refill voor je vapochill of prometeia

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Zo zo je hebt nogal wat vragen.

Is er wel de mogelijkheid om voor R404a te kiezen, aangezien in de startpost alleen R507 wordt genoemd?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jazeker ,dit had ik al vermeld lees maar een paar posten terug
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan een prom ook 24/7 gewoon normaal doordraaien zonder probs met R507, eventueel met wat extra fans om de compressor te koelen?

Jazeker,ik had ook al een idee vermeld over een thermostaatje een paar posten terug

Wat ik zou willen weten is of de compressor van een prommie Mach II van die extra druk vind. R404a is al een extra belasting, maar wat doet R507 dan nog eens een keer daar bovenop.

Het drukverschil bij kamertemp =0,25 bar.
Dit is wel de laatste keer dat ik vermeld dat het verschil tussen die twee gassen niet noemenswaardig is.

Op het moment wordt m'n compressor met R134a al erg warm. Wanneer ik een tijdje m'n sys aan heb staan, dan dan ik de compressor al bijna niet meer aanraken. Hoe warm gaat deze eigenlijk worden met R404a en eventueel met R507 en hoeveel psi druk kan m'n compressor maximaal hebben?

De maximale druk van 16 bar is het probleem zowieso niet,hij zal namelijk op een bar of 10 a 11 blijven draaien. Wel moet je de compressor voor het mooie beneden de 70 graden houden. Ook met R134a erin.

Verder zag ik dat bij deze hervul dag je prom wordt afgeregeld op je systeem. Ik zou graag willen weten hoe dit precies gebeurt, ben gewoon nieuwsgierig. Wordt dit gedaan door de hoeveelheid aan te passen? En gebeurt dit op basis van de overklok die je met de hervulde prom kan halen of op je huidige settings. Deze zuigen atm nogal bij mij, omdat m'n sys een beetje gaar aan 't worden is.

Het afvullen moet nauwkeurig gedaan en is dus ook het meeste werk.
De verdamper belasting op iedere prom is anders hoe heter de proc word hoe meer gas erin gaat .
Hier zit ook het zwakke punt van een standaard prom deze worden op hoeveelheid afgevuld dat is de rede dat de ene beter presteert dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dan heb ik nog een vraag: ik heb nog nooit een compressor van binnen gezien, ik ben super nieuwschierig hoe zon ding nou werkt. heeft er iemand pics of een dwarsdoorsnede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Op www.phase-change.com staan de basics uitgelegd van phase-change en nog veel meer.

Zie verder ook bijvoorbeeld www.howstuffworks.com

* YoupY is erbij :9 R507 erin en gaan ... >:)

[ Voor 33% gewijzigd door YoupY op 12-10-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Maar moeten we dan met onze hoogste overklok komen...of gewoon ietsjes overgeklokt en veel volts....of overgeklokt en daar je cpu laten stressen en daar dan de hoeveelheid gas op aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me afvroeg haeg kunnen we niet beter een bepaalde load aan warmte maken voor het juiste hoeveelheid koudemiddel zodat als je een nieuw systeem neemt je prom gem. het beste presteerd i.p.v. alleen het het systeem waarmee we nu komen wat wij DOCers veranderen nogal vaak van systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Ik neem al een peltier met voeding mee van 90 watt daar kan ik zo'n prom meer dan goed mee afvullen voor ieder gewenst doel,standaard of overklokt. Verder is iedereen vrij om een
load te verzinnen die hij denkt dat goed is. Maar je eigen pc voldoet gewoon het beste.
Je mail is overigens onderweg mr hard.

[ Voor 3% gewijzigd door Haeg op 12-10-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Maar om mijn hele kast nu mee te slepen...het is toch ook beter dat hij gewoon op een bepaalde load wordt afgevuld..omdat we toch om het halfe jaar weer nieuwe cpu's kopen en dan weer andere loads hebben,dus dan kunnen we nu wel ons systeem afstellen maar dat wordt begin volgend jaar ook weer anders!!

Zoals bowman die kijkt ook gewoon met een soort pelt en hoe koud hij hem dan kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 12 oktober 2003 @ 21:09:
Ik neem al een peltier met voeding mee van 90 watt daar kan ik zo'n prom meer dan goed mee afvullen voor ieder gewenst doel,standaard of overklokt. Verder is iedereen vrij om een
load te verzinnen die hij denkt dat goed is. Maar je eigen pc voldoet gewoon het beste.
Je mail is overigens onderweg mr hard.
noem me maar jan, hoeveel WATT kan de prometeia met R507 (en eventueel meer O-) ) opnemen, ik denk dat ik ff ga uitvogelen wat toekomstige cpu's als de athlon 64 aan hitti verstoken en daarmee ongeveer mijn prom laat afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Maar om mijn hele kast nu mee te slepen...het is toch ook beter dat hij gewoon op een bepaalde load wordt afgevuld..omdat we toch om het halfe jaar weer nieuwe cpu's kopen en dan weer andere loads hebben,dus dan kunnen we nu wel ons systeem afstellen maar dat wordt begin volgend jaar ook weer anders!!

Zoals bowman die kijkt ook gewoon met een soort pelt en hoe koud hij hem dan kan krijgen.

Je eigen cpu is ook een bepaalde load of niet soms?
Krijg nu allemaal niet het idee dat er een ideale standaard hoeveelheid in een prom kan
zitten onder iedere load want dat is niet zo.
Dat is ook de rede waarom er zoveel verschil is tussen de ene prom en de andere
de standaard versie wel te verstaan dit komt niet door de prom maar door de belasting ervan .
Wat jij dus zegt over die nieuwe cpu die over een half jaar aangeschaft word en waar dus ook een nieuwe optimale
vulling bijhoort klopt ook echt maar dat geld dus ook voor je standaard prom maar daar word niet aan gedacht .
Hetzelfde word ook met luchtkoeling gedaan,koop je een nieuwe snellere processor krijg je er een mooie nieuwere weer net iets beter presterende luchtkoeler bij .
Hetzelfde dus ook met een mach2 daar zit ook weer een beetje meer gas in dan in de mach1.
Dus zeker de mach1 is zeker toe aan een gasupdate die is immers gevuld voor minder snelle processoren maar je weet niks van mij he ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Haeg op 12-10-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 21:57:
[...]

noem me maar jan, hoeveel WATT kan de prometeia met R507 (en eventueel meer O-) ) opnemen, ik denk dat ik ff ga uitvogelen wat toekomstige cpu's als de athlon 64 aan hitti verstoken en daarmee ongeveer mijn prom laat afstellen.
Hoeveel watt bij welke temp is moeilijk te zeggen want hoeveel watt produceert een individuele proc bij een prestatie
Een mach 1 bleef met een 3gig 800 fsb epox mobo vol belast -46 {idle -58} nadat hij omgegast was en daarvoor met R134a erin kwam hij niet lager dan -36.
Mbm was op zijn hoogst -18 geworden.
Ik heb wel eens gelezen dat de nieuwe generatie procs iets van 103 watt gaan produceren en dat vind echt heel veel voor de huidige proms .
Dit moet wel op juistheid gecontroleerd worden ik wil geen onzin lopen verkopen hier . Ik bedoel die 103 watt wel te verstaan .

[ Voor 18% gewijzigd door Haeg op 12-10-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 07:40
ok dat is ook zo , dus i.p.c kan iedere gebruiker ipv r404 dus gewoon r507 nemen zonder dat er rare dingen gebeuren .... toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah er zit ZO weinig verschil tussen R404a en R507 dat ze dezelfde eigenschappen hebben alleen is R507 net ff beter kwa prestatie dus AUB hier geen vragen meer over zelfs ik word er ziek van laatstaan haeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Ik wil mijn vapo pe laten refillen met R507/R404a, nou vraag me alleen af of dit geen problemen op gaat leveren. Ik heb wel eens gelezen dat iemand z'n pe na een refill met R404a 8 uur nodig had om op te starten. Heeft dacht ik te maken met de het grotere volume van de compressor (BD50F). Weet iemand hier toevallig iets van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:10

Bob Popcorn

Plop!

Zou ik ook mogen komen kijken? Het is nl. naast de deur en ik wil wel eens een paar prommie's zien draaien :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Bob Popcorn schreef op 12 October 2003 @ 23:39:
Zou ik ook mogen komen kijken? Het is nl. naast de deur en ik wil wel eens een paar prommie's zien draaien :D
Ja tuurlijk, ik ben Haeg dan wel niet maar neem van mij aan dat het mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

En hoe zit het dan met dat alarm wat afgaat als hij onder de -50 komt...kun je daar ook wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 12 oktober 2003 @ 23:54:
En hoe zit het dan met dat alarm wat afgaat als hij onder de -50 komt...kun je daar ook wat aan doen?
tuurlijk is daar wat aan tedoen, en als je gewoon op een hoge OCboot denk ik niet dat je vaak onder de -49 gaat komen of heb ik het fout haeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 00:04:
[...]

tuurlijk is daar wat aan tedoen, en als je gewoon op een hoge OCboot denk ik niet dat je vaak onder de -49 gaat komen of heb ik het fout haeg?
ja dat klopt maar ik kan het alarm gewoon uitzetten :) word anders gek van dat geluid!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
TheGreatCornholio schreef op 12 October 2003 @ 23:16:
Ik wil mijn vapo pe laten refillen met R507/R404a, nou vraag me alleen af of dit geen problemen op gaat leveren. Ik heb wel eens gelezen dat iemand z'n pe na een refill met R404a 8 uur nodig had om op te starten. Heeft dacht ik te maken met de het grotere volume van de compressor (BD50F). Weet iemand hier toevallig iets van ?
als Asetek op hun forum uitlegt hoe je een vapochill moet vullen met 404a ;)
zal het vast wel goed zijn

Verder zal er die dag uiteraard ook een vapootje staan refilled en wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Haeg schreef op 12 October 2003 @ 22:03:

