Heb geen problemen met tempsensor

das mach 2
[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-11-2003 13:10 ]
youpy had het nog getest
Lekker voltage Frank .... Damn ....Astennu schreef op 02 november 2003 @ 13:06:
mensen ik heb de eerste scores binnen:
[afbeelding]
Tot nu toe weer max. Maar prommie start sneller en temps zijn relax. Verder kon mijn fsb niet verder dus dat was de limit van vandaag.
Turn it off and on again.
Neeh mijn oude trouwe AQXEA 0330 XPMWSmokeyTheBandit schreef op 02 november 2003 @ 13:42:
[...]
Lekker voltage Frank .... Damn ....![]()
Toppie en is dit trouwens je thornton ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
SUperklote man, ik had je liever nog wel ff gezien daar
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-11-2003 14:05 ]
T zat niet echt mee voor jou. Ik zal zo ff wat pic's opzoekken.petervandamned schreef op 02 november 2003 @ 13:57:
waar blijven de pics ??? mijn picciemaker lag in die weekeinde tas
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 02-11-2003 14:29 ]
Heb ik je al verteldGipsy King schreef op 02 november 2003 @ 15:15:
waarom gaat ie boven de -54 geen -temps weergeven maar een error 0
[ Voor 44% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-11-2003 15:27 ]
[ Voor 19% gewijzigd door _Droopy op 02-11-2003 15:39 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Vraagje.. hoeveel watt is je cpu en heb je je prom aan een apparte voeding geschakeld ?_Droopy schreef op 02 november 2003 @ 15:32:
Mijn 1ste results;
Idle was het -33 (ongeveer)
Stressed was het -25 (215x12,5@2,175V)
Nu
Idle -48
Stressed -35 (215x12,5@2,175V)
Lekker werk Haeg & de rest van de organisatie!!!!
10X!!!
(zit nu op een (onderkant v/d) CPU temp van -10,0 tot -11,3 dat was iets van -5 ofzo.)
idle temp v/d onderkant CPU zou ik niet kunnen zeggen,..... onder de -30 iig. off the scale 4 me!!! :-D
Verwijderd
en waar ben ik danAstennu schreef op 02 november 2003 @ 14:24:
Hier ff wat pic's:
[afbeelding]
Foto van de case van Bio_blade
Was zekers een leuke dag
Verwijderd
was het niet P25 want ik kan geen P23 vinden hoorTutti-frutti schreef op 02 november 2003 @ 12:47:
[...]
Ja. Mijn prom haalde ook -51, maar deze piepte niet, simpelweg omdat mijn sensor tot de -55 nog signaal geeft. Nu met r507 haalt dave (bio) dus idle in windows met zijn p4 ook ongeveer de -55, waardoor hij tempsensor error krijgt. Verder is die piep bij de -50 bij jou waarschijnlijk een andere error, namelijk de waarde die je op p23 hebt ingesteld. Bij ons staat deze al op -70.
[ Voor 18% gewijzigd door MrDirect op 02-11-2003 16:55 ]
soz, p25 jaVerwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:47:
[...]
was het niet P25 want ik kan geen P23 vinden hoor
Verwijderd
ik heb um op -99 gezet meschien is de tempsensor onder een bepaalde temp gaar en denkt hij alsnog onder de -70 te komen, net als mobo's zag er laatst 1 @ xtremesystems, -125 mobo temp en hij had enkel een vapo op zijn cpu, sensor werd dus gek
Nee zo is het niet... de temperatuursensor geeft onder de -54 graden gewoon geen signaal meer door, ongeacht hoe je de software hebt ingesteld.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 17:07:
[...]
ik heb um op -99 gezet meschien is de tempsensor onder een bepaalde temp gaar en denkt hij alsnog onder de -70 te komen, net als mobo's zag er laatst 1 @ xtremesystems, -125 mobo temp en hij had enkel een vapo op zijn cpu, sensor werd dus gek
k, updatje.Tutti-frutti schreef op 02 november 2003 @ 16:10:
[...]
Vraagje.. hoeveel watt is je cpu en heb je je prom aan een apparte voeding geschakeld ?
