Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.087 views sinds 30-01-2008

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:27

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben van plan deze drive te gaan bestellen, zijn er al tweakers met persoonlijke ervaringen met deze drive?

Om het netjes en ordelijk te houden, gelieve je aan het volgende te houden:

- Duidelijk melden waarom je er tevreden of juist niet tevreden over bent;
- Něet gaan beginnen over andere drives, het topic gaat over deze specifieke drive;
- Geef eventueel links naar relevante sites waarvan je denkt dat ze nuttig zijn;

Een paar dingen die ik zeer graag wil weten:

- Hoe is de compatibiliteit met de diverse DVD+R / DVD+RW media?
- Hoe snel verloopt het rippen van DVD's? (voor backups bedoel ik natuurlijk)
- Is de drive regiovrij te maken?

Voor het gemak: hier de exacte specificaties van deze DVD+RW drive...

Wildfire wijzigde deze reactie 18-08-2003 22:41 (122%)
Reden: Tekst geheel herschreven om te voldoen aan de regels mbt ervaringen-topics

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07-05 21:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb sinds 2 weken deze drive ter vervanging van me Philips DVDRW228K.
Kan niet anders zeggen dan de beste drive in die prijsklasse.

Hoe is de compatibiliteit met de diverse DVD+R / DVD+RW media?

Aangezien ik nog 50 +Rtjes van Thats Write over had van 2.4x kan ik je hier nog niet veel
over vertellen.
Wel dat hij ze gewoon perfect brand.

Hoe snel verloopt het rippen van DVD's? (voor backups bedoel ik natuurlijk)

Zeer snel een volledige DVD rippen doet hij met gemiddeld op 6-8 speed wat voor mij een verademing is tov de philips die max 3-4 deed.

Is de drive regiovrij te maken?

Ja er is een utility die alle (veel) DVD drives van Lite-On regio vrij kan maken met mijne ook al gedaan en werkt perfect.

Misschien nog leuk om te melden dat deze driver binnenkort ook - kan branden doormiddel van een simpele firmware update (bevestigt door Lite-On !).

Op het forum van www.cdfreaks.com staat nog meer info met betrekking tot deze drive.

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
SmokeyTheBandit schreef op 19 August 2003 @ 11:21:
Nou ik heb sinds 2 weken deze drive ter vervanging van me Philips DVDRW228K.
Kan niet anders zeggen dan de beste drive in die prijsklasse.

Hoe is de compatibiliteit met de diverse DVD+R / DVD+RW media?

Aangezien ik nog 50 +Rtjes van Thats Write over had van 2.4x kan ik je hier nog niet veel over vertellen. Wel dat hij ze gewoon perfect brand.
Dan nog maar even reacties van andere tweakers afwachten, alhoewel ik aanneem dat de compatibiliteit van de drive met de diverse media gewoon goed is.
quote:
Hoe snel verloopt het rippen van DVD's? (voor backups bedoel ik natuurlijk)

Zeer snel een volledige DVD rippen doet hij met gemiddeld op 6-8 speed wat voor mij een verademing is tov de philips die max 3-4 deed.

Is de drive regiovrij te maken?

Ja er is een utility die alle (veel) DVD drives van Lite-On regio vrij kan maken met mijne ook al gedaan en werkt perfect.
Mooi, toch handig, dan kan m'n Lite-On DVD-ROM drive ook wel de computer uit.
quote:
Misschien nog leuk om te melden dat deze driver binnenkort ook - kan branden doormiddel van een simpele firmware update (bevestigt door Lite-On !).
Dat is helemaal mooi nieuws!!! :9
quote:
Op het forum van www.cdfreaks.com staat nog meer info met betrekking tot deze drive.
Ik zal er eens gaan rondneuzen.

--edit--
Hmmm... Toch compatibiliteitsproblemen met diverse media?

Wildfire wijzigde deze reactie 19-08-2003 11:56 (7%)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb gisteren nog wat zitten neuzen en op een gegeven moment kon ik de verleiding niet meer weerstaan. En aldus heb ik nu dus de Lite-On LDW-401S hier in m'n handen... (tsja, tweakers en geld sparen, dat gaat niet samen :P)

Ga 'm straks inbouwen en laat vanavond / morgen nog wel weten wat mijn ervaringen zijn.

• OnTracK
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:55
voor de pricewatch geilers: http://www.tweakers.net/pricewatch/62631

woehoe, ¤150,- momenteel, zeer grote kans dat ik die ga kopen (ff wat ervaringen afwachten)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
OnTracK schreef op 20 August 2003 @ 14:16:
voor de pricewatch geilers: http://www.tweakers.net/pricewatch/62631

woehoe, ¤150,- momenteel, zeer grote kans dat ik die ga kopen (ff wat ervaringen afwachten)
Hmmm, 150 ja maar wel bij twee shops waar nog geen tweaker-ervaringen van zijn. Ik heb de mijne dan ook maar bij Wintelco besteld.

--update--

Hij zit erin... gauw geflashed naar de nieuwste firmware en met behulp van LtnFlash de regiobeveiliging eraf gehaald.

Zometeen effe de meegeleverde software gaan installeren (Sonic MyDVD) en ook maar Nero 6 installeren... en dan maar eens gaan experimenteren.

--update #2--

Nou, Nero 6 is ook maar een k*t-proggie. Elke keer de error "drive is in use by another application" als ik wou gaan branden.

Blijkt uiteindelijk dat Nero de DVD-brander perse als master wil hebben, heb je 'm als slave ergens aanhangen en je hebt ook nog een andere brander dan heb je dus een probleem.

Afijn, DVD+RW drive dus omgewisseld met m'n CD+RW drive. En voila, toen deed 'ie het wel...

