Toon posts:

Thunderbirds are gone....

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
!!! DIT HEB JE NOG NOOIT GEZIEN !!!!

Thunderbird 800Mhz opgeblazen in mobo ?!

http://members1.chello.nl/~m.peters04/hcc/chaintech.html

Verwijderd

hehe wreed :), kun kan dat ding nu doormidden breken, volgens mij krijg je ze nog nie kapot als je er met een 10 tonner overheen rijdt, dat spul is knetterhard (behalve de core dan)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zou het misschien niet aan de voeding gelegen hebben?

Het lijkt er op of er iets ongeloofelijke sluiting zat te maken!!

Stoppen eruit, dat gebeurd alleen als er echt iets vet kortsluiting maakt!

(heb ik zelf wel es gehad dat de aanknop verkeerd aangesloten zat van mijn AT voeding..PC *AAN*.. lichten *UIT* )

Overigens.. over voeding gesproken.. is dat wel een ATX voeding? Ik dacht dat ATX voedingen volgens de huidge ATX-standaard geen door-lus meer hadden voor monitoren? Kan me vergissen hoor.

Ik denk dat het probleem misschien eerder in je voeding zal liggen (sluiting tussen kast en aanknop ofzo misschien?) dan aan het moederbord. Kan er zo van op afstand ook niet veel van zeggen natuurlijk.

Nog wat vraagjes..

Sprong de zekering van de voeding zelf eigenlijk wel?

Deed die fan van de CPU koeler en/of de fan van de voeding zelf het wel toen die CPU sprong?

Ik zou het zelf eerst es in die voeding zoeken.. moederborden laten CPU's doorgaans niet springen, voedingen wel.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

Wimo.

Shake and Bake!

Die koeler op de foto = een fep32 niet? dat is een s370 koeler ....

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 18:35
fep 32 is ook voor socket a hoor, heeft bij mij een maandje zeer goed werk verricht voor dat geld.

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 15:14 schreef tazzman het volgende:
Overigens.. over voeding gesproken.. is dat wel een ATX voeding? Ik dacht dat ATX voedingen volgens de huidge ATX-standaard geen door-lus meer hadden voor monitoren? Kan me vergissen hoor.
Ik heb afgelopen week nog een nieuwe ATX kast in handen gehad, het wisselt echt af, de een heeft een doorlus de ander niet.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik had ooit es een stuk gelezen over de exacte ATX standaard (tis zoiets als een ISO standaard).. en daar stond dus in dat de ATX standaard niet langer voorziet in het doorlussen van stroom voor monitoren.

Naja weird :)

maar goed.. ik blijf er bij.. laat die gozer ffies goed naar z'n voeding kijken ipv het moederbord.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Hou doe je da? Leuke cooler! Heb ik ook alleen wel op een Celeron566, maar past dus ook op socket A cpu`s?

• abwouters
Volgens mij zit er toch iets niet goed in dat mobo, als die voeding namelijk sluiting ergens mee geeft en de proc ontploft kan ik me niet voorstellen dat er niks met het mobo gebeurd. Volgens mij zou dan namelijk het mobo ook overleden moeten zijn.

correct me if i'm wrong

Verwijderd

Topicstarter
Yes, Mark! Ik heb het net allemaal hier binnen gekregen.

Ik neem ook even contact op met m'n kennis bij AMD voor hun commentaar.

Ik hou je op de hoogte.

groetjes,
Lars Postma
FAE Department

ChainTech Computer Europe B.V.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hmmm ja.. het lijkt erop dat die CPU i.p.v 1.85V misschien de complete 12V voor z'n knikker gekregen heeft?

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik denk eerlijk gezegd dat dit een goeie grap is en dat de foto's gemanipuleerd zijn...

1) de omgeving van de ge-explodeerde Thunderbird ziet er verdacht "schoon" uit...
2) als een Thunderbird door stroom ofzo "breekt", dan verwacht ik toch wel dat ie er wat minder "clean" uitziet...
3) processor is wel HEEL mooi door midden gebroken... (TE mooie verdeling...)

Wel mooi gedaan hoor met die foto's !! Strak werk guys!!! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mark,

Ik hoop morgenochtend meer voor je te weten.
groetjes,

Lars Postma
FAE Department

ChainTech Computer Europe B.V.
Coenecoop 620
2741 PV WADDINXVEEN
THE NETHERLANDS

• abwouters
en hoe komt het dat jullie van te voren al al die foto's hebben gemaakt?

Volgens mij is dit gewoon een hoax

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hmmmmm tja ik had niet gedacht dat iemand zo misselijk zou zijn om d'r een hoax van te maken...

Ik wist niet eens dat Chaintech een kantoor hier had.. er is wel een Chaintech importeur maar volgens mij geen eigen kantoor hier (ik heb 5 jaar lang mijn eigen computerzaak(je) gehad.. en ook veel chaintechjes verkocht..maar altijd via een groter chaintech groothandel/importeur zoals Interland BV)..

Overigens nemen importeurs, groothandels etc.. NOOIT en dan ook NOOIT direct contact op met een particulier. De particulier is niet klant van Chaintech, de leverancier is klant van Chaintech.

Overigens wel raar hoor.. jij koopt nog geen week geleden een mobo, dat maakt alles kapot.. en dan zegt de winkel "wij sturen hem wel even op naar Chaintech" ????

Volgens mij is dus echt gelul en een misselijke hoax..

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Kijk eens goed naar die foto van die AMD cpu voor het keyboard (naast die foto van die koeler)..

kijk nou eens naast en onder die core..

Die CPU is gebarsten DWARS DOOR EEN STUK KOPER.. (ik neem aan dat het koper of koperachtige metaalsoort is).. en weet jij wel hoe hoog de temperatuur moet zijn voordat koper/metaal gaat BARSTEN?????

Dan zou je socket ook gesmolten moeten zijn.

Overigens ben ik es gaan vergelijken met die foto's van een echte AMD Thunderbird welke doorgefikt was omdat er geen koeler op zat...

Die CPU is gewoon een beetje zwartig van de bovenkant, verder niets.

Kijk es naar deze CPU's.. deze zien er gewoon schoon uit.

Inderdaad, ik denk dat het wel een vette hoax is..

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de vele reacties nog maar even een kleine toevoeging...

:+

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Die kasten zijn geil :9~:9~:9~:9~:9~:9~

En voor die Thunderbird :'(:'(:'(:'(:'(:'(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar Chaintech kantoor zit in Amsterdam (Westerpark ofzo). Ben ik zelf ook naartoe gefietst toen mijn Chaintechje het niet meer wilde doen (precies na de garantie tijd natuurlijk). Ik dacht effe een nieuwe BIOS erop en gaan. Maar die bleek net zo duur te zijn als een nieuw mamaplankje. Sindsdien altijd ASUS.
Hoax of niet: iemand die meer dan vijf hersencellen heeft zet niet een tweede Athlon in een mb waar net de vlammen uit zijn geschoten. Jeez ...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ah dan toch een kantoor.. das wel mooi. En dat ze particulieren helpen, das helemaal goede service... :)

Tjah ik weet niet hoor.. je zou toch zeker zwarte plekken op je Socket moeten hebben.. en je CPU die *DWARS* door je metalen/koperen bridges en verbindingen heen breekt.. beetje unlikely.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor diegene die echt niet weten dat Chaintech een distibutie/magazijn in
Nederland heeft...

Everlasting Computer Products BV

Coenecoop 620
2741 PV WADDINXVEEN
THE NETHERLANDS
Tel: +31-(0)182-623960
Fax: +31-(0)182-623969
E-mail: info@chaintech.nl
E-mail: danny@chaintech.nl (OEM customer)

:P:P:P:P

Verwijderd

Topicstarter
Chaintech helpt geen partikulieren, dit onderzoekje loopt via een goede dealer HACOM int.

http://www.hacom-int.nl/

;9

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Doorgefikt??????? Lijkt er niet errug op.... als ik die processor zo zie, lijkt me een brok bruut fysiek geweld eerder de oorzaak. Wat ik nu ga zeggen is (zeer waarschijnlijk) ook onzin, maar ik had het aannemelijker gevonden als die processor doormidden was geforceerd door... JAWEL.... de koeler... Bij het monteren van m'n koelertje op m'n processor heb ik ook onbenullig veel kracht moeten gebruiken... bijna eng gewoon.... Maar nogmaals.... ook dat lijkt me niet helemaal... wat iemand anders al zei... die platen zijn knikkerhard....
Ik weet heel goed hoe een doorgefikte IC eruit ziet. Ik had een jaar of 2 geleden een fraaien Seagate Medalist PRO 6.1 GIG...... door een foutje in m'n voeding (waarschijnlijk) is 1 op het midden volledig verkoold.... 'mooie' barsten erin, ribbelig geworden, vinger erover en je vinger is zwart... kortom... echt volledig vern#&kt. Een stukje houtskool benadert het uiterlijk van die IC het best :'(
Tot mijn grote verbazing zie op de foto's wel een gebroken plaat, maar een ogenschijnlijk gezonde core..... niks doorgefikt.... dus door te hoge spanning? denk het niet....
Die andere verklaring van mij is zelfs nog aannemelijker.... bedenk wel dat bij het plaatsen van zo'n koeling op een processor je aardig gebruik maakt van momenten (hefboomwerking). Mja.... dan had ik de breuk eerder aan de andere kant van de core verwacht...

Verwijderd

Topicstarter

Page updated.... Bedankt voor hulp tot zover.
Ik merk het al, niemand heeft dit meegemaakt.

:'(

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Okay als het dan geen hoax is.. excuses.. maar je hebt van die enorme flauwe grappen en over dit soort ongein maak je geen grappen..

Maar het vreemde is hoe kan het MOEDERBORD er voorzorgen? Er staat toch niet meer dan 12V op een moederboard? Ik weet nog wel lang geleden dat iemand in de VS iets van 10.000volt door een dooie Voodoo3 lieten gaan en daar hadden ze een filmpje van gemaakt. Die Voodoo3 was *ZWART* maar *GEEN* van de ICtjes was *gebarsten*.

Dus lijkt me niet dat 12V ff een CPU doormidden hakt.. probeer er maar es 1tje zelf doormidden te breken.

Het zou dan bruut geweld moeten zijn.. maar ik heb nog nooit gelezen dat een koeler een cpu letterlijk door midden bark maar het lijkt wel of het breekpunt in het midden zit.. dus bij de core.

Al aan Chaintech gevraagd dat ALS het inderdaad aan hun moederbord ligt, ze dus mooi WEL ff 2 nieuwe CPU's kunnen gaan betalen? Anders is het helemaal mooie boel.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Overigens heb je achter die CPU wel heel mooi de ruimte om 2 80mm fans te plaatsen.. of misschien (nah krap.. maar toch ff meten?) een 120mm fan! Ff dremelen en met een fan voorin en 1tje achter je CPU zal het een koud kastje moeten zijn.

Verwijderd

Helpt Chaintech geen particulieren ? Das ook bagger . Als je MSI belt met een probleem mag je langskomen . :):)

Verwijderd

Topicstarter
M.b.t. die extra FANS dat zou kunnen ja,
maar dan moet je gaan boren en doen, niet echt iets voor mij, ben niet zo'n Gamma man.

Overigens heb ik er wel 2 extra FANs in gezet, maar die helpen niet echt.

Ik wacht even het antwoord af van Chaintech
Nederland, zou natuurlijk wel FAIR zijn als
ze e.e.a. compenseren, maar ja aan de andere
kant wat heb je aan NOG EEN MOEDERBORD EN CPU
Daar zit ik nietr echt om te springen, ik heb
al genoeg computers.

Het was gewoon een klote ervaring, kom je net terug van de HCC. lekker nachtje slapen,
:Z :Z :Z dan systeempjes in elkaar zetten,
!!!PATS!!! weg CPU weg Mobo weg Voeding !
Weer naar de HCC, kost je weer Fl. 50,00 aan
brandstof, weer entree 2 x want je gaat niet
alleen (niemand die je dan gelooft !!!!).
Dus weer ruim Fl. 40,00 weg, dan nog parkeren
Fl. 15,00.... twee CPU's Fl. 800,00 en dan nog een MOBO kopen Fl. 300,00... dat is dus
gewoon een rot gevoel.

:( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Helpt Chaintech geen particulieren ?

