En de bijbehorende vraag: Wat is er volgens jou dan anders?Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:25:
Volgends mij is de hardware van 811s anders dan bij 411s!!
Verwijderd
Neverending storyVerwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:25:
Volgends mij is de hardware van 811s anders dan bij 411s!!

Ze zijn goed te downloaden, maar weet je ook welke versie van de firmware dit is?_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 19:33:
OK ok ok hier zijn ze dan!!!!!
811S
Laat maar ff horen of je ze goed kan downloaden.
Is dit de gene die standaard in de brander zat of is dit na de nieuwste firmware upgrade?
Verwijderd
Het is de HS06.gsjonnie schreef op 18 november 2003 @ 19:36:
[...]
Ze zijn goed te downloaden, maar weet je ook welke versie van de firmware dit is?
Is dit de gene die standaard in de brander zat of is dit na de nieuwste firmware upgrade?
het is idd de orginele.
ik heb nu me brander geupdate naar HS0E
zal ik die ook nog posten?
Canon Digital Ixus V2
Als je dat zou willen doen, HEEEEEEEEEEL graag_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 19:42:
het is idd de orginele.
Ok hij staat nu onder dezelfde link.
Ok nu al jullie bevindingen posten heh. ik wil wel ff weten of het werkt.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Nee, het doet het niet. Ik denk er zijn nog meer anpassingen nodig._MB_ schreef op 18 november 2003 @ 19:49:
Ok hij staat nu onder dezelfde link.
Naar een eeprom update blijft de eerste deel van het eeprom hetzelfde.
Vreemd.
moet ik de nieuwe eepron ook nog posten?
dus na de update?
Edit: Ok nieuwste eeprom staat er ook bij.
suc6.
als ik nog meer kan doen hoor ik het wel.
dus na de update?
Edit: Ok nieuwste eeprom staat er ook bij.
suc6.
als ik nog meer kan doen hoor ik het wel.
[ Voor 47% gewijzigd door _MB_ op 18-11-2003 20:02 ]
Canon Digital Ixus V2
Oeh ik ben benieuwd
Ik heb iig al een 401s @ 411s, maar 401s @ 811s zou helemaal een lachertje zijn!
Kun je ook aangeven welk deel hetzelfde blijft.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:51:
[...]
Nee, het doet het niet. Ik denk er zijn nog meer anpassingen nodig.
Naar een eeprom update blijft de eerste deel van het eeprom hetzelfde.
Vreemd.
Want ik ben al flink aan het kijken naar verschillen in eeproms.
En ik ben er al achter dat beide eeproms van de 811S die hier zijn gepost identiek zijn.
Verwijderd
00000gsjonnie schreef op 18 november 2003 @ 20:11:
Kun je ook aangeven welk deel hetzelfde blijft.
Want ik ben al flink aan het kijken naar verschillen in eeproms.
En ik ben er al achter dat beide eeproms van de 811S die hier zijn gepost identiek zijn.
00010
00020
00030
blijft hetzelfde (nog steeds 401s/411s waarden) en wordt niet overgeschreven.
Welke "beide" eeproms bedoel je?
Ik ook ff een update doen.
Alles werkt goed, behalve dat de led blijft knipperen, na een restart wordt het zelfs herkend als een 811s.
Zelfs de originele nieuwste 811s firmware van LiteOn ziet hem als een 811S brander, en kan ik hem updaten naar de laatste waarna er zelfs wordt aangegeven dat de update is gelukt.
Ergens denk ik dat er een check in de EEPROM zit of misschien een weerstandje?
Alles werkt goed, behalve dat de led blijft knipperen, na een restart wordt het zelfs herkend als een 811s.
Zelfs de originele nieuwste 811s firmware van LiteOn ziet hem als een 811S brander, en kan ik hem updaten naar de laatste waarna er zelfs wordt aangegeven dat de update is gelukt.
Ergens denk ik dat er een check in de EEPROM zit of misschien een weerstandje?
De eeproms die zijn gepost hierboven 
Ik heb alles wat ik kwa eeproms heb gecontroleerd met elkaar en kom tot conlussie:
Alle orriginele eeproms hebben een complete datum, de niet orriginele die je hebt gebruikt om hem te hacken en de gene die nu in je brander zit hebben geen laatste numerieke waarde maar een "." in de hexeditor, deze . heeft een waarde FE.
En als ik nu eens bij de problemen kijk op de website voor de hack van 401S@411S zie ik dat die meneer ook problemen heeft met het laatste nummerieke getal.
Nu heb ik dat getal van de 811S firmware al de waarde FE gegeven en ga zo dus ff kijken als ik hem nu wel kan flashen
Ik heb alles wat ik kwa eeproms heb gecontroleerd met elkaar en kom tot conlussie:
Alle orriginele eeproms hebben een complete datum, de niet orriginele die je hebt gebruikt om hem te hacken en de gene die nu in je brander zit hebben geen laatste numerieke waarde maar een "." in de hexeditor, deze . heeft een waarde FE.
En als ik nu eens bij de problemen kijk op de website voor de hack van 401S@411S zie ik dat die meneer ook problemen heeft met het laatste nummerieke getal.
Nu heb ik dat getal van de 811S firmware al de waarde FE gegeven en ga zo dus ff kijken als ik hem nu wel kan flashen
Verwijderd
Hmm, waarde FE heb ik ook eerst gehad. Nu ben ik nog een keertje van 401-411-811 gegaan en het waarde is 39 (ASCII=20031029).
