Vampire: The Masquerade: Bloodlines

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 21:00
Brujah :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Steffy schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:43:
[...]

Nou, ik weet niet wat voor persoon je in de game bent maar ik kon gewoon langs dat ventje na ff met hem te hebben gelult, hij werd niet pissed maar ze schieten alsnog op je, waarom weet ik niet maar ik heb gewoon een aantal mensen vermoord, het laatste stukje richting die doodskist zeg maar (geen idee hoe je het spelt dus zo maar ff :P ) sprintje trekken tussen de kogels door en als je klaar bent snel die rommel opzoeken en weer van boord, die prince wordt wel pissed maar die gozer had ik in het begin al compleet afgezeikt dus die was toch al boos, dus dat maakt niet veel uit de er 30 doden vielen aan boord van dat schip :D
Tja... uit het gesprek met de eerste agent zal je van zelf eruit maken waarom erop je geschoten word..tijd voor een spoiler!

spoiler:
Omdat hij de enige agent aan boord is die omgekocht is, de anderen hebben opdracht iedereen die er niet hoort dood te schieten ( aka crime scene )

Mijn brujah is het gelukt zonder moorden de Dane door te komen :-) je moet gewoon slim zijn!

@JeanLucPicard

Brujah is lekker he... speelt heerlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 11-12-2004 23:11 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat een geinig spel. Ik liep een steegje in om te kijken of er iemand was die ik leeg kon zuigen :p Dr was niemand, dus ik loop terug, komt er een gast aan en begint zomaar op mij te pissen :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

Weet iemand mischien welke skills horen bij welke kleur tekst. Weet niet meer met welke zin ik nou welke skill gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Paars is Seduction
Groen is Intimidation
Blauw is..Persuasion

Domination/Dementation is rood met dots erbij voor de blood point kosten... alleen sommige kunnen daar gebruik van maken!

Groen heeft ook een HELE STERKE tekst...
Paars een hele mooie gekrulde
En blauw mooi maar niet gekruld!

[ Voor 79% gewijzigd door swampy op 12-12-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
en weer een update (ik zeg het nog een keer: op het moment lost deze patch alleen maar problemen met de levels op), op de Dane maakt het voor zover ik weet trouwens weinig uit of je het volk in elkaar ramt of niet, er zijn later in het spel nog wel ergere missies wat dat betreft (1x ook maar een beetje gespot is mission failure), ik kon die ene agent gewoon ompraten en bij de rest ben ik er als een spook langs gesniekt...
swampy schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:23:Domination/Dementation is rood met dots erbij voor de blood point kosten... alleen sommige kunnen daar gebruik van maken!
Ventrue >:)

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Balkz schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:35:
en weer een update (ik zeg het nog een keer: op het moment lost deze patch alleen maar problemen met de levels op), op de Dane maakt het voor zover ik weet trouwens weinig uit of je het volk in elkaar ramt of niet, er zijn later in het spel nog wel ergere missies wat dat betreft (1x ook maar een beetje gespot is mission failure), ik kon die ene agent gewoon ompraten en bij de rest ben ik er als een spook langs gesniekt...

[...]

Ventrue >:)
Yeah ik zit nu opgescheept met de sneak missie... bedankt
spoiler:
Imalia
...

Nu ja... in ieder geval toegang to little china....
spoiler:
Tongs zijn klote... maar... automatische wapens..hahaha... met Brujah maak ik ze zo af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
swampy schreef op maandag 13 december 2004 @ 04:00:
Yeah ik zit nu opgescheept met de sneak missie... bedankt
spoiler:
Imalia
spoiler:
inderdaad een vervelende missie, maar als je er eenmaal achter bent hoe je het aan moet pakken geen probleem, in principe komt het neer op de hele tijd gebukt blijven en op het juiste moment lopen, dat het wat lang duurt is niet erg: het betaald goed (tenzij je dat tijdschrift hebt moeten halen, in dat geval heb je er alleen wat xp bij)...

... ben nu toe aan de laatste paar missies, verheug me al op de flamethrower

EDIT:
kijk trouwens eens in "...\Vampire\sound\music\licenced", staat alle muziek in die in de clubs gedraaid wordt (mp3) B)

[ Voor 10% gewijzigd door Balkz op 13-12-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Er mag wel eens een officiele patch komen vind ik, het spel is al weken uit maar erg veel ondersteuning voor de brakke game is er niet, het spel is wel erg goed maar de game draait als dikke stront en is echt heel buggy wat heel jammer is want dit is een topper, beter de HL2 bv, het is met HL2 zo dat de engine daar wel goed draait en de gameplay ontbreekt of is gewoon zeer slecht en bij Vampire draait het spel voor geen meter en is de gameplay top :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
ben het helemaal met je eens, het is net een ongeslepen diamant, ik heb vooral last van muislag en het stutteren (hoewel het in chinatown wel een stuk beter lijkt te lopen), ik weet zeker dat we over een tijdje een officiële patch mogen verwachten, VALVe heeft in Half-Life 2 ook al aardig wat zaken op weten te lossen, het zit erin dat Troika meerdere engine fixes in 1 keer uit wil brengen, als je kijkt naar wat één iemand uit de community in een paar dagen al aan de levels op kan knappen maak ik me echt niet al te druk...

... tegen die tijd heb ik het al uitgespeeld (vandaag of morgen gaat wel lukken), en als het veel helpt en ik mijn upgrade heb geïnstalleerd ga ik het zeker nog eens doorspelen, daar is het gewoon te goed voor (zelfs nu met alle problemen vind ik het geweldig, alleen de sfeer doet het hem al)

en iedereen kent het verhaal van "het lelijke eendje" :*)

EDIT:
bij nader inzien ben ik het met jouw mening over Half-Life 2 toch echt niet eens, naast de gameplay die geweldig is heeft het ook problemen met de engine, stukken minder maar ze zijn er toch echt

[ Voor 15% gewijzigd door Balkz op 13-12-2004 20:33 . Reden: weet ik het ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Balkz schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:30:
ben het helemaal met je eens, het is net een ongeslepen diamant, ik heb vooral last van muislag en het stutteren (hoewel het in chinatown wel een stuk beter lijkt te lopen), ik weet zeker dat we over een tijdje een officiële patch mogen verwachten, VALVe heeft in Half-Life 2 ook al aardig wat zaken op weten te lossen, het zit erin dat Troika meerdere engine fixes in 1 keer uit wil brengen, als je kijkt naar wat één iemand uit de community in een paar dagen al aan de levels op kan knappen maak ik me echt niet al te druk...

