[Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.572 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntor schreef op 14 October 2003 @ 12:08:
[...]

Ik heb ook dat een gedeelte van een DVD+R niet kan worden gelezen. Ik heb een Dvd+r met 6 divxjes beschreven, en mijn Xbox kan maar 3 van de 6 lezen. Ligt dit aan de gebruikte Dvd-r? of kan dit aan wat anders liggen. De Lite-On 401S pakt ze zelf allemaal wel.
Toevallig multisession gedaan en niet afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een backup wil maken van mijn firmware en EEPROM krijg ik de error "Drive not support this feature",kan ik Ltnflash 1.24 gewoon gebruiken in XP of moet het in Dos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je wel de juiste drive geselecteerd?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastman schreef op 14 October 2003 @ 18:30:
heb je wel de juiste drive geselecteerd?
Ja ik heb de LiteOn 401S geselecteerd,want ik heb ook nog een Liteon LTD 163D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Huntor schreef op 14 October 2003 @ 12:08:
[...]

Ik heb ook dat een gedeelte van een DVD+R niet kan worden gelezen. Ik heb een Dvd+r met 6 divxjes beschreven, en mijn Xbox kan maar 3 van de 6 lezen. Ligt dit aan de gebruikte Dvd-r? of kan dit aan wat anders liggen. De Lite-On 401S pakt ze zelf allemaal wel.
Hoe heb jij de films op de dvd-r gebrand? ik heb de ze allemaal als bestand gebrand. maar me XBMP wil ze niet lezen :?

BTW. was mijn eerste dvd-r mislukt, toen heb ik de gehackte eeprom van mijn 401s overgeschreven met de een orginele eeprom van 411s... toen werkte het wel

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
Eastman schreef op 14 October 2003 @ 20:46:
[...]

Hoe heb jij de films op de dvd-r gebrand? ik heb de ze allemaal als bestand gebrand. maar me XBMP wil ze niet lezen :?

BTW. was mijn eerste dvd-r mislukt, toen heb ik de gehackte eeprom van mijn 401s overgeschreven met de een orginele eeprom van 411s... toen werkte het wel
Oops, tiepvaut. Moet dvd+r zijn. De xbox pakt zover ik weet geen Dvd-r, dvd-rw weet ik niet. Xbmp leest mijn dvd+r wel, maar 3 van de 6 divxjes opent ie, en gaat dan rustig weer terug naar Xbmp. De andere 3 divxjes speelt hij prima af :?
Verder heb ik het gewoon als data-dvd gebrand in Nero, geen mulitsession e.d.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mischien dat ik wat verkeerd doe met Ltnflash hoor maar als ik bij eeprom save probeer te doen krijg ik een error (data error, abort)

Mischien dat ik iets fout doe ?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Huntor schreef op 15 October 2003 @ 08:28:
[...]

Oops, tiepvaut. Moet dvd+r zijn. De xbox pakt zover ik weet geen Dvd-r, dvd-rw weet ik niet. Xbmp leest mijn dvd+r wel, maar 3 van de 6 divxjes opent ie, en gaat dan rustig weer terug naar Xbmp. De andere 3 divxjes speelt hij prima af :?
Verder heb ik het gewoon als data-dvd gebrand in Nero, geen mulitsession e.d.
Mischien dat 3 van die divx'jes een codec gebruiken die niet op je xbox aanwezig is? Brand ze anders even op andere volgorde en kijk of het precies die 3 divx'jes zijn die weer niet afspelen.
Mischien dat ik wat verkeerd doe met Ltnflash hoor maar als ik bij eeprom save probeer te doen krijg ik een error (data error, abort)

Mischien dat ik iets fout doe ?
Als je nu eerst eens stap voor stap beschrijft wat je doet, en altijd begint vanuit de begin situatie (Originele EEPROM en firmware), dan kunnen we even meedenken, anders wordt het giswerk wat er mis kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 15-10-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Discinfo 150 krijg ik de melding dat een LOCK is Detected. Kan dat de reden zijn dat ik m'n EEPROM niet kan flashen, want het lukt ook niet met Ltnflash 1.24??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
XthinkZ schreef op 15 oktober 2003 @ 10:48:
[...]

Mischien dat 3 van die divx'jes een codec gebruiken die niet op je xbox aanwezig is? Brand ze anders even op andere volgorde en kijk of het precies die 3 divx'jes zijn die weer niet afspelen.

[...]
Nope het ligt niet aan de codec. Bijv. Matrix reloaded CD2 deed het wel en CD1 niet, maar later nog een dvd+r geprobeerd, weer zelfde divxjes erop maar dan andere volgorde -> Bijde matrix cd's deden het nu wel, maar 3 anderen weer niet :?

Laatste versie van Xbmp getest nu: helpt niks, Xbmc moet ik nog proberen maar diet de xbox vastlopen.

