[Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.576 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
Titelchange ---> [Ervaringen] Lite-on LDW-XXXs.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 12-11-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
gaan de ervaringen topics sowieso niet bij 500 dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:42

SkyStreaker

Move on up!

Vermoedelijk niet...?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Een topic gaat bij 1000 posts over op een "Deel II".

Ik ben er overigens nog niet aan toegekomen om mijn Bulkpaq, RitekG03 en Princo te testen. Wel weet ik dat de princo's er het beste uit zien, dat zijn voor het oog gewoon heel erg nette schijfjes. (En geen rafels etc rond de randen!)

Ik hang nog een beetje met het probleem dat ik met een Author prog. ondertitels wil toevoegen op een geconverteerde Divx film. Alleen zijn er niet echt progjes die bij een bestaande INF file, zomaar subtitle-gegevens kunnen toevoegen :/

Verwijderd

Ik heb vandaag de nashua dvd-r 50 stuks bij mycom gehaald en ze branden maar op 1x speed terwijl op de site gewoon 2x speed staat ligt het nou aan mijn liteon 411s met de B firmware (dus nieuwste) of gewoon aan die rot dvd-r

• Xandrios
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:06:
Ik heb vandaag de nashua dvd-r 50 stuks bij mycom gehaald en ze branden maar op 1x speed terwijl op de site gewoon 2x speed staat ligt het nou aan mijn liteon 411s met de B firmware (dus nieuwste) of gewoon aan die rot dvd-r
Wat zegt dvd_identifier?

Verwijderd

Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID SMMR01
Format Type UDF 1.02
Volume Name SERVINGSARA
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 11/ 6/2003 21:04:35
Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 23053Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

dit is van dvdinfo aangeeft!!!

• stylezzz
Blijft toch twijfelachtig spul dat nashua.... :/

Verwijderd

maar nashua dvd+r 2,4 speed werkt weer wel perfect

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op 10 november 2003 @ 10:21:
[...]

De schijfjes zijn goed te lezen (na de flash naar FS0B !! ) in diverse DVD-rom drives.

In standalone's dvd spelers heb ik ze nog getest..
Morgenavond heb ik weer tijd en dan brand ik wel een film om te testen in me dvd speler ..

Weet je nog een progje om dvd's te testen ?
Ik kom hier op terug ... en na enig testen concludeer ik dat princo schijfjes toch bagger zijn !! ( of de brander, maar dat is wel raar aangezien ik nog geen enkel ricoh dvd+r schijfje heb verneukt)

Na de flash had ik gelijk 3 perfect werkende princo dvd's, één met data, en 2 met films die ook gewoon werken in stand-alone dvd-spelers...
Maar de schijven die daarna kwamen zijn weer allemaal bagger, als je bijvoorbeeld een film afspeelt in een standalone dvd dan krijg je happeringen in zowel geluid als beeld en rare "blokjes" en "strepen" door het beeld en hij wil ook nog wel eens vastlopen |:(

Princo zij kwa uiterlijk opzich moooie schijfjes ... but looks can be deceiving ...

Iemand een aanrader voor/goede ervaringen met schijfjes van het dvd-r(w) formaat ??
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:06:
Ik heb hetzelfde probleem met princo dvd-r 2 speed.
Willen alleen branden op 1x :(

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjuh op 14-11-2003 09:03 ]

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bartjuh schreef op 13 november 2003 @ 21:39:
Ik kom hier op terug ... en na enig testen concludeer ik dat princo schijfjes tog bagger zijn !! ( of de brander, maar dat is wel raar aangezien ik nog geen enkel ricoh dvd+r schijfje heb verneukt)
.....
Princo zij kwa uiterlijk opzich moooie schijfjes ... but looks can be deceiving ...
Ik heb hetzelfde met Princo's. Branden prima maar lezen ho maar. Ik kom wel op de schijf maar dang hangt windows.
Met Platinum's heb ik gehad dat een dvd film bleef hangen hier en daar.
Nashua heb ik tot nu toe geen problemen mee (de 2.4 dan).

[ Voor 3% gewijzigd door Biobakker op 13-11-2003 22:11 ]

Dat zeg ik....

Verwijderd

ik denk dat ik voortaan maar bij dvd+r blijft inplaats van die baggere dvd-r's

Verwijderd

iemand al die emtec van dynabyte geprobeerd op een liteon 411s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Princo! Doet het perfect!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Biobakker schreef op 13 november 2003 @ 22:10:
[...]

Ik heb hetzelfde met Princo's. Branden prima maar lezen ho maar. Ik kom wel op de schijf maar dang hangt windows.
Met Platinum's heb ik gehad dat een dvd film bleef hangen hier en daar.
Nashua heb ik tot nu toe geen problemen mee (de 2.4 dan).
Die nashua, is dat niet dvd+r ??

Dvd+r is naar mijn mening een stuk beter, of gewoon goed eigenlijk. probleem is .. mijn standalone dvd-speler wil ze niet lezen :'(
Maar dat de dvd-r standaard de mindere was, oké , maar dat het zo erg gesteld is :r
Welke princo's heb je dan ?
Misschien heb jij wel de 4x ofzo ...
Zou jij de media informatie van die schijfjes die jij hebt kunnen checken en posten.
Dan doe ik hetzelfde voor mijn princo schijfjes, kijken wat de verschillen zijn ...