... tegen die tijd heb ik het al uitgespeeld (vandaag of morgen gaat wel lukken), en als het veel helpt en ik mijn upgrade heb geïnstalleerd ga ik het zeker nog eens doorspelen, daar is het gewoon te goed voor (zelfs nu met alle problemen vind ik het geweldig, alleen de sfeer doet het hem al)

en iedereen kent het verhaal van "het lelijke eendje" :*)

EDIT:
bij nader inzien ben ik het met jouw mening over Half-Life 2 toch echt niet eens, naast de gameplay die geweldig is heeft het ook problemen met de engine, stukken minder maar ze zijn er toch echt
Hou maar op, jij bent al de zoveelste die mij probeert te vertellen dat er in HL2 gameplay zit, tot nu toe heeft alleen niemand het mij kunnen laten zien :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals hierbove al een keer is beschreve ben ik even in de music->licenced map gaan kijke voor de muziek. Die heb ik vervolgens efffe naar de mp3 partitie gezet, maar toen ik de game wou opstarte lukte dat niet meer. Blijkt dat ik de muziek geknipt heb in plaats van gekopieerd 8)7
Kan iemand mij even vertellen welke 4 of 5 liedjes er in die map stonden dan kan ik ze weer terug kan kopieere. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
Anoniem: 120141 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:30:
Zoals hierbove al een keer is beschreve ben ik even in de music->licenced map gaan kijke voor de muziek. Die heb ik vervolgens efffe naar de mp3 partitie gezet, maar toen ik de game wou opstarte lukte dat niet meer. Blijkt dat ik de muziek geknipt heb in plaats van gekopieerd 8)7
Kan iemand mij even vertellen welke 4 of 5 liedjes er in die map stonden dan kan ik ze weer terug kan kopieere. _/-\o_
ik zit nu niet achter mijn pc maar ik weet zeker dat 1 van de bestanden "asp hole.mp3" heet, naar de rest kijk ik wel als ik weer thuis ben ;)
Steffy schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:25:
[...]

Hou maar op, jij bent al de zoveelste die mij probeert te vertellen dat er in HL2 gameplay zit, tot nu toe heeft alleen niemand het mij kunnen laten zien :Z
;( :/ :X :>

EDIT:
dit zijn ze als ik het niet mis heb:
05. chiasm - isolated.mp3
aerial - pound.mp3
asp hole.mp3
daniel ash - come alive.mp3
darling violetta - a smaller god.mp3
genitorturers - lecher bitch.mp3
glaze.mp3
lacuna coil - swamped.mp3
ministry - bloodlines.mp3
vesuvius.mp3

[ Voor 16% gewijzigd door Balkz op 14-12-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Steffy schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:52:
Er mag wel eens een officiele patch komen vind ik, het spel is al weken uit maar erg veel ondersteuning voor de brakke game is er niet, het spel is wel erg goed maar de game draait als dikke stront en is echt heel buggy wat heel jammer is want dit is een topper, beter de HL2 bv, het is met HL2 zo dat de engine daar wel goed draait en de gameplay ontbreekt of is gewoon zeer slecht en bij Vampire draait het spel voor geen meter en is de gameplay top :9
Jij beweert dat de gameplay en combat in Vampire beter uit de verf komt dan in HL2? Dat in vampire alle spel elementen geweldig zijn uitgevoerd? Dat de gameplay (o.a. physics, interactie en 'feel' met de wapens) in HL2 zeer slecht zijn? sorry hoor, whahahahaha! even uitlachen..

*ahum*
Ik vind vampire erg leuk om te spelen maar ik schrok gewoon hoe slecht de gameplay is, bijvoorbeeld : 3rd person knokken met een knuppel.. man, de helft van de tijd zit je tegen iemand aan te hakken en gebeurt er niks? Haperingen, gestotter, waardeloze guns, weinig buiten-binnen mappen; slechte animaties, Laden als je ook maar het kleinste huisje naar binnen gaat en niet te vergeten de omgevingen: waardeloos getextured en vormgegeven.

Maar wel een leuk spel :D

Vampire's plot is extreem gaaf, de interactie met de NPC's zijn ook gaaf. Echter is de wereld een stuk minder interactief dan HL2 heeft laten zien met de engine.

Gelukkig verschillen meningen...

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131659

Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen maar nu zit dus vast. :?

ik zit in het 2de deel van de temple en moet nu door een rode duur maar daar zit dus een houtenbalk voor en die krijg ik niet weg. Is dit een bug of doe ik iets fout ik krijg wel een icoontje als ik voor de deur sta maar als ik dan op "use" druk dan gebeurt er niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Anoniem: 131659 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:11:
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen maar nu zit dus vast. :?

ik zit in het 2de deel van de temple en moet nu door een rode duur maar daar zit dus een houtenbalk voor en die krijg ik niet weg. Is dit een bug of doe ik iets fout ik krijg wel een icoontje als ik voor de deur sta maar als ik dan op "use" druk dan gebeurt er niks 8)7
spoiler:
Gewoon ertegenaan duwen. Niet "use" gebruiken.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
de helft van de tijd zit je tegen iemand aan te hakken en gebeurt er niks?
kwestie van je skills verhogen, hoewel ik moet zeggen dat ik het eerste deel van het spel liever met blote handjes heb gevochten, aan de andere kant gebruik ik nu vooral een katana en daarmee kom je zeker wel aan je trekken

haperingen, gestotter
helemaal met je eens, het is vervelend als je vampier plotseling onbestuurbaar wordt terwijl vijanden gewoon blijven aanvallen, maar ik weet zeker dat hier nog een patch voor uitkomt (had ik al gezegd, maargoed), voor mij is dit op het moment het enige waar ik geregeld gewoon last van heb - bij de andere dingen ligt het naar mijn idee toch meer aan persoonlijke smaak of je gevoeligheid voor kleine foutjes

waardeloze guns
ja en nee, er zijn een aantal guns (vooral de magnum .44) die je toch geregeld wel van pas komen, de terugslag is bij machinegeweren enorm, maar het is dan ook niet echt een shooter maar een RPG, geen ramp dus (en de Ventrue waar ik nu mee aan het spelen ben heeft een heerlijk alternatief genaamd Domination)

weinig buiten-binnen mappen
door al die laadzones krijg je dat idee wel ja, maar ik stoor me er niet echt aan

slechte animaties
zeker niet mee eens, hoewel het niet het beste is wat ik ooit heb gezien zijn de bewegingen alles behalve houterig, dronken zwervers die ook echt dronken lopen, de manier waarop je vampier beweegt, iemand sneakkillen met een zwaard en natuurlijk de gezichtsanimaties die samen met die van HL2 feitelijk tot de beste behoren die je momenteel ingame kunt bewonderen (jammer wel dat er geen gebruik gemaakt is van kinetic bone animations zoals bij HL2 - of hoe ze dat eerste het ook precies noemen - het traplopen bijvoorbeeld ziet er nog altijd even krom uit als in de meeste andere spellen)

laden als je ook maar het kleinste huisje naar binnen gaat
jup erg vervelend soms, wil je even naar je flat om wat email te lezen waarin je een quest vindt, eenmaal terug in de hub kom je er plotseling achter dat je nog iets vergeten bent mee te nemen, nogal irri maar ook prima mee te leven

en niet te vergeten de omgevingen: waardeloos getextured en vormgegeven
mwah, op de paar texturefoutjes die ik tot nu toe tegen ben gekomen ben ik over de meeste omgevingen goed te spreken, soms zijn er meshes net verkeerd geplaatst waardoor je er van een bepaalde hoek uit gewoon door kunt kijken en een enkel level is nogal aan de kale kant (en dan heb ik het vooral over het het begin van "Italian Dinner", de helft van de ruimtes is gewoon compleet leeg - laat ze dan weg en plak een deur voor de muur; zelfde effect zonder het "leeg-gevoel"), maar zoals ik al zei is dit lang niet altijd het geval (als het op eentonigheid van levels aankomt is voor mij Halo 1 gewoon koning, 3 keer vlak achter elkaar 3 verdiepingen door moeten vechten die er praktisch allemaal hetzelfde uitzien is erger dan de verprutste save-functie van Far Cry, absoluut niet goed voor je motivatie)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/CAI91IH3853F/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ZFEZ19459175/p.jpeg

})

[ Voor 8% gewijzigd door Balkz op 15-12-2004 01:16 . Reden: feauteau's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, mooie plaatjes... ik moet zeggen het stoere leren jack dat de brujah als 4de level kleding heeft... jum jum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

klopt allemaal, ik overdrijf dan ook een beetje. Maar Steffy noemt de gameplay van HL2 waardeloos, dat vond ik gewoon grappig..

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Ook uitgespeeld afgelopen weekend. Was een heel mooi spel, maar ik ben het wel eens met de al (zo vaak) eerder genoemde zwaktes. KOTOR vond ik beter trouwens, qua verhaal mss even sterk, maar ik vond het gewoon heerlijk om met al die wapens aan de slag te gaan op de werkbank, dat miste ik toch wel hier. B) Ook had het me wel wat gezelliger geleken als je het met een company van 3 man ofzo kon spelen. Zou het Beach Mansion ook wat minder hartverzakkingen veroorzaakt hebben. :P Maar da's niet zo'n punt op zich.

Verder is de manier waarop de NPCs deuren openen nogal lomp, ze trappen hem gewoon in namelijk. Maar ik heb me wel vermaakt als Gangrel, had alleen beter voor Animalism dan voor Protean kunnen gaan denk ik, ik gebruikte toch vooral de Sledgehammer >:) en de Katana. Fortitude was ook handig geweest, maar ik zou me toch focussen op 1 Power en verder veel Melee skill + Strength + Stamina + Defense. Nog maar een keer spelen, dan mss ff de computer passwords downen zodat ik me dan niet meer druk om hoef te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08-2023
Ik zit nu op die boot, dat level met die sarcofaag.
Maar hoe kom ik voorbij de agenten die op de boot de wacht staan de houden? Van achteren besluipen en feeden lukt niet, dat horen ze bijtijds.. Ik heb geen invisibility ofzo, iemand tips?
Topicsearch leverde me niet veel nuttigs op ;)

PS. Tot nu toe vind ik het een goed spel.. niet meer, niet minder.

Edit:
JeanLucPicard schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:25:
Vraagje: zit nou op de dane, en een politieagent die wenkt mij. Ik kan hem dan afzeiken zodat hij boos op je wordt, maar dan mag ik het schip niet op, of ik kan met hem praten en dan komt ie erachter dat ik geen journalist ben, en dan schieten ze op me, terwijl in het quest log staat dat ik er geen slachthuis van mocht maken.

Hoe los ik dit op?

Oh, kan er ook gewoon langs lopen, maar dan wordt ik later alsnog beschoten.
spoiler:
Mijn persuasion feat was zo hoog, dat ik extra dialoogopties kreeg. Daardoor ben ik erlangs gekomen (smoes dat ie journalist is). Misschien proberen te sneaken? Als je sneak-feat hoog genoeg is...

[ Voor 63% gewijzigd door Thanatos op 15-12-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Dit was niet de bedoeling...

[ Voor 95% gewijzigd door Thanatos op 15-12-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ouch, malkavian is leuk om te spelen... okay niet erg simpel maar...hehhe... verspreid de gekte.. iedereen een beetje gek! Lolz, de Ventrue kunnen misschien domineren in een gesprek, maar Malkavian... die maken de gesprekpartner gewoon tijdelijk gek.

En nee, dat is geen spoiler tags waard... dit is "common knowledge" zo te zeggen. Lolz... en obfuscate Level 3 is ook lekker hoor... kun je gewoon zo dichtbij kruipen dat je alle problemen "zachtjes" kan oplossen.

Oh, de dialogen zijn ook best interresant..voor iedereen die nu geinterreseert is... praat eens met de barones van San Monica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
heb het ondertussen uitgespeeld, er waren 2 momenten waarop ik door een fout in het spel niet goed verder kon (bij het bekende einde van Leopold en in het één na laaste level bij een vervelende deur), door de sterkere einbazen werd het stutteren en de muislag soms erg vervelend, maar het einde maakte alles weer goed, als de officiële patch uitkomt speel ik het nog een keer door als Malkavian, heb vanmiddag even gekeken en alleen de de gebruikte standaardfont in de dialogen maakt het al interessant, ik heb het nu met een Ventrue gedaan, een prima keuze omdat je er heel veel mee kunt (goede all-rounder), hij heeft maar 1 keer over moeten geven na het leegzuigen van een zwerver, ratten heb ik nooit nodig gehad...

... versie 1.2 van de onofficiële patch is trouwens alweer uit, hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is een goed spel, maar het heeft veel minpunten zoals hierboven genoemd.Daardoor is het geen topper, misschien als in het volgende deel alle slechte dingen weghalen, dat het dan beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Hasib schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:29:
Het is een goed spel, maar het heeft veel minpunten zoals hierboven genoemd.Daardoor is het geen topper, misschien als in het volgende deel alle slechte dingen weghalen, dat het dan beter wordt.
Ben ik het helemaal niet mee eens, ondanks de bugs vind ik Vampire: The Masquerade - Bloodlines een geweldige game. Ben hem nu voor de 2e keer aan het spelen (nu als tremere) en het blijft leuk. Op de bugs na klopt gewoon alles, kan verder niet echt grote minpunten bedenken.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
shuogg schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:31:
[...]

Ben ik het helemaal niet mee eens, ondanks de bugs vind ik Vampire: The Masquerade - Bloodlines een geweldige game. Ben hem nu voor de 2e keer aan het spelen (nu als tremere) en het blijft leuk. Op de bugs na klopt gewoon alles, kan verder niet echt grote minpunten bedenken.
amen to that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik kan er nog wel eentje noemen; de laadtijden... Ik word er echt helemaal kriegel van :)
Het zou erg handig zijn als ze een travelsystem zouden bedenken waarmee je direct kunt travellen, zonder eerst die verrekte taxi op moet zoeken. Niet dat het zoeken naar de taxi zo erg is, maar als je net in een gebouw zit moet je eerst weer de hele stad laden enzo.. vervelend. :)
Maar inderdaad, op de bugs en laadtijden na zijn er geen minpunten. Leuk verhaal, mooie graphics, leuke quests, sfeervolle omgeving...
Overigens heb ik de game nog niet uit, weet iemand of er na de missie van VV (de chica die de Vesiuvius-club beheert),
spoiler:
waarin je Julius moet vermoorden
, nog meer missies beschikbaar komen waarin je klusjes voor haar kunt opknappen? Dezelfde vraag heb ik voor Arthur Kilpatrick met zijn bail bonds...

[ Voor 10% gewijzigd door Thanatos op 22-12-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thanatos schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:30:
Ik kan er nog wel eentje noemen; de laadtijden... Ik word er echt helemaal kriegel van :)
Het zou erg handig zijn als ze een travelsystem zouden bedenken waarmee je direct kunt travellen, zonder eerst die verrekte taxi op moet zoeken. Niet dat het zoeken naar de taxi zo erg is, maar als je net in een gebouw zit moet je eerst weer de hele stad laden enzo.. vervelend. :)
Maar inderdaad, op de bugs en laadtijden na zijn er geen minpunten. Leuk verhaal, mooie graphics, leuke quests, sfeervolle omgeving...
Ssst... spoilertags!!!!!

Doe je zo [ spoiler ] [ / spoiler ] zonder de spaces.

mmm, ... tja laad tijden...umm... het hoort bij het spel!!!

En de missies..heerlijk...jum jum!

Meer is mogelijk...maar waarom heb je
spoiler:
julius gedood? Je kon hem ook laten gaan...krijg je humanity voor!

[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 21-12-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Er is een Patch uit die eindelijk een aantal bugs, waaronder die van mij dus gaat fixed 8)

http://www.3dgamers.com/d...odlines/vtmb_1_2.exe.html

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 22-12-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
swampy schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:22:
[...]

Ssst... spoilertags!!!!!

Doe je zo [ spoiler ] [ / spoiler ] zonder de spaces.

mmm, ... tja laad tijden...umm... het hoort bij het spel!!!

En de missies..heerlijk...jum jum!

Meer is mogelijk...maar waarom heb je
spoiler:
julius gedood? Je kon hem ook laten gaan...krijg je humanity voor!
Sorry, dacht even niet aan de spoilertags. Anyway, ik vond hem toch al een kneus en
spoiler:
ik wist niet wat de reactie van VV zou zijn als ik hem de stad uit liet vluchten. Ik moet zeggen dat ik wel medelijden kreeg.. maar ik had geen zin om het weer helemaal opnieuw te doen. :)

PS. Kun je even spoileren hoeveel missies er nog beschikbaar komen bij
spoiler:
VV
? Alvast bedankt :)

PS2. Die patch is echt goed nieuws! Thank you Troika! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Thanatos op 22-12-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thanatos schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:15:
[...]

Sorry, dacht even niet aan de spoilertags. Anyway, ik vond hem toch al een kneus en
spoiler:
ik wist niet wat de reactie van VV zou zijn als ik hem de stad uit liet vluchten. Ik moet zeggen dat ik wel medelijden kreeg.. maar ik had geen zin om het weer helemaal opnieuw te doen. :)

PS. Kun je even spoileren hoeveel missies er nog beschikbaar komen bij
spoiler:
VV
? Alvast bedankt :)

PS2. Die patch is echt goed nieuws! Thank you Troika! :D
spoiler:
David Hatters missie is ongeveer de laatste... later komt er nog wat leuke informatie over VV blijkbaar boven drijven.... als je Gary geholpen hebt...

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Ik heb nou al meerdere keren gehad dat ik een mailtje heb gehad waarin staat dat ze de item in mijn mailbox hebben achter gelaten, maar der zit gewoon niets in, is dit een bekende bug?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[CSC]Outlaw schreef op donderdag 23 december 2004 @ 01:54:
Ik heb nou al meerdere keren gehad dat ik een mailtje heb gehad waarin staat dat ze de item in mijn mailbox hebben achter gelaten, maar der zit gewoon niets in, is dit een bekende bug?
Een keer gehad met Gary en alle boxen gecheckt, de benodigde key was er gewoon niet..weird...

• Balkz
ik heb de officiële 1.2 patch er ook al even opstaan, maar ligt het nu aan mij of is proloog (met executie & co.) nu iets veranderd/verbeterd?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Balkz schreef op donderdag 23 december 2004 @ 03:01:
ik heb de officiële 1.2 patch er ook al even opstaan, maar ligt het nu aan mij of is proloog (met executie & co.) nu iets veranderd/verbeterd?
Ja... soms zat je vast in de tutorial..bijvoorbeeld bij de eerste deur waardoor je moest gaan ... handig om vooral DAAR niet te reageren.

Anoniem: 123928

Net uitgespeeld.
Een spel waar ik best naar uit heb gekeken (deel 1 was erg leuk, ben sowieso wel RPG fanaat, en het duistere sfeertje spreekt me ook wel aan), maar ik kan met recht zeggen dat dit de tegenvaller van het jaar is.
Clipping problemen dat het niet mooi meer was, soms zelfs met uitgesmeerde textures die ik niet meer heb meegemaakt sinds ik met noclipping cheat in Duke Nukem 3d tegen de rand van het level aanliep.
Weinig diepgang in de gevechten, en daarnaast ook nog een hoop gemiste kansen wat betreft dialogen. (Kan 30 keer hetzelfde aan een charachter vragen en steeds dezelfde dialoog krijgen, constant 3 verschillende dialoogopties met altijd eenzelfde antwoord als resultaat.. heel erg het gevoel dat het meestal geen steek uitmaakt wat je zegt)
Voelt allemaal aan alsof het gewoon niet af is.
Pak een bestaande engine, neem er een bestaand spelconcept bij, bouw er een (uiteindelijk ook teleurstellend) verhaaltje overheen, en flikker het zaakje op de markt, optijd voor kerst.
Jammer jammer jammer

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 123928 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 04:06:
Net uitgespeeld.
Een spel waar ik best naar uit heb gekeken (deel 1 was erg leuk, ben sowieso wel RPG fanaat, en het duistere sfeertje spreekt me ook wel aan), maar ik kan met recht zeggen dat dit de tegenvaller van het jaar is.
Clipping problemen dat het niet mooi meer was, soms zelfs met uitgesmeerde textures die ik niet meer heb meegemaakt sinds ik met noclipping cheat in Duke Nukem 3d tegen de rand van het level aanliep.
Weinig diepgang in de gevechten, en daarnaast ook nog een hoop gemiste kansen wat betreft dialogen. (Kan 30 keer hetzelfde aan een charachter vragen en steeds dezelfde dialoog krijgen, constant 3 verschillende dialoogopties met altijd eenzelfde antwoord als resultaat.. heel erg het gevoel dat het meestal geen steek uitmaakt wat je zegt)
Voelt allemaal aan alsof het gewoon niet af is.
Pak een bestaande engine, neem er een bestaand spelconcept bij, bouw er een (uiteindelijk ook teleurstellend) verhaaltje overheen, en flikker het zaakje op de markt, optijd voor kerst.
Jammer jammer jammer
Jammer dat je het zo ziet....

Ik zelf vindt het een mooi spel mat..zeker kwa herspeelbaarheid en moeilijkheid veel mogelijkheden.

Ja er zijn problemen... er zijn patches nodig...

Maar ik vind het spel lekker spelen, eyecandy is... goed ( textures is...minder ) en verhaal is om in te bijten!

• Balkz
iig bewijst deze patch dat er door Troika aan gewerkt wordt, dus ik maak me geen zorgen :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Balkz schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:18:
iig bewijst deze patch dat er door Troika aan gewerkt wordt, dus ik maak me geen zorgen :)
Ik ben het met je eens...

Ik ben geen zware gamer, maar deze game heeft gewoon een herspeelbaarheid waarmee ik wat aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Hellep! ik zit hier vast...
Hoe krijg ik die balk weg? Ik heb, door wat rare capriolen uit te voeren, de balk wel een stuk naar rechts kunnen schuiven, maar verder kom ik echt niet... en het rare: ik krijg wel zo'n interactieplaatje te zien met een mannetje dat iets verschuift, maar als ik 'e' indruk gebeurt er niks. Bug? :(

Anoniem: 63730

Thanatos schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:35:
Hellep! ik zit hier vast...
Hoe krijg ik die balk weg? Ik heb, door wat rare capriolen uit te voeren, de balk wel een stuk naar rechts kunnen schuiven, maar verder kom ik echt niet... en het rare: ik krijg wel zo'n interactieplaatje te zien met een mannetje dat iets verschuift, maar als ik 'e' indruk gebeurt er niks. Bug? :(
ik dacht dat die balk moet weg duwen aan de zijkant. door tegen de zijkant te slaan of zo.

heel moeilijk precies uit te leggen. maar dit moet je denk ik op het goede spoor zetten.

• pica
  • Laatst online: 11-06 21:00
Dikke vette tutorial: ga met je neus recht tegen de deur aan staan, en houd "D" ingedrukt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik weet het niet hoor maar het is nog steeds niet gelukt. Ik zal het spel eens opnieuw installeren en kijken of het dan wel gaat. Dikke vette bug bedoel je denk ik, JeanLuc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
Thanatos schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:06:
Ik weet het niet hoor maar het is nog steeds niet gelukt. Ik zal het spel eens opnieuw installeren en kijken of het dan wel gaat. Dikke vette bug bedoel je denk ik, JeanLuc ;)
ik kwam op dat punt eerst ook niet verder (het is me na een hele tijd proberen wel gelukt), ik heb het met de officiële patch nog niet opnieuw geprobeerd dus ik weet niet of die het probleem oplost, maar het is het proberen waard, ik quote even mezelf van de planetvampire forums:
Edited by Balkz on Dec 18 2004 5:18AM
Edited by Balkz on Dec 18 2004 5:39AM
Edited by Balkz on Dec 18 2004 5:48AM
Edited by Balkz on Dec 18 2004 5:50AM
In Reply To #16

I just started a topic about this beam problem after having searched these forums for quite some time, luckily I still have tons of savegames, thanks for the tip...

EDIT:
*finally* managed to get the damn beam moving, if it doesn't work, try the following things:

1. walk against the left side of the beam and start jumping, I did it from 3rd person view (dunno if it makes any difference), but suddenly the beam moved (it also made the noise of wood falling on the ground)

2. since it didn't move far enough, I continued humping the beam until my character got stuck in the level geometry, I couldn't do anything but reload to the point where I was standing in front of the door

3. now the weird thing: it was suddenly possible to move the bar without any problems, either from the left end or the grip on the right side, by simply walking against it

happy humping, it worked for me
... als de patch niet werkt probeer je dat maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 21:28
Heb hem nu ook gekocht en waaaw fantastisch :D
De eerste vond ik echt de absolute top, staat in mijn top 3 beste games aller tijden.
Ben pas begonnen aan Bloodlines en vind het wel jammer van de bugs die ik nu al in het spel tegengekomen ben, bv. bij de Pawn Shop als je binnengaat en wanneer het level bijna geload is liep ik vooruit om het wat vlug te laten gaan :p en ik zat vast in de deur v.d. Pawn Shop.. :'(.
Zulke zaken moesten ze echt wel eruit werken, zal wel weer Activision zijn die zat te pushen om de game uit te brengen.. Nuja de eerste Vampire bevatte ook veel bugs/problemen en die werden allemaal gefixt met de 1.1 patch dus hoop ik ook wel op een patch want ook vind ik dat de game niet goed bolt op mijn pc.
Mijn specs staan onderaan & hiermee moet ik draaien op 1024x768 zonder bumpmapping met geometry en alle detail op low om een deftige framerate te halen :(.
Iemand enig idee hoe performance te verhogen?

Edit: ahja er is al een patch ga direct installeren en dan zien :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 01-01-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Balkz schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:48:
[...]

ik kwam op dat punt eerst ook niet verder (het is me na een hele tijd proberen wel gelukt), ik heb het met de officiële patch nog niet opnieuw geprobeerd dus ik weet niet of die het probleem oplost, maar het is het proberen waard, ik quote even mezelf van de planetvampire forums:

[...]
... als de patch niet werkt probeer je dat maar ;)
Hahaha geweldig! Het werkt nog ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 05:54
Het enige jammerlijke is dat dit nieuwe spel nog gebaseerd is op de oude regels van vampire.
Sinds kort zijn ze overgegaan op het world of darkness concept, en mag je weer van scratch beginnen en het gros van de clans bestaat ineens niet meer :X

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
Nibble schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:46:
Het enige jammerlijke is dat dit nieuwe spel nog gebaseerd is op de oude regels van vampire.
Sinds kort zijn ze overgegaan op het world of darkness concept, en mag je weer van scratch beginnen en het gros van de clans bestaat ineens niet meer :X
ehhh Vampire: The Masquerade = World of Darkness, kijk maar eens in je handleiding of let goed op bij het laden van levels (de tips en achtergrondinfo die je te zien krijgt), dat de helft van de clans is weggelaten in dit spel heeft volgens mij te maken met de grote overeenkomsten die tussen een aantal clans voorkomen, het feit dat je in dit spel onder de Camarilla valt en natuurlijk omdat het gewoon een hele lading meer werk is...
Thanatos schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:42:
[...]

Hahaha geweldig! Het werkt nog ook! :D
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Nibble schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:46:
Je zegt het zelf al; sinds kort is men overgegaan op dat concept. Een spelontwikkelaar kan nou eenmaal niet na 2 jaar ontwikkelen op zo'n nieuw concept overstappen :) Inderdaad wel jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38470

waar zitten die sewers, ik kan de ingang echt niet vinden. mijn quest is naar het ocean hotel gaan om daar een voorwerp te halen. Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Sewers zitten op allerlei plekken. Zijn van die putdeksels in de grond weet je wel? Kijk maar in de alleys enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Yup, grote metalen glinsterende ronde platen.... putdeksels... naar "the sewers"

Gratis voedsel daar..maar ratten voeden niet erg goed... alleen de nosferatu zal er veel aan hebben maar toch..gratis bloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Hehe, ik ben overnieuw begonnen maar dan als Malkavian...
Echt geweldig! De dialogen zijn helemaal waus :P En dan die gekleurde twinkeltjes die je ziet bij items die je op kunt pakken enzo.... echt lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thanatos schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:46:
Hehe, ik ben overnieuw begonnen maar dan als Malkavian...
Echt geweldig! De dialogen zijn helemaal waus :P En dan die gekleurde twinkeltjes die je ziet bij items die je op kunt pakken enzo.... echt lachen :)
Lolz, heerlijk speelt dat Malkavian... misschien niet de best vechters..nee... maar obfuscate is altijd handig en ja ..de dialogen...geesh!

spoiler:
Wat denk je dan van het eerste dialoog met je Ghoul zodra je haar hebt geaccepteerd "There you are, I tapped 3000 times with my feet, didn't know why I was counting"

En dan de damsel

spoiler:
Iedereen is echt blij om een malkavian te zien zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
swampy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:28:
[...]

Lolz, heerlijk speelt dat Malkavian... misschien niet de best vechters..nee... maar obfuscate is altijd handig en ja ..de dialogen...geesh!

spoiler:
Wat denk je dan van het eerste dialoog met je Ghoul zodra je haar hebt geaccepteerd "There you are, I tapped 3000 times with my feet, didn't know why I was counting"

En dan de damsel

spoiler:
Iedereen is echt blij om een malkavian te zien zullen we maar zeggen
Lol, ik heb Heather nog niet geaccepteerd maar heb pas net toegang tot Downtown.. :) Wel grappig :P Oja, ik heb net nieuwe kleding gekocht bij die verkoper in Downtown... wat een pakkie is dat zeg, haha }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Thanatos op 04-01-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thanatos schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:50:
[...]

