Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.793 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien overheen gelezen maar hoe bepaal je die afstand?

edit: al gevonden. ik kreeg maar een halve pagina te lezen

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 13-09-2003 12:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Armada schreef op 13 September 2003 @ 11:51:
[...]
Ja, ik ben ook wel benieuwd. Ik zit 117 (!) meter van de centrale... >:)
Wat ik me van Cistron Telecom kan herinneren werd er op best grote afstanden nog op hoge snelheid gesync'd met de DSLAM. Die nieuwsgroep is nog wel te lezen via Google, maar ik kan het zo vlug niet vinden.

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
[...] Ik zelf zit 1106 meter bij de centrale vandaan [...]
[...] Ik zit 117 (!) meter van de centrale [...]
Hoe komen jullie aan die info?? Waar kan je dat ergens opvragen?

Verwijderd

Paar berichten omhoog staat een link naar een cotrole geval....

1323 Meter hier, en de 2mbit loopt no problemo....kom maar op met die flat-out line

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
ik betaal nu 80 euro per maand voor 3mbit/384kbit (chello) dus 2-8mb/1mb van demon voor (later) 65 euro per maand zie ik wel zitten.
ik zit 1km (en 50 meter :p) van de centrale af dus dat zit ook wel goed en de ISDN splitter zit 3 meter van de huidige kabel modem af. dus overschakelen zou een fluitje van een cent moeten zijn.

mijn vraag is alleen, zijn er ook UTP adsl modems? dus telefoon stekker in 1 kant utp kabel in de andere kant en (doormiddel van dhcp of handmatig) gewoon via tcp-ip met de modem communiceren? ik heb namelijk vrij weinig zin om bv steeds te moeten "inbellen" enzo. en dat ppp zie ik ook niet zo zitten (gedoe met die extra overhead, moet ik packets weer gaan verkleinen ect).
kan ik beter w8en toch chello reageert (als ze dat doen) of toch overswitchen?

hoe zit het eigenlijk met de pings van demon, als verwent on-line gamer voor mij toch wel belangrijk. ik weet dat demon al since hun ontstaan hele goede service levert, maar toch als iedereen ineens overswitched...

@ oudakker kijk 2 posts boven de jouwne ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 13-09-2003 12:42 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• rvm
  • Niet online

rvm

De meeste ADSL modems hebben een UTP aansluiting. Bij Demon en Cistron hoef je geen 'inbel'-achtige instelling (PPTP/PPPoE) te gebruiken. Die werken gewoon met DHCP. Pingtijden liggen bij liggen bij mij (Demon via BBned) op 25-30ms, maar dat is afhankelijk van of je BBned of BabyXL hebt als ADSL leverancier (BabyXL heeft lagere ping) en ook van het modem (Copperjets, zoals die van mij zitten wat hoger).

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Volgens mij is de postcodecheck verrot, dus kan ik ook niet adsl voor mn vati bestellen. Iemand een idee hoe ik toch adsl kan gaan aanvragen ?
(https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html)

4015Wp west (Dordrecht)

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik ben wel blij met die snelheid verhoging , ik heb eind vorige maand 2048 aangevraagd en nu lees ik gister dat het dus 7800 word voor zelfde prijs en dat is :9 :9 :9 :9

hallo

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Tutti-frutti schreef op 13 September 2003 @ 13:24:
Volgens mij is de postcodecheck verrot, dus kan ik ook niet adsl voor mn vati bestellen. Iemand een idee hoe ik toch adsl kan gaan aanvragen ?
(https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html)
dat had ik nou ook.. wou het ook gaan aanvragen :)
edit:
en terwijl ik verstuur doet hij het weer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Blamm op 13-09-2003 14:58 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Zo daar gaan we weer:

Net demon gebeld over die verschrikkelijke Upload!

System up Time: 0:39:20
CPU Load: 0.75%

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 224 kbps
Downstream Speed: 1024 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-1483 Up 2126 2495 0 0 0 0:07:56

LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions:
Ethernet 100M/Full Duplex 11195 9425 0

Bovenstaande heb ik precies opgelezen!. Heb vannacht een mailtje gehad van demon dat onze dsl officieel is opgeleverd (om 3 uur!!!), en dan zou je toch denken dat je 512 hebt huh...

Dan krijg je weer van die vragen of je Kazaa wilt uitzetten, emule hebt draaien. Iig allemaal van die vragen waar je geen kont aan hebt! Dit heb ik ze ook duidelijk gezegd en dat ik weet waar ik mee bezig ben.

Nu zegt die gast dat ik maandag maar terug moet bellen (!!!) omdat er dan meerdere mensen zijn...

Ik vraag me af of het nu aan de apparatuur van mij ligt of aan die van bbned/demon :? Heb trouwens toen straks een mailtje gehad van een support medewerkster met nieuwe firmware gedateerd op 29-5-2003. Ik heb die geupload en mn modem reboote. Nu was ik ineens van 256 kbits naar 224 kbits gegaan :( :( .

Wat is dit allemaal voor gezever zeg, ik moet allemaal dingen gaan doen hier thuis die ik al 5 keer heb gedaan (firmware update, rechtstreeks aan isra punt enz..). Dat die gasten niet voor mij even een ticket aanmaken voor bbned en dat hun die apparatuur eens controleren, want anders heb ik over een half jaar nog niet de beloofde snelheid :(

Zo... dat moest er weer even uit |:(

• WiNlUx
Update ****

Ik zit al op 192 kbits up. Lekker hoor. Zomaar vanzelf. Weet iemand hoe dit kan?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

WiNlUx schreef op 13 September 2003 @ 18:14:
Update ****

Ik zit al op 192 kbits up. Lekker hoor. Zomaar vanzelf. Weet iemand hoe dit kan?
Omdat iemand een storingsbron in de buurt van de telefoon lijn vanaf de centrale naar jou huis uitgezet heeft?
Er iemand van demon gebelt/gemailt heeft naar bbned?
Jij je zorgen maakt over niks?
Je windows een socks fout herstelt heeft waardoor je modem nu minder gehindert wordt in zijn werk?

en zo kan ik nog wel 100-den redenen vinden... waarom iets verandert, met die info die jij geeft...
Heb geduld tot maandag... enne wees blij dat je kunt inetten... want er zijn genoeg geluksvogels geweest die 3 weken na oplevering nog geen IP kregen, dus niet konden inetten...

ofwel heb geduld... en bezorg je niet ff een hartkwaal in de paar daagjes waar iets niet even optimaal gaat...