[ Voor 33% gewijzigd door Bartjuh op 14-11-2003 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bedankt.
Welke speed is het nou ? En uit welke fabriek komen die ?

Dat kan je hiermee uitlezen : http://dvdplusid.cdfreaks.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 20:25:
Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID SMMR01
Format Type UDF 1.02
Volume Name SERVINGSARA
Application id
Implementation id AHEAD Nero
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 11/ 6/2003 21:04:35
Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 23053Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1

dit is van dvdinfo aangeeft!!!
Welke firmware heb je?

Ik heb een nashua -R gebrand en die deed het wel op 2 X. Het vervelende van Nashua is dat ze verschillende fabrikanten gebruiken. Dat heb ik althans bij de +R schijfjes ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb firmware FS0B dus nieuwste voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:29

MIG

der is weer een nieuwe firmware voor de 411s namelijk DR4FS0F

iemand die al getest?

dit zeggen ze er over:
Improve the playability for the Home-use players and XBOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MIG schreef op 14 november 2003 @ 17:49:

iemand die al getest?

dit zeggen ze er over:
Dat mag ook wel zeg ... :(

Iets zegt me dat deze lite on drive nog niet helemaal "af" is kwa firmware enzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
MIG schreef op 14 november 2003 @ 17:49:

iemand die al getest?

dit zeggen ze er over:
wat bedoelen ze met home-use players? Gewoon je standalone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Ik heb even de firmware van de 411s en 811s gedownload en even met hexeditor zitten comparen.

Nu ben ik al een heel eind in wat hetzelfde is, en daarna houden de overeenkomsten wel op(dit zou betekenen dat dit de nieuwe data is voor de 811s).

Ook heb ik een regel gezien als deze(411S):

FW_CONSTRAINTS=.FS01....FS0F

Het lijkt dat hier wordt gecontroleerd wat je vorige firmware moet zijn.
FS01 is de oude en die nieuwe wordt FS0F.

Terwijl het volgende bij de 811S firmware staat:

FW_CONSTRAINTS=.HS01....HS0E

Het lijkt wel dat dit hetgene is dat ons tegenhoud om te flashen van 411S naar 811S.

Als iemand hier anders over denkt hoor ik het graag.

edit:
Ik ben er achter dat dit alleen maar waarden zijn die worden weergegeven in het update venster.
Maar met een paar aanpassings kon ik wel de 811s runnen en kon ik zelfs op update klikken.
Maar omdat ik niet zoveel geld in de pokket heb om een nieuwe te kopen ga ik het nog maar niet uit proberen

[ Voor 19% gewijzigd door Tundreq op 14-11-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bang zijn :P - je kunt altijd weer terug flashen. En zelfs als het drive dood is en de BIOS het niet meer herkend kun je het nog steeds met mktflash terughalen.
Heb ik ook gedaan, naar de flash blinkt de LED geel/rood. Helaas geen lezen/branden mogelijk.
Maar het is eigenlijk ook niet nodig de exe te veranderen om flashen te kunnen. Je moet alleen ltnflash gebruiken dan kun je zonder aanpassings direct de BIN flashen.

Kijk hier: http://forum.cdfreaks.com...b02ab9bada&threadid=79323

sorry voor mijn Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb bij mijn dvd brander gelijk 10 nashua dvd's gekocht.
Als ik dvd identifier erop los laat geeft ie het volgende aan:

--------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:SKYMEDIA-R01-00]
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [SKYMEDIA]
Media Type ID : [R01]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Mijn vraag is nu, hoe kan ik controleren of dit goede dvdtjes zijn? Ik heb er 1 gebrand, en die werkt goed op mijn playstation 2, bij mijn neef in zijn dvd speler (op de computer - een lite-on) en in een samsing standalone dvd speler. In mijn brander (de 411S) heeft ie af en toe dat ie ff stottert, dan hoor je de dvd opspinnen en dan gaat ie weer door. Het rare is dat dit steeds op dezelfde punten gebeurt, maar alle 3 de andere dvd spelers hier geen last van hebben.
Heeft er iemand anders misschien deze dvdtjes ook al eens gehad. Kon namelijk niks vinden op SKYMEDIA.
Hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik kan kijken of het goede dvdtjes zijn, aangezien ik het zonde vind als ik een dvd brand met data, en die data later niet meer kan lezen ofzo.

P.S. ik ben van plan om die mitsui dvd's te bestellen bij cdfreaks, maar is er nou al iemand die deze dvd's goed heeft kunnen branden? Heb altijd mitsui cd's gehad, en die waren perfect, dus denk dat de dvd's van hun ook wel goed zijn.

P.S.2 Als ik onder nero dvd video kies (5.5.10.54), is dan de udf versie automatich 1.02??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net geflashed met de nieuwe firmware en ben nou aan het testen met mijn baggere dvd-r's van nashua . Hopelijk werken ze nou wel in mijn dvd spelers . Ze branden trouwens nog steeds maar 1x ipv 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
top die updates.. trouwens wel lomp dat die 401s er geen meer krijgt, maar gelukkig is dat dus geen probleem....

de vorige loste voor mij een probleem met nashua cdrw's op, wellicht dat deze ervoor zorgt dat mijn el cheapo spindle dvd+r's goed blijven draaien in m'n marantz dv 4200?? ga het zo proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met deze schijfjes?

That's Write Princo 4x

Welke raden jullie mij aan te kopen? (prijs/kwaliteit) en welke standaard is het beste? - of +

Het is voor een LDW-411S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> Welke raden jullie mij aan te kopen?

In ieder geval niet Princo! Met Verbatim Datalife Plus heb ik de beste resultaten in kprobe (heel lage PI/PO scores) en de heel goede compatibiliteit met mijn gewoone DVD-speeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bartistuta schreef op 15 november 2003 @ 19:06:
Ik heb bij mijn dvd brander gelijk 10 nashua dvd's gekocht.
Als ik dvd identifier erop los laat geeft ie het volgende aan:

Unique Disc Identifier : [DVD+R:SKYMEDIA-R01-00]
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [SKYMEDIA]
Media Type ID : [R01]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Mijn vraag is nu, hoe kan ik controleren of dit goede dvdtjes zijn? Ik heb er 1 gebrand, en die werkt goed op mijn playstation 2, bij mijn neef in zijn dvd speler (op de computer - een lite-on) en in een samsing standalone dvd speler. In mijn brander (de 411S) heeft ie af en toe dat ie ff stottert, dan hoor je de dvd opspinnen en dan gaat ie weer door. Het rare is dat dit steeds op dezelfde punten gebeurt, maar alle 3 de andere dvd spelers hier geen last van hebben.
Heeft er iemand anders misschien deze dvdtjes ook al eens gehad. Kon namelijk niks vinden op SKYMEDIA.
Hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe ik kan kijken of het goede dvdtjes zijn, aangezien ik het zonde vind als ik een dvd brand met data, en die data later niet meer kan lezen ofzo.

P.S. ik ben van plan om die mitsui dvd's te bestellen bij cdfreaks, maar is er nou al iemand die deze dvd's goed heeft kunnen branden? Heb altijd mitsui cd's gehad, en die waren perfect, dus denk dat de dvd's van hun ook wel goed zijn.

P.S.2 Als ik onder nero dvd video kies (5.5.10.54), is dan de udf versie automatich 1.02??
Ik heb ook deze DVD+R van Nashua een keer bij Para gehaald, ze zijn wel ok. Elke DVD+R doet het tot nu toe die ik gebrand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 12:26:
> Welke raden jullie mij aan te kopen?

In ieder geval niet Princo! Met Verbatim Datalife Plus heb ik de beste resultaten in kprobe (heel lage PI/PO scores) en de heel goede compatibiliteit met mijn gewoone DVD-speler.
I second that !!

Princo is de meest goedkope troep ! Bijna elke dvd is gewoon slecht, haperingen in dvd-speler enzo :r (laat je niet verleiden door de goedkope prijs, want minstens de helft heb je tog niets aan, dus dat maakt al 2x zo duur dan het is :( )
Ik heb 10 princo's gebrand, en heb er 7 weggegooid omdat ze gewoon slecht waren |:(

Is verbatim Datalife plus een dvd-r variant of een dvd+r variant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

first of all :

Ik heb de 411s

en heb nu al 20 dvd+r gefikt van het merk ARITA

dit is een goedkoop merk en ze doen het allemaal perfect in mijn Philips 711 dvdspeler...

2nd:

ik heb een grijze sweex kast en dan zo`n butt ugly beige frontje van mn brander erbij.... weet iemand waar ik een zwart of grijs frontje kan kopen voor een lite-on DVD brander want ik kan ze in de pricewatch alleen vinden voor dvdrom-spelers en
verschillende winkels zeggen mij dat deze niet op een dvdbrander past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Lite-On LDW-811S of Pioneer 106 DVD brander?

Ik twijfel namelijk tussen deze 2.

Ik heb het id dat de pioneer kwalitatief iest beter is, maar ik weet niet precies hoe de lite-on is.

Voordeel lite-on: 8x dvd, en 40 x cd branden.
Mijn cd-brander gaat er namelijk uit. dus ik heb zometeen alleen nog een dvd/cd brander.
Nadeeel is misschien de kwaliteit dus.

Is dat 8x echt een aanrader? of kan ik netzogoed 4x nemen?

Welke van deze 2 raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.

Martijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin te twijfelen of de Lite-On LDS-401S wel zown goede brander is, ik heb nl. problemen met het afspelen van DVD's gebrand door dit ding. Elke keer in mijn standalone DVD speler hapert en geluid en beeld na ongeveer een dik uur goed gespeeld te hebben.

Ik ben er nog niet uit of het probleem bij de standalone- DVD speler lige of bij de brander.

Gebrande DVD's doen raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
_MB_ schreef op 16 november 2003 @ 15:59:
Lite-On LDW-811S of Pioneer 106 DVD brander?

Ik twijfel namelijk tussen deze 2.

Ik heb het id dat de pioneer kwalitatief iest beter is, maar ik weet niet precies hoe de lite-on is.

