LET OP: Ga naar DEZE post voor de nieuwste versie!
Het begon allemaal na de ontdekking van een zekere hardware fout bij @Home, waardoor de toekomst van Quadrant Wars onzeker werd (en nog steeds is*). Een netwerk onderdeel van DirectX8 verstuurde packets die gedropt werden door @Home apparatuur ergens.. en nadat ik er jaren op gewerkt (sinds 98) had, wou ik eerst maar eens bezig met wat anders, wat hopelijk misschien wel gepublished kon worden.
Dat werd dus YALG, oftewel Yet Another Laser Game, waar ik al een tijdje mee bezig ben (sinds november vorig jaar, met veel pauzes
Maar ja, aan onafgemaakte games heb je dus zeer weinig, en zeker niet interessant op je CV
Overigens zit ik vaak nog te denken hoe ik dit spel "anders" kan maken dan andere laser games. Zelf zat ik te denken aan nog switches/doors.. dat je dus een "deur" hebt die je kan open doen ofzo. Naja, ik moet altijd nog wat originelere objecten bedenken
Het doel van YALG is dus het halen van de "eind doelen" met je laser straal, en de juiste kleur, dmv. spiegels. Er zijn verschillende type spiegels, die kleuren uit elkaar halen, de straal splitsen, etc. De muren bestaan uit blokjes die je laser gun opblazen, TNT blokjes, gewone muren, "kleur deuren", ijsblokjes die wegsmelten, etc.
Ik heb een paar mapjes gemaakt om dit te demonstreren. Het klinkt vreemd, maar zelf ben ik dus absoluut niet goed in het maken van maps
Dit is dus een Beta van YALG.. wat dus wil zeggen dat de kans groot is dat er nog bugs inzitten die ik zelf niet gezien heb. Als iemand dus een bug vind, zou het mooi zijn als ie dat dus even zegt, dan kan dat 'gefixed' worden.
trouwens ook in de readme beantwoord denk ik. (bijv dat je eerst op "Edit" moet klikken voordat je kunt editten!).
Als je een foutkrijgt, wees aub een beetje duidelijk.. hoe het na te maken is, fout melding of nummer (vooral bij een automation error is het nummer ERG belangrijk!)
Twee screenies:

De download links:
Zie aub een paar pagina's verder (hangt van instelling af
*http://gathering.tweakers...message/19386605#19386605*
Voor de meeste lijkt me de bovenste download de beste keuze. Als je geen Visual Basic6 runtimes hebt, moet je de 2de download gebruiken. Merk je snel genoeg als de 1ste download een DLL fout geeft..
Verder heeft YALG DirectX8 nodig, en een 3D kaart. Zelf heb ik een Voodoo3 3000 en een AMD 500, op Win2k en het draait hartstikke netjes imo
* Over Quadrant Wars.. misschien ga ik na YALG weer opnieuw beginnen, maar dan in .NET, met normale sockets, zodat ik een linux server kan maken. De eniege reden waarom QW nu verwaarloost is dat gewoon niemand de windows server wil draaien, of alleen maar een linux achtig iets draait... En ik ben bezigwat nieuwe interessante elementen te bedenken, Star trek te droppen.. maar dat is allemaal nog "onder voorbehoud"
[ Voor 44% gewijzigd door Sponge op 29-08-2004 13:33 ]