☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
jip.. kijk maar (copy/paste actie):Marzman schreef op 03 september 2003 @ 21:49:
[...]
Met de dns op 0.0.0.0 krijgt het modem deze automatisch van de dhcp van demon. Ik denk niet dat dit iets met je probleem te maken heeft. Staan alle overige instellingen hetzelfde?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| LAN DHCP Setup DHCP= Server Client IP Pool Starting Address= 192.168.1.33 Size of Client IP Pool= 32 Primary DNS Server= 0.0.0.0 Secondary DNS Server= 0.0.0.0 Remote DHCP Server= N/A TCP/IP Setup: IP Address= 192.168.1.1 IP Subnet Mask= 255.255.255.0 RIP Direction= None Version= N/A Multicast= None IP Policies= Edit IP Alias= No WAN (Menu 4 - Internet Access Setup) ISP's Name= MyISP Encapsulation= ENET ENCAP Multiplexing= LLC-based VPI #= 0 VCI #= 34 ATM QoS Type= UBR Peak Cell Rate (PCR)= 0 Sustain Cell Rate (SCR)= 0 Maximum Burst Size (MBS)= 0 My Login= N/A My Password= N/A ENET ENCAP Gateway= N/A IP Address Assignment= Dynamic IP Address= N/A Network Address Translation= SUA Only Address Mapping Set= N/A |
let wel.. ik heb babyxl.. misschien is dat het probleem... of zo.. (lijkt me eigenlijk stug)...
morgen eens anders zyxel bellen.. misschien dat zij meer weten...
[ Voor 31% gewijzigd door henkleerssen op 04-09-2003 00:36 ]
Verwijderd
OK,
Niet de vergadering afgewacht maar met cijfertjes lopen stoeien en ik ben er uit ! Na verkoop van mijn Ferrari (lol wou dat ik er een had) kan ik bij deze mededelen dat SpeedXS GRATIS iedereen die een Ultra of Extreme heeft aangevraagd na 15-07-2003 gaat upgraden naar 1024 Upload. Wij zullen hier tot ongeveer 21 september voor nodig hebben. Dit hele proces gaat automatisch dus svp geen mailtje van mag ik eerst.
Met vriendelijke groet,
Jacques Ahlers
Sales SpeedXS BV
www.speedxs.nl
Zou wel raar zijn als ze er nu geld voor zouden vragen....
wie kan daar het licht over laten schijnen (of praat ik gewoon onzin en moet ik me netwerk tutorials gaan duiken?)?
Het gaat via BabyXL? Daar heb ik geen ervaring mee, bij ons lopen alle verbindingen via BBNedhenkleerssen schreef op 04 September 2003 @ 12:25:
Marzman> ik denk dat ik weet waar het aan ligt.. nee... het ligt allemaal niet aan de clients.. maar eerder denk ik dus aan DNS server van babyxl/demon .. deze zou wel eens IPCP extensies niet kunnen ondersteunen (zie ook ftp://ftp.zyxel.dk/P650_s...ries_v3-40_UsersGuide.pdf blz64 , 4-2) ... vandar al die problemen met mijn verbinding (heb ook al veel gedaan om het werkend te krijgen)..
wie kan daar het licht over laten schijnen (of praat ik gewoon onzin en moet ik me netwerk tutorials gaan duiken?)?
/▌
Dat weet ik dus niet.. laten zich daar niet over uit.. geloof ik..Marzman schreef op 04 september 2003 @ 14:48:
[...]
Het gaat via BabyXL? Daar heb ik geen ervaring mee, bij ons lopen alle verbindingen via BBNedIs de verbinding die BabyXL leverd technisch gesproken hetzelfde als die van BBNed? (behalve de vpi/vci misschien)
Heb een vraagje gesteld bij support@demon.nl.. ben benieuwd of ze daar een antwoord op hebben..
Spreek ik de naam zyxel nou uit als zeiksel of zieksel?
Verwijderd
heb de search gebruikt en de laatste pagina´s van deze thread en die van bbned die in GOT loopt gelezen, geen gewenst antwoord dus.
ik heb begrepen dat als je een bestaande lijn hebt bij DEmon, dat je moet betalen voor de update (alleen als je de 2mbit down en hoger abt hebt). Nieuwe abonnees krijgen de 2 mbit down en 1 mbit up.
Nu is bij mij de volgende situatie:
ik heb 1 mbit down en 512 up, en ik wil gaan upgraden (wil hogere dload hebben)
als ik nu ga upgraden naar het abt van 65 euro, krijg ik dan de 512 upload of de 1 mbit??
en moet ik hiervoor betalen (ik weet dat de standaard update gratis is)
En wanneer adviseren jullie om te gaan upgraden?
Ik kan op de site van demon niets vinden
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Verwijderd
moet je inloggen met je systeemnaam, en dan kan je kiezen of je wilt upgraden..
Alleen viel zijn upload hem (icm zijn Zyxel modem) nogal tegen.
Gistermidag verzoek ingediend voor een upgrade van 1024/512 naar 2048/1024
Vanochtend opgeleverd, perfect dus !!!!
Maar nu zit ik met het volgende.
Downloaden perfect, maar het uploaden is van gemiddeld 44 naar 55 KB/sec gegaan ?
Waar kan dit aan liggen ?
Op 02-09-2003 ergens in de late avond m'n 1024/512 DSL Express
lijntje opgewaardeerd naar 2048/512, via de service-pagina
van Demon Internet. Toen ik gisteravond (03-09-2003) thuis
arriveerde, bleek m'n lijn al te zijn opgewaardeerd naar
2048/1024.
M'n complimenten, Demon!
