Van Vampire zijn er diverse Clan novels, waarin er per Clan een verhaal verteld wordt. Ook kan je Dark Ages Vampire Clan novels vinden. Dan zijn er nog de sect rulesbooks (Camarilla en Sabbath) en de Clan rulebooks.
Het boek waar ik het over heb, Gehenna, heeft Beckett, die ook in het spel voorkomt, als hoofdfiguur. Hij onderzoekt onder andere een grot in Turkije. Turkije is het domein van de Cappadocians (die streek bestaat trouwens echt, zijn die hoge torens van aarde). In het spel heb je te maken met de Ankaran Sarcaphogus, vandaar
@TomSmit82: Ja, dat klopt, in het origineel speelde je met een Brujah, die van oorsprong trouwens de meest geleerde vampiers waren. Na de val van Byzantium kwam daar een ommekeer in.
Als je meer wil weten over de verschillende vampierclans kan je bijvoorbeeld de sectboeken van de Camarilla of Sabbath lezen. Ook aardig, voor meer mythologie en geschiedenis is The Book of Nod. Er is zelfs een kaartspel van, twee versies. Jyhad en Vampire: The Eternal Struggle.
De weerwolven zijn idd niet gewoon dood te krijgen. Deze zijn van nature enorm sterk, en slechts een vampier van de eerste paar generaties (Antediluvian of Methusala) zou een blote handen gevecht kunnen winnen. Vreemd trouwens dat de aziatische vampiers in het spel een andere naam hebben, in het pen&paper spel heten ze namelijk Cathayans. Geen idee waarom dat is gedaan.
Waar hebben jullie trouwens in geïnvesteerd? Ik vooral in melee, hacking en sneaking. Vooral sneaking is handig, op hogere levels kan je zowat overal ongezien rondlopen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Vrijdag op 13-01-2005 21:50
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JÃj bent die kwaliteitsposter!