Project Audhumla: DPC Server

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
DF koe voor #dpc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsssssss is dat met toestemming van de niet #dpc grazers ?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Chaos schreef op 23 januari 2004 @ 15:02:
Eigenlijk is er ook niet zo heel veel interessants te vertellen
Jammer.

We wachten op een post van TGEN. :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Hmm, dit komt in aanmerking voor een correctie in de stats. ;) Funcracker! :P

Wie is trouwens verantwoordelijk voor de planning van de website?? Ik heb hier anders nog Project2000 liggen :p :+

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Even mijn 2 centjes, persoonlijk denk ik dat op het moment dat er een stampede is, Audhumla ingezet dient te worden voor de stampede.
Indien er geen stampedes zijn, dan zijn er twee mogelijkheden:
1) een vast project
2) na iedere stampede een ander project, afhangende van de behoefte aan CPU capaciteit op dat project.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Jongens. Laten we het aub ontopic houden. Welke client op die bak gedraaid wordt is wel het meest oninteressantst. Die ene bak.... :O

Laten we het hebben over de dingen waar hij WEL ingezet voor dient te worden. Of wat in ieder geval de planning was een paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben wij ook nog inbreng op wat wij denken dat leuk/handig/bruikbaar is @ de nieuwe DPC site in planning?

Ik heb nog wel een paar ideetjes, en met mij een heleboel anderen denk ik zo! :)

EDIT: Ow ja, *schop* :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traag Mobster, traag! :P

Uit de IRC logs van zondag 18 januari jl:
02:19:32 <@_piranha_> hey, wdo draait tegenwoordig al op audhumla :)
02:21:17 <Gromba|ZzZzZzZ> is dat niet die server van DPC?
02:23:13 <@_piranha_> jups
02:23:26 <@_piranha_> die is dus ondertussen in gebruik merk ik :)

Een verslag over de move lijkt me niet echt nuttig... da's een kwestie van een tros files kopiëren zoals Chaos zegt. Maar is er al bekend wanneer dit dingetje in het rack mag? Van die verhuis wil ik namelijk wel pics! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 11:12:
Hebben wij ook nog inbreng op wat wij denken dat leuk/handig/bruikbaar is @ de nieuwe DPC site in planning?

Ik heb nog wel een paar ideetjes, en met mij een heleboel anderen denk ik zo! :)

EDIT: Ow ja, *schop* :P
Absoluut, we kunnen niet beloven dat alles wat voorgesteld wordt op de server komt maar voor ideeen staan we natuurlijk altijd open, laat de ideeen maar komen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik had het ook al veel eerder gezien, maar op verzoek van derden heb ik met mijn posting gewacht zodat de verantwoordelijke personen dit heugelijke feit aan ons mede konden delen.

Na 3 weken wachten vond ik het wel weer mooi. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 17:05:
................. Maar is er al bekend wanneer dit dingetje in het rack mag? Van die verhuis wil ik namelijk wel pics! :P
Schop,

we zijn nu meer dan 5 maanden verder en een traceroute vertelt mij dat de server achter een demon lijntje hangt. wanneer komt hij nu op lokatie te hangen?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fenrir schreef op 20 juni 2004 @ 21:50:
[...]

Schop,

we zijn nu meer dan 5 maanden verder en een traceroute vertelt mij dat de server achter een demon lijntje hangt. wanneer komt hij nu op lokatie te hangen?
Zodra dat nodig is lijkt me.. Ik denk dus als de nieuwe site klaar is? :)

edit: OMFG! Niet nog een!!!!1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Kan die machine niet ook gelijk ingezet worden als vervanger van dutchman & een verzamelplaats worden voor alle .keyserver.org proxy stats ??

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op 21 juni 2004 @ 01:10:
Kan die machine niet ook gelijk ingezet worden als vervanger van dutchman & een verzamelplaats worden voor alle .keyserver.org proxy stats ??
Zonder twijfel zou dat kunnen. Maar de vraag is of men het wil.
DPC proxy, DPC stats, DPC website, DPC forum, DPC database en wie weet wat nog allemaal. Misschien is dat een beetje te veel van het goede voor het beestje. En vooral: één doos plat, alles plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:17:
En vooral: één doos plat, alles plat...
Juist een voordeel, mot je maar op 1 plek klappen uitdelen.
Maar het is natuurlijk altijd mogelijk wat mirrors op te nemen dan.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 21-06-2004 21:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op 21 juni 2004 @ 21:31:
Juist een voordeel, mot je maar op 1 plek klappen uitdelen.
Maar het is natuurlijk altijd mogelijk wat mirrors op te nemen dan.
Het is maar wat je voordeel noemt. Ik begrijp je standpunt wel wat betreft 'maintenance' van die bak, maar ik vind dat eerder een nadeel. Als het moederbord van dat ding het begeeft (ok, kans is niet zo groot), zit ik een paar dagen zonder proxy, zonder stats, zonder forum en zonder WDO. Aarrghh, the horror... :+
Beetje redundancy mag wel vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:38:
[...]

Het is maar wat je voordeel noemt. Ik begrijp je standpunt wel wat betreft 'maintenance' van die bak, maar ik vind dat eerder een nadeel. Als het moederbord van dat ding het begeeft (ok, kans is niet zo groot), zit ik een paar dagen zonder proxy, zonder stats, zonder forum en zonder WDO. Aarrghh, the horror... :+
Inzameling starten voor een identieke server! :7 Kan zo vervangen worden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:38:
[...]

Zou ik toch niet te hard zeggen.
Een stroomstoring was bij mij voldoende om de server te doen overlijden.
Voeding, moederbord en 1 HD geheel defect.
En dat was in 1 seconden gebeurd ;) (ondanks een 550W voeding die wel een klap zou moeten kunnen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Mja, moet op zich ook wel te ondervangen zijn met een mirror-script wat backups maakt naar 1/2/3/ servers van dpc-leden op hun colodozen of adsllijntjes/servertjes en je kunt al een heleboel opvangen betrefd site + stats + forum etc.
Zou je die standaar al onder een subdomein-naam als backupje laten draaien en je bent al een heel eind met je redundancy.

* Jive wil er best aan meehelpen met zijn power-dsl lijntje thuis. Alleen nog een servertje met linux bouwen is niet mijn specialiteit.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 21:17:
[...]

Zonder twijfel zou dat kunnen. Maar de vraag is of men het wil.
DPC proxy, DPC stats, DPC website, DPC forum, DPC database en wie weet wat nog allemaal. Misschien is dat een beetje te veel van het goede voor het beestje. En vooral: één doos plat, alles plat...
DPC forum = /5
DPC proxies blijven wat mij betreft ongewijzigd, ik ga ze iig niet "uitbesteden" aan audhumla maar blijf ze, zoals ik al ruim 5 jaar doe, gewoon thuis hosten. (dat geldt dan voor dsmarty.keyserver.org)
Persoonlijk lijkt het me niet de bedoeling om 1 centrale DPC bak te planten waar alles heen gaat, voor zover ik zelf begrepen heb is dat ook niet de bedoeling :)
[/persoonlijke_mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Mijn statsengine is OS onafhankelijk. En volgens het meerendeel van anderen ook, dus het hoeft niet persé linux te zijn. Mijn cluster werkt op basis van een master en slave mysql database met een takeover/role-change script.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja, maar er draait dus ook een forum op WDO en dat is hetgene wat ik in gedachten had toen ik DPC forum schreef. Slecht verwoord, my mistake.
DPC proxies blijven wat mij betreft ongewijzigd, ik ga ze iig niet "uitbesteden" aan audhumla maar blijf ze, zoals ik al ruim 5 jaar doe, gewoon thuis hosten. (dat geldt dan voor dsmarty.keyserver.org)
Het is ook niet de bedoeling dat je je prox(y)(ies) gaat uitbesteden. Meer nog: niemand kan je tegenhouden om er zelf eentje (of meerdere) te draaien -- en niemand zal dat doen denk ik. Maar ik nam het ff mee omdat iemand hier op het idee kwam om dutchies proxy te verhuizen naar audhumla (puur hypothetisch dus).
Persoonlijk lijkt het me niet de bedoeling om 1 centrale DPC bak te planten waar alles heen gaat, voor zover ik zelf begrepen heb is dat ook niet de bedoeling :)
[/persoonlijke_mening]
Nee, dat is ook inderdaad niet de bedoeling voor zover ik weet.

Maar wat ik wou zeggen was: het is niet omdat ideeën als 'zouden we niet <insert DPC related iets> kunnen draaien op audhumla' best wel haalbaar en mogelijk zijn, dat we dat daarom ook maar moeten doen. Maar dat was ook maar mijn mening :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 20:32 . Reden: gesukkel moet quotes ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste