Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmosselaer.demon.nl moet dat een ip hebben? volgens mij heeft demon mij gewoon geen ip gegeven. en dat is het probleem.

en het lijkt wel op mijn oud account van 5 jaar geleden hansm.demon.nl dat daar wel een ip staat.

zit nu aan de telefoon al voor 30 minuten in de wacht. firmware helpt niks bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN firmware kan je gewoon ook updaten door de webinterface maar ftp lijkt me zoiezo veiliger.

ftp of webinterface, het kan alle twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 12:22:
hmosselaer.demon.nl moet dat een ip hebben? volgens mij heeft demon mij gewoon geen ip gegeven. en dat is het probleem.

en het lijkt wel op mijn oud account van 5 jaar geleden hansm.demon.nl dat daar wel een ip staat.

zit nu aan de telefoon al voor 30 minuten in de wacht. firmware helpt niks bij mij.
Pinging hmosselaer.demon.nl [127.0.0.1] with 32 bytes of data:

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128

Ping statistics for 127.0.0.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

offtopic:
"Don't fix it if it is not broken" : heb ik nog nooit begrepen > hoe kun je uberhaubt iets fixen als het niet kapoet is :?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

k-oz schreef op 29 August 2003 @ 12:26:
offtopic:
"Don't fix it if it is not broken" : heb ik nog nooit begrepen > hoe kun je uberhaubt iets fixen als het niet kapoet is :?
offtopic:
Dat je iets wat gewoon werkt om zeep helpt door eraan te gaan sleutelen.
Mijn modem bijvoorbeeld werkt prima, dus waarom zou ik de firmware upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Largow schreef op 29 augustus 2003 @ 14:14:
[...]

offtopic:
Dat je iets wat gewoon werkt om zeep helpt door eraan te gaan sleutelen.
Mijn modem bijvoorbeeld werkt prima, dus waarom zou ik de firmware upgraden?
dus dan is het niet kapot.... dus kun je het niet fixen! get it?

ontopic maar weer:

waar is die firmware update overigens goed voor?

[ Voor 10% gewijzigd door k-oz op 29-08-2003 14:51 ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Vandaag mijn modem en splitter gekregen met mijn 512/256 Demon abbo... .. babyxl is de provider.. (.. ik dacht dat ze alleen maar direct met bbned in zee gingen.. maar goed).

Vandaag alles geinstalleerd (Alle lampjes branden btw .. alles goed aangesloten; ff geen firmware upgrade.. is ff nog niet nodig)... maar geen internet connectie.. DHCP kon niet worden gevonden.. :? OK... Helpdesk gebeld.. na de usual checks (ping modem, release/renew).... Was de conclusie dat het aan babyxl zou liggen.. volgens die gast van demon. Ik was niet de enige, maar al de 3e vandaag.. :? ..
OK...
Ik vroeg nog of het qua performance scheelde bbned itt babyxl.. "Nee babyxl is zelfs sneller... " Eeeuh OK..
Nou moet ik weer 3 werkdagen wachten bah.. Babyxl sucks?

Edit:het is wel zo dat die 3 dagen dat je off-line bent dus niet in rekening worden gebracht... zo hoort het ook...

[ Voor 13% gewijzigd door henkleerssen op 29-08-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

k-oz schreef op 29 August 2003 @ 14:36:
waar is die firmware update overigens goed voor?
Uit het Demon document dat bij de firmware zat (bij mij dan):
Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.
Wellicht handig om de symptomen van een nodige firmware update in de openingspost te zetten, mocht dat nog niet gebeurd zijn.

Edit: ff gechecked, Jeroen210, zou je a.u.b. in de openingspost de vraag "Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten?" willen toevoegen, met bovenstaande tekst?
Volgens mij hebben best veel mensen last van instabiele verbindingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 29-08-2003 16:11 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
humzzz...
Ik wil geen Babyxl maar BBned, maar lijkt er een beetje op dat demon Babyxl aan het geruiken is voor nieuwe klanten.
Maar ff goed duidelijk maken als ik in oktober overstap op Demon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Ik ben sinds twee weken aangesloten bij Demon, via BBNed.
Zelf denk ik dat het meer te maken heeft met de beschikbaarheid van beide netwerken in de centrale waarop je aangesloten bent. Waarschijnlijk zijn niet alle centrales voorzien van een lijntje naar BabyXL of BBNed, dus hangt er daarvan af welk netwerk je krijgt.
Maar BabyXL is lang zo slecht nog niet, ping tijden zijn stukken beter dan BBNed. En die upstream, tja, wie heeft er gezegd dat je géén 1 Mbit krijgt? Tot nu toe is er niets zeker. Alleen maar geruchten. Gewoon ff wachten wat Demon te melden heeft straks.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

m'schien ook handig om de MD5 te noemen bij de firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...

Vrijdag is mijn verbinding opgeleverd, kom vrolijk thuis..zet de pc en het modem aan, en nog steeds een 169* adres. Ik even met Demon bellen, blijkt dat er Vrijdag (gister dus) dingen verkeerd zijn gegaan bij het opleveren van de verbindingen...

Het zou hopelijk Maandag of Dinsdag verholpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Laatst online: 22-08 14:55
Goed, ik zit nu ook op DSL Express. Ik gebruik nog mijn oude modem dat ik bij Cistron (BBned) ook al gebruikte. Ik heb nu BaByXL en heb daarom de VCI van 35 veranderd in 34. Het werkt zogauw ik het modem aanzet, en dan blijft het ook een tijdje werken, maar dan houdt hij er mee op. Als ik het modem weer reboot werkt het dan weer.

Iemand een idee?

Ik heb het topic wel doorgescand, maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen niet vanaf deel 1 alle 90 pagina's te hebben gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
chimo schreef op 29 August 2003 @ 12:25:
[...]

