Ik ben een paar dagen druk bezig geweest, en was dit topic dan ook even helemaal vergeten

Spider.007 schreef op 02 december 2003 @ 22:33:
Dit ziet er heel erg goed uit

Eventuele verbeteringen; Zorg dat je in het menu (voor de eigenlijke levels) normale mousepointers gebruikt; en ook wanneer je rechtsonder en linksboven iets kunt klikken. Dit was redelijk hard zoeken in het begin

Verder zou je een korte uitleg kunnen weergeven (uitschakelbaar) bij de verschillende dingen op het scherm (bij een spiegel 'Sleep deze spiegel' en bij de menu items een omschrijving wat ze doen.
Nog een voorstel; start direct in de speel modus; dus dat je niet eerst op het pijltje hoeft te drukken. Goede geluiden btw al (leuk die variabele hoogte van het lasergeluid

)
Een "tooltip" systeem wil ik inderdaad toevoegen, zodat als je een seconde boven een knop zou wachten, dat je een klein berichtje ziet, zoals bijv "Click here to return to the menu".
De "direct" in speelmodes twijfel ik beetje over. Mijn bedoeling is om uiteindelijk als je een map opgeslagen hebt, deze op te slaan. Wil je de map dan opnieuw spelen, dan zie je eerst hoe je het devorige keer gedaan hebt.
De variabele frequentie van de laser geluiden heb ik uit dit topic

. Iemand gaf dat als een idee een tijd terug.

Veel van die geluidjes komen uit Unreal Tournament btw

BUG: Het driehoekje is niet goed afgewerkt. Gebruik het en draai het een paar keer rond. Je zal bij verschilldende standen een zwarte rand ernaast zien. (bij het starten van de laser)
Zal ik eens even naar kijken

BUG: De 'deuren' lijken @random niet altijd licht door te laten. Ze gaan wel open maar laten de straal vervolgens stoppen in exact het midden van het blokje...
Oh.. en is het niet realistische om van de 'kernplaten' gewoon normale spiegels te maken? Het is logischer dat de laser daardoor zichzelf opblaast
Oh.. en laat de editor niet een level uit kunnen spelen; bij een druk op OK ben je dan namelijk je veld kwijt

Mja, dat de laserstraal soms stopt.. snap het nog steeds niet. Gebeurd soms ook bij andere blokjes nog. En van die "atomic tiles" (zoals ik ze noem), iemand op IRC gaf ook al aan dat het niet kan, maja.. dit spel is ook niet echt realistisch

. Ik denk dat ik het zo maar laat
Ik zal dat van die "OK" even oplossen, dat het venster dan gewoon verdwijnt.. zonder dat je je map kwijt raakt
- per ongeluk op versturen gedrukt

naja, we gaan gewoon verder

-
Justice schreef op 02 december 2003 @ 23:17:
Ziet er supercool uit.
Okay na het spelen in de windowed mode (1024) ben ik opeens mijn muiscursor kwijt als ik naar het menu gaat terwijl in speelmodus en dan afsluit? (matrox g550)
En daarnaast zit bij 1024 het congratulationsscherm buiten beeld.
De spiegeld reflecteren niet als spiegels (het uiterlijk moet dat suggereren)
Zal ook hier even naar kijken. Weet niet precies wat je bedoeld. MAar de muis in Windowed mode is sowieso al een beetje een dillema, moet de muis "vast" in het venster blijven, of als je buiten het venster komt meteen weer in Windows zichtbaar zijn...
Justice schreef op 03 december 2003 @ 11:12:
Ik vraag me af of zo'n spel op de pc gepublsihed zou worden, omdat het kwa grootte enigzins te vergelijken is met patience. Wellicht als je het in java zou kunnen doen zodat het op mobiele telefoons draait of dat je het op de gameboy kan draaien dat je veel meer success hebt, dit is echt zo'n pielspelletje voor onderweg namelijk

of je moet eens naar [google=popcap games] gaan. die hebben meer puzzelspelletjes waar jouwe goed bij aan sluit.
Dat klopt. Dit spel is weinig nieuws, qua genre. Alhoewel ik nieuwe ideen heb proberen toe te voegen aan dit spel. Ach, het hoeft van mij echt geen mega seller te worden. Als een iemand het zou kopen, zou ik al tevreden zijn

.
Daarnaast zou ik dus de een campaignmodus opzetten waar je de levels wat meer aan elkaar kan linken zodat je een hogere motivatie hebt (bijvoorbeeld een plotontwikkelingetje elke tien levels zodat de gebruiker daar naar toe kan werken), je moet even denken aan een leuk verhaal warbij de gebruiker een soort van 'redder' zou zijn of op een andere manier bij je spel betrokken raakt.
[/qoute]
Er zit een campaign systeem in, maar ik weet niet precies emer hoe ik dit geimplementeerd heb. Het werkte iig via een systeem zoals in "supaplex", max 3 levels tegelijk open. Als je dan weer een haalt, dan kan je weer een extra level spelen.

[...]

Sowieso moeten er veel maps bijkomen, waaronder een aantal tutorial maps. Het gaat me echter vooral om de bugs

. En zelf (hoe vreemd het ook klinkt) kan ik geen maps maken, ik denk er veel te logisch voor na ofzo

Komt vast omdat ik al vele jaren programmeer.

[...]
Ik aal hier eens over nadenken, zoiets bedenken wat in het spel past is niet makkelijk... Als je al bijv met extra spiegels gaat belonen, dan zullen de volgende maps extra makkelijk worden. Een van de weinige elementen waarme je iemand kan belonen is als je met scores of tijd gaat werken denk ik.
[...]
Kan kloppen. Ik moet nog even nieuwe plaatjes maken voor de kleurenkiezer. Deze bestaan namelijk uit twee onderdelen (de cirkel en de kleur), en soms wisselen deze van plaats. Moet ik ook nog even nieuwe plaatjes voor maken.
Dat van die prisma had ik nog niet eerder gezien, moet ik ook maar weer even naar kijken

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 23:39:
Ik had ook al je vorige versie geprobeert, en toen geen last van bugs gehad, nu heb ik die vervelende bug die jij niet opgelost krijgt

Ik heb alle installatie-methodes geprobeerd.
[bug 1]

Maar niks helpt, ik kan gewoon geen map selecteren, als ik op start druk. het zelfde bij de editor.
[
afbeelding]
w.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/YALG2.jpg]afbeelding[/url]]
Gebruik je toevallig Windows XP? Ik vermoed dat het ergens daar mis gaat namelijk. (bij het maken van de lijst van directories)
Bedankt voor de reacties! Kan ik weer verder met het oplossen van bugs
[
Voor 53% gewijzigd door
Sponge op 06-12-2003 14:55
]