Snok schreef op 07 november 2003 @ 16:31:
ik ben nu aan het twijfelen of ik nu een 401S zal kopen.. aangezien in een niet al te lange tijd de dual layer schijfjes er aan komen.. ik wil hem gaan gebruiken om films te 'back-uppen'

, die bewerk ik met CCE en zie geen verschil met het origineel, dus dat is niet zo'n punt.. maar kan ik niet beter wachten tot de dual layers uit gaan komen? of kan ik dual layer schijfes gewoon met deze brander fikken?
Dual layer schijfjes zul je alleen met dual layer branders kunnen beschrijven.
Deze branders zullen in het begin heel duur gaan kosten.
Dat betekent dus dat je nog een hele tijd kan wachten voordat ze een beetje betaalbaar worden.
Als geld geen probleem is, dan zou ik zeggen: Wachten tot de dual layer brander uitkomt.
Wil je toch het meeste eruit halen voor je geld, kun je beter nu een brander kopen, en die gebruiken totdat die dual layer betaalbaar/goedkoper wordt.
Dan kun je nu alvast een hoop backups maken.
Oftwel stel:
Dual layer kost bij aanvang 600 Euro.
Na bijv. 6 maanden 250 Euro.
Je kunt nu voor 100 Euro een Single layer kopen en na 6 maanden schaf je voor 250 Euro die dual layer aan.
Dan heb je in totaal 350 Euro uitgegeven, een Single en dual player in bezit.
Terwijl je al die tijd nog wel DVD's hebt kunnen branden.
Maar dat is mijn filosofie

.
PS. De FS0B beta firmware voor de 411S is officieel geworden zie de frontpage:
meuktracker: LiteOn LDW-x11S S0x
Voorlopig blijf ik nog lekker op de FS07 draaien aangezien ik deze nog het meeste vertrouw.
Let wel op, eenmaal de laatste firmware geflashed is het officieel niet mogelijk om te flashen naar een oudere versie.
[
Voor 20% gewijzigd door
XthinkZ op 07-11-2003 18:04
]