Volgens mij ligt het aan de Dvd-speler van de Xbox. Mijn huisgenoot zijn normale dvd-speler pakt de dvd's verder wel. Kzal die speler eens in mijn xbox zetten en dan testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmsen op 15-10-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
De princo dvd-r die ik gebrand heb met mijn geupgrade 401s worden niet gelezen door een dvdrom in me laptop:(

ligt het aan de goedkope princo of:S

BTW... me xbox wil wel dvd-r lezen, kheb wellis een backup gamepie gehad van iemand op een -r.......
maar zeg nou is hoe je de filmpjes op je dvd+r zet? moet het in speciale mappen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Eastman schreef op 15 October 2003 @ 12:45:
De princo dvd-r die ik gebrand heb met mijn geupgrade 401s worden niet gelezen door een dvdrom in me laptop:(

ligt het aan de goedkope princo of:S

BTW... me xbox wil wel dvd-r lezen, kheb wellis een backup gamepie gehad van iemand op een -r.......
maar zeg nou is hoe je de filmpjes op je dvd+r zet? moet het in speciale mappen ofzo?
Nee, gewoon een nieuwe data-dvd in nero gedaan, 6 divXjes heen slepen en die gefikt. Geen speciale dingen gedaan verder, gewoon iso96600(schrijf ik dit goed??) Misschien dat je UDF kan proberen, dat pakt de Xbox ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
XthinkZ schreef op 15 October 2003 @ 10:48:

Als je nu eerst eens stap voor stap beschrijft wat je doet, en altijd begint vanuit de begin situatie (Originele EEPROM en firmware), dan kunnen we even meedenken, anders wordt het giswerk wat er mis kan zijn.
LTN flash opstarten firmware backup gemaakt, dan naar tab eeprom en save file. dan krijg ik die error.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Biobakker schreef op 15 oktober 2003 @ 17:25:
[...]

LTN flash opstarten firmware backup gemaakt, dan naar tab eeprom en save file. dan krijg ik die error.
dan maar eerst op read drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
Heb dit draadje een tijdje niet meer gevolgd, is er nu een firmware uit ?
zoniet, zal die er volgens jullie nog komen of was het loos alarm ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat in Nero het een en ander veranderd is met de laatste versie: 6.0.0.19
DVD branden in de UDF mode werkt nu opeens niet meer met standalone spelers, terwijl in de video mode de compatibiliteit juist erg is vooruitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
C00P schreef op 15 October 2003 @ 23:23:
Heb dit draadje een tijdje niet meer gevolgd, is er nu een firmware uit ?
zoniet, zal die er volgens jullie nog komen of was het loos alarm ?
Daarom zit er een functie in een forum waarmee je ook terug kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de LDW-411S, de DVD+/-RW, binnengekregen.

Gaan we vanavond fijn ff testen, jullie horen hoe ie het doet.

Groets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

MrFish

Untitled

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 10:44:
Heb net de LDW-411S, de DVD+/-RW, binnengekregen.

Gaan we vanavond fijn ff testen, jullie horen hoe ie het doet.

Groets!
Ik heb diezelfde brander gisteren besteld, komt als het goed is vandaag of morgen binnen... ik zal natuurlijk ook mijn ervaringen met jullie delen ;)

* MrFish duimt dat 'ie vandaag komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik probeer net op een geflashte 401S een dvd-rw te formatteren. Zowel met de gehackte als de orginele 411S eeprom wil dit niet :s. Zodra hij bij 100% is schiet hij door naar 92%, en dit herhaalt zich. Iemand een oplossing?
Anders flash ik hem weer terug naar een 401S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 11:38
Blue-Bird,

Heb geen oplossing :'( maar wat is de productie datum? Dat schijnt uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Casio fx-100 schreef op 16 October 2003 @ 12:37:
Blue-Bird,

Heb geen oplossing :'( maar wat is de productie datum? Dat schijnt uit te maken.
Ik snap nog steeds niet hoe je die productiedatum kunt aflezen in Ltnflash. De enige datum die ik zie is 20-09-2003, maar dat is de datum van de firmware?
Net nog een keer geprobeert te formatteren, nu geeft ie de melding dat er misschien krassen op de dvd zitten. Zou dit een fout zijn op de DVD-RW zelf? Het gaat om een Nashua dvd, iets anders kon ik niet vinden in de stad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
productie datum staat in de eeprom volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Eastman schreef op 16 oktober 2003 @ 13:38:
productie datum staat in de eeprom volgens mij
Met de orginele eeprom erin krijg ik 13/08/2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Ik heb ook een orginele eeprom van 13/08/2003. De getweakte eeprom kan ik niet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Logical unit not ready, operation in progress krijg ik na een quick format.
PMA update failure krijg ik na een full-format. Iemand een idee wat dit is?

[ Voor 35% gewijzigd door Blue-Bird op 16-10-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
ik las hier in het begin over een utility genaamd ltnflash over het regiovrij maken van dit apparaat. Helaas is dat proggie niet meer beschikbaar op die site. Heeft iemand hier het nog voor mij? En ga ik het nodig hebben om een Duitse DVD af te spelen? Worden die dingen eigenlijk niet nagesynchroniseerd?

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Chupa Chup schreef op 16 oktober 2003 @ 16:33:
ik las hier in het begin over een utility genaamd ltnflash over het regiovrij maken van dit apparaat. Helaas is dat proggie niet meer beschikbaar op die site. Heeft iemand hier het nog voor mij? En ga ik het nodig hebben om een Duitse DVD af te spelen? Worden die dingen eigenlijk niet nagesynchroniseerd?
Lees het topic eens. Ik heb LtnFlash gemirrored (zij het een iets oudere versie zonder de 401S->411S functie).

Duitse DVD's zijn gewoon regio 2, net als Nederlandse DVD's.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 16-10-2003 16:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueBird:

als die Nashua schijfjes Makrolon als opdruk hebben kan je ze gewoon terugsturen naar Nashua. Schijnt een probleem mee te zijn maar je kan ze nog steeds kopen. Is ook een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:21:
BlueBird:

als die Nashua schijfjes Makrolon als opdruk hebben kan je ze gewoon terugsturen naar Nashua. Schijnt een probleem mee te zijn maar je kan ze nog steeds kopen. Is ook een topic over.
Ik heb dat topic net ff snel doorgelezen. Daar gaat het vooral om dvd+r schijfjes. Ik heb hier problemen met een dvd-rw schijf (waar gewoon een Nashua opdruk opstaat). Ik zal morgen nog eens een dvd-r halen om te kijken of het aan de geflashte brander ligt, of aan het schijfje.
Misschien is het in de toekomst met een firmware upgrade te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Chupa Chup

Hier kan je regiovrij tool vinden: http://liteon401s.front.ru/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Aangezien ik toch even niks te doen had, heb ik dit hele topic nog een keertje doorgenomen en heb ik alle gebruikte DVD+R(W) mediasoorten verzameld. Ik heb er even een lijstje van gemaakt :)

Een +'je ervoor betekend dat het goed werkt, een - ervoor dat 't niet goed werkt. +/- betekend dat het soms goed, soms niet goed werkte. De brandsnelheid heb ik er ook nog achter gezet, als ik deze tenminste door de persoon vermeld stond ;)

Als je nog toevoegingen hebt aan deze lijst, hoor ik het graag :P

401s / 411S, DVD+
DVD+R
+ Fujifilm 2.4x @ 4x OK
+ TDK 2.4x
+ Imation 2.4x @ 4x OK
+ Ricoh 4x
+ Sony
+ Nashua 4x
+ Verbatim 4x
+ Traxdata 4x
+ Arita (RICOHJPNR00) 2.4x OK, 4x = onleesbaar
+ Memorex RICOHJPNR01 4x
+ Philips 2.4x @ 4x OK
+ Thats write 2.4x
+ Sky 2.4x
+ Maxell 2.4x
+/- Platinum 4x
- MMore 2.4x

DVD+RW
+ HP
+ Philips 2.4x
+ Philips 4x
+ Nashua 2.4x
+ Imation 2.4x @ 4x OK
+ Ricoh 4x
+ Sony
+ Verbatim 4x
+ TDK 2x
+ Intenso 2.4x
- Sentinel
- Platinum

401S geflashd naar 411S, DVD-
DVD-R
+ Fujifilm 2x
+ That's Write 4x
+ Emtec/Basf 1x
+ Nashua 2x
+ JVC 2x
+ Imation 2x
+ Nashua 2x
+ Datawrite 4x
+/- Princo 4x
+/- Arita 4x
- Creation 1x
- MMore 2x (afrader !!)

DVD-RW
+ Imation 1x

411S, DVD-
DVD-R
- Mitsui 4X

DVD-RW
nog leeg ;)

Met dank aan alle posters natuurlijk! :+

[ Voor 56% gewijzigd door MrFish op 04-11-2003 15:56 . Reden: Toevoegingen & layout verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDK +RW 2x kan aan het lijstje worden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik heb hetvolgende ik wil nu ook wel een dvd-rw brander gaan kopen maar dan wel eentje die + en - kan. Nu zag ik op www.alternate.nl de liteon LDW-411S-V staan deze kan +en- scrhijven op 4x en heb altijd al goede ervaring met liteon goedkoop en super goed. Maar nu is mijn vraag is het met dvd+r schijfjes net zo als met een cd-r dat je b.v. een 2,4 speed schijf ook op 4x kan branden maar dat er dan wel eens iets fout kan gaan maar dat het wel kan werken ? En is dit gewoon een opvolger voor de 4xxs versie die alleen +r kan schrijven ? Zo ja komt er voor die 4xxs geen firmware meer ofzo ?

Alvast bedankt !

[ Voor 9% gewijzigd door clonedonkey op 17-10-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
clonedonkey schreef op 17 October 2003 @ 19:45:
Ik heb hetvolgende ik wil nu ook wel een dvd-rw brander gaan kopen maar dan wel eentje die + en - kan. Nu zag ik op www.alternate.nl de liteon LDW-411S-V staan deze kan +en- scrhijven op 4x en heb altijd al goede ervaring met liteon goedkoop en super goed. Maar nu is mijn vraag is het met dvd+r schijfjes net zo als met een cd-r dat je b.v. een 2,4 speed schijf ook op 4x kan branden maar dat er dan wel eens iets fout kan gaan maar dat het wel kan werken ? En is dit gewoon een opvolger voor de 4xxs versie die alleen +r kan schrijven ? Zo ja komt er voor die 4xxs geen firmware meer ofzo ?

Alvast bedankt !
Lees het topic eens door... al je vragen beantwoord.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Philips DVD+R 2.4 kun je met de LiteOn gewoon op 4x branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Nog even een laatste vraag over deze tropic heeft iemand mischien ervaring met de arita AROV4700PR03 4x dvdr+r's want wil dit wel weten voor ik hiervan 100 cd's ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Jah Arita's werken gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Net vanmiddag mijn 401S geflashed naar 411S, daarna 1 film gebrand die het goed doet... de 2 volgende films zijn na het branden niet meer te lezen.

Gebruikte medium: nashua 2.4X

Nu ff mijn RW aan het testen of ik die wel kan beschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Intenso DVD+RW op 2.4 x werkt ook goed,
net als Sky DVD+R op 2.4x (zo'n goedkope spindel uit mediamarkt duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

@MrFish
DVD+R
+ Fujifilm 2.4x @ 4x OK?
Haal dat vraagteken maar weg, want ik heb ze allemaal op 4x speed gebrand en geen enkele fout gegaan (eigen fouten daargelaten ;) ).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Okidoki, alles is aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
ik heb met het branden van platinums helemaal geen probs gehad maar als ik de film af probeer te spelen op me stand alone wil de film nog wel eens haperen. Iemand enig idee? gebuirk nero 5.5.nogwat en brenad op 4X

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb beetje probleem, heb nieuwste firmware, voor 401 van liteon site gehaald, maar nu, als ik met nero images inlees, krijg ik bij het openen van de image file een onbekende fout :/

Wat is er fout hier?

--> Geen regio ingesteld, maar heb zonder regio ook 2 images kunnen branden ...

Van nero trouwens de enterprise edition...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Media-madness heeft de originele firmware van de 411s op hun site staan. Nog niet getest of tie dan ook te flashen is, maar misschien is het wel handig dat jullie het ook weten. Al heeft iedereen het al gevonden lijkt het. Er zit maar 1 bin bestand in. Maar je hebt er toch twee nodig? 1 voor de EEPROM en 1 voor de firmware? Of snap ik het weer eens niet :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik ga deze dvd+rw nu halen maar heb er op dit momend nero 6.0.0.19 opstaan gaat dit goed werken of moet ik een andere instaleren zo ja welke versie is op dit momend het beste ? En nog 1 vraagje ik zie op dit momend nog geen mode staan waaruit ik kan opmaken dat ik daarmee een dvd kan branden komt dit er straks als de driver erin zit nog bij ? zo ja/ zo nee welke mode moet ik dan gebruiken ? En last but not least welk ander brand prog. is goed i.s.m. deze writer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is goed met de laatste Nero. Brand alles. Ik heb nog even met Stomp recordmax gewerkt maar als je Nero gewend bent is de rest toch maar magertjes.

Mocht je een via chipset hebben dan moet je wel uitkijken met de 4in1 drivers en de losse IDE tool. Even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik heb hem net effe ingebouwd en windows heeft hem automatisch herkent en geinstalleerd ook nero zegt nu een dvd writer te hebben gevonden maar nu vraag ik me af moet ik nog drivers van de cd installeren of is het zo goed windows xp ziet hem zo bij deze computer :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/copyfile/dvd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
clonedonkey schreef op 23 October 2003 @ 18:13:
Ik heb hem net effe ingebouwd en windows heeft hem automatisch herkent en geinstalleerd ook nero zegt nu een dvd writer te hebben gevonden maar nu vraag ik me af moet ik nog drivers van de cd installeren of is het zo goed windows xp ziet hem zo bij deze computer :

[afbeelding]
verder niets :Y)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ik heb m als dvd-rw station staan, maar volgens mij eerst ook zo. Je hoeft idd niets te doen verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de Lite-on 401S flashen naar DVD-/+ (411S).

Inmiddels de juiste link gevonden, hier is alles te vinden (mits educatief) : http://liteon401s.front.ru/index_eng.htm

Blijft echter een vraag, volgens de instructies moet er de gepatchde 401S EEPROM worden teruggezet, terwijl eerder de 411S geflashed moet worden...
vraag: waarom mag die 411S niet blijven staan en moet weer overschreven worden met de oude (gepatchde) versie???

Groet, Kees

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 12:20 . Reden: actualiseren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zodoende heb ik wat vragen.

Ik ben in bezit van een 401S.

Na flashen kan die dan ook - branden?
Wat is het verschil tussen firmware en EEPROM?
Wat is het verschil met gehackte en originele firmware 411?
Hoe zit het met de fabriekage-datum?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 21:45:
Ik wil graag de Lite-on 401S flashen naar DVD-/+ (411S).

Inmiddels de juiste link gevonden, hier is alles te vinden (mits educatief) : http://liteon401s.front.ru/index_eng.htm

Blijft echter een vraag, volgens de instructies moet er de gepatchde 401S EEPROM worden teruggezet, terwijl eerder de 411S geflashed moet worden...
vraag: waarom mag die 411S niet blijven staan en moet weer overschreven worden met de oude (gepatchde) versie???

Groet, Kees
Geen idee, ik heb namelijk nu gewoon de originele 411S EEPROM erin zitten, en hij doet het perfect.

Totdat er een nieuwe firmware voor de 411S uitkomt, blijft het onduidelijk of het kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Ik heb een 401s die prima brand maar niet altijd goed kan lezen.
Alle gebrande dvd's leest mijn gewone dvd lezer goed maar mijn lite-on 401s leest enkele totaal niet of schokkerig. Bij de meeste werkt hij overigens goed.

Heeft iemand ook deze ervaring of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
hoi ik ben heel benieuwd of het iemand al gelukt is de software van de 401s te upgraden naar de 411s...dus zodat deze succesvol dvdrw en dvd-r kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik kan succesvol + en - branden
Ik heb de volgende DVD's gebruikt:
- That's Write -R 4x
- Emtec/Basf - R 1x
- TDK +R 2.8x
- Maxell +R 2.8x
- Standaard DVD's die bij de brander geleverd worden

Ik heb de 411 EEPROM en de 411 Firmware
Helaas kan de brander niet veel DVD's lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 11:30:
Ja, ik kan succesvol + en - branden
Ik heb de volgende DVD's gebruikt:
- That's Write -R 4x
- Emtec/Basf - R 1x
- TDK +R 2.8x
- Maxell +R 2.8x
- Standaard DVD's die bij de brander geleverd worden

Ik heb de 411 EEPROM en de 411 Firmware
Helaas kan de brander niet veel DVD's lezen..
en dvd-rw? wel gaaf dat t kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

savale schreef op 28 oktober 2003 @ 10:44:
hoi ik ben heel benieuwd of het iemand al gelukt is de software van de 401s te upgraden naar de 411s...dus zodat deze succesvol dvdrw en dvd-r kan schrijven?
Als je te lui bent om te lezen, moet je zulke dingen ook niet vragen.

Ja het is gelukt.
Wil je weten hoe?
Dat staat namelijk allemaal boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Is er overigens iemand die een _originele_ 411s heeft ?
En heeft deze drive dezelfde problemen als een geflaste 401s heeft? (ie. Zelf z'n gebrande schijfjes niet kunnen lezen etc)

Want de 411s is ondertussen ook al zo goedkoop, dat hij een goede concurrent is voor de NEC 1300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Als ik hem terug flash naar 401s en een dvd brand dan leest hij deze ook moeilijk. Het is dus niet alleen de geflashde 411s met lees problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een dvd-fikker te kopen. Eingenlijk kijk ik er al een behoorlijk tijdje naar, maar nu gaat het echt gebeuren, na mijn tentamens volgende week haal ik er 1 in huis. Omdat mijn brander van Lite-on me echt SUPERGOED bevalt en ik behoorlijk wat vertrouwen in het merk heb wil ik eigenlijk de 411s kopen.

Nu dacht ik eerst te lezen dat het apparaat ook zeer goed was. Maar ik kan niks tot weinig reviews lezen, en zomaar ineens leek het erop dat hij maar met heel weinig media overweg kan. Weet niet hoezo dat zo op mij overkomt, maar toch.

Kan iemand mij duidelijkheid bieden. Is het een topbrander of niet, kan ik beter voor een pioneer of NEC gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Cutebritney schreef op 28 October 2003 @ 13:25:
Is er overigens iemand die een _originele_ 411s heeft ?
En heeft deze drive dezelfde problemen als een geflaste 401s heeft? (ie. Zelf z'n gebrande schijfjes niet kunnen lezen etc)

Want de 411s is ondertussen ook al zo goedkoop, dat hij een goede concurrent is voor de NEC 1300 :)
Ik heb de originele 411s en nog geen problemen gehad met lezen... heb nog niet veel geprobeerd, maar de TDK + 2.4x las 'ie prima. Niet super snel, maar wel acceptabel. 'k heb verder nog geen -'s kunnen proberen, eerst m'n +R's maar eens opmaken ;)

offtopic:
Ik zal het lijstje van compatible DVD's zometeen nog even updaten..

-edit-
@Kaaskoekje: je kunt hier kijken voor 'n lijst met alle compatible media..

[ Voor 13% gewijzigd door MrFish op 28-10-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFish schreef op 28 October 2003 @ 16:00:
[...]

Ik heb de originele 411s en nog geen problemen gehad met lezen... heb nog niet veel geprobeerd, maar de TDK + 2.4x las 'ie prima. Niet super snel, maar wel acceptabel. 'k heb verder nog geen -'s kunnen proberen, eerst m'n +R's maar eens opmaken ;)

offtopic:
Ik zal het lijstje van compatible DVD's zometeen nog even updaten..

-edit-
@Kaaskoekje: je kunt hier kijken voor 'n lijst met alle compatible media..
Thnx, ziet er naar uit dat ie kwa + gewoon goed is. En over de - is nog niet veel bekend. Nu denk ik dat ik zelf toch meer + dan - gebruik, dus dat houdt me absoluut nog niet tegen. Zijn er andere slechte ervaringen met het beestje? Ik lees namelijk heeel goede verhalen over de Pioneer 106/a06...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
Heeft iemand de nieuwe firmware voor 411s, FS07, al geprobeerd?
http://www.liteonit.com.t...english-load-firmware.htm

-edited-

Ik wel nu ;)

Kan hem gewoon flashen. Heb een gemodde eeprom.

[ Voor 30% gewijzigd door Casio fx-100 op 28-10-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb de firmware nog niet getest maar er is nog een nieuwe Beta firmware uit namelijk FS0B.

Hij is hier te downloaden :

http://www.liteon.co.kr/e....asp?id=fum&ref=44&step=1

Post je bevindingen :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik zal ff een poging wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Heb gisteren avond een Liteon 411 besteld bij yorcom Maar die is nog niet binnen.

Dus kan niks zeggen over het lezen van dvd`s maar ik wou mezelf eigenlijk eerst even focussen op het branden van dvd`s / cdroms

Heb nu namelijk 8 speed CD-fikker

Dus dat moet een aardige verbetering worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor steeds meer dingen. De 411s zou moeite hebbben met het lezen van dvd's en moeite hebben met het schrijven van dvd-r(w)'s.

Is er iemand die mij nu echt duidelijkheid kan bieden? Wat is is waar en wat is onwaar. Bovendien is eergister nieuwe firmware uitgekomen, ik denk ik zeg het even :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 13-09 13:33
De opvolger van de ldw-4xx serie komt er alweer aan, bv hier

dvd's branden op 8x speed :) en de prijs van 168,- valt me eigenlijk wel mee dan, staat helaas nog niet bij wanneer die beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat hier eerder in het topic dat o.a. deze schijfies op 4 speed te branden zijn,

DVD+R
Fujifilm 2.4x @ 4x OK
Philips 2.4x @ 4x OK

Ik heb ze hier beide liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar om ze met 4x te branden met nero 6.0.0.11 en de LDW-411s, dus hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 12:24
Heeft iemand die Patcher 2.0 al geprobeert om van je 401 een 411 te maken?
En weet iemand al wat meer over de link productie datum <--> welslagen van de hack 401 @ 411

Tevens vraag ik mij nu af wie er al in geslaagd is de nieuwste firmware update van de 411 in zijn 401 te zetten, en hoe heb je dat gedaan?
Met de orginele aangepaste 401 EEPROM of met de 411 EEPROM?

--------
Edit Typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Bladerer op 30-10-2003 22:22 ]

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Bladerer schreef op 30 oktober 2003 @ 22:21:
Heeft iemand die Patcher 2.0 al geprobeert om van je 401 een 411 te maken?
En weet iemand al wat meer over de link productie datum <--> welslagen van de hack 401 @ 411

Tevens vraag ik mij nu af wie er al in geslaagd is de nieuwste firmware update van de 411 in zijn 401 te zetten, en hoe heb je dat gedaan?

--------
Edit Typo's
ik heb mijn eeprom met patcher 2.0 gepatched werkte prima... ik ga nu even de fs07 firmware proberen...de hierboven genoemde beta firmware was bij mij geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
na de update naar 411s (op de manier zoals het eerst beschreven), kon ik gewoon de standaard firmware update gebruiken voor de 411s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
StanTheMan schreef op 30 oktober 2003 @ 23:55:
na de update naar 411s (op de manier zoals het eerst beschreven), kon ik gewoon de standaard firmware update gebruiken voor de 411s
met mijn gepatchte 401 draai ik inmiddels ook lekker met de 411 fs07 firmware...
dvd+r e dvd+rw gaat zowiezo allemaal wel goed... dvd-r en dvd-rw schijfjes heb ik op dit moment nog niet...

[ Voor 16% gewijzigd door savale op 31-10-2003 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Bladerer schreef op 30 oktober 2003 @ 22:21:
--------
Edit Typo's
Ik draai nu op de originele 411S EEPROM en probleemloos de nieuwe Beta Firmware.

Voor zover heb ik helemaal geen problemen met deze drive, maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog niet zoveel verschillende media geprobeerd heb.

DVD-RW gaat in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
Is er iemand van jullie die kan zeggen welke productie datum gegarandeert niet werkt? Ik heb namelijk de productie datum 13-08-2003 om 10:13
En ik heb begrepen dat meerdere mensen met die datum problemen ondervonden.

Wat is hierover bekend?

En nog een andere naar mijn idee niet onbelangrijke zaak.
Indien je de update wilt uitvoeren voor de nieuwste firmware, heb je dan meer succes met de Aangepaste EEPROM die orgineel uit je LDW 401S kwam en die je hebt aangepast met Winhex of door gebruik te maken van patcher 2.0.

Of heb je meer kans van slagen voor een update met de 411 EEPROM die je kon downloaden?

[ Voor 44% gewijzigd door Bladerer op 31-10-2003 16:47 ]

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Laatst online: 13-09 08:29

MIG

Ik heb ook de 411s brandere van Lite-on met de niwste firmware FS07 meen ik. Ik heb schijfjes van Mitsui DVD-R 4X en die zijn op geen enkele wijze te branden. DIt even ter mededeling.
Weet iemand een merk dat wel goed te branden is uit eigen ervaring op mijn brander kwa DVD-R op 4x?

CYa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
MIG schreef op 31 oktober 2003 @ 18:33:
Ik heb ook de 411s brandere van Lite-on met de niwste firmware FS07 meen ik. Ik heb schijfjes van Mitsui DVD-R 4X en die zijn op geen enkele wijze te branden. DIt even ter mededeling.
Weet iemand een merk dat wel goed te branden is uit eigen ervaring op mijn brander kwa DVD-R op 4x?

CYa
Heb hem 2uurtjes geleden gekocht, waar heb je je firmware/drivers e.d. vandaan gehaald?

Ik heb er trouwnens 2 datawrite dvd- bijgekocht, 4x

[ Voor 6% gewijzigd door MaZe op 31-10-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Laatst online: 13-09 08:29

MIG

hiero kan je de firmware downloaden

http://www.liteonit.com.t...english-load-firmware.htm

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Iemand die nog heeft kunnen testen met -R media? Dat ze plus kunnen branden geloof ik best, maar vooral de min versie is interessant. Zeker omdat min schijfjes over het algemeen beter werken in consoles en kieskeurige players...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb tot nu toe 2 verschillende -r media gebrand met mijn tweaked 401s

Princo 1-4X
arita 1-4x ( zijn eigenlijk Ritek G04 schijfjes )

zijn tot nu toe allemaal goedgegaan.... alleen willen ze allemaal niet gelezen worden in me xbox ( thomson dvdrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastman schreef op 02 november 2003 @ 15:27:
ik heb tot nu toe 2 verschillende -r media gebrand met mijn tweaked 401s

Princo 1-4X
arita 1-4x ( zijn eigenlijk Ritek G04 schijfjes )

zijn tot nu toe allemaal goedgegaan.... alleen willen ze allemaal niet gelezen worden in me xbox ( thomson dvdrom)
Volgens mij waren dat ook een van de mindere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Heb je de nieuwste firmware van de 411 erover gegooid?En werkt het..dus ziet ie je getweakte 401 als een 411?
Ik zit er aan te denken m'n 401 ook te bevorderen naar een 411 >:)
wil hem echter niet graag vernielen daar ik nu alleen nog maar de + brand...zelfs geen -R heb nog, zijn wel lekker goedkoop etc , vandaar.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
oK ..k heb dus alle stappen gehad om te "upgraden" maar nu lukt me het niet de aangepaste originele eprom terug te zetten...error...what to do?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
UPDATE >>>>

K heb de 411 eeprom laten zitten en de nieuwste firmware FS07 erop gedaan..
'T werkt perfect ..pakte de update en in Nero is alles aangevinkt..de + zowel als de - (in tools)

Nu nog -dvd 's kopen en proberen maar.....

Lijkt iig OK :*)

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 02-11-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Voor degenen die de beta firmware voor de 411S FS0B willen proberen, pas op!

Je kan dan niet meer de originele 411S firmware flashen aangezien hij de drive niet meer als een 411S herkent.

Dit kan je oplossen door met LiteOn tool te flashen naar de FS02 firmware, en vervolgens de FS07 van LiteOn te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Hier ook een vers omgetoverde 401S @ 411S.

Ik heb nu een stuk of 3 Princo's geprobeert (DVD-R 1X-4X @ 4X) en hij fikt ze allemaal.

Alleen zit er 1 nadeel aan die DVD's als ik die films afspeel gaat het een hele tijd goed totdat ik bij de 90 minuten in de buurt kom, dan gaat het beeld stotteren en kapt ie er naa een minuut of wat mee omdat ie te veel fouten heeft gedetecteerd.

Maar een kameraad die hier is met zijn laptop met DVD-R brander had ook problemen met die princo's hij kon ze helemaal niet beschrijven.

Morgen maar ff een ander mer halen wat hopelijk beter gaat doen.

Ik denk dat ik na een computerboer ga en overal 1 van koop om te proberen en post hier dan wel de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Nice..ben benieuwd naar je ervaringen morgen..
ben zelf met de 401@411 (411 eeprom en 411 firmware) nu aant kijken of alles wat ie voorheen kon nu nog kan.
Had wat moeite met m'n +dvd RW , ga er zo mee verder , ben nu +dvd naar +dvd aant kopieren. >:)
Als ie dat maar doet, heb k al aardig wat vertrouwen dat de rest ook wel goed komt.
Morgen ook maar eens -R kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Film kopieren gelukt _/-\o_
Da's ok dus ..nou de Rwr nog proberen ging net fout, als dat ook werkt dan doet ie i.i.g. wat hij als 401 deed.
Dan zien we morgen wel of hij de -R 's ook schrijven kan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

gsjonnie schreef op 02 november 2003 @ 19:19:
Alleen zit er 1 nadeel aan die DVD's als ik die films afspeel gaat het een hele tijd goed totdat ik bij de 90 minuten in de buurt kom, dan gaat het beeld stotteren en kapt ie er naa een minuut of wat mee omdat ie te veel fouten heeft gedetecteerd.
Ik kom de laatste tijd alleen maar mensen met fouten aan het eind van hun DVD's of iets dergelijks.

Tot nu toe schrijf ik dat zelf toe aan Nero 6.
Het brandprogramma dat ik voorlopig zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Helaas is Nero 1 van de meest gebruikte brandprogramma's, en mensen gebruiken dan ook liefst de neiuwste versie als die beschikbaar is.

Maar het kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van de DVD's liggen, en mischien wel combinaties brander software en media.

Tot nu toe heb ik met mijn LiteON @411S nog geen van al deze problemen tegen gekomen aangezien ik trouw Nero 5.5 gebruik.

En zolang ik zulke geluiden hoor, zal dat ook wel even zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Laatste update van mijn kant van vandaag..de +DVD Rw ging ook perfect.
heb hem leeggemaakt ..ok
data erop....ok
lezen in pioneer dvd -cd rom driver ...ok

Alles werkt zoals ie als 401s deed dus :+

Morgen de -R test's, net als gsjonnie , Hoop dat het ons beiden goed afgaat.
(8>

XthinkZ >>> Ik gebruik wel nero 6 B)
werkt naar behoren nog steeds..

[ Voor 13% gewijzigd door scorpio op 02-11-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb gistermiddag de lite-on 411 ( de + en - RW brander) gekocht..

Nou heb ik er 2 dvd's mee gebrand ...
Branden gaat goed, hij is klaar, dvd floept eruit..

Doe ik de dvd er weer in, kijken of alles goed gebrand is, wordt me pc in ene heel erg traag als je naar "my computer" gaat, en als je de bestanden van de brander probeert te lezen. Na een tijdje krijg je ze vaak wel te zien en kan je er door bladeren (wat niet al te snel gaat) en dan na enig geblader loopt explorer dus vast :(

Dit heb ik al bij 4 pc's getest, en elke pc heeft dan dezelfde problemen met de dvd.
Kan hem dus heel slecht lezen.

Ik had er dus nog eentje gebrand, alleen nou had ik "TAO en afgesloten" aangevinkt en nog een paar opties, tijdens het branden niks geen errors en alles lijkt goed te gaan. Is de dvd klaar, ga je hem weer testen, weer dezelfde brakheid als de andere :(

Ik begin hier echt gek van te worden, had ik maar niet naar de verkoper geluisterd en voor de nd1300 gegaan :(

:? Zou een nieuwe firmware kunnen helpen ?
:? Is dit een bekend probleem ?
:? Doe ik wat fout ?
:? Heb ik gewoon bij toeval een kapot exemplaar ?
:? Is princo DVD-r gewoon knetterbrak ?

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 02-11-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
scorpio schreef op 02 november 2003 @ 20:19:
Laatste update van mijn kant van vandaag..de +DVD Rw ging ook perfect.
heb hem leeggemaakt ..ok
data erop....ok
lezen in pioneer dvd -cd rom driver ...ok

Alles werkt zoals ie als 401s deed dus :+

Morgen de -R test's, net als gsjonnie , Hoop dat het ons beiden goed afgaat.
(8>

XthinkZ >>> Ik gebruik wel nero 6 B)
werkt naar behoren nog steeds..
Heb je ook al een idee welke dvd's als jij wilt ophalen, als we allebei wat verschillende zooi ophalen kunnen we kijken welke het beste uit de bus komen.

