Epsilon schreef op 09 november 2003 @ 21:46:
[...]
Dat is precies wat ik er mee wil zeggen
Het is zeer onwaarschijnlijk dat R507 het ZO VEEL slechter doet als R404 zo weinig verschild met R507. Een van de dingen die je zegt is niet waar, of de metingen stellen niets voor. Zowieso zijn de sensors van de mach2 uberbrak. Dit hebben we getest op de refill dag met een geëikte sensor tegenover de sensor van de mach2.
Die sensormeting klopte maar op 1 waarde : ronde de -28
Daarna gaat de sensor van de mach2 steeds meer afwijken naar beneden.
Boven die temperatuur is de temperatuur van de Mach2 weer te hoog aangegeven.
Mijn mening daarover : Marketing ten top. De sensor wijkt nl gunstig af voor nVentiv.
Edit :
gebruikt trouwens iemand de spacer die bij de prommy zit ?
Zie het nu nl nog steeds niet (behalve core crush, laat die maar achterwegen)
We hebben die sensor getest jah, maar vraag niet hoe.
We hebben een prom onbelast laten lopen (waardoor ie na een tijdje uitschakelde) met op de kop een temp sensor geplakt. Dit betekent dus dat de temp sensor aan de ene kant lucht van 21+ graden had en aan de andere kant een kop van -50 graden. Wat dat ding meette zat daar ergens tussenin.
Ook is het dan natuurlijk logisch dat die tempraturen van dat ding wild heen en weer schommelen bij het in en uitschakelen van de prom, de temp sensor van de prom zelf zit in de kop waar het kouder is, maar ook de boel minder snel weer opwarmt.
Voor zo ver ik kon zien was de temp sensor redelijk goed gecalibreerd, veel meer als 3 graden verschil zal er niet tussen de echte temp en de aangegeven temp hebben gezeten.
Wat Durondude zegt bevestigd dat er toch wel een verschil zit tussen de M1 en de M2 en dat het niet alleen marketing is.
Trouwens Hans, ik bedacht mij later nog iets raars:
Toen wij de prom van YoupY aan het testen waren kwam er meteen een grote laag ijs op de kop, toen ik jou zag testen met de pelts (die zoiezo wat weinig vermogen hadden vergeleken met een overgeclockte Barton, maar het ging natuurlijk om het verschil na en voor) bij Epsilon kwam er helemaal geen ijs op de pelts. Ik heb niet gevoeld of dat de pelts ook echt koud waren aan de achterkant maar de sensor gaf -40 en lager aan, dit dus met de warme kant van de pelt naar de prom toe. De andere kant zal dus nog veel kouder geweest moeten zijn en zeker veel ijs moeten vormen. Of had je soms wisselstroom op die dingen staan? Dan vind ik het ook niet zo gek dat je je andere pelts hebt opgeblazen