Dank u... Ik heb bij wintelco gekeken.. zat bij de 10... maar toch er overheen gelezen.
Damn! Ik had beter moeten kijken dus toen ik 'm bestelde. Zwart was toch mooier geweest in m'n Xaser II kastje...
(alhoewel de rest van m'n drives nog gewoon uit m'n oude witte kast komen en dus computerwit zijn...
)
(alhoewel de rest van m'n drives nog gewoon uit m'n oude witte kast komen en dus computerwit zijn...
heeft iemand al enige ervaring met Dvd (+/- en het liefst 4X) media die de speler ondersteund. Daar ging dit topic toch in eerste instantie over ?
Dat zeg ik....
Maakt niemand zich hier druk om de nogal negatieve testresultaten van een paar gebruikers op clubs.cdfreaks.com ??
Zelfs met Verbatim dvd+r-tjes gaat t nogal eens grof mis, regelmatig de laatste 6 a 800 mb niet kunnen lezen wil je toch niet??
Zelfs met Verbatim dvd+r-tjes gaat t nogal eens grof mis, regelmatig de laatste 6 a 800 mb niet kunnen lezen wil je toch niet??
Als je even verder kijkt, zie je dat die Ricoh[serialgeneuzel] (die er ook bijgeleverd worden) het gewoon prima doen .. en volgens mij ook nog wel meer, had em paar dagen geleden helemaal doorgelezen ... Sony deed het ook gewoon goed dacht ik. ... Correct me if i'm wrong

Er schijnt een bug te zitten in de laatste nero 6. Ook is het niet mogelijk om te overburnen.rjvv schreef op 11 september 2003 @ 18:29:
Maakt niemand zich hier druk om de nogal negatieve testresultaten van een paar gebruikers op clubs.cdfreaks.com ??
Dit zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn, kon laats ook al geen iso's van 700 mb branden op verschillende 700MB media...
het schijnt ook dat verbatims slecht zijn.. zie ook het plextor topicrjvv schreef op 11 september 2003 @ 18:29:
[ Voor 63% gewijzigd door StanTheMan op 11-09-2003 21:43 ]
Heb Nashua DVD+R's gekocht.. maar wat blijkt nu: Ik kan ze niet (goed) lezen in m'n xbox!
De intro (voor het menu) begint wel, maar erg schokkerig, en vervolgens wordt alles zwart..
Toch heb ik een andere Nahua DVD+R (zelfde soort) in mijn xbox gehad, en die speelde perfect. Waar kan dit aan liggen? Toch aan de brander, zou ik zeggen... ?
Is een 40-aderige IDE kabel overigens goed genoeg om deze fikker aan te sluiten?
Toch heb ik een andere Nahua DVD+R (zelfde soort) in mijn xbox gehad, en die speelde perfect. Waar kan dit aan liggen? Toch aan de brander, zou ik zeggen... ?
Is een 40-aderige IDE kabel overigens goed genoeg om deze fikker aan te sluiten?
[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 12-09-2003 00:21 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik had 'm voor 117 en 5 euro verzendkosten = 122,- via Wintelco in huis. Zo aanbieding is die aanbieding dus niet meerphilipnorth schreef op 11 September 2003 @ 15:37:
[...]
tuurlijk
www.wintelco.nl
Lite-On DVD+RW 4x4x12/CDRW 40x24x40 IDE LDW-401S >>BLACK front<< AANBIEDING! OP=OP!! Euro 129,00
(2e site in pricewatch btw)
Lekker.. de DVD+R's zijn ook niet (goed) te lezen door de drive zelf.. ik heb Nero 6 gebruikt. Misschien dat het daaraan ligt. Ik ga even het proggie van Sonic proberen, wat erbij is geleverd.
Groetjes, FaceDown.
Is er iemand die interne contacten heeft bij Hardware.info dan kunnen zij misschien van hun drive die firmware halen zo dat wij het kunnen proberen
Turn it off and on again.
Ik had eerder in deze thread ook al gemeld dat mijn xbox de dvd+r ook niet wilt lezen... bij mij pakt ie hem helemaal niet.... ik heb een xbox uit de eerste maanden...FaceDown schreef op 12 september 2003 @ 00:20:
Heb Nashua DVD+R's gekocht.. maar wat blijkt nu: Ik kan ze niet (goed) lezen in m'n xbox!De intro (voor het menu) begint wel, maar erg schokkerig, en vervolgens wordt alles zwart..
DVD-R leest me xbox wel.... dus laten we snel hopen dat de nieuwe firmware niet lang meer op zich laat wachten
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Voor de zwarte versie wel..koelkast schreef op 12 september 2003 @ 00:28:
[...]