Ik zelf probeer:
Nashua 1-4X; Fujifilm 1-4X; Arita 1-4X; MMore ?;

En misschien een of ander onbekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ok Gsjonnie dan neem 'k sowieso de philips en kijk of 'k nog andere merken (dan jij neemt) zo gauw kan vinden .
Moet wel even nadenken wat ik dan erop brandt , zonde als je t alleen als test zou doen.

Kwilde eigenlijk alleen de philips -R pakken om alleen al te zien oftie uberhaupt -R branden wil.

Beperk jij je tot de Nashua 1-4X; Fujifilm 1-4X; Arita 1-4X
Koop van elk eerst 1 (zonde als het niet eens branden wil )
Kun je later altijd nog die als beste hieruit komt kopen. 8)

dan kijk ik naar de philips .; traxdata ; nmore of andere merken

We 'll see. :+

[ Voor 15% gewijzigd door scorpio op 02-11-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
Ik zie op de LiteOn site de volgende mededeling staan:

Note: Once the drive has been upgraded to new firmware, it can NOT be changed back anymore.

Tevens staat er het volgende:

Customers, please be aware, that LiteON IT will no longer provide services to the products that have been "Illegally Firmware Upgraded", such as flashing to other models' firmware.

Als mijn tweak van 401s naar 411s nu mislukt kan ik dan nog wel de oude EEPROM terug zetten en dan de laatste 401s firmware? de DR4ES0G meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Zo ik ben er net weer van het shoppen van DVD-R-etjes.
Heb bijna overal 1 van gekocht behalve Fujifilm omdat deze niet los te verkrijgen waren hier in mijn woonplaats.
Ik maak gebruik van DVD identifier om te kijken als er geen dubbele fabrikanten tussen zitten.

Imation : Manufacture id =CMC MAG.
MMore : Manufacture id = OPTODISCK001
Creation : Manufacture id = DVD identiefier geeft niks aan
Fujifilm : Manufacture id = TAIYOYUDEN
Nashua : Manufacture id = OPTODISCK001

Zo te zien zijn er dus 2 van de zelfde band gerold en zullen waarschijnlijk identiek aan elkaar zijn.

Dan ga ik nu aan het fikken en post ik vanavond wel mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
bladerer>>>
Terug lezende denk ik van wel ja..en gezien deze tekst weten we nu dus zeker dat het werkt anders hoefden ze dit niet zo te brengen .
Indien t NIET werkte stond er iets in de trend van

>>>>> "diegenen de het proberen doen dit voor eigen risico en daarbij vervalt de garantie indien speler hierbij kapot gaat ..bla bla.."<<<<<

Vor een ieder die t wil weten (gsjonnie ;) ) Ik heb net een nashua -R (2 speed) gebrand en dit ging perfect , speelt af in pc EN beneden in de JVC home cinema.
Hierbij dus...m'n tweak is gelukt en ben ik nu trotse bezitter van een LDW411S _/-\o_

Heb nog een mmore en jvc -R gekocht en ga nu de jvc proberen..

Ik heb de tweak gedaan ZONDER originele (aangepaste) eeprom terug te zetten daar dit een error gaf bij mij.
Na angstzweet gekeken of ik firmware kon upgraden met nieuwste 411 en ja hoor..zie hierboven .
Een ieder doe dit natuurlijk wel op z'n eigen verantwoording, dat dit bij mij (en anderen) gelukt is geeft geen garantie ...voor de toekomst (o nee das voor aandelen :+ )...dat het bij jou ook zal werken.

Wel lekker gevoel ...dat oude tweaker gevoel weer ff .

Nou kan k de goedkopere -R DVD's kopen tot de +R's wat gezakt zijn 8)

Gebruikte hierbij clone-dvd btw

GSJONNIE !!! k lees je bericht ...Nashua heb 'k dus al gedaan !!.. gelukkig heb ik ook nog JVC ,die doe 'k straks...., mmore heb jij ook , doe ik die niet als jij die ff doet..

Kon hier zo gauw (verschillende zaken) maar 3 losse vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door scorpio op 03-11-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Scorpio heb jij die dvd die je hebt uitgeprobeerd ook door gedraait tot +- 90 minuten, want daar gaven de Princo's bij mij problemen, het beeld ging stotteren en daarna liep mijn dvd speler vast.

En kun je ook nog je dvd even controleren wat voor manufacture id je hebt.
Dit kun je controleren met DVD identiefier (Freeware)

Hier een linkje naar DVD indentifier
http://www.xs4all.nl/~wcprins/DVD_Identifier.zip 531 Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Dvd identifier gaf:

Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCK001]
---------------------------------------------------------------
Disc Type : [DVD-R]
Manufacturer ID : [OPTODISCK001]
Disc Application Code : [Unrestricted Use : Consumer Purpose]
Blank Disc Capacity : [2.298.496 Sectors - 4.489MB - 4,38GB]
---------------------------------------------------------------
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

En ik heb NIET tot 90 gedraaid maar alle stukje 1 voor 1 ..zal nog even doen , dus in de buurt van de 88 zetten en dan door laten spelen kijken wat ie doet is de bedoeling neem k aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ok ik heb even het een en het ander aan posts doorgelezen maar wijzer word ik er niet echt van. Ik ben van plan om de LDW-411S te kopen en dan de nieuwste firmware er op te zetten. Kan iemand mij nou concreet zeggen of dit een goed ding is en welke media er wordt ondersteunt en of hij gewoon goed werkt? Dan had ik nog een vraag: ik ga binnekort een laptop kopen met een dvd lezer, kan deze dvd lezer + en - lezen of is dat afhankelijk per dvd lezer?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.