Lol, ik heb Heather nog niet geaccepteerd maar heb pas net toegang tot Downtown.. :) Wel grappig :P Oja, ik heb net nieuwe kleding gekocht bij die verkoper in Downtown... wat een pakkie is dat zeg, haha }:O
Mm ik mag raden..vrouwelijke malkavian...geesh... kan zo meedoen in de Vesuvius in Holywood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
swampy schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:03:
[...]

Mm ik mag raden..vrouwelijke malkavian...geesh... kan zo meedoen in de Vesuvius in Holywood!
?
Ik ben gewoon male hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Thanatos schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:36:
[...]

?
Ik ben gewoon male hoor :?
oooh...laat me eens nadenken..ja...het verfuniform! Mmm, ja... over smaak kun je altijd twisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
yo geweldig spel dit, moet zeggen dat ik hem nu nog illegaal heb maar ik ga hem zeker kopen binnenkort.
k zit nu ff vast in Giovannies mansion, zwaar irritant stukje en ik vrees dat me skillz nog niet hoog genoeg zijn :(
helaas kan ik ook de taxi terug niet meer nemen om één of andere reden

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

joostve schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:39:
yo geweldig spel dit, moet zeggen dat ik hem nu nog illegaal heb maar ik ga hem zeker kopen binnenkort.
k zit nu ff vast in Giovannies mansion, zwaar irritant stukje en ik vrees dat me skillz nog niet hoog genoeg zijn :(
helaas kan ik ook de taxi terug niet meer nemen om één of andere reden
Lolz als je een missie eenmaal begonnen bent.... kun je niet meer terug!

Maar je moet dan ook tussen missies saven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
gelukkig staat de auto save aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113552

Echt een geweldig spel, jammer genoeg zit ik vast in downtown, ik moet terug naar Santa monica om de Dane te gaan onderzoeken maar zodra ik in de taxi stap sterft het spel gewoon.
Nu blijft dat ik het spel al heel de tijd op 256 RAM lig te draaien
(conclusies : als je iets hard genoeg wil lukt het :P )

Tot nu toe vondt ik de ocean house hotel quest de beste, de eerst keer dat een RPG me heeft kunnen doen gillen achter de PC. Ik speel nu met een female ventrue, dominate en seduction zijn geweldig enkel jammer dat quests die vechten vereisen dan wel eens vaak resulteren in final death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 113552 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:54:
Echt een geweldig spel, jammer genoeg zit ik vast in downtown, ik moet terug naar Santa monica om de Dane te gaan onderzoeken maar zodra ik in de taxi stap sterft het spel gewoon.
Nu blijft dat ik het spel al heel de tijd op 256 RAM lig te draaien
(conclusies : als je iets hard genoeg wil lukt het :P )

Tot nu toe vondt ik de ocean house hotel quest de beste, de eerst keer dat een RPG me heeft kunnen doen gillen achter de PC. Ik speel nu met een female ventrue, dominate en seduction zijn geweldig enkel jammer dat quests die vechten vereisen dan wel eens vaak resulteren in final death.
yeah het spookhuis is mooi gedaan...damn... je loopt er echt rond van .. "en wat zit er achter deze bocht" ...

Het huis van de Malkav Primogen is ook ...aardig raar gedaan! maar daar ben je nog niet :-)

Er zijn wat dat betreft best wel aan aantal creepy places te vinden in het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Balkz schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:58:
[...]

ehhh Vampire: The Masquerade = World of Darkness, kijk maar eens in je handleiding of let goed op bij het laden van levels (de tips en achtergrondinfo die je te zien krijgt), dat de helft van de clans is weggelaten in dit spel heeft volgens mij te maken met de grote overeenkomsten die tussen een aantal clans voorkomen, het feit dat je in dit spel onder de Camarilla valt en natuurlijk omdat het gewoon een hele lading meer werk is...
Wat dan wel jammer is, is dat je af en toe wel hints naar andere clans krijgt (Tzimisce, het Giovanni House, Assamite) maar dat er verder niet erg veel mee gedaan wordt.

Er is trouwens ook een eerste deel van een nieuwe trilogie uit: Gehenna. Hierin lopen enkele parallellen met het spel (o.a. Beckett en bepaalde gebeurtenissen in Cappadocian territorium)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 13-06 17:50

GG85

.......

Waar heb je het nu over? zijn er boeken van ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 07:35
(jarig!)
GG85 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:50:
Onder andere, White Wolf
Was de eerste Vampire: the masquerade ook niet in samen werking met white wolf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSmit82 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:58:
[...]

Onder andere, White Wolf
Was de eerste Vampire: the masquerade ook niet in samen werking met white wolf?
Vampire: the masquerade, Vampire: the requim (de nieuwe), Werewolf: the forsaken, Mage: the awakening,... het zijn allemaal creaties van white wolf. White wolf heeft gewoon een pen-and-paper role-playing game ontworpen. De boeken waar men het hier over heeft zijn de rule books waarin alle informatie over de world of darkness staat waarin deze games zich afspelen.
(Over een paar weken speel ik voor de eerste keer de pen-and-paper versie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

GG85 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:50:
Van Vampire zijn er diverse Clan novels, waarin er per Clan een verhaal verteld wordt. Ook kan je Dark Ages Vampire Clan novels vinden. Dan zijn er nog de sect rulesbooks (Camarilla en Sabbath) en de Clan rulebooks.
Het boek waar ik het over heb, Gehenna, heeft Beckett, die ook in het spel voorkomt, als hoofdfiguur. Hij onderzoekt onder andere een grot in Turkije. Turkije is het domein van de Cappadocians (die streek bestaat trouwens echt, zijn die hoge torens van aarde). In het spel heb je te maken met de Ankaran Sarcaphogus, vandaar :)

@TomSmit82: Ja, dat klopt, in het origineel speelde je met een Brujah, die van oorsprong trouwens de meest geleerde vampiers waren. Na de val van Byzantium kwam daar een ommekeer in.

Als je meer wil weten over de verschillende vampierclans kan je bijvoorbeeld de sectboeken van de Camarilla of Sabbath lezen. Ook aardig, voor meer mythologie en geschiedenis is The Book of Nod. Er is zelfs een kaartspel van, twee versies. Jyhad en Vampire: The Eternal Struggle.

De weerwolven zijn idd niet gewoon dood te krijgen. Deze zijn van nature enorm sterk, en slechts een vampier van de eerste paar generaties (Antediluvian of Methusala) zou een blote handen gevecht kunnen winnen. Vreemd trouwens dat de aziatische vampiers in het spel een andere naam hebben, in het pen&paper spel heten ze namelijk Cathayans. Geen idee waarom dat is gedaan.

Waar hebben jullie trouwens in geïnvesteerd? Ik vooral in melee, hacking en sneaking. Vooral sneaking is handig, op hogere levels kan je zowat overal ongezien rondlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 13-01-2005 21:50 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

TroonStaal schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Waar hebben jullie trouwens in geïnvesteerd? Ik vooral in melee, hacking en sneaking. Vooral sneaking is handig, op hogere levels kan je zowat overal ongezien rondlopen.
Ga maar weer is beginnen als mijn lieve vid.kaart er weer is :>. Mijn character heeft persuasion, schiet skills en hacking en lockpicking. Vooral persuasion heeft veel voordelen vanwege de meerdere mogelijkheden die je kunt kiezen. Zit er nog een merkbaar verschil in als je tussen een man en een vrouw speelt? Ik heb er niet erg veel van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:12:
[...]

