Titelchange ---> [Ervaringen] Lite-on LDW-XXXs....
[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 12-11-2003 17:04 ]
[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 12-11-2003 17:04 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Wat zegt dvd_identifier?Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:06:
Ik heb vandaag de nashua dvd-r 50 stuks bij mycom gehaald en ze branden maar op 1x speed terwijl op de site gewoon 2x speed staat ligt het nou aan mijn liteon 411s met de B firmware (dus nieuwste) of gewoon aan die rot dvd-r
Verwijderd
Ik kom hier op terug ... en na enig testen concludeer ik dat princo schijfjes toch bagger zijn !! ( of de brander, maar dat is wel raar aangezien ik nog geen enkel ricoh dvd+r schijfje heb verneukt)Bartjuh schreef op 10 november 2003 @ 10:21:
[...]
De schijfjes zijn goed te lezen (na de flash naar FS0B !! ) in diverse DVD-rom drives.
In standalone's dvd spelers heb ik ze nog getest..
Morgenavond heb ik weer tijd en dan brand ik wel een film om te testen in me dvd speler ..
Weet je nog een progje om dvd's te testen ?
Ik heb hetzelfde probleem met princo dvd-r 2 speed.Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:06:
Ik heb vandaag de nashua dvd-r 50 stuks bij mycom gehaald en ze branden maar op 1x speed terwijl op de site gewoon 2x speed staat ligt het nou aan mijn liteon 411s met de B firmware (dus nieuwste) of gewoon aan die rot dvd-r
[ Voor 19% gewijzigd door Bartjuh op 14-11-2003 09:03 ]
Ik heb hetzelfde met Princo's. Branden prima maar lezen ho maar. Ik kom wel op de schijf maar dang hangt windows.Bartjuh schreef op 13 november 2003 @ 21:39:
Ik kom hier op terug ... en na enig testen concludeer ik dat princo schijfjes tog bagger zijn !! ( of de brander, maar dat is wel raar aangezien ik nog geen enkel ricoh dvd+r schijfje heb verneukt)
.....
Princo zij kwa uiterlijk opzich moooie schijfjes ... but looks can be deceiving ...
[ Voor 3% gewijzigd door Biobakker op 13-11-2003 22:11 ]
Dat zeg ik....
Die nashua, is dat niet dvd+r ??Biobakker schreef op 13 november 2003 @ 22:10:
[...]
Ik heb hetzelfde met Princo's. Branden prima maar lezen ho maar. Ik kom wel op de schijf maar dang hangt windows.
Met Platinum's heb ik gehad dat een dvd film bleef hangen hier en daar.
Nashua heb ik tot nu toe geen problemen mee (de 2.4 dan).
Welke princo's heb je dan ?
[ Voor 33% gewijzigd door Bartjuh op 14-11-2003 09:13 ]
Bedankt.dominator schreef op 14 november 2003 @ 09:16:
Check post in plextor topic :
[rml]dominator in "[ Plextor PX-708A] media compatibiliteit"[/rml]
Welke firmware heb je?Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:25:
Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID SMMR01
Format Type UDF 1.02
Volume Name SERVINGSARA
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 11/ 6/2003 21:04:35
Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 23053Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1
dit is van dvdinfo aangeeft!!!
Dat mag ook wel zeg ...MIG schreef op 14 november 2003 @ 17:49:
der is weer een nieuwe firmware voor de 411s namelijk DR4FS0F
iemand die al getest?
dit zeggen ze er over:
Improve the playability for the Home-use players and XBOX
wat bedoelen ze met home-use players? Gewoon je standalone?MIG schreef op 14 november 2003 @ 17:49:
der is weer een nieuwe firmware voor de 411s namelijk DR4FS0F
iemand die al getest?
dit zeggen ze er over:
Improve the playability for the Home-use players and XBOX
[ Voor 19% gewijzigd door Tundreq op 14-11-2003 18:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ook deze DVD+R van Nashua een keer bij Para gehaald, ze zijn wel ok. Elke DVD+R doet het tot nu toe die ik gebrand heb.Bartistuta schreef op 15 november 2003 @ 19:06:
Ik heb bij mijn dvd brander gelijk 10 nashua dvd's gekocht.
Als ik dvd identifier erop los laat geeft ie het volgende aan:
--------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:SKYMEDIA-R01-00]
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [SKYMEDIA]
Media Type ID : [R01]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]
Mijn vraag is nu, hoe kan ik controleren of dit goede dvdtjes zijn? Ik heb er 1 gebrand, en die werkt goed op mijn playstation 2, bij mijn neef in zijn dvd speler (op de computer - een lite-on) en in een samsing standalone dvd speler. In mijn brander (de 411S) heeft ie af en toe dat ie ff stottert, dan hoor je de dvd opspinnen en dan gaat ie weer door. Het rare is dat dit steeds op dezelfde punten gebeurt, maar alle 3 de andere dvd spelers hier geen last van hebben.
Heeft er iemand anders misschien deze dvdtjes ook al eens gehad. Kon namelijk niks vinden op SKYMEDIA.
Hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik kan kijken of het goede dvdtjes zijn, aangezien ik het zonde vind als ik een dvd brand met data, en die data later niet meer kan lezen ofzo.
P.S. ik ben van plan om die mitsui dvd's te bestellen bij cdfreaks, maar is er nou al iemand die deze dvd's goed heeft kunnen branden? Heb altijd mitsui cd's gehad, en die waren perfect, dus denk dat de dvd's van hun ook wel goed zijn.
P.S.2 Als ik onder nero dvd video kies (5.5.10.54), is dan de udf versie automatich 1.02??
I second that !!Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:26:
> Welke raden jullie mij aan te kopen?
In ieder geval niet Princo! Met Verbatim Datalife Plus heb ik de beste resultaten in kprobe (heel lage PI/PO scores) en de heel goede compatibiliteit met mijn gewoone DVD-speler.
Verwijderd
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Ik zou voor de pioneer gaan. Lite-on heeft nogal wat problemen met princo's lees ik hier. Een collega van me heeft de pioneer a06 (retail uitvoering dus) en die heeft er inmiddels al een paar honder mee gefikt zonder problemen. Het verschil tussen 8 en 4 speed moet je zelf weten, wil je 8 minuten of 16 minuten doen over je dvdtje?_MB_ schreef op 16 november 2003 @ 15:59:
Lite-On LDW-811S of Pioneer 106 DVD brander?
Ik twijfel namelijk tussen deze 2.
Ik heb het id dat de pioneer kwalitatief iest beter is, maar ik weet niet precies hoe de lite-on is.
Voordeel lite-on: 8x dvd, en 40 x cd branden.
Mijn cd-brander gaat er namelijk uit. dus ik heb zometeen alleen nog een dvd/cd brander.
Nadeeel is misschien de kwaliteit dus.
Is dat 8x echt een aanrader? of kan ik netzogoed 4x nemen?
Welke van deze 2 raden jullie mij aan?
Alvast bedankt.
Martijn.
Verwijderd
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Het antwoord geef je zelf al_MB_ schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
ik bestel hem bij wintelco, si dat een beetje een goed bedrijf?
hij heeft wel een duimpje dus dat zal wel goedzijn.
toch niet. Anders zouden die lite-on fikkers ook gewoon princo's fantsoenlijk kunnen schrijven, net zoals de pioneer en plextor bijvoorbeeld.n00bs schreef op 16 november 2003 @ 16:48:
Ik zou absoluut niet voor Princotjes voor de Pioneer gaan... nr 1 is Princo "C" kwaliteit en al kan je t fikken, is Princo vaak niet echt compatible met andere standalone devices.
Verder komen bij Lite On genoeg Firmare updates met meet compatbiliteit van Recordable Media.
Mjah, lite-on heeft een ijzersterke reputatie als het om dvd spelers en cd-recorders gaat. Betekend dat automatisch dat ze ook goede dvd-recorders kunnen maken? Dacht ut niet.....Ik zou voor die Lite On gaan, aangezien dit merk zich met andere optical devices goed heeft bewezen qua kwaliteit en prijs/kwaliteitverhouding.
Compatabiliteit van Media heeft totaal NIETS te maken met de schrijfkwaliteit etc van een device. Dat is echt een veel gemaakte misopvattingdominator schreef op 16 november 2003 @ 17:08:
[...]
toch niet. Anders zouden die lite-on fikkers ook gewoon princo's fantsoenlijk kunnen schrijven, net zoals de pioneer en plextor bijvoorbeeld.
[...]
Mjah, lite-on heeft een ijzersterke reputatie als het om dvd spelers en cd-recorders gaat. Betekend dat automatisch dat ze ook goede dvd-recorders kunnen maken? Dacht ut niet.....(alsof elk mobo van asus zo geweldig is, geeez)
Zonder fatsoenlijke firmware KUN je ook geen media fatsoenlijk schrijven! Mag ik je er aan herinneren dat lite-on ook een duister verleden heeft gehad waarvan je liever GEEN drive in je pc had zitten.n00bs schreef op 16 november 2003 @ 17:23:
[...]
Compatabiliteit van Media heeft totaal NIETS te maken met de schrijfkwaliteit etc van een device. Dat is echt een veel gemaakte misopvatting
Pioneer heeft geen ijzersterke rep. er zijn genoeg modellen geweest van CD-R devices die totaal niet goed zijn bevallen
[ Voor 32% gewijzigd door Xandrios op 16-11-2003 18:01 ]
Verwijderd
Kun je als je die hebt het Eeprom posten/mailen? Misschien lukt dan eindelijk het upgrade van mijn 401s/411s naar 811s... Anders ga ik verder het verschil in de firmware tussen FS0F en HS0E bekijken..._MB_ schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
Ik bestel de Lite-On LDW-811S. zal vast wel een goede zijn.
Ik heb geen id wat de eeprom is.Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:09:
[...]
Kun je als je die hebt het Eeprom posten/mailen? Misschien lukt dan eindelijk het upgrade van mijn 401s/411s naar 811s... Anders ga ik verder het verschil in de firmware tussen FS0F en HS0E bekijken...
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Verwijderd
Dat komt omdat er nieuwe firmware uit is en dat het dan wel goed kan werkenVerwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:53:
waarom heb het gevoel of iedereen telkens weer in herhaling valt over
de 4xxs icm princo schijfjes.... ik lees hier helemaal niks anders meer dan compatibiliteitsprob`s met verschillende media
Verwijderd
heb dus hetzelfde, ik doe hem weg en neem een NEC fikkergsjonnie schreef op 16 november 2003 @ 22:20:
Ik heb nog eens een princo geprobeert te branden met de allernieuwste firmware en het lijkt helemaal goed te gaan maar ik heb de film eens bekeken.
En wat blijkt, eerst had ik problemen dat een film ging stotteren na 90 minuten.
Dit probleem is verholpen CQ verschoven.
Nu heb ik dus dit probleem na ongeveer 110 minuten.
Conclusie het wordt beter door de nieuwe firmware maar nog niet helemaal top.
Dit allemaal gedaan op een 401S @ 411S met 4X speed Princo.
DVD bekeken met Power dvd 5 op een Pioneer 106s
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
En ik heb dus ook hetzelfdeVerwijderd schreef op 16 november 2003 @ 23:45:
[...]
heb dus hetzelfde, ik doe hem weg en neem een NEC fikker
Je kan de hack wel uitvoeren, zolang je maar je eigen EEPROM gebruikt! Daarin staat nl drive-specifieke informatie die voor iedere drive weer anders is. En je kan hem altijd weer terugflashen, met je eigen EEPROM, zodat het weer de 401s is zoals je die aangeschaft hebtn00bs schreef op 17 november 2003 @ 12:38:
Precies XthinkZ
En dat is de reden waarom ik dus NIET de hack uitvoer
Verwijderd
Wilt u ons dan een grote gunst doen en uw EEPROM posten/mailenDeadMetal schreef op 17 november 2003 @ 14:49:
Voor de mensen die nog geen brander aangeschaf hebben: gewoon direct voor een 411 of 811 gaan. Dan heb je al dit gedoe niet![]()
Prijsverschil is miniem. Ik ga volgende week fijn een 811S aanschaffen en natuurlijk een zooi lege schijfjes.
Als ik de ervaringen zo lees lijken Fuji, Verbatim en Philips me wel goede keuzes.
Zoiets ja. Ik zoek ff de site op waar het exact staat, zo heb ik 't ook gedaan.n00bs schreef op 17 november 2003 @ 14:40:
Ok wat dus gedaan moet worden, is Eeprom en FW backup, dan 411S EEprom erop, dan kan de FW van de 411 erop en uiteindelijk de 401 Backupped Eeprom terugzetten...
Heb ik dat dan goed begrepen?
[ Voor 27% gewijzigd door dog4life op 17-11-2003 16:02 ]
[ Voor 5% gewijzigd door scorpio op 17-11-2003 16:58 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Ik overweeg het te doen, ben er niet 100% zeker van. De tweak werkt niet voor iedereen zijn nog steeds genoeg topics all over the internet waarbij bepaalde zaken niet meer juist functioneren na het opvolgen van de juiste instructies.scorpio schreef op 17 november 2003 @ 16:58:
Dacht dat jij dit niet wou doen![]()
Zie >>>Precies XthinkZ
En dat is de rede waarom ik dus NIET de hack uitvoer<<<<<<
K vindt dat men nu wel in herhaling valt ...
ff voor de duidelijkheid ..de tweak van 401 >411 werkt!!
De 1 zet gemodde eeprom terug ..de ander (ik dus) kan dit niet eens en schijnt ook te werken met originele 411 eeprom.
Of iemand dit WIL doen is voor zijn eigen verantwoording/risico.
Oft nodig is moet ook iedereen zelf uitmaken en heeft te maken met ,,,heb je al een 401 of wordt dit je eerste brander etc etc...
Voor je iets plaatst (topic wordt nu wel heel groot nmlk) ff teruglezen !
Isn't it time for closing this topic... mod?
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
ff zoeken en je hebt 't zo gevonden... niet gezocht maar zo uit mijn hoofd > eeprom terug en dan firmware er weer in. et voilaAmien90 schreef op 17 november 2003 @ 18:04:
kan iemand mij uitleggen hoe ik 'm terug kan zetten naar een 401?
ik heb mijn oude EPROM nog .. FIRMWARE niet meer, maar die kan ik van hun site afhalen neem ik aan
Jep dat kan, ik heb ook de nwste 411-fw in mijn 401@411n00bs schreef op 17 november 2003 @ 18:59:
En nog steeds speelt ook mijn vraag, of het mogelijk is, wanneer je 401 -> 411 hebt geconvert met een gepatchte versie van je 401 EEPROM, of het dan mogelijk is de officiele firmware updates te draaien van de 411
Verwijderd
Ja, geen problemen ermee. Ik heb FS0F op mijn 401@411s geflashed.n00bs schreef op 17 november 2003 @ 18:59:En nog steeds speelt ook mijn vraag, of het mogelijk is, wanneer je 401 -> 411 hebt geconvert met een gepatchte versie van je 401 EEPROM, of het dan mogelijk is de officiele firmware updates te draaien van de 411
Canon Digital Ixus V2
Canon Digital Ixus V2
[ Voor 20% gewijzigd door _MB_ op 17-11-2003 23:30 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik heb regelmatig cdrfreaks gechecked maar niemand die een eeprom had gepost.dog4life schreef op 17 november 2003 @ 23:50:
op cdrfreaks waren er toch ook gasten die hun 811s eeprom hadden gepost?? ze konden alleen niet achter de 'magic byte' komen ofzo... Fysiek zijn de 811 & 411 (&401) hetzelfde heb ik daar gelezen, dus het moet echt mogelijk te zijn hem naar een 811 te flashen... (lijkt mij)
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door _MB_ op 18-11-2003 00:05 ]
Canon Digital Ixus V2
Canon Digital Ixus V2
Achja zolang ik menier lite-on niet aan me deur krijg vind ik het best.gsjonnie schreef op 18 november 2003 @ 00:07:
Er zullen alvast wel mensen zijn met een 811S maar die hebben niet al teveel trek om hun eeprom te posten denk ik
Canon Digital Ixus V2
Canon Digital Ixus V2
Ik heb ff gegoogled en vond deze link ik hoop dat je er wat aan hebt._MB_ schreef op 18 november 2003 @ 07:34:
[off-topic]
ff tussendoor:
heeft iemand mischien nog de orginele firmware van de asus dvd-rom E-616?
want die van mij kan geen enkele dvd meer lezen.
dus ik dacht dat ie stuk was. maar misschien is ie dan nog wel weer maken
iemand een id
[/off-topic]
3211s , dan zou een willekeurig punt aan de buitenzijde van de dvd met 400km/h moeten spinnen_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 00:03:
maar er zijn hier toch al meer mensen met een 811s?
maar het zou wel gaaf zijn als het lukt.
biedt ook wel leuke dingen voor de toekomst.
811s @ 3211s
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Yippiee!_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 17:44:
en dan kan ik de eeprom maken. :d
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Mischien kun je beter EEPROM en firmware eerst posten, dan heb je in ieder geval de originelen mocht er iets fout gaan._MB_ schreef op 18 november 2003 @ 18:11:
Ik zal hem zo hier posten.
moet ik die eeprom en firmware maken voor dat ik de zooi update? of na? of bijde?
[ Voor 40% gewijzigd door XthinkZ op 18-11-2003 18:49 ]
Liever beide dan kan er worden vergeleken wat de nieuwe en de oude kwa verschillen heeft_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 18:11:
Ik zal hem zo hier posten.
moet ik die eeprom en firmware maken voor dat ik de zooi update? of na? of bijde?
Je bent een tweaker... of je bent het niet.dog4life schreef op 18 november 2003 @ 18:48:
als k jullie was zou k nog ff wachten... want er is volgens mij geeneens media die op 8x beschreven kan worden, of wel? En if so, dan duurt het 8min ipv 15min.... Niet echt de moeite (toch?)
Verwijderd
Drie soorten 4x media kun je ook op 8x branden:dog4life schreef op 18 november 2003 @ 18:48:
want er is volgens mij geeneens media die op 8x beschreven kan worden, of wel?
1.24 volgens mij.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 18:15:
Dat maakt niet uit. Het eeprom wordt eigenlijk niet door een firmware-update verandert. Welke versie van ltnflash draai je?
Canon Digital Ixus V2
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq