[PC] Transport Giant - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
ow dat valt nog mee ik d8 dat iemand zei september ofzo :X

en alweer 400 posts O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Brik op 22-01-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Dat meende ik vorige week ook gelezen te hebben , baalde er al van. Want dit is zo'n beetje het eerste spel waar ik sinds jaren naar uitkijk.

Ik heb alleen nog geen screenies gezien , waar een beetje grote steden op staan. Want dat was altijd wel jammer bij TTDX.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:10
die fotosoep met dat logo is wel leuk :D
wat helemaal vet zou zijn is als die boemeltrein en dat regiorunnertje er ook echt in zouden komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ziet er heel goed uit :). Hopelijk wordt het net zo goed als TTD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ceaser schreef op 23 januari 2004 @ 14:04:
die fotosoep met dat logo is wel leuk :D
wat helemaal vet zou zijn is als die boemeltrein en dat regiorunnertje er ook echt in zouden komen
BOEMELTREIN?!?!?!??!?!?!?! :( :( :( :( :( :(

Das een orginele Hondenkop B)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Spotter

Lichtnicht

wow, ik ben echt onder de indruk. Ik had laatst tijdens het spelen van TTDX zoiets van: hoe kan je dit verbeteren (naief, ik weet het). Nou zo dus. nu nog hopen dat de gameplay ook goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen erg jammer dat er geen 45 graden-bochten in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van de releasedate :( Ik kan ook echt niet meer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:58

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Na weer zeven keer de zon op hebben zien komen kunnen we weer genieten van wat updates :)

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/ss/TG_Screenshot_horses_tn.jpg
* Pyrus zingt mee met Married with Children theme song:
love and marriage go together like a...
juist, horse and carriage! Die krijgen we dus ook :)
Je hoeft niet persé met spoorwegen te beginnen, wat misschien ook wel moeilijk is aangezien deze natuurlijk redelijk duur zullen zijn aan het begin. Je kunt dus beter beginnen met paard en wagen en daarme genoeg verdienen voor een spoornet.

En hierbij presenteren wij u de het nieuwste AMD Athlons met thoroughbred core voertuig, de Thoroughbreds:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/fz/Horses_tn.jpg

Met het bauxiet wat we vorige week gemijnd hebben in de Bauxite Mine kunnen we deze week aluminium gaan maken in de Aluminum works:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/bd/Aluminum_tn.jpg
Volgende week krijgen we dan te zien waar het aluminium weer naartoe gaat :)

Ook nog beschikbaar gekomen deze week is een stukje muziek van rond 1900

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Khad t net op de site al gezien, alleen ik kan er niet meer tegen om te wachten!!!!

Hoe zit dat nou precies met de bochten, als ik t goed begrijp alleen 90 graden bochten dus???

[ Voor 38% gewijzigd door Brik op 29-01-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Je hebt alleen 90 graden bochten, maar je kunt ze in allerei maten maken.

Zoiets kun je dus allemaal doen zegmaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
-----
     \
      \
       |

---
   \
    |

----
    \
     \
      \
       |

Allemaal verschillende maten, maar ook allemaal 90 graden

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Ja ok maar wat jij zegt van die schuine die 45 graden lijkt te gaan zeg maar, die zal niet als een recht spoort te zien zijn zoals bij TTD neem ik aan maar dat wordt dan zo´n slingerbaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
nee, dat wordt gewoon een bocht, zoals te zien is op een van de screenshots.

zal ff zoeken
Pyrus schreef op 15 januari 2004 @ 15:02:
updateje :)
Screenshot van de week:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/ss/TG_Screenshot_trees_tn.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Pyrus op 29-01-2004 19:19 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In die screenie is duidelijk te zien dat de vehicles van 16 kanten gezien kunnen worden, dat het bestaat uit een sprite met 16 kanten zeg maar. Denk niet dat het heel erg storend is, In elk geval beter dan TTDLX, daar was het wel heel erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Wat ik eigl bedoel is:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.roosen/pics/explain.bmp
Situatie 1 is zoals in TTD, dit ontstaat doordat de 90graden 1 rechte hoek is waarder als je die achter elkaar legt 1 rechte lijn ontstaat. Heb je echter 90graden bochten die bochtvormig zijn (snap je t nog?) waardoor je een situatie krijgt zoals de zwarte lijn bij nummer 2 wat niet echt mooi uit ziet als je zo´n slingertrajecht hebt...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik denk dat je het volgens situatie 2 moet gaan doen. Wat natuurlijk altijd kan is dat je gewoon 2 rechte stukken maakt met daarna 1 bocht.

Ik bouwde bij TTDLX ook nooit dingen zoals situatie 1, (2 ook niet trouwens) daar kon je namelijk geen bruggen overheen bouwen. Bovendien is het aanleggen van schuine stukken **** veel meer werk dan rechte stukken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Bouwde jij nooit op die manier een rails? Als je dat niet doet rijd je toch hartstikke om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
ik zat net eens te denken over die bochten in TG. maar ik denk dat ze je strax de keuze gaan geven tussen scherpe 90graden bochten en wat meer wijde bochten ..
bij een scherpe 90 bocht is het resultaat dat een trein af moet remmen en bij een wat minderscherpe bocht dat de trein op een (top) snelheid er door heen kan ..
*mja dit is ook maar een gedachten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Brik schreef op 30 januari 2004 @ 15:31:
Bouwde jij nooit op die manier een rails? Als je dat niet doet rijd je toch hartstikke om!
Soms wel ja, maar dat omrijden valt wel mee hoor. Bovendien lagen er al 10.000 spoorwegen dat ik wél om moest rijden. Één compleet netwerk bouwen ging bij TTDLX altijd fout :( Bij de kruispunten. Ik hoop (neem aan) dat dat hier geen probleem gaat vormen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 16:10
sokje schreef op 30 januari 2004 @ 16:44:
[...]

Soms wel ja, maar dat omrijden valt wel mee hoor. Bovendien lagen er al 10.000 spoorwegen dat ik wél om moest rijden. Één compleet netwerk bouwen ging bij TTDLX altijd fout :( Bij de kruispunten. Ik hoop (neem aan) dat dat hier geen probleem gaat vormen.
dat was juist de uitdaging om te bouwen :*) 8)

tis me overigens nooit helemaal perfect gelukt maar ben heel end gekomen ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Heerlijk dat er weer zoiets gaat komen.

Ik heb zo verschrikkelijk veel uren in TT zitten, evenals Simcity trouwens. Ik pakte altijd de Grote Bosatlas erbij en ging Landen nabouwen. Ik heb Nederland bijna helemaal in schaal nagebouwd. Echt vet. Iemand anders dit ook wel eens gedaan?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Domus schreef op 01 februari 2004 @ 11:26:

Ik heb zo verschrikkelijk veel uren in TT zitten, evenals Simcity trouwens. Ik pakte altijd de Grote Bosatlas erbij en ging Landen nabouwen. Ik heb Nederland bijna helemaal in schaal nagebouwd. Echt vet. Iemand anders dit ook wel eens gedaan?
* Mojo meldt zich Ik heb vaak Gelderland Betuwe zitten nabouwen, inclusief alle snelwegen enzo. Alleen dan met de kleine bosatlas :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Domus schreef op 01 februari 2004 @ 11:26:

heb je hier nog een file van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Als pyrus het niet doet, dan doe ik t maar :)

[img=100]url=http://www.transportgiant.com/images/ss/TG_Screenshot_Tunnel_tn.jpg[/img]

Een tunnel!! woeii

[img=100]url=http://www.transportgiant.com/images/fz/747_Cargo_tng.jpg[/img]

Een boeing 747 cargo, er is echter ook een passagiers versie.

[img=100]url=http://www.transportgiant.com/images/bd/Household_tng.jpg[/img]

Hier de laatste fabriek in de productielijn van het alluminium. Hier worden er van het alluminium produkten gemaakt die verkocht worden aan de mensen.

Zo dat was t wel weer voor deze week, op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Maak alsjeblieft gebruik van de thumbnails brik, zo duurt het een eeuwigheid om deze pagina te laden. Jouw post is zo ongeveer 1.3MB :o

Die tunnel ziet er touwens wel raar uit...
Weet net precies wat het is, maar zoals het er daar op staat klopt het niet helemaal lijkt het :?

