Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.753 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

Topicstarter
Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
  • <span style="color: red;font-weight:bold">
  • Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • ...en de rest van de policy
:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd.

:? Met wie werkt demon samen :?
Demon werkt samen met:
BBNed en babyXL, De toekomstige upload verhoging zal dan ook alleen gelden als u verbonden bent via BBned.

:? Word de upload snelheid verhoogd :?
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen van BBned, worden verhoogd naar 1 mbit. Demon kan niet zeggen waarneer, het is wachten tot BBned dit heeft gerealiseerd, dus gewoon wachten op de officele aankondeging van demon, maar in de toekomst word dit dus verhoogd. Volgens mij zijn hier geen kosten aan verbonden. (dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen)

:? Hoe kom ik in mijn modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de pc mag de utp 100m zijn.

:? Nieuwsserver van demon :?
over de nieuwsserver weet ik niet zo veel, ik heb nog geen demon, andere zeggen dat deze hooguit geweldig is, en ook al trek je de hele server leeg, hun maakt het niet uit. Nieuwsserver is: www.supernews.com

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuw firmware vinen:?
Je kunt demon mailen, of op eigen risico deze firmware gebruiken:
ZyXEL Prestige 650R analoog:>> http://www.jeroen210.demon.nl/bridge-r31.bin
ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem:>> http://www.crusader.demon.nl/firmware.zip

Hier kan je de oude filmware vinden: ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)

als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1

username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten, Jeroen210 en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan ziet u in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Ik mis iets :?
mail naar jeroen210@hotmail.com vul wel een goed onderwerp in, anders komt het in de prullenbak

[ Voor 139% gewijzigd door intoxicated op 18-09-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17128

weinig over te zeggen, heb modem binnengehad, dsl lampje brant maar geen internet.

dus moet nog maar eve wachten volgens een demon medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33568

Anoniem: 17128 schreef op 23 August 2003 @ 15:47:
weinig over te zeggen, heb modem binnengehad, dsl lampje brant maar geen internet.

dus moet nog maar eve wachten volgens een demon medewerker.
Same here...

Inmiddels 2,5 week voorbij--->en kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:33

Crusader

Arc Nature

Ik wil niet zeuren hoor, maar de eerste twee postings komen alweer op statusberichten neer :(
Helaas wordt de boel dan weer erg onoverzichtelijk (zoals deel 2).
Zou hier a.u.b. een beetje rekening mee gehouden willen worden? Ik volg dit topic namelijk ook en vind het een beetje vervelend om steeds het kaf van het koren te moeten scheiden.

[ Voor 58% gewijzigd door Crusader op 23-08-2003 16:05 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zoals ik ook al zei, wacht gewoon tot je bericht krijg van demon,
pas daarna kan je internetten, als je daarvoor kan internetten heb je geluk.

de algemene wachtijd van bestellen tot kunnen internetten is 2 tot 5 weken ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29630

1 vraagje.

Wanneer worden de maandelijkse kosten van je rekening afgehaald?

Begin of aan het einde van de maand? Weet iemand misschien de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Ik ben benieuwd naar de binaries server van Demon, ik heb een paar pagina's doorgespit van de vorige draadjes maar het zijn zoveel pagina's... ik kan het niet vinden.

Ik zit nu met een Planet ADSL lijntje en Planet heeft net een nieuwe binaries server en die ownt echt, ook de DVDR groepen zijn er te vinden en dergelijke. Retentie van 4/5 dagen en goede compleetheid. Ik zou welles willen weten hoe dat bij Demon zit, de retentie, snelheid, compleetheid en of demon gaat zeuren als je 100gb in de maand downt via hun server (lijkt me van niet aangezien hun geen kosten maken voor bandbreedte omdat het direct via hun eigen server bij mij komt maar je weet nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb hierover vragen gesteld aan Demon.
Ze gebruiken de services van www.supernews.com (moet je ook daar maar even kijken wat de retentie is, is echt geweldig!). De woorden van de Demon helpdesk waren: "Al trekt u de hele server leeg, maakt ons niet uit". Da's mooi dus.
Je mag 4 streams tegelijk openen en in Newsbin haal ik dan maximaal 200 kB/s.
Dat betekent dus dat je per stream zo'n 50 kB/s haalt.
Ik vind die newsserver van Demon zelfs stukken beter dan Newszilla van XS4ALL, waar ik tot vorige week zat.
Wat mij betreft kan het bij Demon echt niet beter, wat newsservers betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Anoniem: 29630 schreef op 23 August 2003 @ 17:33:
1 vraagje.

Wanneer worden de maandelijkse kosten van je rekening afgehaald?

Begin of aan het einde van de maand? Weet iemand misschien de dag?
Dat ligt aan wanneer je abbo ingaat. Voor iedereen is dat dus een verschillende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Bij ons is het zo. Ik heb afgelopen maandag DSL 1024 enzo besteld. Komende maandag (overmorgen) dus 7 dagen gaat dan mijn aanvraag in behandeling en kan ik dan in die zelfde week al mijn spullen krijgen en misschien al aangesloten worden? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kan iemand de openingspost even aanpassen met een korte samenvatting van de vorige delen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bedankt dat je een deel 3 geopend hebt :). Is er verder nog wat bekend of er kosten betaald moeten worden voor 512--> 1 mbit (up) ?
Crusader schreef op 23 August 2003 @ 18:25:
Ik heb hierover vragen gesteld aan Demon.
Ze gebruiken de services van www.supernews.com (moet je ook daar maar even kijken wat de retentie is, is echt geweldig!). De woorden van de Demon helpdesk waren: "Al trekt u de hele server leeg, maakt ons niet uit". Da's mooi dus.
Je mag 4 streams tegelijk openen en in Newsbin haal ik dan maximaal 200 kB/s.
Dat betekent dus dat je per stream zo'n 50 kB/s haalt.
Ik vind die newsserver van Demon zelfs stukken beter dan Newszilla van XS4ALL, waar ik tot vorige week zat.
Wat mij betreft kan het bij Demon echt niet beter, wat newsservers betreft.
24 dagen op a.b.sound ;) echt super he !

[ Voor 80% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-08-2003 18:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Anoniem: 87145 schreef op 23 August 2003 @ 13:48: :? Word de upload snelheid verhoogd :?
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen word verhoogd naar 1 mbit.
Heb je hier een (offieciele) bron voor? Tot nu toe heb ik nog steeds geen officiele mededeling van Demon hierover gezien/gekregen. Op de nieuwsgroepen afgaand bestaat zelfs de mogelijkheid dat die alleen voor nog af te sluiten abbo's gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tutti-frutti schreef op 23 August 2003 @ 18:57:
Bedankt dat je een deel 3 geopend hebt :). Is er verder nog wat bekend of er kosten betaald moeten worden voor 512--> 1 mbit (up) ?

[...]

24 dagen op a.b.sound ;) echt super he !
Dat bedoel ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cowgirl schreef op 23 augustus 2003 @ 19:00:
[...]

Heb je hier een (offieciele) bron voor? Tot nu toe heb ik nog steeds geen officiele mededeling van Demon hierover gezien/gekregen. Op de nieuwsgroepen afgaand bestaat zelfs de mogelijkheid dat die alleen voor nog af te sluiten abbo's gaat gelden.
Bestaande abonnee's kunnen wel upgraden. De vraag is alleen wie die upgrade moet gaan betalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik lees dit verder in de nieuwsgroep van demon;
Ik concludeer het volgende.

Iemand schreeuwt (in casu Eweka), BBNED gaat naar 1024 kb upload.
Sommige schreeuwen, ikkkeee wil ook dit hebben, maar er wordt niet
gereageerd op het geschreeuw.
Vandaag bied BBNED de hogere upload variant aan voor nieuwe aanvragen,
(heb ergens hierove een schreeuw opgevangen) maar je vraagt bij Demon
de oude snelheid aan, maar krijgt wel de snellere upload, maar volgens
Demon heb je die niet.

Dus een ieder weet dat er iets gewjizigd is, maar omdat er niet
officieel gecommuniceerd wordt is er niets gewijzigd.

Het is dus wachten op de mededeling die moet komen hierover, maar het
rare is dat ik moet wachten op een mededeling waarvan ik eigenlijk
niet zou kunnen weten dat hij er moet komen

Kortom lekker ingewikkeld en elke ISP'er doet hieraan mee.

We wachten af.

Niels thx voor je input.

Ik stop de discussie en wacht de niet te verwachten mededeling af, die
wel komt omdat de mededeling onofficieel is aangekondigd.
ik moet het ook nog een x lezen.. beetje ingewikkeld :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 19:13
Net nog ff gekeken maar ik ben het mailtje al kwijt,

Ik heb toen de geruchten net op gang kwamen behoorlijk gezeurd bij demon hoe het zat met die verhoging, na een paar zeikmailtjes van mij heb ik een mailtje ontvangen waarin ze zeiden dat de verhoging van de upload eind augustus bekend zou worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 22-05 15:01
Gewoon wat geduld hebben. Ik denk dat ik ga overstappen op Demon, mede omdat de upload snelheid gewoon dik brak is bij een basic abbo. 2mbit down en 1mbit up is voor ons een ideaal abbo, en het kost ons maar 6 euro meer per maand.

Wat ik echt een groot voordeel vind is dat de actie geld tot 1 januari 2004, we hebben dus nog genoeg tijd om te beslissen/over te stappen. Gratis aansluiting en modem is uber natuurlijk :)

Overigens zit ik nog met wat kleine vraagjes.
Hoe zit dat met je subdomain. Ze bieden www.pietjepuk.demon.nl aan.
Maaar... daar bieden ze ook je mail op aan, dus krijg je pietjepuk@pietjepuk.demon.nl en niet pietjepuk@demon.nl.
Klopt dit is krijg je ook een directe mail?

[ Voor 25% gewijzigd door Novah op 23-08-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Van de demon-website:
Uw e-mail adres bij Demon heeft de volgende vorm:

postbus@systeemnaam.demon.nl

Direct na het apestaartje staat altijd de door u gekozen systeemnaam. Voor het apestaartje kunt u "postbus" vervangen door wat u maar wilt: alle e-mail die gestuurd wordt aan watdanook@systeemnaam.demon.nl zal bij u aankomen. In feite kunt u dus gebruik maken van een onbeperkt aantal e-mailadressen, die allemaal eindigen op @systeemnaam.demon.nl. Post verstuurd aan uw e-mailadressen zal allemaal in dezelfde mailbox terecht komen, u kunt uw eigen e- mailsoftware zo configureren dat de mail gescheiden wordt opgehaald.
Het is wat lastig uit te leggen. In feite is het 1 pop-box waar alle mail in komt ongeacht wat er voor het apestaartje staat. Als je dus email ophaalt krijg je alles binnen. Je kan het ook gescheiden ophalen, dan geef je als inlognaam mailbox+systeemnaam en wordt alleen die mail opgehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Nouja, je kunt het zien als een "eigen" gerigistreerde domeinnaam met open alias :) Je zult dan waarschijnlijk alles op je eigen mailserver of programma moeten filteren voor andere gebruikers. Ik weet niet hoe dit bij demon in elkaar zit, maar kun je onder je eigen subdomein ook nog popboxen aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

@ Jeroen:

Misschien is het beter wat toe te voegen in je startpost over de upload discussie wat gister in de nieuwsgroep van demon plaats vond. Je hebt mail :D

Misschien kun je ook in je stratpost wat toevoegen over Nieuwsgroep van Demon (www.supernews.com) ooeps, en over de kwalitiet etc... dat zijn allemaal toppie, maar sommige mensen willen het weten voordat ze natuurlijk naar demon gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Zhadum op 24-08-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zhadum schreef op 23 augustus 2003 @ 23:53:
@ Jeroen:
Misschien kun je ook in je stratpost wat toevoegen over Nieuwsgroep van Demon (www.supernews.nl) en over de kwalitiet etc... dat zijn allemaal toppie, maar sommige mensen willen het weten voordat ze natuurlijk naar demon gaan.
www.supernews.com bedoel je ;)
Verder was ik in de veronderstelling dat ik gewoon mijn payserver bleef houden toen ik bij Demon kwam. Omdat ik nooit iemand over die nieuwsserver hoorde, dacht ik dat ze in het rijtje planet/casema/etc. thuishoorden wat dat betrof.
Niets is minder waar! Beter dan newszilla :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
over de upload heb ik ze zelf gemail, en antwoord terug gehad, als bbned dit heeft gerealiseerd komt het ofzo, mail staat in deel 2.

openings post word aan gewerkt morgen nu slapen, over de nieuwsserver weet ik zelf niet veel, ben nog aan wachten tot ik kan internetten. maar als jullie zeggen dat die geweldig is, zet ik dat er morgen ook bij.

edit: zo openings post veranderd, voor meer sugesties sta ik natuurlijk altijd open, en voor spelfouten ook, want die zullen er vast in zitten ;(
jeroen210@hotmail.com , als onderwerp: Demon.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iemand die een website host achter een Demon account met 512 upstream? Wil eigenlijk a.s.a.p. één van mijn 2 servers verkassen en thuis gaan hosten. Ben dus zeer benieuwd naar mogelijkheden van een 512 (en het liefst zo snel mogelijk een 1024) upstream.
server zit nu aan 10MBit up dus een flinke sprong terug zal het zeker worden, ben alleen benieuwd of het echt TE traag is om thuis te hosten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Newsserver roeleerd idd: Ik zit nu DVD-R te downloaden uit een groep, gepost op 17-08... En die DVD-R groepen zijn huge, dus met de retentie zit het prima.

Snelheid is prima, trek nu, met 3 draadjes, 1 Mbit totaal. En ik zit meer dingen te downen dus mn 2mbit zit vol ;)
GA!S schreef op 24 August 2003 @ 00:29:
Iemand die een website host achter een Demon account met 512 upstream? Wil eigenlijk a.s.a.p. één van mijn 2 servers verkassen en thuis gaan hosten. Ben dus zeer benieuwd naar mogelijkheden van een 512 (en het liefst zo snel mogelijk een 1024) upstream.
Ik heb een aantal dingen thuis draaien, en komt prima binnen. 512kbit is prima voor hosten van simpele sites.

Linkje gooi ik zo/straks wel neer: Mn server gaf een mooi blauw scherm om vervolgens niet meer te booten grmbl gvd.. wordt dus als ik pech heb hele nacht weer klussen....

Edit: damn, hele hdd niet detected door bios.. :( :(

* DJSmiley baalt............

edit: server doet het weer, morgen kijken wat er nu was, ik ga eerst pitten.
Een paar sites die op m'n dsl lijntje draaien:

http://stats.boevenet.com -> mn traffic stats van de demon lijn
http://www.boeve.org/cj823/ -> review CJ 823 modem
http://www.boeve.org/sweexmodem/ -> Review Sweex ADSL modem/router
http://www.boeve.org/streams.htm -> MP3 streams

Draaien nog wel meer domeinen enz, maar goed, zo kun je de snelheid wel zien. Voor mij perfect te doen. Krijg toch niet zoveel hits ;)

[ Voor 81% gewijzigd door DJSmiley op 24-08-2003 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ligt er aan wat je op je server hebt staan, als het text is kan dat makkelijk, als je bijvoorbeeld plaatjes moet laden, en er zitten bijvoorbeeld 10 gebruikers die plaatjes te laden, dan gaat het nog maar met 10 kb/s per gebruiker, als het eerlijk verdeeld word. (en de upload snelheid voorhoogd is naar 1mbit)

edit: kan iemand me mischien in het kort mailen hoe je die nieuwsserver gebruik, heb zelf nog nooit met een nieuwsserver gewerkt, dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen, en als ik dan demon heb zijn er nog meer ervaringen mee.
(er staat in de openings post al dat de nieuwsserver goed is maar, wil het zelf binnenkort ook wel even testen natuurlijk :*) )

edit 2: ik zie dat op de nieuwsserver ook al uitleg staat hoe dat werkt _/-\o_ , binnenkort proberen als mijn lijntje werkt

edit 3: @ KHdV:
ik denk dat je dan nog gewoon kan internetten, maar je kan better wachten op iemand die al demon heeft, want ik kan het zo niet uitproberen :'(

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12693

FF nog een keer mijn vraagje. Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon? Kan ik gewoon internetten als ik netwerk (modem) kabel omplug van me pc naar mijn laptop? Of moet ik dan elke keer me mac adres opnieuw registreren bij demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 12693 schreef op 24 augustus 2003 @ 00:40:
FF nog een keer mijn vraagje. Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon? Kan ik gewoon internetten als ik netwerk (modem) kabel omplug van me pc naar mijn laptop? Of moet ik dan elke keer me mac adres opnieuw registreren bij demon?
Zodra je een ander MAC adres hebt kom je automagisch op de MAC-registratiepagina terecht. Daar hoef je helemaaaaal niets voor te doen ;)
Dan even je IP releasen en renewen en je kan weer internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je kan toch ook gewoon een router gebruiken, die kan het mac adres toch klonen, en dan ben je klaar. routertje is niet zo duur, maar als je hem niet nodig hebt overbodig natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87145 schreef op 24 August 2003 @ 01:18:
je kan toch ook gewoon een router gebruiken, die kan het mac adres toch klonen, en dan ben je klaar. routertje is niet zo duur, maar als je hem niet nodig hebt overbodig natuurlijk :p
Waarom zou je de router laten klonen? Ik denk dat je daarmee op termijn meer kwaad dan goed mee doet.
Zodra die router zich voor het eerst aanmeldt, zie je gewoon die MAC pagina. Even registreren, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je kan dat modem toch ook als router gebruiken?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
GA!S schreef op 24 August 2003 @ 00:29:
server zit nu aan 10MBit up dus een flinke sprong terug zal het zeker worden, ben alleen benieuwd of het echt TE traag is om thuis te hosten.
wat voor een site is et? trekt dat ding veel bezoekers? zo ja, blijf bij 10 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@GA!S
dat moet kunnen ja maar, er zit maar 1 uitgang op, demon geeft de Zyxel Prestige 650R, hij is in te stellen als router, vraag me niet hoe dat moet werken in het boekje staat een link naar: www.zyxel.nl/p650/ (bedoelen ze dan met als router in te stellen, dat je dan gewoon een hub kan gebruiken, i.p.v. een router ofzo, anders snap ik niet waar ze die andere poorten vandaan halen, om een netwerk te kunnen aanlegen :? )

ik denk dat ik gewoon mijn sweex router er tussen gooi van 40 euro, en het mac adres laat klonen, dat klonen deed ik bij kabel ook altijd, wat kan je daar kwaad aan doen dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 87145 schreef op 24 August 2003 @ 00:35:
ligt er aan wat je op je server hebt staan, als het text is kan dat makkelijk, als je bijvoorbeeld plaatjes moet laden, en er zitten bijvoorbeeld 10 gebruikers die plaatjes te laden, dan gaat het nog maar met 10 kb/s per gebruiker, als het eerlijk verdeeld word. (en de upload snelheid voorhoogd is naar 1mbit)
Dat is nog steeds twee keer zo snel als met een 56k modem en een beetje website moet binnen te halen met een 56k modem :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb zelf sinds 6 maanden Demon 2048/512,
Als je eerst zoals ik Wanadoo cable :r heb gehad gaat er een wereld voor je open!!
En wat de newsserver betreft nou in een woord:Geweldig! _/-\o_

En voor diegene die wil weten wat de retentie van een bepaalde newsgroup is kan dat hier ff checken : http://www.supernews.com/stats/retention.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87145 schreef op 24 augustus 2003 @ 01:51:
@GA!S
dat moet kunnen ja maar, er zit maar 1 uitgang op, demon geeft de Zyxel Prestige 650R, hij is in te stellen als router, vraag me niet hoe dat moet werken in het boekje staat een link naar: www.zyxel.nl/p650/ (bedoelen ze dan met als router in te stellen, dat je dan gewoon een hub kan gebruiken, i.p.v. een router ofzo, anders snap ik niet waar ze die andere poorten vandaan halen, om een netwerk te kunnen aanlegen :? )

ik denk dat ik gewoon mijn sweex router er tussen gooi van 40 euro, en het mac adres laat klonen, dat klonen deed ik bij kabel ook altijd, wat kan je daar kwaad aan doen dan?
Het omzetten naar router is echt heel simpel. Slechts 4 stappen. Handleiding staat op www.zyxel.nl. Ik heb het ook gedaan, je hebt dan inderdaad nog wel een hubje nodig voor de rest van het netwerk.

Als ik de keuze heb tussen klonen van MAC adres of 1 keer die MAC registratiepagina zien, dan kies ik voor het laatste.
MAC adressen zijn niet voor niets uniek. In jouw situatie zul je er in eerste instantie totaal geen problemen mee hebben. Maar stel, je kiest er na een jaar voor om de modem toch eens in router mode te configureren, om wat voor reden dan ook. En het routertje blijf je ook gebruiken in je netwerk, als hub bijvoorbeeld (als ie dat kan). Dan krijg je vage netwerkproblemen die maar moeilijk te verklaren zijn. En dan, opeens, na uren geklooi gaat een lampje branden. "Ooh ja, ik had het MAC adres gekloond |:( ".
Om maar een voorbeeld te noemen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 24-08-2003 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Maar, als je dat modem gaat modden, dan zit er toch geen garantie meer op :? Of zie ik dat weer verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

WiNlUx schreef op 24 August 2003 @ 11:01:
Maar, als je dat modem gaat modden, dan zit er toch geen garantie meer op :? Of zie ik dat weer verkeerd :P
Wat ga je modden dan? Je volgt een handleiding van www.zyxel.nl :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Anoniem: 12693 schreef op 24 August 2003 @ 00:40:Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon? Kan ik gewoon internetten als ik netwerk (modem) kabel omplug van me pc naar mijn laptop? Of moet ik dan elke keer me mac adres opnieuw registreren bij demon?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvm schreef op 24 August 2003 @ 11:28:
[...]
Kijk da's dus handig! Als dit klopt is er dus helemaal geen probleen met het steeds opnieuw registreren van het mac adres.
Ik gebruik voor de verbinding niet mijn Prestige 650R-31, maar mijn oude Alcatel Speedtouch Home. Ik heb het idee dat deze een stabilere verbinding opleverd. De Prestige moest ik bij het gebruik van P2P software regelmatig resetten (aan n uit zetten), bij mijn Alcatel modem heb ik hier nooit last van.
Ik kan natuurlijk eens gaan stoeien om een van de twee om te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crusader schreef op 24 August 2003 @ 09:33:
[...]

MAC adressen zijn niet voor niets uniek. In jouw situatie zul je er in eerste instantie totaal geen problemen mee hebben. Maar stel, je kiest er na een jaar voor om de modem toch eens in router mode te configureren, om wat voor reden dan ook. En het routertje blijf je ook gebruiken in je netwerk, als hub bijvoorbeeld (als ie dat kan). Dan krijg je vage netwerkproblemen die maar moeilijk te verklaren zijn. En dan, opeens, na uren geklooi gaat een lampje branden. "Ooh ja, ik had het MAC adres gekloond |:( ".
Om maar een voorbeeld te noemen ;)
ik kan bij mijn router, ook handmatig een mac adres invoeren, ik weet niks van mac adressen dus weet niet of het in dat geval zou moeten werken, en ik kan altijd de router resetten :D

Maar met de registratie zit het dus goed zoals hierboven word gezegt (met dank aan rvm ;) ), dus daar hoeven we ons ook al geen zorgen meer over te maken :z

Edit: openings post even aangepast, de vraag over het MAC adres er bij gezet, nogmaals met dank aan rvm en KHdV ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rvm schreef op 24 augustus 2003 @ 11:28:
[...]
Vaag, dus als je jezelf drie keer aanmeld krijg je drie "vaste" ipadressen? Lijkt me niet echt handig voor Demon, dan zijn ze zo door de adressen heen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89817

Vraagje van andere orde:
Wat zit er allemaal in het doe-het-zelf-installatiepakket? ik heb van de week alleen dat ZyXEL-modem gekregen, maar verder niks geen behoorlijke installatiehandleiding, en een splitter zat er ook niet bij.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Wat weten jullie hiervan?
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89817 schreef op 24 August 2003 @ 13:24:
Vraagje van andere orde:
Wat zit er allemaal in het doe-het-zelf-installatiepakket? ik heb van de week alleen dat ZyXEL-modem gekregen, maar verder niks geen behoorlijke installatiehandleiding, en een splitter zat er ook niet bij.
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Wat weten jullie hiervan?
Bij voorbaat dank
Je hoort je modem (met voeding) splitter en een hele zooi kabeltjes te krijgen. En en cd waarop de handleiding staat.
ff bellen met demon dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Marzman schreef op 24 augustus 2003 @ 13:22:
Vaag, dus als je jezelf drie keer aanmeld krijg je drie "vaste" ipadressen? Lijkt me niet echt handig voor Demon, dan zijn ze zo door de adressen heen.
Nee, als je drie MAC adressen aanmeldt, krijg je met elk van die adressen hetzelfde vaste IPnr als je ze aansluit.

[ Voor 5% gewijzigd door rvm op 24-08-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rvm schreef op 24 augustus 2003 @ 13:38:
[...]
Nee, als je drie MAC adressen aanmeldt, krijg je met elk van die adressen hetzelfde vaste IPnr krijgen als je ze aansluit.
Ze kunnen je dus ook herkennen als je een ander macadres hebt? (anders zouden ze niet hetzelfde ipadres uit kunnen geven)

Waarom hebben ze die macadressen dan nodig? Ze herkennen je immers al ergens anders aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Marzman schreef op 24 August 2003 @ 11:03:
[...]

Wat ga je modden dan? Je volgt een handleiding van www.zyxel.nl :)
Hmzz. ja ik snap het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Marzman schreef op 24 August 2003 @ 13:41:
Ze kunnen je dus ook herkennen als je een ander macadres hebt? (anders zouden ze niet hetzelfde ipadres uit kunnen geven)
Waarom hebben ze die macadressen dan nodig? Ze herkennen je immers al ergens anders aan.
Okay, even vanaf het begin.
* 1e keer dat je je Demon verbinding gebruikt krijg je een tijdelijk, dynamisch IPnr toegewezen.
* Als je naar een pagina surft, word je automatisch doorgeleid naar de pagina om je MAC adres te registreren
* Op die registratiepagina moet je je gebruikersnaam/wachtwoord invullen. Daaraan herkent men dus wie je bent.
* Omdat op dat moment pas bekend is wie je bent wordt ook dan pas een statisch IPnr aan je toegekend en tegelijkertijd dat 1e MAC adres eraan gekoppeld.
* Bij alle volgende keren dat je met een ander MAC adres je aanmeldt kom je weer op die MAC adres registratiepagina terecht, waar je met behulp van gebruikersnaam/wachtwoord moet aangeven wie je bent, zodat ook dat nieuwe MAC adres gekoppeld kan worden aan jouw account.
* Zodra een MAC adres bij Demon bekend is, krijg je op basis van het MAC adres je statische IPnr per DHCP uitgedeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door rvm op 24-08-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rvm schreef op 24 August 2003 @ 14:53:
[...]
Okay, even vanaf het begin.
* 1e keer dat je je Demon verbinding gebruikt krijg je een tijdelijk, dynamisch IPnr toegewezen.
* Als je naar een pagina surft, word je automatisch doorgeleid naar de pagina om je MAC adres te registreren
* Op die registratiepagina moet je je gebruikersnaam/wachtwoord invullen. Daaraan herkent men dus wie je bent.
* Omdat op dat moment pas bekend is wie je bent wordt ook dan pas een statisch IPnr aan je toegekend en tegelijkertijd dat 1e MAC adres eraan gekoppeld.
* Bij alle volgende keren dat je met een ander MAC adres je aanmeldt kom je weer op die MAC adres registratiepagina terecht, waar je met behulp van gebruikersnaam/wachtwoord moet aangeven wie je bent, zodat ook dat nieuwe MAC adres gekoppeld kan worden aan jouw account.
* Zodra een MAC adres bij Demon bekend is, krijg je op basis van het MAC adres je statische IPnr per DHCP uitgedeeld.
Thanks, was al nieuwsgierig hoe ze dat deden :) Werk zelf bij een isp en wij koppelen ip-adressen aan de remote vpi en vci van een lijn, net zoals BBNed dat zelf ook doet bij hun adsl-abonnementen.

Eind deze maand stopt mijn Planet-abonnement en daarna ga ik zelf ondervinden hoe dat werkt bij Demon :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik krijg net mail dat mijn lijn is opgeleverd (op zondag :p)
maar ik krijg geen ip adres, en als ik het internet op ga dan kan hij de pagina niet vinden.

ik had hiervoor kabel, moet ik met adsl ook weer inbellen ofzo, wat moet ik doen om mijn lijn werkend te krijgen, modem heb ik niks aan veranderd, en het dsl lampje brand al een paar dagen, en het lan lampje ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Anoniem: 87145 schreef op 24 augustus 2003 @ 18:18:
ik krijg net mail dat mijn lijn is opgeleverd (op zondag :p)
maar ik krijg geen ip adres, en als ik het internet op ga dan kan hij de pagina niet vinden.

ik had hiervoor kabel, moet ik met adsl ook weer inbellen ofzo, wat moet ik doen om mijn lijn werkend te krijgen, modem heb ik niks aan veranderd, en het dsl lampje brand al een paar dagen, en het lan lampje ook natuurlijk
Gewoon afwachten dan.. Als je wel linesync hebt is het wachten op een IPtje...

Instellingen van je modem wel goed mag ik aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Jeroen210, je hoeft niet in te bellen. Alleen instellen dat hij het IPnr/DNS e.d. automatisch moet verkrijgen. Lukt het niet en de lijn is officieel opgeleverd, bel de helpdesk (is gratis).
Brandt behalve er ook een lampje bij een bepaalde snelheid (er vanuit gaande dat op je modem lampjes aanwezig zijn die de verbindingsnelheid aangeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij geavanceerde TCP/IP instelling staat overal niks, behalve bij IP-adressen, daar staat DHCP ingeschakeld, dat was alles.

wat moet ik verder instellen enz dan?

oja bij de normale opties van tcp/ip staat alles op automatisch jah dus ...
en het modem heb ik niks aangedaan, stond dat die standaard al goed staat, er brand een lampje (oranje) van 100mbit lan verbinding, en het de lampjes van stroom en sys, en die van dsl ook, wat kan er mis zijn?? (als ze mailen dat de lijn is opgeleverd neem ik aan dat het niet aan demon ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je weet maar nooit, Demon kan iets vergeten zijn. Kans is klein, maar goed.
Probeer eens het commando "ipconfig /all" vanaf de command prompt. Als jouw IP adres in de 192.168.x.x of 169.254.x.x valt, dan is er een probleem.
Staat er als IP adres 0.0.0.0, dan probeert je pc een IP adres te verkrijgen. En als het helemaal mooi is, dan heb je een 212.238.x.x adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
simpele oplosing, gewoon het modem ff uit zetten, weer aan gedaan, en toen kwam ik op de mac pagina, wachtwoord 100x ingevoerd, hij wou niet werken, uiteindelijk deed het het, stond na een kwaritier heb je een vast ipadres, deed het weer niet, modem weer uitgezet, computer opnieuw opgestart, en nu zit ik dit hier te typen met internet van demon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wat ik mij afvraag is hoe stabiel demon is. Als ik naar andere adsl providers kijk, dan is demon echt spotgoedkoop. 65 euro voor 2048/512 (ookal kan het 2048/1024 worden) voor 65. Als je bij een ander 1536/256 wil dan zit je gemiddeld op de 70-80 euro (minder voor meer dus).

Als dit echt een goede provider is, dan kan ik mijn pa deze wel aanraden.
Want mijn vader wil van de kabel af (aangezien we schotel hebben voor radio en tv), maar je moet een aansluiting hebben voor internet. Nou is adsl de enige andere optie. Maar voor de snelheden van chello betaal je fors meer. Maar met demon dus niet.

Ieman die mij kan vertellen hoe goed demon als provider is en of de lijn stabiel is en een fatsoenlijke ping heeft (ivm gamen).
Bijna een statusmelding vraag, ik weet het, maar om hier een apart topic voor te openen....

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk dat ze nog met mijn lijntje bezig zijn, ik kan 10 min internetten ofzo, dan doet hij het niet meer, stroom stekker van het modem eruit en er weer in en hij doet het weer ff :?

weet iemand de nieuwste filmware voor de zyxel prestige 650R (die je dus bij demon krijgt, op een analoge lijn :p)

Edit: als hij het niet doet, dan knippert het 100mbit lampje op het modem 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[quote]Anoniem: 87145 schreef op 24 augustus 2003 @ 20:57:
ik denk dat ze nog met mijn lijntje bezig zijn, ik kan 10 min internetten ofzo, dan doet hij het niet meer, stekker van het modem eruit en er weer in en hij doet het weer ff :?

weet iemand de nieuwste filmware voor de zyxel prestige 650R (die je dus bij demon krijgt, op een analoge lijn :p)[/quote]
Denk niet dat het aan je firmware ligt. Kijk eens hoe lang je dhcp-lease duurt. Waarschijnlijk 10 minuten.
Edit: als hij het niet doet, dan knippert het 100mbit lampje op het modem
Probeer eens op half-duplex of met een kortere kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 24-08-2003 21:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal kijken hoe lang de lease duurt, dat staat toch in het modem?

de kabel is van cable via betuwenet, daar kan het bijna niet aan liggen, er is geen mogelijkheid om een andere kabel aan te leggen, omdat hij door 5 a 6 muren heen gaat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

nhimf schreef op 24 August 2003 @ 20:54:
Ieman die mij kan vertellen hoe goed demon als provider is en of de lijn stabiel is en een fatsoenlijke ping heeft (ivm gamen).
Kijk eens naar het aantal klachten over Demon in dit topic en zijn voorgangers. Vergelijk dat met andere providers. Dat zegt genoeg over de kwaliteit (erg goed). Neem ook eens een kijkje in de nieuwsgroep demon.nl.support.