DAT HEB IK NIET GEZEGD, WEL GOED LEZEN HE !
ZO KOMEN DIE VERHAALTJES NOU OP GANG!
:):):):)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk echt dat het zou helpen om een fan te plaatsen op die backplate, precies achter die CPU. Tis ff knutselen maar goed. kastjes zien er grappig uit.. stonden die ook niet te koop op eBay? (zie eerdere draad).

Als Chaintech door hun productie fout jouw CPU mollen is het toch niet meer dan normaal dat ze ook je CPU vergoeden?

Nooit gedacht dat Chaintech klanten direct zou helpen.. al mijn rep's van Chaintech (486 en pentium 1) moederborden gingen altijd via de groothandel, nooit via Chaintech zelf...

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 19:44 schreef markpeters het volgende:
Chaintech helpt geen partikulieren, dit onderzoekje loopt via een goede dealer HACOM int.

http://www.hacom-int.nl/

;9
Nou wordt het ongeloofwaardig he :(

Verwijderd

Topicstarter
:Z

Ik bedoel natuurlijk, ik gewoon volgens de
normale procedure te werk ben gegaan, bordje
defect dus naar leverancier, leverancier gaat
naar Chaintech Nederland.

Het is een raar verhaal maar wel waar.

:D

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik kan me vergissen, maar op de foto waar slechts 1 stuk van de cpu is afgebroken zie je een zwarte streep, volgens mij is dat de plek waar je met potloodstrepen hem kunt overklokken. Mischien iets te ver gegaan ?.

Do as I say, don't do as I do.

• Lieuwe
  • Laatst online: 04-05-2025
Of dat ding is door krimpen/uitzetten door krotsluiting op 1 punt van de processor uit elkaar geknalt (kan), of dit verhaal is stom gelul..... wie zal het zeggen :r

Verwijderd

Het zit je niet mee !

Misschien ligt het toch aan je voeding
aangezien je donderdagavond j.l. ook al een processor opgeblazen hebt met die blauwe kast van je ;)
p.s. als je nog 2 casebadge's nodig hebt hoor ik het wel

mark

• Ronald
  • Laatst online: 17:36
Als die proc bijvoorbeeld 12 volt krijgt dan wordt hij heel erg snel HEEL warm.
gevolg is dat het materiaal om de hete plek heen zal barsten. Dit is gebeurd.. Ook is te zien dat bij beide ex-procs net om de core een verkleuring te zien is.
De 2e foto (de duron?) lijkt me zwaar lastig om met fotosoap te maken. Dit is gewoon een ontzettend vervelend iets en iedereen gaat het maar gelijk in twijfel trekken zonder goed te kijken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Verwijderd

Als ik naar je CPU kijk dan zie ik daar flink wat L1 baantjes die waren doorgetrokken. Heb je de verkeerde baantjes doorgelust, en gewoon een kortsluiting veroorzaakt? :?

• ijdod
  • Laatst online: 11:59
Als de berichten op een aantal forums mag geloven, is het niet onmogelijk de AMD CPU's te breken (of laten barsten) door foutief aanbrengen van de cooler (te veel kracht c.q. verkeerde cooler)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter

Even snel een Foto update...

Trouwens zelf denk ik ook dat er 12Volt doorheen is gegaan.

:(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Het atwoord van AMD....

Lars,

There is no way you can blow a cpu and damage it in this way.
I do not know what he has done other that hit it with a hammer!!!!!
Anyway I suspect that he has a heatsink that has not been designed for the
AMD socket parts and damaged the cpu. What has the guy said happened.
Get the heatsink off of him to check what make it is. Other than this what do you want to do. This is not a technical issue.
Processors do not get damaged in this way...

(undisclosed sender)
AMD

Verwijderd

Cool verhaal dit. Kom niet meer bij. :) Jij kunt er iets minder hard om lachen waarschijnlijk. Maarja, je kunt van die 2 cpu's natuurlijk altijd nog sleutelhangertjes maken. ;)

Aan het berichtje van AMD te zien kunnen zij verder niets voor je doen. Ik denk persoonlijk ook niet dat het aan de cpu heeft gelegen. Heb je die 2e cpu trouwens niet eerst ff op 1 van die andere bordjes(kt7, a7v) geprobeerd?

Wat nu eigenlijk zou moeten gebeuren is dat chaintech zelf een processor op dit mainbord plaatst om aan te tonen dat hij gewoon naar behoren werkt.
Als hij er bij hun niet uit klapt dan is het voor hun verder afgehandeld.

Ik denk zelf toch dat het door een verkeerde/te strakke installatie van de heatsink/fan komt. m.a.w. de core is gewoon bezweken onder de grote druk van je HSF combo.

Is je socket wel helemaal symetrisch, zatten er geen oneffenheden in. Zodat op een bepaald punt van je core een grote kracht komt te staan?

Echt wazig allemaal, hoop dit zelf nooit mee te maken.

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm...... mijn domme idee is dus toch niet zo gek???????

• abwouters
Aan de cooler ligt het volgens mij in ieder geval niet. Want als ik goed heb gekeken is dat een globalwin fep 32 heatsink. Gewoon een socket a cooler dus.
Daar heeft mijn combo dus een paar weken op gedraaid.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

dit heb ik dus al eerder mee gemaakt en hoe het kan ik weet het niet maar het kan zeker wel op mn werk hebben we dr ook 1 die plof zei en toen in 3 stukken lag

(zelfs de core lag er af )
hoe het opgelost is weet ik niet maar dat hoor ik vast nog wel
zelf heb ik het mogen mee maken dat mn core kapot ging het bekende hoekje
(gelukkig deed hij het nog wel )
gebeld met amd in engeland ff discussie op gangeholpen
zegt die kerel dat ik de cooler verkeerd had geplaatst
ik vertel de beste man dat ik al ongeveer 200 pc's heb gebouwd en dat dit nog nooit is gebeurt vraagt die kerel
wat voor cooler heb / gebruik je
kijk op het doosje zeg ik coolermaster
DP5-6h51 (amd aproved) hoor ik aan de andere kant slik antwoord ok the processor is stil working ikke yes ok u can send it back and we wil replace this 1 :)
heb dus nu een nieuwe Tbird 900 :)

als je maar met goeie argumente komt kunnen ze je niet veel maken :+

maar je had wel beter even de potlood streepjes weg kunnen halen ! |:(
denk dat ze daardoor nu moeilijk gaan doen !

Na rose e cient spin

Verwijderd

hee, die DP5-6H51 heb ik ook. Ik had niet echt veel problemen om deze erop te zetten.
Gelukkig is m'n Core dus nog heel :)

Al hoewel ik wel toe moet geven dat er veel kracht voor nodig was om hem aan de socket vast te klippen. Dit kreeg ik met de hand niet voor elkaar. Ik heb er een schroevedraaier voor gebruikt.

Wel netjes van AMD dat ze je Tbird gewoon omruilen.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoax of geen hoax ? Ik wil niet lullig zijn... maare het lijkt erop (die foto met cpu in hand) dat de l1 bruggen met potlood behandelt zijn. Mischien heeft ie hier door een te hoog voltage gehad. AL lijkt mij dat met een zeer hopog voltage de core door brand of eventueel breekt barst of knalt en niet de rest van de cpu. daar zitten immers alleen maar draadjes om de core met de pinnen te verbinden. Vaag.. heel vaag... als het geen hoax is wens ik je sterkte en hoop voor je dat je nieuw spul krijgt

Verwijderd

Heb je mischien C4 als koelpasta gebruikt?
*D

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Voor zover ik kan zien, is het ding niet naar beneden gedrukt, maar naar boven, wat in principe wijst op een grote kracht van onder de socket vandaan naar de koeler toe, zo'n beetje als dat je een knikker op de grond legt, daar een Tbird op, en dan je schoen erbovenop, waar jij in staat. Dan krijg je dit effect. Kan dus iets geploft zijn onder de socket, maar wat? Bovendien zit er een koeler op, welke de boel in bedwang houdt.

Het kan dus zijn dat de bel gebroken is, en dat je zelf de hoek naar achter hebt gebogen, waarbij dit verhaal dus niet opgaat, maar als je hem er op deze manier uit hebt gevist, is dit een aannemelijk verhaal.

Als ik jou was had ik trouwens meer/beter gegumd, potlood is niet goed voor je garantie.

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 15:34 schreef rjw het volgende:
Heb je mischien C4 als koelpasta gebruikt?
*D
Hehehe hahaha, stop it rjw, your killing me.
:D:D

• Krypt
  • Laatst online: 15:27
Die coolvin komt me bekend voor..
Heb er ook zo een; alleen met een grotere fan. Is een Tornado (tenminste die van mij)
Wat ik er van kan herinnneren is dat er 2 plaatjes aan de onderkant zaten om afstand te creeren tussen core en de onderkant van de coolvin.. maar... die plaatjes zaten ter hoogte van de SMB weerstandjes..
Misschien is dat het probleem geweest!!
Plaatjes:
http://www.computernerd.com/images/c051600i.jpg

En deze stripjes bedoel ik
http://www.computernerd.com/images/c051600a.jpg

[/edit] plaatjes zijn wel erg groot!! [edit]

En in deze topic wordt dat probleem dus aangehaald dat die stripjes over smb en L-bridges komen te zitten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/43541

Ik heb die plaatjes er meteen afgesloopt en de kussentjes op de proc laten zitten..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb precies dezelfde cooler, ik had er alleen maar 1 FAN op, geen fan aan de zijkant.

Verwijderd

Topicstarter
Update: brief naar AMD de deur uit.

:(

Computer.X.nl plaats link...

Link van de week: Ontploffende AMD Thunderbirds!

http://magazine.examedia.nl/

Thanx Jeroen, nou maar geloven dat ze het geloven ?!

Zijn er helemaal geen sponsers ??

;( ;)

• Krypt
  • Laatst online: 15:27
Als je dezelfde cooler hebt en je hebt die kussentjes van de proc afgehaald dan heb je dus die metalen stripjes laten zitten..
Die kwamen bij mij op die SMD elementjes en L-bridges te hangen... Was dat bij jou dan niet het geval?? Misschien ligt daar de schuld..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dat gezeten heeft weet ik niet meer.

dit weet ik zeker:

1). ik heb de CPU niet met kracht erin gezet.

2). ik heb de voetjes bekeken,alles ok.

3). ik heb de cpu met cooler tegen het licht
gehouden om te kijken of de core contact
zou maken, een afdruk van de pasta die ik
erop had gedaan was zichtbaar op de
computernerd cooler, ik vondt die silver
streepjes ook erg raar, maar het paste.

4). Het kan heel goed zijn dat die silveren
streepjes die als een z.g. verhoging aan
de onderkant van de CPU tegen de L-1 e.d.
bridges heeft gezeten ((??)). :(
maar dat mag toch niet echt uitmaken.
kom op man, die computerzooi moet wel
een beetje handzaam blijven anders moeten
ze het niet verkopen ((!!)).

Ik had hiervoor INTEL, noooooooooit geen
probeem gehad (een aantal jaren zelfs).
Ben overgestapt om AMD (je kent dat wel!)
Niks anders dan problemen, het lijkt wel
de alouder vergelijking uit de automarkt.

Koop je een Mecredes dan is hij duur maar
betrouwbaar en gaat lang mee, kan tegen
een stootje, koop je een Alfa Romeo dan
heb je bij het stoplicht zeker meer power
maar op den duur.... blok raakt snel warm
gedoe met die cooling, tja.. ik weet het
zonet nog niet....

:+

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
Hier degene van wie die T-bird 800 + Computernerd Tornado koeler waren. Ik heb het setje op een KT7 een paar maanden gebruikt, naar volle tevredenheid.

Allereerst wil ik ff zeggen dat ik het ontzettend balen vind voor je, want hier wordt je ff niet blij van. Koop je een nieuw setje voor best een hoop geld, krijg je dit :(

Als ik dit zo bekijk lijkt het me dat er iets verkeerd is geplaatst ofzo. Die T-bird heeft zoals je ziet geen kussentjes meer, dit omdat Computernerd aanraadt die zilveren strips op de koeler te laten zitten en de kussentjes te verwijderen. Dan nemen de strips het nut van die kussentjes over, ze zorgen dat de druk niet alleen op de core, maar ook op de rest van de CPU komt. Dan wordt hij dus juist NIET kapotgeduwd. Die SMD weerstandjes zitten maar aan 2 kanten van de core, niet aan 4. Dus als je de proc goed in de socket doet en de cooler goed op de proc lopen die 2 strips precies aan de andere kanten van de core dan aan de kanten waar de SMD weerstandjes zitten. Dat was bij mij ook zo en het liep perfect.

Dit ziet er een beetje uit (eerste plaatje van CPU die in 3 stukken is gebroken) alsof er aan één kant van de core (die kant waar het middelpunt van de breuken zit) heel veel druk is uitgeoefend. Dit krijg je als je de cooler verkeerdom op de socket klemt.

Zo ziet de socket eruit:
____
_________/____|

De processor ligt dus aan de linkerkant van de bult. De koeler heeft aan de onderkant een uitsparing precies even groot als die bult, zodat hij recht op de socket komt te liggen. Als je nu de cooler verkeerdom plaatst krijg je iets wat je in ASCII niet echt goed kunt tekenen ;) De vlakke kant van de koeler (die dus op de processor hoort) ligt dan op de bult op de socket. De cooler hangt dus schuin naar beneden op de processor. Dan krijg je aan de linkerkant van de processor die inkeping in de processor, en dus een rand die met grote kracht op de processor drukt. Ik denk dus dat als je de kapotte processor in de socket zou stoppen het centrum van de breuken aan de kant van de core tegenover de bult van de socket zit. Dus zoiets:

____ ____====______
/___//______________| < processor met breuk
_____
_____________________/ | < socket

Dan zit de breuk dus links van de socketbult.

Beetje een lang verhaal, kun je even kijken of het zo klopt?

De cooler is dus Socket A compatible, ik heb er ook maanden mee gedraaid, zonder probleem. Het enige vreemde is dat hij pas barstte toen je er stroom op zette, misschien komt dat door het uitzetten van de materialen ofzo :?

Nogmaals: ik vind het erg jammer voor je! :'(

• kalizec
  • Laatst online: 10-08 02:13
Mag ik vragen. Die Socket CPU worden toch voorzien van een keramieke buitenkant. Zo, ja hoe kan een CPU dan ooit uit elkaar spatten. Naar mijn idee alleen als ie ongelijk opwarmt. Om zoiets ongelijk op te warmen moet de warmtebron wel zoveel meer warmte produceren als er afgevoerd kan worden (immers we weten allemaal dat een processor goed warmtegeleid) dat de noodzakelijke energie waarschijnlijk NIET eens door een 350 Watt voeding geleverd KAN worden. Mijn excuses als ik het mis heb. Maar ik denk dat het zekerste te weten om een van onderstaande gevallen gaat:

Of CPU exemplarische fout (erg onwaarschijnlijk daar het 2 keer gebeurd is).

Dus een (opzettelijke) fysieke vernieling.
En dus een HOAX.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Ja daaaag,, nergens brandsporen te bekennen en de core onbeschadigt. Ik heb inmiddels op mijn werk meerdere afgefikte cpu's gezien (allemaal met verschillende toedracht)en deze vertoonden allemaal wel ergens brand/schroei vlekken. Dit ding is gewoon gebroken (je moet er ook niet mee basketballen) Sjees wat een lulverhaal :Z

Verwijderd

Weet je wel dat de tonijn met uitsterven wodt bedreigd?

En dat een volwassen tonijn zo'n 90.000 DOLLAR opbrengt?

't-is maar dat je het weet.

ALF

Verwijderd

Topicstarter
Wel serieus blijven he ?!
Als je het niet snapt moet je opzouten of alleen lezen.

:P

Verwijderd

Misschien voor de duidelijkheid wel leuk te vermelden dat je op de bewuste zaterdag(en niet donderdag zoals ik eerst dacht,zie eerdere post van mij) laat in de middag nadat je die athlon hebt opgeblazen er een duron (van jezelf waarschijnlijk) in hebt geprobeerd.
Toen deze ook kapot ging(zonder te breken)heb je je vrouw naar een computer winkel(toevallig die waar ik werk) gestuurd om een nieuwe duron processor te halen,en haar laten vragen of dat als de processor kapot was je dan een nieuwe zou krijgen(was al een beetje verdacht)
Een uurtje later heb je je vrouw weer naar ons toe gestuurd om de processor om te ruilen want hij was kapot (alweer een beetje verdacht)

Dit was dus jouw oude proccessor en niet de processor die je bij ons gekocht had...
gelukkig vonden wij dit zo verdacht dat we je met je kast hebben laten langs komen om te zien of er misschien iets raars met je moederbord aan de hand was,je bent toen met de blauwe kast langs geweest bij mij op de TD (voor puzzelaars:zie casebadge op de blauwe kast,die heb ik er zelf opgeplakt).

Ik begrijp nu dat je met je groene kast die processors hebt opgeblazen en niet met de blauwe kast,helaas leek alles in orde toen we er een nieuwe processor in je blauwe kast plaatsten dus hebben we je het voordeel van de twijfel gegeven en je een nieuwe duron 800 meegegeven
(het vermelden waard was jouw opmerking(toen ik rap de koeler plaatste)goh:dat doen je handig,ik heb er behoorlijk mee zitten kloten voor de koeler goed zat)

Nu blijkt dus gewoon dat je ons hebt belazerd !!!!!

Ik vermoed dat het gegaan is zoals hierboven beschreven, maar 1 ding weet ik zeker: je hebt in een e-mail wisseling toegegeven dat je fout zit !!(ik heb de mailtjes bij de hand !)

Je hebt ons gewoon opgelicht !!

Ik snap best dat je zoiets probeert(en het is je noch gelukt ook)
helaas ten koste van mij en m'n baas

Ik post dit verhaal alleen om het verhaal compleet te maken want je hangt mij een beetje te veel de vermoorde onschuld uit !!!

Hoe het verder zit met het verhaal wat je gepost hebt weet ik niet maar voor mij is bewezen dat je in ieder geval in staat bent om de kluit glashard te besodemieteren...

graag je reactie

de groeten

Verwijderd

bah :r :r :r :r

gooit er maar een slot op als ie gereplied heeft.
pffff.. ga iemand anders zitten bedriegen, met je vette hoax

en veel plezier met je processors *grin* >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Wel serieus blijven he ?!
Als je het niet snapt moet je opzouten of alleen lezen.
Ja dat dacht ik wel SUKKEL eerst weer winkeliers proberen te bedriegen (zie voorgannde reply's) dan hier een beetje interessant doen. :(

BOOOOH LOSER !!! :r

Verwijderd

Topicstarter
Toch raar dat je het niet snapt !?

Verwijderd

we snappen het heel goed :)

maar je hebt je aandacht gehad hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Goed weer even een update:

In plaats van elkaar te lopen beschuldigen "van jij hebt dit gedaan" en " jij hebt dat gedaan", is het denk ik verstandiger om eerst na de basis te kijken.

Niemand, ook geen TWEAKER koop een CPU om hem te vernielen, dat moge toch wel duidelijk zijn ?

Ik heb duidelijk met jullie afgesproken dat als hij het niet meer zou doen ik hem zou mogen ruilen (jullie kunnen een stuk sneller garantie claimen -stukje service- dan ik dat kan.

Tussen de mailtjes door zijn er gelukkig ook mensen die het vanuit een andere insteek benaderen.

Een beetje zaak (computercompany) zou toch zeggen, kom maar op met die zooi ik stap er wel mee naar een reseller, dealer of zo.

Een beetje servicebedrijf (en AMD is niet slecht) pakt dit verhaal op zodat ook jullie weer happy zijn.

Overigens even over dit artikel, zou een beetje stom zijn als ik niet wist dat jullie ook op deze site gingen kijken...

Ik zou zeggen, doe eens mee aan de PRICEWATCH! (ech!)

Niet meer boos zijn, slechts teleurgesteld...

En dat allemaal om 20% meer computervermogen ? :Z

Kunnen beter "vissen" als hobby nemen...

>:)

Verwijderd

bwl ?

• Lieuwe
Markpeters is vast ingehuurd door IN(H/TEL | om AMD negatief in het nieuws te brengen....AMD processor pikt dit niet en barst van woede *D

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk iemand die mij door heeft!
:9

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

toch wel raar dat iemand foto voor foto gaat vast leggen hoe hij een CPU aan het inbouwen is.. tja ik weet niet hoor.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
dat spul wat is doorgebroken is ongeveer hetzelfde spul als waar printplaten van gemaakt worden.. dat breekt niet door warmteverschillen. je kan er 220 op zetten en het breekt niet. het fikt hooguit een beetje door.

ook door het iets te hard aandrukken van de koeler kan het niet zijn gekomen. de core had het veel eerder moeten begeven, afgezien van het feit dat je je socket naar de klote trekt als je een koeler zo hard zou willen aandrukken.

of de boel wordt opgelicht, of het is geen normale productiefout in de processors. en aangezien twee procs uit verschillende series allebei kapot gingen, is zo'n zeldzame productiefout vrijwel uitgesloten.

dus het is een hoax, eventueel wordt ook geprobeerd amd te naaien.

Verwijderd

Op zaterdag 02 december 2000 23:31 schreef markpeters het volgende:

Kunnen beter "vissen" als hobby nemen...
Volgensmij kun je betere zelf vissen als hobby nemen. Aangezien je niet eens een koelertje op een processor kunt zetten. :'(

Je bent gewoon zeer onzorgvuldig te werk gegaan en hebt daardoor de proc's gesloopt.
Kijk, 1 proc. dat kan ik me nog voorstellen. Maar om dan ook nog een tweede te slopen, komop man! amateur.

En dan nog het feit dat je je vrouw! :? erop uit stuurt om jouw vuile zaakjes te regelen. Ben jij nou een vent?
Je moet de pc'tjes eens aan de kant schuiven en je vrouw eens een flinke beurt geven. :)
Loser!

Aan die foto's te zien schat ik je een jaar of 40 :) Om nou op die leeftijd dit verhaal op deze manier in de publiciteit te brengen. Komop dat is toch best wel een beetje zielig.

Ik ben van mening dat je jezelf op een zeer goedkope manier te kijk hebt gezet. Ook het aantal keer dat je het woord TWEAKER noemt op je site en in deze thread. Jij bent geen TWEAKER, jij bent een eersteklas KLOOIER.

oh ja en een LOSER B-)

Verwijderd

Topicstarter
De vorige eigenaar van de T-BIRD en COOLER:

Hier degene van wie die T-bird 800 + Computernerd Tornado koeler waren. Ik heb het setje op een KT7 een paar maanden gebruikt, naar volle tevredenheid.
Allereerst wil ik ff zeggen dat ik het ontzettend balen vind voor je, want hier wordt je ff niet blij van. Koop je een nieuw setje voor best een hoop geld, krijg je dit.

Het is nu hopelijk duidelijk dat ik niet met POTLOOD lijntjes heb lopen trekken!

Ik kocht een 2e hand CPU met cooler waar de vorige dus met potlood op had geschreven.

Mark.

:r

Verwijderd

En toen geloofde ik het niet meer .. >:)

Verwijderd

----------------
Ik heb duidelijk met jullie afgesproken dat als hij het niet meer zou doen ik hem zou mogen ruilen (jullie kunnen een stuk sneller garantie claimen -stukje service- dan ik dat kan.
----------------

Ja lekker ben jij !!
Als je dan gewoon verteld dat je de processor in een een bord gaat steken dat al een processor gesloopt heeft dan heb je gelijk met deze opmerking.
en -stukje service- vinden wij ook heel gewoon maar garantie geldt voor hardware die je bij ons gekocht hebt en niet voor op de hcc gekochte hardware(lijkt me logisch)

----------------
Ik zou zeggen, doe eens mee aan de PRICEWATCH! (ech!)
----------------

Er staat nergens bij ons op de ramen dat we de goedkoopste van nederland zijn dus bij ons kopen is je eigen keuze...;)

Als je recht door zee was geweest en het hele verhaal gelijk had uitgelegd waren wij best bereid geweest om je te proberen te helpen(stukje service noemen we dat)
maar op de sneaky manier zoals jij het gespeeld hebt...

enne: boos ben ik niet,waarom zou ik ?

• Lieuwe
Link van de week: Ontploffende AMD Thunderbirds!

http://magazine.examedia.nl/
---------------------------------------------

Daar gaat wij dus mooi effe een emailtje naar toesturen om te zeggen dat het niet klopt... en dat dit eerste klas oplichting is... ook moet AMD maar even een mailtje hebben dat zij worden genaaid...

• Bart-01
Klinkt mij in de oren als een oplichtingsgevalletje. Wat ik niet snap is dat als een deel van je oplichting gelukt is (omruilen van de duron) dat je dan je verhal aan de grote klok gaat hangen, of dacht je dat niemand van dat computerzaakje dit verhaal zou lezen ?. Al met al heb ik wat meer vertrouwen in het verhaal van Brutuz.

Verwijderd

Haha, loser! Wel jammer van die processors, en ook wel triest dat je zoveel geld uitgeeft om toch nog een beetje aandacht te krijgen.

Wat dacht je, een socket7 koeler op een socket-a gooien lukt wel? Als ik maar hard genoeg druk? De GlobalWin FDP32 koelers zijn al tamelijk oud, en toen deze gemaakt waren bestond het hele socket-a gebeuren van amd niet eens.

Ik blijf het jammer vinden van die processors...

• Lieuwe
Eerste E-Mail met klacht :( is al naar dat nieuws siteje toe... hopen dat ze de link verwijderen of vervangen door de link van deze topic....

redactie@computerx.nl

Ik :r van dit soort oplichterij, schandalig...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan best berijpen (als je 19 jaar bent) dat je zo kortzichtig bent.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Mark,

ff ander vraagje.. wat ga je nu doen? ander mobo kopen met tb? want je hebt toch alleen nu 1 raar mobo en 2 dooie CPUs?

• Bart-01
Nee hij heeft slechts een dode cpu de andere heeft hij al geruild (lees reactie Brutuz).

Verwijderd

markpeters -> dan zou jij gezien je leeftijd toch ietsje wijzer moeten zijn... en niet zulke domme dingen moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat gaan we doen:

1). Proberen te achterhalen wat er nu fout ging tijdens montage. (moederbord is door Chaintech Nederland inmiddels verzonden naar Chaintech Taiwan, deze beschikken over de nodige testbanken), ik verwacht hier niet al te veel van, maar goed dat is nu eenmaal de procedure.

2). Ik heb een brief geschreven naar AMD UK. hier wil ik kijken of ik e.e.a. vergoed kan krijgen op basis van een stukje service, kan toch een keer gebeuren ookal klinkt het voor veel lezers raar in de oren, het heeft geen zin om de 2e CPU (duron 800) in het verhaal op te nemen gezien de winkelier deze al zelfstandig gaat claimen via zijn inkooporganisatie, het is dezelfde CPU die ik had gekocht dus serienummers e.d. kloppen.
Moet voor deze winkelier niet echt een groot probleem zijn, natuurlijk zal ik kijken of ik ook deze CPU in het verhaal mee kan nemen.

3). Bij Chaintech Nederland verzoek gedaan voor passende oplossing (in afwachting op resultaat uit Taiwan. (zullen wel een nieuw bordje ter beschikking stellen of zo), waar ik overigens niets aan heb, want ik heb natuurlijk alweer een andere gekocht (waar de installatie overigens zonder problemen verliep, het ging hier om de MSI K7T Pro2.

4). Het heeft voor mij geen zin meer om bij die jongen aan te kloppen waar in die 1ste
thunderbird 800 heb aangekocht ookal heeft hij de streepjes vermoedelijk op de CPU gezet, daar ga ik niet om lopen zeuren hoor.
Ik heb van hem die CPU gekocht met de Computernerd cooler en als hij mij verteld
dat hij het doet, nou ja... ik geloof hem.
Ze zagen er niet uit als de bedriegertjes ofzo, en om nu te gaan claimen bij die jongens gaat me te ver.

5). Ik heb volgens de procedure die 1ste en 2e CPU in het Chaintech moederbord geplaatst, er zijn mensen bij die denken dat er geweld is gebruikt en een verkeerde cooler, en noem het allemaal maar op, maar de cooler kan ik melden zit gewoon weer op een CPU in een computer en doet zijn best!

6). Deze posting is geplaatst om te laten zien dat de montage van een computer soms ook
anders kan verlopen dan dat je zelf in gedachten had.

Wat beftreft die Duron800 CPU die ik later op die dag gekocht heb en de jammer genoeg ook stuk ging in het moederbord, ik betaalde voor deze CPU Fl. 400,00 (duron 800), dat was al aardig aan de hoge kant, maar goed voordat ik hem kocht heb ik DUIDELIJK afgesproken met de medewerker van de winkel: dat als hij het niet meer zou doen, ik hem dan gewoon zou kunnen omruilen.

Tja, als hij het dan niet meer doet, moet je niet gaan lopen zeuren, gewoon garantie claimen, kom op zeg Fl. 400,00 gulden verkoop, wat doet dat inkoop ? Als deze Duron nu al wordt aangeboden voor Fl. 315,00 ? Maar goed daar gaat het hier niet om, ik zal kijken wat ik voor jullie kan regelen, i.p.v. zo te lopen zeuren zouden we ook eens de krachten kunnen bundelen ?!

:?

Verwijderd

Zonde van je cpu's en moederboord, meer heb ik niet aan toe te voegen omdat ik geen flauw idee heb van wat er gebeurt zou kunnen zijn.

Maar PLEASE O PLEASE waar je die kast vandaan hebt en hoeveel ze kosten aangezien ik toe ben aan een nieuwe kast :'(

Verwijderd

Topicstarter
Link voor de ATX (300w) kasten:

http://www.azona.nl/taal3.html

Wel leuk om te weten dat de eigenaar van deze zaak niet moeilijk deed met het vergoeden van de schade... hij ruilde meteen de voeding om voor een nieuw exemplaar, en zo hoort het toch ?!

De ATX-300W kast is een kleine compacte kast, leuk vormgegeven en voorzien van een 300W voeding, en voor een (beurs prijs) van Fl. 139,00 geen geld, een aanrader dus.

:)

Verwijderd

Hoax of niet, ik heb er wel weer een leuke wallpaper bij :)

Verwijderd

-----------------------------

Wat betreft die Duron800 CPU die ik later op die dag gekocht heb en de jammer genoeg ook stuk ging in het moederbord, ik betaalde voor deze CPU Fl. 400,00 (duron 800), dat was al aardig aan de hoge kant, maar goed voordat ik hem kocht heb ik DUIDELIJK afgesproken met de medewerker van de winkel: dat als hij het niet meer zou doen, ik hem dan gewoon zou kunnen omruilen.