[ Voor 7% gewijzigd door Duur! op 13-09-2003 18:36 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik zit 4430 meter van de centrale af, aangezien ik net pas demon 512/256 heb besteld gaat dat over een tijdje betekenen dat ik 1024/512 ZOU krijgen, na alles hier door te hebben gelezen denk ik dus dat da betekend dat ik moet blijven hangen op 512/256 omdat 1024 hier niet zou kunnen? (afstand tot centrale te ver) ?
Of heb ik het dan verkeerd begrepen? :?

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb een nieuw huis gekocht en wil ook demon Express gaan nemen, maar een vraag heb ik nog: vereist is een KPN Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement telefoonlijn. Houdt dat in dat ik perse bij KPN mijn vaste toestel abbo moet nemen?

Viva la Netherlands!

• rvm
  • Niet online

rvm

Whizzie, dat hangt niet alleen af van de afstand, maar ook van de kwaliteit van de lijn. Best kans dat je die hogere snelheid *wel* haalt.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Cansu schreef op 13 September 2003 @ 20:24:
Ik heb een nieuw huis gekocht en wil ook demon Express gaan nemen, maar een vraag heb ik nog: vereist is een KPN Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement telefoonlijn. Houdt dat in dat ik perse bij KPN mijn vaste toestel abbo moet nemen?
Je hebt iig een werkende ptt lijn nodig...
die kun je in 't goedkoopste vaste lasten abbo omzetten of nemen
en daar kun je natuurlijk ook gebruik voor maken om te belen met telefoonprofiders als tele2 enzo...

als je ADSL er ligt kun je na dat je de minimale contractduur van 12 maanden bij de kpn gezeten hebt het spraakdeel laten slopen...
Echter vaak slopen ze dan ook je ADSL deel even vrolijk mee...
en om die opnieuw te laten aansluiten zul je weer een werkende spraak lijn moeten hebben. En je ADSL-abbo prijs stijgt ook, want dan moet bbned weer meer betalen voor je lijn naar de ptt-centrale en dat wordt weer doorberekent aan je provider...
en guess what... die laat jou dat weer betalen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cjdijk schreef op 13 September 2003 @ 11:11:
[...]

Zelf ben ik twee jaar geleden overgestapt van Casema cable (nu Wanadoo) naar ADSL.
De volgende stappen kan je doen om met zo weinig mogelijk werk over te stappen:
*bla*
Hey vet, dus de rode draad die binnenkomt heb je gewoon op de kern van de coax kabel aangesloten en de zwarte aan de mantel van de coax kabel :?

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Duur schreef op 13 September 2003 @ 21:39:
[...]

Je hebt iig een werkende ptt lijn nodig...
en daar kun je natuurlijk ook gebruik voor maken om te belen met telefoonprofiders als tele2 enzo...

[...]
Denk eraan dat je met KPN BelBudget geen gebruik kunt maken van Tele2 etc!!

Wees consequent, maar niet altijd

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 01:09
Duur schreef op 13 September 2003 @ 21:39:
[...]
nee met een belbudget account kun je geen gebruik maken van tele2 :|

Over de verhoging van dslexpress: nu komt de 2de grote vraag natuurlijk wanneer merken we de verdubbeling :)

Demon meldt enkele maanden dus dat zou best nog wel eens tot begin 2004 kunnen gaan duren :'(

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

smokey schreef op 13 September 2003 @ 22:34:
[...]
Over de verhoging van dslexpress: de komt de 2de grote vraag natuurlijk wanneer merken we de verdubbeling :)

Demon meldt enkele maanden dus dat zou best nog wel eens tot begin 2004 kunnen gaan duren :'(
Hoe eerder hoe beter natuurlijk :)
Voor mij is het echter de druppel om nu over te stappen naar adsl. Nu ik weet dat deze verhoging in het vooruitzicht staat wordt het wel erg mooi allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

wwillem schreef op 13 september 2003 @ 22:22:
[...]

Hey vet, dus de rode draad die binnenkomt heb je gewoon op de kern van de coax kabel aangesloten en de zwarte aan de mantel van de coax kabel :?
Ja, klopt idd precies zoals jij het zegt. (bij mij is die zwarte draad blauw) :P

Het was me teveel moeite om die coax uit die loze leiding te trekken,
om daar weer een normaal telefoonsnoer door te trekken.
Die leiding is vrij lang, met vrij veel bochten, was ook bang dat die verstopt
zou kunnen raken met die uittrekken en opnieuw inbrengen andere kabel.
Was vier jaar geleden al erg veel moeite om die coax erin te krijgen. ;)

Die coax heb ik van 1999 to 2001 gebruikt voor Wanadoo Cable Basic,
en van 2001 tot nu voor HccNet ADSL basis, nooit problemen mee gehad. >:)

Volgens mij maakt het helemaal niet uit wat voor draad gebruikt wordt,
Bij mij is de ene draad normaal (kern), en die andere erg dik en hol (mantel).

[ Voor 12% gewijzigd door cjdijk op 14-09-2003 05:30 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:15

Wokschotel

Op 6 wielen

Hm, iemand anders waarbij de verbinding een beetje vreemd doet? De ene keer een ping van 400, 10 seconden later weer strak 25, dan weer 400, enzovoort. Getest op een kale PC, dus geen Kazaa of andere rotzooi.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wokschotel schreef op 14 September 2003 @ 10:27:
Hm, iemand anders waarbij de verbinding een beetje vreemd doet? De ene keer een ping van 400, 10 seconden later weer strak 25, dan weer 400, enzovoort. Getest op een kale PC, dus geen Kazaa of andere rotzooi.
Um hou je er ook rekening mee dat zowel Demon als Bbned het nu erg druk hebben. Er zijn echt heel veel mensen die nu de overstap wagen. Kijk alleen maar in deze topic zelf hoeveel er al overgestapt zijn en nog gaan overstappen. Daarnaast zijn ze ook bezig met het upgraden van de lijnen. Heb geduld en geef ze de tijd, denk wat je voor je geld krijgt ZEKER NIET mag klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Wokschotel schreef op 14 september 2003 @ 10:27:
Doe eens een traceroute en kijk welke hop dit veroorzaakt. Ik merk dat hier namelijk ook (gateway: 212.238.144.1), met name deze geeft hoge ping van ruim 200ms en even later weer 30ms:
ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net (213.222.28.126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
Wokschotel schreef op 14 September 2003 @ 10:27:
Ja inderdaad hier ook het geval. Heb een ping van 400 naar tweakers.net bijvoorbeeld. Met tracerts kom je niet verder dan de eerste hop, de rest wordt geblocked.

Zie er nog niets over op de status-pagina, hmmm.

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 14-09-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een storing op de babyxl netwerk. Zie hun netwerkstatus. Ik heb ook een zeer trage verbinding terwijl ik niet zelf woon in Rotterdam of omgeving.

14 sep 08:09. Er is een probleem met de BabyXL UAC in Rotterdam, dit probleem wordt onderzocht. -- There is a problem with the BabyXL UAC in Rotterdam, this problem is being investigated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 11:19:
er is een storing op de babyxl netwerk. Zie hun netwerkstatus. Ik heb ook een zeer trage verbinding terwijl ik niet zelf woon in Rotterdam of omgeving.

14 sep 08:09. Er is een probleem met de BabyXL UAC in Rotterdam, dit probleem wordt onderzocht. -- There is a problem with the BabyXL UAC in Rotterdam, this problem is being investigated.
Ja maar ik zit op BBned.

BTW heb net een omgekeerde traceroute gedaan en daaruit blijkt dat inderdaad ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net af en toe de boosdoener is. We wachten geduldig af dan maar.

[ Voor 17% gewijzigd door waslijn op 14-09-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

In demon.nl.support zijn er al zeker een 5-tal meldingen hierover. Nog even wachten tot iemand van Demon het ziet (en meestal kun je daar een stopwatch bij houden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Waslijn schreef op 14 September 2003 @ 11:12:
[...]

Ja inderdaad hier ook het geval. Heb een ping van 400 naar tweakers.net bijvoorbeeld. Met tracerts kom je niet verder dan de eerste hop, de rest wordt geblocked.
Dan moet je een ander ping of tracert programma nemen dan de windows tracert. Want ivm. een klote virus worden imcp (ofzo iets) packets van een bepaald grote geblokt. Laat dat nu toevallig ook de grootte van de windowstracert blokjes zijn...

www.analogx.com heeft een hele leuke staan (hypertrace) maar met google zijn er nog veel meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

finger status@info.demon.nl
14-09 11:30
Door een externe oorzaak zijn DSL-verbindingen via bbned en BaByXL vanaf
03:00 vannacht traag geweest. Het probleem is nu opgelost.
--
Owing to an external cause, DSL connections via bbned and BaByXL have
been slow since 03:00 this morning. The problem has now been resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Duur schreef op 14 september 2003 @ 11:28:
[...]

Dan moet je een ander ping of tracert programma nemen dan de windows tracert. Want ivm. een klote virus worden imcp (ofzo iets) packets van een bepaald grote geblokt. Laat dat nu toevallig ook de grootte van de windowstracert blokjes zijn...

www.analogx.com heeft een hele leuke staan (hypertrace) maar met google zijn er nog veel meer te vinden.
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Naast dat vanochtend het netwerk kuren vertoonde (hier Babyxl; DNS servers niet pingable... bijvoorbeeld)... had ik er net ook weer last van.. iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

henkleerssen schreef op 14 September 2003 @ 13:36:
Naast dat vanochtend het netwerk kuren vertoonde (hier Babyxl; DNS servers niet pingable... bijvoorbeeld)... had ik er net ook weer last van.. iemand hetzelfde?
Hier niets gemerkt.... maar vannacht was het dus een DOSje vanaf 2 servertjes.... (met een hele leuke brede pijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Duur schreef op 14 September 2003 @ 13:53:
[...]

Hier niets gemerkt.... maar vannacht was het dus een DOSje vanaf 2 servertjes.... (met een hele leuke brede pijp)
He he.. doorgaans is dat toch van veel meer client pc's?
Maar ik blijf het probleem hebben dat ik af en toe niet meer kan pingen naar de DNS server.. Misschien toch een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

henkleerssen schreef op 14 September 2003 @ 14:00:
He he.. doorgaans is dat toch van veel meer client pc's?
heh... inderdaad, maar een Technische Universiteit in het westen van het land heeft een nogal snelle verbinding liggen voor dit soort doeleinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zonet was mijn verbinding weg :? kreeg geen IP van DHCP

Had vanmiddag last van fluctuerende pings bij gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn verbinding viel ook weg :? dit heb ik de lijste tijd wel vaker... :?
ping tijden weet ik, maar volgens mij zijn ze wel druk bezig bij demon / bbned ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

n00bs schreef op 14 September 2003 @ 19:27:

Same here (Am*dam).. 45 mins geen IP gehad, maar vanmorgen ook al die ups en downs; zal nog steeds wel de nasleep van vanmorgen zijn denk ik.
(Elke keer als die verbinding raar doet hoop ik weer dat die upgrade doorgevoerd wordt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(dat denk ik ook elke keer, maar dat zal nog wel ff duren..)
en de afgelopen dagen is het wel vaker geweest dat mijn verbinding weg valt, is dit normaal ofzo bij demon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ADSL was net ook al offline, ik heb dat vaker.
als ik dan mijn ADSL line reset doet als het weer gewoon.
Kan iemand mij vertellen wat dat is....?

Ik had eerst ADSL van XS4ALL (te duur) maar die deed het wel altijd, heb ik nooit hoeven resetten.

Sinds ik ADSL van Demon (Bbned) heb (+/- 2 maanden nu) heb ik al +/- 10 mijn ADSL line moeten resetten.

Hoe komt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, je bent niet de eenigste, heb de afgelopen 2 weken ook ineens last van wegvallen, stroom er af, en er weer in helpt bij mij :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reset de ADSL line gewoon software matig (Diagnostic menu) in het menu van mijn Zyxel Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit is mijn eerste keer met een probleem in 1.5 maand ofzo... Ik gebruik meestal de USB modem van MXstream ;) en had net ook ff Eth modem geprobeerd

Anyway zal het wel komen door hardware/software updates bij BBned/Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Leiden ook dezelfde storingen gehad, maar (zit al bijna 3 jaar op Demon/Babyxl) zulke zaken komen bijna nooit voor (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Die storing van ergens tussen 19:30 en 20:00 kwam door een volgelopen harddisk op de DHCP server (bron: demon.nl.support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:59
Nu wordt het wel interessant om over te stappen. Heb nu basic adsl bij xs4all en voor 14 euro meer 8 mbit. Ik ga naar demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 19:44:
mijn ADSL was net ook al offline, ik heb dat vaker.
als ik dan mijn ADSL line reset doet als het weer gewoon.
Kan iemand mij vertellen wat dat is....?

Ik had eerst ADSL van XS4ALL (te duur) maar die deed het wel altijd, heb ik nooit hoeven resetten.

Sinds ik ADSL van Demon (Bbned) heb (+/- 2 maanden nu) heb ik al +/- 10 mijn ADSL line moeten resetten.

Hoe komt dat ?
te ver van telefoon centrale? ik weet het niet..
Maar als er nou veel mensen zijn die in 1 keer demon gaan aanschaffen.. tja.. dan kunnen ze wel zeggen dat ze de download/upload gaan verdubbelen.. maar de max ga je dan never nooit niet halen...
En nu er "zoveel" problemen zijn (och ja grote problemen zijn het (nog) niet.. af en toe dat de lijn uitvalt).. is dat ook niet omdat er zoveel mensen worden aangesloten? .. juist ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hm, ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Situatie: Demon 512/256 - Zyxel 650 - Sitecom 4S Router - PC's. Zyxel heeft ip adres 192.68.1.1, Sitecom .2 en de PC's .3 enzovoort. Ik kan nu niet meer de webinterface van het Zyxel modem benaderen. Ik vermoed dat dat komt omdat die op de Wan-interface van de router zit en die router routeert geen 192.zoveel adressen de wan-interface op.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb dit zelf ook, heb er niet zoveel last van, als ik een keer in het modem wil haal ik gewoon ff de router er tussenuit, en dan kan je er ff inkomen, zo vaak doe je da toch nie..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn Zyxel geflashed heb na de laatste versie hoef ik niet meer te resetten (behalve bij die storing van 19:30-20:00 uur).
De Zyxel (brige mode) ging elke keer over de rooie als die teveel connecties had gemaakt, nieuwe flash hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:51:
De Zyxel (brige mode) ging elke keer over de rooie als die teveel connecties had gemaakt, nieuwe flash hielp.
Over welke flash hebben we het dan?

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 14 September 2003 @ 21:44:
Hm, ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Situatie: Demon 512/256 - Zyxel 650 - Sitecom 4S Router - PC's. Zyxel heeft ip adres 192.68.1.1, Sitecom .2 en de PC's .3 enzovoort. Ik kan nu niet meer de webinterface van het Zyxel modem benaderen. Ik vermoed dat dat komt omdat die op de Wan-interface van de router zit en die router routeert geen 192.zoveel adressen de wan-interface op.

Bedoel je mssn 192.168.1.* :? Het kan een typfout zijn, maar laten we het toch maar even uitsluiten voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 14 September 2003 @ 19:27:

In het vervolg dus eerst de status-pagina bezoeken, om een en ander uit te sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een normale switch kopen jongens. Ik heb een 6 port switch met 1 uplink port (shared 10/100 Mbit port) daar hangt de Zyxel moden (Router setup) aan en de computers aan de andere normalen ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:43:
gewoon een normale switch kopen jongens. Ik heb een 6 port switch met 1 uplink port (shared 10/100 Mbit port) daar hangt de Zyxel moden (Router setup) aan en de computers aan de andere normalen ports.
Ik heb dit ook zo, maar ik krijg nu alleen nog maar lowid's in emule. Weet iemand hoe je poorten kan mappen in die zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 22:14:
[...]

In het vervolg dus eerst de status-pagina bezoeken, om een en ander uit te sluiten. ;)
Als je niet op internet kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

docftp schreef op 14 September 2003 @ 22:03:
[...]

Over welke flash hebben we het dan?
Firmware van de modem ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/
zie startpost van dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wokschotel schreef op 14 September 2003 @ 21:44:

Router er tussenuit halen :Y) Je pc moet rechtstreeks met het modem verbonden zijn om hem te kunnen benaderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:47:
[...]

Ik heb dit ook zo, maar ik krijg nu alleen nog maar lowid's in emule. Weet iemand hoe je poorten kan mappen in die zyxel?
Hmzz. Net ook even in de modem config gekeken, maar zie nergens een poortmap knop staan. Wel iets van upnp maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Ik denk dat de router functie alleen leuk is voor gezinnen met meerdere pc's en een beetje doen internetten... :)
Router er tussenuit halen Je pc moet rechtstreeks met het modem verbonden zijn om hem te kunnen benaderen.
Je kunt ook je netwerk een ip range geven van 192.168.1.* en dan je modem op de lan poort van je router zetten :Y) Werkt perfecto hier :)

[ Voor 23% gewijzigd door WiNlUx op 15-09-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

rvm schreef op 14 September 2003 @ 20:12:
Die storing van ergens tussen 19:30 en 20:00 kwam door een volgelopen harddisk op de DHCP server (bron: demon.nl.support)
Als dit echt zo is mogen ze toch wel eens wat aan die IP lease van 30 mins gaan doen.. Ik heb daar al eerder een discussie over gehad (hier) en toen vond men die korte lease tijd juist zo handig omdat elke eventuele wijziging lekker snel doorgevoerd zou zijn bij de klanten.. Nu zie je wat dit in de praktijk tot gevlog heeft! De DHCP hoeft maar even langer dan 15 mins down te zijn en je hele netwerk is offline Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/censored.gif

Ik heb eerlijk gezegd liever dat ik, bij een eventuele wijziging van de gegevens, wat langer op de correcte gegevens moet wachten (dat gebeurt toch zelden), dan dat ik bij elke glitch van de DHCP server meteen offline ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 21:51:
Sinds ik mijn Zyxel geflashed heb na de laatste versie hoef ik niet meer te resetten (behalve bij die storing van 19:30-20:00 uur).
Welke van de drie werkt het beste met Demon?
P650R-31_V3.40(GT.0)C0_Standard
P650R-31_V3.40(GT.1)C0_Standard
P650R-31_V3.40(GT.2)C0_Standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 15 September 2003 @ 07:44:
[...]