Ga maar weer is beginnen als mijn lieve vid.kaart er weer is :>. Mijn character heeft persuasion, schiet skills en hacking en lockpicking. Vooral persuasion heeft veel voordelen vanwege de meerdere mogelijkheden die je kunt kiezen. Zit er nog een merkbaar verschil in als je tussen een man en een vrouw speelt? Ik heb er niet erg veel van gemerkt.
ik heb vooral in appearance, persuasion, stealth en een beetje melee geinvesteerd. Ik vrees dat ik hier uiteindelijk spijt van ga krijgen, de meeste gevechten eindigen bij mij toch zeker een keer of 5 in final death.
Ik denk dat het spelen als vrouw het hier en daar toch wel gemakkelijker maakt, seduction kan als je genoeg appearance hebt redelijk wat deuren laten opengaan. Kan je als man eigenlijk vaak seduction gebruiken wat de NPC's zijn toch vaak mannen?

spoiler:
In de eerste quest van mercutio, de astrolite te gaan halen, kon ik als female ventrue de bewaker aan de ingang gewoon verleiden, ook de baas in het huis kon je zover krijgen dat hij zijn lijfwachten naar buiten stuurt als je wat "alternatieve" betaalmiddelen voorstelt. Vervolgens zuig je al het bloed uit zijn lijf, grijp je de explosieven en het geld en wandel je naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 56386 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:12:
[...]

Ik speel Toreador vrouw, heb nog geen ander character uitgeprobeerd. Maar ik heb wel vaak gemerkt dat seduction/appearance erg handig is in sommige queestes. Ook is het wel makkelijk om een blood doll te krijgen (die antwoorden die je geeft/krijgt zijn trouwens best hilarisch :D ) die je in elke bar kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38704

never mind :X

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 38704 op 15-01-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Anoniem: 113552 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:59:
[...]

ik heb vooral in appearance, persuasion, stealth en een beetje melee geinvesteerd. Ik vrees dat ik hier uiteindelijk spijt van ga krijgen, de meeste gevechten eindigen bij mij toch zeker een keer of 5 in final death.
Ik denk dat het spelen als vrouw het hier en daar toch wel gemakkelijker maakt, seduction kan als je genoeg appearance hebt redelijk wat deuren laten opengaan. Kan je als man eigenlijk vaak seduction gebruiken wat de NPC's zijn toch vaak mannen?

spoiler:
In de eerste quest van mercutio, de astrolite te gaan halen, kon ik als female ventrue de bewaker aan de ingang gewoon verleiden, ook de baas in het huis kon je zover krijgen dat hij zijn lijfwachten naar buiten stuurt als je wat "alternatieve" betaalmiddelen voorstelt. Vervolgens zuig je al het bloed uit zijn lijf, grijp je de explosieven en het geld en wandel je naar buiten
Inderdaad, ik speel ook met eenv rouw, veel leuker... :) De mannelijke vampiers moetend aar al bruut geweld gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
PelicanPete schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:04:
[...]

Inderdaad, ik speel ook met eenv rouw, veel leuker... :) De mannelijke vampiers moetend aar al bruut geweld gebruiken...
Hm, en wat is daar mis mee? Ik doe niks liever in spellen. :P Uitendelijk kies ik in de meeste RPG's toch altijd voor de knok-characters, om later misschien nog een keer een ander type uit te proberen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
sodeju die ming xiao is echt super sterk daar kan ik echt niet tegenop man
k vrees dat ik cheats moet gaan gebruiken om verder te kunnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een tip voor sommige mensen hier ivm performance.
Eerst liep het spel bij mij nogal haperig. Altans, als ik in de stad rond liep, en in gevechten met meerdere enemies. Nu heb ik mn virtual memory verhoogt van 1024mb naar 4096mb(het maximum :P) en het loopt nu stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 38704 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:41:
Misschien een tip voor sommige mensen hier ivm performance.
Eerst liep het spel bij mij nogal haperig. Altans, als ik in de stad rond liep, en in gevechten met meerdere enemies. Nu heb ik mn virtual memory verhoogt van 1024mb naar 4096mb(het maximum :P) en het loopt nu stukken beter.
Ik had ook mijn VM van 1 naar 2 gig verhoogd. In het begin leek het wel iets beter te lopen maar daarna was het effect grotendeels voorbij, ik denk dat het vooral tussen de oren zat. Lijkt me ook niet logisch dat het veel beter gaat lopen met een hogere VM, aangezien de HD dan nog steeds geaccessed moet worden, en dat zijn die haperingen. Meer RAM zal iig een stuk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat verschil wat ik opmerkte was echt niet alleen tussen mn oren hoor :P
Het was echt een flinke stap. Maar meer ram maakt iid nog meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
joostve schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:32:
ik heb het met mijn Ventrue met een vlammenwerper gehaald, met 2 volle kanisters ging het precies (iedere keer een kleine dosis afvuren, laten branden, weer vuren), maar omdat het spel zo geweldig liep had ik er toch nog een keer of 10 voor nodig...

EDIT:
elder vitae zijn in dit gevecht ook handig, zuig er 1 leeg en je bent weer helemaal topfit, ook bij de laaste eindbaas helepen die dingen enorm

[ Voor 18% gewijzigd door Balkz op 16-01-2005 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Balkz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 04:58:
[...]
ik heb het met mijn Ventrue met een vlammenwerper gehaald, met 2 volle kanisters ging het precies (iedere keer een kleine dosis afvuren, laten branden, weer vuren), maar omdat het spel zo geweldig liep had ik er toch nog een keer of 10 voor nodig...

EDIT:
elder vitae zijn in dit gevecht ook handig, zuig er 1 leeg en je bent weer helemaal topfit, ook bij de laaste eindbaas helepen die dingen enorm
ik heb het spel helaas met cheats uit moeten spelen :'(
mijn ventje was blijkbaar gewoon nog niet goed genoeg, zelfs in godmode deed ik er zowat 10 minuten over om die xiao te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
ik had aan het einde van het spel meer dan 70 experience punten over, die wilde ik sparen voor de eind-eindbaas (geen idee hoe dat zou gaan), maar het is me uiteindelijk ook zo gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, net ff mn ram opgewaardeerd naar in totaal 1024mb. Duidelijk verschil zeg, tussen 1024 en 512mb. Niet normaal meer.

Maar ik heb trouwens nog een punt waar ik me aan erger. Als ik gewoon aan het rondlopen ben, strafen etc, en beetje bijsturen met de muis enzo...je kent het wel, dan lijkt het vaak net of ik plakkerige toetsen heb, want zodra ik een andere kant op wil, wilt het vaak niet, omdat hij nog de andere kant op aan het lopen is. En dit is echt zwaar irritant.
Ik heb al geprobeert mouse filter aan/uit te zetten, maar dat maakt ook bitterweinig uit.
En nee, er is geen cola oid over mn tb gegaan. Die doet het na 6jaar nog steeds uitmuntend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Anoniem: 38704 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:39:
Zo, net ff mn ram opgewaardeerd naar in totaal 1024mb. Duidelijk verschil zeg, tussen 1024 en 512mb. Niet normaal meer.