Ik heb hem geflashed naar 811S maar oranje ledje flikkert ook bij mij.
Ik ga nu eerst an de koffie en ga daarna is de firmware onderzoeken want nadat die geflashed is gaat het ledje flikkeren.
Ik ga nu eerst an de koffie en ga daarna is de firmware onderzoeken want nadat die geflashed is gaat het ledje flikkeren.
hehe. het schiet al aardig op.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Er is heel veel verschil tussen beide firmwares. Moeilijk.
Ik heb het datum nu juist op mijn drive zitten (zonder FE) maar het werkt nog steeds niet. Misschien wordt 00000-00040 naar 401s/411s codes gecheckd...
Ik heb het datum nu juist op mijn drive zitten (zonder FE) maar het werkt nog steeds niet. Misschien wordt 00000-00040 naar 401s/411s codes gecheckd...
Ik denk dat de checks inderdaad in de firmwares zitten, aangezien ik de firmware van de 401S bij elke EEPROM aan de praat krijg.
Wat ook eigenaardig was, is dat na een poging (eerst EEPROM en dan Firmware) van 411S -> 811S -> 411S de de led blijft knipperen.
Maar alle pogingen die ik naar de 401S doe, is de drive weer ok.
Waarschijnlijk heeft LiteOn in de 411S een EEPROM string check gedaan, maar in de 811S nog iets anders.
Ikzelf zou eigenlijk als ik LiteOn was een weerstand controle doen of iets dergelijks, dus ik denk dat er meer moet gebeuren dan een Firmware en EEPROM tweak.
Wat ook eigenaardig was, is dat na een poging (eerst EEPROM en dan Firmware) van 411S -> 811S -> 411S de de led blijft knipperen.
Maar alle pogingen die ik naar de 401S doe, is de drive weer ok.
Waarschijnlijk heeft LiteOn in de 411S een EEPROM string check gedaan, maar in de 811S nog iets anders.
Ikzelf zou eigenlijk als ik LiteOn was een weerstand controle doen of iets dergelijks, dus ik denk dat er meer moet gebeuren dan een Firmware en EEPROM tweak.
[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 18-11-2003 21:13 ]
Verwijderd
Op cdfreaks heeft OC-freak zijn 411s wel al op 811s gehad. Hij heeft alleen iets van "modified 811s firmware" gezegt. Dus denk ik wel dat het alleen firm+eeprom is en niet een zaak van hardware-protectie.
Als het een firmware check is, dan moet dus voor toekomstige firmwares ook deze check omzeilt worden.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 21:20:
Op cdfreaks heeft OC-freak zijn 411s wel al op 811s gehad. Hij heeft alleen iets van "modified 811s firmware" gezegt. Dus denk ik wel dat het alleen firm+eeprom is en niet een zaak van hardware-protectie.
Dat is niet zo fijn.
Trouwens als ze in de 811S firmware een check hebben zitten, dan zouden ze dat bij de 411S ook kunnen doen.
Maar dat is niet het geval aangezien je na de tweak alle nieuwe 411s firmwares kan gebruiken.
De 811S is dus fysiek anders waardoor de 811S firmware de check kan uitvoeren.
Door een aanpassing in de firmware zou je deze check kunnen uitschakelen.
Maar alsnog blijft het vreemd dat de firmware de drive wel pakt en doet alsof het allemaal klopt, maar toch blijft knipperen na de update.
[ Voor 40% gewijzigd door XthinkZ op 18-11-2003 21:37 ]
Verwijderd
Witzig, ik gaa van 811s firmware terug naar 411s fimware (nog steeds met 811s eeprom) en de LED flasht groen. Heb al probeerd 00000-00040 handmatig op 811s waarden te zetten - lukt niet. Scheiße!
Als ik de firmware bekijk die nu in mijn apparaat zit dan vind ik vreemd genoeg deze string:
ILETO- NVD+DWRL WD4-10 S
Terwijl de firmware waar mee ik hem heb gehacked deze string bevat(orriginele 411S firmware):
ILETO- NVDRD WDL-W14S1
En de geposte 811S firmware heeft deze string:
ILETO- NVDRD WDL-W18S1
Dat betekent dat zelfs na de hack de 401 toch terug word herkend.
Zou dit aan de datum misschien liggen dat de firmware zegt de datum van dit apparaat is ouder dan de eerste echt 411S of 811S is uitgebracht?
ILETO- NVD+DWRL WD4-10 S
Terwijl de firmware waar mee ik hem heb gehacked deze string bevat(orriginele 411S firmware):
ILETO- NVDRD WDL-W14S1
ILETO- NVDRD WDL-W18S1
Zou dit aan de datum misschien liggen dat de firmware zegt de datum van dit apparaat is ouder dan de eerste echt 411S of 811S is uitgebracht?
Verwijderd
ik heb een probleempje
ik heb de niewste firmware geinstalled die van 15 november dacht ik.
maar nu wil ie gewoon geen lege dvd-rs meer pakken. het lampje blijft maar knipperen en er gebeurd niks.
Als ik een cd-r erin doet pakt ie m meteen.
Een dvd-rw die erbij zat wil ie wel pakken maar als ik ga branden geeft ie een error dat ie geformat moet worden terwijl ie dat daarvoor gedaan heeft.
Ik heb princo dvd-rs, ik weet dat er te twisten valt over de kwaliteit hiervan, maar ze werkten eerst wel en best goed.