Welke van de drie werkt het beste met Demon?
P650R-31_V3.40(GT.0)C0_Standard
P650R-31_V3.40(GT.1)C0_Standard
P650R-31_V3.40(GT.2)C0_Standard
Ik heb nu deze firmware P650R-31_V3.40(GT.2)C0_Standard in mijn zyxel modem. En het werkt perfect. Bij de oudere versie heb ik meer problemen met de upload stream die niet contant blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 22:11:
[...]

Bedoel je mssn 192.168.1.* :? Het kan een typfout zijn, maar laten we het toch maar even uitsluiten voor de zekerheid :)
Dat was idd een typo, scherp opgemerkt :)
Marzman schreef op 15 September 2003 @ 00:05:
[...]

Router er tussenuit halen :Y) Je pc moet rechtstreeks met het modem verbonden zijn om hem te kunnen benaderen.
Dat is zo te zien de enige oplossing... ik heb nog wat lopen klooien met wat instellingen in die router maar helaas. Alhoewel....
WiNlUx schreef op 15 September 2003 @ 00:35:
[...]
Je kunt ook je netwerk een ip range geven van 192.168.1.* en dan je modem op de lan poort van je router zetten :Y) Werkt perfecto hier :)
Dit ga ik uiteraard nog even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op 15 September 2003 @ 06:18:
[...]

Als dit echt zo is mogen ze toch wel eens wat aan die IP lease van 30 mins gaan doen.. Ik heb daar al eerder een discussie over gehad (hier) en toen vond men die korte lease tijd juist zo handig omdat elke eventuele wijziging lekker snel doorgevoerd zou zijn bij de klanten.. Nu zie je wat dit in de praktijk tot gevlog heeft! De DHCP hoeft maar even langer dan 15 mins down te zijn en je hele netwerk is offline [afbeelding]

Ik heb eerlijk gezegd liever dat ik, bij een eventuele wijziging van de gegevens, wat langer op de correcte gegevens moet wachten (dat gebeurt toch zelden), dan dat ik bij elke glitch van de DHCP server meteen offline ben!
En hoe lang heeft die verbinding er nu uit gelegen door die storing aan de DHCP server. Nog geen half uur geloof ik. En de voorgaande keren. Dat waren ook maar kortdurende storingen. Ik heb nog steeds het volste vertrouwen in de service/kwaliteit van Demon internet.

Demon heeft al vaak genoeg uitgelegd waarom ze IP leases van een half uur uitgeven. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem. Dan denk ik dat je maar een andere provider moet gaan zoeken die jou een IP lease geeft van een week ofzo. Chello doet dat, misschien is dat iets voor jou?

Maar nee, dan krijgen we die discussie weer dat chello zo ontzettend slecht is omdat blablablabla.....

Moraal van deze quote? Iedereen moet wel wat te zeiken hebben ergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik zit even met de verdubbeling van de snelheden. Ik zit op 4 km van de centrale en zou dus volgens de norm niet hoger kunnen. Maar ik vraag me nu dus echt af of ze per gebruiker gaan kijken of het wel of niet kan. Wat betreft de kwaliteit vand e lijnen. Het zou Demon sieren als ze gaan zeggen dat de afstand te lang is maar toch de verdubbeling doorvoeren en daarbijd an wel vermelden dat de snelheid van 512/256 gegarandeert wordt en de hogere snelheden niet. En dat het dan dus is dat alles wat je aan extra snelheid wint meegenomen is. Ik ben dus erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Vind het namelijk niet terecht dat ik vanwege een te hoge afstand naar de centrale alleen al geen verhoging zou krijgen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
MR_VIPER schreef op 15 September 2003 @ 12:39:
Ik zit even met de verdubbeling van de snelheden. Ik zit op 4 km van de centrale en zou dus volgens de norm niet hoger kunnen. Maar ik vraag me nu dus echt af of ze per gebruiker gaan kijken of het wel of niet kan. Wat betreft de kwaliteit vand e lijnen. Het zou Demon sieren als ze gaan zeggen dat de afstand te lang is maar toch de verdubbeling doorvoeren en daarbijd an wel vermelden dat de snelheid van 512/256 gegarandeert wordt en de hogere snelheden niet. En dat het dan dus is dat alles wat je aan extra snelheid wint meegenomen is. Ik ben dus erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Vind het namelijk niet terecht dat ik vanwege een te hoge afstand naar de centrale alleen al geen verhoging zou krijgen.
Dat zou ik ook klote vinden ja, ze upgraden die lijnen toch gewoon gratis? Waarom zouden ze jouw lijn niet gratis opgraden :? Ik zou even bellen met Demon :) Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wees blij dat je uberhaupt xDSL kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

n00bs schreef op 15 september 2003 @ 13:04:
Wees blij dat je uberhaupt xDSL kan hebben
Zo een opmerking kun je beter achterwege laten :/ . Als ik geen xDSL kon nemen had ik kabel gehad en anders telefoonlijn. Het gaat hier gewoon vind ik om een klein stukje rechtvaardigheid. En een interesse in hoe ze precies de criteria hanteren. En of die ook flexibel kunnen zijn.

Waarom zou ik niet van een snelheidsverhoging mogen genieten? Alleen om technisch vastegestelde documenten die misschien niet goed zijn? Een lijnmeting zegt veel maar niet alles. Daarom zeg ik ook gewoon een verdubbeling en geen garantie afgeven op hoge snelheden maar een garantie op de 512/256 en alles wat je extra pakt is meegenomen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

rvm schreef op 14 September 2003 @ 20:12:
het vollopen van een harddisk! :? wordt dat niet gemonitord dan? ahumm 8)7

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

MR_VIPER schreef op 15 September 2003 @ 13:31:
[...]