Pinging hmosselaer.demon.nl [127.0.0.1] with 32 bytes of data:

Ping statistics for 127.0.0.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
Zucht. Betekent dat als de dns entry niet goed is (127.0.0.1) dat je dus ook geen ip krijgt toegewezen en dat je dan ook geen inet verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een linkje voor de firmware voor de Zyxel 650R-31 ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/ (mischien voor de faq? *hint hint*).

Ik heb namelijk nog niet zo lang Demon, maar de modem werd aangeleverd met niet de nieuwste firmware. 't is handig als je ook de oude firmwares bij de hand hebt, mocht de update niet naar tevredenheid zijn ;)

edit:
Nog even vermelden dat updaten met hyperterminal niet ging. Nergens tegengekomen waar ik de nieuwe firmware op de HD moet plaatsen. Updaten via webinterface gaat eenvoudig en simpel, als standaard je internet/netwerk het goed doet is er niks op tegen om de webinterface te gebruiken

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 21:03:
Nog een linkje voor de firmware voor de Zyxel 650R-31 ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/ (mischien voor de faq? *hint hint*).

Ik heb namelijk nog niet zo lang Demon, maar de modem werd aangeleverd met niet de nieuwste firmware. 't is handig als je ook de oude firmwares bij de hand hebt, mocht de update niet naar tevredenheid zijn ;)
Misschien dat iemand ze ook ff kan mirroren op files.t.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 14-09 07:27
zijn er mensen met een e-tech adsl modem/router en bbned? bij demon staat ie weliswaar bij niet gecertificeerde producten maar ik denk wel dat het moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die werkt ook gewoon hoor

Demon heeft ze zelfs geleverd ong. een jaar geleden

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
chimo: De e-tech met ISDN geeft bij mij een probleempje bij BabyXL - hij werkt maar een kwartier. Ik heb hiervoor Cistron (BBned) gehad met hetzelfde e-tech ISDN modem. Dat werkte perfect. Dus ik denk dat het wel werkt.

Overigens heb ik mijn verbinding die er met de E-tech na een kwartier mee ophoudt net getest met het ZyXEL-modem, en daar blijft het gewoon werken. :?

[ Voor 26% gewijzigd door rollebol op 31-08-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:53:
Nou...

Vrijdag is mijn verbinding opgeleverd, kom vrolijk thuis..zet de pc en het modem aan, en nog steeds een 169* adres. Ik even met Demon bellen, blijkt dat er Vrijdag (gister dus) dingen verkeerd zijn gegaan bij het opleveren van de verbindingen...

Het zou hopelijk Maandag of Dinsdag verholpen zijn :)
Yup, hier nog een... Zat al aan de telefoon en heb maar meteen een nieuwe splitter gevraagd. Zonder splitter blijft het DSL lampje branden, met blijft ie knipperen. Via een telnetsessie zie je de lijn alleen actief worden als ik direct zonder splitter aansluit. Anders blijft het "trying, down, trying, down," etc...
Het mag van mij nu eindelijk wel eens gaan werken, 1 maand is me echt te gek voor het opleveren van een ADSL verbinding...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het opleveren van je verbinding moet je rekening houden met 6 tot 8 weken. Als het eerder wordt opgeleverd is mooi meegenomen. Demon zegt zelf dat het maximaal 8 weken kan duren. 1 maand is dus nog ruim binnen de gestelde termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Mijn verbinding was al na 8 dagen opgeleverd. Het modem kwam na 12 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 00:42:
1 maand is dus nog ruim binnen de gestelde termijn.
Kan best binnen de termijn zijn, het is nog altijd belachelijk lang t.o.v. andere providers (Tiscali: binnen een week na bevestiging dat adsl mogelijk was een modem en een werkende verbinding in huis).

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ook tot dinsdag wachten, krijg geen ip.

maar ja dat overleven we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn demon 2048/512. Op mijn pc heb ik op de achter grond een DU meter laten draaien. Het probleem is als ik van de nieuws server download, dat de snelheid niet zo constant is. Het schommelt tussen de 180Kbytes en 240Kbytes. Terwijl ik verder niks doe bijv surfen tijdens het downloaden.

Ik heb het volgende dingen geprobeerd om dit probleem op te lossen.

- alle spyware verwijderd via het programma Ad-ware
- de nieuwste firmware in mijn zyxel geflashed
- alle kabels nagekeken en evt. kabels in gekort en nieuwe connectoren er op geknepen
- een nieuwe splitter

Helaas bod het geen soelaas. Mijn vraag is, weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Weezer-DC schreef op 29 August 2003 @ 16:21:
humzzz...
Ik wil geen Babyxl maar BBned, maar lijkt er een beetje op dat demon Babyxl aan het geruiken is voor nieuwe klanten.
Maar ff goed duidelijk maken als ik in oktober overstap op Demon ;)
hm, weet je dat zeker?
Kijk maar eens op www.speedtest.nl.
Provider info->
demon->
Demon DSL Express 512/256->
Bekijk de SpeedSuite resultaten->
Overzicht laatste 4 weken per postcode

Zie je daar overal utrecht bovenaan staan(upload/download/conn etc.)
Dat zijn mijn tests via babyxl. En stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

In het modem zit een buffer, dat kan de schommelingen in DUmeter verklaren. Snelheid is netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 31 August 2003 @ 01:01:
[...]

Kan best binnen de termijn zijn, het is nog altijd belachelijk lang t.o.v. andere providers (Tiscali: binnen een week na bevestiging dat adsl mogelijk was een modem en een werkende verbinding in huis).
Het is belachelijk dat je zo reageerd. Je vraagt internet aan bij Demon die zelf aangeeft dat het 8 weken "kan" duren voordat alles werkt. Ga je nu zitten zuren dat het ergens anders sneller gaat. 8)7 Als het je gaat om een snelle levering, had je dus ergens anders moeten bestellen |:(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Laatst online: 10-08 01:09
Ik dacht ook altijd dat babyXL iets sneller was. Maar volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. die paar kb/s sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Adsl verbinding met Demon via BabyXL is erg stabiel, heb hem nu bijna een week en heb een download snelheid van 240KB/Sec en een nette upload van 55KB/Sec.

