Heb jij het ook op deze manier er op zitten dan?? en draai jij er ook 24/7 mee?Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 21:07:
niks verwarmen, gewoon isoleren die hap willen jullie nou OCen of niet!!
gewoon dat neopreen op www.tweakstore.nl kopen, vasaline en dan aan de zijkanten van het neopreen sealstring en dit weer op je mobo.
Verwijderd
heb het er niet zo opzitten maar neopreem is erg goed spul en de manier van bevestigen is dan nagenoeg hetzelfde zelfs meschien nog ff beter (als jij nu sealsting eronder doet i.p.v. ernaast en uitduwd op je mobo) en ja ik draaide 24/7, en nogmaals vasaline!! of als je toch geen garantie meer hebt doorzichtige nagellak.JVLK schreef op 29 september 2003 @ 22:07:
[...]
Heb jij het ook op deze manier er op zitten dan?? en draai jij er ook 24/7 mee?
Ik heb nog garantie...vorige week binnen gekregen, maar zoals je weet zijn de mensen van oc-shop niet zo makkelijk meer te bereiken.
Ik heb nu al een mobo naar de klote doordat thermal pad is door gebrand, nou ja naar de klote is ook een groot woord alles lijkt normaal te werken (op lucht) maar boot tijden (Bedoel ik niet prommie) zijn soms 10 minuten nou en de realtime clock werkt ook niet meer..dus als ik mijn pc uit zet blijft hij op dezelfde tijd staan (en heb alles al geprobeerd).
Ik heb nu al een mobo naar de klote doordat thermal pad is door gebrand, nou ja naar de klote is ook een groot woord alles lijkt normaal te werken (op lucht) maar boot tijden (Bedoel ik niet prommie) zijn soms 10 minuten nou en de realtime clock werkt ook niet meer..dus als ik mijn pc uit zet blijft hij op dezelfde tijd staan (en heb alles al geprobeerd).
Verwijderd
door die kapotte thermal pad is er dus condens geweest niet?
maak op die plekken je mobo schoon met alcohol of aceton (kan door je pcb heen vreten zeggen ze maar nog nooit meegemaakt en aceton cleant GOED) en daarna drogen met een fohn (niet een TEwarme uiteraard)
maak op die plekken je mobo schoon met alcohol of aceton (kan door je pcb heen vreten zeggen ze maar nog nooit meegemaakt en aceton cleant GOED) en daarna drogen met een fohn (niet een TEwarme uiteraard)
helaas moet ik eerst me onderhuis opruimen wil ik ruimte hebben voor jullie.
wanneer is de herfst vakantie? datum aub
en heren graag bij het topic blijven want voor andere antwoorden en vragen kan je in de andere topics terecht
en heren graag bij het topic blijven want voor andere antwoorden en vragen kan je in de andere topics terecht
poeter ik ben geen scholier
heb dus ook geen herfstvakantie Bad Idea
Verwijderd
voor mij over 2 weken, dus volgende week nog school en dan 1 week vak.petervandamned schreef op 01 October 2003 @ 09:57:
breng effe iemand anders op ideeen ,Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 21:54:
[...]
voor mij over 2 weken, dus volgende week nog school en dan 1 week vak.
ik wil ookrefill aaap
Over 2 weken zou te gek zijn, zal mij benieuwen welke temp ik dan met mijn vapo PE kan halen
Voor mij zou het ook beter uitkomen als we het op een zaterdag zouden doen!!Gipsy King schreef op 01 oktober 2003 @ 22:52:
[...]
breng effe iemand anders op ideeen ,
ik wil ookrefill aaap
Heb er nu al zin in
kan niet w8ten op dat R404a en dan eindelijk de temps die je nodig hebt om echt hard te gaan.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
hoeveel mhz haal je ongeveer meer op r404a gassed als op r134a dan? (amd en intel appart dan he, de intel had er meer baat bij toch? zijn iig erg HETE chips!!)
Dat is voor mij dan een optie minder, daar mijn MachII nog inVerwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 17:46:
Herfstvak is in de week van 13 okt dit jaar
Denemarken staat. Wacht jullie resultaten dan wel af. Ik ben
benieuwd of de compressor nog een beetje binnen redelijke
temperaturen blijft en wat het overklok resultaat zal zijn.
Als de prom niet eerst goed vacuum wordt getrokken alvorens te
worden gevuld, zou 404a een betere optie zijn dan 507. Dit is wat
ik ergens heb gelezen, zal het nog wel even opzoeken. Had iets te
te maken met ongunstige verhouding van de verschillende gassen
waaruit koelmiddel 507 is opgebouwd en het residu van de nog in
de prom achtergebleven gassen van het 134a koelmiddel. Het re-
sultaat zou dan een prom zijn die zeer slecht of helemaal niet meer
wil opstarten.
Laat de koelingexperts zich hiermaar over uitspreken, in ieder geval
een prettige dag toegewenst.