Tja, als hij het dan niet meer doet, moet je niet gaan lopen zeuren, gewoon garantie claimen, kom op zeg Fl. 400,00 gulden verkoop, wat doet dat inkoop ? Als deze Duron nu al wordt aangeboden voor Fl. 315,00 ? Maar goed daar gaat het hier niet om, ik zal kijken wat ik voor jullie kan regelen, i.p.v. zo te lopen zeuren zouden we ook eens de krachten kunnen bundelen ?!

-----------------------------

Over de prijs van de duron,als klein winkeltje koop je in en dan bepaal je de verkoopprijs als je weer opnieuw inkoopt bereken je de prijs opnieuw vandaar dat een pricewatch(de prijs van dit moment) meestal goedkoper is.
Je kunt kopen waar je wilt,je kiest er zelf voor om dat bij ons te doen
nogmaals : wij beweren helemaal niet de goedkoopste te zijn

VERKEERD gebruik is natuurlijk uitgesloten van garantie of dat nou aan jouw ligt of aan je moederbord dat doet er voor ons niet toe,je vind deze bepaling in alle garantievoorwaarden.

Vandaar dat het er niet toe doet of wij hem gewoon onder garantie kunnen claimen.
Strikt genomen is ie kapot gegaan door verkeerd gebruik en hebben wij ook geen recht op garantie(als onze leverancier dit aan zou kunnen tonen,alhoewel dit in de praktijk wel mee zal vallen,denk ik)
lijkt me ook dat het juridisch strafbaar is (ik weet het wel zeker trouwens,tis oplichting)
maar goed daar gaat het niet om

Kom maandag een bakje koffie drinken zou ik zeggen dan kunnen we het eens rustig over hebben en misschien kunnen we nog wat regelen voor je ook !

Verder heb ik op school bij natuurkunde geleerd : actie geeft reactie vandaar dat ik op je verhaal reageer, als jij dat als zeuren ziet dan heb ik een andere mening ;)

Verwijderd

Ik heb even een mail-wisseling gehad met ons aller bekende Kyle van [H]ardOCP.
Hier een citaat op de vraag 'Is dit mogelijk?'

"I would say SURE it is possible, but not probable... Must be a faultly socket or the hsf is off..

Dus trek je conclusies...of niet

Verwijderd

Topicstarter
Die Moederborden worden toch gecheckt in de fabriek, je ziet altijd van die stikkers zitten op het laatste slot, met PASS/PASS/PASS ?

Verwijderd

Ik koop nooit meer bij de HCC. Ze verkopen daar niks anders dan verneukte producten. Een maat van me koopt een Radeon VivO voor F871 (in de pricewatch 819) komt die thuis verneukt. Ik heb cd's gekocht ook verneukt. En een gamehelm heeft me geluidskaart verneukt (bye bye MX300;(
Zal me niks verbazen als de Chaintech ook fucked up zou zijn. Ik heb over het algemeen erg vevelende ervaringen met de HCC

Verwijderd

Moet je ook bij beetje normale stands kopen, als norrod of mycom... die je in ieder geval nog kan contacten als er iets kapot is gegaan.

Verwijderd

Ow ja nu je het over Mycom hebt. Die maat van me had daar geheugen gekocht. Toen zijn computer raar deed (door Radeon ViVo). Zei hij dat windows raar deed. Hij had het van Computer (een van de grootste stands van HCC). Computerland kwam tot de conclussie dat het door geheugen (en die kwam van mycom). Mijn verneukte cd's komen ook van mycom:(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Thunderbird komt ook van Mycom, maar het heeft er niks mee te maken.

:)

Verwijderd

Naaajaaa, Brutuz jou snap ik ook niet. :?

Eerst laat hij zich vrolijk naaien, om vervolgens te kijken of hij nog wat voor Markpeters kan regelen.

Ik begrijp best dat een voor een handelaar mogelijk is om zo'n proc. te ruilen. (ook als deze gewoon gesloopt is)
Je bent te goed voor deze wereld :'(

Oh, en Markpeters, Ik vind dat niemand jouw iets moet vergoeden. Als jij zo nodig je eigen systeempjes in elkaar wilt flansen, moet je de risico's dragen.
En anders had je lekker een Compaq Pressario moeten kopen ;)

Verwijderd

I would say SURE it is possible, but not probable... Must be a faultly socket or the hsf is off..
Pfff,,, er kan ook een 747 op neerstorten.. dat is ook "possible" |:(

Verwijderd

Mmm.. vruchtje is weg,, :) deze posting is dan ook overbodig

Verwijderd

[img]"http://members1.chello.nl/~m.peters04/hcc/100-0020_IMG.JPG"[/img]

Als je naar dit plaatje kijkt dan zie je hele duidelijke sporen op de processor boven en onder. Dit is dus GEEN NIEUWE processor!!!. Iemand die een nieuwe processor zonder ook maar gebruikt te hebben zo krijgt van de verkoper zal hem altijd weigeren (uitzonderingen daargelaten :)).

De processor is zo te zien mishandeld met een schroefbank + tang (of iets dergelijks) om hem kapot te krijgen. Door veel publiciteit probeerd deze oplichter gewoon geld/processor terug te krijgen van wie dan ook. Ik heb even zelf geprobeerd om een oude P100 kapot te krijgen en het is me niet gelukt om dat zonder brute kracht te doen. Zelfs plactic ic's zijn zeer moeilijk kapot te maken (probeer maar eens een oude 286 kapot te maken ;)). Aan de nette breuk door het midden lijkt het alsof de tang daar aangreep om de processor kapot te maken.

Ook is het niet mogelijk om de door de voeding geleverde vermogen (+/- 25A max) om een ic-behuizing kapot te krijgen en ook nog zodanig dat de voeding het nog doet. Er is zeker een veelvoud aan amperage nodig om de porcessor zover te krijgen dat ie breekt en dat trekt je voeding niet en alles om de processor heen ook niet zonder spontaan te gaan smelten.

Laat de maker van de site ook foto's posten van de achterkant van de processor, dan zien we misschien dat de pinnetjes verbogen zijn >:). Hoe zal dat dan toch komen??????.

En ik zal "Welcome to Adobe GoLive 4" weghalen. Straks pakken ze hem nog op wegens illegaal gebruik van software ipv oplichting ;).

Verwijderd

Huh huh ... check de frontpage van HardOCP :)

Verwijderd

ongetwijfeld, die lul heeft nog de frontpage van [H]ardOCP gehaald ook :(
Pagina: 1 2 Laatste