Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2
Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd.
Met wie werkt demon samen
Demon werkt samen met:
BBNed en babyXL, De toekomstige upload verhoging zal dan ook alleen gelden als u verbonden bent via BBned.
Word de upload snelheid verhoogd
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen van BBned, worden verhoogd naar 1 mbit. Demon kan niet zeggen waarneer, het is wachten tot BBned dit heeft gerealiseerd, dus gewoon wachten op de officele aankondeging van demon, maar in de toekomst word dit dus verhoogd. Volgens mij zijn hier geen kosten aan verbonden. (dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen)
Hoe kom ik in mijn modem
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"
Hoe lang mag de kabel zijn
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de pc mag de utp 100m zijn.
Nieuwsserver van demon
over de nieuwsserver weet ik niet zo veel, ik heb nog geen demon, andere zeggen dat deze hooguit geweldig is, en ook al trek je de hele server leeg, hun maakt het niet uit. Nieuwsserver is: www.supernews.com
Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.
Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten
Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.
Waar kan ik nieuw firmware vinen:?
Je kunt demon mailen, of op eigen risico deze firmware gebruiken:
ZyXEL Prestige 650R analoog:>> http://www.jeroen210.demon.nl/bridge-r31.bin
ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem:>> http://www.crusader.demon.nl/firmware.zip
Hier kan je de oude filmware vinden: ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/
ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten 
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234
en dan kan je via de webinterface je firmware updaten, Jeroen210 en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco
ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten 
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.
Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan ziet u in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.
(met dank aan crusader)
Ik mis iets
mail naar jeroen210@hotmail.com vul wel een goed onderwerp in, anders komt het in de prullenbak
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2
Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
- <span style="color: red;font-weight:bold">
- Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
- Geen geflame
- Geen spam
- ...en de rest van de policy
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd.
Demon werkt samen met:
BBNed en babyXL, De toekomstige upload verhoging zal dan ook alleen gelden als u verbonden bent via BBned.
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen van BBned, worden verhoogd naar 1 mbit. Demon kan niet zeggen waarneer, het is wachten tot BBned dit heeft gerealiseerd, dus gewoon wachten op de officele aankondeging van demon, maar in de toekomst word dit dus verhoogd. Volgens mij zijn hier geen kosten aan verbonden. (dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen)
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de pc mag de utp 100m zijn.
over de nieuwsserver weet ik niet zo veel, ik heb nog geen demon, andere zeggen dat deze hooguit geweldig is, en ook al trek je de hele server leeg, hun maakt het niet uit. Nieuwsserver is: www.supernews.com
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.
Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.
Je kunt demon mailen, of op eigen risico deze firmware gebruiken:
ZyXEL Prestige 650R analoog:>> http://www.jeroen210.demon.nl/bridge-r31.bin
ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem:>> http://www.crusader.demon.nl/firmware.zip
Hier kan je de oude filmware vinden: ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234
en dan kan je via de webinterface je firmware updaten, Jeroen210 en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.
Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan ziet u in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.
(met dank aan crusader)
mail naar jeroen210@hotmail.com vul wel een goed onderwerp in, anders komt het in de prullenbak
[ Voor 139% gewijzigd door intoxicated op 18-09-2003 15:44 ]