Dus weet iemand de oplossing of heeft iemand nog de oudere firmware of zelfs de originele firmware voor me?
Alvast heel erg bedankt
ik heb de niewste firmware geinstalled die van 15 november dacht ik.
maar nu wil ie gewoon geen lege dvd-rs meer pakken. het lampje blijft maar knipperen en er gebeurd niks.
Als ik een cd-r erin doet pakt ie m meteen.
Een dvd-rw die erbij zat wil ie wel pakken maar als ik ga branden geeft ie een error dat ie geformat moet worden terwijl ie dat daarvoor gedaan heeft.
Ik heb princo dvd-rs, ik weet dat er te twisten valt over de kwaliteit hiervan, maar ze werkten eerst wel en best goed.
Dus weet iemand de oplossing of heeft iemand nog de oudere firmware of zelfs de originele firmware voor me?
Alvast heel erg bedankt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 00:39 ]
Wel een beetje vreemd dat ie geen dvd's bijna meer herkent.
Maar welke firmware heb je over het apparaat geflashed.
En heb je die firmware bij lite-on gedownload, zo ja laat de laatste vraag dan maar zitten.
Was het een exe file (origineel van liteon) of een bin file
Maar welke firmware heb je over het apparaat geflashed.
En heb je die firmware bij lite-on gedownload, zo ja laat de laatste vraag dan maar zitten.
Was het een exe file (origineel van liteon) of een bin file
Verwijderd
In mijn apparaat heb ik wel W18S1 staan na updaten met 811s firmware. Ook ltnflash "compare" zeggt dat het identiek is.gsjonnie schreef op 18 november 2003 @ 21:53:
Als ik de firmware bekijk die nu in mijn apparaat zit dan vind ik vreemd genoeg deze string:
ILETO- NVD+DWRL WD4-10 S
ILETO- NVDRD WDL-W14S1
ILETO- NVDRD WDL-W18S1
Als ik met nero ga branden op dvd. en ik bekijk me brander, dan geeft ie 4x aan als maximale snelheid. hoe kan dat? waarom niet 8x?
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Welke soort media gebruik je?_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 23:31:
Als ik met nero ga branden op dvd. en ik bekijk me brander, dan geeft ie 4x aan als maximale snelheid. hoe kan dat? waarom niet 8x?
Heb jij ook Update Boot Code aangevinkt als je de firmware update naar de 811S?Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 23:25:
[...]
In mijn apparaat heb ik wel W18S1 staan na updaten met 811s firmware. Ook ltnflash "compare" zeggt dat het identiek is.
Verwijderd
Op Atomic forum en cdfreaks zeggen zij nu dat het niks met eeprom heeft te maken.
Ja ik heb het ook met "update bootcode" gedaan.
Ja ik heb het ook met "update bootcode" gedaan.
Heeft er al iemand geprobeerd zijn drive terug te klokken naar 401S en dan direkt naar de 811S te gaan.
Misschien is de 411S firmware ondertussen beveiligd tegen zulke overclock akties dat het daarom niet goed gaat.
Misschien is de 411S firmware ondertussen beveiligd tegen zulke overclock akties dat het daarom niet goed gaat.
Verwijderd
In ieder geval is er geen "protection" in de 401s firmware. Zelfs met 811s eeprom kan ik zonder problemen ES0G draaien.
eeh. nix media
de bovenkant is helemaal zilver. zat bij de brander.
en het is een +rw schijfje.
misschien moet ik het bekijken als ik nog nix geopend heb. dus dat ie nog niet heeft gekeken watvoor dvd erin zit. Misschien geeft ie dan wel 8x aan. en binnenkort denk maar ff 25 platinum dvd bestellen. die zijn volgens mij wel goed.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Ik heb al gehoord dat het bijgevoegde media van Lite-on alleen 4x media is!!!
Geen grapje!! Ze verkopen en 8x brander met 4x media... Het zou het best zijn als je Verbatim Datalife Plus 4x gaat kopen. Grote kans op Tayo Yuden - kun je dan met 8x branden. Viel Glück!

Geen grapje!! Ze verkopen en 8x brander met 4x media... Het zou het best zijn als je Verbatim Datalife Plus 4x gaat kopen. Grote kans op Tayo Yuden - kun je dan met 8x branden. Viel Glück!
Dan moet je net doen alsof je een dvd gaat branden maar moet je geen media invoeren._MB_ schreef op 18 november 2003 @ 23:31:
Dan kun je wel kiezen uit 8 speed, op het moment als je die dvd erin stop die er bij geleverd is dan veranderd nero dat direkt in 4 speed omdat dat de maximale beschrijfbare snelheid van die dvd is.
Verwijderd
Als ik van 401s naar 411s ga, dann zit de protectie ALLEEN in de laatste waarde van het datum. Dat moet precies op FE staan anders werkt het update van 401->411 niet.gsjonnie schreef op 18 november 2003 @ 23:55:
Heeft er al iemand geprobeerd zijn drive terug te klokken naar 401S en dan direkt naar de 811S te gaan.
Met drive code (401, 411 of 811) heeft het niks te maaken, met een 811s eeprom (laatste datum waarde op FE) heb ik successvol op 411s fw geflashd.
Verwijderd
ik had dus een probleem met de lite-on, heb ik zelf opgelost 
werkt prima nu!
werkt prima nu!
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 23:04 ]
Heb net op cdfreaks.com een review gelezen van de Lite on 411S, die ik zelf ook heb. Kwam goed uit de test, ben dus nog blijer dat ik deze heb 
Maar de dvd's die zij echt super vinden zijn de Verbatim Data Life Plus DVD+R. En dan vooral van Taiyo Yuden.
Heeft iemand enig idee waar deze te koop zijn?? Want voor belangrijke data wil ik graag deze dvd's kopen
Maar de dvd's die zij echt super vinden zijn de Verbatim Data Life Plus DVD+R. En dan vooral van Taiyo Yuden.
Heeft iemand enig idee waar deze te koop zijn?? Want voor belangrijke data wil ik graag deze dvd's kopen
Verwijderd
ik heb de Liteon LDW 411S, hij's goed enzo.
Maar ik heb 1 probleempje:
Ik heb hier lege CD-Rs van 48x. Mijn brander kan dus 40x branden, maar hij brand maar maximaal in Nero 6.0.0.0 op 24x ...
Hoe komt dat? Ik heb trouwens de nieuwste firmware.
Ik heb hier lege CD-Rs van 48x. Mijn brander kan dus 40x branden, maar hij brand maar maximaal in Nero 6.0.0.0 op 24x ...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:21 ]
de brandsnelheid in windows al op max gezet ?Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 17:14:
Dat zeg ik....
Verwijderd
Ik heb die Verbatims bij zowel de Mediamarkt Den Haag als de Mycom gevonden, een week of 4 geleden.
Bartistuta schreef op 19 november 2003 @ 17:08:
Heb net op cdfreaks.com een review gelezen van de Lite on 411S, die ik zelf ook heb. Kwam goed uit de test, ben dus nog blijer dat ik deze heb
Heb je Nero al geprobeerd te updaten? Kan wezen dat het daaraan ligt hoor...Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 17:14:
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
en is het al gelukt, om er een 811 van te maken?
Canon Digital Ixus V2
Wat wordt er eigenlijk bij de 811s standaard in de doos bijgeleverd? Software? Blanco Dvd's?
Laat maar ! Ik weet het al, namelijk:Pandarrama schreef op 20 november 2003 @ 21:24:
Wat wordt er eigenlijk bij de 811s standaard in de doos bijgeleverd? Software? Blanco Dvd's?
Includes one empty 4X DVD+RW disc and one empty 4X DVD+R disc.
Includes Sonic MyDVD, RecordNow DX and Sonic DLA software - a good
die +R heb ik er niet bij gekregen. jammer.Pandarrama schreef op 20 november 2003 @ 22:08:
[...]
Laat maar ! Ik weet het al, namelijk:
Includes one empty 4X DVD+RW disc and one empty 4X DVD+R disc.
Includes Sonic MyDVD, RecordNow DX and Sonic DLA software - a good
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
En mischien dat je dat met ons in detail wil delen ?!Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 16:10:
ik had dus een probleem met de lite-on, heb ik zelf opgelost
werkt prima nu!
Ik heb sinds vandaag een Lite-On 811S.
Starte de-net Nero Info tool en die zei dat hij geen Mount Rainier ondersteund, hoort dit zo, of is versie 5.5.10.54 OEM van Nero alweer verouderd?
Verder een prima brandertje, doet wat ie moet doen behalve 8x branden op 4x schijfjes
Er zit Sonic MyDVD en Power DvD 4.0 XP bij en een leeg 4x -speed Rw'tje en kabeltje.
Ik gebruik zelf Nashua DvD's en dat gaat perfecto i.c.m. dit brandertje.
Starte de-net Nero Info tool en die zei dat hij geen Mount Rainier ondersteund, hoort dit zo, of is versie 5.5.10.54 OEM van Nero alweer verouderd?
Verder een prima brandertje, doet wat ie moet doen behalve 8x branden op 4x schijfjes
Er zit Sonic MyDVD en Power DvD 4.0 XP bij en een leeg 4x -speed Rw'tje en kabeltje.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Ook niet onaardig, ik heb onderzoek gedaan (verscheidene sites/NG's) naar (schijnbaar) de 'juiste' DVD's in gebruik met de Lite-On 411S. (FS07/FS0B firmware)
DVD-R geniet (wat) meer compatibilliteit dan DVD+R met standalone DVD-spelers overigens. Dat je het maar ff weet.
Wat blijkbaar zeer goed bevalt:
Taiyo Yuden
Mitsui GOLD
Kodak GOLD
Verbatim Datalife+
Memorex (gebruik ik zelf met succes, dvd+rw's op fs07 & fs0b)
Fujifilm (gebruik ik zelf met succes, dvd-r's op fw -> fs07)
Wat blijkbaar redelijk goed bevalt:
DataTrack
TDK
Ricoh
Pioneer
Mam-e
Taiyo Yuden fabricaat(? Whitelabels?)
De FS0F probeer ik vanaf vandaag... Ik hoop dat jullie deze info kunnen gebruiken. Ik ondersteun trouwens de mening (wat op T.net stond) dat mindere kwaliteit als Princo, mijn DVD fikker wel slikt (twijfelachtig), maar standalones hebben moeite...
DVD-R geniet (wat) meer compatibilliteit dan DVD+R met standalone DVD-spelers overigens. Dat je het maar ff weet.
Wat blijkbaar zeer goed bevalt:
Taiyo Yuden
Mitsui GOLD
Kodak GOLD
Verbatim Datalife+
Memorex (gebruik ik zelf met succes, dvd+rw's op fs07 & fs0b)
Fujifilm (gebruik ik zelf met succes, dvd-r's op fw -> fs07)
Wat blijkbaar redelijk goed bevalt:
DataTrack
TDK
Ricoh
Pioneer
Mam-e
Taiyo Yuden fabricaat(? Whitelabels?)
De FS0F probeer ik vanaf vandaag... Ik hoop dat jullie deze info kunnen gebruiken. Ik ondersteun trouwens de mening (wat op T.net stond) dat mindere kwaliteit als Princo, mijn DVD fikker wel slikt (twijfelachtig), maar standalones hebben moeite...
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Wat staat er op die nashua's? Ik heb deze ook (van de paradigit, met Makrolon erop). Code is DATATRK001. Ontzettende bagger dvd's als ik ze met Kprobe lees.Bajo schreef op 21 november 2003 @ 14:59:
Ik heb sinds vandaag een Lite-On 811S.
Verwijderd
Heb sinds woensdag een 811s en bevalt uitstekend.
Platinum DVD+R 4x gebrand op 8x. Mediacode: RICOHJPN RO1 rev.02
Plextor DVD+R 4x gebrand op 8x. Mediacode: YUDEN000 T01 rev.01
Philips DVD+RW 4x gebrand op 4x. Mediacode: RICOHJPN W11 rev.01
Getest op Playstation 2 en Sony dvd speler(geen idee wat het type is)
Verwijderd
De Makrolons zijn defect. Je kan ze zo opsturen naar Nashua nederland en je krijgt een nieuwe doos. In mijn geval zaten er wat extra DVD RW bij. Helaas werkten de nieuwe Nashua's ook niet lekker, maar de service is dus wel OK.
Topic hierover: Nec 1x00 icm Nashua 2,4x(macrolon) oplossing
Ik heb trouwens een 401, die verder lekker draait, alleen Nashua werkt maar tot 70%, dan gaat de film haperen.
Ik heb trouwens een 401, die verder lekker draait, alleen Nashua werkt maar tot 70%, dan gaat de film haperen.
Tijdens het branden wordt de snelheid geleidelijk verhoogt. Het is dus heel goed mogelijk dat die media gewoon de 4x niet aan kan, wat je in het laatste deel merkt. (Daar brand hij het snelst)Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:11:
De Makrolons zijn defect. Je kan ze zo opsturen naar Nashua nederland en je krijgt een nieuwe doos. In mijn geval zaten er wat extra DVD RW bij. Helaas werkten de nieuwe Nashua's ook niet lekker, maar de service is dus wel OK.
Heb je die Platinum met Kprobe geverifieerd?Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:03:
Heb sinds woensdag een 811s en bevalt uitstekend.
Doe ik iets fout of?
Ik kan op geen mogelijke manier een cd van 800 mb 90 minuten dus, gebrand krijgen in die LDW 411.
Iemand ervaring, of iemand ook dezelfde ervaring?
Ik kan op geen mogelijke manier een cd van 800 mb 90 minuten dus, gebrand krijgen in die LDW 411.
In de review van cdfreaks staat dat de 411 tot 99 min brandt, welke firmware heb je? Brandprogramma?Gem1e schreef op 21 november 2003 @ 22:17:
Doe ik iets fout of?
Strange, firmware van 07-11, (die laatste van 15-11 heeft toch niet net die overburn gerepareerd?)_Richie_ schreef op 21 november 2003 @ 22:34:
[...]
In de review van cdfreaks staat dat de 411 tot 99 min brandt, welke firmware heb je? Brandprogramma?
burnprog, Nero 6.0.0.15
cdees van Platinum.
Upgrade je firmwareGem1e schreef op 21 november 2003 @ 22:48:
[...]
Strange, firmware van 07-11, (die laatste van 15-11 heeft toch niet net die overburn gerepareerd?)
burnprog, Nero 6.0.0.15
cdees van Platinum.
Upgrade je nero
Verwijderd
Welke test van Kprobe moet ik doen, opgegeven snelheden zijn de snelheden waarmee Nero aangeeft dat ie gebrand wordt of bedoel je iets anders?Heb je die Platinum met Kprobe geverifieerd?
http://forum.cdfreaks.com...ead.php?s=&threadid=75573
http://forum.cdfreaks.com...ead.php?s=&threadid=78353
voor Kprobe en interpretatie ervan.
http://forum.cdfreaks.com...ead.php?s=&threadid=78353
voor Kprobe en interpretatie ervan.
Heb je wel in Nero -> Preferences -> Expert Feauteres : Enable overburn Disc-At-Once aanstaan? En op max. 100min. gezet? Fik je de CD ook meteen Disc-At-Once?
Session-at-once of Track-at-once (SAO,TAO) gaat niet.
Volgens mij was 6.0.0.15 de beruchte nero met de overburn bugtranztaz schreef op 22 november 2003 @ 08:34:
[...]
Heb je wel in Nero -> Preferences -> Expert Feauteres : Enable overburn Disc-At-Once aanstaan? En op max. 100min. gezet? Fik je de CD ook meteen Disc-At-Once?
Session-at-once of Track-at-once (SAO,TAO) gaat niet.
De 23 versie geinstalled, de rest had ik dus al zo aangevinkt, en nu wel willen._Richie_ schreef op 22 november 2003 @ 09:43:
[...]
Volgens mij was 6.0.0.15 de beruchte nero met de overburn bug
Is dus ook weer opgelost...
Ook nieuwe firmware eringeknald? Schijnt echt een verbetering te zijn.Gem1e schreef op 22 november 2003 @ 13:54:
[...]
De 23 versie geinstalled, de rest had ik dus al zo aangevinkt, en nu wel willen.
Is dus ook weer opgelost...
Met nieuwe firmware kon ik nog niet overburnen, t lag echt aan Nero, de nieuwste versie werkte wel._Richie_ schreef op 22 november 2003 @ 17:09:
[...]
Ook nieuwe firmware eringeknald? Schijnt echt een verbetering te zijn.
Verwijderd
Weet iemand wat het probleem kan zijn als de officiele firmware files van LiteOn een fout geven op ongeveer 20% "Unable to flash drive, contact your vendor.". Ik heb een 411s.
Oh ja, ik bedoelde meer dat de brandkwaliteit met de firmware er op vooruit is gegaan.Gem1e schreef op 22 november 2003 @ 20:45:
[...]
Met nieuwe firmware kon ik nog niet overburnen, t lag echt aan Nero, de nieuwste versie werkte wel.
Ik heb mijn 411S net een paar dagen binnen en ben even aan het pielen. Ik heb wel gemerkt dat de Emtec DVD's niet zo'n succes zijn.
-R wilde maar op 1x en de +R wilde op 2,4x.
De +R wil die zelf wel afspelen, maar in een elke andere DVD-drive die ik heb geprobeerd hapert ie en weet ik het.
-R wilde maar op 1x en de +R wilde op 2,4x.
De +R wil die zelf wel afspelen, maar in een elke andere DVD-drive die ik heb geprobeerd hapert ie en weet ik het.
PSN: Shiver23
Verwijderd
Ik heb al verschillende DVD-r's geprobeerd:
Princo 4x: Geven bij mij geen problemen, ongeveer 20 gebrand, allemaal goed gelukt, bij 1 film hapert ie even 2 seconden op het eind, maar voor de rest perfect.
Datawrite 4x: brand wel op 4x, maar terug lezen geeft al in het midden van de schijf fouten aan.
Mam's 4x: Willen niet branden op 4x, en op 1x zijn ze soms te branden, maar ook bijna nooit.
Princo 4x: Geven bij mij geen problemen, ongeveer 20 gebrand, allemaal goed gelukt, bij 1 film hapert ie even 2 seconden op het eind, maar voor de rest perfect.
Datawrite 4x: brand wel op 4x, maar terug lezen geeft al in het midden van de schijf fouten aan.
Mam's 4x: Willen niet branden op 4x, en op 1x zijn ze soms te branden, maar ook bijna nooit.
Hebben princo's nou zo'n grote variatie in de kwaliteit ofzow ? kan iemand identifier er overheen gooien.Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:08:
Ik heb al verschillende DVD-r's geprobeerd:
Hoe zat het nou met diue nashua dvd's?
Dat zeg ik....
Phillips gebruik ik zelf, en werkt goed op 2.4x Laatst een 4x gefikt maar PInnacle Instant Copy 8 deed vaag en was "not responding" uiteindelijk was die wel klaar met fikken en zei dat alles complete was, alleen de DVD film was nergens te lezen (dit met een 401S)
Woei... Misschien een corrupte flasher? Detecteert je BIOS hem nog, de DVD-schrijver?Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 21:10:
Weet iemand wat het probleem kan zijn als de officiele firmware files van LiteOn een fout geven op ongeveer 20% "Unable to flash drive, contact your vendor.". Ik heb een 411s.
Verwijderd
Probeer met mtkflash vanaf DOS te flashen - dat lukt zelfs als het BIOS hem niet meer detecteert.tranztaz schreef op 25 november 2003 @ 13:43:
[...]
Woei... Misschien een corrupte flasher? Detecteert je BIOS hem nog, de DVD-schrijver?
Lees dan wel goed de documentatie. Het beste resultaat is een Bin-file (volgens mij zijn er liteon exe2bin converters) te gebruiken bij o.a. http://www.rpc1.org weg en je dvd-fikker op de Secondary Master of Primary Master (gebruik bootdisk) te zetten. Maak gebruik van je IDE-poortjes op het moederbord en niet van ATA/IDE-controllertjes.
[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 25-11-2003 15:32 ]
Nee tot op heden is het nog niet gelukt._MB_ schreef op 20 november 2003 @ 17:53:
en is het al gelukt, om er een 811 van te maken?
Ik heb al meerdere aanpassings in de eeprom en firmware doorgevoerd en elke keer staat hij weer oranje te flikkeren en zet ik hem van ellende maar weer terug naar de vorige editie 411S
jammer. naja wie weet lukt het nog wel.
of het is gewoon niet mogelijk.
Ik ben iig zeer tevreden met me 811. brand echt super. nergens problemen mee. goeie brander.
of het is gewoon niet mogelijk.
Ik ben iig zeer tevreden met me 811. brand echt super. nergens problemen mee. goeie brander.
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Quote from Atomic-forum/Zebra:
____________schnipp_____________________________________
The upgrade procedure for 411S->811S is made difficult as a result of a checksumming protection (or sentinel as we call it) that prevents the HS0E firmware from functioning correctly on a drive with a 411S f/w and EEPROM. Popping on an 811S EEPROM will not solve this. (Add to the fact that it destroys your OPC).
The problem is FURTHER complicated by the seemingly 50/50 success rate we are experiencing....(see my previous post)...
It will all happen cleanly, in time. As with our original quest, all that time ago, we just need time and focus to get us through.
_____________schnapp____________________________________
In particular, the firmware will check line 100 (address 00-0F), this is drive specific and made from a sentinel made up from the first (unchangeable) lines. Upps, sorry voor het Engels.
____________schnipp_____________________________________
The upgrade procedure for 411S->811S is made difficult as a result of a checksumming protection (or sentinel as we call it) that prevents the HS0E firmware from functioning correctly on a drive with a 411S f/w and EEPROM. Popping on an 811S EEPROM will not solve this. (Add to the fact that it destroys your OPC).
The problem is FURTHER complicated by the seemingly 50/50 success rate we are experiencing....(see my previous post)...
It will all happen cleanly, in time. As with our original quest, all that time ago, we just need time and focus to get us through.
_____________schnapp____________________________________
In particular, the firmware will check line 100 (address 00-0F), this is drive specific and made from a sentinel made up from the first (unchangeable) lines. Upps, sorry voor het Engels.
Verwijderd
Waar ik me over verbaas is het volgende:
Alle DVD+R die ik brand met mijn 401S kan ik alleen in de writer lezen, en het duurt heel lang voordat de DVD herkent wordt. (platinum 2.4x en philips 2.4x, Emtec geeft Nero 6.0.0.23 aan dat er goed is gebrand, daarna herkent zelfs de brander hem niet meer)
Zowel, mijn AOPEN DVDdrive, Cyberhome playerals Pioneer player geven nodisc/reageren niet op de DVD+R
Met DVD+RW's (Philips 2.4x en 4x, en Sentinel 2.4x) gaat branden ok en kunnen alle spelers de DVD lezen.
Ik dacht dat DVD+R juist beter compatible was dan +RW, vanwege de betere reflectie
Ook werkt DVD identifier niet, hij kan geen media codes lezen. Is dat normaal met deze drive, ik heb hier niets over kunnen vinden?
Ben ik de enige met deze ervaring?
edit: Ik heb de laatste officiële firmware erop staan, de update verliep zonder problemen. Ik koop nu gewoon alleen maar +RW, maar dat is wel een relatief dure oplossing. Ben alvast aan het sparen voor een dual layer brander als ze uitkomen, hopelijk hoeft deze niet al te lang mee
Alle DVD+R die ik brand met mijn 401S kan ik alleen in de writer lezen, en het duurt heel lang voordat de DVD herkent wordt. (platinum 2.4x en philips 2.4x, Emtec geeft Nero 6.0.0.23 aan dat er goed is gebrand, daarna herkent zelfs de brander hem niet meer)
Zowel, mijn AOPEN DVDdrive, Cyberhome playerals Pioneer player geven nodisc/reageren niet op de DVD+R
Met DVD+RW's (Philips 2.4x en 4x, en Sentinel 2.4x) gaat branden ok en kunnen alle spelers de DVD lezen.
Ik dacht dat DVD+R juist beter compatible was dan +RW, vanwege de betere reflectie
Ook werkt DVD identifier niet, hij kan geen media codes lezen. Is dat normaal met deze drive, ik heb hier niets over kunnen vinden?
Ben ik de enige met deze ervaring?
edit: Ik heb de laatste officiële firmware erop staan, de update verliep zonder problemen. Ik koop nu gewoon alleen maar +RW, maar dat is wel een relatief dure oplossing. Ben alvast aan het sparen voor een dual layer brander als ze uitkomen, hopelijk hoeft deze niet al te lang mee
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 09:16 ]
Je hebt al een firmware upgrade gedaan?
Ik heb gisteren mijn Lite-On LDW811S binnen gekregen maar ik moet hier toch even wat kwijt over de afspeelbaarheid van de Xbox. DVD+R schijfjes die gebrand zijn in een NEC ND1100A werken wel goed in de Xbox met Samsung drive terwijl dezelfde media gebrand door een Lite-On LDW-xx1S niet goed werken. Dat komt omdat de NEC ND1100A de Book-type (bit identify oid) automatisch op DVD-ROM zet. De samsung drive leest de DVD+R dus als DVD-ROM. De Lite-On kan dit (nog) niet en laat de Book-type op DVD+R staan waarvan de samsung drive denkt dat hij die niet kan lezen. De vraag is nu wanneer Lite-On meer bekend maakt over het veranderen van de Book-type voor DVD+R's. Tot nu toe kan alleen bij Ricoh gebaseerde dvdbranders de Book-type ingesteld worden omdat zij het bekend gemaakt hebben dat en hoe het werkt. Meer info op http://www.dvdplusrw.org/....asp?mid=-1&sid=-1&aid=42
Nou.. sinds de nieuwe firmware pakt mijn Xbox met Thompson DVD speler alles DVD's die ik gebrand heb met een 411S. Af en toe krijg ik wel eens een dirty of damaged disc error.SilverMaster schreef op 26 november 2003 @ 11:21:
Ik heb gisteren mijn Lite-On LDW811S binnen gekregen maar ik moet hier toch even wat kwijt over de afspeelbaarheid van de Xbox. DVD+R schijfjes die gebrand zijn in een NEC ND1100A werken wel goed in de Xbox met Samsung drive terwijl dezelfde media gebrand door een Lite-On LDW-xx1S niet goed werken. Dat komt omdat de NEC ND1100A de Book-type (bit identify oid) automatisch op DVD-ROM zet. De samsung drive leest de DVD+R dus als DVD-ROM. De Lite-On kan dit (nog) niet en laat de Book-type op DVD+R staan waarvan de samsung drive denkt dat hij die niet kan lezen. De vraag is nu wanneer Lite-On meer bekend maakt over het veranderen van de Book-type voor DVD+R's. Tot nu toe kan alleen bij Ricoh gebaseerde dvdbranders de Book-type ingesteld worden omdat zij het bekend gemaakt hebben dat en hoe het werkt. Meer info op http://www.dvdplusrw.org/....asp?mid=-1&sid=-1&aid=42
What a fine day for Science! | Specs
Ik heb het niet over Thompson drives, en welke DVD's heb je gebruikt? - of + ?Huntor schreef op 26 november 2003 @ 11:30:
[...]
Nou.. sinds de nieuwe firmware pakt mijn Xbox met Thompson DVD speler alles DVD's die ik gebrand heb met een 411S. Af en toe krijg ik wel eens een dirty of damaged disc error.
Nee, maar het is bekend dat een Thompson dvd veel slechter recordable DVD's pakt dan de samsung drives. Ik had zelf eerst ook problemen, maar door de nieuwe firmware gaat alles goed, en leest mijn Xbox alles.SilverMaster schreef op 26 november 2003 @ 11:34:
[...]
Ik heb het niet over Thompson drives, en welke DVD's heb je gebruikt? - of + ?
Ik heb getest met Datatrack DVD+R.
Samsung leest helemaal geen DVD+R (tenzei de BookType op DVD-ROM staat) en jij kan nu DVD+R's afspelen in je Thompson drive. Dus de Thompson dvd pakt helemaal niet slechter recordable DVD's dan de Samsung. Misschien als het om DVD-R's gaat, want ik weet niet of de Thompson die leest (Samsung iig wel).Huntor schreef op 26 november 2003 @ 12:58:
[...]
Nee, maar het is bekend dat een Thompson dvd veel slechter recordable DVD's pakt dan de samsung drives. Ik had zelf eerst ook problemen, maar door de nieuwe firmware gaat alles goed, en leest mijn Xbox alles.
Ik heb getest met Datatrack DVD+R.
Ik heb ff wat opgezocht en je hebt helemaal gelijk. De Thompson is de enige die DVD+R pakt maar weer geen DVD-R. De Phillips schijnt soms een DVD-RW te doen, verder bijna niks. En de SamSung moet toch vrij goed DVD-R's kunnen lezen.SilverMaster schreef op 26 november 2003 @ 13:16:
[...]
Samsung leest helemaal geen DVD+R (tenzei de BookType op DVD-ROM staat) en jij kan nu DVD+R's afspelen in je Thompson drive. Dus de Thompson dvd pakt helemaal niet slechter recordable DVD's dan de Samsung. Misschien als het om DVD-R's gaat, want ik weet niet of de Thompson die leest (Samsung iig wel).
bron=http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=23&t=17216&s=410302d2259c302e0b756cfe75c0f9c9
Sorry maar hebben we het nu over standalone DVD spelers? Ik heb namelijk een Samsung en die leest gewoon DVD+r en +rw
Nee over Xbox dvddrives. Daar zijn een aantal onduidelijkheden over. Hopelijk zijn ze nu (deels) opgelost.n00bs schreef op 26 november 2003 @ 14:37:
Sorry maar hebben we het nu over standalone DVD spelers? Ik heb namelijk een Samsung en die leest gewoon DVD+r en +rw
Laatste firmware changes staat duidelijk dat er fixes zijn mbt Xbox
Ja maar dat betekend nog niet dat de Samsung drive in de Xbox ineens wel DVD+R's kan lezen. De compatibiliteit van DVD-R's is het hoogst omhoog geschroeft las ik ergens.
Dit topic wordt een rommeltje.
Hou de 4xxS en de 8xxS apart en hou eveneens de brander-ervaringen (firmware, hacks, tech-issues, brandprogseltjes, etc) en de media-ervaringen (welke DVD's werken, welke niet) in aparte topics, net als bij de NEC topics. Zie ook Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
Dus: jullie mogen de volgende nieuwe topics starten:
[Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS
[Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS
[rml][ Ervaringen] Lite-On LDW-8xxS[/rml] <-- deze link is echt
[Media compatibiliteit] Lite-On LDW-8xxS
Of in ieder geval iets in deze strekking. Een mooie topicstart (concrete samenvatting van dit topic?) zou zeer gewaardeerd worden
Hou de 4xxS en de 8xxS apart en hou eveneens de brander-ervaringen (firmware, hacks, tech-issues, brandprogseltjes, etc) en de media-ervaringen (welke DVD's werken, welke niet) in aparte topics, net als bij de NEC topics. Zie ook Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"
Dus: jullie mogen de volgende nieuwe topics starten:
[Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS
[Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS
[rml][ Ervaringen] Lite-On LDW-8xxS[/rml] <-- deze link is echt
[Media compatibiliteit] Lite-On LDW-8xxS
Of in ieder geval iets in deze strekking. Een mooie topicstart (concrete samenvatting van dit topic?) zou zeer gewaardeerd worden
[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 27-11-2003 07:46 ]
Dit topic is gesloten.