Voordeel lite-on: 8x dvd, en 40 x cd branden.
Mijn cd-brander gaat er namelijk uit. dus ik heb zometeen alleen nog een dvd/cd brander.
Nadeeel is misschien de kwaliteit dus.

Is dat 8x echt een aanrader? of kan ik netzogoed 4x nemen?

Welke van deze 2 raden jullie mij aan?

Alvast bedankt.

Martijn.
Ik zou voor de pioneer gaan. Lite-on heeft nogal wat problemen met princo's lees ik hier. Een collega van me heeft de pioneer a06 (retail uitvoering dus) en die heeft er inmiddels al een paar honder mee gefikt zonder problemen. Het verschil tussen 8 en 4 speed moet je zelf weten, wil je 8 minuten of 16 minuten doen over je dvdtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou absoluut niet voor Princotjes voor de Pioneer gaan... nr 1 is Princo "C" kwaliteit en al kan je t fikken, is Princo vaak niet echt compatible met andere standalone devices.
Verder komen bij Lite On genoeg Firmare updates met meet compatbiliteit van Recordable Media.

Ik zou voor die Lite On gaan, aangezien dit merk zich met andere optical devices goed heeft bewezen qua kwaliteit en prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonJ,

ik heb exact datzelfde probleem gehad wat jij nu ook hebt. De oplossing: koop goede schijfjes in plaats van die troep. Je zal zien dat Philips, Verbatim, TDK enz geen probleem geven. Nashua daarentegen is bij mij shit, van welke fabriek ze ook komen. And die Princo bende waag ik me helemaal niet. Het eerste uur speelt alles lekker af, daarna gaan geluid en beeld haperen op een aantal standalones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik bestel de Lite-On LDW-811S. zal vast wel een goede zijn.

dat ie met 40 x cd kan branden vind ik ook wel lekker. en in de toekomst zal toch alles 8x worden, en nog sneller. dus ja dan kan ik het netzogoed nu kopen.

ik bestel hem bij wintelco, si dat een beetje een goed bedrijf?
hij heeft wel een duimpje dus dat zal wel goedzijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
ik bestel hem bij wintelco, si dat een beetje een goed bedrijf?
hij heeft wel een duimpje dus dat zal wel goedzijn.
Het antwoord geef je zelf al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
n00bs schreef op 16 november 2003 @ 16:48:
Ik zou absoluut niet voor Princotjes voor de Pioneer gaan... nr 1 is Princo "C" kwaliteit en al kan je t fikken, is Princo vaak niet echt compatible met andere standalone devices.
Verder komen bij Lite On genoeg Firmare updates met meet compatbiliteit van Recordable Media.
toch niet. Anders zouden die lite-on fikkers ook gewoon princo's fantsoenlijk kunnen schrijven, net zoals de pioneer en plextor bijvoorbeeld.
Ik zou voor die Lite On gaan, aangezien dit merk zich met andere optical devices goed heeft bewezen qua kwaliteit en prijs/kwaliteitverhouding.
Mjah, lite-on heeft een ijzersterke reputatie als het om dvd spelers en cd-recorders gaat. Betekend dat automatisch dat ze ook goede dvd-recorders kunnen maken? Dacht ut niet..... :/ (alsof elk mobo van asus zo geweldig is, geeez)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dominator schreef op 16 november 2003 @ 17:08:
[...]

toch niet. Anders zouden die lite-on fikkers ook gewoon princo's fantsoenlijk kunnen schrijven, net zoals de pioneer en plextor bijvoorbeeld.

[...]

Mjah, lite-on heeft een ijzersterke reputatie als het om dvd spelers en cd-recorders gaat. Betekend dat automatisch dat ze ook goede dvd-recorders kunnen maken? Dacht ut niet..... :/ (alsof elk mobo van asus zo geweldig is, geeez)
Compatabiliteit van Media heeft totaal NIETS te maken met de schrijfkwaliteit etc van een device. Dat is echt een veel gemaakte misopvatting

Pioneer heeft geen ijzersterke rep. er zijn genoeg modellen geweest van CD-R devices die totaal niet goed zijn bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
n00bs schreef op 16 november 2003 @ 17:23:
[...]

Compatabiliteit van Media heeft totaal NIETS te maken met de schrijfkwaliteit etc van een device. Dat is echt een veel gemaakte misopvatting

Pioneer heeft geen ijzersterke rep. er zijn genoeg modellen geweest van CD-R devices die totaal niet goed zijn bevallen
Zonder fatsoenlijke firmware KUN je ook geen media fatsoenlijk schrijven! Mag ik je er aan herinneren dat lite-on ook een duister verleden heeft gehad waarvan je liever GEEN drive in je pc had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Over die princo's:

Ik heb helaas alleen nog maar data gefikt, filmpjes ga ik deze week proberen. Maar op Princo 4X werkt mijn 411S echt prima. Sterker nog, alle DVD spelers hier in huis spelen de mp3's die erop staan perfect af. En dat is inc. een Philips Jackrabbit, welke zelfs sommige geperste DVD schijfjes niet lust ! (Ook de standaard Ricoh (+) schijfjes niet (Arita, Platinum, Maxell etc)

[edit]
En daarnaast zien de Princo's er het beste uit van alle schijfjes die ik in mijn handen heb gehad. Lekker dikke coating (minder snel beschadiging) en gewoon een net & clean uiterlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Xandrios op 16-11-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
Ik bestel de Lite-On LDW-811S. zal vast wel een goede zijn.
Kun je als je die hebt het Eeprom posten/mailen? Misschien lukt dan eindelijk het upgrade van mijn 401s/411s naar 811s... Anders ga ik verder het verschil in de firmware tussen FS0F en HS0E bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:09:
[...]

Kun je als je die hebt het Eeprom posten/mailen? Misschien lukt dan eindelijk het upgrade van mijn 401s/411s naar 811s... Anders ga ik verder het verschil in de firmware tussen FS0F en HS0E bekijken...
Ik heb geen id wat de eeprom is.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het eeprom staan calibratie-paramters van het drive. Voor het 401s@411s upgrade was het nodig eerst het eeprom van het 411s te flashen.
Met een 811s eeprom hebben wij misschien een grotere kans dat 401s->411s->811s eindelijk werkt. Het is nog niet helemaal klaar waar de flash-protectie staat (eeprom of firmware). Sorry, moeilijk uit te leggen - mijn Nederlands is wel beperkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Ik heb nog eens een princo geprobeert te branden met de allernieuwste firmware en het lijkt helemaal goed te gaan maar ik heb de film eens bekeken.

En wat blijkt, eerst had ik problemen dat een film ging stotteren na 90 minuten.
Dit probleem is verholpen CQ verschoven.
Nu heb ik dus dit probleem na ongeveer 110 minuten. :(

Conclusie het wordt beter door de nieuwe firmware maar nog niet helemaal top.

Dit allemaal gedaan op een 401S @ 411S met 4X speed Princo.
DVD bekeken met Power dvd 5 op een Pioneer 106s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb het gevoel of iedereen telkens weer in herhaling valt over
de 4xxs icm princo schijfjes.... ik lees hier helemaal niks anders meer dan compatibiliteitsprob`s met verschillende media :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 22:53:
waarom heb het gevoel of iedereen telkens weer in herhaling valt over
de 4xxs icm princo schijfjes.... ik lees hier helemaal niks anders meer dan compatibiliteitsprob`s met verschillende media :O
Dat komt omdat er nieuwe firmware uit is en dat het dan wel goed kan werken :)
Dus een korte mededeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsjonnie schreef op 16 november 2003 @ 22:20:
Ik heb nog eens een princo geprobeert te branden met de allernieuwste firmware en het lijkt helemaal goed te gaan maar ik heb de film eens bekeken.

En wat blijkt, eerst had ik problemen dat een film ging stotteren na 90 minuten.
Dit probleem is verholpen CQ verschoven.
Nu heb ik dus dit probleem na ongeveer 110 minuten. :(

Conclusie het wordt beter door de nieuwe firmware maar nog niet helemaal top.

Dit allemaal gedaan op een 401S @ 411S met 4X speed Princo.
DVD bekeken met Power dvd 5 op een Pioneer 106s
heb dus hetzelfde, ik doe hem weg en neem een NEC fikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
ik heb de nieuwe firmware er op gezet.....

maar nu willen de gebrande princo's nog steeds niet gelezen worden in me xbox....

ga straks wel ff een arita ( ricoh ) proberen.... misschien werken die wel

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 23:45:
[...]

heb dus hetzelfde, ik doe hem weg en neem een NEC fikker
En ik heb dus ook hetzelfde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Kan die 401@411 mod er niks mee te maken hebben dat het fikken op sommige media niet helemaal goed gaat? Ik heb er net ook 1 en de mod uitgevoerd, moet nu nog ff media kopen, iemand wat aan te raden? Ik gebruik hem in eerste instantie voor data-storage, filmbackups ga ik over een tijdje wel aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Voor de mensen die de 401S@411S Mod hebben uitgevoerd.

Let op!

Zoals in het CDFREAKS forum is besproken is het ten zeerste afgeraden om met de EEPROM te spelen aangezien hier alle calibraties staan voor je eigen specifieke apparaat.

Dus de mensen die een EEPROM hebben gebruik anders dan de EEPROM die al in het apparaat staat lopen dus het risico het aparaat onbruikbaar te maken ook al lijkt het in de eerste instantie te werken. Het is dan ook niet raar dat elk topic waar men over de EEPROM van de LiteOn 4x1S praat direct wordt getrashed.

Mochten mensen de originele 411S EEPROM gebruik hebben, dan is het dus aan te raden je originele 401S (al dan gehacked of niet) te gebruiken.

Deze hack is dus door verkeerd gebruik in staat om liteOn over de hele wereld in een kwaad daglicht te zetten, aangezien mensen verstandloos een EEPROM van een andere brander hebben gebruikt.
En daarom heeft CDfreaks dus besloten om elk topic hierover te sluiten.

Tot nu toe heb ik zelf geen problemen met de mod gehad, maar als ik de vele reacties lees en het verhaal over de EEPROM, dan zou dat dus een van de vele oorzaken kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Precies XthinkZ

En dat is de rede waarom ik dus NIET de hack uitvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
n00bs schreef op 17 november 2003 @ 12:38:
Precies XthinkZ

En dat is de reden waarom ik dus NIET de hack uitvoer
Je kan de hack wel uitvoeren, zolang je maar je eigen EEPROM gebruikt! Daarin staat nl drive-specifieke informatie die voor iedere drive weer anders is. En je kan hem altijd weer terugflashen, met je eigen EEPROM, zodat het weer de 401s is zoals je die aangeschaft hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dog4life, je hebt gelijk. Een risico dat het drive niet goed werkt bestaat alleen als je niet het origineele eeprom gaat gebruiken. Je kunt het niet compleet onbruikbaar maken.
Op cdfreaks hebben de moderators andere reden waarom ze tegen eeprom-modding zijn. Het heeft te doen met het gebruik van ltnflash, een "inofficiele" tool van een Lite-on medewerker. Verder gaan ze nu met Lite-on zamenwerken dus hebben ze geen zin deze topics in het forum te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok wat dus gedaan moet worden, is Eeprom en FW backup, dan 411S EEprom erop, dan kan de FW van de 411 erop en uiteindelijk de 401 Backupped Eeprom terugzetten...

Heb ik dat dan goed begrepen ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:26
Voor de mensen die nog geen brander aangeschaf hebben: gewoon direct voor een 411 of 811 gaan. Dan heb je al dit gedoe niet >:)
Prijsverschil is miniem. Ik ga volgende week fijn een 811S aanschaffen en natuurlijk een zooi lege schijfjes.
Als ik de ervaringen zo lees lijken Fuji, Verbatim en Philips me wel goede keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
DeadMetal schreef op 17 november 2003 @ 14:49:
Voor de mensen die nog geen brander aangeschaf hebben: gewoon direct voor een 411 of 811 gaan. Dan heb je al dit gedoe niet >:)
Prijsverschil is miniem. Ik ga volgende week fijn een 811S aanschaffen en natuurlijk een zooi lege schijfjes.
Als ik de ervaringen zo lees lijken Fuji, Verbatim en Philips me wel goede keuzes.
Wilt u ons dan een grote gunst doen en uw EEPROM posten/mailen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
n00bs schreef op 17 november 2003 @ 14:40:
Ok wat dus gedaan moet worden, is Eeprom en FW backup, dan 411S EEprom erop, dan kan de FW van de 411 erop en uiteindelijk de 401 Backupped Eeprom terugzetten...

Heb ik dat dan goed begrepen ;)?
Zoiets ja. Ik zoek ff de site op waar het exact staat, zo heb ik 't ook gedaan.

[edit]
Hier dus: http://liteon401s.front.ru/

Zo heb ik 't ook gedaan. Staat trouwens ook bovenin deze thread. Het enige waar ik tegenaanliep was het patchen van mijn EEPROM > doe dat met de patcher en het gaat gewoon goed. En bewaar je backup! (just in case 8))

[ Voor 27% gewijzigd door dog4life op 17-11-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar als je je eigen gepatchte eeprom terugzet, kan je daarna gewoon de 411 firmware updates van lite on gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Dacht dat jij dit niet wou doen :?

Zie >>>Precies XthinkZ

En dat is de rede waarom ik dus NIET de hack uitvoer<<<<<<

K vindt dat men nu wel in herhaling valt ...

ff voor de duidelijkheid ..de tweak van 401 >411 werkt!!
De 1 zet gemodde eeprom terug ..de ander (ik dus) kan dit niet eens en schijnt ook te werken met originele 411 eeprom.

Of iemand dit WIL doen is voor zijn eigen verantwoording/risico.
Oft nodig is moet ook iedereen zelf uitmaken en heeft te maken met ,,,heb je al een 401 of wordt dit je eerste brander etc etc...

Voor je iets plaatst (topic wordt nu wel heel groot nmlk) ff teruglezen ! :Y)

Isn't it time for closing this topic... mod? (8>

[ Voor 5% gewijzigd door scorpio op 17-11-2003 16:58 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

scorpio schreef op 17 november 2003 @ 16:58:
Dacht dat jij dit niet wou doen :?

Zie >>>Precies XthinkZ

En dat is de rede waarom ik dus NIET de hack uitvoer<<<<<<

K vindt dat men nu wel in herhaling valt ...

ff voor de duidelijkheid ..de tweak van 401 >411 werkt!!
De 1 zet gemodde eeprom terug ..de ander (ik dus) kan dit niet eens en schijnt ook te werken met originele 411 eeprom.

Of iemand dit WIL doen is voor zijn eigen verantwoording/risico.
Oft nodig is moet ook iedereen zelf uitmaken en heeft te maken met ,,,heb je al een 401 of wordt dit je eerste brander etc etc...

Voor je iets plaatst (topic wordt nu wel heel groot nmlk) ff teruglezen ! :Y)

Isn't it time for closing this topic... mod? (8>
Ik overweeg het te doen, ben er niet 100% zeker van. De tweak werkt niet voor iedereen zijn nog steeds genoeg topics all over the internet waarbij bepaalde zaken niet meer juist functioneren na het opvolgen van de juiste instructies.

En doe niet zo kinderachtig om hier als uberposter te reageren... doe dat lekker in schop een modje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
K doe niet kinderachtig....1 ste was voor jou bedoeld ..dacht echt te lezen dat je t niet wilde ..nu ist duidelijk. ;)

wat ik daarna schreef gold int algemeen en niet naar jou direct en zeker geen flaim intended.

T laaste is mijn mening..niet meer... :/

m.a.w. sorry als k op je tenen stond ..ik zag ze niet :+

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

np ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
kan iemand mij uitleggen hoe ik 'm terug kan zetten naar een 401?

ik heb mijn oude EPROM nog .. FIRMWARE niet meer, maar die kan ik van hun site afhalen neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Amien90 schreef op 17 november 2003 @ 18:04:
kan iemand mij uitleggen hoe ik 'm terug kan zetten naar een 401?

ik heb mijn oude EPROM nog .. FIRMWARE niet meer, maar die kan ik van hun site afhalen neem ik aan
ff zoeken en je hebt 't zo gevonden... niet gezocht maar zo uit mijn hoofd > eeprom terug en dan firmware er weer in. et voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zover ik weet, je "Flasher" starten, Klik op EEPROM, klik op Load File, zoek je oude EEPROM, en daarna Write... heb je trouwens geen oude firmware meer? anders kan je ook met die flasher terugzetten.

Anyway waarom wil je hem terugzetten?

En nog steeds speelt ook mijn vraag, of het mogelijk is, wanneer je 401 -> 411 hebt geconvert met een gepatchte versie van je 401 EEPROM, of het dan mogelijk is de officiele firmware updates te draaien van de 411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
n00bs schreef op 17 november 2003 @ 18:59:
En nog steeds speelt ook mijn vraag, of het mogelijk is, wanneer je 401 -> 411 hebt geconvert met een gepatchte versie van je 401 EEPROM, of het dan mogelijk is de officiele firmware updates te draaien van de 411
Jep dat kan, ik heb ook de nwste 411-fw in mijn 401@411 >:)

Alleen nog geen dvd's gebrandt, behalve de 2 die ik erbij kreeg :) morgen ff lege dvd'tjes halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 17 november 2003 @ 18:59:En nog steeds speelt ook mijn vraag, of het mogelijk is, wanneer je 401 -> 411 hebt geconvert met een gepatchte versie van je 401 EEPROM, of het dan mogelijk is de officiele firmware updates te draaien van de 411
Ja, geen problemen ermee. Ik heb FS0F op mijn 401@411s geflashed.
Maar...zou het interessanter zijn direct naar 811s te gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Als ik me 811s ga updaten, hoef ik dan alleen maar de nieuwste update te doen?

Updates

of moet ik ze alle 3 doen?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Je kunt direkt de allerniewste firmware flashen want daar zit alles in wat de vorige versies ook heeft plus wat nieuws.

Zou een beetje k*t zijn als je alle zou moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ja leek me idd ook, maarja je weet maar nooit.

vind dat flashen niet iets dat je zomaar ff snel tussendoor doet.

sinds ik bijv me philips cd-writer 48x geflashed heb naar de nieuwste versie, kan ik bijna alleen nog maar op 40x branden. heel soms doet ie het nog op 48 x. beetje raar.

dus ik wil me dvd brander wel goed flashen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Maar heb jij een 811S?

Zo ja zou jij wel de EEPROM kunnen posten / mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
deze week heb ik hem.

en dat eeprom komt goed. nog ff gedult :)

Wie bied het meest >:) hehe

[ Voor 20% gewijzigd door _MB_ op 17-11-2003 23:30 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Tnx dude we wachten er met zijn allen met smart op.
We zullen u dankbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
op cdrfreaks waren er toch ook gasten die hun 811s eeprom hadden gepost?? ze konden alleen niet achter de 'magic byte' komen ofzo... Fysiek zijn de 811 & 411 (&401) hetzelfde heb ik daar gelezen, dus het moet echt mogelijk te zijn hem naar een 811 te flashen... (lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
dog4life schreef op 17 november 2003 @ 23:50:
op cdrfreaks waren er toch ook gasten die hun 811s eeprom hadden gepost?? ze konden alleen niet achter de 'magic byte' komen ofzo... Fysiek zijn de 811 & 411 (&401) hetzelfde heb ik daar gelezen, dus het moet echt mogelijk te zijn hem naar een 811 te flashen... (lijkt mij)
Ik heb regelmatig cdrfreaks gechecked maar niemand die een eeprom had gepost.
Dit omdat er vriendjes politiek tussen lite-on en de modderator was mocht er absoluut geen eeprom worden gepost.
Geen ltnflash talk en noem maar op.

Ook al was er wel iemand die het waarschijnlijk voor elkaar had maar dan nog steeds als naam LDW-411S en geen 811S, maar die werkte niet helemaal goed volgens hem.

We wachten wel af tot er 1 beschikbaar is, dan kan er worden getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk hoop! :*)
811s eeprom yippiee!

Nee, de "magic byte" ontdekking was alleen door een vergelijk van 401s en 411s eeproms.
Een 811s eeprom heb ik helaas nog niet gezien.
Op cdfreaks heeft OC-freak al zijn 411s als 811s gepatched gehad - het werkte wel op 8x maar nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
maar er zijn hier toch al meer mensen met een 811s?

maar het zou wel gaaf zijn als het lukt.
biedt ook wel leuke dingen voor de toekomst.

811s @ 3211s >:)

[ Voor 10% gewijzigd door _MB_ op 18-11-2003 00:05 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz ik hoop dat iemand hier een Eeprom kan posten, anders zal ik ff een eigenaar van een computershop die ik ken ff mailen en vragen of hij een 811 op vooraad heeft :) (dan post hij wel een Eeprom ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Er zullen alvast wel mensen zijn met een 811S maar die hebben niet al teveel trek om hun eeprom te posten denk ik :?

offtopic:

Als ik eens naar de topic titel kijk waarom is het geen:

[Ervaringen] Lite-On LDW-4x1S

ipv.
[Ervaringen] Lite-On LDW-4xxS

het is toch 401 en 411 dan hoeft er alleen maar een x voor het middelste getal.

Toch B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb zondag me 811s bij wintelco besteld. dus ik hoop hem iig donderdag te hebben. dus dan moet die eeprom er vrijdag wel zijn.

maarja het zit altijd tegen ;)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
gsjonnie schreef op 18 november 2003 @ 00:07:
Er zullen alvast wel mensen zijn met een 811S maar die hebben niet al teveel trek om hun eeprom te posten denk ik :?
Achja zolang ik menier lite-on niet aan me deur krijg vind ik het best. :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL, tja lekker boeiend zou ik zeggen :)
Zodra ik een 811 EEPROM heb, up ik die wel ergens heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
[off-topic]
ff tussendoor:

heeft iemand mischien nog de orginele firmware van de asus dvd-rom E-616?

want die van mij kan geen enkele dvd meer lezen.
dus ik dacht dat ie stuk was. maar misschien is ie dan nog wel weer maken :D

iemand een id
[/off-topic]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 07:34:
[off-topic]
ff tussendoor:

heeft iemand mischien nog de orginele firmware van de asus dvd-rom E-616?

want die van mij kan geen enkele dvd meer lezen.
dus ik dacht dat ie stuk was. maar misschien is ie dan nog wel weer maken :D

iemand een id
[/off-topic]
Ik heb ff gegoogled en vond deze link ik hoop dat je er wat aan hebt.
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/dvdrom/e616/DVDROME616_22.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 00:03:
maar er zijn hier toch al meer mensen met een 811s?

maar het zou wel gaaf zijn als het lukt.
biedt ook wel leuke dingen voor de toekomst.

811s @ 3211s >:)
3211s , dan zou een willekeurig punt aan de buitenzijde van de dvd met 400km/h moeten spinnen :o B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ok mannen ik heb me 811s binnen. ik ga hem nu in me comp bouwen.

en dan kan ik de eeprom maken. :d

goede service van wintelco. super.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 17:44:
en dan kan ik de eeprom maken. :d
Yippiee! :*)
Waar/Wie ga je het posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik zal hem zo hier posten.

moet ik die eeprom en firmware maken voor dat ik de zooi update? of na? of bijde?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt niet uit. Het eeprom wordt eigenlijk niet door een firmware-update verandert. Welke versie van ltnflash draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 18:11:

moet ik die eeprom en firmware maken voor dat ik de zooi update? of na? of bijde?
Mischien kun je beter EEPROM en firmware eerst posten, dan heb je in ieder geval de originelen mocht er iets fout gaan. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door XthinkZ op 18-11-2003 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
als k jullie was zou k nog ff wachten... want er is volgens mij geeneens media die op 8x beschreven kan worden, of wel? En if so, dan duurt het 8min ipv 15min.... Niet echt de moeite (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
_MB_ schreef op 18 november 2003 @ 18:11:

Liever beide dan kan er worden vergeleken wat de nieuwe en de oude kwa verschillen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

dog4life schreef op 18 november 2003 @ 18:48:
als k jullie was zou k nog ff wachten... want er is volgens mij geeneens media die op 8x beschreven kan worden, of wel? En if so, dan duurt het 8min ipv 15min.... Niet echt de moeite (toch?)
Je bent een tweaker... of je bent het niet.

Het gaat mij erom dat het mogelijk is en of het werkt.
Voor de rest zie ik weinig risico's behalve dat het wat tijd en moeite kost om met Mtkflash de drive te herstellen, mocht het fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dog4life schreef op 18 november 2003 @ 18:48:
want er is volgens mij geeneens media die op 8x beschreven kan worden, of wel?
Drie soorten 4x media kun je ook op 8x branden:
ricohjpnr01, mcc002, and TY (Taiyo Yuden) media
Je moet het met smartburn (van Lite-on) na kijken.
De grootste kans heb je misschien met Verbatim Datalife Plus.
Die zijn ook voor de 401s/411s aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 18:15:
Dat maakt niet uit. Het eeprom wordt eigenlijk niet door een firmware-update verandert. Welke versie van ltnflash draai je?
1.24 volgens mij.

naja hij werkt nu. en ik zal nu ff gaan backuppen

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgends mij is de hardware van 811s anders dan bij 411s!!
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.