traktor scratch!
256mb videokaart verhaal vind ik ook apart... die andere giant spelletjes draaien toch gewoon op een PII/PIII minimaal, tis denk ik dezelfde game engine... mja ik gok ook maar wat.breadje schreef op 06 October 2003 @ 23:00:
[...]
De reden die ze overigens gaven voor het niet hebben van diagonale rails is dat het meer als 256mb geheugen op je video kaart zou vragen.
[ Voor 18% gewijzigd door num-lock op 06-10-2003 23:43 ]
Verwijderd
Vroeger was ik al verslaafd aan Transport Tycoon, dus dit zal wel helemaal erg worden
/me noteert: Must-have
Hoe wil je trouwens een enkele track laten overgaan in een dubbele? Dat ziet er toch niet uit met 90 graden hoeken!!
[ Voor 24% gewijzigd door Major Carnage op 07-10-2003 00:35 ]
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Als ik dan kijk naar de concurrent die Railroad Tycoon heet, moet ik misschien toch daar voor gaan kiezen! Je hebt daar echt freeform tracks, van 1 tot 90 graden maar dan een mooie 90 graden bocht die wel echt is!!
Don't dream your life, live your dream.
Dit zegt één 3D artist van jowood @ het eerder genoemde topic. Dus het is nog mogelijk. Het zou eigenlijk zo moeten als in Sim City 4 (Rush Hour):We aren´t ignoring the topic! That´s an hot potato and we are discussing a lot about this topic internal.
That´s all I can say at the moment.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Wat betrefd rt3, sja dat lijkt me nou typische 3d bagger, totaal geen overzicht maar wel mooie plaatjes. Het doet me verder nogal denken aan trains and trucks tycoon en ik kan nou niet zeggen dat ik daar goede ervaringen mee heb gehad.
(trouwens mooi? hebben julie het balastbed al gezien, minstens 2 a 3 meter hoog in somige screenshots)
lees alsjeblieft het topic nog een keer goed door ipv vragen te stellen die al vaak zat beantwoord zijnVerwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 10:29:
Is er al meer info over de release datum????

breadje schreef op 07 oktober 2003 @ 11:09:
[..]
(trouwens mooi? hebben julie het balastbed al gezien, minstens 2 a 3 meter hoog in somige screenshots)
lees de draad voordat je blaat.. of zoek even op de bijbehorende website.. is dat soms te veel gevraagd?Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:28:
is er al iets bekend over een mogelijke demo?