Ik had 'm voor 117 en 5 euro verzendkosten = 122,- via Wintelco in huis. Zo aanbieding is die aanbieding dus niet meer
Maar dat is niet het probleem. Ik heb PRECIES zo'n zelfde Nashua al eens in mijn xbox gedraaid; ging perfect. (Ik heb een Philips drive in mijn xbox, jij waarschijnlijk een Thomson.) En mijn brander kan de DVD zelf ook _niet_ goed lezen.Eastman schreef op 12 September 2003 @ 09:42:
[...]
Ik had eerder in deze thread ook al gemeld dat mijn xbox de dvd+r ook niet wilt lezen... bij mij pakt ie hem helemaal niet.... ik heb een xbox uit de eerste maanden...
DVD-R leest me xbox wel.... dus laten we snel hopen dat de nieuwe firmware niet lang meer op zich laat wachten
Nu vraag ik me af of het probleem bij mijn brander, het brandprogramma (Nero), of de DVD+R's ligt. Welk brandprogramma zou ik nog meer kunnen proberen behalve Nero?
[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 12-09-2003 12:42 ]
Groetjes, FaceDown.
Probeer eens de vorige versie: 6.0.0.11 ipv 6.0.0.15Welk brandprogramma zou ik nog meer kunnen proberen behalve Nero?
Daar schijnt die bug niet in te zitten.
Want zo te zien zijn de meeste mensen die problemen ondervinden juist nero gebruikers, die ook nog eens juist de laatste versie hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 12-09-2003 13:38 ]
Ga het eens proberen zodra ik thuis ben!XthinkZ schreef op 12 september 2003 @ 13:35:
[...]
Probeer eens de vorige versie: 6.0.0.11 ipv 6.0.0.15
Daar schijnt die bug niet in te zitten.
Want zo te zien zijn de meeste mensen die problemen ondervinden juist nero gebruikers, die ook nog eens juist de laatste versie hebben.
Groetjes, FaceDown.
Inderdaad 6.0.0.11 gebruiken. Ik heb ook DVDClone en Alcohol 120% geprobeerd, daar werkt ie ook goed mee, misschien ook het proberen waard als je problemen hebt. Maar tot nu toe gebruik ik ook Nero 6 icm Imation, Verbatim, Nashua en Ricoh
[ Voor 4% gewijzigd door MrLee op 12-09-2003 17:33 . Reden: Alcohol vergeten :p ]
Yessssssss het lag aan die fokking Nero 6.0.0.15!! Heb nu Nero 5.5.10.50 erop geknald, en die fikt perfect!
* FaceDown is weer helemaal happy
Ik denk dat ik het hierbij mooi hou. Dat Nero 6 zuigt sowieso van alle kanten.
Groetjes, FaceDown.
Ok hier zijn we er dus ook over uit.FaceDown schreef op 12 September 2003 @ 18:55:
Yessssssss het lag aan die fokking Nero 6.0.0.15!! Heb nu Nero 5.5.10.50 erop geknald, en die fikt perfect!
Ben erg blij dat het aan Nero ligt, en niet m'n LiteOn Brandertje (topdingen trouwens echte branders van LiteOn).
[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 12-09-2003 19:40 ]
Biobakker schreef op 11 september 2003 @ 17:28:
heeft iemand al enige ervaring met Dvd (+/- en het liefst 4X) media die de speler ondersteund. Daar ging dit topic toch in eerste instantie over ?
blieft! nog ff gestest. De DVD+R gingen er prima in in een cyberhome (oude) DVD speler!ff voor de compatibilitieit. Mijn ervaring tot nu toe:
fujifilm DVD+R
Philips DVD+RW
Nashua DVD+RW
allen 2.4x.
[ Voor 3% gewijzigd door Dr C op 13-09-2003 13:29 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Mja idd ...
OK;
Imation 2.4 op 4x = OK
Verbatim 4x = OK
Nashua 4x = OK
Ricoh 4x = OK
Traxdata 4x = OK
Ricoh RW 4x = OK
Imation RW 2.4 op 4x = OK
Verbatim RW 4x = OK
Tot nu toe nog geen coasters icm Nero 6.x, DVDClone, Sonic, Alcohol 120% en Norton Ghost 2003.
OK;
Imation 2.4 op 4x = OK
Verbatim 4x = OK
Nashua 4x = OK
Ricoh 4x = OK
Traxdata 4x = OK
Ricoh RW 4x = OK
Imation RW 2.4 op 4x = OK
Verbatim RW 4x = OK
Tot nu toe nog geen coasters icm Nero 6.x, DVDClone, Sonic, Alcohol 120% en Norton Ghost 2003.
Welke software wordt er eigenlijk meegeleverd met de retail versie van deze brander?
(ik heb deze thread doorgelezen, LiteOn site bekeken en gegoogled, maar ik heb het nog niet kunnen vinden)
(ik heb deze thread doorgelezen, LiteOn site bekeken en gegoogled, maar ik heb het nog niet kunnen vinden)
krijg nou wat: ik dacht dat ik 2.4x speed fujifilm dvd's had, maar hij brandt ze gewoon op 4x. Krijg ik nu geen slechte DVD's. Anders hoor je mij niet klagen hoorfujifilm DVD+R
Philips DVD+RW
Nashua DVD+RW
allen 2.4x.
ik geloof iets van MyDVD en PowerDVD2000. iig geen Nero.Welke software wordt er eigenlijk meegeleverd met de retail versie van deze brander?
Sonic. Ik vind 't nogal baggersoftware dus ik gebruik gewoon Nero.Antonius schreef op 14 September 2003 @ 16:25:
Welke software wordt er eigenlijk meegeleverd met de retail versie van deze brander?
[..]
Groetjes, FaceDown.
keb nog een vraagje: ik heb hem vorige week in mijn computer gezet en dus vervangen voor mijn oude CD-brander van Lite-on. Niks veranderd aan de configuratie dan ook. Het rare wat ik heb is dat ik niet van beide drives kan lezen of schrijven (heb er dus ook een DVD-rom in). Ik brnad dan een DVDetje en als ik er dan een DVD in de dvdrom doe, dan stopt ie ff met schrijven (oranje lampje). Verder staat DMA e.d. aan. Wat kan ik hier aan doen?
zitten de writer en dvd op een kabel of niet? anders kan je de een als primaire master/slave zetten en de andere secundaire master/slave
Dat zeg ik....
Verwijderd
Die van mij (nieuwste filmware) maakt vreemde geluiden als ik er een platinum dvd+rw in stop. Deze herkent hij gewoon niet. Heeft iemand anders dit probleem ook al gehad?
Is de nieuwste firmware de gene die ook op de Liteon site staat of zwerven er al weer nieuwere rond?
Verwijderd
Weet iemand waar ik een zwarte uitvoering kan krijgen?
Op de site van Wintelco kan ik geen LiteOn brander vinden
Verwijderd
Ze zijn daar momenteel uitverkocht, dus dat klopt welVerwijderd schreef op 16 september 2003 @ 15:52:
Weet iemand waar ik een zwarte uitvoering kan krijgen?
edit:
Maar nu zijn ze er weer zie ik!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 18:00 ]
jep. Maar ik heb ook nog een HDzitten de writer en dvd op een kabel of niet? anders kan je de een als primaire master/slave zetten en de andere secundaire master/slave
kabel--HD(prim)--DVD(sec)cramwinckel schreef op 16 September 2003 @ 16:25:
[...]
jep. Maar ik heb ook nog een HD. En als ik die met de brander op 1 kabel zet, is al helemaal geen strak plan dacht ik zo.
kabel--DVD-writer (prim)
Misschien een optie?
-Xbox Gamertag: Dbongers
ik heb m thuis zo staan
1)Kabel-----HD(master)---Dvd(slave)
2)Kabel-----HD(master)---cd-rw(slave)
dus dat moet toch echt wel kunnen. als je ze apart zeet kan je ook on the fly branden, en dat lukt zoals je t nu hebt niet dacht ik zo.
1)Kabel-----HD(master)---Dvd(slave)
2)Kabel-----HD(master)---cd-rw(slave)
dus dat moet toch echt wel kunnen. als je ze apart zeet kan je ook on the fly branden, en dat lukt zoals je t nu hebt niet dacht ik zo.
Dat zeg ik....
kan dat wel met 5,4MB/sec lezen en schrijven over dezelfde kabel? of doe je dat via je HD op de 2e kabel?
gewoon 1 hd op een kabel met je dvd speler en de hd dan master. De dvd+r(w) op de andere
Dat zeg ik....
Verwijderd
Kan iemand eens een platinum dvdrw proberen? Volgens mij heeft de 401s hier problemen mee.
Verwijderd
<quote>
We proved a 401s can be bumped to a 411s and burn -R media. The current firmware rev is not perfect yet but its getting there with about a 75% playback compatibility in 10 different readers here, compared to same media burned in a Pioneer 106. The strange and interesting thing is the 411s itself is in the 25% of those that reject the burned discs. I am keeping Liteon up to date with the tests and they are going to keep me updated with firmware revisions so for interested users I will keep info coming on this.
(NOTE TO READERS OF THIS POST: Please don't ask for a copy of the firmware as a refusal may offend.).
...
cheers
nicw
</quote>
We proved a 401s can be bumped to a 411s and burn -R media. The current firmware rev is not perfect yet but its getting there with about a 75% playback compatibility in 10 different readers here, compared to same media burned in a Pioneer 106. The strange and interesting thing is the 411s itself is in the 25% of those that reject the burned discs. I am keeping Liteon up to date with the tests and they are going to keep me updated with firmware revisions so for interested users I will keep info coming on this.
(NOTE TO READERS OF THIS POST: Please don't ask for a copy of the firmware as a refusal may offend.).
...
cheers
nicw
</quote>
Om in doom3 termen te spreken :
'when it's done'
'when it's done'
Nope. Alhoewel dat natuurlijk maar een mening is, ik heb helaas geen dB-meter...Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 18:00:
Hoe gaat het af met dvd lezen? maakt ie veel lawaai tijdens het afspelen?
Verwijderd
Heeft er iemand een lijst met welke merken cd's goed werken op de LiteOn 401S
Ik heb onderstaande getest
De cd's die er bij geleverd waren werkte ook zonder problemen..
Imation = Ricoh OK 4 speed
MMore = werkt slecht op de liteon 401s 2,4 speed
cd's? Loop je niet achter?Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 20:52:
Heeft er iemand een lijst met welke merken cd's goed werken op de LiteOn 401S
webOS all the way!
Verwijderd
Sinds twee dagen ben ik in het bezit van de LDW-401S (ter vervanging van de Philips RW208).
Ik heb reeds enkele DVD+Rs gebrand van het merk:
** Arita (RICOHJPNR00) 2.4x en 4x (volgens de media code):
- Op 4x kan de LDS-401S de DVDs niet lezen.
- Op 2.4x gaat het branden goed.
- Discs speelt af op mijn Philips DVD634 speler maar niet op de Philips DVDR1000
recorder (normaal gesproken geen problemen met lezen DVD+R'en)
- Verder herkent mijn XBOX (met Samsung drive) de +R niet. Terwijl deze wel +R leest die geschreven zijn met een andere +R(W) branden (zoals NEC-1100A of Philips RW416)
**Memorex(RICOHJPNR01) 4x
- Kan goed geschreven/gelezen worden op 4x door de LDS-401S.
- Discs spelen af op DVD634 en DVDR1000.
- XBOX herkent de +R niet.
De firmware die ik gebruikt heb is: ES0G.
Brander software : Nero 5.5.10.50 en 6.0.0.15
Mijn vragen op dit moment:
1 - Is het iemand wel gelukt om een +R te schrijven met de LDW401S die door
de XBOX gelezen wordt?
2 - Volgens mij is de "write-strategy" van de LDW401S nog niet optimaal omdat
mijn DVDR1000 normaal gesproken geen problemen heeft met het lezen van
DVD+R'en. Op mijn werk ben ik iedere dag bezig met het ontwikkelen van
software voor standalone DVD recorders (zoals b.v. de DVDR1000). Ik zal
proberen om uit te zoeken waarom de DVD+R niet geaccepteerd worden door
de DVDR1000.
3 - Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers? Hebben deze ook last van DVD+R'en die normaal gesproken wel gelezen worden maar indien door de LDW401S geschreven niet gelezen worden? Ik heb reeds alle posts in deze topic gelezen en kan concluderen dat het merendeel van de mensen geen al te beste ervaringen hebben? Of heb ik het mis.
Ik heb reeds enkele DVD+Rs gebrand van het merk:
** Arita (RICOHJPNR00) 2.4x en 4x (volgens de media code):
- Op 4x kan de LDS-401S de DVDs niet lezen.
- Op 2.4x gaat het branden goed.
- Discs speelt af op mijn Philips DVD634 speler maar niet op de Philips DVDR1000
recorder (normaal gesproken geen problemen met lezen DVD+R'en)
- Verder herkent mijn XBOX (met Samsung drive) de +R niet. Terwijl deze wel +R leest die geschreven zijn met een andere +R(W) branden (zoals NEC-1100A of Philips RW416)
**Memorex(RICOHJPNR01) 4x
- Kan goed geschreven/gelezen worden op 4x door de LDS-401S.
- Discs spelen af op DVD634 en DVDR1000.
- XBOX herkent de +R niet.
De firmware die ik gebruikt heb is: ES0G.
Brander software : Nero 5.5.10.50 en 6.0.0.15
Mijn vragen op dit moment:
1 - Is het iemand wel gelukt om een +R te schrijven met de LDW401S die door
de XBOX gelezen wordt?
2 - Volgens mij is de "write-strategy" van de LDW401S nog niet optimaal omdat
mijn DVDR1000 normaal gesproken geen problemen heeft met het lezen van
DVD+R'en. Op mijn werk ben ik iedere dag bezig met het ontwikkelen van
software voor standalone DVD recorders (zoals b.v. de DVDR1000). Ik zal
proberen om uit te zoeken waarom de DVD+R niet geaccepteerd worden door
de DVDR1000.
3 - Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers? Hebben deze ook last van DVD+R'en die normaal gesproken wel gelezen worden maar indien door de LDW401S geschreven niet gelezen worden? Ik heb reeds alle posts in deze topic gelezen en kan concluderen dat het merendeel van de mensen geen al te beste ervaringen hebben? Of heb ik het mis.
Verwijderd
Ik heb al veel merken geprobeerd voor de xbox samsung, maar het werkte allemaal niet. Binnenkort probeer ik eens een dvd+rw, want die zouden als het goed is wel in de samsung xbox moeten werken. Xboxen met een thompson drive hebben er trouwens geen problemen mee.
Duke Nukem Forever was ermee begonnen ;x
Edit: voor zover ik weet natuuriljk
[ Voor 15% gewijzigd door Matthijs op 18-09-2003 21:57 ]
Hier bij mij in het dorp was -speciale actie- deze schrijver één dag lang slechts EUR 125,-!
En ik heb hem niet gekocht!
Ik kan wel janken
En ik heb hem niet gekocht!
Ik kan wel janken
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
bwa, dan bestel je m toch gewoon voor nog minder geld ergens..
Heb hem maandag besteld, gisteren gekregen en tot nu toe bevalt ie prima, schijfjes die er standaard bij zaten brandde perfect, en vandaag pakje Philips +R's gehaald welke ook allemaal goed gebrand zijn
Ik vraag me alleen af wat ik moet gebruiken om een film ook in m'n PS2 af te kunnen spelen ( M'n Philips DVD930 leest ze sowieso niet af ). Iemand ervaring?
Verwijderd
Ik vraag me alleen af wat ik moet gebruiken om een film ook in m'n PS2 af te kunnen spelen ( M'n Philips DVD930 leest ze sowieso niet af ). Iemand ervaring?
Ik heb daarvoor het merk imation gebruikt en die werkte goed in de playstation2
Quote knop..
[ Voor 42% gewijzigd door StanTheMan op 19-09-2003 17:07 ]
Verwijderd
rjw: Bij Wintelco is de zwarte weer op voorraad!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:59 ]
Verwijderd
IK heb toch maar een witte gekocht op de zwarte markt(Beverwijk),na het verhaal over de nieuwe BTX kasten toch maar besloten om het nog even uit te houden met me Antec SX835 ipv van een nieuwe Antec SLK3700
Branden met Nero 5.5.10.50 lukte niet,volgens mij ziet Nero de schijf niet eens en maakt een image op me hd.Met het bijgeleverde Sonic MyDVD ging het branden van data op de meegeleverde dvd+rw prima.

Branden met Nero 5.5.10.50 lukte niet,volgens mij ziet Nero de schijf niet eens en maakt een image op me hd.Met het bijgeleverde Sonic MyDVD ging het branden van data op de meegeleverde dvd+rw prima.
Nero kan probleemloos met de drive omgaan. Kijk allereerst eens of je echt alle settings goed hebt staan èn dat je LDW-401S als master op de primaire of secundaire IDE zit (zit 'ie als slave, dan zal Nero elke keer de melding "Drive is in use by another application" geven als je uiteindelijk wilt gaan branden)Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 23:42:
IK heb toch maar een witte gekocht op de zwarte markt(Beverwijk),na het verhaal over de nieuwe BTX kasten toch maar besloten om het nog even uit te houden met me Antec SX835 ipv van een nieuwe Antec SLK3700![]()
Verwijderd
Ik denk/weet dat het waarschijnlijk ook met de settings te maken heeft maar wou gewoon ff branden zodat ik zeker wist dat hij het ook doet,ik heb hem als master en de LiteOn LDT163D dvd speler als slave op de secundaire IDE.Wildfire schreef op 21 September 2003 @ 00:07:
[...]
Nero kan probleemloos met de drive omgaan. Kijk allereerst eens of je echt alle settings goed hebt staan èn dat je LDW-401S als master op de primaire of secundaire IDE zit (zit 'ie als slave, dan zal Nero elke keer de melding "Drive is in use by another application" geven als je uiteindelijk wilt gaan branden)
Moet zeggen dat Sonic MyDVD me ook wel bevalt ondanks dat ik Nero fan ben.
Verwijderd
Brander werkt nu ook met Nero,moest alleen ff de recorder opnieuw kiezen.
Verder een dvd gekopieerd met CloneDVD op een Philips DVD+RW 2.4,dit is goed gelukt en mijn LG standalone dvd speler leest hem perfect,ga het vanavond ff proberen als die ook op een JVC speler werkt.
Tot nu toe zeer tevreden over deze LiteOn brander.
Verder een dvd gekopieerd met CloneDVD op een Philips DVD+RW 2.4,dit is goed gelukt en mijn LG standalone dvd speler leest hem perfect,ga het vanavond ff proberen als die ook op een JVC speler werkt.
Tot nu toe zeer tevreden over deze LiteOn brander.
Nog een 'pro' voor deze brander: Hij brandt de Aldi CD'R's (Lifetec) probleemloos op 40X terwijl erop staat dat ze maar voor 32X geschikt zijn. 
Overigens zijn er niet veel DVD fikkers die CD-R's op 40X kunnen branden.
Overigens zijn er niet veel DVD fikkers die CD-R's op 40X kunnen branden.
Groetjes, FaceDown.
Zijn ze ook nog leesbaar??? Lifetec meuk was al discutabele kwaliteit als je het gewoon op de gecertificeerde snelheid schreef, laat staan als je het nog sneller wil??
Ik post dit hier maar even, maar heeft er iemand een idee wanneer de LDW-411S te koop is? Wil namelijk een DVD-brander kopen, en deze lijkt me wel wat
Hier wacht ik ook op.Bartistuta schreef op 22 September 2003 @ 21:09:
Ik post dit hier maar even, maar heeft er iemand een idee wanneer de LDW-411S te koop is? Wil namelijk een DVD-brander kopen, en deze lijkt me wel wat
Is kleiner dan een normale brander. Goed voor in mijn barebon
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
CD's zijn gewoon leesbaar ja. Overigens heb ik nooit problemen met de Lifetec CD's gehad. En ik heb er nogal wat.dominator schreef op 22 September 2003 @ 21:04:
Zijn ze ook nog leesbaar??? Lifetec meuk was al discutabele kwaliteit als je het gewoon op de gecertificeerde snelheid schreef, laat staan als je het nog sneller wil??
Groetjes, FaceDown.
Ik loop nu wel tegen een probleempje aan: hij brandt mij Nashua hi-speed cd-rws niet meer!
Kan ze wel wissen, maar als ik ze in nero of alcohol probeer te branden ziet hij de media niet. Vreemd vreemd vreemd, want eerst deed hij dit wel (met dezelfde firmware), ik wacht nu maar op een nieuwe firmware.
Kan ze wel wissen, maar als ik ze in nero of alcohol probeer te branden ziet hij de media niet. Vreemd vreemd vreemd, want eerst deed hij dit wel (met dezelfde firmware), ik wacht nu maar op een nieuwe firmware.
Vraag me ook af welke DVD+R's je moet gebruiken om films op DVDop PS2 af te spelen, zit ook met die DVD930 die geen kopieën af speelt, heb Philips DVD+Rs gebruikt welke het iig niet deden in de PS2 en de bijgeleverde schijfjes ook nietVerwijderd schreef op 19 September 2003 @ 14:10:
[ Voor 4% gewijzigd door ViolatoR op 23-09-2003 11:34 ]
Waarschijnlijk pakt de PS2 alleen maar DVD-R.ViolatoR schreef op 23 september 2003 @ 11:29:
[...]
Vraag me ook af welke DVD+R's je moet gebruiken om films op DVDop PS2 af te spelen, zit ook met die DVD930 die geen kopieën af speelt, heb Philips DVD+Rs gebruikt welke het iig niet deden in de PS2 en de bijgeleverde schijfjes ook niet
Dan toch maar nieuwe DVD speler aanschaffen :-)
Ik lees zojuist bij de reacties op de review op de frontpage dat nieuwere revisies PS2's ook DVD+R kunnen vanwege een verbeterde DVD-drive.
Een maat van me heeft de eerste serie en die leest mijn That's write 2.4x DVD+R perfect. Tevens werkt die op mijn ps2 ookViolatoR schreef op 23 September 2003 @ 11:29:
[...]
Vraag me ook af welke DVD+R's je moet gebruiken om films op DVDop PS2 af te spelen, zit ook met die DVD930 die geen kopieën af speelt, heb Philips DVD+Rs gebruikt welke het iig niet deden in de PS2 en de bijgeleverde schijfjes ook niet
ik heb de writer nu ook en hij heeft helemaal geen probs, heb platinum dvd's op 4 speed gebrand. Hij leest de dvd daarna gewoon als een normale video dvd, alleen me Dvd drive niet. Zal van de week eens kijken of ie t op een stand alone dvd doet. Of mischien moet ik andere dvd's gebruiken.
Dat zeg ik....
Ik overweeg ook om een dvd writer te gaan kopen en deze lijkt me een goede kandidaat. Ben me er de laatste tijd wat meer in het verdiepen maar mijn grootste vraag blijft hoe het nu zit met de compatibiliteit met wat oudere standalone dvd-spelers.
Ik heb een ongeveer twee jaar oude jvc xv-s42 die ik voorlopig nog wel wil aanhouden omdat ie in principe prima voldoet. Helaas kan ik nergens iets vinden over de compatibiliteit van deze drive. Ik heb ook al gekeken op dvdrhelp en hij staat daar niet tussen de lijst.
Wie heeft er ook een wat oudere standalone dvd of misschien heeft iemand toevallig deze zelfde drive en kan hier iets meer over zeggen?
Ik heb een ongeveer twee jaar oude jvc xv-s42 die ik voorlopig nog wel wil aanhouden omdat ie in principe prima voldoet. Helaas kan ik nergens iets vinden over de compatibiliteit van deze drive. Ik heb ook al gekeken op dvdrhelp en hij staat daar niet tussen de lijst.
Wie heeft er ook een wat oudere standalone dvd of misschien heeft iemand toevallig deze zelfde drive en kan hier iets meer over zeggen?
Ik denk dat je het moet gaan zoeken bij JVC zelf, kijk eens of je JVC DVD+R of DVD+RW kan lezen.
@k7of9: mijn ervaring hiermee is: ik heb ze geprobeerd op een on.g even oude Cyberhome en philips. Types weet ik ff niet. Maar de cyberhome slikt ze zonder problemen, maar de philips doet erg moeilijk. 1 film deed het, de rest bleef hangen in het menu of stotterde het geluid continu.
welke dvd's heb je gebruikt?cramwinckel schreef op 24 September 2003 @ 09:41:
@k7of9: mijn ervaring hiermee is: ik heb ze geprobeerd op een on.g even oude Cyberhome en philips. Types weet ik ff niet. Maar de cyberhome slikt ze zonder problemen, maar de philips doet erg moeilijk. 1 film deed het, de rest bleef hangen in het menu of stotterde het geluid continu.
Dat zeg ik....
@mrleeais & cramwinckel:
thx voor de reacties. ik heb de jvc site afgestruind maar ik kan er niets over vinden. Ik heb wel even een dvd-r kunnen lenen en deze doet het afgezien van wat kleine storinkjes in de "leader" van de film goed. Maar dat zegt natuurlijk nog niets over de andere formaten.
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar JVC, wellicht dat zij hiet iets over weten
thx voor de reacties. ik heb de jvc site afgestruind maar ik kan er niets over vinden. Ik heb wel even een dvd-r kunnen lenen en deze doet het afgezien van wat kleine storinkjes in de "leader" van de film goed. Maar dat zegt natuurlijk nog niets over de andere formaten.
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar JVC, wellicht dat zij hiet iets over weten
iemand die ontzettend gare princo's al gefikt op deze brander?
Denk het niet. Princo is namelijk -R en de LDW-401S brand tot nu toe alleen +R.... 
(en princo is IMHO niet gaar....
)
(en princo is IMHO niet gaar....
Weet wel dat de FujiFilm DVD+R het hier prima doen op 4x speed
platinum's doen t ook prima op 4 speed alleen moet ik nog ff checken of ze ook te lezen zijn in een stand-alone dvd speler.
Dat zeg ik....
Ik heb de drive nu ook binnen, cd-r brandt ie heerlijk op 40 speed, kga nu dvd+r proberen die erbij zat
Updates volgen
www.dvdrhelp.comk7of9 schreef op 24 September 2003 @ 18:03:
@mrleeais & cramwinckel:
Misschien staat ie daar wel tussen...?
Verwijderd
Dan moet je volgens de importeur wachten tot november. Ik heb ze zelf gebeld. Ze willen eigenlijk dit model overslaan en gelijk overgaan naar een high speed versie (8x?). Hoedanook ze willen pas in november een volgend model introduceren.Bartistuta schreef op 22 September 2003 @ 21:09:
dus nog wachten tot november op de firmware? of is het +/- verhaal een fabeltje?
k hoop van niet.....
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Verwijderd
LDW-411S wordt verwacht begin oktober,
bodemprijs zal rond de € 150 liggen als ze gaan concurreren zoals met de LDW-401S (die nu op enkele euro's na op de inkoop hangt
)
Info voor de twijfelende mensen
Groets!
bodemprijs zal rond de € 150 liggen als ze gaan concurreren zoals met de LDW-401S (die nu op enkele euro's na op de inkoop hangt
Info voor de twijfelende mensen
Groets!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 15:35 ]
Verwijderd
Ik snap er niks van, ik probeer een dvd backup te maken met Pinnacle InstantCopy, maar deze ziet het niet als destination writer. Als ik dan een driver assignment wil geven staat er in de LiteOn categorie geen LDW-401s. Welke moet ik dan gebruiken?
Hebben jullie hetzelfde probleem?
Hebben jullie hetzelfde probleem?
Ik ben van Nashua 2.4x overgestapt op Platinum 4x. Deze werken naar mijn idee toch een stuk beter op de drive.
Heeft iemand toevallig al negatieve ervaringen met de Platinum DVD+R's??
Groetjes, FaceDown.
Nee ik gebruik ze ook en doen t tot nu toe prima op 4 speed en in een JVC en een Philips stans-alone dvd-speler. Ook geprobeert in een Lenco maar die slikte m niet. Ik ga het van de week eens met Philips dvd's proberen denk ik.FaceDown schreef op 26 september 2003 @ 17:06:
Ik ben van Nashua 2.4x overgestapt op Platinum 4x. Deze werken naar mijn idee toch een stuk beter op de drive.
Dat zeg ik....
aopen 4x4 is ook 129 euro
.. moet ik spijt hebben van de liteon?
[ Voor 3% gewijzigd door Amien90 op 26-09-2003 23:11 ]
Het is ten eerste bepaalt geen aanrader om met IC een copy naar DVD te maken, althans dat is mijn ervaring. Wat ie bij mij deed is dat ie gelijk de data wegschreef naar de DVD. Dus 3uur lang de BURN proog aan en steeds kleine stukjes wegschrijven. Ondanks dat de BURN techniek wel erg goed is, kan je van die vanuit gaan dat je een moderne onderzetter erbij hebt. En verder krijg ik hem zelf ook pas erbij toen ik IC8 ging gebruiken ipv. IC7.Ik snap er niks van, ik probeer een dvd backup te maken met Pinnacle InstantCopy, maar deze ziet het niet als destination writer. Als ik dan een driver assignment wil geven staat er in de LiteOn categorie geen LDW-401s. Welke moet ik dan gebruiken?
Je kan dus het beste het bestand naar de HD wegschrijven en met dvd Decrypter wegschrijven.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr C op 27-09-2003 01:20 ]
Verwijderd
Ik koop al een tijdje de Philips DVD+R schijven en die doen het perfect. Niet eens zo heel duur bij mycom
Wanneer komt nu die update/upgrade uit ?
zolang em niet uitkomt koop ik em niet...
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
De bios was eraf gehaald, van een prototype ofzo, maar daar zaten allemaal fouten in... dvd-r die de brander toen brandde kon ie zelf niet eens lezen. Als ik de bios vind op internet zal ik em ff hier posten..C00P schreef op 28 September 2003 @ 12:56:
Wanneer komt nu die update/upgrade uit ?
Mijn vraag...
Heeft iemand ervaring met
Traxdata (Ricoh A-grade) 4x 25-pack cakebox ?
Deze zijn wel aantrekkelijk geprijsd bij opus.nl, (39,25), maar als ze het niet doen in me brander vin ik het wat zonde
ik zit ook te twijfelen of ik deze brander ga kopen, ik wil hem voornamelijk voor films gebruiken, maar is +R daar wel geschikt voor? En weet iemand of ze leesbaar zijn in de standalone Pioneer DV550?
http://www.dvdplusrw.org/...ibilitylist_dvdvideo.html
Daar staan een aantal spelers, en alle pioneer spelers zijn compatable met dvd+r ... dus ja, denk het wel ...
+r is prima geschikt voor films
Daar staan een aantal spelers, en alle pioneer spelers zijn compatable met dvd+r ... dus ja, denk het wel ...
Verwijderd
Die werken perfect in mijn Thompson XBOX.EvilTuinHekje schreef op 28 September 2003 @ 14:54:
[...]
De bios was eraf gehaald, van een prototype ofzo, maar daar zaten allemaal fouten in... dvd-r die de brander toen brandde kon ie zelf niet eens lezen. Als ik de bios vind op internet zal ik em ff hier posten..
Mijn vraag...
Heeft iemand ervaring met
Traxdata (Ricoh A-grade) 4x 25-pack cakebox ?
Deze zijn wel aantrekkelijk geprijsd bij opus.nl, (39,25), maar als ze het niet doen in me brander vin ik het wat zonde
ik zie in die lijst alleen geen dv-550 staan..maargoed..ik raak het spoor een beetje bijster allemaal.. wat is nou het beste formaat om films te back-uppen?EvilTuinHekje schreef op 28 September 2003 @ 17:40:
http://www.dvdplusrw.org/...ibilitylist_dvdvideo.html
Ja ok, maar had je die met die lite-on brander gebrand ??
Daar gaat het me ff om
Edit: ff terug gelezen, jij hebt de 401s ook ..
Nee das mooi, 40 euri voor 25 dvd+r vin ik wel een mooi prijsje
[ Voor 20% gewijzigd door Matthijs op 28-09-2003 19:10 ]
Verwijderd
Ik heb een dvd gekopieerd op een Philips DVD+RW 2.4x en deze doet het op een JVC homecinema set en een standalone LG en Sony dvd speler,over de DVD+RW 4x die bij Liteon zat ben ik minder te spreken deze doet het alleen maar in de brander zelf en nog niet eens in een LiteOn dvdspeler LTD 163.
Nu nog een adres waar ik goedkoop Philips DVD+R en +RW kan krijgen.
Nu nog een adres waar ik goedkoop Philips DVD+R en +RW kan krijgen.
Dit topic is gesloten.