Als je nu upgrade is het onzeker wat je voor upload krijgt. Wacht gewoon op de officiele mededeling, en ga dan upgraden!Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 17:23:
ok even een vraag.. ben net al op newsgroup geweest van demon,
heb de search gebruikt en de laatste pagina´s van deze thread en die van bbned die in GOT loopt gelezen, geen gewenst antwoord dus.
ik heb begrepen dat als je een bestaande lijn hebt bij DEmon, dat je moet betalen voor de update (alleen als je de 2mbit down en hoger abt hebt). Nieuwe abonnees krijgen de 2 mbit down en 1 mbit up.
Nu is bij mij de volgende situatie:
ik heb 1 mbit down en 512 up, en ik wil gaan upgraden (wil hogere dload hebben)
als ik nu ga upgraden naar het abt van 65 euro, krijg ik dan de 512 upload of de 1 mbit??
en moet ik hiervoor betalen (ik weet dat de standaard update gratis is)
En wanneer adviseren jullie om te gaan upgraden?
Beter !!!!
Dat wordt een demon 2048/1024 abbo voor mij

edit: hmm inmiddels doet ie het weer, niks veranderd nog
[ Voor 20% gewijzigd door Remco20 op 04-09-2003 20:12 ]
Lukt prima hierRemco20 schreef op 04 september 2003 @ 20:06:
iemand anders opgevallen dat je niet meer met je systeemnaam kan inloggen op www.dslexpress.nl ?misschien zijn ze druk bezig nu ?
De islam kan uw vrijheid schaden
yea, had gehoopt dat er misschien wat zou veranderen, maar nee
net even voor de gein bij UP&DOWNgraden gekeken, stond:
up- of downgraden is niet mogelijk op uw postcode huisnummer combinatie. Neem contact op met Demon.
best weird, heb namelijk 2 mbit, wat als ik naar 8 wil ?
edit: en nu kan het weer, lol ze zijn daar lekker aan het kutten.. ach ja maar even tot 10-9 wachten
[ Voor 49% gewijzigd door Remco20 op 04-09-2003 20:21 ]
Verzenddatum modem : 03-09-2003
Serienummer modem : S3Z15336
TPG Track & Trace nummer : 3SPSA67802976
Kreeg vandaag al een papaiertje in de bus dat hij niet afgeleverd kon worden
Wachten tot morgen dus
- NAC Breda -
Same here, dacht even dat ze bezig waren met de upload aanpassing .... Helaas, nee dusRitchie schreef op 04 September 2003 @ 21:40:
ja.. hier viel die ook ffies weg, en anderen die ik ken met demon hadden ook problemen..
https://powershellisfun.com
Verwijderd
Trouwens: vorige maand is er 80 GB gedown en 10 GB geupload naar mijn FTP-server, niks van gehoord.
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 22:06:
Was hier ook weg. kreeg geen DHCP voor 10 min....
Trouwens: vorige maand is er 80 GB gedown en 10 GB geupload naar mijn FTP-server, niks van gehoord.
Ik zit nog tot 17 oktober vast aan KPN-MxStream (Hccnet).WiNlUx schreef op 04 September 2003 @ 21:15:
Hmzzzz. Ik net ff gekeken. Zie ik dit staan:
Verzenddatum modem : 03-09-2003
Serienummer modem : S3Z15336
TPG Track & Trace nummer : 3SPSA67802976
Kreeg vandaag al een papaiertje in de bus dat hij niet afgeleverd kon worden
Wachten tot morgen dusen dan hopen dat ik al meteen of paar dagen erna verbinding heb
Als ik zover ben als jij kom ik mijn huis niet meer uit.
Je zult altijd zien als je ff 5 minuten niet thuis bent,
dat je zo'n briefje in je brievenbus vindt,
dat ze een pakje (met je modem) niet konden afleveren.
Ik kreeg trouwens nog een emailtje van HccNet,
dat de levertijd van BBNed 22 dagen is.
Niet dat ik daar gebruik van maak, ik ga naar Demon
Maar... betekent dat ook,
dat ik de aanvraag drie weken voor mijn einddatum kan doen
Scheelt toch weer in de periode dat ik zonder ADSL zit.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Nee, want bij de lijnmeting (meestal heel snel na de afkoelingsperiode) moet de lijn al vrij zijn van ADSL van andere aanbieders. Je kan dus hooguit een week voor de einddatum een aanvraag doen, met het risico dat de afsluiting nog niet administratief verwerkt is als BBned de lijnmeting doet.cjdijk schreef op 05 September 2003 @ 09:34:
dat ik de aanvraag drie weken voor mijn einddatum kan doen![]()
Gister stond er nog dat de aanvraag door de DSL partner waar aangenomen en nu staat de status weer alleen op 'ingediend'. Hoe kan dat nou weer, ik ben echt pissed.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
het probleem bleek gewoon de switch (gistron van een tijdje geleden.. kijken of daar nog garantie op zit..) ..te zijn... Nou ff een trage 10 Mb hub er tussen gezet..... nou doet de boel het dus...
ben er alleen niet uit .. waarom dat interne netwerkgroep het nou weer niet doet.. filesharing onder winxp staat op alle pc's....
een setting extra op de router?
[ Voor 25% gewijzigd door henkleerssen op 05-09-2003 10:20 ]

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Verwijderd
Denken jullie dat ik dit misschien nog kan laten omzetten of heeft dat geen zin?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 14:05 . Reden: s ]
Vanmorgen weer het pakje gemist!cjdijk schreef op 05 September 2003 @ 09:34:
[...]
Ik zit nog tot 17 oktober vast aan KPN-MxStream (Hccnet).
Als ik zover ben als jij kom ik mijn huis niet meer uit.![]()
Je zult altijd zien als je ff 5 minuten niet thuis bent,
dat je zo'n briefje in je brievenbus vindt,
dat ze een pakje (met je modem) niet konden afleveren.![]()
Ik kreeg trouwens nog een emailtje van HccNet,
dat de levertijd van BBNed 22 dagen is.
Niet dat ik daar gebruik van maak, ik ga naar Demon![]()
dat ik de aanvraag drie weken voor mijn einddatum kan doen![]()
Ik zat mij dat eerst ook af te vragen, heb ze een email gestuurd.Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 13:58:
Ik heb Babyxl van Demon, terwijl ik ook Bbned zou kunnen gebruiken volgens Bbned.nl
Denken jullie dat ik dit misschien nog kan laten omzetten of heeft dat geen zin?
Heb erg snel antwoord gekregen.
Het blijkt helemaal geen verschil uit te maken.
Zowel BBNed als BabyXL leveren dezelfde snelheden,
je betaalt bij Demon voor beide hetzelfde bedrag.
Het enige waar je wel even op moet letten,
is of je niet toevallig een bitstream verbinding krijgt.
Want in dat geval loopt je verbinding via KPN
en dat is wel veel duurder.
Oh man, dat is pas echt balen, zit je al meerdere weken zonder ADSL,WiNlUx schreef op 05 September 2003 @ 14:03:
[...]
Vanmorgen weer het pakje gemist!Uitslapen op je vrije dag sucks ja als je ADSL wilt hehehe. Dat wordt morgen ophalen op het postkantoor
komt dat er ook nog bij, ben je in ieder geval wel uitgerust.

Maar ja, relatief is het maar een paar procent, 2 dagen op de 4 weken.
Demon heeft een afkoelings periode van een week.
Is die afkoelings periode meteen na mijn aanvraag en wordt er dan na een week een lijntest gedaan ?
Of wordt er eerst gekeken of er adls mogelijk is en dan die afkoelings periode ?
En dat babyxl en bbned verhaal,
maak het voor de 1 mbit upload uit welke je hebt.
BBned is er mee bezig, alleen hoor niks van babyxl icm 1 mbit upload.
Verwijderd
Heb ook geen problemen met Adsl via BabyXL maar ik zou het zonde vinden als straks alleen de BBned users een upload verhoging krijgen en ik niet, terwijl ik wel BBned kan gebruiken in mijn woonplaats.cjdijk schreef op 05 september 2003 @ 14:34:
[...]
Ik zat mij dat eerst ook af te vragen, heb ze een email gestuurd.
je betaalt bij Demon voor beide hetzelfde bedrag.
Waar kan ik trouwens mijn Demon emailadres en webspace gebruiken, zie op de website helemaal niks staan en heb ook geen info gekregen
Weet me mail adres geen eens
Op zich heeft Cowgirl idd gelijk, niet eerder dan 1 week voor het eindeWeezer-DC schreef op 05 September 2003 @ 14:54:
Aangezien ik binnekort naar demon ga, planet abbo afgelopen, heb ik een paar vraagjes.
Demon heeft een afkoelings periode van een week.
Is die afkoelings periode meteen na mijn aanvraag en wordt er dan na een week een lijntest gedaan ?
Of wordt er eerst gekeken of er adls mogelijk is en dan die afkoelings periode ?
En dat babyxl en bbned verhaal,
maak het voor de 1 mbit upload uit welke je hebt.
BBned is er mee bezig, alleen hoor niks van babyxl icm 1 mbit upload.
van je huidige contract een nieuw abbonnement aanvragen.
Ik had dat zelf ook al eens gevraagd aan Demon, met ditzelfde antwoord,
maar wilde het nog even zeker weten, duurt nog 4 weken voor mij.
Als je slim bent, wacht je even met het aanvragen van je abbonnement,
totdat de verhoging van de upload een feit is, dus op de website te zien is.
Maar in principe kan zowel BBNed als BabyXL technisch 1mb upload leveren.
Sterker nog, BabyXL levert het al een tijdje, alleen kun je het nog niet
via Demon bestellen (pas als het op de website staat).
[ Voor 97% gewijzigd door cjdijk op 05-09-2003 15:15 ]
Ik heb sinds april een ADSL abo bij hun via BabyXL, 512/256
Daarvoor had ik ISDN, het abo daarvan liep ook bij hun, dit vanwege de service, vaste ip, eigen domein met onbeperkt aantal mailadressen etc..
Dat ik bij Demon ben gebleven bij de overstap naar ADSL is niet alleen vanwege bovenstaande punten, maar vooral omdat hun de enige provider waren die bij mij ADSL wilden opleveren, dat na bijna een jaar lang ISP's te zijn nagegaan voor een verbinding.
Het geval is nl dat we hier 5,1 KM van de telefooncentrale af zitten, geen enkele KPN provider wilde aan een aansluiting bij mij beginnen door dit geval. Demon wel, mits ik het laagste account nam bij hun (hoger kan/kon niet).
Dat ik ver van de centrale zit is te merken in de verbinding, ik haal max 54/55 kb/sec down en tot 20 kb/sec up, maar wat mij verbaasd is dat zelfs over zo'n afstand mijn pings in games, etc. gewoon werelds zijn. Kom vaak situaties tegen waarbij mensen met een sneller account bij een andere provider die dichter bij hun centrale zitten gewoon hogere pings hebben als mij, daar kan ik wel om lachen op dat moment
Ik heb niet meer als lof voor de mensen van Demon!