Will there be a demo version?
There will be a demo version. However, it will only be available shortly before the game is released.
Verwijderd
Nouja, dan heb ik liever 1 trein en max 10 wagonnetjes.Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:11:
leuke screens ondanks het feit dat je minder aan de omgeving kan veranderen lijkt het me toch een leuke game worden vooral vanwege het feit dat je meerdere locomotiefen achter elkaar kan gooien en 65 wagons kan gebruiken
Het feit dat je het landschap niet kan veranderen, is echt een enorm nadeel wat mij betreft. In Industry Giant 1 kon je, heel simplistisch, het landschap nog veranderen. Wat is de moeite om dat ook 'even' in deze game te implementeren?
Ligt er ergens een klein heuveltje, moet je er overheen, terwijl je net zo goed even dat bergje had kunnen afgraven
Nee, om eerlijk te zijn: ik begin mijn enthousiasme een beetje kwijt te raken na dat 90graden verhaal enzo...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
http://www.gamer.nl/nieuws/19415
Een kleine zothoudertje van railroad tycoon3. Dat doen die amerikanen toch een stuk beter dan Jowood.
Nu twijfel ik niet aan de goede van onze Duitse en Oostenrijkse spelletjesmakers, maar ze beginnen steeds meer steken te laten vallen om van dit spel een TOPPER te maken. Het zal ongetwijfeld een leuk spel worden, maar net niet een evergreen!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Maar om het verhaal af te maken, wat ik nodig heb bij een spel waarbij je routes moet aanleggen heb je overzicht nodig, je moet kunnen zien hoe je ongeveer je baan gaat neerleggen zoat je niet in elk meertje/bergje terecht komt. Nou noem mij een spel op deze planeet die overzicht heeft dat in 3d is....Kijk maar naar trains and trucks tycoon. Dat had een veels te kleine kijkhoek, maar ook als je naar andere spellen kijkt zoals generals, je hebt maar een klein venstertje op de wereld om de simpele reden dat een 3d engine niet het overzicht aankan van een bitmap/andere2d engine.
Wat opvalt is dat we tekens mooie screens zien, erg mooie graphics.
Wat we nog niet hebben gezien is ook maar iets van de besturing, hoe ziet dit alles eruit? Hebben we een minimap, denk het wel maar hoe ziet dit alles eruit??? Lijkt me toch een erg belangrijk element.
En even over die 90 graden bochten, ook daarvan hebben we nog nop gezien, elke pic van de week bevat slechts een recht stuk weg of rails. Ik wil wel eens bochten, tunnels bruggen, spoorwegovergangen etc zien. Of zitten deze er (nog) niet in?? Lijkt me met de verwachte release datum geen overbodige luxe dit nu al te hebben!
Verwijderd
En ook hierover zijn ze bijzonder weinig informatief. Veel meer dan Q4 2003 heb ik nog nergens kunnen lezen... Laat staan wanneer een demo komt.--JvL-- schreef op 10 October 2003 @ 11:31:
Lijkt me met de verwachte release datum geen overbodige luxe dit nu al te hebben!
Deze plek is te koop.
Ik heb die vraag wel eens eerder gesteld, in welk stadium zit het spel 4 maanden voor dat het wordt gereleased. Het antwoord hier was resoluut: Het moet dan al af zijn, enkel op wat bug fixes na. Dus als het goed is, is het spel gewoon al af!
Tot op een bepaalde hoogte gaat het goed, maar als ik bv coal en iron ore naar een steel factory vervoer, kan deze steel fact. maar 30t Max produceren. en andere weer 8 etc. Dat verschilt nogal.
Heeft er iemand trouwens een goede manual van dit spel?! Ik kan echt bijna niks vinden op google van dit spel. Is het wel es officieel gereleased?! echt heeeel weinig bekend over dit spel, maar op zich voldoet het wel aan de eisen van TTDL maar dan in 3d.
oja.. ff een plaatje van dit spel

[ Voor 10% gewijzigd door Erikie op 12-10-2003 01:31 ]
traktor scratch!
Ik denk ook wel dat het al af is, je ziet veel screenshots en dergelijke en gebouwen, ik moet zeggen dat ze de marketing wel netjes hebben bekeken bij Jowood. Ik hoop trouwens ook dan MicroProse nog een keer een vervolg maakt op456 schreef op 10 October 2003 @ 14:21:
Precies, ik denk wat betreft de GUI ed. dat je hetzelfde mag verwachten als bij IG2. Op zich niet een hele slechte GUI, althans dat heb ik bij dat spel niet zo ervaren.
Ik heb die vraag wel eens eerder gesteld, in welk stadium zit het spel 4 maanden voor dat het wordt gereleased. Het antwoord hier was resoluut: Het moet dan al af zijn, enkel op wat bug fixes na. Dus als het goed is, is het spel gewoon al af!
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
En dan te bedenken dat ttd 2 ooit wel de degelijk in de steigers stond! Alleen is de maker, Chris Sawyer, toen kwaad bij MicroProse opgestapt, en heeft bij een ander software huis rollercoaster 1 uitgebracht (waarvan de engine dus best eens van ttd 2 zou kunnen zijn geweest! Kijk maar eens goed naar de gelijkenissen met deel 1!)sokje schreef op 12 October 2003 @ 11:06:
[...]
Ik denk ook wel dat het al af is, je ziet veel screenshots en dergelijke en gebouwen, ik moet zeggen dat ze de marketing wel netjes hebben bekeken bij Jowood. Ik hoop trouwens ook dan MicroProse nog een keer een vervolg maakt opTTDLX
Dat zijn tenslotte de originele makers.
Verwijderd
Kun je lang wachten als je het echt wilt zien van Mircoprosesokje schreef op 12 October 2003 @ 11:06:
[...]
Ik denk ook wel dat het al af is, je ziet veel screenshots en dergelijke en gebouwen, ik moet zeggen dat ze de marketing wel netjes hebben bekeken bij Jowood. Ik hoop trouwens ook dan MicroProse nog een keer een vervolg maakt opTTDLX
Dat zijn tenslotte de originele makers.
Microprose bestaat niet meer, is (dacht ik) samen gegaan met Atari zoals het nu heet
Dr was wel ergens een i-net pagina waarop stond dat een deel 3 zou komen maar wanneer? Overigens denk ik dat in deze tijd waar het om de graphics en de warez draait een deel 3 niet bijzonder winstgevend zal zijn. Maar dat is weer een discussie los van dit topic
//edit: http://www.chrissawyer.com/faq2.htm
//edit2: http://www.chrissawyer.com/feature1.htmWill Transport Tycoon be developed any further? Will there be a sequel?
The answer has to be "yes", but it could be many years further down the line before this happens.
10 things you (probably) never knew about Chris Sawyer's Tycoon games...
4. RollerCoaster Tycoon originally started as a sequel to Transport Tycoon back in 1996, but the sequel was abandoned and the code modified to handle roller coasters instead of transport vehicles.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 11:27 ]
Verwijderd
Ben ik niet met je eens, ze releasen zat screenies, gunnen een kijkje achter te schermen. Ze zouden pas sukkels zijn wanneer ze delen van de code of een beta lieten lekken456 schreef op 10 October 2003 @ 01:30:
Niet helemaal het goede topic, maar ik zie toch raakvlakken:
http://www.gamer.nl/nieuws/19415
Een kleine zothoudertje van railroad tycoon3. Dat doen die amerikanen toch een stuk beter dan Jowood.
Nu twijfel ik niet aan de goede van onze Duitse en Oostenrijkse spelletjesmakers, maar ze beginnen steeds meer steken te laten vallen om van dit spel een TOPPER te maken. Het zal ongetwijfeld een leuk spel worden, maar net niet een evergreen!
Ik ben net als jij bang dat het een net-niet spel wordt, wellicht omdat er teveel soorten cargo in zitten. Het is allemaal erg vergelijkbaar met Counter-Strike, waarom waren door de jaren heen alle Couner-Strike-killers zoals New World Order en die andere (Urban Assault, Urban Terror, pfff, zo'n nietszeggend spel dat ik zelfs de naam ben vergeten) niet in staat om CS van de troon te stoten?
Counter-Strike is lekker simpel en speelt soepel. TTDLX was ook zeer eenvoudig maar toch speel ik het om het half jaar weer een week lang onafgebroken.
Echt een uniek spel, en ze moeten de sfeer van TTDLX erin zien te krijgen, vraag niet hoe, maar ik hoop dat het ze lukt.
traktor scratch!
http://www.schieneundstrasse.de/
traktor scratch!
Totdat Transport Giant verschijnt, vermaak ik me ook maar met Trains & Trucks Tycoon. 'k Heb wel de cd + boekje.Erikie schreef op 12 October 2003 @ 01:25:
Tot op een bepaalde hoogte gaat het goed, maar als ik bv coal en iron ore naar een steel factory vervoer, kan deze steel fact. maar 30t Max produceren. en andere weer 8 etc. Dat verschilt nogal.
TTDX onder windows, had ik ook (totdat m'n hdd crashte ...
Let bij de staalfabrieken ook op de productiecapaciteit en hoeveel grondstoffen je nodig hebt om iets te produceren. (1 iron ore + 2 coal = 1 staal .. om maar iets te noemen..)
filmpje van m'n trains&trucks tycoon rails klaverblad.. speciaal voor Erikie
(let op ca 3 MB)
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Dit spel kan , met de nadruk op kan, zeker een goed spel worden maar het is bijna een onmogelijke opgave voor een spel als dit om zich te gaan meten met een klassieker die zich allang bewezen heeft. Daarom vind ik het juist goed dat de maker op sommige punten lekker zijn eigen weg gaat, ik denk ook dat ze dat bewust doen om toch maar wat meer afstand te nemen van TTD en het wat meer als een op zich zelf staande game uit te brengen.
Zo kijk ik dus aan tegen het bekendmaken van de 'gebreken ' aan deze game en ik ben benieuwd of jullie je daar in kunnen vinden.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Verwijderd
Vedomme je hebt gelijk, daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Hoe zeker is het dat dat niet wil in dit spel?breadje schreef op 12 October 2003 @ 12:58:
een hele zooi fly overs (probeer maar eens 240 treinen allemaal te laten unloaden op een station). Dat soort leuke dingen wordt een beetje moeilijk gemaakt als je geen tunnels onder de sporen door kan laten gaan.
Dan hadden ze in eerste instantie zelf niet die vergelijking moeten maken. Er staat me iets van bij dat ze een half jaar geleden daar zelf mee zijn gekomen.twit schreef op 14 October 2003 @ 15:23:
Ik ben bang dat dit spel veel te veel vergeleken gaat worden met TTD. Natuurlijk valt dit wel te verwachten en hadden de makers dit kunnen voorzien maar doordat iedereen het gaat vergelijken met TTD zal de game bijna nooit een echt overweldigend succes kunnen worden. Iedereen weet dat TTD een van de beste games is ooit gemaakt, getuige het feit dat zelfs nu nog tallloze mensen het het beste spel vinden.
Dit spel kan , met de nadruk op kan, zeker een goed spel worden maar het is bijna een onmogelijke opgave voor een spel als dit om zich te gaan meten met een klassieker die zich allang bewezen heeft. Daarom vind ik het juist goed dat de maker op sommige punten lekker zijn eigen weg gaat, ik denk ook dat ze dat bewust doen om toch maar wat meer afstand te nemen van TTD en het wat meer als een op zich zelf staande game uit te brengen.
Zo kijk ik dus aan tegen het bekendmaken van de 'gebreken ' aan deze game en ik ben benieuwd of jullie je daar in kunnen vinden.
phat! zwaar belast zegWillyF schreef op 14 oktober 2003 @ 15:18:
[...]
Totdat Transport Giant verschijnt, vermaak ik me ook maar met Trains & Trucks Tycoon. 'k Heb wel de cd + boekje.
TTDX onder windows, had ik ook (totdat m'n hdd crashte ...)
Let bij de staalfabrieken ook op de productiecapaciteit en hoeveel grondstoffen je nodig hebt om iets te produceren. (1 iron ore + 2 coal = 1 staal .. om maar iets te noemen..)
filmpje van m'n trains&trucks tycoon rails klaverblad.. speciaal voor Erikie
(let op ca 3 MB)
PS, heb jij nog een paar handige shortcuts ofzo? Ik weet dat S = station betekend en had nog een paar functies gevonden zoals het versnellen of vertragen als je tijd, maar die ben ik al weer kwijt.. of heb je ook toevallig handleiding in pdf?
traktor scratch!
Verder helaas niets nuttigs te melden
Ik heb wel een heel oud topic over Trains&Trucks Tycoon gevonden...
Daar kan men erover verder gaan
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Verwijderd
Release
Germany, Austria, Switzerland
Jan 04
England, Scandinavia, Benelux, Australia
Q2 04
France
Q2 04
Portugal
Q2 04
Verwijderd
Iddbluppy2 schreef op 17 October 2003 @ 16:33:
nah ja, hebben ze iig de tijd om van die belachelijke 90 graden track-curves af te komen, om wat hoogteverschil te creëeren...
Ik vind het trouwens wel bagger: ik had er zo op gehoopt dat ik in de kerstvakantie lekker kon gaan spelen... niet dus
Ik geloof gewoon niet dat die 90 graden bochten erin zitten, zo stom zullen ze toch niet zijn bij jowood. Bovendien als je kijkt naar dat plaatje met die stations, dan zie je dat de tracks samengevoegd worden en dan niet met 90 graden bochten gaan. Wel is het inderdaad jammer van de heuveltjes.bluppy2 schreef op 17 October 2003 @ 16:33:
nah ja, hebben ze iig de tijd om van die belachelijke 90 graden track-curves af te komen, om wat hoogteverschil te creëeren...
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
http://www.gamer.nl/nieuws/19502
Zo werkt het beter Pizzaman:Pizzaman schreef op 23 October 2003 @ 15:17:
En weer nieuwe beelden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Screenie van de week:

Een elektriciteitscentrale
Voertuig van de week:

Heisler 2-truck
Gebouw van de week:

Een Iceplant.
[ Voor 3% gewijzigd door Pyrus op 23-10-2003 15:32 ]
In het screenshot zie je trouwens alleen 90 graden wegen.

[ Voor 41% gewijzigd door Pizzaman op 29-10-2003 18:57 ]
iemand ooit wel eens gehoord van het spel: Trainz Railroad Simulator 2004?
Heb er te weinig info over om een nieuw topic te starten maar et ziet er leuk uit en de mogelijkheden zijn erg groot. Zelf treintje rijden, trein schedules maken, rails bouwen in een wereld en iets als het managen van een treinbedrijf.
Verwijderd
Als ik de preview op Gamespot snel doorlees dan gaat het alleen maar om het bouwen van een baan en landschap, om daar vervolgens met treintjes doorheen te rijden. Je kan wel opdrachten uitvoeren, zoals kolen rondbrengen, maar er is geen geld aan verbonden. Een soort van Train Simulator met een vleugje Transport Tycoon dus dus
Verwijderd
Het spel probeert dus elementen van beide, totaal verschillende spellen te combineren maar het resultaat is "weder Männchen noch Weibchen", wat mij betreft een mislukte mixpoging dus omdat de min of meer gejatte elementen gewoon slecht uitgevoerd zijn.
Het is niet voor niets dat het spel weinig aandacht kreeg, sterker nog, ik heb het een keer op isonews zien staan destijds, het spel getest en gewist en er nooit meer iets over gehoord.
Wachten we nog wel even verder op Transport Giant, ondertussen ff beetje Railroad Tycoon 3 spelen..
[ Voor 78% gewijzigd door --JvL-- op 29-10-2003 08:26 ]
soms erg saai, maar de goederen in en uit laaden is erg mooi gemaakt.
Je kan weldegelijk vanuit de trein zelf besturen. Sterker nog, in de trein zit een echte 3d besturen (in tegenstelling tot MS Trainsim)Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:34:
Je kan rijden zoals in MTS maar dan meer in 3d view en niet vanuit de trein zelf.

ze geven eigenlijk niets nieuws weg zo...
Je hoort iig duidelijk de muziekstijl steeds iets moderner worden. Begint bij hetzelfde soort muziek als in RRT2. Zit ook iets wat wel érg op Transport Tycoon lijkt inOriginally posted by Egelkraut
Hans Schilcher just posted a "Friday-Goody" on the german Board.
It's a medley of a few songs which will be in the final game.
The medley should show that the music changes in the course of time.
http://www.transportgigant.com/images/music/TG_Soundmix.mp3
Klinkt best goed, ook leuk dat er bij sommige stukjes gezongen wordt
Verdomd zeg!Pyrus schreef op 01 november 2003 @ 09:10:
Quote van het TG forum:
[...]
Je hoort iig duidelijk de muziekstijl steeds iets moderner worden. Begint bij hetzelfde soort muziek als in RRT2. Zit ook iets wat wel érg op Transport Tycoon lijkt in(1:21 - 1:50).
Klinkt best goed, ook leuk dat er bij sommige stukjes gezongen wordt
idd wel erg herkenbaar!
Wel leuke muziek, niet zo zeurend als bij rrt2.
http://www.gamer.nl/nieuws/19686
De maker Chris Sawyer is toch weg bij Micropose anders hadden ze de deuren echt niet zo maar gesloten hoor.456 schreef op 05 november 2003 @ 10:18:
Treurig nieuws voor het origineel:
http://www.gamer.nl/nieuws/19686
ziet er gaaf en vrij gedetailleerd uit.Pyrus schreef op 06 november 2003 @ 15:10:
Donderdag updatedag
En het gebouw van de week is een olie rafinaderij:
[afbeelding]
Ik kijk uit naar het spel
p.s. wat goed van je Pyrus dat je de update zo getrouw bijhoudt
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Screenshot van de week:

w00t, zeppelins
Voertuig van de week:

nog een keer die/een zeppelin, van iets dichterbij.
Gebouw:

Met zelfs ruimtevaartmogelijkheden binnen het spel.
[ Voor 2% gewijzigd door Altaphista op 13-11-2003 17:17 . Reden: linkje naar zeppelins ]
WOWAltaphista schreef op 13 november 2003 @ 15:53:
Pyrus, forgive me if I'm taking your job, but I can't w8:
Screenshot van de week:
[afbeelding]
w00t, zeppelins
Voertuig van de week:
[afbeelding]
nog een keer die/een zeppelin, van iets dichterbij.
Gebouw:
[afbeelding]
Met zelfs ruimtevaartmogelijkheden binnen het spel.
psst! dit is de link naar de zeppelin.gif btw
Ben ook benieuwd of je lanceringen te zien krijgt van het ruimteveer. Ook vraag ik me dan gelijk af of er iets fout kan gaan met die lancering
En als ik toch over fout gaan met vliegdingen bezig ben, vraag me ik ook gelijk of je Zeppelins kunnen crashen en hoe ze dat dan doen. Tegen gebouwen, bomen, andere vliegtuigen? En kun je ze ook krijgen ná de datum dat de Hindenburg crashte?
so many questions...
en het is je vergeven hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Pyrus op 13-11-2003 16:04 ]
aangepast.Pyrus schreef op 13 november 2003 @ 16:03:
[...]
WOW
psst! dit is de link naar de zeppelin.gif btw
Ben ook benieuwd of je lanceringen te zien krijgt van het ruimteveer. Ook vraag ik me dan gelijk af of er iets fout kan gaan met die lancering
En als ik toch over fout gaan met vliegdingen bezig ben, vraag me ik ook gelijk of je Zeppelins kunnen crashen en hoe ze dat dan doen. Tegen gebouwen, bomen, andere vliegtuigen? En kun je ze ook krijgen ná de datum dat de Hindenburg crashte?
so many questions...
offtopic:
en het is je vergeven hoor
ik ben ook benieuwd naar die lanceringen.
wat betreft crashen: dat denk ik wel, dat was al zo in transport tycoon, evenals breakdowns van de (grond)voertuigen...
Je krijgt ook niet alles in 1 keer, ik denk dat er een paar jaar overheen gaatsokje schreef op 13 november 2003 @ 16:35:
Damn, ze maken het wel erg uitgebreid moet ik zeggen, het is natuurlijk vol goede bedoelingen, maar is dit niet te veel van het goede? Ik denk van wel Transport Tycoon was zo leuk, vanwege de simpelheid juist.
[ Voor 19% gewijzigd door Altaphista op 13-11-2003 17:20 ]
Verwijderd
Valt wel mee, je moet het gewoon opdelen in lucht-rail-water-land, dan krijg je wat overzicht.sokje schreef op 13 november 2003 @ 17:52:
Dat snap ik, ik doel meer op het aantal soorten voertuigen, of dat niet een beetje te veel van het goede is. Treinen, bussen, vliegtuigen. monorail, vrachtwagens, zeppelins, ruimtreschepen? Het is veel iig. We zien wel hoe het uit gaat pakken.
Inderdaad, het is maar afwachten wat je kunt gaan gebruiken. Ik vraag me ook af of je de zeppelin kan gaan inzetten als vervoermiddel, of dat ze gewoon rondzweven...Pyrus schreef op 13 november 2003 @ 18:41:
Dat ruimteschip is geen voertuig, het is alleen een toeristische trekpleister
Het lijkt me dat je ze kunt inzetten als transportmiddel, aangezien het plaatje onder het voertuig van de week staat en aan een voertuig waarmee je niets kunt vervoeren heb je niet veel.Altaphista schreef op 14 november 2003 @ 09:00:
[...]
Inderdaad, het is maar afwachten wat je kunt gaan gebruiken. Ik vraag me ook af of je de zeppelin kan gaan inzetten als vervoermiddel, of dat ze gewoon rondzweven...
idd. vroeg, vroeg...Pyrus schreef op 14 november 2003 @ 09:03:
[...]
Het lijkt me dat je ze kunt inzetten als transportmiddel, aangezien het plaatje onder het voertuig van de week staat en aan een voertuig waarmee je niets kunt vervoeren heb je niet veel.
Als ze dat hadden gedaan, had ie ongetwijfeld de mogelijkheid erin gebracht om het landschap te kunnen veranderensokje schreef op 14 november 2003 @ 11:54:
Het blijft speculeren heh, ik ben echt benieuwd of het TTDLX zal evenaren, ben eigenlijk bang van niet. Om dat te doen moet Microprose weer aan de gang (maar die is weg) of moet Jowood Chris Sawyer inhuren (oid). Dat zou me eigenlijk ook niet verbazen als ze dat al gedaan hebben. Die gast is briljant!! (TTLDX, Rollercoaster Tycoon)
Qua varieteit van de voertuigen vind ik het nog wel meevallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een zeppelin wil gebruiken om een meer / plas water te overbruggen, in plaats van een dure treinbrug te bouwen. Een zeppelin heeft een grote capaciteit dan een vliegtuigje in de jaren 30 (Colesman was het geloof ik in TTDLX
Voor de rest moet je ook kijken wat je wanneer gaat gebruiken. In de begin jaren 30 een zeppelin. In de jaren 50 veel bussen en treinen. In de jaren 90 veel trams en treinen / vliegtuigen. In 2020 MagLev, metro's, en misschien nog vliegtuigen voor de grootste afstanden.
Als je bedenkt dat er in TTDLX in 202x de Chimera uitkwam, die over de 600km/u ging, dan is het natuurlijk niet meer aantrekkelijk om een vliegtuig te laten vliegen met 952km/u voor 200 passagiers (terwijl er in de trein 400 konden)...
Kortom: een grote keuze aan transport maakt het strategisch in mijn ogen een stuk aantrekkelijker
Het screenshot van deze keer bevat een station met wat industrie op de achtergrond en veelt treinen op de rails:

Deze week laten we ons vervoeren door een nieuw vliegtuig, namelijk de Antonow An-225 Mrija. Ja, dat gigantisch grote en vroeger lawaaiige vliegtuig:

En terwijl we met een van de treinen van het screenshot opweg zijn naar het vliegveld om in de Antonow te stappen komen we langs het nieuwe gebouw van de week, de hopsfarm:

Het begint allemaal wel erg dicht in de buurt te komen! als ik zo dat station zie, zal het me niets verbazen dat het spel al af is, en dat ze al lang en breed aant testen zijn!
[ Voor 64% gewijzigd door 456 op 20-11-2003 16:14 ]
Kan het niet zo zijn dat dat van die grote ouderwetse schuifdeuren zijn om grote pakketten goederen naar binnen te laden? (ik neem aan dat je dat huisje bedoeld met die dozen ervoor?)num-lock schreef op 20 november 2003 @ 16:50:
456 kijk eens goed naar het eerst screenshot! ik zie daar iets vaags bij de raampjes en deuren van dat huisje (train depo). Het is netalsof er nog geen skin op zit en ze gewoon transpartant groen zijn...
erg mooi, ik zit nu dus nav dit eens de details te bekijken. links boven staat ook nog zon soort huisje!

Welke bedoel je precies num-lock?

Ben er ff van uitgegaan dat je 1 bedoelde:

Die deur staat volgens mij gewoon open en die ramen kan gewoon zijn dat het donker binnen is
Bij de deur zie je namelijk nog een klein beetje groen, wat best een deur kan zijn.
traktor scratch!
Verwijderd
Tsja.sokje schreef op 14 november 2003 @ 11:54:
Het blijft speculeren heh, ik ben echt benieuwd of het TTDLX zal evenaren, ben eigenlijk bang van niet. Om dat te doen moet Microprose weer aan de gang (maar die is weg) of moet Jowood Chris Sawyer inhuren (oid). Dat zou me eigenlijk ook niet verbazen als ze dat al gedaan hebben. Die gast is briljant!! (TTLDX, Rollercoaster Tycoon)
En om meteen even in te haken op de post van Erikie, hierboven:
de kracht van Sawyer zat in de eenvoud en de gameplay. TTDLX, RCT en RCT2 hadden een eenvoudige interface. Geen enorm controlpanel met houtstructuur, nee, een balk met pictogrammetjes bovenin. De graphics waren kleurrijk en vrolijk. Het spel was snel te leren, maar bood ook ervaren bouwers na een tijdje nog genoeg uitdaging door de signals etcetera.
Toen kwamen de klonen en ripoffs. TTDLX had Railroad Tycoon 2, Trainz, Trains and Trucks Tycoon, het zeer slechte Traffic Giant en meer recent Railroad Tycoon 3. Goed, ze probeerden niet allemaal TTDLX te evenaren of zelfs maar te imiteren, maar vergelijken is verleidelijk. RCT had Theme Park World (SimThemePark in de USA).
Deze nieuwe spellen zijn allemaal de fout in gegaan door gewoonweg te pretentieus te zijn. Hetzij was het in 3D, iets wat gewoon niet lekker werkt en ook niet 'gezellig' aandoet, hetzij veel te uitgebreid. Transport Giant is gelukkig niet in 3D, maar over de opzet kunnen we alleen nog maar speculeren. De screens zijn veelbelovend, ze ademen een kleurrijke, vrolijke sfeer. De gebouwen zijn scherp en zijn niet beplakt met blurry 12x6 pixel textures zoals Trains and Trucks Tycoon of Railroad Tycoon 3. Het gaat om de "sfeer" en de "feel". En de vele flops bewijzen dat dat niet makkelijk te maken is, maar ik weet zeker dat Transport Giant van de hele line-up tot nu toe het dichtst in de buurt gaat komen.
Een ander game van Jowood is reeds aan het uitkomen, waarbij ook een demo is gereleased:
http://www.railroad-pioneer.com/?rid=938&lang=en
Edit:Ik realiseer me net dat ik dat volgens mij al eens eerder heb gemeld hier, dorry voor dubbelpost dan
[ Voor 19% gewijzigd door 456 op 21-11-2003 10:50 ]
Dat niemand dit was opgevallen vindt ik vreemd, wel 1000 posts over 90°, maar dit dan niet zien (zal ook wel de laatste keer zijn dat hun een foto van een beeldscherm posten
Waarom vind je Traffic Giant zo slecht dan?Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 03:59:
het zeer slechte Traffic Giant
Ik vind het zelf een prima en leuk spel. Tegenwoordig loopt het wel steeds vast bij mij, maar daarvoor werkte het altijd prima.
(Het feit dat het nu vastloopt ervaar ik niet als heel erg, omdat het spel heel lang wel perfect heeft gewerkt, en ik het in die tijd toch al had 'uitgespeeld' oid.)
Was inderdaad (en is) een kei leuk spel! Alleen jammer dat het niet flexibel is (als in veel verschillende types van bussen ed.)
Het idee om een publiek transport systeem op te zetten is enorm leuk!
Helaas heeft jowood al aangekondigd(waarschijnlijk vanuit het softwarehuis, als waar nu ook transport giant vandaan komt) dat er geen deel 2 aankomt!

wat mij opvalt is dat er (nog steeds) veel copy-paste huisjes zijn. OK, ik kan me voorstellen dat het veel rekenkracht zou kunnen kosten, maar maak een random dak op een huisje, of random aantal raampjes (ik weet dat het plaatjes zijn, maar genereer dan een muk verschillende soorten van die dingen, en kies dan telkens een andere)
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
1: Ze zijn er zelf nog niet uit of het 90 graden wordt of niet (ze zijn bezich met veranderen)
2: Ze willen de 90 graden niet laten zien omdat ze weten dat er kritiek op komt.
Dit topic is gesloten.