Vaag probleem. Niet slim van Ahead.

Wildfire wijzigde deze reactie 20-08-2003 19:03 (55%)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Het wachten is nu op de - firmware .......

Voor de rest bevalt dit ding me ook perfect net zoals een beetje alle liteon produkten :P (veel apperaat voor je geld ;) )

SmokeyTheBandit wijzigde deze reactie 20-08-2003 22:56 (60%)

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Als test heb ik mbv DVD XCopy Xpress de DVD van "The Matrix" volledig overgezet naar een DVD+RW schijfje. Ging perfect en het meegeleverde schijfje (een 4x DVD+RW van Ricoh) speelde netjes af op de Lite-On LTD-165S DVD-ROM drive in de HTPC van m'n vader.

• Luxx
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:32

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Waarom zou je persee ook -r(w) willen kunnen branden? Normale DVD spelers kunnen toch altijd + aan?

Ik denk er over deze drive te kopen, vooral omdat ie lekker goedkoop is, en omdat ik goede ervaringen met lite-on heb. Ik wil dus vooral wat data kunnen backuppen, en verder wat films op een standalone willen kijken. Dan zou deze drive toch een goede keuze zijn, of zie ik iets over het hoofd.

Luxx wijzigde deze reactie 26-08-2003 15:04 (60%)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ondertussen al wat meer gebrand met deze drive... werkt echt erg lekker. Echt een prachtdrive!

Nou alleen maar hopen dat die firmware-update er ook daadwerkelijk komt! :)

• erikhui
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 14:26
Ik ben niet zo tevreden vrees ik. Read errors en Nero 6 die vertikt te fikken met melding 'insufficient space' terwijl er honderden megs op de compilatie leeg blijven...sigh.

Suggesties zijn meer dan welkom!

• wittereus
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-05 17:17
quote:
SmokeyTheBandit schreef op 20 August 2003 @ 22:56:
Het wachten is nu op de - firmware .......

Voor de rest bevalt dit ding me ook perfect net zoals een beetje alle liteon produkten :P (veel apperaat voor je geld ;) )
- firmware?? Goed lite-on was altijd toppie met z'n CDRW firmwares m.b.t. allerlei kopie-protecties, maar om nu verwachten dat ze hier een compleet andere schrijftechniek gaan implementeren? Lijkt me sterk, of jij moet meer weten.... ;)
quote:
Luxx schreef op 26 August 2003 @ 15:01:
Waarom zou je persee ook -r(w) willen kunnen branden? Normale DVD spelers kunnen toch altijd + aan?

Ik denk er over deze drive te kopen, vooral omdat ie lekker goedkoop is, en omdat ik goede ervaringen met lite-on heb. Ik wil dus vooral wat data kunnen backuppen, en verder wat films op een standalone willen kijken. Dan zou deze drive toch een goede keuze zijn, of zie ik iets over het hoofd.
-R is over het algemeen iets meer compatible als +R met standalone dvd spelers. Check de statistieken op www.dvdrhelp.com maar eens. Niet dat je +R moet vermijden maar als je puur voor dvd-video distributie gaat zou ik eerder voor -R kiezen...... :)

SPECS

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
erikhui schreef op 26 August 2003 @ 17:11:
Ik ben niet zo tevreden vrees ik. Read errors en Nero 6 die vertikt te fikken met melding 'insufficient space' terwijl er honderden megs op de compilatie leeg blijven...sigh.

Suggesties zijn meer dan welkom!
Mijn drive werkt perfect met Nero 6. Er zal ofwel iets goed fout zitten op jouw systeem, ofwel jouw drive is niet helemaal 100%...

• erikhui
  • Laatst online: 10-05 14:26
Die read errors en vage Nero melding zijn inmiddels verholpen met gebruik van een andere IDE-kabel.
Nu nog succesvol branden. Lukt helaas nog steeds niet een goede dvd te branden.
Eerste twee pogingen met Nero6 failed :(
Dus of die drive okay is betwijfel ik nog.

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
SmokeyTheBandit schreef op 19 August 2003 @ 11:21:
Als dat uit is en bevestigd >> 100% zeker dat ik hem ga halen :9

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Bartjuh schreef op 27 augustus 2003 @ 16:57:
[...]

Als dat uit is en bevestigd >> 100% zeker dat ik hem ga halen :9
Het is onofficieel bevestigd op het forum van CDFreaks, er zit daar namelijk een Lite-On medewerker. Die heeft gezegd dat een update komt voor de LDW-401S om er een +/- drive van te maken.

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
Wildfire schreef op 27 augustus 2003 @ 17:47:
[...]

Het is onofficieel bevestigd op het forum van CDFreaks, er zit daar namelijk een Lite-On medewerker. Die heeft gezegd dat een update komt voor de LDW-401S om er een +/- drive van te maken.
Je hebt dus goede ervaringen met deze drive ?
Ikzelf heb goede ervaringen met lite-on drives in het algemeen, dus ik heb wel een goed gevoel over deze drive :)

Ben je nog dvd+r media tegengekomen die niet wil werken met deze drive ?
Welke media heb je allemaal gebruikt in deze drive ?

Dit om een beetje een beeld te krijgen welke media allemaal goed willen werken in deze drive en welke niet zodat ik minder kans heb op een miskoop kwa dvd schijfjes. Wil ze namelijk per 100 inkopen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Bartjuh schreef op 27 augustus 2003 @ 18:40:
[...]

Je hebt dus goede ervaringen met deze drive ?
Ikzelf heb goede ervaringen met lite-on drives in het algemeen, dus ik heb wel een goed gevoel over deze drive :)

Ben je nog dvd+r media tegengekomen die niet wil werken met deze drive ?
Welke media heb je allemaal gebruikt in deze drive ?

