die bewegende drive cage ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat =)

Verwijderd

Phreak schreef op 14 januari 2004 @ 16:59:
[...]

hehe, dat laatste plaatje/idee was niet van mij hoor! ;) alleen bracht ik het ff omhoog om het 'lift-systeem'. Het klepje kun je hier alsnog op 'mijn' manier doen.
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:05:
[...]

helemaal mee eens, de afwerking van het klepje was toen veel beter. wat ik me afvraag is waarom die drives perse recht omhoog gebracht moeten worden, het is volgens mij veel haalbaarder om ze rond 1 punt te laten scharnieren zoals in deze post door Deegroller wordt beschreven... het is gemakkelijker en het effect lijkt me nog mooier ook

wel een leuk idee met die bewegende drive cage ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat =)
hmm, haalbaarder... maybe. Denk dat dat niet veel uitmaakt.
mooier... ikzelf vind het 'lift-systeem' mooier. maja, smaken verschillen. ;)

Het is aan de TS te kiezen welke oplossing hij (zij?) het mooiste/beste/leukste/enz. vindt en dus toe gaat passen.

Verwijderd

uiteraard, maar k gaf gewoon mn mening, that's what feedback's all about ;)
haalbaarder is het iig cker, 1 vast draaipunt betekent dat je het geheel met 1 motortje en slechts 1 overbrenging kan maken, so simpel heb ik het bij de ontwerpen voor een vertikaal bewegende drivebay nog niet gezien =)

Verwijderd

ok, tis haalbaar, maar iig. NIET haalbaarder!!! dat idee uit mijn post is ook met maar 1 motortje, en omdat je over de breedte van het schroefdraad werkt kost het nagenoeg geen kracht voor het motortje. je hebt dus geen zwaar motortje nodig. kosten zijn dus ook minimaal en heeeeeel simpel om te maken.

daarbij komt ook nog dat het met een scharnierpunt het geen verticaal bewegende drivebay is > dus is ut ook geen oplossing! :P (als geintje bedoeld)

Trouwens, een Dremel is een stuk electrisch gereedschap: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dremeleurope.com/isroot/Dremel2002/Site/Dutch/html/images/products/tools/1003009005.jpg

maar men heeft ook regelmatig over 'Drempelen'... wat is dat dan??? of lees ik telkens verkeert en staat er 'Dremelen' (dus met een dremel aan de gang)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:40 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:39:
ok, tis haalbaar, maar iig. NIET haalbaarder!!! dat idee uit mijn post is ook met maar 1 motortje, en omdat je over de breedte van het schroefdraad werkt kost het nagenoeg geen kracht voor het motortje. je hebt dus geen zwaar motortje nodig. kosten zijn dus ook minimaal en heeeeeel simpel om te maken.

daarbij komt ook nog dat het met een scharnierpunt het geen verticaal bewegende drivebay is > dus is ut ook geen oplossing! :P (als geintje bedoeld)

Trouwens, een Dremel is een stuk electrisch gereedschap: ;)
[afbeelding]

maar men heeft ook regelmatig over 'Drempelen'... wat is dat dan??? of lees ik telkens verkeert en staat er 'Dremelen' (dus met een dremel aan de gang)?
ok ik moet je gelijk geven (met pijn in het hart ;) ) jouw optie lijkt ook goed te doen, vergt weinig ingewikkelde onderdelen, etc... alleen nadeel is dat zon lange schroefdraad vrij veel "lege" ruimte onder in de case verbruikt, terwijl de optie met de scharnierende drive cage een stuk compacter kan zijn. het is uiteraard aan de topicstarter om uit te maken of hij/zij die ruimte onder de drivecage belangrijk vindt =)

ik vond het dan ook geen goede optie als oplossing voor het probleem van de TS, maar meer als een (misschien wel makkelijker/mooier) alternatief voor zijn/haar idee :P

offtopic:
"What's a dremel?" is de aanduiding voor nieuwe members op de bit-tech fora, en aangezien k zelf nog een behoorlijk groentje ben op het gebied van casemodden vond ik het wel een toepasselijk bijschrift =) mn pa heeft al een dremel sinds t eerste model uit was dus k ben op de hoogte van de functie en werking van zon apparaat... kheb er alleen nog nooit een case mee onder handen genomen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:30 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
Dat plaatj dat DJRIchyBlue maakt werkt goed. Als je uit een oude printer ff een stappenmotor sloopt, deze met wat elektronica aan je parallelle poort knoopt of een driver ICtje ertussen zet, werkt dat heel mooi...

dr is trouwens een howto op got over stappenmotors, moet je maar ff searchen

Verwijderd

whehe, thanx ;)

maar nou wilde ik nog ffies naar mn plaatje kijken omdat ik over iets zat te brainstormen... krijg ik dit:
Access denied

--------------------------------------------------------------------------------

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

--------------------------------------------------------------------------------

You are redirected to the Wanadoo Homepage in five seconds

Vanuit deze pagina wordt u binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Wanadoo Homepage
:@ klote wanadoo :@

Dus sorry als ie soms niet is te zien. :'(

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ja klopt :) dat bedoelde ik inderdaad want als je onder die moer dan zorgt dat het tapdraad in een buisje gaat kan je je losse bekabeling of een water resservoir met in het midden een gat ;) , of zoiets doen ... geen loze ruimte maar toch nuttig

Tja vanalles

Verwijderd

my, thougt exacly! :)

je kan er op die manier nog echt van alles kwijt. :)

Verwijderd

ik zou toch voor de compactere oplossing gaan, scheelt een hoop werk (je hoeft geen wc reservoir te verbouwen :*) ) en tis (juist, IMHO (nadruk op 'Humble' ;) ) mooier om de drivecage te kantelen... maar tis aan de TS, ben benieuwd wat hij/zij hier allemaal van vindt ;)

Verwijderd

hmm, k denk dat je met 'jouw' manier ook nog moet oppassen met het mobo... het zou best eens kunnen dat die in de weg zit dan!

Verwijderd

uhm... missch ist gewoon beter als de TS kiest voor de optie die past in de case (weet niet hoe t zit met afmetingen ed) en die hij/zij mooi vindt ;)

ps twas niet mijn id (vandaar de aanhalingstekens waarschijnlijk ^^) ik vond het alleen eengoed idee :P

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ja idd de TS moet het bouwen, wij hebben het te aanschouwen ;)

* vso komt er opeens achter dat die laatste zin ook nog rijmt ... goh verborgen talent ... NAH ..

we zien het wel

Tja vanalles

Verwijderd

ik w8 nog steeds op een update :9

of is er deze maand niks meer gebeurdt met je case???

Verwijderd

sjow ja!

Ik vroeg me dat ook al af maar wilde niet 'onnodig' dit topic kicken ;)

Verwijderd

Kwit nie maar waarom moet dat ding persee omhoog komen dan?

Is niet makkelijker om je drivebay diagonaal te verankeren met een deurtje op je kast zelluf ofzo?
Of is dat 'te' saai?

Afbeeldingslocatie: http://upload.petuhr.nl/upload/41285402.jpg

Verder goed bezig, heel origineel :).

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is ook een gaaf idee, vooral icm Slot-In cdrom spelers.... (zijn er btw ook Slot-In Branders?? zo ja, laat t me weten!! Heb nl alleen een slot-in speler van Pioneer en nog een brander met klepje.... beetje half werk

Verwijderd

ja ik ben ook wel weer benieuwd naar een update! Echt zo'n vet project dit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:53:
ja ik ben ook wel weer benieuwd naar een update! Echt zo'n vet project dit!
idd! Het idee is vet! maar als je bent gestopt, dan vind ik je een afhaker! :P

Verwijderd

Deze Casemod in Progress lijkt een beetje zijn progress te verliezen :|

Toch is dit topic gebookmarked en ik hoop dus dat ik het einde nog mag meemaken :Y) .

Veel succes dus!

Verwijderd

kijk t is heel ambiteus allemaal maar eigenlijk wil ik wel iets iets zien van dat mechanisme! T is gewoon zo vet als t werkt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 13:47:
Kwit nie maar waarom moet dat ding persee omhoog komen dan?

Is niet makkelijker om je drivebay diagonaal te verankeren met een deurtje op je kast zelluf ofzo?
Of is dat 'te' saai?

[afbeelding]

Verder goed bezig, heel origineel :).
Idd de andere opties zijn voor een beetje casemodder niet te doen, als het iemand wel lukt om de andere opties foutloos te laten werken dan ben ik een Noob.

Verwijderd

Dat idee van DjRichieBlue is denk ik wel een van de
beste opties om je drivesbay omhoog te laten komen
moet je denk ik wel uitkijken dat er geen kabels bekneld komen te zitten.

keep it going _/-\o_

- ohcyt stfu plz :>

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 22:08 ]

Verwijderd

goh in je vorige bijdrage aan dit topic zeurde je ook al om een update... k hoop niet dat je de hele dag op f5 aan t rammen bent, hopend dat er ineens een update voor dit project verschijnt want dan is t wel erg met je gesteld.
wat die update betreft: als die er is dan komt ie hier te staan en zo niet dan issie er hoogst waarschijnlijk niet... en t heeft geen zin om de TS op te jagen want op een haastige afwerking zit niemand te wachten.

/me wenst de TS veel succes met het afmaken van de mod

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
http://www.klopt.nl/various/qrpccase.gif
Dit is een mooie manier maar dan moet je wel vet en dergelijke gaan smeren omdat al het gewicht dan op die eene as rust en het minste van kantaling kan hem dan doen vastlopen.Dan zou je misschien kunne overwegen om een steunasje of 2 te maken die langs het verlengde van de ribben lopen.Niet ver stel:
Je neemt het "doosje" waar de CD-ROMS etc inkomen. aannemende dat die "doosje" metaal is,las je daar een 4 tal staafjes ondermet een O of nulltje aan. De O zijnde neerliggend. dus O<---- zou bovenaanzicht zijn.
Die laat je dan weer op een geleider lopen of beter gezegd over een lopen zodat de geleider mooi tussen de O's past. Dit zorgt voor een stabielere "doos",er kan meer gewicht in(stabiliteit etc) en je moet geen vet gebruiken of beginnen afstellen elke keer je je systeempje opent ofzo. Zowizo wel een beetje vet smeren natuurlijk tege het piepen en warmteaanmaak maar toch minder dan wat je zou nodig hebben mocht deze 1ne as alles dragen.

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met een motor uit een boormachine loopt het niet vast :) . En ik ben niet met je eens dat het vast gaat lopen zodra het iets schuin loopt. Een beetje vet kan natuurlijk geen kwaad, zeker niet als het materiaal gaat oxideren en het zal ook schelen in geluidsproductie omdat het net iets soepeler glijdt.

In mijn model (die jij aanhaalt) wordt de kast zelf gebruikt als geleiding, op dezelfde manier als een luciferdoorjes uit het 'doosje' schuift. (gewoon ter informatiem, niet dat andere ideeen niet ook goed zijn)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

wedden dat die as en die moer keihard gaan slijten als er van de bovenkant ongeveer 30 newton op druk. En moer kan goed verticale kracht aan, maar niet als er beweging in de moer is. het gaat wel lukken, daar niet van, maar het gaat wel slijten!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Weegt dat bay-tje met 2 cdrom-drives 3kg dan :? Dan lijkt t me idd ook niet zo een succes... maar lijkt me niet dat het zo zwaar is hor ;)

En anders haal je toch gewoon een setje pneumatische technic-lego pompjes? Hefboompje eraan, als het even kan ombouwen naar hydraulisch (gwn olie erin :P) en klaar :+

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 06-02-2004 10:33 ]

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:42
#$% router!, ik had gisteren ff de tekening geupload waar ik mee bezig was, wou ik gaan reageren knalt de router eruit (2u 's nachts, dus kon hem niet gaan resetten) dus reageren we nu maar ff vanaf school.

Ik ben dus aan het tekenen, niet omdat ik niet weet wat ik wil ofzo, want dat weet ik precies maar omdat ik alles laat CNC'en moet ik het zo tekennen dat:
a. Iedereen snapt wat ik teken
b. Het gefreest kan worden (polylines, radiussen in binnenhoeken en genoeg oppervlak voor de zuigers.)
c. Alle maten moeten precies kloppen (als je het gefreesd hebt valt een halve milimeter dus _wel_ op :( )

Hopelijk zijn die tekeningen binnenkort een keer goed, want dit is niet het leukste werkt, maar als ze klaar zijn kan er ook ineens veel gedaan worden. Voor de mensen met autocad/voloview/3D max (import) en met veel inlevingsvermogen in mijn tekening: http://members.lycos.nl/pcdump/cip/kast.dwg

Ik zal straks misschien eens kijken of ik een tekeningetje kan schetsen :P

Verwijderd

Hier ben ik vast heel laat mee en zo :P maar je kan ook je drives horizontaal, dus van links naar rechts naar buiten laten gaan toch? Dat is misschien makkelijker?
Dus dat je zeg aar met een tandwiel-systeem je drives van binnen naar buiten ---> laat gaan, dan gaat het 'deurtje' ook nog steeds open en heb je geen probleem van openstaande drives etc. (of een stuk minder).

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
*haalt uit met zn maatje 45*

En.. heb je het toch maar opgegeven?
Zou wel zonde zijn, ik vind het idee erg leuk...

Verwijderd

frickY schreef op 03 april 2004 @ 11:39:
*haalt uit met zn maatje 45*

En.. heb je het toch maar opgegeven?
Zou wel zonde zijn, ik vind het idee erg leuk...
idd, zou zonde zijn. top modje!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 14:42
:X Ik weet het zelf niet meer, ik zet net toevallig nog aan me cip te denken en daarom kwam ik er toevallig nou terecht...

Ik ga de mod zeker af maken, maar het staat allemaal op een erug laag pitje, want ik heb het gewoon mega druk met veel andere dingen en het komt er gewoon niet van ;( en heb het absolute niet opgegeven!
Wanneer ik weer een up-date heb zal ik niet aarzelen dit topic te kicken, tenzij er een mod is die het geen CiP meer vindt en hem op slot doet, dan open ik wel een CM wanneer hij af is, maar anders horen jullie hier nog zeker van me!

Verwijderd

Ik vind t wel een beetje jammer dat er niets is gebeurd! In een maand tijd is er niks gedaan??? Ik ga niemand opjagen maar als je hier ene topic opent voor je project is het wel de bedoeling dta je er bezig mee blijft en m meestal afmaakt!

Verwijderd

idd, anders sluit je de topic gewoon als hij binnen een paar dagen niet reageert?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:02:
idd, anders sluit je de topic gewoon als hij binnen een paar dagen niet reageert?
ehh waarom moet een topic meteen dicht als er niet in gereageerd wordt? als een topic reactieloos is zakt hij vanzelf wel af, dan hoeft er nie meten een slotje op IMHO

Verwijderd

Als hij zegt dat hij er niet mee verder gaat kan je het toch net zo goed sluiten?

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

Soul__assasin

de Belbelg

SA geef een ferme kick met een 47

Een dode CIP spijtig voor zo een mooi project.
SA pinkt even een traantje weg :'(

www.weefab.com

Verwijderd

gaat ook nergens over: laat de thread in godsnaam opzouten zolang er geen nieuwe updates zijn, en zodra die er wel zijn dan zie je m vanzelf weer in de lijst met actieve topics =/

ga nou niet kicken dat heeft echt geen zin de ts gaat er echt neit harder door werken ofzo =S
Pagina: 1 2 3 Laatste