Zo een opmerking kun je beter achterwege laten :/ . Als ik geen xDSL kon nemen had ik kabel gehad en anders telefoonlijn. Het gaat hier gewoon vind ik om een klein stukje rechtvaardigheid. En een interesse in hoe ze precies de criteria hanteren. En of die ook flexibel kunnen zijn.

Waarom zou ik niet van een snelheidsverhoging mogen genieten? Alleen om technisch vastegestelde documenten die misschien niet goed zijn? Een lijnmeting zegt veel maar niet alles. Daarom zeg ik ook gewoon een verdubbeling en geen garantie afgeven op hoge snelheden maar een garantie op de 512/256 en alles wat je extra pakt is meegenomen.
als het technisch niet haalbaar is houdt het gewoon op natuurlijk. ze hebben die metingen niet voor niets gedaan. erg zuur voor je maar dat hebben ze dus al wel aangegeven. mogelijk dat in de toekomst de afstand tot de centrale kan worden vergroot, maar daar koop je nu weinig voor.
wel goed k*t voor je. :X

[teasing]
* k-oz zit op 483 mtr van de central :*)
[/teasing]

[ Voor 5% gewijzigd door k-oz op 15-09-2003 14:25 ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

* k-oz haalt nog wel eens de quote en edit buttons door elkaar... :(

[ Voor 91% gewijzigd door k-oz op 15-09-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

k-oz schreef op 15 September 2003 @ 14:07:
[...]

als het technisch niet haalbaar is houdt het gewoon op natuurlijk. ze hebben die metingen niet voor niets gedaan. erg zuur voor je maar dat hebben ze dus al wel aangegeven. mogelijk dat in de toekomst de afstand tot de centrale kan worden vergroot, maar daar koop je nu weinig voor.

[teasing]
[/teasing]
Het zou sportief van Demon/BBnet etc zijn als je de hogere snelheid vanwege technische beperkingen niet haalt ze je migreren naar een goedkoper abo waarbij je je huidige DL/UL behoudt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

k-oz schreef op 15 September 2003 @ 14:07:
[...]

[teasing]
[/teasing]
Ik zeg ook al dat ik niet gegarandeerd 1024/512 hoef te hebben. Die gegearandeerde 512/256 is okee. Maar ik wil wel graag zelf ook getest hebben of het mogelijk is. Als het de 1024 niet haalt kan ik daar mee leven maar dan wil ik het wel met eigen ogen gezien hebben. Regeltjes kunnen gebogen worden. En daar gaat het mij dus om. Geen garantie maar wel de mogelijkheid dat je zelf ziet dat het niet kan. Weet ook niet wat voor consequenties het geeft als je wel op 1024/512 gezet wordt. Heb je dan alleen last dat je de max gestelde waardes niet haalt of geeft dat errors?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik begrijp je prob. niet... als je nu 512/256 hebt wat stabiel werkt. Voldoet Demon aan de eisen die bij het contract zijn opgesteld. Nu verhoogt BBned haar verbindingen, waardoor ook Demon klanten kunnen profiteren van deze upgrade.
Jouw verbindinding zal ook 1024/512 worden, het kan echter zijn dat je downstream rond de 512 blijft hangen en je upstream rond de 256kbit. Maar ik denk zelf dat je ruim boven deze snelheiden zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

n00bs schreef op 15 September 2003 @ 14:49:
Ik begrijp je prob. niet... als je nu 512/256 hebt wat stabiel werkt. Voldoet Demon aan de eisen die bij het contract zijn opgesteld. Nu verhoogt BBned haar verbindingen, waardoor ook Demon klanten kunnen profiteren van deze upgrade.
Jouw verbindinding zal ook 1024/512 worden, het kan echter zijn dat je downstream rond de 512 blijft hangen en je upstream rond de 256kbit. Maar ik denk zelf dat je ruim boven deze snelheiden zal uitkomen.
ik vraag me af of ze je abbo dan wel gaan verhogen, maar ik vind niet dat iedere klant afzonderlijk kan worden behandeld. er is een meting gedaan en daaruit blijkt dat een afstand van meer dan 4km niet binnen de grenzen ligt van het haalbare. daarnaast garandeert demon cq een andere particuliere isp nooit een snelheid, je hebt overboeking dus dit kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

n00bs schreef op 15 September 2003 @ 14:49:
Als je goed het persbericht leest wat al gepubliceerd is op demon.nl.support dan kun je o.a. zien dat er wordt gekeken naar afstanden aan de hand van de normale controle. Op die manier kun je dus al zonder "test" afgewezen worden voor de upgrade. Dat zal dus betekenen dat je lijn niet eens op die snelheid wordt gezet en je het dus niet kunt met eigen ogen kunt zien wat het voor consequenties heeft. Ik wil namelijk wel zelf eens testen wat voor consequenties die hogere verbinding dan zou hebben op die afstand. Geeft het errors of heb je alleen een lagere snelheid. Als het een lagere snelheid is als 1024/512 met een "gegarandeerde" 512/256 dan kan ik daar heel goed mee leven. Dan weet ik namelijk ook dat ik echt het maximale uit de lijn kan halen. Iets wat dus nog niet zeker is en wat in het geval van de postcode afstandstest ook nooit door mijzelf bekeken dan worden. In dat geval vind ik dat ik benadeeld wordt.

edit:
Gegarandeerde tussen haakjes gezet omdat dit relatief is.

[ Voor 4% gewijzigd door MR_VIPER op 15-09-2003 15:11 . Reden: kleine aanpassing ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

MR_VIPER schreef op 15 September 2003 @ 15:08:
[...]