Snelheid is stabiel; ik haal eigenlijk altijd wel de maximale snelheid.
Pingtijd is bij mij 30ms naar www.xs4all.nl en ik heb begrepen dat ik daarmee al aan de hoge kant zit. Ligt ook een beetje aan het modem dat je hebt. De copperjet 810 die ik heb schijnt wat hogere pingtijden te geven dan sommige andere modems (Demon gebruikt nu Zyxel, IIRC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
nhimf schreef op 24 augustus 2003 @ 20:54:
Wat ik mij afvraag is hoe stabiel demon is. Als ik naar andere adsl providers kijk, dan is demon echt spotgoedkoop. 65 euro voor 2048/512 (ookal kan het 2048/1024 worden) voor 65. Als je bij een ander 1536/256 wil dan zit je gemiddeld op de 70-80 euro (minder voor meer dus).

Als dit echt een goede provider is, dan kan ik mijn pa deze wel aanraden.
Want mijn vader wil van de kabel af (aangezien we schotel hebben voor radio en tv), maar je moet een aansluiting hebben voor internet. Nou is adsl de enige andere optie. Maar voor de snelheden van chello betaal je fors meer. Maar met demon dus niet.

Bijna een statusmelding vraag, ik weet het, maar om hier een apart topic voor te openen....
Is al vele malen in dit topic genoemd: Ping is prima: 16-30ms
Stabiel? ja. 1 keertje down geweest sinds februari.

De vergelijking die je doet (1536/256 voor 80 EUR) gaat totaal niet op. Demon = BBNed (naja, dslexpress dan) en jij wil het vergelijken met een veel duurdere MXStream variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

DJSmiley schreef op 24 August 2003 @ 21:56:
[...]

Is al vele malen in dit topic genoemd: Ping is prima: 16-30ms
Stabiel? ja. 1 keertje down geweest sinds februari.

De vergelijking die je doet (1536/256 voor 80 EUR) gaat totaal niet op. Demon = BBNed (naja, dslexpress dan) en jij wil het vergelijken met een veel duurdere MXStream variant.
Die vergelijking is op zich niet gek. Mij boeit het verder niet zo veel wie de ADSL aanlevert (kpn of bbnet), ik keek naar de snelheden en de kosten en het viel mij op dat demon veel goedkoper is dan bijv xs4all (welke goed staat aangeschreven).
Dus vandaar dat ik vraag hoe het zit met stabiliteit en kwaliteit.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan niemand mij helpen?
ik heb de lease tijd niet kunnen vinden,
op full of half duplex zetten maakt niet uit, ik heb ook al een andere netwerk kaart geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten.

nogmaals, na ongeveer 5 minuten houd mijn verbinding er gewoon mee op en krijg ik een automatisch persoonlijk ip (169.254.****)
de enige optie om dan weer te kunnen internetten is de stroom stekker van het modem er uit, pc opnieuw opstarten, en de stekker er weer in.

:? ik zal morgen maar eens bellen naar de helpdesk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Jeroen, heb je heel toevallig een firewall aanstaan? Zet die eens uit. Mogelijk blokkeert hij DHCP requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 13:17
het zou ook je virusscanner kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
al gedaan, hielp niets, heb de firewall er pas opgezet na dit probleem :Y)
virus scanner ook pas na het probleem erop gezet.. ik zal eens even alle dingen afsluiten en nog eens proberen, voor het idee dan :|

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 87145 schreef op 24 August 2003 @ 22:11:
kan niemand mij helpen?
ik heb de lease tijd niet kunnen vinden,
op full of half duplex zetten maakt niet uit, ik heb ook al een andere netwerk kaart geprobeerd, maar dat mocht ook niet baten.

nogmaals, na ongeveer 5 minuten houd mijn verbinding er gewoon mee op en krijg ik een automatisch persoonlijk ip (169.254.****)
de enige optie om dan weer te kunnen internetten is de stroom stekker van het modem er uit, pc opnieuw opstarten, en de stekker er weer in.

:? ik zal morgen maar eens bellen naar de helpdesk :?
Je leasetijd zie je door in een dos-box ipconfig /all in te typen.

Probeer eens:
ipconfig /release
ipconfig /renew
op het moment dat de verbinding er uit ligt..

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het tijds verschil is een half uur, bij status van medium staat: ontkoppeld :?

ipconfig /release enz werkt ook niet, ik doe altijd bij netwerkverbindingen > ondersteuning > en dan herstellen .. dat is het zelfde volgens mij, maar dan zegt hij dat de isp geen nieuw ipdres of iets dergelijks geeft..

Edit: internet werkt *nog* nu alle programma's uit. (mischien komt het door de webcam die ik vanmidag heb gekocht, waar nu dus ook de software van uit is 8)7 :? :X )

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 87145 schreef op 24 augustus 2003 @ 22:28:
het tijds verschil is een half uur, bij status van medium staat: ontkoppeld :?

ipconfig /release enz werkt ook niet, ik doe altijd bij netwerkverbindingen > ondersteuning > en dan herstellen .. dat is het zelfde volgens mij, maar dan zegt hij dat de isp geen nieuw ipdres of iets dergelijks geeft..
Kun je niet een andere kortere netwerkkabel (de bijgeleverde bijvoorbeeld) proberen. Als het 100M lampje knippert is de verbinding tussen je pc en het modem niet goed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, dat kan dan dus ook volgens mij kommen doordat de software de DHCP requests blokt, of zie ik dat verkeerd.

edit: niet dus, nu valt hij weer weg

ik heb nog geen laptop, dus de hele pc naar beneden slepen, doe ik morgen pas, als ik de helpdesk heb gebeld.

edit:
hm nu viel weer ongeveer na de 10 de verbinding weg (had nog wel het ip adres) kom ik beneden, knippert weer het lampje van 100m ;( , als ik een nieuwe kabel moet aanleggen, kan dat nog wel eens verveldend zijn. :/

ik heb trouwens als kabel tussen de splitter, en het modem die zwarte kabel gebruikt, en niet die kleine van 10 cm. ofzo, omdat de utp kabel te kort was om naar de telefoon te gaan |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 24-08-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 87145 schreef op 24 August 2003 @ 22:41:
ja, dat kan dan dus ook volgens mij kommen doordat de software de DHCP requests blokt, of zie ik dat verkeerd.

ik heb nog geen laptop, dus de hele pc naar beneden slepen, doe ik morgen pas, als ik de helpdesk heb gebeld.
hm nu viel weer ongeveer na de 10 de verbinding weg (had nog wel het ip adres) kom ik beneden, knippert het lampje van 100m :? , als ik een nieuwe kabel moet aanleggen, kan dat nog wel eens verveldend zijn.

ik heb trouwens als kabel tussen de splitter, en het modem die zwarte kabel gebruikt, en niet die kleine van 10 cm. ofzo, omdat de utp kabel te kort was.
Heb je geen hub of switch die je er tussen kan zetten? Sommige adsl-modems hebben problemen lange afstanden te overbruggen omdat het ethernetsignaal dat uit het modem komt niet zo sterk is. Weet zo niet of de Zyxel daar ook last van heeft, maar je kunt proberen een hub te gebruiken (als je die hebt). Kort kabeltje van het modem naar de hub, en dan vanaf de hub die lange kabel naar je pc.

Software? Ja zou kunnen. Als je Windows2000 met ISA Server gebruikt moet je bijvoorbeeld een fix bij Microsoft gaan halen :) Firewall zou ik zowiezo even uitschakelen, anders wordt het lastig zoeken wat het probleem is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb nu alles uitgeschakeld gehad, router er al tussen gehad, windows server 2003 en windows xp geprobeerd, heb alle windows updates, morgen dan toch maar de pc naar beneden gooien, en andere kabel er tussen doen. het eenigste wat ik nog kan doen is nieuwe filmware maar die kan ik niet vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Nog ffkes een vraagje. Zouden hier in deze 3 topics ook wat demon medewerkers rondzwerven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Marzman schreef op 24 August 2003 @ 22:48:
[...]

Hier stond iets over isa server 2000 :P .
Hebben mensen toevallig een ISA server draaien? Ik wil misschien met de buren gaan delen :X , en ik heb ooit gehoord dat ik daarop kan instellen wat de max. up en download snelheden zijn voor bepaalde pc's (correct me i i'm wrong). Is zoiets ook goed beveligd en heb ik verder geen firewall nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ WiNlUx, ja volgens mij zwerven er hier, demon medewerkers rond, er staat me iets vaags bij dat ze het warm en druk hadden laast (toen het zo warm was in nederland & de rest van de wereld)

En nu die verbinding maar aan de praat zien te krijgen :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 25-08-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@Jeroen210: jouw probleem lijkt op iets dat ik ook ooit gehad heb. Heb je de utp stekkertjes zelf aan de kabel gemonteerd of laten monteren?
Ik was destijds vergeten dat pinnetjes 1 & 2 en 3 &6 paren zijn en had de kabel echt 1 op 1 gemaakt. Hierdoor waren de pinnetjes 1 & 2 netjes gecrossed, maar 3 & 6 maakten gebruik van andere kleurenparen. Hierdoor had ik ook slechte verbinding.
Moet je eens kijken of bij jou op beide stekkertjes van de kabel de kleuren van de aders op dezelfde plek zitten en of ook pinnen 3 & 6 en 1 & 2 dezelfde aderpaar gebruiken.
Noteer anders hier ook even de kleurcodes die je tegenkomt aan beide uiteinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De stekkers zijn gemonteerd, door de mensen van betuwenet (kabel)

De stekkers zijn aan de uiteinden hetzelfde, maar de rode kabel van demon, zijn niet hetzelfde aan de uiteinden, weet iemand de kleur code van die kabel van demon (is niet echt goed te zien namelijk)

Dan zoek ik iemand die voor mij die kabels goed kan maken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Het gaat er niet zozeer om welke kleuren er zitten, maar of de juiste pinnetjes met elkaar verbonden zijn en dan ook nog eens via de juiste aderparen. Als de kabel aan beide uiteinden er hetzelfde uitziet, wil nog niet zeggen of ie ook goed is.
Als je de kleuren die je ziet even laat weten, kunnen wij zeggen of dat in elk geval in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aan de kabel ligt het niet, ik heb nu beneden, de rode kabel van demon in het modem gedaan, die gaat naar de router die ik beneden heb neergezet, en vanuit de router gaat die lange netwerkkabel het hele huis door tot de computert, en nogsteeds hetzelfde probleem

ik zal de kleuren toch even posten van de kabel: met het klipje aan de bovenkant zijn de kleuren van links naar rechts:
-Bruin
-Wit met bruin
-Groen
-Wit met groen? (niet goed te zien kan ook wit met blauw zijn)
-Blauw
-Weer wit met groen ( je kan de kleur echt niet goed zien, kan ook wit met blauw zijn)
-Oranje
-Wit met oranje
Zo zijn alle 2 de stekkers,
maar zoals ik al zei ik heb de kabel van demon al gebruikt, naar de router en vandaar de net beschreven kabel naar de pc, maar het probleem doet zich nog steeds voor. (ik zit nu met dezelfde configuratie met kabel op internet, alleen dan natuurlijk de rode stekker in het modem van kabel, dus ... :| )

ik heb demon al gemaild, ze vroegen of ik een firewall gebruikte (terwijl er in stond dat ik alle programma's al had uitgezet)
Antwoord van hun:
"In de logs van de DHCP-server, die de verbinding regelt, is wel te zien dat uw
machine online is, maar uw pc doet geen verzoek voor een IP-adres. Maakt u
misschien gebruik van een firewall?"

Het probleem is dus eigenlijk dat mijn pc geen verzoek doet voor een ip-adres :?
(ik zou toch wel even nieuwe filmware willen proberen voor mijn modem (prestige 650R)
weet niemand die te vinden?)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 25-08-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Grappig, die kabel is dus niet in orde, qua aderparen. Maar toch hou je het probleem met die kabel van Demon.
Ik kijk straks wel ff verder, moet nu even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[b][message=18588711,noline]Jeroen210 schreef op 25 August 2003 @
Het probleem is dus eigenlijk dat mijn pc geen verzoek doet voor een ip-adres :?
(ik zou toch wel even nieuwe filmware willen proberen voor mijn modem (prestige 650R)
Ik ben er vrij zeker van dat het updaten van je firmware weinig uithaalt.

Je zou eens kunnen proberen de Zyxel te configureren als router en dan in de pc het ipadres, de gateway en de dns-en hard in te vullen. Dan hoef je geen dhcp-request vanaf je computer meer te doen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer je modem maar eens helemaal te resetten. Je moden moet na een reset normaal kunnen werken. Heb het zelf op advies van demon ook al eens gedaan. Dus gewoon de reset knop 20-30 seconden ingedrukt houden als je modem aanstaat. Daarna modem ff uit en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ze zeggen dat ik de splitter er ff tussenuit moet halen, en dan ff 30 min proberen, anders moet ik ze ff terug bellen, dat ga ik nu dus doen

mijn 10 min zijn nu om en hij doet het nog, wat kan er mis zijn met die splitter dan?
ff kijken wat ze zeggen als ik ze zodrek bel

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 25-08-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die nieuws-server van Demon, supernews.com, wordt die wel lokaal bij Demon gehost? Het lijkt er op dat ze de nieuws-server uitbesteed hebben. Op zich niets op tegen, maar als je met een externe nieuws-server in de VS moet verbinden gaat dat zeer ten koste van de download snelheid. Weet iemand hoe dat zit?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87145 schreef op 25 August 2003 @ 18:04:
ik zal de kleuren toch even posten van de kabel: met het klipje aan de bovenkant zijn de kleuren van links naar rechts:
-Bruin
-Wit met bruin
-Groen
-Wit met groen? (niet goed te zien kan ook wit met blauw zijn)
-Blauw
-Weer wit met groen ( je kan de kleur echt niet goed zien, kan ook wit met blauw zijn)
-Oranje
-Wit met oranje
Zo zijn alle 2 de stekkers,
maar zoals ik al zei ik heb de kabel van demon al gebruikt, naar de router en vandaar de net beschreven kabel naar de pc, maar het probleem doet zich nog steeds voor. (ik zit nu met dezelfde configuratie met kabel op internet, alleen dan natuurlijk de rode stekker in het modem van kabel, dus ... :| )

ik heb demon al gemaild, ze vroegen of ik een firewall gebruikte (terwijl er in stond dat ik alle programma's al had uitgezet)
Antwoord van hun:
"In de logs van de DHCP-server, die de verbinding regelt, is wel te zien dat uw
machine online is, maar uw pc doet geen verzoek voor een IP-adres. Maakt u
misschien gebruik van een firewall?"

In jouw geval zouden de kleuren van de kabel moeten zijn:
-Bruin
-Wit met bruin
-Groen
-Wit met blauw
-Blauw
-Wit met groen
-Oranje
-Wit met oranje

Ook heb ik de kabel even bekeken die ik van Demon kreeg, die is in orde, pinbezetting zoals hierboven aangegeven.
Jij zou met die kabel van Demon geen problemen mogen hebben, dat het 100M of 10M lampje gaat knipperen op je modem. Probleem in deze situatie is dat je die rotte kabel kabel nog wél gebruikt. Je hoeft die kabel niet te vervangen, wel de stekkertjes. Die moeten er eigenlijk opnieuw aangezet worden omdat de pinbezetting niet goed is.
Het zou eventueel kunnen helpen door heel je netwerk op 10M te zetten, maar dan nog verwacht ik problemen.
Vrijwel zeker is die kabel niet goed. Jouw problemen heb ik ook gehad. Vandaar dat ik vroeg naar je kabel, het kan toch geen toeval zijn dat bij jou die pinbezetting ook fout is, net zoals bij mij toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
over de nieuwsserver heb ik gelezen dat je daar je lijntje vol mee kan trekken dus de snelheid is goed, waar die staat geen idee.
je mag de hele server leeg trekken hun maakt het niet uit, zit wel goed volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik internet zonder splitter, nu al 30 min daar ligt het dus aan, nu hun ff terug bellen dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ari3 schreef op 25 August 2003 @ 18:50:
Die nieuws-server van Demon, supernews.com, wordt die wel lokaal bij Demon gehost? Het lijkt er op dat ze de nieuws-server uitbesteed hebben. Op zich niets op tegen, maar als je met een externe nieuws-server in de VS moet verbinden gaat dat zeer ten koste van de download snelheid. Weet iemand hoe dat zit?
Die downloadsnelheid wordt sowieso geknepen. Je mag maximaal 4 threads open hebben naar die newsserver, ik haal daarmee maximaal 200 kB/s. Dus 50 kB/s per thread.
Die server is inderdaad uitbesteedt aan een commerciele provider, SuperNews zoals je al aangaf. Waar die exact staat weet ik niet, maar in elk geval niet in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87145 schreef op 25 August 2003 @ 18:55:
ik internet zonder splitter, nu al 30 min daar ligt het dus aan, nu hun ff terug bellen dus :?
Toch is ook je kabel niet in orde ;) (zie mijn eerdere reply hierboven voor de juiste pinbezetting)

[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 25-08-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 87145 schreef op 25 August 2003 @ 18:55:
Je zal wel een nieuwe splitter krijgen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, zonder splitter doet hij het een half uur, ze sturen de zaak nu door, ik word gebeld.
de DHCP logs zagen er niet goed uit...

Nu maar weer wachten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt de splitter toch wel goed aangesloten??????

line: je hoofdaansluiting van je telefoon
phone: de telefoon(s)
DSL: naar je modem

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 12693 op 25-08-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:57
die splitter is een beetje wazig om aan te sluiten idd...
lees et bijgeleverde blaadje goed door!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 12693 schreef op 25 August 2003 @ 19:59:
Je hebt de splitter toch wel goed aangesloten??????
Om de één of andere reden heb ik de indruk dat je bij verkeerd aansluiten gewoon helemaal geen verbinding hebt (nee, ik heb geen blauwe jurk aan ;) ).
Correct me if I'm wrong...
Trouwens, Jeroen210 lijkt me geen n00b, denk niet dat die splitter verkeerd is aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Crusader op 25-08-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
splitter zit goed, dat was niet zo moeilijk :p
maar zoals ik al zei, ik moest van hun zonder splitter testen en toen deed hij het een half uur... , en het modem ook al gereset

nu word de zaak dus doorgestuurd. (ik vraag wel weer verder als ik wat van ze hoor, of als hij het doet zeg ik het probleem natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik heb met de splitter is dat mijn nummer herkenning niet meer werkt. Heb nu mijn Alcatel splitter ertussen en de nummerherkenning doet het weer prima.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

kan zijn dat een kapote splitter is of het ergens de verbindingen binnen je splitter niet goed is. Je zou gewoon een nieuwe splitter moeten krijgen of desnoods koop je zelf 1. Die dingen kosten niks en om te wachten, schiet ook niet echt op. Heb je al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87145 schreef op 25 August 2003 @ 20:25:
... en toen deed hij het een half uur...
En na dat half uur?

[ Voor 26% gewijzigd door Crusader op 25-08-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
even lezen he, zonder splitter, deed hij het ook maar een half uur, en daarna niet meer.

na dat half uur weer hetzelfde probleem, de pc stuurt geen verzoek voor een ip adres ofzo, en de DHCP logs bij demon zien er niet zo goed uit... ze sturen nu de zaak door. (dit heb ik nu wel vaak genoeg verteld, dus ik laat weer van me horen als ik meer weet O-) )

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 25-08-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Over de nieuwsgroepen, zoals al eerder geroepen: Masterlijk

Op http://www.supernews.com/stats/retention.cgi kun je de retentie zien van een bepaalde groep.

alt.binaries.dvdr has 893184 articles, and 11.4 days of retention.
alt.binaries.sounds.mp3.complete_cd has 691137 articles, and 24.2 days of retention.
alt.binaries.svcd has 621282 articles, and 15.1 days of retention

En dat zijn toch behoorlijk heavy groepen.. Retentie is (imho) dus prima. Snelheid is ook goed, gewoon 200k bij 4 draadjes.

Quote uit demon.nl.support
(ik had gevraagd wat hun voorkeur was: lomp leechen vanaf FTPs of vanaf de newsserver, wat het goedkoopste voor Demon is)
Omdat het netwerk en de prijzen die we voor bandbreedte betalen
wekelijks veranderen, kan ik hier heel moeilijk een vuistregel geven
die zegt of het duurder of goedkoper is. Ik zou dan ook willen zeggen:
maak je er geen zorgen over en download gewoon lekker wat je wilt van
de plek die het gemakkelijkste is.
Ik kan alleen niet de retentie van nova.planet.nl en newszilla.xs4all.nl zien, anders zou je mooi kunnen vergelijken

Edit: Uit diverse niewsgroepen maak ik op dat zowel newszilla en nova op 4-7 dagen retentie zitten. Newszilla is 3.5 Tb groot.

Supernews zit rond de 20 Tb ( http://www.supernews.com/site_license.html )

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2003 22:23 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.