(Mijn oplevering was trouwens al toen ik het hele pakket binnen kreeg, maar doordat ik de verkeerde lampjes op het modem in de gaten hield kwam ik daar een week later achter

hoe weet je of je een bitstream verbinding heb?cjdijk schreef op 05 September 2003 @ 14:34:
[...]
Ik zat mij dat eerst ook af te vragen, heb ze een email gestuurd.
je betaalt bij Demon voor beide hetzelfde bedrag.![]()
Het enige waar je wel even op moet letten,
is of je niet toevallig een bitstream verbinding krijgt.
Want in dat geval loopt je verbinding via KPN
en dat is wel veel duurder.![]()
[...]
Oh man, dat is pas echt balen, zit je al meerdere weken zonder ADSL,
komt dat er ook nog bij, ben je in ieder geval wel uitgerust.![]()
![]()
Maar ja, relatief is het maar een paar procent, 2 dagen op de 4 weken.
ik kom vanmiddag thuis en adsl lampje brandt, alles geactiveerd en het werkt. ik heb een e-tech modem/router en ik moest hem op VCI=34 instellen(BabyXL) dan krijg ik een ip van demon, VCI=35 is bbned maar dan krijg ik geen ip, op zich wel balen dat ik dus niet op bbned zit.
bbned gaat die upload verhogen maar babyxl niet of wel?
Dan is het saldo van je bankrekening elke maand minimaal € 119,- lager.
[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 05-09-2003 17:21 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
www.demon.nl klik supportVerwijderd schreef op 05 September 2003 @ 17:27:
Waar kan ik trouwens mijn Demon emailadres en webspace gebruiken, zie op de website helemaal niks staan en heb ook geen info gekregen
Sorry, ik heb een biertje op (tis tenslotte vrijdagmiddag)
[ Voor 7% gewijzigd door styno op 05-09-2003 17:53 ]
Analoge versie bbned:
http://www.demon.nl/support/bbned/bridgefw-r31-bbned.zip
ISDN versie bbned:
http://www.demon.nl/support/bbned/bridgefw-r33-bbned.zip
Maar geen van de links werkt !!!! Prutsers!!
Maar toch wil ik graag deze bridgefw-r31-bbned.zip hebben, heeft iemand deze en kan deze ook in uploaden naar dit topic ??
[ Voor 7% gewijzigd door Tukkie_3 op 05-09-2003 18:23 ]
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

O? Met reggen heb je voor e-mail een wachtwoord moeten aanmaken en een account (systeemnaam). Voor e-mail heb je open alias. alles-voor-het-ape-starttje-komt-op-je-systeemnaam@gebruiker-systeemnaam.demon.nlVerwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:02:
[...]
Heb ook geen problemen met Adsl via BabyXL maar ik zou het zonde vinden als straks alleen de BBned users een upload verhoging krijgen en ik niet, terwijl ik wel BBned kan gebruiken in mijn woonplaats.
Waar kan ik trouwens mijn Demon emailadres en webspace gebruiken, zie op de website helemaal niks staan en heb ook geen info gekregen![]()
Beter als planet iig.WiNlUx schreef op 05 September 2003 @ 18:43:
Als ik zo daar de status page bekijk van demon dan ziet het er wel heel rommelig uit daarzo. Veel storingen op 1 dag. Is dat normaal voor een ISP???
Heb vaak genoeg meegemaakt dat storing helemaal niet bekend worden gemaakt op hun site....

Nee je krijgt:Weezer-DC schreef op 04 september 2003 @ 19:08:
"Onlangs hebt u ons gevraagd om een opzegging van uw adsl-abonnement.....beindigen conform de algemen voorwaarden van planet internet, per einde van uw contractperiode op 1-11-2003."
Beter !!!!
Dat wordt een demon 2048/1024 abbo voor mij
[afbeelding]
Klanten die een lijn met 2Mb snelheid bestellen, krijgen voortaan een ongelimiteerde dienst van 2 tot 8Mb waarmee snelheden kunnen worden gehaald tot maximaal 8 Mb downstream (van het BBned netwerk naar de eindgebruiker) en 1 Mb upstream (van eindgebruiker naar het BBned netwerk). De afstand tot de BBned centrale en andere factoren zoals kwaliteit van de gebruikte koperlijn bepalen de werkelijke snelheid.
zie: BBNED verhoogt snelheden
Ben zelf een tevreden 2Mbit Demon klant en was al helemaal blij met mijn toekomstige 1Mbit up, maar dit is helemaal JOEPIE
rm -r *
Ach, dan bestel ik wat nu 1024/512 isralfbosz schreef op 05 september 2003 @ 19:28:
[...]
Nee je krijgt:
Klanten die een lijn met 2Mb snelheid bestellen, krijgen voortaan een ongelimiteerde dienst van 2 tot 8Mb waarmee snelheden kunnen worden gehaald tot maximaal 8 Mb downstream (van het BBned netwerk naar de eindgebruiker) en 1 Mb upstream (van eindgebruiker naar het BBned netwerk). De afstand tot de BBned centrale en andere factoren zoals kwaliteit van de gebruikte koperlijn bepalen de werkelijke snelheid.
zie: BBNED verhoogt snelheden
Ben zelf een tevreden 2Mbit Demon klant en was al helemaal blij met mijn toekomstige 1Mbit up, maar dit is helemaal JOEPIE.
Ben niet zo'n downloader, meer upper
220 ftp service ready
als je een e-tech modem hebt kan je VCI=35 instellen voor bbned of VCI=34 voor babyxl, een van de twee werkt want dan krijg je een vast ip adresDyna20 schreef op 06 September 2003 @ 02:18:
Hoe kan je weten of je met Demon via BabyXL zit of met BBned?
Een traceroute (of tracert onder windows) doen naar een willekeurige (bestaande) hostname, met bbned is de eerste hop dan:Dyna20 schreef op 06 september 2003 @ 02:18:
Hoe kan je weten of je met Demon via BabyXL zit of met BBned?
traceroute to tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 40 byte packets
1 bbned-demon-nrp-04.router.nl.demon.net (212.238.148.1) 27 ms 25 ms 24 ms
Verwijderd
Kijk daar hebben we wat aan, nu weet ik ook dat ik via BBNed/Demon zitEen traceroute (of tracert onder windows) doen naar een willekeurige (bestaande) hostname, met bbned is de eerste hop dan:
traceroute to tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 40 byte packets
1 bbned-demon-nrp-04.router.nl.demon.net (212.238.148.1) 27 ms 25 ms 24 ms
Verwijderd
De postcodecheck van Demon ADSL geeft dit antwoord: Demon DSL Business zal op uw postcode beschikbaar zijn vanaf ongeveer Augustus 2003. Op bbnet staat ook dit antwoord.
Nu woon ik thuis bij mijn ouders en mijn moeder staat ingeschreven met een zaak bij kamer van koophandel. Voor de zaak hebben we adsl niet echt nodig, maar voor mij is het wel nodig
Dat staat bij mijn postcode op BBned.nl, weet iemand hoe hoog deze prijzen zijnUit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.
Als het te hoog zit zit ik voorlopig nog bij chello
Ja, maar let wel op, die 60 euro is exclusief 19% BTW, dus als je moeder 't niet via de zaak betaald ben je duurder uit dan met de gewone DSL Express.Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 10:48:
Even een Vraagje:
De postcodecheck van Demon ADSL geeft dit antwoord: Demon DSL Business zal op uw postcode beschikbaar zijn vanaf ongeveer Augustus 2003. Op bbnet staat ook dit antwoord.
Nu woon ik thuis bij mijn ouders en mijn moeder staat ingeschreven met een zaak bij kamer van koophandel. Voor de zaak hebben we adsl niet echt nodig, maar voor mij is het wel nodigHeb ik nu gewoon recht op DSL Business Express wat Demon aanbied? Voor 60 euro per maand een 2048/512 verbinding?
En daarnaast betaal je bij DSL Business Express gewoon de aansluitkosten en modem, wat bij DSL Express nu gratis is, scheelt je toch weer 309 euro.
[ Voor 11% gewijzigd door Redlum op 06-09-2003 11:09 ]
Verwijderd
Ja begrijp ik, Maar nu zit ik op ISDN, en ze zeggen zelf dat de komende maanden geen adsl leverbaar is. Dus waarschijnlijk als ik Business Express bestel komt er een maand later de gewone express adsl.GrimLord schreef op 06 September 2003 @ 11:05:
[...]
Ja, maar let wel op, die 60 euro is exclusief 19% BTW, dus als je moeder 't niet via de zaak betaald ben je duurder uit dan met de gewone DSL Express.
En daarnaast betaal je bij DSL Business Express gewoon de aansluitkosten en modem, wat bij DSL Express nu gratis is, scheelt je toch weer 309 euro.
Zo'n doorvoering schijnt Demon wel wat geld te kosten. Behalve de extra GB's die ze moeten betalen als resultaat van deze verhoging, moet er ook extra apparatuur worden geplaatst om iedereen deze hogere snelheid te garanderen. Maar goed, Demon medewerkers zullen dit ongetwijfeld beter kunnen vertellen en volgende week komt er een officieel persbericht van Demon Internet met de exacte details. Dus laten we hopen dat de verhoging in zowel de upload als de download snelheid doorgevoerd wordt, zodat Demon nog een interessante concurrent blijft
[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 06-09-2003 13:18 ]
Ho eeffe ho effe! Gaat dan heel misschien mijn abbo van 1024/512 naar 2048/1024 ??? Dat zou wel heeeeeeeeeeeeeel mooi zijnwwillem schreef op 06 September 2003 @ 12:41:
Interessant nieuws: ALLE BBned abbo's worden VERDUBBELD. Het is de vraag of Demon dit ook door gaat voeren. Maar aangezien veel tweakers dit nieuws al hebben gelezen en helemaal
blaat blaat blaat....
WAN -> stop hier je inkomende telefoonkabel in (welke uit de splitser komt).WiNlUx schreef op 06 september 2003 @ 14:58:
Nou daar gaan we dan. Heb me dsl modem opgehaald bij de postoffice en hier het gedoe aangeslotenAlles ging goed en we kunnen bellen enzo (dsl-en nog niet want er brand nog geen lampje). Nu wilde ik eens via de wan-poort met mijn dsl modem connecten maar ik kwam dus niet via telnet op de modem via ip 192.168.0.254 (heb ik alvast gewijzigd op standalone pc zodat ie straks moeiteloos in ons netwerk kan). Nu kan ik echter niet in de config van me modem. Wat doe ik mis? Moet dat modem nu op de LAN of WAN om dat ding te configgen? Alvast bedankt
LAN -> stop hier de netwerkkabel in welke naar je pc of router toe gaat.
Wanneer je wil internetten moet je de ip, subnetmask en dsn instellingen op auto zetten op je computer / router. Wanneer je wil verbinden met het modem (voor firmware update, of om instellingen te veranderen wat niet nodig is), dan moet je je ip op 192.168.1.2 zetten. Subnetmask op 255.255.255.0 en de rest niets. Daarna kun je een verbinding openen in telnet. Dit alles staat ook netjes beschreven in de handleiding. Wil je exotische dingen doen met je modem (firmware updaten enz), download dan even de uitgebreide handleiding van het zyxcel modem. Suc6.
Ik heb dus die Zyxel he. Rj11 plug gaat vanaf me splitter naar mijn modem. Dan gaat er vanuit het modem (LAN poort) utp kabel naar de WAN van me router. Zo heb ik het en hij wil dus de config niet openenwwillem schreef op 06 September 2003 @ 15:02:
[...]
WAN -> stop hier je inkomende telefoonkabel in (welke uit de splitser komt).
LAN -> stop hier de netwerkkabel in welke naar je pc of router toe gaat.
Wanneer je wil internetten moet je de ip, subnetmask en dsn instellingen op auto zetten op je computer / router. Wanneer je wil verbinden met het modem (voor firmware update, of om instellingen te veranderen wat niet nodig is), dan moet je je ip op 192.168.1.2 zetten. Subnetmask op 255.255.255.0 en de rest niets. Daarna kun je een verbinding openen in telnet. Dit alles staat ook netjes beschreven in de handleiding. Wil je exotische dingen doen met je modem (firmware updaten enz), download dan even de uitgebreide handleiding van het zyxcel modem. Suc6.
Das nogal logisch. Als jij op het modem wil rond snuffelen moet je het modem zien als een kleine pc, die niets met internet te maken heeft. Je moet hem dan ook niet in de WAN stoppen. Verder heeft het modem ip adres 192.168.1.1. Dus als jij graag in het modem wil klussen, dan zal je de utp kabel uit je modem, direct in je netwerkkaart moeten stoppen. Deze instellen op ip 192.168.1.2 en je kan in je modem instellingen veranderen.WiNlUx schreef op 06 September 2003 @ 15:07:
[...]
Ik heb dus die Zyxel he. Rj11 plug gaat vanaf me splitter naar mijn modem. Dan gaat er vanuit het modem (LAN poort) utp kabel naar de WAN van me router. Zo heb ik het en hij wil dus de config niet openenHeb zoals gezegd het ip al gewijzigs van 192.168.1.1 naar 192.168.0.254, moet toch niets uitmaken dan?
Wanneer jij je modem ip hebt veranderd zul je ook een ander ip moeten gebruiken op jouw eigen netwerkkaart (192.168.0.1 in dit geval). Zonder router nog steeds.
Aha, maar als ik wil internetten gaat ie weer aan de WAN-poort neem ik aan. Misschien allemaal domme vragen maar heb nooit dsl gehad, alleen kabel dus...wwillem schreef op 06 September 2003 @ 16:39:
[...]
Das nogal logisch. Als jij op het modem wil rond snuffelen moet je het modem zien als een kleine pc, die niets met internet te maken heeft. Je moet hem dan ook niet in de WAN stoppen. Verder heeft het modem ip adres 192.168.1.1. Dus als jij graag in het modem wil klussen, dan zal je de utp kabel uit je modem, direct in je netwerkkaart moeten stoppen. Deze instellen op ip 192.168.1.2 en je kan in je modem instellingen veranderen.
Wanneer jij je modem ip hebt veranderd zul je ook een ander ip moeten gebruiken op jouw eigen netwerkkaart (192.168.0.1 in dit geval). Zonder router nog steeds.
BBned gaat zijn goedkopere DSL verbindingen upgraden, wat betekend dit voor Demon? dat zij ook deze wijzigen doorvoeren naar de klant of niet?
We don't really know. Ik ga ze maandag zeker bellenn00bs schreef op 06 september 2003 @ 19:27:
nieuws: KPN en BBned verhogen snelheid ADSL-abonnementen
BBned gaat zijn goedkopere DSL verbindingen upgraden, wat betekend dit voor Demon? dat zij ook deze wijzigen doorvoeren naar de klant of niet?
Ik bedoel ik kwam van KPN xDSL, en had in begin 512/64... toen 512/128, 768/128...
Nu heb ik 512/256. Op zich heel blij mee, uploaden gaat VELE malen sneller, alleen als ik nu multiple downloads heb is die 512 een beetje aan de magere kant.
Als dit 1024/512 wordt voor 39 Euro/mnd, zou dit gewoon SUPER zijn. Dit was namelijk de verbinding die ik in de eerste instantie wilde, alleen vond 59 Euro/mnd net iets teveel
NIET bellen. De Demon medewerker in de nieuwsgroep heeft al verzocht om vooral niet te gaan bellen. Volgende week komt er een persbericht van Demon en daar moet je gewoon netjes op wachten.WiNlUx schreef op 06 september 2003 @ 19:34:
[...]
We don't really know. Ik ga ze maandag zeker bellenIk laat dan wel wat horen. Het is immers zo de 15e he
Als iedereen gaat lopen bellen wordt demon ook niet vrolijk, dus denk ook een beetje aan hen. Verders zit er zo'n gaaf edit knopje WiN|Ux, daarmee voorkom je dat je 2 berichten achterelkaar moet posten.
Als ze de status een beetje zouden kunnen bijhouden in de newsgroups bijvoorbeeld dan zou dat hen veel helpdesk telefoontjes besparen.
ik moet beter lezen, ze hebben inderdaad een korte aankondiging gedaan in demon.nl.support
Ik als babyxl klant ben vooral benieuwd naar wat tiscali (=babyxl) gaat doen. Als ze niet meegaan met deze verdubbeling zal demon een oplossing moeten bieden..... Ze kunnen niet met 2 maten gaan meten neem ik aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Largo op 06-09-2003 21:50 ]
Zullen we dat maar afwachten he...wwillem schreef op 06 september 2003 @ 21:10:
[...]
NIET bellen. De Demon medewerker in de nieuwsgroep heeft al verzocht om vooral niet te gaan bellen. Volgende week komt er een persbericht van Demon en daar moet je gewoon netjes op wachten.
Als iedereen gaat lopen bellen wordt demon ook niet vrolijk, dus denk ook een beetje aan hen. Verders zit er zo'n gaaf edit knopje WiN|Ux, daarmee voorkom je dat je 2 berichten achterelkaar moet posten.
en over die editknop, ik zal er wat meer gebruik van maken
Verwijderd
BabyXL overhalen misschienVerwijderd schreef op 06 september 2003 @ 23:39:
Ik denk dat het behoorlijk oneerlijk wordt voor diegene die demon via babyxl loopt. Hoe wilt demon dat weer oplossen.
Geen flauw idee, maar ik zag in de support groep van demon een medewerker zeggen dat er ook aan deze klanten gedacht wordt... gewoon even afwachten dusVerwijderd schreef op 06 September 2003 @ 23:39:
Ik denk dat het behoorlijk oneerlijk wordt voor diegene die demon via babyxl loopt. Hoe wilt demon dat weer oplossen.
Eh, daar ga ik niet van uit.Novah schreef op 07 September 2003 @ 01:24:
Ik ben bang dat BabyXL voorlopig nog niet meegaat. Uiteindelijk zullen ze wel meegaan maar zoiezo niet nog in September. Grote kans dat het volgend jaar pas is. Echt jammer voor de BabyXL gebruikers.
En ik zou er ook niet mee accoord gaan. Gelijke monikken, gelijke kappen.
c:\> tracert www.tweakers.net
1 15 ms 15 ms 13 ms babyxl-ams-gw-8d.router.nl.demon.net [212.238.20
0.253]
Verwijderd
Tnx voor de tip
Ik al zoeken op die (onoverzichtelijke) demon site.
Aan mijn thuisconfig is niet verandert dus dat lijkt me eigenlijk sterk.
Klopt, demon heeft bepaalde dingen geblocked op z'n routers.Waslijn schreef op 07 September 2003 @ 16:25:
Ik kan sinds enkele weken geen traceroutes meer uitvoeren, ligt dit aan Demon of aan mij? Ik zie zamelijk na de eerste hop(bbned-demon-nrp-01.router.nl.demon.net), niets meer. Weet zeker dat het wel gewerkt heeft.
Aan mijn thuisconfig is niet verandert dus dat lijkt me eigenlijk sterk.
Staat ergens in demon.nl.support
Edit:
>Ivm een virusje, filteren we sinds gistermiddag alle icmp type 8
>(echo request) van een bepaalde lengte uit op zowel de access interfaces
>als onze borders. Kennlijk is het niet alleen de worm die deze lengte
>kiest, maar is het de default packetsize op sommige software platforms.
[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 07-09-2003 16:49 ]
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
gvd...E-RIC schreef op 07 September 2003 @ 17:42:
Hier kan je bekijken waar je lokale telefooncentrale zit en hoe groot de afstand is:
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
Hoop wel dat het een en ander gecompenseerd gaat worden hoor voor babyxl klanten met die upgrade ...helemaal als je weet dat je ook bbned had kunnen krijgen!
De laatste keer dat ik met Demon ge-emaild heb,henkleerssen schreef op 07 September 2003 @ 17:57:
[...]
gvd...heb ik babyxl.. had ik ook bbned kunnen krijgen.. was da nou? Leuk hoor..
Hoop wel dat het een en ander gecompenseerd gaat worden hoor voor babyxl klanten met die upgrade ...helemaal als je weet dat je ook bbned had kunnen krijgen!
zeiden ze dat er geen prijs of snelheids verschil is tussen BBNed en BabyXL.
Het is zelfs zo, dat BabyXL al een tijdje 1024 upload kan leveren,
en pas later kon dat ook bij BBNed.
De verhoging gaat dus voor beide tegelijk in, op 15 september.
Maar er is nog steeds geen officieel bericht, afwachten dus.
Verder is het zo, dat de omzetting van BabyXL naar BBNed of andersom,
in principe binnen 1 dag kan, dus maak je geen zorgen.
Als BabyXL duurder blijkt te zijn dan BBNed,
wordt je door Demon wel omgezet naar BBNed.
het leverd het al ik zit al vanaf me begin met demon op 1 Mbit....cjdijk schreef op 07 September 2003 @ 20:04:
[...]
In principe binnen een dag overgezet worden op een ander dsl-netwerk? Dream oncjdijk schreef op 07 September 2003 @ 20:04:
[...]
De laatste keer dat ik met Demon ge-emaild heb,
zeiden ze dat er geen prijs of snelheids verschil is tussen BBNed en BabyXL.
en pas later kon dat ook bij BBNed.
De verhoging gaat dus voor beide tegelijk in, op 15 september.
Maar er is nog steeds geen officieel bericht, afwachten dus.
Verder is het zo, dat de omzetting van BabyXL naar BBNed of andersom,
in principe binnen 1 dag kan, dus maak je geen zorgen.
Als BabyXL duurder blijkt te zijn dan BBNed,
wordt je door Demon wel omgezet naar BBNed.
/▌
Hmm. dat is minder. Is er een manier om bij je aanmeldingMarzman schreef op 07 September 2003 @ 21:03:
[...]
In principe binnen een dag overgezet worden op een ander dsl-netwerk? Dream onDemon tekent voor minimaal een jaar bij BabyXL of BBned en kan echt niet zomaar al haar klanten overzetten.
te eisen dat je BBNed wilt, en geen BabyXL?
Volgens mij maakt het nog steeds niet uit,
zodra ik een bepaald abbonnement kies met een bepaalde snelheid,
krijg ik die snelheid gewoon, of het nu BBNed of BabyXL is.