Als je goed het persbericht leest wat al gepubliceerd is op demon.nl.support dan kun je o.a. zien dat er wordt gekeken naar afstanden aan de hand van de normale controle. Op die manier kun je dus al zonder "test" afgewezen worden voor de upgrade. Dat zal dus betekenen dat je lijn niet eens op die snelheid wordt gezet en je het dus niet kunt met eigen ogen kunt zien wat het voor consequenties heeft. Ik wil namelijk wel zelf eens testen wat voor consequenties die hogere verbinding dan zou hebben op die afstand. Geeft het errors of heb je alleen een lagere snelheid. Als het een lagere snleheid is als 1024/512 met een gegarandeerde 512/256 dan kan ikd aar heel goed mee leven. Dan weet ik namelijk ook dat ik echt het maximale uit de lijn kan halen. Iets wat dus nog niet zeker is en wat in het geval van de postcode afstandstest ook nooit door mijzelf bekeken dan worden. In dat geval vind ik dat ik benadeeld wordt.
indien de afstand te groot is zullen veel pakketten verloren gaan wat betekent dat je een onderbroken stroom krijgt, onder de streep ben je dan slechter uit naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Er is wel 1 nadeel aan de autom. verhogingen. Stel je hebt nu een 2mbit/512kbit abonnement bij Demon. voor diezelfde prijs krijg je binnenkort een 8mbit/1mbit snelheid. Kun jij die snelheid niet halen, dan baal je wel, omdat je het eerste jaar aan het abonnement vastzit en dus niet kunt terug veranderen naar 2mbit/1mbit abonnement, wat voor jou voldoende was. M.a.w. je betaalt een jaar lang teveel geld voor je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

is het zo dat je dan ook geen upload verhoging krijgt? ja, humm als dat het geval is vind ik dit wel enigzins vreemd. still, je bent reeds akkoord gegaan met eerdere voorwaarden. snap wel je verontwaardiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Trunksmd schreef op 15 September 2003 @ 15:57:
Er is wel 1 nadeel aan de autom. verhogingen. Stel je hebt nu een 2mbit/512kbit abonnement bij Demon. voor diezelfde prijs krijg je binnenkort een 8mbit/1mbit snelheid. Kun jij die snelheid niet halen, dan baal je wel, omdat je het eerste jaar aan het abonnement vastzit en dus niet kunt terug veranderen naar 2mbit/1mbit abonnement, wat voor jou voldoende was. M.a.w. je betaalt een jaar lang teveel geld voor je abonnement.
Tjonge jonge wat kunnen nederlanders toch klagen.
Krijgen ze iets gratis, is het nog niet goed. :+
Je hebt toen een contract aangegaan voor dat bedrag,
wees blij dat je niet zoals bij KPN ineens 20% meer moet betalen,
zonder dat daar iets tegenover staat. :X
Paar maanden later stond er wel een verdubbeling van de upload tegenover,
maar dat was op dat moment nog niet ter sprake. :Y)
Gelijk overal reakties, had liever meer download. :|
Totdat de download van 512 naar 768 ging,
toen klaagde iedereen, dat ze liever meer upload hadden willen hebben. 8)7

Maar idd. beter zou zijn, iedereen dezelfde snelheid laten houden,
die ze al hadden, maar dan minder betalen.

* Hans moet nog twee weken wachten voor hij naar Demon kan,
KPN ADSL zit er nu nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

cjdijk schreef op 15 September 2003 @ 16:19:
[...]

Tjonge jonge wat kunnen nederlanders toch klagen.
Krijgen ze iets gratis, is het nog niet goed. :+
je bevestigd hier zelf de regel geloof ik O-)
Je hebt toen een contract aangegaan voor dat bedrag,
wees blij dat je niet zoals bij KPN ineens 20% meer moet betalen,
zonder dat daar iets tegenover staat. :X
Paar maanden later stond er wel een verdubbeling van de upload tegenover,
maar dat was op dat moment nog niet ter sprake. :Y)
Gelijk overal reakties, had liever meer download. :|
Totdat de download van 512 naar 768 ging,
toen klaagde iedereen, dat ze liever meer upload hadden willen hebben. 8)7

Maar idd. beter zou zijn, iedereen dezelfde snelheid laten houden,
die ze al hadden, maar dan minder betalen.
... dat is dan toch hetzelfde?
Ik kan heel goed begrijpen dat je baalt van een soortgelijke regeling, vind er niets 'nederlands' aan; ik denk dat je ook zo zou hebben gerageerd wanneer jij ook niet in aanmerking zou komen. (ik waarschijnlijk wel, dat even gesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

k-oz schreef op 15 september 2003 @ 16:39:
[...]

je bevestigd hier zelf de regel geloof ik O-)

[...]
... dat is dan toch hetzelfde?
Ik kan heel goed begrijpen dat je baalt van een soortgelijke regeling, vind er niets 'nederlands' aan; ik denk dat je ook zo zou hebben gerageerd wanneer jij ook niet in aanmerking zou komen. (ik waarschijnlijk wel, dat even gesteld)
Ja idd. mee eens. Ik ben ook Nederlander trouwens.
Toch is korting op het maandbedrag anders dan verhoging van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

zijn er al mensen waarvan de snelheid is verhoogd?

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

cjdijk schreef op 15 September 2003 @ 16:46:
[...]

Ja idd. mee eens. Ik ben ook Nederlander trouwens.
Toch is korting op het maandbedrag anders dan verhoging van de snelheid.
maar het is een korting en daar heb je ook niet 'voor getekend' ; het is gewoon zuur,punt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op 15 September 2003 @ 00:35:
[...]

Hmzz. Net ook even in de modem config gekeken, maar zie nergens een poortmap knop staan. Wel iets van upnp maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Ik denk dat de router functie alleen leuk is voor gezinnen met meerdere pc's en een beetje doen internetten... :)
Weet iemand anders dan misschien hoe je dit op de zyxel kan configureren (op de zyxel site zelf en bij emule is niks hierover te vinden en een lowid is erg irri |:( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gelezen op de demon site :P
en ik heb via babyxl 768/128 dus dat wordt lekker x2 :P

Mededelingen

Reactieve statement Demon

Naar aanleiding van het persbericht van onze DSL partner bbned van vrijdag 5 september willen wij het onderstaande mededelen:

De door bbned aangekondigde snelheidsverhoging zal ook gelden voor Demon DSL Express klanten die via bbned zijn aangesloten. Bovendien zullen ook de Demon DSL Express klanten die via BaByXL zijn aangesloten een verdubbeling van hun snelheid krijgen. De upgrades zullen binnen enkele maanden plaatsvinden, de exacte planning moet nog worden vastgesteld en zal later worden gecommuniceerd.

De huidige maandtarieven blijven van toepassing*:

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
512 / 256 1024 / 512 EUR 39
1024 / 512 2048 / 1024 EUR 55
2048 / 512 2-8Mb / 1024 EUR 65
2-8Mb / 512 2-8Mb / 1024 EUR 65**

* Voorwaarde daarbij is dat de verhoogde snelheid op de locatie van de klant leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk is blijft de klant het huidige maandtarief betalen gedurende het eerste jaarcontract.

** Klanten die reeds aangesloten zijn op de 2-8Mbps/512Kbps snelheid zullen een verhoging van de uploadsnelheid ontvangen naar 1024Kbps (unlimited) en zullen met ingang van de eerste maandtermijn na de upgrade de nieuwe prijs van EUR 65 betalen voor de dienst.

De uploadsnelheid 1024 is niet gegarandeerd en kan liggen tussen 512 en 1024Kbps. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.

Voor verdere informatie vragen we u de volgende mededeling van Demon af te wachten. Onze medewerkers van sales, support en customer-service hebben geen additionele informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 17:19:

[demon verhaal]
Gefeliciteerd. Dat stond 3 pagina's geleden dus ook al vermeld ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 17:19:

BLAAT.
Ook hallo, lees je het topic wel :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wel nieuw: 512/256 komt officieel te vervallen. Ik had Demon een mailtje gestuurd, dit is hun antwoord:

> Op uw website zag ik het nieuwsbericht dat Demon de downloadsnelheden gaat
> verdubbelen. Ik heb momenteel een 512/256 bonnement, welke straks dus
> 1024/512 gaat worden. Komt er ook een mogelijkheid om 512/256 te behouden
> tegen lagere kosten? Of wordt straks het 1024/512 abonnement het "kleinst"
> verkrijgbare?

1024/512 word straks inderdaad het kleinst verkrijgbare.

--
Met vriendelijke groeten,

Naomi Alon
Demon Internet - Afdeling Sales
sales@demon.nl - 020-530425050

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Microkid schreef op 15 September 2003 @ 18:00:
Wel nieuw: 512/256 komt officieel te vervallen. Ik had Demon een mailtje gestuurd, dit is hun antwoord:

> Op uw website zag ik het nieuwsbericht dat Demon de downloadsnelheden gaat
> verdubbelen. Ik heb momenteel een 512/256 bonnement, welke straks dus
> 1024/512 gaat worden. Komt er ook een mogelijkheid om 512/256 te behouden
> tegen lagere kosten? Of wordt straks het 1024/512 abonnement het "kleinst"
> verkrijgbare?

1024/512 word straks inderdaad het kleinst verkrijgbare.

--
Met vriendelijke groeten,

Naomi Alon
Demon Internet - Afdeling Sales
sales@demon.nl - 020-530425050
Sorry maar ook dit is niet nieuw. Er staat toch duidelijk dat er in totaal 3 abbo's overblijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Hey mensen,

Ik moet van demon files uploaden naar hun ftpserver om hard te kunnen maken dat die upload van mij te laag is. Adres: ftp.demon.nl Gebruikersnaam: anonymous en willekeurig e-mailadres. Echter ken ik niet uploaden in die mappen :? Weet iemand hoe ik het voormekaar krijg? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waneer doen ze die snelheid upgrade ? en hoe kan je zien of je wel de upgrade hebt gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WiNlUx schreef op 15 September 2003 @ 18:08:
Hey mensen,

Ik moet van demon files uploaden naar hun ftpserver om hard te kunnen maken dat die upload van te laag is. Adres: ftp.demon.nl Gebruikersnaam: anonymous en willekeurig e-mailadres. Echter ken ik niet uploaden in die mappen :? Weet iemand hoe ik het voormekaar krijg? Alvast bedankt :)
Wat d8 je van je eigen webspace op Demon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
n00bs schreef op 15 september 2003 @ 18:19:
[...]

Wat d8 je van je eigen webspace op Demon |:(
Neej, want die server schijnt in engeland te staan en dus niet aan de directe backbone ;) Zegt de support hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je zien hoeveel Meter je ADSL router/verbinding van de centrale zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik moet van demon files uploaden naar hun ftpserver om hard te kunnen maken dat die upload van mij te laag is. Adres: ftp.demon.nl Gebruikersnaam: anonymous en willekeurig e-mailadres. Echter ken ik niet uploaden in die mappen :? Weet iemand hoe ik het voormekaar krijg? Alvast bedankt :)
Ik dacht dat jij netwerkbeheerder was??? 8)7

Gewoon met een FTP proggie naar je webspace uppen en weer terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

stel die vraag eens aan de admin
;)
220- *** Welkom op het Demon Internet FTP archief. **********************
220-
220- Uw homepage en/of website staan niet op deze server.
220- Als u een standaardaccount heeft, kunt u uw homepage uploaden naar
220- homepages.demon.nl.
220- Als u een Demon Office website heeft, kunt u uw website uploaden
220- naar www.uwdomeinnaam.nl/com/org/net.
220- Als u problemen heeft bij het gebruik van de Demon FTP-server, stuur
220- een bericht aan <ftpadmin@demon.nl>.
220-
220- *** Welcome to Demon Internet's FTP archive. ***********************

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 18:37:
[...]

stel die vraag eens aan de admin
;)

[...]
Ja maar ze zeggen dat ik op ftp.demon.nl een bestand moet uploaden :?

Gebruiker: anonymous
W8woord: 1@1.nl

Dat doe ik dan maar dat lukt niet en als ik het op me eigen account doe, dan kunnen ze het niet hard maken zeggen ze :?
Ik dacht dat jij netwerkbeheerder was???

Gewoon met een FTP proggie naar je webspace uppen en weer terug
Tja, nu ik er toch over nadenk, zal ik het maar doen. Als ik trouwens pings vergelijk met tweakers.net en www.mijndemonaccount.demon.nl zit er een behoorlijk verschil in :| Maar ik doe het wel via mijn webspace :)

[ Voor 32% gewijzigd door WiNlUx op 15-09-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ? is 1355 meter naar de centrale veel ? en kom ik dan in aanmerking voor de snelheid upgrade ?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.