De ping is ook erg stabiel :)

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=11ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=12ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=16ms TTL=250

Afstand tot centrale : 189 Mtr

Ben er erg blij mee, al zou ik liever de lijn via BBned hebben gehad.

Adsl via Demon een aanrader dus _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet dus, heb nog steeds geen internet, en mijn lijn is opgeleverd.

krijg geen ip, meerdere personen hadden er last van blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 12:57:
[...]

Het is belachelijk dat je zo reageerd. Je vraagt internet aan bij Demon die zelf aangeeft dat het 8 weken "kan" duren voordat alles werkt. Ga je nu zitten zuren dat het ergens anders sneller gaat. 8)7 Als het je gaat om een snelle levering, had je dus ergens anders moeten bestellen |:(
Als het 6 weken moet duren verwacht ik dat alles dan ook meteen werkt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm /me heeft aanvraag nummer 60 gehad ofzo.

Draai sinds die tijd met een 2048/512 abbo, slechts twee keer een hik-up gehad, beide te wijten aan de DHCP-servert. Verder prima, alleen is de upload mij te dun.

/me hoopt op die 1MB maar geen nieuws jet daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 23:51:
Hmmm /me heeft aanvraag nummer 60 gehad ofzo.

Draai sinds die tijd met een 2048/512 abbo, slechts twee keer een hik-up gehad, beide te wijten aan de DHCP-servert. Verder prima, alleen is de upload mij te dun.

/me hoopt op die 1MB maar geen nieuws jet daarover.
Waarom merk je dat de overhead meer is bij upload dan bij de download snelheid? De meesten hebben allemaal dikke 116 k dwnload voor 1024 en voor 512 heb je rond de 50 kb/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 10:57:
Ik heb een probleem met mijn demon 2048/512. Op mijn pc heb ik op de achter grond een DU meter laten draaien. Het probleem is als ik van de nieuws server download, dat de snelheid niet zo constant is. Het schommelt tussen de 180Kbytes en 240Kbytes. Terwijl ik verder niks doe bijv surfen tijdens het downloaden.

Ik heb het volgende dingen geprobeerd om dit probleem op te lossen.

- alle spyware verwijderd via het programma Ad-ware
- de nieuwste firmware in mijn zyxel geflashed
- alle kabels nagekeken en evt. kabels in gekort en nieuwe connectoren er op geknepen
- een nieuwe splitter

Helaas bod het geen soelaas. Mijn vraag is, weet iemand een oplossing voor mijn probleem.
Wel eens aan gedacht dat het misschien aan de nieuwsserver zou kunnen liggen of aan een foutieve meting door DU-Meter?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demon net aan de lijn gehad.

het is mogelijk dat ik een defect modem heb maar er zijn ook meerdere problemen, dus eerst eve afwachten moet vanavond bellen, npl10 heeft nog steeds opleverproblemen.

npl6 is vrijdag verholpen. volgens de helpdeskmedewerker.

ik moet wel zeggen dat ze vriendelijk zijn en goed helpen daar bij demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

any word about the possible upload increase? .... just checking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 13:11:

het is mogelijk dat ik een defect modem heb maar er zijn ook meerdere problemen, dus eerst eve afwachten moet vanavond bellen, npl10 heeft nog steeds opleverproblemen.

npl6 npl10? wa zijn dat? namen van dhcp servers van babyxl toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 13:11:

Nope,

Ik heb ook nog steeds niets, en ik weet zeker dat ik geen defect modem heb ;)

Zal inderdaad wel aan de servers liggen dan..

De helpdesk is idd wel in orde, alleen de wachttijden zijn af en toe erg lang (heb Vrijdag dik 20 minuten in de wacht gestaan). Maar werd daarna zeer correct geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 16:33

faraway

Dank U...

Ik krijg ook geen ip toegewezen, terwijl de lijn sinds gisteren is opgeleverd. DHCP-server onbereikbaar :( Voor de rest lijkt alles in orde.

En nu doet ie het helemaal :)

[ Voor 13% gewijzigd door faraway op 01-09-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Via de postcode check van demon kreeg ik te zien dat DSL van Demon in augustus beschikbaar is, aangezien het al september is heb ik even naar bbned gemailed.
Geachte heer ten Berge,

De melding die de postcodecheck geeft, is nog niet aangepast, maar er is inmiddels wel ADSL mogelijk op uw postcode. Op uw postcode maakt bbned echter gebruik van ingekochte lijnen i.p.v. eigen bbned lijnen, waardoor er een andere prijsstelling gehanteerd wordt (prijzen vanaf ca. 90 euro p.m.). Daardoor zijn deze lijnen met name geschikt voor zakelijk gebruik. Sommige providers verkopen de lijnen wel aan consumenten wanneer zij de hogere prijs er voor willen betalen. Voor de meeste consumenten is deze optie echter niet echt rendabel.

Het is nog niet duidelijk of en wanneer bbned op uw postcode eigen lijnen zal aanleggen.

Ik hoop dat ik uw vraag hiermee voldoende heb beantwoord.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

faraway schreef op 01 September 2003 @ 14:32:
Ik krijg ook geen ip toegewezen, terwijl de lijn sinds gisteren is opgeleverd. DHCP-server onbereikbaar :( Voor de rest lijkt alles in orde.