Het enige is, dat als er eentje gaat verhogen en de ander niet,
even afwachten.
Het lijkt mij trouwens wel erg oneerlijk voor de klanten,
de een wel en de ander niet.
Gelukkig duurt het voor mij nog 4 weken voor ik hem kan aanvragen,
want mijn KPN-Mxstream opzeg termijn is nog niet afgelopen.
Ik ga binnenkort samenwonen. Nu woon ik nog bij mijn ouders, maar krijg woensdag 12 september a.s. de sleutel van mijn huis. Ik wil graag een ADSL-abbo via Demon. Kan ik dat nu al aanvragen of is de kans dan groot dat het fout gaat? Postcodecheck wijst igg uit dat het kan op mijn toekomstige adres. Ik neem aan dat ik eerst een Belbudget (Of een ander) abonnement bij KPN moet afsluiten en moet wachten tot deze actief is. De huidige bewoners hebben al een telefoonaansluiting. Of is het misschien mogelijk meteen na de aanvraag van de telefoonaansluiting de order voor ADSL bij Demon te plaatsen?
Wie weet hoe dit zit?
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Yep, je kunt meteen demon aanvragen, maar je moet wel je telefoonaansluiting hebbenjagermeister1 schreef op 08 September 2003 @ 08:56:
Even een vraagje:
Ik ga binnenkort samenwonen. Nu woon ik nog bij mijn ouders, maar krijg woensdag 12 september a.s. de sleutel van mijn huis. Ik wil graag een ADSL-abbo via Demon. Kan ik dat nu al aanvragen of is de kans dan groot dat het fout gaat? Postcodecheck wijst igg uit dat het kan op mijn toekomstige adres. Ik neem aan dat ik eerst een Belbudget (Of een ander) abonnement bij KPN moet afsluiten en moet wachten tot deze actief is. De huidige bewoners hebben al een telefoonaansluiting. Of is het misschien mogelijk meteen na de aanvraag van de telefoonaansluiting de order voor ADSL bij Demon te plaatsen?
Wie weet hoe dit zit?
Ja ok, maar moet die lijn actief zijn, of kan dit al naarmate de aanvraag van de lijn bij KPN loopt?Trunksmd schreef op 08 september 2003 @ 09:01:
[...]
Yep, je kunt meteen demon aanvragen, maar je moet wel je telefoonaansluiting hebben
Ik woon sinds een maand samen in Heemstede (560 meter van de centrale met zowel babyXL als BBned, en dan toch heb ik babyXL
Als jouw lijntje nu NIET werkt (zoals bij ons) dan moet iemand van de KPN langskomen om te repareren. doet de lijn het niet als babyXL/BBNed wil testen dan krijg jij een no-go van ze terug en zijn eventuele kosten voor jou (zie contract).
Wat ik dus zou doen als ik jou was:
1) fix een KPN lijntje (belbasis ofzo)
2) controleer deze na oplevering
3) vraag pas DAARNA (on-line) je demon-accountje aan.
Mijn ervaring: HEERLIJK! Demon is kwaliteit (ook via babyXL hoor!). ik heb de goedkoopste (39 euro per maand) en ik knal met een snelheid over internet (midden op de dag met minimaal 50/60 kBps!) waar UPC/Chellow in Leeuwarden-city een puntje aan kan zuigen! (nu heb ik wel een netwerk thuis liggen, waar demon NIET moeilijk over doet!, volledig switched en met een dual-proc router/server! kan evt. dus in snelheid schelen (negatief danwel positief)).
Linux aanhanger!
Ik doe verstandig en ga pas na 1 oktober Demon aanvragen. Ik heb namelijk een aanvraag voor een Belbudget abonnement voor 1 oktober a.s staan. Op die datum zal ik dan testen of de lijn actief is. Indien dit zo is ga ik het bestelformulier van Demon invoeren. Ik verwacht pas dat ik half oktober over ga naar mijn nieuwe adres, dus dan zal ADSL inmiddels wel aangesloten zijn (als alles goed gegaan is natuurlijk).
Overigens heb ik op mijn huidige adres ADSL van Planet (KPN). Ook wel tevreden over, maar duur in verhouding tot Demon. Ik ben er nog niet overuit welke ik neem...de 512 of de 1024. Nog 2 weken om over na te denken
Er is wel degelijk verschil. BBned heeft een overboeking van 1:25 op hun netwerk terwijl babyxl gewoon 1:1 doorgeeft! Ik weet niet in hoeverre demon op hun eigen netwerk weer overboekt maar het kan best eens zo zijn dat ze het zelf ook 1:1 doorgeven en dan heb je dus wel degelijk een voordeel met je babyxl abo`tje.henkleerssen schreef op 07 September 2003 @ 17:57:
[...]
gvd...heb ik babyxl.. had ik ook bbned kunnen krijgen.. was da nou? Leuk hoor..
I'm not as think as you stoned I am
- Er gaan ongeveer 7-10 dagen overheen voordat je aanvraag bekeken wordt (ivm bijvoorbeeld 'bedenktijd' enzo.
- Daarna moet BBNed/BabyXL de lijn 'testen' en 'opleveren' (lees: contact leggen met KPN over de lijn....toch?)
- Daarna wordt de modem opgestuurd.
maar je krijgt ONWIJS goede info per mail over de status, en daarnaast is de status van je aanvraag real-time op te vragen op de internetpagina van demon/dslexpress.
Bij ons heeft de aanvraag ongeveer 4 weken in beslag genomen (gok ik).
Linux aanhanger!
Dit topic is gesloten.