Als je met een apparte voeding je prom 12 volt geeft, dan kunnen je temps waarschijnlijk lager komen... Ik heb mijn prm van -24 naar -28 gebracht namelijk, omdat de 5 voltlijn van de apparte voeding niet belast werd, waardoor de 12 volt die prometeia ontving geen 12 volt was, maar 10.8. Daarna wat kerstlampjes op de 5 volt gedaan... 11.85 volt en een stressed temp van -28
[ Voor 6% gewijzigd door _Droopy op 02-11-2003 18:00 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
_Droopy schreef op 02 november 2003 @ 17:59:
[...]
k, updatje.
Ik draai nu 220x12,5=2756,7MHz (barton2500+) @ 2,22V in bios (2,112V volgens cpu-z)
Ben aan ut primen.
Display@-31
Eigen sensor onder cpu = -3,7!?!?!?!?! (ach ik draai nu iig al een stuk harder dan ik voor m'n refill kon)
Winbond monitor geeft dan zo'n +12Graden aan.
offtopic:
weet iemand hoe ik zelf die default waarden kan invoeren? overal "saved" ie ze wel goed op, maar voor het cpu-voltage niet, ik krijg bij elke boot die irri warning over een te hoog voltage.
Volgens Sispoft Sandra 2004 geeft m'n cpu zo'n 151Watt weg. (Da's niet niks, dacht ik zo.) weet iemand voor mij een ander manier om ff screeny's te maken? m'n "prtscn" button werkt op de een of andere manier niet meer.![]()
Dit was na zo'n 3kwartier primen, dus da's redelijk gestressed toch?
Je kan wat gas laten ontsnappen door het dopje los te draaien en dan met je nagel het puntje van het ventiel in te drukken.Vatt schreef op 02 november 2003 @ 14:15:
Yup, Haeg heeft alles keurig gedaan in z'n eentje!
Nog hartelijk bedankt daarvoor.
Ik heb eerst 2 refills aan zitten kijken of die Haeg er wel een beetje verstand van had, want als ik er geen goed gevoel bij had gehad , had ik echt mijn systeem van 1600 oude guldentjes niet onder handen laten nemen.
Maar hij was razendsnel, eerst even testen wat de Prom doet standaard R134a , daarna de vulpijp even afsnijden, ventiel erop solderen, vacuum zuigen, vullen met een klein beetje gas, daarna alles weer opstarten, pelts erop om belasting te simuleren, en daarna een beetje gas erbij totdat je de laagst temp hebt bereikt.
Kon eigenlijk niks mis mee gaan.
@Haeg: Kan ik in principe zelf wat gas laten ontsnappen door aan dat ventiel te draaien?
Ik snap dat ik hem niet kan vullen, maar als ik teveel heb laten ontsnappen dan spring ik in de auto en kom je wel even opzoeken voor een her-refill
Wat er gebeurt bij jou is vrij simpel de regelaar in het front meet een voeler waarde die hij niet kent en daarom geeft hij error 0 aan Of hij nu echt zo koud word of dat je voeler slecht is kun je alleen maar meten met een multimeterGipsy King schreef op 02 november 2003 @ 15:15:
nogmaals dan er is nog niet echt serieus antwoord gegeven op de vraag van mun mach 1 probleem ,
waarom gaat ie boven de -54 geen -temps weergeven maar een error 0 ,
dit moet toch optelossen zijn ?
[ Voor 43% gewijzigd door Haeg op 02-11-2003 20:19 ]
Verwijderd
hmmz het voorval wat ik eerder in dit topic bescheef komt hier dus ook terugJVLK schreef op 02 november 2003 @ 20:22:
Ik zou niet weten wat voor temps ik nu heb....in windows leest hij helemaal niets meer.
[afbeelding]
Hehehe, ....Haeg schreef op 02 november 2003 @ 19:58:
Waarom je er gas uit wil laten snap ik niet maar dat ga je me nog wel uitleggen hoop ik.
Turn it off and on again.
Je kan dus 100 K ohm er bij zetten, en dan p14 op 8 lager zetten dan dat hij stond.. zo kom je wel met -60 op je display (en die -60 is dus ook werkelijk zo).Haeg schreef op 02 november 2003 @ 20:05:
[...]
Wat er gebeurt bij jou is vrij simpel de regelaar in het front meet een voeler waarde die hij niet kent en daarom geeft hij error 0 aan Of hij nu echt zo koud word of dat je voeler slecht is kun je alleen maar meten met een multimeter
Wat je dan moet doen is de prom laten opwarmen tot 20 graden dan de voeler
doormeten deze weerstand moet dan ongeveer 12 k ohm zijn
Dan de prom zo koud mogelijk laten worden en dan weer de weerstand meten
deze moet dan bij -55 ongeveer 350 k ohm zijn .