[ Voor 5% gewijzigd door NaZGuLL op 06-10-2003 10:21 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
update volgt later deze avond
ik zelf zal binnenkort de verschillen online gooien met een m2 op 507
Verwijderd
ook met R404a?petervandamned schreef op 08 October 2003 @ 19:46:
update volgt later deze avond

nee hoor ik gebruik die dingen toch niet 24/7
Verwijderd
jmmr maarja dat merken we zelf wel iig beter als R13apetervandamned schreef op 08 October 2003 @ 21:32:
[...]
nee hoor ik gebruik die dingen toch niet 24/7
ik wil die update zien
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 21:35 ]
Aangezien Peter nog behoorlijk aan het verbouwen is, zijn wij op zoek gegaan naar een vervangende ruimte.petervandamned schreef op 01 October 2003 @ 09:57:
Deze hebben we gevonden, in een wijkgebouw in Leidschendam. Waar tevens een kleine LAN word gehouden.(bar aanwezig)
Dit gaat gebeuren op Zaterdag 1 November vanaf 12:00 's middags
Let op!: Aan je Prom word dan een refill aansluiting gesoldeerd, en word opnieuw gevuld met R507.
Het is van groot belang dat je niet alleen je Prom meeneemt maar ook je PC, dit i.v.m het perfect afstellen van de Prom op jou PC.
Als je de PC niet meeneemt kunnen we hem niet afregelen.
Het wordt tegen kostprijs gedaan en dit zal tussen de 40 en 50 euro zijn.
Meld AUB hier in deze thread dat je komt, als je dit niet doet is de kans groot dat we geen tijd genoeg hebben om iedereen te helpen, een beetje zonde als je van ver moet komen.
Adres:
Wijkvereniging Prinsenhof
Prinsenhof 3 2263EV Leidschendam
De straatnaam is dus Prinsenhof
Openbaar vervoer:
vanaf Centraal Station Den Haag met lijn 6 en uitstappen op Halte Kastelenring (de op 1 na laatste halte) 50 meter lopen.
Heb je vragen, op of aanmerkingen: haegchiller@chevyone.mine.nu

Verwijderd
haeg weet je al waneer me mijn prom kon doen of had peter je er nog niet over gesproken?Haeg schreef op 08 oktober 2003 @ 23:18:
[...]
Zaterdag 1 November vanaf 12:00 's middags
Let op!: Aan je Prom word dan een refill aansluiting gesoldeerd, en word opnieuw gevuld met R507.
en is het niet beter voor games als ik die hun pc al gauw 12uur per dag aan hebben staan voor R404a te kiezen of zijn de verschillen tussen R507 en R404a zo klein dat het gewoon moet
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 23:23 ]
is er mogelijk vervoer te regelen , iemand die toevallig langs ROOSENDAAL komt ?
en r404a is ook beter voor de 24/7 gebruiker dan r507 denk ik zo anders moet je hem wel extreem gaan koelen of valt dat wel mee?
en r404a is ook beter voor de 24/7 gebruiker dan r507 denk ik zo anders moet je hem wel extreem gaan koelen of valt dat wel mee?
Verwijderd
wat vroeg ik een post hierbovenGipsy King schreef op 08 October 2003 @ 23:35:
is er mogelijk vervoer te regelen , iemand die toevallig langs ROOSENDAAL komt ?

btw jij woonde toch zo dichtbij peter, en die verw8 ik er ook wel of niet
ja ik woon dichtbei peter alleen niet er voorbij maar terug zeg maar , dus dan rijd ie voor niks op en neer en dat doet peet niet helaas.....
Verwijderd
uhh heb je niet zoiets als lieve ouders?Gipsy King schreef op 08 October 2003 @ 23:39:
ja ik woon dichtbei peter alleen niet er voorbij maar terug zeg maar , dus dan rijd ie voor niks op en neer en dat doet peet niet helaas.....
Kun je mischien ook op een tijd refil laten doen ? Want ik heb nu mijn pa zo ver dat i wil rijden met de hele pc. Maar ik zou het dan lullig vinden als we s'middags aan komen en dan 5 uur moeten w8ten als het niet anders is okeey maar is dit mischien een optie ?Haeg schreef op 08 oktober 2003 @ 23:18:
[...]
Aangezien Peter nog behoorlijk aan het verbouwen is, zijn wij op zoek gegaan naar een vervangende ruimte.
Deze hebben we gevonden, in een wijkgebouw in Leidschendam. Waar tevens een kleine LAN word gehouden.(bar aanwezig)
Dit gaat gebeuren op Zaterdag 1 November vanaf 12:00 's middags
Het is van groot belang dat je niet alleen je Prom meeneemt maar ook je PC, dit i.v.m het perfect afstellen van de Prom op jou PC.
Als je de PC niet meeneemt kunnen we hem niet afregelen.
Het wordt tegen kostprijs gedaan en dit zal tussen de 40 en 50 euro zijn.
Meld AUB hier in deze thread dat je komt, als je dit niet doet is de kans groot dat we geen tijd genoeg hebben om iedereen te helpen, een beetje zonde als je van ver moet komen.
Adres:
Wijkvereniging Prinsenhof
Prinsenhof 3 2263EV Leidschendam
De straatnaam is dus Prinsenhof
Openbaar vervoer:
vanaf Centraal Station Den Haag met lijn 6 en uitstappen op Halte Kastelenring (de op 1 na laatste halte) 50 meter lopen.
Heb je vragen, op of aanmerkingen: haegchiller@chevyone.mine.nu
[afbeelding]
[afbeelding]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
wil je op een vaste tijd een afspraak hebben omdat je een paar honderd kilometer moet rijden dan kan je via email adres dit wel aanvragen.
voor de rest is het ook gewoon een leuke happening om wat ervaringen met elkaar te delen.
er zullen zeker bekende GoT namen aanwezig zijn.
ik wil nog maar eens vermelden dat wij dit op een vrijwillige basis doen en dat wij dan ook geen enkele verantwoording nemen op welke gevolgen dan ook.
uiteraard hebben enkele systemen geruime tijd op ander gas gewerkt zodat we natuurlijk wel weten waar we mee bezig zijn
ik had de volgende mensen die zich al hadden aan gemeld:
Tom "freshy98" Weustink
Richard 'Vat" ( maar ik geloof dat rich alle changers weg gedaan heeft )
Jan Edelaar "mr hard"
Randy"thegreatcornholio"
Milan Koster''bijnaam onbekend"
dave"bio-blade" als er iemand is die via roosendaal kan rijden
voor de rest is het ook gewoon een leuke happening om wat ervaringen met elkaar te delen.
er zullen zeker bekende GoT namen aanwezig zijn.
ik wil nog maar eens vermelden dat wij dit op een vrijwillige basis doen en dat wij dan ook geen enkele verantwoording nemen op welke gevolgen dan ook.
uiteraard hebben enkele systemen geruime tijd op ander gas gewerkt zodat we natuurlijk wel weten waar we mee bezig zijn
ik had de volgende mensen die zich al hadden aan gemeld:
Tom "freshy98" Weustink
Richard 'Vat" ( maar ik geloof dat rich alle changers weg gedaan heeft )
Jan Edelaar "mr hard"
Randy"thegreatcornholio"
Milan Koster''bijnaam onbekend"
dave"bio-blade" als er iemand is die via roosendaal kan rijden
als jij om 12.00 uur aanwezig bent , bent jij als eerste aan de beurtAstennu schreef op 09 oktober 2003 @ 10:03:
[...]
Kun je mischien ook op een tijd refil laten doen ? Want ik heb nu mijn pa zo ver dat i wil rijden met de hele pc. Maar ik zou het dan lullig vinden als we s'middags aan komen en dan 5 uur moeten w8ten als het niet anders is okeey maar is dit mischien een optie ?
hoef je niet te wachten
Ik heb m'n MachII nog en ik had wellicht een refill willen laten doen, maar ik denk dat ik meer succes heb met verkopen als die origineel is.
En ik kan op 1 november trouwens niet, dan is m'n moeder jarig en die heeft een hele dag ge-organiseerd vol met leuke dingetjes
Dus helaas geen refill voor mij.
En ik kan op 1 november trouwens niet, dan is m'n moeder jarig en die heeft een hele dag ge-organiseerd vol met leuke dingetjes
Leidschendam, dat is lekker dichtbij ! (woon in zoetermeer) 
Trouwens, leuk om eindelijk wat mede-tweakers te ontmoeten
Trouwens, leuk om eindelijk wat mede-tweakers te ontmoeten
mijn kast staat op dit moment te koop, maar als ik 'm tegen die tijd nog heb kom ik.
kan ik meteen de vraagprijs wat omhoog doen ;-)
kan ik meteen de vraagprijs wat omhoog doen ;-)
Is Goed dan ga ik dat regelen zorg ik dat ik er wel rond half 12 kwat voor 12 benHaeg schreef op 09 October 2003 @ 10:30:
[...]
als jij om 12.00 uur aanwezig bent , bent jij als eerste aan de beurt![]()
hoef je niet te wachten
is er niemand in de buurt van of richting roosendaal ? die mij zou willen meenemen eventueel tegen vergoeding
[ Voor 35% gewijzigd door Gipsy King op 09-10-2003 13:33 ]
Verwijderd
Vatt schreef op 09 October 2003 @ 11:24:
Ik heb m'n MachII nog en ik had wellicht een refill willen laten doen, maar ik denk dat ik meer succes heb met verkopen als die origineel is.
Yup, plus dat ik het allemaal veel te duur vind worden.