Maar ik heb trouwens nog een punt waar ik me aan erger. Als ik gewoon aan het rondlopen ben, strafen etc, en beetje bijsturen met de muis enzo...je kent het wel, dan lijkt het vaak net of ik plakkerige toetsen heb, want zodra ik een andere kant op wil, wilt het vaak niet, omdat hij nog de andere kant op aan het lopen is. En dit is echt zwaar irritant.
Ik heb al geprobeert mouse filter aan/uit te zetten, maar dat maakt ook bitterweinig uit.
En nee, er is geen cola oid over mn tb gegaan. Die doet het na 6jaar nog steeds uitmuntend,
1024 mb geheugen is bijna een must tegenwoordig hoor, vooral vampire is op dit moment het zwaarste spel wat je kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
joostve schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:32:
spoiler:
Flamethrower! Auto-shotgun! Laat dat andere beest maar voor wat ie is en loop veel rond! Tot slot: blood packs...

[ Voor 10% gewijzigd door Thanatos op 17-01-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Thanatos schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:15:
[...]

spoiler:
Flamethrower! Auto-shotgun! Laat dat andere beest maar voor wat ie is en loop veel rond! Tot slot: blood packs...
spoiler:
Ik heb ook de flamethrower gebruikt, zo lang ik ammo had ten minste. Verder alleen op haar ingebeukt met mijn Katana (die uit het Sabbath huis), ze verliest haar tentakels dan langzaam. Kies je wapen maar naar gelang je skills zou ik zeggen. En gebruik ook blood buff, fortitude en andere handige powers.
Ik heb wel steeds die 2e spawn van haar gemold, beetje irritant als je door 2 beesten tegelijk aangevallen wordt, en die heb je toch zo dood. Idd veel bloodpacks gebruiken, hoewel ik in mijn laatste en succesvolle poging uiteindelijk geen nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84173

Ik weet niet of dit al besproken is maar er is een bekend probleem kwa geheugen lekken in het spel, vandaar dat het spel soms behoorlijk traag kan zijn. Dit moet in 1.2 deels opgelost zijn maar sommige mensen zeggen dat het niet beter is geworden.

Ik heb ook wat screenshots genomen van een paar behoorlijke bugs behalf de blauwe scherm dan die was gewoon leuk.

Afbeeldingslocatie: http://vampire.martynhiemstra.com/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vampire.martynhiemstra.com/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vampire.martynhiemstra.com/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vampire.martynhiemstra.com/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vampire.martynhiemstra.com/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Weet je zeker dat je je videokaart niet te hoog hebt geklokt? Het lijken mij eerder artifacts dan bugs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
TroonStaal schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:38:
Weet je zeker dat je je videokaart niet te hoog hebt geklokt? Het lijken mij eerder artifacts dan bugs :?
Inderdaad, daar lijkt het zeker op. Check je kloksnelheden en je koeling eens zou ik zeggen... Maar dat blauwe scherm is wel grappig! :D Press CTRL+CTRL+CTRL to donate money to me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wat problemen met die weerwolf. Kan iemand mij daar een goede tip voor geven (niet vechten maar rennen, been there tried that) of weer er iemand hoe je het console scherm opent op een Belgisch punt, azerty toetsenbord? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Zilver helpt misschien bij weerwolven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:57

odan

The dark side is within all!

ik ben gewoon naar dat huisje gerend en daar in een hoekje gaan zitten de weerwolf kwam bij mij niet verder als de deur. dus gewoon ff 3 minuten wachten.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 113552 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:48:
Ik heb wat problemen met die weerwolf. Kan iemand mij daar een goede tip voor geven (niet vechten maar rennen, been there tried that) of weer er iemand hoe je het console scherm opent op een Belgisch punt, azerty toetsenbord? O-)
Je moet eerst in het huis een schakelaar overhalen, dan naar het schuifdak gaan (telescoop), op het balkon gaan staan en daarna weer naar binnen. De weerwolf komt het balkon op en dan kan je 'm pletten met de deuren. Krijg je 3 xp voor :)

Van een ander forum:

spoiler:
nless you are lagging hardcore, you should be able to kill the Werewolf easily. Go into the Observatory first, take a left go to the end of the hall, turn left open the door, go to the shack and turn on the switch. Run through the hole in the fence back to the observatory and go into the middle room and up the stairs onto the deck. All you have to do is move outside and he'll jump up there, move back inside and he'll start reaching through - maybe thump you a couple times. Just hit the button and what do you win? More EXP (4 or 5 if you have the exp modifier), 3 minutes of your life, and half a werewolf.

[ Voor 37% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 17:06

Gamo

Research Before You Buy

Piek: 1200MB... lache :D

Maar goed, ik heb een erg vervelend probleempje:

Als ik op de rechtermuis klik voor 'Blood Buff' dan herhaalt deze power zich tot mijn bloed balk leeg is :s Errug frustrerend natuurlijk.

Hebben meer mensen er last van? ik heb de patch al geinstalleerd trouwens.

Verder is/vindt ik het een matige RPG, ik speel nu 4 jaar Morrowind, en dat is zo ongeloofelijk veel beter :D
ok, Vampire heeft phatte graphics maar je kunt nieteens een hoofdpersoon vermoorden die nodig is voor een quest, how lame is that? Aan de namen voor de wapens kan ik me ook irriteren, schijnbar mag je een bestaand ontwerp zomaar overnemen en in een game stoppen, maar voor de naam moet worden betaalt... raar :P

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kzit nu in de FU Syndicate (wat een naam :p) En in de 2e kamer, met die bewegende rotors enzo. Maar als ik ze voorbij loop gaan de deur niet open, en ik kan ze ook niet kapot maken. Ik heb ook al geprobeerd ze eerst 5min lang te blijven ontwijken en daarna naar de deur toe te gaan, maar helaas ;(
Fout in het spel? Of moet ik ergens anders heen? (Al zie ik geen andere uitgang)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Anoniem: 90308

achter in de kamer de kastjes kapotschieten, dan houden ze op

• bassGunner
Chester schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:56:
Kzit nu in de FU Syndicate (wat een naam :p) En in de 2e kamer, met die bewegende rotors enzo. Maar als ik ze voorbij loop gaan de deur niet open, en ik kan ze ook niet kapot maken. Ik heb ook al geprobeerd ze eerst 5min lang te blijven ontwijken en daarna naar de deur toe te gaan, maar helaas ;(
Fout in het spel? Of moet ik ergens anders heen? (Al zie ik geen andere uitgang)
Ik moest eerst ook een walkthrough raadplegen voordat ik hierlangs kwam, wat je dus moet doen is die roosters aan de achterkant van dat kamertje kapotschieten, dan stoppen de rotors en gaat de deur open. Suc6

*edit* oh, dubbelpost :> */edit*

[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 24-02-2005 16:02 . Reden: dubbelpost ]

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Man, dit is echt een goed spel. Jammer dat Tropika nu failliet is... maar goed, als het spel niet zo buggy was toen hij net in de winkels lag, had ik hem wel meteen gekocht.
Ik heb trouwens net dat gedoe met die weerwolf gehad.... heb toch echt 5 minuten als een mietje rond gerend :)

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

HuggyB schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:22:
Man, dit is echt een goed spel. Jammer dat Tropika nu failliet is... maar goed, als het spel niet zo buggy was toen hij net in de winkels lag, had ik hem wel meteen gekocht.
Ik heb trouwens net dat gedoe met die weerwolf gehad.... heb toch echt 5 minuten als een mietje rond gerend :)
Probeer de spoiler eens van mijn post hierboven. Werkte ook bij mij (nadat ik al een aantal keren vloekend en scheldend moest herladen :P )

Pagina: 1 2 3 Laatste