Bij mij nog niet... :( kan ik die dhcp server van babyxl ook pingen? naam of ip misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faraway schreef op 01 September 2003 @ 14:32:

Hiep hoera...bij mij nu ook :)

Lekkere verbinding zeg....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
Bij mij werkt het ook nu 512/256 babyxl. lukte bij mij ook niet in eerste instantie DHCP server unreachable enzo. toen ik de modem resette deet ie het ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kijk, dat is nog eens leuk thuiskomen, na een maand verdoemt te zijn tot een 56k6 kunnen we eindelijk weer eens fatsoenlijk internetten. :)

Weet iemand hoe en waar je meerdere mac-adressen kan toevoegen?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

GA!S schreef op 01 September 2003 @ 21:57:
Kijk, dat is nog eens leuk thuiskomen, na een maand verdoemt te zijn tot een 56k6 kunnen we eindelijk weer eens fatsoenlijk internetten. :)

Weet iemand hoe en waar je meerdere mac-adressen kan toevoegen?
lees je handleiding ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

k-oz schreef op 01 September 2003 @ 22:12:
[...]

lees je handleiding ff
Ik had het meer over handmatig inkloppen aangezien er op mijn server geen GUI draait.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

GA!S schreef op 01 September 2003 @ 22:31:
Ik had het meer over handmatig inkloppen aangezien er op mijn server geen GUI draait.
Een server die als router werkt? Dan gewoon met een van de aangesloten PC's naar www.demon.nl/macadres surfen. Hij pakt toch altijd het MAC adres van de PC/server die aan het modem hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

rvm schreef op 01 September 2003 @ 23:05:
[...]
Een server die als router werkt? Dan gewoon met een van de aangesloten PC's naar www.demon.nl/macadres surfen. Hij pakt toch altijd het MAC adres van de PC/server die aan het modem hangt.
Opgelost door even het macadres te spoofen. Router werkt namelijk nog niet, die ga ik nu opzetten en aanpassen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

npl10 was om 6 uur nog steeds niet gefixtd maar ik krijg ook een ip.

maar zit te klooien met linux hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

npl = een of andere apparaat wat nieuw opgelevere ips moet uitleverde.

had demon om 6 uur aan de lijn, toen zeiden ze dat ik geluk had en alles om 12 uur savonds 100% zou werken, mag niet klagen, 850kb download en 52kb upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

GA!S schreef op 01 september 2003 @ 23:07:
[...]

Opgelost door even het macadres te spoofen. Router werkt namelijk nog niet, die ga ik nu opzetten en aanpassen.
mac adres spoofen? Ik dacht dat het alleen met ip kon...

De reset optie bij mij ff geprobeerd vandaag... want bij mij doet ADSL Baby het nog niet...
Alle lampjes branden dus wel prima... maar geen contact met de dhcp... terwijl ze gezegd hebben dat het vandaag zou zijn verholpen.. ligt nu nog bij babyxl... :(
Ik heb tot voor kort eigenlijk alleen nog maar positieve verhalen gehoord van demon...
Nu de adsl aanbiedingen me om de oren vliegen (kpn based)... vraag ik me af waarom ik ook alweer demon heb gekozen (ik weet wel alle voordelen... maar het vaste maand bedrag is er ook wel naar.. lees: duurder)....

[ Voor 42% gewijzigd door henkleerssen op 02-09-2003 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 23:24:
npl = een of andere apparaat wat nieuw opgelevere ips moet uitleverde.

had demon om 6 uur aan de lijn, toen zeiden ze dat ik geluk had en alles om 12 uur savonds 100% zou werken, mag niet klagen, 850kb download en 52kb upload.
wat is het verschil met een dhcp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

GA!S schreef op 01 September 2003 @ 23:07:
[...]

dat is helemaal niet nodig, zoals rvm al zei kun je dit eerst in bridge mode doen met een pc die aan je modem is gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog news trouwens over de eventuele verhoging van de upload met 2048/512 en 2-8/512?

BBned heeft het inmiddels bekend gemaakt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

k-oz schreef op 02 September 2003 @ 10:26:
[...]

dat is helemaal niet nodig, zoals rvm al zei kun je dit eerst in bridge mode doen met een pc die aan je modem is gehangen.
Jammer dat dat niet werkt met een PC die nog geinstalleerd moet worden, ook jammer dat je daarvoor (debian) een IP nodig hebt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 2 2003 om 13:17:42 UTC+0200)

Download : 60.3 KByte/sec
Upload : 29.8 KByte/sec
Connection : 946.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

Dit is van Demon BabyXL 512/256

Ben dik tevreden. vooral die conn/min. ik heb het 10x getest in een uur het is echt zo hoog zit tussen 850 en de 950. Ik zit in Rotterdam trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 02 September 2003 @ 09:34:
[...]

mac adres spoofen? Ik dacht dat het alleen met ip kon...

De reset optie bij mij ff geprobeerd vandaag... want bij mij doet ADSL Baby het nog niet...
Alle lampjes branden dus wel prima... maar geen contact met de dhcp... terwijl ze gezegd hebben dat het vandaag zou zijn verholpen.. ligt nu nog bij babyxl... :(
Ik heb tot voor kort eigenlijk alleen nog maar positieve verhalen gehoord van demon...
Nu de adsl aanbiedingen me om de oren vliegen (kpn based)... vraag ik me af waarom ik ook alweer demon heb gekozen (ik weet wel alle voordelen... maar het vaste maand bedrag is er ook wel naar.. lees: duurder)....
he he... hij is er ...ff testen hoe snel...
Download:40.6 KByte/sec
Upload:11.1 KByte/sec
Connection: 367.0 Conn/min
Ping test Nederland: 22.0 ms

mmm.. dat kan sneller.. eerst ff die router firmware update er doorheen jassen.. dan op andere pc's eens ff kijken...

[ Voor 7% gewijzigd door henkleerssen op 02-09-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 12:00:

oh ja, en waar kunnen we dat dan vinden?
Ik zal er wel over heen kijken op de BBned site.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

docftp schreef op 02 September 2003 @ 18:14:
[...]

oh ja, en waar kunnen we dat dan vinden?
Ik zal er wel over heen kijken op de BBned site.
Bitte

nieuws: BBned verhoogt upstream van DSL Economy-pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
even wat ping tijden van mij :(

Pingen naar www.tweakers.net

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=26 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=27 ms TTL=250

ik baal hier zo van, ik woon in de zelfde straat als de centrale en nog vertikken ze het om me een ms van >20 te geven :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

artec schreef op 02 September 2003 @ 18:31:
even wat ping tijden van mij :(

Pingen naar www.tweakers.net

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=27 ms TTL=250

ik baal hier zo van, ik woon in de zelfde straat als de centrale en nog vertikken ze het om me een ms van >20 te geven :r
wat game je dan?

ff een zyxel router vraagje.. wat is beter ENET ENCAP of RF1483?
Ik heb wel wat hints gevolgd van http://www.zyxel.nl/p650/dslisp.html .. maar das niet helemaal compleet met die nieuwe firmware ( V3.40(GT.2)) ...
Waar moet ik nog meer opletten.. NAT settings? SUA only of full feature? ... Heb hier een switch met daarachter 3 pc's....Heb ook ff gekeken op Demon ADSl icm ZyXel 650R-33 en E-Tech Router ..ik weet ff niet hoe verder... (mac adressen van zyxel modem/router en 1 pc al met demon geregged btw)...

edit:laat maar heb al gevonden wat ik wou op http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html#router via demon.nl.hardware newsgroup :)

[ Voor 11% gewijzigd door henkleerssen op 02-09-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 12:00:
Iemand nog news trouwens over de eventuele verhoging van de upload met 2048/512 en 2-8/512?

Ik denk dat Demon het niet zal/kan verhogen zolang alleen BBned klanten 1024 kbit/s upload kunnen krijgen. Of je zal moeten gaan bijbetalen als BBned gebruiker.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Speedener schreef op 02 September 2003 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat Demon het niet zal/kan verhogen zolang alleen BBned klanten 1024 kbit/s upload kunnen krijgen. Of je zal moeten gaan bijbetalen als BBned gebruiker.
Maar de 2048/512 en 2-8/512 abbo's gaan toch allemaal via BBned, of heb ik iets gemist?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Laatst online: 29-03 22:54
henkleerssen schreef op 02 September 2003 @ 18:45:
[...]

wat game je dan?

ff een zyxel router vraagje.. wat is beter ENET ENCAP of RF1483?
Ik heb wel wat hints gevolgd van http://www.zyxel.nl/p650/dslisp.html .. maar das niet helemaal compleet met die nieuwe firmware ( V3.40(GT.2)) ...
Waar moet ik nog meer opletten.. NAT settings? SUA only of full feature? ... Heb hier een switch met daarachter 3 pc's....Heb ook ff gekeken op Demon ADSl icm ZyXel 650R-33 en E-Tech Router ..ik weet ff niet hoe verder... (mac adressen van zyxel modem/router en 1 pc al met demon geregged btw)...

edit:laat maar heb al gevonden wat ik wou op http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html#router via demon.nl.hardware newsgroup :)
bij games haal ik zelfde ping ongeveer op nederlandse servers.. nooit lager dan 20ms nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik ben er nog niet helemaal uit..met 3 pc's en switch .. enzo.. maar dat werkt niet (modem als cross cable met uplink op switch aangesloten)... dhcp server ingesteld op de zyxel modem/router.. (of moet ik relay doen?) ..als ik gewoon nu direct met 1 pc aansluit dan werkt het wel...wat moet ik nu doen?
ff wat info van http://192.168.1.1 ;) ..

System Status

System Name : ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.2) | 5/19/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
Standard: Multi-Mode

WAN Information
IP Address: 212.238.212.nog wat..
IP Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 212.238.212.nog wat
VPI/VCI: 0/ 34 babyxl dus he...

LAN Information
MAC Address: bla bla
IP Address: 192.168.1.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

en dan van telnet LAN setup...
DHCP: Server
DHCP Start IP: 192.168.1.33
DHCP Pool Size: 32
DHCP Setup
DHCP= Server
Client IP Pool Starting Address= 192.168.1.33
Size of Client IP Pool= 32
Primary DNS Server= 0.0.0.0
Secondary DNS Server= 0.0.0.0
Remote DHCP Server= N/A
TCP/IP Setup:
IP Address= 192.168.1.1
IP Subnet Mask= 255.255.255.0
RIP Direction= Both
Version= RIP-2B
Multicast= None
IP Policies=
Edit IP Alias= No

wat doe ik fout? iemand ideëen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werkt het ook niet op standaard instellingen?

Waarom valt mij verbinding nou weeeer weg? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ja ik heb het opgelost.. ik dacht dat ik de zyxel router als dhcp server moest instellen... NOT! Ik heb het verandert in de LAN setup.. en op de clients allemaal statisch die ip adressen instellen..
Toch raar dat die dhcp server functie van deze zyxel router niet werkt...

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 02-09-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
Laat maar :/

[ Voor 91% gewijzigd door smokey op 02-09-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
henkleerssen schreef op 02 September 2003 @ 23:48:
ja ik heb het opgelost.. ik dacht dat ik de zyxel router als dhcp server moest instellen... NOT! Ik heb het verandert in de LAN setup.. en op de clients allemaal statisch die ip adressen instellen..
Toch raar dat die dhcp server functie van deze zyxel router niet werkt...
Nou hij werkt wel ,maar via de webservice schijnt het wat lastiger te gaan.
via telnet werkt hij wel., maar dan valt me verbinding steeds weg, dus zit er nu maar een wireless router achter , is ook leuk

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
henkleerssen schreef op 02 September 2003 @ 15:33:
[...]

he he... hij is er ...ff testen hoe snel...
Download:40.6 KByte/sec
Upload:11.1 KByte/sec
Connection: 367.0 Conn/min
Ping test Nederland: 22.0 ms

mmm.. dat kan sneller.. eerst ff die router firmware update er doorheen jassen.. dan op andere pc's eens ff kijken...
Hmz. Dit is wel erg laag ja. Heb je het inmiddels opgelost? Je hebt toch een 512/256 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zyxel modems zuigen gewoon behoorlijk, dhcp werkt voor geen meter zoals docftp zegt, valt continue weg in netwerk.

heb nu mijn alcatel 510 eraan hangen, alles stabiel en 100%. download van 820kb per seconde en up van 50kb, is dat goed genoeg?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

na enige gerommel en op de pc in de sig, heb ik nu:
Download:60.7 KByte/sec
Upload :29.0 KByte/sec
Connection:531.0 Conn/min
Ping test Nederland:23.0 ms

beter...dus

Nou ik had wat te vroeg gejuicht... vaste ip adressen werken dus ook al niet... met 1 pc is er geen probleem ...maar met meerdere.. gaat die zyxel over zijn nek... to be continued...
Tijd voor nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 01:43:
zyxel modems zuigen gewoon behoorlijk, dhcp werkt voor geen meter zoals docftp zegt, valt continue weg in netwerk.

heb nu mijn alcatel 510 eraan hangen, alles stabiel en 100%. download van 820kb per seconde en up van 50kb, is dat goed genoeg?
Die zyxelmodems zuigen? Ik werk zelf bij een ISP en moet de eerste kapotte Zyxel nog meemaken. Tot nu toe lagen alle fouten aan geklooi van de klant en niet aan het modem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03 09:14
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 01:43:

en ik dacht nog wel dat het aan mijn windows 2000 server lag, maar er zijn dus meer problemen met de kl*te zyxels, ik had al zo'n vermoede omdat de copperjet van mij het perfect doet

EN nee, ik heb niet aan de config van de zyxel gezeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde hier. Mijn Prestige 650 ligt ergens stof te happen. Gebruik nu mijn oude Alcatel modempje van KPN en die gaat perfect. Ik had dit al eens eerder geroepen in de vorige topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntslash
  • Niet online
GA!S schreef op 24 augustus 2003 @ 00:29:
Iemand die een website host achter een Demon account met 512 upstream? Wil eigenlijk a.s.a.p. één van mijn 2 servers verkassen en thuis gaan hosten. Ben dus zeer benieuwd naar mogelijkheden van een 512 (en het liefst zo snel mogelijk een 1024) upstream.
server zit nu aan 10MBit up dus een flinke sprong terug zal het zeker worden, ben alleen benieuwd of het echt TE traag is om thuis te hosten.
Ik host een paar simpele site's, valt wel goed te doen tot nu toe..
Apache server-status:
code:
1
2
Server uptime: 3 days 4 hours 56 minutes 14 seconds
Total accesses: 59982 - Total Traffic: 525.3 MB

Gaat wel goed dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Marzman schreef op 03 September 2003 @ 08:28:
[...]

Die zyxelmodems zuigen? Ik werk zelf bij een ISP en moet de eerste kapotte Zyxel nog meemaken. Tot nu toe lagen alle fouten aan geklooi van de klant en niet aan het modem.
leuk en aardig.. maar de nieuwste firmware met dhcp ondersteuning.. en routing.. werkt niet.. deelt geen ip nummers uit.. en maar 1 pc wil er maar aanhangen... Hoe komt dat dan denk je? Heb jij een werkende config dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:59
Update: Demon over de verhoging:
Goed, omdat iedereen in deze nieuwsgroep gek lijkt te worden naar
aanleiding van aankondigingen door Demon's concurrenten en leveranciers,
volgt hier ook maar een officiele aankondiging van Demon zelf, speciaal
voor jullie. Iedereen die deze groep heeft gelezen weet alles al wat er
in de aankondiging staat, maar nu is het dan 'officieel'. Veel plezier
ermee.

---
VERHOGING UPLOADSNELHEID SOMMIGE ABONNEMENTEN
---
Enige tijd geleden is er door bronnen anders dan Demon Internet
bekendgemaakt dat bbned de uploadsnelheid van enkele DSL pakketten
gaat verhogen. Het gaat daarbij om de diensten 2048/512Kbps (1:25) en
2-8Mb/512Kbps (1:25). De uploadsnelheid wordt verhoogd naar 1024Kbps.
Tot nu toe heeft Demon geen reactie op deze berichtgeving en vragen
erover gegeven, aangezien er nog onduidelijkheid bestond over de
gevolgen van de wijziging.

Sinds 1 september worden alle 2048/512 en 2-8Mb/512 (1:25) lijnen die
bij bbned worden aangevraagd, geleverd met de upstreamsnelheid
1024Kbps, en worden bestaande lijnen die geupgrade worden naar
2048Kbps of 2-8Mb downloadsnelheid, automatisch met 1Mb uploadsnelheid
opgeleverd.

Bestaande lijnen en orders die nog niet zijn opgeleverd worden door
bbned niet automatisch aangepast. Voor dergelijke lijnen dient Demon
een upgrade aan te vragen. bbned berekent Demon hiervoor eenmalig 25
euro (excl. BTW) per lijn.

Demon is nog met bbned in onderhandeling over eventuele andere
oplossingen om de verhoging van de upstreamsnelheid voor bestaande
klanten uit te voeren.

Er is voor klanten met deze pakketten momenteel geen mogelijkheid om
een upgrade van de uploadsnelheid uit te voeren, al dan niet tegen
betaling van 29,75 euro (incl. BTW). Of deze mogelijkheid er komt is
afhankelijk van de uitkomst van de onderhandelingen met bbned en zal op
een later tijdstip bekend worden gemaakt.

Nogmaals: het is momenteel nog niet mogelijk om de upstreamsnelheid van
bestaande pakketten te verhogen terwijl de downstreamsnelheid hetzelfde
blijft. Wij vragen u te wachten tot Demon de onderhandelingen met bbned
heeft afgerond en ook wij meer duidelijkheid hebben over de
mogelijkheden hiertoe.

Overigens zal de wijziging voor klanten die via BaByXL zijn aangesloten
op hetzelfde moment mogelijk worden, dan wel ingaan, als voor klanten
die via bbned zijn aangesloten.
--
Niels Raijer
Bron: demon.nl.support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

*zucht* dus weten we nog nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

henkleerssen schreef op 03 September 2003 @ 09:37:
[...]

leuk en aardig.. maar de nieuwste firmware met dhcp ondersteuning.. en routing.. werkt niet.. deelt geen ip nummers uit.. en maar 1 pc wil er maar aanhangen... Hoe komt dat dan denk je? Heb jij een werkende config dan?
Ja, alleen moet dat wel via telnet. De webbased interface mist wat functies.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
1.  System Name = ras
    location =
    Contact person's name =
    Domain Name =
    Edit Dynamic DNS = NO

Route IP = Yes
    Bridge = No

3.1 Input Filter Sets:
        protocol filters =
            device filters =
            Output Filter Sets:
                protocol filters =
                device filters =

3.2 DHCP Setup
            DHCP= Server
            Primary DNS Server= hier primaire dns demon
            Secondary DNS Server= hier secundaire dns demon
            RRemote DHCP Server= N/A
            TCP/IP Setup:
            IP Address= 192.168.1.1
            RIP Direction= None
            Version= N/A
            Multicast= None
            IP Policies=
            Edit IP Alias= No

4   ISP's Name= MyISP
        Encapsulation= ENET ENCAP
        Multiplexing= LLC-based
            VPI #= 0
            VCI #= 35
            ATM QoS Type= UBR
            Peak Cell Rate (PCR)= 0
            Sustain Cell Rate (SCR)= 0
            Maximum Burst Size (MBS)= 0
            My Login= N/A
            My Password= N/A
            ENET ENCAP Gateway= N/A
            IP Address Assignment= Dynamic
            IP Address= N/A
            Network Address Translation= SUA Only
            Address Mapping Set= N/A

11.1    Rem Node Name= MyISP                    Route= IP
        Active= Yes                                 Bridge= No

Encapsulation= ENET ENCAP               Edit IP/Bridge= No
        Multiplexing= LLC-based                 Edit ATM Options= No
        Service Name= N/A
        Incoming:                                   Telco Option:
        Rem Login= N/A                              Allocated Budget(min)= N/A
        Rem Password= N/A                       Period(hr)= N/A
        Outgoing:                                   Schedule Sets= N/A
        My Login= N/A                               Nailed-Up Connection= N/A
        My Password= N/A                        Session Options:
        Authen= N/A                                 Edit Filter Sets= No
                                                        Idle Timeout(sec)= N/A
                                                    Edit Traffic Redirect= No

21  Filter                                  Filter
        Set #        Comments                Set #        Comments
        ------  -----------------               ------  -----------------
        1      NetBIOS_WAN      7       _______________
        2      NetBIOS_LAN      8       _______________
        3      TELNET_WAN       9       _______________
        4      PPPoE            10     _______________
        5      FTP_WAN          11      WebSet1
        6      _______________      12      WebSet2

Enter Filter Set Number to Configure= 0

Edit Comments= N/A

22  SNMP:
            Get Community= public
            Set Community= public
            Trusted Host= 0.0.0.0
         Trap:
                Community= public
            Destination= 0.0.0.0

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Gizz schreef op 02 September 2003 @ 19:41:
[...]

Maar de 2048/512 en 2-8/512 abbo's gaan toch allemaal via BBned, of heb ik iets gemist?
je hebt iets gemist ;)

want ik heb 2048/512 en ga via BabyXL

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Marzman schreef op 03 september 2003 @ 11:01:
[...]

Ja, alleen moet dat wel via telnet. De webbased interface mist wat functies.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
3.2 DHCP Setup
            DHCP= Server
            Primary DNS Server= hier primaire dns demon
            Secondary DNS Server= hier secundaire dns demon
            RRemote DHCP Server= N/A
            TCP/IP Setup:
            IP Address= 192.168.1.1
            RIP Direction= None
            Version= N/A
            Multicast= None
            IP Policies=
            Edit IP Alias= No
met die dns ip's..momenteel hier 0.0.0.0.. waar kan ik die vandaan halen? Pas als ik met 1 pc direct met zyxel connectie maak ? of via de service paginas?
Toch raar .. want ik kan mijn router niet pingen als ik eenmaal 2 pc's aan heb... en of dat weer met dns settings heeft te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, ik heb nu momenteel Basic ADSL (MXStream) van Xs4all met hun lullige 768/128 kb verbinding voor 51 euro.
En bij Xs4all zijn ze niet van plan om hun prijzen/verbindingen gelijk te trekken net als bij Demon. :(

Bij Demon bieden ze voor 55 euro 1024/512 wat weer lekkerder is.
Dus wil ik in oktober overstappen.

Denken jullie dat ik dat gewoon kan doen of zijn er plannen op de stapel van Demon qua wijzigingen? Heb het wel gelezen van die verhoging van upload, maar is alleen voor 2048/512 verbindingen...... (toch?)

Zoals ik het topic gelezen heb, lijkt het mij verstandig om eerst de KPN lijn op te zeggen en dan pas de Demon aanvraag in te dienen.? En niet tegelijkertijd, anders zou je in de problemen komen met KPN/Demon?

Mijn specs wat ik nu heb:

Alcatel Speedtouch Home.
Edimax 6004+ BR Router (met firmware 1.18) (kl*teding, laat af en toe en steeds vaker, bij 100mb Full duplex, mijn Alcatel modem hangen, dus hop..... geen verbinding) Wordt misschien vervangen. 100 mb Full werkt lekkerder dan 10mb Half Duplex. (Ivm grote bestanden versturen en snel).

Zou ik ervoor gaan of denken jullie nog dat ik nog effe moet wachten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Geachte heer/mevrouw,

U heeft van ons een e-mail gehad waarin wij u helaas moesten
teleurstellen door het feit dat dsl in uw regio nog niet mogelijk zou
zijn.
Er bleek echter een oneffenheid in het aanmeldingssysteem te zitten
waardoor uw aanvraag automatisch is geannuleerd. Wij kunnen u melden
dat dit inmiddels is hersteld. U kunt opnieuw uw aanvraag indienen.
Onze excuses voor dit ongemak.
Grrr, dat wordt dus weer een extra week wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre kun je nu een 1 mb down abo nemen en dit later gemakkelijk upgraden naar een 2 mb/down abo van demon?