Na nog eens goed te kijken denk ik dat wat ik bedoel de trein is. Die komt er namelijk recht uit en niet onder een hoek zodat het lijkt dat hij een bergje aan beklimmen is.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Pyrus schreef op 05 februari 2004 @ 14:57:
Maak alsjeblieft gebruik van de thumbnails brik, zo duurt het een eeuwigheid om deze pagina te laden. Jouw post is zo ongeveer 1.3MB :o

Die tunnel ziet er touwens wel raar uit...
Weet net precies wat het is, maar zoals het er daar op staat klopt het niet helemaal lijkt het :?

Na nog eens goed te kijken denk ik dat wat ik bedoel de trein is. Die komt er namelijk recht uit en niet onder een hoek zodat het lijkt dat hij een bergje aan beklimmen is.
ja idd.... ff thumnails Brik! nu is het hier op het werk niet zo erg @ 1,mb/sec, maar thuis wel last van...

En ik zie die trein idd tegen de tunnel aan schrapen boven....
code:
1
2
_________          ___________
------->*\_________/-------------

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
zo beter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ze eigenlijk bedoelen is dat ze gewoon blij zijn met het posten van die screenies (-;

Ziet er allemaal erg veelbelovend uit.
Hoop dat er snel een demo van is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:39:
wat ze eigenlijk bedoelen is dat ze gewoon blij zijn met het posten van die screenies (-;

Ziet er allemaal erg veelbelovend uit.
Hoop dat er snel een demo van is
kijk, iemand die het snapt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik vind dat ze van die tunnel het wel mooi hebben opgelost, IMO zie ik niet dat de trein tegen het dak van de tunnel schuurt én ze hoeven geen algoritme te bedenken om de trein een diagonale positie te geven.

Wel jammer dat als je van _ naar | gaat dus met een bocht, dat het niet vloeiend loopt, maar met 16 delen :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

sokje schreef op 06 februari 2004 @ 13:24:
Ik vind dat ze van die tunnel het wel mooi hebben opgelost, IMO zie ik niet dat de trein tegen het dak van de tunnel schuurt én ze hoeven geen algoritme te bedenken om de trein een diagonale positie te geven.

Wel jammer dat als je van _ naar | gaat dus met een bocht, dat het niet vloeiend loopt, maar met 16 delen :r.
Tja, ook niet alle spellen zijn 100% realistisch (hoeft ook niet).
Ik ben al lang blij als een spel 70% + realistisch is, wat deze minstens is. (Er zitten gelukkig geen monsters in, of van die superweapons die alles platwalsen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je die tunnel als een soort fly under moet zien.
gaat ff naar beneden genoeg om onder andere door te komen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:48

Robin F.

5 micron is huge

Ik moet toch wel zeggen dat ik steeds minder enthousiast word. Eén van de beste features van TT(DX) was het feit dat alles volledig 3-D was. Het ziet er nu uit alsof TG hetzelfde systeem krijgt als bijv. C&C Red Alert: een vlakke wereld met barrières die eruit zien als hoogteverschillen. Erg jammer.

Die duiker bijvoorbeeld ziet er voor mijn gevoel absoluut niet uit. Vergelijk met TTDX:

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~kearey80/tunnel.bmp
(plaatje van www.nylon.net/ttd , aanrader voor elke TTDX fan)

In TT maak je dus eerst een kuil en bouw je daar een "rechte" tunnel in. Hoewel TT niet in staat is om een trein op een helling ook schuin te tekenen (wat TG dus blijkbaar ook niet kan) ziet het er bijzonder realistisch uit.

Nu ik erover nadenk, in het echt zie je toch ook nooit tunnels als op die nieuwe screenshot? Gewoonlijk loopt het spoor (of de weg) een eindje schuin naar beneden, met muren aan weerszijden, en gaat dan een tunnel in.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dat met je eens, ik vind het maar een cheape oplossing.
In de screens die we tot nu toe hebben gezien zitten ook alleen maar vlakke landschappen. Je kan dus kennelijk niet, als je een berg of heuvel tegenkomt, er met een tunnel doorheen. Als die 'duikers' de enige tunnels zijn die je kan bouwen... Nja... :X

Edit: ALS je al een berg of een heuvel tegenkomt :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

et lullige met TTDlx is dat je et niet lekker in WinNT based OS-sen kan draaien.
* McKaamos heeft de perfecte oplossing: VM-Ware, MS Virtual PC 2004 of Connectix Virtual PC 5.1 :P
ben er nu mee aan et experimenteren, strax eens ff een DOS bakkie maken om TDlx op de zetten :)

edit: met MS Virtual PC 2004, school + Slim! distro's rulez :)

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 07-02-2004 18:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireWurX schreef op 07 februari 2004 @ 18:35:
et lullige met TTDlx is dat je et niet lekker in WinNT based OS-sen kan draaien.
/me heeft de perfecte oplossing: VM-Ware, MS Virtual PC 2004 of Connectix Virtual PC 5.1 :P
ben er nu mee aan et experimenteren, strax eens ff een DOS bakkie maken om TDlx op de zetten :)
Dan zul je toch echt beter je huiswerk moeten doen.
Ik heb hier TTDX prima op een Windows 2000 machine draaiende gehad en heb 't nu fijn in XP.
Maar goed, daar zijn genoeg andere topics over, deze gaat over TG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:37:
[...]

Dan zul je toch echt beter je huiswerk moeten doen.
Ik heb hier TTDX prima op een Windows 2000 machine draaiende gehad en heb 't nu fijn in XP.
Maar goed, daar zijn genoeg andere topics over, deze gaat over TG.
heb ik ook gehad hoor (in W2Kpro SP4), maar et crashte om de haverklap....

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ik heb m nogsteeds hier draaiend, kan uren doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt echt aan jou FireWurX, zoek eens in dit forum, zijn zeker 2 grote topics over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:48

Robin F.

5 micron is huge

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 18:17:
ALS je al een berg of een heuvel tegenkomt :(
Heuvels en bergen zijn er wel, zie bijv deze screenshot. Ik denk dat een tunnel hier een stuk beter tot zijn recht komt.

Wat ik een stuk interessanter vind, is hoe de vrachtwagen hier verder zal rijden. Tot nu toe hebben we namelijk nog niks gezien dat op een helling rijdt, en als TG in staat is een vrachtwagen schuin te tekenen, zou je toch verwachten dat ze zo'n duiker ook wat beter kunnen implementeren: de trein zou dan op zijn minst schuin naar beneden moeten rijden, ook al bestaan er geen echte hellingen in deze platte wereld.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Robin F. schreef op 07 februari 2004 @ 22:42:
[...]

Heuvels en bergen zijn er wel, zie bijv deze screenshot. Ik denk dat een tunnel hier een stuk beter tot zijn recht komt.

Wat ik een stuk interessanter vind, is hoe de vrachtwagen hier verder zal rijden. Tot nu toe hebben we namelijk nog niks gezien dat op een helling rijdt, en als TG in staat is een vrachtwagen schuin te tekenen, zou je toch verwachten dat ze zo'n duiker ook wat beter kunnen implementeren: de trein zou dan op zijn minst schuin naar beneden moeten rijden, ook al bestaan er geen echte hellingen in deze platte wereld.
Moeten er op zo een rotswand natuurlijk wel tunnels mogelijk zijn, maar ik neem aan van wel. :D

Ben ik idd ook wel benieuwd naar, ik denk dat die vrachtwagen wel schuin gaat rijden.

Maar iedereen heeft het nu over de graphics. Ik weet dat je het nu alléén daar over kan hebben. Maar als de gameplay briljant is, dan maken de graphics een stuk minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

sokje schreef op 08 februari 2004 @ 00:15:
[...]

Moeten er op zo een rotswand natuurlijk wel tunnels mogelijk zijn, maar ik neem aan van wel. :D

Ben ik idd ook wel benieuwd naar, ik denk dat die vrachtwagen wel schuin gaat rijden.

Maar iedereen heeft het nu over de graphics. Ik weet dat je het nu alléén daar over kan hebben. Maar als de gameplay briljant is, dan maken de graphics een stuk minder uit.
We moeten ook niet vergeten dat het spel nog niet af is! Misschien komt het nog. (ik heb ook wel eens dat ik een pre-release van iets aan een klant laat zien en dan komen ze met van die kleine dingen aan als dat is niet goed, en dat kan niet... maar dan is het nog niet af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
is de release datum al bekend :/

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
jep, ik heb em al pre-ordered op http://www.gamerelease.nl/ :*)

• CORVETTE
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik zit daar ook even te kijken net , maar hij wordt wel goedkoop wat ik zo zie. Iets meer dan 30 Euro. Zit een beetje tussen een add-on en een nieuw spel in.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

CORVETTE schreef op 12 februari 2004 @ 13:33:
Ik zit daar ook even te kijken net , maar hij wordt wel goedkoop wat ik zo zie. Iets meer dan 30 Euro. Zit een beetje tussen een add-on en een nieuw spel in.
Wow, als ie 30 euro kost, dan is dat het eerste spel wat ik in de winkel ga kopen in een hele tijd :X (en spelen in een hele tijd, speel nooit meer spelletjes B) )

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Komt er eigenlijk ook een Nederlands versie of word de versie voor de Benelux Engels ?

Er zijn inmiddels ook weer nieuwe screenshots, maar die eer is aan Pyrus. ;)

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
jeuj, update \o/ :P

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/ss/TG_Screenshot_Krokodil_tn.jpg
Op het screenshot van deze week zien we overhead powerlines :)

Voertuig:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/fz/Bulk_ship_tn.jpg
Een bulkgoederenschip. Dit is een omgebouwde olietanker, maar je moet ze natuurlijk wel los kopen.

Gebouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/bd/Clay_tn.jpg
Dit is een claypit. Volgende week zien we waar het voor gebruikt gaat worden :)

LinkedIn

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Release datum is dus 15 april.

• Megamind
Pizzaman schreef op 12 februari 2004 @ 14:59:
Release datum is dus 15 april.
das nog best lang :| maar wel de moeite waard :D schepen zien er erg mooi uit

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Megamind schreef op 12 februari 2004 @ 15:23:
[...]

das nog best lang :| maar wel de moeite waard :D schepen zien er erg mooi uit
vind het opzich wel meevallen, 2 maandjes (of vereken ik me)

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Het spel is zelfs gesponsord...

Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/ss/TG_screenshot_week_12_tn.jpg

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Er staat geen TNT.

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Ik denk ook niet dat TNT met een 707 gezien zou willen worden. Wel hoop ik dat JoWood z'n zaakjes op orde heeft, gezien dit de volledige kleuren (op een letter na) van TNT zijn, en zij daar moeilijk over kunnen gaan doen.

• Brik
motief is toch niet hetzefde....

• Megamind
Spotter schreef op 12 februari 2004 @ 18:43:
[...]

vind het opzich wel meevallen, 2 maandjes (of vereken ik me)
Ik ging er eerst nog vanuit begin february :) Maarja 2 maandjes kunnen er ook nog wel bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

die verhoudingen zijn een beetje zoek... jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altaphista schreef op 14 februari 2004 @ 16:26:
[...]

die verhoudingen zijn een beetje zoek... jammer
Noem eens een spel waarbij schepen en vliegtuigen in verhouding staan met auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check ff de laatste pic of the week begrijp ik het nou goed dat we zelf onze bovenleidingen moeten plaatsen (-:

En na wat rondsnuffelen op de fora van jowood kwam ik erachter dat er waarschijnlijk 2 manieren van spelen zijn
1 waarbij je treinen niet botsen hoe je je signs ook plaatst en 1 waarbij je alles netjes moet plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:49:
check ff de laatste pic of the week begrijp ik het nou goed dat we zelf onze bovenleidingen moeten plaatsen (-:

En na wat rondsnuffelen op de fora van jowood kwam ik erachter dat er waarschijnlijk 2 manieren van spelen zijn
1 waarbij je treinen niet botsen hoe je je signs ook plaatst en 1 waarbij je alles netjes moet plannen
w00t n00bmode :P

_/-\o_ Jowood _/-\o_

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af hoe groot het speelveld is? TTD had van mij wel wat groter mogen zijn (al had mijn 486 dat niet echt leuk gevonden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:49:
Moet inderdaad als je de tekst onder het plaatje leest: :9
If you want to use electric locomotives, your track will of course have to be electrified. To this purpose, you will need to build overhead lines. Electric locos have quite a few advantages, so while the initial costs may seem rather high, they might prove to be a worth-while investment in the long run.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die bovenleidingen:

Ze maken hier dezelfde stomme fout asl Microsoft met hun train-sim.

Check die leidigen in de bocht, ze ze lopen rond mee.

Strak gespannen leidingen zijn niet krom in de bocht, dei worden door allerlei palen met de bocht meegetrokken.

1 minpunt voor Transport Giant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
auw jij bent wel erg precies zeg.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:07:
Over die bovenleidingen:

Ze maken hier dezelfde stomme fout asl Microsoft met hun train-sim.

Check die leidigen in de bocht, ze ze lopen rond mee.

Strak gespannen leidingen zijn niet krom in de bocht, dei worden door allerlei palen met de bocht meegetrokken.

1 minpunt voor Transport Giant.
Het is inderdaad dat je het zegt, maar anders viel het niet op.

Ik ga me er iig niet aan storen, vind het zelfs wel mooi zow, kan alleen niet helaas :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Shit man... hoe lang heb ik onder een steen gelegen :P
Ik was vroeger in die goeie ouwe tijd ook helemaal verslaafd aan TTD, dit spel moet ik echt hebben, het ziet er zo cool uit :)

* MewBie voelt oude tijden al weer helemaal herleven

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Laten we hopen dat de gameplay niet ondergesneeuwt gaat raken door teveel micro-en, daar heb ik maar een hekel aan en dat was ook net zo'n punt waar TTDX niet teveel aandacht aan had besteed... Gewoon lekker met je spul aan de gang en als je zin had om de boel flink goed aan te pakken kon dat ook..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

KeeZ schreef op 17 februari 2004 @ 11:25:
Laten we hopen dat de gameplay niet ondergesneeuwt gaat raken door teveel micro-en, daar heb ik maar een hekel aan en dat was ook net zo'n punt waar TTDX niet teveel aandacht aan had besteed... Gewoon lekker met je spul aan de gang en als je zin had om de boel flink goed aan te pakken kon dat ook..
precies _o_, geen gezeur over spanningslijnen die "krom" meelopen in de bocht. wat zal mij dat nou erg veel jeuken :/ :X.

specs

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
En weer een weekje dichter bij de release \o/

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/ss/TG_Screenshot_ships_tn.jpg
Meerdere schepen tegelijk op één screenshot, das nieuw :)
Een schip kan evenveel als een trein bevatten :o

Voertuig:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/fz/Tramp_ship_tn.jpg
Dit is een 'general cargo vessel'. Als je bakstenen wilt vervoeren over het water is dit waar je geld aan zult moeten spenderen.

Gebouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.transportgiant.com/images/bd/Brickworks2_tn.jpg
Dit is een brickworks, hier worden bakstenen uit klei gemaakt. Deze bakstenen kun je vervolgens direct naar de klant verschepen.

Vorige week geluidje vergeten :shame:
Vorige week is een geluidje uit de jaren '50 vrijgegeven. Het schijnt herkenbaar te zijn voor de ouderen onder ons :P

Deze week is er een muziekje uit de jaren '90 beschikbaar gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyrus op 19-02-2004 15:12 . Reden: limboïsme eruit gehaald :P ]

LinkedIn

Verwijderd

Hulde voor Jowood dat ze het aandurven zo'n spel te maken :)

Ik vind Jowood toch wel 1 van de betere ontwikkelaars vandaag aan de dag, ze durven tenminste wat alternatiefs op de markt te zetten voor een redelijke prijs :) en nog leuk ook (neighbours from hell :P )

Is alleen ff afwachten totdat Transport Giant hun eerste echte grote succes wordt en dat EA hun uitkoopt :/ :(

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Pyrus schreef op 19 februari 2004 @ 15:04:
Een schip kan evenveel als een trein bevatten :o
kan een schip in het echt niet veel meer hebben?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Dat hangt van de grootte van je trein af. Ze hebben het hier over van die Amerikaanse treinen lijkt me. Van die gevallen die dus (een paar?) honderd meter lang zijn

LinkedIn

• Sv3n
  • Laatst online: 09:42
hmm, die graphics van de boten op het water zien er niet echt lekker uit :| Echter gaat dit het spel voor mij totaal niet verpesten, heb wel lelijkere spellen gespeelt

* Sv3n wacht al een tijdje op deze game

Last.fm
Films!

• Brik
Pyrus je bent laat :P

Ennuh zie ik daar nou vissen door t water zwemmen, die zien er wel slecht uit :(( Kheb ook nog nooit een vis zien zwemmen in zee, maar zal wel aan mij liggen.......

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Brik schreef op 19 februari 2004 @ 15:24:
Pyrus je bent laat :P

Ennuh zie ik daar nou vissen door t water zwemmen, die zien er wel slecht uit :(( Kheb ook nog nooit een vis zien zwemmen in zee, maar zal wel aan mij liggen.......
vissen? ik zie geen vissen...als je goed kijkt zijn dat vogels ;) of zie je iets anders?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Het zijn inderdaad gewoon meeuwen volgens mij. ;)

• Brik
zijn die rooie dingen links onder meeuwen?? rode meeuwen? rode vogels?? hmm raar

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Flamingo's

• Brik
Als jij t zegt, ik zie t er niet aan af..

• Rogier V
Brik schreef op 19 februari 2004 @ 15:58:
zijn die rooie dingen links onder meeuwen?? rode meeuwen? rode vogels?? hmm raar
volgens mij zijn dat soort eenden ofzo...en als je er op klikt gaan ze kwaken (net als RCT) :D

maarja boejuh... :9

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Die witte zijn wmb duidelijk vogels. Meeuwen kan inderdaad. Die roze zullen of vis of flamingos zijn.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Megamind
silentsnow schreef op 19 februari 2004 @ 21:45:
Die witte zijn wmb duidelijk vogels. Meeuwen kan inderdaad. Die roze zullen of vis of flamingos zijn.
wel gekke plek voor flamingo's wel :?

• jOzh
  • Laatst online: 16:41

jOzh

Sweet dude!

Ik ben eens even op het officiele forum van Jowood aan het lurken geweest, maar wat een negatieve sfeer hangt daar zeg! Volgens mij is het merendeel er daar al over uit dat Transport Giant een kutgame gaat worden :/

Enige wat je daar hoort is realisme dat, micro-managen dit. Als ik het goed begrijp willen die gasten zelfs de menukaart van de restauratiewagon zelf kunnen samenstellen |:(
Sorry hoor, maar sommige gasten slaan echt door...

Grab shell dude!

• Mojo

Mojo

The Power Within

jOzh schreef op 19 februari 2004 @ 23:15:
Ik ben eens even op het officiele forum van Jowood aan het lurken geweest, maar wat een negatieve sfeer hangt daar zeg! Volgens mij is het merendeel er daar al over uit dat Transport Giant een kutgame gaat worden :/

Enige wat je daar hoort is realisme dat, micro-managen dit. Als ik het goed begrijp willen die gasten zelfs de menukaart van de restauratiewagon zelf kunnen samenstellen |:(
Sorry hoor, maar sommige gasten slaan echt door...
Ik vind al dat micro managen maar niets, is veel te veel werk.

Het moet juist zo centraal mogelijk blijven IMO, alleen de basis.

Voor de rest heb je je onderdirecteuren :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Ik volg ook een beetje de forum op JoWood en het klopt dat er wat gasten zijn die zeiken om het spel die nog niet eens uit is! Ze zijn nu al features aan het bedenken voor de opvolger van TG...slaat echt nergens op!

Al vind ik een beetje micromanagement geen ramp...het is eenmaal wel een simulatiespel en niet echt een spelletje voor 10 jaar en jonger...ik ben wel erg benieuwd wanneer die demo nu precies uitkomt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
FireWurX schreef op 07 februari 2004 @ 18:35:
* maartena heeft de perfecte oplossing: VM-Ware, MS Virtual PC 2004 of Connectix Virtual PC 5.1 :P

edit: met MS Virtual PC 2004, school + Slim! distro's rulez :)
Transport Tycoon DeLuxe voor Windows + de TTDPatch werkt toch echt wel onder Windows NT, 2000, XP en zelfs Server 2003 ;)

De bovengenoemde patch patched nog een heleboel andere zaken ook, en verreweg alles kun je zelf instellen. Meer treinen, langere bruggen, betere signalering, grotere stations etc....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Het spel begint zo hier en daar op wat games sites te staan:
http://www.gamer.nl/nieuws/20927

Opmerkelijk is de laatste alinea:
En nu maar hopen voor de makers dat Chris Sawyer niet stiekem voor de release van dit spel, zijn langverwachte opvolger op Transport Tycoon aan zal kondigen.
Is hier dan sprake van???
* Anoniem: 456 is momenteel weer verslaafd aan TTdlx!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Ja er is al sinds jaar en dag een bericht op Sawyer's site dat hij werkt aan een opvolger voor Transport Tycoon.
Van www.chrissawyer.com:

Will Transport Tycoon be developed any further? Will there be a sequel?
The answer has to be "yes", but it could be many years further down the line before this happens.
Wat ik echter ook al vaker gehoord heb is dat die echter gewijzigd is in Rollercoaster Tycoon (1 en vervolgens 2).
weet het echter niet zeker

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrus op 23-02-2004 18:16 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Pyrus schreef op 23 februari 2004 @ 18:16:
Wat ik echter ook al vaker gehoord heb is dat die echter gewijzigd is in Rollercoaster Tycoon (1 en vervolgens 2).
weet het echter niet zeker
Dit heb ik ook al paar keer gehoord...en (helaas) vind ik dat wel logisch klinken...chris zag waarschijnlijk meer geld zitten in RCT(2) en is daarmee verder gegaan...maar misschien gaat hij de uitdaging wel aan als TG op de markt komt...

helaas is de site niet echt up to date meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Volgens mij vond Chris achtbanen gewoon leuker ;)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Dat van Rollercoaster Tycoon IS zo. Hij was bezig met TTC 2, toen hij dat niet meer zag zitten, en met RCT is begonnen (zie maar eens hoeveel die spellen op elkaar lijken!).
Ik meen me ook te herinneren dat het iets met Microprose te maken had (is hij daar niet weggegaan? Wie heeft de rechten van het huidige spel? etc).

Het doet echter niets af aan TG.
We will see.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Microprose is niet meer ;(
Is nu in handen van Atari

Sometimes human's are...

• Rogier V
Transport Giant:

Next update - 2004-02-25

The team around Transport Giant is currently in the final phase of the project, which is why, as an exception and for matters of time planning, the next update for the homepage will not be available until March 11th, 2004.

11 maart een demo misschien???

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Rogier V schreef op 26 februari 2004 @ 01:04:
Transport Giant:

Next update - 2004-02-25

The team around Transport Giant is currently in the final phase of the project, which is why, as an exception and for matters of time planning, the next update for the homepage will not be available until March 11th, 2004.

ik hoop eerder een iso >:)

specs

• Klippy
  • Laatst online: 16:07

Klippy

Still Game

Ik moet wel ff zeggen dat ik die site super vindt van JoWood.

Kan echt zien hoe het spel tot stand komt, nieuwe updates, leuke rondleidingen. Het team wordt voorgesteld etc. Maakt het spel alleen maar leuker, ben je er toch op een of andere manier meer bij betrokken.

Misschien had ik toch geen BIS moeten doen, games maken is veel leuker :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Rogier V schreef op 26 februari 2004 @ 01:04:
Transport Giant:

Next update - 2004-02-25

Lijkt me niet... er staat toch update van de homepage... hebben ze het blijkbaar even zo druk dat ze daar even niet aan toekomen.... zie er nu niet echt in dat ze bezig zijn met een demo :/

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
Die update kan een link naar de demo zijn :P

Ik weet niet meer precies waar het stond, maar ergens op www.transportgian.com (of het forum) stond dat de demo enkele weken zou uitkomen voordat de game uitkwam. Als ze dus nu in de 'final phase' zitten komt de game bijna uit. Dus de veronderstelling dat de demo binnenkort beschikbaar komt is niet geheel onlogisch :)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Peppio schreef op 02 maart 2004 @ 17:03:
[...]

Lijkt me niet... er staat toch update van de homepage...
dit staat er niet...er staat 'for the homepage'. De homepage wordt dan niet veranderd...er komt dan een nieuwe link naar een update te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
de site wordt pas vanaf 11 maart weer geupdate omdat ze het druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ben wel erg benieuwd naar de demo eigenlijk. :)

Hoop dat het een beetje te vergelijken is met transport tycoon.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.