Dit om een beetje een beeld te krijgen welke media allemaal goed willen werken in deze drive en welke niet zodat ik minder kans heb op een miskoop kwa dvd schijfjes. Wil ze namelijk per 100 inkopen.
Ik heb momenteel HP, Philips en Sentinel DVD+RW schijfjes gebruikt. DVD+R Heb ik nog niet gebruikt.

Maarruh... alles wat ik tot nu toe heb gebrand ging erg lekker. En het speelde ook allemaal goed af op de stand-alone van mijn vader (een Philips DVDR-70 DVD+RW drive) čn op de Lite-On LTD-165S DVD-ROM in de HTPC van mijn vader... :)

De ripsnelheid van deze drive is ook niet slecht. Als je een net schijfje hebt (geen krassen en dergelijke) dan kun je 10x - 12x halen.

Wildfire wijzigde deze reactie 27-08-2003 19:52 (7%)

• Eastman
  • Niet online
Ik wil hem ook gaan kopen.....

ik wil hem dan wel in een externe ide case stoppen.... iemand daar ervaringen mee?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ze zetten hem op hun site weg als +r en -r of lees ik dat nu verkeerd?

http://www.liteonit.com.tw/common/english/images/index_r18_c13.gif

Mmm, maar op het specs pagina staat iets anders.

we hebben hier alles wat we willen en toch is niemand blij het rommelt in de verte en het komt alsmaar dichterbij

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Cyberpope schreef op 28 August 2003 @ 16:12:
Ze zetten hem op hun site weg als +r en -r of lees ik dat nu verkeerd?

[afbeelding]

Mmm, maar op het specs pagina staat iets anders.
Dat plaatje geeft volgens mij aan welke formaten de drive kan lezen.

• rjw
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-04-2014
Deze brander wordt nu wel heel erg goedkoop,staat nu al in de pricewatch voor 118¤.

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
rjw schreef op 28 augustus 2003 @ 22:40:
Deze brander wordt nu wel heel erg goedkoop,staat nu al in de pricewatch voor 118¤.
Ja, volgens mij wordt het met de dag goedkoper.

Eergisteren zag ik hem voor 120, gisteren voor 119 en vandaag voor 118 :P

Trouwens, Ritek-Ricoh is een goed merk :?
Als iemand weet of die compatibel met deze lite-on brander zijn ?
Hier wil ik namelijk een doosje van halen dan :
http://www.dvd-rshop.com/...?cPath=28&products_id=569
of hiervan :
http://www.dvd-rshop.com/...?cPath=28&products_id=583

Heeft het zin om de 10 euro duurdere variant te kiezen ?

Bartjuh wijzigde deze reactie 29-08-2003 09:29 (14%)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Bartjuh schreef op 29 August 2003 @ 09:23:

[...]

Ja, volgens mij wordt het met de dag goedkoper.

Eergisteren zag ik hem voor 120, gisteren voor 119 en vandaag voor 118 :P
En zojuist zag ik 'm alweer voor ¤117 voorbij komen in de Pricewatch bij Eudata Communications... :)

• pr0mpt
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07-03 20:28
kheb ehm vandaag 2x gehaald, 1tje voor mij, en eeentje voor me collega.
Helaas hebbik nu dus avond dienst, en die collega nachtdienst, dus we kunnen ze nog niet testen, maar ik heb zo'n vreemd vermoeden dat ik mrogen maar effe achter de PC blijf sleutelen :P

en ehhh, als dat van die firmware waar is, ben ik echt wel blij :P
morgen meteen effe sleutelen... heb alleen maar goede ervaringen voor de rest met Lite-On :)

will keep you updated!

powershellpr0mpt - It never hurts to help!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mocht je 'm regiovrij willen maken, dat gaat perfect met LtnFlash. De auteur is een Lite-On medewerker... :)

Hij heeft het proggie wel off-line gehaald omdat Lite-On dat heeft gevraagd, maar ik heb het hier gemirrored.

Eerst even de nieuwste firmware ophalen bij Lite-On en installeren. Dan na de reboot Lite-On Flash draaien, selecteer in de uitklaplijst je DVD+RW drive (mocht 'ie nog niet zijn geselecteerd), ga dan naar het tabblad DVDRPC en klik op Disable. Voila! Regiovrij! :)

Wildfire wijzigde deze reactie 29-08-2003 22:35 (8%)

• Van
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11-07-2008

Van

Kritisch Tweakers.net Bezoeker

zie hierboven

Van wijzigde deze reactie 30-08-2003 00:41 (94%)
Reden: Ingehaald door de actualiteit.

specs

• noby
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2003
Gisteren bij de mediamarkt gekocht. Wat blijkt DVD lezen gaat niet goed, cd lezen OK. Brnden: zowel XP als nero zien brander slechts als cd lezer. Nieuwe firmware geinstalleerd versie 4ES0G. Resultaat: dvd lezen goed, cd lezen goed, helaas wordt nog steeds niet gezien als writer. Iemand enig idee? NB. Ik heb een 1e generatie philips dvd brander en die wordt wel meteen herkent door XP en Nero. :(

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
noby schreef op 31 August 2003 @ 10:13:
Gisteren bij de mediamarkt gekocht. Wat blijkt DVD lezen gaat niet goed, cd lezen OK. Brnden: zowel XP als nero zien brander slechts als cd lezer. Nieuwe firmware geinstalleerd versie 4ES0G. Resultaat: dvd lezen goed, cd lezen goed, helaas wordt nog steeds niet gezien als writer. Iemand enig idee? NB. Ik heb een 1e generatie philips dvd brander en die wordt wel meteen herkent door XP en Nero. :(
Verkeerde drive meegegeven misschien ?

Welk OS draai je ?

• noby
WindowsXP, nee ik denk wel dat ik de goede drive heb meegekregen, althans zelfs op de drive stan de juiste gegevens als op de liteonit site. Ook de firmware flash is goed gegaan. Mijn systeem:
Athlon Barton 2800+
Chaintech zenith ultra
wd 120 gb
maxtor 80 gb
ati radeon 9700 pro
1500 mb kingston

• Bartjuh
  • Niet online
Misschien moet je wel SP1 installeren voor dvd-rw functionaliteit :?
Misschien een nieuwere versie van Nero ?

Hoe geeft de bios die drive aan ?

• Eastman
  • Niet online
ik zit nu echt te wachten op de patch voor -rw....

me xbox wil geen +r(w) lezen grrrrr....

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
noby schreef op 31 August 2003 @ 10:13:
Welke versie van Nero? Wel even Nero 6 installeren natuurlijk.

• Th@_M@ster
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 22:28
Ik heb ook een omgebouwde XBOX..ondersteund deze +r(w) ik heb heb een EvolutionX modchip, en ik wil hem voornamelijk voor die box gebruiken maar omdat deze brander (nog) geen - ondersteund zou ik tog wil weten of mn xbox + ondersteund...en welke +R dvdtjes kan je het beste kopen? kwil ze namelijk inkopen van 100 stuks dus wil wel goeie hebben :D

Ka-tjing

• noby
Inderdaad het probleem zit in Nero. Ik had versie 5.xxx geinstalleerd, bij versie 6 geen probleem meer. Thanks

• Eastman
  • Niet online
mijn xbox wil dus geen +R lezen :(

• Th@_M@ster
ik neem aan dat je een omgebouwde xbox heb?? welke modchip heb je dan??

Ka-tjing

• Eastman
  • Niet online
het maakt niet uit wat voor modchip....

wat voor dvd-rom je er in hebt zitten is meer van belang...
ik heb hier een xbox uit de eerste generatie.... met de slechtste dvd-speler dus....
dvd-r kan ie wel lezen....dat weet ik zeker...

Of iemand moet me vertellen dat ik de films op een speciale manier op de dvd+r gezet moet worden....

• Th@_M@ster
ff offtopic maar waarom doe je geen crosscable van pc naar xbox? dan kan je je films op je box zetten...als ze niet te groot zijn iig

Ka-tjing

• Eastman
  • Niet online
tja.... en als de 80 gig hdd vol is...

nu moet ik de films die ik op dvd heb gebrand.... weer via de pc uploaden naar me xbox :(

maarja, is voorlopig niet anders, tot de patch er is

Eastman wijzigde deze reactie 31-08-2003 21:15 (67%)

• XthinkZ
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Heb ook twee drives besteld, hoop echt dat ie ook -RW gaat ondersteunen.
Zou een mooie extra zijn.

Voor de rest deze topic af een toe in de gaten houden :).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Heren, laten we die X-Box discussie buiten dit topic houden aub...

Ik heb trouwens al wel gemerkt dat Sentinel DVD+RW's een beetje raar kunnen doen bij deze drive. Af en toe als ik een Sentinel DVD+RW in de drive doe, blijft 'ie maar knipperen maar de schijf kunnen benaderen, ho maar. Zelfs het eject-knoppie werkt dan vaak niet meer.

• Vinz
  • Laatst online: 02-03 17:45
Is het nog niemand opgevallen dat de liteon ldw-401s een 4x dvd+RW brander is?
En dat er totaal geen 4x dvd+rw media is (wel dvd+r)?
Ja...eentje...memorex heeft 4 speed dvd+rw aangeboden via buy.com heb ik gelezen op dvdrhelp.com.
Mocht iemand toch deze media tegen komen, hier graag posten.
Mijn ervaringen met dit ding zijn tot nu toe allemaal positief, op image maken met clonecd na, dit duurde langer dan 1 uur met een bepaalde instelling.
Nog te doen:
- dvd9 (dual layer) film kijken
- film rippen/branden
- dvd-r/rw erin doen om te kijken of die deze leest

Voor media comp. hier kijken: http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia
Database voor de 401 is nog niet echt vol, op forum staat dat je deze drive goed met de 400 kan vergelijken.

Vinz wijzigde deze reactie 01-09-2003 14:30 (15%)

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
vinz schreef op 01 September 2003 @ 14:19:
Is het nog niemand opgevallen dat de liteon ldw-401s een 4x dvd+RW brander is?
En dat er totaal geen 4x dvd+rw media is (wel dvd+r)?
Excuse me, maar bij de drive werd een Ricoh 4x DVD+RW schijfje meegeleverd.
quote:
Unique Disc Identifier : [RICOHJPN-W11-01+RW]
-----------------------------------------------------
Disc Type : [DVD+RW]
Manufacturer ID : [RICOHJPN]
Media Type ID : [W11]
Product Revision : [01]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x - 4x]
-----------------------------------------------------
[DVD Plus Identifier - http://DvdPlusID.CdFreaks.com]

Wildfire wijzigde deze reactie 01-09-2003 14:22 (42%)

• Vinz
  • Laatst online: 02-03 17:45
Dat weet ik, viel mij ook op dat er wel 4x rw media bij zat maar niet te krijgen was bij een Nederlandse winkel (we lopen hier in NL, zoals normaal, weer eens achter...)

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
vinz schreef op 01 September 2003 @ 14:36:
Dat weet ik, viel mij ook op dat er wel 4x rw media bij zat maar niet te krijgen was bij een Nederlandse winkel (we lopen hier in NL, zoals normaal, weer eens achter...)
http://www.opus.nl/produkten.asp?pid=29

Kiek maar, onderste 6.

• Rickbv
  • Laatst online: 00:19

Rickbv

je voelt je lekkerder...

Dat is +R, het gaat hier om +RW...

Zodra er een update is waarmee ook -R(w) te beschrijven is zal ik hem denk maar eens gaan bestellen, is vrij goedkoop iig :)

Rickbv wijzigde deze reactie 01-09-2003 16:47 (5%)

Geen apples met peren vergelijken

• Th@_M@ster
hij is er nu voor 116 bij Yorcom...(rickbv zijn favo shop :9 ) maar is het zeker dat er een update komt? of niet? want anders bestel ik um strax ff maar als het niet zkr is dat die komt dan wacht ik nog ff

Ka-tjing

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Th@_M@ster schreef op 02 September 2003 @ 11:29:
hij is er nu voor 116 bij Yorcom...(rickbv zijn favo shop :9 ) maar is het zeker dat er een update komt? of niet? want anders bestel ik um strax ff maar als het niet zkr is dat die komt dan wacht ik nog ff
Tsja, een werknemer van Lite-On heeft gezegd dat er een -R/RW update zou komen. Maar officieel is er dus nog niets bevestigd.

• wittereus
Vraag me af of dat wel geheel legaal gebeurd dan. Het is toch zo geregeld dat de fabrikant van een -R brander een heffing o.i.d. moet betalen aan de bedenkers van die geweldige standaard? Weet niet of ze dat zo leuk vinden als een originele +R recorder spontaan ook -R kan gaan schrijven. Er zijn ook hele volksstammen geweest die de nec1100 wilden ombouwen naar een 1300. Technisch waren die aparaten bijna niet te onderscheiden, maar toch is het ze niet gelukt. De 1300 was ook fors duurder als de 1100, wat uiteraard niet aan de productiekosten kon liggen....

wittereus wijzigde deze reactie 02-09-2003 13:25 (16%)

SPECS

• Biobakker
  • Niet online
quote:
dominator schreef op 02 September 2003 @ 13:18:
Vraag me af of dat wel geheel legaal gebeurd dan. Het is toch zo geregeld dat de fabrikant van een -R brander een heffing o.i.d. moet betalen aan de bedenkers van die geweldige standaard? .
Het flashen naar regiovrij is denk ik ook niet helemaal legaal :X
maar ik vraag me af of het technisch gezien wel mogelijk is.

Dat zeg ik... Twitter!; Gamertag: Zycban

• Eastman
  • Niet online
volgensmij is het regiovrij maken van dvd spelers niet illegaal hoor.....

in me compaq laptop zit een regiovrije dvd-rom en er zijn zat regiovrije standalone dvd's te koop....

Eastman wijzigde deze reactie 02-09-2003 17:38 (11%)

• wittereus
quote:
Biobakker schreef op 02 September 2003 @ 15:04:
[...]

Het flashen naar regiovrij is denk ik ook niet helemaal legaal :X
maar ik vraag me af of het technisch gezien wel mogelijk is.
Mjah, maar die regiovrije firmwares worden ook niet door de fabrikant zelf gemaakt maar door een of andere tweaker die teveel vrije tijd heeft. Lite-on zou dus wel ZELF een -R supported firmware gaan uitbrengen.....

SPECS

• Matthijs
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-05 15:17
Wat ik over dit ding heb gelezen tot nu, en de prijs, hebben mij echt overtuigd ... kga dit ding bij het volgende salaris halen =]

Echt een zeer mooi ding, en als dat waar is van die firmware upgrade, dat je dus ook - kan branden, is het helemaal opwindend :P

Nog even afwachten, maar 117 euro in harderwijk (hier om de hoek), is toch wel zeerrrr aantrekkelijk =]

Matthijs wijzigde deze reactie 11-09-2003 16:22 (25%)

• philipnorth
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-05 20:19

philipnorth

Zeg maar Danny

yeah baby, zat al te wachten op een lite-on brander voor dvd's en dit ziet er echt toppie uit.
Ook al trekt ie evt dan geen -R/W, voor 117 Euro is dit absoluut wat ik zoek :D

Al wat meer ervaringen met diverse media?

-Xbox Gamertag: Dbongers

• Biobakker
  • Niet online
kan iemand mij nog even vertellen Hoe het mogelijk zou zijn dat hij dvd-r(w) zou kunnen gaan branden ( :P )

dat er een nieuwe firmware voor zou kunnen komen weet ik wel.

Maar hoe zit dat technisch in elkaar? het zijn toch tecnisch 2 verschillende dingen ?

• wittereus
Dat kunnen we pas beantwoorden als die firmware er daadwerkelijk is.... :P

SPECS

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Biobakker schreef op 03 September 2003 @ 16:34:
kan iemand mij nog even vertellen Hoe het mogelijk zou zijn dat hij dvd-r(w) zou kunnen gaan branden ( :P )

dat er een nieuwe firmware voor zou kunnen komen weet ik wel.

Maar hoe zit dat technisch in elkaar? het zijn toch tecnisch 2 verschillende dingen ?
Voor zover ik het heb begrepen zou de LDW-401S in eerste instantie een +/- drive worden, alleen waren er problemen met de - standaard in de firmware. Men schijnt dus besloten te hebben de drive vooralsnog als een + drive te releasen.

De drive is dus technisch in staat om ook - te schrijven, alleen is het nog niet enabled in de firmware.

De gebruikte chipset in de drive is in ieder geval dual standard, dus +/-

• Matthijs
w00t alleen maar voordelen heb ik kunnen ontdekken =]

En als het waar is wat wildfire zegt, waarom zou je dan in godsnaam nog een NEC kopen :P Je wacht gewoon ff op de firmware upgrade (Waarvan ik denk dat die zeker wel komt), en je bespaart effe 50 euro :)

• MrDummy
  • Laatst online: 30-04 20:39

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

50 Euro besparen is natuurlijk mooi, maar op dit moment is er veel support voor NEC 1300A. Het is ook populaire brander en het brandt zeker weten - en + media. Genoeg informatie te vinden en welke media aan te raden is.

Met Lite-On moet allemaal nog beginnen met opbouwen van support en informatie.
En garantie van - brandmogelijkheid is er nu nog niet, tot nu toe alleen bevestigingen gemaakt.
Nec is al goed getest, maar hoe zal het gaan met Lite-On? Kan het goed meegaan met aantal toppers? Kan het goed rippen?

• rjw
  • Laatst online: 16-04-2014
Een ander voordeel van de Liteon vind ik de brandsnelheden voor cdr(w) 40-24x.
Wet iemand ook als er zwarte frontjes zijn voor deze brander?

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
MrDummy schreef op 03 September 2003 @ 18:01:

[..]

Nec is al goed getest, maar hoe zal het gaan met Lite-On? Kan het goed meegaan met aantal toppers? Kan het goed rippen?
Even ter informatie: de LDW-401S kan rippen als de beste.

• Th@_M@ster
welke dvdtjes kan ik het best bij de dvd brander kopen? lieft een spindel van 50

zijn die van platinium een beetje geschikt voor deze brander? want dat zou heel mooi uitkomen?? :)

Th@_M@ster wijzigde deze reactie 03-09-2003 22:26 (40%)

Ka-tjing

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

zijn er al mensen media tegengekomen die echt niet werken?

• Bartjuh
  • Niet online
Ik denk dat ik tog maar 2weken/een maandje nog wacht.

De prijzen dalen nou zo snel, het zou gewoonweg dom zijn om nu zo'n ding te halen (tenzij je geld genoeg hebt of het hard nodig hebt) , die nec 1300 is in 2 weken gewoon 20 euro in prijs gedaald, en ik voorzie dat het gestaag doorgaat!
En de lite-on dvd+r drive daalt ongeveer met een snelheid van 0,5~1 euro per dag. :P

Maar goed, my 2 cents :)

edit: nou 4 uur later is de 1300 alweer 5 euro goedkoper :9
Hij stond op 154 en nou op 149 8)

Bartjuh wijzigde deze reactie 05-09-2003 16:10 (12%)

• Matthijs
Hm ja allemaal leuk enzo, maar de prijzen zullen toch ook wel een bodem hebben? Of niet soms?

Het enige probleem wat ik kan vinden is het compatibiliteits probleem van de Lite-On brander met sommige media.... Iemand hier al enige ervaring mee?

• Bartjuh
  • Niet online
quote:
EvilTuinHekje schreef op 07 September 2003 @ 16:02:
Hm ja allemaal leuk enzo, maar de prijzen zullen toch ook wel een bodem hebben? Of niet soms?

Het enige probleem wat ik kan vinden is het compatibiliteits probleem van de Lite-On brander met sommige media.... Iemand hier al enige ervaring mee?
Als je kijkt naar de cd-branders van vandaag, zal de bodem op ongeveer 40 euro liggen.

Maar goed, dat is denk nog een hele tijd van nu vandaan.

Ik denk eerder dat ze hard dalen naar ~80 euro en dan gaat het een stuk langzamer met de prijs...

• Biobakker
  • Niet online
heeft iemand al een lijstje met toevallig de media waarmee deze dvd-writer compatible is.

• FaZe
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-05 15:37
Heeft iemand deze brander geprobeerd met de Nashua DVD+R? En hoe bevallen deze... Of andere die zeker goed werken..

FaZe wijzigde deze reactie 08-09-2003 17:59 (3%)

• Y0ur1
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
FaZe schreef op 08 September 2003 @ 17:59:
Heeft iemand deze brander geprobeerd met de Nashua DVD+R? En hoe bevallen deze... Of andere die zeker goed werken..
ja daar ben ik ook benieuwd naar.

• MrLee
  • Laatst online: 22-05 15:03
quote:
FaZe schreef op 08 september 2003 @ 17:59:
Toevallig een Nashua media op bestelling staan, krijg hem morgen binnen. Ik laat het meteen weten wat ie ermee doet 8)

Tot nu toe heb ik alleen de RICOH CD's kunnen branden die erbij zaten. Beide geen probleem, "zelfs" mijn Cyberhome 505 pakt ze, heerlijk :9~ Tot nu toe niks dan lof over deze drive, alleen wil Nero 6 welleens dwarsliggen, maar daar hebben we andere progjes voor :Y)

• StanTheMan
  • Laatst online: 23-05 11:29
ik ben ook tevreden, m'n broer heeft er vandaag 3 gekocht (voor hem, voor mij en voor een vriend van me) en hij loopt als een tiet..

de bijgeleverde +RW speelt m'n op 4x gebrande dvd film moeiteloos af op de stand-alone marantz dv-4200

• Matthijs
w00t! :D Loon, schiet op... * EvilTuinHekje wants Lite-On! :9~

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou er is nieuws met betrekking tot de firmware voor de - standaard !

Er is nu namelijk een dual format brander van liteon uitgebracht namelijk de LDW-411S.
Nu is het geval dat deze firmware op de LDW-401S kan alleen nog de vraag waar we hem vandaan kunnen halen.
Dat deze firmware op de 401S kan is al bevestigd en gedaan ! >:)
Zal vanavond even op zoek gaan naar deze firmware en dan laat ik het jullie natuurlijk weten.

• Biobakker
  • Niet online
quote:
SmokeyTheBandit schreef op 09 September 2003 @ 16:17:

Er is nu namelijk een dual format brander van liteon uitgebracht namelijk de LDW-411S.
Nu is het geval dat deze firmware op de LDW-401S kan alleen nog de vraag waar we hem vandaan kunnen halen.
Zal vanavond even op zoek gaan naar deze firmware en dan laat ik het jullie natuurlijk weten.
enig idee wat de specs zijn van de 411S

Wat is je bron btw ? :?

Biobakker wijzigde deze reactie 09-09-2003 16:47 (3%)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

quote:
Biobakker schreef op 09 september 2003 @ 16:47:
[...]

enig idee wat de specs zijn van de 411S

Wat is je bron btw ? :?
http://club.cdfreaks.com/...6d034f2c94&threadid=74888

• Hermanvh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-04-2016

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

quote:

Iemand met een 411S zou m kunnen backuppen met LTNFLASH denk ik :) Dan kan je gaan testen :)

webOS all the way!

• Matthijs
Idd geflasht, maar de dvd brander kan perfect dvd-r branden, maar kan ze zelf niet eens terug lezen .. sommige andere lezers wel, maar het is dus nogal een buggy firmware...

• wittereus
De gekte rond deze brander zal nu wel helemaal losbarsten.... :P

SPECS

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
EvilTuinHekje schreef op 09 September 2003 @ 18:16:
Idd geflasht, maar de dvd brander kan perfect dvd-r branden, maar kan ze zelf niet eens terug lezen .. sommige andere lezers wel, maar het is dus nogal een buggy firmware...
Lite-On brengt voor de meeste van haar drives regelmatig nieuwe firmwares uit met "match more media", dus dat probleem zal wel gefixed worden.

Olé! Here we go, DVD +/- functionaliteit op de 401S!! :)

• Bartjuh
  • Niet online
Te Gaaf !! :D

Hier zat ik nou op te wachten !
Nog even 2 weekjes ofzo wachten, dan kan ik lezen over de ervaringen met de nieuwe firmware en dan is de prijs ook nog eens gezakt :) (vast wel :P )

• Matthijs
offtopic:
Ik wilde em sowieso al halen, maar ja ... hoe meer voordelen hoe beter :D als dat tering loon ook ff opschiet >:)

Edit: ok gaat weer helemaal de mist in ... kzal pas weer posten hier als ik wat nuttigs heb te melden of de brander binnen heb :X

Matthijs wijzigde deze reactie 09-09-2003 19:18 (45%)

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

ben heel erg benieuwd naar die firmware en de ervaringen van mensen, met name via de diverse media....

las op cdfreaks trouwens dat ie dus ook -r op 4x schrijft :)

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-05 23:16

FaceDown

Fothermucker.

Heeft die nieuwe +/- firmware geen negatief effect op de + functionaliteit? In dat geval kan het geen kwaad om 'm erin te zetten, ondanks dat de drive dan geen - kan lezen.

Ik heb 'm overigens zojuist besteld bij Wintelco. 116,- + 6,- verzendkosten. :)

FaceDown wijzigde deze reactie 10-09-2003 10:14 (21%)

Error #405 Signature not found.

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik heb hem ook sinds vorige week. Wel makkelijk als je ook DVD-R(W)'s zou kunnen branden. Verder ben ik er heel tevreden mee, zeker als je bedenkt dat ik hiervoor een Plextor Plexwriter 4/2/20 had (4 speed write, 2 speed rewrite)

Helaas heb ik niet goed opgelet op de media die ik erbij heb gekocht:

- Imation DVD+R (wil maar tot 2,4x)
- Nashia DVD+RW (wil maar tot 2,4x)

Nu heb ik er van allebei 10 gekocht, en vind het wel jammer dat het niet op 4x lukt. Nouja, volgende keer maar weer beter kijken :|

• StanTheMan
  • Laatst online: 23-05 11:29
ach ja, hopelijk was de prijs dan ook lager..

• Denada
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-10-2003
Ik heb deze brander ook pas aangeschaft en kan wel de imation cd's op 4x branden, ik gebruik hiervoor nero6.

Wat je kan doen is je firmware upgraden...

http://www.liteonit.com/O...english-load-firmware.htm

Er gaat een gerucht dat er voor deze brander een firmware uitkomt die +/- ondersteunt.

Of is dit soms de nieuwe brander van liteon de 411s ??

http://www.liteonit.com/ODD/english/english-product.htm

LITE-ON DVD RW Firmware FAQs

LDW - 411S COMING SOOM !!
LDW - 401S 4X 4X 12X + 40X 24X 40X E-IDE DVD+RW, SMART-BURN, SMART-X, VAS® mechanism

Athlon2400 - A7N8X Deluxe - 512MB - 160GB HD - V9560 Video Suite - AOpen H600B - Logitech Cordless Desktop - Sony DVD 16 x - LiteOn 401S - LiteOn 48x24x48

• koelkast
  • Niet online
quote:
Denada schreef op 11 September 2003 @ 08:51:

LDW - 411S COMING SOOM !!
LDW - 401S 4X 4X 12X + 40X 24X 40X E-IDE DVD+RW, SMART-BURN, SMART-X, VAS® mechanism
Hmmz, Coming Soom. Ben benieuwd wat Soom is daar bij Lite-on :D

• Dr C
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-05 15:11

Dr C

met C en CK

quote:
Ik heb 'm overigens zojuist besteld bij Wintelco. 116,- + 6,- verzendkosten.
had je hem beter bij Opus kunne bestellen voor 120euro + o verzendkosten ;)
quote:
las op cdfreaks trouwens dat ie dus ook -r op 4x schrijft
zonder die firmware opgrade :? dan is het wel erg cool.

ff voor de compatibilitieit. Mijn ervaring tot nu toe:

fujifilm DVD+R

Philips DVD+RW
Nashua DVD+RW

doen het allemaal (of moest dit in een andere topic)

Dr C wijzigde deze reactie 11-09-2003 10:50 (25%)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Dagobertje25
  • Laatst online: 05-11-2003

Dagobertje25

Alles komt goed !!

quote:
rjw schreef op 03 September 2003 @ 18:16:
Een ander voordeel van de Liteon vind ik de brandsnelheden voor cdr(w) 40-24x.
Wet iemand ook als er zwarte frontjes zijn voor deze brander?
Ja, ik heb er al een zwart frontje opzitten. :*)

Werk om te leven en leef niet om te werken !

• DeadMetal
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-05 14:20
Hier wat meer info over de komende LiteOn brander, de LDW-411S:
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2323

Specs:
Schrijven:
DVD+R 4x
DVD+RW 4x
DVD-R 4x
DVD-RW 2x
CD-R 40x
CD-RW 24x

Lezen:
DVD 12x
CD-R 40x

Daar wat ik nog wel even op :)
LiteOn komt overigens volgens de planning aan het einde van het jaar met een 8x brander die (als ik me niet vergis) beide formaten aankan.

DeadMetal wijzigde deze reactie 11-09-2003 10:53 (4%)

• MrLee
  • Laatst online: 22-05 15:03
quote:
koelkast schreef op 10 September 2003 @ 10:21:
- Imation DVD+R (wil maar tot 2,4x)
- Nashia DVD+RW (wil maar tot 2,4x)

Nu heb ik er van allebei 10 gekocht, en vind het wel jammer dat het niet op 4x lukt. Nouja, volgende keer maar weer beter kijken :|
Toevallig ben ik terwijl ik dit typ op een Imation aan het branden, doet ie gewoon op 4x :9 Dus moet wel lukken hoor ...

• Denada
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-10-2003
Is de 401s indentiek qua hardware dan de 411s van LiteOn?

Zou het mogelijk zijn de 401s ook een dual writer te maken dmv firmware upgrade?

Athlon2400 - A7N8X Deluxe - 512MB - 160GB HD - V9560 Video Suite - AOpen H600B - Logitech Cordless Desktop - Sony DVD 16 x - LiteOn 401S - LiteOn 48x24x48

• koelkast
  • Niet online
quote:
mrleeais schreef op 11 september 2003 @ 11:03:
[...]

Toevallig ben ik terwijl ik dit typ op een Imation aan het branden, doet ie gewoon op 4x :9 Dus moet wel lukken hoor ...
Is dat een DVD+RW of gewoon +R ?
Ik had het nl. over een RW

• Scidd0w
  • Laatst online: 12:22

Scidd0w

3000Wp

quote:
Dagobertje schreef op 11 September 2003 @ 10:51:
[...]

Ja, ik heb er al een zwart frontje opzitten. :*)
Mag ik vragen waar je die gekocht heb?

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
quote:
Denada schreef op 11 September 2003 @ 12:41:

Zou het mogelijk zijn de 401s ook een dual writer te maken dmv firmware upgrade?
Lees voortaan het topic voordat je blaat...

--edit--
Je bent een newbie @ GoT zie ik. Suggestie: lees eerst eens de FAQ's. En lees topics eens helemaal door voordat je een reply plaatst. Want nu vraag je iets wat allang is beantwoord.

Wildfire wijzigde deze reactie 11-09-2003 13:19 (26%)

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

quote:
cramwinckel schreef op 11 September 2003 @ 10:44:
[...]

had je hem beter bij Opus kunne bestellen voor 120euro + o verzendkosten ;)

[...]

zonder die firmware opgrade :? dan is het wel erg cool.
Nee da's na die firmware update

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

quote:

beantwoord
quote:
Denada schreef op 11 September 2003 @ 12:41:

:D

Over dat zwarte frontje, hij is bij een aantal zaken in t zwart te koop :)
zie pricewatch

• Scidd0w
  • Laatst online: 12:22

Scidd0w

3000Wp

quote:
philipnorth schreef op 11 september 2003 @ 14:18:

[...]

Over dat zwarte frontje, hij is bij een aantal zaken in t zwart te koop :)
zie pricewatch
Hmm.. Is dat zo? Ik heb net bij welgeteld 10 bedrijven gekekeken op de
site en hem nog niet gevonden. Zo jij zo aardig willen zijn en mij vertellen wie
hem dan in het zwart verkoopt op dit moment?

12x ZN Shine 250Wp & Omniksol 3.0K TL @ ZZW

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

quote:
Scidd0w schreef op 11 september 2003 @ 14:41:
[...]

Hmm.. Is dat zo? Ik heb net bij welgeteld 10 bedrijven gekekeken op de
site en hem nog niet gevonden. Zo jij zo aardig willen zijn en mij vertellen wie
hem dan in het zwart verkoopt op dit moment?
tuurlijk :)

www.wintelco.nl

Lite-On DVD+RW 4x4x12/CDRW 40x24x40 IDE LDW-401S >>BLACK front<< AANBIEDING! OP=OP!! Euro 129,00

(2e site in pricewatch btw)

philipnorth wijzigde deze reactie 11-09-2003 15:41 (6%)

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*