Zijn hier veel kosten aan verbonden? Moet je in ieder geval het jaar contract uitdienen voor dit mogenlijk is? Wat bebeurt er als je een Babyxl abo van 1 mb hebt en naar een BBNEt abo moet verhuizen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 14:16:
In hoeverre kun je nu een 1 mb down abo nemen en dit later gemakkelijk upgraden naar een 2 mb/down abo van demon?
Dat kan heel gemakkelijk, zonder kosten, via een webinterface.
Zijn hier veel kosten aan verbonden? Moet je in ieder geval het jaar contract uitdienen voor dit mogenlijk is? Wat bebeurt er als je een Babyxl abo van 1 mb hebt en naar een BBNEt abo moet verhuizen? :?
Ja, dit is een zelfde verandering als van KPN -> BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

cowgirl schreef op 03 September 2003 @ 14:30:
[...]

Dat kan heel gemakkelijk, zonder kosten, via een webinterface.

[...]

Ja, dit is een zelfde verandering als van KPN -> BBned
Volgens mij heeft babyxl dezelfde abbo's als bbnet, dus van network wisselen hoeft niet. Er staat (stond) ook expliciet in de webinterface dat upgraden kostenloos is. Downgraden kan, maar alleen NA het verlopen van de contractduur, anders kost het geld.

Die webinterface werkt trouwens op dit moment niet. Misschien ivm de upgrade van de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Nou lekker is dat dus... ik moet nog wachten tot Februari, dan pas kan ik overzetten maargoed, dan geld die actie van Demon niet meer. Ik ga nu maar in een hoekje van mijn kamer zitten grienen :'( :'(

ff serieus, de OPTA moet er zeker wat aan gaan doen. KPN maakt het allemaal veel te ingewikkeld en te langduring om over te stappen. Dit kan zo toch niet langer :(

BTW: Er zijn nu nog mensen die BBNed verkeerd schrijven, BBNet schrijven ze, das dus fout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
rig0r schreef op 03 september 2003 @ 13:45:
[...]

Grrr, dat wordt dus weer een extra week wachten :(
Ik heb hetzelfde mailtje vandaag gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een alcatel 510 v4 isdn modem, zyxel haalde ik 600kb per seconde stabiel op sites. met deze modem 790kb.

Download 707.2 KByte/sec
Upload 50.8 KByte/sec

ik denk dat niet slecht is via speedtest.nl, weet niet wat het normaal moet zijn. rond de 800 max denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog intresse in een ZYXEL moden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik ben stom, twas al gepost |:( (over demon uit newsgroup)

[ Voor 134% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-09-2003 17:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemorgen lol.

zit hier al weer een halve dag te interneten, echt lekker vergeleken met @home, applausje voor demon waard en de service is top ook.

ze denken dat mijn orignele ZYXEL modem kapot is, krijg een nieuwe, die verkoop ik gelijk want alcatel werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 18:59:
goedemorgen lol.

zit hier al weer een halve dag te interneten, echt lekker vergeleken met @home, applausje voor demon waard en de service is top ook.

ze denken dat mijn orignele ZYXEL modem kapot is, krijg een nieuwe, die verkoop ik gelijk want alcatel werkt ook goed.
Ik heb net mijn 2mbit abo geannuleerd, omdat ik zie dat @home nu hier beschikbaar is? Wat zijn de verschillen tussen deze 2, naast de hoge upload van demon 2mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home = 5000kb/128kb
demon express = 8024kb/512kb en later 1024kb

ik weet het wel. voor mij demon, maar hou @home hier ook, is voor zakelijke doeleinden ook bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ja, ik denk dat upload voor jou een pre is. Maar ik als arme skooierig scholier :D Heb dat niet nodig. en 47,95 is toch wel goedkoper dan een normaal adsl abbo.
Of heb ik het mis, toch maar demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 03 September 2003 @ 11:36:
[...]

met die dns ip's..momenteel hier 0.0.0.0.. waar kan ik die vandaan halen? Pas als ik met 1 pc direct met zyxel connectie maak ? of via de service paginas?
Toch raar .. want ik kan mijn router niet pingen als ik eenmaal 2 pc's aan heb... en of dat weer met dns settings heeft te maken...
Marzman .. euh krijg hem dus niet aan het werk met dns die ik heb gekregen van demon (met 1 directe verbinding met pc achterhaald... ).. nu 1e en 2e dns op router dus gewoon weer 0.0.0.0 ...
Maar dan werkt die dus weer niet met andere pc's.. :(
Zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door henkleerssen op 03-09-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
O.D.Smolik schreef op 03 September 2003 @ 20:27:
Ja, ik denk dat upload voor jou een pre is. Maar ik als arme skooierig scholier :D Heb dat niet nodig. en 47,95 is toch wel goedkoper dan een normaal adsl abbo.
Of heb ik het mis, toch maar demon?
ligt eraan wat je wilt gaat doen. Met games is een hogere upload wel handig (= lagere ping). als je veel wil downloaden en je kan dat niet op school of ergens anders wil je mischien toch kabel.

Ik had voor ik 512/256 demon nam @home. ik haalde daarmee 3700 kbit/s, ping op speedtest was 35 ofzo. Nu op kamers heb ik dus demon. ping 21 nu. Heb niets dan lof tot nu toe voor demon. upload is 29-30. dl is 60-61. 900 connections/min.

Maar voor mij was de keuze makkelijker, alternatief was chello wat een stuk slechter schijnt te zijn dan @home. Ik betaal nu hetzelfde eigenlijk als met chello/@home. 9 euro voor belbudget abbo van kpn en 39 voor demon.

[ Voor 6% gewijzigd door smokey op 03-09-2003 21:17 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.