Een 2U server met 30 GB traffic per maand kost bij TrueServer € 1464 euro per jaar. Ik denk dat er wel wat te regelen valt met TS maar dan kan het misschien 1000 euro per jaar worden. Toch op zich wel veel geld voor een website van een non-profit club. Dan moet je toch wel gem. zo'n 3 euro/dag binnen krijgen - lijkt me lastig worden.
Wellicht is het beter om naar een '3e rangs' colo te zoeken. Want bij Trueserver heb je dan misschien wel noodstroom voor 5 dagen oid, maar wie komt er op je website als er zo'n grote ramp gebeurt waarbij alles er 5 dagen uit ligt

. En denk maar niet dat veel providers hebben geïnvesteerd in noodvoedingen voor hun netwerk, en als die er al zijn dan heeft dat geen zin omdat de eindgebruikers dat toch niet kunnen gebruiken.
Het is natuurlijk mooi dat wanneer half Nederland zonder spanning zit de website nog 'up' is maar je moet denk ik wel prioriteiten stellen. De website die jullie hebben is in principe non-profit en als er dus al iets ergs gebeurt dan is dat waarschijnlijk op zo'n grote schaal dat iemand je server kan bereiken.
Ik probeer hiermee te zeggen dus dat het wellicht beter is om een ander bedrijf te zoeken dat misschien iets minder zekerheden heeft ingebouwd maar dat je dan die kosten kan drukken. Vormen van sponsering zijn natuurlijk helemaal perfect echter moet dat wel een betrouwbare sponser zijn.
(en aKra met alle respect: towers in een 19" rack kunnen nog wel op een lan, eventueel een klein basisschooltje oid maar echt niet in een colo van Trueserver hor
, als ze inmiddels vervangen zijn dan heb ik niks gezegd maar bezuinigen op die punten geeft niet bepaald 'professionaliteit' aan imo.)