Toon posts:

Foutieve Tornado (Socket A) cooler van CTW?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van CTW een Tornado cooler gekocht (74mm hoog) van Compunerd. Op deze cooler zitten 2 metalen strips geplakt. Echter eentje zit over de L1 L2 L3 bruggen heen, waardoor hij sluiting maakte! Verder begint mijn Duron 600 af te brokkelen! Zijn dit wel speciale Socket A coolers? Ik krijg in de bios al een temp. van 52 graden (IDLE) en als ik hem overclock (gaat tot 650Mhz) dan > 60 graden. Ik heb verder een cooler onder en boven in mijn PC (Aopen HX08 kast, 300W).

Heeft iemand ervaring met deze coolers?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Ik heb ook een Tornado cooler.. en idd. zitten er van die leuke strips op..
Die heb ik er dus meteen afgesloopt.. aansteker erop om de lijm een beetje los te krijgen en lospeuteren..

die kussentjes op de processor moeten er dus nog wel opzitten...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
brokkelt jouw CPU ook af? Is dit wel een echte Socket A cooler en wat jouw IDLE temp (in de bios)?

Thanks.

• Krypt
Volgens mij wel..

Ik heb um op een duron 700 Asus K7V geplakt..
Werkt perfect en mun die is nog helemaal heel.. Wel helemaal wit van de koeltroep maarja..

Mij proc idle temp ligt nu op 39 C.. en dan draait ie iets van 4600 rpm die fan..

De proc draait momenteel nog op 766Mhz (7,5x102)

Btw.. ik had de cooler eerst verkeerdom staan.. je hebt een "grote" uitsparing op de cooler waar de clip doorheengaat..
Die uitsparing moet richting scharnierpunt wijzen (Dus waar je hendeltje van je ZIF aan vast zit) en ik heb die irritante stripjes erafgesloopt..

<edit>
<A href=http://www.computernerd.com/futu33.html target=new>www.computernerd.com/futu33.html</A> Hier staat ie...
hier zou die op moeten passen: Intel FC-PGA Flip-Chip Celeron II, Coppermine Pentium III, AMD Socket A Thunderbird and Duron CPUs

Pvouput live

• DaNose
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde koeler. 74mm delta fan + extra fan. Past perfekt. Al een paar keer van mijn proc afgehaald, maar alles is nog heel. Mijn Duron 600@950 is met open kast en arctic silver idle 38 C en onder belasting tussen de 46 en 50 C op 1,75 volt. Zonder arctic silver was'ie trouwens gewoon op 600Mhz idle al 54C! Ik weet niet goed hoe dat komt, want dat Arctic silver goed is weet ik, maar zo veel verschil....

• Krypt
DaNose:
Hoe hebbie die andere fan erop geschroefd..
aan de bovenkant of ook aan de zijkant?

Pvouput live

• DaNose
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Delta fan boven en die andere aan de zijkant. Wel hoog gemonteerd anders zaten er onderdelen van mijn KT7 in de weg.
Pagina: 1