Als dit nu allemaal klopt word hij echt zo koud zo niet is de sensor niet best .
Wat je in beide gevallen kunt doen is een weerstandje van 100 K ohm parallel over de voeler zetten de display geeft dan ongeveer 8 graden warmer aan.
Het probleem van het piepen en de error nul is dan verholpen
LOL, was ook niet te zien ofzoHaeg schreef op 02 november 2003 @ 20:54:
Dat ook op dat moment bijna alle refillers tegelijk aankwamen maakte mij wel even benauwd
Ja ik zat dus ook al te denken... je bent steeds met mijn prom bezig, en er staan al weer 6 nieuwe te wachten. Ik vind dat je het erg goed hebt gedaan en het is inderdaad beter om goed af te vullen, dan af te raffelenHaeg schreef op 02 november 2003 @ 20:54:
...
Dat hoop ik ook.
En inderdaad ik was versleten aan het eind van de dag maar het was het zeker waard.
'"k heb heel wat systemen afgevuld tot nu toe maar nog nooit tien op een dag.
Wat niet zo leuk was dat bij de eerste prom afvullen meteen mijn peltiers in rook opgingen.Dat ook op dat moment bijna alle refillers tegelijk aankwamen maakte mij wel even benauwd maar jullie hebben gelukkig genoeg geduld weten op te
brengen zodat alles toch vlekkeloos is verlopen.
Ik hoop op een volgende meeting welke dan ook, wat beter met jullie kennis
te kunnen maken want daar heb ik toch niet echt tijd voor gehad .
Ik heb zeker weten een leuke dag en een leuke ervaring gehad.
Hans en egon {Haeg}
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-11-2003 20:57 ]
Nee nee de display geeft bij -54 dan -46 aan in plaats van error0 en die irritanteTutti-frutti schreef op 02 november 2003 @ 20:55:
[...]
Je kan dus 100 K ohm er bij zetten, en dan p14 op 8 lager zetten dan dat hij stond.. zo kom je wel met -60 op je display (en die -60 is dus ook werkelijk zo).
[ Voor 4% gewijzigd door Haeg op 02-11-2003 21:00 ]
Ja, maar als p14 dus 8 lager wordt in gesteld, wordt van de waarde -46 -54 gemaakt. Als de prom dus nog kouder wordt , -56 bijvoorbeeld, dan word er op het display -48 aangegeven, maar deze waarde kan je dan toch corrigeren door je p14 op -8 te zetten (als hij eerst op 0.0 stond) ?Haeg schreef op 02 november 2003 @ 20:58:
[...]
Nee nee de display geeft bij -54 dan -46 aan in plaats van error0 en die irritante
piep -60 gaat hij nooit aangeven
Het punt is dat de regelaar gewoon niet minder dan -55 kan aangevenTutti-frutti schreef op 02 november 2003 @ 21:03:
[...]
Ja, maar als p14 dus 8 lager wordt in gesteld, wordt van de waarde -46 -54 gemaakt. Als de prom dus nog kouder wordt , -56 bijvoorbeeld, dan word er op het display -48 aangegeven, maar deze waarde kan je dan toch corrigeren door je p14 op -8 te zetten (als hij eerst op 0.0 stond) ?
Als je p14 op -10 zet komt er bij mij wel -60 te staan hoorHaeg schreef op 02 november 2003 @ 21:07:
[...]
Het punt is dat de regelaar gewoon niet minder dan -55 kan aangeven
en ook niet meten beneden de -55 {350 K ohm ongeveer}
[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-11-2003 21:23 . Reden: upload is klaar :) ]
Verwijderd
mja mijn pa ookop het moment dat bijna alle refillers tegelijk aankwamen kreeg ik het wel even benauwd
Heh, feel free to quote me anytime m8, maar hebbie dan ook nog wat toe te voegen?
[ Voor 27% gewijzigd door _Droopy op 02-11-2003 21:27 ]
Als dat de waardes zijn van je voeding, met je prom aan, dan is dat erg netjes ja_Droopy schreef op 02 november 2003 @ 21:23:
Ohwja! @ Tutti-frutti;
Ik meet 5,04V op m'n molex
&
12,07 op de 12V-lijn, dus ik neem aan dat dit bij mij vrij weinig zin zal hebben.
(die "dedicated-prom-voeding")
[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-11-2003 21:40 ]
Ik gebruik deze site voor je wattage uit te rekenen.Tutti-frutti schreef op 02 november 2003 @ 21:38:
[...]
Als dat de waardes zijn van je voeding, met je prom aan, dan is dat erg netjes ja. Nu heb je wel een hoog wattage van je cpu (niet te hoog uit gelezen door sisoft ? Wie weet wat ook al weer rekensommetje is met nieuwe/oude snelheid x oude wattage ofzo?) Maar dan klopt je temp wel
[ Voor 102% gewijzigd door _Droopy op 02-11-2003 22:18 ]
K heb toen geen fotow's meer gemaakt.
Verwijderd
snap er geen kloot van ik had er een heel verhaal bij gehangen, nog maar ff dan, prime is geen pure cpu stresser, ik had aangeraden voor jou als amd gebruiker BurnK7 dat geeft pas stress_Droopy schreef op 02 november 2003 @ 21:23:
[...]
Heh, feel free to quote me anytime m8, maar hebbie dan ook nog wat toe te voegen?![]()
Foutje neem ik aan?![]()
Of wou je me ff vriendelijk op mijn spelfoutjes wijzen?
Mag ook hoor, ben toch licht dyslecticus, dus ben wel wat gewend.
Ohwja! @ Tutti-frutti;
Ik meet 5,04V op m'n molex
&
12,07 op de 12V-lijn, dus ik neem aan dat dit bij mij vrij weinig zin zal hebben.
(die "dedicated-prom-voeding")
Alleen moet ik die 3,3V-mod nog wel ff doen, nog niet ff de tijd voor genomen.
Nee nee de display geeft bij -54 dan -46 aan in plaats van error0 en die irritanteTutti-frutti schreef op 02 november 2003 @ 20:55:
[...]
Je kan dus 100 K ohm er bij zetten, en dan p14 op 8 lager zetten dan dat hij stond.. zo kom je wel met -60 op je display (en die -60 is dus ook werkelijk zo).
[ Voor 22% gewijzigd door Haeg op 03-11-2003 06:17 ]
[ foute post sorry
[ Voor 81% gewijzigd door Haeg op 03-11-2003 06:18 ]
LOL, ic.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 22:43:
[...]
snap er geen kloot van ik had er een heel verhaal bij gehangen, nog maar ff dan, prime is geen pure cpu stresser, ik had aangeraden voor jou als amd gebruiker BurnK7 dat geeft pas stressen anders gewoon cpu burn in bij sisoft die is iig beter als prime als het gaat om het stressen van je CPU.
Verwijderd
het enige wat ik me kan bedenken is dat of er TEweinig R507 in zit wat resullteerd in een koudere idle temp en een warmere load temp of een compressor die op een gegevenmoment zo heet word dat het gas ook wat hitte opneemt van de compressor.JVLK schreef op 03 november 2003 @ 10:54:
Nou even kleine update
Ik kom niet eens meer over de 4.0ghz op 1.85v wat ik eerst voor refill wel kon...de temp als ik opstart is wel leuk en hij blijft voor een 10min op -59 en daarna zakt hij als een baksteen tot -43 (idle)..in bios krijg ik dan temp van -16 waar ik voor de refill op -20 zat![]()
Ik heb het contact met de kop al nagekeken en hij zit er als een huis op...ik weet niet wat het is maar ik kwam voor de refill verder
ziet eruit als
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 11:16 ]
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
die knallen had ik al met R134a weet niet waar het mee tedoen had maar het was normaal volgens....... nu heb ik nergens last meer van, had ook met vervoer temaken wat ik nog kan herinneren dus gewoon ff gedultR1 schreef op 03 november 2003 @ 13:09:
Haeg: top geregeld hoor dat jullie ook nog zo lang zijn doorgegaan !![]()
hoop dat jullie er nog wel wat aan overgehoduen hebben middels kleine aanvullingen![]()
Maar, zoals je misschien nog weet zit de mijne ook tot de nok vol ( your quote ), net als Vatt. Ik krijg nu steeds meer bitterbal geluiden uit de doos. Dat was toch een teveel aan terugkerend gas of druppels van ietswat in de olie komt ?
ben bang dat de prom daar niet beter van wordt.
Kan ik ook gewoon t doppie losdraaien en t ventieltje iets indrukken. Een fractie indrukken of echt 1 seconde ofzo ?
verder nog niet veel getest, kan nu wel op 4 gig komen, maar met een echte load slaatie nog steeds snel vast. denk dat de proc gewoon maxed is.![]()
thanks !!!
nou ik had dat niet, en het is niet heel af en toe maar zeer regelmatig. 't viel Haeg ook al op. Maar sws, als er al teveel inzit, dan is er denk ik iets meer winst te behalen door een tikkie weg te laten lopenMr. Hard schreef op 03 november 2003 @ 13:28:
[...]
die knallen had ik al met R134a weet niet waar het mee tedoen had maar het was normaal volgens....... nu heb ik nergens last meer van, had ook met vervoer temaken wat ik nog kan herinneren dus gewoon ff gedult
Verwijderd
het is je eigen keus ik zou het gewoon nog even aankijken, ik had het ook, versteeg heeft het ook gehad en dat was nog maar gewoon met R134a, dave had het volgens mij ook (BioBlade) enz. Emaal eruit is namelijk echt ERUITR1 schreef op 03 november 2003 @ 13:38:
[...]
nou ik had dat niet, en het is niet heel af en toe maar zeer regelmatig. 't viel Haeg ook al op. Maar sws, als er al teveel inzit, dan is er denk ik iets meer winst te behalen door een tikkie weg te laten lopen
Verwijderd
Verwijderd
dan mocht OC-Shop ze vroeger wel is beter leveren, hij kwam al liggend uit een bestel auto waar hij van links naar rechts kon schuiven, iedere bobel moet een dikke schok zijn geweest, emaal bij mij zette hij hem ook neer van zo die staat (halve vloer door) had moeite er toen niks van te zeggen, hij heeft het ook altijd goed gedaan alleen op het feit na dat ik in het begin antiegelijk veel geboink uit mijn compressor hoorde, nu hoor ik dat nooit meerVerwijderd schreef op 03 november 2003 @ 14:28:
Dat 'frituurpan'-geluid word veroorzaakt doordat er vloeibaar koudemiddel in de hete olie terecht komt en daar ineens verdampt. Hetzelfde als wat er met stukjes ijs gebeurt als die het hete frituurvet raken.
IMHO is dit niet goed voor je compressor.
[ Voor 4% gewijzigd door _Droopy op 03-11-2003 15:26 ]
Onderaan. Je bedoelt toch waar je die schroefjes met veer indraait?Gamer schreef op 03 november 2003 @ 13:03:
eventjes een vraag aan de P4C800 gebruikers :
waar zitten de gaatjes bij bovenaanzicht van jullie evaporator ?
bovenaan of onderaan.
[ Voor 11% gewijzigd door MrDirect op 03-11-2003 15:37 ]
klopt schroeven zitten onderaanVatt schreef op 03 november 2003 @ 15:37:
[...]
Onderaan. Je bedoelt toch waar je die schroefjes met veer indraait?
Ik heb een P4C800-E, maar die is volgens mij hetzelfde als de P4C800
[ Voor 28% gewijzigd door JVLK op 03-11-2003 17:06 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2003 17:13 ]
Dangerden heb ik nog niet goed kunnen testen..omdat toen ik bezig zat met overklokken..de pomp het begafGipsy King schreef op 03 november 2003 @ 17:10:
aan JVLK :
werkt die dangerdan met pelt combi goed ?>
en welke voltages en fsb en mem heb je met 2.8 @ 4.1 ? en je prom temps ?
[ Voor 7% gewijzigd door JVLK op 03-11-2003 17:34 ]
Als het contact met de cpu uitstekend is zou ook de prom enorm in temperatuur[b][
NU, geeft MBM5 in idle stand -29°C, en zodra ik Prime opstart of vliegt de temp naar de +5 tot +14 °C. (LET WEL dit was vroeger gewoon -20°C!!)
Het contact tussen koelkop en CPU-core is uitstekend.
Kan het zijn, dat alles nu zo koud wordt, dat het kanaaltje in de koelkop bevriest en dat er daardoor geen goede stroming van het koudemiddel is?
[afbeelding]
Wat kan ik hier eventueel aan doen?
Als het goed is zitten er op 7 en 8 twee zwarte draadjes.Tutti-frutti schreef op 03 november 2003 @ 17:04:
Haeg/Peter , ik wil misschien die mod uit gaan voeren, zodat ik toch de echte temp op mijn display kan krijgen (onder de -54). Ik moet dus een 100 K ohm paralel erbij hangen. Weet jij toevallig welke 2 draden naar de tempsensor gaan ? (als je msn hebt, kan je me dan toevoegen: Tutti-frutti )
Hier een plaatje van de achterkant van het display.. ik moet denk ik iets doen met de ntc('s) ?
[afbeelding]
in voorgaande berichten las ik dat je gas wilde laten ontsnappenVatt schreef op 03 november 2003 @ 18:36:
Met het risico op een voorbarige conclusie, wil ik toch wel even kwijt dat ik denk dat er iets niet helemaal goed gaat met m'n refill.
Het lijkt alsof de unit wel koud wordt (tenslotte -63°C op de display), maar het lijkt alsof de uiteindelijke koelkop helemaal niet zo koud wordt.
Net na het opstarten (de eerste keer) van de prom, gaf MBM5 als CPU-temp kouder dan -40°C. Hoeveel kouder kan ik niet zien, want de sensor werkt niet lager dan -40°C.
NU, geeft MBM5 in idle stand -29°C, en zodra ik Prime opstart of vliegt de temp naar de +5 tot +14 °C. (LET WEL dit was vroeger gewoon -20°C!!)
Het contact tussen koelkop en CPU-core is uitstekend.
Kan het zijn, dat alles nu zo koud wordt, dat het kanaaltje in de koelkop bevriest en dat er daardoor geen goede stroming van het koudemiddel is?
De zijkanten van het koelblokje zijn compleet bevroren, echter de kop (dat contact maakt met de core) bevriest helemaal niet. Het lijkt wel alsof het zelfs warm is gemaakt door de CPU en helemaal niet koud wordt!
Zie foto....
[afbeelding]
Wat kan ik hier eventueel aan doen?
Verwijderd
joh en mij fotograveren ze ook nieteenspetervandamned schreef op 03 november 2003 @ 19:49:
er moeten toch meer piccies gemaakt zijn ???
kom op zeg
ik mis deze meeting en krijg weinig te zien
Het uitzicht op de A13 was niet veel zekerpetervandamned schreef op 03 november 2003 @ 19:49:
er moeten toch meer piccies gemaakt zijn ???
kom op zeg
ik mis deze meeting en krijg weinig te zien
Haeg,R1 schreef op 03 november 2003 @ 13:09:
Haeg: top geregeld hoor dat jullie ook nog zo lang zijn doorgegaan !![]()
hoop dat jullie er nog wel wat aan overgehoduen hebben middels kleine aanvullingen![]()
Maar, zoals je misschien nog weet zit de mijne ook tot de nok vol ( your quote ), net als Vatt. Ik krijg nu steeds meer bitterbal geluiden uit de doos. Dat was toch een teveel aan terugkerend gas of druppels van ietswat in de olie komt ?
ben bang dat de prom daar niet beter van wordt.
Kan ik ook gewoon t doppie losdraaien en t ventieltje iets indrukken. Een fractie indrukken of echt 1 seconde ofzo ?
verder nog niet veel getest, kan nu wel op 4 gig komen, maar met een echte load slaatie nog steeds snel vast. denk dat de proc gewoon maxed is.![]()
thanks !!!
Verwijderd
Aan de A13 heb je een BurgerKing.....nu weet ik waarom hij panne had....lag dus niet zozeer aan z'n BX
Nou, als 7 en 8 onder zitten, hebi k daar 2 RODE draden...Haeg schreef op 03 november 2003 @ 19:34:
[...]
Als het goed is zitten er op 7 en 8 twee zwarte draadjes.
Deze zijn van de voeler hier zet je dus dat weerstandje parallel overheen
[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2003 21:06 ]
Gas heb ik nog niet laten ontsnappen. Dat wilde ik misschien proberen omdat ik dacht dat er teveel gas gevuld was. Maar, hier heb ik dus nog niet aangezeten.petervandamned schreef op 03 november 2003 @ 19:44:
in voorgaande berichten las ik dat je gas wilde laten ontsnappen
de reden is mij niet duidelijk nog en of dit dan ook een gevolg ervan is ?
goed is het in ieder geval niet
De Prom wordt dan -54°C bij belasting. Idle is die-64°C.Haeg schreef op 03 november 2003 @ 19:27:
Als het contact met de cpu uitstekend is zou ook de prom enorm in temperatuur
opgelopen moeten zijn.
Was dit ook zo of bleef je prom wel koud en je processor niet ?
Verwijderd
Gipsy King schreef op 03 november 2003 @ 21:38:
mijn temperaturen zijn ook onleesbaar vaat , destebeter![]()
hij ocd nu nwel stukken beter 4ghz @ 1.55v maneffe mushkin infikken en daan gaan we ervoor
Verwijderd
Binnen in de kop bevriest er niks.Vatt schreef op 03 november 2003 @ 21:36:
[...]
Gas heb ik nog niet laten ontsnappen. Dat wilde ik misschien proberen omdat ik dacht dat er teveel gas gevuld was. Maar, hier heb ik dus nog niet aangezeten.
[...]
De Prom wordt dan -54°C bij belasting. Idle is die-64°C.
Die -54°C haalden wij ook met jouw pelts in Leidschendam.
Deze foto had ik genomen, direct nadat ik de MachII had uitgezet en de kop had los geschroefd. Een beetje ontdooing kan dus hebben plaats gevonden in de tussentijd dat ik aan het schroeven was. Als ik de Prom onbelast laat draaien, bevriest wel de hele kop.
Het gaat mij erom OF HET MOGELIJK IS dat er binnen in die koperen kop iets kan bevriezen waardoor de flow van het gas/koudemiddel stopt.
Ik heb zelf geen flauw idee namelijk of dat dat uberhaupt mogelijk is. Ik weet ook niet hoe die binnenkant van dat koperen koelblokje eruit ziet.
Ik ga zometeen weer alles opnieuw monteren en dan weer proberen. Ik verwacht dat de temperatuur in MBM5 dan weer zover naar beneden schiet dat het niet te registreren is.(net zoals de eerste keer gebeurde).
Als morgen dan weer die temperatuur zo raar gaat doen, dan kan ik ervan uitgaan dat er iets echt niet goed gaat.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Kopen niet krijgen welVerwijderd schreef op 03 november 2003 @ 22:15:
haeg, even een vraag.
ik ben op zoek naar zo'n spul om mijn slang opnieuw mee te isoleren want mijn isolatie is helemaal R.I.P
ik zag de isolatie van dave (bio_blade) en zag er goed en profi uiten hij had dat via jou zei die..
is het mogelijk dat ik wat van jou kan kopen?
BioBlade, heeft jouw P4 nog de heatspreader erop zitten?Gipsy King schreef op 03 november 2003 @ 21:38:
hij ocd nu nwel stukken beter 4ghz @ 1.55v maneffe mushkin infikken en daan gaan we ervoor
Die onderste regel stemt mij gelukkigHaeg schreef op 03 november 2003 @ 22:33:
Ik gok dat je geen sealstring hebt gebruikt waardoor deze berijping aan de zijkant.
Voorals nog geen rede volgens mij voor ongerustheid
Verwijderd
volgens mij wel ja, ik wil de mijne eraf maar het lukt mij niet hij zit als een huis heb al verschillende mensen die mij geholpen hebben met allemaal ideeen maar nog niks heeft geresulteerd in een suc6Vatt schreef op 03 november 2003 @ 22:35:
[...]
BioBlade, heeft jouw P4 nog de heatspreader erop zitten?
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
het gehaast ken ik ook met mijn casemod staan er ineeens een paar m8s van je aan de deur, wil je het nog ff afmaken dus hup vele handen maken ligt werk kom je er halverwege 8er dat je i.p.v. voor 8er aan het dremelen bent mja heb het maar geaccepteerd maar je baalt wel, haastige spoed is ZELDEN goed als het op modden enz. neerkomntGamer schreef op 03 november 2003 @ 22:45:
thx, heb ik deze dus verkeerd gemonteerd![]()
het moest weer vlug gaan, dus daarom haal ik mijn vorige overclocks niet meer
Zo dat is nog al een overklok met een 2.8c chip@ 1.55v...zoiets heb ik nog nooit eerder gezien.Gipsy King schreef op 03 november 2003 @ 21:38:
Die ene zwarte draad met twee aders bedoelde ik dat is de voelerdraad.Tutti-frutti schreef op 03 november 2003 @ 20:54:
[...]
Nou, als 7 en 8 onder zitten, hebi k daar 2 RODE draden...
Verder heb ik 4 draden die uit mijn slang komen (vna de slang die naar de koelkop gaat). Dit zijn 2 dunnere rode draadjes, en 1 zwarte draad met 2 aders. Welke zijn van de temp sensor.. of weet je dat niet ? pic voor verduidelijking:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq