refill voor je vapochill of prometeia

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
Pfoei, paniek om niks geweest.

Doordat alles van plastic is en de schroefjes van ijzer, gaan die schroefjes na een aantal keer 'dol' draaien. Dat was bij mij dus gebeurd.
Alles zat dus los/met speling aan elkaar en het contact 'leek' dus wel goed te zijn, maar was het dus totaal niet.

Ik heb nu gewoon die plastic afstand afhouder doorboord en met bouten en moertjes vast gezet. Nu zit alles strak en zonder speling en m'n idle temp is weer onder de -40°C en stressed -34°C ( met nog maar een minimale overclock hoor).
De LCD van MachII geeft aan -67°C en -58°C.

[ Voor 8% gewijzigd door MrDirect op 04-11-2003 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Gamer

mobile

geen verbetering dus, integendeel :(

morgen even verder kijken.

refill komt er nog aan.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 07:40
Vatt schreef op 03 november 2003 @ 22:35:
[...]

BioBlade, heeft jouw P4 nog de heatspreader erop zitten?
ja de heatspreader zit er nog op , haal je zonder heatspreader zo'n grote winst marge eruit dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer schreef op 04 november 2003 @ 01:46:
geen verbetering dus, integendeel :(

morgen even verder kijken.

refill komt er nog aan.
offtopic:
jij moet echt is eerder naar je nest gaan
Gipsy King schreef op 04 november 2003 @ 05:42:
[...]

ja de heatspreader zit er nog op , haal je zonder heatspreader zo'n grote winst marge eruit dan ?
offtopic:
jij moet echt ff leren uitslapen of sneller ontbijten want dit is ziek _/-\o_
Vatt schreef op 04 november 2003 @ 01:01:

Ik heb nu gewoon die plastic afstand afhouder doorboord en met bouten en moertjes vast gezet. Nu zit alles strak en zonder speling en m'n idle temp is weer onder de -40°C en stressed -34°C
dit wou ik ook gaan doen omdat ik een halve P4 set heb gekocht, zonder schroeven enz., de 2 schroeven die in je evapokop gaan had ik nog van mijn AMD en dan miste ik die door het mobo moesten maar wat ik van plan was schijnt dus goed te werken gezien jou verhaal dus Mr. Hard still can't w8 to add his prom with r507 back on his 2,8C >:)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Vatt schreef op 04 november 2003 @ 01:01:

Doordat alles van plastic is en de schroefjes van ijzer, gaan die schroefjes na een aantal keer 'dol' draaien. Dat was bij mij dus gebeurd.
Alles zat dus los/met speling aan elkaar en het contact 'leek' dus wel goed te zijn, maar was het dus totaal niet.

Ik heb nu gewoon die plastic afstand afhouder doorboord en met bouten en moertjes vast gezet. Nu zit alles strak en zonder speling en m'n idle temp is weer onder de -40°C en stressed -34°C ( met nog maar een minimale overclock hoor).
De LCD van MachII geeft aan -67°C en -58°C.
die schroefjes zijn al dol na 2 weken bij mij vandaar mijn oplossing in der tijd met de tapeinden en de vingermoeren

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10524/thumb.jpg
Vatt schreef op 03 november 2003 @ 22:40:
[...]

Het zal dan wel liggen aan het slechte contact. Ik heb altijd al moeite gehad om goed contact te krijgen met een P4 ZONDER heatspreader. Ik heb het al eens geprobeerd met een coldplate ertussen, maar dat pakte nog slechter uit.
ook hier weer even wat advies
doordat de headspreader verwijderd wordt moet de voet van de bevestiging veranderd worden. gewoon de pootjes wat afvijlen tot je core weer super contact maakt. pas ook hier weer op 1 van mijn 3 gigjes heeft een plaatsje gevonden achter in de tuin bij het RIP plekje voor procs doordat ik teveel weghaalde.
een andere gewoon te veel ge oc-ed :'(

ik ben nu druk doende met de 64 aansluiting. deze is dus verkrijgbaar. echter gezien mijn finacieele situatie momenteel heb ik de 64 fx nog niet
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:15:
ik ben op zoek naar zo'n spul om mijn slang opnieuw mee te isoleren want mijn isolatie is helemaal R.I.P :'(

ik zag de isolatie van dave (bio_blade) en zag er goed en profi uit :)
Bio's zijn slang iso heeft een hoog _/-\o_ gehalte

zoals altijd gewoon je tijd eraan besteden en niet denken dat doen we wel ff
ook met het opnieuw instaleren van de kop op de proc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

R1 schreef op 03 november 2003 @ 20:19:
[...]
Haeg,
heb jij een advies ?helpt het alsik er wat gas uit laat ? daar komen die klappen/ploffen toch van in de compressor ? heb ik kans datie dan ok iets beter presteert omdat er nu teveel gas in zit ? :?
**** Haeg ??? ***
plz ? O-)

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Gipsy King schreef op 04 november 2003 @ 05:42:
[...]

Ik juist niet hoor. Ik heb er alleen maar op verloren.
Mijn heatspreader bleef aan de koeler plakken, het was dus niet eens de bedoeling dat die eraf zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 03 november 2003 @ 22:34:
[...]

Kopen niet krijgen wel ;)
Ok, dan mail ik je er vanmiddag wel even over :) alvast bedankt :D

[edit]

offtopic:
slapen jullie eigelijk wel ooit es :P zkr jij bio, om 5 uur posten 8)7 .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervandammed,

Dat fotootje van je prommie kop is heel interessant. Je hebt gewoon door de kop heen geboord aan de randen? Gaten die overeen komen met de gaten in je moederbord en daar dus lange bouten doorheen gedaan?
Dat is een oplossing zo simpel dat het brilliant is!

Kan je daar meer over vertellen/laten zien alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Volgens mij niet door de kop heen geboord hoor.
Als je goed kijkt zit die motherboard mounting plate er eerst nog op.
(Met die metalen klem waar je de kop opschroeft.)

Daar heb ik in ieder geval doorheen geboord, en niet door de kop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik geloof dat je gelijk hebt.
Ik vind dat standaard systeem maar k%t.
Ik heb nu twee stukjes draad onder die mounting plate heen gelegt en dat met spacers (stukjes plastic) ertussen strak gekregen zodat er wat extra druk komt. Ook al zo ongeveer de helf van die mounting plate af gevijlt om meer druk te krijgen. Maar met die Canterwood mobo's met de cpu socket horizontaal is het zo rot om goed contact te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
aanzien die aansluiting idd ruk was

heb ik gewoon draadeindjes gebruikt
die zitten ipv waar de schroeven komen en vervolgens ge loctited

ben express niet gaan boren omdat je dan hoogte verschil kan krijgen

de tijd dat ik veel wisselde van cpu en of mobo heeft me geleerd dat dit een goede oplossing was
ook de seal gebruik ik verder niet

gewoon van dat piep spul wat bij je mobo zit
ff op maat maken en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Haeg schreef op 04 november 2003 @ 00:03:
[...]

Die ene zwarte draad met twee aders bedoelde ik dat is de voelerdraad.
Die noemde ik twee zwarte draadjes
Ik moet ook wel erg op mijn woorden letten zie ik.
Ik heb de mod zoals je voorschreef uitgevoerd. DIt lukt niet.. hij blijft namelijk met een 100 k ohm weestand bij de -27 hangen en het verschil in MET en ZONDER weerstand, is niet gelijk bij bij de verschillende temperaturen. Weet je zeker dat hij PARALEL geschakeld meot zijn ? In serie lijkt me toch logischer ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1 schreef op 04 november 2003 @ 08:13:
[...]

**** Haeg ??? ***
plz ? O-)
Ik ben Haeg niet maar ben wel veel onderweg geweest met een prom en dit zelfde geluid kreeg ik altijd weer in het begin en ging weer weg na een aantal dagen draaien, dit kwam dus door het vervoeren en dan nam de motor af en toe een hap olie leek het wel. Maar dit geluid ging dus na een paar dagen(24/7) weer weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

hier nog wat foto`s van de refill dag

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/Resize%20of%20DCP_0006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/Resize%20of%20DCP_0007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/Resize%20of%20DCP_0009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/Resize%20of%20DCP_0010.JPG

en dit is een paltier die te warm is geweest
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/Resize%20of%20DCP_0013.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD wat sta ik stupid op die foto's zeg, een keer een onverwacht shot en een keer met m'n kop achter de lamp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
het was iig een zeer leuke dag hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die pics zien er leuk uit maar wie is nu wie

ik herken alleen R1 zijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kheb mijn mobo vandaag geinstalleerd.. met mn cpu. Maar helaas, de prom is niet goed afgevuld . Komt waarschijnlijk doordat de pelt was doorgefkt en zonder belasting is afgevuld. Foutjes kunnen gebeuren, en kheb alle respect :).Als ik met ongeveer 120 watt zit stort mijn temperatuur in tot -30 en hij ging maar verder.. kheb maar snel pc uitgedaan...

Haeg, ik wil toch maar een nieuwe afspraak maken, hier in Dordrecht, als je bij Peet bent.. want mijn prometeia presteert slechter dan met r134a... (minimum temp is goed, maar bij belasting... poe , als ik het door liet gaan haalde hij de -20 denk ik wel.)

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-11-2003 19:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

R1 schreef op 04 november 2003 @ 08:13:
[...]

**** Haeg ??? ***
plz ? O-)
Maak de zijkant van de prom is open
Je moet dan even kijken of de zijkant van je prom {ingang van de slang}
wit word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Tutti-frutti schreef op 04 november 2003 @ 19:46:
Kheb mijn mobo vandaag geinstalleerd.. met mn cpu. Maar helaas, de prom is niet goed afgevuld . Komt waarschijnlijk doordat de pelt was doorgefkt en zonder belasting is afgevuld. Foutjes kunnen gebeuren, en kheb alle respect :).Als ik met ongeveer 120 watt zit stort mijn temperatuur in tot -30 en hij ging maar verder.. kheb maar snel pc uitgedaan...

Haeg, ik wil toch maar een nieuwe afspraak maken, hier in Dordrecht, als je bij Peet bent.. want mijn prometeia presteert slechter dan met r134a... (minimum temp is goed, maar bij belasting... poe , als ik het door liet gaan haalde hij de -20 denk ik wel.)
Mail me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

done. Vraag aan mede tweakers met r507 ... start jullie prom veel sneller op nu ? Mijnus lijkt wel trager in booten namelijk, zou wel aan het te weinig (gok ik) gas liggen. Naarmate de prometeia ook langer aan staat, klimt de temperatuur heel moeilijk omlaag met zijn temperatuur (dus van -41 naar -50), terwijl het eerst met r134a zo was, dat hij bij begin z'n top bereikte, en daarna terug liep naar een warmere temperatuur.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 04 november 2003 @ 17:40:
hier nog wat foto`s van de refill dag

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en dit is een paltier die te warm is geweest
[afbeelding]
Wie is wie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb nog geen id eigenlijk. Was met setje met sealstring vergeten mee terug te nemen, dus draai nog ff op lucht :(. Als 't goed is, dan ik m'n setje weer onderweg, dus ik moet nog ff afwachten.

Ondertussen heb ik wel vast een aantal extra fans erop gezet om de compressor koel te houden. Nu nog ergens een frontje zien te scoren en een busje verf, en dan heb ik een leuke Chieftec matrix look a like prom / kast. Pics zal ik nog wel een keer posten
Ik ben die gast in het eerste en het derde plaatje aan de rechterkant

[ Voor 20% gewijzigd door YoupY op 04-11-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 04 november 2003 @ 22:58:
Ik heb nog geen id eigenlijk. Was met setje met sealstring vergeten mee terug te nemen, dus draai nog ff op lucht :(. Als 't goed is, dan ik m'n setje weer onderweg, dus ik moet nog ff afwachten.

Ondertussen heb ik wel vast een aantal extra fans erop gezet om de compressor koel te houden. Nu nog ergens een frontje zien te scoren en een busje verf, en dan heb ik een leuke Chieftec matrix look a like prom / kast. Pics zal ik nog wel een keer posten

[...]

Ik ben die gast in het eerste en het derde plaatje aan de rechterkant
frontje heb ik hier wel, in de kleur die jij nodig hebt (alu/zilver 8ig) maar das toch echt voor mijzelf nu ik mijn prom weer ga gebruiken _/-\o_ (we gaan toch geen look a like's van de mijne maken he ;)
wat wil je precies gaan doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

[quote]YoupY schreef op 04 november 2003 @ 22:58:

dat dacht ik dus niet , ik heb geen adres van jou
maar we gaan zondag ff langs bij Tutti Frutti om een uur of 3
anders haal je hem daar op die woont in dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben die gast op de eerste foto aan de linkerkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:39:
[...]

frontje heb ik hier wel, in de kleur die jij nodig hebt (alu/zilver 8ig) maar das toch echt voor mijzelf nu ik mijn prom weer ga gebruiken _/-\o_ (we gaan toch geen look a like's van de mijne maken he ;)
wat wil je precies gaan doen eigenlijk?
Het is niet echt de bedoeling om een look-a-like van de jouwe te bouwen. ATM heb ik een ThermalTake Xaser II kast, maar die ziet er niet uit met de prom eronder. Daarom ga ik m'n prom zo ombouwen dat ie 'tzelfde als de kast eruit ziet. Ik ben dus nog op zoek naar twee voorkanten van een MX-01WD Chieftec kast, omdat deze op elkaar aansluiten en de Dragen look helaas niet.

Wat ik nog ga doen is:
  • fronten erop
  • kast spuiten in alu kleur
  • glowwire achter m'n fronten
  • kasten aan elkaar vast maken
  • Eventueel nog een window in m'm prom maken, heb alleen niet echt veel ruimte meer over door de fans.
  • Baybus aan de voorkant bouwen voor regeling van de fans in prom
Haeg schreef op 04 november 2003 @ 23:43:
dat dacht ik dus niet , ik heb geen adres van jou
maar we gaan zondag ff langs bij Tutti Frutti om een uur of 3
anders haal je hem daar op die woont in dordrecht
Minder, maarja is m'n eigen schuld |:( dat ik nog niet kan draaien. Ik had een mailtje gestuurd met m'n adresgegevens naar het email adres dat genoemd werd in de startpost. Zondag gaat me helaas niet lukken heb dan al andere afspraken. Zou je 't doosje op willen sturen naar:

J. Daandels
Mayweg 21
5211AB Den Bosch

[ Voor 3% gewijzigd door YoupY op 05-11-2003 08:46 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

YoupY schreef op 05 november 2003 @ 07:42:
[...]

Minder, maarja is m'n eigen schuld |:( dat ik nog niet kan draaien. Ik had een mailtje gestuurd met m'n adresgegevens naar het email adres dat genoemd werd in de startpost. Zondag gaat me helaas niet lukken heb dan al andere afspraken. Zou je 't doosje op willen sturen naar:

J. Daandels
Mayweg 21
5211AB Den Bosch
je kan het ook een andere keer bij mij ophalen hor, als je hier in de buurt komt ?

[ Voor 46% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-11-2003 15:42 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Zo vaak kom ik er niet in de buurt. Dordrecht is nogal een stukkie van Den Bosch af als je geen auto hebt (en geen rijbewijs). Ook moet ik 6 dagen per week werken (stage :( en bijbaantje), dus zoveel tijd heb ik niet, vandaar dat ik opsturen toch fijner zou vinden.

Mocht ik meer vrije tijd hebben dan zou 't geen probleem zijn om ff die kant uit te treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg, ik heb je een mailtje gestuurd over de isolatie naar het e-mail adres dat in je profiel staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
draait hier perfecto heag !!

max -47 stressed via (hwm) -25 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 00:46:
Haeg, ik heb je een mailtje gestuurd over de isolatie naar het e-mail adres dat in je profiel staat...
ja RaZoRbLaDe ik heb je mail ontvangen , jij wil 1 meter slang isolatie hebben
ff kijken hoe ik dat ga opsturen en wat dat kost

ps ik heb veel mail gehad (na de refill dag) dus als iedereen zijn naam in de onderwerp balk wil zetten
voorbeeld prometeia [tutti-frutti]
dat maakt voor mij de zaak een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Gipsy King schreef op 06 november 2003 @ 05:51:
draait hier perfecto heag !!

max -47 stressed via (hwm) -25 >:)
Wat haal je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
2.8 @ 4.12 (154watt) 1.62v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 06 november 2003 @ 08:52:
[...]

ja RaZoRbLaDe ik heb je mail ontvangen , jij wil 1 meter slang isolatie hebben
ff kijken hoe ik dat ga opsturen en wat dat kost

ps ik heb veel mail gehad (na de refill dag) dus als iedereen zijn naam in de onderwerp balk wil zetten
voorbeeld prometeia [tutti-frutti]
dat maakt voor mij de zaak een stuk makkelijker :)
red ik dat met 1m, vanaf de compressor tot het blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja hoor ik had zelfs nog 20cm over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik moet me unit wel beter gaan koelen denk ik dat ding word uber warm had net effe de kappen eraf gehaald ne als een huis radiator ofzo :p

blijft ie zo wel lang leven ..... ?

edit ::

heb net even 5 min een 30x30 cm huisfan ervoor gehad , had dus totaal geen nut unit bleef gewoon even heet , kan e hand er wel ophouden maar is toch wat warmer als een kachel....

[ Voor 37% gewijzigd door Gipsy King op 06-11-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Ben net 1.1/5 uur bezig geweest met R1 zijn mach2 deze was iets overvuld
Ik had vanaf het eerste moment toen ik een mach2 afvulde een vermoeden
dat er iets niet klopte.
Ik had al gepost dat ik de winst met 507 al matigjes vond met een mach2 en dat zette mij aan het denken.
Het enige dat ik kon verzinnen was dat die dingen al gevuld zijn met 507.
Toen ik net bezig was met R1 zijn prom had ik dat gevoel weer ik kreeg namelijk
weer niet echt een duidelijke vermogens winst
Wat ik denk is dat de mach2's van huis uit gevuld zijn met 507 of 404a en dat het
capillair korter is gehouden zodat de zuigdruk dan iets hoger is.
Dit kon ik namelijk ook duidelijk meten .
Want een mach2 draait namelijk met een zuigdruk van -47 is 0bar .
En een mach1 op -0,4 bar is -57.
De wat hogere zuigdruk is namelijk minder belastend voor de compressor.
Bewijzen kan ik dit niet maar mijn gevoel laat mij zelden in de steek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

Haeg schreef op 06 november 2003 @ 21:07:
Ben net 1.1/5 uur bezig geweest met R1 zijn mach2 deze was iets overvuld
............
toch weer top van jullie , Haeg !
khou nog wel condens op de isolatie, zalik wel wat an gaan doen
hij blijft nou idle wel weer op -51 terugkomen.. Load gaat ik nog s uitgebreid proberen. eerst ff backup naar dvd, schijf bijna ten einde vrees ik :'( maar goed, van te vol (-47 ) is t toch wel weer geoptimaliseerd
jammer dat we niet zoveel halen met al deze moeite, maar toch : thanks! _/-\o_

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
heb je een idee voor de cooling heag of moet het met standaard fans gewoon te doen zijn ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
LOL.

Ik heb dus m'n prom van 507 of 404a laten hervullen naar R507. Dan vraag ik me wel af waarom er nog 134a op de sticker staat op de compressor en of je dan ipv 507 er nog wat anders in zou kunnen stoppen zodat je wel meer winst gaat qua temps, aangezien de compressor minder belast wordt en er dan misschien nog wat meer ruimte zou zijn.

Heb sinds vandaag weer wat sealstring, dus m'n prom draait weer. De temperaturen zijn idle ietsje lager, maar vooral belast heb ik wel wat winst. Laagste temp die ik tot nu toe in gezien heb is -64 in de bios. Dit is weer 3 graden lager dan voor m'n refill :) (Als die sensor eens te vertrouwen was |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
die bios temps kloppen dus dik niet ;)

normaal met een -50 display zit je prom @ max -24 bij zon 140watt cpu verbruik

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 06 november 2003 @ 21:22:
LOL.

Ik heb dus m'n prom van 507 of 404a laten hervullen naar R507. Dan vraag ik me wel af waarom er nog 134a op de sticker staat op de compressor en of je dan ipv 507 er nog wat anders in zou kunnen stoppen zodat je wel meer winst gaat qua temps, aangezien de compressor minder belast wordt en er dan misschien nog wat meer ruimte zou zijn.

Heb sinds vandaag weer wat sealstring, dus m'n prom draait weer. De temperaturen zijn idle ietsje lager, maar vooral belast heb ik wel wat winst. Laagste temp die ik tot nu toe in gezien heb is -64 in de bios. Dit is weer 3 graden lager dan voor m'n refill :) (Als die sensor eens te vertrouwen was |:()
die 3graden winst komen meschien enkel en alleen doordat hij nu precies op je pc is afgesteld.

HAEG wat betekent dit, is chip-con illegaal bezig als het idd zo is dat er een ander gas in zit als er beweerd word, het is immers bedriegen van de consument en ik denk ook in het kader van mileu enz. dat het niet helemaal goedgekeurt word.
wel vraag ik mij af, onze temps gaan onwijs vooruit net als onze oc (met de oude prometeia versie) waarom presteerd de mach2 dan standaard ongeveer hetzelfde als de oude versie en een oude versie hervuld beter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Gipsy King schreef op 06 november 2003 @ 21:30:
die bios temps kloppen dus dik niet ;)

normaal met een -50 display zit je prom @ max -24 bij zon 140watt cpu verbruik

;)
Ik druk me een beetje ongelukkig uit. Wat is bedoel is dat ik de -64 zag op het display, terwijl ik in de bios zat en er dus geen belasting is op de processor.

Die paar graden winst, zal idd komen doordat ie nu op maat is afgevuld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Beter...daar zit ik nu ook op alleen met wat meer volts.

Ik heb een pokke chip maar hij is aardig voorruit gegaan na refill..voor refill kon ik net aan op 3980 ofzo benchen en nu zit ik op 4130mhz.

Kun ook met 300fsb windows inkomen en wat screenshots maken maar erg stabiel is hij dan niet.
Ik denk dat ik met die 4100mhz alles uit de kast heb gehaald met deze 2.8c...temps zijn wel goed, op 4100mhz full load heb ik -53 op diplay.

Btw bioblade..heb ook even die pifast gedaan ik heb niet gepost maar ik zou de 5de plaats hebben.
Ik draai dan op 293fsb(1 fsb hoger als jou) ,mem op 466 , 2.2.2.5 , alles op turbo maar dan kom ik net op 49.34.
Kan zijn dat mijn asus niet zo wil...want ik heb het met mushkin en corsair geheugen geprobeerd maar ik kwam niet lager.

[ Voor 23% gewijzigd door JVLK op 06-11-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 21:52:
[...]

die 3graden winst komen meschien enkel en alleen doordat hij nu precies op je pc is afgesteld.

HAEG wat betekent dit, is chip-con illegaal bezig als het idd zo is dat er een ander gas in zit als er beweerd word, het is immers bedriegen van de consument en ik denk ook in het kader van mileu enz. dat het niet helemaal goedgekeurt word.
wel vraag ik mij af, onze temps gaan onwijs vooruit net als onze oc (met de oude prometeia versie) waarom presteerd de mach2 dan standaard ongeveer hetzelfde als de oude versie en een oude versie hervuld beter :?
Een mach2 presteerde standaard al beter dan een standaard mach1.
De rede waarom een mach 1 beter reageert op een refill is 1 vanwege het gas
natuurlijk, en 2 omdat het capillair langer is.
Ik denk dat het bedriegen van de consument wel meevalt wanneer er 404 inzit is er ook een bestanddeel R134a aanwezig.Daarbij de consument ondervind geen enkel nadeel verder,die zal het in principe jeuken wat voor gas erin zit als hij maar koud word en het verder goed doet
Ik denk eerder dat de compressor fabrikant wat te klagen heeft is het daarom
misschien ook ineens die vage naamsverandering als donderslag bij heldere
hemel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 07 november 2003 @ 07:56:
[...]

Een mach2 presteerde standaard al beter dan een standaard mach1.
De rede waarom een mach 1 beter reageert op een refill is 1 vanwege het gas
natuurlijk, en 2 omdat het capillair langer is.
Ik denk dat het bedriegen van de consument wel meevalt wanneer er 404 inzit is er ook een bestanddeel R134a aanwezig.Daarbij de consument ondervind geen enkel nadeel verder,die zal het in principe jeuken wat voor gas erin zit als hij maar koud word en het verder goed doet
hemel. 8)7
ben toch blij dat ik dan niet een mach2 heb gekocht en mijn oude verkocht, dit heb ik namelijk nog wel is overwogen, toch raar dan dat chip-con niet gewoon de oude versie van de prometeia blijft gebruiken en gewoon toegeeft dat er een ander gas in zit, net als bij de vapo-chill.
ik heb iig zin in zondag en mijn kamer is helemaal opgeruimt _/-\o_ (je wil niet weten hoe die was }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Haeg zal wel gelijk hebben, want mijn compressor wordt niks warmer dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op 07 november 2003 @ 12:45:
Haeg zal wel gelijk hebben, want mijn compressor wordt niks warmer dan eerst.
dave heeft het ook over een hete compressor en dan kan hij nog wel zijn hand erop leggen nou dat kan ik nieteens en ik heb R134a (nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 12:46:
[...]
dave heeft het ook over een hete compressor en dan kan hij nog wel zijn hand erop leggen nou dat kan ik nieteens en ik heb R134a (nog)
dave heeft een Mach I toch ? die zal dus wel wat verschil moeten merken. Overigens merkten we gisteren bij het afregelen dat het toch wel wat uitmaakt als je de fans op Turbo zet; koelt veel beter op de condenser en zweetdruppeltjes bij Haeg verdwenen ook weer na het dalen van de temp :D . Die denen moeten dat resetten in die PCC 's fixen..... B)

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 12:46:
[...]

Met R134a werd i in de zomer ook 53 dus nu zal het wel stukken meer zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 07 november 2003 @ 07:56:
hemel. 8)7
Ik heb ooit iets gelezen dat er in een Mach-II een gas genaamd 'A404' zou zitten. Uh-huh, dat klinkt dus als R404a.
Je komt er overigens gauw achter als je de dampdruk meet. Die zal wel niet verzadigd zijn, maar dan nog zal-ie boven de R134a druk liggen als er geen R134a inzit.

Wat betreft het gebruik van R404a in een R134a compressor: Chip-con mag dat gerust doen, zolang ze maar geen garantie claimen bij Danfoss. Wat ik me dan wel afvraag is waarom ze dan niet gewoon een R404a compressor monteren. Zoveel duurder zijn die niet. Of gewoon een SC12 ipv een NL11F; dan heb je pas een knap systeempje (maar die SC12 is wel een stukkie duurder).

Toch blijf ik die mach-II maar wazige dingetjes vinden. De hoeveelheid ellende die velen ermee hebben is ongelofelijk. Als ik dat ding ontworpen zou hebben had ik allang harakiri gepleegd ofzo.

offtopic:
Haeg: jullie hadden toch ook nog foto's van dat ik met die waterkoeler bezig was? Die wil ik wel eens zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

ja die heb ik wel maar is niet echt scherp
volgens mij ben jij [dabit] hier bezig met de waterchiller
toch leuk dat je dat ding gefixt hebt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/dabit%20in%20actie.JPG

en hier nog 1 maar daar staat Thorry in de weg :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/refill/bierkoeler.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
tuurlijk is er een verschil -13 extra stressed woehaa !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 07 november 2003 @ 18:31:
tuurlijk is er een verschil -13 extra stressed woehaa !!!
ik had het over het verschil in compressor warmte niet in load temps of iets dergelijks
Haeg schreef op 07 november 2003 @ 16:50:
ja die heb ik wel maar is niet echt scherp
volgens mij ben jij [dabit] hier bezig met de waterchiller
toch leuk dat je dat ding gefixt hebt :)

[afbeelding]

[afbeelding]
hey dan heb ik een hele x met dabit gestaan zonder het teweten, nice to meet you anyway ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
je kunt ook iemand die zoiets doet een hand geven en jezelf even voorstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
peter zit er hard over te denken om dit forum te verlaten :(

meeste van jullie zullen dan wel begrijpen waar ik naar toe ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 08 november 2003 @ 13:07:

[hardcore offtopic]

Ik ga met je mee :P ....ben je trouwens dinsdagavond thuis ???

[/hardcore off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 13:09:
[...]

[hardcore offtopic]

Ik ga met je mee :P ....ben je trouwens dinsdagavond thuis ???

[/hardcore off topic]
uiteraard

ben druk nog thuis

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/14604/thumb.jpg

bezig
http://gathering.tweakers...9199511#19199511#19199511

[ Voor 11% gewijzigd door petervandamned op 08-11-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 07 november 2003 @ 16:50:

[afbeelding]
Wou je daar soms iets mee zeggen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 08 november 2003 @ 13:07:

xtreme of casejunkies maar ik zou niet weten waarom, beide kan toch ook gewoon, teminte ik zit op xtreme en hier en ja casejunkies soms ff de frontpage maar voor de rest niet, had er ooit een account maar die bestond van de ene op de andere dag niet meer dus toen d8 ik ook laat meer

edit: of VYW natuurlijk ;) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:22:
Ik heb ooit iets gelezen dat er in een Mach-II een gas genaamd 'A404' zou zitten. Uh-huh, dat klinkt dus als R404a.
Je komt er overigens gauw achter als je de dampdruk meet. Die zal wel niet verzadigd zijn, maar dan nog zal-ie boven de R134a druk liggen als er geen R134a inzit.

Wat betreft het gebruik van R404a in een R134a compressor: Chip-con mag dat gerust doen, zolang ze maar geen garantie claimen bij Danfoss. Wat ik me dan wel afvraag is waarom ze dan niet gewoon een R404a compressor monteren. Zoveel duurder zijn die niet. Of gewoon een SC12 ipv een NL11F; dan heb je pas een knap systeempje (maar die SC12 is wel een stukkie duurder).

Toch blijf ik die mach-II maar wazige dingetjes vinden. De hoeveelheid ellende die velen ermee hebben is ongelofelijk. Als ik dat ding ontworpen zou hebben had ik allang harakiri gepleegd ofzo.
er wordt geen R404a gebruikt in de m2
gewoon 134 dus
de cap leiding is korter en dat zou misschien iets kunnen betekenen inzake de minder spectaculaire temp drop tegen over de m1

wat betreft de SC12 Dabit zullen we eens een ouwe prom nemen en die erin bouwen ?
lijkt me een leuk plan
samen met Haeg aan de slag

een echt verbetering van de prom

als we beide ons huis af hebben dan ;)

de kinder ziektes van de m2 zijn er toch wel uit nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 08 november 2003 @ 11:10:
je kunt ook iemand die zoiets doet een hand geven en jezelf even voorstellen :P
ik heb hele x met hem staan praten maar we waren ondertussen zo benieuwd naar de chiller dat ik en denk ook hij vergat ons voor te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

petervandamned schreef op 08 november 2003 @ 17:45:
[...]

er wordt geen R404a gebruikt in de m2
gewoon 134 dus
de cap leiding is korter en dat zou misschien iets kunnen betekenen inzake de minder spectaculaire temp drop tegen over de m1

wat betreft de SC12 Dabit zullen we eens een ouwe prom nemen en die erin bouwen ?
lijkt me een leuk plan
samen met Haeg aan de slag

een echt verbetering van de prom

als we beide ons huis af hebben dan ;)

de kinder ziektes van de m2 zijn er toch wel uit nu
Mooi niet , het verschil is te klein met een refill .
mijn vermoeden blijft.
Ik hoop dat ik ooit nog een keer de kans krijg om dit te bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 08 november 2003 @ 20:26:
[...]

mijn vermoeden blijft.
kwestie van een unmodded mach2 te bemachtigen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:50:
[...]

kwestie van een unmodded mach2 te bemachtigen he ;)
hehehe waar denk je waar die unmodded sta ? langs de rijksweg op 1 nov ;)
[...]

mijn vermoeden blijft.
doen we m8 :)
is info van nventiv btw

[ Voor 39% gewijzigd door petervandamned op 08-11-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op 08 november 2003 @ 21:39:
[...]

hehehe waar denk je waar die unmodded sta ? langs de rijksweg op 1 nov ;)

[...]

doen we m8 :)
is info van nventiv btw
ja ze willen het niet toegeven waarom neit weet ik niet denk toch idd vanwege de danflos... meschien willen ze het stiekem doen en toch garantie klaimen mocht er wat fout gaan of is er altijd aan te tonen welk gas erin heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ben nog steeds erg tevreden over de refill heag , thnx a lot :P

nu nog wat aan die hitte doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 09 november 2003 @ 01:38:
ben nog steeds erg tevreden over de refill heag , thnx a lot :P

nu nog wat aan die hitte doen :P
vanaf vanmiddag geniet ik met je mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:22:
[...]

De compressor is een derde duurder en deze heeft ook een luchtsnelheid van 3
meter per seconde nodig over zijn bast {tegenover11/5 meter p/s}
Zie dat maar eens te doen in zo'n apparaat zonder meer dan 40DB te maken
De compressor zelf ,die SC12' maakt ook een jankend geluid in bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Haeg schreef op 09 november 2003 @ 09:47:
[...]

De compressor is een derde duurder en deze heeft ook een luchtsnelheid van 3
meter per seconde nodig over zijn bast {tegenover11/5 meter p/s}
Zie dat maar eens te doen in zo'n apparaat zonder meer dan 40DB te maken
De compressor zelf ,die SC12' maakt ook een jankend geluid in bedrijf
geluid zou me niks uitmaken
is enkel voor test werk
grote is ook niet zo belangrijk
enkel ierries zijn momenteel dingen die me wat uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hans en die ander (laat ook is je naam horen ;) ) mijn prom draaid nu, mijn sensor geef -4 aan dus het contact is nog niet maximaal ik begin nu na 25min iets wat rare geluidjes tehoren (toen ik dit typte) en nu ineens weer niet, maandag even naar de winkel voor de schroevies en dan ff boren die hap.
ik mail wel waneer ik hem nog even laat afstellen, kan jij eventueel volgend weekend dan komen we gewoon ff op zondag of zaterdag middag langs.
btw wat moest ik nou precies doen als mijn prometeia ging frituren, uitzetten en op het fentiel drukken toch? (gewoon 1sec?)
iig alvast bedankt voor alles en ik heb alweer wat geleerd, mijn tempsensor van de prom geeft -40 aan (was -43) dus compressor word ligtjes heet, dit op defauld speeds and V's.

MVG,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

[...]

mijn vermoeden blijft.
vergelijk maar eens de CPU temp meting tussen een M1 en M2.
Is een graad of 2-3C under load, niet meer dan dat. Ik heb ze al ZIEN vullen in manufacturing...trust me er zit R134a in de M2.

Met andere cap tube en R404A loopt een M2 ongeveer 15C kouder dan standaard (load), idle is het verschil een graad of 10.

[ Voor 13% gewijzigd door DuronDude op 09-11-2003 16:52 ]

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

DuronDude schreef op 09 november 2003 @ 16:48:
[...]

vergelijk maar eens de CPU temp meting tussen een M1 en M2.
Is een graad of 2-3C under load, niet meer dan dat. Ik heb ze al ZIEN vullen in manufacturing...trust me er zit R134a in de M2.

Met andere cap tube en R404A loopt een M2 ongeveer 15C kouder dan standaard (load), idle is het verschil een graad of 10.
Welnu even op een rijtje
een warmere evap kop [dit staat vast]
een langere zuigleiding [dit staat vast]
een kortere capillair [nu dit ook vaststaat want jij werkt bij nventiv]
is allemaal zuigdruk verhogend en dus capaciteit vernietigend
Dit kan alleen gecompenseerd worden met een ander gas wat weer op een lagere
temp verdampt {R404a}
Mijn vermoeden wordt steeds groter en het bewijs komt dichterbij
Ik heb de dampdruk al gemeten van een standaard m1 nou nog van een m2
en het eerste bewijs is binnen.
Dit gas zal ik ook afpompen en laten analyseren en dan weet ik het zeker .

[ Voor 3% gewijzigd door Haeg op 09-11-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

Haeg schreef op 09 november 2003 @ 18:11:
[...]

Doe gerust :)

Ik kan standaard M2s vergelijken met R404As en het verschil is meer dan 10C tussen de 2

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 09 november 2003 @ 18:11:
[...]

Welnu even op een rijtje
een warmere evap kop [dit staat vast]
een langere zuigleiding [dit staat vast]
een kortere capillair [nu dit ook vaststaat want jij werkt bij nventiv]
is allemaal zuigdruk verhogend en dus capaciteit vernietigend
Dit kan alleen gecompenseerd worden met een ander gas wat weer op een lagere
temp verdampt {R404a}
Mijn vermoeden wordt steeds groter en het bewijs komt dichterbij
Ik heb de dampdruk al gemeten van een standaard m1 nou nog van een m2
en het eerste bewijs is binnen.
vandaar dat ik de eerste was, reageer pls nog ff op mijn post hiervoor over.... (lees maar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

DuronDude schreef op 09 november 2003 @ 18:18:
[...]

Doe gerust :)

Ik kan standaard M2s vergelijken met R404As en het verschil is meer dan 10C tussen de 2
Kreeg net ook nog een idee ik vul zo'n m2 gewoon zelf met R134a dan
weet ik het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

lijkt me idd de betere oplossing!

Ik heb een keer een M2 met R507 gevuld en resultaten waren allesbehalve goed. een beetje beter dan standaard maar veel slechter dan 404A Mach 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Epsilon

DuronDude schreef op 09 november 2003 @ 21:30:
lijkt me idd de betere oplossing!

Ik heb een keer een M2 met R507 gevuld en resultaten waren allesbehalve goed. een beetje beter dan standaard maar veel slechter dan 404A Mach 1
R404 is een combi van R134 en R507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

Epsilon schreef op 09 november 2003 @ 21:34:
[...]

R404 is een combi van R134 en R507
wat heeft dat er nu weer mee te maken... pure R507 is min of meer gelijk aan "pure" R404A of dat nu een mengeling is heeft er bitter weinig mee te maken...het gaat ons toch enkel om de koeleigenschappen en resultaten om tot een conclusie te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

DuronDude schreef op 09 november 2003 @ 21:41:
[...]

wat heeft dat er nu weer mee te maken... pure R507 is min of meer gelijk aan "pure" R404A of dat nu een mengeling is heeft er bitter weinig mee te maken...het gaat ons toch enkel om de koeleigenschappen en resultaten om tot een conclusie te komen
Dat is precies wat ik er mee wil zeggen

Het is zeer onwaarschijnlijk dat R507 het ZO VEEL slechter doet als R404 zo weinig verschild met R507. Een van de dingen die je zegt is niet waar, of de metingen stellen niets voor. Zowieso zijn de sensors van de mach2 uberbrak. Dit hebben we getest op de refill dag met een geëikte sensor tegenover de sensor van de mach2.

Die sensormeting klopte maar op 1 waarde : ronde de -28
Daarna gaat de sensor van de mach2 steeds meer afwijken naar beneden.
Boven die temperatuur is de temperatuur van de Mach2 weer te hoog aangegeven.

Mijn mening daarover : Marketing ten top. De sensor wijkt nl gunstig af voor nVentiv.

Edit :
gebruikt trouwens iemand de spacer die bij de prommy zit ?

Zie het nu nl nog steeds niet (behalve core crush, laat die maar achterwegen)

[ Voor 10% gewijzigd door Epsilon op 09-11-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

DuronDude schreef op 09 november 2003 @ 21:41:
[...]

Dit heeft er alles mee te maken.
R507 is een mengsel van R125/R143
R404a is een mengsel van R125/R143 en R134a
Deze laatste zorgt voor een temperatuurglide en een capaciteitsvermindering
en is daarom ook iets minder belastend
Je ziet dat je helemaal niet eens kan spreken over pure koudemiddelen
De een is een zeotroop en de ander een azeotroop mengsel
Wat betreft jou slechte ervaring met R507 T.O R404a zegt denk ik meer over de monteur dan over de slechte eigenschappen van R507.
Dit gas presteert echt beter en niet minder dan R404a welliswaar niet veel meer
maar zeker niet minder .

[ Voor 4% gewijzigd door Haeg op 09-11-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Epsilon schreef op 09 november 2003 @ 21:46:
[...]

Het is zeer onwaarschijnlijk dat R507 het ZO VEEL slechter doet als R404 zo weinig verschild met R507. Een van de dingen die je zegt is niet waar, of de metingen stellen niets voor. Zowieso zijn de sensors van de mach2 uberbrak. Dit hebben we getest op de refill dag met een geëikte sensor tegenover de sensor van de mach2.

Mijn mening daarover : Marketing ten top. De sensor wijkt nl gunstig af voor nVentiv.

Edit :

Dat die sensor afwijkt is duidelijk, maar hoeveel ie dit nu echt doet is nog steeds de vraag. Tot een bepaalde waarde werd de Mach II idd kouder dan de sensor aangaf en daarna gaf de Mach II koudere temps dan dat ie eigenlijk was, maar hoeveel vraag ik me nog steeds af, omdat m'n prom zich na een tijdje automatisch uitschakelde (geprogrammeerde software) voordat deze op z'n maximum prestatie zat. Ik zou wel benieuwd zijn naar de echte temps van 't ding dus als iemand die een keer na kan meten (en posten) dan zou ik dat graag willen weten.

Verder zit ik me af te vragen of er nog de mogelijkheid is om ipv R507 er nog iets anders in te doen wat wel meer prestatie winst zou opleveren, zonder dat het de compressor heel erg veel belast. Op het moment is mijn compressor na een uurtje of 4 draaien (niet stressed) rond de 55 graden, zonder extra koeling. Zou die dan nog wat meer kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

Haeg schreef op 09 november 2003 @ 22:33:
[...]
Dit gas presteert echt beter en niet minder dan R404a welliswaar niet veel meer
maar zeker niet minder .
Dat bedoelde ik niet echt.... R507 geeft ongeveer dezelfde temps als R404A.
Om een of andere reden kreeg ik bij een gewone refill zonder verdere aanpassingen nauwelijks betere temps... maar ik weet dat een "properly modded" Mach II wel makkelijk 10 graden kouder is dan de standaard versie. Mijn punt is niet dat er geen winst te halen is, enkel dat om de een of andere reden een mach II niet goed gaat met een refill tenzij je de cap aanpast.
Ik heb plenty ervaring met een M2 en een aangepaste en het temperatuurverschil is enorm - uiteraard op de CPU gemeten. Mijn punt is dat er wel degelijk 134a in de M2 zit, en dat om een of andere reden een gewone recharge weinig extra kick geeft, terwijl de Mach 1 met enkel een recharge wél er stevig op vooruit gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door DuronDude op 09-11-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

YoupY schreef op 09 november 2003 @ 22:51:
[...]

Dat die sensor afwijkt is duidelijk, maar hoeveel ie dit nu echt doet is nog steeds de vraag. Tot een bepaalde waarde werd de Mach II idd kouder dan de sensor aangaf en daarna gaf de Mach II koudere temps dan dat ie eigenlijk was, maar hoeveel vraag ik me nog steeds af, omdat m'n prom zich na een tijdje automatisch uitschakelde (geprogrammeerde software) voordat deze op z'n maximum prestatie zat. Ik zou wel benieuwd zijn naar de echte temps van 't ding dus als iemand die een keer na kan meten (en posten) dan zou ik dat graag willen weten.

Verder zit ik me af te vragen of er nog de mogelijkheid is om ipv R507 er nog iets anders in te doen wat wel meer prestatie winst zou opleveren, zonder dat het de compressor heel erg veel belast. Op het moment is mijn compressor na een uurtje of 4 draaien (niet stressed) rond de 55 graden, zonder extra koeling. Zou die dan nog wat meer kunnen hebben?
Dabit opperde al een keer een idee om er een beetje r410 bij te mikken
Het zou kunnen maar niet meer zonder de fans volgas continue
Een ander idee is een 404 compressor met R410 erin dat zou wel een goede prestatie opleveren Ik gok zo'n -50 stressed
Misschien een leuk testje voor chip-con doen ze ook eens wat nventievs :P :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Dus duron..ik ben nu dus opgestroopt met mijn M2 op r507a (voor niks naar refill geweest)? :?

Temps op mach2 sensor geeft -67 aan met alles op stock (2.8c) strest gaat hij naar -61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude

DuronDude

Crazy Belgian

JVLK schreef op 09 november 2003 @ 23:32:
Dus duron..ik ben nu dus opgestroopt met mijn M2 op r507a (voor niks naar refill geweest)? :?

Temps op mach2 sensor geeft -67 aan met alles op stock (2.8c) strest gaat hij naar -61
Dat klinkt best goed. maar de mijne deed het niet denderend - kan ook aan wat anders hebben gelegen - en ik dacht dat hier werd gepraat dat er weinig verschil was met refill...als je temps beter zijn dan voorheen was het niet voor niks, lijkt me logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 09 november 2003 @ 21:46:
[...]

Edit :

We hebben die sensor getest jah, maar vraag niet hoe.

We hebben een prom onbelast laten lopen (waardoor ie na een tijdje uitschakelde) met op de kop een temp sensor geplakt. Dit betekent dus dat de temp sensor aan de ene kant lucht van 21+ graden had en aan de andere kant een kop van -50 graden. Wat dat ding meette zat daar ergens tussenin.

Ook is het dan natuurlijk logisch dat die tempraturen van dat ding wild heen en weer schommelen bij het in en uitschakelen van de prom, de temp sensor van de prom zelf zit in de kop waar het kouder is, maar ook de boel minder snel weer opwarmt.

Voor zo ver ik kon zien was de temp sensor redelijk goed gecalibreerd, veel meer als 3 graden verschil zal er niet tussen de echte temp en de aangegeven temp hebben gezeten.

Wat Durondude zegt bevestigd dat er toch wel een verschil zit tussen de M1 en de M2 en dat het niet alleen marketing is.

Trouwens Hans, ik bedacht mij later nog iets raars:

Toen wij de prom van YoupY aan het testen waren kwam er meteen een grote laag ijs op de kop, toen ik jou zag testen met de pelts (die zoiezo wat weinig vermogen hadden vergeleken met een overgeclockte Barton, maar het ging natuurlijk om het verschil na en voor) bij Epsilon kwam er helemaal geen ijs op de pelts. Ik heb niet gevoeld of dat de pelts ook echt koud waren aan de achterkant maar de sensor gaf -40 en lager aan, dit dus met de warme kant van de pelt naar de prom toe. De andere kant zal dus nog veel kouder geweest moeten zijn en zeker veel ijs moeten vormen. Of had je soms wisselstroom op die dingen staan? Dan vind ik het ook niet zo gek dat je je andere pelts hebt opgeblazen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn prometeia is ineens een stuk kouder als gister Haeg, gister boote hij op -43 nu op -49 en waar ik gister niks lager heb gezien als een cpu koudte van -4,5 zag ik net ineens -22,50 behoorlijk verschil en dit nog met die open leiding, niks geisoleerd en meschien nieteens contact met mijn cpu, dit is wel waar ik sta van te kijken, dat hij maar -49 word op alles standaard terwijl hij amper mijn cpu coold en er R507 inzit, dit zou toch veel kouder moeten worden als -49 of komt dit omdat mijn hoeveeleheid R507 nog niet is afgesteld en dan dat isolatie gebeuren?? (dat isolatie bebeuren maakte bij het draaien zonder pc iig geen 1 graad uit op een of andere vreemde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

[
Dat bedoelde ik niet echt.... R507 geeft ongeveer dezelfde temps als R404A.
Om een of andere reden kreeg ik bij een gewone refill zonder verdere aanpassingen nauwelijks betere temps... maar ik weet dat een "properly modded" Mach II wel makkelijk 10 graden kouder is dan de standaard versie. Mijn punt is niet dat er geen winst te halen is, enkel dat om de een of andere reden een mach II niet goed gaat met een refill tenzij je de cap aanpast.
.
wat bedoel je met prop. mod. ? 8) allene een aangepast cap ? ik neem aan dat dat ook getest is, heb je dat dan zelf gemod ?
refill heeft mijn idle en load met een graad of 4 naar beneden gebracht. met booten zelfs meer, maar dat voordeel verdwijnt zodra de compressor opgewarmt raakt. ik spreek dan over een graad of -10 xtra.
if you can, geef s wat meer details :+

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
thankz JCViggen _/-\o_

ik weet dat je weinig kan vertellen
maar ik vind dat je best veel vertel hier

nogmaals thnkz m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

DuronDude schreef op 09 november 2003 @ 23:43:
[...]

Dat klinkt best goed. maar de mijne deed het niet denderend - kan ook aan wat anders hebben gelegen - en ik dacht dat hier werd gepraat dat er weinig verschil was met refill...als je temps beter zijn dan voorheen was het niet voor niks, lijkt me logisch
Ik spreek hier over een vooruitgang van 20graden na de refill (Alleen sensor he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

petervandamned schreef op 10 november 2003 @ 11:33:
thankz JCViggen _/-\o_

ik weet dat je weinig kan vertellen
maar ik vind dat je best veel vertel hier

nogmaals thnkz m8
Vindt het nogal meevallen eigenlijk. Een prom is geen fenomeen, alleen het doel waarvoor het gebruikt wordt.

Maar even een vraag aan durondude.
Stel, je hebt een mach2 met een evenlange capilaire leiding als de m1.
Wat is dan de winst van een refill (dus niet de lengte van de capilaire langer maken als in een mach1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 10 november 2003 @ 18:06:
[...]

Vindt het nogal meevallen eigenlijk.
dat d8 ik dus ook toen ik dat las O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:20:
[...]

dat d8 ik dus ook toen ik dat las O-)
Doet me behoorlijk denken aan al die reacties op XS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Toen wij de prom van YoupY aan het testen waren kwam er meteen een grote laag ijs op de kop, toen ik jou zag testen met de pelts (die zoiezo wat weinig vermogen hadden vergeleken met een overgeclockte Barton, maar het ging natuurlijk om het verschil na en voor) bij Epsilon kwam er helemaal geen ijs op de pelts. Ik heb niet gevoeld of dat de pelts ook echt koud waren aan de achterkant maar de sensor gaf -40 en lager aan, dit dus met de warme kant van de pelt naar de prom toe. De andere kant zal dus nog veel kouder geweest moeten zijn en zeker veel ijs moeten vormen. Of had je soms wisselstroom op die dingen staan? Dan vind ik het ook niet zo gek dat je je andere pelts hebt opgeblazen

IJsberijping duurt enige tijd,zeker met een lage luchtvochtigheid
De warmtebelasting van die twee peltiers is best behoorlijk voor een verdamper
van een prom de kans dat je hem overvult met een nog zwaardere belasting
word best groot.
Zo'n ding draait ook wel eens een paar uur idle daar ga ik tenminste vanuit.
Ik zet geen wisselspanning op peltierelementen.
De rede dat deze dood zijn gegaan is omdat ik ze zonder te koelen aan heb
laten staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Haeg schreef op 10 november 2003 @ 22:21:
Toen wij de prom van YoupY aan het testen waren kwam er meteen een grote laag ijs op de kop, toen ik jou zag testen met de pelts (die zoiezo wat weinig vermogen hadden vergeleken met een overgeclockte Barton, maar het ging natuurlijk om het verschil na en voor) bij Epsilon kwam er helemaal geen ijs op de pelts. Ik heb niet gevoeld of dat de pelts ook echt koud waren aan de achterkant maar de sensor gaf -40 en lager aan, dit dus met de warme kant van de pelt naar de prom toe. De andere kant zal dus nog veel kouder geweest moeten zijn en zeker veel ijs moeten vormen. Of had je soms wisselstroom op die dingen staan? Dan vind ik het ook niet zo gek dat je je andere pelts hebt opgeblazen

word best groot.
Hij bedoelde eigenlijk op de koude kant van de pelts :)

Maar ff een vraagje aan de mensen die de isolatie van de slang vervangen hebben door dat spul van Hans (dus dikker met ene betere isolatiewaarde). Ik heb de isolatie er af gehaald en ben nu die nieuwe aan het passen atm. Beetje proppen op sommige stukken (wat krap :P) maar voor de rest gaat het erg gemakkelijk.

Alleen, waarmee hebben jullie die dichtgeplakt ? Ik gebruik tape voor de strakke stukken, maar wil dat niet overal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 10 november 2003 @ 22:21:

word best groot.
Bij de prom van YoupY zat er bijna meteen een laag ijs op en het was daar toch wel redelijk vochtig met alle mensen binnen.
Ik nam ook aan dat je geen wisselspanning op een peltier zou zetten hoewel het op zich wel moet kunnen als er een prom op zit.

Maar ik bedoelde dus zoals Epsilon al zei, aan de koude kant van de pelts, de warme kant was ook ver onder nul, maar dat zat wel goed op elkaar geplakt dus dat zal wel meevallen.

Of is het keramische materiaal op de pelt van nature water-afstotend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 23:09:
[...]

Bij de prom van YoupY zat er bijna meteen een laag ijs op en het was daar toch wel redelijk vochtig met alle mensen binnen.
Ik nam ook aan dat je geen wisselspanning op een peltier zou zetten hoewel het op zich wel moet kunnen als er een prom op zit.

Maar ik bedoelde dus zoals Epsilon al zei, aan de koude kant van de pelts, de warme kant was ook ver onder nul, maar dat zat wel goed op elkaar geplakt dus dat zal wel meevallen.

Of is het keramische materiaal op de pelt van nature water-afstotend?
Niet zo zeer warmte afstotend. Maar ik kan je wel makkelijk uitlegge waarom dat er geen ijs gevormd werd :). Omdat de 2 pelts het zelfde vermogen hadden, kan de pelt die tegen te prom zit TE veel warmte te verwerken van de eerste pelt.

Wat er gebeurd. De pelt die tegen de lucht aan zit, bouwt een warmte verschil op van zeg 50 graden. Dit is een zeer redelijke waarde. De volgende pelt kan de warmte niet afvoeren, met als gevolg dat de koude kant warmer wordt dan de "warme" kant. Wat er nu gebeurd is --> Het stuk waar de 2 pelts op elkaar zitten, is warm geworden (zeg 50 graden, wat er dus voor zorgt dat er geen ijs zal ontstaan op de pelt).

Normaal gesproken, is dit instant death voor de 2 pelts als deze niet gruwelijk hard gekoelt worden. Bij 100graden smelt er iets in de pelts wat kortsluiting en dus de dood van de pelt betekent. Maar door die prom blijven de pelts leven.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.