Ik heb al 3 mobo's gehad, 6 CPU's en dat allemaal in een week of 4.
Elke keer liep of het mobo niet lekker, of de CPU wilde niet oc'en (ver genoeg) en met een MachII vind ik dat ik wel een vette oc verdiende
Dus kocht ik maar weer een nieuwe CPU of RAM of mobo of......of.......of.......
Nu draai ik op lucht met een 2.8c op 3.2 Ghz en het gaat allemaal prima.
Snel genoeg en dus kan die MachII de deur uit.
Ach ja, hobby's komen en gaan
/edit: Ik ben overigens wel erg benieuwd naar jullie resultaten na de refill.
Elke keer liep of het mobo niet lekker, of de CPU wilde niet oc'en (ver genoeg) en met een MachII vind ik dat ik wel een vette oc verdiende
[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 09-10-2003 14:37 ]
Wat moet je Mach II gaan opleveren ???Vatt schreef op 09 October 2003 @ 14:36:
Yup, plus dat ik het allemaal veel te duur vind worden.
Verwijderd
zeg maar ongeveer net zoveel als de nieuwprijs

http://www.tweakers.net/aanbod/product/56750/a
nieuw: http://www.tweakers.net/pricewatch/67337
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:34 ]
vat verkoopt zijn totale kast
dus de lian-li-AP.Versteeg-MachII en dan is 750 niet teveel gevraagd
mag aan nemen dat er ook een zijwindow bij zit en lampjes enzo
dus de lian-li-AP.Versteeg-MachII en dan is 750 niet teveel gevraagd
mag aan nemen dat er ook een zijwindow bij zit en lampjes enzo
Wat hou dat afstellen van prom op je systeem eigenlijk in ? Want ik d8t alleen kraantje er op oude gas er uit R404a er in en Testen.
Verwijderd
Elke belasting heeft een net iets andere optimale gasvulling om een optimaal lage temp te halen. En als je toch bezig bent met modificeren, doe het dan gelijk goed.
Kijk, en zo kennen we Haeg weer. Niks een standaard hoeveelheid gas erin (zoals vele prom-ombouwers doen), maar gelijk de optimale hoeveelheid erin.
Zorg dus dat je je proc lekker overklokt tijdens het afstellen, zodat je overgeklokt @ load de laagste temp haalt. Daar gaat 't tenslotte om.
Kijk, en zo kennen we Haeg weer. Niks een standaard hoeveelheid gas erin (zoals vele prom-ombouwers doen), maar gelijk de optimale hoeveelheid erin.
Zorg dus dat je je proc lekker overklokt tijdens het afstellen, zodat je overgeklokt @ load de laagste temp haalt. Daar gaat 't tenslotte om.
je moet gewoon emt je maximale oc 134a komen , en daar op hervullen , dan kun je thuis op je eige stekkie testen wat je max is , dat lijkt me iets handigger
Hij loopt nu 2750 MHz 2.125 volt -28 Stressed en sandra zegt dat i 138 a 140 watt gebruikt dus das op zig aardig wat. Ik hoop na de refil toch 2850 a 2900 te halen iemand moet smokey gewoon ff van de top af schoppenVerwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 17:44:
Elke belasting heeft een net iets andere optimale gasvulling om een optimaal lage temp te halen. En als je toch bezig bent met modificeren, doe het dan gelijk goed.
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 09-10-2003 18:26 ]
ik kom gewoon met me normale settings , en de rest doe ik thuis wel
ik heb ook weinig behoeften om mn PC mee te nemen (ja wel mn Phase Change, maar niet mijn Personal ComputerGipsy King schreef op 09 oktober 2003 @ 18:45:
ik kom gewoon met me normale settings , en de rest doe ik thuis wel![]()
Er zullen zowieso mensen zijn die een vergelijkbare overclock hebben, en daar kan dus het systeem wel op afgesteld worden (de hoeveelheid).
Ik heb de oude prom1 van Richard gekocht incl de kast voor 450euro. Geen geld eigenlijk
ik kom wel emt de hele pc , maar tweaken doe ik thuis wel ........ lekker in me pyama een bakkie thee hehehehehe zo moet je tweaken anders raken je brains.... overhit
Yeps, gewoon rustig voor gaan zitten, alleen het eerste deel mag je snel doen
.
Overigens, kom ik niet als er alleen r507 gevult gaat worden. Ik wil mijn prom ook voor langere tijd kunne gebruiken en niet een dergelijk mega luchtkoeling op die compressor hoeven zetten.
Alleen met r404a kom ik dus
Overigens, kom ik niet als er alleen r507 gevult gaat worden. Ik wil mijn prom ook voor langere tijd kunne gebruiken en niet een dergelijk mega luchtkoeling op die compressor hoeven zetten.
Ik kom wel langs Roosendaal, dus als je mee wilt kun je me mailen. Ik moet immers toch over de A58 en A16.Gipsy King schreef op 09 oktober 2003 @ 13:32:
is er niemand in de buurt van of richting roosendaal ? die mij zou willen meenemen eventueel tegen vergoeding
Peter bedankt voor je mailtje. Ik kom zeker. En voor mijn onbekende bijnaam mag je Mindfields invullen.
heel mooi
heb je een hotmail adress?
Uh, nee. Maar mijn e-mailadres staat in mijn profile.
Dit kan ook,geen probleem.Voor de liefhebber kan er ook propaan in R290Epsilon schreef op 09 oktober 2003 @ 19:08:
Yeps, gewoon rustig voor gaan zitten, alleen het eerste deel mag je snel doen.
Ik kan jullie dit vertellen,dat je echt het beste met je pc kan komen {beeldscherm en toetsenbord kun je thuis laten} dit is om je prom optimaal te vullen.
Wanneer je hem toch niet mee kan nemen zorg ik voor een peltier elementje van 90 watt en zal hem onder die belasting afvullen dit heb ook met peter zijn prom's gedaan!
Wanneer je hem toch niet mee kan nemen zorg ik voor een peltier elementje van 90 watt en zal hem onder die belasting afvullen dit heb ook met peter zijn prom's gedaan!
Verwijderd
ok ff rustig aan, R404a beter als R143a maar ook meer belastend, R507a net ff beter als R404a maar daarin tegen ook ERG belastend voor je compressor (meer voor alleen bench gebruik i.p.v. dagelijks gebruik) en dan R290 (waar ik een hele x met dabit naar op zoek ben geweest omdat dit volgens hem goed spul was) maar hoe zit het met de capasiteit van R290 kwa belasting en temps?
Lagere belasting hogere temps .Ik kan je geen temperaturen beloven.
Verwijderd
denk dat ik als dagelijkse gebruiker dan het best voor R404a kan gaan of heb je andere suggestiesHaeg schreef op 09 October 2003 @ 20:47:
Lagere belasting hogere temps .Ik kan je geen temperaturen beloven.
Epsilon schreef op 09 October 2003 @ 19:08:
Dan doen we toch gewoon de beste?Haeg schreef op 17 August 2003 @ 09:42:
Er zit tussen R404 en R507 te weinig verschil in capaciteit of warmtebelasting om je druk over te maken.
Ik denk dat ik m'n MachII maar weer uit de verkoop haal en toch maar gewoon blijf gebruiken. Nu iedereen weer enthousiast is, word ik het ook weer
/edit: Zo... advertentie verwijderd. Ik kom ook naar de refill dag
[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 09-10-2003 20:56 ]
heb je smsje niet gehadVatt schreef op 09 oktober 2003 @ 20:52:
[...]
[...]
Dan doen we toch gewoon de beste?
Ik denk dat ik m'n MachII maar weer uit de verkoop haal en toch maar gewoon blijf gebruiken. Nu iedereen weer enthousiast is, word ik het ook weer
/edit: Zo... advertentie verwijderd. Ik kom ook naar de refill dag
of juist wel, en daarom dat je doorgaat
Verwijderd
hmmz toch maar R507a denk, komen iig toch 2x120mm in en out i.p.v. 1 scheeld iig al wat voor de temp van de compressorHaeg schreef op 9 oktober 2003 @ 21:07:
Er zit tussen R404 en R507 te weinig verschil in capaciteit of warmtebelasting om je druk over te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 21:10 ]
Ik ga wel voor R404a heb maar standaart cooling en de compressor wordt nu al in de zomer 53 c dus dan met R404a iets van 65 a 70 vind ik heet genoeg. En ik sleep alles wel mee hopen dat neit weer mobo dood gaat was vorige keer toen ik naar lan was geweest was mobo ineens dood
.

Wanneer je een beetje handig bent kun je altijd later met een thermostaatje op je compressor de fannen laten schakelen dat zodra de temp boven de 65 graden komt de fannen op volle snelheid gaan draaien.
Misschien zit deze mogelijkheid al standaard in de software van een mach2?
En vatt, zo mag ik het horen .
Ik heb er ook zin an
Ik heb er ook zin an
Das idd wel een mooi ideeHaeg schreef op 09 October 2003 @ 21:43:
Wanneer je een beetje handig bent kun je altijd later met een thermostaatje op je compressor de fannen laten schakelen dat zodra de temp boven de 65 graden komt de fannen op volle snelheid gaan draaien.
Ik heb er ook zin an
frank je moet gewoon in de side pannel 2x 12x12 maken , maar mijn unit gaat toch naar de refillday zonder kappen stuk handigger 
heag wat vind jij beter r404a of r507 voor dagelijks gebruik , gamen , msn , inetten af en toe benchen ? thnx for the info
heag wat vind jij beter r404a of r507 voor dagelijks gebruik , gamen , msn , inetten af en toe benchen ? thnx for the info
heb net mn mII weer terug van een fail sensor. lijkt me wel top om m ook in de refill te gooien, maar ben ook weer bang dat de sens-fail weer terug komt. wat ze hebben gefixed is nl. niet duidelijk. en het geld komt me nou nie aanwaaien
Peet, trek me over de streep, post ff de refill temps van de mII met 507. hoe warm wordtie compressor dan? geen flauw idee of de 2 panaflo's 120 het trekken voor 6 uur of zo.
wel relekst, refill is 2 km verderop voor mij
Peet, trek me over de streep, post ff de refill temps van de mII met 507. hoe warm wordtie compressor dan? geen flauw idee of de 2 panaflo's 120 het trekken voor 6 uur of zo.
wel relekst, refill is 2 km verderop voor mij
Ha ha , volgens mij zou niemand het merken wanneer ik de stickers op de fles om zou draaien.
Ik gebruik die twee gassen al jaren door elkaar heen en ik heb nog nooit verschil kunnen ontdekken . In de praktijk wel te verstaan .
De rede dat wij nu alleen nog R404a gebruiken is omdat er R134a in zit hier reageren de
lekzoekers veel beter op.
Volgens dabit is de compressorbelasting 3% lager met R404a dan met R507 .
Maar of dit nou wat uitmaakt, ik heb in ieder geval de eerdere prom's gevuld met R507 en dit draait goed maar zoals eerder vermeld je kan kiezen
Ik zou zeggen trek hieruit je conclusie.
Ik gebruik die twee gassen al jaren door elkaar heen en ik heb nog nooit verschil kunnen ontdekken . In de praktijk wel te verstaan .
De rede dat wij nu alleen nog R404a gebruiken is omdat er R134a in zit hier reageren de
Maar of dit nou wat uitmaakt, ik heb in ieder geval de eerdere prom's gevuld met R507 en dit draait goed maar zoals eerder vermeld je kan kiezen
gaat niet standaart kast en dan steken ze uit en aan de zijkand komt er bij mijgeen lucht bij. Dus of die sunon's moeten genoeg zijn of er gaat Delta HP's in.Gipsy King schreef op 09 October 2003 @ 21:55:
frank je moet gewoon in de side pannel 2x 12x12 maken , maar mijn unit gaat toch naar de refillday zonder kappen stuk handigger
Verwijderd
wel waren te temps met R507 net ff kouder toch?Haeg schreef op 09 oktober 2003 @ 22:28:
Ha ha , volgens mij zou niemand het merken wanneer ik de stickers op de fles om zou draaien.
even ter duidelijk heid gevraagd , misschien handig voor iedereen :
R404A = mogelijk met de standaard case fans zonder extra mods of meer fan's ?
R507 = Mischien ook wel ?
Prestatie verschil tussen bijden = 3% extra met R507
als er dan geen verschil in warmte zou zijn , kan iedereen r507 nemen ,
eerder las ik fan's in side pannels maken of 2voor en 2 achter , maar in een standaard prom kast gaat zoiets niet , heeft er nog iemand ideën om wel zoiets met een standaard kast te doen mits het nodig is , daarom vraag ik de expert dat ,
en moet je systeem op vollespeeds r134a draaien om hem aftestellen of juist anders ?
thanx for info HAEG of PETER
eerder las ik fan's in side pannels maken of 2voor en 2 achter , maar in een standaard prom kast gaat zoiets niet , heeft er nog iemand ideën om wel zoiets met een standaard kast te doen mits het nodig is , daarom vraag ik de expert dat ,
en moet je systeem op vollespeeds r134a draaien om hem aftestellen of juist anders ?
Ik kom misschien ook wel
Ik kies dan voor r404a, omdat ik gewoon standaard sunontjes houd
. Verder wordt alles afgestled op de cpuspeeds die je nu hebt.. Nieuwe cpu kan dan wel eens ongunstig zijn voor je temps lijkt me ?
Btw, hebben jullie genoeg ruimte om refill te doen, zonder dat de compressor er uit hoeft. Dus alleen zijkanten van de prom eraf.
Btw, hebben jullie genoeg ruimte om refill te doen, zonder dat de compressor er uit hoeft. Dus alleen zijkanten van de prom eraf.
[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-10-2003 12:57 ]
Ik ga denk ik 2x delta hp er in gooien en dat temp regeling:Tutti-frutti schreef op 10 October 2003 @ 12:40:
Ik kom misschien ook welIk kies dan voor r404a, omdat ik gewoon standaard sunontjes houd
. Verder wordt alles afgestled op de cpuspeeds die je nu hebt.. Nieuwe cpu kan dan wel eens ongunstig zijn voor je temps lijkt me ?
Tot 60c fans @ 5 volt
Van 60 tot 65 Fans @ 7 volt
Van 65 Fans naar 12 volt
Toch iets minder last van het geluid en mocht het nodig zijn dan maar ff herrie
Verwijderd
klinkt leuk, meschien dat ik nog net ff wat meer tussen stappen wil tussen de temps maar het idee isAstennu schreef op 10 October 2003 @ 13:09:
[...]
Ik ga denk ik 2x delta hp er in gooien en dat temp regeling:
Tot 60c fans @ 5 volt
Van 60 tot 65 Fans @ 7 volt
Van 65 Fans naar 12 volt
Toch iets minder last van het geluid en mocht het nodig zijn dan maar ff herrie
Okay..waar moet ik zijn om me inteschrijven.....ik ga voor r507a die machII staat er toch alleen om te benchen.
Verwijderd
Haeg: heb je al eens ooit geprobeerd om een beetje R410A bij de R507 te gooien (zeg: 10% ofzo)?
Daar is potentieel nog wel wat winst mee te behalen.
vertel daar eens iets meer over....
onze amerikaanse vrienden hadden ook refill day
en ook het resultaat mag er wezen

yehaa goede vooruit zichten
[ Voor 30% gewijzigd door Gipsy King op 10-10-2003 17:18 ]
lijkt mijn werkbankje welGipsy King schreef op 10 October 2003 @ 17:12:
[afbeelding]
onze amerikaanse vrienden hadden ook refill day
en ook het resultaat mag er wezen
[afbeelding]
yehaa goede vooruit zichten
Verwijderd
Puur R410A trekt de prom niet. Puur R507 wel. En Avogrado's (meen ik) gaswet vertelt ons dat de dampdruk van een gasmengsel de som is van de partitiele dampdrukken.Gipsy King schreef op 10 October 2003 @ 14:45:
vertel daar eens iets meer over....
Dus een mengsel zou kunnen werken om de temp nog lager te krijgen. Het nadeel is dus een nog zwaarder belaste prom-compressor.
Uhm tja nog zwaarder is mischien te lomp. Strax gaat iedereen een andere compressor er in gooienVerwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 17:39:
[...]
Puur R410A trekt de prom niet. Puur R507 wel. En Avogrado's (meen ik) gaswet vertelt ons dat de dampdruk van een gasmengsel de som is van de partitiele dampdrukken.
Dus een mengsel zou kunnen werken om de temp nog lager te krijgen. Het nadeel is dus een nog zwaarder belaste prom-compressor.
Deze bedoel je denk ik "Dalton's Law of Partial Pressures"Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 17:39:
[...]
Puur R410A trekt de prom niet. Puur R507 wel. En Avogrado's (meen ik) gaswet vertelt ons dat de dampdruk van een gasmengsel de som is van de partitiele dampdrukken.
The pressure which is exerted on the walls of a vessel is the sum of the pressures which each gas would exert if it were present alone.
PV = V (p1 + p2 + …pn)
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Nee , nooit geprobeert maar altijd in voor wat nieuws en nooit te oud om te leren.Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 14:44:
Haeg: heb je al eens ooit geprobeerd om een beetje R410A bij de R507 te gooien (zeg: 10% ofzo)?
Het is alleen dan wel zo dat er in de hoge druk zijde een meetnippel gesoldeerd moet worden om de druk te controleren .Zeker met opstarten.
Ik ben het hier sterk mee eens ,ik wil zelfs stellen dat wanneer je je R134a promVerwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:44:
optimaliseert qua gasvulling je ook best nog wat resultaat zult boeken .
Dus meenemen die pc
Jazeker,het gaat over het mooi maken en perfectioneren van jouw prom ala bowman we zullen het op die dag er ook nog over hebben.
Ik kan je alvast vertellen dat figuren als bowman ,dabit en nog een paar van dat soort mensen en {misschien ik ook wel} ,enigzins leip zijn.
Dat moet ook wel wanneer je weken bezig bent om een vlakje van een paar vierkante centimeter op -60 te krijgen.
Dit doe je niet voor de verkoop,dit doe je voor de prestatie.
Zelf ben ik bezig net als dabit met een cascade systeempje en deze heb ik na weken sleutelen op - heel koud
geklokt .
Wat ik wil zeggen is dat de prestatie de hobby leuk maakt en ben ook altijd iemand bereid te helpen vandaar ook deze refill dag maar om het commercieel te maken kost gewoon teveel tijd en geld maar zoals gezegd hebben we het er nog wel
over tijdens de refill dag.
Waar ik overigens dat cascade systeem ook mee zal nemen.
En ik hoop dat dabit tegen die tijd ook wat te showen hebt
Ik kan je alvast vertellen dat figuren als bowman ,dabit en nog een paar van dat soort mensen en {misschien ik ook wel} ,enigzins leip zijn.
Dat moet ook wel wanneer je weken bezig bent om een vlakje van een paar vierkante centimeter op -60 te krijgen.
Zelf ben ik bezig net als dabit met een cascade systeempje en deze heb ik na weken sleutelen op - heel koud
Wat ik wil zeggen is dat de prestatie de hobby leuk maakt en ben ook altijd iemand bereid te helpen vandaar ook deze refill dag maar om het commercieel te maken kost gewoon teveel tijd en geld maar zoals gezegd hebben we het er nog wel
Verwijderd
ik neem aan dat als er iig een verlening aankomt ik op de refill dag mijn prom gewoom 8erlaat en na het modden weer kan komen ophalen (uiteraard met mijjn gevulde portomonneeHaeg schreef op 10 October 2003 @ 22:48:
Jazeker,het gaat over het mooi maken en perfectioneren van jouw prom ala bowman we zullen het op die dag er ook nog over hebben.
Zelf ben ik bezig net als dabit met een cascade systeempje en deze heb ik na weken sleutelen op - heel koudgeklokt .

moet de slang trouwens nog extra geïsoleerd worden na refill ?
Moeten nietGipsy King schreef op 11 October 2003 @ 11:59:
moet de slang trouwens nog extra geïsoleerd worden na refill ?
het is zowieso wel aan te raden.
Het (blijkt) een paar graden te schelen
Op een plek bij mijn slang is de iso zelfs baschadigt was al toen ik em kreeg daar onstaat wel een ijs maar dat heb ik wel opgelost maar ik denk dat ik daat wel iets permanents op meot gaan bedenken.
Ik zal wat isolatie meenemen
Zou ik dan de hele slang opnieuw moeten doen ? en voeveel moet het kosten ? Gaan ik gewoon in een keer me hele prom opknappenHaeg schreef op 11 October 2003 @ 17:40:
Ik zal wat isolatie meenemen
nogmaalsGipsy King schreef op 09 October 2003 @ 22:51:
even ter duidelijk heid gevraagd , misschien handig voor iedereen :
Verwijderd
kan zonder extra aanpassingen maar voor meer veiligheid en meschien betere temps ook kan je beter extra fan of andere (delta @ astennu zijn idee ofzo)
Ik heb nog niet zo lang m'n prommie, maar wil 'm wel opnieuw laten vullen. Atm heb ik nog geen keuze gemaakt over wat ik erin zou willen hebben. Is er wel de mogelijkheid om voor R404a te kiezen, aangezien in de startpost alleen R507 wordt genoemd? Kan een prom ook 24/7 gewoon normaal doordraaien zonder probs met R507, eventueel met wat extra fans om de compressor te koelen?
Wat ik tot dusver weet is dat is dat R507 iets beter presteerd dan R404a, maar dat dit vooral komt door de extra druk die R507 nodig heeft. Zover ik gelezen heb schijnen beide koudemiddelen ongeveer hetzelfde te werken.
Wat ik zou willen weten is of de compressor van een prommie Mach II van die extra druk vind. R404a is al een extra belasting, maar wat doet R507 dan nog eens een keer daar bovenop.
Op het moment wordt m'n compressor met R134a al erg warm. Wanneer ik een tijdje m'n sys aan heb staan, dan dan ik de compressor al bijna niet meer aanraken. Hoe warm gaat deze eigenlijk worden met R404a en eventueel met R507 en hoeveel psi druk kan m'n compressor maximaal hebben?
Verder zag ik dat bij deze hervul dag je prom wordt afgeregeld op je systeem. Ik zou graag willen weten hoe dit precies gebeurt, ben gewoon nieuwsgierig. Wordt dit gedaan door de hoeveelheid aan te passen? En gebeurt dit op basis van de overklok die je met de hervulde prom kan halen of op je huidige settings. Deze zuigen atm nogal bij mij, omdat m'n sys een beetje gaar aan 't worden is.
Wat ik tot dusver weet is dat is dat R507 iets beter presteerd dan R404a, maar dat dit vooral komt door de extra druk die R507 nodig heeft. Zover ik gelezen heb schijnen beide koudemiddelen ongeveer hetzelfde te werken.
Wat ik zou willen weten is of de compressor van een prommie Mach II van die extra druk vind. R404a is al een extra belasting, maar wat doet R507 dan nog eens een keer daar bovenop.
Op het moment wordt m'n compressor met R134a al erg warm. Wanneer ik een tijdje m'n sys aan heb staan, dan dan ik de compressor al bijna niet meer aanraken. Hoe warm gaat deze eigenlijk worden met R404a en eventueel met R507 en hoeveel psi druk kan m'n compressor maximaal hebben?
Verder zag ik dat bij deze hervul dag je prom wordt afgeregeld op je systeem. Ik zou graag willen weten hoe dit precies gebeurt, ben gewoon nieuwsgierig. Wordt dit gedaan door de hoeveelheid aan te passen? En gebeurt dit op basis van de overklok die je met de hervulde prom kan halen of op je huidige settings. Deze zuigen atm nogal bij mij, omdat m'n sys een beetje gaar aan 't worden is.
Dit topic is gesloten.