Je eigen cpu is ook een bepaalde load of niet soms?
Krijg nu allemaal niet het idee dat er een ideale standaard hoeveelheid in een prom kan
zitten onder iedere load want dat is niet zo.
Dat is ook de rede waarom er zoveel verschil is tussen de ene prom en de andere
de standaard versie wel te verstaan dit komt niet door de prom maar door de belasting ervan .
Wat jij dus zegt over die nieuwe cpu die over een half jaar aangeschaft word en waar dus ook een nieuwe optimale
vulling bijhoort klopt ook echt maar dat geld dus ook voor je standaard prom maar daar word niet aan gedacht .
Hetzelfde word ook met luchtkoeling gedaan,koop je een nieuwe snellere processor krijg je er een mooie nieuwere weer net iets beter presterende luchtkoeler bij .
Hetzelfde dus ook met een mach2 daar zit ook weer een beetje meer gas in dan in de mach1.
Dus zeker de mach1 is zeker toe aan een gasupdate die is immers gevuld voor minder snelle processoren maar je weet niks van mij he ;)
organiseren wij toch elk jaar een update dag :9

baal er wel van dat ik waarschijnlijk niet voor 1 nov mijn nieuwe cpu heb (amd 64 fx) anders hadden we mooi aan de hand van die kunnen zien hoeveel watt die eruit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
petervandamned schreef op 13 oktober 2003 @ 08:13:
[...]

als Asetek op hun forum uitlegt hoe je een vapochill moet vullen met 404a ;)
zal het vast wel goed zijn

Verder zal er die dag uiteraard ook een vapootje staan refilled en wel natuurlijk
Ja, dat was ik ff vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Hier heb ik een email van bowman

pelts dont work like you think . a 90watt pely maybe will put 50 watts of heat,unless he has a warm coolant passing though the cold side.
best way to charge it (since you cannt take your pc and he doesnt have a fixxed load)is.no load and fill it untill if starts to frost the suction line right at the compressor.thats the most it can take.then it will do what it can do at load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ik ben eigenlijk tegen het gebruik van pelts als load omdat je nooit weet wat eruit komt. Maar het is nu eenmaal makkelijk. En hoe dan ook, een pelt als belasting is altijd beter dan helemaal geen belasting.

Vullen tot de compressor begint te bevriezen, mjah. Het werkt, zullen we maar zeggen.

Als ik ook kom die dag ('k hoop het wel, maar werkzaamheden in mijn nieuwe appartement zouden net dwars kunnen liggen :( ), dan zal ik wel een instelbare load meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Beter DaBit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Het afvullen zoals bowman het beschrijft is onnauwkeurig en een shitmanier.
Ik doe dit voor mijn werk dagelijks en deze manier werkt prima zolang je niet te maken hebt met
een nauwkeurige vulling.Op deze manier vul ik bijvoorbeeld aqua coolers af en kleine gebakskoelingen
Maar het verschil zit hem in het feit dat dit soort apparaten afslaan wanneer ze op
temperatuur zijn.
Dit houd in dat je deze apparaten minder makkelijk overvuld hij slaat toch af wanneer hij koud genoeg is en dan begint de cyclus weer opnieuw als hij weer lekker opgewarmd is
In tegenstelling tot een prom, deze blijft maar draaien totdat hij een keer uitgezet word.
Daarom gooien ze er bij chip-con , te weinig gas'in hun stellen gewoon dat hij beter wat
warmer{lees heet} kan worden dan dat hij bij een te lage belasting vloeistof terug aanzuigt
Ik snap dat ik voor sommige van jullie iets te ver ga qua techniek maar ja het is niet anders
er worden namelijk zoveel vragen gesteld over hoeveel er nou in moet .
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik weet wat ik doe anders zou ik er niet eens aan beginnen . Ik wist ook trouwens wel dat dit zou gebeuren al die vragen en die bedenkingen en ik vind het eigenlijk ook wel leuk daar is medium toch ook voor om er over te lullen. ja ja ,ik kom uit Den haeg maar dat had je al kunnen raden.

Oh,en dabit, iedereen rekent op je dus :)
En die variabele warmte belasting daar bel ik je effe over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Dus kun je mijn prom vullen met r507a zonder dat ik mijn pc helemaal meeneem en tegelijker tijd wel aardig goed afstellen? :) ;)

[ Voor 34% gewijzigd door JVLK op 13-10-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 13 October 2003 @ 20:03:
Dus kun je mijn prom vullen met r507a zonder dat ik mijn pc helemaal meeneem en tegelijker tijd wel aardig goed afstellen? :) ;)
ik neem toch lekker mijn pc mee en zet hem zo dat ik max warmte creaeer en laat op dat punt mijn prom afstellen zodat ik mijn prom heb afgesteld op een hoop warmte afgave wat de processors in de toekomst ook zeker gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ik heb maar 1 kast (Voor 24/7 gebruik) en om daar nu alles uit te slopen om mijn test setup in te doen lijkt me nu ook weer geen strak plan.

[ Voor 10% gewijzigd door JVLK op 13-10-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 13 October 2003 @ 21:38:
Ik heb maar 1 kast (Voor 24/7 gebruik) en om daar nu alles uit te slopen om mijn test setup in te doen lijkt me nu ook weer geen strak plan.
hoezo test daarna gebruik je hem toch ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Nee, alleen maar benchen.

[ Voor 79% gewijzigd door JVLK op 13-10-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

JVLK schreef op 13 October 2003 @ 20:03:
probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 21:17:
[...]

ik neem toch lekker mijn pc mee en zet hem zo dat ik max warmte creaeer en laat op dat punt mijn prom afstellen zodat ik mijn prom heb afgesteld op een hoop warmte afgave wat de processors in de toekomst ook zeker gaan doen.
Kijk jij begrijpt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 13 oktober 2003 @ 23:06:
[...]

Kijk jij begrijpt het ;)
mja BEGIN het te begrijpen, lijkt me namelijk uber mooi dit allemaal zelf te kunnen ga denk meschien ook nog is kijken of er een PERPERKTE studie bestaat voor dit gebeurte of dat ik bij een bedrijf wat kan leren ofzo er is altijd wel wat mogelijk in deze maatschappij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Epsilon

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 23:17:
[...]

mja BEGIN het te begrijpen, lijkt me namelijk uber mooi dit allemaal zelf te kunnen ga denk meschien ook nog is kijken of er een PERPERKTE studie bestaat voor dit gebeurte of dat ik bij een bedrijf wat kan leren ofzo er is altijd wel wat mogelijk in deze maatschappij :)
IK heb ook dat idee om het een keer te gaan leren in de avond uren (na mijn studie) of iets dergelijks.

Een stage ergens zou ook niet verkeerd zijn. Maar dat zie ik over een jaartje wel, als mijn stage periode aanbreekt. Mbt regeltechniek moet er toch wel een weg zijn naar de koeltechniek lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft koeltechniek heb je een paar keuzes: je kunt je STEK-licentie gaan halen en gaan werken bij een koeltechnisch bedrijf als monteur. Dat is het hands-on werk.

De andere optie is om een studie klimaattechniek te volgen op HBO of WO niveau. De koudetechniek is daar maar een deel van. En dingen als de Prometeia kun je na afloop nog amper ontwerpen, want dat leer je simpelweg niet. Zelfstudie loont nog het meest.

Toen ik bezig ging met koelsystemen waren er vrij weinig mensen te vinden die me uberhaupt met iets konden helpen. Het was gewoon niet het normale straatje. Inmiddels begint het fenomeen 'overklokker' wat bekender te worden, en krijg je niet meer elke keer de vraag waarom je niet een snellere processor koopt. Ze accepteren nu dat er nu eenmaal van die compleet geflipte figuren rondlopen.

Sterker nog, inmiddels komt er heel wat hulp uit de hoek van extreem goede koeltechnici zoals Haeg (GoT), Gary (refrigeration-engineer.com/phase-change.com), Prof Sporlan (refrigeration-engineer.com) en Herefishy (refrigeration-engineer.com/phase-change.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er bestaat dus niet zoiets als een losse studie voor het leren maken van koelsystemen door compressor techtniek? (op mijn werk staan ook een x aantal dingen met 40m leiding ofzo naar de koelcellen toe, en een dikke fan van 30CM groot ofzo op 220V)

edit: wel heb ik op site proberen wat basis stof te leren maar om nou te zeggen van na aanleiding van dit kan ik zelf een .. maken nee denk het niet iig ga ik geen compressor enz. kopen om het erop te wagen of iemand anders moet er 1 voor mij overhebben. ook waren de site's in het engels, erg moeilijk lezen dus, vaak 3x lezen voordat je begrijpt wat ze bedoelen met al die vakkundige termen. (geen radiator maar een condensor bijv. (toch :? ))

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine schop op mijn vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 19:40:
er bestaat dus niet zoiets als een losse studie voor het leren maken van koelsystemen door compressor techtniek? (op mijn werk staan ook een x aantal dingen met 40m leiding ofzo naar de koelcellen toe, en een dikke fan van 30CM groot ofzo op 220V)
Niet op HBO/WO niveau nee. Op MBO niveau wel.
edit: wel heb ik op site proberen wat basis stof te leren maar om nou te zeggen van na aanleiding van dit kan ik zelf een .. maken nee denk het niet
Tsja, toch heb ik het ook zo geleerd. En oefenen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:29:
[...]

Tsja, toch heb ik het ook zo geleerd. En oefenen natuurlijk :)
waar kan je dan het beste mee beginnen (is namelijk niet bepaald goedkoop) en wat voor gereedschap moet ik in huis halen (Haeg ik ga toch ff iedere stap proberen te onthouden als ik je bezig zie ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

ha ha,prima hoor beter goed gestolen dan slecht verzonnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:54:
waar kan je dan het beste mee beginnen (is namelijk niet bepaald goedkoop) en wat voor gereedschap moet ik in huis halen (Haeg ik ga toch ff iedere stap proberen te onthouden als ik je bezig zie ;) )
Zelf ben ik begonnen met een gare compressor+condenser combo die ik ergens voor Fl 25,- op de kop getikt had. En daar had ik dan als koudemiddel Freeze K75 koudespray inzitten. Check ook de eerste phase-change experimenten op mijn website. Het kan dus simpel.

Wat je minimaal nodig hebt is een gasbrander, zilvertin, flux, een gesloopte koelkast, wat koperen leiding, een flesje propaan, en wat ventielen. Daar kun je al aardig mee spelen, en de -25C moet je er wel mee kunnen halen.

Daarna moet je iemand vinden die je kan helpen, of geld neer gaan tellen voor een fatsoenlijke brander, een meterset, een vacuumpomp, een fles stikstof, pijpensnijder, etc.
Dat noemen we nou 'leren van elkaar' :)
(ik kijk ook heeeeel goed als ik Haeg bezig zie :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha jaja, maarja eens de -25C gehaald wil toch niet zeggen dat ik ineens weet hoe dan kouder te komen, okee we hebben andere koudenmiddelen (mits compressor het aankan) we hebben de optie voor een grotere condensor tegaan en dan de lengte's enz. enz. en dat moet je gewoon weten en niet leren anders ben je 10jaar bezig de idiale lengtes (Van de leidingen) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

petervandamned schreef op 08 October 2003 @ 19:46:
update volgt later deze avond

ik zelf zal binnenkort de verschillen online gooien met een m2 op 507
Peter, als jij het nog ergens rond heb slingern, post t hier dan ff of de link,; ben wel benieuwd. net nieuw kastje gehaald, dus prom kan eronder en dan kom ik ook op de refill ! 8)7

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
op www.xtremesystems.org staat er ook hel veel info over ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 23:59:
haha jaja, maarja eens de -25C gehaald wil toch niet zeggen dat ik ineens weet hoe dan kouder te komen
Nee, maar dan krijg je wel gevoel voor wat je aan het doen bent, en hoe 't beter kan. Al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja dat is zo idd , en waar en wil is ... is een weg

go jantje go jantje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

I know, dus vorige keer al aan het zoeken geslagen daar, maar ik zal wel blind zijn....allemaal over prom-1 en nix over refill te vinden, ook niet in de search en op de forums daar |:(
so, open my eyes..... 8)

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 19 October 2003 @ 12:26:
ja dat is zo idd , en waar en wil is ... is een weg

go jantje go jantje :P
wel ik moet maar is gaan informeren naar afgekeurde koelkasten/vriezers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1 schreef op 19 October 2003 @ 15:53:
I know, dus vorige keer al aan het zoeken geslagen daar, maar ik zal wel blind zijn....allemaal over prom-1 en nix over refill te vinden, ook niet in de search en op de forums daar |:(
so, open my eyes..... 8)
http://www.xtremesystems....display.php?s=&forumid=80

Staat genoeg over R404a/R507 in de Mach-XX-jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
wat mij gewoon bekoorde is de stress temp :)
die bleef veel stabieler lager dan met 134
zal eens pics maken met 1 M2 unit tijdens een refill van de temp
de temps van de M1 hebben jullie allang gezien dus gewoon ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

petervandamned schreef op 20 October 2003 @ 11:59:
wat mij gewoon bekoorde is de stress temp :)
die bleef veel stabieler lager dan met 134
zal eens pics maken met 1 M2 unit tijdens een refill van de temp
de temps van de M1 hebben jullie allang gezien dus gewoon ff zoeken :)
Heb je de slang ook nog langer gemaakt van de machII, of gewoon zo gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
nope geen verlenging hoor
gewoon dat andere gas erin en gaan
zoals we het 1 nov gaan doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

nog een keer het forum afgezocht en in alle 21 topics niets te vinden over de mII met 507, wel de 1....... ;(

anyway als jij ze hebt Peet, post ze dan ff plzzz ! O-)

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
its almost so far !!! ben 2 dagen van te vren jarig :p kan ik veel vullen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Haeg schreef op 17 October 2003 @ 23:11:
Heag ? Kan ik nog steeds als eerste als ik er om 12 uur ben ? :) want dan zorg ik dat ik er kwart voor 12 ben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Astennu schreef op 24 October 2003 @ 19:16:
[...]

Heag ? Kan ik nog steeds als eerste als ik er om 12 uur ben ? :) want dan zorg ik dat ik er kwart voor 12 ben.
Ja hoor geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Haeg schreef op 24 oktober 2003 @ 19:21:
[...]

Ja hoor geen probleem :)
Okie :) ik had straxx ff een setup draaie @ 163 watt 2.22 volt 2810 mhz das wel loeiheet. Het dubbele van je 90 watt pelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 24-10-2003 19:41 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Astennu schreef op 24 October 2003 @ 19:41:
[...]

Okie :) ik had straxx ff een setup draaie @ 163 watt 2.22 volt 2810 mhz das wel loeiheet. Het dubbele van je 90 watt pelt.
En hoe koud blijft je prometia nu dan in de display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

CopperCAT schreef op 24 October 2003 @ 16:50:
Ik zit me nu wel af te vragen welke koelpasta je nog tussen de verdamper en de proc kunt doen. De meeste van die dingen werken toch maar optimaal meer tot iets van -40 of -50°?
Dit komt uit een ander topic en is misschien wel iets interessants.
Ik neem namelijk een cascade systeempje mee welke -79 word.
Als de mensen die komen nou eens wat van hun contactpasta meenemen
dan kunnen we eens kijken hoe dit zich houd bij extreem lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
mijnes doet 4ghz op -38idle en -30 load....... 145watt outputt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Haeg schreef op 24 October 2003 @ 20:24:
[...]

Dit komt uit een ander topic en is misschien wel iets interessants.
Ik neem namelijk een cascade systeempje mee welke -79 word.
Als de mensen die komen nou eens wat van hun contactpasta meenemen
dan kunnen we eens kijken hoe dit zich houd bij extreem lage temperaturen.
Zal ik eens doen. Heb Artic Aluminia, AS3 en AS5 liggen. Volgens de site van Artic silver zijn de 1e 2 goed tot min 40 en AS5 tot -50. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
waar heb je die as5 vandaan ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Spul komt bij space promotion vandaan. Ik vind 't zelf maar erg taai spul wat nog wat moeilijker mooi te verspreiden is dan AS3.

Kan er ook iemand een nauwkeurige thermomoter meenemen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd na evap temps voor en na. Wanneer ik in de bios zit dan geeft m'n displaytje temperaturen van -61 aan. Dit lijkt me wel heel erg aan de lage kant, ik zou wel eens willen weten hoe koud de evaporator wel wordt, aangezien die temp wel belachelijk laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn wat haat ik dit nieuwe layout, de myreact is weg (het gedeelte met de laatste 5 topics waar jijzelf gepost hebt) dus moet steeds als een idioot zoeken naar mijn topics.
maar back ontopic. haeg ontwaard a.u.b. even op mijn mail die ik ergens begin deze week heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
YoupY schreef op 25 oktober 2003 @ 01:03:
Spul komt bij space promotion vandaan. Ik vind 't zelf maar erg taai spul wat nog wat moeilijker mooi te verspreiden is dan AS3.

Kan er ook iemand een nauwkeurige thermomoter meenemen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd na evap temps voor en na. Wanneer ik in de bios zit dan geeft m'n displaytje temperaturen van -61 aan. Dit lijkt me wel heel erg aan de lage kant, ik zou wel eens willen weten hoe koud de evaporator wel wordt, aangezien die temp wel belachelijk laag is.
die prof temp-meter zal zeker aanwezig zijn natuurlijk :)

bios temps kloppen voor geen meter mijn epox geeft +81 aan en in mbm weer -25.
terwijl de kop goed gemeten ruim -55 aan gaf.

Dabit had het volgens mij ook al eens aangegeven gewoon die goedkope tubes witte drap van 1 euro werkt ook ;) ipv dure AS in welke vorm dan ook. natuurlijk zijn er ook meer proffie koelpasta,s. FF zien of we die meenemen zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Haeg schreef op 24 October 2003 @ 20:10:
[...]

En hoe koud blijft je prometia nu dan in de display?
Als i die voluit zou stressen zou i rond de -26 zitten denk meer -25. WAnt @ 2750 2.125 wordt i -28. Maar moet zeggen dat kamer temp ook aardig wat verschil maakt. Maar bij die 160+ watt run ging i van -37 idle in een pifast run naar -30 dus goed heet :)
YoupY schreef op 25 October 2003 @ 01:03:

K heb dat ceramiqe dat is ook stuk dikker dan as3 maar werkt verders wel goed. Maar zou as5 beter zijn ? want ceramiqe zou ook 2c schelen met as3 en doet as5 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OptimusPrime
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 17:27
Ik heb hier een refridge bath staan en deze koelt niet meer, waarschijnlijk/hopelijk komt dit doordat er geen gas meer in het systeem zit, het apparaat is al wat jaartjes oud.
Nu is mijn vraag aan de kenners (DaBit, Haeg, petervandamned en ieder ander die zich aangesproken voelt) of het ook mogelijk is om dit systeem aftevullen met R507 gas?

Het merk en type is: Chrompack RTE-110B

Een paar fotootjes van het systeem:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=435360&size=384
Capilaire buis van condensor naar verdamper

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=435377&size=384
Van compressor naar condensor

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=435387&size=384
Aanzicht v/d compressor

| MSI K7T266 Pro2 | 1800DLT3C 0309MPMW 1530@2040MHz(15x136 Vc@1,55) | 2x256MB Samsung PC2100 | ATI Radeon8500(OEM)@Retail (passief gekoeld) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nog wel isolatie van me werk over , ik neem zoveel mee als mogelijk is :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
OptimusPrime schreef op 25 October 2003 @ 16:43:
Ik heb hier een refridge bath staan en deze koelt niet meer, waarschijnlijk/hopelijk komt dit doordat er geen gas meer in het systeem zit, het apparaat is al wat jaartjes oud.
Nu is mijn vraag aan de kenners (DaBit, Haeg, petervandamned en ieder ander die zich aangesproken voelt) of het ook mogelijk is om dit systeem aftevullen met R507 gas?

Het merk en type is: Chrompack RTE-110B

Een paar fotootjes van het systeem:

[afbeelding]
Capilaire buis van condensor naar verdamper

[afbeelding]
Van compressor naar condensor

[afbeelding]
Aanzicht v/d compressor
neem gewoon mee joh we kijken wel ff wat er mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ik zou graag willen weten hoe druk het gaat zijn a.s. zaterdag.
Ik wil ook graag langs komen, maar ik moet werken v.a. 17:00u in Rotterdam.
Is het mogelijk om vrij vroeg aan de beurt te komen? Ik heb n.l. geen idee hoeveel man er komt en hoeveel tijd zoiets gaat duren.

Verder zag ik gisteren dat er volgens mij olie (oid) uit m'n unit druppelt.
Het ligt op de bodem, daar waar de "buis" de "compressor" in verdwijnt.
Ik heb de isolatie niet verwijderd ofzo, dus ik weet niet zeker of het daar ook vandaan komt.
Het zou makkelijk kunnen dat het (gokje) condens is die langs de "slang" onder de isolatie door loopt naar beneden.
Helaas is het vettige vloeistof, dus water (condens) lijkt mij onwaarschijnlijk.

Is het slim om dit eerst te regelen met chin-con? of is dit gebruikelijk?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
maak piccies en stuur die eerst eens in een mail naar Nventiv
die weten wel antwoord op dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

hoeveel mensen verwacht je eigenlijk ?

En hoe lang duurt het om een prommie te vullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb nog best veel isolatie kunnen krijgen voor 7 proms ongeveer , hoop dat ik er wat mensen mee kan blijmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gipsy King schreef op 27 October 2003 @ 16:57:
ik heb nog best veel isolatie kunnen krijgen voor 7 proms ongeveer , hoop dat ik er wat mensen mee kan blijmaken :P
K heb er nu al zin in :P mijn slang is wel beschadigt dus mischien kun je mij blij maken als heag of peet zegt dat ik het beter kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

Haeg, als er nog een plekkie is , wip ik ( Dennis) ook ff langs. kanut bijna lopen, maar doe dat toch maar niet ;)
al een beetje bekend hoeveel mensen er nou komen en of het te doen is?

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

R1 schreef op 27 October 2003 @ 17:39:
Haeg, als er nog een plekkie is , wip ik ( Dennis) ook ff langs. kanut bijna lopen, maar doe dat toch maar niet ;)
al een beetje bekend hoeveel mensen er nou komen en of het te doen is?
Wel, ik heb tot nu toe 3 E-mailtjes ontvangen dus ik neem ook een lekker dik boek
mee ;)
Of spelletjes spelen er is ook lan Ook al kan ik dat niet zo goed maar tijd zat om het te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ik ben zekers van de partij..ik ga meteen voor r507a :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 27 October 2003 @ 21:01:
Ik ben zekers van de partij..ik ga meteen voor r507a :Y)
JVLK+Astennu+Bio_Blade+Myself=vier al ga je aan die van mij niks doen op de dag zelf denk maar een leuk praatje kan geen kwaat (als mijn ma maar geen haast heeft _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 22:48:
[...]

JVLK+Astennu+Bio_Blade+Myself=vier al ga je aan die van mij niks doen op de dag zelf denk maar een leuk praatje kan geen kwaat (als mijn ma maar geen haast heeft _/-\o_ )
Ik kan ook wel ff blijvenhangen :P als je nou een mooie monitor hebt neem ik zelf wel muist en tb mee ga ik wel ff zitten oc'en of gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

petervandamned schreef op 27 October 2003 @ 09:48:
maak piccies en stuur die eerst eens in een mail naar Nventiv
die weten wel antwoord op dit soort zaken.
Zallik idd ff doen, hoewel het wel maar een klein beetje is, een (vrijwel) opgedroogd plasje van een 1CMx1,5CM in een half jaar iod.

Het komt de mede prom-gebruikers niet bekend voor begrijp ik?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik kom samen met mindfields (milan) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 27 October 2003 @ 23:01:
[...]

Ik kan ook wel ff blijvenhangen :P als je nou een mooie monitor hebt neem ik zelf wel muist en tb mee ga ik wel ff zitten oc'en of gamen :)
ik blijf niet TElang hangen alleen ff rondneuzen, praatje houden, meschien zien hoever jou OC is gekomen }) en dan moet ik toch echt weer gaan beetje lullig voor mijn pa anders, ik kom trouwens rond 15:00 jongens!!
ow nog een vraagje aan eigelijk iedereen maar voornamelijk @ peter en haeg, hoe kan ik mijn prometeia het best vervoeren het is zeg maar een stand alone unit (en dan home made) iig de leiding ligt er dus los op en ik wil hem zo kunnen inleveren dat haeg hem zonder moeite kan meenemen (in een doos o.i.d.) en dan moet de leiding op een of andere manier dus zo zitten dat hij nie tkan gaan kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 07:43:
[...]

ik blijf niet TElang hangen alleen ff rondneuzen, praatje houden, meschien zien hoever jou OC is gekomen }) en dan moet ik toch echt weer gaan beetje lullig voor mijn pa anders, ik kom trouwens rond 15:00 jongens!!
ow nog een vraagje aan eigelijk iedereen maar voornamelijk @ peter en haeg, hoe kan ik mijn prometeia het best vervoeren het is zeg maar een stand alone unit (en dan home made) iig de leiding ligt er dus los op en ik wil hem zo kunnen inleveren dat haeg hem zonder moeite kan meenemen (in een doos o.i.d.) en dan moet de leiding op een of andere manier dus zo zitten dat hij nie tkan gaan kutten.
Ik zet em @ 8terbank gordels er om heen zodat i niet om dondert werkt goed. Maar ik ben er om 12 uur al tot ? licht er ook aan hoeveel zin mijn pa heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 28 October 2003 @ 08:40:
[...]

Ik zet em @ 8terbank gordels er om heen zodat i niet om dondert werkt goed. Maar ik ben er om 12 uur al tot ? licht er ook aan hoeveel zin mijn pa heeft :)
neem jij een losse unit mee dan jij nam toch gewoon je hele pc mee?
iig ik wil hem zo afleveren dat haeg hem kan oppakken en meenemen zonder verdere gevaren Haeg ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 09:58:
[...]

neem jij een losse unit mee dan jij nam toch gewoon je hele pc mee?
iig ik wil hem zo afleveren dat haeg hem kan oppakken en meenemen zonder verdere gevaren Haeg ideeen?
Jah hij gaat helemala mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Ik neem alleen prommie unit mee.

Trouwens het lijkt wel of ik de enigste ben die met eigen auto komt...zijn jullie nu allemaal zo jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
JVLK schreef op 28 October 2003 @ 15:04:

Trouwens het lijkt wel of ik de enigste ben die met eigen auto komt...zijn jullie nu allemaal zo jong.
Ik neem ook alleen de unit mee. Nog steeds geen tijd gehad om hem eronder te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
astennu was ook iets van 17/18 bioblade is vanaf morgen 20 en ik ben 17 (23jan 18) dus ja niet oud, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ja eindelijk 20 >:) hiep hiep OC hiep hiep OC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

JVLK schreef op 28 oktober 2003 @ 15:04:

Tja ik heb ook me eigen auto maar ik moet helaas werken zaterdag anders had ik zekers even langs gekomen puur om ff rond te snuffelen en iedereen weer even te zien.

Iig wens ik iedereen sterkte en weinig rug klachten toe ;) :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Niet online

R1

ik heb eindelijk de unit eronder, dus ik kom met alles, hopend op een cutom-made afstelling >:) wel slecht voor de rug, en ik ben niet meer de jongste
ik kom met n autotje, ben net uit mn jeugd ;)

voor de jongeren zonder eigen vervoer : ernaast ligt een groot winkelcentrum met AH en nog veeeel meer winkels, daar kun je pa en ma toch zeker wel een paar urtjes kwijt :*)

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

_Droopy schreef op 27 October 2003 @ 09:14:
Ik zou graag willen weten hoe druk het gaat zijn a.s. zaterdag.
Ik wil ook graag langs komen, maar ik moet werken v.a. 17:00u in Rotterdam.
Is het mogelijk om vrij vroeg aan de beurt te komen? Ik heb n.l. geen idee hoeveel man er komt en hoeveel tijd zoiets gaat duren.

Verder zag ik gisteren dat er volgens mij olie (oid) uit m'n unit druppelt.
Het ligt op de bodem, daar waar de "buis" de "compressor" in verdwijnt.
Ik heb de isolatie niet verwijderd ofzo, dus ik weet niet zeker of het daar ook vandaan komt.
Het zou makkelijk kunnen dat het (gokje) condens is die langs de "slang" onder de isolatie door loopt naar beneden.
Helaas is het vettige vloeistof, dus water (condens) lijkt mij onwaarschijnlijk.

Is het slim om dit eerst te regelen met chin-con? of is dit gebruikelijk?
Als dat echt olie is wat je gevonden hebt is je prom ook dood
Als hij het dus nog doet is het geen olie .Simpel eigenlijk iedereen kan koelmonteur
worden
Sorry voor de late reactie ik heb deze effe gemist

Je prom vervoeren doe je natuurlijk in de zelfde stand zoals hij ook staat wanneer hij in bedrijf is goed vast zetten in de auto of vast houden
De kop of evap kun je vast tapen met plakband op de unit zo doe ik het ook

[ Voor 12% gewijzigd door Haeg op 28-10-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haeg schreef op 28 October 2003 @ 22:27:
[...]

Je prom vervoeren doe je natuurlijk in de zelfde stand zoals hij ook staat wanneer hij in bedrijf is goed vast zetten in de auto of vast houden
De kop of evap kun je vast tapen met plakband op de unit zo doe ik het ook
word stevige tape dan want hijs zo stug als de nete maarja tape is tape ;)
ik heb er iig zin in de rest hopelijk ook ow en peet heb jij toevallig nog een P4 setje voor mijn prom? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

hier wat foto`s van de lokatie

dit is de straat ,zo als je ziet ruimte genoeg voor auto`s
het is het gebouw met dat gele bord er op
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/straat.JPG

en dit is de ingang, die zit aan de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/ingang.JPG

De Bar
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/bar.jpg

Lan en internet
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/lan3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Mmmmm een bar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dartbord (kan mijn pa zich ook vermaken als ik bezig bent want dat vind hij namelijk leuk :) ) en vast nog wel wat dubbelfris? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Vatt schreef op 28 October 2003 @ 15:46:
[...]

Ik neem ook alleen de unit mee. Nog steeds geen tijd gehad om hem eronder te hangen.
Ik neem ook alleen mn unit mee (deja vu ;))

Youpy komt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Net nog ff met m'n vriendin overlegt, en misschien kom ik toch maar om de Vapo te laten refillen met ultra-gas...
En natuurlijk leuk om iedereen weer eens te zien en te spreken...

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
gezellig bananoman !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken nog vrijwel niemand, dus ik hoop dat ik er ook kan zijn. Voor de lol, en om eventueel een handje te helpen indien nodig.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.